[LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) Deel 11

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 126.360 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forced
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-04 13:17
Beste tweakers,

Sinds kort heb ik een xbox 360 en merk ik toch dat het tijd is voor een nieuwe TV.
Nu is mijn oog gevallen op de "Samsung LE37M86BD" , maar na wat gezocht te hebben blijkt deze tv maar 50hz te ondersteunen.
Betekend dit dan dat ik Bijv: Halo3 "Wat 60hz nodig heeft" niet kan spelen op deze tv ?
of zit er een verschil in Gewoon Anoloog 60 hz en Full HD ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247379

Anoniem: 184635 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 00:07:
[...]

Ik heb sinds gisteren een LE37A552 staan, maar vind het standaard geluid eigenlijk veel beter dan ik had verwacht. Er zit natuurlijk niet veel bas in maar het valt alles mee.
Dat viel mij ook op. Ik ben nog een surroundsysteem in elkaar aan het zetten, maar tot nu toe voldoet het geluid van de LE40A656 bij mij ook prima. Normaal gesproken kan ik dat blikken geluid uit TV's niet uitstaan, maar dit valt alles mee. Niet vergelijkbaar met zelfs maar een gemiddeld surroundsetje natuurlijk, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er iemand met UPC digital en een LEx656 die kan bevestigen of het mogelijk is het kaartje gewoon in die CI-sleuf te steken en die mediabox in de kast te laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Anoniem: 247379 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 10:28:
Is er iemand met UPC digital en een LEx656 die kan bevestigen of het mogelijk is het kaartje gewoon in die CI-sleuf te steken en die mediabox in de kast te laten staan?
Dat werkt dus niet....

Bij UPC is de smartcard gekoppelt aan de mediabox en dus werkt je smartcard alleen in de mediabox. Hooguit kun je met de tuner in je tv wat FTA (Free To Air) zenders ontvangen. Maar tegenwoordig zijn dat eigenlijk alleen nog NED 1, 2 en 3 en de UPC kanalen...

M.a.w. bij UPC heb je niets aan een ingebouwde ontvanger.

[ Voor 5% gewijzigd door ik222 op 02-06-2008 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 23:12
Anoniem: 236146 schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 14:31:
[...]

Verbeterde geluidsinstellingen voor de LExxA552
[...]
Probleem is echter dat als je speakers via AUX-uit aansluit, de TV hier ongeacht wat je instelt hier zijn standaard Equalizer doorheen gooit, waardoor je een dramatische bass krijgt. Als je analoog speakers wilt aansluiten, zul je dit dus via de hoofdtelefoonuitgang moeten doen (daar wordt de aangepaste equilizer wel op aangepast). Of dit probleem ook bij de Optical Out aanwezig is zou ik niet weten.
Ik heb een Logitech Z5500 via de AUX-uit aangesloten. De Z5500 heeft zelfs geen equalizer instellingen en toch is het geluid perfect, kraakhelder en vol, zelfs de bass.

Test-beeldinstellingen voor de LExxA552
Menu --> Beeld --> Modus: Standaard
Verlichting 4
Contrast 84
Helderheid 52
Scherpte 50
Kleur 51
Tint(G/R) G55/R45

Detailed Settings
Zwartaanpassing - hoog
Dynamisch contrast - hoog (zwart wordt niet erg aangetast, terwijl het beeld levendiger lijkt)
Gamma - 0
Kleurruimte - Auto
Huidkleur - 0
Randverbetering - On
Witbalans -- alles op 25

Picture Options
Color Tone - Normal (Cool 1 was too Blue)
Digital NR - Auto
DNIe - On (This setting really brings life to this set.)
Film Mode - Auto
Persoonlijk vind ik dit slechte instellingen. DNIe, hoog Dynamisch Contrast en hoge Zwartaanpassing zorgen er allemaal voor dat je ALLE detail in donkere gebieden kwijt bent. Ik zie op calibratie schermen of op een PS3 achtergrond zo al het verschil tussen Laag en Middel Dynamisch contrast, laat staan Hoog plús DNIe plús zwartaanpassing.

Ik probeer uit mijn hoofd de mijne te citeren:
Verlichting 7
Contrast 90
Helderheid 45
Scherpte 20, voor PS3/DVD-HDD op hdmi: 5
Kleur 50
Tint(G/R) G50/R50

Detailed Settings
Zwartaanpassing - uit
Dynamisch contrast - laag (uit maakt het beeld te flets, terwijl alles boven laag zorgt voor detailverlies in donkere beelden)
Gamma - 0
Kleurruimte - Eigen
Huidkleur - 0
Randverbetering - On
Witbalans -- default

Picture Options
Color Tone - Normal
Digital NR - Middel
DNIe - Off
Film Mode - Off (Andere settings zorgen soms voor stabieler beeld, bijvoorbeeld scrollende tekst (newstickers of eindgeneriek bij films), zogenaamde "artifacten" in het beeld zie ik niet, maar het stoort dat sommige beelden versneld lijken. Het ziet er raar uit. Alsof de film plots versneld wordt. Als ik dan toch moet kiezen, kies ik voor Off)
quote: iankho
@Buzz_Fuzz
Op de UK site staat vermeld dat de firmware alleen voor LE46A656A1FXXU geldt. Mijn serienummer is LE46A6561FXXC. Ik weet dan ook niet of ik mijn firmware veilig kan upgraden. Mag ik vragen wat jouw serienummer is?
Als ik het niet vergeet, zal ik het vanavond laten weten.

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik222 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 10:43:
[...]

Dat werkt dus niet....

Bij UPC is de smartcard gekoppelt aan de mediabox en dus werkt je smartcard alleen in de mediabox. Hooguit kun je met de tuner in je tv wat FTA (Free To Air) zenders ontvangen. Maar tegenwoordig zijn dat eigenlijk alleen nog NED 1, 2 en 3 en de UPC kanalen...

M.a.w. bij UPC heb je niets aan een ingebouwde ontvanger.
Goed om te weten, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-06 20:11
Forced schreef op maandag 02 juni 2008 @ 10:09:
Beste tweakers,

Sinds kort heb ik een xbox 360 en merk ik toch dat het tijd is voor een nieuwe TV.
Nu is mijn oog gevallen op de "Samsung LE37M86BD" , maar na wat gezocht te hebben blijkt deze tv maar 50hz te ondersteunen.
Betekend dit dan dat ik Bijv: Halo3 "Wat 60hz nodig heeft" niet kan spelen op deze tv ?
je kan natuurlijk elke game spelen en er zit idd een verschil tussen. Het aantal hz bij een digitaal beeld is niet zo heel relevant. Meer hz zorgt eigenlijk voor mooiere bewegingen omdat het beeld 2 keer zo weinig verspringt. Dat is vooral goed te zien als je een langzame flyover camerabeweging hebt. Ik vraag me af of het in games wel opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295

Sinds zaterdag in het bezit van een LE37A552. Zeer tevreden over kwaliteit, alleen valt me de beeldkwaliteit van UPC digitaal beetje tegen. M'n ouders hebben een 42" Samsung plasma met Essent Home digi TV en heb het idee dat hun beeld toch scherper is. Af en toe lijkt het nog wat korrelig bij ons. Hebben nu een professionele Scartkabel besteld. Hopelijk wordt het daar wat beter van.. Ik zou het zonde vinden nu het HDTV abo te nemen van UPC, omdat je daarmee een HDMI aansluitmogelijkheid krijgt. Qua zenders vind ik het extra bedrag dat je daarvoor betaalt het niet waard, Ik weet ook niet of de HDMI kabel het verschil gaat maken, want kan ook gewoon compressie issue zijn.. Dat laatste is zeker het geval voor minder populaire kanalen bij UPC, waar je duidelijk ziet dat er sterker op gecomprimeerd wordt.

Is het trouwens mogelijk de interne TV speakers voor de center functie van je Home Theatre System te gebruiken, zodat je daar geen aparte speaker voor hoeft op te hangen? Zou ik mooier vinden. Maar dan zou je in theorie toch een audioverbinding moeten maken tussen versterker en TV, waarbij de TV ongeacht de beeldsource dit centergeluid doorgeeft?

Ben overigens absoluut geen audio-expert.. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 295 op 02-06-2008 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forced
  • Laatst online: 14-04 13:17
DarkShadow schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:04:
[...]

je kan natuurlijk elke game spelen en er zit idd een verschil tussen. Het aantal hz bij een digitaal beeld is niet zo heel relevant. Meer hz zorgt eigenlijk voor mooiere bewegingen omdat het beeld 2 keer zo weinig verspringt. Dat is vooral goed te zien als je een langzame flyover camerabeweging hebt. Ik vraag me af of het in games wel opvalt.
Hiermee is nog niet mijn vraag beantwoord.
een aantal spellen heeft 60Hz nodig en zal dus niet onder 50Hz draaien,
Geld het aantal Hz hier dan voor anoloog of ook Digitaal ?
"Wat dan dus zou betekenen dat ik die games niet kan spelen op deze samsung"

[ Voor 5% gewijzigd door Forced op 02-06-2008 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Forced schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:19:
[...]

Hiermee is nog niet mijn vraag beantwoord.
een aantal spellen heeft 60Hz nodig en zal dus niet onder 50Hz draaien,
Geld het aantal Hz hier dan voor anoloog of ook Digitaal ?
"Wat dan dus zou betekenen dat ik die games niet kan spelen op deze samsung"
jawel, je vraag is wel beantwoord. Elk spel draait, 50 of 60hz speelt niet op dezelfde manier met lcd schermen.

Dus: elk spel zal afspelen, het zou natuurlijk belachelijk zijn dat je perse een 100hz lcd nodig hebt om halo 3 af te kunnen spellen. Een beetje common sense zou je niet misstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:14

Tjark

DON'T PANIC

Anoniem: 295 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:08:
Sinds zaterdag in het bezit van een LE37A552. Zeer tevreden over kwaliteit, alleen valt me de beeldkwaliteit van UPC digitaal beetje tegen. M'n ouders hebben een 42" Samsung plasma met Essent Home digi TV en heb het idee dat hun beeld toch scherper is. Af en toe lijkt het nog wat korrelig bij ons.
Tja, dat is natuurlijk wel een voordeel van plasma. Plasma laat SD materiaal er vaak beter uitzien dan op een LCD. Een LCD laat ruis er vaak meer doorheen of 'scherper' er uitkomen.

Verder heb ik m'n prijs van m'n le40a552 met 3 tientjes weer naar beneden gedaan door de gratis wandhouder te verpatsen :D Dus nu 896,- (TNT actie en na cashback) ervoor betaald :) Prima prijsje dacht ik toch :D

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184635

Buzz_Fuzz schreef op maandag 02 juni 2008 @ 10:50:

[...]

Persoonlijk vind ik dit slechte instellingen. DNIe, hoog Dynamisch Contrast en hoge Zwartaanpassing zorgen er allemaal voor dat je ALLE detail in donkere gebieden kwijt bent. Ik zie op calibratie schermen of op een PS3 achtergrond zo al het verschil tussen Laag en Middel Dynamisch contrast, laat staan Hoog plús DNIe plús zwartaanpassing.

Verlichting 7
Contrast 90
Helderheid 45
Kleur 50
Tint(G/R) G50/R50

Detailed Settings
Zwartaanpassing - uit
Dynamisch contrast - laag (uit maakt het beeld te flets, terwijl alles boven laag zorgt voor detailverlies in donkere beelden)
Gamma - 0
Kleurruimte - Eigen
Huidkleur - 0
Randverbetering - On
Witbalans -- default

Picture Options
Color Tone - Normal
Digital NR - Middel
DNIe - Off
Film Mode - Off (Andere settings zorgen soms voor stabieler beeld, bijvoorbeeld scrollende tekst (newstickers of eindgeneriek bij films), zogenaamde "artifacten" in het beeld zie ik niet, maar het stoort dat sommige beelden versneld lijken. Het ziet er raar uit. Alsof de film plots versneld wordt. Als ik dan toch moet kiezen, kies ik voor Off)

[...]

Jouw instellingen komen ongeveer overeen met die van mij. Vind die eerdergenoemde instellingen inderdaad ook niet goed, het is misschien een kwestie van smaak, maar het klopt dat die veel detail vernietigen. Zaken als ruisonderdrukking zijn ook niet best voor het detail, ik heb deze op auto staan, tot nu toe heb ik de indruk dat dit vrij goed werkt.

Ik heb overigens de beschikking over digitenne én upc kabel (het signaal is nooit afgeloten :D) en moet zeggen dat de tv (LE37A552) met beide signalen goed overweg kan. Er is vrijwel geen verschil in kwaliteit, hoewel met digitenne me nu af en toe wat artifacten rond objecten opvallen, maar weet niet of dat nou aan de tv of aan het signaal ligt. Misschien toch maar weer even de coax kabel van upc aansluiten die ik net heb gedemonteerd, om te vergelijken. Ik heb met digitenne trouwens ook erg goed ontvangst, woon 2 km van de zendmast, dus het beeld mag ook wel goed zijn.

Toch moet je wel concluderen dat het ouderwetse 640x480 signaal gewoon te low res is voor zulke grote schermen denk ik. Op 2 meter van mijn 37 inch scherm kun je gewoon zien dat de resolutie beperkt is. Hopelijk gaat een substantieel deel van de tv zenders nu snel in hd uitzenden, dan ga ik zeker overstappen op hd signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 20:37
marteltor schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 00:33:
Ik heb even gekeken bij de (32inch) A552, maar zelfs als ik heel schuin kijk vind ik het beeld nog wel goed. Zal dus wel aan jouw tv liggen :?
Ik vind op dat toestel de kijkhoef ook top eerlijk gezegd.

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-06 21:10
Ik heb sinds vorige week een LE40N87BD en ben er zeer tevreden over. Ik zit alleen even met 2 dingen.

1.

Voor een universele A/B de fabrikantcode van de TV weet iemand die toevallig? Ik heb namelijk een Yamaha receiver met een leerbare A/B. Alleen de fabrikantcodes in de handleiding van de receiver die doen niets....alleen de allerlaatse die geeft wel wat signaal af aan de TV want ik zie het lampje knipperen dan als ik een knop indruk alleen de TV reageert er niet op.

Mijn normale toeter tv deed het wel en sinds ik dus ben overgestapt naar een LCD van samsung eerst een 225MW en nu deze werkt het niet meer. Het lijkt ook dat Samsung overgestapt is op 3-cijferige codes i.p.v. 4-cijferige die in de handleiding van mijn receiver staan.

Heb inmiddels contact gehad met Samsung en die konden mij hierover niets vertellen......althans ze hadden dit probleem nog niet gehoord.

2.

Bij films op DVD zag ik bij Pirates 3 (bij de scene met heel veel Jack Sparrows op de boot) tearing als er bijvoorbeeld een touw bewoog. Touw is dan zwart tegen de hele felle achtergrond en als het touw dan bewoog leek het net of er gaten invielen en die gaten waren dan net zo fel als de achtergrond.

Heb meerdere dvd's inmiddels gekeken en het viel me alleen op bij Pirates 3 voor de rest is alles subliem.

Mijn DVD speler zit via mijn receiver op Component aangesloten en mijn DVD speler stuurt het ook progressive uit.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:55
Dit weekend de 46 inch 552 bij m'n broer helpen installeren. Eerste indruk: wowwwww, da's toch best wel groot (heb zelf een 36 inch CRT en wil(de) een 50 inch tv gaan kopen). Eerst even tv kijken via de satelliet. Okay, eerste klap in het gezicht, enorm brak beeld. Komt natuurlijk omdat het eigenlijk "te scherp" is en je dus alle mpeg artefacts té goed ziet. Stonden er, uiteraard, wel (te) dicht op. Dan maar op de bank gaan zitten, meter of 4 afstand, en dat ging wel (net aan).

DVD's waren prima te doen, Bluray's helemaal subliem. Inderdaad viel de kijkhoek mij ook enorm mee, had dat veel slechter verwacht.

Dingen die mij verder best wel tegenvielen: zwartwaarde. Dat kán je echt niet goed vinden, beeld is, in een verdonkerde kamer, gewoon licht grijs. Instellingen wijzigen hielpen dit niet op te lossen. Nu valt dat niet op tijdens normaal film kijken maar als een scene zich afspeelde in het donker zit je dus gewoon te kijken naar een grijs paneel.

Verder heeft ook deze Samsung last van resolution loss bij bewegende beelden. Is natuurlijk een typische LCD-kwaal (zeker bij de goedkopere series). Stilstaande dingen zijn überscherp, gaat het bewegen is het over met de scherpte.

Afspelen van Bluray's zorgde ook voor judder, dit had ik niet verwacht, ik dacht dat alle Samsungs wel een 2:2, 3:3 of 4:4 deden, helaas blijkbaar niet, of we hebben een instelling gemist.

Mijn broer is er helemaal tevreden over (behalve de judder, die zag hij helaas ook), en zeker voor de prijs is het een waanzinnig goede tv. Hij heeft er geloof ik 1090 Euro voor betaald via een ING aktie.

Mensen die erg kritisch zijn zou ik deze tv echter zeker niet willen aanraden. Als je een goede CRT of plasma gewend bent gaat deze Samsung je echt storen door de bekende LCD kwaaltjes. Mensen die digitale tv en Bluray's kijken en gamen en wat minder mierenn***** zullen hier een waanzinnig vette buis aan hebben. Al met al was het, ondanks dat dit allemaal misschien wat negatief overkwam, voor mij een zeer positieve verassing wat voor beeld er kan komen uit een tv van die klasse. Als de zwartwaardes wat beter waren geweest en de resolution loss wat lager was uitgevallen was het echt een vrijwel perfecte tv geweest.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236146

Buzz_Fuzz schreef op maandag 02 juni 2008 @ 10:50:
[...]

Ik heb een Logitech Z5500 via de AUX-uit aangesloten. De Z5500 heeft zelfs geen equalizer instellingen en toch is het geluid perfect, kraakhelder en vol, zelfs de bass.
Vreemd, ik sloot de AUX-aansluiting op mijn PC aan, waar dan weer een Logitech X-540 achter zit; de bass was echt om te huilen (het was beperkt tot dezelfde toon, welke nog eens afschuwelijk klonk ook). Ik weet niet of mijn PC nog wat met het signaal doet, maar toen ik de hoofdtelefoonaansluiting mét de aangepaste equilizer gebruikte, was het geluid gewoon goed.

Verlichting 7
Contrast 90
Helderheid 45
Kleur 50
Tint(G/R) G50/R50

Detailed Settings
Zwartaanpassing - uit
Gamma - 0
Kleurruimte - Eigen
Huidkleur - 0
Randverbetering - On
Witbalans -- default

Picture Options
Color Tone - Normal
Digital NR - Middel
DNIe - Off

[...]

Dat van mij waren ook vluchtige instellingen gemaakt in een aardig verlichte ruimte en zonder erg zwarte beelden, waardoor hoog contrast wel gewenst was. Toen ik 's avonds een film ging kijken, zag ik inderdaad ook dat ze daar een stuk minder geschikt voor waren. Zwart was dan wel redelijk zwart, maar details gingen inderdaad verloren. Ik kwam toen ook op instellingen soortgelijk aan de jouwe uit, enkel had ik Zwartaanpassing nog wel op laag gezet en verlichting op 3 - 5 (hangt een beetje ervan hoeveel omgevingslicht er nog is). Met verlichting op 7 wordt zwart echter onnatuurlijk grijs in het donker...

Overigens vind ik deze TV erg goed met SD-materiaal omgaan. Met digitale TV van UPC kan er echt een schitterend plaatje uitkomen, mits het kanaal een goede bitrate heeft. Zo zien films er op Veronica echt subliem uit (dacht ff dat ik naar HD aan het kijken was), terwijl op mindere kanalen ruis makkelijk te spotten was door de LCD-techniek. Wel gaat de TV imo erg goed om met trillende randen. Voorheen had ik mijn Wii op een Samsung LE26R41 aangesloten en nu natuurlijk op m'n 40A552. Terwijl die laatste stukken groter is, kon ik op die eerste meer trillende randen spotten =o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Ik kwam toen ook op instellingen soortgelijk aan de jouwe uit, enkel had ik Zwartaanpassing nog wel op laag gezet en verlichting op 3 - 5 (hangt een beetje ervan hoeveel omgevingslicht er nog is). Met verlichting op 7 wordt zwart echter onnatuurlijk grijs in het donker...
Het kan zijn dat ik zwartaanpassing ook nog op laag heb staan, ik weet het niet vanbuiten.

Verlichting op 3-5 vind ik persoonlijk wat te donker, heb het graag nogal helder. Ik heb meestal ook nog een bureaulamp naar het plafond gedraaid staan, kwestie van wat indirect omgevingslicht en het iets beter voor de ogen te maken.

Grijs wordt het niet, zwart is nog altijd (lcd-)zwart. De verlichting doet hier trouwens niet veel aan. De helderheid setting echter wel, en die staat lager dan bij jou waarschijnlijk (45).

(Waarom bestaat er eigenlijk een "verlichting" setting om de backlight te regelen, als er ook een "energiebesparing" optie is die hetzelfde doet in 3 gradaties? Bij mijn vorige Samsung gebruikte ik altijd die laatste optie om savonds met vermoeide ogen nog wat TV te kijken.)

Over digitaal SD beeld kan ik me niet uitspreken. Belg ....
Analoog beeld is uiteraard lelijk, maar daar leg je je gewoon bij neer. Je kijkt naar TV voor de inhoud, niet voor de grafische presentatie, daarvoor bestaan DVD/BR's.
Ook merk ik wat de-interlacing issues bij analoog TV beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-05 11:47
Mega aanbieding bij de saturn in groningen. Ik weet niet of het ook bij de andere vestigingen geld.

Le46a656 voor 1249 Na 2 refund actie's

Hier is de link
http://www.saturn.nl/aanbiedingen/store_flash/184/index.php3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:39
Prachtige aanbieding! Helaas zit hij aan de andere kant van het land, althans voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236146

Buzz_Fuzz schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:38:
[...]

Het kan zijn dat ik zwartaanpassing ook nog op laag heb staan, ik weet het niet vanbuiten.

Verlichting op 3-5 vind ik persoonlijk wat te donker, heb het graag nogal helder. Ik heb meestal ook nog een bureaulamp naar het plafond gedraaid staan, kwestie van wat indirect omgevingslicht en het iets beter voor de ogen te maken.

Grijs wordt het niet, zwart is nog altijd (lcd-)zwart. De verlichting doet hier trouwens niet veel aan. De helderheid setting echter wel, en die staat lager dan bij jou waarschijnlijk (45).

(Waarom bestaat er eigenlijk een "verlichting" setting om de backlight te regelen, als er ook een "energiebesparing" optie is die hetzelfde doet in 3 gradaties? Bij mijn vorige Samsung gebruikte ik altijd die laatste optie om savonds met vermoeide ogen nog wat TV te kijken.)

Over digitaal SD beeld kan ik me niet uitspreken. Belg ....
Analoog beeld is uiteraard lelijk, maar daar leg je je gewoon bij neer. Je kijkt naar TV voor de inhoud, niet voor de grafische presentatie, daarvoor bestaan DVD/BR's.
Ook merk ik wat de-interlacing issues bij analoog TV beeld.
Ik vind juist dat verlichting véél meer effect heeft op de zwartwaarden dan de helderheid. Met verlichting op 10 en zwartaanpassing uit is zwart echt grijs. Met verlichting op 0 is zwart vele malen zwarter, maar dan is alles ook veel minder helder. Ik zit momenteel op 4, wat ik een mooie compromis ertussen vind.

Overigens heeft het model wel input-lag (zoals ook in de Tweakers-review vermeld werd). Bij het spelen van Guitar Hero III viel mij op dat ik veel minder noten raakte; gelukkig heeft het spel een calibratie-optie, waarmee hij aangaf dat de TV 49 ms lag heeft. Normaal heb je hier praktisch geen last van, enkel bij spellen waar timing héél cruciaal is (en dan doel ik bij Guitar Hero op Expert bij de moeilijkere nummers). En zelfs dan is het ook een kwestie van gewenning; ik ben gewend de noten iéts later te raken dan eigenlijk moet, maar met een beetje input-lag wordt dat direct afgestraft :P

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 236146 op 02-06-2008 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18685

Nico111 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:44:
Mega aanbieding bij de saturn in groningen. Ik weet niet of het ook bij de andere vestigingen geld.

Hier is de link
In de andere vestigingen is ie 1499,-, schijnt in de folder van tilburg te staan (doet het hier niet). Toch geen slechte prijs, maar als je dan weet dat het in GRO 1250 is.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Onze vrienden van HDTV Test zijn bezig de LE40A656 te testen.
Je kan al een stukje over lezen. Binnenkort is de test kompleet.
http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40A656/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jammer dat reviews van hardware tegenwoordig vaak neerkomen op "hier zijn een zooi grafieken, kijk zelf maar. Weer een review klaar!" :P

Die hdtvtest review ook weer... Goh, gelukkig, met een 20% stimulus kan ik de dEs onder de 4 krijgen. Die CIE charts. Waarom dat soort details? Vertel me liever of het ding goed beeld oplevert, en welke instellingen ik daarvoor nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Anoniem: 247379 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 17:22:
Jammer dat reviews van hardware tegenwoordig vaak neerkomen op "hier zijn een zooi grafieken, kijk zelf maar. Weer een review klaar!" :P

Die hdtvtest review ook weer... Goh, gelukkig, met een 20% stimulus kan ik de dEs onder de 4 krijgen. Die CIE charts. Waarom dat soort details? Vertel me liever of het ding goed beeld oplevert, en welke instellingen ik daarvoor nodig heb.
De review is nog niet klaar. Je trek nu al conclusies voor je hele verhaal weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cornfed99111 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 17:31:
[...]

De review is nog niet klaar. Je trek nu al conclusies voor je hele verhaal weet.
Ik zie toch de pagina met de grafieken? Of wil je beweren dat ze die weer weghalen zodra de review klaar is?

Ik weet ook wel dat er ongetwijfeld een 'Conclusions' pagina komt, maar het gaat me meer om onderdelen als die Calibration pagina. Leuk, al die diepgaande info, maar zo'n CIE chart zegt me helemaal geen fluit als ik in de winkel sta. Bieden al die gegevens ook daadwerkelijk informatie voor diegene die de review leest, of is het een makkelijke manier om je review op te vullen?

Reviews van videokaarten of CPU's zijn ook altijd zo'n drama: hier is een grafiek met testresultaten, trek je eigen conclusie maar.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 247379 op 02-06-2008 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-06 20:08

Hier is de link
Waarom is dit nu niet bij Saturn Tilburg :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Anoniem: 247379 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 17:33:
[...]

Ik zie toch de pagina met de grafieken? Of wil je beweren dat ze die weer weghalen zodra de review klaar is?
Sorry, je verlaagt het niveau hier met je onzinnige uitspraken. Daar kan ik niet aan mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cornfed99111 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 17:44:
[...]

Sorry, je verlaagt het niveau hier met je onzinnige uitspraken. Daar kan ik niet aan mee doen.
Sorry als ik je op je tenen trap met kritiek op je favoriete reviewsite, maar waarom reageer je dan als het zo beneden je niveau is?

Rot op zeg, ga erop in of hou je mond, maar kom niet met one-liners om vervolgens weg te rennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134762

Ferry34 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 08:27:
[...]

Tuurlijk wel. Als jij moeite hebt met het beeld en je ziet een andere die jij toch mooier vindt (nadat je echt hebt getest), dan kan dat best. Je hebt m toch pas gekocht?
Was van het weekend ff in de winkel en goodie toen een balletje op over ruilen en daar werd op gezegd dat ze dat niet konden doen.
Ben er verder niet echt op ingegaan nog omdat ik afgesproken had het eerst met betere kwaliteit kabels te proberen.

Moet zeggen dat de betere kabels wel iets geholpen hebben, maar snelle beelden irriteren me nog wel een beetje af en toe, dan is het moeilijker te volgen als op mijn crt.
Mischien ook wel omdat het allemaal groter en scherper is.
En mischien is het ook wel iets wat bij lcd hoort?
Heb het gevoel dat bij bewegende beelden op mijn crt het beeld in verhouding scherper is dan op de lcd. We kijken hier thuis veel series (house, ncis, lost, medical investigation enz)
Die series zijn stuk voor stuk echt superscherp voroal bij rustige scenes, maar als er wat snelle scenes zijn dan geeft dat soms een beetje een raar beeld, het beeld is dan minder scherp en moeilijker te volgen ofzo. Op de oude crt was dat veel rustiger, maar had je natuurlijk niet dat mooie scherpe beeld..

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 134762 op 02-06-2008 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-06 22:23

Tachyon

pop the glock

BMK: een LCD is ook gewoon trager dan een CRT, alle fancy motion compensation of 100Hz technieken ten spijt. Ik heb hier ook (nog) een CRT en geen enkele LCD die ik in de winkel zie is even snel als mijn CRT, laat staan sneller.

LCD's hebben enorm hoge resoluties tov een CRT, maar de 'motion resolution' is stukken lager.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannieboy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 22:30
W.Wezz schreef op zondag 01 juni 2008 @ 22:29:
[...]

Misschien LED backlight?
Ja dat denk ik wel, maar gaat het dit jaar nog komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Ter info: nadat ik vorige week Samsung een e-mail heb gestuurd over dat er een 7-serie Samsung op de NL website staat vermeld hebben zij dit nu weer verwijderd!

Edit: ook de 3-serie`s zijn verwijderd van de NL site ;) .

Het was:
Afbeeldingslocatie: http://www.weerdenburg.net/samsung/7_serie_nl.jpg

Nu is het zo:
Afbeeldingslocatie: http://www.weerdenburg.net/samsung/samsung_series_nl.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door W.Wezz op 02-06-2008 20:44 ]

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Heeft het ook nut om je tv te registreren bij samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieBulk
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Heb zojuist de LE40A656 gekocht bij Saturn Hoofddorp!
Voor 1190 euro !!
1590 - 300 Cashback Actie Saturn - 100 Cashback Actie Samsung = 1190
Je moet wel eerst de volle 1590 betalen en dan maar hopen dat je je geld terugziet :)

offtopic:
Ik wist nooit dat Saturn ook van MediaMarkt was, maar de verkoper wist me dat te vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18685

BassieBulk schreef op maandag 02 juni 2008 @ 22:26:
Heb zojuist de LE40A656 gekocht bij Saturn Hoofddorp!
Voor 1190 euro !!
1590 - 300 Cashback Actie Saturn - 100 Cashback Actie Samsung = 1190
Je moet wel eerst de volle 1590 betalen en dan maar hopen dat je je geld terugziet :)

offtopic:
Ik wist nooit dat Saturn ook van MediaMarkt was, maar de verkoper wist me dat te vertellen.
Hadden ze deze dan op voorraad? Tegen mij zeiden ze dat deze uitverkocht was (samen met de A552 en W4000). Ik was er voor 13:00. Ik had wel het gevoel dat ze me een duurdere tv wilden verkopen en daarom zeiden dat die tvs niet op voorraad waren, maar misschien ben ik gewoon te achterdochtig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157991

Weet iemand hoeveel een LE32a552 kost bij Saturn (Tilburg)? Die nieuwe actie klinkt wel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
Fenderman schreef op zondag 18 mei 2008 @ 14:40:
Naast alle financiele vergelijkingen heb ik even een technisch vraagje :+

Ik meen gelezen te hebben dat er mensen uit dit topic van hun verticale scrolling lines afgekomen zijn doordat samsung het moederbord vervangen heeft en een firmwareupdate gedaan. Ik kan het alleen nergens meer vinden ;(

Ik heb dus die lijnen ook op mijn 40F86 en was benieuwd naar de ervaringen van hen die het succesvol hebben laten verhelpen. Wat voor bron was er toen op aangesloten, met 24, 50 of 60 herz refresh etc.

Zou het op prijs stellen als jullie je nog even melden, ik sta op het punt om Samsung er over te bellen en vind het erg handig om beslagen ten ijs te komen....
Nog maar eens op goed geluk ;)

iemand?

Everything is hot-swappable...if you're fast enough :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
  • Laatst online: 19-04-2023
Kan iemand mij vertellen, of er nou in de samsung le40a656 van TNT een HD tuner zit ja of nee, en of deze dan ook zit in de samsung le40a656 die je bijv. in de MediaMarkt, Saturn of BCC koopt?

P.S. Waren er nog veel samsung le40a656 bij de Saturn @ Hoofddorp?

[ Voor 15% gewijzigd door brambest op 02-06-2008 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:48

n00bs

Het is weer Zomer!

brambest schreef op maandag 02 juni 2008 @ 22:45:
Kan iemand mij vertellen, of er nou in de samsung le40a656 van TNT een HD tuner zit ja of nee, en of deze dan ook zit in de samsung le40a656 die je bijv. in de MediaMarkt, Saturn of BCC koopt?

P.S. Waren er nog veel samsung le40a656 bij de Saturn @ Hoofddorp?
Wat maakt de winkel nou uit? 8)7
Het gaat om het typenummer en zoals je zegt is dat de 656 dus heb je daar gelijk je antwoord. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210055

Dankje voor jullie info.

maar zit nu nog te twijfelen tussen 2 tv's

de samsung LE37A557 en Philips 37PFL5603D/10.

kan niet echt hele grote verschillen vinden

alleen de Contrastwaarde en Responstijd (ms) van de philps zijn beter.

wat is jullie mening hier over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:57
Brad Pitt schreef op maandag 02 juni 2008 @ 15:04:
Dit weekend de 46 inch 552 bij m'n broer helpen installeren. Eerste indruk: wowwwww, da's toch best wel groot (heb zelf een 36 inch CRT en wil(de) een 50 inch tv gaan kopen). Eerst even tv kijken via de satelliet. Okay, eerste klap in het gezicht, enorm brak beeld. Komt natuurlijk omdat het eigenlijk "te scherp" is en je dus alle mpeg artefacts té goed ziet. Stonden er, uiteraard, wel (te) dicht op. Dan maar op de bank gaan zitten, meter of 4 afstand, en dat ging wel (net aan).

DVD's waren prima te doen, Bluray's helemaal subliem. Inderdaad viel de kijkhoek mij ook enorm mee, had dat veel slechter verwacht.

Dingen die mij verder best wel tegenvielen: zwartwaarde. Dat kán je echt niet goed vinden, beeld is, in een verdonkerde kamer, gewoon licht grijs. Instellingen wijzigen hielpen dit niet op te lossen. Nu valt dat niet op tijdens normaal film kijken maar als een scene zich afspeelde in het donker zit je dus gewoon te kijken naar een grijs paneel.

Verder heeft ook deze Samsung last van resolution loss bij bewegende beelden. Is natuurlijk een typische LCD-kwaal (zeker bij de goedkopere series). Stilstaande dingen zijn überscherp, gaat het bewegen is het over met de scherpte.

Afspelen van Bluray's zorgde ook voor judder, dit had ik niet verwacht, ik dacht dat alle Samsungs wel een 2:2, 3:3 of 4:4 deden, helaas blijkbaar niet, of we hebben een instelling gemist.

Mijn broer is er helemaal tevreden over (behalve de judder, die zag hij helaas ook), en zeker voor de prijs is het een waanzinnig goede tv. Hij heeft er geloof ik 1090 Euro voor betaald via een ING aktie.

Mensen die erg kritisch zijn zou ik deze tv echter zeker niet willen aanraden. Als je een goede CRT of plasma gewend bent gaat deze Samsung je echt storen door de bekende LCD kwaaltjes. Mensen die digitale tv en Bluray's kijken en gamen en wat minder mierenn***** zullen hier een waanzinnig vette buis aan hebben. Al met al was het, ondanks dat dit allemaal misschien wat negatief overkwam, voor mij een zeer positieve verassing wat voor beeld er kan komen uit een tv van die klasse. Als de zwartwaardes wat beter waren geweest en de resolution loss wat lager was uitgevallen was het echt een vrijwel perfecte tv geweest.
Tja, je kan het wel afdoen als een goede koop of je krijgt waar je voor betaald, maar ik vind €1100 voor een tv met een heel matige zwartwaarde en een behoorlijk verlies van scherpte bij beweging, nogal duur betaald.

Juist zwartwaardes en bewegingsscherpte zijn bij een tv toch erg belangrijk. Vooral ook omdat stilstaande beelden juist heel erg scherp zullen zijn door de full hd, zou mij het verschrikkelijk irriteren (en iedere dag steeds meer) als dit bij beweging zou vervagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieBulk
  • Niet online
Anoniem: 18685 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 22:31:
[...]

Hadden ze deze dan op voorraad? Tegen mij zeiden ze dat deze uitverkocht was (samen met de A552 en W4000). Ik was er voor 13:00. Ik had wel het gevoel dat ze me een duurdere tv wilden verkopen en daarom zeiden dat die tvs niet op voorraad waren, maar misschien ben ik gewoon te achterdochtig :P
Nee, niet op voorraad, moet dus helaas even nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grrrr, daar word ik altijd zo gek van, koop ik vorige week een le40a656, winkelprijs 1699 - 275 euro korting - 100 euro cashback = 1325,-
Krijg ik het krantje van saturn binnen ziet ik daar in staan winkelprijs 1599 - 300 cashback - 100 cashback = 1199,- 8)7 Dat heb ik nou altijd... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:49

Hier is de link
Hoi,

Ik wil de LE46A656 en de LE37A656 aanschaffen, dus dit is dan wel heel aantrekkenlijk! Woon jij in Groningen en ben je al bij de winkel geweest? Ik zou er een uur voor moeten rijden, maar dat heb ik er eventueel wel voor over! Maar ja je moet wel eerst de volle mep betalen!

Weet je toevallig zo wat de Le37A656 kost?

Graag hoor ik van je.........

[ Voor 7% gewijzigd door Vjenne-ICT op 03-06-2008 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
  • Laatst online: 19-04-2023
n00bs schreef op maandag 02 juni 2008 @ 22:59:
[...]

Wat maakt de winkel nou uit? 8)7
Het gaat om het typenummer en zoals je zegt is dat de 656 dus heb je daar gelijk je antwoord. 8)
Foutje, ik bedoelde eigl de samsung le46a656

klikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Vjenne-ICT schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 08:38:
[...]

Hoi,

Ik wil de LE46A656 en de LE37A656 aanschaffen, dus dit is dan wel heel aantrekkenlijk! Woon jij in Groningen en ben je al bij de winkel geweest? Ik zou er een uur voor moeten rijden, maar dat heb ik er eventueel wel voor over! Maar ja je moet wel eerst de volle mep betalen!

Weet je toevallig zo wat de Le37A656 kost?

Graag hoor ik van je.........
Nee dat weet ik niet. Had de aanbieding uit de folder, want die krijg ik altijd via de mail.
Ik woon zelf ook een uur rijden van Groningen, dus ik kan je niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:14

Tjark

DON'T PANIC

Ik ben aan 't zoeken, maar ik kan nergens vinden waar je er voor kan zorgen dat je op je HDMI vanaf je pc DVI geen overscan krijgt (en dus pixelmapping) (Samsung 5 serie 40").

-edit- of moet ik 'm op 'alleen scannen' zetten? Straks ff proberen...

-edit2- idd, met je afstandsbediening instellen op 'alleen scannen' en 't beeld is perfect (hij stond op 16:9 waar ik 't uit probeerde)

[ Voor 38% gewijzigd door Tjark op 03-06-2008 13:02 ]

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:55
Ferry34 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 23:03:
[...]
Tja, je kan het wel afdoen als een goede koop of je krijgt waar je voor betaald, maar ik vind €1100 voor een tv met een heel matige zwartwaarde en een behoorlijk verlies van scherpte bij beweging, nogal duur betaald.

Juist zwartwaardes en bewegingsscherpte zijn bij een tv toch erg belangrijk. Vooral ook omdat stilstaande beelden juist heel erg scherp zullen zijn door de full hd, zou mij het verschrikkelijk irriteren (en iedere dag steeds meer) als dit bij beweging zou vervagen.
Ehhhh, *ik* zou de tv nog niet gratis willen hebben vanwege de genoemde punten hoor, stoorde me er mateloos aan. Daarom komt er hier een Panasonic plasma te staan binnenkort, die weliswaar minder "scherp" is (lijkt...) maar echt zó veel fijner kijken is. "Men" ligt blijkbaar niet wakker (ziet ze niet?) van deze minpunten en voor die mensen is dit een tv die erg goed is. Lees dit forum of een andere maar door en de meeste mensen zijn lyrisch. Maar goed, dat is men op kieskeurig bij zo'n beetje elk produkt ook, zegt op zich niet zo heel veel dus. Je koopt voor 1100 nu eenmaal geen 46 inch tv die helemaal perfect is. Ik zou als ik mijn broer was geweest die paar honderd euro extra echt wel hebben uitgegeven en een plasma hebben gekocht, maar goed, je kan niet in iemands portemonnee kijken hè.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83128

Hallo, hier een noob vraagje. Ik krijg morgen de Samsung LE37A557P zit hier een speaker in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Nico111 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 09:31:
[...]
Nee dat weet ik niet. Had de aanbieding uit de folder, want die krijg ik altijd via de mail.
Bedankt voor je toelichting. Heb net even gebeld, maar hadden beide TV's (LE37A656 & LE46A656) niet meer op voorraad helaas. Men zei ook dat op SAMSUNG LE37A656 geen refund van samsung zit, klopt dat wel? Volgens mij toch wel?

Maar hoe groter de maat van de TV hoe meer voordeel het opleverd!

Nog een andere vraag: Ik heb nu een Samsung LE40M86BD, maar wil naar de LE46A656 een maatje groter dus. Ik zit er 3.5 meter vanaf, dus kan dat toch wel, wat is de vuistregel hiervoor? Toen ik de 40 inch net had dach ik ''zo die is groot'', maar nu vind ik hem alweer te klein, haha! Wie heeft hier ervaring mee?

Zijn hier mensen die de Samsung LE46A656hebben staan en zo ja hoe ver zitten jullie er vanaf? Is het trouwens niet zo dat hoe groter de TV hoe slechter het digitale SD kanaaal word of word dat tegenwoordig beter verwerkt door de TV's? Op mijn oude 40 inch ziet hete r wel goed uit hoor, niks op aan te merken, maar het kan altijd beter........ :P !

O ja, heb geen geld zat want deze TV gaat dan naar mijn ouders, die nemen deze dan over!

Iedereen alvast bedankt voor jullie antwoorden en advies!

[ Voor 43% gewijzigd door Vjenne-ICT op 03-06-2008 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-06 09:40
Vjenne-ICT schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 10:18:
[...]

Bedankt voro je toelichting. Heb net even gebeld, maar hadden beide TV's niet meer op voorraad. Men zei ook dat op SAMSUNG LE37A656 geen refund van samsung zit, klopt dat wel? Volgens mij toch wel?

Maar hoe groter de maat van de TV hoe meer voordeel het opleverd!
Pas vanaf 40".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06 21:55

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Zijn hier mensen die de Samsung LE46A656hebben staan en zo ja hoe ver zitten jullie er vanaf? Is het trouwens niet zo dat hoe groter de TV hoe slechter het digitale SD kanaaal word of word dat tegenwoordig beter verwerkt door de TV's?
Ik heb hem en zit er ongeveer een 2,5M vanaf. Een heuse bioscoop ervaring en geen seconde spijt. Ik schrok wel even van de grootte in het begin, maar dat deed mijn vriendin ook en die is er ook aan gewend. Aan de grootte van de TV is ze daarna ook gewend ;)
Gewoon kabel signaal is te treurig voor woorden met zo'n scherm, je ziet alles... maar uiteindelijk wordt alles toch digitaal en HD en ook hier wen je aan het beeld. Een keer een film kijken op 720p en je wilt niks anders meer. Kijk er een op 1080p en je gaat bijna tranen van genot... Ik wist niet dat Star Wars zo mooi kon zijn...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phkba
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 17:00
Ik heb een 37M87D en wil eigenlijk de free-to-air zenders van Digitenne op de TV bekijken alleen op de een of andere manier lukt het me niet. De handleiding is ook niet echt duidelijk er over. Iemand die me in een paar zinnen uit kan leggen hoe te handelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Tijgert schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:07:
[...]
Ik heb hem en zit er ongeveer een 2,5M vanaf. Een heuse bioscoop ervaring en geen seconde spijt. Ik schrok wel even van de grootte in het begin, maar dat deed mijn vriendin ook en die is er ook aan gewend. Aan de grootte van de TV is ze daarna ook gewend ;)
Gewoon kabel signaal is te treurig voor woorden met zo'n scherm, je ziet alles... maar uiteindelijk wordt alles toch digitaal en HD en ook hier wen je aan het beeld. Een keer een film kijken op 720p en je wilt niks anders meer. Kijk er een op 1080p en je gaat bijna tranen van genot... Ik wist niet dat Star Wars zo mooi kon zijn...
Bedankt voor je info! Gebruik jij ook digitale tv dan? Hoe is die kwaliteit? Ik vind de kwaliteit van de 40 inch die ik nu heb erg goed, dus verwacht dat het op de 46 inch ook goed zal zijn toch? Ja, wat betreft FULL HD matriaal is natuurlijk helemaal TOP he! Ik heb ook HDTV en dat is echt super strak!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosto
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-06 13:58
Nou.. even mijn ervaringen. Vorige week vrijdag mijn LE40A552 binnen gekregen. Hiervoor was ik in het bezit van een 26" philips LCD'tje. Daarvoor heb ik nog een 27" Sony gehad (superTV'tje alleen geen digitale ingangen....).

De TV wordt gebruikt voor:

TV kijken UPC digitale TV (nog geen HD).
PS3 via HDMI
Wii via component

TV-kijken UPC digitale TV.
De DVRbox is via een RGB-scart aangesloten. Na 3 dagen kloten met de instellingen toch de juiste combi van instellingen kunnen vinden. Echter, ruisonderdrukking is niet voldoende om het beeld 'schoon' te houden. Ik denk dat de ruis wordt veroorzaakt door de scart-kabel welke niet van de allerbeste kwaliteit is. Mijn voorkeur gaat naar UPC HDTV vanwege de mogelijk HDMI te gebruiken en het volledige nut van een HD-TV te benutten. Al met al is er goed naar te kijken.

PS3 via HDMI
Jawel hoor.. Ook weer even rommelen met instellingen maar 'wat een beeld!!'. Daar waar ik eerst een stoel 1 meter voor de TV moest gaan zitten kan ik nu op de bank alles prima overzien (GTAIV, Burnout Paradise, Rachet&Clank, COD4).... En het beeld PRIMA! Mooi diep contrast. Veel meer details dan op mijn oude phillips. 1080p filmtrailers vanuit de PSN-store zien er ook supergelikt uit. ik heb nog geen blurayfilms maar het beloofd veel moois!! Streaming SD divx (tversity) ziet er ook goed genoeg uit om 'normaal' te kunnen kijken.

Wii via Component
Wat een lekker beeldje. De kleuren springen eraf bij Mario Kart. Zoveel meer details vallen op. Heb SMG uitgeleend maar dit gaat zeker ook mooi worden en me de zin geven om de volgende 60 sterren te gaan behalen!!

Ik moet wel zeggen dat de film plus optie een beetje een rare is. Wanneer die aan staat dan gaat het soms zo 'soepel' ... onnatuurlijk een beetje. Heb deze functie maar uitgezet.

Ik heb voor de gein de spaarfuntie aangezet. Deze stelt de backlight in naar lichtinval. Mwa.. op de laagste stand past 'ie de backlight voor mij redelijk aan.

Al met al ben ik zeer blij met mijn aankoop!

Stay young forever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
JiriB schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 17:00:
[...]

dat is volgens mij de zogenaamd 'vakantiegeld actie' waarbij je (volgens het plaatje rechts op de 'hoofdpagina' van die site) 300 euro korting krijgt bovenop de korting die je sowieso al krijgt op de aangegeven modellen. Dus lijkt me dat na 24 mei die 300 euro korting niet meer geldt, maar de andere korting wel..

Aangezien de prijzen erg mooi zijn, en ik erg geinteresseerd ben in de LE32A450 voor 570 euro, maar geen medewerken van TNT (of enig van de andere bedrijven) ben hoop ik dat ze daar niet moeilijk over gaan doen. Als ik even doorklik naar de bestelpagina enzo zie ik niets van een bedrijfsnaam/medewerkernummer of iets dergelijks, dus het lijkt me dat de enige manier voor hun om het te controleren zou zijn puur op naam, wat nogal lastig zal zijn lijkt me.

Anyway, ik ga het maandag gewoon proberen, aangezien er al meerdere Tweakers zijn geweest die het zonder problemen hebben kunnen bestellen. Met een beetje geluk is ie nog binnen voor het EK begint. :)
JiriB, is het nog gelukt om de tv via de TNT actie te bestellen? Ik wil die gok ook wel nemen, maar twijfel nog.... Ik heb er natuurlijk ook nooit gewerkt! Lat evenw at van je horen wil je.....

Thanks _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JiriB
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09-2023
Vjenne-ICT schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 15:55:
[...]

JiriB, is het nog gelukt om de tv via de TNT actie te bestellen? Ik wil die gok ook wel nemen, maar twijfel nog.... Ik heb er natuurlijk ook nooit gewerkt! Lat evenw at van je horen wil je.....

Thanks _/-\o_
Haha, sorry, maar ondertussen heb ik toch bij een andere webwinkel mn tv besteld. Het is een le32a457 geworden (ipv die le32a450 dus), die ik voor dezelfde prijs als bij TNT kon bestellen, en dan dus een wat zekerder gevoel heb bij mn bestelling, plus een wat duidelijker punt wat betreft levering, garantie etc. Qua specs en looks is hij ook bijna gelijk aan de 450...

Helaas dus geen ervaring met TNT..

Wellicht dat er wel andere mensen zijn die hier een positieve ervaring over kunnen delen. Ergens in dit topic (en deel 10) heb ik wel gelezen dat het gelukt is bij sommige mensen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06 21:55

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Gebruik jij ook digitale tv dan?
Nee, nog niet. Ik ga het pas overwegen als alles in HD wordt uitgezonden. Tot die tijd geniet ik van al het HD materiaal wat ik download (TB's aan HD films heb ik al). En natuurlijk TV series die ik download kijk ik nu in HD i.p.v. Divx. Helaas maar 720p maar de laatste ep van CSI Miami was weer in 1080p... super.... Alleen jammer van Cain (meer zeg ik niet, klotecliffhanger) ;)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Is er ergens een site waat je wat HD materiaal kan downloaden om het beeld van je nieuwe televisie eens te testen?

Ik wacht trouwens nog steeds om mijn LE32A552

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op onderstaande site lees ik iets over dat de 6-serie vanaf 40" iets hebben als Auto Motion Plus 120Hz.. maar op de samsung site staat dit niet vermeld, dus is het waar of is het een fabeltje?

http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/samsung-le40a656-lcd-hdtv/

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 134762 op 03-06-2008 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-06 14:03
ik222 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:10:
Is er ergens een site waat je wat HD materiaal kan downloaden om het beeld van je nieuwe televisie eens te testen?

Ik wacht trouwens nog steeds om mijn LE32A552
eerst ga je naar www.google.com.
daar type je in: hd movie OF hd trailer en klik op: "ik doe een gok".
Afhankelijk wat u ingetypt hebt komt u nu op een site van microsoft of apple, met op beide sites een verscheidenheid aan hd filmpjes.
Als je er niet uit komt: feel free to ask!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulcl
  • Laatst online: 08-11-2023
Kan iemand mij zeggen welke tuner(s) er in een 46A552 zitten? Analoog (kabel) en/of DVB-T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Anoniem: 134762 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:16:
Op onderstaande site lees ik iets over dat de 6-serie vanaf 40" iets hebben als Auto Motion Plus 120Hz.. maar op de samsung site staat dit niet vermeld, dus is het waar of is het een fabeltje?

http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/samsung-le40a656-lcd-hdtv/
Hoezo fabeltje? Hij heeft toch "Motion Plus 100Hz". 120Hz is meer voor de Amerikaanse markt.
Daar hebben ze 60Hz op het stroomnet. (60Hz wordt verdubbelt tot 120Hz). Wij hebben maar
50Hz (50Hz verdubbelen tot 100Hz.)
Dat geeft alleen maar aan hoe slecht bepaalde site's zijn. Er wordt gewoon klakkeloos alles
overgenomen uit een persbericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Nico111 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 09:31:
[...]

Ga jij je TV daar nog kopen dan? En zo ja welke heb je op het oog? Heb contact gehad, maar hebben de Samsung LE46A656 niet meer op voorraad :'( !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-06 12:24

Slapstick

Me, myself or I

Weet iemand of er ergens een witte 32A552 te koop is?,
Mijn oog is gevallen op een witte tv, zodat het contrast met de voor de rest witte kamer niet zo groot is.

:TweakBlog:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:21

stunter

Bij saturn hoofddorp de 40 a 656 voor 1199 en de 52 A 656 voor 2099 Deze prijzen zitten onder de pricewatch prijzen :D

http://www.saturn.nl/aanbiedingen/store_flash/179/index.php3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Vjenne-ICT schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 20:18:
[...]

Ga jij je TV daar nog kopen dan? En zo ja welke heb je op het oog? Heb contact gehad, maar hebben de Samsung LE46A656 niet meer op voorraad :'( !
Ik heb al een LE40a552, maar ik zette de aanbieding voor andere in dit topic omdat het zo'n goede aanbieding was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulcl
  • Laatst online: 08-11-2023
Kun jij me dan zeggen welke tuner(s) hierin zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
marteltor schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:23:
[...]

eerst ga je naar www.google.com.
daar type je in: hd movie OF hd trailer en klik op: "ik doe een gok".
Afhankelijk wat u ingetypt hebt komt u nu op een site van microsoft of apple, met op beide sites een verscheidenheid aan hd filmpjes.
Als je er niet uit komt: feel free to ask!
Danku! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
paulcl schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 21:17:
[...]

Kun jij me dan zeggen welke tuner(s) hierin zitten?
Zo als ik heb kunnen zien alleen een analoge tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_uknow
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-06-2024
Ik heb nu sinds een week de LE46A656. Toen ik 'm voor het eerst thuis zag staan dacht ik echt van, jesus wat groot, maar ik moet zeggen dat ik er nu wel aan gewend ben. Het uitelijk van de tv bevalt mij zeer goed. Het rode randje is heel subtiel.

Afbeeldingslocatie: http://img362.imageshack.us/img362/6255/1001558ri8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img74.imageshack.us/img74/120/1001551ue4.jpg

Ik heb de tv aangesloten op mijn computer via HDMI. Het beeld via de computer is echt heel goed, mooi scherp en helder. Ik zit 3 meter van mijn tv vanaf. De kleinste lettertjes zijn goed te lezen. Het beeld van mijn digitale sateliet ontvanger (aangeschoten via scart) is daarentegen echt een stuk minder mooi. Je kunt gewoon zien dat de resolutie te laag is. Pas bij 5 meter afstand krijg ik weer de scherpte die ik eerst op mijn 'oude' 28 inch crt ervoer. Het analoge kabel signaal is nog slechter. Het was mij nooit opgevallen hoeveel ruis er in het beeld zit. Het beeld aanzich is vergelijkbaar met de sateliet, alleen is er dan geen ruis zichtbaar en is het beeld een tikkeltje scherper. Het wordt echt tijd voor HD uitzendingen, of de bank verder naar achteren zetten.

De kijkhoek is beperkt. Ik denk dat bij 50 graden de kleuren al flets worden. Bij nog meer graden zie je een paarse zweem over het scherm, maar wie gaan er nou zo schuin naar een 46 inch kijken, ik vind dat dus zelf geen probleem. In een donkere kamer zie je dat de backlight het scherm verlicht. Maar dit valt alleen op als er geen beeld is. Het scherm lijkt redelijk gelijkmatig te worden verlicht.

Het geluid is erg goed, met de optie SRS aan klinkt het geluid lekker vol.

Hoewel het misschien klinkt alsof ik niet helemaal tevreden ben over de tv is dat helemaal niet zo. De tv ziet er echt mooi uit. Het beeld via de computer is top, via de sateliet is acceptabel en naar de kabel kijk ik nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Forced schreef op maandag 02 juni 2008 @ 10:09:
Beste tweakers,

Het vorige antwoord klopt niet hoor. Iedere hdready en hdready1080p ondersteunt zowel 50 als 60 hz. Dat is verplicht, anders mogen ze geen hdready worden genoemd.

Probeer deze tv overigens eerst te testen, ik vond hem behoorlijk tegenvallen icm xbox360. Misschien dat de nieuwe serie beter is, maar ik vond deze M niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Bij nog meer graden zie je een paarse zweem over het scherm, maar wie gaan er nou zo schuin naar een 46 inch kijken, ik vind dat dus zelf geen probleem.
Daar schijn je bovendien wat aan te kunnen doen met de instellingen. Las ik tenminste ergens in het A656-draadje op AVForums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
rob_uknow schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 22:36:
Ik heb nu sinds een week de LE46A656. Toen ik 'm voor het eerst thuis zag staan dacht ik echt van, jesus wat groot, maar ik moet zeggen dat ik er nu wel aan gewend ben. Het uitelijk van de tv bevalt mij zeer goed. Het rode randje is heel subtiel.

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb de tv aangesloten op mijn computer via HDMI. Het beeld via de computer is echt heel goed, mooi scherp en helder. Ik zit 3 meter van mijn tv vanaf. De kleinste lettertjes zijn goed te lezen. Het beeld van mijn digitale sateliet ontvanger (aangeschoten via scart) is daarentegen echt een stuk minder mooi. Je kunt gewoon zien dat de resolutie te laag is. Pas bij 5 meter afstand krijg ik weer de scherpte die ik eerst op mijn 'oude' 28 inch crt ervoer. Het analoge kabel signaal is nog slechter. Het was mij nooit opgevallen hoeveel ruis er in het beeld zit. Het beeld aanzich is vergelijkbaar met de sateliet, alleen is er dan geen ruis zichtbaar en is het beeld een tikkeltje scherper. Het wordt echt tijd voor HD uitzendingen, of de bank verder naar achteren zetten.

De kijkhoek is beperkt. Ik denk dat bij 50 graden de kleuren al flets worden. Bij nog meer graden zie je een paarse zweem over het scherm, maar wie gaan er nou zo schuin naar een 46 inch kijken, ik vind dat dus zelf geen probleem. In een donkere kamer zie je dat de backlight het scherm verlicht. Maar dit valt alleen op als er geen beeld is. Het scherm lijkt redelijk gelijkmatig te worden verlicht.

Het geluid is erg goed, met de optie SRS aan klinkt het geluid lekker vol.

Hoewel het misschien klinkt alsof ik niet helemaal tevreden ben over de tv is dat helemaal niet zo. De tv ziet er echt mooi uit. Het beeld via de computer is top, via de sateliet is acceptabel en naar de kabel kijk ik nooit.
Bedankt voor je uitgebreide info, top! Is satteliet zo slecht dan? Ik heb digitale TV van @home en dat ziet echt wel mooi uit op mijn 40 inch samsung........

Mag ik vragen hoe lang je de TV al hebt en waar en wat je er voor betaald hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wienen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-05 11:38
Heb sinds vandaag m'n LE37a558 binnen en ben gedeeltelijk tevreden!

Het analoog signaal is echt slecht maar had hier ook niet al te veel voor verwacht. Ben nog niet echt achter de instellingen om de ruis wat te onderdrukken! Maar omdat ik de tv niet gekocht heb voor tv zenders kijken is dit niet echt een groot probleem.

Gamen met de xbox360 is echt subliem! Hier heb ik helemaal niets op aan te merken! Alles loopt zeer vloeiend en moet zelf nog een beetje met instellingen testen voor het beste kleurbeeld!
Nu prijzen ze met de GAME mode op de Samsungs maar zodra ik deze aan zet wordt het beeld alleen maar slechter!

Maar wat ik wel een beetje tegen vind vallen is HDWMV films kijken via de xbox360! Ik heb zodra ik m ingesteld heb op 1080p toch best veel last van haperend beeld, ook wel ghosting genoemd! Hebben hier meer mensen last van? En is dit op te lossen met instellingen? Zelf nog niet heel veel gekloot met instellingen maar misschien dat er hier meer mensen last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_uknow
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-06-2024
@Vjenne-ICT

Satteliet is beter dan digitale TV van @home vind ik zelf. Het beeld lijkt interlaced, daar stoor ik mij het meest aan. Dit is bij @home niet anders, alleen valt het op een 46 inch en op 3 meter gewoon meer op dan op mijn oude 28 inch tvtje. Ik heb de TV vorige week woensdag gekregen, na cashback actie heb ik er 1189,- voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262968

Ik heb nu een eek mijn LE-40A552, Ik ben meer dan tevreden!!! Wat een super toestel!!! Beeld is zoals ik eerder al aangaf SUBLIEM! Ik heb alleen een kleine opmerking, misschien dat iemand mij kan vertellen hoe het komt. Als ik via dit toestel kijk naar digitale tv (van ziggo) is het beeld haarscherp. Ook camerabewegingen zijn verassend (mooi) en beeld loopt synchroon Als ik echter een DVD kijk heb ik bij een aantal dvd's dat geluid en mond niet synchroon lopen. Mijn geluid loopt mijn tv naar versterker, dit had ik ook zo bij mijn oude crt, hier had ik geen synchronisatieproblemen. Ook lijken camerabewegingen minder vloeiend dan bij ''gewoon'' tv kijken.........iemand een verklaring??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Ferry34 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 22:55:
[...]

Het vorige antwoord klopt niet hoor. Iedere hdready en hdready1080p ondersteunt zowel 50 als 60 hz. Dat is verplicht, anders mogen ze geen hdready worden genoemd.

Probeer deze tv overigens eerst te testen, ik vond hem behoorlijk tegenvallen icm xbox360. Misschien dat de nieuwe serie beter is, maar ik vond deze M niet goed.
waarom vond je de M serie niet goed? Was namelijk ook van plan er een te halen voor xbox360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:10
Wienen schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 23:23:
Heb sinds vandaag m'n LE37a558 binnen en ben gedeeltelijk tevreden!

Het analoog signaal is echt slecht maar had hier ook niet al te veel voor verwacht. Ben nog niet echt achter de instellingen om de ruis wat te onderdrukken! Maar omdat ik de tv niet gekocht heb voor tv zenders kijken is dit niet echt een groot probleem.

Gamen met de xbox360 is echt subliem! Hier heb ik helemaal niets op aan te merken! Alles loopt zeer vloeiend en moet zelf nog een beetje met instellingen testen voor het beste kleurbeeld!
Nu prijzen ze met de GAME mode op de Samsungs maar zodra ik deze aan zet wordt het beeld alleen maar slechter!

Maar wat ik wel een beetje tegen vind vallen is HDWMV films kijken via de xbox360! Ik heb zodra ik m ingesteld heb op 1080p toch best veel last van haperend beeld, ook wel ghosting genoemd! Hebben hier meer mensen last van? En is dit op te lossen met instellingen? Zelf nog niet heel veel gekloot met instellingen maar misschien dat er hier meer mensen last van hebben?
Zet de optie MoviePlus oid maar eens uit in het menu van je scherm en er gaat een wereld voor je open ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
GeeMoney schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 08:54:
[...]

Zet de optie MoviePlus oid maar eens uit in het menu van je scherm en er gaat een wereld voor je open ;)
movieplus vermíndert juist het schokken...
Ik zie niet in hoe dat Wienen zijn probleem zou kunnen oplossen?
@Wienen: Game Mode schakelt gewoon alle filtering/... technieken uit, zodat het beeld zo snel mogelijk getoond wordt ipv met enige (imo nauwelijks merkbare) vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:10
Buzz_Fuzz schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 09:56:
[...]

movieplus vermíndert juist het schokken...
Ik zie niet in hoe dat Wienen zijn probleem zou kunnen oplossen?
@Wienen: Game Mode schakelt gewoon alle filtering/... technieken uit, zodat het beeld zo snel mogelijk getoond wordt ipv met enige (imo nauwelijks merkbare) vertraging.
Dit is vrij bekend maar bij de Samsung's dat dit voor vertraging zorgt (ghosting) zet de optie maar eens uit en je zal je verbazen.

PS. het is het proberen in ieder geval waard.

[ Voor 4% gewijzigd door GeeMoney op 04-06-2008 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is een beetje de vraag wat Wienen nu bedoelt. Hij heeft het zowel over schokken als ghosting, maar dat zijn twee verschillende dingen. Welke van de twee is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Ik heb zodra ik m ingesteld heb op 1080p toch best veel last van haperend beeld, ook wel ghosting genoemd!
Een haperend of schokkend beeld is heel wat anders dan ghosting, wat bedoel je nou?

Damn, domovoi, je bent me net voor... ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Tachyon op 04-06-2008 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295

Anoniem: 262968 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 01:00:
Ik heb nu een eek mijn LE-40A552, Ik ben meer dan tevreden!!! Wat een super toestel!!! Beeld is zoals ik eerder al aangaf SUBLIEM! Ik heb alleen een kleine opmerking, misschien dat iemand mij kan vertellen hoe het komt. Als ik via dit toestel kijk naar digitale tv (van ziggo) is het beeld haarscherp. Ook camerabewegingen zijn verassend (mooi) en beeld loopt synchroon Als ik echter een DVD kijk heb ik bij een aantal dvd's dat geluid en mond niet synchroon lopen. Mijn geluid loopt mijn tv naar versterker, dit had ik ook zo bij mijn oude crt, hier had ik geen synchronisatieproblemen. Ook lijken camerabewegingen minder vloeiend dan bij ''gewoon'' tv kijken.........iemand een verklaring??
Wij hebben hetzelfde probleem met LE37A552, maar dan juist met combinatie UPC digitale TV (over Scart) en analoge Sony Receiver. Het sync probleem hangt ook van de zender af; bij Ned 1 is het bijv. het meest merkbaar vind ik. Mijn receiver heeft vlg mij geen vertragingsoptie. Kun je evt. iets instellen op het scherm (meer of minder delay)?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 295 op 04-06-2008 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-05 10:55
cornfed99111 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 19:55:
[...]

Hoezo fabeltje? Hij heeft toch "Motion Plus 100Hz". 120Hz is meer voor de Amerikaanse markt.
Daar hebben ze 60Hz op het stroomnet. (60Hz wordt verdubbelt tot 120Hz). Wij hebben maar
50Hz (50Hz verdubbelen tot 100Hz.)
Dat geeft alleen maar aan hoe slecht bepaalde site's zijn. Er wordt gewoon klakkeloos alles
overgenomen uit een persbericht.
Volgens de Samsung-verkoper tijdens de Raf-show toont de 650 serie 1080p24-content door middel van 5:5 pulldown, dus 120Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
DarkShadow schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 08:53:
[...]

waarom vond je de M serie niet goed? Was namelijk ook van plan er een te halen voor xbox360
Ik vond de kleuren niet mooi, zwartweergave was matig. Het meest storende was t grote verlies van scherpte bij bewegende beelden.

Ik heb later vaak op forums gelezen van mensen met dezelfde ervaring.

De 40 inch had toen n hoger contrast, maar ik zou de nieuwe serie s testen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
GeeMoney schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 09:58:
[...]
Dit is vrij bekend maar bij de Samsung's dat dit voor vertraging zorgt (ghosting) zet de optie maar eens uit en je zal je verbazen.
Kan ik toch niet zozeer mee akkoord gaan.
Ik weet niet of ik het hier al heb vermeld, maar zet MoviePlus eens op demo tijdens de verticaal scrollende eindgeneriek van een film. Zonder schokt het en komt het onscherp over, mét bewegen de letters veel vloeiender en scherper.

Laatst nog een aflevering van Family Guy gezien, waar een vliegtuig een banner over het scherm trok. Zelfde fenomeen, mét Movieplus was de tekst veel rustiger te lezen zónder ghosting.

En artifacten die ontstaan door de interpolatie techniek kan je geen ghosting noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wienen
Tachyon schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 10:05:
[...]

Een haperend of schokkend beeld is heel wat anders dan ghosting, wat bedoel je nou?

Damn, domovoi, je bent me net voor... ;)
Uhm lees het nu maar heb idd last van een haperend beeld. Dat hij niet vloeiend loopt zeg maar! Als ik m'n resolutie van de xbox op 720p zet heb ik hier met dezelfde HDWMV movie geen last van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Krizna schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 10:46:
[...]

Volgens de Samsung-verkoper tijdens de Raf-show toont de 650 serie 1080p24-content door middel van 5:5 pulldown, dus 120Hz.
Ik kan nergens iets vinden dat hij 5:5 pulldown kan. Als dat waar is dan zou hij dat moeten aankunnen.
Ik bedoelde eigenlijk meer de 100Hz functie die je op het 'normale' signaal zet. Niet de 24p modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wienen schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 12:39:
[...]

Uhm lees het nu maar heb idd last van een haperend beeld. Dat hij niet vloeiend loopt zeg maar! Als ik m'n resolutie van de xbox op 720p zet heb ik hier met dezelfde HDWMV movie geen last van!
In dat geval moet je movieplus juist aanzetten, dat lost het schokkerige op. Geeft wel een vreemd effect vind ik, ik moet er nog een beetje mee experimenteren. Misschien dat ik eraan kan wennen als ik het op "Laag" zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wienen
Anoniem: 247379 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:24:
[...]

In dat geval moet je movieplus juist aanzetten, dat lost het schokkerige op. Geeft wel een vreemd effect vind ik, ik moet er nog een beetje mee experimenteren. Misschien dat ik eraan kan wennen als ik het op "Laag" zet.
Zal hier eens wat mee gaan testen en movieplus eens op demo zetten en het verschil bekijken!
En heb calibratie dvd gedownload eens kijken wat ik hier mee kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Over calibratieDVD's gesproken, zijn er ook gratis versies die je ergens legaal kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
rob_uknow schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 23:29:
@Vjenne-ICT

Satteliet is beter dan digitale TV van @home vind ik zelf. Het beeld lijkt interlaced, daar stoor ik mij het meest aan. Dit is bij @home niet anders, alleen valt het op een 46 inch en op 3 meter gewoon meer op dan op mijn oude 28 inch tvtje. Ik heb de TV vorige week woensdag gekregen, na cashback actie heb ik er 1189,- voor betaald.
Bedankt voor je antwoord. Ik vind digitale TV van @Home er best goed uit zien hoor, maar ben met je eens dat het alltijd beter kan en misschien is het op een 46 inch ook wel slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 22:02
Anoniem: 262968 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 01:00:
Waarschijnlijk aangesloten via HDMI, als je het via Component aansluit is het issue opgelost. Maar ja, dan kan je DVD weer niet upscalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjvb
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:55
Ik heb een beetje raar probleem met mijn Samsung LE40M86BD..

Heb een HTPC gebouwd grotendeels volgens de specs van de BBG van mei. Dus met de onboard grafische kaart van mijn gigabyte GA-MA78GM-S2H mobo.

Deze heb ik aangesloten via een HDMI kabel. Dit werkt perfect (ook op 1920x1080) zolang ik de pc opstart en er mee aan de gang blijf. Maar wanneer ik even op tv over ga (nu nog analoog via coax, krijg iptv via glas) en ik daarna weer mijn HDMI bron kies, krijg ik de melding: ' geen signaal' . Terwijl de pc nog gewoon aan staat.

Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-05 10:55
cornfed99111 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:03:
[...]

Ik kan nergens iets vinden dat hij 5:5 pulldown kan. Als dat waar is dan zou hij dat moeten aankunnen.
Ik bedoelde eigenlijk meer de 100Hz functie die je op het 'normale' signaal zet. Niet de 24p modus.
Vreemd, naar aanleiding van je post heb ik Samsung gemaild, en het antwoord kwam vlot: 3:2 pulldown. Dat is toch wel een teleurstelling. De Amerikaanse versies doen 5:5 pulldown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Krizna schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:27:
[...]
Vreemd, naar aanleiding van je post heb ik Samsung gemaild, en het antwoord kwam vlot: 3:2 pulldown. Dat is toch wel een teleurstelling. De Amerikaanse versies doen 5:5 pulldown.
Dat betekent dat er technisch verschillen zitten in de Amerikaanse en Europese modellen.
Ik vermoed dat alleen het panel en 'kastje' hetzelfde zijn. De computer binnenin zal wel
verschillen met de onze. Of is het puur een software issue. Wie het weet mag het zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Ik heb net een 37lem86BD gekocht, maar nu wil ik via de xbox360 full hd gebruiken (vga kabel) en dat lukt mij helaas niet. Ook de hd ready resolutie werkt niet. Het is toch echt een full hd scherm, iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

[ Voor 19% gewijzigd door DarkShadow op 04-06-2008 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 05-06 15:28
DarkShadow schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 17:04:
Ik heb net een 37lem86BD gekocht, maar nu wil ik via de xbox360 full hd gebruiken (vga kabel) en dat lukt mij helaas niet. Ook de hd ready resolutie werkt niet. Het is toch echt een full hd scherm, iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
ja geen vga kabel maar HDMI / COMPONENT gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wienen
Mektheb schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 17:18:
[...]

ja geen vga kabel maar HDMI / COMPONENT gebruiken :)
Juist de component moet je gebruiken en je switch bij de kabel waar hij de xbox in gaat op hdtv zetten!
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic niet bedoeld voor het organiseren van inkoopacties e.d. en ook niet voor vragen en discussies waar de TV het goedkoopst kan worden gekocht.