MSI Wind

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 150.031 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Die 29 seconde kun je prima halen met een legale versie, als je tenminste niet allemaal rotzooi installeert die de opstart procedure vertraagt. Bijvoorbeeld antivirus: geen Avast installeren maar wel Avira (en de popup hacken).

Maar zoals eerder gezegd, waarom booten als hibernaten veel sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:25
Philflow schreef op maandag 02 juni 2008 @ 08:48:
Die 29 seconde kun je prima halen met een legale versie, als je tenminste niet allemaal rotzooi installeert die de opstart procedure vertraagt. Bijvoorbeeld antivirus: geen Avast installeren maar wel Avira (en de popup hacken).

Maar zoals eerder gezegd, waarom booten als hibernaten veel sneller gaat.
Ik had het over onder de 20sec boot tijd. Jij spreekt zowat over een verdubbeling met 29sec. Maar dit raakt geheel off-topic. De wind is gewoon niet aan mij besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Nee ik zei 29 seconde zonder te tweaken, en 22 seconde met tweaken. Gewoon met legale versies. Maar goed idd genoeg offtopic.

On topic: Ik zie dat de meeste webshops toch wat naar achteren schuiven met de leverdatum. 2 weken zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05:46
Miki schreef op maandag 02 juni 2008 @ 07:18:
Ik vindt het erg jammer dat MSI echt een wezelijk onderscheid maakt tussen de linux versie en de windows versie. Zit ik straks opgescheept met een windows-licentie die ik helemaal niet wil. Ik vindt het daarnaast bijna overkill om op dit soort (sub-notebooks) XP of Vista te gaan zetten. Dit soort laptops (sub-notebooks) moeten juist in mijn ogen licht zijn en super-snel kunnen opstarten om je kleine taken te kunnen uitvoeren.
Met een op maat gemaakte linux-kernel moet het zelf lukken om boot-tijden onder de 20sec te halen.
En wat zijn de kosten van een op maat gemaakte Linux-kernel? Denk niet dat het die paar seconden waard zijn voor MSI. Zeker niet op een prijs voor een laptop zoals deze. Het is en blijft gewoon een low-end machine zowel qua prestaties als prijs. En de prijs is hier vooral belangrijk.
Je zou natuurlijk ook gewoon zelf een kernel kunnen compilen voor Linux of anders een speciale Linux distro installeren die gericht is op dit soort machines, Ubuntu Mobile bijvoorbeeld. ;)

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:25
FireFly3k schreef op maandag 02 juni 2008 @ 10:24:
[...]

En wat zijn de kosten van een op maat gemaakte Linux-kernel? Denk niet dat het die paar seconden waard zijn voor MSI. Zeker niet op een prijs voor een laptop zoals deze. Het is en blijft gewoon een low-end machine zowel qua prestaties als prijs. En de prijs is hier vooral belangrijk.
Je zou natuurlijk ook gewoon zelf een kernel kunnen compilen voor Linux of anders een speciale Linux distro installeren die gericht is op dit soort machines, Ubuntu Mobile bijvoorbeeld. ;)
Een op maat gemaakte kernel kost helemaal niks extra's. Een op maat gemaakte kernel is namelijk niks anders dan een kernel compileren met alleen drivers die je nodig hebt om alle hardware onderdelen te kunnen aansturen die in bijvoorbeeld je laptop zitten.
Waarom zou je SiS chipsets, AMD chipsets ondersteuning om iets te noemen moeten hebben in een MSI Wind? Die kun je er makkelijk uitgooien, samen met nog een hele boel drivers die je absoluut niet nodig hebt. Hierdoor kun je een hele kleine kernel bakken die snel geladen kan worden en daardoor extreem korte boot-tijden kunt bereiken.

Zelfde verhaal geldt indirect voor Ubuntu Mobile, daar zit ook nog steeds te veel meuk in, tenzij ze specifieke kernels gaan leveren voor diverse sub-notebooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdburgt1980
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-02 10:11
Ik ben te weinig thuis in de programeerkant / technische kant van Kernels e.d., maar is het niet mogelijk dat een paar enthausiaste hobbiers een aantal aangepaste windows-systeembestanden ergens kunnen posten, die gewoon kunnen worden ge-copy-paste naar de windows-folder?

Of hebben we het nu over een volledige aanpassing op ontwerp-niveau?

Tis maar een (naive) vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Zonder de broncode zie ik jou niet in één-twee-drie een kernel hacken ;).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
jvdburgt1980 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:38:
Ik ben te weinig thuis in de programeerkant / technische kant van Kernels e.d., maar is het niet mogelijk dat een paar enthausiaste hobbiers een aantal aangepaste windows-systeembestanden ergens kunnen posten, die gewoon kunnen worden ge-copy-paste naar de windows-folder?

Het gaat om de Linux versie, in Windows wordt dat wat moeilijk helaas.

Even opnieuw compilen is misschien niet zoveel werk maar het heeft natuurlijk wel meer effect. Je moet natuurlijk als fabrikant wel kunnen garanderen dat het hele OS stabiel blijft, ook met updates en extra software installaties.

Kwam net nog een review tegen met wat foto's en vergelijkingen met de HP, http://www.trustedreviews...01/First-Look-MSI-Wind/p1.

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:38

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

jvdburgt1980 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:38:

Er zullen vast snel een aantal hobby-varianten van windows xp ontstaan die door hobbyisten gefinetweaked zijn voor netbooks als de msi wind, maar zoals gezegd zijn de mogelijkheden beperkt omdat de broncode van windows niet vrij is. Wat aanpassing betreft zijn vooral de linuxdistributies echt interessant; ik gok dat het bijvoorbeeld niet lang duurt voor er van Ubuntu Mobile speciaal aangepaste versies voor de MSI Wind en Asus EEE e.d. gaan verschijnen. Ik denk dan ook dat het ook voor de windows-diehards hier slim zou zijn om iig eens te kijken met een live-cd wat ubuntu mobile allemaal biedt tov XP. Gebruiksvriendelijkheid zal waarschijnlijk niet eens te vergelijken zijn.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-06 10:20
Ik wil het bericht hier toch ook even posten, hoewel het om de EEE 901 gaat, maar hij heeft toch wel verdacht veel weggekregen van de Wind als je dat zo ziet! Er is uit enkele reviews al gebleken dat de EEE900 in ieder geval wat steviger (aanvoelt) is dan de Wind, en de 901 weegt ietsje meer...dus wellicht nog steviger?!

Zou het, als de prijs meezit en de levering goed is toch ook wel een mooie concurrent vinden...hoewel ik bijna verkocht was van de Wind. 20GB is meer dan zat voor zo'n klein ding en als de accuduur hier ook 6 uur van is is dat alleen maar mooi mee genomen en hij is toch weer net iets kleiner.

http://www.kleinelaptops....hive=&start_from=&ucat=2&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Wanneer komt die 901 eigenlijk uit? Is dat duidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

StraightOn.NL schreef op maandag 02 juni 2008 @ 12:51:
Er is uit enkele reviews al gebleken dat de EEE900 in ieder geval wat steviger (aanvoelt) is dan de Wind, en de 901 weegt ietsje meer...dus wellicht nog steviger?!
Ik vond zelf de Eee 701 nogal plastic aanvoelen. Ik ben benieuwd hoe dat met de Wind is.

Wat voor mij de doorslag geeft is 10,2inch is beter leesbaar dan 9 inch de de Wind heeft een LED scherm.

De SSD van de 901 is natuurlijk wel een pre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Philflow schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:28:
[...]

Ik vond zelf de Eee 701 nogal plastic aanvoelen. Ik ben benieuwd hoe dat met de Wind is.

Wat voor mij de doorslag geeft is 10,2inch is beter leesbaar dan 9 inch de de Wind heeft een LED scherm.

De SSD van de 901 is natuurlijk wel een pre.
Hardware.info vond de MSI weer wat gammeler dan de 900 (maarja dit is ook maar suggestief natuurlijk) Bovendien heb ik wel ooit gelezen over geruchten rond een backled in de 901 ... iemand hier de laatste tijd nog wat over gehoord of mogen we ervan uitgaan dat de 901 hetzelfde scherm als de 900 zal hebben.

en dat beter leesbaar gedeelte...ik heb goeie ogen :P werk op de een 17'inch CRT ook op 1600x1200 dus daar maak ik me niet echt druk om.

Maar LED backlighting is natuurlijk wel een dikke pré als het gaat om accuduur en natuurlijke belichting van het scherm, maarja met een 3-cell accu is de accuduur nog steeds niet significant (meer) mobiel te noemen...we zullen zien wanneer de introductie is en wat de echte prijzen zijn.

901 en Wind lijken waardige tegenstanders op papier met beide hun voor en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

StraightOn.NL schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:42:
[...]
en dat beter leesbaar gedeelte...ik heb goeie ogen :P werk op de een 17'inch CRT ook op 1600x1200 dus daar maak ik me niet echt druk om.
Ik heb ook goede ogen ;) Heb jij weleens drie uur lang op een 9 inch scherm gewerkt?

Ik heb zowel een Averatec 10inch laptop als een Sony TZ 11 inch in bezit gehad. Ik weet inmiddels uit ervaring dat 9 inch te klein is om echt lekker te werken. Mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Philflow schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:50:
[...]

Ik heb ook goede ogen ;) Heb jij weleens drie uur lang op een 9 inch scherm gewerkt?

Ik heb zowel een Averatec 10inch laptop als een Sony TZ 11 inch in bezit gehad. Ik weet inmiddels uit ervaring dat 9 inch te klein is om echt lekker te werken. Mijn mening.
Nee oke dat geloof ik best, maar een groter formaat betekent ook weer minder plaats in je rugzak, backpack, collegebank...enzovoort enzovoorts. Ik bedoelde dat beide (voor mij) gelijkwaardige pro-en-con's hebben dus dat ik het toch nog moeilijk ga vinden en waarschijnlijk prijs en beschikbaarheid en vooral de meegeleverde accu de doorslag gaat geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Mooie review van de Wind hier:
http://www.mobilecomputer...-wind-ultra-portable.html
All in all, we were extremely impressed by the MSI Wind and based on the short amount of time we spent with it, we reckon that it’s the first low-cost ultraportable to deliver on all counts – and again, that processor plays a significant part in this.

[ Voor 51% gewijzigd door Philflow op 02-06-2008 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Oohhh :9~ http://www.msi-wind.de/20...variante-mit-ssd/#more-83 meld dat Fudzilla melde dat de 8,9 inch U90 beschikbaar wordt met een SSD erin :D

Hoe betrouwbaar de bron is vraag ik me af, maar het is niet iets dat ik me niet zou kunnen voorstellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

http://www.fudzilla.com/i...id=1&limit=1&limitstart=1

It doesn’t look as cheap and doesn't squeak as the one found on Asus Eee PC, and the display is far better than the 7-inch Eee PC 701 that we've seen before. However, the Wind PC casing still acts as a magnet for fingerprints...

The machine weights about 1.2KG with a three-Cell battery

Edit: maar hier word een ander gewicht gemeld:
Here's the weight of the MSI Wind and batteries.
10.2" MSI Wind, with no battery: 950g
3-cell battery: 175g
6-cell battery: 325g

1,125kg met 3 cell dus.
http://forums.msiwind.net...gapore-sample-t25-20.html

[ Voor 39% gewijzigd door Philflow op 02-06-2008 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solinx
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-09-2024
Hoe betrouwbaar de bron is vraag ik me af
Iemand van msiwind.net nam contact op met Fudzilla en kreeg dit antwoord:
The notebook actually has 10/100Mbit LAN and SSD information came from MSI
Solinx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-07 09:41

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
hopelijk krijgen alle webshops tegelijk de msi's.

maare:
Afbeeldingslocatie: http://www.fudzilla.com/images/stories/2008/May/reviews/wind/wind_vs_15inch_wtr.jpg
wat een vingervlekken!

maar 9,5 out of 10 is wel erg goed :D

Alleen vind ik het altijd beetje raar dat ze bij de reviews de 701 vergelijken. De wind moet je natuurlijk met de 901 vergelijken eigenlijk.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solinx
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-09-2024
Een andere review, weet zo even niet welke, vermeldde dat de witte editie niet zo gevoelig was voor vingervlekken. De EEE 901 ziet er trouwens niet beter uit op dit vlak.

Solinx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
opzich wel logisch...op wit zie je dat niet.
niet dat het minder gevoelig ofzo is..

maar....
Wind komt 2e week van juni uit.
EEE 901 komt toch ook ongeveer zelfde tijd uit?
als dat zo is...wordt het nog een moeilijke keuze en wacht ik denk ik eerst op de reviews :p

[ Voor 52% gewijzigd door DNA_Saint op 02-06-2008 22:11 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-12-2024

Hot Pixel

King of no pants

Heheh... voor mij is het makkelijk. Ik typ graag, en dat is een crime op de 900 voor mijn worstenvingertjes :p
Twijfel alleen nog tussen Wind en Random 12" laptop voor iets meer euries.
Afijn, ik kwam deze video nog tegen, voor hen die geïnteresseerd zijn:
http://www.youtube.com/watch?v=VUJMzkJjAqw
Mooie review, zeker als je italiaans verstaat. Maar de eerste reviewer die'm ook daadwerkelijk open maakt. Erg interessant. Zou de schijf makkelijk te vervangen zijn? Ziet er wel naar uit, maar ik sleutel nooit aan laptops. Iemand meer inzicht op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Schijf kan volgens mij erg makkelijk vervangen worden. Zou misschien leuk zijn om er een 7200rpm of SSD schijfje in te zetten.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3134/2519103874_4fc2fbc579.jpg?v=0

[ Voor 23% gewijzigd door Philflow op 03-06-2008 06:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

De Wind en EEE topics lopen hier aardig hard. Een duidelijk teken dat er dus zeker een grote interesse is voor dit soort laptops.

Ik heb nu wel al voor mezelf uitgemaakt dat mijn keuze over een atom processor moet beschikken. Het lijkt redelijk goed te presteren, en is gewoon zuiniger. Celeron toestanden behoren tot het verleden, dus daar wil ik sowieso geen geld in steken.

Ik heb de geposte reviews van de Wind gelezen, en dat ding lijkt op alle fronten een winner te zijn. Ondanks dat het geen pareltje is, in elk geval al véél mooier dan bvb de EEE.
Toetsenbord schijnt ook ruimschoots handiger en beter te zijn. Alleen de vingervlekken zijn jammer, maar je kan niet alles hebben. Verder is een LED scherm in een klasse zoals de Wind echt een mooie feature!!

De EEE heeft dan wel alles in gang gezet, maar msi heeft wel een winner in huis.

Het zal wel niet lang meer duren alvores alle concurrenten ge-update worden naar atom. Die processor is door intel net ontworpen om in dergelijke apparaten gebruikt te worden. Spot on. Ik weet niet wie eerst was, intel die de atom in een platform moest pushen, of het platform dat de atom nodig had, (of atom die een andere visie op laptops introduceerde?) Gelukkige samenloop van omstandigheden.

Ik hoop dan ook zo hard dat de HP 2133 ook aangekondigd wordt met een atom. Het blijft voor mij de mooiste, maar die processor kan dus écht niet. Ik wil absoluut geen performance beest, maar ik wil wel redelijk bijdetijdse prestaties en moderne techniek. Ik weet dat ik er achteraf spijt van zal hebben. Het bijzonderste is nog wel dat die HP met vista geleverd wordt... :X misschien vergis ik mij over die via cpu?

Wat me wel opviel in dat cnet filmpje is dat de Wind helemaal niet klein is. Die persoon heeft er daar één in z'n handen, maar dat lijkt daar bijna een 12" te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Laatst online: 10:44
@ Alvi: ja de wind is een stuk groter dan de asus eeepc dat vind ik wel een minpunt daar ik zelf liever iets kleins heb speciaal voor internet, email en mobility.

Ik ben persoonlijk geinteresseerder in de mini laptop van dell maar dar moeten we ook nog op wachten.

Ik wil ze eigenlijk alledrie naast elkaar zien zodat het verschil in groottes te zien zal zijn.

@Philflow: De hd past er echt net tussen zie ik op de foto, zou de hd temperatuur op een gegeven moment voor problemen kunnen zorgen?

[ Voor 16% gewijzigd door GranCanaria op 03-06-2008 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 08:08
Over de grote van de Wind gesproken, wordt er bij dixons winkels nou eigenlijk al die eee pc verkocht de 700 en die 900. Want dan zou ik mooi bij zo'n winkel kunnen gaan "window shoppen". Ik ken die size plaatjes wel maar dat zegt me eigenlijk nog niet zo veel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdburgt1980
Hey iedereen, gister mailtje gestuurd naar 4launch (over de verwachte leverdatum van de Wind) en dit was het treurige antwoord:

"Onze leverancier geeft aan dat dit artikel voorlopig nog niet leverbaar zal zijn. Helaas hebben ze geen datum kunnen geven wanneer het product wel beschikbaar komt."

Ook is op de site van kijkshop 5 juni plotsklaps veranderd in 20 juni...

Wordt het dan toch augustus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Nu online
FireFly3k schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 21:15:
[...]
Ow shit, lees net op wikipedia dat Ubuntu Mobile hetzelfde is als Netbook Remix. Wikipedia: Ubuntu Mobile and Embedded Edition
Ik las dat ook, maar dat is niet waar. Het is gebaseerd op een interview met Marc Shuttleworth waarin hij niets zegt wat daar op lijkt.
Netbook remix is voor kleine laptops, en ubuntu mobile is voor pda/telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Nu online
jvdburgt1980 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 09:52:
Hey iedereen, gister mailtje gestuurd naar 4launch (over de verwachte leverdatum van de Wind) en dit was het treurige antwoord:

"Onze leverancier geeft aan dat dit artikel voorlopig nog niet leverbaar zal zijn. Helaas hebben ze geen datum kunnen geven wanneer het product wel beschikbaar komt."

Interesting,
ik had gisteren Quickspot aan de lijn en die vertelden me dat zij volgende week in ieder geval 140 zwarte geleverd krijgen, ook de witte en roze krijgen ze dan binnen. Hoop niet dat ze me aan het lijntje proberen te houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

GranCanaria schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 09:03:
@Philflow: De hd past er echt net tussen zie ik op de foto, zou de hd temperatuur op een gegeven moment voor problemen kunnen zorgen?
Ik denk niet dat de temperatuur een probleem is. De Wind schijnt vrij koel te zijn van zichzelf. Wat wel een nadeel zou kunnen zijn van een 7200rpm schijf is het hogere stroomverbruik, en de vraag of je er wel echt snelheidswinst mee kunt boeken in zo'n systeempje.
jvdburgt1980 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 09:52:
Helaas gebeurt dit maar al te vaak in de branche. Het zou me niets verbazen als het juli wordt.

Ik kreeg gisteren wel een hoop gevend mailtje van Shops.nl:
Verwacht in ons magazijn: 11-6-2008
Bezorging op uw afleveradres: 12-6-2008

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 03-06-2008 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
Bij mijn leverancier staan ze voor

Leverdatum:
17.06.08*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Laatst online: 10:44
Ik hoop niet dat hij net als de nintendo wii erg slecht leverbaar zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

GranCanaria schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 11:07:
Ik hoop niet dat hij net als de nintendo wii erg slecht leverbaar zal worden.
Grote kans van wel. Het ding is enorm populair. Niet gek als je ziet wat je allemaal krijgt voor 400 eur:
Een 10 inch LED scherm, nieuwe Intel Atom, Bluetooth, 80GB, tas, etc.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 03-06-2008 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133398

Review bij Laptopmag.com

Wat ik wel interessant vond is dit:
When we overclocked it to 1.9 GHz, our 3DMark03 test jumped from 606 to 746. And when we tried our same multitasking (video conferencing, listening to music, surfing the Web), we noticed smoother performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Net gelezen allemaal, blijkbaar kunt je dus door 'FN+F10' een overclock realiseren van 1.6 Ghz naar 1.9Ghz. Erg netjes vind ik zelf, als je net even wat extra power nodig hebt en stroom etc niet veel uitmaken.

Was in het begin al onder de indruk van dit apparaat en dat is door de reviews alleen maar aangesterkt. Prima complete beginnerslaptop met prima specs voor een aantrekkelijke prijs, en zoals ik al eerder zei...leuk cadeau voor me vriendin in het roze.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:30
StraightOn.NL schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 14:45:
[...]

De 6-cell accu heeft een capaciteit van 5200mAH en de 3-celler maar 2200mAH

Die 10watt wat jij noemt voor je eigen laptop is bijna niet mogelijk. Een gemiddelde santa rosa gebasseerde centrino gebruikt minimaal al 31watt...maar goed het is wel enorm afhankelijk van hoe je het meet. Ik vertrouw de meeste berichten over wattage en capaciteit niet echt...
Hmm dat de 6cells meer dan 2x zoveel capaciteit had wist ik niet, cellen met meer vermogen dus. Dan zou de 3cells dus ongeveer 24wh moeten leveren en de 6cells bijna 58wh, das erg netjes, oftewel meer dan 5 uur is dan goed te doen ja :)

31watt hoe kom je daar aan dan? Bedoel je niet het TDP van de cpu? Stel dat een laptop een 6 cells 56wh accu heeft. Als die dan 31w verbruikt zou die nog geen 2 uur meegaan. Lees de reviews en de meeste laptops gaan zeker 3 uur mee, oftewel minder dan 31w verbruik.

En onder de 10w is WEL mogelijk, en dat is vrij simpel uit te rekenen. Laad accu vol en laat um idle'n tot dat die uitgaat, meet de tijd en kijk hoeveel wh de accu is. Ik werk af en toe op HP 6710b laptoppies en die gaan 5 uur op een 6cells accu, van ik geloof iets van 50 a 55wh, oftewel ongeveer 10w verbruikt.
Mijn eigen NC6000 laptop ging aan het begin ook bijna 5 uur mee, met z'n 48wh accu.

Daarnaast heb je ook nog het programma mobilemeter, die precies laat zien hoeveel Watts de laptop op dat moment verbruikt.

En ten derde: een energiemeter. Die geeft bij mij ongeveer 11 a 12w aan en dat is incl adapter (maar die zijn toch al behoorlijk efficient).

Daarbij moet wel gezegd worden dat mijn scherm op mijn NC6000 laptop op laagste stand staat en de cpu op 600mhz @ 0,7v werkt.

Het is dus gewoon mogelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door PASware op 03-06-2008 12:01 ]

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Anoniem: 133398 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 11:44:
Review bij Laptopmag.com

Wat ik wel interessant vond is dit:

[...]
Inderdaad, vond ik ook appart...Ik hoop toch dat je via een programmatje ook de speedsteps (althans als het goed is ondersteund de diamondville toch speedstepping) zelf kunt aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133398

Speedstep kan je sowieso in de bios inschakelen, of en hoe het in combinatie met dat programmatje werkt weet ik niet.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3098/2547077801_11aae2d2ce.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
PASware schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 11:58:
[...]

Hmm dat de 6cells meer dan 2x zoveel capaciteit had wist ik niet, cellen met meer vermogen dus. Dan zou de 3cells dus ongeveer 24wh moeten leveren en de 6cells bijna 58wh, das erg netjes, oftewel meer dan 5 uur is dan goed te doen ja :)

31watt hoe kom je daar aan dan? Bedoel je niet het TDP van de cpu? Stel dat een laptop een 6 cells 56wh accu heeft. Als die dan 31w verbruikt zou die nog geen 2 uur meegaan. Lees de reviews en de meeste laptops gaan zeker 3 uur mee, oftewel minder dan 31w verbruik.

En onder de 10w is WEL mogelijk, en dat is vrij simpel uit te rekenen. Laad accu vol en laat um idle'n tot dat die uitgaat, meet de tijd en kijk hoeveel wh de accu is. Ik werk af en toe op HP 6710b laptoppies en die gaan 5 uur op een 6cells accu, van ik geloof iets van 50 a 55wh, oftewel ongeveer 10w verbruikt.
Mijn eigen NC6000 laptop ging aan het begin ook bijna 5 uur mee, met z'n 48wh accu.

Daarnaast heb je ook nog het programma mobilemeter, die precies laat zien hoeveel Watts de laptop op dat moment verbruikt.

En ten derde: een energiemeter. Die geeft bij mij ongeveer 11 a 12w aan en dat is incl adapter (maar die zijn toch al behoorlijk efficient).

Daarbij moet wel gezegd worden dat mijn scherm op mijn NC6000 laptop op laagste stand staat en de cpu op 600mhz @ 0,7v werkt.

Het is dus gewoon mogelijk.
toon volledige bericht
Aah oke wel fijn om te horen dat je een mutli-meter gewoon tussen de kabels hebt gehangen (wat volens mij ook het enige betrouwbare is) Maar als je kijkt naar het verbruikt van santa rosa gebasseerde laptops op notebookreview e.d. noemen ze toch bijna allemaal 31watt in idle (maar dat is dus wat ik zeg...ik vraag me echt af hoe ze dat meten want het slaat nergens op...)

Mja ik heb zelf een Asus A6JC (santa rosa) met een accu van 4400mAH op 14,8 volt = 65wh maar hij trekt toch echt geen 5-6 uur op de accu hoor ik ben blij als hij 2,5 tot 3 uur meegaat wat dan toch zo'n 20watt constant is (10% slijtage) ... maar oke ik heb het dan wel over het scherm, wifi en hdd altijd aan.

Dan heb je dus gewoon een goeie laptop :) maar oke je hebt wel gelijk die 31 watt wat ik noemde (gelezen uit enkele reviews) kan eigenlijk bijna niet. Ik heb ook nog een Toshiba Satellite Pro A40-742 (oude zware loemel :P) met een 8400mAh accu op 10,8 volt wat dus zo'n 91wh zou moeten leveren. Aangezien hij ruim 5 uur meegaat bij normaal gebruik, moet hij zo'n 18w verstoken constant...en dat kan wel kloppen, 2,9Ghz P4 met een brakke hardeschijf e.d.

Ik heb idd gelezen dat de HP6710b ruim 5 uur op een 52wh accu loopt...dus het verschilt toch gewoon enorm per laptop. Duurdere modellen maken dus toch ook vaak gebruik van betere componenten waardoor het energie verbruik minder is. Die 10watt voor de Wind van 400 euro vind ik dus eigenlijk best netjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Anoniem: 133398 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:17:
Speedstep kan je sowieso in de bios inschakelen, of en hoe het in combinatie met dat programmatje werkt weet ik niet.
[afbeelding]
Aah nice...maar waarom hij dan terugschakelt naar 1,1Ghz als hij van de stroom afgaat is mij niet helemaal duidelijk. De Atom N270 zou toch terug moeten kunnen klokken naar 800Mhz als hij niets doet, maar oke wellicht is de genoemde 1,1Ghz een maximum en geen idle snelheid (speedstep)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:30
StraightOn.NL schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:43:

Mja ik heb zelf een Asus A6JC (santa rosa) met een accu van 4400mAH op 14,8 volt = 65wh maar hij trekt toch echt geen 5-6 uur op de accu hoor ik ben blij als hij 2,5 tot 3 uur meegaat wat dan toch zo'n 20watt constant is (10% slijtage) ... maar oke ik heb het dan wel over het scherm, wifi en hdd altijd aan.
Sorry to say, maar ik weet niet hoe asus het voor elkaar krijgt, maar laptops van asus gaan vaak niet zo lang mee met de accu, een dell bijvoorbeeld met vergelijkbare specificaties gaat vaak wat langer op de accu mee. Hoe het komt? minder efficiënte power regulators op het bord misschien?
Dan heb je dus gewoon een goeie laptop :) maar oke je hebt wel gelijk die 31 watt wat ik noemde (gelezen uit enkele reviews) kan eigenlijk bijna niet. Ik heb ook nog een Toshiba Satellite Pro A40-742 (oude zware loemel :P) met een 8400mAh accu op 10,8 volt wat dus zo'n 91wh zou moeten leveren. Aangezien hij ruim 5 uur meegaat bij normaal gebruik, moet hij zo'n 18w verstoken constant...en dat kan wel kloppen, 2,9Ghz P4 met een brakke hardeschijf e.d.

Ik heb idd gelezen dat de HP6710b ruim 5 uur op een 52wh accu loopt...dus het verschilt toch gewoon enorm per laptop. Duurdere modellen maken dus toch ook vaak gebruik van betere componenten waardoor het energie verbruik minder is. Die 10watt voor de Wind van 400 euro vind ik dus eigenlijk best netjes :P
Hmm niet slecht voor die toshiba dat die het nog zo goed volhoud, 18watt is netjes. Het voordeel van mijn laptop is volgens mij ook dat de chipset wat zuiniger is. maar 10 watt voor de Wind is best netjes...i kzag ergens dat ze het voor elkaar hadden gekregen om 7 uur uit de accu te halen, dat komt overeen met ongeveer 8,2w, wat best netjes is.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
De Acer one ziet er ook leuk en erg compact uit en als die prijs klopt is het echt een meevallertje (maarja pas over 3 maanden op de markt waarschijnlijk...wie weet krijg je de Wind dan ook al bij een pakje boter :P)

http://www.kleinelaptops....hive=&start_from=&ucat=7&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 15:57
NeoMe schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 11:57:
Net gelezen allemaal, blijkbaar kunt je dus door 'FN+F10' een overclock realiseren van 1.6 Ghz naar 1.9Ghz. Erg netjes vind ik zelf, als je net even wat extra power nodig hebt en stroom etc niet veel uitmaken.

Was in het begin al onder de indruk van dit apparaat en dat is door de reviews alleen maar aangesterkt. Prima complete beginnerslaptop met prima specs voor een aantrekkelijke prijs, en zoals ik al eerder zei...leuk cadeau voor me vriendin in het roze.
Zeker netjes, nu nog die extra 100mhz erbij tweaken en je hebt een mooie 2Ghz apparaatje :). Ik heb zelf een T2300 duo core 1,6ghz laptop.. Kan ik een verbetering in snelheidsverschil verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Wind is toch geen Dual Core...en dat is jou laptop wel. Verwacht dus niet dat deze sneller is...ja misschien in XP met verder niks erop. Dan voelt ie sneller aan, maar daar heb je verder niks aan. Het is wel een nieuwe soort processor weet niet tot in hoe verre je dit mag vergelijken. Ikzelf heb liever een Dual Core 1,6 Ghz dan een Single Core 2 Ghz.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik heb hier een Centrino 1,6Ghz staan, ik denk dat dat close wordt met de Atom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
Philflow schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 14:54:
Ik heb hier een Centrino 1,6Ghz staan, ik denk dat dat close wordt met de Atom.
De 1.33GHz Atom is trager dan de EEE met een Celeroon 900MHz (als ik het me goed herinner). Ergens in dit topic staat een benchmark. Dus met een Pentium Mobile hoef je hem niet te vergelijken. :P

Even de post opgezocht:
kiddyl schreef op maandag 19 mei 2008 @ 12:14:
Hier een link naar een paar benchmarks met de MSI Wind PC met een iets langzamere processor.

http://forums.vr-zone.com/showthread.php?t=277622

Op 1.33GHz is hij langzamer dan een 900MHz Celeron M in de EeePC 900. Op 1.6GHz zal hij vergelijkbaar zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door FireFly3k op 03-06-2008 14:59 ]

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pxa270
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 15:56
Anandtech heeft nog meer benchmarks van de Atom:
http://anandtech.com/systems/showdoc.aspx?i=3321&p=8
De 1.6Ghz Atom is grofweg vergelijkbaar met een Pentium M van 1 tot 1.2 Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
FireFly3k schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 14:58:
[...]

De 1.33GHz Atom is trager dan de EEE met een Celeroon 900MHz (als ik het me goed herinner). Ergens in dit topic staat een benchmark. Dus met een Pentium Mobile hoef je hem niet te vergelijken. :P

Even de post opgezocht:

[...]
Afbeeldingslocatie: http://resources.vr-zone.com/image_deposit/up/121118211148eb2dcbc0.gif

Was hoger niet beter? Anders scoort de 1.3ghz atom toch best wel goed itt. celeron M.900mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEE-lover
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:33
Ik snap die HDD score niet. De SSD in de 900 is toch veel sneller dan de HD in de Wind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Ja, maar als ik een Windje zou kopen zou dat wel met 1,6 Ghz zijn en niet een 1.3 Ghz zoals hier in het plaatje. Verder zijn de score's van de Wind hoger dan bij de rest...voor mij is de Wind nog altijd de 'leider' in de goedkope laptopmarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

EEE-lover schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 15:08:
Ik snap die HDD score niet. De SSD in de 900 is toch veel sneller dan de HD in de Wind?
Niet noodzakelijk hoor. Ik las dat de SSD in de 900 geen topper is. En dan moet nog maar blijken of ie een goede HDD echter outperformed.

PS. HDTune resultaten zeggen weinig over real world performance.

[ Voor 28% gewijzigd door Philflow op 03-06-2008 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:26
De SSD in de EEE is er waarschijnlijk eentje uit het lage segment van SSD's, dus geen hoge transfer rates, wel accesstimes van bijna 0. Tja, daar scoor je niet altijd hoog mee bij sommige programma's (al is een lage accesstime van richting de 0 echt geweldig)

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

FireFly3k schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 14:58:
[...]
Dus met een Pentium Mobile hoef je hem niet te vergelijken. :P
[...]
De Pentium Mobile wint inderdaad, maar niet zo ruim als die post van jou doet blijken:
http://anandtech.com/systems/showdoc.aspx?i=3321&p=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Zie deze 2 links van eigen GoT'ers die wat benchmarks hebben laten lopen op de EEE 900 en zoals je ziet is de accestime wel lekker laag, maar de snelheden zijn niet echt geweldig te noemen.

jacg in "[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 5"

Anoniem: 245598 in "[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 5"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Leuk maar helaas zeggen synthetische benchmarks als HDTune en HD Tach weinig over de performance die je als gebruiker ervaart. Ik zie liever applicatie benchmarks.

[ Voor 32% gewijzigd door Philflow op 03-06-2008 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Philflow schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 15:23:
Leuk maar helaas zeggen synthetische benchmarks als HDTune en HD Tach weinig over de performance die je als gebruiker ervaart. Ik zie liever applicatie benchmarks.
hehe dat is allang bekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
Kijk eens wat ik vond O-)

MSI WIND NB Intel Atom 1.6Ghz 512MB 80GB 10"WVGA XPHome $499.99 8 available

Wie wilt er een voor me kopen O-) (389euro incl. shipping to the netherlands geloof ik)

[ Voor 8% gewijzigd door Don3k op 03-06-2008 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:26
Toch is HDTune wel erg nuttig. Het biedt toch een basis van vergelijking.
En je kunt zien hoe de datarate lijn loopt (op en neer zoals een normale hdd of consistent zoals bij een ssd?). Daarnaast kun je ook meteen zien wat de accesstime zien, wat ook wel een hoop duidelijk maakt over wat de gebruiker zal ervaren. Het is een goeie indicatie.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Nu online
Don3k schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 15:54:
Wie wilt er een voor me kopen
Waarom bestel je 'm zelf niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
bas r schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:01:
[...]

Waarom bestel je 'm zelf niet?
Ik heb er toch liever gratis eentje 8)7
Maar zonder grap... lees net op de frontpage dat eind van de maand ook de 10inch EEE uit is... Ze blijven maar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:39

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

We do not ship overseas
Anders had ik m bijna gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Terzijde, ben het er niet mee eens. Ik heb HDtune resultaten gezien die nagenoeg gelijk waren, en dat de Officemark bijv. totaal verschillend was.

Ontopic: ik heb zelf een zwarte besteld maar hoe meer foto's ik zie van de witte, hoe meer ik ga twijfelen. Ik vind de zwarte een beetje saai, de witte lijkt een mooiere finish te hebben. Weet iemand hoe wit de S26x serie na verloop van tijd blijft?

[ Voor 31% gewijzigd door Philflow op 03-06-2008 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
majoh schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:39:
[...]
Anders had ik m bijna gekocht...
For orders outside the United States

$15.00 Handling Fee plus shipping costs, No returns

Ships to: Worldwide
Hij spreekt zichzelf beetje tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Nu online
Philflow schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:52:
[...]
Weet iemand hoe wit de S26x serie na verloop van tijd blijft?
Mijn witte s260 was na 2,5 jaar nog net zo wit... Ik heb ook een zwarte besteld, gewoon omdat ik het zat was om als een Apple-imposter te worden beschouwd.
Nee, ik wil niet de discussie aanwakkeren 'alles wat wit is, is van Apple??', ik vind alleen de reacties van mensen niet leuk die denken dat je ook een Apple-meeloper bent. Maakt mij dat uit? Blijkbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
ik ga wel wit nemen. Wil de discussie juist aangaan en dan mensen gewoon afzeiken, dat ze me daarmee beledigen. :p

maare, waarom is het in Amerika al wel uit? Terwijl ze bij een paar webshops juist zeiden dat ze veel amerikaanse klanten hadden, omdat die het als laatste kregen...

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221575

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Leuke benchmarkjes ... de Atom staat overal echt ver ver verrrrr en met dikke afstand onderaan (maar oke dat heeft natuurlijk te maken waarmee hij vergeleken word :P) klok voor klok is hij iig flink langzamer dan een celeron of amd 64 le

zelfs een celeron 1200 presteerd in de meeste gevallen 2x zo goed tov van de Atom N230

AUW AUW AUW ;( Eigenlijk is het gewoon schrikbarend hoe slecht deze uit de benchmarks komt...Maarja de meeste reviewers van de Wind zeggen toch dat hij vlot genoeg is om lekker mee te kunnen werken/officen

NB. de N230 is de desktopvariant van de Diamondville atom...specs zouden hetzelfde zijn hij gebruikt alleen 2x zoveel stroom

De N270 is degene die in de Wind e.a te vinden is

Overigens wilde ik zelf ook graag gaan voor de zwarte, maarja al die vingervlekken is ook niet alles...ik heb al moeite om mijn telefoon schoon te houden.

Maar je wil niet (zoals bij sommigen met de EEE is gebeurt) dat hij opeens meer geel word dan wit...bovendien, ik ga dit ding gebruiken (on the road, in de kantine, tijdens college en alles) dusja er word heus wel eens met vieze vingertjes getypt. En ik vind dat altijd zo vies als er zo'n bruine aanslag op je toetsenbord zit...bah...Ik heb inmiddels al menig logitech toetsenbord om deze reden weggegooit :P (niet dat ik een viespeuk ben overigens ... maar die dingen gebeuren gewoon bij intensief gebruik en dat schoonmaken is gewoon ***werk)

[ Voor 97% gewijzigd door StraightOn.NL op 03-06-2008 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Prijsstijging Wind Zwart o.a. bij Shops en MaxICT:
pricewatch: MSI Wind Zwart

Nu even duur als wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdburgt1980
Toch maar weer even deze vraag:

Weet iemand toevallig wat het verschil is tussen de U100-021NL en de U100-005NL?
Het is in ieder geval niet de kleur, want de zwarte wordt in beide varianten aangeboden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Edit: bij de zwarte 21 staat Schermresolutie 1024x768 (XGA)

Ik neem aan dat dit een fout is?

[ Voor 193% gewijzigd door Philflow op 03-06-2008 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
Philflow schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 19:46:
Edit: bij de zwarte 21 staat Schermresolutie 1024x768 (XGA)

Ik neem aan dat dit een fout is?
Dat klopt inderdaad niet, het is 1024x600 widescreen.

De enige echte MSI Wind pc site _/-\o_ http://global.msi.com.tw/...aincat_no=135&cat2_no=582

Ik zit nu wel erg te twijfelen. Als de Asus EEE 1000 eerder uitkomt met een 6 cell accu is dat misschien toch interessanter.

Hij heeft dus toch een 1Gb netwerk poort volgens de MSI website.
Chipset is de Intel® 965GMS+ICH7M. Dit moet volgens mij gewoon de 945GMS zijn, de 965 is er niet in een GMS uitvoering volgens de Intel website. En de 945 heeft ICH7M en de 965 niet.

[ Voor 19% gewijzigd door FireFly3k op 03-06-2008 20:58 ]

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

FireFly3k schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 20:51:
[...]
Als de Asus EEE 1000 eerder uitkomt met een 6 cell accu is dat misschien toch interessanter.
Als je wilt gaan wachten op de EEE 1000 kun je nog wel een tijdje wachten denk ik. De Wind lijkt er 13 juni echt te zijn.

Eventueel zou je ook een 6 cells bij de Wind kunnen kopen. Dat zou nog weleens goedkoper kunnen zijn dan de EEE 1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
8.9 inch wind @ Computex

http://www.engadget.com/2...ind-shows-up-at-computex/

Afbeeldingslocatie: http://chinese.engadget.com/media/2008/06/img_4540.jpg

Dat wordt dus de 10" versie kopen.
Als je meer omputex nieuws/foto's wil zien dan moet je even langs engadget china gaan. Bergen met foto's daaro. Zo schijnt Haier (erg groot in azie) ook een 10" netbook uit te brengen.

[ Voor 40% gewijzigd door Alpha-sphere op 03-06-2008 22:11 ]

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
Philflow schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 21:50:
[...]

Als je wilt gaan wachten op de EEE 1000 kun je nog wel een tijdje wachten denk ik. De Wind lijkt er 13 juni echt te zijn.

Eventueel zou je ook een 6 cells bij de Wind kunnen kopen. Dat zou nog weleens goedkoper kunnen zijn dan de EEE 1000.
Ja inderdaad, had het nieuws op de voorpagina wat te snel gelezen. Hij komt natuurlijk weer eerst in Taiwan en zo uit. :(
Weet niet of ik er een 6 cell accu bij zou willen kopen. Ligt aan de prijs, die dingen kunnen ook aardig duur zijn.
Alpha-sphere schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 22:07:
8.9 inch wind @ Computex

http://www.engadget.com/2...ind-shows-up-at-computex/

[afbeelding]

Dat wordt dus de 10" versie kopen.
Als je meer omputex nieuws/foto's wil zien dan moet je even langs engadget china gaan. Bergen met foto's daaro. Zo schijnt Haier (erg groot in azie) ook een 10" netbook uit te brengen.
Erg jammer dat het een soort EEE 70x oplossing is en dat de laptop niet echt kleiner is geworden. Dat zou nou het enige voordeel zijn om de 8.9 inch te kopen.

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161439

De officiële site heeft het nog steeds over een 6-cells accu:

http://www.msimobile.com/DetailPage.aspx?model=Wind_NB_Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263150

Note: The specifications may differ from areas and change without notice. Please check the specific specifications with your local dealers.
Lees dit dan ook goed op de MSI-site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
http://global.msi.com.tw/html/popup/NB/u100/u100.swf

ik moest gelijk aan Bob Ross denken :p

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Hahaha ik meer aan de telefuckies, maar wat een lame "filmpje" zeg...pff hadden ze daar echt niks beters / spannenders voor kunnen verzinnen... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
dat muziekje deed me denken aan bob ross ;)

maar ja, EEE had ook zo'n filmpje.

echt, mijn handen zitten elke dag al te trillen. Wanneer komt ie nou!!!??!!

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus_at_work
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-10-2024
Ben benieuwd wanneer de eerste pimping stickers gaan komen voor de eee en de wind :), om ze een beetje unieker te maken.

[ Voor 17% gewijzigd door Morpheus_at_work op 04-06-2008 08:38 ]

iets met lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 07:01

4play

-Nintendo- fan

ik las op gizmodo dat ook AMD met een minilaptopje gaat komen (verassend) met een resolutie van 1280 x 600 op het schermpje...

Nu maakt de grote van het schermpje mij niet veel uit als de resolutie maar groot genoeg is.

Ik zit te twijfelen tussen de WIND en de EEE 900/901 momenteel wil ik voor de WIND gaan vanwege het iets grotere toetsenbord en aangezien ik de EEE 701 wel heel erg klein vond qua toetsjes lijkt mij een WIND een betere oplossing ook is de overclock/underclock knop erg aantrekkelijk lekker op low power rondlopen en op volle vaart in het stopkontakt om even iets lekkerder een spel te kunnen spelen.

lastig lastig als AMD dan ook met een hele toffe versie komt dan maakt dat het kiezen weer lastiger...

Ik baal van HP die die net niet goedde VIA chipset gebruiken die is me net iets te zwakjes voor wat ik wil.

Wat ik wil: schoolwerk, internetten, documenten opmaken, spelletjes van een paar jaar geleden (en als het kan LOTRO maar dat lijkt me niet heel lekker lopen) en wat MP3's afspelen op scouting ofzo.

Scouting technisch is de EEE beter vanwege het flash geheugen maar HD ruimte technisch is de WIND weer lekkerder..

dillema dillema...

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdburgt1980
Morpheus_at_work schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 08:38:
Ben benieuwd wanneer de eerste pimping stickers gaan komen voor de eee en de wind :), om ze een beetje unieker te maken.
Tegenwoordig kan je ook je laptop graveren met afbeeldingen e.d.
... lijkt me wat relaxter stand zo´n suffe sticker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetus
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-09-2021
4play schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 10:29:
ik las op gizmodo dat ook AMD met een minilaptopje gaat komen (verassend) met een resolutie van 1280 x 600 op het schermpje...

....

lastig lastig als AMD dan ook met een hele toffe versie komt dan maakt dat het kiezen weer lastiger...
hier wordt vermeld dat het nog wel even kan duren voor dat hij uitkomt. Jammer, want het is inderdaad een leuk dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Ja, AMD richt zich ook op de kleine laptop markt, had net iets gelezen in het koreaan's, zal de link even opzoeken.

Link 1: Bericht
Link 1.5 van Tweakers: Bericht
Link 2: Specs/Foto's

[ Voor 64% gewijzigd door NeoMe op 04-06-2008 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Laatst online: 04-07 14:27
FF een domme vraag, ik zag dat de EEE 900 maar 300 euro gaat kosten, maar dit is toch de versie met de celeron he? de 901 en 1000 zijn Atom?

Ik blijf echt hopen dat de Wind gewoon deze maand uitkomt. Andere laptops hebben me nog niet overtuigd en de Wind is ook nog altijd de mooiste qua uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEE-lover
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:33
Cooler_King schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 12:34:
FF een domme vraag, ik zag dat de EEE 900 maar 300 euro gaat kosten, maar dit is toch de versie met de celeron he? de 901 en 1000 zijn Atom?
Waar heb je gezien dat de 900 € 300,- gaat kosten? Ik heb hem namelijk besteld voor € 399,- :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Cooler_King schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 12:34:
ik zag dat de EEE 900 maar 300 euro gaat kosten,
Waar heb je dat gezien? Mycom heeft m voor 399 staan en dat lijkt me waarschijnlijker.
Andere laptops hebben me nog niet overtuigd en de Wind is ook nog altijd de mooiste qua uiterlijk.
Vind ik ook. De Wind is een wat volwassener design dan de eee, die wat weg heeft van een speelgoed laptop imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Hier wat nieuws over de Acer Aspire One, de specificaties en nog wat plaatjes.

http://www.kleinelaptops....hive=&start_from=&ucat=7&

* 8.9-inch 1024 x 600 LED-backlit display
* 1.6GHz Atom N270
* 512MB DDR2 SDRAM (expandable)
* 1.3 megapixel camera, SDHC and multi-format media readers
* 802.11b/g, Ethernet, three USB 2.0, VGA, and 3.5mm audio out
* One free mini PCI slot for WWAN
* 80GB hard drive (with XP) or 8GB solid state (with Linux)
* 2.5 or 5 hours on 3 or 6-cell batteries in XP model, 3 or 7 hours on Linux
* 1kg

::edit::

Post die niet gelijk betrekking hebben op de Wind ga ik in het vervolg hier gooien :) Topic bestond al, alleen lang niet gebruikt helaas

De 7 tot 11 inch subnotebook markt.

[ Voor 16% gewijzigd door StraightOn.NL op 04-06-2008 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Dat van die 300 euro staat hier:

http://www.eeepcnews.de/2...bei-amazon-fuer-299-euro/

Lijkt me ook een logische prijs, omdat de 900 geen Atom heeft en dus eigenlijk al wat achterhaald is? :S

edit: nog even een vraagje aan StraightOn, waar baseer je dit stukje op in een van je nieuwsposts?:

"Hoewel de Wind door zijn grotere formaat beter ligt in het gebruiksgemak, met typen en beeldschermgrootte is uit een aantal reviews toch gebleken dat het in gewicht, schokbestendigheid en stevigheid zijn meerdere moet kennen in de EEE 900 en 901."

schokbestendigheid vanwege de harde schijf, maar wat valt er te zeggen over stevigheid? ik heb nog geen slecht woord hierover gehoord.

[ Voor 72% gewijzigd door Cooler_King op 04-06-2008 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Cooler_King schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 12:54:
Dat van die 300 euro staat hier:
http://www.eeepcnews.de/2...bei-amazon-fuer-299-euro/
Lijkt me ook een logische prijs, omdat de 900 geen Atom heeft en dus eigenlijk al wat achterhaald is? :S
Heb even op die link geklikt; prijs bij Amazon.de EUR 449,00!

[ Voor 73% gewijzigd door Philflow op 04-06-2008 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Ok.. lekker overbodig artikel dan.. maar is de 900 nou Atom of Celeron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Celeron: http://www.umpcportal.com/products/product.php?id=182
(Goede site trouwens voor een overzicht)

[ Voor 25% gewijzigd door Philflow op 04-06-2008 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Cooler_King schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:05:
Ok.. lekker overbodig artikel dan.. maar is de 900 nou Atom of Celeron?
900 is 900 MHz Intel Celeron-M ULV 353
901 is 1,6 GHz Intel Atom N270

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Dan vraag ik mij toch af waarom iemand 400 euro voor die 900 overheeft als de Wind een veel beter alternatief is.

ps. @StraightOn, kan je nog even mn vraag beantwoorden van die nieuwspost? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Cooler_King schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:11:
Dan vraag ik mij toch af waarom iemand 400 euro voor die 900 overheeft als de Wind een veel beter alternatief is.
De Asus 900 is kleiner, heeft SSD, en heeft (zeer waarschijnlijk) een betere accu dan de Wind, die standaard met 3 cell gaat komen. Verder heeft de Asus eee een grotere userbase waardoor meer hacks en tweaks beschikbaar zijn.

Qua gewicht ontlopen ze elkaar weinig volgens mij.

De Wind heeft als voordelen een LED scherm, Bluetooth en een grotere HDD.

Ik ben benieuwd wie de benchmarks gaat winnen.

[ Voor 30% gewijzigd door Philflow op 04-06-2008 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Cooler_King schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:11:
Er is geen "deze is beter" tussen de twee laptops. Het zijn gewoon verschillende laptops en de keuse in welke je zou willen is persoonlijk. Ik zit lekker te wachten op de 901. De wind vind ik absoluut niets door windows/geen ssd en nog wat persoonlijke minpunten :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Philflow schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:14:
[...]

De Asus 900 is kleiner en heeft (zeer waarschijnlijk) een betere accu dan de Wind, die standaard met 3 cell gaat komen. Verder heeft de Asus eee een grotere userbase waardoor meer hacks en tweaks beschikbaar zijn.
Over de accu heb je gelijk.. maar ik neem dan ook aan dat de meeste mensen die een Wind kopen ook nog een 6-cells accu erbij halen (ik zal dat iig doen).

Dan nog vraag ik mij gewoon af waarom iemand de 900 zou kopen en niet de 901 (met de betere cpu, zuiniger en koeler).

[ Voor 6% gewijzigd door Cooler_King op 04-06-2008 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Cooler_King schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:18:
[...]
Dan nog vraag ik mij gewoon af waarom iemand de 900 zou kopen en niet de 901, deze is koeler en zuiniger.
Ik denk dat dat vooral om levertijd gaat. De 900 zal waarschijnlijk over een week ofzo in de winkel liggen. De 901 gaat wat langer duren verwacht ik.

Verder zit ook niet iedereen op de glossy finish van de 901 te wachten, zijn magneten voor vingerafdrukken. Ik zelf hou wel van glimmend zwart.

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 04-06-2008 13:21 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.