Die vingerafdrukken heeft de Wind ook last van, maar is denk ik gewoon een kwestie van regelmatig afvegen. Het grote nadeel aan de EEE 900 vind ik het geluid en de warmte. Daarom kies ik ook bewust voor de Atom.
Anoniem: 131051
Ik denk dat je hier niet veel van hoeft te verwachten. De atom is zuinig, maar qua prestaties ongeveer gelijk aan de Via Isaiah.4play schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 10:29:
ook is de overclock/underclock knop erg aantrekkelijk lekker op low power rondlopen en op volle vaart in het stopkontakt om even iets lekkerder een spel te kunnen spelen.
Kijk, dat vind ik ook. Ondanks alle nieuwe concurrenten vind ik de HP ook nog veruit de mooiste (alu behuizing, magnesium scharnieren) en geen vreemde hoekjes en kantjes (waar de EEE vol van staat) Ik wil gewoon twee platte vlakken die perfect op elkaar aansluiten.Ik baal van HP die die net niet goedde VIA chipset gebruiken die is me net iets te zwakjes voor wat ik wil.
Bij de Wind en de EEE zie je door de afschuining aan de rand, van opzij een grote voeg. En dat is bij de EEE het lelijkst imo. Scherpe hoeken op randen (rand van case, rond de trackpad) aan 45° is gewoon te 1995. Dat apparaat oogt erg gedateerd, niet slecht voor wie van vintage houdt
De HP wordt overigens geleverd met vista

In dat geval zou ik dan nog eerder de acer nemen. Ook geen wonder van sleek design, maar dat compenseert wel door de prijs, want de acer is veruit de goedkoopste. Dan slik ik m'n gevoel voor ontwerp wel even in
Ik wacht ook ongeduldig op een persbericht van de dell, maar die zal echt enorm klein zijn volgens mij, gelet op de manier waarop ze de toetsen hebben gerangschikt.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 04-06-2008 15:07 ]
Volgens mij duurt het nog wel een tijdje voordat de Acer op de markt komt (>Q3), en is die prijs van 260 eur de prijs waarvoor die in Taiwan verkocht wordt...
maar zou je ook XP erop kunnen zetten ipv vista op die HP? Ik neem dat Hp dat wel gaat ondersteunen, want ik vermooed dat er een stormvloet aan klachten binnen gaat komen op het moemt dat dat ding niet presteert?Anoniem: 131051 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:03:
[...]
Ik denk dat je hier niet veel van hoeft te verwachten. De atom is zuinig, maar qua prestaties ongeveer gelijk aan de Via Isaiah.
[...]
Kijk, dat vind ik ook. Ondanks alle nieuwe concurrenten vind ik de HP ook nog veruit de mooiste (alu behuizing, magnesium scharnieren) en geen vreemde hoekjes en kantjes (waar de EEE vol van staat) Ik wil gewoon twee platte vlakken die perfect op elkaar aansluiten.
De HP wordt overigens geleverd met vistaDus ofwel is die via echt niet zo slecht als we denken, ofwel wordt hier te hoog gegrepen. Dat doet me trouwens nog steeds twijfelen om een via als alternatief voor een atom te zien....
En volgens de benches presteert de opvolger van die C7 (isaiah denk ik) beter dan de atom. Dus ik zou ze toch niet helemaal afschrijven.
Zo te zien heeft Quickspot de snelst beloofde levertijd:
Our stock becomes around Tuesday 10 June, 2008 supplemented
http://www.quickspot.nl/w...80gb-102inch-p-25284.html
Ik ben benieuwd of ze dat ook echt gaan halen.
Our stock becomes around Tuesday 10 June, 2008 supplemented
http://www.quickspot.nl/w...80gb-102inch-p-25284.html
Ik ben benieuwd of ze dat ook echt gaan halen.
ze laten het MSI zelf veranderen.
en is van 15 naar 16 en ndaar 17 gegaan en nu 10.
dus wel veebelovend
dus wel veebelovend
Huub Huub Barbatruc!
Klinkt goedDNA_Saint schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 17:42:
ze laten het MSI zelf veranderen.
dus wel veebelovend
Anoniem: 218213
dat mag je hopen, de geschiedenis leert dat er wel meer bedrijven zijn die zeggen dat ze kunnen leveren, en vervolgens , gewoon dus netjes niet leveren
ja, maar hier moeten we toch even naar alle webshops kijken.
Als je kijkt naar de data verschillen ze niet zoveel van elkaar
ik heb geen idee welke ik krijg eigenlijk.
zwart of wit.
maakt mij eigenlijk ook niet uit
Als je kijkt naar de data verschillen ze niet zoveel van elkaar
ik heb geen idee welke ik krijg eigenlijk.
zwart of wit.
maakt mij eigenlijk ook niet uit
Huub Huub Barbatruc!
Let wel op met het toetsenbord, op de foto's was namelijk te zien dat deze geen functie toetsen heeft.Anoniem: 131051 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:03:
Ik wacht ook ongeduldig op een persbericht van de dell, maar die zal echt enorm klein zijn volgens mij, gelet op de manier waarop ze de toetsen hebben gerangschikt.
Is die atom eigenlijk beter dan een P4-M op dezelfde snelheid?
Jongens, dit lijkt off-topic, but hear me out...
Ben nog aan het zoeken naar de Wind op een taiwanese web-shop (so far nog niet echt gevonden), maar ter vergelijking van de prijzen daar en hier (dat dus ook voor de WInd zal gelden), zie even onderstaand bestel-lijstje:
Products (Edit)
1 x Apple iPhone 16GB Smartphone (Unlocked) 219.09EUR
1 x Xbox 360 Console Halo 3 Special Edition (with HDMI) 106.53EUR
1 x Sony VAIO VGN-TZ170N/B 11.1" Laptop (Intel Core 2 Duo Processor) 602.33EUR
Ik neem aan dat ik nu ontzettend naief ben, maar wat mis ik hier? of vind de douane/beaslingdienst zo'n bestellinkje in het buitenland niet leuk???????
Volgens kieskeurig kom ik met dit lijstje in Nederlandse webshops uit op minimaal 2400 euri....
... kan het leven dan echt zo mooi zijn?
Ben nog aan het zoeken naar de Wind op een taiwanese web-shop (so far nog niet echt gevonden), maar ter vergelijking van de prijzen daar en hier (dat dus ook voor de WInd zal gelden), zie even onderstaand bestel-lijstje:
Products (Edit)
Ik neem aan dat ik nu ontzettend naief ben, maar wat mis ik hier? of vind de douane/beaslingdienst zo'n bestellinkje in het buitenland niet leuk???????
Volgens kieskeurig kom ik met dit lijstje in Nederlandse webshops uit op minimaal 2400 euri....
wat denk jezelf...
tuurlijk gaan ze dit eruit pikken.
maar je moet gewoon andere factuur laten maken met lagere prijzen.
iPhone goedkoper maken, xbox goedkoper maken.
laptop andere naam geven. EEE PC ofzo...en daar prijs 250 van maken ofzo.
ik zou iPhone weghalen
maare welke webshop is het?
enne, waarom post je dit hioer?
tuurlijk gaan ze dit eruit pikken.
maar je moet gewoon andere factuur laten maken met lagere prijzen.
iPhone goedkoper maken, xbox goedkoper maken.
laptop andere naam geven. EEE PC ofzo...en daar prijs 250 van maken ofzo.
ik zou iPhone weghalen
maare welke webshop is het?
enne, waarom post je dit hioer?
[ Voor 63% gewijzigd door DNA_Saint op 04-06-2008 21:55 ]
Huub Huub Barbatruc!
@ hierboven: Als je nou een Wind in het mandje had gezet was t misschien nog een beetje ontopic 
Douane rekent alleen 19%. Maare, if it sounds to good to be true... Welke winkel is dat, linkje?
Douane rekent alleen 19%. Maare, if it sounds to good to be true... Welke winkel is dat, linkje?
[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 04-06-2008 21:55 ]
Ik gok op deze, http://antowijaya.com/.Philflow schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 21:54:
@ hierboven: Als je nou een Wind in het mandje had gezet was t misschien nog een beetje ontopic
Maar heeft geen MSI Wind hoor.
http://www.eeepcnews.de/2008/06/04/neue-bilder-vom-msi-wind/
Nieuwe foto's en 16 juni als officiele datum! kan iemand nog even zeggen wat het verschil is tussen de Windows en de Linux versies? Scheelt toch iets van 75 euro.. en de accu's zijn dus nu even slecht.
Nieuwe foto's en 16 juni als officiele datum! kan iemand nog even zeggen wat het verschil is tussen de Windows en de Linux versies? Scheelt toch iets van 75 euro.. en de accu's zijn dus nu even slecht.
Idd, is die webshop.
Ik post em hier omdat ik me suf heb gezocht naar taiwanese webshops, en na een half uur zoeken alleen deze kon vinden. Ik neem echter aan dat er meer zijn, en dat daar ook wel ergens de Wind te koop is (waar het ons allen om te doen is)...
Al met al dus een impliciete uitnodiging aan jullie allen om mee te doen aan deze zoektocht...
Ik post em hier omdat ik me suf heb gezocht naar taiwanese webshops, en na een half uur zoeken alleen deze kon vinden. Ik neem echter aan dat er meer zijn, en dat daar ook wel ergens de Wind te koop is (waar het ons allen om te doen is)...
Al met al dus een impliciete uitnodiging aan jullie allen om mee te doen aan deze zoektocht...
De Windows versie heeft 1GB vast geheugen in plaats van 512MB vast geheugen. Er gaat maximaal 2GB in, dat kan dus alleen in de Windows versie. Daarnaast heeft de Windows versie ook Bluetooth.Cooler_King schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:02:
Voor de rest zijn ze gelijk voor zover ik weet.
Dus die Linux versie heeft wel ook extra geheugen slots en zit er alleen een 512mb in ipv 1gb (en niet vastgesoldeerd)?
[ Voor 71% gewijzigd door Cooler_King op 04-06-2008 22:09 ]
Het kan wel maar dan heb je dus 1.5GB in plaats van 2GB. Zelf wil ik er graag 2GB in hebben en Bluetooth wil ik ook hebben.Cooler_King schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:07:
Dus in de Linux versie kan ik mijn 1gb ram stickje niet kwijt? dan ga ik toch maar voor die Windows versie. De prijs is nog altijd net.
linux versie heeft, net als de windows versie, 1 extra slot. doordat die 512mb vastzit, kom je op max 1,5 gb .Cooler_King schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:07:
Dus die Linux versie heeft wel ook extra geheugen slots en zit er alleen een 512mb in ipv 1gb (en niet vastgesoldeerd)?
Ik hoef maar 1gb, maar wil wel dat het vastzit, zodat de airflow beter is. vandaar dat ik vooor d e windows versie ga.
Anoniem: 263616
Hoi,jvdburgt1980 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 21:47:
Jongens, dit lijkt off-topic, but hear me out...
Products (Edit)
Indien de prijs van de sony vaio tz170 zo goedkoop is, hoef ik niet te twijfelen tussen de sony en de wind, voor die paar euro;s meer ga ik voor de sony.
Of is dat niet handig????
Anoniem: 262748
Is zon taiwaanse site een beetje te vertrouwen? Iemand ervaring met zulke aankopen?
En hoe zit het met de douane? Kunnen ze het product gewoon invorderen en dat je het nooit meer ziet of doen ze alleen 19% op de prijs? En wat kan er nog meer misgaan bij internationale aankopen behalve de douane..
En hoe zit het met de douane? Kunnen ze het product gewoon invorderen en dat je het nooit meer ziet of doen ze alleen 19% op de prijs? En wat kan er nog meer misgaan bij internationale aankopen behalve de douane..
Heb een beetje zitten checken,
Je moet aangifte doen bij de douna, waarna je even 3,5% import + 19% btw mag aftikken (waarna het nog steeds zeer voordelig is).
De betreffende webshop staat op veel sites (a la gouden gids-achtige sites) vermeld, dus lijkt legit.
Enige nadeel dat ik me kan bedenken is dat je wat betreft garantie het iets moeilijker zult hebben. Niet alleen de afstand, maar ook de voorwaarden in landen als Indonesie....
Anyone else?
Je moet aangifte doen bij de douna, waarna je even 3,5% import + 19% btw mag aftikken (waarna het nog steeds zeer voordelig is).
De betreffende webshop staat op veel sites (a la gouden gids-achtige sites) vermeld, dus lijkt legit.
Enige nadeel dat ik me kan bedenken is dat je wat betreft garantie het iets moeilijker zult hebben. Niet alleen de afstand, maar ook de voorwaarden in landen als Indonesie....
Anyone else?
Importeren is geen enkel probleem. Ik heb regelmatig laptops uit de VS en Japan geimporteerd.
Wat mogelijk wel een probleem is:
-bestellen van een webshop waar je geen reviews van hebt.
-bestellen bij een webshop die producten voor idioot lage prijzen aanbiedt.
Op Apple producten zit gewoon wereldwijde garantie. Op Sony niet.
Wat mogelijk wel een probleem is:
-bestellen van een webshop waar je geen reviews van hebt.
-bestellen bij een webshop die producten voor idioot lage prijzen aanbiedt.
[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 04-06-2008 22:58 ]
ja, vind het allemaal wel erg goedkoop.
heeft ooit iemand dat spul uberhaupt wel thuis gekregen?
ook al pakt de douane je. 19% van de PS3 prijs, is nog steeds veel en veel minder dan hier.
Dus daar maak ik me geen zorgen over.
Als hij geen garantie geeft, dan heb je meestal geen garantie.
heeft ooit iemand dat spul uberhaupt wel thuis gekregen?
ook al pakt de douane je. 19% van de PS3 prijs, is nog steeds veel en veel minder dan hier.
Dus daar maak ik me geen zorgen over.
zegt niks... Ik kan zo fake bedrijven op al die sites plaatsen.jvdburgt1980 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:52:
Heb een beetje zitten checken,
Anyone else?
Als hij geen garantie geeft, dan heb je meestal geen garantie.
Hoe weten ze dan wanneer je gekocht hebt? Lijkt mij niet dat Apple voor webshops garantie geven.Philflow schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:57:
[ Voor 72% gewijzigd door DNA_Saint op 04-06-2008 23:00 ]
Huub Huub Barbatruc!
...en daar staat weer bij "Spezifikationen" de 6cells batterijCooler_King schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:02:
Serienummer. Ik had een macbook air gekocht in US bij een webshop, garantie werd zonder probleem uitgevoerd door Machouse amsterdam.DNA_Saint schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:57:
[...]
Hoe weten ze dan wanneer je gekocht hebt? Lijkt mij niet dat Apple voor webshops garantie geven.
http://www.firetrust.com/...ger-list-of-chinese-scams
Op deze website wordt die website van oplichting beticht, oppassen dus
Op deze website wordt die website van oplichting beticht, oppassen dus
Ow die meneer wijaya heeft heel veel van zulke sites en wordt gezocht door de nationale politie
http://resources.alibaba....l_Police_of_Jakarta__.htm

http://resources.alibaba....l_Police_of_Jakarta__.htm
was te verwachten 
zelfde als je een Audi R8 verkoopt voor 60.000 euro
maare...
dat is toch U90 en geen U100.
zelfde als je een Audi R8 verkoopt voor 60.000 euro
maare...
dat is toch U90 en geen U100.
Huub Huub Barbatruc!
haha zat er dik in met zulke prijzen. Zullen we weer allemaal ontopic gaan?
Ok ontopic.. ik heb maar eens een mailtje naar MSI gestuurd of ie nou echt in juni hier te koop is.. als het wat geeft dan zal ik het hier laten weten. 16 juni is blijkbaar de VS, en Europa 'late june'.
nu de MSI wind beschikbaar begint te komen neig ik er ook erg naar om er 1 te kopen, echter heb ik een aantal vragen:
- steekt de 6-cell batterij uit?
- is het toetsenbord van een normaal formaat, de asus EEE heeft een kleiner toetsenbord dan een normale laptop. Hoe zit het met deze?
- is er iets bekend over dockingstations
- gaat het goed als ik een 22" breedbeeld scherm op wil aansluiten met een resolutie van 1680 x 1050
- hoe (her)installeer ik windows zonder cd-rom drive
- is het toetsenbord van een normaal formaat, de asus EEE heeft een kleiner toetsenbord dan een normale laptop. Hoe zit het met deze?
- gaat het goed als ik een 22" breedbeeld scherm op wil aansluiten met een resolutie van 1680 x 1050
Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...
volgens mij steekt ie uit naar beneden. http://www.laptopmag.com/...llery.aspx?id=14841&img=3borgdaville schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 17:39:
nu de MSI wind beschikbaar begint te komen neig ik er ook erg naar om er 1 te kopen, echter heb ik een aantal vragen:
Anoniem: 172906
Zie deze website voor de handleiding (multi language)borgdaville schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 17:39:
http://global.msi.com.tw/...incat_no=135&prod_no=1474
Je hebt een externe USB CD(DVD) Rom nodig. Je hebt ook minstens een WindowsXP SP2 nodig.
Start het systeem en druk F11 tijdens het opstarten.
Selecteer het opstartapparaat [USB:xxxxxxx (kan een andere naam hebben)] om op te
starten vanaf het optische station.
Het toetsenbord heeft een grote van 80% van een normaal bord op een 15" laptop.
Heeft iemand al de rode versie op een webshop gezien? Ik heb even gezocht maar kon alleen de white/pink/black versie vinden. Maar heb in een video review een rode gezien en deze vond ik er echt super uit ziet.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Dat gaat zeker lukken, ik had een lappie met een oudere grafische intel chipset, 915gm, en de externe deed het prima met een 22" 1680 x1050.borgdaville schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 17:39:
Installeren van Windows vanaf een usb stick is in het eeepc forum heel goed uitgelegd.
Ik heb enorm veel foto's en sites gezien, maar nog nooit een rode Wind.Michaelg schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 21:45:
Heeft iemand al de rode versie op een webshop gezien?
Misschien heb je je vergisd met een Acer of Dell?
bron: http://www.nu.nl/news/159..._komt_nog_deze_maand.htmlMSI Wind komt nog deze maand
Uitgegeven: 5 juni 2008 15:55
Hoewel er inmiddels voldoende concurrentie voor de Eee PC aan zit te komen, zijn de meeste ogen (voorlopig) gericht op de Wind van MSI. Inmiddels is bekend dat deze umpc nog deze maand op de markt wordt gebracht en wat hij moet gaan kosten.
De Wind zal zich op 16 juni een plekje gaan veroveren in de Amerikaanse winkels. Europa volgt naar verwachting later deze maand. De minilaptop zal aanvankelijk beschikbaar zijn in twee uitvoeringen: de versie met Windows XP wordt de duurste met een prijskaartje van (omgerekend) zo’n 315 euro, terwijl de versie met SUSE Linux rond de 190 euro moet gaan kosten.
Dat zijn geen slechte prijzen voor een 10 inch laptop met een Intel Atom processor, 1GB geheugen en 80GB harddisk. De monitor zal een resolutie van 1024 bij 600 pixels aankunnen, terwijl de laptop standaard is voorzien van een interne geheugenkaartlezer, 3 usb-poorten, een ethernetaansluiting, Bluetooth, Wi-Fi en een 1,3 megapixel webcam. De Wind komt in drie kleurtjes: roze, wit en zwart.
315 euro? Laat de prijs maar zakken!!!
Maar door de gierige nederlandse overheid zal er wel weer 80 euro belasting opkomen ofzo...
Huub Huub Barbatruc!
19% BTW + dollar die gelijk in staat in euro in NL winkel = zuigend effect
190 euro voor een linux versie ?
Dat kan niet als hij maar 190 euro kost ga ik gegarandeerd voor de linux versie dan zet ik er zelf wel XP op heb nog wel een key ergens op een computer staan die niet gebruikt wordt...
Dan maakt de 512 MB minder mij ook niet meer uit. Voor 190 euro wil ik ook de Bluetooth wel missen hoor
ik kan de linux versie helemaal niet meer vinden op de website van MSI...
wel staat er bij webcam 1.3/0.3 zit er in de linux versie een mindere webcam, mindere accu en minder geheugen ?
Dat kan niet als hij maar 190 euro kost ga ik gegarandeerd voor de linux versie dan zet ik er zelf wel XP op heb nog wel een key ergens op een computer staan die niet gebruikt wordt...
Dan maakt de 512 MB minder mij ook niet meer uit. Voor 190 euro wil ik ook de Bluetooth wel missen hoor
ik kan de linux versie helemaal niet meer vinden op de website van MSI...
wel staat er bij webcam 1.3/0.3 zit er in de linux versie een mindere webcam, mindere accu en minder geheugen ?
[ Voor 22% gewijzigd door 4play op 05-06-2008 23:16 ]
【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】
190 euro voor de linux zal ook wel te mooi zijn om waar te zijn maar bluetooth en/of webcam gebruik ik toch nooit en wat extra ram kopen is ook niet zo duur. Enige nadeel is dan de tegenvallende batterij en dat is dan wel weer jammer. Maarja ik heb toch nog tot augustus ofzo voordat ik m'n keuze hoef te maken.
Anoniem: 131051
315 euro lijkt mij al sterk, laat staan 190
In dat geval ga ik er ook wel eentje oppikken a 190 euro hoor. Dan gebruik ik wel linux als het echt moet
(gamen kan toch niet, linux zou moeten volstaan dan)
Ik vind ook dat de 9" een beetje nutteloos is. Zelfde formaat. Dus dan kan je net zo goed het scherm helemaal vullen en voor de 10" gaan. Tenzij dat kleine prijsverschil zo belangrijk is.
In dat geval ga ik er ook wel eentje oppikken a 190 euro hoor. Dan gebruik ik wel linux als het echt moet
Ik vind ook dat de 9" een beetje nutteloos is. Zelfde formaat. Dus dan kan je net zo goed het scherm helemaal vullen en voor de 10" gaan. Tenzij dat kleine prijsverschil zo belangrijk is.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 06-06-2008 03:15 ]
http://nl.youtube.com/watch?v=oORdF6uA-uAPhilflow schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 22:49:
[...]
Ik heb enorm veel foto's en sites gezien, maar nog nooit een rode Wind.
Misschien heb je je vergisd met een Acer of Dell?
Hier showed hij een rode (of het moet een roze zijn met een verrotte cam..maar dat lijkt me stug)
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Klopt, er is ook een rode MSI Wind. Deze heeft een wit MSI-logo.
Deze is nog niet 'in het wild' gesignaleerd, alleen op foto's en de Computex stand van MSI.DaMarcus schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 02:00:
Klopt, er is ook een rode MSI Wind. Deze heeft een wit MSI-logo.
Voorlopig zullen alleen de witte, roze en zwarte versies met een 10,2" scherm en Windows XP Home op de markt komen (waarbij het nog onduidelijk is met welke accu deze geleverd gaat worden). Andere modellen (andere kleuren, met Linux, 8.9"scherm of een SSD) zullen waarschijnlijk pas in augustus of ver daarna leverbaar zijn.
Media hé, die typen wat ze willen om het interessanter te maken ook al weten ze dat het niet klopt.DNA_Saint schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 22:51:
[...]
bron: http://www.nu.nl/news/159..._komt_nog_deze_maand.html
315 euro? Laat de prijs maar zakken!!!
Maar door de gierige nederlandse overheid zal er wel weer 80 euro belasting opkomen ofzo...
Was het maar waar dat je de dollar prijzen alleen hoeft om te rekenen naar euro's. Maar ja, dromen mag
Assume there are no rules and it's one big free for all
*update*
Net Quickspot gebeld. Erg goede service daar.
De data op de site wordt door MSI zelf veranderd. Er zit een koppeling naar hun systeem.
Ze hopen dat ze het binnenkort zullen krijgen. Ze krijgen iig elke dag steeds meer te horen erover.
De prijzen zullen van alles gelijk zijn.
Alle kleuren zijn dus even duur. Even was zelfs dat wit en rose goedkoper waren! Maar door de vraag is de prijs omhoog gegaan. (Zit momenteel ook koppeling naar MSI momenteel).
Ze hopen zeer binnenkort te gaan leveren. Ze hebben iig een deal met MSI, dat zij sowieso een stuk of 500 zwarte zullen krijgen.
we'll see
Net Quickspot gebeld. Erg goede service daar.
De data op de site wordt door MSI zelf veranderd. Er zit een koppeling naar hun systeem.
Ze hopen dat ze het binnenkort zullen krijgen. Ze krijgen iig elke dag steeds meer te horen erover.
De prijzen zullen van alles gelijk zijn.
Alle kleuren zijn dus even duur. Even was zelfs dat wit en rose goedkoper waren! Maar door de vraag is de prijs omhoog gegaan. (Zit momenteel ook koppeling naar MSI momenteel).
Ze hopen zeer binnenkort te gaan leveren. Ze hebben iig een deal met MSI, dat zij sowieso een stuk of 500 zwarte zullen krijgen.
we'll see
Huub Huub Barbatruc!
Ik heb net van MSI te horen gekregen dat de oplage gelimiteerd zal zijn en dat ie wel nog voor deze maand gepland staat. 500 lijkt me wat veel, misschien was het maar een verkooppraatje?
Shops die van de officiële distributeur geleverd krijgen, maken overigens wel meer kans op voldoende leveringen. Quickspot is hier dus één van. Hopelijk voor mij is Salland dat ook
Shops die van de officiële distributeur geleverd krijgen, maken overigens wel meer kans op voldoende leveringen. Quickspot is hier dus één van. Hopelijk voor mij is Salland dat ook

maakt niet uit of het een verkoopspraatje is.
Als ik er maar 1 krijg
Maar waar ik gefrusteerd van ben, is dat vele amerikanen ook bij quickspot hebben besteld.
Omdat ze denken dat Europa het als eerste krijgt.
alleen ben ik nog steeds niet uit over de kleur.
zwart of wit...
Eigenlijk moet je in het echt zien om te bepalen. maar ja, wanneer er niet genoeg wind's beschikbaar zijn, moet je al blij zijn om 1 te krijgen...
En het is niet echt mogelijk om even te switchen van kleur.
Als ik er maar 1 krijg
Maar waar ik gefrusteerd van ben, is dat vele amerikanen ook bij quickspot hebben besteld.
Omdat ze denken dat Europa het als eerste krijgt.
alleen ben ik nog steeds niet uit over de kleur.
zwart of wit...
Eigenlijk moet je in het echt zien om te bepalen. maar ja, wanneer er niet genoeg wind's beschikbaar zijn, moet je al blij zijn om 1 te krijgen...
En het is niet echt mogelijk om even te switchen van kleur.
[ Voor 39% gewijzigd door DNA_Saint op 06-06-2008 11:51 ]
Huub Huub Barbatruc!
Hmm net Gistron gebeld en deze wist mij te vertellen dat de witte versie de 13de binnenkomt, de zwarte en roze komen de 30ste. De eerste levering winds is met de 3 cell accu.
Ook bij Shops.nl is de datum van de zwarte naar achteren geschoven, nu 22 juni.
Ook de witte staat voor 22 juni.
Ook de witte staat voor 22 juni.
Salland heeft mij inmiddels laten weten dat ze het niet van de MSI distributeur krijgen maar dat ze verschillende andere leveranciers hebben.. ik denk dat ik maar gewoon afwacht.. ik zie het nog best gebeuren dat we allemaal tot juli aan het wachten komen en dat ebay dan de snelste methode blijkt te zijn.
*update*
Ik heb Quickspot begin deze week aan de telefoon gehad, en toen werd mij verteld dat er 140 zwarten hun kan op zouden komen, wat minder van de andere twee.
Ik denk dat ze maar wat blaten eerlijk gezegd. We zien wel...
Ik heb Quickspot begin deze week aan de telefoon gehad, en toen werd mij verteld dat er 140 zwarten hun kan op zouden komen, wat minder van de andere twee.
Ik denk dat ze maar wat blaten eerlijk gezegd. We zien wel...
Misschien zijn dat de hoeveelheden die ze denken nodig te hebben
zegt dus nix over de beschikbaarheid want lijkt me niet dat daar al iets over te zeggen valt.

kan de wind eigenlijk ook hd afspelen? anders gaat hij bij mij als mobiele mediacenter/ laptopje dienst doen, hij is makkelijk en als je mobiel bij je hebt dan heb je ook overal internet, is wel een mooi combi, wij zitten weleens in de tuin, en die is best groot, dus wireless internet haalt het zover niet, en kan ik mooi de telefoon als modem gebruiken , en dan internetten , wel traag maar internet
Anoniem: 233180
Kdenk het helaas niet, op de foto's kan ik enkel een VGA zien zitten 
Tzou natuurlijk wel fantastisch zijn mocht dit wel zo zijn
Tzou natuurlijk wel fantastisch zijn mocht dit wel zo zijn
als er een vga aansluiting op zit moet het gaan, zit op mijn tv ook , kabel halen van vga>vga , aansluiten op de tv, maar wat ik me afvraag op de prestaties goed genoeg zijn, als hij bijvoorbeeld 720p aan kan
zal een beetje liggen aan wat voor codec je gebruikt en welke player, maar ik gok dat ie geen problemen heeft met 720p. 1080p wordt mss teveel van het goede.
http://forums.msiwind.net...gapore-sample-t25-60.html
Daar is ook de vraag gesteld, het komt erop neer dat het wel 720p kan afspelen, maar je krijgt wel wat schokkerig beeld enzo. Je mag dus niet al teveel ervan verwachten, het is dus niet echt een mediacenter-vervanger in dat opzicht, al moet dvd-kwaliteit wel gewoon lukken lijkt me (met externe dvd-drive of via download ofzo)
Ik denk dat ik er gewoon een IDE to USB-kabeltje bij haal via eBay en dan een oude IDE-dvdbrander eraan koppel wanneer ik die nodig heb
(kost $5 incl verzenden via eBay)
Daar is ook de vraag gesteld, het komt erop neer dat het wel 720p kan afspelen, maar je krijgt wel wat schokkerig beeld enzo. Je mag dus niet al teveel ervan verwachten, het is dus niet echt een mediacenter-vervanger in dat opzicht, al moet dvd-kwaliteit wel gewoon lukken lijkt me (met externe dvd-drive of via download ofzo)
Ik denk dat ik er gewoon een IDE to USB-kabeltje bij haal via eBay en dan een oude IDE-dvdbrander eraan koppel wanneer ik die nodig heb
hmm gaat wel dus, misschien als ik een goede player heb, en xp erop zet, want wat ik uit het artikel kan lezen had hij vista erop staan , als het niet gaat ook goed, dan is hij evengoed reuze handig
Ligt er ook heel erg aan welke codec gebruikt wordt,als het de standaard codec is (ffdshow ofzo) dan zal het inderdaad niet zo lekker lopen. Ze zouden het moeten proberen met Mediaplayer Classic icm de CoreAVC codec, die zorgt voor een veel lagere CPU belasting.Anoniem: 218213 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 19:37:
hmm gaat wel dus, misschien als ik een goede player heb, en xp erop zet, want wat ik uit het artikel kan lezen had hij vista erop staan , als het niet gaat ook goed, dan is hij evengoed reuze handig
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Ik heb ik die Japanse/Chinese (whatev.) review gezien, en daar is te zien dat Vista redelijk soepel draait. Ook 720p is te zien, en draait redelijk soepel, op wat schijnbare tearing na.
Filmpje staat ergens in dit topic als't goed is.
Knoop doorgehakt en vandaag besteld bij Gistron, hopelijk komt hij ook echt vrijdag binnen bij hun zoals verwacht. Ben echt helemaal verliefd geworden op de Wind
.
ja, maar het is met een camera gefilmd...oftewel, daar zie je niet bij om het hapert.Rick Meijer schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 22:12:
Ik heb ik die Japanse/Chinese (whatev.) review gezien, en daar is te zien dat Vista redelijk soepel draait. Ook 720p is te zien, en draait redelijk soepel, op wat schijnbare tearing na.
Huub Huub Barbatruc!
leverdatum van mijn witte Wind is van 23/6 naar 20/6 verschoven
dat ziet er goed uit.
wat vinden jullie de beste webshop om hem te pre-orderen. Ik vind de meeste maar onbekende shops die niet echt klantvriendelijk zijn..
Ik heb hem bij Shops.nl besteld, maar nu ik de reviews wat beter lees is de PC Megastore beter.
Voor meer info zie de pricewatch.
Voor meer info zie de pricewatch.
Jammer, zou mijn vervanger zijn voor mijn T2300, die 1080p nog net goed kan afspelen. Maar als die het niet kan is het toch echt te langzaam voor mijn gebruik. Wacht wel op de opvolgersJeroenBvd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 19:17:
Binnenkort heeft me baas een afspraak met een meneertje van MSI, over een deal met laptops en andere dingen zoals GPU's etc....
( computer bedrijf )
Hij gaat ook gelijk om die Wind's vragen alle werknemers zitten er "om te springen" om er 1 te hebben voor op het werk
( computer bedrijf )
Hij gaat ook gelijk om die Wind's vragen alle werknemers zitten er "om te springen" om er 1 te hebben voor op het werk
Die 3-cells accu is zo te zien het enige echte nadeel. Hoeveel zou zo'n 6-cells nou eigenlijk moeten kosten als je hem apart koopt? heeft iemand een idee?Anoniem: 248066 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 00:30:
http://www.laptopspirit.f...intel-atom-n270-80go-400e
Nog een degelijke review...
Kan nooit heel veel zijn als je beetje gaat berekenen hoeveel de laptop nu kost met 3 cell's bat. Mijn schatting is rond de 5 tientjes, en als je hem via e-bay koopt nog wel minder.
Mijn frans is alleen niet zo best helaas...Anoniem: 248066 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 00:30:
http://www.laptopspirit.f...intel-atom-n270-80go-400e
Nog een degelijke review...
Voor iedereen die al lag te slapen tijdens frans vroegah:
http://translate.google.c...hl=en&ie=UTF8&sl=fr&tl=en
Hehe, thnxCrazyanz schreef op zondag 08 juni 2008 @ 03:12:
Goed om te zien van de accu, had niet verwacht dat de 3 cell 2200mAh langer mee zou gaan dan de eee 900 met een 5200mAh. Wordt nu toch weer interessanter om hem al met 3 cell accu te gaan kopen.Crazyanz schreef op zondag 08 juni 2008 @ 03:12:
Even een tip voor de mensen die een MSI wind willen preorderen: enkele bedrijven staan met meerdere namen in de Pricewatch en Shopsurvey. Het lijken verschillende bedrijven, maar zijn dus hetzelfde bedrijf. Voorbeeld; Shops.nl is hetzelfde als BestelICT en KijkshopICT. Als je dus de reviews van Shops.nl wil weten kun je ook bij BestelICT kijken.
Ik vind dit zelf nogal ondoorzichtig en heb daarom een draadje gestart:
Philflow in "Dezlfde winkel onder verschillende namen..."
Ik vind dit zelf nogal ondoorzichtig en heb daarom een draadje gestart:
Philflow in "Dezlfde winkel onder verschillende namen..."
En ze geven alleen fabrieksgarantie, eigen service doen ze niet aan volgens mij. Plus nog het feit dat ik laatst ze de hele dag heb proberen te bereiken en elke keer was er een klant voor mij aan de telefoon, en als dat het niet was dan was het een of ander raar internetpiepje. hoezo tijd rekken en geld vangen..
Ben benieuwd hoeveel shops daadwerkelijk gaan leveren deze week.
Als we Quickspot mogen geloven, beginnen ze morgen uit te leveren. Een paar andere shops, waaronder Salland denken dat ze het einde van de week kunnen leveren (12-13 juni).
Als we Quickspot mogen geloven, beginnen ze morgen uit te leveren. Een paar andere shops, waaronder Salland denken dat ze het einde van de week kunnen leveren (12-13 juni).
Waar heb je die info vandaan? Op hun site staat namelijk:Cooler_King schreef op maandag 09 juni 2008 @ 01:13:
Als we Quickspot mogen geloven, beginnen ze morgen uit te leveren.
Our stock becomes around Tuesday 17 June, 2008 supplemented
Anoniem: 194050
Bij de roze versie staat 10 juni, maar die kwam dacht ik zowieso een stuk later dan bijvoorbeeld de witte versie
Bij welke 'gewone' winkels zullen ze 'm gaan verkopen denken jullie en hoelang zal dat nog op zich laten wachten? Want ik wil m eerst even een keer gezien en vast gehad hebben voordat ik m bestel. (ff checken of ie niet té klein is om nog een beetje fatsoenlijk mee te typen enz.)
Bij Gistron staat nog steeds netjes levertijd: 4 dagen.
Dus ziet er naar uit dat ze hem daar vrijdag ook echt binnen gaan krijgen.
Net met quickspot gebeld. Ze hebben nog geen bevestiging gehad, dus de roze komen niet op 10 juni. Ze hopen dat alle kleuren deze week binnenkomen.
thanks voor de tip. Ik heb er voor de zekerheid ook 1 bij Gistron besteld.Michaelg schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:30:
Bij Gistron staat nog steeds netjes levertijd: 4 dagen.Dus ziet er naar uit dat ze hem daar vrijdag ook echt binnen gaan krijgen.
Kijken welke eerst komt
Salland heeft hem ook nog altijd op vrijdag de 13de staan
Ik krijg het gevoel dat Quickspot mensen aan het lijntje houdt met hun "wij hopen dat ze zo snel mogelijk binnenkomen" verhaaltjes..Anoniem: 262748 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:38:
Net met quickspot gebeld. Ze hebben nog geen bevestiging gehad, dus de roze komen niet op 10 juni. Ze hopen dat alle kleuren deze week binnenkomen.
Anoniem: 259871
Dat vind ik zelf eigenlijk wel het vuile van pre-orderen en vooruitbetalen, voor die webshops is het easy money
Tja dat is nou eenmaal de deal van preorderen he. Als je het niet wil doe je het gewoon niet.
maar de eerste oplages schijnen bepertk te zijn, dus ik wil wel.
Als je dit artikel zou moeten geloven zou de Atom niet geschikt zijn voor het afspelen van 720p.
http://www.fudzilla.com/i...ask=view&id=7782&Itemid=1
Ik ben eigenwijs en denk dat het wel goed komt met de juiste codecs en software.
Ik ben eigenwijs en denk dat het wel goed komt met de juiste codecs en software.
Die draait ook nog eens in Vista he, dus dat kan ook nog schelen als je het op XP of Linux draait.Philflow schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:14:
Als je dit artikel zou moeten geloven zou de Atom niet geschikt zijn voor het afspelen van 720p.
Absoluut, heb je gelijk in. Vandaar dat ik 'm ook gepreordered heb. Maar leuk vind ik het niet dat ik steeds weer een paar daagjes extra moet wachten op mijn flaptop. Ik geloof dan ook niet dat ik 'm voor juli binnenheb.Philflow schreef op maandag 09 juni 2008 @ 15:52:
Tja dat is nou eenmaal de deal van preorderen he. Als je het niet wil doe je het gewoon niet.
Aan de andere kant denk ik dat het het wachten waard zal zijn, en ik ben dan ook zeeeer benieuwd.
mmm... op de website staat: Ergonomic Big-Size Keyboard and Touch PadAnoniem: 172906 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 18:07:
[...]
Het toetsenbord heeft een grote van 80% van een normaal bord op een 15" laptop.
80 procent vind ik ook zoiets vaags....is het groter dan de EEE(7 inch)? Die heb ik wel eens in mijn handen gehad en daar vind ik het toetsenbord te klein van.
ik ga maar wachten totdat ie ergens in de winkels ligt zodat ik hem kan zien/voelen/proberen
iemand enig idee of hij al in de winkel ligt, is er een groot computer keten in de NL dat hem op korte termijn in de winkels heeft liggen?
Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...
www.google.nlborgdaville schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:29:
[...]
mmm... op de website staat: Ergonomic Big-Size Keyboard and Touch Pad
80 procent vind ik ook zoiets vaags....is het groter dan de EEE(7 inch)? Die heb ik wel eens in mijn handen gehad en daar vind ik het toetsenbord te klein van.
ik ga maar wachten totdat ie ergens in de winkels ligt zodat ik hem kan zien/voelen/proberen
iemand enig idee of hij al in de winkel ligt, is er een groot computer keten in de NL dat hem op korte termijn in de winkels heeft liggen?
Ik stelde dezelfde vraag en wordt ook niet op gereageerd dus dan neem ik aan dat niemand hier het weet... ff afwachten dus nog maar. Ik heb ook zoiets van eerst in het echt zien en dan pas bestellen want op foto's en filmpjes komen dingen toch altijd anders over.borgdaville schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:29:
[...]
mmm... op de website staat: Ergonomic Big-Size Keyboard and Touch Pad

zeg dan niks...
Dit topic is gesloten.