SpoTs schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 08:19:
Om even voorbeeld te geven:
Core 2 Duo E6300 @ 1,866 GHz
3 GB Kingston Hypermemory
MSI Geforce 8800 GTS OC'd 512MB ram
Ik draai alles @ max, en ook AA @ max en ja.. heb het gevaarlijke Windows vista.
Yikes... ik denk dat ik alles dan iets te hoog heb opgedraait want mijn krachtigere systeem op Windows XP laat juist veel lagere framerates zien. Vanavond maar even bloom uitzetten en NPC draw distance terug op default (ipv. max, 4x zo hoog) zetten, dat zal wel moeten helpen.
Mijn systeem is als volgt:
Core 2 Duo E6750 @ 2.66GHz
3 GB Kingston PC6400 ValueRAM
Sparkle Geforce 8800GTX (768MB DDR3)
CPU Load zit continue wel erg hoog (vaak rond 85-90%) en ik denk dat het iets te maken heeft met die NPC draw distance en het feit dat twee 1GB packages van het spel nog gefragmenteerd op de schijf staan. Vanavond even wat ruimte vrij maken en defragmenteren, kijken hoe het dan loopt. Nu met bijna alles max, max. NPC draw distance, bloom, ground specular, 16xAA, 16xAF = +- 25-40 fps in Tortage, meer in andere gebieden.
Blijkbaar bestaan er hier verschillende opvattingen over wat nou 'alles max.' is. High aanvinken en gaan spelen is nou niet echt alles max. - dan denk ik meer richting sliders in advanced settings omhoog gooien, ground specular aan, bloom aan, enz.
Maar goed, ik heb nu een level 21 Guardian op Aquilonia! Yay!
Nog steeds in Tortage, met nog maar 1 day quest te gaan en dan waarschijnlijk nog een paar night quests voordat ik richting Aquilonia verhuis. Nog altijd redelijk bug-vrij op de onbruikbare traders na. De eerste paar parties ook al gehad en dat was wel gezellig al moet ik zeggen dat zodra er een Tempest of Set bij zit dat je dan eigenlijk niets hoeft te/kan doen als Guardian, alles is gewoon meteen dood.
De community op Aquilonia is wel leuk. Toen ik zat te wachten op een quest boss in de archelonean ruins werd ik netjes uitgenodigt voor een 5 man party en gingen we samen wachten. Daarna op nog een quest boss bovenin de zone, zaten we met zijn tween te wachten en kwam er een groep van 4 achter ons. In plaats van onze kill te stealen werden we uitgenodigt voor hun party. Wel moesten we toen iets van 15 min wachten voor de spawn... die zijn gewoon veeel te traag van sommige monsters. In White Sands Isle misschien wel het beste voorbeeld want dit is geen safe zone, ik zat te wachten op een boss spawn en de drie achter mij lieten mij netjes voor gaan... waarschijnlijk deels omdat ik een hoger level had, maar toch - ze hadden me zo in de rug aan kunnen vallen en dat gebeurde niet.
Na massa's quests op White Sands Isle gedaan te hebben ben ik eindelijk aangevallen door een andere speler, namelijk een (beetje suicidale) level 7 ToS met non-RP naam die dacht dat mijn level 20 Guardian wel een makkelijke prooi was. Ik gaf hem 1 klap terug en toen rende hij maar weg, had geen zin om te ganken. Komt er ineens een lager level Priest of Mythra de zone in, probeert hij haar te ganken. Ben toen maar erop gecharged, drie of vier keer geslagen en hij was dood. Geweldig PvP gevecht *kuch*, maarja dan moet hij maar niet zo irritant gaan doen. Verder ben ik nul keer aangevallen, maar ik was dan ook 1 van de hoogste level spelers in de zone (alleen de ToS in mijn party was hetzelfde level: 21).
Tot nu toe nog steeds erg leuk... vanavond eens kijken hoe het buiten Tortage is!