Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Tripwire999 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 17:46:
[...]

je kan ook gewoon de nieuwe opera downloaden daar zit het ook in.

Iemand anders die ook gebruik maakt van winterface? zoja weet diegene dan hoe je je telefoon lockt ik weet dat ie na een paar min automatisch lockt maar zou het graag ok handmatig willen doen
Zodra je op de powerknop drukt en hem daarna weer aanzet heb je het lock scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
kuhlivisj schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 23:50:
De streams werken niet met windows mobile. Dit staat er op de site van de NOS:

[...]
Op zich gelul, want de 3gp streams worden ook door Orange gebruikt en die werken perfect op de Cruise :) Als we de URLs nu ergens op kunnen duiken dan is het een kwestie van linkjes aanmaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 17:53

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

iemand een idee wanneer nieuwste opera uitkomt? (v 9.5)

*edit*
15 juli komt beta...

[ Voor 22% gewijzigd door DNA_Saint op 10-07-2008 10:05 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 20:46
Ik heb een tweetal problemen waar ik maar niet uitkom:
1. Outlook wist bij send/receive alle gelezen mailtjes. Ik kan nergens een optie ontdekken om dit te disablen.
2. voor een test van een nieuw aan te schaffen camera (canon ixus 75, een makkelijk mee te nemen baby-broertje voor onze 30D) Heb ik de geheugenkaart uit de telefoon gehaald, en in de camera geplaatst. Na het terugzetten van de card wordt deze tot mijn schrik benoemd door de HTC als "storage card2" terwijl alle applicaties die ik geïnstalleerd heb, op "storage card" staan. Niets van de geïnsalleerde app's werken nog. Ook Pocket iformant heeft kuren? Hoe kan ik de naam van de storage card aanpassen? in het register kan ik niets vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:26

Pinobigbird

doesn't share food!

107mb schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 09:35:
[...]

Na het terugzetten van de card wordt deze tot mijn schrik benoemd door de HTC als "storage card2" [...]
Dit heb ik al wel eens gehad. Volgens mij heb ik het toen simpel opgelost door de kaart eruit, reboot, kaart er in, reboot, of misschien kaart eruit, uitzetten, kaart erin, aanzetten. Ik heb in ieder geval niet in het register aanpassingen gedaan.

[ Voor 38% gewijzigd door Pinobigbird op 11-07-2008 09:43 ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
Of je wist het mapje Storage Card. Deze is automatisch aangemaakt toen de geheugenkaart even niet gelezen kon worden. Hier staan dingen van je inbox in (mail oid). Dit kan je gewoon wissen. Dan kan je in de verkenner de naam van het mapje Storage Card 2 veranderen in Storage Card.
Doet eigenlijk hetzelfde als wat PinoBigBird zei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 20:46
dit is idd de truuk!

1. wis de map storagecard
2. soft reset
3. storage card2 wordt automatisch hernoemd naar storage card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Laatst online: 08-09 16:36
107mb schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 15:16:
dit is idd de truuk!

1. wis de map storagecard
2. soft reset
3. storage card2 wordt automatisch hernoemd naar storage card
dit verklaarde dus ook waarom bij mij alles opeens niet meer werkten... ik dacht t heel misschien door die NOS mobiel progje te maken had... maar door deze bug dus :(

trouwens heeft iemand dat NOS geval aan de praat gekregen op de diamond rom? hij wil gewoon niet opstarten... en de nos heeft t nog niet geupdate...

overigens krijg je met elke link (als je dus een wm toestel kiest) dezelfde download... tis gewoon om te kijken welke mobieltjes gebruikt worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
  • Laatst online: 24-12-2024
Weet iemand al wannneer de offilciele Windows Mobile 6.1 uitkomt en ook de goede video drivers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Mooi dat ik 107mb kon helpen met zijn storage card probleem, nu heb ik zelf een probleem met mijn storage card :|

Alle bestanden en mappen die er op stonden zijn verdwenen. Er staan nu alleen mappen op die automatisch aangemaakt worden (Inbox.mst### en Application Data/).

Zowel met Total Commander als via de verkenner met ActiveSync zie ik de oude bestanden niet meer! Als ik bij Instellingen>Systeem>Geheugen>Opslagkaart kijk, staat er dat er al 2039MB in gebruik is, wat zou kloppen.

Op dit moment heb ik geen cardreader ter beschikking om te kijken of ik zo wél de bestanden nog kan zien. Via de TC kan ik ze in ieder geval niet meer zien. Ik hoop dat ik ze niet kwijt ben, er staan toch een paar foto's op die ik wilde bewaren.

Heeft iemand nog ideeën of trucs?

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:07

timovd

Voorsprong door techniek

Als je wel een card reader hebt; meuk: Recuva 1.16.333

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:07

CSB

:D

Wat betreft drivers:
http://www.htcclassaction.org/

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vreemd dit.
ineens kan ik niet meer bij mijn inbox. ik zie ook geen gegevens meer over ontvangen mail.
zowel via mijn "today-scherm" als via pragramma's -> mail kan ik er niet bij komen. Ik krijg geen foutmelding, er gebeurd gewoon niks!.
Soft reset haalt niks uit.
ik kon hier in dit en de drie voorgaande topics niks over vinden.
heeft er iemand ideeën zoder dat ik een harde reset hoef te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSmee
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-08 22:25

MrSmee

the doctor

Pinobigbird schreef op maandag 14 juli 2008 @ 11:32:
Mooi dat ik 107mb kon helpen met zijn storage card probleem, nu heb ik zelf een probleem met mijn storage card :|

Alle bestanden en mappen die er op stonden zijn verdwenen. Er staan nu alleen mappen op die automatisch aangemaakt worden (Inbox.mst### en Application Data/).

Zowel met Total Commander als via de verkenner met ActiveSync zie ik de oude bestanden niet meer! Als ik bij Instellingen>Systeem>Geheugen>Opslagkaart kijk, staat er dat er al 2039MB in gebruik is, wat zou kloppen.

Op dit moment heb ik geen cardreader ter beschikking om te kijken of ik zo wél de bestanden nog kan zien. Via de TC kan ik ze in ieder geval niet meer zien. Ik hoop dat ik ze niet kwijt ben, er staan toch een paar foto's op die ik wilde bewaren.

Heeft iemand nog ideeën of trucs?
Heb je jouw storagecard in een andere telefoon gebruikt of een digitale camera??? Ik had het voorheen met m'n Qtek s200 wanneer ik m'n 4GB sd kaartje in m'n videocamera stopte... Ik zie al dat een link is gegeven voor een herstel programmatje... :P

"The first human who hurled an insult instead of a stone was the founder of civilization." -Sigmund Freud-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 20:31:
vreemd dit.
ineens kan ik niet meer bij mijn inbox. ik zie ook geen gegevens meer over ontvangen mail.
zowel via mijn "today-scherm" als via pragramma's -> mail kan ik er niet bij komen. Ik krijg geen foutmelding, er gebeurd gewoon niks!.
Soft reset haalt niks uit.
ik kon hier in dit en de drie voorgaande topics niks over vinden.
heeft er iemand ideeën zoder dat ik een harde reset hoef te doen?
Verwijder het "mapje inbox.mst***", of hernoem het naar iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Laatst online: 13-09 20:38

Zewatanejo

Fine Thanks!

Even een schaamteloze crosspost naar dit topic:
[Rabomobiel] HTC Touch Cruise - Taal van Windows Mobile

Weet iemand of de HTC Touch Cruise bij Rabomobiel uitgerust is met een Nederlandse versie van Windows Mobile of een Engelse versie?

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Laatst online: 13-09 20:38

Zewatanejo

Fine Thanks!

Oops dubbelpost

[ Voor 95% gewijzigd door Zewatanejo op 15-07-2008 11:27 ]

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinobigbird schreef op maandag 14 juli 2008 @ 23:53:
[...]

Verwijder het "mapje inbox.mst***", of hernoem het naar iets anders.
nou zoek ik me suf, maar heb geen idee waar ik dat bestandje zou moeten kunnen vinden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Bedankt voor de tip. Het heeft helaas niet mogen helpen. Recuva kon slechts een handjevol (nutteloze) bestanden terugvinden. ;(
MrSmee schreef op maandag 14 juli 2008 @ 20:38:
[...]
Heb je jouw storagecard in een andere telefoon gebruikt of een digitale camera??? Ik had het voorheen met m'n Qtek s200 wanneer ik m'n 4GB sd kaartje in m'n videocamera stopte... Ik zie al dat een link is gegeven voor een herstel programmatje... :P
Nee, ik heb er niks bijzonders mee gedaan. Gewoon van het ene op het andere moment waren alle bestanden verdwenen, terwijl ze nog wel +/- 2GB in beslag namen.

Note to self: Backups op storage card voortaan ook backuppen naar pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 11:49:
[...]

nou zoek ik me suf, maar heb geen idee waar ik dat bestandje zou moeten kunnen vinden.....
Op je storage card staat een mapje, met de naam "Inbox.mst29933606.1418650624" of iets dergelijks. Als je die map verwijderd kan je weer je berichten openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx!!
alles werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-07 21:14

WPN

heb sinds gisterochtend vodafoon met internet..... :)

kom alleen een raar probleem tegen....
ik kan internetten met browser, kan weersgegevens ophalen.... geen probleem

maar zodra ik mn popmail wil ophalen of op live messenger wil gaan dan krijg ik de melding van mn cruise dat er geen verbinding is.....
(in live messenger kan ik ook trouwens niet meer veranderen welk account ik wil gebruiken :S)

ik zit op 3G verbinding (ga ervanuit dat het umts is, kreeg op de site van speedtest geen resultaten overigens)
heb geen firewall geinstalleerd staan
als ik websites oproep veranderd het icoontje boven in van mn verbinding in een H (HSDPA neem ik aan) om na het laden terug te springen op 3G
er staat ook 3G boven het icoontje van de antenne, welke voluit staat....

bij windows live krijg ik de melding:
"er is een probleem met de verbinding opgetreden. controleer of de telefoon genoeg ontvangst heeft en probeer het opnieuw."
terwijl ik dus wel websites kan bezoeken.....

CSDlijn staat op 9600bps(v.32)
connectie element: niet transparant.

bestaande verbinding (modem) heet vodafone GPRS

Iemand anders dit probleem??

edit: als ik op wifi zit of via USB verbonden ben dan kan ik wel de dingen doen die nu niet lukken (msn/popmail)

[ Voor 4% gewijzigd door WPN op 16-07-2008 14:01 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peluso schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 14:00:
heb sinds gisterochtend vodafoon met internet..... :)

kom alleen een raar probleem tegen....
ik kan internetten met browser, kan weersgegevens ophalen.... geen probleem

maar zodra ik mn popmail wil ophalen of op live messenger wil gaan dan krijg ik de melding van mn cruise dat er geen verbinding is.....
(in live messenger kan ik ook trouwens niet meer veranderen welk account ik wil gebruiken :S)

ik zit op 3G verbinding (ga ervanuit dat het umts is, kreeg op de site van speedtest geen resultaten overigens)
heb geen firewall geinstalleerd staan
als ik websites oproep veranderd het icoontje boven in van mn verbinding in een H (HSDPA neem ik aan) om na het laden terug te springen op 3G
er staat ook 3G boven het icoontje van de antenne, welke voluit staat....

bij windows live krijg ik de melding:
"er is een probleem met de verbinding opgetreden. controleer of de telefoon genoeg ontvangst heeft en probeer het opnieuw."
terwijl ik dus wel websites kan bezoeken.....

CSDlijn staat op 9600bps(v.32)
connectie element: niet transparant.

bestaande verbinding (modem) heet vodafone GPRS

Iemand anders dit probleem??

edit: als ik op wifi zit of via USB verbonden ben dan kan ik wel de dingen doen die nu niet lukken (msn/popmail)
Waarschijnlijk moet je bij de connection settings de proxy setting even uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Laatst online: 13-09 10:22
Ik zit er over te denken om KhanX Diamond V5.1 WM6.1 (Build 19209.1.0.2) te gaan installeren.

Heeft iemand ervaring met deze rom? Ik lees dat men soms nogal wat problemen kan tegenkomen en daar heb nu net geen zin in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:13:
[...]

Waarschijnlijk moet je bij de connection settings de proxy setting even uitzetten
Klopt helemaal.

Ga naar Start > Instellingen > ( tabblad ) Verbindingen en tik daar op Verbindingen.

Tik dan op Mijn proxyserver instellen
Haal daar het vinkje weg bij:
Dit netwerk gebruikt een proxyserver om vberbinding te maken met het internet.
Druk op ok

Nu werkt alles wel weer.

3G is inderdaad het netwerk. De H logo verschijnt zodra hij data gaat ophalen / versturen als je in het HSDPA bereik bent en gebruikt dan het HSDPA netwerk voor alle data.
Dit netwerk kan razendsnel werken.

Als je buiten bereik van HSDPA bent maak je gebruikt van het 3G netwerk (umts) of G netwerk ( gprs ).
Mijn persoonlijke ervaring is dat bij vodafone: 3Gnetwerk = HSDPA netwerk.
Een super snelle verbinding.

[ Voor 11% gewijzigd door Sumuhtsop op 17-07-2008 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney69
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
CSB schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:05:
Bij mij werkt het, in zoverre: het tooltje op zich. Het vinden van de juiste freq lukt nog niet, dus kan ook nog geen POI in TomTom inladen. TMC staat WEL in de lijst van POI's. Dus theoretisch zou het moeten werken.

Zie ook deze post van mij op XDA hierover: http://forum.xda-develope...php?p=2363362#post2363362
Hierin staat hoe ik het aan de praat kreeg.

Edit: ik ben bang dat ik te voorbarig ben geweest, ik krijg het idee dat de tool geen gebruik van de interne radio kan maken op één of andere manier.
Als je de screenshots bekijkt, zie je dat de tool een werkende frequentie heeft en de TMC gegevens eruit filtert.
[afbeelding]
Ik wil deze tool ook uitproberen, maar ik krijg errors:

als eerste:

Kan bestands- of assembley-naam OpenNETCF.windows.Forms, Version=1.3.50511.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=30C767B29D52D6E6 of een van de afhankelijkheden hiervan niet vinden.

Daarna kreeg ik een error die ik al een keer eerder kreeg bij een GPSlog programmaatje:

.NET CF-initialisatiefout

Het laden van vereiste onderdelen is mislukt. Als het .NET compact Framework wordt geïnstalleerd op een opslagkaart, moet u er voor zorgen dat deze kaart is geplaatst en de toepassing opnieuw starten. Als dit mislukt is het raadzaam het .NET Compact Framework opnieuw te installeren. Ondersteuningsinformatie: -2147483643 (80000005)

Ik heb al .NET compact Framework 3.5 Redistributable geïnstalleerd, maar dat had geen resultaat.

Iemand raad?

Looney--> Live your life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met deze autohouder??

http://www.htcaccessorystore.com/uk/p_htc_item.aspx?i=159379

Zag hem niet in de OP, maar leek me ook een prima oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 13:22:
Iemand ervaring met deze autohouder??

http://www.htcaccessorystore.com/uk/p_htc_item.aspx?i=159379

Zag hem niet in de OP, maar leek me ook een prima oplossing?
Ik heb em ja. Werkt perfect, aanrader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 23:25
107mb schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 09:35:
Ik heb een tweetal problemen waar ik maar niet uitkom:
1. Outlook wist bij send/receive alle gelezen mailtjes. Ik kan nergens een optie ontdekken om dit te disablen.
2. voor een test van een nieuw aan te schaffen camera (canon ixus 75, een makkelijk mee te nemen baby-broertje voor onze 30D) Heb ik de geheugenkaart uit de telefoon gehaald, en in de camera geplaatst. Na het terugzetten van de card wordt deze tot mijn schrik benoemd door de HTC als "storage card2" terwijl alle applicaties die ik geïnstalleerd heb, op "storage card" staan. Niets van de geïnsalleerde app's werken nog. Ook Pocket iformant heeft kuren? Hoe kan ik de naam van de storage card aanpassen? in het register kan ik niets vinden?
1. Je synct (of haalt mail op via outlook of iets dergelijks), bij deze mail client moet je in de opties gaan een de optie laat een kopie achter op server aanvinken. Nu haalt hij ze namelijk weg en zodra je dus zend/ontvangen op je cruise kiest dan zijn ze verdwenen!

2. Had dit laatst op mijn diamond, werd veroorzaakt door tomtom, in ieder geval dit was de oplossing voor mij, hele storagecardmap deleten en soft resetten! (Let op, niet je storagecard2, want dit is nu je geheugenkaart! Je zal ook zien dat 1 een geheugenkaartsymbool heeft en de ander niet).

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-07 21:14

WPN

Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:13:
[...]

OMFG!! dat heb ik gewoon een paar keer zitten lezen in dit topic en gewoon niet aan gedacht dat dat bij mij ook het geval was...... thnx

het enige wat ik nu nog probeer uit te zoeken is hoe ik van msn account kan wisselen want dat wil niet lukken :S (heb alles origineel dus geen custom roms en installs)

@postju inderdaad heb ik gemerkt dat bij het ophalen van alle data de H(sdpa) komt en dat ie in idle terugspringt naar 3G

zwaar relax dit
nu nog even kijken of ik kan vpn'n naar mn werk toe :D

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-08 11:56
Na eventjes het vertrouwen kwijt te zijn geraakt nadat mijn Cruise stuk was na 2 weken dienst heb ik hem weer werkend mogen ontvangen van HTC Amerika en lijkt hij goed te werken! Ik heb inmiddels de officiele HTC Home, NoData, S2U2 en Batterystatus geinstalleerd. Alleen heb ik een aantal vraagjes waar jullie mij misschien mee kunnen helpen:

• Is het al bekend wanneer HTC de officiele WM6.1 released voor de Touch Cruise? Ik ga liever nog niet aan de slag met custom roms van derden waar zoveel troep bij ingebakken zit.

• Ik heb op dit moment een zeer simpel Sim-Only abonnement van T-Mobile. Ik wil hier een data abonnement bij nemen zodat ik gebruik kan maken van de 3G functionaliteiten net als de iPhone. Het valt me echter op dat het abonnement van de iPhone bij T-Mobile 2mbps is, net als het nieuwe abonnement van Vodafone die 3.6mbps is (nieuws: Vodafone lokt iPhone 3G-bezitters met speciale sim-aanbieding). De meeste data abonnementen via Sim-Only sites zoals http://www.gsmweb.nl/ geven bij bijna alle providers de optionele data pakketten van rond de 10 euro / maand. Echter zijn deze allemaal 128kbps snelheid. Hoe zit dat precies? Zijn dit 2 verschillende abonnementen? Welk pakket moet ik bij T-Mobile nemen bij mijn huidige 150min abonnement om gebruik te maken van ongelimiteerd 3G?

[ Voor 31% gewijzigd door CU2morO op 20-07-2008 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Laatst online: 08-09 16:36
CU2morO schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 15:57:

• Is het al bekend wanneer HTC de officiele WM6.1 released voor de Touch Cruise? Ik ga liever nog niet aan de slag met custom roms van derden waar zoveel troep bij ingebakken zit.

Volgens mij mis jij de essentie van een custom rom. Een custom rom is er juist om er voor te zorgen dat wm 6(.1) juist beter en sneller loopt dan de originele rom. Uiteraard zit er in de ene rom meer handige programma's dan in de andere maar dat is persoonlijk. Maar in de praktijk merk je dat je juist met die handige tools meer kan met die rom dan de originele.

Punt is dus dat je sneller en beter kan werken met een custom rom. Er zijn er al genoeg van 6.1. Ik kan je dan ook aanraden om een mooie rom uit te zoeken en die te gebruiken. Nu staat op mijn TC de Diamond 6.1 rom en ik wou echt dat ik zoiets eerder gedaan had. Het werkt zoveel lekkerder dan die langzame standaard meuk... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 15:00:
[...]

Ik heb em ja. Werkt perfect, aanrader :)
Okidoki :D Blijft die zuignap een beetje goed zitten? Ik wil nog wel eens de bochten wat hard in gaan en dan heb ik geen zin dat mijn HTC door de auto heen vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Goed nieuws voor mensen die de 3D driver willen! Op http://htcclassaction.org staat dat de 3D Driver voor de Kaiser (TyTNII) werkt, met een videootje.
En de drivers zijn geupload! http://www.htcclassaction...HTC-CA-Kaiser-Drivers.cab
Let wel: ze werken NOG niet op de Polaris (Touch Cruise) maar we zijn er bijna :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Niet te vroeg juichen...
July 18, 2008

OK folks, here it is! A few hours later than projected, but still: OpenGL ES and D3D drivers (non-fullscreen) for the kaiser!

Before continuing, we would like to stress yet again, because there seems to be a little confusion here and there: these drivers are not finished, this is a work-in-progress. This is not a fix-all solution!. Currently the only things that are supported are hardware-accelerated D3D and OpenGL ES. These drivers are merely a release you can 'play' with, and prove it can be done. How many real-world applications will work with it remains to be seen, and we expect the users in the community will gather a list of these rather quickly.

To elaborate further, these drivers do not accelerate video playback. These drivers do not accelerate normal Windows operation. Some of you have asked if we have abandoned accelerated 2D. We have not, it may still come. The simple fact is, that in this particular case, it was easier to work with the 3D drivers first.
In het kader van, eerst zien, dan geloven.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
Is er een mogelijkheid om de scroll performance van de contacts list en de SMS / Email list (eigenlijk alle scroll lijsten van Windows Mobile) te verbeteren?

Het eerste dat mij opviel toen ik S2U2 installeerde was dat het menu volledig in iPhone style was gemaakt. Heel opmerkelijk ook dat het scrollen door het settings menu van S2U2 bijna net zo vloeiend gaat als de iPhone interface. De hardware mogelijkheden zijn dus wel degelijk aanwezig op de HTC Touch Cruis! Is er een stuk software dat deze functionaliteit ook naar de andere scroll lijsten van Windows Mobile brengt?

De originele 'TouchFLO' vind ik echt belabberd werken. Geef ik de lijst een 'zwieper' zodat hij naar onder gaat scrollen, komt de juiste contact voorbij die ik wil hebben, kan ik niet ingrijpen en de scroll stoppen, maar scrolled hij door. Ik gebruik nu liever de scrollbar met mijn stylus dan TouchFLO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
CU2morO schreef op zondag 20 juli 2008 @ 20:39:De originele 'TouchFLO' vind ik echt belabberd werken. Geef ik de lijst een 'zwieper' zodat hij naar onder gaat scrollen, komt de juiste contact voorbij die ik wil hebben, kan ik niet ingrijpen en de scroll stoppen, maar scrolled hij door. Ik gebruik nu liever de scrollbar met mijn stylus dan TouchFLO.
Als ik een tik met m'n vinger op het scherm geeft stopt 'ie met scrollen. Ik ga er vanuit dat dat bij jou ook zo hoort te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
Als ik tik dan selecteerd hij het voorbijkomende item in de lijst. Het gaat er mij om dat het voor mij totaal niet intuïtief werkt.
Werkt het voor jou wel intuïtief, geweldig! niets meer aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
Ik snap je punt niet helemaal... eerst zeg je dat je je TC niet kan laten stoppen met scrollen en nu is het probleem dat het voor jou niet intuïtief werkt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMarkster
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-09-2023
EbOoZ schreef op maandag 21 juli 2008 @ 10:33:
Ik snap je punt niet helemaal... eerst zeg je dat je je TC niet kan laten stoppen met scrollen en nu is het probleem dat het voor jou niet intuïtief werkt? :?
Meneer maakt ook geen punt. Beetje aan het zeuren en de iPhone (*kuch*hoge prijs, lage specs*kuch*) aan het aanprijzen... :?
Als hij de OP (opening post) goed doorgelezen had, kan het scrollen veel soepeler te krijgen:
HTC Touch Cruise - Deel 4 [zie Gevoeligere TouchFlo]
Daarnaast staat er in de handleiding van HTC dat je kunt scrollen door je lijst een "zwieper" te geven en je deze kunt stoppen door je vinger erop te leggen (=zelfde als bij apple).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
TweakMarkster schreef op maandag 21 juli 2008 @ 13:59:
[...]

Meneer maakt ook geen punt. Beetje aan het zeuren en de iPhone (*kuch*hoge prijs, lage specs*kuch*) aan het aanprijzen... :?
Als hij de OP (opening post) goed doorgelezen had, kan het scrollen veel soepeler te krijgen:
HTC Touch Cruise - Deel 4 [zie Gevoeligere TouchFlo]
Daarnaast staat er in de handleiding van HTC dat je kunt scrollen door je lijst een "zwieper" te geven en je deze kunt stoppen door je vinger erop te leggen (=zelfde als bij apple).
mwah daar zit je er toch goed naast, en ik vind je toon + die van je bovenganger bijzonder denigrerend. Beetje snelle aanname van mijn negatieve bedoelingen terwijl ik hier alleen de ervaring van mijn telefoon wil verbeteren. Het is volledig aan jou om me wel of niet op weg te helpen, of om verdere uitleg te vragen als mijn probleem niet goed duidelijk is. Niet gelijk van het slechtste van de mens uitgaan, ookal zit je op internet :>

Ik snap ik totaal niet waar ik die iPhone fanboy stempel vandaan heb gekregen? Als ik een iPhone wilde, dan had ik die wel gekocht. Dat ding is goedkoper dan de HTC Touch Cruise hier in Amerika. Ik heb echter voor de Cruise gekozen omdat de iPhone een aantal serieuse drawbacks heeft waardoor het niet interessant is voor mij. De interface van de iPhone is mijns inziens (let op, dat gaat dus om een mening van mijzelf) wel een van de punten waar hij het van wint van de Cruise.

Nu was ik dus altijd in de veronderstelling dat het een hardware limitatie was dat de Cruise deze interface niet kon realiseren totdat ik het settings menu van S2U2 zag en voelde, dat precies dusdanig reageert als dat ik prettig vind werken.

Ik ben daarom dus ook niet op zoek naar les over hoe ik het scrollen op de stock Windows Mobile moet bedienen ;) Wel ben ik op zoek naar een software oplossing die me een dusdanige 'natuurlijke' feel geeft bij het scrollen zoals in het settings menu van S2U2 aangezien ik de originele stock scroll feeling niet echt prettig vind. (Wederom een mening ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

CU2morO schreef op maandag 21 juli 2008 @ 16:11:
Ik ben daarom dus ook niet op zoek naar les over hoe ik het scrollen op de stock Windows Mobile moet bedienen ;) Wel ben ik op zoek naar een software oplossing die me een dusdanige 'natuurlijke' feel geeft bij het scrollen zoals in het settings menu van S2U2 aangezien ik de originele stock scroll feeling niet echt prettig vind. (Wederom een mening ;) )
Hier heeft hij zeker een punt.
Het S2U2 menu is echt ongekend fijn om in te scrollen.
Maar helaas nog nergens anders tegengekomen de afgelopen 7 maanden...

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Het scrollen is inderdaad niet goed geïmplementeerd door de gehele user interface zoals dat bij een iPod Touch is, hoewel dit wél mogelijk lijkt.

[mening] Zelf vind ik Opera Mobile (9.5) erg fijn scrollen: zeer direct, gevoelig (niet té), en intuitief. De scrollmogelijkheden in bijvoorbeeld explorer zijn vergeleken hierbij minder gebruiksvriendelijk [/mening].

Ik gebruik S2U2 niet, maar is het scrollen hierbij ongeveer te vergelijken met dat van Opera Mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Pinobigbird schreef op maandag 21 juli 2008 @ 18:59:
Ik gebruik S2U2 niet, maar is het scrollen hierbij ongeveer te vergelijken met dat van Opera Mobile?
Voor een kleine en snelle impressie:
http://www.22055.nl/24/P1000759.MOV

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
Dat ziet er inderdaad wel erg nice uit! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
Vandaag Mobile 6.1 op mijn HTC Cruise gezet middels een aangepaste rom.
Nu werkt het toestel als een trein, met hetzelfde uiterlijk als de Diamond (die rom staat er op).
Het nadeel is alleen dat de rom engelstalig is, nu maar wachten op een nederlandse versie.
Of in september(als de geruchten kloppen)de nieuwe officiele update erop gooien die dan wel NL is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
-

[ Voor 100% gewijzigd door CU2morO op 21-07-2008 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
arjan571 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:25:
Vandaag Mobile 6.1 op mijn HTC Cruise gezet middels een aangepaste rom.
Nu werkt het toestel als een trein, met hetzelfde uiterlijk als de Diamond (die rom staat er op).
Het nadeel is alleen dat de rom engelstalig is, nu maar wachten op een nederlandse versie.
Of in september(als de geruchten kloppen)de nieuwe officiele update erop gooien die dan wel NL is.
Welke ROM is dat arjan? (via PB mag ook).

Ik wil dat namelijk ook, en ik wil eigenlijk wel gelijk een goeie rom :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
EbOoZ schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:13:
[...]

Dat zou ik ook wel willen weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:03
Dat zou ik ook wel willen weten :)
Same here.. Tell us! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
Kijk maar op ftd daar heb ik m gepost

udK_Diamond-R4_Polaris_WWE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
arjan571 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 00:51:
Kijk maar op ftd daar heb ik m gepost

udK_Diamond-R4_Polaris_WWE
Bedankt voor je toelichting! Heb je een linkje naar een forum waar je de ROM vandaan hebt? Denk van http://forum.xda-developers.com?

Misschien wil je jou ervaring delen op MSN? Ik heb misschien ook nog wel leuke dingen voor je! Stuur mij anders even een PM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05-2021

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Het is een beetje onduidelijk of het aan de Cruise ligt of aan T-Mobile... maar de afgelopen dagen heb ik constant zomaar ineens gemiste oproepen, terwijl de telefoon nooit is overgegaan. Eerst dacht ik dat het aan het bereik lag, maar op verschillende plekken waar ik tot nu toe veel heb gebeld en ben gebeld krijg ik hetzelfde probleem...

Vrij irritant dus. Bekend? Heb er in de laatste topics niks over kunnen vinden... maar vraag me af of het nodig is om hiermee terug naar de winkel te gaan.

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:58

JSchut

.....

Vjenne-ICT schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:21:
[...]

Bedankt voor je toelichting! Heb je een linkje naar een forum waar je de ROM vandaan hebt? Denk van http://forum.xda-developers.com?

Misschien wil je jou ervaring delen op MSN? Ik heb misschien ook nog wel leuke dingen voor je! Stuur mij anders even een PM!
Gister de R4 erop gezet en iets later komen ze met R5 :D
De R4 draait prima dus ik laat het zo.

Hier heb ik alles vandaan. Was nog geen 5 minuten werk:
xda-developers

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:20

mno

ImPrEzA schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 00:48:
Het is een beetje onduidelijk of het aan de Cruise ligt of aan T-Mobile... maar de afgelopen dagen heb ik constant zomaar ineens gemiste oproepen, terwijl de telefoon nooit is overgegaan. Eerst dacht ik dat het aan het bereik lag, maar op verschillende plekken waar ik tot nu toe veel heb gebeld en ben gebeld krijg ik hetzelfde probleem...

Vrij irritant dus. Bekend? Heb er in de laatste topics niks over kunnen vinden... maar vraag me af of het nodig is om hiermee terug naar de winkel te gaan.
Gisteren had ik hetzelfde inderdaad, ook met T-Mobile. Mijn TC doet de laatste tijd (eigenlijk vanaf een reparatie) wel vaker raar dus ik ging uit van een probleem met mijn toestel.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:58

JSchut

.....

Wat mij een aantal keer is overkomen:

Telefoon op trilstand zetten. Later terug naar normaal profiel. Op de 1 of andere manier werd het geluid van mijn beltoon niet meer automatisch aangezet. Hij stond dus eigenlijk nog op trilstand (alleen trilde hij niet meer). De geluid handmatig weer aanzetten was de enige oplossing.

Weet niet of dit hetzelfde probleem is dat jij nu hebt, maar je weet maar nooit ;)

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

JSchut schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 11:02:

Telefoon op trilstand zetten. Later terug naar normaal profiel. Op de 1 of andere manier werd het geluid van mijn beltoon niet meer automatisch aangezet. Hij stond dus eigenlijk nog op trilstand (alleen trilde hij niet meer). De geluid handmatig weer aanzetten was de enige oplossing.

Weet niet of dit hetzelfde probleem is dat jij nu hebt, maar je weet maar nooit ;)
Dit gebeurt ook wanneer ik TomTom start als de TC op trilstand staat. Als ik dan na het afsluiten van TomTom het geluid weer aan zet, blijft het beltoonvolume uit staan. Dit moet ik dan ook weer handmatig omhoog zetten. Erg lastig als je het niet doorhebt, want dan mis je inderdaad alle oproepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05-2021

ImPrEzA

</breezah> Impreza

JSchut schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 11:02:

That's it! Hij ging dus inderdaad ongemerkt wel over :) Is dit misschien iets voor de startpost, of ben ik gewoon één van de weinigen die hier niet zelf op kwamen? ;)

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
Misschien een domme vraag, maar komt 'ie toch:

Is het nu zo dat de Diamond wel gebruikt maakt van de juiste videodrivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:03
Vjenne-ICT schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:21:
[...]

Zojuist de R5 Diamond ROM geinstalleerd.
Ik kan nou niet zeggen dat ik er heel tevreden mee ben; Windows Live werkt niet meer en de T9 is al helemaal een ramp ! (en ja ik heb natuurlijk de NL-T9 cab uit de startpost geinstalleerd).

Ik ga gelijk maar weer eens opzoek naar een andere want dit is onbruikbaar voor mij, meer ergernissen dan voordeel

EDIT: Oeps ik was iets te voorbarig, Windows Live werkt wél (was even vergeten om de proxy server uit te schakelen (vodafone))
Desondanks ervaar ik het gemis van de NL T9 nog steeds als zeer irritant, iemand hier een oplossing voor?

[ Voor 13% gewijzigd door bob-nwk op 24-07-2008 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
bob-nwk schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 19:42:
[...]

Zojuist de R5 Diamond ROM geinstalleerd.
Ik kan nou niet zeggen dat ik er heel tevreden mee ben; Windows Live werkt niet meer en de T9 is al helemaal een ramp ! (en ja ik heb natuurlijk de NL-T9 cab uit de startpost geinstalleerd).

Ik ga gelijk maar weer eens opzoek naar een andere want dit is onbruikbaar voor mij, meer ergernissen dan voordeel

EDIT: Oeps ik was iets te voorbarig, Windows Live werkt wél (was even vergeten om de proxy server uit te schakelen (vodafone))
Desondanks ervaar ik het gemis van de NL T9 nog steeds als zeer irritant, iemand hier een oplossing voor?
Heb net de R5 Diamond ROM ook geïnstalleerd en bij mij werkt alles naar behoren! Ik ben zeer onder de indruk, alles voelt sneller aan! NL T9 nog niet geprobeerd, maar zal het zo eens doen....

Met dank aan de tipgever: arjan571 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMarkster
Ik heb zelf de udK Vega R3 Rom erop gezet. Ook WM6.1 maar ziet er beter uit dan de Diamond naar mijn mening. Ook is de Vega iets sneller dan de Diamond. Lees er meer over op XDA.
Toch echt een stuk tevredener dan de originele ROM van HTC. We kunnen waarschijnlijk nog wel tot volgend jaar sinterklaas wachten tot de WM6.1 ROM voor de TC wordt uitgebracht. Mocht je een WM6.1 ROM zoeken in het Nederlands, moet je anders hier even kijken: XDA.
Ik vind het wel raar dat TC gebruikers langer moeten wachten op een ROM update en op de driver patch dan de KAISER gebruikers. Een "ouder" model dat beter wordt ondersteund is niet echt aardig en leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yes!
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-08 20:44
Ik heb gisteren de R5 Diamond ROM geflashed. Ik had daarvoor Bepe 0.67 die wel goed werkte maar verziekt raakte na installatie van wat tooltjes. Aangezien bepe 0.67 is gebaseerd op een oudere build dacht ik maar meteen de nieuwste Diamond ROM te gaan proberen.
Helaas valt de snelheid me erg tegen en ook multiselect (meerdere regeles) in email lijst lukt niet. Alle spamberichten moeten dus 1 voor 1 worden weggegooid :z
Inmiddels toch maar weer terug naar Bepe 0.67. Alles werkt weer goed en vooral veel sneller. Helaas heeft de R5 Diamond ROM nog een spoortje achtergelaten. Bij het booten verschijnt een zwart scherm met de tekst ' udk'. Zelfs na een tweede keer flashen van Bepe 0.67 krijg ik dit niet meer weg..... ;(

The answer is Yes! The question is the question?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMarkster
EbOoZ schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 14:05:
Misschien een domme vraag, maar komt 'ie toch:

Is het nu zo dat de Diamond wel gebruikt maakt van de juiste videodrivers?
Ja en Nee. Het is namelijk niet enkel een kwestie van drivers. De Qualcomm chipset bestaat uit 2 delen. Een kern die het rekenproces uitvoert (de prcessor) en een videochip. Alleen deze videochip werkt niet in de TC omdat er niet voor betaald is. HTC dacht dat deze in de prijs inbegrepen was, maar Qualcomm kwam doodleuk aanzetten met een extra rekening en HTC was niet bereid om het te betalen. Allemaal gelul vervolgens, maar het feit is dat de videochip het niet doet.
Dit is hardwarematig uitgeschakeld, dus de drivers die worden uitgebracht zijn een verbetering, maar laten niet de chip werken.
Voor de Diamond is er wel betaald voor de het functioneren van de videoprocessor, dus daarin doet hij het wel. Daarom draait het appraat ook op de resolutie 640x480.

Meer info omtrent de drivers en de chipset op htcclassaction.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMarkster
Yes! schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 12:57:
Inmiddels toch maar weer terug naar Bepe 0.67. Alles werkt weer goed en vooral veel sneller. Helaas heeft de R5 Diamond ROM nog een spoortje achtergelaten. Bij het booten verschijnt een zwart scherm met de tekst ' udk'. Zelfs na een tweede keer flashen van Bepe 0.67 krijg ik dit niet meer weg..... ;(
Dat komt omdat udK wel een splash screen in zijn ROM "gekookt" heeft en dit niet in Bepe zit. Bepe vervangt deze dus niet en dan blijft de laatst aangebrachte splashscreen (udK) bestaan.
Wil je deze aanpassen? Kan op 2 manieren!
1. Flash de *warez* originele rom kan alleen van HTC worden gedownload, waardoor de originele splash weer terug komt. Vervolgens flash je Bepe weer.

2. Maak je eigen en vervang de huidige! Weten hoe? Lees hier -> *in beraad*

Wellicht dat je ook de udK Vega ROM kunt gebruiken. Werkt erg lekker (bij/voor mij dan) en geen problemen met progjes -> *warez*

[ Voor 12% gewijzigd door pven op 25-07-2008 13:56 . Reden: spelfout :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

TweakMarkster schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 12:57:
[...]

Ja en Nee. Het is namelijk niet enkel een kwestie van drivers. De Qualcomm chipset bestaat uit 2 delen. Een kern die het rekenproces uitvoert (de prcessor) en een videochip. Alleen deze videochip werkt niet in de TC omdat er niet voor betaald is. HTC dacht dat deze in de prijs inbegrepen was, maar Qualcomm kwam doodleuk aanzetten met een extra rekening en HTC was niet bereid om het te betalen. Allemaal gelul vervolgens, maar het feit is dat de videochip het niet doet.
Dit is hardwarematig uitgeschakeld, dus de drivers die worden uitgebracht zijn een verbetering, maar laten niet de chip werken.
Voor de Diamond is er wel betaald voor de het functioneren van de videoprocessor, dus daarin doet hij het wel. Daarom draait het appraat ook op de resolutie 640x480.

Meer info omtrent de drivers en de chipset op htcclassaction.org
Hè? Hardwarematig uitgeschakeld? Hoe komt het dan dat ze op de Kaiser die D3D hebben draaien? Zolang de hardware wordt aangesproken werkt het toch? Of heb ik het nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMarkster
CSB schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 13:05:
[...]

Hè? Hardwarematig uitgeschakeld? Hoe komt het dan dat ze op de Kaiser die D3D hebben draaien? Zolang de hardware wordt aangesproken werkt het toch? Of heb ik het nu verkeerd?
Nee, het werkt wel zonder de chipset. Alleen niet full screen en gaat het om softwarematige acceleratie. Een beetje zoals vroeger dat je zonder videokaart toch Quake in OpenGL kon spelen. Het zijn drivers en die zorgen voor de acceleratie en dit gebeurd softwarematig i.c.m. de rekenprocessor. Zoals op HTCclassaction staat kan de chip niet aangesproken worden door een stukje software. Het stukje "zand" is niet ingeschakeld/aangesloten (hardware), dus kunnen drivers (software) dat niet oplossen.

Als het namelijk wel enkel een gevalletje verkeerde software was, hadden de drivers ervoor gezorgd dat de Kaiser D3D fullscreen in 640x480 resolutie kon draaien :D Maar helaas... :'(

[ Voor 2% gewijzigd door TweakMarkster op 25-07-2008 13:18 . Reden: spelfout en verbetering uitleg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

TweakMarkster schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 13:11:
[...]

Nee, het werkt wel zonder de chipset. Alleen niet full screen en gaat het om softwarematige acceleratie. Een beetje zoals vroeger dat je zonder videokaart toch Quake in OpenGL kon spelen. Het zijn drivers en die zorgen voor de acceleratie en dit gebeurd softwarematig i.c.m. de rekenprocessor. Zoals op HTCclassaction staat kan de chip niet aangesproken worden door een stukje software. Het stukje "zand" is niet ingeschakeld/aangesloten (hardware), dus kunnen drivers (software) dat niet oplossen.

Als het namelijk wel enkel een gevalletje verkeerde software was, hadden de drivers ervoor gezorgd dat de Kaiser D3D fullscreen in 640x480 resolutie kon draaien :D Maar helaas... :'(
Wow. Dus da's ff naadje. Maar dat betekend dat HTC dus eigenlijk helemaal geen kl*te gedaan heeft aan de snelheid van onze apparaten (zelfs de Diamond niet, ik lees overal dat ie traag is)
Lekker dan. Dus wordt het gewoon wachten op een OS als Android o.i.d. waar WEL goed voor ontwikkeld gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMarkster
CSB schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 13:41:
[...]

Wow. Dus da's ff naadje. Maar dat betekend dat HTC dus eigenlijk helemaal geen kl*te gedaan heeft aan de snelheid van onze apparaten (zelfs de Diamond niet, ik lees overal dat ie traag is)
Lekker dan. Dus wordt het gewoon wachten op een OS als Android o.i.d. waar WEL goed voor ontwikkeld gaat worden?
Je zou het zo kunnen zien, maar de drivers verhogen de snelheid wel enigszins. De snelheid wordt natuurlijk ook beinvloed door de grootte van de ROM/RAM geheugen en aantal programma's dat geïnstalleerd en/of geladen is. Bij de Diamond is de snelheid omhoog gegaan, maar gelijk evenredig is ook benodigde kracht omhoog gegaan. Een hogere resolutie en "flashy" GUI (Home) hebben meer system resources nodig. Is dus maar goed dat de chip wel werkt op de Diamond, anders was hij enorm traag geworden :D
Wat je zou kunnen doen is het flashen van "custom ROMs". Een Lite versie bevat namelijk niet alle troep die standaard mee geïnstalleerd worden op je TC, waardoor er meer systeem ruimte vrij is om te gebruiken. -> *En wordt daarin ook gelinkt naar roms, doe maar niet dus ;)*

Het is nog niet te zeggen of Android sneller is. Het ligt aan de installatie en de specs van het apparaat waarop Android draait. Waarschijnlijk zit deze OS efficiënter in elkaar en heeft minder system resources nodig, maar het is afwachten.

[ Voor 3% gewijzigd door DaannO op 25-07-2008 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 21:52
Ff een vraagje he, kheb ook veel op het rom forum gekeken, maar hoe veilig is het om hem om te zetten? Is de kans groot dat het fout gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
etienne001 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:47:
Ff een vraagje he, kheb ook veel op het rom forum gekeken, maar hoe veilig is het om hem om te zetten? Is de kans groot dat het fout gaan?
Als je de ROM flashed aan de hand van de beschrijving dan kan er weinig mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
EbOoZ schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:13:
[...]

Misschien een hele domme vraag van mijn kant maar wat is PB ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjuh
  • Laatst online: 10-09 23:22
arjan571 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 01:01:
[...]

Misschien een hele domme vraag van mijn kant maar wat is PB ?
Persoonlijk Bericht.

Kan je naar iemand sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Als t hier niet mag, waarom zou het wel via DM mogen dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:56
Ik gebruik mijn TC nu een half jaar naar volle tevredenheid, met nu een klein probleempje; ik krijg al tijden van mensen te horen dat ik slecht te verstaan ben. Is er een mogelijkheid om de output van de microfoon wat op te krikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:31
Ik ben gisteravond bezig geweest mijn TC te laten samenwerken met mijn Exchange server.
Nou wil ik vanochtend een sms sturen, maar blijkt dat al mijn contactpersonen verdwenen zijn.
Heeft iemand enig idee of ik die nog weer terug kan krijgen? (En nee, heb geen backup (jep, stomstomstom |:( ), had niet echt verwacht dat dit zou gebeuren).

Hoop echt dat iemand nog een idee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Laatst online: 09-09 23:45
Ik heb een vreemd probleem.

1. Laatst liet ik mijn Cruise vallen. Toen ik op mijn CD card keek, zag ik een aantal mappen met vreemde tekens. Als ik deze mappen open, staat er niets in. Als ik deze mappen wil verwijderen, staat er dat dat niet mogelijk is, omdat het systeem mappen zijn en ze beveiligd zijn.
Verder worden de overige mappen ook wat trager geladen naar mijn idee.
Iemand een idee?

2. Werkt de SanDisk microSD 8 GB SDHC goed op de Cruise?

[ Voor 7% gewijzigd door Monda op 28-07-2008 13:05 ]

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcoorn
  • Laatst online: 02-08-2023
Monda schreef op maandag 28 juli 2008 @ 12:55:

Ja, hier werkt ie prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Monda schreef op maandag 28 juli 2008 @ 12:55:
Ik heb een vreemd probleem.

1. Laatst liet ik mijn Cruise vallen. Toen ik op mijn CD card keek, zag ik een aantal mappen met vreemde tekens. Als ik deze mappen open, staat er niets in. Als ik deze mappen wil verwijderen, staat er dat dat niet mogelijk is, omdat het systeem mappen zijn en ze beveiligd zijn.
Verder worden de overige mappen ook wat trager geladen naar mijn idee.
Iemand een idee?

Zoals ik al eerder in dit topic schreef was mijn storage card plots helemaal onleesbaar. Alleen door een format kon ik de volledige 4GB weer gebruiken.
Misschien dat je er beter aan doet je data van je storage card te backuppen en uit voorzorg een format te geven. Een backup kan natuurlijk nooit kwaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Pinobigbird schreef op maandag 28 juli 2008 @ 13:28:
[...]

Zoals ik al eerder in dit topic schreef was mijn storage card plots helemaal onleesbaar. Alleen door een format kon ik de volledige 4GB weer gebruiken.
Misschien dat je er beter aan doet je data van je storage card te backuppen en uit voorzorg een format te geven. Een backup kan natuurlijk nooit kwaad ;)
Oke thnx, maar ben wat newb... bedoel je harde reset of alleen sd card formatteren? Hoe pas ik dat toe?

Thnx alvast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Nee geen harde reset! Daarmee reset je de Touch Cruise naar de fabrieksinstellingen, dat is niet wat je wilt.

Ik bedoelde dat je de storage card eruit haalt en via een card reader op je pc de kaart formatteert. Vergeet niet eerst te backuppen! Door de format ben je de onbenaderbare mappen kwijt en begin je weer met een 'schone' kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Pinobigbird schreef op maandag 28 juli 2008 @ 13:49:
Nee geen harde reset! Daarmee reset je de Touch Cruise naar de fabrieksinstellingen, dat is niet wat je wilt.

Ik bedoelde dat je de storage card eruit haalt en via een card reader op je pc de kaart formatteert. Vergeet niet eerst te backuppen! Door de format ben je de onbenaderbare mappen kwijt en begin je weer met een 'schone' kaart.
Dankje ik snap het, maar als je geen cardreader hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Monda schreef op maandag 28 juli 2008 @ 14:05:
[...]

Dankje ik snap het, maar als je geen cardreader hebt?
uhmmm, dan koop je er 1 voor een paar euro of vraag je een kennis of die misschien 1 heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 10:21:
Als t hier niet mag, waarom zou het wel via DM mogen dan :?
Omdat niemand het dan kan zien, exact de reden dat het niet gepost mag worden? D.w.z. geen problemen met fabrikanten, of wie er dan ook maar problemen mee heeft.
Of lezen jullie de DM's ook door...?

Kan je in 1 zin zeggen (om geen nieuwe discussie te krijgen) waarom het niet mag? Gewoon omdat WM niet zomaar gedownload mag worden denk ik?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2008 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Fonta schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:05:
[...]

uhmmm, dan koop je er 1 voor een paar euro of vraag je een kennis of die misschien 1 heeft?
Tis gelukt. Formatteren was idd de enige oplossing. Bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door Monda op 28-07-2008 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De car upgrade kit (CU S130) bevalt super tot op heden! Telefoon blijft goed zitten, wiebelt niet, etc. Super ding voor maar 30 euro, de houders uit de startpost zijn toch een stukje duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-08 15:56
Nog even over de camera, ik heb de vorige topics even doorgezocht maar kon geen eerdere vermelding hierover vinden.
Zoals bekend werkt deze bij zonlicht een stuk beter/sneller dan bij kunstlicht. Als je de camera activeert en vervolgens, via de powerknop, de telefoon standby zet en hem na enkele seconden weer aanzet, zodat de telefoon in de camera-modus opstart, dan werkt de camera daarna ineens een stuk sneller! Geen perfecte oplossing maar toch beter dan niks vind ik.

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

ZipoBibrok5-108 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 11:44:
Nog even over de camera, ik heb de vorige topics even doorgezocht maar kon geen eerdere vermelding hierover vinden.
Zoals bekend werkt deze bij zonlicht een stuk beter/sneller dan bij kunstlicht. Als je de camera activeert en vervolgens, via de powerknop, de telefoon standby zet en hem na enkele seconden weer aanzet, zodat de telefoon in de camera-modus opstart, dan werkt de camera daarna ineens een stuk sneller! Geen perfecte oplossing maar toch beter dan niks vind ik.
Hey goede tip :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 15:52
Op zich ben ik tevreden met de snelheid van het toestel (voor mijn toepassingen voldoende).
Ik vond alleen de WM6 interface erg standaard, niet echt ideaal voor mijn gebruik.
Dus daarom zojuist mijn Cruise uitgerust met SPB mobile Shell 2.1 plus de Diamond interface.(Zie ook: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/30375156 )

Nu met deze interface:
Afbeeldingslocatie: http://up4vip.com/up/get-7-2008-j6a3ougl.png
Perfect!
Intuïtief, easy, en ook erg clean / grafisch gelikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
Wow, dat ziet er echt te gek uit!
Dat wil ik ook proberen!! :D
Maakt dat je TC alleen niet wat trager (moet nog aan het hele rom cooking beginnen)?

Ik zal deze week weer wat extra FAQjes plaatsen, die ik hier heb gelezen (en de autohouder van Boland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Mobile shell maakt je toestel alleen zo traag als hell. Tenminste, bij mij duurde het GIGANTISCH lang eer dat het toestel geboot was en daarna was het werken ook erg traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Brrrt, dit is geen rom-cooking. SPB Mobile Shell is een programma wat standaard al prachtig uitziet, en via xda-developers heb ik bovenstaande Diamond-look verkregen.

Inderdaad CSB, de eerste boot was een hell.
Ik heb zeker 3 minuten zitten kijken naar het scherm. (connected by USB)
Hierna via verkenner een andere background geinstalleerd, weer een softreset, en het loopt even snel als eerst (voor mij de spreekwoordelijke trein, dat vond ik voor de spb al).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
Ik kwam er gisteren achter dat nadat een afspraak geweest is, deze automatisch uit m'n telefoon verwijderd wordt. Dit is heel irritant als ik eens wil kijken op welke datum/tijd ik de vorige afspraak ook alweer had. Ik gebruik als agenda Pocket Informant, ik vraag me af of dit het verschil maakt.

Hebben jullie dit ook? En is hier een tweak voor zodat de afgelopen afspraken wel erin blijven?
dnhelle schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 20:49:
Brrrt, dit is geen rom-cooking. SPB Mobile Shell is een programma wat standaard al prachtig uitziet, en via xda-developers heb ik bovenstaande Diamond-look verkregen.
ik weet dat je geen rom cooking bedoelde, ik doelde gewoon op 't feit dat m'n TC nog in fabrieksinstellingen zit qua snelheid. Ik heb geen nieuwe snellere ROM erop zitten waardoor SPB sneller zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMarkster
brrrt schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 21:03:
Ik kwam er gisteren achter dat nadat een afspraak geweest is, deze automatisch uit m'n telefoon verwijderd wordt. Dit is heel irritant als ik eens wil kijken op welke datum/tijd ik de vorige afspraak ook alweer had. Ik gebruik als agenda Pocket Informant, ik vraag me af of dit het verschil maakt.

Hebben jullie dit ook? En is hier een tweak voor zodat de afgelopen afspraken wel erin blijven?
Ik heb er geen last van. Het kan aan 2 dingen liggen voor zover ik nu ff kan zien.
1. Pocket Informant Settings -> Calender -> General ; Heb je aldaar de optie "Display Completed Appointments" wellicht op NO staan? Als je hem op YES zet dan blijven ze zichtbaar.

2. Synchroniseer je je agenda via Exchange? Dan moet je je instellingen van activesync aanpassen en daarin aangeven tot hoever je oude agenda punten wilt bewaren (niet, week, maand, 3 maanden, etc).
Activesync > Menu > Configure Server > 2 x Next > Tik Agenda aan > Settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livia
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-10-2022

Livia

Sleep

dag heren

Ik heb mijn laptop aangesloten op mijn TV middels een dokkingstation. Nu zou ik graag met mijn telefoon (Cruise) mijn laptop besturen. In iedergeval wil ik mijn Cruise dan gebruiken als mousepad maar ook de folume regeling van de media player lijkt me erg makkelijk. Ik heb zojuist windows remote desktop geinstalleerd op mijn telefoon. Maar kom er niet uit. Ik gebruik nu logmein.com maar vind het te traag. Kan iemand helpen.

mvg

Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Hoe maak je de connectie naar de laptop? Via activesync? 3G? Wireless?

Ik heb zelf al een keer een wireless apparaat2apparaat verbinding gemaakt tussen laptop en Cruise, waarna ik Pocket Controller (Sidestep: aanrader!) e.d. kon gebruiken. Ik weet niet of Logmein dat ook accepteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
TweakMarkster schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 22:31:
[...]

Ik heb er geen last van. Het kan aan 2 dingen liggen voor zover ik nu ff kan zien.
1. Pocket Informant Settings -> Calender -> General ; Heb je aldaar de optie "Display Completed Appointments" wellicht op NO staan? Als je hem op YES zet dan blijven ze zichtbaar.

2. Synchroniseer je je agenda via Exchange? Dan moet je je instellingen van activesync aanpassen en daarin aangeven tot hoever je oude agenda punten wilt bewaren (niet, week, maand, 3 maanden, etc).
Activesync > Menu > Configure Server > 2 x Next > Tik Agenda aan > Settings
Bij mij staat de eerste op "Yes"
Bij Activesync > Menu > Opties > Agenda > Instelling >
heb ik nu van "Synchroniseer alleen de afgelopen 2 weken", "Synchroniseer alleen de afgelopen Alles" gemaakt.
Ik ben erachter gekomen dat het 2 weken terug gaat, en daarna weg. Ik denk dus dat ik 'm gevonden heb (aangezien voor ik ging syncen, er nog meer stond, van voor mijn vakantie). :)
Bedankt! :D

Ik vind 't trouwens wel vreemd, tijdens mijn vakantie, en de dagen erna (dus de afgelopen 2,5 week) springt Activesync telkens aan, uit het niets. Niet dat 'ie wilt syncen, maar ik krijg gewoon 't programmaatje geopend, terwijl ik dat helemaal niet had. Het is vooral irritant als je denkt dat het batterij kost, maar ook omdat m'n TC dingen doet waar ik niet om vraag... Iemand een idee hierover? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMarkster
brrrt schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 23:11:
[...]
Ik vind 't trouwens wel vreemd, tijdens mijn vakantie, en de dagen erna (dus de afgelopen 2,5 week) springt Activesync telkens aan, uit het niets. Niet dat 'ie wilt syncen, maar ik krijg gewoon 't programmaatje geopend, terwijl ik dat helemaal niet had. Het is vooral irritant als je denkt dat het batterij kost, maar ook omdat m'n TC dingen doet waar ik niet om vraag... Iemand een idee hierover? :)
Heeft waarschijnlijk te maken met je instelling van ActiveSync. Je kunt namelijk Piektijden (standaard staat ie op kantooruren) en de frequentie van syncen tijdens deze tijden instellen. Als ActiveSync staat ingesteld op het gebruiken van verschillende instellingen tijdens Piek en daltijden, dan start hij zichzelf op, op het moment dat hij gaat checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
Ik kan dat echter niet vinden bij mijn activesync instellingen, en dit gebeurd me pas sinds 3 weken. Hoe en wat kan ik veranderd hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMarkster
brrrt schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 18:57:
Ik kan dat echter niet vinden bij mijn activesync instellingen, en dit gebeurd me pas sinds 3 weken. Hoe en wat kan ik veranderd hebben?
Oh sorry, had er ff bij moeten vertellen dat dit wordt ingesteld via ActiveSync op je PC en niet TC.
Maar het gebeurd pas sinds 3 weken? Hmmz... Toen een nieuwe ROM erop gezet of iets in die richting?
Pagina: 1 ... 5 ... 17 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de HTC Touch Cruise. Discussie over welk abonnement je er het beste bij kan nemen of welke voorraad een leverancier heeft, hoort hier niet.

Blijkbaar is het voor dit topic nodig om het volgende speciaal onder de aandacht te brengen. Als je je HTC wil verkopen, plaats deze dan op http://tweakers.net/aanbod. Als je hem in dit topic plaatst, zal je bericht worden aangepast.