• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-08 21:07

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Iemand nieuws of WM 6,5 naar HTC CRUISE komt?

Verwijderd

Mister-Mark schreef op maandag 09 februari 2009 @ 20:20:
[...]

De link die je daar noemt op XDA is het test-topic van Android voor de Cruise, in de First Post staat een link naar de bron/oorsprong van Android op de Cruise, het ontwikkel-topic. Dat is de eerste plaats waar de ontwikkelaars het nieuws verspreiden. Er is ook op XDA een aantal Nederlanders wat aan Android werkt om deze geschikt te maken voor de Cruise, voornamelijk Rogro82, echter ben ik die hier nog niet tegengekomen.

Ik houd de ontwikkelingen ook nauwgezet in de gaten en kan je niet anders zeggen dan: Dagelijks kijken op XDA en rustig wachten tot het eindelijk zover is. Een datum zal nooit bekend worden omdat alle ontwikkelaars vrijwillig aan het project werken in hun vrije uurtjes naast hun werk.
Okay! Nou, dan wachten we gewoon af... Heb nu ook een iPhone gekregen van het werk en dat bevalt ook wel heeeeeeeeeeeel goed... Mja, die is niet van mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-08 07:35
DRAFTER86 schreef op zondag 15 februari 2009 @ 23:31:
[...]

Hm ok, wat zijn nou de voordelen van zo'n custom rom? De nadelen snap ik wel, maar qua voordelen komt het vaak niet verder dan: "voelt wel sneller aan"?
Het voordeel van een custom rom is dat de layout, de programma's en de snelheid helemaal naar jouw smaak ingericht zijn. Er zijn altijd wel mensen die hetzelfde willen in het toestel en dit zo gemaakt hebben. Zo heeft M-Amine Manilla 2D als standaard HTC scherm gemaakt en loopt dit vloeiender/beter dan wanneer je het los op je Touch Cruise zet. Zelf heb ik ook 't gevoel dat mijn TC sneller is dan bij de HTC rom en is de Manilla layout helemaal verder in het toestel doorgevoerd (ook bijvoorbeeld de rekenmachine, het volumepanel etcetera). Je kan dankzij een custom ROM ook de radio aanpassen, waardoor je nog beter/sneller bereik hebt op het toestel (bellen maar ook GPS, heb laatst de nieuwste radio rom erop gezet).

Het nadeel van de custom rom is dat je een risico loopt bij het updaten van het toestel, gaat er iets mis, dan kan je het toestel 'bricken' (is het nutteloos geworden, kan je er niks meer mee). Dit zal niet zo snel gebeuren wanneer je de stappen goed volgt. Dus vergeet niet om eerst een HardSPL te doen voor je de rom erop zet, zorg dat je meer dan 50% batterij hebt en start tijdens het updaten geen programma's/laat je computer en internet niet uitvallen :P
Ook ben je de fabrieksgarantie kwijt wanneer er iets mis gaat.(l schijnen hier manieren voor te zijn om dit terug te draaien).

Je moet maar even rondlezen, bij mij was het updaten van de rom een van de beste keuzes die ik heb gemaakt sinds de aanschaf van dit toestel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:04

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 18:56:
Twee vragen. Ik heb de officiële HTC WM 6.1 rom erop gezet voor de Touch Cruise.

1) De reg tweak in de startpost voor die 6 tabs op je home scherm werkt niet in WM6.1. Heeft iemand hier een andere tweak voor gevonden? Ik nog niet namelijk.

2) Bij het opstarten na een soft reset start hij 9 van de 10 keer de phone niet op. Dat moet ik zelf aanklikken en dan kan ik pas mijn pincode invoeren. Waar kan ik dit instellen?
Ik heb WEER een vraag bedacht waar niemand het antwoord op weet........ :'(

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
Dat van die pincode is een algemeen bekend probleem, alleen op te lossen door op het groene knopje te drukken (vind 't eigenlijk niet zo'n groot probleem, zo vaak reboot ik 'm niet ;))

Het schijnt verder dat je die 6 tabs via een programmaatje nu kunt krijgen, die voorgeïnstalleerd is op je TC (sinds deze rom). Heb je nu in de programma lijst een nieuw programmaatje staan? Misschien Advanced Config? Het lijkt me dat dit programmaatje het kan activeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn80
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-08 15:30
Heeft iemand al 3LIT3 VI ROM Suite of een vorige versie geprobeerd? Ik vind dat M-Amine te veel applicaties heeft die ik toch niet gebruik. Bij 3LIT3 heb je nog keuze in full, light, clean, naked edities. Wat het voordeel oplevert dat je een editie kan kiezen met zonder applicaties die je toch niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:27
Zijn er mensen die de touch flow 3d werkend hebben op de toch cruise? zie bijvoorbeeld dit youtube filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=SUdYHfaxyWI

Op xda is wel een project aan de gang maar wordt er verder niet wijzer op....

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• brrrt
Er wordt ook niet echt aan gewerkt. Itje had een rom gemaakt met TF3D die heel buggy was en ik heb 't zelf er eens op gehad (de .cab), maar die liep vaak vast.
Het idee is grappig, maar TF3D zuipt batterij, maakt je toestel langzaam/buggy en de plaatjes komen er niet ideaal uit te zien (pixelig). Ik houd 't maar mooi bij M-Amine, ziet er ook strak uit en 't werkt meer dan prima. TF3D krijg ik wel op een volgend toestel in de toekomst (al zou 't maar zo kunnen als dat alweer WM7 gaat worden :P)

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Brrrt ik wil ook wel graag M-Amine maar waar kan ik lezen hoe ik hem erop moet zetten en waar kan ik dat downloaden op XDA?

• brrrt
Dw1-nl schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 16:29:
Brrrt ik wil ook wel graag M-Amine maar waar kan ik lezen hoe ik hem erop moet zetten en waar kan ik dat downloaden op XDA?
Ik zou 't wel willen zeggen, maar dat mag niet van dit forum. Op XDA (en youtube) staat hoe je ROMS moet veranderen. Als je gewoon op XDA forum (in de 'polaris upgrading thread') zoekt op M-Amine moet het lukken. Vergeet niet een HardSPL te doen voordat je gaat updaten en verder heeft Bogey Dope al eens goed uitgelegd hoe je een custom ROM erop moet zetten.
Zelf heb ik een andere radioROM erop gezet, had het beste bereik met 1.59.44.02 (beter dan met diegene die M-Amine aanraadt). Zo moet het denk ik wel lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johansw
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-08 20:02
Zit er ook Nederlandse T9 op de rom van M-Amine? want dat vind ik wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net (paar uurtjes geleden) een HTC Touch Cruise II gratis bij een abo-verlenging meegekregen. Tomtom7 werkt perfect overigens (gratis erbij gekregen) en het toestel werkt prima.

Mijn simpele vraag (komend van een Nokia N95): Is hier al een topic over? Ik heb 'm eigenlijk hier nog niet kunnen vinden.

ps. de doos is overigens gevuld met alle extra's zoals o.a. een complete carkit. :9

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2009 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johansw
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-08 20:02
Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 22:38:
Ik heb net (paar uurtjes geleden) een HTC Touch Cruise II gratis bij een abo-verlenging meegekregen. Tomtom7 werkt perfect overigens (gratis erbij gekregen) en het toestel werkt prima.

Mijn simpele vraag (komend van een Nokia N95): Is hier al een topic over? Ik heb 'm eigenlijk hier nog niet kunnen vinden.

ps. de doos is overigens gevuld met alle extra's zoals o.a. een complete carkit. :9
bedoel je dit?
Het TomTom Navigator 6 & 7 Topic | Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek eigenlijk een topic over de HTC Touch Cruise II, welke ik hier niet kan vinden. Maar bedankt voor je antwoord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas was het beeldscherm van mijn HTC Cruise kapot ... laten ophalen en repareren, wat goed is verlopen (wel 175 euro armer, daar het geen garantie is).

Echter na terugkomst van het toestel heb ik binnenshuis geen verbinding meer met mijn provider. Buitenshuis gaat het wel (niet sterk).

Heeft iemand anders dit euvel ook al eens gehad? Is dit de interne antenne?
Is dit zelf te verhelpen, of moet het toestel weer terug?

Harry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op zondag 01 februari 2009 @ 15:42:
[...]

Van de week even gespeeld met de nieuwe Touch Cruise. Gek genoeg wordt die in de marketinguitingen van HTC niet Cruise 2 genoemd maar gewoon Cruise... Het typenummer is uiteraard anders, de T4242.
Heb er ook wat foto's mee gemaakt, zijn hier te vinden.
Ik heb dat ding inderdaad en de doos vermeldt gewoon HTC Touch Cruise. Geen Cruise 2, Cruise II, Cruise 2009 of wat dan ook.

Mijn ervaringen tot zover:

- Snelle bediening (sneller dan ik verwacht had)
- Vooral TomTom7 (7.915 (9196) kaart: v815.2024) (gratis erbij) start supersnel en werkt als een tierelier.
- Het toestel lijkt wat fragiel maar de bouwkwaliteit is mijn inziens in orde.
- Accu houdt het meer dan behoorlijk lang vol.
- Relatief compact.

Pluspunt is de bijgeleverde 1GB TomTom7 kaart en de houder voor in de auto en de oplader ervoor. Werkt uitstekend.

Gek genoeg krijg ik het scherm niet op landscape, wat ik ook probeer. Nou ja probeer, er valt weinig te proberen want de opties ontbreken in het menu. Het is een unbranded toestel en ik heb de CD en de online PDF geraadpleegd maar de opties om landscape mode te activeren staan gewoon niet in het menu, nergens. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Wat is nu het aller beste toetsenbord voor de Cruise om met je vingers en styles te bedienen en ook niet te groot is zodat je niet meer kan lezen wat je typt in het tekstvak erboven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-08 13:16

J-P

Syntax erro....

Dw1-nl schreef op zondag 01 maart 2009 @ 21:01:
Wat is nu het aller beste toetsenbord voor de Cruise om met je vingers en styles te bedienen en ook niet te groot is zodat je niet meer kan lezen wat je typt in het tekstvak erboven?
In de start post staan volgens mij wel de beste en meest gebruikte, ik ben een enorme fan van PocketCM

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Hallo,

Zijn er mensen die de 3LIT3 VI ROM gebruiken? Ik vroeg me namelijk het volgende af: In deze rom zit de radio rom ingebaken (1.65.x.x.x unreleased versie) Als ik zo nu en dan op het xda forum lees, dan zie ik dat dit een enorme batterij slurper is. Is het mogelijk om deze versie rom te flashen en vervolgens een ''oudere'' radio rom erop te zetten? Ik ben namelijk erg tevreden met de 1.59.44.02 radio rom.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

Possible schreef op maandag 02 maart 2009 @ 16:13:
Is het mogelijk om deze versie rom te flashen en vervolgens een ''oudere'' radio rom erop te zetten? Ik ben namelijk erg tevreden met de 1.59.44.02 radio rom.
Een Radio ROM flashen is altijd mogelijk los van een custom ROM, let er alleen wel op dat sommige custom ROM's niet werken met bepaalde radio versies. Zo kan het dus zijn dat je een 1.59.44.02 radio ROM terugflasht en dat er dan bepaalde zaken niet of niet goed meer werken (bijvoorbeeld de camera of de GPS)....udK Syrius verlangt een 1.58.xx.xx radio ROM bijvoorbeeld. Kwestie van testen lijkt me.

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:53
Sinds vandaag werkt mijn scherm niet meer. Ik zie wel de verlichting aan gaan maar voor de rest blijft het zwart. Het gebeurde van het ene op het andere moment. Nu is de telefoon pas 11 maanden 'oud'.

Overal lees ik dat er op het scherm geen garantie zou zitten? Hoe zit dit als ik hem ter reparatie aanbied? Er staat een custom rom op maar ben er verder heel erg zuinig mee geweest.

Eerlijk gezegd heb ik geen zin om 175 euro (Zie een paar posts boven deze) te betalen voor een reparatie. Wat zijn mijn mogelijkheden?

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Hard reset, soft reset al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
Dw1-nl schreef op maandag 02 maart 2009 @ 22:03:
Hard reset, soft reset al geprobeerd?
Jep, hij leek het daarna even te doen maar na een uurtje hield hij er weer mee op.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

WorkForce schreef op maandag 02 maart 2009 @ 22:05:
[...]

Jep, hij leek het daarna even te doen maar na een uurtje hield hij er weer mee op.
Dat is raar, klinkt bijna als een software probleem, probeer hem eens in bootloader te krijgen, doet het scherm het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
Bogey Dope schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 08:03:
[...]

Dat is raar, klinkt bijna als een software probleem, probeer hem eens in bootloader te krijgen, doet het scherm het dan wel?
Helaas ook de bootloader geeft geen beeld. Heb er al wel geprobeerd nieuwe en originele roms op te zetten maar behalve dat ze er succesvol opgezet kunnen worden heb ik nog steeds geen beeld. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
dat er geen garantie zit op het scherm, betekent gewoon dat er geen garantie is bij een gebroken scherm. Dat valt namelijk onder gebruikersschade en niet fabrieksschade. Als je het niet meer werkend krijgt kan je dus gewoon beroep doen op fabrieksgarantie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
brrrt schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 17:49:
dat er geen garantie zit op het scherm, betekent gewoon dat er geen garantie is bij een gebroken scherm. Dat valt namelijk onder gebruikersschade en niet fabrieksschade. Als je het niet meer werkend krijgt kan je dus gewoon beroep doen op fabrieksgarantie. :)
Aah goed om te horen. Was al bang geworden. Binnenkort maar even bellen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben overstag. Ik ga mijn Cruise II NL TomTom7 niet meer inruilen. (Heb nog een week om dat te beslissen maar ik heb eigenlijk al besloten)

Ik heb het machientje nu al 3 dagen intensief gebruikt en nog heb ik meer dan 6 streepjes energie over. Dit is een topper kwa energieverbruik!

Het valt me op dat dit (zeer gladde, oppassen geblazen!) toestel eigenlijk perfect functioneert, op een paar kleine dingen na (landscape modus werkt nog steeds niet).

Verder valt mij op dat dit toestel blijkbaar in niemand zijn of haar bezit is, ik lees er bijzonder weinig over. :?

Anyway, ik hou 'm. Compact, zeer energiezuing en alle mogelijke features aan boord. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2009 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 11:33:
Het valt me op dat dit (zeer gladde, oppassen geblazen!) toestel eigenlijk perfect functioneert, op een paar kleine dingen na (landscape modus werkt nog steeds niet).

Verder valt mij op dat dit toestel blijkbaar in niemand zijn of haar bezit is, ik lees er bijzonder weinig over. :?
Het is nog een redelijk nieuw toestel die niet zo veel in the picture is (kijk naar de hoeveelheid publiciteit van de Diamond in vergelijking met die van de TC2). Wij krijgen het toestel wel binnen in de winkel, alleen niet te veel. Er zullen binnenkort wel meer mensen met dit toestel komen, maar geef 't de tijd. ;)

Dat je zegt dat de landscape modus niet werkt, op welke manier bedoel je dit? Dat het niet werkt als bij de Touch Diamond? Dat kan namelijk kloppen, aangezien er geen accelerometer in zit, die zorgt voor het automatisch roteren van het scherm. De TC2 is daarom ook een low-end toestel, die sommige mogelijkheden van bijvoorbeeld de Diamond niet heeft. Een van die mogelijkheden is het automatisch roteren, maar kijk bijvoorbeeld naar de TouchFLO, in de Diamond zit TouchFLO 3D en in de TC2 zit de 'goedkopere' variant TouchFLO 2D geinstalleerd. Dit is niet minder goed, het ziet er alleen minder speciaal uit.

Verder is het een toptoestel die standaard TomTom erop heeft zitten (waar je anders rond de 150 euro voor moet betalen), de nieuwe functie Footprints bevat en lang mee gaat met de batterij. :)

Er zijn trouwens wel mogelijkheden om het scherm te roteren. Sowieso in Opera (als je lang het scherm ingedrukt houdt, krijg je een menubalkje waar de optie in staat) is het standaard, maar als het goed is zit er ook een programmaatje op om 't voor elkaar te krijgen. Als dit er echt niet is, moet je even op google zoeken naar Rotate Screen CAB.
Je kan kijken of een van de volgende links werkt die ik gevonden heb:
link 1 en link 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brrrt schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 17:05:
[...]

Het is nog een redelijk nieuw toestel die niet zo veel in the picture is (kijk naar de hoeveelheid publiciteit van de Diamond in vergelijking met die van de TC2). Wij krijgen het toestel wel binnen in de winkel, alleen niet te veel. Er zullen binnenkort wel meer mensen met dit toestel komen, maar geef 't de tijd. ;)
Oké, duidelijk. :)
Dat je zegt dat de landscape modus niet werkt, op welke manier bedoel je dit? Dat het niet werkt als bij de Touch Diamond? Dat kan namelijk kloppen, aangezien er geen accelerometer in zit, die zorgt voor het automatisch roteren van het scherm. De TC2 is daarom ook een low-end toestel, die sommige mogelijkheden van bijvoorbeeld de Diamond niet heeft. Een van die mogelijkheden is het automatisch roteren, maar kijk bijvoorbeeld naar de TouchFLO, in de Diamond zit TouchFLO 3D en in de TC2 zit de 'goedkopere' variant TouchFLO 2D geinstalleerd. Dit is niet minder goed, het ziet er alleen minder speciaal uit.
Landscape modus is totaal niet aanwezig in mijn toestel, ook niet in Opera. De optie om te roteren ontbreekt gewoon. De PDF geeft overigens wel de opties aan die er in het toestel standaard moeten zijn, maar helaas. Niets aanwezig.

Je zegt overigens dat het een low-end toestel is. Ik kan dat absoluut niet rijmen met een gemiddelde kale verkoopprijs van rond de €450. Bij de Belcompany zelfs €500. Als dit inmiddels low-end is, dan is mijn "oude" Nokia N95 zeker een no-end? En de Nokia N85 dan ook, deze kost minder en is een gratis alternatief als ik ga inruilen, indien niet tevreden.
Verder is het een toptoestel die standaard TomTom erop heeft zitten (waar je anders rond de 150 euro voor moet betalen), de nieuwe functie Footprints bevat en lang mee gaat met de batterij. :)
TomTom is zeker top, maar alleen omdat het erop zit. Los kopen voor een ander toestel is geen optie, Navigator 7 wordt helaas gewoon niet los verkocht. Op mijn N95 voldoet Sygic prima maar je merkt dat TomTom toch sneller is en dat is zeker een pluspunt. Over de batterij gesproken: Deze heeft inmiddels nog 5 streepjes over en ik ben eigenlijk nogal verbaasd dat het zolang duurt voordat ie leeg is. :+
Er zijn trouwens wel mogelijkheden om het scherm te roteren. Sowieso in Opera (als je lang het scherm ingedrukt houdt, krijg je een menubalkje waar de optie in staat) is het standaard, maar als het goed is zit er ook een programmaatje op om 't voor elkaar te krijgen. Als dit er echt niet is, moet je even op google zoeken naar Rotate Screen CAB.
Je kan kijken of een van de volgende links werkt die ik gevonden heb:
link 1 en link 2
Zoals gezegd, Opera heeft op mijn toestel die optie niet en ook op het toestel zelf is deze optie niet aanwezig.

Ik heb inmiddels via jouw links (ontzettend bedankt overigens!) een tooltje kunnen vinden die dat voor elkaar krijgt. Helaas is het shareware (nog 6 dagen over) maar het werkt wel, ook TomTom is nu in landscapemodus te gebruiken.

Ik heb ook gelezen dat HTC bewust de landscape-opties uit het toestel gesloopt heeft (Opera is ook onder handen genomen), voor redenen die mij duister zijn.

Bedankt voor jouw uitgebreide antwooord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 10:05:

Landscape modus is totaal niet aanwezig in mijn toestel, ook niet in Opera. De optie om te roteren ontbreekt gewoon. De PDF geeft overigens wel de opties aan die er in het toestel standaard moeten zijn, maar helaas. Niets aanwezig.

Je zegt overigens dat het een low-end toestel is. Ik kan dat absoluut niet rijmen met een gemiddelde kale verkoopprijs van rond de €450. Bij de Belcompany zelfs €500. Als dit inmiddels low-end is, dan is mijn "oude" Nokia N95 zeker een no-end? En de Nokia N85 dan ook, deze kost minder en is een gratis alternatief als ik ga inruilen, indien niet tevreden.
Het lijkt me vreemd dat de functie er bewust uitgehaald is, zelfs uit Opera. Misschien kun je zelf Opera 9,5 downloaden en erop zetten ('t is te proberen) zodat je dit wel krijgt? Opera 9.5 is gewoon freeware, dus je moet 't kunnen krijgen. Bij mij komt het menu er als volgt uit te zien (heb de Touch Cruise 1 met opera via de de M-Amine Rom):
Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/6265/screenshot1xjz.png

Over het Low-End toestel:
Voor HTC is het een low-end toestel. Dit houdt in dat ze niet de meest geavanceerde opties (zoals in m'n vorige post besproken) erin geplaatst hebben. Dit houdt in dat het voor HTC een'minder uitgebreid toestel is. Maar HTC termen zijn niet te vergelijken met nokia termen. Een nieuwe (kale - excl TomTom) HTC kost al gauw tussen de 600 en de 800 euro, een Nokia tussen de 250 en de 500 euro. Je betaalt voor de functies die erbij zitten, en die zijn uitgebreider dan die van een Nokia, zelfs de nokia n85/n95.

De mogelijkheden om je toestel naar je smaak aan te passen zijn gewoon minder bij een Nokia (of elk ander, niet WM toestel), kijk maar eens naar de hoeveelheid gratis programmaatjes die erop te zetten zijn en hoeveel tweakers eigen programma's kunnen maken.

Ik noem 'm dus Low-End voor HTC termen, niet om je toestel af te kraken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wederom dank voor je reply. :)

De optie om te roteren heb ik niet, ook niet in Opera. Ik heb Belcompany inmiddels gesproken en het is hun bekend dat de landscape-optie overal uitgeschakeld is in de Cruise II.

En over het low-end gebeuren: Kwa HTC zal je best gelijk hebben, jij bent de expert. Ik had HTC niet erg hoog in het vaandel hangen, maar als dit low-end is dan so be it. Als je het goed bekijkt is het ronduit belachelijk want de Cruise II heeft eigenlijk alles aan boord behalve de accelerometer. Deze miste ik overigens ook niet in mijn N95 (totdat bekend werd dat het er wel in zat) dus dat is geen issue ansich.

Ik ga nog een paar dagen twijfelen want het is mij gegund dat te doen. De Cruise II is een heerlijk apparaat, maar ik ben Symbian (N95) gewend. Het is nog even wennen maar misschien ga ik toch maar voor een ander toestel. Ik weet het nog niet dus....wie weet!

Nogmaals dank voor je antwoord! :)

edit:
Ik heb overigens wel heel goed gemerkt dat TomTom (versie 7.9) véél nauwkeuriger is kwa planning dan mijn andere favoriet: Sygic/McGuider. Ik weet dat ik dat gezegd had, maar een idiote route naar een klein dorpje heeft mij het bevestigd.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2009 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Kleine vraag ik heb nu M-Amine erop staan enkel als ik muziek luister via het startscherm en ik zet het scherm uit, s2u2 komt dan dan stopt de muziek iemand een mogelijkheid voor dat deze doorspeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Waarschijnlijk is het niet het antwoord waar je naar op zoek bent, maar ik noem het toch. Bij gebrek aan ervaring met M-Anime, kan ik daar dus geen direct antwoord op geven. Wel heb ik lange ervaring met S2P en nu ook in combinatie met S2U2. Dat werkt samen erg fijn. S2P is een mooie speler. Het is van dezelfde maker sl S2U2.

Het leuke is dan ook helemaal dat ik m'n BT headsetje maar aan hoef te zetten en S2U2 wordt automatisch gestart (hij gaat alleen niet altijd automatisch op play). Maar die werkt dus in ieder geval goed samen met S2U2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Ik heb s2u2 uit gezet en de muziek gaat nog steeds op pauze als het scherm uit gaat.
Ik denk dat ik het register ofzo in moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josmandos
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-05-2024
Ook ik heb sinds enkele dagen de HTC Cruise II. Mooi toestel ! Maar: Na een paar dagen moest ik, vanwege een verkeerde install, een backup (SPBBackup) terugzetten. Daarna soft reset, en vanaf dat moment blijft ie om een password vragen. Alle potentiele passwords geprobeerd, maar nee hoor. Op een gegeven moment ook de "a1b2c3"-boodschap (Zie onder andere http://forums.wireless.at...=cingular&thread.id=90936 ) .
Nou, denk je dan, dan maar een harde reset. In manual gekeken: Een harde reset uitvoeren:

1. Schakel het toestel uit.
2. Houd de VOLUME OMLAAG en ENTER-toetsen ingedrukt, en druk vervolgens op de AAN/UIT-toets.Deze handeling verwijdert al uw persoonlijke gegevens en stelt alle instellingen in op de standaardinstellingen van de fabrikant. Houd de Volume omhoogtoets ingedrukt om de fabrieksinstellingen te heractiveren, of druk op een willekeurige knop om te annuleren.
3. Druk op de VOLUME OMHOOG-toets om de harde reset uit te voeren, of druk op een andere toets om de reset te annuleren.

Nou, mooi niet. Niets harde reset. Ja, en dan heb je een toestel, waar je niks meer mee kunt ......

Iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
Heb je ook al de Touch Cruise 1 manier van Hard Reset geprobeerd (zoals beschreven in de OP)?

@ Dw1-nl: welke versie van s2u2 heb je erop staan? Er is sinds afgelopen donderdag v1.52 uit. Probeer die anders up te daten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josmandos
Wat is de "OP"?
Ik heb een site gevonden met allemaal harde resets, (http://www.hardreset.eu/index_en.html), inclusief de Cruise I, maar helaas exclusief de II. Als ik de Cruise I moet nadoen volgens deze site, moet ik wel even weten wat de corresponderende GPS/MESSAGING and INTERNET EXPLORER buttons zijn. En ook de reset-knop zit heel ergens anders.

[ Voor 6% gewijzigd door josmandos op 08-03-2009 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

brrrt schreef op zondag 08 maart 2009 @ 18:16:
Heb je ook al de Touch Cruise 1 manier van Hard Reset geprobeerd (zoals beschreven in de OP)?

@ Dw1-nl: welke versie van s2u2 heb je erop staan? Er is sinds afgelopen donderdag v1.52 uit. Probeer die anders up te daten.
Ik heb nu s2u2 eraf gegooid maar de muziek stopt nog steeds als ik het scherm uit zet naja hij gaat op pauze. Verder even updaten naar v1.52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
josmandos schreef op zondag 08 maart 2009 @ 18:26:
Wat is de "OP"?
Ik heb een site gevonden met allemaal harde resets, (http://www.hardreset.eu/index_en.html), inclusief de Cruise I, maar helaas exclusief de II. Als ik de Cruise I moet nadoen volgens deze site, moet ik wel even weten wat de corresponderende GPS/MESSAGING and INTERNET EXPLORER buttons zijn. En ook de reset-knop zit heel ergens anders.
OP is Opening Post (eerste post van de eerste pagina) :)
De GPS/Messaging en Internet Explorer button zijn de onderste 2 knoppen, die onder de rode en groene hardbutton zitten (bij jou footprints en gps). Bij ons zit de softreset knop onderin het toestel, maar dat moet niks uitmaken. Het is te proberen toch? :)
En anders de code ' 1234 ' / ' 0000 ' / "voer eigen pincode in" al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josmandos
Helaas, Brrt, de harde reset werkt niet op de Cruise I-manier.
Uiteraard had ik 0000 en 1234 al geprobeerd, evenals alle 4-cijferige codes die ik wel eens gebruik. De beveiliging van het toestel zorgt er voor dat ik tussen alle wachtwoordpogingen een periode moet wachten vóór ik de volgende mag proberen. Na ieder poging moet ik inmiddels 17m05s wachten, en dat wordt alleen maar meer ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
Tja, 't enige wat ik kan vinden is:
To Hard Reset Manually do the following:

1) Turn On Device
2) Remove Stylus and keep handy
3) Press Volume Down & Enter (Center DPAD Button) Simultaneously
4) Soft Reset and hold

It will bring you up a confirmation to continue pressing Volume Up or to hit any other button to cancel.

After Hard Reset it will ask you to reboot by pressing the Volume up button once again.

Setup your device as usual.
Dus iets wat ik niet had begrepen uit de NL versie is wat de "enter" button nou is, maar dat is dus de grote centrale knop. Misschien als je 't in 't Engels leest merk je een fout in jouw stappenplan? Ik zou 't anders echt niet weten...

[edit]
Misschien deze?
Sounds like something got missed in boot up sequence on your phone/ Try a hard reset:
1) Turn phone off (take battery out if needed)
2) Hold down both green and red button on front and turn turn phone back on with both buttons still held down.
3) Hit the big square button when it ask you to hit enter.
4) Phone will not do a hard reset - reboot.
En anders weet ik 't echt niet :P
Mail anders Windows Mobile of HTC NL (zijn vast wel op 't internet te vinden) voor verdere tips?

[ Voor 27% gewijzigd door brrrt op 08-03-2009 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josmandos
Bedankt voor al je hulp, Brrrt. Ook jouw laatste suggesties werken niet. En uiteraard is dat mailtje naar HTC Nederland al lang verstuurd. Ik houd jou/jullie op de hoogte !
Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-08 14:50

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Hmm zit dit topic en het topic over de Touch HD goed in de gaten te houden, en zit ernstig te twijfelen tussen de Touch HD (2) en de Cruise 2..

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josmandos
8)7 8)7 |:( Nou, het is gelukt. Ik denk dat ik veel te hard gedrukt heb of zo. Na lange tijd aan de (heel vriendelijke !) telefoon met de Helpdesk van HTC gehangen te hebben, ben ik naar een telefoonwinkel gegaan voor een "second opinion". Die meneer drukt op de toetsen, klaar ! :*)
Nou ben ik helemaal niet handig, dus wellicht heb ik steeds te hard op de toetsen gedrukt. Maar hij doet het weer. Ik zal toch zolang mogelijk van HardReset afblijven ........

Zoals gezegd: de HTC-helpdesk is snel en geduldig aan de telefoon. Mailtjes zijn, op een automatisch bevestigingsmailtje na, na 3 dagen nog niet beantwoord.

Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn80
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-08 15:30
Possible schreef op maandag 02 maart 2009 @ 16:13:
Hallo,

Zijn er mensen die de 3LIT3 VI ROM gebruiken? Ik vroeg me namelijk het volgende af: In deze rom zit de radio rom ingebaken (1.65.x.x.x unreleased versie) Als ik zo nu en dan op het xda forum lees, dan zie ik dat dit een enorme batterij slurper is. Is het mogelijk om deze versie rom te flashen en vervolgens een ''oudere'' radio rom erop te zetten? Ik ben namelijk erg tevreden met de 1.59.44.02 radio rom.
Ik heb nu een paar dagen 3LIT3 VI Clean en moet zeggen dat ik erg tevreden ben. Mijn cruise reageert nu lekker snel en is stabiel. Het enige min puntje is dat hij erg traag wordt bij het gebruik van IE, maar ik gebruik meestal toch Opera.

Over de radio 1.65.x.x.x die mee gebakken is. Ik merk er niets van dat het een batterij slurper is. Vergeleken met de radio die in de HTC officiele W6.1 rom zit merk ik geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-08 14:36
Heeft er iemand een oplossing voor het probleem dat mijn HTC Touch Cruise geen modem functie weergeeft? Ik kan netjes connecten via bluetooth of USB maar Dialup networking is niet beschikbaar. Op internet lees je er veel over, maar niemand heeft echt een concrete oplossing.
Weet iemand de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
pjaminon schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 18:17:
Heeft er iemand een oplossing voor het probleem dat mijn HTC Touch Cruise geen modem functie weergeeft? Ik kan netjes connecten via bluetooth of USB maar Dialup networking is niet beschikbaar. Op internet lees je er veel over, maar niemand heeft echt een concrete oplossing.
Niemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

pjaminon schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 18:17:
Bedoel jij niet gewoon datgene dat onder Programs, Settings, Settings, Connections staat ?
Ik zie daar staan, 'add a new modem connection'

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
Anders bestaat er ook een Opals USBtoPC, deze ziet eruit als USBtoPC van de Diamond, je krijgt dan keuze uit Activesync en USB modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt er ook Windows Mobile 6.5 voor HTC Cruise of eventueel een onofficiele rom van iemand met 6.5 voor de oude cruise?\
of is dit nog niet bekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 11:02:
Komt er ook Windows Mobile 6.5 voor HTC Cruise of eventueel een onofficiele rom van iemand met 6.5 voor de oude cruise?\
of is dit nog niet bekend
Een officiële weet ik niet, onofficieel en dus nog zwaar beta kun je vinden op http://forum.xda-developers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fulgore schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 13:40:
[...]

Een officiële weet ik niet, onofficieel en dus nog zwaar beta kun je vinden op http://forum.xda-developers.com
Dat 'zwaar' beta valt wel mee. hij loopt gewoon lekker hier. had ik niet verwacht(A)
bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
fulgore schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 09:52:
[...]

Bedoel jij niet gewoon datgene dat onder Programs, Settings, Settings, Connections staat ?
Ik zie daar staan, 'add a new modem connection'
brrrt schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 11:57:
Anders bestaat er ook een Opals USBtoPC, deze ziet eruit als USBtoPC van de Diamond, je krijgt dan keuze uit Activesync en USB modem.
Nee ik bedoel dat mijn HTC geen Dailup modem aanbiedt via bluetooth / usb. Ik wil hem hem gebruiken om in te bellen bij Tmobile. Met een Nokia werkt dit overigens prima, daar krijg je gewoon "dailup networking" te zien als service. De HTC biedt dit gewoon niet aan. Ik heb een vermoeden dat dit komt na de reparatie van mijn display. Voorheen stond er WM6.0 op en nu staat er 6.1 op, dit is overigens door de reparatieservice gedaan. Kan het zijn dat dit sinds 6.1 niet meer werkt?
USBtoPC doet overigens niet wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:09
pjaminon schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:39:
[...]

Nee ik bedoel dat mijn HTC geen Dailup modem aanbiedt via bluetooth / usb. Ik wil hem hem gebruiken om in te bellen bij Tmobile. Met een Nokia werkt dit overigens prima, daar krijg je gewoon "dailup networking" te zien als service. De HTC biedt dit gewoon niet aan. Ik heb een vermoeden dat dit komt na de reparatie van mijn display. Voorheen stond er WM6.0 op en nu staat er 6.1 op, dit is overigens door de reparatieservice gedaan. Kan het zijn dat dit sinds 6.1 niet meer werkt?
USBtoPC doet overigens niet wat ik wil.
Bedoel je "Internet Sharing" (\windows\intshrui.exe), waarmee je over usb of bluetooth de internetverbinding van je mobiel kan gebruiken?

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
Mr_Blobby schreef op maandag 23 maart 2009 @ 20:28:
[...]

Bedoel je "Internet Sharing" (\windows\intshrui.exe), waarmee je over usb of bluetooth de internetverbinding van je mobiel kan gebruiken?
Dit komt al in de buurt. De HTC heeft nu verbinding met tmobile en de laptop is ge-paired. ALs ik bij network connections kijk (xp) dan krijg ik echter geen ip op het bluetooth netwerk. Zie ik iets over het hoofd? Ik wil simpelweg op de laptop gebruik kunnen maken van de internetverbinding van m'n htc. Ik meen toch dat dit "vroeger" makkelijker ging.

Edit: het werkt (activesync did the trick)! Vreemd dat dit nu zo verborgen zit. Tnx iig :)

[ Voor 7% gewijzigd door holoX op 23-03-2009 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
@ Pjaminon

Ik gebruik WMWifirouter hiervoor. Dit programma zorgt ervoor dat je telefoon als router wordt herkend. Je hoeft alleen maar met je pc/laptop naar de wifi verbinding te connecten, en je bent verbonden op het internet via je telefoon :D Erg makkelijk moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Ik post het hier maar, aangezien er geen Opera topic is:

Als meer mensen er last van hebben dat Opera Mobile 9.5 een standaard SIP (software keyboard) forceert dan kan je dat zo uitschakelen:
Zoek met een REG editor (bijv SKTools) naar de key: "IsSIPInputMethod"
Deze staat waarschijnlijk in een map zoals deze: {42429667-ae04-11d0-a4f8-00aa00a749b9}

Verander daar de waarde van 1 naar 0

Er kunnen meerdere keys hiervan zijn. Ik heb ze allemaal op 0 gezet.

Hierna springt bij het gebruik van Opera je SIP niet terug naar het standaard keyboard.
Bron van het bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik gebruik die Opera 9.5 niet meer. Een pagina opbouwen duurt soms wel 30 seconden (wifi verbinding!) terwijl het in Opera Mini (die Java versie is dat) 3 seconden duurt voor dezelfde pagina. Het is dan nog wel een beta maar er is nog veel werk aan de winkel voor 'ie af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 13:51:
Ik gebruik die Opera 9.5 niet meer. Een pagina opbouwen duurt soms wel 30 seconden (wifi verbinding!) terwijl het in Opera Mini (die Java versie is dat) 3 seconden duurt voor dezelfde pagina. Het is dan nog wel een beta maar er is nog veel werk aan de winkel voor 'ie af is.
Tja, veel surf ik niet op m'n Cruise, maar voor het beetje vind ik Opera het meest geschikte. Iedereen zijn eigen voorkeur. Ik sta wel met hoge verwachtingen op de mobiele Firefox te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:58

TheVMaster

Moderator WOS
pjaminon schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:39:
[...]

Dit komt al in de buurt. De HTC heeft nu verbinding met tmobile en de laptop is ge-paired. ALs ik bij network connections kijk (xp) dan krijg ik echter geen ip op het bluetooth netwerk. Zie ik iets over het hoofd? Ik wil simpelweg op de laptop gebruik kunnen maken van de internetverbinding van m'n htc. Ik meen toch dat dit "vroeger" makkelijker ging.

Edit: het werkt (activesync did the trick)! Vreemd dat dit nu zo verborgen zit. Tnx iig :)
Zit volgens mij al 'zo verborgen' sinds WM6 als je het mij vraagt. Ach..het werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Iemand al eens meegemaakt dat de reminders van je agenda items niet meer verschijnen? Ze staan ingesteld maar ze doen het domweg niet... dat deed het eerst wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat mijn Cruise na drie keren nog steeds niet vlekkeloos functioneerde, heb ik HTC een klachtenbrief geschreven. Ik heb hen verzocht mijn toestel te vervangen door een nieuwe daar reparatie onmogelijk bleek.

Mijn verzoek is ingewilligd en ik heb sinds gisteren een volledig nieuw toestel retour gekregen. Helaas niet inclusief accessoires of nieuwe doos maar gewoon in mijn oude originele doos.

Vanavond heb ik TT7 geïnstalleerd. Werkt vlekkeloos echter ik kan TT nu niet via mijn sneltoets linksonder opstarten. Moet naar mijn geheugenkaart gaan en dan daar op navigator drukken. Vervolgens start TT dan.

Nu wil ik terug naar hetgeen ik gewend was, TT opstarten met sneltoets. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan herstellen? Overigens, ik ben geen techneut dus liefst een zo simpel mogelijk antwoord...

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 22:03:
Nadat mijn Cruise na drie keren nog steeds niet vlekkeloos functioneerde, heb ik HTC een klachtenbrief geschreven. Ik heb hen verzocht mijn toestel te vervangen door een nieuwe daar reparatie onmogelijk bleek.

Mijn verzoek is ingewilligd en ik heb sinds gisteren een volledig nieuw toestel retour gekregen. Helaas niet inclusief accessoires of nieuwe doos maar gewoon in mijn oude originele doos.

Vanavond heb ik TT7 geïnstalleerd. Werkt vlekkeloos echter ik kan TT nu niet via mijn sneltoets linksonder opstarten. Moet naar mijn geheugenkaart gaan en dan daar op navigator drukken. Vervolgens start TT dan.

Nu wil ik terug naar hetgeen ik gewend was, TT opstarten met sneltoets. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan herstellen? Overigens, ik ben geen techneut dus liefst een zo simpel mogelijk antwoord...

Dank
Via start naar instellingen gaan
dan op het eerste tab blad de snelkoppeling knoppen (buttons in het engels) openen
Vervolgens op knop 1 de toepassing Tomtom navigator selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 14:26:
Iemand al eens meegemaakt dat de reminders van je agenda items niet meer verschijnen? Ze staan ingesteld maar ze doen het domweg niet... dat deed het eerst wel goed.
Voor het nageslacht: even synchen met Outlook heeft het probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bogey Dope schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 10:12:
[...]

Via start naar instellingen gaan
dan op het eerste tab blad de snelkoppeling knoppen (buttons in het engels) openen
Vervolgens op knop 1 de toepassing Tomtom navigator selecteren.
Heb ik reeds geprobeerd, werkt helaas niet. Kan het komen omdat TomTom op het geheugenkaartje is geïnstalleerd, dat het niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 16:27:
[...]

Heb ik reeds geprobeerd, werkt helaas niet. Kan het komen omdat TomTom op het geheugenkaartje is geïnstalleerd, dat het niet werkt?
Zou goed kunnen, ikzelf heb m gewoon op de telefoon staan, het programma zelf is echt niet groot, bovendien heeft de Cruise best een grote ROM, ruimte zat dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongens, ik heb TomTom Navigator 7 op mijn Htc touchcruise II en nu is de taal instelling per ongeluk ingesteld op Duits. Ik heb alles geprobeerd maar ik kom niet meer in de instelling voor taal en dergelijke. Iemand die weet hoe ik de taal op Nederlands kan instellen?

verder kan ik geen Youtube video's afspelen en dat schijnt aan flashplayer te liggen dus die wil ik verwijderen en opnieuw installeren.
Hoe verwijder ik programma's op de TouchCruise 2? systeem programma's bedoel ik, zoals TomTom en flashPlayer etc etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:09
Zijn er al meer mensen met WM 6.5(Core 21198) geinstalleerd?Ik heb hem sinds gisteravond draaien en hij is bloedje snel.....ik kan het iedereen aanraden....

het enige probleem dat ik tot nu toe ben tegengekomen is het syncen met ActiveSync met XP SP2.....op mijn werk functioneert het prima met SP3.....

TT7 en alle andere applicaties werken prima....wel icm radio 1.65....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 18:16:
jongens, ik heb TomTom Navigator 7 op mijn Htc touchcruise II en nu is de taal instelling per ongeluk ingesteld op Duits. Ik heb alles geprobeerd maar ik kom niet meer in de instelling voor taal en dergelijke. Iemand die weet hoe ik de taal op Nederlands kan instellen?

verder kan ik geen Youtube video's afspelen en dat schijnt aan flashplayer te liggen dus die wil ik verwijderen en opnieuw installeren.
Hoe verwijder ik programma's op de TouchCruise 2? systeem programma's bedoel ik, zoals TomTom en flashPlayer etc etc..
Dit meen je niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

LOL :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
Even een nieuwe uitdaging:
weet iemand hoe je, wanneer je een telefoonnummer intoetst, van die irritante toets-tonen afkomt? Bij elk cijfer dat je indrukt krijg je een keiharde toon te horen. Dit is (zover ik heb gevonden) niet uit te zetten in de geluiden/meldingen, misschien met een registry aanpassing?

Ik draai WM 6.1 met de M-Amine NL Rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:21

timovd

Voorsprong door techniek

Settings --> phone --> keypad: short tones/long tones/off.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 15:43
Dat is ook het eerste wat ik dacht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
timovd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 08:13:
Settings --> phone --> keypad: short tones/long tones/off.
*zucht*
ik ben af en toe echt een prutser! :+
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
Welke Radioversie heeft iedereen hier?

Ik heb met KPN thuis bijna geen bereik (krijg gaak smsjes dat ik een oproep gemist heb), terwijl ik volgens KPN zelf goed bereik moet hebben. Lijkt me ook vreemd, aangezien Groningen centrum (in omgeving Amersfoort waar ik werk heb ik nergens last van) niet het grootste gehucht van Nederland is.

Nu denk ik dat dit ligt aan mijn radioversie, ik heb de M-Amine ROM met radio 1.59.44.02, protocol 25.87.30.08H.

Kan het hieraan liggen? De vorige keer dat ik met dit probleem kwam heb ik de radio ook al upgedate, maar dat heeft iets, maar weinig geholpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 15:43
brrrt schreef op woensdag 15 april 2009 @ 16:58:

Ik heb met KPN thuis bijna geen bereik (krijg gaak smsjes dat ik een oproep gemist heb), terwijl ik volgens KPN zelf goed bereik moet hebben. Lijkt me ook vreemd, aangezien Groningen centrum (in omgeving Amersfoort waar ik werk heb ik nergens last van) niet het grootste gehucht van Nederland is.

Nu denk ik dat dit ligt aan mijn radioversie, ik heb de M-Amine ROM met radio 1.59.44.02, protocol 25.87.30.08H.

Kan het hieraan liggen? De vorige keer dat ik met dit probleem kwam heb ik de radio ook al upgedate, maar dat heeft iets, maar weinig geholpen...
Ik heb hier Radio 1.59.42.23 welke erg goed werkt.
Dit is in combinatie met de R7 rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

brrrt schreef op woensdag 15 april 2009 @ 16:58:
Ik heb 1.59.42.15 draaiend met PDAVIET ROM WM 6.5 Build 21202.5.0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

fulgore schreef op donderdag 16 april 2009 @ 08:31:
....met PDAVIET ROM WM 6.5 Build 21202.5.0.0
Ik dacht dat deze ROM alleen de Vietnamese taal ondersteunde... Is het wat? Maw: zou je deze ROM aanraden boven de vorige (welke is dat) die je draaide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

jbr schreef op donderdag 16 april 2009 @ 11:13:
[...]

Ik dacht dat deze ROM alleen de Vietnamese taal ondersteunde... Is het wat? Maw: zou je deze ROM aanraden boven de vorige (welke is dat) die je draaide?
Ik had hiervoor (tot vorige week) de Touch-IT M2D rom draaien maar in tegenstelling tot wat ik eerder zei dat WM6.5 nog beta is, voelt deze rom ZEKER niet aan als beta. Ik ben er zeer content mee.
Hij is out of the box Engels.
Alles wat ik er mee wil doen doet het en zelfs nog sneller en stabieler dan mijn vorige roms.
Enige wat je nog moet doen om te kunnen internetten is bijv. Opera erop zetten aangezien IE (nog) niet werkt.
En streaming media heb ik nog niet werkend, nou ja, boeien ...

Dus ja, ik zou deze aanraden.

Maar! Op eigen risico he :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

fulgore schreef op donderdag 16 april 2009 @ 14:00:
Dus ja, ik zou deze aanraden.

Maar! Op eigen risico he :D
No problem, dat flashen is een eitje. Zit die radio rom erbij ingebakken of is dit een overblijfsel van een eerdere flash actie (of -en dat kan natuurlijk ook nog- heb je deze er zelf opgezet?) :P

Ik draai nu zelf 3lit3 Full - radio rom 1.65.30.09 - Erg compleet, maar loopt nog wel eens vast of vertoont raar gedrag dat alleen met een reset te verhelpen is. Bovendien valt me op dat de batterij stukken minder lang meegaat dan met de radio rom die ik bij udK r4 had. Misschien toch maar eens over naar die PDAVIET... ben je ook tevreden over het batterij verbruik? Hoe lang gaat ie mee?

[ Voor 34% gewijzigd door jbr op 16-04-2009 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

jbr schreef op donderdag 16 april 2009 @ 14:52:
[...]

No problem, dat flashen is een eitje. Zit die radio rom erbij ingebakken of is dit een overblijfsel van een eerdere flash actie (of -en dat kan natuurlijk ook nog- heb je deze er zelf opgezet?) :P

Ik draai nu zelf 3lit3 Full - radio rom 1.65.30.09 - Erg compleet, maar loopt nog wel eens vast of vertoont raar gedrag dat alleen met een reset te verhelpen is. Bovendien valt me op dat de batterij stukken minder lang meegaat dan met de radio rom die ik bij udK r4 had. Misschien toch maar eens over naar die PDAVIET... ben je ook tevreden over het batterij verbruik? Hoe lang gaat ie mee?
De radio rom heb ik er ooit zelf eens opgezet. Het wordt door PDAVIET dacht ik ook aangeraden om de 1.59 radio te gebruiken. Waarom weet ik niet.
Ik heb tot nu toe (even afkloppen) nog geen reset hoeven uit te voeren.
De batterij gaat naar mijn idee ook veel langer mee dan de voorgaande rom, ik denk dat hij zonder moeite 4 á 5 dagen meegaat bij normaal gebruik.
Natuurlijk afhankelijk van wat je er allemaal meedoet, ga je uren internetten dan is ie 'wat' sneller leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Is dit topic eigenlijk ook voor de Cruise II? Ik kan voor dat toestel geen apart topic vinden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

fulgore schreef op donderdag 16 april 2009 @ 15:24:
De radio rom heb ik er ooit zelf eens opgezet. Het wordt door PDAVIET dacht ik ook aangeraden om de 1.59 radio te gebruiken. Waarom weet ik niet.
Andere versies zullen wel problemen geven met bijvoorbeeld de werking van de camera of GPS, dat heb ik bij udK ook wel eens gehad. Heb je trouwens last van de bugs die men in dat topic op XDA noemt? OF werkt alles naar behoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
Fire69 schreef op maandag 20 april 2009 @ 07:12:
Is dit topic eigenlijk ook voor de Cruise II? Ik kan voor dat toestel geen apart topic vinden? :?
Officieel niet, maar er worden wel Cruise2 vragen gesteld, dus het kan altijd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Ah, heel goed. :)

Nou dan, wie heeft 'em en hoe bevalt hij? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom nog een 'oude' Cruise2 willen?
HTC Touch Diamond2 is even duur en heeft een veeeeel beter beeldscherm om maar even wat te noemen...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
CLB schreef op maandag 20 april 2009 @ 22:57:
HTC Touch Diamond2 is even duur en heeft een veeeeel beter beeldscherm om maar even wat te noemen...
Omdat ik op het werk een telefoon mag kiezen uit een lijst en de Diamond2 staat er niet tussen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Eerlijk gezegt zou ik ze alle 3 niet meer willen, als ik een nieuwe telefoon zou kopen zou ik een met uitschuifbaar toetsenbord kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Nah, ik ga hem enkel gebruiken voor bellen en navigatie. SMS'en doe ik nauwelijks, en mailen al helemaal niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

jbr schreef op maandag 20 april 2009 @ 09:03:
[...]

Andere versies zullen wel problemen geven met bijvoorbeeld de werking van de camera of GPS, dat heb ik bij udK ook wel eens gehad. Heb je trouwens last van de bugs die men in dat topic op XDA noemt? OF werkt alles naar behoren?
Ik heb inmiddels de 21500 erop gezet, eerst die van pcarvalho maar daar kreeg ik totaal geen geluid uit met mijn radio, ook de icoontjes vond ik veel te klein voor mijn toch redelijke normale vingers. Daarna maar snel 21500 van pdaviet erop gezet. Is toch wat betrouwbaarder in mijn geval.
Ik moet zeggen dat ik niet veel van die bugs herken. Het lijkt ook wel of sommigen niet goed lezen/zoeken/kijken, maar direct gaan roepen.
Dat van de touchflo uitzetten dat herken ik wel maar is niet schokkend, gebruikte ik toch nooit.
IE werkt itt de vorige versie nu wel perfect. Maar de iris browser is toch wel wat sneller hoor. Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Als ik via wifi op msn zit gaat het scherm vanzelf na 3 minuten uit maar dan valt wifi ook uit en msn ook is er een manier om gewoon wifi verbinding te houden als het scherm uitstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-08 20:59

n00bs

Het is weer Zomer!

Diamond is lomp groot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Vindt je? Ik heb ondertussen besloten om uit het lijstje de Touch HD te kiezen. Dus die Diamond2 valt wel nog mee eigenlijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-08 20:59

n00bs

Het is weer Zomer!

Fire69 schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 15:34:
[...]

Vindt je? Ik heb ondertussen besloten om uit het lijstje de Touch HD te kiezen. Dus die Diamond2 valt wel nog mee eigenlijk. :P
Dat is zeker waar ;)
Ik ben ook nog rustig aan het kijken. Persoonlijk vind ik de nieuwe Acer''s erg mooi, maar qua functionaliteit blijf ik de HTC's mooie toestellen vinden. Ik hoop eigenlijk nog op een nieuwe Cruise met een mooiere look, iets minder gewicht en een paar "echte" toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
De cruise2 is kleiner, heeft echte toetsen erop zitten en is lichter...
Verder komt er zover ik weet tot de zomer geen andere HTC uit die dit heeft...
Niet van wat ik vandaag bij HTC losgepeuterd heb... Ze bleven maar praten over de Touch PRO 2 die in juni komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook 2dehands zo'n Cruise op de kop getikt.
Wat ik me nu afvraag is waar TT vandaan haalt waar ik zit.
Ik heb hem van iemand uit Arnhem. De gratis kaart kan ik dus alleen van Arnhem e.o downloaden en niet die van Rotterdam e.o waar ik woon. Hoe is dat aan te passen? Of heeft dat ie met registrate te maken? De vorige eigenaar heb ik gevraagd heeft nog niet gereageert. Hardreset en opnieuw installeren van TT heb ik al gedaan, hielp niet.Wel een mooi device.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2009 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 15-08 14:50

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik neem aan dat je de "oude" cruise hebt en niet de cruise 2? Waarschijnlijk zat daar een proefversie van tomtom bij waarin je de kaart van je woonplaats gratis kon downloaden. Voor de volledige kaart van nederland mag je dus de knip trekken.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CAP-Team schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 20:59:
Ik neem aan dat je de "oude" cruise hebt en niet de cruise 2? Waarschijnlijk zat daar een proefversie van tomtom bij waarin je de kaart van je woonplaats gratis kon downloaden. Voor de volledige kaart van nederland mag je dus de knip trekken.
De öude"
Ik had het dus over EEN kaart van EEN stad. Die is gratis. Niet over een kaart van geheel Nederland! Voor de rest zie m'n vorige bericht!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2009 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:18

Pinobigbird

doesn't share food!

De vorige eigenaar heeft waarschijnlijk ook de gratis stadskaart gedownload, en heeft toen gekozen voor Arnhem. De device-id is door de website van TomTom gekoppeld aan de stadskaart van Arnhem. Als je nu dus de gratis stadskaart wilt downloaden, kan je alleen nog kiezen voor Arnhem, precies zoals het hoort.

Het zou ook raar zijn als je nu ook de stadskaart van Rotterdam zou kunnen downloaden. Dan zou je alle stadskaarten (zijn er een stuk of 10) stuk voor stuk kunnen downloaden en heb je dus in totaal heel Nederland gratis. Om dat te voorkomen wordt dus je device-id meegezonden in de downloadrequest en is bijgehouden wat de eerste keuze was.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Pagina: 1 ... 15 ... 17 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de HTC Touch Cruise. Discussie over welk abonnement je er het beste bij kan nemen of welke voorraad een leverancier heeft, hoort hier niet.

Blijkbaar is het voor dit topic nodig om het volgende speciaal onder de aandacht te brengen. Als je je HTC wil verkopen, plaats deze dan op http://tweakers.net/aanbod. Als je hem in dit topic plaatst, zal je bericht worden aangepast.