De Wind en EEE topics lopen hier aardig hard. Een duidelijk teken dat er dus zeker een grote interesse is voor dit soort laptops.
Ik heb nu wel al voor mezelf uitgemaakt dat mijn keuze over een atom processor moet beschikken. Het lijkt redelijk goed te presteren, en is gewoon zuiniger. Celeron toestanden behoren tot het verleden, dus daar wil ik sowieso geen geld in steken.
Ik heb de geposte reviews van de Wind gelezen, en dat ding lijkt op alle fronten een winner te zijn. Ondanks dat het geen pareltje is, in elk geval al véél mooier dan bvb de EEE.
Toetsenbord schijnt ook ruimschoots handiger en beter te zijn. Alleen de vingervlekken zijn jammer, maar je kan niet alles hebben. Verder is een LED scherm in een klasse zoals de Wind echt een mooie feature!!
De EEE heeft dan wel alles in gang gezet, maar msi heeft wel een winner in huis.
Het zal wel niet lang meer duren alvores alle concurrenten ge-update worden naar atom. Die processor is door intel net ontworpen om in dergelijke apparaten gebruikt te worden. Spot on. Ik weet niet wie eerst was, intel die de atom in een platform moest pushen, of het platform dat de atom nodig had, (of atom die een andere visie op laptops introduceerde?) Gelukkige samenloop van omstandigheden.
Ik hoop dan ook zo hard dat de HP 2133 ook aangekondigd wordt met een atom. Het blijft voor mij de mooiste, maar die processor kan dus écht niet. Ik wil absoluut geen performance beest, maar ik wil wel redelijk bijdetijdse prestaties en moderne techniek. Ik weet dat ik er achteraf spijt van zal hebben. Het bijzonderste is nog wel dat die HP met vista geleverd wordt...

misschien vergis ik mij over die via cpu?
Wat me wel opviel in dat cnet filmpje is dat de Wind helemaal niet klein is. Die persoon heeft er daar één in z'n handen, maar dat lijkt daar bijna een 12" te zijn...