Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
Nope, dat maakt 't juist zo vreemd!

De TS update moet trouwens even op zich wachten, ik ben komende maand redelijk computerloos (iets met op kamers gaan en m'n computer alvast daar neer zetten enzo). Ik moet de TS opsplitsen in 2 posts omdat 'ie te groot geworden is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMarkster
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-09-2023
brrrt schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 06:55:
Nope, dat maakt 't juist zo vreemd!
Dat maakt het zeker vreemd, Ik heb het altijd gehad, dat die automatisch opstart. Mocht je het willen aanpassen kun je de activesync niet meer automatisch (interval) laten syncen, maar dat je de optie op handmatig zet. Of dit er ook echt voor zorgt dat hij niet meer uit zichzelf opstart valt te betwijfelen, na wat ik lees op internet.

Dit is een tip om je activesync uit te zetten, maar zorgt er ook voor dat syncen helemaal weg is, omdat in de stappen voorkomt dat je een dummy server adres invoert. Maar wellicht dat de methode wel werkt als je hem volledig uitvoert en vervolgens weer je eigen server instellingen ingeeft;
http://pdaphonehome.com/forums/ppc-6700-xv6700/60676-how-stop-activesync-turning-automatically.html
De TS update moet trouwens even op zich wachten, ik ben komende maand redelijk computerloos (iets met op kamers gaan en m'n computer alvast daar neer zetten enzo). Ik moet de TS opsplitsen in 2 posts omdat 'ie te groot geworden is...
Je bent een van de gelukkigen die een kamer heeft weten te bemachtigen? Gefeli.
Maar ongeloofelijk dat de TS nu alweer te groot is geworden :D Succes met het updaten en verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

dnhelle schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 16:12:
Op zich ben ik tevreden met de snelheid van het toestel (voor mijn toepassingen voldoende).
Ik vond alleen de WM6 interface erg standaard, niet echt ideaal voor mijn gebruik.
Dus daarom zojuist mijn Cruise uitgerust met SPB mobile Shell 2.1 plus de Diamond interface.(Zie ook: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/30375156 )

Nu met deze interface:
[afbeelding]
Perfect!
Intuïtief, easy, en ook erg clean / grafisch gelikt.
Inderdaad zeer fraai maar ik mis er een (voor mij) toch wel heel belangrijk ding in: de mogelijkheid om het toestel in trilfunctie te zetten zodra er een afspraak staat in de agenda en automatisch weer gewoon op geluid zodra je geen afspraak hebt staan.
Daar waar ik met de HTC software 4 opties heb, heb ik met SPB Mobile Shell nog maar 3 opties (trilfunctie, geluid aan, helemaal stil en zonder trilfunctie)

[edit]
Verder ziet m'n TC de geheugenkaart niet meer na de installatie van SPB. Pas als ik het kaartje opnieuw plaats, ziet hij hem weer.
Ik dacht eerst dat er wat anders aan de hand was. Bij opstarten gaf hij melding dat hij een bestand van Pocket Informant niet kon vinden. Dus heb ik die verwijderd om daarna opnieuw te installeren. Toen werd dus duidelijk dat m'n geheugenkaart niet werkte. Maar nu wil hij Pocket Informant ook al helemaal niet meer installeren.... bah...

* WFvN gaat maar eens een harde reset doen.

[edit2]
Na wat geklooi weer in orde gekregen zonder harde reset gelukkig

[ Voor 22% gewijzigd door WFvN op 31-07-2008 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

voor mensen met problemen met de gsm ontvangst moet je even op xda zoeken naar gsm reception, de Murata Radio ROM heeft mijn probleem verholpen

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixiard
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 21:36
thalantis schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 12:18:
voor mensen met problemen met de gsm ontvangst moet je even op xda zoeken naar gsm reception, de Murata Radio ROM heeft mijn probleem verholpen
welke Murata versie gebruik je ?
De nauwkeurigheid van de GPS bepaling van de Cruise kan nl ook worden beinvloed door de Radio ROM, zelf ervaar ik met de standaard Radio ROM op dit moment dat TomTom continue een meter of 10 achter me aan loopt. Ik ben benieuwd of er een specifieke Radio ROM is die dit probleem kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

versie 1.58.21.23

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
WFvN schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 10:21:
[...]

Inderdaad zeer fraai maar ik mis er een (voor mij) toch wel heel belangrijk ding in: de mogelijkheid om het toestel in trilfunctie te zetten zodra er een afspraak staat in de agenda en automatisch weer gewoon op geluid zodra je geen afspraak hebt staan.
Daar waar ik met de HTC software 4 opties heb, heb ik met SPB Mobile Shell nog maar 3 opties (trilfunctie, geluid aan, helemaal stil en zonder trilfunctie)
Moet je nog even SPB PhoneProfiles erbij installeren. Dan heb je keuze uit diverse profielen die je zelf kunt aanpassen en ook zelf de acties kunt bepalen wanneer ze actief moeten worden.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik heb een vraagje over de Touch cruise. Mijn gsm is kapot en ben wel geïnteresseerd in dit toestel. Mijn enige vraag is of dat ik alle dataverbindingen die geld kosten (bv. Internet, andere applicaties die standaard connectie maken met Internet...) standaard uit kan zetten (Dus enkel GSM signaal, zodat ik niet moet betalen voor Gprs verbindingen of 3G verbindingen met internet (zij het via gsm masten of wifi). Ik krijg immers pas binnen twee maanden van mijn werk een fatsoenlijk data abonnement. Maar ik heb nu opnieuw een gsm nodig.

Alvast bedankt voor het antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-08 19:49

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 12:47:
Hallo,

ik heb een vraagje over de Touch cruise. Mijn gsm is kapot en ben wel geïnteresseerd in dit toestel. Mijn enige vraag is of dat ik alle dataverbindingen die geld kosten (bv. Internet, andere applicaties die standaard connectie maken met Internet...) standaard uit kan zetten (Dus enkel GSM signaal, zodat ik niet moet betalen voor Gprs verbindingen of 3G verbindingen met internet (zij het via gsm masten of wifi). Ik krijg immers pas binnen twee maanden van mijn werk een fatsoenlijk data abonnement. Maar ik heb nu opnieuw een gsm nodig.

Lees Begin post door en zoek naar Nodata

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:07

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 12:47:
Hallo,

Yep dat is mogelijk, via een simpel programma, genaamd NoData. Staat ook in dit topic btw ;)

edit--
of wat Dw1-nl zegt :P

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb mijn TC geflashed met udk Diamond R6, en daarna de Nederlandse XT9 cab uit de topicstart geïnstalleerd, maar ik zie bij de te kiezen input-talen geen Nederlands staan. Iemand hier een oplossing/tip voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:55

Pinobigbird

doesn't share food!

ehuurman schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 16:36:
Ik heb mijn TC geflashed met udk Diamond R6, en daarna de Nederlandse XT9 cab uit de topicstart geïnstalleerd, maar ik zie bij de te kiezen input-talen geen Nederlands staan. Iemand hier een oplossing/tip voor?
De keuze voor invoertalen wordt bepaald a.d.h.v. de volgende registersleutel:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\HTC\ezsip]
"Languages"=dword:00000008
"Library0"=dword:00000000
"Library1"=dword:00000002
"Library2"=dword:00000003
"Library3"=dword:00000001
"Library4"=dword:00000004
"Library5"=dword:00000008
"LibraryCount"=dword:00000006

Dit is de standaard instelling voor NL roms.
Je kan, als je alleen NL wilt, Library0 op 8 zetten en LibraryCount op 1.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
thanks, dat werkt. Ik kan nu 1 taal kiezen bij input, alleen is die waarde leeg. Bij 'language' staat nu dus niets, maar de spellingscontrole en auto-aanvullen doen het wel in het Nederlands...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-08 12:17

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

ehuurman schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 16:36:
Ik probeer ook al een paar dagen mijn Cruise te flashen, maar het wil niet lukken. Ik krijg met Hard SPL een vage error melding en als ik udk Diamond R6 direct probeer te flashen gebeurd er niets. Heb jij nog iets anders gedaan dan op XDA staat?

btw. Hoe bevalt de nieuwe firmware?

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMarkster
ovaal schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 09:11:
Ik probeer ook al een paar dagen mijn Cruise te flashen, maar het wil niet lukken. Ik krijg met Hard SPL een vage error melding en als ik udk Diamond R6 direct probeer te flashen gebeurd er niets. Heb jij nog iets anders gedaan dan op XDA staat?

btw. Hoe bevalt de nieuwe firmware?
Dit zijn vragen die eigenlijk niet hier thuis horen aangezien ROMs "minder legaal" zijn. Maar je hebt Hard-SPL nodig, anders lukt het flashen van een ROM zowiezo niet. Op XDA bevindt zich wel een How-To topic omtrent het onderwerp. Erg handig. Moeten ff zoeken op "HELP for NEW GUYS". Voor verdere vragen moet je echt op XDA zelf zijn.

De nieuwe firmware? Kweeniet waar je het over hebt. Voor de TC is nog steeds geen update te krijgen. Mocht je WM6.1 bedoelen dan kan ik alleen maar zeggen dat ik het prettig vindt werken, maar verwacht er geen wereldschokkende resultaten/prestaties van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil de mobile shell 2.1 die ik hier zag op mijn TC hebben want ik gebruik nu een eerdere versie . alleen als ik de oude versie wil verwijderen gaat dat niet . ik krijg steeds een error dat toegang beveiligd is of programma in gebruik . iemand een tip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bezig met wat eigen MP3 ringtones te definieren voor mijn TC en er vallen me twee dingen op:
  • De ringtones klinken best wel blikkerig
  • Als ik via een andere telefoon mezelf bel, duurt het lang voor de ringtone start (terwijl ik de zoemtoon al een tijdje hoor overgaan)
De MP3 is iets van 59Kb, dus niet enorm groot waardoor hij heel lang aan het laden is. Ik gebruik Audacity om de MP3 te maken.

Vragen aan jullie:
  • Wat voor settings van de MP3 (bitrate, Hrz, etc) kan ik het best gebruiken voor een heldere ringtone, zonder de MP3 gelijk enorm groot te maken?
  • Is er een manier om de ringtone sneller te maken (zo ja, hoe of met wat voor tooltje)?
Bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 12:46:
ik wil de mobile shell 2.1 die ik hier zag op mijn TC hebben want ik gebruik nu een eerdere versie . alleen als ik de oude versie wil verwijderen gaat dat niet . ik krijg steeds een error dat toegang beveiligd is of programma in gebruik . iemand een tip ?
Om bestanden die in gebruik zijn weg te flikkeren gebruik je Resco Explorer ;)

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jbr schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 15:36:
[...]

Om bestanden die in gebruik zijn weg te flikkeren gebruik je Resco Explorer ;)
ok bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik kijk met enige regelmaat op de HTC-site onder HTC e-Club naar eventuele updates zoals de camerafix en 2 bluetoothfixes die ik er gevonden heb.

In het menu kan je op twee plekken zoeken naar updates. De ene is [My Download - Device Updates] en de andere is [My Download - Drivers & Applications]

De tweede geeft een lijst met modellen, je moet je eigen model eruit kiezen en je krijgt dan downloads voor je neus.
De eerste doet het echter niet, tenminste, ik krijg steevast dit in beeld:
Select your PDA phone or smartphone model from the list. If your registered product is not listed, please check back next time as new patches are added regularly.
Ik check regelmatig maar zie altijd diezelfde melding. Ik heb uiteraard wel m'n toestel geregistreerd (2 zelfs want ook m'n eerste, defecte toestel staat in de lijst met geregistreerde toestellen).

Heeft iedereen die melding? Want 'regularly' betekent volgens mij toch echt 'regelmatig' maar als je in een paar maanden tijd nog geen enkele meuk kan vinden, dan zit er ergens iets niet goed, of dat ze niks online hebben gezet of dat er iets anders mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Laatst online: 19:44
Er zijn simpelweg geen device updates geweest voor de TC, voor veel andere HTC's zijn deze wel verschenen, die vind je onder Device Updates. Geruchten gaan dat er in augustus een Windows Mobile 6.1 update gaat komen, maar of en wanneer is altijd afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMarkster
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 15:02:
Ik ben bezig met wat eigen MP3 ringtones te definieren voor mijn TC en er vallen me twee dingen op:
  • De ringtones klinken best wel blikkerig
  • Als ik via een andere telefoon mezelf bel, duurt het lang voor de ringtone start (terwijl ik de zoemtoon al een tijdje hoor overgaan)
De MP3 is iets van 59Kb, dus niet enorm groot waardoor hij heel lang aan het laden is. Ik gebruik Audacity om de MP3 te maken.

Vragen aan jullie:
  • Wat voor settings van de MP3 (bitrate, Hrz, etc) kan ik het best gebruiken voor een heldere ringtone, zonder de MP3 gelijk enorm groot te maken?
  • Is er een manier om de ringtone sneller te maken (zo ja, hoe of met wat voor tooltje)?
Bedankt voor jullie hulp.
Er zijn 2 settings die ik je kan aanbevelen. Dat is 1: het instellen van de MP3 op 128Kb, klinkt prima en maakt de mp3 echt niet te groot. Daarnaast nr 2: installeren van SRS WOW. Hiermee kun je het geluid van je speaker vele malen beter instellen, waardoor de blikkerige hoge toon eruit gehaald kan worden en je het voller laat klinken. Het is eigenlijk een equalizer voor je speaker.

Ringtone sneller? Dat gaat niet. Maar ik vermoed dat je instelling zo staat: Settings > Phone , Bij de instelling "Ring type" heb je waarschijnlijk "Vibrate then ring" ingesteld staan. Wat er dus gebeurd is: "eerst trillen dan ringtone".
Het is dan wijs om de instelling te zetten op "Vibrate and Ring", dan start hij beide processen tegelijk. Daarnaast is het ook verstandig om je ringtone na te kijken en te zien of de muziek direct vanaf second 0,01 begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Pinobigbird schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 17:33:
[...]

De keuze voor invoertalen wordt bepaald a.d.h.v. de volgende registersleutel:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
"Languages"=dword:00000008
"Library0"=dword:00000000
"Library1"=dword:00000002
"Library2"=dword:00000003
"Library3"=dword:00000001
"Library4"=dword:00000004
"Library5"=dword:00000008

Dit is de standaard instelling voor NL roms.
Je kan, als je alleen NL wilt, Library0 op 8 zetten en LibraryCount op 1.
Ik had ook problemen met t9 dutch
Dit kwam doordat de benodigde files uit de rom gesloopt waren die ik op mijn TC geflasht had.
Toen kwam ik deze post ergens tegen:

Nederlandse XT9 op een Engelse Windows mobile
Inmiddels heb ik een cabje gefabriceerd die het onderstaande doet, deze vind je hier.

Hieronder de handmatige manier om Dutch XT9 te installeren op de Dual
• Download het zip bestand files.zip uit deze post op XDA developers.
• Kopieer vanuit de zip de bestanden: 12.nlhpd.kdb, nlhpd.kdb, NLlsUN_xt9.ldb en spd.5x4.Dutch.kdb naar de Windows map op je Dual.
• Voer in het register de waarden in zoals die hieronder staan.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Tegic\eT9]
"AvailableLanguages"="0113,0109,010C,0107,0110,010A" 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Tegic\eT9\Sip\KdbFiles]
"0B13"="spd.5x4.Dutch.kdb"
"0A13"="12.nlhpd.kdb"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Tegic\eT9\Sip\LanguageKeyboardIDMapping]
"0113"="0913"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Tegic\eT9\LdbFiles]
"0113"="NLlsUN_xt9.ldb"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Tegic\eT9\IME\KDbFiles]
"0613"="nlhpd.kdb"

"Library5"=dword:00000005

Deze laatste 2 waarden heb ik niet gewijzigd en zijn bij sommige mensen anders en hoef je alleen aan te passen als het niet werkt.
Als je dit allemaal gedaan hebt moet je even bij de opties aangeven dat je language 'Dutch' is. (kun je vinden: Start -> Settings -> Input -> *selecteer als input method 'Touch Keyboard'* -> Options -> Language: Dutch)

Bij mij is echter nog wel het vakje met de dutch blank maar kan hem wel instellen, ook moest ik na het selecteren van dutch even een reset doen.

in ieder geval werkt het nu wel bij mij (na uren proberen,zucht)
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zou een faire verkoopprijs zijn voor mijn Cruise, aangekocht eind februari 2008. Altijd gebruikt met protector, dus 100% krasvrij (scherm althans). Nog een screenprotector niet gebruikt en alle originele onderdelen erbij.

+ MicroSD 4gb met TomTom 6 Navigator erop + kaart West-Europa erop + abonnement voor nog 11 maand Trafficinfo en Snelheidscontroles + mijn Brodit Active Holder en ProClip (wel voor Alfa GT).

Nieuwprijs voor dit alles was om en bij de 800 euro (530 + 40 + 99 + 49 + 49 + 20)

Alvast bedankt voor een richtprijs te helpen vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:23
ehuurman schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 20:29:
thanks, dat werkt. Ik kan nu 1 taal kiezen bij input, alleen is die waarde leeg. Bij 'language' staat nu dus niets, maar de spellingscontrole en auto-aanvullen doen het wel in het Nederlands...
Nou bij mij werkt het toch niet helemaal niet naar behoren hoor.

Ik heb de Diamond R5 ROM geinstalleerd + de NL TX9 cab uit de startpost.

Ik kan inderdaad de "lege" language selecteren, de spellingscontrole en auto-aanvullen zijn dan inderdaad in het NL.
Echter lijke alle "toetsen" een toets te zijn opgeschoven (de backspace is een spatie geworden en de "ghi" knop geeft de waardes van de "jkl" knop etc).

Iemand een oplossing hiervoor want ik irriteer me er enorm aan.
Het duurt nu opeens 3 keer z lang om een sms/mail te verzenden.. :s

EDIT: in heb de setting zoals Fonta beschrijft inmiddels ook geprobeerd maar helaas nog steeds hetzelfde probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door bob-nwk op 05-08-2008 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

TweakMarkster schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 12:11:
Ringtone sneller? Dat gaat niet. Maar ik vermoed dat je instelling zo staat: Settings > Phone , Bij de instelling "Ring type" heb je waarschijnlijk "Vibrate then ring" ingesteld staan. Wat er dus gebeurd is: "eerst trillen dan ringtone".
Het is dan wijs om de instelling te zetten op "Vibrate and Ring", dan start hij beide processen tegelijk. Daarnaast is het ook verstandig om je ringtone na te kijken en te zien of de muziek direct vanaf second 0,01 begint.
Alleen blijft hij dan dus wel constant doortrillen. Dat kost nogal wat energie. Ik geef juist de voorkeur aan eerst trillen en daarna pas de beltoon. Met een beetje mazzel kan ik dan opnemen nog voordat hij herrie begint te maken. Mocht ik hem niet voelen, dan kan m'n gehoor het overnemen als de beltoon dus start.
Mgoed, meningen verschillen.

Maar inderdaad staat z'n instelling dan gewoon niet goed.

* WFvN is bezig met SPB Phone Suite te verkennen.

Erg mooi die Phone Suite. De standaard 'auto-functie' van geluid van de Touch Cruise is al mooi maar die Phone Suite is nog een stuk mooier. Je kan inderdaad enorm veel meer instellen. Ik heb hem nu staan dat hij alleen bij lessen niet afgaat maar bij andere agenda-afspraken wel.

Die SPB Mobile Shell is ook wel mooi maar die heb ik er toch weer af geschopt want daar vind ik één en ander toch niet prettig werken zoals de combinatie met Pocket Informant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
bob-nwk schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 12:38:
[...]

Nou bij mij werkt het toch niet helemaal niet naar behoren hoor.

Ik heb de Diamond R5 ROM geinstalleerd + de NL TX9 cab uit de startpost.

Ik kan inderdaad de "lege" language selecteren, de spellingscontrole en auto-aanvullen zijn dan inderdaad in het NL.
Echter lijke alle "toetsen" een toets te zijn opgeschoven (de backspace is een spatie geworden en de "ghi" knop geeft de waardes van de "jkl" knop etc).

Iemand een oplossing hiervoor want ik irriteer me er enorm aan.
Het duurt nu opeens 3 keer z lang om een sms/mail te verzenden.. :s

EDIT: in heb de setting zoals Fonta beschrijft inmiddels ook geprobeerd maar helaas nog steeds hetzelfde probleem.
Probeer eens de t9 en de htc touhpad/keypad te verwijderen en dan opnieuw te installeren.
http://rapidshare.com/files/80918371/All_HTC_softwares.rar zit een install cab in voor het keypad/touchpad bijvoorbeeld. De t9 cab hoef je niet te installeren.
De instellingen in het register worden dan ook gereset.
Daarna de settings uit mijn vorige post toevoegen aan het register en de reeds bestaande waardes wijzigen.
Ook niet vergeten de dll files uit de files.zip te kopieren naar de windows map op je TC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
Fonta schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:22:
[...]

Probeer eens de t9 en de htc touhpad/keypad te verwijderen en dan opnieuw te installeren.
http://rapidshare.com/files/80918371/All_HTC_softwares.rar zit een install cab in voor het keypad/touchpad bijvoorbeeld. De t9 cab hoef je niet te installeren.
Daarna de settings uit mijn vorige post toevoegen aan het register en de reeds bestaande waardes wijzigen.
Ook niet vergeten de dll files uit de files.zip te kopieren naar de windows map op je TC.
De bedoeld kdb en ldb files neem ik aan ipv dll?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMarkster
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 12:38:
Wat zou een faire verkoopprijs zijn voor mijn Cruise, aangekocht eind februari 2008. Altijd gebruikt met protector, dus 100% krasvrij (scherm althans). Nog een screenprotector niet gebruikt en alle originele onderdelen erbij.
+ MicroSD 4gb met TomTom 6 Navigator erop + kaart West-Europa erop + abonnement voor nog 11 maand Trafficinfo en Snelheidscontroles + mijn Brodit Active Holder en ProClip (wel voor Alfa GT).
Nieuwprijs voor dit alles was om en bij de 800 euro (530 + 40 + 99 + 49 + 49 + 20)
Alvast bedankt voor een richtprijs te helpen vinden :)
Je zou zelf ook een klein onderzoekje kunnen doen door Pricewatch in de gaten te houden en te kijken op Marktplaats en Ebay. Met de komst van de Diamond en de verder dalende SD prijzen, zou ik geen vetpot verwachten.
WFvN schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:10:
[...]
Alleen blijft hij dan dus wel constant doortrillen. Dat kost nogal wat energie. Ik geef juist de voorkeur aan eerst trillen en daarna pas de beltoon. Met een beetje mazzel kan ik dan opnemen nog voordat hij herrie begint te maken. Mocht ik hem niet voelen, dan kan m'n gehoor het overnemen als de beltoon dus start.
Mgoed, meningen verschillen.

Maar inderdaad staat z'n instelling dan gewoon niet goed.
Ik ben er ook geen voorstander van mbt de accu, maar dat was zijn vraag niet. Hij wil beide tegelijk laten beginnen en daar heb ik (hopelijk) de oplossing voor gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Laatst online: 29-07 15:23
Werkt die nieuwe Diamond R6 rom een beetje goed op de Touch Cruise? Al mensen die dat uitgeprobeerd hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
Fonta schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:22:
[...]

Thanx !! _/-\o_ Het werkt weer :D

Ik ben nu wel mijn mooie Diamond look keyboards kwijt maarja beter dat dan het probleem wat ik eerst had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Damocles. Ik heb de diamond R6 rom nu 3 dagen draaien. Nog geen problemen gehad. Daarvoor had ik de originele rom dus het eerste wat mij opvalt is de snelheid.
Verder is de meegeleverde software en skin prima. Op dit moment draaien de volgende apps erop:
- spb mobile shell 2.1 (advies: niet combineren met s2u2 :P )
- total commander
- TomTom
- Modaco nodata

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
bob-nwk schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:51:
[...]

De bedoeld kdb en ldb files neem ik aan ipv dll?
uhhhhhh ja die bedoel ik :$
bob-nwk schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:19:
[...]

Thanx !! _/-\o_ Het werkt weer :D

Ik ben nu wel mijn mooie Diamond look keyboards kwijt maarja beter dat dan het probleem wat ik eerst had.
hoe ziet het er nu uit dan? heb je nu allemaal losse letters of hoe?
of bedoel je soms dat je nu het originele htc toetsenbord weer hebt?
Wel fijn dat het werkt!

@ brrrt
miss een idee om een link naar de files.zip in de startpost op te nemen?

[ Voor 6% gewijzigd door Fonta op 05-08-2008 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
Fonta schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:37:
[...]

uhhhhhh ja die bedoel ik :$

[...]

hoe ziet het er nu uit dan? heb je nu allemaal losse letters of hoe?
of bedoel je soms dat je nu het originele htc toetsenbord weer hebt?
Wel fijn dat het werkt!
Heb nu weer gewoon het Cruise standaard toestenbord ipv het Diamond toetsenbord.
Is gewoon in orde dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:36:
@Damocles. Ik heb de diamond R6 rom nu 3 dagen draaien. Nog geen problemen gehad. Daarvoor had ik de originele rom dus het eerste wat mij opvalt is de snelheid.
Verder is de meegeleverde software en skin prima. Op dit moment draaien de volgende apps erop:
- spb mobile shell 2.1 (advies: niet combineren met s2u2 :P )
- total commander
- TomTom
- Modaco nodata

Succes!
Roque,

Waar heb je de spb gedownload?
Heeft het nog wat toe te voegen? volgens mij ziet het er schitterend uit. Ik gebruik trouwens ook de R6.
Groeten Sven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
bob-nwk schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 15:06:
[...]

Heb nu weer gewoon het Cruise standaard toestenbord ipv het Diamond toetsenbord.
Is gewoon in orde dus :)
ok, geweldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 15:59:
[...]

Roque,

Waar heb je de spb gedownload?
Heeft het nog wat toe te voegen? volgens mij ziet het er schitterend uit. Ik gebruik trouwens ook de R6.
Groeten Sven
SPB van de officiele site: http://www.spbsoftwarehouse.com/products/mobileshell/?nl.
Je kunt hier de NL-versie downloaden en proberen. Kopen kost je uiteindelijk €29,95.
Ik vind de interface mooier en gebruikersvriendelijker dan WM6 zelf. Vooral het overzicht van applicaties en instellingen is handig. Tevens kun je best veel aanpassen aan uiterlijk en functionaliteit van SPB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Sipchange geïnstalleerd en terug verwijderd, maar telkens ik opnieuw opstart krijg ik een Popup dat "Sipchange" niet kan worden geopend en niet is ondertekend etc.

Hoe kan ik dat kwijt raken, dus zorgen dat Sipchange totaal weg is of toch tenminste niet meer voorkomt in mijn opstartprogramma's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
Fonta schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:37:
@ brrrt
miss een idee om een link naar de files.zip in de startpost op te nemen?
Zal ik bij de volgende TS update doen. Zoals te lezen op pagina 19, ben ik even computerloos, en moet 't met alleen m'n TC doen... Geloof me, een TS update is dan onmogelijk! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Ik heb met enige regelmaat (maar meestal 's avonds rond 22.00 uur ofzo) dat de tijd op mijn TC veranderd wordt. Soms naar bijvoorbeeld 13.27 terwijl het 22.16 is, en zojuist 35 minuten achter de werkelijke tijd. Ik heb geen idee wat dit kan veroorzaken, en door de soms willekeurige shifts denk ik niet dat het met timezones te maken heeft (de tijdzone staat uiteraard wel goed)...

Ik had dit zowel met originele ROM als met de Diamond R6 ROM. Ik verdenk SPB Traveler als boosdoener, maar ik kan geen enkele setting vinden die de tijd automatisch synchroniseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMarkster
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 22:15:
Ik heb Sipchange geïnstalleerd en terug verwijderd, maar telkens ik opnieuw opstart krijg ik een Popup dat "Sipchange" niet kan worden geopend en niet is ondertekend etc.

Hoe kan ik dat kwijt raken, dus zorgen dat Sipchange totaal weg is of toch tenminste niet meer voorkomt in mijn opstartprogramma's?
Ik had hetzelfde. Ik heb op "sipchange" gezocht in het register en alle sleutels verwijderd die de zoekactie opleverde. Toen was het verholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gerucht gaat dat er mensen zijn geweest van het xda forum die een officiele mail hebben gehad van HTC met daarin de melding dat één deze dagen een wm6.1 firmware uitgebracht gaat worden voor de TC.
Hierin zouden ook de aanpassingen zitten die reeds in de wm6.1 versie zitten van de kaiser.

Ben benieuwd of er hier nog mensen zijn die dit kunnen bevestigen..kan ik tenminste weer een officiele firmware erop zetten..gebruik nu R4 naar behoren, maar voor de garantie zou het mooi zijn als er weer een officiele firmware in kan die het goed doed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 04:21:
Het gerucht gaat dat er mensen zijn geweest van het xda forum die een officiele mail hebben gehad van HTC met daarin de melding dat één deze dagen een wm6.1 firmware uitgebracht gaat worden voor de TC.
Hierin zouden ook de aanpassingen zitten die reeds in de wm6.1 versie zitten van de kaiser.

Ben benieuwd of er hier nog mensen zijn die dit kunnen bevestigen..kan ik tenminste weer een officiele firmware erop zetten..gebruik nu R4 naar behoren, maar voor de garantie zou het mooi zijn als er weer een officiele firmware in kan die het goed doed.
Dat zou wel fantastisch zijn zeg. Ik zit er ook op te wachten, mijn speaker is namelijk tijdens een telefoongesprek opeens gaan "kraken". Lijkt alsof er een buzz in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
ehuurman schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 22:40:
Ik heb met enige regelmaat (maar meestal 's avonds rond 22.00 uur ofzo) dat de tijd op mijn TC veranderd wordt. Soms naar bijvoorbeeld 13.27 terwijl het 22.16 is, en zojuist 35 minuten achter de werkelijke tijd. Ik heb geen idee wat dit kan veroorzaken, en door de soms willekeurige shifts denk ik niet dat het met timezones te maken heeft (de tijdzone staat uiteraard wel goed)...

Ik had dit zowel met originele ROM als met de Diamond R6 ROM. Ik verdenk SPB Traveler als boosdoener, maar ik kan geen enkele setting vinden die de tijd automatisch synchroniseert.
Same here.
Komt echter niet heel vaak voor maar de tijd wil nog wel eens veranderen uit het niets (meestal niet meer dan een uur vooruit of achteruit).
Ik heb geen SPB Traveler draaien dus daar zal het waarschijnlijk niet aan liggen.

Kan het geen foutje in de servers van de provider zijn? Ik heb de optie om de tijd van de provider op te halen (weet even niet meer waar ik de optie heb aangevinkt) wel aanstaan namelijk.. (Vodafone in mijn geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 04:21:

Dat 'gerucht' is dit:
--------------------------------------------------------------------------------

I just get this e-mail from HTC Europe

Good Afternoon,

I can confirm that the HTC Touch Cruise will receive a Windows Mobile 6.1 update like the TyTN II. I do not have a release date for this update as it is still under development, but I do know it is on its way.

Please keep an eye on the e-Club for further updates.

Please do not reply to this email as this email address is not monitored for replies.

Best regards,

xxxxxxxxxxx

HTC Europe

xxxxxxxxx

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
En ik kan bevestigen dat ze nog geen nieuwe TC firmware hebben bij HTC. Afgelopen vrijdag is dit mij verteld bij een sollicitatiegesprek van T-for-Telecom (waar ik ook ben aangenomen! :D). Ik sprak een neef van iemand die bij HTC werkt. Hij bevestigde trouwens wel dat ze ermee aan 't werk zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
fulgore schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 19:29:
[...]

Dat 'gerucht' is dit:

[...]
en dat betekend dat hardware accelerated grapics, on the way zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand bekend met een probleem met Messenger Live? via WiFi werkt ie perfect, bij Vodafone over 3G niet, schijnt op een of andere manier door Vodafone geblokkeert te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 00:07:
iemand bekend met een probleem met Messenger Live? via WiFi werkt ie perfect, bij Vodafone over 3G niet, schijnt op een of andere manier door Vodafone geblokkeert te worden
Misschien overbodige vraag maar heb je je proxy-server wel uitgeschakeld?
Werkt hier prima namelijk met Vodafone.

[ Voor 5% gewijzigd door bob-nwk op 07-08-2008 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMarkster
Fonta schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 23:28:
[...]

en dat betekend dat hardware accelerated grapics, on the way zijn?
Nope, het gaat om de HTC update van WM6.0 naar WM6.1. Als je de tekst onder "het gerucht" leest, zie je het ook staan.
Het laatste nieuws omtrent de driver update verwijs ik je graag naar www.htcclassaction.org Daar vindt je altijd het laatste nieuws omtrent de driver kwestie.

[ Voor 16% gewijzigd door TweakMarkster op 07-08-2008 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:54
Erg lastig zo met al die HTC toestellen. Ik kom er maar niet uit wat bijvoorbeeld de TC verschilt met de TD. Ja specs en uiterlijk, maar daadwerkelijke functionaliteit?

Laatst ook al een topic geopend met een uitgebreide TS, maar dat mocht helaas ook niet baten.

Om iemand van jullie even lief aan te kijken.. Voor outlook2007, TomTom en duidelijke interface, moet ik dan me verder verdiepen in de TC, of verder kijken naar bijvoorbeeld de TD/TDpro.

Zoals gezegd, specs vergelijken kan ik ook, uiterlijk ook. Maar de daadwerkelijke functionaliteit kan ik niet tegen elkaar afwegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
TweakMarkster schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 10:14:
[...]

Nope, het gaat om de HTC update van WM6.0 naar WM6.1. Als je de tekst onder "het gerucht" leest, zie je het ook staan.
Het laatste nieuws omtrent de driver update verwijs ik je graag naar www.htcclassaction.org Daar vindt je altijd het laatste nieuws omtrent de driver kwestie.
Dat begreep ik eruit inderdaad, maar dacht iets gelezen te hebben dat er in de update ook de driver zou zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Tomino schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 10:23:
Erg lastig zo met al die HTC toestellen. Ik kom er maar niet uit wat bijvoorbeeld de TC verschilt met de TD. Ja specs en uiterlijk, maar daadwerkelijke functionaliteit?

Laatst ook al een topic geopend met een uitgebreide TS, maar dat mocht helaas ook niet baten.

Om iemand van jullie even lief aan te kijken.. Voor outlook2007, TomTom en duidelijke interface, moet ik dan me verder verdiepen in de TC, of verder kijken naar bijvoorbeeld de TD/TDpro.

Zoals gezegd, specs vergelijken kan ik ook, uiterlijk ook. Maar de daadwerkelijke functionaliteit kan ik niet tegen elkaar afwegen..
Beide toestellen draaien op Windows Mobile 6. De Touch Cruise op 6.0 en de Touch diamond op 6.1, maar de verschillen daarin in zijn te verwaarlozen. Zo goed als alle applicaties die op het ene toestel draaien kunnen ook op het andere toestel draaien, aangezien het besturingssysteem hetzelfde is. Dus er zit geen verschil in applicaties als Outlook Mobile en TomTom Navigator.

Waar je doorheen moet kijken is de interface van het 'vandaag scherm' ('today screen'). Dit is niet veel meer dan een applicatie die als plugin werkt voor het vandaag scherm. De Touch Diamond heeft daarbij een mooie Touch Flo 3D erbij. Hiermee kan je met vingerbewegingen over het scherm navigeren. Dit is een wat uitgebreidere versie van de Touch Flo die op de Touch Cruise zit.
Het mooie van Windows Mobile toestellen is dat dergelijke applicaties gekopieerd kunnen worden naar andere toestellen. Soms lukt dat niet, maar dan zijn er bijna altijd wel alternatieve applicaties ontwikkeld die hetzelfde doen. Je kan de Touch Cruise dus zelf zo aanpassen dat de interface nagenoeg gelijk is aan die van de Touch Diamond.

Het grote verschil tussen de twee toestellen zit hem in de schermresolutie; XVGA voor de Touch Cruise en VGA voor de Touch Diamond. Daarnaast heeft de Touch Diamond een bewegingssensor. Ook heeft de Touch Diamond betere 3D en video-acceleratie.

[ Voor 20% gewijzigd door Pinobigbird op 07-08-2008 10:40 ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij 's vertellen wat de inhoud is van de bijgeleverde cd-rom's van de Cruise...ben deze verloren wegens omstandigheden en ik zou mijn Cruise in de verkoop zetten en wil toch weten wat op die cd-rom stond zodat ik dit kan vermelden.

Alvast bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2008 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:54
Pinobigbird schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 10:40:
[...]

Beide toestellen draaien op Windows Mobile 6. De Touch Cruise op 6.0 en de Touch diamond op 6.1, maar de verschillen daarin in zijn te verwaarlozen. Zo goed als alle applicaties die op het ene toestel draaien kunnen ook op het andere toestel draaien, aangezien het besturingssysteem hetzelfde is. Dus er zit geen verschil in applicaties als Outlook Mobile en TomTom Navigator.
KNIP
andaag scherm. De Touch Diamond heeft daarbij een mooie Touch F
Het grote verschil tussen de twee toestellen zit hem in de schermresolutie; XVGA voor de Touch Cruise en VGA voor de Touch Diamond. Daarnaast heeft de Touch Diamond een bewegingssensor. Ook heeft de Touch Diamond betere 3D en video-acceleratie.
Dankjewel Pinobigbird voor je uitleg. Brengt mij weer een stapje dichterbij mijn keus.
Het feit dat ze inderdáád zo dicht bij elkaar liggen maakt de keus echt heel moeilijk. Mijn moeder wil wel aan de touch omdat ze kleine knopjes helemaal niks vind. Dat zou dus niet de reden kunnen zijn geen htc aan te schaffen ( nieuwe modellen dan )
Nu weet ik nog niet hoe of wat, kan jij mij wellicht nog een soort afvinkvakje geven waardoor ik zou kunnen kiezen? Iets mee gebruikersgemak? Iets meer stabiliteit op de een dan de ander? Betere support/bouwkwaliteit wellicht?

Toestel is voor moeders icm bedrijf. Keus moet dus degelijk zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-04-2022
Ik denk dat het voor een ieder zeer persoonlijk is voor welk toestel je gaat, zeker als de mogelijkheden bijna gelijk zijn. Ik kan ook pas over een maand mijn abo verlengen en zit ook nog steeds te dubben tussen een aantal toestellen.
Daarom heel veel lezen en afwegingen maken en dan maar hopen dat je er uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Laatst online: 13-09 10:22
Ik ging net de Hard-SPL uitvoeren, maar in plaats van 10 minuten was hij al na een seconde of 10 klaar?!?!

Als ik de camera + softreset knop indruk krijg ik wel SPL-2.20 OliNex te zien dus het lijkt er wel op dat het goed is gegaan.

Heeft iemand anders dit ook gehad?

edit:
Ik heb de in totaal drie keer uitgevoerd en ook een andere USB-poort geprobeerd. Elke keer ging het zo snel

[ Voor 18% gewijzigd door EBOOZ op 07-08-2008 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

EbOoZ schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 11:31:
Ik ging net de Hard-SPL uitvoeren, maar in plaats van 10 minuten was hij al na een seconde of 10 klaar?!?!

Als ik de camera + softreset knop indruk krijg ik wel SPL-2.20 OliNex te zien dus het lijkt er wel op dat het goed is gegaan.

Heeft iemand anders dit ook gehad?
10 Minuten is het zeker niet, maar eerder onder 1 minuut. Of het 10 seconde duurde bij mij weet ik niet meer, maar zou wel kunnen. De SPL-2.20 OliNex melding is meestal een teken dat het gelukt is. Veel flashplezier dus vanaf nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
Ok... goed nieuws :D Thanks!

Even voor de security: Het klopt dat je het alleen ziet staan (OliNex) als je cameraknop+softreset indrukt en dus niet bij het "normaal" opstarten van je TC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

EbOoZ schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 11:42:
Ok... goed nieuws :D Thanks!

Even voor de security: Het klopt dat je het alleen ziet staan (OliNex) als je cameraknop+softreset indrukt en dus niet bij het "normaal" opstarten van je TC?
Jep. De enige methode om dat te zien is cameraknop + soft reset. Zoals je het omschrijft lijkt alles te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
Ok fingers crossed... de udK Diamond R6 gaat er nu op! 8)

Opdatum:
Alles is goed gegaan (jeej!) Alleen krijg ik m'n T9 niet aan de praat. Irritant zeg, maar dat komt wel weer goed denk ik :9

[ Voor 54% gewijzigd door EBOOZ op 07-08-2008 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EbOoZ schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 11:51:

Opdatum:
Alles is goed gegaan (jeej!) Alleen krijg ik m'n T9 niet aan de praat. Irritant zeg, maar dat komt wel weer goed denk ik :9
Alleen jammer dat nu net de R7 erop staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
EbOoZ schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 11:51:

Opdatum:
Dan moet je even een "paar" posts terug bladeren, daar staat een hoop uitgelegt over de t9 en nederlandse taal.
(Volgens mij vorige pagina)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
Ja klopt... had ik al gedaan! Heb inmiddels R7 erop gezet en zal zo nog even proberen de T9 te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:41

Snoes

marcel

ik heb laatst ergens iets gelezen over Activesync.

Wanneer je WM6.1 gebruikt zou het niet meer mogelijk zijn om je Cruise met 2 pc's te synchroniseren.
Klopt dit? Zou erg balen zijn.

Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Snoes schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 23:22:
ik heb laatst ergens iets gelezen over Activesync.

Wanneer je WM6.1 gebruikt zou het niet meer mogelijk zijn om je Cruise met 2 pc's te synchroniseren.
Klopt dit? Zou erg balen zijn.

Marcel
Ik heb ook WM6.1 op mijn TC staan maar ik kan echt wel met 2 pc's syncen via activesync :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik ga volgende week naar Lowlands. maar daar is het drama om je telefoon op te laden (lange wachtrijen) en ik heb een behoorlijk zwangere vriendin thuis. Dus wil graag bereikbaar zijn.
Hoe kan ik nou iets van 4 dagen mijn telefoon gebruiken zonder op te laden?

Hebben jullie tips/trucs om zo lang mogelijk met de batterij te doen? Wat ik bedacht had:
- Scherm zo min mogelijk licht laten geven (weet niet welke term hierbij hoort)
- Kan zoiets als Nodata installeren ( Maar is het dan niet zo dat hij wel aan het zoeken is of er verbinding gelegd kan worden, dus meer stroom verbruikt?)
-Geregeld aan en uit zetten- de eerste tijd is hij dan iets van 47% actief en normaal iets van 53%
-Een batery booster aanschaffen (Heb al gekeken maar kan ze nog niet vinden voor de HTC Cruise) Nadeel is dat ik alleen dit weekend hem kan kopen in de winkel. En via internet kunnen ze niet garanderen dat deze op tijd uitgleverd word!

Ik (en zwangere vriendin) zouden jullie dankbaar zijn!!

PSN id: GG--77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 15:52
Misschien je huidige telefoon volledig opladen vóór het evenement, als spare meenemen terwijl ie uitgeschakeld is, en als je Cruise ermee ophoudt sim wisselen?

Als er zo'n scenario speelt, nooit uitgaan van een Single Point of Failure.
Je wilt (denk ik) zo'n moment niet missen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
GG---77 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:05:
Ik ga volgende week naar Lowlands. maar daar is het drama om je telefoon op te laden (lange wachtrijen) en ik heb een behoorlijk zwangere vriendin thuis. Dus wil graag bereikbaar zijn.

Hebben jullie tips/trucs om zo lang mogelijk met de batterij te doen? Wat ik bedacht had:
- Kan zoiets als Nodata installeren ( Maar is het dan niet zo dat hij wel aan het zoeken is of er verbinding gelegd kan worden, dus meer stroom verbruikt?)
-Geregeld aan en uit zetten- de eerste tijd is hij dan iets van 47% actief en normaal iets van 53%
-Een batery booster aanschaffen (Heb al gekeken maar kan ze nog niet vinden voor de HTC Cruise) Nadeel is dat ik alleen dit weekend hem kan kopen in de winkel. En via internet kunnen ze niet garanderen dat deze op tijd uitgleverd word!

Tja dat ga je niet redden met de TC, dat red hij echt niet, zelfs niet met de opties die jij aangeeft of koop nog een extra accu erbij.

Heeft je vriendin geen telefoon die je kan lenen zodat zij dan de TC thuis heeft liggen? Elke andere GSM gaat toch wel 4 dagen mee lijkt me.
De TC heb je dan toch niet nodig als je hem om accu te besparen niet kan gebruiken. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Sumuhtsop op 08-08-2008 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Ik zou extra accu's kopen en opladen. Deze dan meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik neem aan dat je daar een tent hebt o.i.d. waarin je slaapt.
Neem anders gewoon een eenvoudige lood-gel-accu mee van bijvoorbeeld 12V 4Ah en een autolader. Kan je hem 's nachts aan die accu laden. Met een 12V accu van 4Ah heb je 7x de energie bij je van één lading van je batterij in je mobieltje.

Ook kan je 10 oplaadbare AA batterijen in een pakketje drukken (tevens 12V). Neem bijvoorbeeld 2700 mAh batterijen. Je zit dan aan 4,8 keer de capaciteit

Of 8 normale AA batterijen. Ik neem aan dat je ook dan aan zo'n 5x de capaciteit zit met goede (bijvoorbeeld) Duracell batterijen.

Ik gok dat je qua kosten het goedkoopst uit bent met een loodgel accu. Kan je bijvoorbeeld kopen bij modelbouwwinkels maar vast op nog wel meer plekken.

Dan nog een autolader erbij nemen (paar euro) en een 'female'-stekker met snoertje met schuifjes om aan je accu te prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Ik denk dat je zelf al de belangrijkste dingen opgenoemd hebt:
* Helderheid (brightness) op laagste niveau. Dit scheelt zo'n 100 mA met de hoogste helderheid.
* Zet bluetooth en WiFi uit.
* Gebruik Modaco NoData. Het toestel zal dan ook niet proberen om verbinding te maken.
* Niet bellen ;)

Een handig programma is PowerGuard, gemaakt door GoTter Muyz (profiel). Je kan daarmee zien hoeveel ampère het toestel verbruikt. Je ziet dat je, als je alles uitzet, tot 4 mA kan komen. Daarmee red je dan wel 4 dagen. Zolang je niet belt natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Pinobigbird schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:35:
Een handig programma is PowerGuard, gemaakt door GoTter Muyz (profiel). Je kan daarmee zien hoeveel ampère het toestel verbruikt. Je ziet dat je, als je alles uitzet, tot 4 mA kan komen. Daarmee red je dan wel 4 dagen. Zolang je niet belt natuurlijk ;)
Op zich een goed initiatief maar mijn voorkeur gaat duidelijk uit naar BatteryStatus:
http://www.freewarepocket...terystatus-v1-04-203.html

Die heb ik dus draaien. Als m'n TC 'tot rust komt' trekt hij doorgaans 5 mA. Als hij uit standby komt geeft hij soms 1 mA aan. Of dat laatste klopt, weet ik niet.

Maar toen ik die PowerGuard installeerde en draaide is hij niet onder de 34 mA geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
EbOoZ schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 16:41:
Ja klopt... had ik al gedaan! Heb inmiddels R7 erop gezet en zal zo nog even proberen de T9 te fixen.
Ik krijg het niet voor elkaar om het Diamond toetsenbord met T9 aan de praat te krijgen :/ Precies dezelfde problemen als bob-nwk dat letters op verkeerde plaatsen staan!

Zou iemand even mee willen denken? Ik wil dat Diamond toetsenbord namelijk houden.

Ik heb de bestanden uit files.zip vervangen, registerwaardes waar nodig aangepast en uiteraard (meerdere) soft resets uitgevoerd.

edit:
Ik zie dat de registersleutel HLKM\Software\Tegic\eT9\IME\KeyboardLayout\ een string bevat genaamd * en de waarde eT9.Nike.20Keys.0409.kmap.txt bevat. Klopt dat?

[ Voor 12% gewijzigd door EBOOZ op 08-08-2008 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:41

Snoes

marcel

Ik heb ook WM6.1 op mijn TC staan maar ik kan echt wel met 2 pc's syncen via activesync :)
Goed nieuws. Dat is toch voor mij een erg belangrijke eigenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
Bedankt voor de ideeën.
Ik zal toch nog even zien of ik of extra accu kan scoren van het weekend! En anders zal ik wel een oud telefoontje in slaapzak stoppen!! Dit stond al in de planning, maar vind de Cruise zo'n heerlijk apparaat!

@ dnhelle: Dat zal me niet gebeuren. Vrienden zullen ook extra telefoons mee nemen. Dus als de HTC daarna mijn reserve uitvalt hebben we er nog 2 extra!
En anders laat ik me gewoon omroepen :P

PSN id: GG--77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

GG---77 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:05:

Heb je een auto in de buurt? Dan kun je gewoon een autolader gebruiken. Als je hem daar af en toe een uurtje of twee in kan leggen red je het makkelijk.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
of gewoon je telefoon uit zetten... met al die harde muziek is de kans dat je hem niet hoort/voelt erg groot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Vier dagen moet ie het toch wel volhouden lijkt me?
Ik heb 36u geleden het ding opgeladen en slechts twee keer mee gebeld voor ong 10min.
Accu staat nu op 84%.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou hem de hele dag uitzetten en om het uur even aanzetten en checken. Overigens, ik weet niet welke provider je hebt, maar ik heb op het Lowlands terrein best vaak geen ontvangst gehad. Alleen bij de ingang had ik ontvangst. Maar goed, da's een paar jaar geleden met Telfort geweest.

Enne, een kind komt niet meteen. Daar gaan meestal wel een paar uur aan voorbij zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:07

CSB

:D

Gisteren Throttlelauncher geinstalleerd. Dit komt tenminste in de buurt van Touchflo3D. Een klokje dat net als TF3D omslaat (mits je flashplayer 7 hebt natuurlijk) weather panel met bewegende iconen en een contacts wat sterk lijkt op dat van de Diamond.

Hier te downloaden: http://www.throttlelaunch...blic-releases/81-093-beta

Let wel op: dit vergt meer performance van je toestel, dus ook meer batterijen. En het is nog niet geperfectioneerd, dus het draait nog niet helemaal soepeltjes. Maar dat het een stuk mooier is dan je standaard HTC home, dat is een feit!

Tip: na installatie moet je alles (htc home, agenda, etc.) uitzetten op je homepagina anders zal throttlelaucnher er onder of boven komen te staan.

Het kost wat moeite om het goed draaiend te hebben, maar het is wel de moeite waard als je het 3D gevoel (alvast) wilt.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 20:23

J-P

Syntax erro....

CSB schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 18:11:
Gisteren Throttlelauncher geinstalleerd. Dit komt tenminste in de buurt van Touchflo3D. Een klokje dat net als TF3D omslaat (mits je flashplayer 7 hebt natuurlijk) weather panel met bewegende iconen en een contacts wat sterk lijkt op dat van de Diamond.

Hier te downloaden: http://www.throttlelaunch...blic-releases/81-093-beta

Let wel op: dit vergt meer performance van je toestel, dus ook meer batterijen. En het is nog niet geperfectioneerd, dus het draait nog niet helemaal soepeltjes. Maar dat het een stuk mooier is dan je standaard HTC home, dat is een feit!

Tip: na installatie moet je alles (htc home, agenda, etc.) uitzetten op je homepagina anders zal throttlelaucnher er onder of boven komen te staan.

Het kost wat moeite om het goed draaiend te hebben, maar het is wel de moeite waard als je het 3D gevoel (alvast) wilt.
Screens???

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:07

CSB

:D

Klik op de geposte link? :S

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Als ik in de RSS reader op een link klik, dan opent hij die in de uiterst trage Opera browser die standaard op het toestel staat. Hoe kan ik dit wijzigen naar Opera Mini, die wel snel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn als TC niet meer met je PC wil communiceren?
Niet thuis en niet hier op me werk, beide keren via USB.
Talloze resets helpen niet :P
Hij blijft bezig met verbinden. Ook internet sharing wil niet meer connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Fonta schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 09:03:
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn als TC niet meer met je PC wil communiceren?
Niet thuis en niet hier op me werk, beide keren via USB.
Talloze resets helpen niet :P
Hij blijft bezig met verbinden. Ook internet sharing wil niet meer connecten.
Ik heb het ooit 1x meegemaakt. Ik heb toen Activesync op de HTC gestopt en weer gestart zonder de kabel eruit te halen, en toen maakte hij weer verbinding. Daarna is het ook nooit meer voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
BeQuietAndDrive schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 09:05:
[...]

Ik heb het ooit 1x meegemaakt. Ik heb toen Activesync op de HTC gestopt en weer gestart zonder de kabel eruit te halen, en toen maakte hij weer verbinding. Daarna is het ook nooit meer voorgekomen.
Dat is het hem juist, de TC freezes wanneer ik hem aansluit op de usb kabel.

edit- net een hardreset gedaan maar ook dat helpt niet :S

[ Voor 6% gewijzigd door Fonta op 11-08-2008 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CSB schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 22:22:
[...]

Klik op de geposte link? :S
heb hem gister erop gezet maar .....nee niet tevreden
dus eraf en weer via spb mobile shell er op ( van 3 blz terug) en meer tevreden over deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

De Mobile Shell vind ik er best fraai uitzien maar ik heb ook die er weer afgekicked. Ik heb wel SPB Time en SPB Phone Suite erop staan. Met name die laatste vind ik beregoed.
De standaard HTC-meuk heb ik van m'n homescherm afgemikt.

Weather vind ik er ook fraai uitzien maar dat ding maakt niet gebruik van Nederlandse websites om de verwachtingen op te halen. Dus ook die weer eraf gekicked (wel een skin geprobeerd overigens om weeronline te gebruiken alleen de icoontjes werden daarbij niet geladen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WFvN schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 09:59:
De Mobile Shell vind ik er best fraai uitzien maar ik heb ook die er weer afgekicked. Ik heb wel SPB Time en SPB Phone Suite erop staan. Met name die laatste vind ik beregoed.
De standaard HTC-meuk heb ik van m'n homescherm afgemikt.

Weather vind ik er ook fraai uitzien maar dat ding maakt niet gebruik van Nederlandse websites om de verwachtingen op te halen. Dus ook die weer eraf gekicked (wel een skin geprobeerd overigens om weeronline te gebruiken alleen de icoontjes werden daarbij niet geladen)
Ben ook nog niet geheel tevreden dus...
maar blijf zoeken en klooien tot de goeie heb en dan wil ik wm6.1 erop zetten en mn foon geheel goed inrichtren en laten want nu steeds instaleren en deinstal , telefoon wordt langzamer en geeft af en toe fout melding

Kan wel onofficiele rom updat nemen maar.... weet a niet wat de perfecte is ( ook NL ondersteund) en b hoop ik snel op de HTC rom update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zich vind ik die HTC-meuk niet zo gek maar toch.... Hij neemt zo gruwelijk veel ruimte in beslag.
HTC Home Customizer heb ik ook al eens bekeken (op internet; niet geinstalleerd) in de hoop dat je daar bepaalde zaken kan veranderen die ik wil. Zo zou ik bijvoorbeeld graag de klok wat kleiner willen maken en ook de onderste iconen van home, weather, contacts, etc. maar dat lukt dus niet. Dus heb ik nu die 2 progsels van SPB erop staan als vervanging. Die 2 bij elkaar zijn nog niet de helft van de HTC-home als ik het zo inschat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMarkster
WFvN schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 10:28:
Op zich vind ik die HTC-meuk niet zo gek maar toch.... Hij neemt zo gruwelijk veel ruimte in beslag.
HTC Home Customizer heb ik ook al eens bekeken (op internet; niet geinstalleerd) in de hoop dat je daar bepaalde zaken kan veranderen die ik wil. Zo zou ik bijvoorbeeld graag de klok wat kleiner willen maken en ook de onderste iconen van home, weather, contacts, etc. maar dat lukt dus niet.
Dit kan wel met HTC HC. In principe is alles ermee aan te passen,. Hoe doorzichtig de Home moet zijn, Welke "lettertype" en stijl klok, icoontjes voor de tabjes en welke tabjes je zichtbaar wilt hebben. Standaard zijn er al heel veel sets aan thema;s voor de klok, iconen etc te downloaden, maar als je handig bent kun je deze ook zelf ontwikkelen. Mijn TC is er flink van opgeknapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Fonta schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 09:16:
[...]

Dat is het hem juist, de TC freezes wanneer ik hem aansluit op de usb kabel.

edit- net een hardreset gedaan maar ook dat helpt niet :S
Van deze gelegenheid meteen ook maar gebruik gemaakt om een nieuwe rom erop te zetten, de r7, erg mooie rom moet ik eerlijk zeggen maar ik kan helaas nog steeds niet via USB connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fonta schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 13:10:
[...]

Van deze gelegenheid meteen ook maar gebruik gemaakt om een nieuwe rom erop te zetten, de r7, erg mooie rom moet ik eerlijk zeggen maar ik kan helaas nog steeds niet via USB connecten.
mag ik weten hoe die draait op je tc en misschien kun je een link naar mn pb sturen kan nl geen nederlandse versie vinden op xda of ben ik :P 8)7
en werkt T9 wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

TweakMarkster schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 11:20:
[...]

Dit kan wel met HTC HC. In principe is alles ermee aan te passen,. Hoe doorzichtig de Home moet zijn, Welke "lettertype" en stijl klok, icoontjes voor de tabjes en welke tabjes je zichtbaar wilt hebben. Standaard zijn er al heel veel sets aan thema;s voor de klok, iconen etc te downloaden, maar als je handig bent kun je deze ook zelf ontwikkelen. Mijn TC is er flink van opgeknapt.
Dat ontwikkelen, ik zou niet weten waar ik moet beginnen. Tja, in ieder geval eerst wat inzicht krijgen in het programmeren zelf.

Aanpassen van stijl klok en de icoontjes kan dus gemakkelijk met HTC Home Customizer. Maarja, daarmee heb je nog lang niet alles aangepakt zoals de hoogte van het venster. Volgens mij moet ik dan meer in het register gaan graven.
Zo zou ik graag de SPB Phone Suite laten laden in plaats van de HTC telefoon profielen. En zo zijn er nog wel wat aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hacio_38
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-11-2022
Hoi Allemaal,

Vraag je omtrend de htc touch cruise, kan deze praten met een blackberry enterprise server ?
zo ja, hoe? ik heb het progie blackberry connect al geprobeerd, zonder succes.
Activatie op mijn nokia telefoon ging meteen goed.
Maar de htc blijft zeggen dat blackberry service niet draait.
Echter is alles volgens de beschrijving geinstalleerd.

Is het ubberhaubt iemand gelukt ?

tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is SPB als freeware te krijgen?

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg*

[ Voor 93% gewijzigd door pven op 13-08-2008 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 13:31:
[...]

mag ik weten hoe die draait op je tc en misschien kun je een link naar mn pb sturen kan nl geen nederlandse versie vinden op xda of ben ik :P 8)7
en werkt T9 wel?
Draait goed op me TC, ROM is gewoon te vinden op xda-developers.
Is een engelse rom, een nederlandse staat er geloof ik wel ergens tussen trouwens
met het nederlandse t9 ben ik nog niet bezig geweest.
Pagina: 1 ... 6 ... 17 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de HTC Touch Cruise. Discussie over welk abonnement je er het beste bij kan nemen of welke voorraad een leverancier heeft, hoort hier niet.

Blijkbaar is het voor dit topic nodig om het volgende speciaal onder de aandacht te brengen. Als je je HTC wil verkopen, plaats deze dan op http://tweakers.net/aanbod. Als je hem in dit topic plaatst, zal je bericht worden aangepast.