Indien deze "myNEWSXS.com" wel nog zou werken, dat hij daar dan mee verder gaat (zal waarschijnlijk ook wel weer niet lang zijn). En gewoon het klantenbestand van "newscacher" overzet naar "myNEWSXS.com".
Ja en dan weer 12,50 extra krijgen als compensatie ...Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 08:41:
Indien deze "myNEWSXS.com" wel nog zou werken, dat hij daar dan mee verder gaat (zal waarschijnlijk ook wel weer niet lang zijn). En gewoon het klantenbestand van "newscacher" overzet naar "myNEWSXS.com".
Die je vervolgens nooit echt kan gebruiken.
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Domeinnaam mynewsxs.nl
Status actief
Houder DIN003246-SYLCO
TEP Dings
[knip]
[knip2]
Netherlands
Administratieve contactpersoon DIN003247-SYLCO
TEP Dings
[knip3]
info@mywebserver.info
Deelnemer Sylconia
Technische contactpersonen SUC000144-SYLCO
Sylconia Hosting
DIN003248-SYLCO
TEP Dings
[knip4]
info@mywebserver.info
Domeinnaamservers ns1.mynewsxs.nl 66.232.98.247
ns2.mynewsxs.nl 66.232.98.248
Datum registratie 11-06-2008
Datum laatste wijziging 30-06-2008
Administratie door NL Domain Registry
Heb even wat geknipt maar er staat een 077 nummer bij.
Wie belt hem eens op
Volledige informatie is door jullie zelf ook wel te vinden.
[edit]
Valt me wel even iets op:
Domeinnaamservers ns1.newscacher.nl 66.232.98.247
ns2.newscacher.nl 66.232.98.248
Misschien dat dit iets met de oorzaak van de problemen te maken heeft ?
Status actief
Houder DIN003246-SYLCO
TEP Dings
[knip]
[knip2]
Netherlands
Administratieve contactpersoon DIN003247-SYLCO
TEP Dings
[knip3]
info@mywebserver.info
Deelnemer Sylconia
Technische contactpersonen SUC000144-SYLCO
Sylconia Hosting
DIN003248-SYLCO
TEP Dings
[knip4]
info@mywebserver.info
Datum registratie 11-06-2008
Datum laatste wijziging 30-06-2008
Administratie door NL Domain Registry
Wie belt hem eens op
Volledige informatie is door jullie zelf ook wel te vinden.
[edit]
[ Voor 20% gewijzigd door Frostbite op 17-07-2008 09:56 ]
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Verwijderd
Ja , dat weet ik ook wel , maar dan hadden we in de tussentijd toch nog iets in de plaats .Sc0rPi0N schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 09:18:
[...]
Ja en dan weer 12,50 extra krijgen als compensatie ...
Die je vervolgens nooit echt kan gebruiken.
Het geld wat je betaald hebt , dat zie je toch nooit meer. Want er is niets meer over (volgens hem)
zie :
quote: AdministratorOver geld gesproken; alle reeds geheractiveerde abonnementen zijn betaald aan XS News BV en daarvan is slechts een paar 100 euro blijven staan bij NewsCacher waarvan de kosten bij de nieuwe provider betaald zijn. Opbrengsten zijn er dus niet, althans op een paar euro na blijft er niets over. Maar goed ook daar hebben diverse personen hun eigen mening over en dat wordt toch ook weer links en rechts totaal uit hun verband gehaald en gepubliceerd.
Als die kerel geen opbrengsten heeft uit Newscacher dan snap ik zowiezo niet waarom hij het nog doet.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik ga eens proberen dat in mijn newsleecher neer te zetten. lijkt namelijk erg veel op bijvoorbeeld: nieuwsserver 2 (Ns2).newscacher.nlSc0rPi0N schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 09:50:
[edit]
naam server 2Tc-Chub schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:05:
[...]
Ik ga eens proberen dat in mijn newsleecher neer te zetten. lijkt namelijk erg veel op bijvoorbeeld: nieuwsserver 2 (Ns2).newscacher.nl
/▌
En dan? Krijg je z'n ouders aan de lijn.Sc0rPi0N schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 09:50:
Wie belt hem eens op
Die hebben er weinig mee te maken, behalve dat ze 'm op de wereld hebben gezet en 'm geen ondernemerschap hebben geleerd.
Wat ik me nu afvraag, zijn het echt de heractiveerde abo's of ook de normale die nu niet werken en hebben mensen die een account hebben afgesloten bij mynewsxs ook een probleem met inloggen?
De twee verschillende domeinen staan op 2 verschillende adressen.Snowmiss schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:50:
[...]
En dan? Krijg je z'n ouders aan de lijn.
Die hebben er weinig mee te maken, behalve dat ze 'm op de wereld hebben gezet en 'm geen ondernemerschap hebben geleerd.
Een in Suriname en een in Eindhoven.
Een 077 nummer is een zakelijk KPN nummer. Grote kans dat je in een callcenter / bandje oid terecht komt.
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Werkt ook allemaal niet. Dan word mijn connectie geweigerd. We zien wel. Ik heb al mijn films al binnen via een proefpakketje van 3 dagen en ik ga vanavond op vakantie.
Dit is wel een erg vreemd bericht tussen alle problemen door:
Ik vraag me een beetje af hoeveel users ze hebben, want naast een paar mensen klaagt bijna niemand. Steeds die positieve berichten is ook niet wat je normaal bij nederlanders verwacht en de ervaring ook is. Iedereen klaagt sneller dan lofpraat, maar op dat forum lijkt het het omgekeerde.het downloden via grabit werk prima
want met een snelheid tussen de 1360kb/s en1430kb/s is een dvd of een cd zo klaar
ga zo door newscacher want het werk verder uitstekend
☻/
/▌
/ \
Ja die persoon heeft een newscacher proefpakket. Die werken natuurlijk wel he, want anders kunnen er geen nieuwe klanten worden getrokken.
Dit is niet noodzakelijkerwijs het geval. Er staat idd een callcenter in de regio 077, maar dat is tevens ook de code van mijn vroegere woonplaats.Sc0rPi0N schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:36:
[...]
Een 077 nummer is een zakelijk KPN nummer. Grote kans dat je in een callcenter / bandje oid terecht komt.
Verwijderd

hij heeft dus nu wel meer dan 1000 leden, verder kan niemand downloaden behalve als je een proefpakket hebt zo to te zien.
En daarom vind ik het zo vreemd dat naast de paar users die ook hier op GoT komen niemand klaagt.
☻/
/▌
/ \
Verwijderd
ik snap wel waarom sommigen niet klagen ze zien de meeste al het doen en wat krijgen julie voor antwoord? ik kan ook nog geen verbinding maken helaas. heb al 6 weken problemen en ben het wel beetje zat
Die postings op zijn forum zou ik niet vertrouwen. Tom heeft er nog al een handje van om zelf wat accounts aan te maken en daarmee mooi weer te spelen.
Verwijderd
Je weet toch dat Tom geen kritiek hanteert en al gelijk dreigt met accountstopzetting als het hem niet zint?Kixtart schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:49:
Dit is wel een erg vreemd bericht tussen alle problemen door:
[...]
Ik vraag me een beetje af hoeveel users ze hebben, want naast een paar mensen klaagt bijna niemand. Steeds die positieve berichten is ook niet wat je normaal bij nederlanders verwacht en de ervaring ook is. Iedereen klaagt sneller dan lofpraat, maar op dat forum lijkt het het omgekeerde.
enIk beraad mij nog over wat ik met je account ga doen ..
Terwijl ik niet eens een newscacher account heb maar goed. Dit klinkt een beetje naar dat Tom graag achter het schip dat ondertussen in de klippen vaart, wilt sturen, en geen reet geeft om wat zijn bemanning zegt (i.e klantenof je account wordt per direkt beeindigd.
Op het gebruikersforum van Ziggo werd 'vroeger' (vorige maand) blijkbaar naar newscacher gelinkt, die link staat er niet meer. Dat zal niet-voor-niets zijn.
En ook op dit forum is de reclame naar newscacher verdwenen.
Blijkbaar zijn er meerdere partijen die er niet meer mee geassociëerd willen worden.
En ook op dit forum is de reclame naar newscacher verdwenen.
Blijkbaar zijn er meerdere partijen die er niet meer mee geassociëerd willen worden.
[ Voor 31% gewijzigd door pven op 17-07-2008 12:38 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Ja dat klopt. Alle gebruikers.eu forums die hadden een link naar NewsCacher. Maar die was op een gegeven moment weg. Nu is er een link naar usenet4u.nl
Ik vraag me af waar die admins van het newscacher die hier rondliepen nu zijn. Nu hoor je ze hier niet.
Laat nu maar eens wat van je horen !! Is Tom nog steeds zo'n geweldige vent die alles maar voor elkaar probeert te maken?
Laat nu maar eens wat van je horen !! Is Tom nog steeds zo'n geweldige vent die alles maar voor elkaar probeert te maken?
Is dat niet al het gevolg van het grotendeels stopzetten van het partnerprogramma een week (?) geleden?Tc-Chub schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:31:
Ja dat klopt. Alle gebruikers.eu forums die hadden een link naar NewsCacher. Maar die was op een gegeven moment weg. Nu is er een link naar usenet4u.nl
Ik begreep dat sommige partners gratis usenet kregen puur voor het plaatsen van een banner.
Berichtje dat Tom vandaag op het newscacher forum heeft geplaatst (of gewijzigd). Dus blijkbaar nog actueel.
Een paar dagen geleden beweerde Vartax nog dat hij maar een gewone gebruiker was op het mynewsXS forum, terwijl Tom nu zegt dat het dezelfde mensen zijn.
En wij moeten geloven dat ze dat niet voor Tom doen, maar voor een 'partner'? Ja, Tom zijn vriendin zeker!
En het 'werkzaamheden' topic waar zoveel geklaagd werd is natuurlijk weer gelocked.
Het lijkt er dus inderdaad op dat Tom gewoon doorgaat met dezelfde soort diensten, ook bij xentech (de readers hebben aangrenzende ip-nummers), terwijl hij de newscacherabonnee's waarschijnlijk in de kou laat staan.Er zijn een aantal personen die niet begrijpen waarom we myNewsXS.com begonnen zijn, terwijl NewsCacher.nl al enige tijd weer functioneerd :
myNewsXS.com is GEEN vervanging van NewsCacher.nl; zo is het nooit bedoeld! Het is slechts een andere manier van bestellen en afrekenen van abonnementen waarbij we gekozen hebben voor een eenvoudigere opzet van de website.
NewsCacher.nl is daarentegen zeer uitgebreid en wanneer je slechts een abonnement bestellen wilt en per maand wilt kunnen afrekenen dan kun je wellicht beter gebruik maken van myNewsXS.com ipv NewsCacher.nl
Wanneer je een abonnement voor langere duur bestellen wilt en zodoende meer korting wilt bedingen kun je het beste gebruik maken van NewsCacher.nl echter dient het gehele bedrag dan ineens afgerekend te worden.
Op myNewsXS.com betaal je vooralsnog met een iDeal transaktie die je elke maand opnieuw dient op te starten. Over enkele dagen zal het echter mogelijk zijn om met een automatische incasso te betalen en deze door te laten lopen totdat je geen gebruik meer wenst te maken van ons aanbod.
Hoe dit exact in zijn werk gaat kun je op www.mynewsxs.com lezen!
myNewsXS.com is geregistreerd door dezelfde persoon als NewsCacher.nl maar het betreft een website van een 'reseller' van NewsCacher.nl Dit is gedaan vanwege het feit dat we zelf deze naam wilde vastleggen en op deze manier kan toch een andere partij er gebruik van maken, en wanneer men zou besluiten om ermee te stoppen dan hoeven we de domeinnaam niet van houder te wijzigen.
Tevens zijn een aantal supportmedewerkers van NewsCacher.nl ook werkzaam op deze nieuwe website. Zodoende weet je dus dat er nauw samengewerkt wordt, en dat het geen los staande partij betreft.
Een paar dagen geleden beweerde Vartax nog dat hij maar een gewone gebruiker was op het mynewsXS forum, terwijl Tom nu zegt dat het dezelfde mensen zijn.
En wij moeten geloven dat ze dat niet voor Tom doen, maar voor een 'partner'? Ja, Tom zijn vriendin zeker!
En het 'werkzaamheden' topic waar zoveel geklaagd werd is natuurlijk weer gelocked.
Verwijderd
Ohw, dus verwacht een shitload aan clones binnenkort die beide services allemaal de lucht in prijzenTevens zijn een aantal supportmedewerkers van NewsCacher.nl ook werkzaam op deze nieuwe website. Zodoende weet je dus dat er nauw samengewerkt wordt, en dat het geen los staande partij betreft.
Maar goed. Dat is zijn goedrecht om naast een half werkende Newscacher, een nieuwe service op te starten. Als dat gepaard gaat met dezelfde issues.... Tja.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2008 16:26 ]
Verwijderd
Ja , waarom dat nodig was weet ik ook niet , waarom dat niet gewoon open laten , zodat de mensen toch tenminste ergens terecht kunnen met hun vragen . (daar dient een forum toch voor dacht ik ???)ustinov schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 16:05:
Binnenkort zal dat topic dan ook wel weer volledig verwijdert zijn

Verwijderd
Ik had het niet meer verwacht maar plotseling werkt het gewoon weer!
Nu is natuurlijk weer de vraag: Voor hoe lang?
Nu is natuurlijk weer de vraag: Voor hoe lang?
Ik vind het te vreemd, dat er een hele nieuwe website met domein wordt aangemaakt, alleen maar voor een andere vorm van betalen.Dat slaat echt nergens op.
Verder is newscacher op geen enkele manier in een Kamer van koophandel ingeschreven.
ER zijn nog steeds mensen bij wie het downloaden niet werkt, dus sommige wel en andere weer niet.
Verder is newscacher op geen enkele manier in een Kamer van koophandel ingeschreven.
ER zijn nog steeds mensen bij wie het downloaden niet werkt, dus sommige wel en andere weer niet.
Staat er ergens een BTW nummer vermeld op de facturen?thefxr schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 18:33:
Wat? Heeft KPN heel Venlo en omstreken gekocht?Sc0rPi0N schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:36:
America 077
Arcen 077
Baarlo (lb) 077
Beesel 077
Belfeld 077
[knip----8<-----knip]
Tegelen 077
Tongerlo 077
Velden 077
Venlo 077
I don't like facts. They have a liberal bias.
Verwijderd
Het bedrijf ligt ook niet in NL, het wordt geopereerd vanuit paramaribo. En met een Reseller-account bij een usenethosting in Amsterdam merk je daar als hollander toch niets van (i.e: de downloadsnelheid & ping bijv). Er staat via de whois wel een administratief contact maar das de hoster en niets meer. Het komt erop neer dat als hij daadwerkelijk vanuit paramaribo werkt, er geen KVK van toepassing is omdat hij niet zijn dienst vanuit nederland uitvoert.DaMorpheus schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 18:38:
[...]
Staat er ergens een BTW nummer vermeld op de facturen?
Dus in Paramaribo is er dus geen handelsregister of KvK aanwezig, iedereeen die kan maar doen waar hij/zij zin in heeft?Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 18:57:
[...]
Het bedrijf ligt ook niet in NL, het wordt geopereerd vanuit paramaribo. En met een Reseller-account bij een usenethosting in Amsterdam merk je daar als hollander toch niets van (i.e: de downloadsnelheid & ping bijv). Er staat via de whois wel een administratief contact maar das de hoster en niets meer. Het komt erop neer dat als hij daadwerkelijk vanuit paramaribo werkt, er geen KVK van toepassing is omdat hij niet zijn dienst vanuit nederland uitvoert.
Mijn verbinding werkt nog steeds niet....
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Jij gokt ook maar wat ofzo?Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 18:57:
[...]
Het bedrijf ligt ook niet in NL, het wordt geopereerd vanuit paramaribo. En met een Reseller-account bij een usenethosting in Amsterdam merk je daar als hollander toch niets van (i.e: de downloadsnelheid & ping bijv). Er staat via de whois wel een administratief contact maar das de hoster en niets meer. Het komt erop neer dat als hij daadwerkelijk vanuit paramaribo werkt, er geen KVK van toepassing is omdat hij niet zijn dienst vanuit nederland uitvoert.
Als meneer het merendeel van zijn omzet uit Nederland haalt is hij verplicht zijn bedrijf in te schrijven in Nederland. En ook belasting te betalen zoals de rest van de bedrijven.
Ook al heeft hij in Suriname een toko, die toko moet dan OOK een kvk inschrijving hebben. Als hij zelfs daar geen formeel bedrijf heeft is hij gewoon bezig met illegale handel, belasting ontduiking en wat al niet meer.
Hij zegt zelf dat hij 1000 klanten heeft. 1000 maal 5,50 per maand per klant is 5500 euro per maand omzet. BTW a 878 euro per maand, als hij dat niet afdraagt dan is dat al 10.500 euro per jaar aan belastingen die hij niet afdraagt (puur aan omzetbelasting). Als hij geen BTW nummer op de factuur heeft staan (heeft hij uberhaupt een factuur?) dan overtreedt hij al de regels van de belastingdienst.
Geen idee of het werkelijk zo is, maar dit is dus een scenario gebaseerd op de informatie van zijn website en dit topic.
[ Voor 21% gewijzigd door Stewie! op 17-07-2008 20:46 ]
Van een kale kip kan je niet plukken mijn vriendVerwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 21:19:
Vraag me af of iedereen een vergoeding krijgt voor de tijd dat die off line geweest is?
Verwijderd
Druk me een beetje verkeert uit. Zou wel zo fair zijn om de dagen dat je niet gebruik hebt kunnen maken, die alsnog erachteraan geplakt worden. Maarja, ben er bang voor dat het niet gaat gebeuren. Het is van de zotte omdat iemand in Paramaribo zit, kan doen en laten wat die wilt.Termi schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 21:27:
[...]
Van een kale kip kan je niet plukken mijn vriend. De belastingdienst gaat toch eerst. I
Verwijderd
En jij ook blijkbaarGeen idee of het werkelijk zo is, maar dit is dus een scenario gebaseerd op de informatie van zijn website en dit topic.
Wij weten het niet. Ik kan het niet vinden op andere sites, onder welke handelsnaam hij opereert, maar ervanuitgaand dat er geen KVK-nummer is, ook niet op dat eiland daar dan is zijn bedrijfsvoering niet eens gegrond (i.e een particuliere dienstverlening?) Aanspraak maken op je geld kan je shaken. Er is niets wettigs vastgelegd omdat er wellicht helemaal geen bedrijf staat.
Ik vraag me ook af waarom hij vanaf paramaribo dit allemaal doet. Toch niet om de luxe 56k6 lijnen lijkt me he?
Omdat hij daar goedkoop woont en er daar waarschijnlijk geen markt is voor zijn product.Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 21:39:
[...]
Ik vraag me ook af waarom hij vanaf paramaribo dit allemaal doet. Toch niet om de luxe 56k6 lijnen lijkt me he?
/▌
077-*18? Dat is het telefoonnummer van zijn moeder.burne schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 18:51:
[...]
Wat? Heeft KPN heel Venlo en omstreken gekocht?
America 077
Arcen 077
[...]
Overeenkomsten zijn wel wettig, bedrijf of niet. Aansprakelijkheid ligt dan 100% bij hem.Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 21:39:
[...]
[...]
En jij ook blijkbaar
Wij weten het niet. Ik kan het niet vinden op andere sites, onder welke handelsnaam hij opereert, maar ervanuitgaand dat er geen KVK-nummer is, ook niet op dat eiland daar dan is zijn bedrijfsvoering niet eens gegrond (i.e een particuliere dienstverlening?) Aanspraak maken op je geld kan je shaken. Er is niets wettigs vastgelegd omdat er wellicht helemaal geen bedrijf staat.
Daarnaast is hij meteen al de zak als hij geen facturen heeft en geen BTW of KVK nummer vermeld, dat zal de belastingdienst meteen zien ze hem in het vizier krijgen.
Als je op contact drukt, dan zie je staan dat het geen geregistreerd handelsmerk is, ook staat er niks bij van btw nr of kvk/handelsnr.
Hij geeft dus zelf toe, dat hij illegaal handel aan het drijven is.
Wel lache als je het privacy beleid leest, vooral het stukje spam, was echt LOL.
Hij geeft dus zelf toe, dat hij illegaal handel aan het drijven is.
Wel lache als je het privacy beleid leest, vooral het stukje spam, was echt LOL.
Binnenkort maar eens contact opnemen met meld misdaad anoniem dan. Oh wacht nu ben ik niet anoniem meer
Belastingontduiking, oplichting, wanbetaling. Tom is lekker bezig.
DaMorpheus, een vraag terug: gok jij zo maar of zo?
Natuurlijk bepaalt niet de omzet of je in Nederland gevestigd bent, dat zal toch wat wezen zeg!. Zie me al voor me, Sony maakt te veel omzet in Duitsland, het is nu een Duits onderneming! Het gaat om waar de dagelijkse leiding zich bevindt. Wanneer de belastingdienst een vinger erachter kan krijgen dat een bedrijf die in buitenland gevestigd is, geleid wordt vanuit Nederland, dan heb je een punt.
Natuurlijk bepaalt niet de omzet of je in Nederland gevestigd bent, dat zal toch wat wezen zeg!. Zie me al voor me, Sony maakt te veel omzet in Duitsland, het is nu een Duits onderneming! Het gaat om waar de dagelijkse leiding zich bevindt. Wanneer de belastingdienst een vinger erachter kan krijgen dat een bedrijf die in buitenland gevestigd is, geleid wordt vanuit Nederland, dan heb je een punt.
Sowieso snap ik niet dat niemand aangifte doet. Uiteraard is het 'maar' een paar tientjes per persoon, maar zoek soortgenoten en doe gezamelijk aangifte. Dan wordt pas duidelijk waar het echt over gaat. Niet dat ik verwacht dat er dan echt iets mee gebeurt, maar niet geschoten is altijd mis.Ericr schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 09:54:
Binnenkort maar eens contact opnemen met meld misdaad anoniem dan. Oh wacht nu ben ik niet anoniem meer![]()
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
- Als je boven een bepaalde omzet in een land komt moet je daar omzet belasting afdragen. Dit is 100% zeker zo in de EU. Dus ja, in jouw voorbeeld: Sony draagt ook in Duitsland belastingen af.Brakius schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 10:03:
DaMorpheus, een vraag terug: gok jij zo maar of zo?
- Ook buitenlandse ondernemingen moeten zich hier bij de KVK registreren. Dat is wat anders dan dat een Nederlands bedrijf worden. Je moet je bij de KVK aanmelden. Of denk jij echt dat al die Limiteds uit de UK opeens Nederlandse toko's zijn?
Nog meer onderbuik gevoel redenaties?
[ Voor 7% gewijzigd door Stewie! op 18-07-2008 12:07 . Reden: Linkjes naar bron toegevoegd ]
Ben ik ook wel eens met dit bovenstaande, iedereen klaagt steen en been (terecht hoor), maar niemand neemt naar mijn mening actiepven schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 10:18:
[...]
Sowieso snap ik niet dat niemand aangifte doet. Uiteraard is het 'maar' een paar tientjes per persoon, maar zoek soortgenoten en doe gezamelijk aangifte. Dan wordt pas duidelijk waar het echt over gaat. Niet dat ik verwacht dat er dan echt iets mee gebeurt, maar niet geschoten is altijd mis.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Je kunt geen aangifte doen als je hem niet officieel in gebreke hebt gesteld met een termijn waarop hij zijn dienstverlening moet hervatten. Het is onduidelijk of dat per email kan, dus zit je al snel aan een aangetekende brief vast. Iemand een idee wat zoiets kost naar Suriname? Dat is vast veel op de ca.15 euro die ik nog tegoed heb.Pierre61 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 12:31:
[...]
Ben ik ook wel eens met dit bovenstaande, iedereen klaagt steen en been (terecht hoor), maar niemand neemt naar mijn mening actie
Als Tom vervolgens weer niet reageert heb je een advocaat of jurist nodig om je recht te halen. Dat mag je dus in ieder geval voorschieten en hopen dat je het op Tom kan verhalen. Het was gister weer in het nieuws: advocaten vragen 200 euro per uur. Per gebruiker is dat dus de moeite niet. En tot voor kort waren er hier ook maar een handvol gedupeerden; te weinig om samen actie te ondernemen.
http://blog.iusmentis.com...r-e-mail-is-rechtsgeldig/
Ziet er aardig betrouwbaar uit.
Ziet er aardig betrouwbaar uit.
☻/
/▌
/ \
Verwijderd
Rechtsbijstand heet dat. Een soort verzekering dat wanneer jij zoiets nodig hebt hun voor jou kijken.
Scheelt aanzienlijk in de kosten hoor. En dat is het juist. Omdat het teveel kost doe je het gewoon niet. Het loont gewoon niet maar iemand die aan het kloten is en mensen wel / niet oplicht, dat is ook nog maar de vraag, immers levert hij wel een dienst met zo nu en dan gebreken, maar die dienst is geleverd. En daar gaat het om. En met 1 aanklacht ga je het niet redden. Je moet er dan een stuk of 10 hebben. Dan pas wordt het effectief.
Scheelt aanzienlijk in de kosten hoor. En dat is het juist. Omdat het teveel kost doe je het gewoon niet. Het loont gewoon niet maar iemand die aan het kloten is en mensen wel / niet oplicht, dat is ook nog maar de vraag, immers levert hij wel een dienst met zo nu en dan gebreken, maar die dienst is geleverd. En daar gaat het om. En met 1 aanklacht ga je het niet redden. Je moet er dan een stuk of 10 hebben. Dan pas wordt het effectief.
Gelukkig krijg ik geen geld van die kokosnoot, en ik werk op een (groot)advocaten kantoor, er is altijd wel iemand die me in deze eventueel wel zou willen bijstaan. Maar de mensen hier die nog geld krijgen, kunnen toch naar de rechtswinkel stappen. Of heb ik dat nu mis.Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 13:14:
Omdat het teveel kost doe je het gewoon niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Pierre op 18-07-2008 17:16 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
De website van newscacher.nl zegt nu:
TEMPORARILY OUT OF SERVICE!
Verwijderd
Tja het downloaden werkt ook weer niet meer!!
Ik geef het nu echt op (heeft Tom ook allang gedaan denk ik!)
Hopeloze service. Ik ga de ellende met newscacher lekker afsluiten en neem vandaag lekker een abonnement bij hitnews.
Ik geef het nu echt op (heeft Tom ook allang gedaan denk ik!)
Hopeloze service. Ik ga de ellende met newscacher lekker afsluiten en neem vandaag lekker een abonnement bij hitnews.
Verwijderd
De favicon is nog aanwezig!Li0nHeart schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 17:04:
De website van newscacher.nl zegt nu:
Dat betekend dat niet zijn hoster dit gedaan heeft maar hijzelf.
http://www.newscacher.nl/forum/ .. hee!
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2008 17:23 ]
Verwijderd
Wat een ellende zeg. Persoonlijk ben ik blij dat ik een hitnews abbo afgesloten heb na de vorige problemen. Wel sneu voor iedereen die toch vertrouwen had in deze meneer.
Lijkt mij dat het over en sluiten is voor newscacher.Jammer, In mijn ogen mag die gast nooit meer een eigen bedrijf opzetten/beginnen, hij kan het gewoon niet en als er problemen zijn, geeft ie altijd anderen de schuld,totaal geen verantwoordelijkheidsgevoel!
Verwijderd
Ondertussen weeral alles plat
En ze zijn natuurlijk ook weer daar met hun dreigementen om de mensen hun mond te snoeren
En ze zijn natuurlijk ook weer daar met hun dreigementen om de mensen hun mond te snoeren
Men blijft gewoon vallen voor lage prijzen. Ik snap niet dat mensen die bewust dusdanige negatieve ervaringen hebben gelezen over de eigenaar van zulk soort bedrijven (en hij heeft er blijkbaar al wat gehad) hiermee in zee willen gaan.
Je krijgt meestal waarvoor je betaalt, al is dat voor sommigen moeilijk te begrijpen.
Betrouwbare bedrijven zijn blijkbaar geld waard
Je krijgt meestal waarvoor je betaalt, al is dat voor sommigen moeilijk te begrijpen.
Betrouwbare bedrijven zijn blijkbaar geld waard
Hier stond een dode link.
Viel ook voor zijn lage prijzen..heb hem al het voordeel van de twijfel gegeven, maar dat houd bij mij nu ook op.
Blijkbaar zijn alle geruchten toch waar, een oplichter weet ik niet, een slecht ondernemer zeer zeker!
Ik neem mijn verlies, dat is het risico van ergens online mee in zee gaan. Voor ruim 29 euro toch 4 maanden met een onderbreking kunnen downloaden. Dit bedrag was ik anders ook elders kwijt geweest, dus kan niet echt zeggen dat ik wat veloren heb. Mooie beloftes misschien.
Aanklagen en een rechtzaak aanspannen heeft in mijn ogen niet zoveel zin. Heb wel wat beters met mijn tijd te doen. Ga hierna ook maar weer terug naar hitnews of zal ik toch een acountje wagen bij mynewsxs.com!!
Blijkbaar zijn alle geruchten toch waar, een oplichter weet ik niet, een slecht ondernemer zeer zeker!
Ik neem mijn verlies, dat is het risico van ergens online mee in zee gaan. Voor ruim 29 euro toch 4 maanden met een onderbreking kunnen downloaden. Dit bedrag was ik anders ook elders kwijt geweest, dus kan niet echt zeggen dat ik wat veloren heb. Mooie beloftes misschien.
Aanklagen en een rechtzaak aanspannen heeft in mijn ogen niet zoveel zin. Heb wel wat beters met mijn tijd te doen. Ga hierna ook maar weer terug naar hitnews of zal ik toch een acountje wagen bij mynewsxs.com!!
Verwijderd
Ligt http://www.mynewsxs.com/ ondertussen ook al plat ??? Kan geen verbinding meer maken
Bij newscacher zal 't waarschijnlijk ook niet lang meer duren .
Hij is wel echt heel goed bezig zeg , ben eens benieuwd onder welke naam hij nu weer iets opstart ????
Nog een geluk dat hij dit allemaal als liefdadigheid doet , want hij heeft er nog steeds geen geld aan overgehouden (zegt hij zelf)
BTW , wat heeft hij eigenlijk met HITNEWS te maken , ik krijg namelijk dit bij mijn verbinding :
502 usreader1.Acces denied to your node-news@hitnews.eu
Bij newscacher zal 't waarschijnlijk ook niet lang meer duren .
Hij is wel echt heel goed bezig zeg , ben eens benieuwd onder welke naam hij nu weer iets opstart ????
Nog een geluk dat hij dit allemaal als liefdadigheid doet , want hij heeft er nog steeds geen geld aan overgehouden (zegt hij zelf)

BTW , wat heeft hij eigenlijk met HITNEWS te maken , ik krijg namelijk dit bij mijn verbinding :
502 usreader1.Acces denied to your node-news@hitnews.eu
Hij zal gewoon resellen. Het is niet voor niets dat hij elke usenetboer in Nederland al heeft gehad en met "bepaalde" problemen bij ze allemaal is weggestuurd.
Een usenet platform bij je niet zomaar zelf, daar heb je veel geld voor nodig, de hardware kosten en de operationale kosten zijn bijzonder hoog.
Een usenet platform bij je niet zomaar zelf, daar heb je veel geld voor nodig, de hardware kosten en de operationale kosten zijn bijzonder hoog.
Verwijderd
newscacher ligt plat klinkt bekend
502 usreader1.Acces denied to your node-news@hitnews.eu zelfde hier ook
myNewsXS.com doet het wel.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2008 01:56 ]
Newscacher is ermee gestopt, geen idee wat er nog met mynewsxs gaat gebeuren, misschien blijft die wel, misschien ook niet, no idea.
Ik kreeg het vanavond ook koud voor m'n kiezen...
Greetings, Black Tiger
Hoe weet jij dit? Krijgen gedupeerden hun geld terug?Black Tiger 63 schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 03:10:
Newscacher is ermee gestopt, geen idee wat er nog met mynewsxs gaat gebeuren, misschien blijft die wel, misschien ook niet, no idea.
Verwijderd
Het forum is ondertussen ook afgesloten 
Dus jij weet er al iets meer van dan
BTW , was jij geen mod op het forum daar ?????Black Tiger 63 schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 03:10:
Dus jij weet er al iets meer van dan

Tom heeft een back up plan, zodat alle leden worden overgenomen door een andere usenetprovider toch???!!!Black Tiger 63 schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 03:10:
Verwijderd
Bij mij niet nog altijd nietVerwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 23:49: myNewsXS.com doet het wel.
Wat een klein kind , maar ja , dat is ook aan zijn manier van zakendoen al te merken (dreigementen , blokkeren, ...)

Bij mij doet hij het ook niet, maar ik heb hier nog nooit in deze thread gepost of ook maar iets met newscacher gedaan (ik ben gewoon een ramptoerist in dit topicVerwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 11:47:
[...]
Bij mij niet nog altijd niet, zal hij me daar alvast geblokkeerd hebben denk ik , zodat ik daar tenminste geen negatieve commentaar meer kan plaatsen .
Wat een klein kind , maar ja , dat is ook aan zijn manier van zakendoen al te merken (dreigementen , blokkeren, ...)
Verwijderd
Net abonnementje genomen voor 3 maanden bij hitnews en de filmpjes komen weer lekker binnen 
Jammer van die paar tientjes maar ach, als je met z'n 2'en 2x naar de bios gaat ben je ze ook kwijt
Jammer van die paar tientjes maar ach, als je met z'n 2'en 2x naar de bios gaat ben je ze ook kwijt
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2008 12:52 ]
Inderdaad. Zo denk ik er ook over. Lang leve Eweka.Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 12:51:
Verwijderd
Ja hij was samen met nog enkele vrijwilligers moderator, en Jack en ik waren vrijwillige admins.strangerke schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 09:38[/message]:
BTW , was jij geen mod op het forum daar ?????
Dus jij weet er al iets meer van dan![]()
![]()
Wij hebben totaal geen inbreng in de eenmanszaak van de heer Tom Dings en hebben ook totaal niets van enige medezeggenschap. Wat de anderen voor account hadden kan ik je niet vertellen maar ik had zelf ook een betaald 24 MB Elite abonnement tot december 2008.
Met Mynewsxs hadden wij al helemaal niets te maken wat dat was compleet een eenmans ding van Tom. Ik heb als 'gewoon' geregistreerd gebruiker slechts 1 korte reply gegeven van 1 zinnetje op een posting die daar werdt geplaatst dus als mensen daar uit willen afleiden dat ik er meer mee te maken heb dan moeten ze dat blijven denken. ik weet dat het niet zo is. Dat Tom op Newscacher.nl in zijn uitleg heeft gemeld dat de supportmedewerkers van Newscacher ook op mynewsxs.com aktief waren is dan ook gewoon gelogen want niemand van ons had daar iets mee te maken.
Wij allen zijn op geen enkele manier door Tom ingelicht over wat er aan de hand was en moesten via-via vernemen dat Tom heeft besloten om de stekker uit zowel newscacher.nl als mynewsxs.com te trekken en voorlopig niets meer met usenet te doen. Dat enkelen van ons hem op zijn handelen hebben aangesproken mag je echt van me aannemen want ook wij vinden dit absoluut geen manier van zaken doen.
Mijn betaalde geld beschouw ik als verloren want met het geld van de eerste abonnementen is xsnews betaald en de geheraktiveerde abonnementen draaiden op de inkomsten van de nieuwe abonnementen. dat dit niet voldoende opbracht kunnen we nu zelf allemaal bedenken want als je naar de transitprijzen van Xentech kijkt zie je dat het best wel een beste berg muntjes is.
Ik was wel van mening dat ALS de service online was dat het gewoon een mooie prijs was voor het pakket wat je betaald had. en natuurlijk was het ook zwaar klote als het weer eens down lag.
En dat mensen zeggen dat je niet anders had kunnen verwachten voor zo weinig vind ik een beetje vreemd want er zijn wel usenetproviders die eenzelfde service voor een net zo lage prijs kunnen geven zonder problemen.
Ik ben het met de meeste eens dat Tom een slechte ondernemer is en dat hij met zijn handelen een berg mensen benadeelt heeft (inclusief mezelf) en ik denk dat iedereen gewoon moet kijken wat zijn of haar rechtsbijstandverzekering kan betekenen.
Ik praat niet namens Tom maar denk wel dat ik namens de anderen kan en moet zeggen dat het ons spijt dat we niet meer voor de gebruikers hebben kunnen betekenen en dat we niet meer info konden geven want die hadden we gewoonweg niet.
Rene
Verwijderd
Lekker dat ik hier moet horen dat Tom er ineens mee gestopt is.
2 dagen geleden nog even gekeken in engeland ( via openbaar internet ) toen deed de website het nog.
Zoals Vartax al zei, wij zijn nooit ergens echt over ingelicht ( of is dat nou met een g
).
Zo heel erg vind ik het nou ook weer niet, ben druk bezig mijn eigen website ( webdesign ) omhoog te knallen. ( en nee, die stopt niet al na 2 maanden
)
2 dagen geleden nog even gekeken in engeland ( via openbaar internet ) toen deed de website het nog.
Zoals Vartax al zei, wij zijn nooit ergens echt over ingelicht ( of is dat nou met een g
Zo heel erg vind ik het nou ook weer niet, ben druk bezig mijn eigen website ( webdesign ) omhoog te knallen. ( en nee, die stopt niet al na 2 maanden
Verwijderd
En ga je op die eigen website , de mensen dan ook de mond snoeren met die dreigingen die je ook op newscacher deed ??????Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 15:46:
Lekker dat ik hier moet horen dat Tom er ineens mee gestopt is.
Zoals Vartax al zei, wij zijn nooit ergens echt over ingelicht ( of is dat nou met een g).
Zo heel erg vind ik het nou ook weer niet, ben druk bezig mijn eigen website ( webdesign ) omhoog te knallen. ( en nee, die stopt niet al na 2 maanden)
Verwijderd
Nee niet bepaald, dat heb ik op newscacher ook nooit gedaan.Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 16:24:
[...]
En ga je op die eigen website , de mensen dan ook de mond snoeren met die dreigingen die je ook op newscacher deed ??????
En ga me nou niet vertellen dat jij je altijd netjes hebt gedragen, altijd vriendelijk was
Het is gewoon schandalig, om misbruik van mensen te maken die vrijwillig daar werken en zelfs nog voor hun account moeten betalen, terwijl Tom toch met commerciele bedoelingen de zaken heeft opgezet. Wat een schoft zeg.Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 14:43:
[...]
maar ik had zelf ook een betaald 24 MB Elite abonnement tot december 2008.
Ik heb als 'gewoon' geregistreerd gebruiker slechts 1 korte reply gegeven van 1 zinnetje op een posting die daar werdt geplaatst
Mijn betaalde geld beschouw ik als verloren want met het geld van de eerste abonnementen is xsnews betaald en de geheraktiveerde abonnementen draaiden op de inkomsten van de nieuwe abonnementen. dat dit niet voldoende opbracht kunnen we nu zelf allemaal bedenken want als je naar de transitprijzen van Xentech kijkt zie je dat het best wel een beste berg muntjes is.
Ik ben het met de meeste eens dat Tom een slechte ondernemer is en dat hij met zijn handelen een berg mensen benadeelt heeft (inclusief mezelf) en ik denk dat iedereen gewoon moet kijken wat zijn of haar rechtsbijstandverzekering kan betekenen.
Rene
Een abonnement nemen is een eigen keuze geweest van Vartax. Begrijpelijke keuze gezien de beloften en de goede werking in het begin.
Ik heb daar inderdaad ook vrijwillig gezeten en als tegenprestatie (kort nadat Newscacher gestart was) ook een gratis account gekregen. Daar is niets mis mee lijkt me.
Maar waar wel iets mis mee is, is datgene wat Vartax ook al aankaartte. Als je een team hebt wat probeert de zaken in goede orde te leiden en probeert mensen zo goed mogelijk te helpen en te beantwoorden op een nette manier, dan zorg je ook dat zo'n team op zijn minst de benodigde info heeft om de mensen mee te helpen.
De partner accounts waren al plots zonder enige aankondiging in 1x gewoon afgesloten, hetgeen mijns inziens ook niet de juiste manier van handelen was.
Daarnaast moest o.a. ikzelf bijv. in een quote van Strangerke of iemand anders op het forum lezen, dat Tom plannen had om wellicht te stoppen ermee. Dat is dus al geen manier van doen mijns inziens.
Dan ga je jezelf vragen stellen. Daarop kwam er maar geen bericht over die geheractiveerde accounts, ondanks een gestuurde email. En de klachten groeiden logischerwijs.
Op dat moment had ik al besloten te vertrekken als het niet zou zijn opgelost voor het weekend want op zo'n manier wil ik niet bezig zijn voor iemand. Mensen die me kennen weten dat ik klantvriendelijk en klantgericht te werk wens gaan, maar dat kan niet als je overal over in het ongewisse word gelaten en dan pas ik er voor, want uiteindelijk word je ook nog eens vaak als team lid voor dingen aangekeken waar je niets aan kunt doen.
Helaas is er geen oplossing gekomen maar een algehele stopzetting, die ik ook via via heb moeten vernemen, maar misschien wel net een paar minuten eerder als anderen maar omdat op dat moment het forum nog open was wilde ik Tom nog het voordeel van de twijfel geven, omdat hij na de eerste keer ook alles op alles heeft gezet en veel werk heeft verricht om door te starten.
Toen het forum vrij kort daarna ook afgesloten werd wist ik definitief genoeg en heb daarom ook hier gelijk de melding gemaakt zodat de mensen hier tenminste meteen ook wisten waar ze aan toe waren.
Het spijt me zeer (ondanks dat wij er als team niets aan kunnen doen) dat het op deze manier gelopen is.
Ik heb daar inderdaad ook vrijwillig gezeten en als tegenprestatie (kort nadat Newscacher gestart was) ook een gratis account gekregen. Daar is niets mis mee lijkt me.
Maar waar wel iets mis mee is, is datgene wat Vartax ook al aankaartte. Als je een team hebt wat probeert de zaken in goede orde te leiden en probeert mensen zo goed mogelijk te helpen en te beantwoorden op een nette manier, dan zorg je ook dat zo'n team op zijn minst de benodigde info heeft om de mensen mee te helpen.
De partner accounts waren al plots zonder enige aankondiging in 1x gewoon afgesloten, hetgeen mijns inziens ook niet de juiste manier van handelen was.
Daarnaast moest o.a. ikzelf bijv. in een quote van Strangerke of iemand anders op het forum lezen, dat Tom plannen had om wellicht te stoppen ermee. Dat is dus al geen manier van doen mijns inziens.
Dan ga je jezelf vragen stellen. Daarop kwam er maar geen bericht over die geheractiveerde accounts, ondanks een gestuurde email. En de klachten groeiden logischerwijs.
Op dat moment had ik al besloten te vertrekken als het niet zou zijn opgelost voor het weekend want op zo'n manier wil ik niet bezig zijn voor iemand. Mensen die me kennen weten dat ik klantvriendelijk en klantgericht te werk wens gaan, maar dat kan niet als je overal over in het ongewisse word gelaten en dan pas ik er voor, want uiteindelijk word je ook nog eens vaak als team lid voor dingen aangekeken waar je niets aan kunt doen.
Helaas is er geen oplossing gekomen maar een algehele stopzetting, die ik ook via via heb moeten vernemen, maar misschien wel net een paar minuten eerder als anderen maar omdat op dat moment het forum nog open was wilde ik Tom nog het voordeel van de twijfel geven, omdat hij na de eerste keer ook alles op alles heeft gezet en veel werk heeft verricht om door te starten.
Toen het forum vrij kort daarna ook afgesloten werd wist ik definitief genoeg en heb daarom ook hier gelijk de melding gemaakt zodat de mensen hier tenminste meteen ook wisten waar ze aan toe waren.
Het spijt me zeer (ondanks dat wij er als team niets aan kunnen doen) dat het op deze manier gelopen is.
Greetings, Black Tiger
Verwijderd
En weg is je complete flame.Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 17:27:
[...]
Nee niet bepaald, dat heb ik op newscacher ook nooit gedaan.
En ga me nou niet vertellen dat jij je altijd netjes hebt gedragen, altijd vriendelijk was
Beschouw dit maar meteen als je waarschuwing om wat in te dammen.
[ Voor 44% gewijzigd door IEF op 20-07-2008 19:59 ]
Verwijderd
Hm...Leuk dat je dat als dreigen ziet. Ik zie het meer als informeren. Ikzelf was niet zozeer van plan acties te ondernemen, het ging er meer om dat jij geen ban kreeg of iets dergelijks, er was namelijk al een report over jou binnen gekomen.Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 19:54:
[...]
Dat is evengoed geen reden om beginnen dreigen enzo , ik denk toch dat we een geldige reden hadden om te klagen , niet dan ????? (Of ga je het nu nog altijd voor jou goeie vriend Tom opnemen)
Hij heeft jou ook al heel goed opgeleid . want je kan toch al net zo hard te liegen als TOM door te zeggen dat 't niet waar is. (zie => http://img137.imageshack.us/my.php?image=naamloosoq5.jpg )
Of was 't gewoon een beetje baas spelen , even laten zien dat je met je 16 jaar toch iets meer te zeggen hebt dan andere leden op 't forum ?????
En als ik zo het bericht lees is het een vriendelijk bericht.
Punt is. Tom is een slechte zakenman, ik heb veel voor hem gedaan, forum op orde proberen te houden, logo's gemaakt ( en zelfs nog de PSD's gestuurd, achteraf was dat stom ).
Hij heeft ons echter nooit duidelijk ingelicht over de stand van zaken, sterker nog, wij moesten het in 90 % van de gevallen van een klant horen of op dit forum lezen.
Je komt in mijn ogen veels te laat met deze info. Echt mosterd na de maaltijd mentaliteit.Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 20:22:
[...]
Hm...Leuk dat je dat als dreigen ziet. Ik zie het meer als informeren. Ikzelf was niet zozeer van plan acties te ondernemen, het ging er meer om dat jij geen ban kreeg of iets dergelijks, er was namelijk al een report over jou binnen gekomen.
Punt is. Tom is een slechte zakenman, ik heb veel voor hem gedaan, forum op orde proberen te houden, logo's gemaakt ( en zelfs nog de PSD's gestuurd, achteraf was dat stom ).
Hij heeft ons echter nooit duidelijk ingelicht over de stand van zaken, sterker nog, wij moesten het in 90 % van de gevallen van een klant horen of op dit forum lezen.
Gezien de vele klachten in dit forum over Tom, had je dit grotendeels kunnen voorspellen/zien.
Maar toen jij/jullie daar werkten, bleven jullie Tom in ere houden
Meerdere hebben al in dit forum voorspelt dat het opnieuw mis zou gaan na de herstart en zo geschiedde
Punt is: ik vind het voor de gedupeerden die het niet konden weten erg sneu dat het op de Grote Told You So-Show is uitgelopen. Maar jij moet al veel eerder iets geroken hebben. Dat je niet iedere anonieme roddel op een forum serieus neemt is netjes van je, maar ik hoop dat je inziet dat oplichters kunnen blijven werken omdat er altijd wel mensen zijn die hun twijfels opzij zetten en de oplichter een hand boven het hoofd blijven houden. Gedane zaken nemen geen keer enzo, maar doe er je voordeel mee voor de toekomst. Soms is de consequentie van iemand blijven steunen tegen beter weten in dat je achteraf verwijten krijgt. Nu kijken mensen jou ook scheef aan, terwijl je net zo goed het schip in gegaan bent.Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 20:22:
Verwijderd
Zo'n report zal wel van iedereen zijn binnengekomen die ook maar iets kritiek heeft , want zoals we ondertussen al weten is dat iets waar TOM helemaal niet tegen kan .Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 20:22: er was namelijk al een report over jou binnen gekomen.
Ik heb ook niet gezegd dat je niet vriendelijk was, maar dat "let op met wat je zegt , of we moeten maatregelen treffen" komt bij mij toch dreigend over
Dat wist je allemaal ookal nadat ze vorige keer meer dan een maand platlagen want toen "werktte" je ookal voor hem . En nog ga je een tweede keer terug voor hem "werken" om weeral mensen helpen te belazerenVerwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 20:22:

Het is idd een vriendelijk bericht met een dreigement erin. Als je wilde voorkomen dat ie een ban kreeg, had je dat toen al moeten zeggen en niet achteraf gaan draaien en twistenVerwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 20:22:
[...]
Hm...Leuk dat je dat als dreigen ziet. Ik zie het meer als informeren. Ikzelf was niet zozeer van plan acties te ondernemen, het ging er meer om dat jij geen ban kreeg of iets dergelijks, er was namelijk al een report over jou binnen gekomen.

...en als je er inderdaad niet achter stond waarvoor mensen werden gebanned of berichten werden gewist, dan had je toen toch al de conclusie moeten trekken dat je daar niets mee te maken wilde hebben?thefxr schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 23:16:
[...]
Het is idd een vriendelijk bericht met een dreigement erin. Als je wilde voorkomen dat ie een ban kreeg, had je dat toen al moeten zeggen en niet achteraf gaan draaien en twisten
Ik snap sowieso niet dat jullie je tijd stoppen in het onderhouden van een site waar Tom veel geld mee hoopt te verdienen,maar waar hij jullie niet in laat delen. Al helemaal niet na zijn commentaar op jou na de eerste crash.
Door het forum 'netjes' te houden en (terechte) kritiek te verwijderen kregen ook potentiele nieuwe gebruikers het beeld dat het allemaal wel goed liep. Zelfs een dag voor het voor de tweede keer op zwart ging meldden zich nog nieuwe abonnees aan. Hadden jullie op het forum de ontrevreden klanten gewoon hun gal laten spuien, dan was het voor iedereen duidelijk geweest dat het een zinkend schip was.
Ik weet niet wie wat gedaan heeft, maar na de eerste keer dat NC op zwart ging (voor onbepaalde tijd) alle berichten wissen waarin mensen zeiden dat ze recht hadden op teruggave van geld, dat vind ik nog steed meewerken aan Toms criminele praktijken. Ze hadden en hebben dat recht gewoon, maar Tom vindt dat als hij het geld niet meer heeft omdat hij zo'n flutondernemer is, dat hij dan ook geen verplichting meer heeft om mensen terug te betalen of uit eigen zak diensten te verlenen.
Zolang hij niet voor de tweede keer failliet verklaard wordt, maar hij mensen toch niet hun geld teruggeeft blijft het voor mij een oplichter en een dief. En helaas vindt zo iemand altijd wel naive pubertjes om hem bij zijn praktijken te helpen.
Laten we hopen dat je er wat van geleerd hebt. Ik in ieder geval wel.
Wat een onzin. Als je moet gaan leven of werken naar voorspellingen die elders gedaan worden kun je wel ophouden want over elke adsl provider (om maar een voorbeeld te noemen) worden er voorspellingen gedaan, klachten geschreven etc.Maar toen jij/jullie daar werkten, bleven jullie Tom in ere houden
Meerdere hebben al in dit forum voorspelt dat het opnieuw mis zou gaan na de herstart en zo geschiedde
Dit forum is geen helderziende en als er hier zo'n voorspelling word gedaan dan wil dat niet zeggen dat deze ook uit komt, dat zou nogal apart zijn. En dan zou Alice ondertussen ook al failliet zijn denk ik.:)
Daarnaast moet je hier toevallig dan ook maar lid zijn en/of lezen. Teveel onvoorspelbare en onzinnige facturen dus.
Verder is het de taak van het team om de zaken op orde te houden en de eigenaar ook in ere te houden c.q. hand boven het hoofd te houden als je zelf denkt dat hij zijn best aan het doen is en die gedachte was er wel degelijk.
Mede gezien zijn online uren in msn bijv. was wel te merken dat hij heel veel bezig is geweest met scripten onder andere, compensatie van de mensen, inzet om de boel op 100 dagen retentie goed te krijgen, plannen voor een backup site met eenvoudiger accounts....etc.
V.w.b. het "dreigement" waar strangerke en anderen het over hebben, ook dat woord is lachwekkend. Je kunt nu hier wel oordelen maar hebben jullie ook de andere posts van strangerke op het forum aldaar gezien? Een andere provider had hem vermoedelijk al lang een ban gegeven.
De manier waarop hij communiceerde daar wat op zijn zachts gezegd erg bot en dan hou ik me nog in. Zelfs hier op tWeakers staat al een waarschuwing over het moddergooien. En dat zou je op een zakelijke site dan wel moeten toelaten? Wake up!
En toch werd het toegelaten, hetgeen dus ook al aangeeft dat men best kritiek mocht geven en niet zomaar kritiek. Maar op een gegeven moment werd het te gek dus het is heel normaal als een moderator dan een waarschuwing uitgeeft.
Schijnbaar heb je het forum al lang niet meer bezocht want de berichten bleven gewoon staan en er waren twee plaatsen waarin mensen zich beklaagden, o.a. het topic waar strangerke zo tekeer ging.Hadden jullie op het forum de ontrevreden klanten gewoon hun gal laten spuien, dan was het voor iedereen duidelijk geweest dat het een zinkend schip was.
Wij zelf hebben trouwens geen onderwerpen verwijderd in elk geval ikzelf zeker niet. Tom heeft er wel de nodige weggehaald. Zakelijk gezien vind ik dat ook niet erg als je soms de inhoud van die berichten zag. Ga eens een ander forum zoeken van een echt bedrijf waar ze het wel laten staan, dan kom je denk ik van een koude kermis thuis.
Dat is ook net de reden dat veel bedrijven gewoon geen forum op zetten, om dit soort fratsen te voorkomen.
Want mensen hebben niet geleerd het eerst eens netjes onderling proberen te regelen, zo gauw er iets niet bevalt, dan spuien ze meteen met gal, maar wel voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten!
Ook dit vindt ik weer belachelijk om hier Yorick op aan te vallen. Hij mag misschien jong zijn, maar hiermee geef je ook een bepaalde mening ten opzichte van de rest van het team af, maar je valt wel iemand aan die gezien zijn leeftijd niet echt geleerd heeft zich te verdedigen en dat vind ik niet netjes.En helaas vindt zo iemand altijd wel naive pubertjes om hem bij zijn praktijken te helpen.
Daarnaast kan niemand ontkennen dat het vertrouwen ook weer gewekt werd, toen bij de tweede opstart de mensen die al betaald hadden, gecompenseerd werden. Want dat is bijv. iets wat ikzelf wel in de gaten gehouden heb, want zou dat niet gebeurd zijn, dan had je inderdaad kunnen ruiken dat er iets niet in de haak was.
En een boel van die gecompenseerde mensen hebben ook dankbare berichten geschreven.
Daarmee wil ik v.w.b. de gang van zaken niets goedpraten, maar wel aangeven dat het onzin is dat men nu zou uit moeten gaan van voorspellingen hier of elders of dat je naief zou zijn of wat dan ook.
Er is echt wel over na gedacht in hoeverre we mee zouden gaan. Voor de er in gestopte tijd kregen we gratis usenet dus ook dat is geen slechte deal.
Hij niet en ook geen ander. Je zou zelf in het team gezeten moeten hebben trouwens om dat al uberhaupt te kunnen bepalen. Er viel niets te ruiken, alles liep, Tom is nogal impulsief, doet het liefst scripten en dan kan het al vlug eens zijn dat ergens een fout in sluipt en iets er even uit ligt.Maar jij moet al veel eerder iets geroken hebben
Echt lont ruiken kon iedereen op hetzelfde moment als wij dat ook konden, en dat was het moment dat Tom eindelijk na aandringen aangaf het om 18.00 uur weer hopelijk in orde te hebben en toen bleek dat het de dag erna nog steeds niet in orde was.
Toch heeft het toen weer even gewerkt een paar uren met die geheractiveerde accounts.
Maar voor ons was er echt niets eerder te ruiken dan voor ieder ander, omdat wij net zo min informatie kregen als ieder ander.
Behalve dan van bijv. een plan voor zo'n nieuwe site misschien voor eenvoudige accounts en daar kun je niets uit afleiden. Negatieve info kreeg je niet, ook wij niet.
Greetings, Black Tiger
jaja, lekker achteraf dingen recht te proberen praten die al lang krom waren, nu achteraf komt pas alles uit, maar toen de zaak nog draaide heb ik hier geen post van je gezien.Black Tiger 63 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 02:35:
[...]
Wat een onzin. Als je moet gaan leven of werken naar voorspellingen die elders gedaan worden kun je wel ophouden want over elke adsl provider (om maar een voorbeeld te noemen) worden er voorspellingen gedaan, klachten geschreven etc.
Dit forum is geen helderziende en als er hier zo'n voorspelling word gedaan dan wil dat niet zeggen dat deze ook uit komt, dat zou nogal apart zijn. En dan zou Alice ondertussen ook al failliet zijn denk ik.:)
Daarnaast moet je hier toevallig dan ook maar lid zijn en/of lezen. Teveel onvoorspelbare en onzinnige facturen dus.
Verder is het de taak van het team om de zaken op orde te houden en de eigenaar ook in ere te houden c.q. hand boven het hoofd te houden als je zelf denkt dat hij zijn best aan het doen is en die gedachte was er wel degelijk.
Mede gezien zijn online uren in msn bijv. was wel te merken dat hij heel veel bezig is geweest met scripten onder andere, compensatie van de mensen, inzet om de boel op 100 dagen retentie goed te krijgen, plannen voor een backup site met eenvoudiger accounts....etc.
V.w.b. het "dreigement" waar strangerke en anderen het over hebben, ook dat woord is lachwekkend. Je kunt nu hier wel oordelen maar hebben jullie ook de andere posts van strangerke op het forum aldaar gezien? Een andere provider had hem vermoedelijk al lang een ban gegeven.
De manier waarop hij communiceerde daar wat op zijn zachts gezegd erg bot en dan hou ik me nog in. Zelfs hier op tWeakers staat al een waarschuwing over het moddergooien. En dat zou je op een zakelijke site dan wel moeten toelaten? Wake up!
En toch werd het toegelaten, hetgeen dus ook al aangeeft dat men best kritiek mocht geven en niet zomaar kritiek. Maar op een gegeven moment werd het te gek dus het is heel normaal als een moderator dan een waarschuwing uitgeeft.
[...]
Schijnbaar heb je het forum al lang niet meer bezocht want de berichten bleven gewoon staan en er waren twee plaatsen waarin mensen zich beklaagden, o.a. het topic waar strangerke zo tekeer ging.
Wij zelf hebben trouwens geen onderwerpen verwijderd in elk geval ikzelf zeker niet. Tom heeft er wel de nodige weggehaald. Zakelijk gezien vind ik dat ook niet erg als je soms de inhoud van die berichten zag. Ga eens een ander forum zoeken van een echt bedrijf waar ze het wel laten staan, dan kom je denk ik van een koude kermis thuis.
Dat is ook net de reden dat veel bedrijven gewoon geen forum op zetten, om dit soort fratsen te voorkomen.
Want mensen hebben niet geleerd het eerst eens netjes onderling proberen te regelen, zo gauw er iets niet bevalt, dan spuien ze meteen met gal, maar wel voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten!
[...]
Ook dit vindt ik weer belachelijk om hier Yorick op aan te vallen. Hij mag misschien jong zijn, maar hiermee geef je ook een bepaalde mening ten opzichte van de rest van het team af, maar je valt wel iemand aan die gezien zijn leeftijd niet echt geleerd heeft zich te verdedigen en dat vind ik niet netjes.
Daarnaast kan niemand ontkennen dat het vertrouwen ook weer gewekt werd, toen bij de tweede opstart de mensen die al betaald hadden, gecompenseerd werden. Want dat is bijv. iets wat ikzelf wel in de gaten gehouden heb, want zou dat niet gebeurd zijn, dan had je inderdaad kunnen ruiken dat er iets niet in de haak was.
En een boel van die gecompenseerde mensen hebben ook dankbare berichten geschreven.
Daarmee wil ik v.w.b. de gang van zaken niets goedpraten, maar wel aangeven dat het onzin is dat men nu zou uit moeten gaan van voorspellingen hier of elders of dat je naief zou zijn of wat dan ook.
Er is echt wel over na gedacht in hoeverre we mee zouden gaan. Voor de er in gestopte tijd kregen we gratis usenet dus ook dat is geen slechte deal.
[...]
Hij niet en ook geen ander. Je zou zelf in het team gezeten moeten hebben trouwens om dat al uberhaupt te kunnen bepalen. Er viel niets te ruiken, alles liep, Tom is nogal impulsief, doet het liefst scripten en dan kan het al vlug eens zijn dat ergens een fout in sluipt en iets er even uit ligt.
Echt lont ruiken kon iedereen op hetzelfde moment als wij dat ook konden, en dat was het moment dat Tom eindelijk na aandringen aangaf het om 18.00 uur weer hopelijk in orde te hebben en toen bleek dat het de dag erna nog steeds niet in orde was.
Toch heeft het toen weer even gewerkt een paar uren met die geheractiveerde accounts.
Maar voor ons was er echt niets eerder te ruiken dan voor ieder ander, omdat wij net zo min informatie kregen als ieder ander.
Behalve dan van bijv. een plan voor zo'n nieuwe site misschien voor eenvoudige accounts en daar kun je niets uit afleiden. Negatieve info kreeg je niet, ook wij niet.
Anderen en ik, hebben iig veel eerder aangegeven dat jullie voor een oplichter werkte, dit werd ook gestaafd door de vele links.
Als je mensen zo graag wil helpen, had je beter in een bejaardentehuis kunnen gaan werken voor niks.
Ik zie Tom er nog voor aan, dat hij jullie de schuld gaat geven van de slechte bedrijfsuitvoering.
Je bent of erg naief geweest, of gewoon stom/blind. De bedrijven die je hierboven opnoemt zijn wel legaal geregistreerde bedrijven met btw en KvK en landelijke bekendheid.
Dat bedrijf van Tom was gewoon illegaal, nergens geregistreerd. Een vergelijking van niks.
Waarom wilde je eigenlijk daar gratis werken,om lekker de baas te kunnen spelen?
Snap je niet dat je hebt meegeholpen om mensen van hun geld te beroven, medeplichtig aan oplichting?
Bij de rechter hoef je iig niet aan te komen met de bovenstaande argumenten.
Die zegt gewoon dat je als werknemer ook onderzoeksplicht had. Ongeacht of je loon kreeg of niet.
Ik vind dat je wel voor een dubbeltje op de eerste rang kan zitten, aangezien Tom geen belastingen hoeft te betalen en personeel in dienst heeft wat niks kost.
Tjongejonge moet je daarvoor m'n hele bericht quoten? Nooit van net-etiquette gehoord?
Ik ben hier pas komen schrijven toen ik hoorde over deze discussie en met name het feit dat men nu over de teamleden aan het vallen was.
En wat komt dan achteraf pas uit? Dat wij ook niet over negatieve dingen geinformeerd werden? Moeten we dat dan wereldwijd bekend maken? Dat doet geen hond.
Ik praat helemaal niets recht v.b.w. Tom zijn zaken, ik zet alleen even feiten recht omtrent het team.
Ik ben alleen pissed dat men hier over een 15 jarige heen gaat vallen. Op die leeftijd hoor je in mijn optiek geen moderator te zijn, zeker niet als je zakelijk met klanten om moet gaan, maar het is wel een team-maatje geweest en dan is het niet leuk te zien hoe men hier met hem om gaat.
En lezen heb je ook moeite mee want in mijn eerste bericht schreef ik dat het mij ging om het klantencontact. Baasje spelen? Pfff... jij hebt klaarblijkelijk geen enkel idee in hoeveel forums ik mijn handjes heb zitten. De baas spelen heb ik echt niet nodig hoor.
Ik ben geenszins medeplichting en als iemand zich happy voelt door mij aan te klagen moet ie dat vooral gaan doen, lig er niet wakker van. Ik heb helemaal niet meegeholpen mensen van geld te beroven. In elk geval zeker niet willens en wetens anders had ik er niet gezeten.
Als teamlid doe je forum support. Op geen enkele wijze heb ik klanten aangetrokken in die hoedanigheid, danwel op andere wijze mensen van hun geld beroofd danwel daarbij meegeholpen.
Dat Tom een aantal jaren geleden mensen had opgelicht wist ik al voordat newscacher de eerste keer gestart was, dus daar hoef ik echt niet voor op het forum te zijn hier.
Maar ja, gezien er van Tom al enkele jaren niets meer te horen viel gaf ik hem het voordeel van de twijfel. Mensen kunnen veranderen, zeker als ze uit het verleden iets geleerd hebben. De herstart heeft bevestigt dat hij echt wilde proberen anders had ie meteen de eerste keer al blijvend gestopt, had ie mooi geld verdiend gehad.
Blijkt achteraf dat ie dus toch niet veranderd is, bijzonder vervelend, maar niet mijn schuld.
Ik ben niet eens werknemer danwel geweest. Daarnaast loop ik zoals gezegd al wat langer mee en ben ik me na het uitschakelen van e.e.a. ook even gaan informeren. Er is niemand die me juridisch iets kan maken. Zou ook van de gekke zijn.
Ik voel erg mee met de benadeelden, maar meer kan ik niet doen, noch een van de anderen.
Wie daar geen genoegen aan heeft, dan klinkt het misschien bot, maar dat is dan jammer.
Wat mij betreft heb ik de zaken uitgelegd, men weet dat wij ook niets wisten noch konden vermoeden, ieder mag er verder zijn eigen mening over hebben. Veranderen kunnen we het toch niet. Maar het fatsoen moet hier ook nog gezocht worden.
Ga mij of yorick niet aanvallen, ga Tom zoeken en hem aanvallen met mailings en commentaar, dat is de boosdoener, niet wij.
Logisch, ik kwam hier ook helemaal niet lezen. Dat hij in het verleden mensen opgelicht heeft wist ik ook al voordat ik er begonnen was. Wil niet zeggen dat iemand zich niet na jaren verandert kan hebben.jaja, lekker achteraf dingen recht te proberen praten die al lang krom waren, nu achteraf komt pas alles uit, maar toen de zaak nog draaide heb ik hier geen post van je gezien.
Anderen en ik, hebben iig veel eerder aangegeven dat jullie voor een oplichter werkte, dit werd ook gestaafd door de vele links.
Ik ben hier pas komen schrijven toen ik hoorde over deze discussie en met name het feit dat men nu over de teamleden aan het vallen was.
En wat komt dan achteraf pas uit? Dat wij ook niet over negatieve dingen geinformeerd werden? Moeten we dat dan wereldwijd bekend maken? Dat doet geen hond.
Ik praat helemaal niets recht v.b.w. Tom zijn zaken, ik zet alleen even feiten recht omtrent het team.
Ik ben alleen pissed dat men hier over een 15 jarige heen gaat vallen. Op die leeftijd hoor je in mijn optiek geen moderator te zijn, zeker niet als je zakelijk met klanten om moet gaan, maar het is wel een team-maatje geweest en dan is het niet leuk te zien hoe men hier met hem om gaat.
Kinderachtige reactie. Ik zit misschien al langer in het forum gebeuren dan jij internet hebt en dat is over het algemeen allemaal gratis en vrijwilligerswerk. Voor niks gaat de zon op en dat weet jij ook. Ik had gratis usenet, dus helemaal gratis was het niet dat is al meermaals aangegeven.Als je mensen zo graag wil helpen, had je beter in een bejaardentehuis kunnen gaan werken voor niks.
En lezen heb je ook moeite mee want in mijn eerste bericht schreef ik dat het mij ging om het klantencontact. Baasje spelen? Pfff... jij hebt klaarblijkelijk geen enkel idee in hoeveel forums ik mijn handjes heb zitten. De baas spelen heb ik echt niet nodig hoor.
Ik ben geenszins medeplichting en als iemand zich happy voelt door mij aan te klagen moet ie dat vooral gaan doen, lig er niet wakker van. Ik heb helemaal niet meegeholpen mensen van geld te beroven. In elk geval zeker niet willens en wetens anders had ik er niet gezeten.
Als teamlid doe je forum support. Op geen enkele wijze heb ik klanten aangetrokken in die hoedanigheid, danwel op andere wijze mensen van hun geld beroofd danwel daarbij meegeholpen.
Dat Tom een aantal jaren geleden mensen had opgelicht wist ik al voordat newscacher de eerste keer gestart was, dus daar hoef ik echt niet voor op het forum te zijn hier.
Maar ja, gezien er van Tom al enkele jaren niets meer te horen viel gaf ik hem het voordeel van de twijfel. Mensen kunnen veranderen, zeker als ze uit het verleden iets geleerd hebben. De herstart heeft bevestigt dat hij echt wilde proberen anders had ie meteen de eerste keer al blijvend gestopt, had ie mooi geld verdiend gehad.
Blijkt achteraf dat ie dus toch niet veranderd is, bijzonder vervelend, maar niet mijn schuld.
LoL... echt juridisch onderlegt ben je ook niet zie ik.:)Bij de rechter hoef je iig niet aan te komen met de bovenstaande argumenten.
Die zegt gewoon dat je als werknemer ook onderzoeksplicht had. Ongeacht of je loon kreeg of niet.
Ik ben niet eens werknemer danwel geweest. Daarnaast loop ik zoals gezegd al wat langer mee en ben ik me na het uitschakelen van e.e.a. ook even gaan informeren. Er is niemand die me juridisch iets kan maken. Zou ook van de gekke zijn.
Ik voel erg mee met de benadeelden, maar meer kan ik niet doen, noch een van de anderen.
Wie daar geen genoegen aan heeft, dan klinkt het misschien bot, maar dat is dan jammer.
Wat mij betreft heb ik de zaken uitgelegd, men weet dat wij ook niets wisten noch konden vermoeden, ieder mag er verder zijn eigen mening over hebben. Veranderen kunnen we het toch niet. Maar het fatsoen moet hier ook nog gezocht worden.
Ga mij of yorick niet aanvallen, ga Tom zoeken en hem aanvallen met mailings en commentaar, dat is de boosdoener, niet wij.
Greetings, Black Tiger
Hoe moet het nu verder met de gedupeerden? Moeten die hun verlies maar nemen? Of ga je Tom daar nog eens ff over aan spreken? Lijkt me wel zo verantwoordelijk
Wij kunnen hem iig niet meer bereiken!
Wij kunnen hem iig niet meer bereiken!
Kijk, dat noem ik nu een constructieve bijdrage. Hoe moet het nu verder?
Men kan natuurlijk zijn verlies nemen, maar dan ben je snel uitgesch*ten eigenlijk en dan komt Tom er ook zomaar mee weg, lijkt me geen goed plan.
Het beste kunnen we gezamenlijk kijken naar mogelijkheden. Wat die zijn weet ik ook niet.
Of Tom nog met me wil spreken na mijn berichten hier op Tweakers weet ik niet, maar als men daar interesse in heeft wil ik best een mail naar hem versturen en hem hierop aanspreken als dat email adres nog werkt. Dat is inderdaad iets wat ik wel nog kan doen om de gedupeerden te helpen en daar ben ik ook graag toe bereid.
Ik ben echter bang dat er net als verleden keer geen financien meer aanwezig zullen zijn om mensen schadeloos te stellen want verleden keer heeft hij ze middels usenet accounts schadeloos gesteld.
Tom zit dan wel in Suriname, maar of hij daar geheel onbereikbaar is voor de juridische arm weet ik nog niet zeker. Van een kale kip kun je echter niets plukken, maar proberen kan altijd uiteraard.
Dus als men ideeën heeft, in elk geval ondergetekende is bereid om met jullie mee te denken en te helpen waar dat mogelijk is. Een email lijkt me dan een eenvoudig begin.
Als we gezamenlijk even kijken welke tekst we er graag in hebben is dat geen enkel probleem.
Vermits het maar een nette mail wordt, want een botte mail of een mail met scheldwoorden zal bij Tom gelijk /dev/null in gaan.
Men kan natuurlijk zijn verlies nemen, maar dan ben je snel uitgesch*ten eigenlijk en dan komt Tom er ook zomaar mee weg, lijkt me geen goed plan.
Het beste kunnen we gezamenlijk kijken naar mogelijkheden. Wat die zijn weet ik ook niet.
Of Tom nog met me wil spreken na mijn berichten hier op Tweakers weet ik niet, maar als men daar interesse in heeft wil ik best een mail naar hem versturen en hem hierop aanspreken als dat email adres nog werkt. Dat is inderdaad iets wat ik wel nog kan doen om de gedupeerden te helpen en daar ben ik ook graag toe bereid.
Ik ben echter bang dat er net als verleden keer geen financien meer aanwezig zullen zijn om mensen schadeloos te stellen want verleden keer heeft hij ze middels usenet accounts schadeloos gesteld.
Tom zit dan wel in Suriname, maar of hij daar geheel onbereikbaar is voor de juridische arm weet ik nog niet zeker. Van een kale kip kun je echter niets plukken, maar proberen kan altijd uiteraard.
Dus als men ideeën heeft, in elk geval ondergetekende is bereid om met jullie mee te denken en te helpen waar dat mogelijk is. Een email lijkt me dan een eenvoudig begin.
Als we gezamenlijk even kijken welke tekst we er graag in hebben is dat geen enkel probleem.
Vermits het maar een nette mail wordt, want een botte mail of een mail met scheldwoorden zal bij Tom gelijk /dev/null in gaan.
Greetings, Black Tiger
Als je *iets* verder gekeken zou hebben zou je gezien hebben dat webconnect, webgeneral en z'n surinaamse plannetjes allemaal diverse doorstarts hebben gemaakt. Ik denk, zonder dat ik de pretentie heb de amateurpsycholoog uit te kunnen gaan hangen, dat Tom het niet kwaadaardig bedoeld, maar dat 'ie zich verkijkt in de verplichtingen en z'n gevoel voor 'de markt'.Black Tiger 63 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 03:24:
Logisch, ik kwam hier ook helemaal niet lezen. Dat hij in het verleden mensen opgelicht heeft wist ik ook al voordat ik er begonnen was. Wil niet zeggen dat iemand zich niet na jaren verandert kan hebben.
Als je klein bent is de inkoop van je product duur. Als je groot bent wordt het snel veel goedkoper. Als je groei snel genoeg is kun je voordat de deurwaarder langskomt de schaal bereiken die je in staat stelt de prijzen waar te maken waarmee je je eerste klanten gelokt hebt. (Waarom denk je dat trial-accounts wel bleven werken?) Dat is in feite wat Eweka en Tweaknews gefinancieerd heeft. Hun groei was zo spectaculair snel dat ze de vereiste schaal bereikt hebben voordat hun financieele verplichtingen een probleem werden. Tom hoopt -inmiddels al tien jaar- dat ook een keer te kunnen flikken, maar mist het gevoel voor de markt om daarmee binnen te kunnen lopen. Als 'ie dit in 2005 gedaan zou hebben zou 'ie nu met een paar miljoen op de bank op een strand gezeten hebben. Idem ditto met webconnect en webgeneral. Goed plan, maar een paar jaar te laat. Vuurwerk en WideXS waren 'm voor en de jongens daarachter zitten nu met de problemen van een te kleine garage om al je mercedessen te stallen of een lekkend zwembad in de tuin. (Er liggen nu een paar mensen dubbel..)
En om het maar even in het belachelijke te trekken: Ik voorspel dat Tom volgend jaar met een Hyves-kloon komt, en het jaar daarop een Nederlands alternatief voor twitter wil gaan bieden.
Verwijderd
Ik zal dan ook maar eens reageren!
Ben vanaf dag 1 bij het hele verhaal betrokken (als klant) en dus ook gedupeerd!!!
Sterker nog: De eerste weken waren mijn persoonlijke gegevens gekoppeld aan verschillende gebruikers op dat forum!!! Alleen al voor dat feit had ik hem via de wet op privacy een proces kunnen aanhangen. Weken heeft het geduurd voordat dit "euveltje" was verholpen.
Voorwat betreft de modjes: De eerste is er zelf 2(!!!) keer in getrapt en liep op het forum maar te jammeren dat Tom hem er de eerste keer uitgeknikkert had. (Ik zie een van z'n laatste opmerkingen nog voor me toen Tom een nieuwe layout aankondigde: Wel mooie site zeg....) Mag ik ffe??? Die zat er dus tot aan z'n oksels in. Bah.
Die 2e mod, tja, die ken ik. maar had alles kunnen weten. Had dus beter bij het satellietgebeuren kunnen blijven. Maar al met al, de enige die 'n beetje verstand gebruikt.
Reageren via e-mail naar Tom? Schijnbaar toch NIETS geleerd. Of is het dan de bedoeling dat we 'n beetje lief lopen te bedelen?? Nog niet misschien!!
Ik ben er veel meer voor om dat figuur virtueel te blijven "stalken" en overal te pas en te onpas waar hij ook opduikt op internet, compleet de grond in te boren en de mensen waarschuwen. Hij mag NOOIT meer een poot aan de grond krijgen. Overal moet zijn naam rondgestrooit worden gekoppelt aan een waarschuwing.
Dit is dus NIET de eerste keer dat ik Tom en zijn praktijken aanval, maar zoals jullie allemaal wel weten is zijn forum vanaf dag 1 gecensureerd en zijn al mijn berichten consequent verwijderd.
Ben vanaf dag 1 bij het hele verhaal betrokken (als klant) en dus ook gedupeerd!!!
Sterker nog: De eerste weken waren mijn persoonlijke gegevens gekoppeld aan verschillende gebruikers op dat forum!!! Alleen al voor dat feit had ik hem via de wet op privacy een proces kunnen aanhangen. Weken heeft het geduurd voordat dit "euveltje" was verholpen.
Voorwat betreft de modjes: De eerste is er zelf 2(!!!) keer in getrapt en liep op het forum maar te jammeren dat Tom hem er de eerste keer uitgeknikkert had. (Ik zie een van z'n laatste opmerkingen nog voor me toen Tom een nieuwe layout aankondigde: Wel mooie site zeg....) Mag ik ffe??? Die zat er dus tot aan z'n oksels in. Bah.
Die 2e mod, tja, die ken ik. maar had alles kunnen weten. Had dus beter bij het satellietgebeuren kunnen blijven. Maar al met al, de enige die 'n beetje verstand gebruikt.
Reageren via e-mail naar Tom? Schijnbaar toch NIETS geleerd. Of is het dan de bedoeling dat we 'n beetje lief lopen te bedelen?? Nog niet misschien!!
Ik ben er veel meer voor om dat figuur virtueel te blijven "stalken" en overal te pas en te onpas waar hij ook opduikt op internet, compleet de grond in te boren en de mensen waarschuwen. Hij mag NOOIT meer een poot aan de grond krijgen. Overal moet zijn naam rondgestrooit worden gekoppelt aan een waarschuwing.
Dit is dus NIET de eerste keer dat ik Tom en zijn praktijken aanval, maar zoals jullie allemaal wel weten is zijn forum vanaf dag 1 gecensureerd en zijn al mijn berichten consequent verwijderd.
Verwijderd
Ja , dat is zoals we van de mensen van newscacher gewend zijn . Altijd de fout bij de iemand anders leggen. Jij maakt ook van een mug een olifant he, zo overdreven was 't allemaal ook niet op dat forum.Black Tiger 63 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 02:35:
De manier waarop hij communiceerde daar wat op zijn zachts gezegd erg bot en dan hou ik me nog in.
Zeg gewoon eerlijk dat er totaal geen negatieve kritiek werd getolereerd . Waarom anders alle berichten van die eerste crash verwijderen ? Volgens Tom zogezegd niet meer nodig omdat 't probleem opgelost was
Hier nog zo een dreigement , wat we volgens Tom ook nooit gekregen hebben ( is wel van de eerste crash ) , maar is dan ook alleen maar om mijn gelijk eens te bewijzen. Is het nog niet voldoende , ik heb er nog liggen hoor, want ik heb ieder berichtje bewaard. Hij heeft ons toen zelfs verboden om deze berichten op tweakers te publiceren , en ik ben niet de enige die deze berichten heeft gehad
=> http://img235.imageshack.us/my.php?image=naamloosbz7.jpg
Maar dat zullen die medewerkers van Tom ook wel weer tegenspreken. Net zoals dit ;
Verwijderd in "Newscacher gedupeerden topic" , is ook geen dreigement van Tom zeker ?
[ Voor 0% gewijzigd door IEF op 20-07-2008 20:01 . Reden: Je mag wel een _beetje_ rustiger doen met je vraagtekens en smileys. ]
Degenen die Tom Dings hebben verdedigd mogen ook met pek en veren door de straten worden gesleept. Dan ook nog het lef hebben om te zeggen dat je dit niet kon zien aankomen. Natuurlijk kon je dit wel zien aankomen. Na alle onduidelijkheden rond de eerste crash en het beeindigen van de samenwerking met Xsnews was toch wel duidelijk dat Tom Dings zijn zaakjes niet op orde heeft.
Onbegrijpelijk dat er dan toch mensen zijn die met het volle vertrouwen in hem weer doorgaan met werkzaamheden voor hem. In het geval van Yorick zal het de leeftijd wel zijn of zo, ook al was zijn manier van handelen ook laakbaar te noemen. Mensen bedreigen met stappen nemen als je verhaal wil halen is toch wel een grote grap.
Het is jammer voor de gedupeerden maar dat Tom Dings er mee nokt is verder een goede zaak.
Onbegrijpelijk dat er dan toch mensen zijn die met het volle vertrouwen in hem weer doorgaan met werkzaamheden voor hem. In het geval van Yorick zal het de leeftijd wel zijn of zo, ook al was zijn manier van handelen ook laakbaar te noemen. Mensen bedreigen met stappen nemen als je verhaal wil halen is toch wel een grote grap.
Het is jammer voor de gedupeerden maar dat Tom Dings er mee nokt is verder een goede zaak.
Hier kan ik me wel in vinden, Die gast maakt alleen maar slachtoffers ipv klanten blij.Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 06:37:
Hij kan gewoon geen eigen zaak leiden, zo'n figuur moet gewoon in loondienst gaan werken, alleen daar gaat het ook botsen met zijn instelling.
Moet deze zaak niet gemeld worden bij opgelicht.nl ofzo?
Het forum is ook weg nu
Als je denkt dat je opgelicht bent kun je het daar melden ja, maar ik zou dan ook aangifte doen bij de politie. Dat hadden jullie al veel eerder moeten doen.
/▌
Dat zal ik dat niet doen. Maar wil wel even op je reageren.Black Tiger 63 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 03:24:
Tjongejonge moet je daarvoor m'n hele bericht quoten? Nooit van net-etiquette gehoord?
Je stelt dat jou juridisch niets verwijtbaar is en daar heb je gelijk in. Dat zou wel erg lastig zijn, tenzij echt is aan te tonen dat je mee geprofiteerd hebt. En dat is onmogelijk.
Moreel is je nogal veel te verwijten. Zeker als je al die ervaring hebt waar je hier zo hoog over opgeeft. Je wist namelijk de history van deze man en had daar kennis over. Zoals je aangeeft, mag je iemand een tweede kans geven en hoef je dus niet alle vuile was op straat te gooien.
Maar deze voorschiedenis kennende en er dan toch aan mee gaan werken. Of te wel met jou "grote ervaring en handjes in vele forums" hem het makkelijker maken om zijn plan toch uit te voeren is een heel ander verhaal. Zeker als je er zelf dan ook baat bij hebt (want dat heb je, in je eigen woorden gratis usenet toegang wat je een meer als redelijke vergoeding vond).
Zelf ga ik met een onbetrouwbare zakenpartner nooit meer in zee. Daar wil ik mijn naam niet meer aan verbonden hebben. Tenzij hij eerst het tegendeel overtuigend bewezen heeft.
En dan hier een "onwetende jongen" in bescherming nemen? Nogal aardig laat of niet?? Dat had je daar moeten doen. Door die jongen in het team apart te nemen en hem te waarschuwen. Immers een gewaarschuwd man telt voor 2.
Maar jij hebt er voor gekozen om
1) Je medewerking aan zijn plannen te geven, waardoor het voor hem makkelijker werd
2) Hier zelf voordeel uit te halen dmv een gratis usenet account
3) Teamgenoten niet te waarschuwen om voorzichtig te zijn
4) Voor jezelf de boel in de gaten te houden, zodat je op tijd het zinkende schip zou kunnen verlaten.
Natuurlijk kun je dan je beroepen "als ik het niet gedaan had, had een ander het wel gedaan." Maar dat is het zwakste morele excuus dat je kunt verzinnen.
Maar het kan hoor. Het zijn allemaal keuzes. Je eigen voordeel voorop zetten is legitiem. Maar ga dan hier niet mee huilen met de wolven in het bos. Je hebt je voordeel gehaald, zonder de wet te overtreden of mensen bewust kwaad te willen doen. Je hebt alleen verzuimt om actief te voorkomen dat mensen kwaad gedaan werd, maar zelf heb je geen kwaad gedaan. Daar heb je gelijk in.
Ik heb geen newscacher account gehad of ben op welke andere manier ook gedupeerd. Heb alleen met verbazing het geheel hier zien ontvouwen de afgelopen maanden Je zag het mijlenver aankomen. En als jij dat met je voorkennis claimt dat jij dit niet zag zijn er 2 mogelijkheden
1) je bent erg naief en trapt over al in.
2) Je dacht "zolang het mijn tijd wel duurt, haal ik mijn voordeel eruit" daarna was ik mijn handen in onschuld.
In mijn optiek zijn er niet meer smaken.
Mocht het het eerste zijn, dan hoop ik dat je de nodige leerervaring er mee opgedaan hebt. Mocht het 2de het geval zijn, adviseer ik je om hier niet mee te huilen, maar gewoon je winst te nemen.
Voor de rest van de gedupeerde. Neem je verlies en zie het leergeld. Ja, dan komt Tom er gemakkelijk mee weg, maar het kost jezelf het minste energie en ergenis. Anders blijf je telkens met deze teleurstelling geconfronteerd worden en heb je er veel meer last van. Zeker omdat je dan de keuze bij jezelf legt: "Je kiest ervoor om er niets mee te doen". Dat is veel minder frustrerend als er wel iets aan willen doen, maar er achter komen dat er eigenlijk geen wegen zijn om er iets aan te doen.
Voor de oud-medewerkers van Tom (al dan niet vrijwillig). Ik zou hier niet meer reageren. De gedupeerden zullen niet van mening veranderen en elke verdediging is bij voorbaat nutteloos daarom. Of het domheid of bot calculatie gedrag was, is niet relevant.
[ Voor 3% gewijzigd door Cyberpope op 20-07-2008 13:08 ]
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Verwijderd
Pfoe, quoten heeft geen zin, teveel berichten, dus ik leg het zo maar uit:
Ik heb Tom nooit echt 100% vertrouwd, zeker niet na de eerste crash. Ik heb hem toen een 2e kans gegeven en ben door gegaan.
Mensen die vinden dat wij medeplichtig zijn hebben het ontzettend verkeerd.Wij werden nooit ergens over geinformeerd, sterker nog we moesten het van mensen zoals bijv Strangerke horen. Nieuws updates kwamen veelal nadat een klant er mee was gekomen.
Dan ook nog over die gratis accounts, die heb ik pas gekregen nadat ik een aantal keer aan Tom had gevragen hoe het hier mee zat. Zelf heb ik niet zo heel veel hier van kunnen "genieten" aangezien ik niet zo heel veel download.
Toen ik ongeveer 1 week geleden weer voor het eerst op het forum keek ( was op vakantie in engeland ) zag ik al dat er de nodige problemen waren, dit vond ik enigzins ironisch aangezien het de vorige keer ookal verkeerd ging toen ik er niet was. Echter bleek het de laatste dagen van kwaad tot erger te gaan, zeker toen ik in het "werkzaamheden" topic ( de eerste ) las dat er met persoonlijke dingen gespot werd en dat Tom's familie er bij betrokken werd, ik heb niet het hele topic gelezen ( 73 reacties lezen in 15 minuten is onmogelijk ). Ik heb toen besloten Strangerke een bericht te sturen waarin ik hem waarschuwde, het bericht waar hij een screenshot van maakte.
Misschien had ik de waarschuwing iets anders moeten formuleren, dat was achteraf gezien slimmer geweest.
Ikzelf ben nu ook alle vertrouwen in Tom kwijt, al voor de 2e keer maar ditmaal zie ik het niet door de vingers. Tom komt nauwelijks meer op MSN, de website ligt plat, forum is verwijdert, mynewsxs is verwijdert, slechts zijn nieuwe website "mobileusenet.com" is nog online ( voor zo lang het duurt )
Over het bovenstaande zijn wij ( ik althans ) nooit geinformeerd, er werd niks overlegt tussen ons en Tom.
Misschien nog aardig voor diegene die precies willen weten wat ik heb gedaan:
-Email template gemaakt, nooit wat van gehoord
-Logo's gemaakt. Tijdje mee doorgegaan, zelfs PSD's gestuurd, nooit door Tom in gebruik genomen.
-Forum op orde proberen te houden. Diegene die beweren dat ik baas speel hebben het ontzettend mis, ik heb nooit reacties verwijdert of mensen bedreigt etc, slechts af een toe een melding naar mensen gestuurd dat ze het wat rustiger aan moesten toen ( 2 keer maar geloof ik )
Als ik het zo bekijk had ik misschien het bericht naar strangerke iets moeten aanpassen, nogmaals mijn excuses daarvoor
p.s. Kap a.u.b met dat gemekker van "Hij is nog maar 16..." ik kan mijzelf prima verdedigen, en mensen die mij willen aanklagen, ga je gang.
Ik heb Tom nooit echt 100% vertrouwd, zeker niet na de eerste crash. Ik heb hem toen een 2e kans gegeven en ben door gegaan.
Mensen die vinden dat wij medeplichtig zijn hebben het ontzettend verkeerd.Wij werden nooit ergens over geinformeerd, sterker nog we moesten het van mensen zoals bijv Strangerke horen. Nieuws updates kwamen veelal nadat een klant er mee was gekomen.
Dan ook nog over die gratis accounts, die heb ik pas gekregen nadat ik een aantal keer aan Tom had gevragen hoe het hier mee zat. Zelf heb ik niet zo heel veel hier van kunnen "genieten" aangezien ik niet zo heel veel download.
Toen ik ongeveer 1 week geleden weer voor het eerst op het forum keek ( was op vakantie in engeland ) zag ik al dat er de nodige problemen waren, dit vond ik enigzins ironisch aangezien het de vorige keer ookal verkeerd ging toen ik er niet was. Echter bleek het de laatste dagen van kwaad tot erger te gaan, zeker toen ik in het "werkzaamheden" topic ( de eerste ) las dat er met persoonlijke dingen gespot werd en dat Tom's familie er bij betrokken werd, ik heb niet het hele topic gelezen ( 73 reacties lezen in 15 minuten is onmogelijk ). Ik heb toen besloten Strangerke een bericht te sturen waarin ik hem waarschuwde, het bericht waar hij een screenshot van maakte.
Misschien had ik de waarschuwing iets anders moeten formuleren, dat was achteraf gezien slimmer geweest.
Ikzelf ben nu ook alle vertrouwen in Tom kwijt, al voor de 2e keer maar ditmaal zie ik het niet door de vingers. Tom komt nauwelijks meer op MSN, de website ligt plat, forum is verwijdert, mynewsxs is verwijdert, slechts zijn nieuwe website "mobileusenet.com" is nog online ( voor zo lang het duurt )
Over het bovenstaande zijn wij ( ik althans ) nooit geinformeerd, er werd niks overlegt tussen ons en Tom.
Misschien nog aardig voor diegene die precies willen weten wat ik heb gedaan:
-Email template gemaakt, nooit wat van gehoord
-Logo's gemaakt. Tijdje mee doorgegaan, zelfs PSD's gestuurd, nooit door Tom in gebruik genomen.
-Forum op orde proberen te houden. Diegene die beweren dat ik baas speel hebben het ontzettend mis, ik heb nooit reacties verwijdert of mensen bedreigt etc, slechts af een toe een melding naar mensen gestuurd dat ze het wat rustiger aan moesten toen ( 2 keer maar geloof ik )
Als ik het zo bekijk had ik misschien het bericht naar strangerke iets moeten aanpassen, nogmaals mijn excuses daarvoor
p.s. Kap a.u.b met dat gemekker van "Hij is nog maar 16..." ik kan mijzelf prima verdedigen, en mensen die mij willen aanklagen, ga je gang.
Let op:
Een aantal reacties voegen weinig toe behalve 'moddergooien' en andere uit de tent lokken. We zullen dit topic meer in de gaten houden vanaf nu. De eerst volgende met een 'vrij zinloze toevoeging' die 'gal spuien' of 'moddergooien' betreft krijgt gelijk een OW.
Een aantal reacties voegen weinig toe behalve 'moddergooien' en andere uit de tent lokken. We zullen dit topic meer in de gaten houden vanaf nu. De eerst volgende met een 'vrij zinloze toevoeging' die 'gal spuien' of 'moddergooien' betreft krijgt gelijk een OW.