Toon posts:

[Verzamel] Straat en snapfotografie

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 116164

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Mooi moment wacky alleen moet je je foto even omzetten naar sRGB, hij is wat grauw zo.

[Voor 12% gewijzigd door pauldegroot op 05-06-2009 00:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05 20:31
ik vind m wat onpersoonlijk overkomen, beetje stiekem. Die vignettering moet je ook van houden.

Laurens die eerste brusselfoto is wel heel erg gaaf

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Anoniem: 116164

pauldegroot schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 00:40:
Mooi moment wacky alleen moet je je foto even omzetten naar sRGB, hij is wat grauw zo.
Dat is met opzet gedaan. Vond hem zo beter over komen tevens voor de vignettering, denk dat het een kwestie van smaak is... Maar ben altijd in voor commentaar, dat zet mij ook aan het denken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:41
@laurens: die eerste is inderdaad erg sterk.

@wacky: ik begrijp de foto niet helemaal. Oude man in de trein, maar door de uitsnede en toning wordt het een beetje dramatisch. Die hand uit het niets doet het hem ook niet voor mij.

EOS R + grip|EF->RF|5D2 + grip|7D2 + grip|EF12|EF25|8-15/4|11-24/4|16-35/4 IS|24-70/4 IS|70-200/4 IS|100-400 IS II|14/2.8 II|24/1.4 II|35/1.4|50/1.2|85/1.2 II|100/2.8 IS|135/2|200/2.8 II|430EX x2|580EX2 x2| Manfrotto|Lowepro| Pelican|Elinchrom

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-05 11:43
@vandijk: ik vind 'm wel vet..geeft een 'glamour' sfeer mee

b-boy crew Sons of god uit Hongarije, elke week op 't leidseplein te zien

Straat artiest Arthur, al 20 jaar in Amsterdam te zien :)

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-06 16:50
@Wacky, ik vind hem redelijk mooi, alleen niet bijster interessant. Inderdaad wat te grauw en de vrouw op de voorkant voegt niets toe...

@vandijk: Mooie foto, al vind ik de flares in de hoeken wat lelijk. Wel mooie kleuren, lekker scherp en goed contrast.

@Nedra: #1 Ik zag pas erg laat wat de kerel op de voorgrond eigenlijk aan het doen was. De achtergrond is scherper dan de voorgrond, terwijl je juist hierop de achtergrond zo onscherp mogelijk wilt hebben. De achtergrond is erg afleidend, de jongens vallen niet eens meer op. Zwart/wit voegt aan deze foto ook niets toe.

#2 Veel te grauw en wederom de achtergrond te scherp. Scherpe achtergrond zou wel leuk zijn, maar alleen als dan iedereen naar hem kijkt. Ik zou de kleuren juist flitsend en stralender maken. Bovendien staat hij er nu bij als een zak hooi, ik denk dat hij ook wel interessantere dingen doet.

I see red pixels.

• AugmentoR
@vandijk: leuk kader zo, mooie veelzeggende plaat vind ik
@nedra: eerste idd beetje afleidende achtergrond, maar leuke groepsfoto. 2e is wat flets en ook een beetje raar moment.

-Snap-

[Voor 44% gewijzigd door AugmentoR op 16-06-2009 23:45]

Anoniem: 267970

@Laurens: je eerste plaat uit Brussel is heel erg gaaf. Op het eerste gezicht lijkt het een chaos, maar als ik langer kijk, begin ik telkens meer dingen te onderscheiden. Geweldig!
@Nedra: Ik denk dat de zwartwitbewerking je foto onnodig overzichtelijk maakt, de jongens verdwijnen bijna in de achtergrond.

Gemaakt in Rome:

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:01

RoyBijster

Rocket Scientist

Anoniem: 267970 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 22:04:
@Laurens: je eerste plaat uit Brussel is heel erg gaaf. Op het eerste gezicht lijkt het een chaos, maar als ik langer kijk, begin ik telkens meer dingen te onderscheiden. Geweldig!
@Nedra: Ik denk dat de zwartwitbewerking je foto onnodig overzichtelijk maakt, de jongens verdwijnen bijna in de achtergrond.

Gemaakt in Rome:

[afbeelding]
Mooie plaat BOKEH. Wat is het precies dat hij rond strooit? Iets voor de vogeltjes ofzo? Achtergrond had misschien iets meer in de bokeh mogen verdwijnen of een iets lager standpunt. Het afdak op de achtergrond lijkt nu net uit zijn schouder te komen.

I make things.

• AugmentoR
Gave plaat bokeh, prachtig tegenlicht!

nieuwe poging van -snap- (klik)

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-05 11:43
@whizz, thanks voor de kritiek, ben het best met je eens hierin. Het was niet m'n beste dag(teveel bier anyone?) en was achteraf ook niet heel erg gelukkig met de foto's, gelukkig kan het nog een keer over :).

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:12
kom op luitjes, wees kritisch op je licht, zorg dat de schaduwen de gezichten heel laten :P

trouwerij waar ik langs liep in Veraval.

|>

• Anoniem: 55933
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
simon schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 17:50:
kom op luitjes, wees kritisch op je licht, zorg dat de schaduwen de gezichten heel laten :P

[afbeelding]
[afbeelding]
trouwerij waar ik langs liep in Veraval.
Nice! Mooie combo, wel leuk dat de achtergrond 'in tweeën gedeeld' is bij #2, heeft wel wat :)

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:20
@Simon: Mooie sfeer!

Afgelopen zaterdag op Parkpop voor het eerst mijn nieuwe 70-200 meegenomen:

[Voor 13% gewijzigd door tommyz op 30-06-2009 08:40]

Flickr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Deze dame is erg goed in multi-tasking, ze fietst, belt en luistert naar muziek op het zelfde moment :P

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-06 20:15

neevedr

Dat was ik niet!

@Erasmo: Het is anders niet te zien dat deze vrouw aan het fietsen is en de telefoon is ook bijna niet zichtbaar. Ze doet dus eigenlijk maar een ding.

• Anoniem: 202119
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Mooie foto's Simon! Heerlijke sfeer.

T2/BCN

Anoniem: 170255

Mooie foto jspr! Lekkere kleur!

geschoten in hong kong

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-06 20:54
@Erasmo, Jammer dat de fiets of op zijn minst het stuur van de fiets dan niet zichtbaar is.
@jspr, Wat een fijne plaat zeg! De beweging zit er ook leuk in.
@pacz, Mooi moment maar ik had hem liever vanuit een ander perspectief gezien.

Watervallen van Coo:

Kerkdienst in Malmedy:

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:15
Erg strak weer jspr! geweldig om te zien hoe jij een plaat vast legt, iedereen kan leren van jou denk ik...

@pacz: zat je op je hurken bij het maken van deze shot? dat zou misschien meer perspectief geven, verder wel een leuk moment idd om de emoties bij de kinderen te laten zien..

hier een van mij, 1 van de zwervers die Amsterdam rijk is...:

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-06 22:21
@pacz: ik vind het een mooi moment en goeie zwart wit setting, gave foto!
@vis: ik heb het idee dat de zwerfer in de bosjes verdwijnt het is niet echt te zien waar z'n kleren nou ophouden.

• Vis
  • Laatst online: 20:15
Dat vond ik nou juist het mooie persoonlijk aan het Z/W maken van deze shot... De details van zijn kleren en rotzooi die hij meesleurt vormen met de bosjes een soort geheel..

[Voor 12% gewijzigd door Vis op 11-08-2009 11:24]

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• Anoniem: 313887
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
op 30 seconden lopen vanaf het zakencentrum van london tref je dit aan:

• KleineAap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-06 12:36
Anoniem: 313887 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 16:02:
op 30 seconden lopen vanaf het zakencentrum van london tref je dit aan:

[afbeelding]
En ongeresizede scheve muur? Sorry, maar resize hem even en wat zou het onderwerp van de foto moeten zijn? Vind hem niet spannend.

The intersection of technology and creativity

• Anoniem: 313887
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
ff geen tijd voor resize morge miss. maar ik vind het gewoon mooi om te zien dat je dit aantreft op 30 sec. van het zakencentrum af, en daarbij vindt ik het een mooi totaal plaatje

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Direct uit de camera met een art-filter van de E-P1. In brugge genomen.

[Voor 7% gewijzigd door A.Kebab op 12-08-2009 19:56]

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:28
@Vis: leuke shot, goede omzetting

timyoung: resize hem eerst even. Ik vind het onderwerp op zich, vuilbakken tegen een muur wel goed, maar aan beide kanten lijkt me wat veel. Ook staat hij wat scheef en is de bovenkant niet zo boeiend.

@aartrost: Te veel contrast, heel veel volledig zwarte en witte plekken waar geen detail meer inzit. Wel jammer, want een goede zwartwitbewerking, en dus niet zo'n preset had wel een leuk resultaat kunnen opleveren.

Te koop: Canonlenzen

Anoniem: 170255

thanks!

@vis: ja dat had ik inderdaad ook moeten proberen.
gave foto! ik vind het camouflage effect inderdaad ook wel vet.
@timyoung: ik vind hem een beetje saai, er gebeurt weinig...
@aartrost: coole setting maar ik vind de foto niet zo goed. zoals zoutvat al zei, misschien nog een keer bewerken.

ergens in rotorua, nieuw zeeland.

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-12-2022
@A.Kebab: Leuke foto, alleen ik weet niet of je dat express hebt gedaan die ruis. Maar ik vind het jammer.
@pacz: Stoere actie foto.

Anoniem: 243035

Foto's uit Istanbul

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Niet meer doen dus, die uitgebeten lucht is echt lelijk en de ruis too much en te nep.
Wil je deze look maar dan beter kan je misschien alien skin exposure gebruiken met een mooie 400tx simulatie.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• Anoniem: 202119
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
pacz: Mooie foto, en mooie z/w omzetting. Ik mis alleen de "handeling" van de vent links een beetje.

amster76: foto1: Ik vind de compositie wat ongelukkig om het mooie van de waterval en de mensen er uit te halen. Ook ogen de "palen" wat ongelukkig.
Foto2: Ook wel oké deze foto, maar ik mis iets. Of het is de compositie, of het ontbreken van duidelijk zonlicht of een z/w omzetting.

vis: Leuk moment, maar ik vind het jammer dat hij zo op gaat in de achtergrond.

timyoung: Deze foto schreewt om z/w omdat die zo maar bar saai is... 30 seconden van het centrum of niet.
(en geef eens commentaar op andermans foto's. Ook in het architectuur topic plaats je enkel foto's zonder te reageren)

A.kebab: Mooie rauwe foto zo.

pacz: is deze niet "mooier" in kleur? Verder vind ik de compositie wel erg centraal.

fr3z: foto1: jammer dat de foto een beetje scheef staat, maar de kleuren en de scherpte op het plaatsnaambord vind ik erg mooi.

foto2: Mooi sfeervol plaatje :-)

bbaadd: foto1: mmm, erg onscherp, waardoor hij wel erg 'snapperig' aan doet.
foto2: Ook net niet als je het mij vraagt. De foto is niet echt z/w maar meer grijs, en juist in de metro kun je met TL bakken een heerlijk hard contrast krijgen met genoeg contrast in de foto.

Barrio Gótico Barcelona

• simon
mooi jspr, al is ie denk ik zonder toning boven op je z/w mooier
bbaad je z/w omzetting vernietigt een beetje je geheel

Groter is ie duidelijker http://farm3.static.flick...78096929_1f1b3404f4_o.jpg

toning weet ik nog niet, zit nu tijdelijk achter ongecalibt TN scherm, dus vandaar.

|>

• NoStra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-05-2016
simon schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 22:04:
mooi jspr, al is ie denk ik zonder toning boven op je z/w mooier
bbaad je z/w omzetting vernietigt een beetje je geheel

[afbeelding]
Groter is ie duidelijker http://farm3.static.flick...78096929_1f1b3404f4_o.jpg

toning weet ik nog niet, zit nu tijdelijk achter ongecalibt TN scherm, dus vandaar.
Leuke toning, zoals je die altijd gebruikt, maar ik vind de foto's iets te ver af. Of bewust vanaf hier geschoten?

Canon 5d MKIII en mkII met grip , Canon 16-35 II 2.8, 24-70 2.8L, 35mm 1.4, 50mm 1.4, 85mm 1.8, 100mm macro 2.8, 70-200mm 4.0L, 70-200 2.8IS II, - http://www.pimhendriksen.com

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:26
@jspr: mooi, maar hij was misschien nog wat mooier geweest als hij wat krapper was genomen
@simon: ik snap de opmerking van nostra op zich wel, maar aan de andere kant zorgen het busje en de aanhangwagen wel voor een mooie kijkrichting

Ook eens een poging.
http://farm4.static.flickr.com/3492/3950964061_d7e55aa9e8_o.jpg

Wisselwerking | Flickr | 500px | Strava

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:26
En nog maar 1

Wisselwerking | Flickr | 500px | Strava

• mitchdc

http://www.flickr.com/photos/mitchztm/3957646631/sizes/l/

Is al een wat oude foto, vandaag even lopen kloten met photoshop. Heb wel hoop moeten croppen om de foto recht te krijgen (de horizon dan ;))
@Herrick: Van beide fotos vind ik de toning/omzetting echt geweldig!

[Voor 43% gewijzigd door mitchdc op 27-09-2009 11:24]

• Huba
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-06 18:59
Ik ben vandaag op pad gegaan en ben eigenlijk gaan kijken, wat kom ik tegen? Persoonlijk vind ik het vaak moeilijk om iest interessants te zien, of om het dan zo te maken dat het toch leuk is om naar te kijken. Uiteindelijk kwam ik een markt tegen en heb daar de volgende foto's gemaakt;

Het kan zijn dat ze iets te donker zijn, mijn scherm is niet helemaal 100%. Zie het voornamelijk als testcase dus alle feedback is welkom. Klikken kan voor 1280px

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? DM me

1e snelle test met mijn 5DII in samenwerking met de 50/1.8 (die overigens eindelijk weer gebruikt gaat worden, dat ding presteert echt heel goed). Ik ben naar een rommelmarkt geweest en aangezien ik mensen fotograferen toch steeds leuker ga vinden heb ik maar weer even geoefend. Dit keer wel contact gemaakt. Echt best wel eng zeg maar.

Xfix: ik vind de toning niet erg passen

Huba: ze zijn echt veel te donker, je moet echt je monitor even bij stellen

http://i173.photobucket.com/albums/w49/mobyrick/IMG_0099.jpg

http://i173.photobucket.com/albums/w49/mobyrick/IMG_0097.jpg

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:25

Milo.

klik

Mobyrick,
Leuke plek om leuke beelden te vinden en fotos te maken alleen ik vind het persoonlijk 'nep' als mensen recht in de lens kijken. Zelfs als je contact maakt met mensen zou ik gewoon een tijdje met ze praten, een foto maken waar ze desnoods in de lens kijken en daarna als je bijvoorbeeld wegloopt nog een foto maken als ze niet kijken. Maar dat is allemaal persoonlijk.

foto1, erg leuk zo dat kuifje borstbeeld, jammer dat de man net opkijkt. Misschien als je hem anders cropt, dat het net lijkt of de mevrouw naar beneden kijkt omdat ze iemand hoort bellen ofzo? Dat je net niet kan zien dat die op de rolator staat? Dat schoot me even tebinnen.
foto2, leuk gedaan zo, al de prularia op de tafel. Ook mooi gelukt, ik neem tenminste aan dat je hem ietsjes schuin hebt genomen? Vooral doordat de mevrouw er recht op lijkt te zitten is het best goed gelukt en stoort het niet met de achtergrond.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Anoniem: 40189

@xfix: Mooie jaren 70 kleurzweem, extra gedaan? (voor de duidelijkheid, dit voegt iets toe aan de foto)
@herrick:De eerste vind ik super, de tweede doet me niets. Onderwerp, lopende man? Ik kan er niets mee.
@jspr: Heerlijk sfeervol, en leuk dat die jongen zijn arm richting die meid strekt. Of verbeeld ik me dat maar?

Ik heb recent geprobeerd abstracte straat foto's te maken.

Wat denken jullie hiervan?

Anoniem: 272206

ik denk dat je deze reactie al verwachten:

Jammer dat de pijl net niet helemaal erop staat.

Verder heel strak.

Anoniem: 40189

Freakout, als de pijl er helemaal op moet, dan krijg je de volgende foto:

Blue_crystal sorry dat ik niet helderziend ben. Maar is wel jamer kan je dat niet weg fotowinkelen?

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@simon:
Leuke plaat, echte straatfoto , toont ook wel beetje dat typisch oosters straatbeeld
@mobyrick:
Zoals gezegd zou het inderdaad mooier zijn als de mensen niet direct de camera inkijken.
@bleucristal:
Ik vind die 2e toch mooier , de pijl er helemaal op, en de lijnen trekken je toch mee naar achter.
@xfix:
Typisch hollands straatbeeld op woensdagmiddag :) wel prima geschoten!

Pencwern Crove @ Liverpool

[Voor 63% gewijzigd door degroot op 12-10-2009 22:45]

www.degroot-it.nl

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:58

Rudedadude

Maybe we were born to run

Eens even een schopje. Straatfotografie is voor mij een onontgonnen gebied, maar ik vind deze foto wel wat hebben. Klikbaar voor meer pixels.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04 09:44
foei mag geen foto's maken van politie in italie! ;) Weet t trouwens niet zeker hoor ^^
Wel grappige foto, maar als ze iets meer geisoleerd waren vond ik m beter.
Nog een foto genomen van de tamron-toolsite-bridge? Zoals iedereen...en ik ook :P

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:58

Rudedadude

Maybe we were born to run

Klopt dat het niet mag, twee dagen later is mijn toestel nog uitgebreid geinspecteerd door een agent die dacht dat ik een foto van hem had gemaakt, misschien goed dat hij toen niet tot deze foto is teruggescrolled. Ik zie dat ik de foto op f/5 heb gemaakt, dus er had nog wat minder dof ingezeten... En de ponte vecchio vanaf de ponte santa trinita heb ik uiteraard ook, maar die past niet binnen dit topic :)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Anoniem: 52188

Als we toch straatfoto's uit Italie aan het posten zijn.... Hier onder de lokale "Don" die zich even kwam bemoeien met de opbouw van een podium voor een dorpsfeest in San Leo.

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2022
Blue_Crystal, ik vind die 1e toch echt mooier. Ook zeker omdat ik toen de 2e nog niet gezien had en niet zag dat de pijl groter was dan dat jij ge-frame'd had. Lekkere lijnen, lekker laten zo die 1e!

Zelf heb ik vorig jaar ook zoiets gedaan en dit kwam er uit:

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Oudje, eerste rolletje wat ik in mijn 645 hing:

Kwaliteit kan beter maar het is een scan van een print.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Anoniem: 22659

Korte mouwen... brrrr ;)

• simon
hehe das deventer

|>

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Klopt ! dit ook ;) Niet al te best, ik mis zelf een stuk aan de linker kant ! zat een boot voor :(

Groot hier..

[Voor 8% gewijzigd door Aapie op 04-01-2010 16:35]

• JER00N
  • Niet online
In november ben ik in Sjanghai geweest voor een paar weken en daar ook wat straatfoto's geschoten. Het waren echt kiekjes die ik even snel gemaakt had met m'n digicam dus de compositie is niet helemaal geweldig...

Man met hond (?) :+

Fietsenmaker

• Milo.

Milo.

klik

Hmm, dan post ik ook even twee foto's die ik wel leuk straat/snap-achtig vond. Van de zomer gemaakt in Bolivia. Moet mn foto's nog eens uitzoeken als ik tijd heb.

El Alto, Bolivia

Toro Toro, Bolivia

Jeroon: Leuk om te zien maar ze zijn niet goed uitgewerkt, heeel standaard.
Milo: 1 is mooi leuk contrast zo die mooie natuur met de harde waarheid van armoede.
2 vind ik iets minder, trekt mij niet. Geen speciale compo, kleuren zijn net te warm naar mijn idee en
verder net niet helemaal scherp?

Mijne:

• zAo
  • Laatst online: 12:35

zAo

GPLv2 Fanboy

@Freakout1 technisch wel goede platen, maar wat wil je ermee zeggen?

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-05 20:21
Milo. schreef op maandag 04 januari 2010 @ 21:56:
Hmm, dan post ik ook even twee foto's die ik wel leuk straat/snap-achtig vond. Van de zomer gemaakt in Bolivia. Moet mn foto's nog eens uitzoeken als ik tijd heb.

[afbeelding]
El Alto, Bolivia

[afbeelding]
Toro Toro, Bolivia
leuke foto's, alleen jammer dat de eerste een beetje flets is
Beetje saai, beiden. Niet echt iets om naar te kijken. 2e ziet er wel mooi uit in zwart wit.

dit was een van de allereerste foto's die ik had gemaakt toen ik m'n dslr had

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• simon
vind je die bovenste niet erg onderbelicht? Bij de onderste vind ik de dof best kort, heel onrustig. Ik snap de intentie wel, maar je uitwerking is nét niet relaxt.

|>

• Exphy
simon schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 10:21:
vind je die bovenste niet erg onderbelicht? Bij de onderste vind ik de dof best kort, heel onrustig. Ik snap de intentie wel, maar je uitwerking is nét niet relaxt.
Jup, maar die foto had ik ooit gemaakt nog voordat ik ook maar iets wist van postprocessing. Die 2e was geschoten met een 28mm F2 waarvan het diafragma het niet meer deed

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-05 20:01

M.E.Amrani

...heeft honger

@ Milo: Je kan de sfeer proeven na het zie van je foto's, dus op dat gebied zeker gelukt. Ook de kleuren zijn prima. Wel heb ik het idee dat de randen bij de tweede een beetje te soft zijn.

@ Freakout1: Vind de eerste wel wat hebben, wel jammer dat de reflectie meer aandacht steelt dan wat daarbuiten te zien is.

@ Exphy: Alles is al gezegd, bovenste iets te donker, 2e te vaag. Desondanks toch geslaagd (de tweede dus)

Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden? Of zijn ze niet bijzonder?

instagram - amraniphoto.com - linkedin

• Exphy
eejtje schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 13:48:
@ Milo: Je kan de sfeer proeven na het zie van je foto's, dus op dat gebied zeker gelukt. Ook de kleuren zijn prima. Wel heb ik het idee dat de randen bij de tweede een beetje te soft zijn.

@ Freakout1: Vind de eerste wel wat hebben, wel jammer dat de reflectie meer aandacht steelt dan wat daarbuiten te zien is.

@ Exphy: Alles is al gezegd, bovenste iets te donker, 2e te vaag. Desondanks toch geslaagd (de tweede dus)

Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden? Of zijn ze niet bijzonder?

[afbeelding]

[afbeelding]
Vind de 2e wel wat hebben, alleen denk ik dat ik het poortje zelf iets meer naar links zou zetten

Anoniem: 95166

@ eeltje: de foto's op zich zijn wel oke, maar niet speciaal. In een serie van een straatbeeld zouden ze wel weer goed uitkomen, maar dan heb je een overkoepelend onderwerp. Dat mis je nu.

@Exphy: Bij beide foto's hangt een hele toffe sfeer vind ik!
@Eejtje: 1e is te weinig gespeeld met het toch wel saaie onderwerp. 2e is lekker strak, de fiets maakt hem af.
@Exphy: Nee deze is echt verre van.

Een snapper van mij:

• mitchdc
Weer even wat leven in dit topic schoppen :9

Rotterdamm

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-09-2021
Die laatste is fraai, het verloop van de stoep en de weg is mooi. Met welke lijn heb je de foto recht gezet? Heb het idee dat hij wel recht is maar als ik dan naar weg kijk heb ik dat idee weer niet.

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

• Agnostic
  • Laatst online: 19-03-2019
Rolleicord Vb met Schneider Kreuznach Xenar f/3.5, Rollei Retro 100 ontwikkeld in Rodinal 1:100

"I cannot afford to waste my time making money." ~Alexander Agassiz

• Agnostic
Rolleicord Vb, Schneider Kreuznach Xenar, Rollei Retro 100 ontwikkeld in Rodinal

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-05 21:24
Oeh, dat is een hele sfeervolle plaat! Als die auto niet net zichtbaar was zou je echt niet weten in welke tijd deze foto genomen was.

Sony A6500 || Sigma 8-16 f/4.5-5.6 || Sony 16-70 f/4 OSS || CZ 24 f/1.8 || CZ 55 f/1.8 || Sony 55-210 f/4.5-6.3 OSS

• Agnostic
PowerUp schreef op zondag 11 april 2010 @ 12:18:
Oeh, dat is een hele sfeervolle plaat! Als die auto niet net zichtbaar was zou je echt niet weten in welke tijd deze foto genomen was.
Thanks!

Om deze moest ik zelf wel lachen >:) :
Pentax Me Super, Pentax M 50mm f/1.7, Rollei Retro 400s ontwikkeld in Rodinal 1:100

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-06 10:27
Kwam dit tegen in Utrecht, vond hem wel aardig :)

Anoniem: 349839

@ hierbovemn, leuke foto's.
Ik mis eigenlijk nog iets bij die van T1mmy, maar ik kan het niet verwoorden. De linkerkant is ook nogal weinig vullends.
@Agnostic, leuke plaat! Je kijkt eerst naar die man en daarna pas naar het hondje die uitgebreid z'n ding doet. Echt een foto die je 3 keer bekijkt.

Laatst een brand bij ons in de buurt. Je ziet nog wat ruis na PP, maar ik wou niet te veel PP'en. Het heeft ook wel weer iets vind ik.

[Voor 108% gewijzigd door Anoniem: 349839 op 12-04-2010 21:47]

• Agnostic
Anoniem: 349839 schreef op maandag 12 april 2010 @ 21:42:

@Agnostic, leuke plaat! Je kijkt eerst naar die man en daarna pas naar het hondje die uitgebreid z'n ding doet. Echt een foto die je 3 keer bekijkt.

Laatst een brand bij ons in de buurt. Je ziet nog wat ruis na PP, maar ik wou niet te veel PP'en. Het heeft ook wel weer iets vind ik.
Dank! Vind deze wel wat hebben. De ruis vind ik niet storend, had wel iets meer scherpte diepte mogen hebben maar je zal wel weinig speelruimte hebben gehad zo in het donker.

Rolleicord Vb, Schneider Kreuznach Xenar, Rollei Retro 100 ontwikkeld in Rodinal 1:100

@Agnostic1: Niets speciaals, net te gewoon.
@Timmy: foto is wel oké
@Murkl: Kijkt wel fijn maar verder naks.
@agnostic2: toffe pic, leuk effect erover.

Hier een snapshot van mij:

• Danny
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-05 10:19
Gisteren in Harderwijk:

klikbaar

[Voor 29% gewijzigd door Danny op 19-04-2010 12:15]

Doe eens niet, stuur de gebruiker even een DM of vraag het op een wat nettere manier. In ieder geval niet zo.Als je het niet met mij eens bent kan je een DM sturen

@ Danny: het is de bedoeling dat je ook commentaar op foto's van anderen geeft. Gaarne hier in het vervolg rekening mee houden.

Op basis van bovenstaande heb ik ook maar even de regeltjes uit de OP in de waarschuwing gezet.

[Voor 255% gewijzigd door Moby op 20-04-2010 11:33]

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:55
ik ook dan maar eens een poging doen.

ik had net mijn 70-200 F4 gekocht en was door de stad aan het wandelen todat ik in de markt deze foto nam.

baal ervan dat er helaas gefoccused is op het witte kledingstuk rechts inplaats van de vrouw in het midden die wegloopt.

@danny

ik vind de eerste foto wel schattig een stelletje langs de kade lopend.
de 2e foto vind ik iets minder het is donker en het lijkt erop alsof je hun moment probeert in te pikken

@Freakout1

lekkere plaat beetje zelfportret maar de dof is genoeg om te zien dat het in een straat/park is.

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
angel00008 schreef op maandag 26 april 2010 @ 12:58:
ik ook dan maar eens een poging doen.

ik had net mijn 70-200 F4 gekocht en was door de stad aan het wandelen todat ik in de markt deze foto nam.

baal ervan dat er helaas gefoccused is op het witte kledingstuk rechts inplaats van de vrouw in het midden die wegloopt.

[afbeelding]

@danny

ik vind de eerste foto wel schattig een stelletje langs de kade lopend.
de 2e foto vind ik iets minder het is donker en het lijkt erop alsof je hun moment probeert in te pikken

@Freakout1

lekkere plaat beetje zelfportret maar de dof is genoeg om te zien dat het in een straat/park is.
@angel waarom speel je dan niet met een vast focus punt?

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:55
joosthaarman schreef op maandag 26 april 2010 @ 13:22:
[...]

@angel waarom speel je dan niet met een vast focus punt?
dit was nog in de tijd dat ik meer aan het prutsen was dan aan het fotograferen :+

achteraf gezien had ik natuurlijk gewoon het center af punt moeten kiezen en de foto moeten nemen

toch is deze en nog een andere foto me bijgebleven van die dag dat ik rond aan het lopen was.

hoe gaan jullie trouwens om met het door de stad lopen en van wildvreemde foto's maken, ik heb die dag zeker 20 mensen gehad die naar me toe kwamen lopen en vragen waarvoor ik foto's maakte en/of andere mensen met dslr's die kwamen vragen wat ik er deed vond het verder niet vervelend en heb ook geen mensen gehad die boos werden ofzo (eigenlijk alleen maar lachende gezichten)

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• NoStra

Canon 5d MKIII en mkII met grip , Canon 16-35 II 2.8, 24-70 2.8L, 35mm 1.4, 50mm 1.4, 85mm 1.8, 100mm macro 2.8, 70-200mm 4.0L, 70-200 2.8IS II, - http://www.pimhendriksen.com

• Milo.

Milo.

klik

Heerlijke shots NoStra, de onderste is leuk. Heb je ze vanuit je heup geschoten?

• NoStra
Milo. schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 10:49:
Heerlijke shots NoStra, de onderste is leuk. Heb je ze vanuit je heup geschoten?
Nee gewoon hoofdhoogte. Maar die laatste is naar beneden geschoten, omdat hij ook gebogen stond.

/edit Ik zat nog even te kijken. De middelste is denk ik wel uit de heup geschoten, gezien de hoogte. Op mijn flickr staan nog meer straatpics: http://www.flickr.com/photos/pimhendriksen/

[Voor 24% gewijzigd door NoStra op 15-05-2010 10:59]

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-12-2022
@angel: Leuke foto, vooral de DOF spreekt mij erg aan.

@NoStra: Vooral de onderste spreekt mij erg aan, grappig dat Loesje stuk aan de zijkant van die telefooncel. Zwart/wit doet ze goed!

Hier paar straat kiekjes uit London. Klikken voor groter.

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-05 20:01

M.E.Amrani

...heeft honger

@ Nostra: De tweede vind ik leuk. De eerste is te krap gekaderd naar mijn mening
@ fr3z: Leuk de beweging bij nummer 1

Helaas wat onscherp.

[Voor 5% gewijzigd door M.E.Amrani op 09-06-2010 02:18]

instagram - amraniphoto.com - linkedin

• mvh
  • Laatst online: 07-06 11:49

mvh

State Governor

Wat mooi dat ik opeens een straatfotografie-topic tegenkom, net (eer)gisteren de PDF van Chris Weeks gelezen, fiets je terug naar het station, zie je opeens allemaal straatfotografie-momenten, maar dan heb je uiteraard geen camera mee (want een SLR is te groot).

Ik was wel van plan het binnenkort eens te gaan proberen, eventueel met mijn vaders analoge met échte Z/W film.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

• NoStra
Gewoon je 50d zonder grip meenemen, je lens op 20~24mm zetten, AI servo aan, sluitertijd hoog proberen te houden (meestal), donkere kleren aan en je kan gaan! Zo doe ik het tenminste. Alleen mijn FF cam heb ik op 35mm staan.

Veel lopen en mensen/gebeurtenissen spotten, dichtbij komen en dan ongezien de foto proberen te maken.

• Milo.

Milo.

klik

Ik heb ook vaak mn 40d zonder grip en een 17mm tokina bij me, echter het komt er vaak niet van om hem daadwerkelijk uit mn tas te halen hehe. Eerst had ik er een 30mm sigma op maar die was te krap, de 17mm is voor mij precies goed op crop en redelijk compact mee te nemen.

Had laatst ook mn cam met grip en 24-70L om stiekem foto's van mn tentame inzage te maken mee (sporadisch).. gelukt hehe. Zéér onopvallend.

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Vivitar 35SE (40mm lens) met Ilford HP5 of Kodak Tri-X (kan ook allebei zijn, ben het vergeten om eerlijk te zijn).

Gescand vanaf de negatieven (niet zelf gedaan overigens, uitbesteed aan vaklab met een échte scanner ;))

• NoStra

[Voor 7% gewijzigd door NoStra op 19-06-2010 15:50]

• simon
nice nostra, op dpz in serie ook nice, nabewerking vind ik nog wel wat druk

groter: http://farm5.static.flick...85853719_e35360debf_o.jpg

en een totaal andere

groter: http://farm5.static.flick...84734531_ec0c35c7e9_o.jpg

|>

• NoStra
simon schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 16:12:

[afbeelding]

en een totaal andere
[afbeelding]
Wat vind je er druk aan? Wat zou jij er anders aan doen?

• Anoniem: 10300
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
simon schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 16:12:

[afbeelding]

en een totaal andere
[afbeelding]
De onderste vind ik perfect, mooie toning, er gebeurd iets qua mensen die er aanwezig zijn en zou het erg mooi doen in een serie. De bovenste vind ik niet zo bijzonder. Het contrast is nogal hoog, het onderwerp is onderbelicht en de compositie is door de lage scherpte-diepte nogal rommelig. Vooral dit laatste valt eigenlijk niet zonder harde kunstmatige ingreep te verhelpen. Ik zou vooral de onderste heel erg goed bewaren, wel portfolio waardig :)

@soid: 2 hele leuken platen zit beide een verhaal in.
@Simon: 1e vindt ik echt niks, door het flitsen denk ik. De 2de zie ik het leuke wel van in, maar hij is te statig.

Gister uit Dusseldorf [snapshot]

Tijdje terug in Thorn, het witte dorpje [straatfotootje]

• Herjan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-04 08:36
@M.E.Amrani (al een oude post, maar toch): die korte dof is juist mooi imo. Het achterlicht van de auto komt er heel mooi uit zo, en de rest van de foto zou volgens mij juist lelijk worden als het scherp(er) was.

Van mij een foto die ik begin juni op een station in Parijs heb geschoten:

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:26
Had in ieder geval één persoon stil gestaan, dan was 'ie wel leuk geweest, maar nu vind ik het eigenlijk een beetje mislukte poging.

The devil is in the details.

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Kijken of ik hier iets in durf te posten.

Als eerste het commentaar, wat al best eng is. Want hoe harder je van leer trekt, hoe harder de kritiek naar jezelf toe wordt. Maar aan te zachte kritiek heeft ook niemand iets.

@Freakout1, eerste foto vind ik wel leuke compositie, maar een drukke achtergrond. Veel storende elementen. Lage vantagepoint, maar toch hoger dan het object is wel leuk overigens. Tweede foto vind ik qua compositie mooier. De halo's in de lucht rond de gebouwen zijn een beetje storend, maar het contrast tussen lucht en de witte gevels is wel noodzakelijk voor de foto denk ik.

@Herjan, ik sluit me een beetje aan bij Mute. Veel beweging hoeft niet erg te zijn, maar omdat het dan zoveel abstracter wordt is een ijzersterke compositie dan echt noodzakelijk. Het rechterdeel van de plaat (vanaf de paal met railing) doet wat rommelig aan. Of hier meer ruimte aan besteden of weghalen zorgt voor een eenduidigere compositie. De toning vind ik overigens wel lekker. Lekker kodachromerig lage saturatie. Toch een stukje verademing ten opzichte van de vivid-kleuren die tegenwoordig zo weelderig tieren.

En dan mn eigen foto... Een stukje archief wel, maar toen ik dit foto zag met de vele geslaagde z/w omzettingen zelf ook maar eens een poging ondernomen. Ik heb hem nu op mn shabby CRT heb gedaan, misschien dat het niet helemaal is zoals het hoort...

blog
sow
eee

• NoStra
Ben een weekendje naar Berlijn geweest...

[Voor 57% gewijzigd door NoStra op 27-07-2010 15:09]

• Herjan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-04 08:36
@Mute en @marrk: Dank voor de kritiek! Heb de foto niet gecrop, dit is alles wat ik heb. Ik kan dus helaas niet meer van de rechter kant laten zien; maar wel minder. Ik heb de foto ook iets gedraaid en de verzadiging iets minder ver teruggeschroefd. Het resultaat.

@marrk: Mooie foto. Hoe is hij in kleur? M.i. zijn veel foto's in kleur mooier dan in zwart/wit. Misschien is het ook mooier als de trap iets minder in het midden van het beeld staat.

@NoStra: De eerste foto is beter dan de tweede. Je ziet die opa mooi reageren op de camera (denk ik), wat bij de Bratwurstverkoper minder zichtbaar is. Ook jammer dat bij de tweede foto net de bovenkant van de parasol eraf valt.
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Let op:
~[html]Regels:
- Wees vriendelijk en geef een duidelijke motivatie waarom je iets vindt
- 1 of 2 foto's per keer, geen pure poep, maar iets aan passie voor je werk wordt gewaardeerd
- Geef commentaar op andermans/vrouws foto's

Let op: plaats hier alleen foto's als je tegen kritiek kunt. Verwacht niet dat als je hier een foto plaatst mensen deze alleen maar bewierroken. Mocht je geen kritiek op je foto's wensen, plaats de foto dan niet.~[/html]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee