• Beckero
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-05-2023
Da BJ schreef op woensdag 12 november 2008 @ 20:21:
@Beckero
wel een hardspl uitgevoerd?
Ok, dat is dus het probleem. Had me beter eerst wat beter verdiept voor het te vragen...
Heb het tooltje al gedownload en zal het straks proberen. Juist nog een vraagje: wat is het resultaat van die HardSpl? Een wijziging aan de huidige rom neem ik aan? Na die hardspl is de cruise nog steeds bruikbaar? of moet je eerst de Amine er dan opzetten voor hij weer bruikbaar is?

Kan die hardspl nadien nog ongedaan gemaakt worden? Zo ja, waar kan ik die info vinden?

Bedankt

• Mount
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:30
Inmiddels Syrius R4 geflashed, en nogsteeds last van traagheid t.o.v. de bijgeleverde 6.1 rom. Nu heb ik geprobeerd M2D uit te zetten, en nu gaat het gewoon veel sneller. Probleem zit hem dus in de M2D, maar het lijkt wel of ik hier als enigste last van heb?

Verwijderd

@ Mister-Mark

Ik heb gullum Dutch Diamond keys dit cabje gedllt en geinstalleerd. Daarna een softreset gedaan. En wanneer ik dan weer sms open kan ik nog steeds geen NL T9 aanzetten. Wat doe ik fout ? Of vergeet ik wat ?

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
Beckero schreef op donderdag 13 november 2008 @ 09:56:
[...]

Ok, dat is dus het probleem. Had me beter eerst wat beter verdiept voor het te vragen...
Heb het tooltje al gedownload en zal het straks proberen. Juist nog een vraagje: wat is het resultaat van die HardSpl? Een wijziging aan de huidige rom neem ik aan? Na die hardspl is de cruise nog steeds bruikbaar? of moet je eerst de Amine er dan opzetten voor hij weer bruikbaar is?

Kan die hardspl nadien nog ongedaan gemaakt worden? Zo ja, waar kan ik die info vinden?

Bedankt
De hardspl zorgt ervoor dat de rom van je telefoon ge-unlocked wordt. Nu is het gelocked op HTC Roms alleen, en die lock haal je er met de HardSPL af. De HardSPL kan ongedaan gemaakt worden, maar weet niet precies hoe. Dit staat wel op het XDA forum.

• Mister-Mark
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-08 07:30
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 11:20:
@ Mister-Mark

Ik heb gullum Dutch Diamond keys dit cabje gedllt en geinstalleerd. Daarna een softreset gedaan. En wanneer ik dan weer sms open kan ik nog steeds geen NL T9 aanzetten. Wat doe ik fout ? Of vergeet ik wat ?
Het hoofdbestand is gullum Diamonds keys, daarnaast heb je ook nog de gullum Dutch Diamonds keys files. je moet dus 2 cabs flashen. eerst de gullum Diamonds keys en daarna de dutch files.

Dus waarschijnlijk ben je het hoofdbestand vergeten en heb je alleen de NL 'language' file geflashd.

[ Voor 8% gewijzigd door Mister-Mark op 13-11-2008 16:00 ]

Verwijderd

[quote]Mister-Mark schreef op woensdag 12 november 2008 @ 11:11:
[...]

Heb je erna wel een harde reset gedaan?? Meteen na de flash; daar is dat probleem aan te wijten namelijk.
Verder moet je ff zoeken op EZinput keyboard. Daar kun je ook mooi de T9 taal bij doen...
Deze dus http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=426281

Gullum remt de zooi allemaal erg af is mijn mening....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2008 16:05 ]

Verwijderd

MountMan schreef op donderdag 13 november 2008 @ 10:16:
Inmiddels Syrius R4 geflashed, en nogsteeds last van traagheid t.o.v. de bijgeleverde 6.1 rom. Nu heb ik geprobeerd M2D uit te zetten, en nu gaat het gewoon veel sneller. Probleem zit hem dus in de M2D, maar het lijkt wel of ik hier als enigste last van heb?
Probeer de Khanx 1.4 eens; die loopt beter dan de R4.

• Beckero
Installatie ondertussen vlot verlopen. Ziet er erg leuk uit. Maar wat ik me afvraag. Is dit een andere versie van de 'originele' of 'echte' touchflo3d? De animaties zijn minder duidelijk of soms niet te zien in tegenstelling tot wat je op youtube soms te zien krijgt...

• brrrt
Wat je nu hebt is TouchFLO 2D, ook wel te zien op de HTC Touch 3G (nieuw).
Die animaties die je bedoeld zijn van TouchFLO 3D, te zien op de Diamond, Pro en HD.

Verwijderd

@ Mister-Mark

Het werkt ! Ik was idd de hoofd cab vergeten te flashen !
Mijn dank is groot !

• Beckero
brrrt schreef op donderdag 13 november 2008 @ 17:30:
Wat je nu hebt is TouchFLO 2D, ook wel te zien op de HTC Touch 3G (nieuw).
Die animaties die je bedoeld zijn van TouchFLO 3D, te zien op de Diamond, Pro en HD.
Zijn er al ROMS beschikbaar met de TouchFlo3D? Heb al op de fora gezocht maar het enige dat ik kan terug vinden is dat deze nog steeds in ontwikkeling zijn?

• brrrt
Beckero schreef op donderdag 13 november 2008 @ 18:31:
[...]

Zijn er al ROMS beschikbaar met de TouchFlo3D? Heb al op de fora gezocht maar het enige dat ik kan terug vinden is dat deze nog steeds in ontwikkeling zijn?
Er is er één van Itje, maar die is nog redelijk buggy. Je kan je scherm bijvoorbeeld niet uit zetten wanneer je die ROM hebt. Ze zijn er druk mee bezig (dat is ook P3D waar ze 't over hebben).
Je moet dus nog even geduld hebben :)

Verwijderd

CSB schreef op donderdag 13 november 2008 @ 09:07:
[...]

Ik ben niet weg van udK. Hij is mij iets te eigenwijs. Zijn roms zijn redelijk tot goed. Het enige waar ik geen kritiek op kan hebben is dat hij vernieuwend is en vaak met nieuwe dingetjes komt.

M-Amine heeft een zeer goede M2D rom in verschillende talen. Kijk, dat is top. Weinig tot geen bugs, standaard goede tooltjes geinstalleerd om eventueel je PPC te tweaken. (super hoor, total commander erin gebakken) En de P3D driver erin. Die zit niet in die van udK. Hij vind dat niet echt nodig. (zie mijn 2e zin van deze post)
Ik zie het nut ook niet van de 3D driver. Minder dan 1% van de programma's die er zijn gebruiken ze... Verder is ALLES 2D. Ze kunnen beter daar meer tijd in steken dan dat achterlijke 3D gebeuren. Alsof er iemand COD2 gaat spelen op zn TC...

• brrrt
ik had TombRaider 2 op m'n telefoon, dat ging toen echt mis :P
Het gaat erom dat we 't nu hebben, nu hebben mensen minder te zeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:03

CSB

:D

Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 20:11:
[...]

Ik zie het nut ook niet van de 3D driver. Minder dan 1% van de programma's die er zijn gebruiken ze... Verder is ALLES 2D. Ze kunnen beter daar meer tijd in steken dan dat achterlijke 3D gebeuren. Alsof er iemand COD2 gaat spelen op zn TC...
Nee, maar touchFlo3D wil je toch wel? Daar heb je toch echt die driver voor nodig.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 10:22
Precies... en om het nou achterlijk te noemen vind ik ook weer wat ver gaan :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EbOoZ schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 13:13:
Precies... en om het nou achterlijk te noemen vind ik ook weer wat ver gaan :>
Nou ok dan, maar iedereen zeurt over 3d hier en 3d daar. Alle progjes gebruiken 2d drivers en die zijn ook bagger. Dus ik ben meer voor t 2d gebeuren.. en tf3d... mijn pa heeft een diamond, maar ikkan nu niet zeggen dat t zon meerwaarde heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:00
Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 11:48:
[...]

Nou ok dan, maar iedereen zeurt over 3d hier en 3d daar. Alle progjes gebruiken 2d drivers en die zijn ook bagger. Dus ik ben meer voor t 2d gebeuren.. en tf3d... mijn pa heeft een diamond, maar ikkan nu niet zeggen dat t zon meerwaarde heeft...
De meerwaarde is dat tf3d er best wel gelikt uit ziet. En als de Cruise het gewoon hoort aan te kunnen dan is het alleen maar mooi dat er een community is die er wil voor gaan zorgen dat het kok daadwerkelijk kan.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:24

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Vraagje over de e-mail settings in de Touch Cruise. Ik gebruik prive chello, dus ik heb alles ingesteld in de Touch Cruise volgens de chello mail servers en zo. Ophalen van mail gaat perfect. Maar bij verzenden krijg ik steeds de melding dat hij niet kan verzenden, dat ik mijn verbinding en instellingen moet controleren enz.

Een collega van me heeft een Experia en bij hem werkt het wel gewoon. We gebruiken beide T-mobile, ik het PIT en hij heeft Web and walk, dat is het enige verschil. De instellingen heb ik gecontroleerd met die van mijn collega en die komen overeen. Heeft iemand hier een oplossing voor?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcoorn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-08-2023
@BeQuietAndDrive

Bij de uitgaande (SMTP) mailserver moet je een vinkje zetten bij

X Uitgaande server vereist bevestiging

X Dezelfde naam en hetzelfde wachtwoord gebruiken voor het verzenden van e-mail

Je wil posten vanaf een ander netwerk dan Chello, en vanwege spam etc kan dat dus niet anoniem.

Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 19:56

voz

De echte kenner

BeQuietAndDrive schreef op maandag 17 november 2008 @ 13:58:
Vraagje over de e-mail settings in de Touch Cruise. Ik gebruik prive chello, dus ik heb alles ingesteld in de Touch Cruise volgens de chello mail servers en zo. Ophalen van mail gaat perfect. Maar bij verzenden krijg ik steeds de melding dat hij niet kan verzenden, dat ik mijn verbinding en instellingen moet controleren enz.

Een collega van me heeft een Experia en bij hem werkt het wel gewoon. We gebruiken beide T-mobile, ik het PIT en hij heeft Web and walk, dat is het enige verschil. De instellingen heb ik gecontroleerd met die van mijn collega en die komen overeen. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Misschien heeft het hiermee te maken?

http://support.microsoft.com/kb/958639/en-us

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Bijzonder, mijn collega heeft dat vinkje niet aanstaan, bij mij maakt het in elk geval geen enkel verschil: hij verzend niet.

Bovenstaande fix is voor Windows Mobile 6.1, ik heb 6.0. Als je Windows Update laat zoeken dan zegt hij ook dat er geen updates zijn voor mijn device.

Misschien moet ik updaten naar 6.1 (als dat al kan), dat heeft die Sony van mijn collega er ook op staan. Zou dat kunnen helpen, zou het daaraan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat het al eens gevraagd was, maar kan het in voorgaande topics niet terug vinden:

Is er een mogelijkheid dat ik automatisch kan instellen dat mijn telefoon op een bepaalde tijd, zeg 23.00 's avonds op vliegtuigmodus gaat en dan om bijv 7 uur weer op normaal geluid?

Ik wordt namelijk vaak wakker van mailtjes die 's nachts binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister-Mark
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 20:43:
Ik dacht dat het al eens gevraagd was, maar kan het in voorgaande topics niet terug vinden:

Is er een mogelijkheid dat ik automatisch kan instellen dat mijn telefoon op een bepaalde tijd, zeg 23.00 's avonds op vliegtuigmodus gaat en dan om bijv 7 uur weer op normaal geluid?

Ik wordt namelijk vaak wakker van mailtjes die 's nachts binnenkomen.
Ik ken er geen 'officiele' manier voor maar wat je wel kunt doen is in je agenda een agenda item te zetten van 23:00 tot 7:00 met de status bezet en dan je telefoon geluid in te stellen op automatisch. Als er dan een agenda item staat dan gaat hij op trillen of stil ligt aan je instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Mister-Mark:
Dank voor je tip. Ik kan nergens vinden waar ik mijn telefoongeluid op "automatisch" kan zetten. Kun je me vertellen waar ik dat kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister-Mark
Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 11:51:
@ Mister-Mark:
Dank voor je tip. Ik kan nergens vinden waar ik mijn telefoon geluid op "automatisch" kan zetten. Kun je me vertellen waar ik dat kan vinden?
Waar je het in het standaard Windows Mobile kunt vinden weet ik niet precies, als het er überhaupt al inzit standaard. Kan iemand daar op aanvullen evt? Ik gebruik de M-Anime Rom waar het deel uit maakt van TouchFlo2D.

Programma's waar je het zeker mee kunt doen:
SBSH PhoneWeaver
SPB Phone Suite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nou toch iets vaags met Opera Mini. Als ik naar een willekeurige site ga met een password veld en daar wat in vul, zie ik gewoon wat ik intik (dus geen ****). Als ik dan OK doe, staat er niets in het veld.
Als ik echter vanuit het passwordveld (dus tijdens invullen) op het toetsenbord klik en vervolgens Opties en direct weer OK doe, gaat het wel goed?
Ik had dit met de nieuwste versie (4.1 of 4.2), heb die al vervangen door de oude 3.1. In 3.1 zat ook het probleem, na prutsen kwam ik bij de oplossing door opties op te vragen. Weet niet of het ook in 4.x werkt.

Ik kan er niet echt op googlen, aangezien password en wachtwoord zovaak op andere wijzen worden gebruikt. Ik vind iig niemand met hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

BeQuietAndDrive schreef op maandag 17 november 2008 @ 13:58:

Even hierop terugkomend. Ondertussen ben ik hier iets verder mee. Alle instellingen zijn denk ik goed, want hij verzend nu inmiddels mail via chello via GPRS van T-mobile. Maar niet altijd, soms moet je het een paar keer proberen. Het LIJKT wel af te hangen van of hij verbind met G of H, bij G lukt het meestal wel en bij H meestal niet. Is dat een vreemde redenering?

Ondertussen heb ik de internet instellingen ook nog eens doorlopen. Maar de Experia van mijn collega staat pre-defined en daar laten de internet instellingen zich niet op het scherm tonen omdat het een T-Mobile branded toestel is. Ik denk dat het hem daarin zit. Hij kan dus gewoon verzenden via chello mailservers, ik niet. Weet iemand toevallig hoe die instellingen (onder start > settings > connections > connections)?

[ Voor 16% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 20-11-2008 14:09 ]

• brrrt
Mister-Mark schreef op woensdag 19 november 2008 @ 12:43:
[...]

Waar je het in het standaard Windows Mobile kunt vinden weet ik niet precies, als het er überhaupt al inzit standaard. Kan iemand daar op aanvullen evt? Ik gebruik de M-Anime Rom waar het deel uit maakt van TouchFlo2D.

Programma's waar je het zeker mee kunt doen:
SBSH PhoneWeaver
SPB Phone Suite
Het staat op de standaard HTC Rom, gewoon onder de tabblad geluiden, waar je ook het toestel op trillen en stil kan zetten. Het is de 4e optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 16:13:
Ik heb nou toch iets vaags met Opera Mini. Als ik naar een willekeurige site ga met een password veld en daar wat in vul, zie ik gewoon wat ik intik (dus geen ****). Als ik dan OK doe, staat er niets in het veld.
Als ik echter vanuit het passwordveld (dus tijdens invullen) op het toetsenbord klik en vervolgens Opties en direct weer OK doe, gaat het wel goed?
Ik had dit met de nieuwste versie (4.1 of 4.2), heb die al vervangen door de oude 3.1. In 3.1 zat ook het probleem, na prutsen kwam ik bij de oplossing door opties op te vragen. Weet niet of het ook in 4.x werkt.

Ik kan er niet echt op googlen, aangezien password en wachtwoord zovaak op andere wijzen worden gebruikt. Ik vind iig niemand met hetzelfde probleem.
Niemand???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
Ik heb hetzelfde "probleem". Kies als ik ga internetten altijd voor het Diamond Keyboard en dan doet 'ie het wel (ik heb btw de oplossing van Gullums keys).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johansw
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-08 20:06
Ik heb sinds kort geen geluid meer. Dwz kan wel bellen en gebeld worden maar kan geen muziek meer horen. Ook het geluid van TomTom is weg.

Rom 3.13.404.0 NLD
Radioversie 1.59.42.15
Als ik een andere radio installeer ben ik dan alle gegevens kwijt? Of heeft het geen zin om dit te doen?
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Heb je niet gewoon de tonen uit staan?
Dus met het schuifknopje links op te telefoon eens om hoog drukken...

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johansw
EWK schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 11:30:
Heb je niet gewoon de tonen uit staan?
Dus met het schuifknopje links op te telefoon eens om hoog drukken...
had ik al gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johansw
johansw schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 11:55:
[...]

JAAAAAA dat was het bedankt!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EbOoZ schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 16:34:
Ik heb hetzelfde "probleem". Kies als ik ga internetten altijd voor het Diamond Keyboard en dan doet 'ie het wel (ik heb btw de oplossing van Gullums keys).
Welke oplossing???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
Een ander toetsenbord kiezen als je gaat internetten?
Dan werkt 't vaak wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
Oplossing in de zin van nederlandse T9 op m'n mobiel ;)

Als ik ga internetten en dan het Diamond Qwerty toetsenbord kies werkt alles wel bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EbOoZ schreef op maandag 24 november 2008 @ 11:17:
[...]

Oplossing in de zin van nederlandse T9 op m'n mobiel ;)

Als ik ga internetten en dan het Diamond Qwerty toetsenbord kies werkt alles wel bij mij.
Die heb ik standaard al, dus met alle toetsen.
Wel vervelend. Had dit probleem met de vorige WM versie niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met mijn HTC Touch Cruise heb ik het volgende probleem in combinatie met een Parrot 3100. Als de navigatie uit staat en ik word gebeld dan neem ik of met de HTC op of met de Parrot beide geen probleem ik heb direct contact met de beller. Wanneer de navi aan staat en de telefoon gaat over en ik neem op met de Parrot of de HTC dan ontstaat er een vertraging. Eerst het geluid over de HTC en daarna pas via de Parrot. Zeer irritant want beide horen even niets voor een seconden of 5-6.

Iemand ook bekent met dit probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
Pfiew... ik kreeg het zonet toch even warm! Ik zou een mailtje lezen op m'n TC en toen liep het apparaat vast. Soft-reset en voilá, zowel m'n mail (2 accounts) als m'n smsjes weg!

Blijkt dat zoiets kan voorkomen als je hebt ingesteld dat bijlagen van mail op je SD-card moeten worden opgeslagen. Om alles weer terug te krijgen doe je:

- SD-card verwijderen
- Soft-reset
- Bijlagen opslaan op SD-card uitschakelen

Misschien een tipje voordat iemand het ooit ook mag meemaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 23:40:
Met mijn HTC Touch Cruise heb ik het volgende probleem in combinatie met een Parrot 3100. Als de navigatie uit staat en ik word gebeld dan neem ik of met de HTC op of met de Parrot beide geen probleem ik heb direct contact met de beller. Wanneer de navi aan staat en de telefoon gaat over en ik neem op met de Parrot of de HTC dan ontstaat er een vertraging. Eerst het geluid over de HTC en daarna pas via de Parrot. Zeer irritant want beide horen even niets voor een seconden of 5-6.

Iemand ook bekent met dit probleem
Ik denk dat het komt doordat TomTom incl. GPS zoveel van de processor eist dat hij het gesprek verzenden via BT niet meer aan kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dit het geval is dan is er in feite niets aan te doen. Is dan wel belachelijk als een smart-phone met GPS en Bleutooth geleverd dit niet aan zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ordep
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-05 09:57
Lijkt me sterk dat het aan de telefoon ligt, eerder aan de combinatie telefoon-parrot. Zelf bel ik altijd via mijn bluetooth headset Jabra BT3030 en dat gaat altijd prima, ook wanneer ik tomtom aan heb (wat meestal het geval is aangezien ik alleen in de auto draadloos bel).
Wat wel van belang is om op te nemen via de headset, niet op de groene knop op de telefoon drukken! Wellicht dat dat een oplossing zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 21:51:
Als dit het geval is dan is er in feite niets aan te doen. Is dan wel belachelijk als een smart-phone met GPS en Bleutooth geleverd dit niet aan zou kunnen.
Ik vind het ook belachelijk dat ik bij gebruik van MSN meestal daarna mijn telefoon moet resetten. Ik geef je verder groot gelijk hoor! Maar ik heb gisteren een lezing gehad over GPS-modules (o.a.) en GPS vergt nog best wel wat rekenkracht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:33

J-P

Syntax erro....

EbOoZ schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 19:00:
Pfiew... ik kreeg het zonet toch even warm! Ik zou een mailtje lezen op m'n TC en toen liep het apparaat vast. Soft-reset en voilá, zowel m'n mail (2 accounts) als m'n smsjes weg!

Blijkt dat zoiets kan voorkomen als je hebt ingesteld dat bijlagen van mail op je SD-card moeten worden opgeslagen. Om alles weer terug te krijgen doe je:

- SD-card verwijderen
- Soft-reset
- Bijlagen opslaan op SD-card uitschakelen

Misschien een tipje voordat iemand het ooit ook mag meemaken ;)
Mazzel, misschien een goede voor de TS

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 17:19:
[...]

Ik vind het ook belachelijk dat ik bij gebruik van MSN meestal daarna mijn telefoon moet resetten. Ik geef je verder groot gelijk hoor! Maar ik heb gisteren een lezing gehad over GPS-modules (o.a.) en GPS vergt nog best wel wat rekenkracht :)
Ik heb geprobeerd zonder navi dan werkt de HTC perfect maar wanneer ik TomTom in gebruik heb of McGuider dan maakt het niet uit met welke ik opneem , de Parrot of de HTC. Het duurt dan een seconden of 5 voor ik via de Parrot verbinding heb. Een vriend van mij heeft de zelfde combinatie maar dan met een Nokia en dan is er geen probleem.
Bogey Dope schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 11:41:
[...]

Mazzel, misschien een goede voor de TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Heeft iemand hier de nieuwste Tomtom versie 7 al geprobeert te installeren op de HTC Touch Cruise? Het gaat dan om deze: http://www.tomtom.com/pro...p?ID=542&Category=2&Lid=5 met deze kaarten: Kaart van West-Europa v8.15 (linkje werkt niet, is flash denk ik). Ben erg benieuwd of dit goed werkt op de Cruise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 22:09

Pinobigbird

doesn't share food!

BeQuietAndDrive schreef op maandag 01 december 2008 @ 10:01:
Heeft iemand hier de nieuwste Tomtom versie 7 al geprobeert te installeren op de HTC Touch Cruise? Het gaat dan om deze: http://www.tomtom.com/pro...p?ID=542&Category=2&Lid=5 met deze kaarten: Kaart van West-Europa v8.15 (linkje werkt niet, is flash denk ik). Ben erg benieuwd of dit goed werkt op de Cruise.
Ja, TomTom Navigator 7 werkt op de Touch Cruise, maar niet met de kaarten v8.xx. Lees dit topic eens door: Het TomTom Navigator 6 & 7 Topic | Deel 2

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinobigbird schreef op maandag 01 december 2008 @ 10:10:
[...]

Ja, TomTom Navigator 7 werkt op de Touch Cruise, maar niet met de kaarten v8.xx. Lees dit topic eens door: Het TomTom Navigator 6 & 7 Topic | Deel 2
GELUL !!!! 8)7 ....ik heb TT 7.910 build n 9185 met Western Europe v815.2024 goed werkend zonder een probleem! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 22:09

Pinobigbird

doesn't share food!

Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 22:14:
[...]
Sinds een maand kan dit wel. Waar eerst v6 kaarten nodig waren voor NavCore 6, v7 kaarten voor NavCore 7 en v8 kaarten voor NavCore 8, is er nu een tussenoplossing om toch de laatste v8 kaarten op NavCore 7 te gebruiken, namelijk NavCore 7.9 voor Navigator 7. Deze versie heeft geen extra functies t.o.v de vorige NavCore 7.4, zoals de rijbaanaanduiding van NavCore 8.
ik heb TT 7.910 build n 9185 met Western Europe v815.2024 goed werkend zonder een probleem! O-)
Ah, dank je voor je vriendelijke verbetering! :>

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
Pinobigbird schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 10:24:
[...]

Ah, dank je voor je vriendelijke verbetering! :>
Haha! Held! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-07 19:11
tweakers,
even voor de belangstellenden:
heb net Android geprobeerd. 't Werkte, bellen kan (soms werkt audio niet), browsen kan (niet altijd).
Ik kwam een draadje tegen op XDA. (Lief Modje, is alles wat besproken wordt op XDA illegaal? Dan haal ik de link zsm weg)

Wat heb ik gedaan:
Op xda vond ik een korte handleiding. Klein zipje op de SD-kaart, in mapje Android.
Even een default.txt aangepast voor mijn instellingen van provider (wikiadressen staan in de default.txt)
progje "HaRET" gerund => Booting Linux ...
Klaar!

Grappig om te zien hoe een ander besturingsysteem werkt op je Cruise. Werkt nog wel buggy, maar Als je wilt stoppen moet je alleen even softresetten.
Camera-knop is onscreen toetsenbord, Ophang-knop is terug, IE-knop is soort rechtermuisknop.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johansw
Ik heb t ook geprobeerd, maar kon niet bellen heb je iets gedaan om t werkend te krijgen? als je filmpjes en info bekijkt op het internet, lijkt het geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-07 19:11
johansw schreef op zondag 07 december 2008 @ 22:57:
Ik heb t ook geprobeerd, maar kon niet bellen heb je iets gedaan om t werkend te krijgen? als je filmpjes en info bekijkt op het internet, lijkt het geweldig.
Ik heb alleen default.txt aangepast voor T-mobile in Nederland. En ik kon alleen gebeld worden (kon de 'bel'knop niet vinden :D)

Surfen ging wel.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johansw
tiepeks schreef op zondag 07 december 2008 @ 23:23:
[...]

Ik heb alleen default.txt aangepast voor T-mobile in Nederland. En ik kon alleen gebeld worden (kon de 'bel'knop niet vinden :D)

Surfen ging wel.
Ik kon idd wel even surfen, niet bellen. afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rlagarde
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-06-2021
Als ik mijn Touch Cruise aanzet dan start TomTom ook meteen mee op, kan ik dat ergens uitzetten/disablen? Hebben meer mensen hier last van (gehad?) Heel vervelend om eerst TomTom weer uit te zetten om mijn telefoon te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johansw
je bedoelt dat hij daadwerkelijk opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Laatst online: 15:03

CSB

:D

Rlagarde schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:07:
Als ik mijn Touch Cruise aanzet dan start TomTom ook meteen mee op, kan ik dat ergens uitzetten/disablen? Hebben meer mensen hier last van (gehad?) Heel vervelend om eerst TomTom weer uit te zetten om mijn telefoon te gebruiken.
Er staat als het goed is dan een mapje Autostart of iets dergelijks op je geheugenkaart. Deleten die hap.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister-Mark
CSB schreef op maandag 08 december 2008 @ 21:02:
[...]

Er staat als het goed is dan een mapje Autostart of iets dergelijks op je geheugenkaart. Deleten die hap.
Dat is een mapje met het nummer 2577 die zorgt voor automatisch opstarten voor zover ik weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Het geluid van mijn FM radio gaat via de speaker van het toestel en niet via de headset. De MP3 gaat nog wel via de headset. Hoe wijzig ik dat het geluid van de FM radio weer via de headset gaat? Ik gebruik de remote van HTC.

[ Voor 7% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 10-12-2008 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik zit de laatste weken af en toe met een wat vreemd probleem. Omdat ik meer het idee heb dat het een softwarekwestie is dan een hardwarekwestie, plaats ik hem hier in dit topic en niet in het problementopic.

Maar goed, ik heb nu een keer of 3 gehad dat m'n toestel een geluidsignaal afgaf met een melding dat de hoeveelheid geheugen te weinig was:
-start-
-instellingen-
-tabblad systeem-
-geheugen-
-tabblad hoofdgeheugen-

Het draait daar om het 'Opslaggeheugen'. Als ik m'n toestel net heb opgestart is er zo'n 30 tot 40 MB vrij. Op het moment dat ik die melding krijg, is er ineens nog maar iets van 2 MB vrij.

Gisteren gebeurde dat ook weer. Ik klikte de melding weg en ineens weer iets van 40MB vrij.

Meer mensen die zoiets hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
tiepeks schreef op woensdag 03 december 2008 @ 15:35:
tweakers,
even voor de belangstellenden:
..................
Grappig om te zien hoe een ander besturingsysteem werkt op je Cruise. Werkt nog wel buggy, maar Als je wilt stoppen moet je alleen even softresetten.
Camera-knop is onscreen toetsenbord, Ophang-knop is terug, IE-knop is soort rechtermuisknop.
Android is open source dus toegestaan hier op GOT (lijkt mij). Een xda-lid is bezig om Android werkend te krijgen op de Touch Cruise (eerst Kaiser, daarna Cruise). Android werkt al probleemloos (GPS en bluetooth uitgezonderd) op de HTC Touch. Zie onderstaand filmpje voor een impressie (erg indrukwekkend hoe snel en vloeiend alles gaat).
http://nl.youtube.com/watch?v=6iKje_0lUYg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

radem205 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 10:06:
[...]

Android werkt al probleemloos (GPS en bluetooth uitgezonderd) op de HTC Touch. Zie onderstaand filmpje voor een impressie (erg indrukwekkend hoe snel en vloeiend alles gaat).
Holy crap, dat is een vloeiende ervaring die ik graag op de TC zou zien! Was Google zelf niet bezig om Android voor andere telefoons (o.a. van HTC) beschikbaar te maken?

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
jbr schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 10:25:
[...]

Holy crap, dat is een vloeiende ervaring die ik graag op de TC zou zien! Was Google zelf niet bezig om Android voor andere telefoons (o.a. van HTC) beschikbaar te maken?
Volgens mij is het development team van Android wel behulpzaam, maar volgens mij zijn zij niet van plan om ook Android werkend te maken op andere toestellen. Immers is Android open source en laten zij het initiatief bij de gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 10 december 2008 @ 08:52:
Het geluid van mijn FM radio gaat via de speaker van het toestel en niet via de headset. De MP3 gaat nog wel via de headset. Hoe wijzig ik dat het geluid van de FM radio weer via de headset gaat? Ik gebruik de remote van HTC.
Waarom stel ik op GOT altijd vragen waar niemand het antwoord op weet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister-Mark
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 14:55:
[...]

Waarom stel ik op GOT altijd vragen waar niemand het antwoord op weet? :P
Zit in het FM-radio in het menu een optie: Uitgang,.. daar kun je kiezen voor headset of speaker,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-08 19:49

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Wat zal dan beter worden android of de huidige windows (die nog steeds traag is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
Dw1-nl schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 15:23:
Wat zal dan beter worden android of de huidige windows (die nog steeds traag is)?
Windows heeft grote voordelen t.a.v. compatibiliteit van programma's. Echter merk ik steeds meer dat Windows Mobile erg veel nadelen heeft met betrekking tot de gebruikelijke handelingen (bellen, smsen, etc.). Het gaat allemaal niet lekker smooth / snel en het gebeurt mij nog wel eens dat tijdens het bellen per ongeluk een button ingedrukt wordt (terwijl mijn scherm uitstond). (dit zal allemaal wel op te lossen zijn, maar ik heb persoonlijk liever een goed besturingssysteem waarbij telefoneren, smsen, etc. allemaal wat beter gaat).
Wanneer je steeds meer gehecht raakt aan de gebruikelijke telefonische handelinge (bellen, smsen, etc.) en je vindt dat het met windows niet erg lekker gaat allemaal dan zal Android zeker een vooruitgang zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door radem205 op 14-12-2008 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu toch iets raars!! Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik kan niet meer met mijn telefoon werken. Zonet kom ik terug bij mijn telefoon (er is niemand bij geweest) en ineens vraagt mijn HTC om een wachtwoord??? Ik heb nooit een wachtwoord ingesteld, dus ik heb geen idee wat ik moet invullen. 0000, 12345 al geprobeerd, maar niets helpt. Op een forum las ik dat alleen een 1 ook wil helpen, maar dat is het ook niet.

Wie o wie kan mij helpen??? Enige oplossing die ik nu weet is een hard reset, mja...
Ik heb al gezocht naar het default password, maar vind dat nergens (behalve die 1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nja, dan maar hard reset, loopt hij na 5 minuten alweer vast.*knip* praat eens normaal ook, en na googlen zag ik dit mooie bericht
Oftewel: Android is al op de Cruise? Ik zag hier een linkje dat ze er nog mee bezig zijn, maar blijkbaar werkt het al??

Filmpjeeeeee

Linkje op XDA

Of heb ik iets gemist en werkt het nog niet goed genoeg? Ik ga het iig proberen, ik wil zo snel mogelijk af van WM.

/Edit: Zie nu dat het al eerder gepost is hier. Wachten is nu op een bugvrije versie er van :)

[ Voor 40% gewijzigd door pven op 15-12-2008 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Gister een hard reset moeten doen (voor het eerst dit jaar).
Nu alles weer vrolijk ingesteld, alleen ben ik nog op zoek naar de register tweak waarbij de verzendbevestiging na het versturen van de sms kan worden uitgezet. Weet iemand waar die staat?

Ook zou ik deze post graag in de (volgende) TS willen zien...
Bogey Dope in "HTC Touch Cruise - Deel 3"

[ Voor 3% gewijzigd door EWK op 16-12-2008 09:19 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatst gezien bij een oudere nokia telefoon, wanneer deze gebeld wordt, spreekt de telefoon de naam van de beller uit. Wat een leuke extra! Iemand dit ooit gezien als progje voor onze cruise?

Gr. Sven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:42

renedepe

wheeeeelp!!!

Iemand al geprobeerd zo'n test versie van Android op zijn Touch te draaien? Ik wil het heel graag proberen maar het is mij niet duidelijk hoe nu precies. Als iemand het wel weet is het misschien leuk om hier als duidelijke uitleg te posten...

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
EWK schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 09:18:
Nu alles weer vrolijk ingesteld, alleen ben ik nog op zoek naar de register tweak waarbij de verzendbevestiging na het versturen van de sms kan worden uitgezet. Weet iemand waar die staat?

Check, ik zal die erin stoppen.
Net zoals het uitzetten van die SMS tone:
Uitzetten verzonden sms geluid
you need to go to HKLM\Software\Microsoft\Inbox\Settings (if it doesn't exist, create it) and create a string "SMSNoSentMsg" just like that - it is case sensitive. Then put a value of 1 for it.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

brrrt schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 13:40:
[...]

Check, ik zal die erin stoppen.
Net zoals het uitzetten van die SMS tone:

[...]

:)
Top! :)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

EWK schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 09:18:

Ik voel me vereerd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renedepe schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 10:56:
Iemand al geprobeerd zo'n test versie van Android op zijn Touch te draaien? Ik wil het heel graag proberen maar het is mij niet duidelijk hoe nu precies. Als iemand het wel weet is het misschien leuk om hier als duidelijke uitleg te posten...
Zie ook de eerder door o.a. mij geposte link:
http://www.allaboutphones.../viewtopic.php?f=2&t=2932

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedepe
  • Laatst online: 09:42

renedepe

wheeeeelp!!!

Helaas werkt de link naar het zogenoemde Zimage niet meer in dat bericht :(

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 15:38

RgR

renedepe schreef op woensdag 17 december 2008 @ 09:57:
[...]
Helaas werkt de link naar het zogenoemde Zimage niet meer in dat bericht :(
Er zit wel een foutje in die link, maar het zimage-bestand staat er nog wel.

Ik heb het even geprobeerd en ik zag zowaar Android opstarten op mijn Cruise! Wel gaat het om een wat oudere versie van Android (0.8 als ik het goed heb), waar je nog niet veel mee kan helaas. In dit topic op xda zijn ze hard bezig om de laatste versie van Android aan de praat te krijgen.

Ze zijn hard op zoek naar extra linux kernel-developers die misschien wat problemen op kunnen lossen. Een probleem is bijvoorbeeld nog de SD-kaart driver die nog niet zo betrouwbaar werkt.

[ Voor 19% gewijzigd door RgR op 17-12-2008 10:42 ]

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Als ik die android op me cruise zet blijft windows er dan opstaan? En kan ik ten alle tijden android sluiten?

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 15:38

RgR

Dw1-nl schreef op donderdag 18 december 2008 @ 18:15:
Als ik die android op me cruise zet blijft windows er dan opstaan? En kan ik ten alle tijden android sluiten?
Ja, als je het op de manier doet zoals hierboven beschreven kan je Android vanuit de Windows Mobile omgeving opstarten. Na een softreset krijg je gewoon weer Windows terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met de snelheid van de USB interface/kabel.
Het toetsel zit aangesloten op een USB 2.0 inteface die de juiste drivers hebben.
Het kost me meer als 2 uur om 2 GB aan data te kopieren naar mijn MicroSD kaartje.
Ik had een MicroSD naar SD kaart adaptertje voor mijn cardreader maar die ben ik kwijt.
Als ik het via de cardreader doe dan is 2 GB zo gekopieerd maar met de USB interface/kabel duurt het 'n
eeuwigheid. Is dat normaal voor de USB interface van de HTC Touch Cruis ?
Is hier een fix voor of heeft de HTC Touch Cruise gewoon geen USB 2.0 int.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister-Mark
Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 01:43:
Hoe zit het met de snelheid van de USB interface/kabel.
Het toetsel zit aangesloten op een USB 2.0 inteface die de juiste drivers hebben.
Het kost me meer als 2 uur om 2 GB aan data te kopieren naar mijn MicroSD kaartje.
Ik had een MicroSD naar SD kaart adaptertje voor mijn cardreader maar die ben ik kwijt.
Als ik het via de cardreader doe dan is 2 GB zo gekopieerd maar met de USB interface/kabel duurt het 'n
eeuwigheid. Is dat normaal voor de USB interface van de HTC Touch Cruis ?
Is hier een fix voor of heeft de HTC Touch Cruise gewoon geen USB 2.0 int.
Dat ligt puur aan de ActiveSync/Windows Mobile Device Center. Het overzetten van bestanden gaat ten alle tijden via de ActiveSync connectie en dat vertraagt enorm. Als je bijv. kijkt naar de Diamond die heeft een programmaatje om te kiezen voor een ActiveSync verbinding of een 'harde schijf' verbinding. Het verschil in schrijfsnelheid tussen die 2,.. over hetzelfde kabeltje,.. is enorm.
Kortom twijfel niet aan je PC, je kabeltje of Cruise,.. het is ActiveSync!

Dan gelijk de volgende logische vervolgvraag: Kan dit anders?: Ja/Nee,..
Je kunt het met een cardreader doen zoals je al aangeeft,..
Je kunt een programmaatje als WM5torage gebruiken (die doet ongeveer hetzelfde als het programmaatje op de Diamond),.. maar zelf heeft dat voor mij nooit gewerkt,.. En dan is er nog een betaald programaatje die hetzelfde doet,.. Card Export 2,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Mister-Mark schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 11:13:
[...]

Dat ligt puur aan de ActiveSync/Windows Mobile Device Center. Het overzetten van bestanden gaat ten alle tijden via de ActiveSync connectie en dat vertraagt enorm. Als je bijv. kijkt naar de Diamond die heeft een programmaatje om te kiezen voor een ActiveSync verbinding of een 'harde schijf' verbinding. Het verschil in schrijfsnelheid tussen die 2,.. over hetzelfde kabeltje,.. is enorm.
Kortom twijfel niet aan je PC, je kabeltje of Cruise,.. het is ActiveSync!

Dan gelijk de volgende logische vervolgvraag: Kan dit anders?: Ja/Nee,..
Je kunt het met een cardreader doen zoals je al aangeeft,..
Je kunt een programmaatje als WM5torage gebruiken (die doet ongeveer hetzelfde als het programmaatje op de Diamond),.. maar zelf heeft dat voor mij nooit gewerkt,.. En dan is er nog een betaald programaatje die hetzelfde doet,.. Card Export 2,..
Ik had hetzelfde probleem en heb dit gekocht via Ebay:
Afbeeldingslocatie: http://i14.ebayimg.com/03/i/001/1a/9c/afde_2.JPG
Zoek naar: USB 2.0 MicroSD TransFlash TF Card Reader Blue

Koste me €0,28 inclusief verzend kosten !?! :? 8)7
Vandaag binnen gekregen en het werkt perfect, ideaal om bestanden over te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Als ik mijn cruise met mijn pc wil verbinden krijg ik een melding het usb-apparaat wordt niet herkend.
Eergisteren deed hij het nog perfect :S weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb afgelopen weekend de n-Amine 2.0 ROM geïnstalleerd, en alles werkt prima. Alleen, zodra de Touchflo opstart maakt de Cruise ook verbinding via HSDPA of GPRS. Nu zoek ik naar een mogelijkheid om dit uit te zetten. Ik zoek dus niet het NoData programma wat de 3G verbinding helemaal uitzet, maar het continu verbinding houden vind ik zonde van de batterij.

Overigens, als ik in de Comm manager de dataverbinding uitzet, dan wordt de verbinding na 2 seconden vanzelf weer opgestart, ook na een softreset. Ik zie dus na het opstarten de melding ‘Touchflo wordt gestart’, en direct daarna wordt er een 3G verbinding opgestart.

Hoe kan ik het automatisch verbinding zoeken disablen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
Dw1-nl schreef op zondag 21 december 2008 @ 12:53:
Als ik mijn cruise met mijn pc wil verbinden krijg ik een melding het usb-apparaat wordt niet herkend.
Eergisteren deed hij het nog perfect :S weet iemand een oplossing?
Op XP? Het kan nog wel eens liggen aan je energiebesparing instellingen van je USB-hub...
ehuurman schreef op maandag 22 december 2008 @ 09:24:
Ik heb afgelopen weekend de n-Amine 2.0 ROM geïnstalleerd, en alles werkt prima. Alleen, zodra de Touchflo opstart maakt de Cruise ook verbinding via HSDPA of GPRS. Nu zoek ik naar een mogelijkheid om dit uit te zetten. Ik zoek dus niet het NoData programma wat de 3G verbinding helemaal uitzet, maar het continu verbinding houden vind ik zonde van de batterij.

Overigens, als ik in de Comm manager de dataverbinding uitzet, dan wordt de verbinding na 2 seconden vanzelf weer opgestart, ook na een softreset. Ik zie dus na het opstarten de melding ‘Touchflo wordt gestart’, en direct daarna wordt er een 3G verbinding opgestart.

Hoe kan ik het automatisch verbinding zoeken disablen?
Apart... Ik heb dezelfde ROM en mijne kan uuuuuuren zonder internet terwijl alles draait! Heb je Windows Live op automatisch connecten staan o.i.d? Of het weerbericht? Of een andere applicatie?

[ Voor 57% gewijzigd door EBOOZ op 22-12-2008 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

EbOoZ schreef op maandag 22 december 2008 @ 14:27:
[...]

Op XP? Het kan nog wel eens liggen aan je energiebesparing instellingen van je USB-hub...
Jup op xp maar ineens deed hij het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
EbOoZ schreef op maandag 22 december 2008 @ 14:27:
Apart... Ik heb dezelfde ROM en mijne kan uuuuuuren zonder internet terwijl alles draait! Heb je Windows Live op automatisch connecten staan o.i.d? Of het weerbericht? Of een andere applicatie?
Ik denk dat het de Microsoft push-mail is, die met de Exchangeserver op mijn werk synchroniseert. Kan ik die ergens uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
Vast wel ;) Ik gebruik het niet, maar het lijkt me dat je dat in de instellingen van je account kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander85
  • Laatst online: 08:07
Maarten21 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 09:09:
[...]

1 probleem dat ik hiermee heb is dat NoData crasht zodra ik 'm opstart. Heeft iemand anders dit probleem?
Voor mensen die ook dit probleem hebben heb ik een versie gevonden die wel werkt: http://www.myblackjack2.c...utilities/modaco-no-data/

Ik had zelf ook het probleem dat de 'normale' versie gelijk crashed bij het opstarten. Deze versie doet dat niet. Ik heb de standaard WM 6.1 ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

Ik heb udk Diamond R4 geinstalleerd. Dit werkt beter dan de originele ROM. Ik heb S2U2 geinstalleerd om allerlei onbedoelde keuzes in de broekzak te voorkomen. Ik heb alleen heel vaak dat ik de TC uit mijn zak haal en dat dat internet explorer is opgestart (dat is een HW button), maar dat ook de telefoon op flight mode staat. Als ik hem aanzet, schiet het scherm even op (de "oude!") comm manager en dan op het s2u2 scherm. Ik heb 300 HW toetsencombinaties geprobeerd om het te reproduceren, maar zonder succes. Kent iemand dit probleem? Overigens sowieso maar eens updaten naar een andere ROM, maar ik wil daar niet tegen hetzelfde probleem aanlopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Laatst online: 14-09 17:10
jbr schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 09:43:
Ik heb udk Diamond R4 geinstalleerd. Dit werkt beter dan de originele ROM. Ik heb S2U2 geinstalleerd om allerlei onbedoelde keuzes in de broekzak te voorkomen. Ik heb alleen heel vaak dat ik de TC uit mijn zak haal en dat dat internet explorer is opgestart (dat is een HW button), maar dat ook de telefoon op flight mode staat. Als ik hem aanzet, schiet het scherm even op (de "oude!") comm manager en dan op het s2u2 scherm. Ik heb 300 HW toetsencombinaties geprobeerd om het te reproduceren, maar zonder succes. Kent iemand dit probleem? Overigens sowieso maar eens updaten naar een andere ROM, maar ik wil daar niet tegen hetzelfde probleem aanlopen...
Ik snap niet waarom mensen programma's als s2u2 gebruiken. Bovenop de TC zit namelijk een heel handig knopje om het scherm en toetsen met 1 druk aan en uit te zetten.
Dit scheelt ook meteen accutijd aangezien het scherm niet elke keer oplicht als er op gedrukt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Maarten21 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 15:51:
[...]

Ik snap niet waarom mensen programma's als s2u2 gebruiken. Bovenop de TC zit namelijk een heel handig knopje om het scherm en toetsen met 1 druk aan en uit te zetten.
Dit scheelt ook meteen accutijd aangezien het scherm niet elke keer oplicht als er op gedrukt wordt.
Met je tweede argument ben ik het niet eens.
Hij gaat automatisch eerst op s2u2 en daarna gaat het beeldscherm alsnog uit.
Voorkomt dat ik per ongeluk in mijn broekzak de telefoon op kan nemen, dan wel kan bellen.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

EWK schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 20:56:
[...]

Met je tweede argument ben ik het niet eens.
Hij gaat automatisch eerst op s2u2 en daarna gaat het beeldscherm alsnog uit.
Voorkomt dat ik per ongeluk in mijn broekzak de telefoon op kan nemen, dan wel kan bellen.
En dat bellen kan ik weer niet volgen. Trouwens, dat opnemen ook niet.
De hardwareknoppen voor telefoon opnemen en ophangen, die blijven toch gewoon werken?

Gebeld worden en in je broekzak per ongeluk de groene toets aanraken en hij neemt toch wel gewoon op? Zonder eerst S2U2 te bedienen? Goed, bellen wordt wat lastiger. Hoewel....(ik bel niet zoveel) zou nummerherhaling door 2x op de groene knop drukken niet alsnog een nummer draaien?
Hm nee, dat laatste niet want daarvoor moet je toestel eerst aan staan. En als je het knopje bovenop hebt ingedrukt om hem uit te zetten, heb je alsnog geen probleem.

* WFvN heeft het exacte nut ook nog niet ontdekt van S2U2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guustaaff
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
WFvN schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 21:37:

* WFvN heeft het exacte nut ook nog niet ontdekt van S2U2
Het nut:
Je zit op de fiets en ontvangt een sms. Je denkt die lees ik later wel. Kom je thuis heb je 26! oproepen naar een vriend je gedaan en even zo vaak de maximale lengte van zijn voicemail volgeblaft (3 min in dit geval). Met S2U2 gebeurd je dit niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

En dan heb je nog de feature van S2u2, dat je ook slide2answer hebt.
De functie lijkt me duidelijk.

Nu weer verder over de TC?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

Idd.. mijn vraag ging niet over het nut van S2U2 - juist datgene dat S2U2 moet voorkomen, gebeurt bij mij dus!

Ondanks dat ik hem 'uit' zet (knopje bovenop) en dat S2U2 moet voorkomen dat er vanalles wordt geselecteerd als het scherm toch aanspringt, is het iedere keer weer bagger als ik de TC uit mijn zak haal. Ik heb XDA even afgestruind, maar ik kan daar verder niemand vinden met hetzelfde probleem... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Iemand nog oplossing voor mijn usb verbind probleem met mijn pc?
Edit:
Raar hij werkt ineens weer na 2 weken :S

[ Voor 27% gewijzigd door Dw1-nl op 27-12-2008 21:14 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 17 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de HTC Touch Cruise. Discussie over welk abonnement je er het beste bij kan nemen of welke voorraad een leverancier heeft, hoort hier niet.

Blijkbaar is het voor dit topic nodig om het volgende speciaal onder de aandacht te brengen. Als je je HTC wil verkopen, plaats deze dan op http://tweakers.net/aanbod. Als je hem in dit topic plaatst, zal je bericht worden aangepast.