Zie nergens een download?CSB schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:56:
De 3D driver is te downloaden. (misschien een leuke newspost voor de frontpage?)
www.htcclassaction.org heeft 'em.
Als je die samples vóór en ná installeren bekijkt is wel duidelijk hoe effectief die driver is.... mijn hemel..... wereld van verschil.
Heeft dit nou ook invloed op bijvoorbeeld iGO8 en Mobile XT?
Zal ik de installer dan even voor je beschikbaar maken?lkeijmel schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 23:45:
[...]
Ik heb beide cd's doorzocht en iedere exe/cab bekeken maar niets gevonden wat op tomtom lijkt...
Misschien een incomplete cd of iets dergelijks?
wellicht een vraag die al vaker is gesteld, maar ik kom het antwoord niet tegen:brrrt schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:09:
[...]
Je moet hiervoor wel een ROM 3.13... hebben, dus de standaard WM6.1 update. Een cooked rom is niet nodig.
Met WM6.0 zal het niet werken.
hoe weet ik of mijn htc geschikt is, de juiste rom heeft, "a 3.13 DDI version to work".
IGO8 en Mobile XT maken gebruik van 2D "drivers", waardoor de nieuwe 3D drivers geen positief effect hebben op de prestaties van deze programma's.WFvN schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 19:30:
Als je die samples vóór en ná installeren bekijkt is wel duidelijk hoe effectief die driver is.... mijn hemel..... wereld van verschil.
Wanneer je een "cooked" ROM gebruikt die al 3D drivers bezit dan werkt de nieuwe driver ook. Er is namelijk geen mogelijkheid om de DDI.dll te overschrijven door een nieuwe, aangezien dit bestand altijd in gebruik is door Windows.Snoes schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 21:44:
[...]
wellicht een vraag die al vaker is gesteld, maar ik kom het antwoord niet tegen:
hoe weet ik of mijn htc geschikt is, de juiste rom heeft, "a 3.13 DDI version to work".
That would be niceEbOoZ schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 20:22:
[...]
Zal ik de installer dan even voor je beschikbaar maken?
De enige programma's die ik bij m'n TC heb gehad:
- TC backuptool
- TC SPB Gprs monitor
- Sprite backup
- Outlook 2007 trial
- Active sync
Ga naar Start->Instellingen->Systeem->Apparaatinformatie->RomversieSnoes schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 21:44:
[...]
wellicht een vraag die al vaker is gesteld, maar ik kom het antwoord niet tegen:
Die van mij staat op 3.13.404.0 NLD
Je krijgt na de ROM update (WM6.1) zo'n soort ROMversie
Ik heb http://forum.xda-develope...hp?p=2036699&postcount=20 hier de camera fix gedownload. Na installeren, zie ik geen beeld meer, wanneer ik mijn camera activeer.
Als ik een foto probeer te maken, zie ik wel dat dit gelukt is, maar krijg geen direct beeld op mn cruise van wat de camera waarneemt.
Als ik een foto probeer te maken, zie ik wel dat dit gelukt is, maar krijg geen direct beeld op mn cruise van wat de camera waarneemt.
PSN: Mondaatje
is nu met die 3D driver ook tomtom vloeiender?
Etuuuuuh!
Verwijderd
ik heb die sample geinstalleerd , maar dat schokt als de ziekte . mag ik die driver nu ook installeren of niet ?
want een paar post geleden stond er sample nemen NIET driver .
want een paar post geleden stond er sample nemen NIET driver .
driver installeren en bekijk de samples nog eens....
Verwijderd
Lumi,
Wat ik bedoelde is niet de drivers van de Omnia installeren, de download link daarvoor staat op dezelfde pagina als de 3D samples. Maar je hebt nu wel al kunnen zien hoe de samples werken zonder 3D. Nu nog de polaris 3D installeren and be amazed.
Wat ik bedoelde is niet de drivers van de Omnia installeren, de download link daarvoor staat op dezelfde pagina als de 3D samples. Maar je hebt nu wel al kunnen zien hoe de samples werken zonder 3D. Nu nog de polaris 3D installeren and be amazed.
Welke Radio heb je? In een post van mij een tijd geleden, kun je lezen dat ik een "te nieuwe" Radio Rom heb.Monda schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 01:41:
Ik heb http://forum.xda-develope...hp?p=2036699&postcount=20 hier de camera fix gedownload. Na installeren, zie ik geen beeld meer, wanneer ik mijn camera activeer.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
De nieuwste Radio ROM is juist een vereiste om de nieuwste camera software te gebruiken!!timow schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:24:
[...]
Welke Radio heb je? In een post van mij een tijd geleden, kun je lezen dat ik een "te nieuwe" Radio Rom heb.
Welke versie is dat volgens jou?
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Verwijderd
ok , bedankt . dan begreep ik het idd verkeerd .Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 16:07:
Lumi,
Een kleine aanvulling op de ROM update.
Mijn eerste TC had Tomtom meegeleverd op CD, moest deze dan ook apart installeren.
Mijn tweede TC (eerste was gevallen) had Tomtom al in de ROM staan.
De update ging vlekkeloos, en ook nu weer staat Tomtom in de romversie.
Leuk detail: ik had op de eerste de gratis regio/stadskaart Haarlem gedownload.
Op de tweede de regio Leiden, en de Haarlem kaart werkte niet meer.
Intussen ook de BNL kaart gekocht.
Na de update werken alle kaarten weer, dus beide regiokaarten!
Zou de romupdate allen aanwezige kaarten actief maken als ie wordt geinstalleerd?
Mijn eerste TC had Tomtom meegeleverd op CD, moest deze dan ook apart installeren.
Mijn tweede TC (eerste was gevallen) had Tomtom al in de ROM staan.
De update ging vlekkeloos, en ook nu weer staat Tomtom in de romversie.
Leuk detail: ik had op de eerste de gratis regio/stadskaart Haarlem gedownload.
Op de tweede de regio Leiden, en de Haarlem kaart werkte niet meer.
Intussen ook de BNL kaart gekocht.
Na de update werken alle kaarten weer, dus beide regiokaarten!
Zou de romupdate allen aanwezige kaarten actief maken als ie wordt geinstalleerd?
Radioversie: 1.59.42.15 die bij de officiële 6.1 ROM van HTC zat. Ik heb op mn orginele oude ROM (6.0) de camera fix wel gewoon kunnen gebruiken...timow schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:24:
[...]
Welke Radio heb je? In een post van mij een tijd geleden, kun je lezen dat ik een "te nieuwe" Radio Rom heb.
Met Resco Explorer lukt het overschrijven van files die in gebruik zijn anders altijd prima...radem205 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 21:54:
Er is namelijk geen mogelijkheid om de DDI.dll te overschrijven door een nieuwe, aangezien dit bestand altijd in gebruik is door Windows.
Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!
Verwijderd
Probleem na update naar 6.1
Ik heb het volgende probleem na de update naar 6.1. Na verloop van tijd is mijn scherm niet meer goed uitgelijnd. Iemand anders van dit probleem gehoord? Of nog beter een fix gevonden? Begint zeer irritant te worden bij elke handeling eerst het scherm te moeten uitlijnen.
Ik heb het volgende probleem na de update naar 6.1. Na verloop van tijd is mijn scherm niet meer goed uitgelijnd. Iemand anders van dit probleem gehoord? Of nog beter een fix gevonden? Begint zeer irritant te worden bij elke handeling eerst het scherm te moeten uitlijnen.
Bij mij is de update alleszins goed verlopen, alleen werkt Youtubeplay nu niet meer. Deze geeft een "failed to play -3" error.
Her en der (via google) lees ik dat meer mensen er last van hebben, echter zijn er ook die het wel werkend hebben onder 6.1.
Herkent iemand dit? Ik heb de toepassing verwijderd en nogmaals de meest recente versie geinstalleerd zonder succes. Op internet vind ik geen duidelijke oplossing.
Tevens heb ik het geprobeerd met en zonder de 3D drivers. (van HTCclassaction)
Die 3D drivers maken overigens wel een wereld van verschil met die sample progs van de Omnia, mooie prestatie!
Specs: Touch Cruise
Officiele HTC WM6.1 NLD ROM
Her en der (via google) lees ik dat meer mensen er last van hebben, echter zijn er ook die het wel werkend hebben onder 6.1.
Herkent iemand dit? Ik heb de toepassing verwijderd en nogmaals de meest recente versie geinstalleerd zonder succes. Op internet vind ik geen duidelijke oplossing.
Die 3D drivers maken overigens wel een wereld van verschil met die sample progs van de Omnia, mooie prestatie!
“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse
Verwijderd
Ik krijg sinds gisteren ineens telkens als ik mijn mail check of op internet ga de volgende melding: "U bent momenteel aan het roamen, synchroniseren kan resulteren in extra kosten."
Ik heb de originele HTC 6.1 er op staan.
Bij apparaat informatie op mij TC staat het volgende:
Rom versie: 3.13.404.0 NLD
Rom datum: 08/24/08
Radioversie: 1.59.42.15
Protocolversie: 25.85.30.07H
Mijn provider is Orange.
Ik heb verbinding met 3G T-Mobile NL Orange geeft hij aan!
Iemand enig idee????
Mijn provider is Orange.
Iemand enig idee????
Je bent Orange klant en je maakt gebruik van het T-Mobile netwerk. Dit komt door de integratie van Orange in T-Mobile. Omdat de telefoon ziet dat je van een andere provider gebruiktmaakt denkt ie dat je aan het roamen bent.Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 23:47:
Ik krijg sinds gisteren ineens telkens als ik mijn mail check of op internet ga de volgende melding: "U bent momenteel aan het roamen, synchroniseren kan resulteren in extra kosten."
Mijn provider is Orange.
Iemand enig idee????
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Wanneer ik geen last heb van de dingen die bij de update staan aangegeven heeft het dan zin om te upgraden? Is er bijv. nog een winst in snelheid t.o.v. de 6.0 official ROM?
Probeer eens de proxy in je verbindingsinstellingen uit te zetten!MediJack schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 15:31:
Bij mij is de update alleszins goed verlopen, alleen werkt Youtubeplay nu niet meer. Deze geeft een "failed to play -3" error.
Radio 1.59.42.15 . Of probeer in combinatie met deze Radio Rom de nieuwste camera software te installeren (Camera 6.8). Dan werkt het gegarandeerd. (te vinden op de bekende developers website).timow schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 10:46:
Welke versie is dat volgens jou?
Er zijn wel verschillen merkbaar, maar voor echte verbeteringen verwijs ik je door naar de website van xda-developers (hint).Groentenman schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 00:07:
Wanneer ik geen last heb van de dingen die bij de update staan aangegeven heeft het dan zin om te upgraden? Is er bijv. nog een winst in snelheid t.o.v. de 6.0 official ROM?
[ Voor 5% gewijzigd door radem205 op 14-10-2008 10:09 ]
Welke versie van Youtubeplay gebruik je? Ik kreeg dezelfde fout. Verwijderd en versie 1.0.0.8 geinstalleerd en hij werkt weer perfect...MediJack schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 15:31:
De meeste sites hebben nog versie 1.0.0.7. Freewareppc.com heeft de goede.
(Ik gebruik nog de originele ROM)
Ik heb coreplayer geinstalleerd van en ik heb nergens last van. Anders misschien proxy eens uitzettenVerwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 23:47:
Mijn provider is Orange.
Iemand enig idee????
En de andere persoon of mobile 6.1 beter is. Ik vind van wel, tomtom heeft veel sneller gps. Telefoon lijkt iets lekkerder te werken en ik heb die 3d drivers geinstalleerd, daar is het voor nodig. Heb wel gelijk threated sms uitgezet, vond dat al vervelend op de diamond
Ik ben op zoek naar een manier om de volumeknop van m'n TC te wijzigen. Ik wil namelijk graag de schermhelderheid ermee kunnen regelen in plaats van de geluidssterkte.
Iemand enig idee of en hoe dat kan?
Ik heb 2 knop-map-programma's geprobeerd maar die zijn alleen voor de andere hardwareknoppen; niet voor de volumeknop helaas.
[edit]
SmartSKey komt er nog het dichtst in de buurt, daarmee kan je dus wel wat dingen doen met de volumeknop maar of je er de birghtness mee kan koppelen, is me nog niet duidelijk
Iemand enig idee of en hoe dat kan?
Ik heb 2 knop-map-programma's geprobeerd maar die zijn alleen voor de andere hardwareknoppen; niet voor de volumeknop helaas.
[edit]
SmartSKey komt er nog het dichtst in de buurt, daarmee kan je dus wel wat dingen doen met de volumeknop maar of je er de birghtness mee kan koppelen, is me nog niet duidelijk
[ Voor 22% gewijzigd door WFvN op 14-10-2008 19:45 ]
Helaas blijft de "failed to play -3" error in youtubeplay bestaan.radem205 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:06:
[...]
Probeer eens de proxy in je verbindingsinstellingen uit te zetten!

Zijn er mensen die youtubeplay wel goed werkend hebben met de officiele 6.1 ROM (en dan met name via het vodafone netwerk)?
OEPS... Ik zie nu pas dat het ook aan de versie kan liggen. Dat ga ik nog even checken. Ik had die reply even gemist.
--> @MarkII: De nieuwe versie heeft het opgelost. Kan weer vrolijk gaan tuben. Met dank voor de tip, ik had niet gezien dat er een nieuwere versie was.
---
En nog een ander vraagje... Ik heb een aantal mooie wallpapers gevonden (240x320), maar die zien er niet mooi uit als ik ze als wallpaper inlaad. Net alsof ze overbelicht en 'grofkorrelig' worden. Heeft dat iets te maken met de hoeveelheid kleuren of de resolutie o.i.d.?
[ Voor 42% gewijzigd door JvW op 15-10-2008 11:03 . Reden: typo & toevoeging ]
“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse
Ik heb de 6.1 Touch-IT rom draaien via vodafone met werkende youtube.MediJack schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:15:
[...]
Helaas blijft de "failed to play -3" error in youtubeplay bestaan.![]()
Zijn er mensen die youtubeplay wel goed werkend hebben met de officiele 6.1 ROM (en dan met name via het vodafone netwerk)?
Prachtige rom btw !
Ik heb Radio 1.59.42.15radem205 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:06:
Radio 1.59.42.15 . Of probeer in combinatie met deze Radio Rom de nieuwste camera software te installeren (Camera 6.8). Dan werkt het gegarandeerd. (te vinden op de bekende developers website).
1. Zit in Camera 6.8 ook de fix van HTC zelf?
2. Er is op het moment geen cab file met Camera 6.8 wel een rar file, met allemaal losse files... Mag ik vragen hoe ik dat het beste kan aanpakken?
Zoek eens op de betreffende site onder "Diamond ROM Development".Monda schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 23:18:
[...]
Ik heb Radio 1.59.42.15
1. Zit in Camera 6.8 ook de fix van HTC zelf?
2. Er is op het moment geen cab file met Camera 6.8 wel een rar file, met allemaal losse files... Mag ik vragen hoe ik dat het beste kan aanpakken?
Ik zit wel te wachten op die touchflo-3D. Ik zag enkele mogelijkheden, dat zag er strak uit!
Dit dus:
Dit dus:
Daar zit ik ook op te wachten. Het ziet er in ieder geval strak uit! Nu nog even wachten tot ze 'm verkleind hebben, dat schijnt moeilijk te zijn. Maar 't is de moeite waard!
Verwijderd
Kijk hier maar effe, d'r zit ook een video bij
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=436418
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=436418
Ok, thnx... Gaan binnenkort dus weer aan de slag, lees ik zo
TF3D oftewel Manila3D is resized, alleen nog erg buggy. Komt vooral door de 3D driver die zorgt dat het apparaat niet in sleepmode kan. (Dit is een development issue, omdat anders het apparaat vast loopt. Het is het één of het ander) Zodra deze issue verholpen is kan Manilla3D gebruikt worden.
Ook interessant is het feit dat als TF3D in de rom gebakken is, het sneller werkt.
Maar voor zover ik weet ligt de development momenteel meer bij de 2D driver dan de 3D driver. Dit zou betekenen dat het apparaat overall sneller zou gaan werken. Zou je daarnaast de 3D driver installeren dan heb je een device welke zienderogen sneller is dan bijv de Diamond of Touch Pro.
Dus: mochten er hier mensen zijn met dev ervaring, ga eens kijken in het Polaris forum op XDA. Deze jongens kunnen wel wat hulp gebruiken.
Ook interessant is het feit dat als TF3D in de rom gebakken is, het sneller werkt.
Maar voor zover ik weet ligt de development momenteel meer bij de 2D driver dan de 3D driver. Dit zou betekenen dat het apparaat overall sneller zou gaan werken. Zou je daarnaast de 3D driver installeren dan heb je een device welke zienderogen sneller is dan bijv de Diamond of Touch Pro.
Dus: mochten er hier mensen zijn met dev ervaring, ga eens kijken in het Polaris forum op XDA. Deze jongens kunnen wel wat hulp gebruiken.
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Verwijderd
Het werkt anders erg leuk hoor!!
En wat de sleepmode betreft, zet je em toch gewoon uit met het aan/uit knopje
En wat de sleepmode betreft, zet je em toch gewoon uit met het aan/uit knopje
Ik heb een cab gevonden maar bij installeren krijg ik een foutmelding en installeren wordt afgebroken. Zowel op apparaat als op geheugenkaart...radem205 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 10:59:
[...]
Zoek eens op de betreffende site onder "Diamond ROM Development".
Heb jij dit zelf wel voor elkaar gekregen?
Hell yeah, Manilla 2d staat op m'n TC.
Werkt prachtig, groot verschil, dat QVGA etc.
Ik vraag me alleen af waarom m'n weather- en googlemaps-widget niet werken?
Verwijderd
Ik heb manilla 3D gebruikt en daarop werken weather- en googlemaps-widget weldnhelle schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 16:35:
Je hebt Manila2D op je TC staan? Welke versie?dnhelle schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 16:35:
Hoe werkt dat? Is 't een ROM Flash of gewoon een .cab? En moet je echt een hardreset doen als je 't zat bent?
En natuurlijk de belangrijkste vraag: Hoe gaat 't met de snelheid? Positief? Negatief? Algemene ervaringen?
*is toch redelijk nieuw op dit onderwerp*
Yep.
Welke versie?
Update 19b
Hoe werkt dat? Is 't een ROM Flash of gewoon een .cab?
Je past je 3d-cube via een regedit aan dat ie niet meer openschuift. Daarna een soft-reset, daarna 19b (is een set van cab-files) die je in volgorde installeert. Daarna softreset en klaar.
En moet je echt een hardreset doen als je 't zat bent?
Nee, de-installatie van cab's moet voldoende zijn. Indien je aan je 3dCube gewend bent (ik dus niet) moet je die via een rollback terugzetten.
En natuurlijk de belangrijkste vraag: Hoe gaat 't met de snelheid? Positief? Negatief? Algemene ervaringen?
Snelheid: perfect. Geen hick-ups oid. Tot nu toe positief.
Algemene ervaringen: wat ik al zei, geen weather en googlemaps-widget, maar ik moet even zoeken waar dat aan ligt. Ik zag op XDA- een hotfix staan, maar dan moet ik gaan XML-en
Daarintegen is het scrollen van de balk onderin stukken meer "touch", stylus is echt niet meer nodig. Leuk programma, als m3d een paar updates verder is, probeer ik die eens
Welke versie?
Update 19b
Hoe werkt dat? Is 't een ROM Flash of gewoon een .cab?
Je past je 3d-cube via een regedit aan dat ie niet meer openschuift. Daarna een soft-reset, daarna 19b (is een set van cab-files) die je in volgorde installeert. Daarna softreset en klaar.
En moet je echt een hardreset doen als je 't zat bent?
Nee, de-installatie van cab's moet voldoende zijn. Indien je aan je 3dCube gewend bent (ik dus niet) moet je die via een rollback terugzetten.
Snelheid: perfect. Geen hick-ups oid. Tot nu toe positief.
Algemene ervaringen: wat ik al zei, geen weather en googlemaps-widget, maar ik moet even zoeken waar dat aan ligt. Ik zag op XDA- een hotfix staan, maar dan moet ik gaan XML-en

Daarintegen is het scrollen van de balk onderin stukken meer "touch", stylus is echt niet meer nodig. Leuk programma, als m3d een paar updates verder is, probeer ik die eens
Ik heb 'm nu ook geïnstalleerd. Bij mij doet het weer en google earth het ook niet. Zonde!
Ik heb ook even gekeken naar die "XML oplossing" waar je 't over had. Maar ik kan wel gewoon mijn stad selecteren (waar volgens mij het hele probleem daar over gaat), alleen download 'ie 't niet. Toch jammer, ik snap niet dat daar niet meer over te lezen is...
Ik heb ook even gekeken naar die "XML oplossing" waar je 't over had. Maar ik kan wel gewoon mijn stad selecteren (waar volgens mij het hele probleem daar over gaat), alleen download 'ie 't niet. Toch jammer, ik snap niet dat daar niet meer over te lezen is...
Verwijderd
Volgens mij niet, ik weet niet of je dat nog ergens moet instellen, maar iig wel Google en weather.
Vanavond of van het weekend dan 3d proberen, vind weather en gmaps wel ideaal.
Als ik jou was, zou ik 't niet doen.
Ik heb Manila 3D erop gezet, en nu kan ik een hardreset gaan doen. M'n telefoon is te sloom voor woorden geworden, en het scherm kan niet meer uit
Ik heb Manila 3D erop gezet, en nu kan ik een hardreset gaan doen. M'n telefoon is te sloom voor woorden geworden, en het scherm kan niet meer uit
Brrrt, bij mij werkt de weather-widget opeens
Thnx voor de hint voor manilla3d, dat laten we maar even zitten
Succes met opnieuw installeren.

Thnx voor de hint voor manilla3d, dat laten we maar even zitten
Ik weet niet of het aan WM6.1 ligt of aan andere software op m'n TC maar het energieverbruik was gisteren betrekkelijk hoog. Voorheen trok hij maar een paar mA (nog geen 20) maar gisteren was dat doorgaans 80 of meer.
Dus was het weer eens tijd voor een hard reset.
Ik ben wat aan het zoeken gegaan op internet om van die HTC-meuk af te komen die tijdens de hard reset erop gezet wordt. Ik kon wel iets vinden over T-Mobile; gewoon na de wizard maar vóór de customize een soft reset geven zou een oplossing zijn. Misschien wel bij T-Mobile-ROM maar niet bij die van HTC dus.... want na de soft reset verscheen de customizemelding toch weer.
Bij een tweede poging heb ik gewoon direct na de wizzard maar tijdens de melding dat over 3 seconden de customize zou starten, de batterij eruit getrokken. Resultaat: een schone WM6.1!!!!
Geheugen:
Opslag vrij: 90,59 MB
Programma vrij: 48,36 MB
De HTC Theme en HTC Home staan nog wel in het rijtje bij de instellingen van 'vandaag' maar verschijnen doen ze niet meer als je ze selecteert.
Ben benieuwd of dit gaat bevallen.
[edit]
Het lijkt erop dat WM61 zorgt voor het hogere energieverbuik want na deze harde reset en alléén battystatus geinstalleerd (exact dezelfde versie als ik voorheen gebruikte met WM60) en het verbruik ligt nog steeds hoog op 65 mA
* WFvN begint steeds meer te balen dat hij WM61 erop heeft gezet
Dus was het weer eens tijd voor een hard reset.
Ik ben wat aan het zoeken gegaan op internet om van die HTC-meuk af te komen die tijdens de hard reset erop gezet wordt. Ik kon wel iets vinden over T-Mobile; gewoon na de wizard maar vóór de customize een soft reset geven zou een oplossing zijn. Misschien wel bij T-Mobile-ROM maar niet bij die van HTC dus.... want na de soft reset verscheen de customizemelding toch weer.
Bij een tweede poging heb ik gewoon direct na de wizzard maar tijdens de melding dat over 3 seconden de customize zou starten, de batterij eruit getrokken. Resultaat: een schone WM6.1!!!!
Geheugen:
Opslag vrij: 90,59 MB
Programma vrij: 48,36 MB
De HTC Theme en HTC Home staan nog wel in het rijtje bij de instellingen van 'vandaag' maar verschijnen doen ze niet meer als je ze selecteert.
Ben benieuwd of dit gaat bevallen.
[edit]
Het lijkt erop dat WM61 zorgt voor het hogere energieverbuik want na deze harde reset en alléén battystatus geinstalleerd (exact dezelfde versie als ik voorheen gebruikte met WM60) en het verbruik ligt nog steeds hoog op 65 mA
* WFvN begint steeds meer te balen dat hij WM61 erop heeft gezet
[ Voor 18% gewijzigd door WFvN op 18-10-2008 12:29 ]
Ik heb juist het idee dat ik sinds WM 6.1 langer met mijn batterij kan.
Sinds vanochtend 05.00 uur van de lader, nu nog 97%.
Moet wel toe geven dat ik aan de arbeid was, en dat ik hem dus niet gebruikt heb.
Maar in 10 uur standbytijd 3% verminderen, best knap.
Sinds vanochtend 05.00 uur van de lader, nu nog 97%.
Moet wel toe geven dat ik aan de arbeid was, en dat ik hem dus niet gebruikt heb.
Maar in 10 uur standbytijd 3% verminderen, best knap.
Hoi!
Opnieuw geïnstalleerd, inclusief Manila2D. Bij mij werkt het weer ook ineens, alleen krijg je niet echt een beeld van wanneer er gedownload wordt. Het gebeurt in ieder geval automatisch. Google Maps werkt nog steeds niet op de goede manier, echter heb ik ook geen idee hoe dat hoort te gaan. Als je in de takenlijst Google Maps hebt staan werkt het wel gewoon, dus dat is prima.dnhelle schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 20:38:
Brrrt, bij mij werkt de weather-widget opeens![]()
Thnx voor de hint voor manilla3d, dat laten we maar even zittenSucces met opnieuw installeren.
Weet jij trouwens hoe je snelkoppelingen uit de takenlijst krijgt?
Verwijderd
Ik heb sinds gisterenavond ineens het probleem dat er schijnbaar niks meer op de SD card staat?
Alle programma icoontjes in "programma's" zijn ook weg?
Iemand een idee??
Iemand een idee??
Het kan zijn dat je storage card ineens storage card 1 is, dan lijkt het inderdaad of alles weg is omdat de snelkoppelingen anders staan. Als dit het geval is, dan moet je even de forums doorlezen, is een keer wat over verteld.Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 18:13:
Ik heb sinds gisterenavond ineens het probleem dat er schijnbaar niks meer op de SD card staat?
Iemand een idee??
Heb je het kaartje al in je pc gehad? is hij daar ook leeg? Succes
Geen idee hoe het kan, maar ik heb precies hetzelfde gehad. Helaas waren alle bestanden niet meer te redden.Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 18:13:
Iemand een idee??
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Ah ok, gelukkig. Met een flat-fee abo maakt dat niet zoveel uitbrrrt schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 16:12:
[...]
Opnieuw geïnstalleerd, inclusief Manila2D. Bij mij werkt het weer ook ineens, alleen krijg je niet echt een beeld van wanneer er gedownload wordt. Het gebeurt in ieder geval automatisch. Google Maps werkt nog steeds niet op de goede manier, echter heb ik ook geen idee hoe dat hoort te gaan. Als je in de takenlijst Google Maps hebt staan werkt het wel gewoon, dus dat is prima.
Weet jij trouwens hoe je snelkoppelingen uit de takenlijst krijgt?
Google-maps zal ik zo eens uitproberen of dat werkt als je google-maps al een keer geopend hebt.
Ik begrijp alleen even niet wat je bedoelt met "snelkoppelingen uit de takenlijst krijgen".
Ik weet wel dat ik na installatie van manilla2d opnieuw de volgende stappen heb moeten uitvoeren om programma's direct af te sluiten: Start, Instellingen, Systeem, Taakbeheer, Knop. Daar het vinkje voor "Schakel de X-knop in om actieve programma's te beëindigen" aanzetten met bovenste vinkje.
Verwijderd
Mijn card is niet echt leeg, alleen 1 grote file die ik niet kan openen?Pinobigbird schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 18:42:
[...]
Geen idee hoe het kan, maar ik heb precies hetzelfde gehad. Helaas waren alle bestanden niet meer te redden.
Ook op de pc niet te openen......
Bestanden met "recover my files" wel op pc gezet, maar zijn alleen foto's en wat Tomtom onderdelen.
WM 6.1 bevalt prima zover. Helaas is het me nog niet gelukt om de threaded sms weer uit te schakelen, want daar zie ik echt het nut niet van. Het cabje van XDA deed het in elk geval niet voor me. Dus wellicht moet ik er mee leren leven.
Wat ik wel een vreemd probleem vind is dat ik geen MMS meer kan ontvangen of verzenden. Er staat me iets bij dat ik dat de eerste keer na ingebruikname van het toestel ook niet voor elkaar kreeg. Maar ik weet niet meer wat ik er aan kan doen. De vodafone site helpt me ook niet echt verder aangezien de instellingen voor mobiel internet goed zijn (zojuist allemaal langsgelopen, tevens helemaal opnieuw ingesteld, waarna een soft reset gedaan.
Specifieke MMS instellingen kan ik niet vinden, en vodafone ondersteunt de TC niet specifiek, dus via sms kan ik het toestel ook niet instellen.
Iemand enig idee wat ik zou kunnen proberen?
Wat ik wel een vreemd probleem vind is dat ik geen MMS meer kan ontvangen of verzenden. Er staat me iets bij dat ik dat de eerste keer na ingebruikname van het toestel ook niet voor elkaar kreeg. Maar ik weet niet meer wat ik er aan kan doen. De vodafone site helpt me ook niet echt verder aangezien de instellingen voor mobiel internet goed zijn (zojuist allemaal langsgelopen, tevens helemaal opnieuw ingesteld, waarna een soft reset gedaan.
Specifieke MMS instellingen kan ik niet vinden, en vodafone ondersteunt de TC niet specifiek, dus via sms kan ik het toestel ook niet instellen.
Had hetzelfdeMediJack schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 20:03:
WM 6.1 bevalt prima zover. Helaas is het me nog niet gelukt om de threaded sms weer uit te schakelen, want daar zie ik echt het nut niet van. Het cabje van XDA deed het in elk geval niet voor me. Dus wellicht moet ik er mee leren leven.
Om MMS aan te zetten:
Ga naar http://www.vodafone.nl/pr...el_instellen/instellingen
Kies HTC
Kies Diamond
Kies MMS instellinge
Daaronder komen dan de instellingen.
scroll dan naar beneden en daar staan de mms instellingen
voer deze uit op je cruise en het werkt
Threated SMS uit:
Voer onderstaande key uit en herstart telefoon:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Inbox\Setting s\OEM\SMSInboxThreadingDisabled
you need to create OEM key in Settings and create a DWORD SMSInboxThreadingDisabled and set it to 1
Succes
Je hebt gelijk, ik had 't er vreemd neergezet. Maar ik bedoelde dus dat je een tab hebt met snelkoppelingen naar programma's (de laatste). Hier heb je ruimte voor 24 snelkoppelingen. Het toevoegen gaat heel makkelijk, maar ik heb een verkeerde snelkoppeling erin geplaatst ("aan de slag" -> who gives a fuck), waar ik eigenlijk mijn wekker wilde zettendnhelle schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 14:24:
[...]
Ah ok, gelukkig. Met een flat-fee abo maakt dat niet zoveel uit
Google-maps zal ik zo eens uitproberen of dat werkt als je google-maps al een keer geopend hebt.
Ik begrijp alleen even niet wat je bedoelt met "snelkoppelingen uit de takenlijst krijgen".
Ik weet wel dat ik na installatie van manilla2d opnieuw de volgende stappen heb moeten uitvoeren om programma's direct af te sluiten: Start, Instellingen, Systeem, Taakbeheer, Knop. Daar het vinkje voor "Schakel de X-knop in om actieve programma's te beëindigen" aanzetten met bovenste vinkje.
Weet jij hoe je deze weg krijgt?
En is het iemand hier al gelukt een extra tab te maken met een agenda? Da's altijd wel handig, zonde dat 'ie er niet standaard tussen zit
@henvhenv schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 22:22:
[...]
Had hetzelfde
Om MMS aan te zetten:
Ga naar http://www.vodafone.nl/pr...el_instellen/instellingen
Kies HTC
Kies Diamond
Kies MMS instellinge
Daaronder komen dan de instellingen.
scroll dan naar beneden en daar staan de mms instellingen
voer deze uit op je cruise en het werkt
Threated SMS uit:
Voer onderstaande key uit en herstart telefoon:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Inbox\Setting s\OEM\SMSInboxThreadingDisabled
you need to create OEM key in Settings and create a DWORD SMSInboxThreadingDisabled and set it to 1
Succes
Bedankt. De register-tweak had ik ook al gevonden, en dat werkt subliem. Helaas werkt het mms-en nog niet (En ik had ook inderdaad de instellingen handmatig ingevoerd vanaf de vodafone site) Het lijkt erop dat het berichtje verstuurd wordt, maar dan verbreekt de verbinding en krijg ik de melding dat het bericht niet kon worden verzonden
Terwijl mijn 3G/HSDPA wel prima werkt met internetten en youtube. Blijft vreemd.
Ik ga de instellingen nog maar eens langs.
Verwijderd
Kan iemand me misschien vertellen of dat 'No Data' programmaatje (Modaco Nodata) uit de OP ook daadwerkelijk werkt? Heb er namelijk geen trek in dat er toch onverhoopt gegevens-sessies aan de gang zijn terwijl ik het niet door heb terwijl ik in Amerika en Engeland zit.
Het werkt echt, ik zou zeggen: een Tweaker probeert het zelf. Schakel alle verbindingen uit en kijk dan eens of je het weerbericht kunt downloaden etc.Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 18:54:
Kan iemand me misschien vertellen of dat 'No Data' programmaatje (Modaco Nodata) uit de OP ook daadwerkelijk werkt? Heb er namelijk geen trek in dat er toch onverhoopt gegevens-sessies aan de gang zijn terwijl ik het niet door heb terwijl ik in Amerika en Engeland zit.
Hoi!
Ook ik kan benadrukken dat No-Data werkte! Heb het afgelopen week ook nog in Turkije getest en al eerder in Frankrijk. Er komt geen enkele verbinding meer door via UMTS, GPRS, EDGE of HSDPA.Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 18:54:
Inderdaad werkt het. Ik kan (en wil) van al die meuk geen gebruik maken (prepaid kaartje erin) maar elke keer als ik via m'n eigen LAN wilde internetten (lees: weer en GPS-gegevens ophalen) werkte dat niet omdat m'n TC telkens via GPRS ofzo wilde verbinden.
NoData heeft daar dus mooi een einde aan gemaakt. Die installeer ik dus standaard op m'n toestel en laat hem met het booten automatisch starten.
NoData heeft daar dus mooi een einde aan gemaakt. Die installeer ik dus standaard op m'n toestel en laat hem met het booten automatisch starten.
Na de update werkt de het mms-en nog altijd niet. Ik had hier eerder een post over geplaatst. Nu ga ik morgen maar even bellen met vodafone, maar wellicht is er hier een tweaker die toevallig ook via een vodafone aansluiting mms kan versturen. Ik ben met name benieuwd naar de instellingen van de telefoon (tabblad "band").
De mms en 3G instellingen zijn allemaal in orde. Internetten etc werkt als een trein. Echter staat me er iets van bij dat ik onder WM 6.0 onder de instellingen --> telefoon -->tabblad "band" niet beide opties op auto had staan. Misschien wil iemand van jullie eens even kijken?
De mms en 3G instellingen zijn allemaal in orde. Internetten etc werkt als een trein. Echter staat me er iets van bij dat ik onder WM 6.0 onder de instellingen --> telefoon -->tabblad "band" niet beide opties op auto had staan. Misschien wil iemand van jullie eens even kijken?
Bij Vodafone moet je eerst zelf een MMS versturen om zegmaar MMS te activeren.MediJack schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 18:25:
[...]
@henv
Bedankt. De register-tweak had ik ook al gevonden, en dat werkt subliem. Helaas werkt het mms-en nog niet (En ik had ook inderdaad de instellingen handmatig ingevoerd vanaf de vodafone site) Het lijkt erop dat het berichtje verstuurd wordt, maar dan verbreekt de verbinding en krijg ik de melding dat het bericht niet kon worden verzonden
Terwijl mijn 3G/HSDPA wel prima werkt met internetten en youtube. Blijft vreemd.
Ik ga de instellingen nog maar eens langs.
Het is inderdaad jammer dat ze dit niet ergens vermelden op de website.
Dus: een MMS met alleen tekst naar je eigen nr sturen ( kost als je alleen tekst doet: sms tarief ).
Daarna kan je voortaan MMS ontvangen.
Extra tip:
op de site van vodafone staat:
Serveradres: mmsc.mms.vodafone.nl
Ik heb dit echter venanderd in: http://mmsc.mms.vodafone.nl . Pas daarna kon ik versturen.
[ Voor 16% gewijzigd door Sumuhtsop op 22-10-2008 11:39 ]
Hallo,
Na de update naar WM6.1 heb ik een raar probleem gekregen. Na verloop van tijd is het ineens niet meer mogelijk om een bericht (SMS/Email) te sturen naar mijn contactpersonen. Het is ook niet meer mogelijk om het berichten programma te openen (dus SMS/Mails te bekijken). Wanneer ik op Start -> Berichten duw sluit het start menu zich gewoon zonder iets te doen (geen geluidje of niets) ook als ik in het home venster op het mail of berichten icoontje duw gebeurd er niets. De eerste keer ontstond dit probleem na 2 dagen en heb ik het opgelost met een harde reset. Toen was het weer mogelijk om te smsen en email berichten te lezen en te typen. Zojuist is het me weer gebeurd.
[update]
Nadat ik de geheugenkaart eruit haalde deed hij het wel weer, echter blijkt dat de geheugenkaart corrupt geraakt is, de meeste bestanden zijn weg, en de bestanden die er nog zijn hebben rare tekens achter de naam staan. Het lijkt er dus op dat de telefoon de geheugenkaart corrupt maakt. Weet iemand waar dit probleem aan kan liggen?
Alvast bedankt!
Na de update naar WM6.1 heb ik een raar probleem gekregen. Na verloop van tijd is het ineens niet meer mogelijk om een bericht (SMS/Email) te sturen naar mijn contactpersonen. Het is ook niet meer mogelijk om het berichten programma te openen (dus SMS/Mails te bekijken). Wanneer ik op Start -> Berichten duw sluit het start menu zich gewoon zonder iets te doen (geen geluidje of niets) ook als ik in het home venster op het mail of berichten icoontje duw gebeurd er niets. De eerste keer ontstond dit probleem na 2 dagen en heb ik het opgelost met een harde reset. Toen was het weer mogelijk om te smsen en email berichten te lezen en te typen. Zojuist is het me weer gebeurd.
[update]
Nadat ik de geheugenkaart eruit haalde deed hij het wel weer, echter blijkt dat de geheugenkaart corrupt geraakt is, de meeste bestanden zijn weg, en de bestanden die er nog zijn hebben rare tekens achter de naam staan. Het lijkt er dus op dat de telefoon de geheugenkaart corrupt maakt. Weet iemand waar dit probleem aan kan liggen?
Alvast bedankt!
[ Voor 21% gewijzigd door ThaStealth op 22-10-2008 20:00 ]
Mess with the best, die like the rest
Goeie tip ter voorkoming van problemen met de geheugenkaart.
Alleen erin zetten of eruit halen als de telefoon uit staat.
Dat voorkomt het corrupt raken van data en ook het optreden van het opslagkaart2 probleem.
Het toestel of WM6 vind hot-swappen blijkbaar niet zo fijn.
Alleen erin zetten of eruit halen als de telefoon uit staat.
Dat voorkomt het corrupt raken van data en ook het optreden van het opslagkaart2 probleem.
Het toestel of WM6 vind hot-swappen blijkbaar niet zo fijn.
Ik heb Manila3D er al weer afgegooid. Jouw tip om het uitschakelen op 30 sec. te zetten werkt bij mij niet.Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 09:22:
Zojuist effe uit zitten vogelen, als je in de batterijmodus het uitschakelen op 30 sec.zet wordt het beeld na die 30 sec.zwakker en 10 sec.daarna gaat ie volledig uit.
Bij mij gaat het scherm wel uit, maar blijft daarna aan en uit gaan.
Ik kon verder op xda geen andere oplossing vinden die ik uit kon proberen.
Best jammer, want ik vind de 3D versie mooier dan de 2D versie.
@ dnhelle of andere Manilla2d gebruikers:
hebben jullie op de cruise wel de onderbalk gekregen?
Ik heb het dan natuurlijk over de softkeys "phone" en "settings", bij mij blijft dat namelijk gewoon een zwarte balk...

Ook heb ik bij de settings helemaal geen tekst staan, en krijg ik geen titels boven mijn tabs.
Een beetje balen, maar gelukkig is dit nog in beta.
Heeft een van jullie dit wel voor elkaar gekregen? En ook met de 19e (laatste) versie?
Verder doet bij mij het weer 't nu wel, heb gelijk even nieuwe weer icoontjes geinstalleerd.
[edit]
Even een voorbeeldje van mijn Manilla2d probleem plaatsen:
Ik heb het dan natuurlijk over de softkeys "phone" en "settings", bij mij blijft dat namelijk gewoon een zwarte balk...

Ook heb ik bij de settings helemaal geen tekst staan, en krijg ik geen titels boven mijn tabs.
Heeft een van jullie dit wel voor elkaar gekregen? En ook met de 19e (laatste) versie?
Verder doet bij mij het weer 't nu wel, heb gelijk even nieuwe weer icoontjes geinstalleerd.
[edit]

[ Voor 8% gewijzigd door brrrt op 23-10-2008 10:52 ]
Komt waarschijnlijk doordat je Manila 2D hebt geinstalleerd op een non WWE ROM (dus een nederlandse rom waarschijnlijk).brrrt schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 10:35:
@ dnhelle of andere Manilla2d gebruikers:
[afbeelding]
[edit]
[afbeelding]
Hmm, verder zitten kloten aan mijn telefoon, de NL language packs erop gezet (werkt nu nog steeds niet ideaal, zelfde probleem als eerst), is nu ook mijn hele geheugenkaart gewist!
Dus niet het geval dat er een mapje opslagkaart 2 aangemaakt is, gewoon dat de opslagkaart helemaal leeg gehaald is. Weet ook niet hoe, had een aantal vastlopers achter elkaar, en nu is alles weg.
Vreemd... Vooral ook omdat sommige bestanden 't wel gewoon nog doen, zoals S2U2 en Manilla2d, die ik ook op de opslagkaart gezet had...
Dus niet het geval dat er een mapje opslagkaart 2 aangemaakt is, gewoon dat de opslagkaart helemaal leeg gehaald is. Weet ook niet hoe, had een aantal vastlopers achter elkaar, en nu is alles weg.
Vreemd... Vooral ook omdat sommige bestanden 't wel gewoon nog doen, zoals S2U2 en Manilla2d, die ik ook op de opslagkaart gezet had...
Ik heb een probleempje: als ik mijn HTC Touch Cruise via de usb kabel aan mijn laptop hang, gaat de telefoon wel opladen, maar er komt geen verbinding tot stand.
Al geprobeerd:
* Active sync opnieuw installeren op laptop
* Virusscanners/firewall's uitgeschakeld
* Handmatig verbinding maken via laptop (geeft de melding: geen apparaat aangesloten)
* Instellingen activesync op mobiel gecontroleerd
Hij blijft hetzelfde probleem geven. Het logootje van active sync in de taakbalk wordt ook niet groen.
Ik heb er nog Windows Mobile 6 op staan, en het is active sync versie 4.5.
Om Windows Mobile 6.1 te installeren is active sync nodig, dus dat kan niet. Inmiddels ben ik zo ver dat ik het toestel wel hard zou willen resetten, maar het enige wat er dan eerst af moet, zijn mijn smsjes. Die kan ik nu niet via active sync naar de computer kopieeren. Is er een manier om ze vanaf het toestel naar de memory stick te kopieeren zodat ik die vervolgens in mijn pc kan steken?
Of weet iemand misschien hoe ik het active sync probleem kan oplossen?
EDIT:
Inmiddels heb ik met PIM Backup mijn sms kunnen opslaan op de memory stick en heb de telefoon een harde reset gegeven. Helaas werkt active sync nog steeds niet. Er zijn nu geen actieve activesync verbindingen op de telefoon, dus hij geeft aan dat ik de software met de cd-rom moet installeren op de pc en daarna de kabel moet aansluiten. De software is geinstalleerd, en de kabel is aangesloten.
Als ik op de PC probeer verbinding te maken, geeft hij nog steeds aan dat er geen apparaat gevonden is. Wie weet hoe ik dit kan oplossen?
Al geprobeerd:
* Active sync opnieuw installeren op laptop
* Virusscanners/firewall's uitgeschakeld
* Handmatig verbinding maken via laptop (geeft de melding: geen apparaat aangesloten)
* Instellingen activesync op mobiel gecontroleerd
Hij blijft hetzelfde probleem geven. Het logootje van active sync in de taakbalk wordt ook niet groen.
Ik heb er nog Windows Mobile 6 op staan, en het is active sync versie 4.5.
Om Windows Mobile 6.1 te installeren is active sync nodig, dus dat kan niet. Inmiddels ben ik zo ver dat ik het toestel wel hard zou willen resetten, maar het enige wat er dan eerst af moet, zijn mijn smsjes. Die kan ik nu niet via active sync naar de computer kopieeren. Is er een manier om ze vanaf het toestel naar de memory stick te kopieeren zodat ik die vervolgens in mijn pc kan steken?
Of weet iemand misschien hoe ik het active sync probleem kan oplossen?
EDIT:
Inmiddels heb ik met PIM Backup mijn sms kunnen opslaan op de memory stick en heb de telefoon een harde reset gegeven. Helaas werkt active sync nog steeds niet. Er zijn nu geen actieve activesync verbindingen op de telefoon, dus hij geeft aan dat ik de software met de cd-rom moet installeren op de pc en daarna de kabel moet aansluiten. De software is geinstalleerd, en de kabel is aangesloten.
Als ik op de PC probeer verbinding te maken, geeft hij nog steeds aan dat er geen apparaat gevonden is. Wie weet hoe ik dit kan oplossen?
[ Voor 20% gewijzigd door Dav0s op 23-10-2008 18:58 ]
Verwijderd
Had ik vanmiddag ook, heb de laptop opnieuw opgestart en de active Sync werkte daarna weer normaal
Het probleem is dat ik inmiddels de laptop al meerdere keren opnieuw heb opgestart en tevens mijn telefoon een harde reset heb gegeven, maar nog altijd gebeurd er niks. De telefoon laadt vrolijk op, maar hij kan geen active sync verbinding opbouwen...Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 19:02:
Had ik vanmiddag ook, heb de laptop opnieuw opgestart en de active Sync werkte daarna weer normaal
Verwijderd
Kan je dat niet via Bleutooth doen?
De edit van mijn vorige bericht viel net samen met jouw eerste bericht.Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 19:07:
Ik heb inmiddels met PIM Backup de smsjes naar mijn memory stick verplaatst, dus dat probleem is er niet meer. Daarna heb ik de telefoon hard gereset (door de twee functie knoppen en het reset gaatje tegelijkertijd in te drukken). Helaas is er niets veranderd, ook hierna blijft active sync aangeven op de laptop dat er geen apparaat gevonden is (maar USB wel beschikbaar als verbindingsmogelijkheid).
De laptop opnieuw opgestart, de telefoon nog eens opnieuw opgestart, maar geen resultaat...
Ik heb active sync 4.5 nogmaals gedownload van internet en opnieuw geinstalleerd, maar ook dat helpt niet. Ben nu dus op zoek naar nieuwe inzichten...
EDIT: Ook activesync via bluetooth krijg ik niet aan de praat. Er is op dit moment dus geen manier om contacten en agendapunten van mijn laptop naar de telefoon te syncen.
Alleen het contact met de exchange server blijft behouden, maar dat is op mijn werk dus kan ik niet gebruiken om contacten e.d. over te zetten...
EDIT2: Inmiddels ook op een andere PC geprobeerd, ook daar geen resultaat. Het zit dus ergens op de telefoon... Wordt dit een gevalletje reparatie, of heeft iemand nog een tip?
[ Voor 16% gewijzigd door Dav0s op 23-10-2008 19:34 ]
Verwijderd
Je zou nog eens kunnen kijken wat er gebeurd als je de accu voor een minuut verwijdert en daarna terugplaatst
Helaas, dit heeft ook geen enkel effect.
Verwijderd
This is for everyone out there who upped to WM6 on wizard models and found ActiveSync not recognising your fone over USB. Download ActiveSyncMode.cab (sometimes named ActiveSyncMode.sa.cab) and install it on your Fone. Run it - Start/Programs/ActiveSyncMode.exe -
http://www.utstar.com/pcd/downloads/ActiveSyncMode.sa.CAB
Select 'USB Serial Sync Mode'. Now try connecting your fone and it should work.
Op XDA nog niks gevonden. Dit klinkt veel belovend (al heb ik niet geupped naar WM6). De link die je gaf werkt niet meer, maar heb hem gelukkig via FileFront nog kunnen downloaden.Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 20:26:
This is for everyone out there who upped to WM6 on wizard models and found ActiveSync not recognising your fone over USB. Download ActiveSyncMode.cab (sometimes named ActiveSyncMode.sa.cab) and install it on your Fone. Run it - Start/Programs/ActiveSyncMode.exe -
Geinstalleerd op mijn telefoon, maar hij verscheen niet in mijn lijst met programma's. Telefoon opnieuw opgestart, nog steeds niks te vinden. Bij opnieuw het CAB bestand openen geeft hij wel aan dat het programma al geinstalleerd is.
Uiteindelijk bleek hij in een mapje 'Temp' te staan op het toestel. Vanaf daar geopend, instelling aangepast, telefoon weer aangesloten, en...
... nog steeds niks.
Telefoon opnieuw opgestart, laptop opnieuw opgestart, maar nog altijd niks. Behoorlijk frustrerend dat hij zelfs niet een foutmelding o.i.d. geeft...
Verwijderd
Als je op xda bij de tab search "Active Sync not working" krijg je een hele pagina die daar over gaat.
Kijk daar eens
Kijk daar eens
In die lijst staat heel vaak hetzelfde. Daarnaast veel dingen die inmiddels al geprobeerd zijn. Het enige wat ik er nog uit heb kunnen halen, is proberen active sync 4.2 te installeren. Gedaan: geen effect.
Volgens mij ga ik hem morgen maar als defect opgeven...
Volgens mij ga ik hem morgen maar als defect opgeven...
Ja, niks aan te doen. Wel ontzettend bedankt voor de moeite!! 
Mocht iemand anders nog iets weten, dan is dat uiteraard van harte welkom
Verwijderd
Met de originele WM 6.0 ROM syncte mijn TC probleemloos.Dav0s schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 22:05:
Ja, niks aan te doen. Wel ontzettend bedankt voor de moeite!!
Ik herken het probleem sinds de installatie/upgrade van Lexi WM 6.1 NLD Build 19212.1.0.3 ROM. Mijn TC werd niet meer gezien op verschillende WinXP lap/desktops.
Ik sloot hem vervolgens aan op een Vista laptop en voila! geen probleem met syncen.....wie het wet mag het zeggen...
Heb je al geprobeerd om activesync vanaf je telefoon te openen? Staat bij programs.
En daarna moet je eens kijken bij settings -connections - USB to PC en daar een vinkje te zetten.
Laatste mogelijkheid is om bij xda eens te kijken hoe je een onofficieel rom te instaleren. Want daar heb je geen AS voor nodig. Het originele rom kan je daar ook vandaan halen.
En weet je trouwens zeker dat je kabel niet verrot is?
En daarna moet je eens kijken bij settings -connections - USB to PC en daar een vinkje te zetten.
Laatste mogelijkheid is om bij xda eens te kijken hoe je een onofficieel rom te instaleren. Want daar heb je geen AS voor nodig. Het originele rom kan je daar ook vandaan halen.
En weet je trouwens zeker dat je kabel niet verrot is?
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Ik heb het vinkje bij 'USB to PC' al uitgevinkt EN aangevinkt geprobeerd. Ook in combinatie met de verschillende mogelijke oplossingen die hierboven staan. Tevens alles met 2 verschillende kabels geprobeerd. Met beide kabels wil hij wel opladen, maar het toestel wordt niet herkend op de pc. Hij zegt dat er niks aangesloten is...
Ik weet dat activesync gebruik maakt van verschillende poorten. Het kan zijn dat je virusscanner of firewall tegenzit. (dit was bij mij het geval) Schakel deze uit en sluit de telefoon aan. Als dit het niet is heb je in ieder geval 1 factor uitgesloten.
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Wat bij mij een keer geholpen heeft, gewoon Activesync op de computer (handmatig) ophalen, en op de telefoon ook. Dan via de telefoon syncen.
Ik weet niet of je dat al geprobeert hebt, maar het is 't altijd waard dat ook te proberen.
Ik weet niet of je dat al geprobeert hebt, maar het is 't altijd waard dat ook te proberen.
Ik heb sinds vanmorgen een heel vreemd probleem. Ik had mn Cruise aan mn pc gekoppeld. Het updaten van het weer ging niet helemaal goed. Ik zag dat er een data overdracht was door de pijltjes die bewogen. Het weer werd niet geupdate. Ik koppelde hem los. De pijltjes bleven draaien.
Ik heb mn Cruise gereset.
Bij het opstarten kreeg ik 4 balken te zien: Rood, groen, blauw en wit.
Boven aan rood met daarin de tekst POLA100, SPL-3.13.0000, CPLD-2
Onderaan in het wit: Serial. Bij soft reset blijft dit scherm terug komen en de cruise start niet meer normaal op...
Ik heb mn Cruise gereset.
Bij het opstarten kreeg ik 4 balken te zien: Rood, groen, blauw en wit.
Boven aan rood met daarin de tekst POLA100, SPL-3.13.0000, CPLD-2
Onderaan in het wit: Serial. Bij soft reset blijft dit scherm terug komen en de cruise start niet meer normaal op...
Ik heb ook een tijd problemen gehad met het syncen. Bij mij was het simpel op te lossen. Ga naar instellingen dan naar USB naar PC (hoop dat het zo heet, heb engels en daar is het usb to pc), vink de optie UIT (heet bij mij Enable advanced network func.)
Jongens, ontzettend bedankt voor de tips allemaal!
Ik heb de virusscanners en firewalls allemaal uitgezet, zonder resultaat. Het vinkje bij USB naar PC had ik inderdaad al uitgezet (en ook AAN al geprobeerd).
Brrrt: wat bedoel je met activesync handmatig ophalen? Ik heb activesync al geuninstalled en vervolgens opnieuw gedownload, geinstalleerd en getracht handmatig een verbinding te vinden, dan geeft hij aan dat er geen apparaten zijn aangesloten. Ook vanaf de telefoon kan hij geen verbinding leggen.
Ik heb de virusscanners en firewalls allemaal uitgezet, zonder resultaat. Het vinkje bij USB naar PC had ik inderdaad al uitgezet (en ook AAN al geprobeerd).
Brrrt: wat bedoel je met activesync handmatig ophalen? Ik heb activesync al geuninstalled en vervolgens opnieuw gedownload, geinstalleerd en getracht handmatig een verbinding te vinden, dan geeft hij aan dat er geen apparaten zijn aangesloten. Ook vanaf de telefoon kan hij geen verbinding leggen.
Let op:
Dit topic gaat over de HTC Touch Cruise. Discussie over welk abonnement je er het beste bij kan nemen of welke voorraad een leverancier heeft, hoort hier niet.
Blijkbaar is het voor dit topic nodig om het volgende speciaal onder de aandacht te brengen. Als je je HTC wil verkopen, plaats deze dan op http://tweakers.net/aanbod. Als je hem in dit topic plaatst, zal je bericht worden aangepast.
Dit topic gaat over de HTC Touch Cruise. Discussie over welk abonnement je er het beste bij kan nemen of welke voorraad een leverancier heeft, hoort hier niet.
Blijkbaar is het voor dit topic nodig om het volgende speciaal onder de aandacht te brengen. Als je je HTC wil verkopen, plaats deze dan op http://tweakers.net/aanbod. Als je hem in dit topic plaatst, zal je bericht worden aangepast.