Anoniem: 236146 schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 14:31:
[...]
Verbeterde geluidsinstellingen voor de LExxA552
[...]
Probleem is echter dat als je speakers via AUX-uit aansluit, de TV hier ongeacht wat je instelt hier zijn standaard Equalizer doorheen gooit, waardoor je een dramatische bass krijgt. Als je analoog speakers wilt aansluiten, zul je dit dus via de hoofdtelefoonuitgang moeten doen (daar wordt de aangepaste equilizer wel op aangepast). Of dit probleem ook bij de Optical Out aanwezig is zou ik niet weten.
Ik heb een Logitech Z5500 via de AUX-uit aangesloten. De Z5500 heeft zelfs geen equalizer instellingen en toch is het geluid perfect, kraakhelder en vol, zelfs de bass.
Test-beeldinstellingen voor de LExxA552
Menu --> Beeld --> Modus: Standaard
Verlichting 4
Contrast 84
Helderheid 52
Scherpte 50
Kleur 51
Tint(G/R) G55/R45
Detailed Settings
Zwartaanpassing - hoog
Dynamisch contrast - hoog (zwart wordt niet erg aangetast, terwijl het beeld levendiger lijkt)
Gamma - 0
Kleurruimte - Auto
Huidkleur - 0
Randverbetering - On
Witbalans -- alles op 25
Picture Options
Color Tone - Normal (Cool 1 was too Blue)
Digital NR - Auto
DNIe - On (This setting really brings life to this set.)
Film Mode - Auto
Persoonlijk vind ik dit slechte instellingen. DNIe, hoog Dynamisch Contrast en hoge Zwartaanpassing zorgen er allemaal voor dat je ALLE detail in donkere gebieden kwijt bent. Ik zie op calibratie schermen of op een PS3 achtergrond zo al het verschil tussen Laag en Middel Dynamisch contrast, laat staan Hoog plús DNIe plús zwartaanpassing.
Ik probeer uit mijn hoofd de mijne te citeren:
Menu --> Beeld --> Modus: Standaard
Verlichting 7
Contrast 90
Helderheid 45
Scherpte 20, voor PS3/DVD-HDD op hdmi: 5
Kleur 50
Tint(G/R) G50/R50
Detailed Settings
Zwartaanpassing - uit
Dynamisch contrast - laag (uit maakt het beeld te flets, terwijl alles boven laag zorgt voor detailverlies in donkere beelden)
Gamma - 0
Kleurruimte - Eigen
Huidkleur - 0
Randverbetering - On
Witbalans -- default
Picture Options
Color Tone - Normal
Digital NR - Middel
DNIe - Off
Film Mode - Off (Andere settings zorgen soms voor stabieler beeld, bijvoorbeeld scrollende tekst (newstickers of eindgeneriek bij films), zogenaamde "artifacten" in het beeld zie ik niet, maar het stoort dat sommige beelden versneld lijken. Het ziet er raar uit. Alsof de film plots versneld wordt. Als ik dan toch moet kiezen, kies ik voor Off)
quote: iankho
@Buzz_Fuzz
Op de UK site staat vermeld dat de firmware alleen voor LE46A656A1FXXU geldt. Mijn serienummer is LE46A6561FXXC. Ik weet dan ook niet of ik mijn firmware veilig kan upgraden. Mag ik vragen wat jouw serienummer is?
Als ik het niet vergeet, zal ik het vanavond laten weten.