[LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) Deel 11

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 126.356 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:10
Tomdevries schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 22:18:
[...]

Ziet der goed uit! Uit een eerdere post heb ik begrepen dat dit de 40A552 is? Waarom staat er op zo'n tv eigenlijk "HD Ready - 1080p". Je zou toch eerder "Full HD" verwachten?
De term full hd bestaat helemaal niet. Er zijn maar 2 standaarden waaraan eisen zijn gesteld nl:
hdready (oa min 720 horizontale beeldlijnen, 1 digitale en 1 analoge input, 720p en 1080i als input accepteren).

hdready 1080p (1920x1080 resolutie en dit progressive kunnen ontvangen en weergegeven op 50 en 60 hz, 24p input enz).

Aan de term full hd worden dus geen eisen gesteld. Zo werd de vorige serie van Philips door de fabrikant full hd genoemd, terwijl deze n maximale input aankon van 1080i.

Full hd is wel makkelijker en klinkt logischer. Iedereen gebruikt de term full hd als ze hdready 1080p bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 10:32
Ik heb een paar dagen gelden een 32A552 gekocht via de TNT/KPN actie. Weet iemand wat de levertijden ongeveer zijn? Tijdens de bestelling werd binnen 20 werkdagen aangegeven, uiteraard hoop ik sneller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-05 11:47
wenze schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 10:54:
Sommige van jullie hebben vast ook de review gelezen over de 40A558, daarin zie je dat er aardig wat backlight bleeding is. Nu de vraag aan de bezitters of je dat ook echt zo goed merkt? Want die foto in de review dat is met een bepaalde instelling gemaakt neem ik aan. Momenteel heb ik een Dell 2405FPW en daarbij merk ik er niks van. Zal ik dit bij de samsung wel merken? Of merken jullie het?
Ik heb de LE40A552 en je kan het alleen zien als er geen singaal staat op het scherm.
Als er wel eens singaal is dan zie ik er niks van ook niet als het scherm dan helemaal zwart is.
Ik heb er dus helemal geen last van als ik mijn scherm gebruik.

EDIT
weet iemand of ik de subwoofer van de Z-5500 naast mijn LCD (25cm afstand) kan zetten? Kan het magnetische veld schade aan mijn scherm aanrichten? Of moet je alleen oppassen met hardeschijven en crt tv's

[ Voor 11% gewijzigd door Nico111 op 29-05-2008 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wienen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-05 11:38
Na dit topic een flinke tijd bijgehouden te hebben en aardig wat reviews en persoonlijke ervaringen van iedereen gelezen te hebben heb ik gister de knoop doorgehakt en de LE37a552 besteld.

Ik ben in wat verschillende winkels wezen testen met mijn Xbox360 omdat ik zoals iedereen ook al aanbeveelde het ook daadwerkelijk werkende wou zien.

En ik was hierover zeer tevreden. Natuurlijk zijn er ook weer andere tv's die weer net iets beter beeld hebben maar daar betaal je dan ook meteen veel meer voor. Deze viel gewoon precies in het straatje van mijn verwachte uitgave en kwa prijs kwaliteit denk ik dat ik een hele goede keus heb gemaakt.

Vandaag kreeg ik meteen telefoon om een afspraak voor het afleveren te maken. Ze boden mij aan om voor dezelfde prijs de LE37a558 te leveren. Deze bevat een digitale tuner, en ik heb dit aanbod aangenomen. Ik heb thuis nog geen digitale tv maar mocht dat in de toekomst nodig zijn is dit misschien wel handig. En in principe zijn de specificaties van de tv precies hetzelfde.

Of zeggen jullie dat dit geen slimme keuze was? En zo nee om welke reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
De LE**A656 serie spreek mij erg aan.

Nu zie ik bij 3 internet shops ook de LE**A676. Volgens de franse Samsung-site wordt die in mei nog verwacht.

Weet iemand of er verschil is in specificatie? Zover ik echt kon zien zou het best is alleen de dvb-t/c verschil kunnen zijn.

Maar elke info is welkom!

Shops:
52" voorbeeld:
http://www.expansys.nl/d.aspx?i=166755
http://www.coolsound.nl/p.../samsung_le_52a676_lcd_tv
http://www.digitalstreet....info.php?products_id=8302

Samsung.fr 46" A676:
http://www.samsung.com/fr/news/newsRead.do?news_group=productnews&news_type=consumerproduct&news_ctgry=tv&news_seq=8147&search_keyword=&from_dt=&to_dt=

Heb de shops zelf al gemaild over meer info, maar shcijnbaar komt ie alelen als optie van hun leverancier in beeld en weten verder geen drol erover.

[ Voor 10% gewijzigd door Mau_Maus op 29-05-2008 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:53
Nico111 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 12:04:
EDIT
weet iemand of ik de subwoofer van de Z-5500 naast mijn LCD (25cm afstand) kan zetten? Kan het magnetische veld schade aan mijn scherm aanrichten? Of moet je alleen oppassen met hardeschijven en crt tv's
Ik heb een Z-5400 subwoofer vlak langs mijn CRT tv staan (tv op de kast, subwoofer op de grond) en heb hier totaal geen problemen mee. Ik denk niet dat je tv hieronder zal leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Sommige van jullie hebben vast ook de review gelezen over de 40A558, daarin zie je dat er aardig wat backlight bleeding is. Nu de vraag aan de bezitters of je dat ook echt zo goed merkt? Want die foto in de review dat is met een bepaalde instelling gemaakt neem ik aan. Momenteel heb ik een Dell 2405FPW en daarbij merk ik er niks van. Zal ik dit bij de samsung wel merken? Of merken jullie het?
Die foto is in de serverruimte op het T.net kantoor gemaakt, dus zonder ramen, zonder verlichting, 1sec sluitertijd, iso100, f/2.8. Als je van je 2405FPW in dezelfde omstandigheden een foto maakt met dezelfde instellingen, kun je inschatten hoe de Samsung zich tot dat scherm verhoudt. Bedenk je wel dat in een goed verlichte ruimte backlightbleeding amper opvalt, maar in een woonkamer 's avonds met sfeerlicht ipv een paar bouwlampen (bij wijze van spreken) kun je het wel zien, afhankelijk van je tv-instellingen en de hoeveelheid omgevingslicht. Maar nogmaals: maak een foto van je Dell-scherm met dezelfde instellingen voor de foto en in een donkere omgeving en vergelijk die met de Samsung...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184635

Wienen schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 12:09:
Na dit topic een flinke tijd bijgehouden te hebben en aardig wat reviews en persoonlijke ervaringen van iedereen gelezen te hebben heb ik gister de knoop doorgehakt en de LE37a552 besteld.

Ik ben in wat verschillende winkels wezen testen met mijn Xbox360 omdat ik zoals iedereen ook al aanbeveelde het ook daadwerkelijk werkende wou zien.

En ik was hierover zeer tevreden. Natuurlijk zijn er ook weer andere tv's die weer net iets beter beeld hebben maar daar betaal je dan ook meteen veel meer voor. Deze viel gewoon precies in het straatje van mijn verwachte uitgave en kwa prijs kwaliteit denk ik dat ik een hele goede keus heb gemaakt.

Vandaag kreeg ik meteen telefoon om een afspraak voor het afleveren te maken. Ze boden mij aan om voor dezelfde prijs de LE37a558 te leveren. Deze bevat een digitale tuner, en ik heb dit aanbod aangenomen. Ik heb thuis nog geen digitale tv maar mocht dat in de toekomst nodig zijn is dit misschien wel handig. En in principe zijn de specificaties van de tv precies hetzelfde.

Of zeggen jullie dat dit geen slimme keuze was? En zo nee om welke reden?
Ik heb gisteravond precies dezelfde besteld (LE37A552). Hier zit toch wel een DVB-t tuner in of niet? Kan ik nl nergens vinden!

EDIT nee dus :( ik ging er door een eerderew post van iemand met een LE32A4xx vanuit dat mijne dit sowieso zou hebben. Lekker dan want ik heb digitenne thuis (en ook kabel, zwart). Mijn budget staat het alleen niet toe dat ik meer geld uitgeef. Jammer dus dat de winkel waar ik hem heb gekocht mij niet een soortgelijk aanbod heeft gedaan. ;(

Maar om op je vraag in te gaan, ik zou het zeker doen, er zitten alleen maar voordelen aan dat model lijkt me en geen nadelen.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 184635 op 29-05-2008 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wienen
Anoniem: 184635 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 13:34:
[...]

Ik heb gisteravond precies dezelfde besteld (LE37A552). Hier zit toch wel een DVB-t tuner in of niet? Kan ik nl nergens vinden!
Nee dat zit niet in de 552 variant maar juist wel in de bij mij aangeboden 558.

Waar heb je hem ergens besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wienen schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 13:45:
[...]

Bij Aabatron, ga hem morgen of zaterdag ophalen in Harderwijk. En jij? (zie verder mijn edit in vorige post nog even!)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 184635 op 29-05-2008 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenze
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-11-2024
Grrrrrene schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 13:31:
[...]

Die foto is in de serverruimte op het T.net kantoor gemaakt, dus zonder ramen, zonder verlichting, 1sec sluitertijd, iso100, f/2.8. Als je van je 2405FPW in dezelfde omstandigheden een foto maakt met dezelfde instellingen, kun je inschatten hoe de Samsung zich tot dat scherm verhoudt. Bedenk je wel dat in een goed verlichte ruimte backlightbleeding amper opvalt, maar in een woonkamer 's avonds met sfeerlicht ipv een paar bouwlampen (bij wijze van spreken) kun je het wel zien, afhankelijk van je tv-instellingen en de hoeveelheid omgevingslicht. Maar nogmaals: maak een foto van je Dell-scherm met dezelfde instellingen voor de foto en in een donkere omgeving en vergelijk die met de Samsung...
Ok bedankt voor de informatie ik ga het uitvoeren en zal mijn bevindingen posten. Hoe voer je dit uit? Scherm aan en geen signaal erop zetten? Zodat je zwart beeld heb maar wel de backlight aan is ofzo?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wienen
Anoniem: 184635 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 13:47:
[...]

Bij Aabatron, ga hem morgen of zaterdag ophalen in Harderwijk. En jij? (zie verder mijn edit in vorige post nog even!)
Ik bij Witgoeddiscounter, want bijna overal waren ze niet meer leverbaar!

Betaal wel 2 tientjes meer als jou maargoed heb nu in ieder geval met digitale tuner :D

De mijne komt dinsdag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 23:12
Ik heb de 37a557 en ja er is backlight bleeding. Echter, je ziet het vrijwel nooit.
Wanneer wel? Tijdens een zwart laadscherm van een spel of een DVD/BR of tijdens een donkere scene-overgang zie je inderdaad wat wolken, zoals op die foto. Maar ik ken geen enkele scene die zich in het pikzwarte afspeelt. Vanzodra er wat licht is in de scene, gaat je pupil toch versmallen waardoor je die zachte wolken nauwelijks nog ziet.

Klinkt onnozel, maar zo is het ;)
Ik stak een DVD in die begon te laden; "ha kijk dáár zijn die wolkjes" *blip* film begint en niet meer gezien :)

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieBulk
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Mau_Maus schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 12:16:
De LE**A656 serie spreek mij erg aan.

Nu zie ik bij 3 internet shops ook de LE**A676. Volgens de franse Samsung-site wordt die in mei nog verwacht.

Weet iemand of er verschil is in specificatie? Zover ik echt kon zien zou het best is alleen de dvb-t/c verschil kunnen zijn.

Maar elke info is welkom!

Shops:
52" voorbeeld:
http://www.expansys.nl/d.aspx?i=166755
http://www.coolsound.nl/p.../samsung_le_52a676_lcd_tv
http://www.digitalstreet....info.php?products_id=8302

Samsung.fr 46" A676:
http://www.samsung.com/fr/news/newsRead.do?news_group=productnews&news_type=consumerproduct&news_ctgry=tv&news_seq=8147&search_keyword=&from_dt=&to_dt=

Heb de shops zelf al gemaild over meer info, maar shcijnbaar komt ie alelen als optie van hun leverancier in beeld en weten verder geen drol erover.
Het franse stukje gaat volgens mij over CrystalGloss (iets van een zwarte piano-lak-glans-behuizing) van 2 nieuwe HomeTheater systemen en een nieuwe LCD, de LE**A676. Die dan mooi bij elkaar staan in je TV meubel.

Wellicht gewoon de LE**A656 in special lak-kleur. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 00:07

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik heb 32" CRT (30" reël ofzo) en zit op 3,5m en ik zie alles prima. Het is een persoonlijke voorkeur.

Maar ben nu toch aan het twijfelen over een 40" of 46".
46" lijkt mij groot, ik heb een keuken die grenst aan de woonkamer en de woonkamer opzich is maar 5 op 5m. Mij lijkt 46" dan ook veel te groot, maar dat weet je pas als je de tv gekocht hebt natuurlijk.

Twijfels...
Inderdaad, ik ga voor het bioscoop gevoel en maximaal genieten van HD materiaal. 'Goed genoeg' is voor mij niet goed genoeg :) Ik wil het beste en het mooiste. Niet het grootste, want 52" is wel een brug te ver (maar alleen qua plaatsing).

@ Engineer Stewie:
Dan kan ik beter de samsung in Nederland kopen, al is het zonder cashback.
Als we de opbrengst delen (en niet eens 50/50 hoor) wil ik het voor je doen. PM me maar.
Ik zag bij de MM een 656 staan en die vond ik al enorm veel last van backlight bleeding hebben. Ik zelf vind het echt niet kunnen voor een scherm met zo een prijskaartje maar het kan natuurlijk ook een exemplarisch probleem zijn.
Mijn zwart is ZWART zwart... super (46"656)
Nu zie ik bij 3 internet shops ook de LE**A676.
Bugger... :(
Wesley!!! :)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Ja, wat zal ik zeggen...
Ik weet het: ik wacht nog wel even met de aanschaf van mijn LCD TV ;).

EDIT: Belt met Samsung...

EDIT 2: Met Samsung gebeld, ze konden mij niets vertellen over de LE-xxA676 schermen. Vervolgens naar de dealer gebeld, ook zij konden mij niet direct verder helpen maar de verkoper gaat het uitzoeken en belt of stuurt mij informatie per mail naar mij toe zodra hij meer weet (vandaag).

EDIT 3: Ook met Digital Street gebeld, zij geven hetvolgende aan (nadat ze dit nagevraagt hebben);
• Internet model = 656, smallere rand
• Winkel model = 676, dikkere rand
Let op: Digital Street levert duitse modellen, hebben wel een winkel maar hebben dus geen cashback actie van Samsung.

Nu nog even wachten wat de andere winkel (CoolSound) te vertellen heeft over het verschil in type nummers.

EDIT 4: CoolSound heeft mij terug gebeld en zij vertellen mij dat de specificaties hetzelfde zijn maar dat de rand van de TV anders is. Wat zou er anders zijn was mijn vraag: de dikte en het soort materiaal wat is gebruikt, dat materiaal is steviger (glas).

[ Voor 76% gewijzigd door W.Wezz op 29-05-2008 16:55 ]

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollore
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 13:49
Weet iemand of er ook in de serie 4 een lcd tv zit van de 32" met een dvb-t? Op de samsung website word ik geen seconde wijzer want de specificaties staan daar zo onduidelijk en kieskeurig.nl vertrouw ik ook al niet meer.

Upside down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:47
DaTiezl schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 10:49:
[...]

Yup hier al 3 weken aan het wachten. Levertijd van 20 werkdagen. Besteld via personeelsvereniging voor €750 inc. muurbeugel.
Westereen schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 11:48:
Ik heb een paar dagen gelden een 32A552 gekocht via de TNT/KPN actie. Weet iemand wat de levertijden ongeveer zijn? Tijdens de bestelling werd binnen 20 werkdagen aangegeven, uiteraard hoop ik sneller...
Je antwoord stond niet ver boven jouw post ;)

Hier komt via dezelfde actie ook die 32A552 (incl muurbeugel). Toen ik vanochtend even weg was van huis is er een pakketje aangeboden door de TNT, dus ik vond zo een mooi briefje met dat ze het morgen nog eens proberen. Daar staat ook altijd op van wie het pakket afkomstig is, maar het was vrijwel onleesbaar. Als het de tv is dan is de levering best snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-05 10:55
W.Wezz schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:48:
[...]
EDIT 3: Ook met Digital Street gebeld, zij geven hetvolgende aan (nadat ze dit nagevraagt hebben);
De 676 heeft een TNT HD tuner (mpeg4) terwijl de 656 een "gewone" mpeg2 digitale tuner heeft. Het is me alleen niet duidelijk of we hier in Nederland iets aan hebben, want mij zegt het eerlijk gezegd niet zo veel.

Edit: Bron.

[ Voor 10% gewijzigd door Krizna op 29-05-2008 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 20:37
marteltor schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 15:27:

Hier komt via dezelfde actie ook die 32A552 (incl muurbeugel). Toen ik vanochtend even weg was van huis is er een pakketje aangeboden door de TNT, dus ik vond zo een mooi briefje met dat ze het morgen nog eens proberen. Daar staat ook altijd op van wie het pakket afkomstig is, maar het was vrijwel onleesbaar. Als het de tv is dan is de levering best snel.
Wanneer heb je em besteld?

[ Voor 6% gewijzigd door DaTiezl op 29-05-2008 16:24 ]

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

Krizna schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 15:42:
[...]

De 676 heeft een TNT HD tuner (mpeg4) terwijl de 656 een "gewone" mpeg2 digitale tuner heeft. Het is me alleen niet duidelijk of we hier in Nederland iets aan hebben, want mij zegt het eerlijk gezegd niet zo veel.

Edit: Bron.
klopt het dat zij de foto van de 5x series hebben gebruikt? Of krijgt de 676 dezelfde behuizing als 552?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
DaTiezl schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 16:23:
[...]

Wanneer heb je em besteld?
de 19e, betaald per cc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236146

Ik had hem één dag later ook via TNT besteld, dus ik bid dat ze morgen hier langs komen ^^ TV-meubeltje met alle benodigde kabels staan al klaar; kan niet wachten om FullHD filmpies van m'n PC op de 40A552 af te spelen _O_ (Op een schermpje van 19" is het niet echt fijn :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Zo dat is wel wat sneller als bij mij. Ik heb bijna een maand op de mijne moeten wachten.

Zijn er mensen (misschien jij) die mee hebben gedaan met de TNT actiezonder dat ze er ooit hebben gewerkt en wel al een tv hebben ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulcl
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-11-2023
Wienen schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 13:45:
[...]

Het is wel nergens te vinden welke tuner in welke TV zit. Zit er eigenlijk wel overal een analoge tuner in? Volgens dit topic Deel 10 zou er in de 5 serie overal een DVB-T inzitten, fout dus???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
paulcl schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 18:33:
[...]

Het is wel nergens te vinden welke tuner in welke TV zit. Zit er eigenlijk wel overal een analoge tuner in? Volgens dit topic Deel 10 zou er in de 5 serie overal een DVB-T inzitten, fout dus???
Die specificaties komen rechtstreeks van de Samsung website vandaan. Indien het nu niet meer op de website van Samsung staat was dit dus een fout van Samsung... Ik zal het e.a. nakijken.

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wienen
paulcl schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 18:33:
[...]

Dit heb ik nagekeken op internet en er zit niet in iedere 5 serie een dvb-t.
Alleen vind ik het nog steeds raar waarom ze de 558 ipv de 552 aanbieden terwijl die overal voor meer geld aangeboden staat op internet!!!

Ben bang dat er iets achter zit maja heb de gok toch ma genomen! Je leest namelijk wel eens dat ze via webwinkels vaak buitenlandse modellen hebben! Maar dit moet voor de specificaties toch niets uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Nico111 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 18:33:
[...]

Zo dat is wel wat sneller als bij mij. Ik heb bijna een maand op de mijne moeten wachten.

Zijn er mensen (misschien jij) die mee hebben gedaan met de TNT actiezonder dat ze er ooit hebben gewerkt en wel al een tv hebben ontvangen?
Met dat laatste heb ik geen ervaring. Ik weet ook niet zeker of dat pakketje uberhaupt wel de tv is ;) (mocht iemand weten wie officieel de 'afzender' is van de pakketjes dan weet ik het :))

[ Voor 8% gewijzigd door marteltor op 29-05-2008 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-04 16:11

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Nico111 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 12:04:
[...]
Ik heb deze set zelf naast een 32" Samsung LE32S(iets)b en merk er helemaal niets van. Xbox360 op 20cm afstand ofzo en de tv staat er schuin boven op 50cm of iets dergelijks.

Volgens mij moet het gewoon kunnen hoor.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-06 15:50
Net 3 uur lang lekker met mijn ps3 midden in een winkel zitten testen..

De competie ging tussen de LE40A656 en de LE46A557. In eerste instantie ging mijn voorkeur uit naar de 46" 5 serie simpel weg omdat ik die voor slechts 1399 (-300 samsung cashback) 1099 kon kopen..

Echter bleef die 6 serie maar aan mij knagen.. Deze zou uitkomen op 1450-100=1350 voor de 40" variant.. en 1750-300=1450 voor de 46" variant (maar die hadden ze niet staan, vandaar getest met de 40" variant)..

Dus vandaar de test.. Als test heb ik vooral een paar keer gekeken naar de intro van GTA IV en de intro van Ratched en Clank... En een 720p demo film van een tennis wedstrijd..

Nu mijn ervaringen:

Tennis wedstrijd:
Het geheel begon met het kijken naar de tenniswedstrijd. Opzich kon ik bijna geen kwaliteitsverschil zien tussen beide schermen en het was op beide schermen een prettige ervaring.. Veel meer heb ik er niet over te zeggen..

Ratched en Clank:
Daarna ratched en clank erin en ook hierbij kon ik eigenlijk niet veel verschil merken tussen beide tv's.. Soms had ik zelfs het idee dat het beeld iets mooier overkwam op de 5 serie.. Reden hiervoor was dat vreemd genoeg het beeld af en toe iets minder scherp leek te zijn op de 6 serie, dit leek overigens verholpen te worden door de 100Hz filter op laag te zetten ?????..

GTA IV:
Tenslotte de intro (filmpje dat NB aankomt in de stad) van GTA IV.. En hier begon in eens de twijfel in te hakken.. Wat ik ook bij de 5 serie deed qua instellingen.. De donkere scenes waren gewoon minder mooi.. Ik kreeg het zwart niet echt mooi zwart.. Maar nog veel erger er leek gewoon een herhalende hapering in het beeld te zitten.. Je kon gewoon bijna de happerende frames tellen.. echt van 1...2...3.. haper.. 1..2..3.. haper..

Ik heb echt geen idee waar dit vandaan kwam, maar het stoorde me echt enorm en wat ik ook deed met de instellingen het bleef gewoon storend.. Daarnaast waren de dikke witte letters een stuk minder scherp tegenover de donkere achtergronden en ondanks dat deze letters bijna stil stonden zat toch een soort shaduw in, waardoor het geheel grouwer over kwam.. Ook dit kreeg ik niet goed aangepast.. Daarnaast voelde het beeld een stuk "harder" op de 5 serie.. Ik denk alleen zelf dat dit door de grotere maat van het scherm kwam? Natuurlijk zal het contrast ook wel iets mee spelen.. Maar het voelde gewoon een stuk harder en daardoor minder mooi..

Conclusie:
Normaal gesproken ziu ik voor de 5 serie gegaan zijn (prijs/kwaliteit/etc), maar door GTA IV weet ik het niet meer.. Misschien is die 6 serie toch wel die extra 350 euro waard? Kan iemand verklaren wat die hapering was die ik zo duidelijk opmerkte op de 5 serie tijdens GTA? In hoever heeft de 46" inch invloed gehad tijdens de slechte GTA ervaring? Of ga ik straks bij een 46" 6 serie een aantal van de problemen van de 5 serie ook ervaren op de 6 serie, omdat het nu een maatje groter is? Kortom ik heb toch nog advies nodig ;).. In beide gevallen zal het de 46" variant worden.. Puur omdat de 46" 6 serie maar 100 euro duurde is dan de 40" variant.. Alvast bedankt voor de reacties.

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
marteltor schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 20:40:
[...]
Met dat laatste heb ik geen ervaring. Ik weet ook niet zeker of dat pakketje uberhaupt wel de tv is ;) (mocht iemand weten wie officieel de 'afzender' is van de pakketjes dan weet ik het :))
Mijn tv kwam uit de plaats De Meern. Dit stond ook op het briefje wat ik van de TNT kreeg toen ik niet thuis was.
nhimf schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 20:55:
[...]

Ik heb deze set zelf naast een 32" Samsung LE32S(iets)b en merk er helemaal niets van. Xbox360 op 20cm afstand ofzo en de tv staat er schuin boven op 50cm of iets dergelijks.

Volgens mij moet het gewoon kunnen hoor.
Dat is mooi om te horen. Ik dacht al dat LCD tv's geen last hadden van het magnetisch veld.
Het is gewoon een prachtig setje. Hij is niet duur, heeft een gigantisch vermogen :9~ . Mooi om te gebruiken als ik COD4 speel.

Als er nog meer mensen zijn met ervaringen hebben graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-06 13:18

Tjark

DON'T PANIC

[...]
Yup, geen probleem, heb 'm nu een week binnen, 40" 5 serie. Wel besteld voor er stond dat je er gewerkt zou moeten hebben, maar volgens mij checken ze het niet...

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:53
Tijgert schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:32:

@ Engineer Stewie:

Als we de opbrengst delen (en niet eens 50/50 hoor) wil ik het voor je doen. PM me maar.
Ben hier wel voor te vinden, kan je je DM dan aanzetten?

*edit*
Heb maar een mail gestuurd, als je één terugstuurt, neem dan de adressen in cc ook mee. Kan email van het werk van thuis uit niet raadplegen.

[ Voor 21% gewijzigd door Engineer Stewie op 30-05-2008 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wienen schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 20:39:
[...]

Dit heb ik nagekeken op internet en er zit niet in iedere 5 serie een dvb-t.
Alleen vind ik het nog steeds raar waarom ze de 558 ipv de 552 aanbieden terwijl die overal voor meer geld aangeboden staat op internet!!!

Ben bang dat er iets achter zit maja heb de gok toch ma genomen! Je leest namelijk wel eens dat ze via webwinkels vaak buitenlandse modellen hebben! Maar dit moet voor de specificaties toch niets uitmaken?
Heeft waarschijnlijk te maken met dat ze de 552 gewoon niet meer op voorraad hebben. Maar als je het niet vertrouwt mag je hem ruilen met mijn 552 hoor. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstraal
  • Laatst online: 10-12-2021
[...]

Ik heb hem de 19e besteld (met ideal) en hij is zojuist binnengekomen :). De bezorger van de TNT had hem zelf ook staan zei die. Ik heb met deze actie meegedaan via de ING zonder dat ik daar werk Mijn schoonvader kwam met het foldertje van de actie. Vervolgens kon ik gewoon naar de bestelwebsite ingvoordeel.nl gaan en bestellen. :)

Dus ze hebben deze actie bij de TNT, SEAT en ING lopen? Nog meer wellicht?

edit: betreft de LE40A552

LE40A552 + PS3 = Pure win :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 03-06 12:07
Mede Tweakers

Ik ben vandaag opstap gegaan op zoek naar de Samsung Le37A456 ik zelf ben al in het bezit van een Samsung Le40R81b maar die is verhuist naar me kantoor op zolder en moest er toch weer 1 hebben voor op me slaapkamer.

Na wat rond gekeken te hebben op internet en in de "normale" winkels heb ik hem toch gekocht bij een normale winkel voor de prijs van € 810,00, ben aardig tevreden moet hem alleen volgende week ophalen want ze hadden hem niet in voorraad

Heb nog zitten twijfelen tussen de Le37m86 of de Le37-A456, maar het is toch echt die laatste geworden het full hd is leuk maar op die 2 meter afstand ik in me bed lig denk ik zelf het verschil niet te zien. en ik vond dat de Le37-A456 veel minder ghosting had en veel beter inkijkhoek

Wel logisch eigenlijk want het toestel is veel nieuwer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
waterstraal schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 10:07:
[...]

Ik heb hem de 19e besteld (met ideal) en hij is zojuist binnengekomen :). De bezorger van de TNT had hem zelf ook staan zei die. Ik heb met deze actie meegedaan via de ING zonder dat ik daar werk Mijn schoonvader kwam met het foldertje van de actie. Vervolgens kon ik gewoon naar de bestelwebsite ingvoordeel.nl gaan en bestellen. :)

Dus ze hebben deze actie bij de TNT, SEAT en ING lopen? Nog meer wellicht?

edit: betreft de LE40A552
Hier ook de 19e besteld via ING, net geleverd :) De levertijden zijn er dus op vooruit gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Vaak is er toch een pdf te vinden op de samsung site van de cashback formulier... Weet iemand de link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-06 13:18

Tjark

DON'T PANIC

Gewoon een scheer & foppen ofzo binnenlopen: daar lagen de cashback folders gewoon in de winkel in een samsung-promo-bakje...

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
waterstraal schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 10:07:
De bezorger van de TNT had hem zelf ook staan zei die.
Jaja, als hij de mijne dan maar niet heeft.

Ik heb gister alleen mijn wandsteun ontvangen :s

maargoed ik had een LE32A552 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Craytahar schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 15:05:
Weet iemand of er ook in de serie 4 een lcd tv zit van de 32" met een dvb-t? Op de samsung website word ik geen seconde wijzer want de specificaties staan daar zo onduidelijk en kieskeurig.nl vertrouw ik ook al niet meer.
Ja de LE32A436 :) Heb deze zelf thuis, werkt uitstekent icm digitenne.
Alleen op de duitste site van Samsung te vinden |:( Maar heb hem gewoon bij it's gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 00:07

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Internet model?? Dus dan weten ze alleen al aan het model dat je hebt gekocht dat het per internet was en dus niet mee mag doen aan de cash back actie?
Wat zou er anders zijn was mijn vraag: de dikte en het soort materiaal wat is gebruikt, dat materiaal is steviger (glas).
Dat plastic krast idd wel super snel. Je ziet het niet, tenzij met bepaalde lichtinval, maar het lijkt wel snijkoek. Wel mooie snijkoek ;)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZonderZout
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-05 14:47
Neuh, de 656 staat wel degelijk ook in de winkels. Bijvoorbeeld bij Mediamarkt, waar ik gisteren de mijne heb besteld.

Ik had in eerste instantie een LE40A552P(etc) besteld, maar dan wel met het idee dat dit een 100Hz LCD zou zijn. Na even na-googelen bleek dit niet zo te zijn, dus ben ik maar weer terug gegaan en heb ik de bestelling omgezet naar een LE40A656A. Een beetje korting erbij afgedingd (ik was per slot van rekening verkeerd voorgelicht) en achteraf héél blij dat ik toch een 6 serie heb!

Het design is mooier en het contrast is beter (zwart = zwart) dan de 5 serie én nu heb ik wel gewoon een 100Hz LCD. Het enige dat ik nu nog niet heb, is zo'n Cashback formulier... dus ik ga straks maar wéér even langs de Mediamarkt... =zucht= :/

Dure grap weer! Ik kan echt niet wachten tot zaterdag, wanneer hij bezorgd wordt, om de Xbox360 er aan te hangen en eindelijk al die eye-candy van de games ook daadwerkelijk te kunnen zien! Vanaf zaterdag kan ik bijvoorbeeld gezellig in GTA IV op de bank hangen in mijn safe-house en TV kijken... jammer dat dat dan nog geen FullHD tv is... :)

Aldus, naar waarheid ingevuld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-06 17:20

n00bs

Het is weer Zomer!

Is die 656 bij de MM niet vreselijk duur dan? aangezien je hem op t web voor 1259 kan krijgen: http://www.redcoon.nl/ind...61/cid/15005/refId/tweak/

Overigens gaat de Mediamarkt mee in de prijs van Informatique (1441 Euro) en kan je dan nog je cashback krijgen...

Ik mag dus hopen dat mensen die bij de MM spullen kopen er alles aan doen om korting te scoren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeren
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-07-2020
Ook ik heb via de TNT-actie een le32a552 besteld (en binnen).
Film (demo) via de pc van DVI->HDMI op 1080p is mooi.
Alleen als ik gewoon de desktop van mijn pc gebruik blijven het onscherpe letters. Een beetje alsof je niet de juiste resolutie van het scherm gebruikt.

Bovendien is het scherm regelmatig even rood gekleurd (geen Post-rood :-).
Heeft iemand hier ervaringen mee?

Yeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Wat houdt die TNT actie in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05 14:42
Tjark Verhoeven schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 23:20:
[...]

Yup, geen probleem, heb 'm nu een week binnen, 40" 5 serie. Wel besteld voor er stond dat je er gewerkt zou moeten hebben, maar volgens mij checken ze het niet...
Deze actie hebben ze btw in exact dezelfde vorm bij meerdere bedrijven hoor. Logica heeft het bijvoorbeeld ook. Zal waarschijnlijk voor het bedrijf zelf niks kosten, het is gewoon promotie voor Samsung eigenlijk.

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263556

Heb sinds afgelopen maandag de 46a552 aan mijn muur hangen. Gekocht via de KPN personeelsactie. Nu is het beeld, na wat aanpassingen heel goed. Toch ben ik niet echt happy met de kijkhoek. Als je er recht voor zit zijn de kleuren perfect, maar op het moment dat je meer dan een meter zijwaarts van het scherm afzit komt er een beetje een witte waas over het scherm.

Ik weet dat lcd schermen een beperkte kijkhoek hebben maar niet dat dit zo erg was. Overigens is dit fenomeen mij niet opgevallen bij de A552 die bij de MM staat. In eerste instantie dacht ik dat het wellicht de bron was, maar er stond ook een A4xx met analoog signaal erop welke geen witte waas vertoonde bij een kijkhoek van 160+.

Zij andere het ook opgevallen met de A552?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZonderZout
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-05 14:47
n00bs schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:40:
Is die 656 bij de MM niet vreselijk duur dan? aangezien je hem op t web voor 1259 kan krijgen: http://www.redcoon.nl/ind...61/cid/15005/refId/tweak/

Overigens gaat de Mediamarkt mee in de prijs van Informatique (1441 Euro) en kan je dan nog je cashback krijgen...

Ik mag dus hopen dat mensen die bij de MM spullen kopen er alles aan doen om korting te scoren ;)
Jawel, die stond bij de MM voor 1599 te koop (te duur dus). Maar aangezien ik onder "valse voorwendselen" een 552 heb besteld, die geen 100Hz bleek te hebben, heb ik op de 656 wel korting weten te krijgen. Minder dan 1399 ging niet, maar dat was in ieder geval iets.

De CashBack actie van Samsung geldt niet voor via internet aangekochte TV's, dus dan kom ik per saldo volgens mij zo ongeveer wel redelijk gelijk uit op 1299 Euro.
Het blijft een rib uit het lijf... maar het is dan potverdikkeme ook wel een hele mooie LCD! _/-\o_

Hoe langer ik erop moet wachten, hoe irritanter ik het vind worden... Hierrrr met dat ding! :9~

Aldus, naar waarheid ingevuld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
Ik zou zeggen neem de tijd en browse even een paar pagina's door dit topic.

ps: Mijne is vandaag dan toch gekomen nadat ik gister al de muurbeugel kon ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

DaTiezl schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 14:34:
[...]

Ik zou zeggen neem de tijd en browse even een paar pagina's door dit topic.

ps: Mijne is vandaag dan toch gekomen nadat ik gister al de muurbeugel kon ontvangen.
Ik zat in het vorige topic nog te zoeken, maar vond enkel wat opmerkingen dat men officieel in dienst van TNT moest zijn, verder niets... maar goed thanks for nothing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247379

Weet iemand of je die cashback formulieren gewoon bij de mediamarkt van een stapel kan pakken of zo? Gisteren een 656 gekocht, maar geen cashbackformulier gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:08
n00bs schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 15:11:
[...]

Ik zat in het vorige topic nog te zoeken, maar vond enkel wat opmerkingen dat men officieel in dienst van TNT moest zijn, verder niets... maar goed thanks for nothing.
https://www.secureshopping.nl/index.phtml?link_id=tntek99456

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
n00bs schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 15:11:
[...]

Het is een persooneelsaanbieding inderdaad. That's all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:37
Anoniem: 247379 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 15:19:
Weet iemand of je die cashback formulieren gewoon bij de mediamarkt van een stapel kan pakken of zo? Gisteren een 656 gekocht, maar geen cashbackformulier gekregen.
Nee, die formulieren zijn genummerd dus moet je vragen en als ze moeilijk willen doen moet je je originele factuur laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33
DaTiezl schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 15:49:
[...]

Het is een persooneelsaanbieding inderdaad. That's all.
tot 24 mei....

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295

Ik wil morgen de kabels in de muur wegwerken voor een Samsung LCD A5 serie. Omdat ik nog niet alle randapparatuur heb, wil ik diverse kabels uit voorzorg aanleggen. (aangezien de muur na het aanleggen gestucd gaan worden, kan ik ze straks niet even alsnog aansluiten).
  • Ik wil 1x Scart aansluiten voor huidige UPC Royaal decoder
  • Ik wil 1x DVI aansluiten voor toekomstig UPC HDTV decoder (vind ik het nu nog niet waard)
  • Daarnaast wil ik straks een HTPC kunnen aansluiten met Blueray speler ingebouwd. Is een HDMI kabel dan het handigst (ga ik nog een nieuwe PC voor kopen, dus die heeft vast HDMI of DVI)? Ik las nl. ergens op dit forum dat PC verbinden via VGA kabel beter werkt met Samsung qua beeld? Klopt dat?
Als ik HDMI gebruik, kan ik toch nog steeds vanuit het mediacenter en bijv. de UPC decoder het geluid direct met mijn versterker verbinden? Of moet ik ook een audiokabel vanuit LCD terug laten lopen naar mijn versterker?

Zie ik iets over het hoofd, of zouden jullie nog een andere kabel aanbevelen? (en ja, stroomkabel staat ook op lijstje ;))

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 295 op 30-05-2008 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JiriB
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09-2023
dat is volgens mij de zogenaamd 'vakantiegeld actie' waarbij je (volgens het plaatje rechts op de 'hoofdpagina' van die site) 300 euro korting krijgt bovenop de korting die je sowieso al krijgt op de aangegeven modellen. Dus lijkt me dat na 24 mei die 300 euro korting niet meer geldt, maar de andere korting wel..

Aangezien de prijzen erg mooi zijn, en ik erg geinteresseerd ben in de LE32A450 voor 570 euro, maar geen medewerken van TNT (of enig van de andere bedrijven) ben hoop ik dat ze daar niet moeilijk over gaan doen. Als ik even doorklik naar de bestelpagina enzo zie ik niets van een bedrijfsnaam/medewerkernummer of iets dergelijks, dus het lijkt me dat de enige manier voor hun om het te controleren zou zijn puur op naam, wat nogal lastig zal zijn lijkt me.

Anyway, ik ga het maandag gewoon proberen, aangezien er al meerdere Tweakers zijn geweest die het zonder problemen hebben kunnen bestellen. Met een beetje geluk is ie nog binnen voor het EK begint. :)

[ Voor 4% gewijzigd door JiriB op 30-05-2008 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Anoniem: 295 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 16:32:
Ik wil morgen de kabels in de muur wegwerken voor een Samsung LCD A5 serie. Omdat ik nog niet alle randapparatuur heb, wil ik diverse kabels uit voorzorg aanleggen. (aangezien de muur na het aanleggen gestucd gaan worden, kan ik ze straks niet even alsnog aansluiten).
  • Ik wil 1x DVI aansluiten voor toekomstig UPC HDTV decoder (vind ik het nu nog niet waard)
  • Daarnaast wil ik straks een HTPC kunnen aansluiten met Blueray speler ingebouwd. Is een HDMI kabel dan het handigst (ga ik nog een nieuwe PC voor kopen, dus die heeft vast HDMI of DVI)? Ik las nl. ergens op dit forum dat PC verbinden via VGA kabel beter werkt met Samsung qua beeld? Klopt dat?
Als ik HDMI gebruik, kan ik toch nog steeds vanuit het mediacenter en bijv. de UPC decoder het geluid direct met mijn versterker verbinden? Of moet ik ook een audiokabel vanuit LCD terug laten lopen naar mijn versterker?

Zie ik iets over het hoofd, of zouden jullie nog een andere kabel aanbevelen? (en ja, stroomkabel staat ook op lijstje ;))
• UPC HDTV box gebruikt volgens mij HDMI en geen DVI. Maar DVI kabel is wel handig voor een pc aan te sluiten op een pc zonder HDMI dus zou ik wel aanleggen...
• Met een UPC HDTV box is het volgens mij niet mogelijk om het geluid via een andere kabel als de HDTV kabel te laten lopen. Je hebt dus inderdaad een retour geluidskabel nodig volgens mij (ben ik niet 100% zeker van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 16:32:

- De UPC HDTV DVR heeft zeker een optische audio-uitgang, dus die kun je direct op je versterker aansluiten. Of de HDTV (zonder DVR) box dat heeft, weet ik niet zeker.
- Het klopt dat oudere Samsung TV's via DVI --> HDMI niet altijd even goed overweg konden met pixelmapping. De nieuwe series, waaronder de 5, doen dit echter prima, dus je kunt het best je PC verbinden via een DVI - HDMI verbindingskabel ;) (HDMI komt dan in je TV ingang, terwijl DVI op je videokaart aangesloten zal moeten worden).

Zelf overigens vanmiddag mijn 40A552 binnen gehad:

Eerste impressie, wat een grootte. Beneden hebben we slechts een 26", dus dit is een grote stap voorwaarts voor mij. Ik moet zeggen dat ik er nu al echter een stuk beter aan gewend ben, en ik weet zeker dat ik over een paar dagen niks meer anders wil ^^

Out of the box waren de instellingen matig, en dan met name het geluid. Via AVSForums had ik dit echter van tevoren al gelezen en heb ook de fix gebruikt die daar vernoemd wordt. Lijkt me wel handig om die in de TS op te nemen, aangezien het echt een enorm verschil maakt.

De beeldkwaliteit was stukken beter; SDTV ziet er redelijk uit, enkel veel ruis (het signaal is ook tweemaal gesplit). Morgen even de digitale decoder naar boven slepen ^^ Een Wii aangesloten via component zag er al stukken beter uit; tot nu toe enkel Mario Kart gespeeld, en dat was echt een genot.

Vervolgens mijn PC via VGA aangesloten (de DVI-HDMI kabel was al in bestelling, maar nog niet binnen gehad) en dat leverde prachtige filmplaatjes op met 1080p @60Hz (dat werkt dus prima via VGA), hoewel er in kleine achtergrondhoekjes nog wel wat ruis te besporen viel, maar dat ligt aan de film vermoed ik. Ben benieuwd of het er nóg mooier uitziet met een HDMI kabeltje. :D

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 236146 op 30-05-2008 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelwood
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08-2024
Anoniem: 236146 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 19:49:
[...]
blabla.....

Out of the box waren de instellingen matig, en dan met name het geluid. Via AVSForums had ik dit echter van tevoren al gelezen en heb ook de fix gebruikt die daar vernoemd wordt. Lijkt me wel handig om die in de TS op te nemen, aangezien het echt een enorm verschil maakt.

blabla....
Euh... zou je deze tweak hier gewoon kunnen sharen? O-)
Ik loop net AVSForum te door te schuimen maar kan het niet zo snel vinden. :o

Ik heb vandaag mijn bestelling van een LE37A552 maar omgezet in een LE40A552 want de 37 inch heeft een levertijd van nog eens 14 dagen 8)7 ..... en de 40 inch is op voorraad _/-\o_ , dus die verwacht ik maandag :*) en dan moet alles dus perfect ingesteld worden!

Try my footsteps for size

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anjaniki
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-05 20:48
Anoniem: 263556 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 13:58:
Heb sinds afgelopen maandag de 46a552 aan mijn muur hangen. Gekocht via de KPN personeelsactie. Nu is het beeld, na wat aanpassingen heel goed. Toch ben ik niet echt happy met de kijkhoek. Als je er recht voor zit zijn de kleuren perfect, maar op het moment dat je meer dan een meter zijwaarts van het scherm afzit komt er een beetje een witte waas over het scherm.

Ik weet dat lcd schermen een beperkte kijkhoek hebben maar niet dat dit zo erg was. Overigens is dit fenomeen mij niet opgevallen bij de A552 die bij de MM staat. In eerste instantie dacht ik dat het wellicht de bron was, maar er stond ook een A4xx met analoog signaal erop welke geen witte waas vertoonde bij een kijkhoek van 160+.

Zij andere het ook opgevallen met de A552?
Ik heb sinds vandaag ook deze tv (tevens via de kpn actie) Eerste indruk.......DAMN wat is die groot. Maar dat went snel genoeg. Ik heb geen last van de beperkte kijkhoek. Vond eerst het beeld wat korrelig via tele2 decoder maar een goede scart kabel (profigold) loste dat probleem op (echt een gigantisch verschil want het viel zelfs m'n vriendin op _/-\o_ ). Heb er net naast gestaan maar zelfs behoorlijk schuin ervoor is het beeld nog ok. Mischien kun je je instellingen posten zodat ik kan kijken of het daar aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150297

Net de L40A656 binnen gekregen.
Gelijk mijn Xbox360 aangesloten erop,ik denk nou probeer even alle HDMI poorten 4 stuks kijken hoe het beeld is,op de HDMI poort 1 totaal geen beeld,op de 2de beeld gewoon beeld,op de 3de poort,zag ik bij de intro een rare rode streep door het beeld lopen(COD4),en poort 4 was wel weer goed.
Denk dat poort 1 en 3 kapot zijn,want poort 2 en 4(aan de zijkant) werkt gewoon goed.
Wel klote gelijk maar omruilen,vrij normaal dat alle HDMI poorten goed moet werken toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Ik heb even gekeken bij de (32inch) A552, maar zelfs als ik heel schuin kijk vind ik het beeld nog wel goed. Zal dus wel aan jouw tv liggen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134762

Ik heb sinds een paar dagen de Samsung LE40A656 thuis staan.
In de winkel leek die 40" niet zo groot maar thuis schrok ik toch wel een beetje.

Twijfelde bij aankoop erg tussen deze en de Sony 40w4000, maar vond het design van de samsung mooier. Vraag me alleen soms wel af of ik de juiste keuze heb gemaakt omdat je veel mensen hoort over det de bravia engine zo'n mooi beeld zou geven.

Maar goed, op zich geeft de samsung aangesloten op de digitale box van upc best leuk beeld, als het rustige niet te snel bewegende beelden zijn ook mooi scherp.
Maar zodra er een beetje aktie op het scherm komt vind ik het allemaal maar moeilijk te volgen, de bewegingen gaan toch niet zo mooi als op mijn oude 'beeldbuis' tv . lijkt soms wl of ze wat vertraagd zijn of in stappen gaan ofzo en ze zijn wat wazig.
En dat valt me best tegen want ik ben ook een beetje voor de samsung gegaan door zijn snelle reactietijd en het 100hz motion plus gebeuren omdat ik dacht dat het daardoor wel mee zou vallen.
Of is dat iets wat je met elke lcd tv hebt? Heb me ook wel laten vertellen dat je moet wennen aan het kijken op een lcd.

Heb ook veel moeite met het vinden van de juiste afstellening, standaardinstellingen zijn echt veel te fel, witten beelden zijn vollediog uitgebeten en je ziet er helemaal geen detail in.
Als ik de contrast omlaag gooi dan wordt het hele beeld weer te flets.
Mischien heeft het euvel van de witte felle beelden ook wel wat te maken met de upc box, als ik in de instellingen van de box het beeld op standaard zet is het wit minder fel, maar zijn ook de beelden minder scherp en de bewegingen minder, zet ik het beeld op hoog(RGB) is het allemaal mooier maar dan is het wit weer heel fel.
Iemand een idee om dit goed te krijgen?

Zit wel te denken een hdtv box van upc te nemen, hoop dat het beeld via de hdmi aansluiting mooier zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

BMK>

Nu heb ik de TV niet maar als je zo erg ontevreden bent, waarom dan het scherm niet terugbrengen en een ander halen? Sluit eens een DVD speler aan en kijk hoe het beeld dan is, dan weet je of het aan het bronapparaat ligt.

Maar ipv het Contrast terug te draaien, zou ik de brightness terugdraaien en Dynamische zaken uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

n00bs schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 10:06:
BMK>

Nu heb ik de TV niet maar als je zo erg ontevreden bent, waarom dan het scherm niet terugbrengen en een ander halen? Sluit eens een DVD speler aan en kijk hoe het beeld dan is, dan weet je of het aan het bronapparaat ligt.

Maar ipv het Contrast terug te draaien, zou ik de brightness terugdraaien en Dynamische zaken uitzetten.
Tja, ontevreden? eerder een beetje teleurgesteld, dah niet verwacht dat je zo veel last zou hebben van die bewegingsonscherpte enzo, heb jaren een normale tv gehad en daar heb je er geen last van.

Maar zal vanmiddag eens een dvd opzetten en kijken of het daar ook op is inderdaad.

Maar kan je een tv die al uit de verpakking is en gebruikt is zo maar ruilen dan? in de voorwaarden van de winkel staat dat je ze alleen ongebruikt kan ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

In theorie mag het niet uitmaken (volgens de NL wetgeving) echter is de praktijksituatie weer een ander geval... per winkel doet men er dan wel of niet moeilijk over. Bij de Mediamarkt kan je zo terug. Bij een webwinkel heb je wet koop op afstand, dus in feite mag het niet te moeilijk zijn.

Een product heeft een bepaalde verwachting te voldoen bij de consument dat in verhouding met het aankoopbedrag staat. Indien het product dan tegenvalt dan heb je als consument het volledig recht om een product terug te brengen en het volledige bedrag (ex eventuele verzend en administratiekosten) terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
!e ik altijd geleerd heb bij een samsung is het FILM PLUS uitzetten...wat zorgt voor het versnellen van beelden

Verder is het bij een samsung inderdaad spelen met je backlight en je contrast etc voor de juiste waardes na 2 weken heb je dat wel onder de knie en geniet je er van

Ik heb de Samsungs vergeleken met de nieuwe phillips en sony modellen maar vond het beeld kwaliteit van die andere 2 om te huilen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wienen
Anoniem: 236146 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 19:49:
[...]

Zou je deze idd met ons willen sharen?

Want mijn tv komt dinsdag ook binnen en heb tijdelijk alleen even het geluid op m'n tv daarna op surround setje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Komende week komt als het goed is mijn LE32A552 binnen. Nu heb ik hier nog een vga kabel liggen om hem op de computer aan te sluiten.

De vraag is echter of het de moeite waard is een DVI --> HDMI kabel te kopen, levert dit echt veel beter beeld op?

(Mijn videokaart heeft twee DVI uitgangen, die vga kabel kan ik er dan ook alleen op aansluiten m.b.v. een verlooptstukje dat bij de videokaart werd meegeleverd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mektheb schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 10:44:
!e ik altijd geleerd heb bij een samsung is het FILM PLUS uitzetten...wat zorgt voor het versnellen van beelden

Verder is het bij een samsung inderdaad spelen met je backlight en je contrast etc voor de juiste waardes na 2 weken heb je dat wel onder de knie en geniet je er van

Ik heb de Samsungs vergeleken met de nieuwe phillips en sony modellen maar vond het beeld kwaliteit van die andere 2 om te huilen..
Zal het eens proberen uit te zetten, bedoel je daar dat 100hz movie plus mee ofzo? Want dat staat nu op de maximale stand, dacht dat je daarmee juist mooiere vloeidende beelden zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

n00bs schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 10:29:
In theorie mag het niet uitmaken (volgens de NL wetgeving) echter is de praktijksituatie weer een ander geval... per winkel doet men er dan wel of niet moeilijk over. Bij de Mediamarkt kan je zo terug. Bij een webwinkel heb je wet koop op afstand, dus in feite mag het niet te moeilijk zijn.

Een product heeft een bepaalde verwachting te voldoen bij de consument dat in verhouding met het aankoopbedrag staat. Indien het product dan tegenvalt dan heb je als consument het volledig recht om een product terug te brengen en het volledige bedrag (ex eventuele verzend en administratiekosten) terug te krijgen.
Hmmmm, mijn vrouw wil hem niet ruilen, ze vind dat ik niet zo moet zeiken.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Wienen schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 13:33:
[...]

Zou je deze idd met ons willen sharen?

Want mijn tv komt dinsdag ook binnen en heb tijdelijk alleen even het geluid op m'n tv daarna op surround setje :D
ik heb even gezocht,
misschien bedoelt hij dit:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1020612
A lot of people have used Rye82's audio settings and reported dramatic improvements:

Mode: Custom
SRS TruSurround XT: On
Auto Volume: On
TV Speaker: On

(# of clicks):
Balance: 0
100Hz: 8 clicks right
300Hz: 8 left
1kHz: 4 left
3kHz: 3 right
10kHz: 5 right

[ Voor 27% gewijzigd door marteltor op 31-05-2008 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Anoniem: 134762 schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 14:13:
[...]

Hmmmm, mijn vrouw wil hem niet ruilen, ze vind dat ik niet zo moet zeiken.. :P
lol, dan maar goed gaan instellen :>
en vrouwen... tja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Travelwood schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 21:00:
[...]

Euh... zou je deze tweak hier gewoon kunnen sharen? O-)
Ik loop net AVSForum te door te schuimen maar kan het niet zo snel vinden. :o

Ik heb vandaag mijn bestelling van een LE37A552 maar omgezet in een LE40A552 want de 37 inch heeft een levertijd van nog eens 14 dagen 8)7 ..... en de 40 inch is op voorraad _/-\o_ , dus die verwacht ik maandag :*) en dan moet alles dus perfect ingesteld worden!
Of course, vorige keer wat tijdtekort, dus kon ze toen ff niet plaatsen ;) Hier de sterk verbeterde geluidsinstellingen:

Verbeterde geluidsinstellingen voor de LExxA552

Menu --> Geluid --> Modus --> Aangepast
Toonregeling --> Nu zit je in de equalizer; op AVSForum stellen ze de volgende aanpassingen voor:

Balance: niks veranderen
100Hz: 8 klikken naar boven
300Hz: 8 klikken naar beneden
1kHz: 4 klikken naar beneden
3KHz: 3 klikken naar boven
10kHz: 5 klikken naar boven

SRS TS XT: Aan

Mijn persoonlijke ervaring is dat het geluid zo veel minder blikkerig klinkt en tevens de bas oneindig maal beter is. (Dat hoor je echter pas als je er een woofer op aansluit; standaard is de bas niet om aan te horen, maar zo klinkt het gewoon normaal/goed.)

Probleem is echter dat als je speakers via AUX-uit aansluit, de TV hier ongeacht wat je instelt hier zijn standaard Equalizer doorheen gooit, waardoor je een dramatische bass krijgt. Als je analoog speakers wilt aansluiten, zul je dit dus via de hoofdtelefoonuitgang moeten doen (daar wordt de aangepaste equilizer wel op aangepast). Of dit probleem ook bij de Optical Out aanwezig is zou ik niet weten.

Tevens nog wat beeldinstellingen die ik zelf wel aardig vind, maar ik heb nog niet zoveel geprobeerd:

Test-beeldinstellingen voor de LExxA552

Menu --> Beeld --> Modus: Standaard

Verlichting 4
Contrast 84
Helderheid 52
Scherpte 50
Kleur 51
Tint(G/R) G55/R45

Detailed Settings
Zwartaanpassing - hoog
Dynamisch contrast - hoog (zwart wordt niet erg aangetast, terwijl het beeld levendiger lijkt)
Gamma - 0
Kleurruimte - Auto
Huidkleur - 0
Randverbetering - On
Witbalans -- alles op 25

Picture Options
Color Tone - Normal (Cool 1 was too Blue)
Digital NR - Auto
DNIe - On (This setting really brings life to this set.)
Film Mode - Auto

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 236146 op 31-05-2008 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Anoniem: 134762 schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 14:12:
[...]

Zal het eens proberen uit te zetten, bedoel je daar dat 100hz movie plus mee ofzo? Want dat staat nu op de maximale stand, dacht dat je daarmee juist mooiere vloeidende beelden zou krijgen.
Je krijgt inderdaad vloeiender beeld , maar mijn ervaring deed me denken in een scene waar bv een persoon door de jungle rend met schieten en zo , dat het allemaal in een flits voorbij gaat inclusief de jungle...

En als ik het uit zette dan ging hij zelf wel wat soepeler door de jungle en was de jungle zelf wat meer Wazig inplaats van zo nep

Kortom ik kreeg het gevoel het allemaal 00,001 sec sneller ging door die functie
En dat scheelde bij mij al enorm met dingen die flets leeken

Ik zou gewoon echt even wat proberen met all die instellingen heeft bij mij ook ff geduurd voor ik het onder de knie had wat ik nou echt wou...bij de ene film lijkt het natuurlijk heel flets terwijl als je BV een bluray aan zet het weer mega strak is met die functies.

[ Voor 14% gewijzigd door Mektheb op 31-05-2008 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wienen
Anoniem: 236146 schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 14:31:
[...]

Of course, vorige keer wat tijdtekort, dus kon ze toen ff niet plaatsen ;) Hier de sterk verbeterde geluidsinstellingen:

Verbeterde geluidsinstellingen voor de LExxA552

Menu --> Geluid --> Modus --> Aangepast
Toonregeling --> Nu zit je in de equalizer; op AVSForum stellen ze de volgende aanpassingen voor:

Balance: niks veranderen
100Hz: 8 klikken naar boven
300Hz: 8 klikken naar beneden
1kHz: 4 klikken naar beneden
3KHz: 3 klikken naar boven
10kHz: 5 klikken naar boven

SRS TS XT: Aan

Mijn persoonlijke ervaring is dat het geluid zo veel minder blikkerig klinkt en tevens de bas oneindig maal beter is. (Dat hoor je echter pas als je er een woofer op aansluit; standaard is de bas niet om aan te horen, maar zo klinkt het gewoon normaal/goed.)

Probleem is echter dat als je speakers via AUX-uit aansluit, de TV hier ongeacht wat je instelt hier zijn standaard Equalizer doorheen gooit, waardoor je een dramatische bass krijgt. Als je analoog speakers wilt aansluiten, zul je dit dus via de hoofdtelefoonuitgang moeten doen (daar wordt de aangepaste equilizer wel op aangepast). Of dit probleem ook bij de Optical Out aanwezig is zou ik niet weten.

Tevens nog wat beeldinstellingen die ik zelf wel aardig vind, maar ik heb nog niet zoveel geprobeerd:

Test-beeldinstellingen voor de LExxA552

Menu --> Beeld --> Modus: Standaard

Verlichting 4
Contrast 84
Helderheid 52
Scherpte 50
Kleur 51
Tint(G/R) G55/R45

Detailed Settings
Zwartaanpassing - hoog
Dynamisch contrast - hoog (zwart wordt niet erg aangetast, terwijl het beeld levendiger lijkt)
Gamma - 0
Kleurruimte - Auto
Huidkleur - 0
Randverbetering - On
Witbalans -- alles op 25

Picture Options
Color Tone - Normal (Cool 1 was too Blue)
Digital NR - Auto
DNIe - On (This setting really brings life to this set.)
Film Mode - Auto
Thanx this might come handy :D

Het enigste balen is dat ze dinsdag m'n tv komen brengen en ik nu onverwachts aan m'n meniscus geopereerd word op dinsdag! Dus toch moeders maar even bij de deur laten posten!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 134762 schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 00:54:
Ik heb sinds een paar dagen de Samsung LE40A656 thuis staan.
In de winkel leek die 40" niet zo groot maar thuis schrok ik toch wel een beetje.

Twijfelde bij aankoop erg tussen deze en de Sony 40w4000, maar vond het design van de samsung mooier. Vraag me alleen soms wel af of ik de juiste keuze heb gemaakt omdat je veel mensen hoort over det de bravia engine zo'n mooi beeld zou geven.

Maar goed, op zich geeft de samsung aangesloten op de digitale box van upc best leuk beeld, als het rustige niet te snel bewegende beelden zijn ook mooi scherp.
Maar zodra er een beetje aktie op het scherm komt vind ik het allemaal maar moeilijk te volgen, de bewegingen gaan toch niet zo mooi als op mijn oude 'beeldbuis' tv . lijkt soms wl of ze wat vertraagd zijn of in stappen gaan ofzo en ze zijn wat wazig.
En dat valt me best tegen want ik ben ook een beetje voor de samsung gegaan door zijn snelle reactietijd en het 100hz motion plus gebeuren omdat ik dacht dat het daardoor wel mee zou vallen.
Of is dat iets wat je met elke lcd tv hebt? Heb me ook wel laten vertellen dat je moet wennen aan het kijken op een lcd.

Heb ook veel moeite met het vinden van de juiste afstellening, standaardinstellingen zijn echt veel te fel, witten beelden zijn vollediog uitgebeten en je ziet er helemaal geen detail in.
Als ik de contrast omlaag gooi dan wordt het hele beeld weer te flets.
Mischien heeft het euvel van de witte felle beelden ook wel wat te maken met de upc box, als ik in de instellingen van de box het beeld op standaard zet is het wit minder fel, maar zijn ook de beelden minder scherp en de bewegingen minder, zet ik het beeld op hoog(RGB) is het allemaal mooier maar dan is het wit weer heel fel.
Iemand een idee om dit goed te krijgen?

Zit wel te denken een hdtv box van upc te nemen, hoop dat het beeld via de hdmi aansluiting mooier zal zijn.
Daarom moet je ook testen in een winkel en niet naar die domme demo's gaan zitten kijken zonder de instellingen van de tv te veranderen.
Als ik in n winkel alleen naar de demo's kijk, kan ik echt nauwelijks verschil zien in de toestellen. De verschillen die je dan ziet, komen meestal door de brakke instellingen.
Heb je ook naar plasma's gekeken, aangezien je nogal moet wennen aan het beeld. Een plasma lijkt qua beeld meer op een crt, alleen dan groot, plat en hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
Ferry34 schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 16:38:
[...]

Daarom moet je ook testen in een winkel en niet naar die domme demo's gaan zitten kijken zonder de instellingen van de tv te veranderen.
Als ik in n winkel alleen naar de demo's kijk, kan ik echt nauwelijks verschil zien in de toestellen. De verschillen die je dan ziet, komen meestal door de brakke instellingen.
Heb je ook naar plasma's gekeken, aangezien je nogal moet wennen aan het beeld. Een plasma lijkt qua beeld meer op een crt, alleen dan groot, plat en hd.
Een (goede) demo zou niet erg zijn, een verkeerde instelling wel.
Een beetje goede winkel zou er voor moeten zorgen dat de TV's die ze willen verkopen ook goed afgesteld zijn. Een mooi plaatje verkoopt immers beter dan een slecht, ruiserig beeld.
Als ik in een winkel alleen maar brakke plaatjes zou zien zou ik zeker geen TV kopen. Zit er echter eentje bij die er gelikt uitziet zou dit wel eens een argument zijn om iets aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
HoppyF schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 17:24:
[...]

Een (goede) demo zou niet erg zijn, een verkeerde instelling wel.
Een beetje goede winkel zou er voor moeten zorgen dat de TV's die ze willen verkopen ook goed afgesteld zijn. Een mooi plaatje verkoopt immers beter dan een slecht, ruiserig beeld.
Als ik in een winkel alleen maar brakke plaatjes zou zien zou ik zeker geen TV kopen. Zit er echter eentje bij die er gelikt uitziet zou dit wel eens een argument zijn om iets aan te schaffen.
Mee eens.
Goede demo's zijn er bijna niet. Allemaal bijzonder langzame beelden. Dan kan je nog beter naar n Blu-ray film kijken, daar heb je nog wat aan.

Ik zie zelden goed afgestelde tv's. Druk voor de grap maar s op het beeldmenu, dan zie je contrast en scherpte gerust staan op 100%.
Is natuurlijk ook om het beeld te laten knallen in de winkel.
Daarom kan je dus ook geen tv kopen, zonder de instellingen te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
Ferry34 schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 18:04:
[...]

Mee eens.
Goede demo's zijn er bijna niet. Allemaal bijzonder langzame beelden. Dan kan je nog beter naar n Blu-ray film kijken, daar heb je nog wat aan.

Ik zie zelden goed afgestelde tv's. Druk voor de grap maar s op het beeldmenu, dan zie je contrast en scherpte gerust staan op 100%.
Is natuurlijk ook om het beeld te laten knallen in de winkel.
Daarom kan je dus ook geen tv kopen, zonder de instellingen te veranderen.
Dat verbaasd me dus ook dat TV's in een winkel niet goed afgesteld staan. Je zou van de verkopers verwachten dat ze hun product ook optimaal ingesteld hebben om ook maar iets te kunnen verkopen.
Een verkeerde instelling van contrast of helderheid zou toch echt op moeten vallen.

Een autoverkoper heeft toch ook mooi opgepoetste auto's in de showroom staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iankho
  • Laatst online: 16-02 00:38
Op de UK site staat vermeld dat de firmware alleen voor LE46A656A1FXXU geldt. Mijn serienummer is LE46A6561FXXC. Ik weet dan ook niet of ik mijn firmware veilig kan upgraden. Mag ik vragen wat jouw serienummer is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iankho
  • Laatst online: 16-02 00:38
@Buzz_Fuzz
Op de UK site staat vermeld dat de firmware alleen voor LE46A656A1FXXU geldt. Mijn serienummer is LE46A6561FXXC. Ik weet dan ook niet of ik mijn firmware veilig kan upgraden. Mag ik vragen wat jouw serienummer is?
Buzz_Fuzz schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:21:
[...]

Nee op men LE37A557 zit die niet. Men vorige LE37S71B had wel een knop voor PC en een voor SOURCE. 1x op PC en 1x op SOURCE, en je zat direct in HDMI zonder de Ext's te moeten passeren.

Ook ontbreekt op men nieuwe TV een knop voor PIP, pip-size, pip-positie en pip-kanaal en pip-swap. Die hebben moeten plaats maken voor de DVB en anynet+ knoppen.
Alles moet nu via het TOOLS menu gaan. Wel een omweg. pip-swap is helemaal niet meer mogelijk.

Daarnaast heb ik gemerkt dat PIP wel inschakelbaar is vanuit HDMI, maar het is niet mogelijk vanuit TV modus, HDMI in PIP te zetten.
Ook zijn 2 HDMI bronnen of VGA+HDMI of TV+component, etc, niet mogelijk met PIP.
Voor zover ik weet is enkel HDMI+TV mogelijk ... Echt een minpunt. Men vorige samsung had ook gelijkaardige beperkingen ...

Ook merk ik sinds de firmware update dat het out-of-focus probleem wel is opgelost bij de PS3, maar op gewoon TV beeld merk ik nog af en toe dat effect, vooral dan bij de ondertitelingen die een fractie van een seconde onscherp staan.

En aangezien het vorige topic gesloten is, zou ik graag men vraag hier nog eens herhalen:

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Als er 1 instelling is die altijd beter / de beste is, dus zowel voor thuis als voor in de winkel, waarom stelt samsung die tv's daar dan niet standaard al op af :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
marteltor schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 21:28:
Als er 1 instelling is die altijd beter / de beste is, dus zowel voor thuis als voor in de winkel, waarom stelt samsung die tv's daar dan niet standaard al op af :?
Ik denk dat dit komt omdat de toestellen in een felverlichte winkel moeten knallen. Eenmaal thuis aangekomen moet het heel anders worden ingesteld.
De beeldoptie "dynamisch" heb ik op mijn tv nooit aanstaan, want t is werkelijk geen gezicht.

Je zou inderdaad verwachten dat er 2 vaste instellingen waren, 1 voor in de winkel (de shopmode is wat anders) en 1 voor thuis (waarin gewoon alles keurig staat afgesteld en waarvanuit je verder kunt tweaken).

Maar ook ik vind het raar dat je in veel winkels een boel tv's ziet staan die allemaal op hetzelfde signaal staan die dus talloze malen gesplitst worden. Vooral met tvzenders is het vaak huilen met de pet op en ik begrijp ook niet waarom ze dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik gebruik mijn 37" 6 serie i.c.m. Digitenne, met de ingebouwde dvb-t tuner. Het zappen gaat veel te traag. Ik had ergens al gelezen dat het niet zo snel ging, maar dit is wel heel traag. Ik heb ook nog een oude tv liggen, waaraan ik een losse tuner van kpn heb aangesloten, daarmee kan ik wel gewoon op een normale tempo zappen.

Ik krijg bijna de idee om een losse tuner op mijn lcd aan te sluiten, maar dit is natuurlijk niet de bedoeling. Is hier misschien een oplossing voor? Misschien d.m.v. een update ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mektheb schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 14:46:
[...]

Je krijgt inderdaad vloeiender beeld , maar mijn ervaring deed me denken in een scene waar bv een persoon door de jungle rend met schieten en zo , dat het allemaal in een flits voorbij gaat inclusief de jungle...

En als ik het uit zette dan ging hij zelf wel wat soepeler door de jungle en was de jungle zelf wat meer Wazig inplaats van zo nep

Kortom ik kreeg het gevoel het allemaal 00,001 sec sneller ging door die functie

Ik zou gewoon echt even wat proberen met all die instellingen heeft bij mij ook ff geduurd voor ik het onder de knie had wat ik nou echt wou...bij de ene film lijkt het natuurlijk heel flets terwijl als je BV een bluray aan zet het weer mega strak is met die functies.
Ik heb sinds gisteren een LE37A552 staan, maar vind het standaard geluid eigenlijk veel beter dan ik had verwacht. Er zit natuurlijk niet veel bas in maar het valt alles mee. Het geluid is beter dan dat van m'n oude 70 cm Sony CRT in ieder geval. De geluidsinstellingen die je hierboven aangaf zijn denk ik een kwestie van smaak want ik vond het niks eerlijk gezegd, heel onnatuurlijk. Vind de standaardinstellingen beter.

Analoge kabel doet ie ook beter dan verwacht, kan er mee leven maar het is wel de moeite waard om digitaal te gaan denk ik.

Ik ben in ieder geval dik tevreden met deze TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ferry34 schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 16:38:
[...]

Moet eerlijk gezegd bekennen dat dit ook een beetje een inmpuls aankoop geweest is, we gingen naar de winkel om eens te gaan orienteren voor een nieuwe tv.
Mijn voorkeur ging eerst uit naar een sony, maar vond het design van de nieuwe sony niet zo.
Aangezien de verkoper het die dag niet zo druk had begon hij me te bestoken met kortingen van 300,- op de sony en de samsung die ik nu gekocht heb.
Daar ben ik eigenlijk een beetje voor gezwicht zonder eerst goed verder te kijken.
Ging er eigenlijk van uit dat een tv die normaal voor 1699,- in de winkel staat toch wel mooi beeld moet geven. Ook de verhalen van dat de samsungh 100hz is en motion plus heeft en daardoor mooie scherpe vloeidende beelden geeft klonken wel aanneembaar.
Maar bij actiescenes in een film waar veel beweging is is de boel gewoon ziet echt scherp en heel moeilijk te volgen.

Heb eigenlijk niet echt naar plasma gekeken, eigenlijk door de verhalen die je daar vaak over hoort zoals inbranden hoog verbruik enz.
Maar lees dat dat eigenlijk ook al achterhaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mektheb schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 14:46:
[...]

Ik heb dat als iemadn bijv door de jungle rent en je ziet dat van een afstandje dat je het beeld soms in stappen voorbij ziet gaan. net of er een beelde mist tussendoor ofzo.
Maar ik vind sowieso dat met de bewegingsonscherpte die ik ervaar het heel moeilijk om snelle scenes te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

Anoniem: 134762 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 13:36:
[...]

Moet eerlijk gezegd bekennen dat dit ook een beetje een inmpuls aankoop geweest is, we gingen naar de winkel om eens te gaan orienteren voor een nieuwe tv.
Mijn voorkeur ging eerst uit naar een sony, maar vond het design van de nieuwe sony niet zo.
Aangezien de verkoper het die dag niet zo druk had begon hij me te bestoken met kortingen van 300,- op de sony en de samsung die ik nu gekocht heb.
Daar ben ik eigenlijk een beetje voor gezwicht zonder eerst goed verder te kijken.
Ging er eigenlijk van uit dat een tv die normaal voor 1699,- in de winkel staat toch wel mooi beeld moet geven. Ook de verhalen van dat de samsungh 100hz is en motion plus heeft en daardoor mooie scherpe vloeidende beelden geeft klonken wel aanneembaar.
Maar bij actiescenes in een film waar veel beweging is is de boel gewoon ziet echt scherp en heel moeilijk te volgen.

Heb eigenlijk niet echt naar plasma gekeken, eigenlijk door de verhalen die je daar vaak over hoort zoals inbranden hoog verbruik enz.
Maar lees dat dat eigenlijk ook al achterhaald is.
Ik denk dat de Panasonic 42PZ85 beter bij jouw wensen had aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannieboy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:30
Hoe zit het met de 9-series? Is dat een fabeltje of komt deze daadwerkelijk nog uit? contrastratio van 1:1000000 ?? 8)7

Hier een officiele link, maar helaas geen foto's:
http://www.samsung.com/us/experience/tv/fptv/#product/4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 16:12:
[...]

Ik denk dat de Panasonic 42PZ85 beter bij jouw wensen had aangesloten.
Mischien wel, maar kan niet meer ruilen dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
Sannieboy schreef op zondag 01 juni 2008 @ 20:13:
Hoe zit het met de 9-series? Is dat een fabeltje of komt deze daadwerkelijk nog uit? contrastratio van 1:1000000 ?? 8)7

Hier een officiele link, maar helaas geen foto's:
http://www.samsung.com/us/experience/tv/fptv/#product/4
Misschien LED backlight?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210055

Hallo,
Ben van plan om de LE37A557 te kopen.

maar is er ook iemand die hier al ervaring mee heeft??

Hoe werkt deze TV met een PS3 en digitale televisie ?
werkt dat allemaal soepel?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-06 15:50
Anoniem: 210055 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 22:56:
Hallo,

alvast bedankt
Als je iets terug leest dan kan mijn korte evaring met de grotere broer lezen (LE46A557).. Al hoewel ik quote hem nog wel even voor je ;)
Uhmmie schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 21:49:
Net 3 uur lang lekker met mijn ps3 midden in een winkel zitten testen..

De competie ging tussen de LE40A656 en de LE46A557. In eerste instantie ging mijn voorkeur uit naar de 46" 5 serie simpel weg omdat ik die voor slechts 1399 (-300 samsung cashback) 1099 kon kopen..

Echter bleef die 6 serie maar aan mij knagen.. Deze zou uitkomen op 1450-100=1350 voor de 40" variant.. en 1750-300=1450 voor de 46" variant (maar die hadden ze niet staan, vandaar getest met de 40" variant)..

Dus vandaar de test.. Als test heb ik vooral een paar keer gekeken naar de intro van GTA IV en de intro van Ratched en Clank... En een 720p demo film van een tennis wedstrijd..

Nu mijn ervaringen:

Tennis wedstrijd:
Het geheel begon met het kijken naar de tenniswedstrijd. Opzich kon ik bijna geen kwaliteitsverschil zien tussen beide schermen en het was op beide schermen een prettige ervaring.. Veel meer heb ik er niet over te zeggen..

Ratched en Clank:
Daarna ratched en clank erin en ook hierbij kon ik eigenlijk niet veel verschil merken tussen beide tv's.. Soms had ik zelfs het idee dat het beeld iets mooier overkwam op de 5 serie.. Reden hiervoor was dat vreemd genoeg het beeld af en toe iets minder scherp leek te zijn op de 6 serie, dit leek overigens verholpen te worden door de 100Hz filter op laag te zetten ?????..

GTA IV:
Tenslotte de intro (filmpje dat NB aankomt in de stad) van GTA IV.. En hier begon in eens de twijfel in te hakken.. Wat ik ook bij de 5 serie deed qua instellingen.. De donkere scenes waren gewoon minder mooi.. Ik kreeg het zwart niet echt mooi zwart.. Maar nog veel erger er leek gewoon een herhalende hapering in het beeld te zitten.. Je kon gewoon bijna de happerende frames tellen.. echt van 1...2...3.. haper.. 1..2..3.. haper..

Ik heb echt geen idee waar dit vandaan kwam, maar het stoorde me echt enorm en wat ik ook deed met de instellingen het bleef gewoon storend.. Daarnaast waren de dikke witte letters een stuk minder scherp tegenover de donkere achtergronden en ondanks dat deze letters bijna stil stonden zat toch een soort shaduw in, waardoor het geheel grouwer over kwam.. Ook dit kreeg ik niet goed aangepast.. Daarnaast voelde het beeld een stuk "harder" op de 5 serie.. Ik denk alleen zelf dat dit door de grotere maat van het scherm kwam? Natuurlijk zal het contrast ook wel iets mee spelen.. Maar het voelde gewoon een stuk harder en daardoor minder mooi..

Conclusie:
Normaal gesproken ziu ik voor de 5 serie gegaan zijn (prijs/kwaliteit/etc), maar door GTA IV weet ik het niet meer.. Misschien is die 6 serie toch wel die extra 350 euro waard? Kan iemand verklaren wat die hapering was die ik zo duidelijk opmerkte op de 5 serie tijdens GTA? In hoever heeft de 46" inch invloed gehad tijdens de slechte GTA ervaring? Of ga ik straks bij een 46" 6 serie een aantal van de problemen van de 5 serie ook ervaren op de 6 serie, omdat het nu een maatje groter is? Kortom ik heb toch nog advies nodig ;).. In beide gevallen zal het de 46" variant worden.. Puur omdat de 46" 6 serie maar 100 euro duurde is dan de 40" variant.. Alvast bedankt voor de reacties.
Ik heb iig vandaag eindelijk de knoop door gehakt en ben voor de LE46A656 gegaan. Het kost me wel een stukje meer. Maar uit eindelijk gaf mijn test ervaring mij het idee dat ik toch echt beter voor de 6 serie kan gaan als het om gamen gaat (wat ik veruit het meeste doe op de tv). Nu maar afwachten tot hij geleverd wordt (gaat nog een weekje duren :().

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262968

Ik heb mijn Samsung LE40A552 Inmiddels bijna een week staan! Ik kan hem echt iedereen aanraden Design is mooi(natuurlijk persoonlijk) en mogelijkheden en beeldqualiteit zijn zacht uitgedrukt SUBLIEM. Ik heb zelf digitale televisie en dat raad ik ook aan bij deze TV. Echt een toppertje onder de LCD Schermen!! Dit is een juweel in je huiskamer!!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 262968 op 02-06-2008 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Anoniem: 210055 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 22:56:
Hallo,

alvast bedankt
Ik heb de 40"en gamen werkt perfect. Ik heb geen last van happeringen of iets dergelijks. Het ziet er allemaal prachtig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 134762 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 21:46:
[...]

Mischien wel, maar kan niet meer ruilen dus..
Tuurlijk wel. Als jij moeite hebt met het beeld en je ziet een andere die jij toch mooier vindt (nadat je echt hebt getest), dan kan dat best. Je hebt m toch pas gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:01
Beste mensen...

Ik heb zojuist bericht van Samsung gehad mbt mijn Ghosting probleem en de LE40M87 .
Dit scherm heb ik ondertussen 4 keer omgeruild, en nu bij de laatste omruiling vroeg ik dus een nieuwer type aan omdat ik het zat was.
Keurig mailtje van: dit scherm vertoont geen fouten en valt geheel binnen de specificaties, er zal dan ook niet voor een ander model geruild kunnen worden.

met vriendelijke groet samsung

:( :( :(
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic niet bedoeld voor het organiseren van inkoopacties e.d. en ook niet voor vragen en discussies waar de TV het goedkoopst kan worden gekocht.