Toon posts:

[Verzamel] Straat en snapfotografie

Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:29
Dat heb ik dus nog nooit meegemaakt, dat iemand begint te spugen en flippen... terwijl ik toch overal schaamteloos foto's van maak.

http://farm4.static.flickr.com/3055/2773847667_58e579e497.jpg?v=0

|>

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
http://farm4.static.flickr.com/3284/2778409449_fa6c4bed42.jpg

(klik voor groter)

Foto van straatfestival in Purmerend een tijdje terug.

• simon
Hmm, ik mis de onderkant.. vind 't daardoor niet rustig overkomen..

|>

• sOid
  • Niet online
simon schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:21:
Hmm, ik mis de onderkant.. vind 't daardoor niet rustig overkomen..
Klopt, is ook het enige waar ik niet tevreden over ben. Maarja, dat heb je met een prime (kon ook niet verder naar achter lopen want dan zouden er hoofden van andere mensen voor zitten).

Anoniem: 243035

beetje lopen schieten in seattle deze vakantie

de man was jammer genoeg al een beetje ver weg toen ik hem spotte. daarom staat hij een beetje ver weg

• simon
bbaadd, misschien ook wel zo leuk om op andere te reageren?

|>

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-01 14:35
@bbaadd: die z/w foto vind ik wel wat hebben, ik ben zelf echter een reuze fan van bokeh. Die kleurenfoto is qua compositie niet zo heel sterk, jammer van de muur links, die verpest het een beetje.

@sOid: wat waren die twee aan het doen, vechten met jongleersticks? :p Leuk die mensen die erachter zitten die net buiten de DOF vallen.

@simon: strakke foto, zoals altijd eigenlijk wel. Jammer van de rand bovenaan, misschien een crop maken om de foto wat rustiger over te laten komen? Qua licht in ieder geval erg mooi.

http://farm3.static.flickr.com/2087/2757476044_aa8e78e825.jpg
Deze mensen stonden tegenover het hoofdgebouw van de VN in NY toen ik daar was. Een uur later toen we er nog een keer langsliepen stonden ze nog precies zo, was wel bijzonder om te zien.

Zat nog te twijfelen om van de onderkant van de weg nog een stukje weg te croppen, maar om de aspectratio dan te houden moest er links of rechts iemand af, en dat vond ik niets.

Anoniem: 243035

simon schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 15:50:
bbaadd, misschien ook wel zo leuk om op andere te reageren?
doe ik, was het helemaal vergeten te doen 8)7
@peddro: ik heb het gevoel dat de foto scheef staat, en misschien had je de foto iets meer van voren kunnen nemen, want nu heeft hij wel een vioolstok in zijn hand maar zie je niet helemaal waarom.

@simon: hmm deze foto doet mij niet zo heel veel, ik mis een beetje een verhaal erachter. en vind de compositie ook niet heel erg sterk. heb veel beter werk van jou gezien !

@sOid: ben wel benieuwd naar wat ze daar deden. wel een beetje jammer dat die vent in gevechtshouding recht de camera in kijkt

@Niky:leuk moment, maar misschien had wat dichterbij moeten komen ?

• NickH
Anoniem: 243035 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 16:49:
[...]

@Niky:leuk moment, maar misschien had wat dichterbij moeten komen ?
Ik liep alleen met mijn 18-70mm, deze foto is genomen op 70mm en er zat een drukke, 6-baans straat tussen. Ik zou heel graag wat meer van die mensen op de foto, maar op dat moment was het gewoon niet mogelijk.

Dat was trouwens niet de eerste keer dat ik daar liep en wenste dat ik mijn 70-300mm niet in het hotel had laten liggen...

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-03 23:20
@Niky: Interessant tafereel, maar idd een beetje afstandelijk. Een actievoerder herkenbaar dichtbij op de plaat zou het goed hebben gedaan.
@bbaadd: Jammer van die zwerver (wat lopen mensen soms toch hard ; )
@sOid: Frappant dat die gast je aankijkt, maakt het wel een leuke snapshot.
@simon: Erg leuke snapshot, vertelt een verhaal.

Deze uit Mexico, waar alle locals uit het dorpje 's morgens waren samengekomen ter voorbereiding van carnaval dat een week later zou plaatsvinden:

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:03

@augmentor: de dieptewerking door de pilaren is leuk
@niky: naast was augmentor al zei, is de rij met onthoofde mensen bovenaan ook net jammer.

Flickr! || Website

• NickH
WhiskyPhreak schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:59:
[afbeelding]

@niky: naast was augmentor al zei, is de rij met onthoofde mensen bovenaan ook net jammer.
Hm, daar heb je gelijk in, had ik nog niet gezien. Zoiezo zijn veel foto's kiekjes geworden, ik had maar 2x 6uur om alles te zien + bij B&H inkopen te doen, dus niet echt de tijd gehad om echt rustig te fotograferen.

Als ik in het voorjaar terugga maar wat meer tijd nemen :-)

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-03 19:00
Amsterdam in zonnigere tijden!

http://farm4.static.flickr.com/3228/2702389020_12dd4bfa7a.jpg

[Voor 9% gewijzigd door Nedra op 22-08-2008 23:03]

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@WhiskyPhreak: Apart standpunt, leuke compo, verder als foto vind ik hem niet heel geweldig, maar ook niet slecht.

@Nedra: 1ste is wel mooi geisoleerd en scherp waar het moet, maar verder weet ik niet echt wat ik er van moet vinden. 2de is nice!

Was mijn foto's nog eens aan het doorspitten en kwam deze tegen uit Parijs (2 jaar geleden):

En dan nog maar eentje van diezelfde vakantie:

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:10

Sharky

Skamn Dippy!

http://jkph.eu/wp-content/uploads/2008/09/ps14.jpg

Een willekeurig straatbeeld in Porto. Meer hier.

This too shall pass

• sOid
  • Niet online
@ Nedra,
Vind de eerste foto niet zo boeiend. Je kijkt een beetje tegen de achterkant aan enzo. Tweede foto is wel leuk maar jammer dat ie onscherp is.

@ Laurens,
Mooie compositie bij de eerste, bijna abstract. Tweede is een typisch Parijs plaatje (niet dat daar iets mis mee is, ik hou van Parijs :P).

@ Sharky,
Lekkere toning. Jammer van het 'zwarte gebouw' links.

Iedereen bedankt voor commentaar op mijn vorige foto. Heb hier nog een andere van dezelfde situatie. Het ziet er een beetje dubieus uit (zeker fullsize) maar ze 'gaven kegels aan elkaar door' :P

[Voor 6% gewijzigd door sOid op 01-09-2008 21:51]

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-03 08:38

[Voor 5% gewijzigd door iworx op 05-09-2008 14:04]

This space intentionally left blank.

Anoniem: 168548

Leuke foto, hij heeft wel iets.
Jammer dat alleen het hele frietbakje er niet op staat.

Anoniem: 254582

@Sharky: Mooie toning en leuk perspectief, inderdad jammer van het donkere vlak links
@sOid: Grappig moment en daarom een leuke foto, misschien wat meer over de top gaan qua bewerking?
@Iworx: Leuke foto voor jezelf waarschijnlijk, verder niet heel sterk. Misschien wat meer contrast, vooral op de kinderen zelf.

Hier 1 van mij
http://farm4.static.flickr.com/3040/2810974952_24a98f47e5.jpg

ook B&W:
http://farm4.static.flick...10973824_6a81d62299_b.jpg

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Was meer aan het proberen om de beweging van de metro vast te leggen, toen stond zij er opeens en besloot dat dat misschien wel leuk zou uitpakken. En dat heeft het gedaan vind ik.

This too shall pass

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
even een opfrissertje:
simon schreef op zondag 11 mei 2008 @ 09:08:
Regels:
- Wees vriendelijk, zeik constructief af
- 1 of 2 foto's per keer, geen pure poep, maar iets aan passie voor je werk wordt gewaardeerd
- Geef commentaar op andermans/vrouws foto's

[Voor 4% gewijzigd door Laurens op 09-09-2008 13:48]

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:45
@sharky: Persoonlijk zou ik de rehterkant iets afknippen zodat de mensen aan de overkant er net af zijn. Verder een heerlijke plaat.
@musicsoul: fijne bewerking.

http://farm3.static.flickr.com/2071/1659669612_9912cbdb8d.jpg

Helaas in jpeg geschoten waardoor ik de overbelichte gedeeltes niet meer terug kon krijgen zoals ik dat wilde.

[Voor 3% gewijzigd door vandijk op 09-09-2008 21:44]

EOS R + grip|EF->RF|5D2 + grip|7D2 + grip|EF12|EF25|8-15/4|11-24/4|16-35/4 IS|24-70/4 IS|70-200/4 IS|100-400 IS II|14/2.8 II|24/1.4 II|35/1.4|50/1.2|85/1.2 II|100/2.8 IS|135/2|200/2.8 II|430EX x2|580EX2 x2| Manfrotto|Lowepro| Pelican|Elinchrom

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

vandijk schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 14:47:
@sharky: Persoonlijk zou ik de rehterkant iets afknippen zodat de mensen aan de overkant er net af zijn. Verder een heerlijke plaat.
Heb ik eerst ook gedaan maar op de een of andere manier vond ik dit toch mooier. Kan niet echt uitleggen waarom. Anders leek ze zo eenzaam ofzo.
@musicsoul: fijne bewerking.

[afbeelding]

Helaas in jpeg geschoten waardoor ik de overbelichte gedeeltes niet meer terug kon krijgen zoals ik dat wilde.
De kadering had ik wat anders gedaan denk ik (nogal wat hoofdruimte en rechts(onderin) wat krap) maar verder een topicwaardige plaat.

This too shall pass

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-03 11:33
ik denk dat eenzaamheid heel goed met deze foto samen kan gaan:

het vriendje van het meisje heeft het uitgemaakt, en het meisje is nu helemaal eenzaam en verdrietig. en nu vlucht ze met de metro

(of is dit te ver gezocht :+)

• Anoniem: 10300
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Sharky schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 16:34:
[...]

Heb ik eerst ook gedaan maar op de een of andere manier vond ik dit toch mooier. Kan niet echt uitleggen waarom. Anders leek ze zo eenzaam ofzo.
Vind 'm zo beter, er zit een driehoek van kleur tussen de metro en de twee meisjes. Alle drie hebben ze iets van roze.

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 10300 op 09-09-2008 18:50]

• vandijk
@sharky: Ik heb de crop aangepast. Wat loze ruimte van boven en links weggehaald. Helaas heb ik rechtsonder geen extra pixels meer.

EOS R + grip|EF->RF|5D2 + grip|7D2 + grip|EF12|EF25|8-15/4|11-24/4|16-35/4 IS|24-70/4 IS|70-200/4 IS|100-400 IS II|14/2.8 II|24/1.4 II|35/1.4|50/1.2|85/1.2 II|100/2.8 IS|135/2|200/2.8 II|430EX x2|580EX2 x2| Manfrotto|Lowepro| Pelican|Elinchrom

• simon
vind 'm wat krap vandijk, ook de vignetting er zo bij, ik zou 't denk ik van voren oid of dichterbij met wat wijdere lens mooier hebben gevonden.

|>

• soap
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-03 15:19

soap

diskoers.

In India geschoten op straat:

1: http://farm4.static.flickr.com/3240/2785914757_2d01cd93e5.jpg?v=0

2: http://farm4.static.flickr.com/3191/2785914547_230b0dc950.jpg?v=0

Persoonlijk vind ik die van iworx juist wel wat hebben, het is een leuk moment wat vastgelegd is, echte snap. Nabewerking had wel beter gekund natuurlijk, ietsje meer donkere tinten en contrast.

[Voor 31% gewijzigd door soap op 09-09-2008 21:35. Reden: flickr links ipv directe]

.

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

simon schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 21:30:
vind 'm wat krap vandijk, ook de vignetting er zo bij, ik zou 't denk ik van voren oid of dichterbij met wat wijdere lens mooier hebben gevonden.
Als het aan jou ligt schiet iedereen op <14mm ;)
Mr.Zop schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 21:30:
In India geschoten op straat:

1: [afbeelding]

2: [afbeelding]

Persoonlijk vind ik die van iworx juist wel wat hebben, het is een leuk moment wat vastgelegd is, echte snap. Nabewerking had wel beter gekund natuurlijk, ietsje meer donkere tinten en contrast.
Die tweede is briljant!

This too shall pass

• simon
Nope sharky, mijn favo is 35 mm, 2e favo 50 (op fullframe)...

2e mis ik wat zwart in Mr.Zop..

|>

Anoniem: 146077

Getrokken in pitoresk straatje in het oude gedeelte van Nice, te Frankrijk deze zomer. Nabewerking met LR.

http://users.telenet.be/woutje/Old_Nice_France.jpg
(aanklikken voor een bijkomende foto)

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@Niky: al vaak gezegd maar van mij had het ook allemaal wat dichterbij gemogen
@AugmentoR: mooie plaat, legt mooi het gemeenschapsgevoel vast en die zuilengalerij doet het goed.
@WhiskeyFreak: uh patatje +, doet me eerlijk gezegd niet zoveel.
@Nedra, de eerste vind ik niet zo goed: meisje op de rug, meer zie ik eigenlijk niet. Zomerse gevoel komt hier ook niet echt naar boven (behalve een beetje door haar kleding). Tweede vind ik wel goed en geeft me veel meer een zomers gevoel. Plaatsing van je onderwerp, de halve kinderwagen en de achtergrond werken mooi samen.
@Laurens: Eerste is mooi. Kleuren vind ik sterk en lekker lijnenwerk. Persoon uiterst rechts verstoord een beetje de compo. Tweede vind ik minder en moet het voor mij hebben van de duif.
@Sharky: Mooi doorkijkje, lijkt wat over te hellen maar dat kan natuurlijk ook in werkelijkheid zo zijn. Cross(?) toning vind ik wel ok maar wel wat 'modern' voor je onderwerp. Verder vind ik hem ook een beetje donker links.
@sOid: Echte snapshot maar wel wat dubieus zoals je zegt. Zeker zonder voorkennis ;).
@iworx: toen ik hem voor het eerst zag scrolde ik gewoon door zonder er veel aandacht aan te geven. Hoe vaker ik hem zie hoe beter ik hem vind. Echte snapshot en mooi dat ze niet met de fotograaf bezig zijn. 16:9 doet het ook goed.
@musicsoul: altijd lekker treinshots :). Mooie bruine toning ook, beetje jaren zeventig. De kleding op de bank leidt wat af en ik vraag me af hoe die zonder zou zijn.
@Sharky: Nice. Kan me goed voorstellen dat je de mensen erop hebt gelaten. Geeft wat balans omdat er zich zo veel afspeelt links.
@vandijk: ik ga mee met Simon wat betreft krapte en standpunt. Wel een prachtige droevige gezichtsuitdrukking, zeker in combinatie met het natte haar. Het (gecompenseerde) overbelichte stoort me niet.
@Mr.Zop: De eerste is wel leuk maar ik vind de auto's jammer en erg nadrukkelijk aanwezig in de achtergrond. Tweede is heel mooi met een lekkere bewerking. Het laag contrast en de toning geeft een authentiek sfeertje en is een mooie uitzondering op de trend van keihard contrast.
@Wouke: ik had hem al gezien ;). Valt voor mij eerder in de architectuur hoek dan in de portretfotografie / snapshots maar verder wel een fris plaatje. Het blauw en groen is erg gesatureerd maar dat geeft wel weer een mediterrane look & feel. Het tweeluik vind ik leuk maar wel wat symmetrisch qua layout en de zwarte middenbalk is wat breed vergeleken met je border. Vraag me af hoe die het asymmetrisch zou doen.

• thalyric
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-03 21:10
hmm ok .. weet niet zeker of dit hier hoor ... maar goed

http://farm4.static.flickr.com/3146/2868889698_9c49c8edfb.jpg

• Anoniem: 10300
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
thalyric schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 01:13:
hmm ok .. weet niet zeker of dit hier hoor ... maar goed

[afbeelding]
+ Mooie filmische plaat,
+ Er zit spanning in, het lijkt alsof er ieder moment iemand in z'n nek kan springen
- De hoeken zijn wat te zwart imho, had meer af mogen lopen qua tint.
? Heb je 'm ook in groter formaat?

http://photos-b.ak.facebook.com/photos-ak-sf2p/v309/186/5/1113722266/n1113722266_30082593_1224.jpg

• simon
Mooi beathoven, maar ik vind 'm wat hoog, waardoor ik 't gevoel heb dat ik moet bukken. De toning is best mooi, maar in mijn ogen mist er ietwat verzadiging, ik vind 'm net te kil. Vind 't licht wel erg mooi, de locatie ook, 't moment is ook gewoon perfect.

|>

• thalyric
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-03 21:10
Anoniem: 10300 schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 01:38:
[...]

+ Mooie filmische plaat,
+ Er zit spanning in, het lijkt alsof er ieder moment iemand in z'n nek kan springen
- De hoeken zijn wat te zwart imho, had meer af mogen lopen qua tint.
? Heb je 'm ook in groter formaat?

[afbeelding]
volgens mij kan je op mijn flickr gewoon op all sizes klikken. (gewoon op het plaatje drukken)

• wilmocs
  • Laatst online: 12-03 17:17
http://www.willemspaan.nl/wp-content/uploads/2008/09/blog_wspaan-1-of-1-25.jpg

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:09

qadn

Pinnacle of Perversion

Al eerder gepost in [verzamel] concertfotografie, maar eigenlijk meer op zijn plaats hier:

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ik richt mijn pijlen op de rokers onder ons :P

Ilford Delta 3200, MZ-60

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Er valt weinig animo te bespeuren om over te gaan op het geven van reacties, dus zal ik niet enkel bovenstaande foto van een reactie voorzien.

Wilmocs: Niet elke foto vind ik zelf geschikt om in zwart/wit om te zetten, maar wat mij betreft is dit weer zo'n foto die er juist geschikt voor is. Verder trekt mijn oog mij meteen naar de conducteur/welke functie die man ook heeft, die jou nauwlettend in de gaten houdt. Qua symmetrie in de compositie klopt het wel aardig me dunkt.

qadn: Die eerste foto doet me weinig, vanwege o.a. de uitgebeten lucht, het feit dat er in de foto te veel afleiding is van het kassahonk (kortom je ziet teveel op de foto). Die tweede foto vind ik beter doordat je het beeld weergeeft hoe het is om daar in zo'n honk te moeten zitten gedurende de kaartverkoop. Je hebt daarin dus een moment vastgelegd wat mij betreft genoeg verteld.

Erasmo: Ten eerste: het zal wel een samenloop van omstandigheden geweest zijn maarre.. tof dat je die witte pijl boven de man die zijn sigaret aansteekt hebt weten te krijgen bij het nemen van de foto. Ten tweede trekt mij, naar aanleiding van die man die begint met roken, het rookverbod logo bij de ingang van de winkels rechts in de foto. Grappig contrast, verboden te roken, maar buiten voor de winkel steekt men er net 1 op :P Kun je hem ook in kleur laten zien? Want ik vind de foto zelf niet bijster goed uit de verf komen in zwart/wit. Verder is 't jammer dat je een deel van een fiets nog links in het beeld hebt staan. Maar tja, kan gebeuren. Genoeg om naar te kijken/speuren. :)

Langs de kade in de binnenstad van Maastricht

• simon
Joosie, wat ik zo zie, de foto helt naar links en de mensen staan er wel behoorlijk van een afstandje op.. Licht is wel goed, maar de mensen en die lantaren er voor vind ik minder..

|>

• Joosie200
  • Niet online
@Simon: Zou je ook kunnen toelichten waardoor de foto voor jou naar links toe helt? Want ik heb dat idee namelijk niet, ook niet nadat ik hem in CS2 met rasterweergave heb geopend. Verder staan de mensen er van een afstand op omdat ik de foto genomen heb met mijn Tokina 12-24. Een van de kenmerken van een groothoek is toch juist dat het een verdraaiing geeft van de werkelijke afstand? (daar een tele de afstanden juist in elkaar drukt/platter maakt) Want die mensen liepen op ong. 4 meter afstand.

• djengizz
  • Niet online
Zonder voor Simon te willen antwoorden vond ik hem ook al scheef toen ik hem zag.
Even geopend in Photoshop en die bevestigt het ;). Leg maar eens een verticale guide over die lantaarnpaal.

En straatfotografie met een UWA vind ik super cool maar je moet wel zowat in je onderwerpen kruipen.

• Joosie200
  • Niet online
Ik heb de tip opgevolgd en nu zie ik het pas echt duidelijk, zodra ik er idd een verticale lijn overheen gooi. Het was mij iig zonder niet opgevallen en al helemaal niet op het miezerige 2,5 inch schermpje met veels te weinig pixels. Neemt niet weg dat het bij nader inzien zo is, dus point taken. :)

[off topic]Wat ik met name merk met een UWA is o.a. idd dat je zowaar 10 cm van je onderwerp moet zitten wil je het er leuk op krijgen. Want zelfs dan lijkt het nog alsof het onderwerp 1 meter van je vandaan is, terwijl 't in werkelijkheid 10 cm bedraagt. Tis wel een grappig effect met gebouwen en dus kan ik goed begrijpen dat wanneer makelaars van huizen foto's maken ze maar wat graag met UWA schieten. Al gok ik dat er niet veel zullen zijn die ook daadwerkelijk met dSLR + UWA bewapend huizen op de foto zetten. Wellicht een gat in de markt als fotograaf. Kun je gebouwen/woningen fotograferen, er betaald voor krijgen omdat je 't voor makelaars doet.[/off topic]

• simon
Nou, dat valt ook mee, je moet niet de dramaturg uit hangen hoor. op 2 meter afstand is 't al boeind, maar dit is mij te klein, en ze vallen beeldend ook al weg, ze staan feitelijk in het gedeelte waar de compositie al opgehouden is.

|>

• vandijk
@joossie200: Voor mij iets te veel water en te weing straat.

@qadn: klopt de witbalans wel?

http://farm4.static.flickr.com/3101/2892214331_257f7fd62b.jpg

• Parle85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-07-2022
@ Joosie200: Ik vind je standpunt persoonlijk wat slordig, ben het eens met simon wat betreft jouw foto. Verder weinig echt 'straat' of ander onderwerp. Een beetje onderbelichting had hem wat mij betreft meer sfeer gegeven.

@ vandijk: Leuk portret, een taaie tante. Ik vind helaas de vignetting niet helemaal gepast in deze foto. Jammer ook dat haar stok niet geheel erop staat, wat het beeld sterker had gemaakt in mijn ogen.

Een "straat" shot...

5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

vandijk, leuke foto, maar ik vind dat het wat te weinig context heeft.
Parle: ik vind hem leuk.

vandijk: ja mijn witbalans staat goed ;) Er is wel aan de kleuren geschroeft.

• simon
1) Parle, hmm, weet niet, ik vind 'm niet menselijk, 't roept nog niets in me op, wel leuk plaatje, daar niet van
2) vandijk, echt zuid europees omatje, alleen verliest je achtergrond wat in details

http://farm4.static.flickr.com/3269/2907535863_6bec5b2e85.jpg
Groter: http://farm4.static.flick...07535863_534889f4ec_o.jpg

Ik heb nu een fascinatie voor vreemde compo's, benieuwd of deze in de smaak valt.

|>

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

simon schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 23:23:
1) Parle, hmm, weet niet, ik vind 'm niet menselijk, 't roept nog niets in me op, wel leuk plaatje, daar niet van
2) vandijk, echt zuid europees omatje, alleen verliest je achtergrond wat in details

[afbeelding]
Groter: http://farm4.static.flick...07535863_534889f4ec_o.jpg

Ik heb nu een fascinatie voor vreemde compo's, benieuwd of deze in de smaak valt.
Heuy is dat Amsterdam

• simon
jep, vlakbij waar ik woon...

|>

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Ik vind de compo niet fijn om te zien Simon, maar het "net niet" eraan trekt wel je aandacht. Klopt ook met de blik van je onderwerp.
doel geslaagd lijkt mij zo, maar hij irriteerd me wel ;)

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Haha qadn!
Ik ga overigens wel met je mee, hij trekt behoorlijk mijn aandacht simon.

@parle: hij lijkt wat donker.

Kwam deze tegen na het spitten door mijn foto's:

de tint/wb is bewust zo, springt het oranje er lekker uit

[Voor 13% gewijzigd door pauldegroot op 04-10-2008 18:23]

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-03 23:20
@simon: wel erg aan de donkere kant, en eens met qadn.
@pauldegroot: zo hard springt dat oranje niet op mijn monitor, maar wel grappige snapshot ja. Jammer van de schaduw en het lijntje.
@Parle85: lekker vakantiegevoel
@vandijk: gave shot, context genoeg. Beetje meer vignettering zou best kunnen imo, de achtergrond leidt een beetje af.
@Mr.Zop: Beide toppers!

m'n nifty fifty in Istanboel op resp f/1.8 en f/2

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

De eerste doet me niet bijster veel maar de tweede is echt super!

This too shall pass

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-03 11:33
eensch met sharky

@pauldegroot: geweldig xD top moment, idd jammer van de schaduw, maar dat stoort me niet echt, en het lijntje mij ook niet, het zet me juist aan het denken (waarom zou je in godsnaam een kat aan een lijntje doen, eigenlijk is het al raar met honden, maar met een kat?! :S )

• Nedra
@Argumentor: Beide echt fantastisch!

Anoniem: 137899

...het leven zoals het is...

http://farm4.static.flickr.com/3273/2902958722_8f92fc0235_o.jpg

• NoStra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-05-2016

Canon 5d MKIII en mkII met grip , Canon 16-35 II 2.8, 24-70 2.8L, 35mm 1.4, 50mm 1.4, 85mm 1.8, 100mm macro 2.8, 70-200mm 4.0L, 70-200 2.8IS II, - http://www.pimhendriksen.com

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:30
Munttoren?

Heb je toevallig gebruik gemaakt van een preset (ben even de naam kwijt) van LR om deze toning te krijgen? Ik vind deze toning wel cool, al is de lucht hier wel erg uitgebeten.

Hier staat tekst

• NoStra
in de basis is het een preset idd. Lucht is uitgebeten, kon het niet veel beter krijgen. Ben nog niet zo'n LR guru :)

Canon 5d MKIII en mkII met grip , Canon 16-35 II 2.8, 24-70 2.8L, 35mm 1.4, 50mm 1.4, 85mm 1.8, 100mm macro 2.8, 70-200mm 4.0L, 70-200 2.8IS II, - http://www.pimhendriksen.com

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Dit is ook niet iets wat je dagelijks tegenkomt :)

• simon
hehe J3roen, voor je omzetting alleen moet je wel ffies kijken naar die nieuwe Canon profiles, wordt ie veel mooier.

http://farm4.static.flickr.com/3294/2932311458_7a5b14ca3e.jpg?v=0
Groter: http://farm4.static.flick...32311458_510108fd4f_o.jpg

|>

• Anoniem: 156876
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
@NoStra: Leuke foto, typische foto voor dit topic. Alleen jammer dat de lucht net iets te licht is. Verder zou die arm en dat ding linksonder niet nodig geweest zijn. Maar dit heeft misschien ook wel wat...
@J3roen: Vette foto, is inderdaad iets wat je niet dagelijks ziet, maar een zeer geslaagde straatfoto! :D
@Simon: Erg mooie foto, mooie kleuren en leuk onderwerp!

Hier een paar van mij (alles linkt naar Picasa, daar 12MP foto's):

1.
http://lh5.ggpht.com/guido.hendriks/SPFOiPizr4I/AAAAAAAAACo/al-zd_GRmAw/s400/leukste_van_gister-1.jpg
Hier kwam iets onverwachts in beeld, hierbij kwam ook nog eens dat ik de MF
verkeerd had staan en deze vlieg (denk ik) hier precies in zat... :P

Deze foto was meer om iets te testen, 3x raden wat... :+

2.
http://lh3.ggpht.com/guido.hendriks/SPFPIgFbeXI/AAAAAAAAADI/wDqCNnhn8mw/s400/leukste_van_gister-4.jpg
Ik ben nogal een Audi-fan, zag deze Audi aan komen rijden, dus ik wou hem
vastleggen... Maar ik had nooit verwacht dat ik hem er zó scherp op zou krijgen... :D

3.
http://lh6.ggpht.com/guido.hendriks/SPFO6CGAk5I/AAAAAAAAADA/HN1xHWF7MAU/s400/leukste_van_gister-3.jpg
Vind de lucht érg mooi, jammer dat huis in beeld is
(/helemaal zwart is), maar was teveel tegenlicht gok ik.

• deugtniet
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-03 11:45
@hierboven
heb je weleens aan HDR gedacht? Zo kun je donkere vlakken en lichte vlakken in 1 foto krijgen.
Ik vind foto 2 erg mooi, ook erg cool dat hij zo scherp is geworden.

• Niet online
deugtniet schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 07:30:
@hierboven
heb je weleens aan HDR gedacht? Zo kun je donkere vlakken en lichte vlakken in 1 foto krijgen.
Ik vind foto 2 erg mooi, ook erg cool dat hij zo scherp is geworden.
Ja, heb ik al een beetje mee gespeeld, heb foto 1 ook met AEB geschoten, dus zal eens kijken of ik daar nog een mooie HDR van kan maken. :) en heb deze verwijderd... |:(

Foto 2 vind ik zelf ook de mooiste, lekker scherp.. :D

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 156876 op 12-10-2008 07:41]

• djkooij
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-02 22:29

djkooij

voorheen Facemodder

@GuidoH
Hoewel no.2 wel een scherpe plaat lijkt, passen ze geen van allen in dit specifieke topic mijns inziens. 1 en 3 zijn snap/probeer shots.

Zelfde mening ben ik toegedaan over de foto van pauldegroot.

@de rest; veel lekkere platen met als positieve uitschieters:

..Reiko.. - leven van alledag
J3roen - fijn moment en situatie
Simon - Je werk is erg mooi, soms vind ik alleen de standpunten (zoals in deze) erg recht-toe-recht-aan.

fotospul

• Niet online
@ hierboven:

Sorry, het kan zijn dat ik de bedoeling van dit topic een beetje gemist heb, maar dit gaat er toch om dat je foto's laat zien en dat andere forummers daar dan commentaar op geven? Dus dan is het de bedoeling dat je ook foto's kan plaatsen die niet showcase waardig zijn? :9

Dus als je zo vriendelijk zou willen zijn om constructief af te zeiken, zoals dat in de topic start staat... Die reactie van jou, is niet echt een reactie waar iemand wat mee kan. :+ Iedereen moet het leren, help daar dan een klein beetje bij als je wilt, daar zijn zulke topics voor bedoeld toch? :D

Dank u zeer! _/-\o_

• simon
maarrr GuidoH, het is geen straat en snapfotografie, ofja, wel letterlijk de straat, maar meer wolkjes foto's nu hé. Het gaat hier niet om snaps als in probeershots hé, maar foto's die leuk zijn (en showcase waardig!) maar zonder al teveel nadenken gemaakt zijn, dingen als hipshots.

[Voor 41% gewijzigd door simon op 12-10-2008 11:38]

|>

• Niet online
simon schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 11:37:
maarrr GuidoH, het is geen straat en snapfotografie, ofja, wel letterlijk de straat, maar meer wolkjes foto's nu hé. Het gaat hier niet om snaps als in probeershots hé, maar foto's die leuk zijn (en showcase waardig!) maar zonder al teveel nadenken gemaakt zijn, dingen als hipshots.
Waarom staat dat nergens dat het showcase waardig moet zijn? Hoe kan ik dat dan weten, zet dat dan even in de topicstart ofzo, dan had ik ze hier niet gepost... :P

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 156876 op 12-10-2008 11:50]

• djkooij
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-02 22:29

djkooij

voorheen Facemodder

Anoniem: 156876 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 11:44:
[...]

Waarom staat dat nergens dat het showcase waardig moet zijn? Hoe kan ik dat dan weten, zet dat dan even in de topicstart ofzo, dan had ik ze hier niet gepost... :P
Wellicht had ik je wat meer duidelijkheid kunnen geven in mijn reactie, maarrr... ik geloof dat we toch wel mogen verwachten dat je zelf over enige zelfredzaamheid beschikt. Anyway, foto 1, 2 en 3 had je wellicht beter in Solo testcasefoto's - om van te leren kunnen plaatsen. Om dan nog even inhoudelijk wat over de foto's te zeggen:

Foto 1: Leuk dat je "iets" hebt vastgelegd, maar vraag jezelf eens af wat wij als kijker dan zien. Maakt het de foto ook goed? De lucht ziet er mooi uit, maar de voorgrond stoort erg.

Foto 2: Aardige foto. Erg centrale compositie, scheve horizon zijn dan wat eenvoudig aan te passen minpunten.

Foto 3: Zie je eigen commentaar. Bedenk dan nogmaals eens waarom je deze foto hebt gepost?

Kijk eens rond naar commentaar van vergelijkbare foto's en kom tot de comclusie dat het nooit de bedoeling is om jou te bashen. Wel is het de bedoeling dat je een gezonde dosis zelfkritiek toepast voor je post.
Anyway; til er niet te zwaar aan, het was blijkbaar een misverstand rond het doel van dit topic en dan kan ik het wel begrijpen.

fotospul

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 15:56

MagicTempest

Fly pig!

Ik zal ook eens een foto hier posten, vond hem wel aardig. Ben benieuwd of jullie het met me eens zijn:

Twee meisjes bovenaan de trap van le grande arche de la defense in Parijs.
http://www.mvankleij.nl/fotos/DSC_5567.jpg

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

MagicTempest schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 23:54:
Ik zal ook eens een foto hier posten, vond hem wel aardig. Ben benieuwd of jullie het met me eens zijn:

Twee meisjes bovenaan de trap van le grande arche de la defense in Parijs.
[afbeelding]
Op zich een mooie compositie maar wellicht dat je nog wat aan je omzetting kan sleutelen :)

• MagicTempest

MagicTempest

Fly pig!

Wat bedoel je met aan mijn omzetting sleutelen? Heb je tips?

Over je foto: Ik vind hem wat rommelig, mijn ogen worden constant naar de graffiti getrokken. Wat is precies je onderwerp? Ik neem aan dar meisje, maar die valt dus een beetje weg.

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

• simon
Teveel roze vind ik in beide foto's, plus dat je echt op je highlights moet letten, en die ruggen. Als je iemand op de rug fotografeert moet je dan wel daar een functie in brengen.

|>

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:30

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

simon schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 20:23:
hehe J3roen, voor je omzetting alleen moet je wel ffies kijken naar die nieuwe Canon profiles, wordt ie veel mooier.

[afbeelding]
Groter: http://farm4.static.flick...32311458_510108fd4f_o.jpg
Over wat voor profielen heb je het hierboven?

• simon
http://labs.adobe.com/wiki/index.php/DNG_Profiles

verplichte kost voor elke LR/ACR gebruiker imho.

|>

• Meulugar

Meulugar

_/-\o_ super! hier was ik naar opzoek. Dank voor de link!

• NoStra

• Nedra
Vooral die eerste is mooi, Brug over de Singel tussen Haarlemmerstraat en Nieuwedijk als ik me niet vergis. Op de achtergrond links de stubbe haaringkraam :)

2e vind ik wat minder..begin van de haarlemmerstraat?

• NoStra
Allebei correct :)

2e vind ik ook minder...maar vond hem toch wat hebben. Vandaar dat ik hem poste. Je houdt het trouwens nog wel aardig vol met je 365 dagen project. Heb het 20 dagen geprobeerd. Kon het echt niet opbrengen. Helaas te weinig tijd voor. Ik volg de jouwe iig :). Misschien dat ik het ooit nog een keer ga proberen.

[Voor 13% gewijzigd door NoStra op 14-10-2008 22:40]

• NoStra
Heb het al een paar keer geprobeerd te installen, maar het komt met geen mogelijkheid in LR2.0 te staan (uiteraard bij cameracalibrations). Iemand nog een ideetje om het wel in LR te krijgen?

• simon
je moet 't per foto instellen hé, en dan het profiel van ACR 4.4 (wat je dan krijgt) wijzigen.

|>

• NoStra
simon schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:44:
je moet 't per foto instellen hé, en dan het profiel van ACR 4.4 (wat je dan krijgt) wijzigen.
Ik heb alleen maar een "embedded" profiel. Ik kan na installatie niets anders selecteren in ieder geval. Ik vermoed dat ik iets over het hoofd zie....

• Meulugar

Meulugar

NoStra schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:43:
[...]

Heb het al een paar keer geprobeerd te installen, maar het komt met geen mogelijkheid in LR2.0 te staan (uiteraard bij cameracalibrations). Iemand nog een ideetje om het wel in LR te krijgen?
Wat voor versie van LR2 heb je?
. In particular, please note that the new profiles will NOT work correctly with the public beta of Lightroom 2. Only the release version of Lightroom 2 will load and process the new profiles properly.

• NoStra
Ik vermoed dat ik al weet wat het is.... Die camera settings zullen niet werken op jpg fotos denk ik, maar alleen RAW. :) Eigenlijk ook wel logisch. Dom, dom. Ik kan het nu alleen niet controleren. In het vervolg in raw schieten dus!

• Meulugar

Meulugar

NoStra schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 00:05:
Ik vermoed dat ik al weet wat het is.... Die camera settings zullen niet werken op jpg fotos denk ik, maar alleen RAW. :) Eigenlijk ook wel logisch. Dom, dom. Ik kan het nu alleen niet controleren. In het vervolg in raw schieten dus!
jep, dat is zo. Waarom schiet je niet in RAW dan? geheugenkaartjes zijn de kosten ook niet meer tegenwoordig.

• Macsylver
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-03 12:38
Alvast 1 foto hier vanuit Berlin! Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Foto is genomen vanuit de metro toen de deuren open stonden op station Unter den Linden

* Z/W omgezet voor de rest onbewerkt, later even mee verder stoeien.

[Voor 17% gewijzigd door Macsylver op 17-10-2008 09:55]

My TED talk about the project Micrograph Stories & Imaginarium of Tears

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12-2022

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Macsylver schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 09:52:

Foto is genomen vanuit de metro toen de deuren open stonden op station Unter den Linden

[afbeelding]
Heerlijke foto om naar te kijken.
Mooie compositie.

Super!

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

• Postman_Pat
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-03 11:41
Hoi dit is mijn eerste post hier dus ik zal ook nog even wat schrijven bij andere foto's.

@MacSylver, deze foto geeft goed de sfeer aan die ik altijd in een metro vindt hangen.Ondanks dat er de man en het meisje dicht bij elkaar zitten, zit er toch een hele afstand tussen.

Zelf heb ik twee weken geleden in Istanbul deze foto gemaakt. vond het knap hoe hard deze man liep met zijn "bagage" . Juist door de beweging er in te zetten krijg je (ik althans) het idee dat de man zo de foto uit loopt :)

http://i186.photobucket.com/albums/x301/vanoschjes/Istanbul_2008_Meant2B/IMG_0935-1-1.jpg

[Voor 49% gewijzigd door Postman_Pat op 20-10-2008 14:33]

• NoStra
Macsylver schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 09:52:

[afbeelding]
Erg mooie foto! Precies goed. Heb je toevallig nog meer?

• Macsylver
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-03 12:38
NoStra schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 15:58:
[...]

Erg mooie foto! Precies goed. Heb je toevallig nog meer?
Net nog even 1 online gezet (totaal iets anders) Maar wellicht valt deze ook in jullie smaak.

De Foto: Klikbaar 1200px

* tevens ook weer alleen weer een Z/W omzetting voor de rest onbewerkt, later ook weer even mee verder stoeien.

Bedankt voor de voorgaande reacties. Misschien volgen er later nog meer.

@NoStra: lekker contrast in de 1ste foto, had die het pas door toen je de foto nam? 2 de doet me niet zo veel eigenlijk.

@Postman_Pat: Misschien beter in Z/W omzetting met veel contrast, ik denk dat de bewegings onscherpte dan ook wat minder storend is.

My TED talk about the project Micrograph Stories & Imaginarium of Tears

• NoStra
Macsylver schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 18:32:
[...]

@NoStra: lekker contrast in de 1ste foto, had die het pas door toen je de foto nam? 2 de doet me niet zo veel eigenlijk.
Hij had het idd pas door toen hij de sluiter hoorde en draaide om. Toen maakte ik deze.... Hij vond het niet bepaald leuk en ging verhaal halen. :)

Wederom een prachtige plaat MacSilver. Ik hou van contrastrijke zwart/wit platen. En daar valt deze ook zeker onder.

[Voor 13% gewijzigd door NoStra op 19-10-2008 21:19]

• simon
Macsylver, pas je op met fill light/clarity.. al je detail is foetsie.

|>

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

macsylver: mooi contact met je onderwerp, ok zw omzetting, wat Simon zegt.
De vorige vind ik ook netjes (station) maar nogal veel vaker gezien.

nostra: die eerste is lekker.

twee foto's van dit weekend amersfoort, klikbaar voor stuk groter. Is wel nodig eigenlijk.

• Joosie200
  • Niet online
@Nostra: die 1ste is prachtig. De blik van de man op de foto, mooi het moment gepakt door hem te maken net na het moment dat ie omkeek. Zwart/wit maakt de foto mooi af. Fraaie foto!

@Macsylver, je eerste foto vind ik fijner dan je tweede. Zwart/wit zou denk ik hier wel kunnen, maar niet op deze manier. Is namelijk te hard aan de ogen om rustig naar te kunnen kijken.

@Postman pat, je hebt de beweging mooi te pakken, maar verder is er weinig aan de foto wat er voor mij uitspringt. De beweging/actie is iig goed weergegeven, dat wel.

@qadn: De eerste vind ik fijner wegkijken qadn. Waarschijnlijk geschoten terwijl er een polarisatiefilter op je lens zat? Ik vind de donkere wolken in combinatie met de duidelijk in het oog springend contrast van de bus, de gebouwen en de mensen de foto veel goeds doen. Denk dat je dat simpelweg voor elkaar gekregen hebt door een polarisatiefilter te gebruiken, maar boeiend hoe je het geflikt hebt, hij´s mooi :) Die tweede vind ik minder, de kade en het kanaalwater lopen scheef t.o.v. elkaar, hierdoor raakt de foto uit balans en wat erop de foto te zien is springt er niet uit. Tis gemiddeld, er is niet iets op de foto wat mijn aandacht trekt.

Dit is louter een bericht met reacties, heb voor als nog geen nieuw materiaal wat ik hier kwijt kan. Maar dat komt t.z.t. wel weer.

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Joosie: nope ik had geen Pola bij (anders had ik hem wel gebruikt want het was er wel weer voor).
Ik had voor het weekend (had haast) snel mijn camera de tas in gegooit, zat toevallig mijn 12-24 zonder pola op. De lucht was dus echt zo idioot donker.

• MagicTempest

MagicTempest

Fly pig!

Postman_pat: Is niet echt mijn ding. Wordt er zelfs een beetje duizelig van. Vooral die achtergrond doet pijn aan mijn ogen.

Macsylver: Erg mooie duistere foto (de eerste overigens ook erg mooi). Hij is in het midden misschien net iets te licht.

qadn: Die eerste is wel serieus mooi. Zonnetje in de rug en dan zo'n dreigende lucht voor je. Ik vind dat dat heel vaak mooie situaties op kan leveren. Die andere vind ik minder.

• Parle85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-07-2022
@ Erasmo: fototechnisch goed, alleen een beetje onpersoonlijk.

@ Nostra: Leuke straatplaatjes, wel erg snap qua compositie. Ik vind de vignetting zelf niet echt geplaatst in de foto's.

@ Macsylver: leuke compositie, wel een vrij platte plaat.

@ Postman_pat: erg hoog standpunt in mijn ogen, wel een goede isolatie van je onderwerp.

@ qadn: De eerste is fototechnisch leuk, vind alleen je vlakverdeling niet helemaal passen. Je contact met het 'onderwerp' is er niet echt, waarschijnlijk door je groothoek.
De tweede mist ook het contact met je onderwerp.

Zelf nog een straatplaatje uit Dublin:

5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Ik vond het leuk om juist eens wat afstandelijkere foto's te maken, meer context enzo. plat.

Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste

Let op:
~[html]Regels:
- Wees vriendelijk en geef een duidelijke motivatie waarom je iets vindt
- 1 of 2 foto's per keer, geen pure poep, maar iets aan passie voor je werk wordt gewaardeerd
- Geef commentaar op andermans/vrouws foto's

Let op: plaats hier alleen foto's als je tegen kritiek kunt. Verwacht niet dat als je hier een foto plaatst mensen deze alleen maar bewierroken. Mocht je geen kritiek op je foto's wensen, plaats de foto dan niet.~[/html]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee