Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me ook af hoe verder...

Maar des te meer vroeg ik me af in hoeverre men op de hoogte was bij hitnews.eu.
Blijkbaar is Tom geen klant van hun zelf, (hoewel de foutmelding) maar wel klant bij Xentech.

En zoals we al verwachten... onderstaand de reden waarom newscacher.nl plat gegaan is.
Ik heb voorlopig maar weer ergens een abbonementje voor een maand genomen, en misschien komt er iets uit de bus via Hitnews.eu ?

Of we ergens uberhaupt iets kunnen gaan beginnen tegen betrokkenen Tom om maar iets van onze centen terug te zien, betwijfel ik (hij zit in Surinamen) of we moesten allemaal onze handen in mekaar slaan. Via de politie standaard iets doen denk ik niet dat we kunnen. --> Tros Opgelicht is dat geen optie ? Wat vinden jullie daar van ? Gaan we die op de hoogte brengen ?

[h1=nostyle]Tom ik weet dat je in dit topic meeleest. Als ik jouw was zou ik echt iets van stappen ondernemen, voordat wij het doen.[/h1=nostyle]

grtz,

Deef

Hoi Deef,

Ik heb toch maar even bij Xentech gevraagd ;-)
Ook daar valt hij onder het kopje dubieuze debiteuren. Nadat ze hem afgesloten hebben is de inlog bij ons beland. Vandaar de foutmelding met hitnews erin. Geen idee hoe dat precies in elkaar zit maar wel aardig van ze :-) .

Nog even voor de duidelijkheid: Wij zijn Hitnews.EU en hebben niks met hem of newscacher te maken.
Ik kan daarom weinig doen voor de gedupeerde mensen helaas. Overnemen van de accounts zou inhouden dat wij die 2400 euro waar je het over hebt voor hem gaan betalen.
Wel zal ik morgen even overleggen of we weer toe zijn aan een actie waarbij we korting kunnen geven op abonnementen. Dat laat ik je dan via deze weg weten.

Met vriendelijke groet / Best regards,

Sytze Langbroek

Hitnews.EU
Support Team

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2008 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
@yorick
We weten nu wel dat jij en je collega's onschuldige schapen zijn, ik zie geen 1 zin over de gedupeerden, dus het zal je ook wel niets boeien.
Je geeft wel toe dat er nogal veel berichten zijn verwijderd, want die 73 berichten heb ik nooit op het forum gezien.
Goed dat je je excuses maakt, dat getuigt wel van respect.
Verder is het jouw collega "black tiger 63" die vind dat je jezelf niet kan verdedigen en jou als een klein kind ziet, Ik wist iig nog niet eens dat je 16 was,reageerde gewoon op wat jij postte.
Wat voor advies heb jij voor de gedupeerden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:27
Die zogenaamde doorstart voor degenen die een account hebben zal dan ook niet doorgaan neem ik aan. Neem zelf niks af van die oplichtersbende maar volgens de opgave van Tom Dings zou er wat geregeld worden als Newscacher naar de haaien ging.

Waar is Tom zelf eigenlijk, te druk met nieuw initiatieven die bij voorbaat kansloos zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefxr schreef op zondag 20 juli 2008 @ 15:48:
@yorick
We weten nu wel dat jij en je collega's onschuldige schapen zijn, ik zie geen 1 zin over de gedupeerden, dus het zal je ook wel niets boeien.
Je geeft wel toe dat er nogal veel berichten zijn verwijderd, want die 73 berichten heb ik nooit op het forum gezien.
Goed dat je je excuses maakt, dat getuigt wel van respect.
Verder is het jouw collega "black tiger 63" die vind dat je jezelf niet kan verdedigen en jou als een klein kind ziet, Ik wist iig nog niet eens dat je 16 was,reageerde gewoon op wat jij postte.
Wat voor advies heb jij voor de gedupeerden?
Voor de gedupeerde weet ik niet echt iets.
Naar de rechter stappen heeft geen zin omdat er tot op heden nog niet echt duidelijk bewijs is van bedrog, Tom is namelijk een tijd doorgegaan en heeft een aantal mensen een vergoeding gegeven ( van 12 euro ).

Echter, als elk bedrijf beweert ( zo nu ook Hitnews, zie hierboven de post van deef ) dat ze niks van Tom weten of willen weten kunnen we misschien samen iets beginnen, de reactie van Hitnews om korting te geven voor de gedupeerde is al een begin.

Het digitaal "wegpesten" van Tom op elke site kan ook, al moet ik zeggen dat die optie niet echt heel veel gaat uithalen ( zeker niet als je kijkt naar het aantal websites dat bestaat )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
Geen bewijs van bedrog? Goh, die oplichter stopt eenzijdig met de bedrijfsvoering en weigert al maanden om reeds betaalde bedragen terug te betalen. Dat laatste ondanks meerdere verzoeken aan zijn adres. Tom Dings is gewoon een oplichter, hou die kerel toch niet de hand boven het hoofd.

Dat hij dan ook nog eens aan belastingontduiking maakt het er niet beter op. Je constant beroepen op onwetendheid, naiviteit etc gaat niet werken. Als hij zo onwetend is dan had hij nooit aan een bedrijf moeten beginnen.

TD laat constant een spoor van vernieling achter, hij heeft de schijn behoorlijk tegen. In ieder zal cyberstalking wel werken, hij zal niet snel afkomen van zijn slechte naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-08 19:18

we_are_borg

You will Comply

Ericr schreef op zondag 20 juli 2008 @ 16:29:
Geen bewijs van bedrog? Goh, die oplichter stopt eenzijdig met de bedrijfsvoering en weigert al maanden om reeds betaalde bedragen terug te betalen. Dat laatste ondanks meerdere verzoeken aan zijn adres. Tom Dings is gewoon een oplichter, hou die kerel toch niet de hand boven het hoofd.

Dat hij dan ook nog eens aan belastingontduiking maakt het er niet beter op. Je constant beroepen op onwetendheid, naiviteit etc gaat niet werken. Als hij zo onwetend is dan had hij nooit aan een bedrijf moeten beginnen.

TD laat constant een spoor van vernieling achter, hij heeft de schijn behoorlijk tegen. In ieder zal cyberstalking wel werken, hij zal niet snel afkomen van zijn slechte naam.
Als je vermoed dat hij een belastingontduiker is, mag je natuurlijk altijd contact opnemen met de belastingdienst om hun een tip te geven zoals een goed burger dat hoort te doen.

In het algemeen ik zie mensen hier dat het geen zin heeft om geen aangifte te doen dit is gedeeltelijk waar ten alle tijden aangifte doen. Mag er ooit wat uitkomen dan kan je altijd zeggen dat je ook een claim heb tegen deze persoon. Ook word het hem iets moeilijker gemaakt om later aan de gang te blijven, aangifte heeft wel zin alleen het is veel werk.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 14:14:
Misschien had ik de waarschuwing iets anders moeten formuleren, dat was achteraf gezien slimmer geweest. :)
Anders formuleren? Het is niet de formulering, maar die inhoud (verwijder de berichten op Tweakers want anders sluit ik je af) die het een bedreiging maakt. En je bent nog maar 16, het is nu eenmaal zo dat je dan wat minder levenservaring hebt. Ik hoop dat het een les voor je is geweest.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Tiger 63
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:24
Goed, ondanks dat het misschien onverstandig is zal ik toch nog wat reageren, want zoals gezegd voel ik met de dupeerden mee, niet met Tom. Maar het was wel het team wat hier aangevallen viel, niet Tom, vandaar dat ook ik meer over het team sprak dan over de gedupeerden.
Degene die mij kent zou ook moeten weten dat ik niet alleen in het satellietgebeuren actief ben maar ook nog op een paar andere vlakken. Usenet is iets waar ik v.b.w. het technische achterliggende gedeel nog weinig ervaring mee heb en dit was een leuke kans daar wat meer van op te steken, zonder als werknemer ergens aan de slag te moeten, hetgeen momenteel niet kan.
Is helaas op niets uitgedraaid, voor mij geen probleem, voor de gedupeerden vindt ik dat wel heel erg.
Ik denk, zonder dat ik de pretentie heb de amateurpsycholoog uit te kunnen gaan hangen, dat Tom het niet kwaadaardig bedoeld, maar dat 'ie zich verkijkt in de verplichtingen en z'n gevoel voor 'de markt'.
Juist, en als je mijn tekst leest, kun je tot de conclusie komen dat ik ook dat gevoel had, en gezien de doorstart hij toch probeerde om het deze keer goed te doen.
Excuses aan Yorick, maar ik zie hem zeker niet als klein kind. Voor een 15 jarige deed hij het mijns inziens toch beter als sommige anderen als moderator zijnde en toonde goede inzet, heeft goede handleidingen gemaakt, complimenten daarvoor. Daar gaat het niet om.
Maar ik acht iemand van die leeftijd (nog) niet geschikt om dan ook nog eens met klanten om te gaan, mede omdat zo iemand niet of zeer zeker onvoldoende juridisch onderlegt is en voldoende mensenkennis heeft die men nodig heeft om zich tegen een (overigens terechte) boze meute te verdedigen en dat was het punt wat ik wilde maken.

Dan v.w.b. de email naar Tom. Bedelen? Dat is niet bepaald de bedoeling. Je kunt ook een ferme email sturen die toch op fatsoenlijke wijze geschreven is.

We kunnen nu wel met z'n allen tegen ons blijven zeggen van "je had dit en je had zus en zo", maar daar komt niemand een steek verder mee.

Daarom lijkt me de bijdrage van thefxr veel constructiever. Laten we nu niet lopen zussen en ditten en datten maar laten we gezamenlijk constructief gaan kijken wat we kunnen doen.

1.) Willen jullie nu wel of niet een email
2.) Wat kunnen we nog meer doen
3.) Zijn er mensen die kunnen uitzoeken of meneer juridisch in Suriname aan te pakken is
4.) Wat zijn er nog meer voor ideeën om de gedupeerden te helpen?

Zoals gezegd ben ik graag bereid om te helpen en om mee te doen, want het is mij nooit om de eigenaar gegaan maar altijd om de support, het omgaan met mensen, da's gewoon leuk werk.
Op zo'n manier sta ik graag vierkant achter de gedupeerden en wil ik graag mee helpen daar waar mogelijk.

Maar als men blijft mauwen van "je had dit en dat en zus en zo", dus alleen maar verwijten blijven maken naar ons zo je wilt "naief" gedrag. Dan is het snel afgelopen met mijn aanbod tot hulp.

Nogmaals, ik begrijp dat de gedupeerden ook boos zijn op de medewerkers, zou ik ook zijn, dat is normaal, maar op een gegeven moment moet je wel tot inzicht komen dat het daar echt niet aan gelegen heeft.

Het is voor ons allen een les geweest, ook voor mij, ik zal zelf ook niet meer snel geloven dat iemand zijn leven kan beteren. Jammer genoeg.

Greetings, Black Tiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 14:14:
p.s. Kap a.u.b met dat gemekker van "Hij is nog maar 16..." ik kan mijzelf prima verdedigen, en mensen die mij willen aanklagen, ga je gang.
Interessant: ze kunnen je niet aanklagen omdat je minderjarig bent, dus dan komt het bij je ouders terecht. Dat lijkt me voor jou niet echt wenselijk.
Misschien dat ik wat in de war ben en dat het wel mogelijk is. :?

Overigens vraag ik me af waarom iemand de ex-moderators aan zou willen klagen, want jullie hebben het ook niet aan zien komen. Ik zie het al gebeuren dat er bij Tweakers iets opdoet waarna de vrijwilligers aan worden geklaagd. :S :D

[ Voor 5% gewijzigd door pven op 20-07-2008 18:09 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

pven schreef op zondag 20 juli 2008 @ 17:49:
Interessant: ze kunnen je niet aanklagen omdat je minderjarig bent, dus dan komt het bij je ouders terecht. Dat lijkt me voor jou niet echt wenselijk.
offtopic:
Waarom zou je een minderjarige niet aan kunnen klagen? Hij mag niet zelfstandig vermogenstransacties (huis kopen) aangaan en de KVK zal 'm niet als ondernemer in willen schrijven, maar verder is 'ie gewoon handelingsbekwaam voor 'normale' transacties en dus ook aansprakelijk voor de gevolgen van die transacties. Hij hoeft geen eigen WA af te sluiten want minderjarige kinderen vallen gratis onder de WA van de ouders, maar dat is aardig van de verzekeraar en geen gevolg van een bijzondere status voor minderjarigen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Als buitenstaander zou ik zeggen: Contact opnemen met TROS opgelicht lijkt mij handig. Zo te zien hebben zij ook nog tips op hun website staan.

[ Voor 13% gewijzigd door Rob op 20-07-2008 18:11 ]

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is wel handig om eerst te weten om hoeveel gedupeerde het gaat en wat voor een bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op zondag 20 juli 2008 @ 16:46:
[...]

Anders formuleren? Het is niet de formulering, maar die inhoud (verwijder de berichten op Tweakers want anders sluit ik je af) die het een bedreiging maakt. En je bent nog maar 16, het is nu eenmaal zo dat je dan wat minder levenservaring hebt. Ik hoop dat het een les voor je is geweest.
Ik heb Strangerke nooit gezegd dat hij de berichten op tweakers moest verwijderen, maar dat hij zijn houding in de toekomst op het NC forum moest aanpassen omdat er anders maatregelen zouden worden getroffen.

Over de ( eventuele ) aanklacht, daar heb ik inderdaad niet zo heel veel verstand van. Wel kan ik iedereen hier vrijwel zeker zeggen dat mij, of iemand anders ( naast Tom ) aanklagen vrij weinig zin heeft, er is namelijk onvoldoende dan wel geen bewijs dat wij betrokken waren bij enige oplichterij ( en daarmee bedoel ik dat wij er aan meededen om mensen te bedriegen .

Voor de mensen die denken dat ik Tom verdedig, dat doe ik zeker niet, sterker nog dat doe ik al een tijdje niet meer. Ik heb hem ook nooit echt verdedigt, het was onze taak als team om te doen waar we voor werden aangenomen, in zo'n situatie luister je naar de "baas".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plaksel uit het nederlands wetboek. Misschien dat mensen er nog wat mee kunnen:
Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, iemand beweegt tot de afgifte van enig goed, tot het ter beschikking stellen van gegevens met geldswaarde in het handelsverkeer, tot het aangaan van een schuld of tot het teniet doen van een inschuld, wordt, als schuldig aan oplichting, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Tiger 63
@Cyberpope, ik ben vergeten naar jou te reageren, sorry, maar lees je eigen reactie eens door en je zult zien dat hij vol tegenstrijdigheden staat, als je wilt kunnen we er prive wel eens over babbelen anders blijven we eindeloos discussieren hier, laten we eerst een oplossing zoeken voor de gedupeerde mensen.

@algemeen
Tros opgelicht is misschien wel een goede gedachte. Maar het lijkt mij dan eerst verstandig om een email te sturen naar Tom. Zo kun je daar ook aangeven dat je eerst geprobeerd hebt het onderling te regelen, dat ziet een rechter immers ook graag.

Die vraag zal bij de Tros zeker ook gesteld worden. Overigens heb ik niet alleen dat email adres, iedereen met een beetje fantasie die weet hoe je wat domeinnamen moet opzoeken komt ook al snel achter zo'n email adres.
Het zal niets opleveren zo'n mail, maar dan heb je dat tenminste al gehad, spreekt in je voordeel.

Dan inderdaad een inventerisatie om hoeveel gedupeerden het gaat, om welke bedragen c.q. welke periodes er een abonnement afgenomen is.

Volgens mij zijn er in de laatste dagen ook nog nieuwe abonnee's bij gekomen die zich kort voor het stoppen aangemeld hebben. Hoe kunnen we deze mensen bereiken om evt. mee te doen want zoals gezegd leest niet iedereen hier of is met dit topic bekend, c.q. heeft interesse om zoiets te lezen.
Het wordt echter wel interessant als er een gezamenlijke actie op touw wordt gezet op enigerlei manier en die mensen zijn ook benadeeld dus horen erbij, toch?

Greetings, Black Tiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We kunnen bij de website van Ericr ( newscrasher toch ?? ) mensen laten registreren en vervolgens ergens op een formulier, of forum etc aangeven dat zij een van de gedupeerde zijn.

Ik zal er later deze avond even naar kijken, ben nu te druk met mijn eigen website ( hoe arrogant dat ook klinkt )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Black Tiger 63 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 18:39:
@Cyberpope, ik ben vergeten naar jou te reageren, sorry, maar lees je eigen reactie eens door en je zult zien dat hij vol tegenstrijdigheden staat, als je wilt kunnen we er prive wel eens over babbelen anders blijven we eindeloos discussieren hier, laten we eerst een oplossing zoeken voor de gedupeerde mensen.
Geen enkele behoefte aan, je mag er mee doen wat je wilt. Je ziet of je ziet het niet.

Voor de rest. Voor hoeveel ga je nu het schip in? Aantal tientjes? Maak je niet zo druk en schrijf het af. Veel gemakkelijk als hele toestanden op touw gaan zetten.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Tiger 63
Je ziet of je ziet het niet.
Dat mes snijdt aan twee kanten, maar oke je hebt er geen behoefte aan dus ga ik er verder niet op in.

Ik zelf ga voor 0 het schip in, ik heb nog 2 usenetaccounts elders en die had ik al voordat ik bij Tom begon, zoals gezegd was het me niet om de gratis accounts te doen ik vond dat een redelijke compensatie (en niet "meer dan redelijk").

Het is voor mij heel gemakkelijk om het af te schrijven en me er niet meer druk over te maken.

Maar je spreekt zelf over moreel. Ik heb tenminste het moreel om gewoon overal met mijn eigen alias of met mijn voornaam te werken. Als er iets is kan men mij ook aanspreken en verschuil me niet achter allerlei andere aliassen om te klagen danwel iemand te verdedigen wat sommige anderen wel doen. Moet iedereen zelf weten maar zo steek ik niet in elkaar.

Natuurlijk is het veel gemakkelijker om te zeggen "sorry, maar het is gestopt, schrijf het maar af, gedane zaken nemen geen keer", dat klopt.

Maar vanuit mijn optiek lijkt het me dan ook wel zo fatsoenlijk om ook nadien nog te helpen waar mogelijk als dat kan en als er behoefte aan is, dat voel ik als een soort verplichting jegens de gedupeerden. Mag je vreemd vinden, is misschien niet zakelijk, maar het is nu eenmaal zo.

Greetings, Black Tiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Black Tiger 63 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 20:20:
Maar vanuit mijn optiek lijkt het me dan ook wel zo fatsoenlijk om ook nadien nog te helpen waar mogelijk als dat kan en als er behoefte aan is, dat voel ik als een soort verplichting jegens de gedupeerden. Mag je vreemd vinden, is misschien niet zakelijk, maar het is nu eenmaal zo.
Het advies om het te laten zitten is ook niet zo zeer aan jou gericht, jij bent immers niet gedupeerd. En dat je andere wilt helpen is ook aan jou. (en dat je die verplichting voelt is niet vreemd

Maar voor de echt gedupeerde blijft dit stukje overeind staan. Het geeft meer rust en berusting als je zelf kiest om er niet achteraan te gaan, als dat je daar wel voor kiest, maar blijkt dat dit toch allemaal nutteloos is. Gezien deze Tom in het buitenland zit, de schade marginaal is, is de kans hier echt iets mee gebeurd marginaal klein.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Tiger 63
Het geeft meer rust en berusting als je zelf kiest om er niet achteraan te gaan,
Ik ben het wat dat betreft volledig met je eens. Maar als men dat besluit, komt Tom er weer zonder problemen vanaf, voelt er dus weinig van, waardoor hij nog meer de indruk krijgt er gemakkelijk mee weg te kunnen komen.

Er was ook sprake van mensen waarschuwen zo gauw hij zich weer ergens laat zien met een initiatief.

En er is de keuze om toch te proberen (vermoedelijk inderdaad zonder succes) om juridisch achter hem aan te gaan.

Het zal een keuze zijn die de benadeelden zelf moeten maken. Persoonlijk lijkt me jouw voorstel, met keuze 2 als achterliggende gedachte waarschijnlijk ook het beste, maar ik ben geen benadeelde inderdaad, dus men zal zelf moeten bepalen welke keuzes men maakt.

Greetings, Black Tiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 18:42:
We kunnen bij de website van Ericr ( newscrasher toch ?? ) mensen laten registreren en vervolgens ergens op een formulier, of forum etc aangeven dat zij een van de gedupeerde zijn.

Ik zal er later deze avond even naar kijken, ben nu te druk met mijn eigen website ( hoe arrogant dat ook klinkt )
Inderdaad http://www.newscrasher.com/forum/ . Op zich misschien handig om alle gedupeerden te verzamelen en zo tot gezamenlijke actie over te gaan.

In ieder geval netjes dat jij je ook wil inzetten om actie te ondernemen richting Tom Dings.

Het heeft in ieder geval niet storm gelopen op mijn forum tot nu toe maar goed dit topic biedt al genoeg info betreffende de praktijken van Tom Dings. Om het centraler te maken kan mijn forum geschikt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolleno
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 23:38
ik heb zo juist mn betaling aan newscacher die ik via paypal betaald heb terug gehad, netjes hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ustinov
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:05
Bolleno schreef op zondag 20 juli 2008 @ 22:44:
ik heb zo juist mn betaling aan newscacher die ik via paypal betaald heb terug gehad, netjes hoor
Ja, heel netjes van Paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
Altijd mooi die gebruikers die opeens dit topic kunnen vinden, 1 posting hebben en dan ook hun geld nog hebben teruggekregen. Het kan natuurlijk maar volgens mij zijn er toch meer het schip in gegaan dan dat er mensen zijn die geld hebben terug gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ericr schreef op zondag 20 juli 2008 @ 21:32:
[...]

Inderdaad http://www.newscrasher.com/forum/ . Op zich misschien handig om alle gedupeerden te verzamelen en zo tot gezamenlijke actie over te gaan.

In ieder geval netjes dat jij je ook wil inzetten om actie te ondernemen richting Tom Dings.

Het heeft in ieder geval niet storm gelopen op mijn forum tot nu toe maar goed dit topic biedt al genoeg info betreffende de praktijken van Tom Dings. Om het centraler te maken kan mijn forum geschikt zijn.
Kwestie van de link hier in de signature zetten ;)

Ik zal morgens eens kijken wat ik kan doen, ben nu druk bezig met mijn eigen website ( klote contact formulieren :) ) en wil zodadelijk ook lekker mn nest induiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:10

Stewie!

Keen must die!

Ericr schreef op zondag 20 juli 2008 @ 23:33:
Altijd mooi die gebruikers die opeens dit topic kunnen vinden, 1 posting hebben en dan ook hun geld nog hebben teruggekregen. Het kan natuurlijk maar volgens mij zijn er toch meer het schip in gegaan dan dat er mensen zijn die geld hebben terug gehad.
Hij specifieert ook niet wat er gebeurd is. Ofwel paypal zegt dat tom de boel oplicht en geeft daardoor geld terug, of tom geeft zelf het geld terug.

Is dat laatste geloofwaardig? Het zou best kunnen, zeg het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@algemeen
Tros opgelicht is misschien wel een goede gedachte. Maar het lijkt mij dan eerst verstandig om een email te sturen naar Tom. Zo kun je daar ook aangeven dat je eerst geprobeerd hebt het onderling te regelen, dat ziet een rechter immers ook graag.

Die vraag zal bij de Tros zeker ook gesteld worden. Overigens heb ik niet alleen dat email adres, iedereen met een beetje fantasie die weet hoe je wat domeinnamen moet opzoeken komt ook al snel achter zo'n email adres.
Het zal niets opleveren zo'n mail, maar dan heb je dat tenminste al gehad, spreekt in je voordeel.
Per mail ? Ik heb het verschillende keren gedaan....
Ook per ticket... waarna dat ticket gewoon verwijderd werd.

Nu heb ik nog wel eentje open staan :)

http://www.newscacher.nl/support/ticket.php?track=8ZM5VUQW1Q

Maar zal ook niet meer voor lang zijn als tom het gaat verwijderen, deze keer mijn voorzorgen genomen:
http://www.siteguru.be/aa...-nl-ticket-verwijderd.png

Mensen ik vind het echt te gortig, en ga de vraag stellen aan tros opgelicht.

groeten,

Deef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Bolleno schreef op zondag 20 juli 2008 @ 22:44:
Hallo Tom,Onder kloontjes posten mag hier niet. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja nu je het zegt, 1 post om te melden dat er een betaling retour is gekomen via paypal.

Had Tom Dings daar niet een handje los van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 00:42:
[...]
Per mail ? Ik heb het verschillende keren gedaan....
Ook per ticket... waarna dat ticket gewoon verwijderd werd.

Nu heb ik nog wel eentje open staan :)

[link]

Maar zal ook niet meer voor lang zijn als tom het gaat verwijderen, deze keer mijn voorzorgen genomen:
[link]
Website is er nog, maar inloggen gaat niet meer helemaal goed, krijg deze melding:
Warning: include_once(../forum/common.php) [function.include-once]: failed to open stream: No such file or directory in /usr/local/www/vhosts/newscacher.nl/httpdocs/processing/take_login.php on line 6

Warning: include_once() [function.include]: Failed opening '../forum/common.php' for inclusion (include_path='.:') in /usr/local/www/vhosts/newscacher.nl/httpdocs/processing/take_login.php on line 6

Fatal error: Call to a member function session_begin() on a non-object in /usr/local/www/vhosts/newscacher.nl/httpdocs/processing/take_login.php on line 208
Bij het uitloggen krijg ik een soort gelijke melding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Tiger 63
Ik ga er niet eens meer kijken bij newscacher.
Overigens, sorry, maar gezien EricR's eerdere reactie zul je mij op dat forum niet tegen komen, dat heeft weinig zin gezien het niet onafhankelijk is. Maar voor de gedupeerden hoop ik dat Kassa of Radar iets kan doen.

Greetings, Black Tiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een ieder die zich opgelicht voelt kan aangifte doen bij de politie, hoe meer mensen dit doen hoe serieuzer/sneller een zaak aangepakt word. Laat hun het dan maar verder uitzoeken, daar betalen we, wij burger, belasting voor, om ons voor dit soort praktijken te beschermen en indien het kwaad is geschied het achteraf recht te zetten.

Ik ga zelf niet inhoudelijk in op de kwestie maar weet wat de wet bied en kan bieden. Een ieder die anno 2008 achter een PC denkt onaantastbaar te zijn wil feitelijk de proef op de som nemen. Iemands goed recht, hij of zij blijft uiteindeliojk altijd verantwoordelijk voor zijn/haar daden.

Wie denkt dat hij/zij in de integriteit is aangetast kan eenvoudig aangifte doen en het overlaten aan de instantie's en laat het recht dan maar zegevieren, als het bewijs voor handen is en iemand is zeker aansprakelijk te stellen dan zal er formeel een aanklacht plaatsvinden. Verder hebben tv progamma's zoals Radar en dergelijke weinig zin in deze, het is wat anders om een producent voor de camera te krijgen en een eventuele fout te laten toegeven. En dan, als ze het al toegeven, dan coorigeren ze het en blijft er een straf uit waardoor ze mogelijk weer vrolijk verder gaan, of de boodschap te harte nemen en hun leven "beteren".

My 2 cents, het is niet het bedrag wat telt maar de motivatie waarmee iemand zich wil verrijken, een principe kwestie dus. Een ieder die zich boven de wet stelt en denkt zich te verrijken op een niet wettelijk toegestane manier zou ik zou ik niet alleen aanpakken maar dermate hard aanpakken dat hij/zij het nooit meer doet. Maar dat is voor een ieder een vrije keus, daar waar andere misschien denken, ach laat maar zitten, het zijn maar een paar tientjes, wat volgens mij vaak met name niet de kern van het verhaal is of mag zijn.

Verder heeft dit topic denk ik weinig zin meer omdat er geen concrete oplossing op deze manier komt, eeuwig debatteren lost niets op, concrete actie wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie hier een van de allerlaatste (denk ik) ticket incl. replay:

NewsCacher.com - Support Systeem > Support Systeem > Your ticket

Teruggave Betaling.
Tracking ID: R4DM8BVA76
Ticket status: Resolved [Open ticket]
Created on: 2008-07-14 10:20:56
Last update: 2008-07-15 07:03:57
Last replier: Staff
Category: Abonnementen
Replies: 1
Priority: High
Printer friendly version

Date: 2008-07-14 10:20:56
Name: Niet bekend!
E-mail: iche_50@hotmail.com
IP: 82.168.255.186

Bij deze verzoek ik dringend, doch beleeft om teruggave van mijn betaalde 59,40; betaald op 18-03-2008 via Ideal t.n.v.
Triple deal BV. (pid159147884t)
aangezien ik ergens in Mei (!!!) het account kon heraktiveren, is het inmiddels alweer mis.
Vindt dat er geduld genoeg geweest is mijnerzijds.
Rek. nr. is xxxxxxxxx

Date: 2008-07-15 07:03:57
Name: Dings, Tom E.P.

De heractivatie is bedacht vanwege het feit dat teruggave niet mogelijk is. Dit probleem wordt veroorzaakt omdat er een partij voor de financiele afhandeling tussenzit en zodoende kunnen we bedragen niet na 3 maanden nog eens terugboeken.

De heractivaties worden vandaag weer geactiveerd.
-

Veel plezier met NewsCacher.nl,

Supportdesk - Ticket Services
NewsCacher.nl - Usenet Services
http://www.newscacher.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ook nog interessant om te weten is, dat er "iemand" (Zijn vrouw, vriendin ofzo???) raadslid in een bepaalde gemeente is.
(Ik weet welke gemeente...).
Als iemand nu die "relatie" kan uitleggen, via PB, is dat misschien ook nog een mooie ophanger.

Ik ben dus voor het te pas en te onpas rondstrooien van negatieve info!
die 59,40 doen allang geen pijn meer, maar ik vind dat het rondom TD gewoon moet KRAKEN!!!
Voor de rest vind ik Newscrasher een goed verzamelpunt. Ga mij er nu aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li0nHeart
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-07 10:31
Ik volg dit topic al een tijd (heb 'm zelfs geopend), en ben een van de weinige gelukkigen die m'n geld heeft teruggekregen van Tom na de eerste stop. Geen idee waarom, maar ik tel m'n zegeningen.

Ik weet dat ik nu officieel geen gedupeerde meer ben, maar volgens mij heeft het niet zo veel zin om de newscacher forum mods aan te vallen, hoe naief en dom ze ook gehandeld hebben.

Tom is het verschrikkelijk onzakelijke/oplichterige brein achter dit alles, en hij moet met alle middelen bestreden worden. Het geld zal weg zijn, en hij zit heerlijk hoog en droog in Suriname. Deze oplichter mag nooit meer mensen geld afhandig maken, en als wij daar een beetje aan kunnen meehelpen dan hou ik me aanbevolen.

Ik ga me inschrijven op newscrasher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:56
Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 08:09:
Wat ook nog interessant om te weten is, dat er "iemand" (Zijn vrouw, vriendin ofzo???) raadslid in een bepaalde gemeente is.
Die relatie is zijn moeder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee, interessant... ;)

Daar moet toch ook iets leuks mee te beginnen zijn?
Politieke rel, vragen in gemeenteraad n.a.v. ???
Snowmiss schreef op maandag 21 juli 2008 @ 10:03:
[...]

Die relatie is zijn moeder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 10:43:
Gelukkig niet. Die jongen is volwassen, waarom moet je daarmee zijn moeder lastigvallen. Dat mens schaamt zich wellicht al genoeg voor haar kind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 10:43:
Hee, interessant... ;)

[...]
Denk dat het beter is om buitenstaanders ook buitenstaander te laten. Beter om ons op Tom Dings zelf te concentreren. Familie of bekenden er verder buiten laten. Dat Tom een oplichter is kan zijn familie ook weinig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar ben ik het ook 100% mee eens.
Maar het zou toch erg veel publieke aandacht trekken in de zin van:"Weet U trouwens dat Uw zoon vanuit Suriname de zaak flink aan 't flessen is?".
Ericr schreef op maandag 21 juli 2008 @ 10:52:
[...]

Denk dat het beter is om buitenstaanders ook buitenstaander te laten. Beter om ons op Tom Dings zelf te concentreren. Familie of bekenden er verder buiten laten. Dat Tom een oplichter is kan zijn familie ook weinig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
@ huh??

Wat wil je daar dan mee bereiken? Je kweekt er totaal geen goodwill mee als je buitenstaanders met dat soort zaken lastig gaat vallen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zeg jij.....
Cyberpope schreef op maandag 21 juli 2008 @ 10:51:
[...]

..........Dat mens schaamt zich wellicht al genoeg voor haar kind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op die toer zou ik maar niet gaan, brengt meer ellende met zich mee dan je denkt , wij hebben ook een zwart schaap in de famillie , en het is echt niet leuk als je daar iedere keer op aangesproken wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Tiger 63
Mijns inziens kunnen we de gedupeerden zich het beste scharen achter wat Parabellum schrijft. Het gaat inderdaad niet om die paar tientjes, maar om het principe en het feit dat iemand maar door kan biljven gaan als er geen actie wordt ondernomen omdat het maar om een paar tientjes gaat.

Greetings, Black Tiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

2 opties

1) ze schaamt zich niet -> In dat geval haar aanspreken nutteloos, want zal ze het makkelijk afdoen.

2) ze schaamt zich wel -> in dat geval waarom val je haar lastig.

In beide gevallen kansloos om de familie hiermee lastig te vallen, tenzij die familie er ook financieel gewin uit zou halen. Gezien de bedragen waar het hier om gaat, lijkt me dat laatste erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is dit iets om het verhaaltje van TOM een beetje openbaar te maken ????

http://www.internetoplich...db70714f3da8b2e122cb1;www

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
Kwam sinds gisteravond terug van vakantie en zie dat newscacher nog steeds niet werkt, na hier gelezen te hebben kom ik erachter dat het dus weer plat ligt en dat Tom ermee gestopt is. En dat voor de 2e keer.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ustinov
Voor de eerste crash zei Tom toch dat hij de Paypal-betalingen aan zijn zus liet uitbetalen?
Enig idee waar we die kunnen bereiken? Misschien kan die wat invloed op Tom uitoefenen. Of anders kan de belastingdienst haar een handje helpen. Ze heeft het vast niet als inkomsten opgegeven en het geld komt op haar rekening binnen.

Aan de andere kant kan het natuurlijk ook meer een van de verzinsel van Tom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
ustinov schreef op maandag 21 juli 2008 @ 21:10:
Voor de eerste crash zei Tom toch dat hij de Paypal-betalingen aan zijn zus liet uitbetalen?
Enig idee waar we die kunnen bereiken? Misschien kan die wat invloed op Tom uitoefenen. Of anders kan de belastingdienst haar een handje helpen. Ze heeft het vast niet als inkomsten opgegeven en het geld komt op haar rekening binnen.

Aan de andere kant kan het natuurlijk ook meer een van de verzinsel van Tom zijn.
Denk dat het inderdaad een verzinsel is. Wat ik eigenlijk wil weten of Tom Dings belastingplichtig in Nederland is maar misschien kan de belastingdienst al iets met de gegevens die ik binnenkort ga aanleveren. Of er wat mee gedaan wordt is een tweede maar volgens mij is hem aanpakken wegens belastingontduiking kansrijker dan een aangifte bij de politie voor oplichting. Dat laatste kan natuurlijk ook nog, zeker als we komen tot een groep waarbij de geleden schade aanzienlijk te noemen is.

Voordeel is dat dit op zich weinig tijd hoeft te kosten en misschien kunnen we de praktijken van Tom Dings voor eens en altijd voorkomen.

Ik zal morgen eens navragen hoe anders de Surinaamse belastingdienst bereikbaar is. Bellen naar Suriname kost toch amper wat. Als hij dan niet hier belastingplichtig is dan toch wel in Suriname.

owner: Tom Everts Pieter Dings
email: info@mywebserver.nl
address: Zwartenhovenbrugstraat 16

Maar even uit de Whois gehaald voordat hij zijn domein overdraagt of iets anders doet om zijn gegevens te beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Op zich toch wel benieuwd hoeveel mensen nou echt actie gaan ondernemen..

Imho zijn er hier weer veel blaatgasten die de meest snode plannen hebben, maar afaik komen mensen als Tom Dings altijd weer weg doordat het om zo'n laag bedrag per persoon gaat.

Als ik zo snel kijk op het radar forum, kassa forum, internetoplichting forum dan zie ik daar geen topics over newscacher op.

Ik gun iedereen zijn geld terug en hoop dat jullie echt iets gaan doen aan dit soort mensen, maar ik gok dat de daadwerkelijke actie-kans klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
Het is wel lachen geblazen met Tom. Hij heeft nu een tweede account gemaakt op mijn forum waarmee hij Xsnews wilde zwartmaken. Lullig voor hem maar het was gelijk te traceren naar Suriname wat betreft het IP-adres.

Wat betreft de actiekans, als er nog wat meer aanmeldingen zijn op mijn forum dan wil ik best overgaan tot actie. Ook al zal ik waarschijnlijk deze week al contact opnemen met de belastingdienst wat betreft de diensten die Tom leverde en de waarschijnlijk nooit afgedragen BTW en andere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
@Ericr, niet lullig bedoeld hoor, maar met wat voor soort bedragen wil jij dan bij de belastingdienst aankomen?

Want als jij niet 100% duidelijk kunt maken dat Tom Dings voor meer dan 1000 euro omzet heeft gedraaid dan gaat de belastingdienst volgens mij nog niet eens naar je luisteren.

Ik snap dat het lullig voor je is, maar zolang jullie blijven praten over jullie eigen bijdragen dan gaat er volgens mij geen enkele instantie wakker van liggen.

Op een bedrag van 1000 euro krijgt de belastingdienst misschien 200 euro ( voordeelregelingen etc maken het nog minder ). Op het moment dat 1 ambtenaar 4 uur bezig is met deze zaak dan is alle inspanning al verlies voor de belastingdienst.
En 4 uur bezig zijn is niets voor een ambtenaar, helemaal niet als het om een buitenlandse zaak gaat.
- 1/2 uur aan de telefoon met Ericr.
- 1/2 uur om na te gaan of Ericr geen geintjes maakt.
- 15 min om te zien of de site die Ericr aanwijst echt offline is.
- 2 uur om te zien of er nog ergens in een wayback machine / google cache een copie van de site hangt om de daadwerkelijke content te kunnen zien.
- Na het gezien te hebben van de content 1/2 uur bezig om te proberen Tom Dings aan de telefoon te krijgen.
- 15 min om Tom Dings alles te horen weerleggen met leugens etc.

Et voila, je 4 uur zijn om. En dit is dan nog een schatting dat er maar 1 medewerker mee bezig is, dat het redelijke topprioriteit heeft gekregen. Als er meerdere mensen naar moeten kijken, als het geen topprioriteit heeft dan gaan het aantal uren exponentieel omhoog...

Maarja zoals eerder gezegd, ik hoop dat er echt actie ondernomen wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Gomez12 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:58:
@Ericr, niet lullig bedoeld hoor, maar met wat voor soort bedragen wil jij dan bij de belastingdienst aankomen?

Want als jij niet 100% duidelijk kunt maken dat Tom Dings voor meer dan 1000 euro omzet heeft gedraaid dan gaat de belastingdienst volgens mij nog niet eens naar je luisteren.
Zie DaMorpheus in "Newscacher gedupeerden topic" voor de berekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ustinov
Ericr schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:36:
Het is wel lachen geblazen met Tom. Hij heeft nu een tweede account gemaakt op mijn forum waarmee hij Xsnews wilde zwartmaken. Lullig voor hem maar het was gelijk te traceren naar Suriname wat betreft het IP-adres.

Wat betreft de actiekans, als er nog wat meer aanmeldingen zijn op mijn forum dan wil ik best overgaan tot actie. Ook al zal ik waarschijnlijk deze week al contact opnemen met de belastingdienst wat betreft de diensten die Tom leverde en de waarschijnlijk nooit afgedragen BTW en andere zaken.
Je kunt ze nog lekker maken met de 1000 klanten die Tom naar eigen zeggen zou hebben. Met abonnementsprijzen tussen de 15 en 70 euro zou het om tienduizenden euro's gaan. Laat zij maar uitzoeken of het allemaal klopt. Met een beetje mazzel krijgt Tom het daar al benauwd van.
Wel jammer dat die 1000e abonnee zich twee weken lang elke dag opnieuw moest registreren. Zo goed was de support dus blijkbaar ook niet. ;)
Staat er trouwens op het niet afdragen van BTW niet gewoon een boete, onafhankelijk van het exacte bedrag? Als ze er tijd instoppen willen ze misschien ook gewoon scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig dat Tom zelfs nu nog xsnews gaat liggen zwartmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Misschien geen news toegang, maar je kan toch ook niet zeggen dat je geen waar voor je geld krijgt bij die man. Het is net cabaret :)

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 21-07-2008 23:41 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Welke berekening valt er dan hard te maken? Hij zegt de 1000ste klant te hebben verwelkomt ( of tenminste dat begrijp ik uit jouw posting ).
Of dit 1000 klanten zijn die maandelijks 5,50 euro betalen weet ik niet, waarschijnlijk zitten de mods hier ook tussen die gratis accounts hebben gekregen, waarschijnlijk zitten zijn eigen clonen hier ook tussen en ik gok dat die ook niet maandelijk betalen.

Sowieso is nog maar de vraag of 1000 klanten ook daadwerkelijk 1000 actieve klanten is of dat hij gewoon iedereen meetelt die 1x een proefabbonnement heeft aangevraagd, of die persoon het gebruikt heeft hoeft nog niet eens van toepassing te zijn.

Simpel vergelijk, als morgen t.net op de fp meldt dat de 24897e gebruiker een abbo heeft afgenomen, is er geen onwaarheid gesproken als ik morgen een abbo afsluit. Dat de menigte het interpreteert alszijnde dat er nog 24896 abbo's zijn afgesloten dat heet marketing. Feitelijk zouden ze alleen zeggen dat ik een abbo afgesloten heb.
Dat jij dan opeens denkt de jaarinkomsten van abbo's te kunnen berekenen dat is leuk, maar ik schat dat je ze ietsje te hoog inschat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik zie dat het forum ook al onbenaderbaar is ...
Gaat lekker daar.
Ben blij dat ik bij Xsnews ook een abo heb genomen. Die verbinding is nog steeds stabiel en draait perfect!

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
Gomez het boeit weinig of de belastingdienst iets doet met de melding, daar heb ik toch geen invloed op. Net zo goed als ik of anderen invloed kunnen uitoefenen op een eventuele actie door de politie als er aangifte wordt gedaan.

Heb zelf al eerder aangegeven dat het geld mij al lang niet meer boeit maar dat ik wel graag die oplichter wil aanpakken met de middelen die ter beschikking staan. Misschien levert het niks op maar Tom Dings voor de zoveelste laten wegkomen na een mislukt project van hem levert ook weinig op. Ik denk dat hij dan gewoon doorgaat met nieuwe projecten. Zaak is nu om hem dat zoveel mogelijk onmogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EXACT!
Dat zijn ook mijn beweegredenen. Die 59,40 zie ik als gesponsort.

En ja, er wordt nu inderdaad heel veel geroepen en "geblaat", maar dat moet men zien als de voorrondes.
Net zoals mijn idee over z'n moeder. Er kan toch over gepraat worden? We zullen toch met z'n allen een methode moeten zoeken om een bom onder TD z'n achterste te laten ontploffen!!!
Dit noemt men een discussie oftewel brainstorming.
>:)
Ericr schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 08:46:
Gomez het boeit weinig of de belastingdienst iets doet met de melding, daar heb ik toch geen invloed op. Net zo goed als ik of anderen invloed kunnen uitoefenen op een eventuele actie door de politie als er aangifte wordt gedaan.

Heb zelf al eerder aangegeven dat het geld mij al lang niet meer boeit maar dat ik wel graag die oplichter wil aanpakken met de middelen die ter beschikking staan. Misschien levert het niks op maar Tom Dings voor de zoveelste laten wegkomen na een mislukt project van hem levert ook weinig op. Ik denk dat hij dan gewoon doorgaat met nieuwe projecten. Zaak is nu om hem dat zoveel mogelijk onmogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zijn dan ook maar wat losse hersenspinsels. (Hardop denken ;) )
pven schreef op maandag 21 juli 2008 @ 15:02:
@ huh??

Wat wil je daar dan mee bereiken? Je kweekt er totaal geen goodwill mee als je buitenstaanders met dat soort zaken lastig gaat vallen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even 'n vraag over aangifte doen bij politie:

Ik kan het mis hebben, maar is er onlangs niet een gerechtelijke uitspraak geweest dat (hier in NL) ook sinds kort het downloaden strafbaar is? (Weet het niet meer zeker).

als dit zo is, kun je natuurlijk ook geen klacht indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 09:08:
Nog even 'n vraag over aangifte doen bij politie:

Ik kan het mis hebben, maar is er onlangs niet een gerechtelijke uitspraak geweest dat (hier in NL) ook sinds kort het downloaden strafbaar is? (Weet het niet meer zeker).

als dit zo is, kun je natuurlijk ook geen klacht indienen.
Dat heeft :Y) er echt niets mee te maken. Het gaat erom dat je voor een dienst hebt betaald die niet wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat echt zo?
Dan zou je toch eigenlijk ook in de prijzenkast kunnen komen te hangen, of niet?
pven schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 09:11:
[...]

Dat heeft :Y) er echt niets mee te maken. Het gaat erom dat je voor een dienst hebt betaald die niet wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De dienst is verder niet inhoudelijk op de aanklacht. Het gaat hier om dienstverlening die niet geleverd wordt. En dat is al genoeg om een strafrechtelijke zaak op te zetten. Al is het maar 10 euro , ik kan begrijpen dat de moeite hiervoor onbegonnen werk is tov wat je terugkrijgt. Combineer je de gedupeerde samen sta je ineens heel wat sterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zeg absoluut niet dat jullie geen gelijk hebben, maar heb toch twijfels.

Ik ga nu erg onnozel doen met de volgende stelling:
Ik heb op internet 'n pistool gekocht en betaald, maar heb het wapen nooit ontvangen.
Dus: aanklacht! en dan?
Vind het maar raar dat je er zelf ongeschoren vanaf komt.
nogmaals: tis fictie.
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 09:40:
De dienst is verder niet inhoudelijk op de aanklacht. Het gaat hier om dienstverlening die niet geleverd wordt. En dat is al genoeg om een strafrechtelijke zaak op te zetten. Al is het maar 10 euro , ik kan begrijpen dat de moeite hiervoor onbegonnen werk is tov wat je terugkrijgt. Combineer je de gedupeerde samen sta je ineens heel wat sterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Usenet staat niet alleen bekend om warez hoor. Je kan er ook prima je linux distro's vandaan halen zonder van een public mirror te moeten downloaden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 09:45:
Ik zeg absoluut niet dat jullie geen gelijk hebben, maar heb toch twijfels.
We hebben gelijk. :P
Ik ga nu erg onnozel doen met de volgende stelling:
Ik heb op internet 'n pistool gekocht en betaald, maar heb het wapen nooit ontvangen.
Dus: aanklacht! en dan?
Vind het maar raar dat je er zelf ongeschoren vanaf komt.
nogmaals: tis fictie.

[...]
Je weet dat het verkrijgen van een wapen illegaal is, over usenet mag je gewoon beschikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

En sowieso was die uitspraak over een specifiek geval en de wet wordt er niet automatisch door aangepast. Volgens mij kan dat alleen via de regering aangepast worden (wetswijziging).

[ Voor 5% gewijzigd door Kixtart op 22-07-2008 10:23 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:56
ustinov schreef op maandag 21 juli 2008 @ 21:10:

Hou het maar op het laatste, hij heeft alleen een broertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ben ik blij dat Tom Ding beschouwde als een mannetje met fabels en niet verder in zee gegaan ben met deze meneer nadat ik mijn geld terugkreeg van paypal. Wat een afzetter zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies wat ik op 15 mei al voorspelde:

Verwijderd in "Newscacher gedupeerden topic"

Wel opvallend dat de backup waar Tom het over had ook niet aanwezig is. Was er niet een partij die zijn klantenbestand over zou nemen mocht de boel op de fles gaan? Nog een punt waarop hij gepakt kan worden voor oplichting.

Een positief punt is ook wel te melden en dat is dat Tom nu door geen enkele partij in Nederland meer serieus genomen wordt en waarschijnlijk dus ook niet meer zo makkelijk in Nederland kan resellen. Nu maar hopen dat hij de buitenlandse partijen niet gaat benaderen anders zien we behalve crash 1 & 2, ook nr's 3,4 en 5 voorbij komen.

Voor de gedupeerden, allemaal aangifte doen ookal is het bedrag nog zo klein. Als er maar genoeg aangiftes gedaan worden gaat het justitieel apparaat uiteindelijk wel rollen.

Valt me ook op dat de personen die na crash 1 meneer Dings nog zaten te verdedigen nu verdacht stil zijn. Ik vraag me af, heb je uiteindelijk een abonnement genomen, was die nog geldig toen NC weer op zwart ging en wat vind je er nu van?

Wortelstok in "Newscacher gedupeerden topic"

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2008 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
lekker constructief, wat hebben de gedupeerden daar nu aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefxr schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 14:20:
lekker constructief, wat hebben de gedupeerden daar nu aan?
Ik neem aan dat je op mijn post doelt... lees even wat er staat, zit best wat constructiefs in.

1.) Tom heeft naast het staken van de dienstverlening gelogen over het feit dat er een andere partij de boel over zou nemen als hij op zijn bek ging.
2.) Advies om aangifte te doen ook al ben je voor een klein bedrag het schip in gegaan.

Of mag ik alleen wat zeggen als het voor een directe veroordeling van Tom zorgt? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 13:42:
Precies wat ik op 15 mei al voorspelde:

Verwijderd in "Newscacher gedupeerden topic"
Valt me ook op dat de personen die na crash 1 meneer Dings nog zaten te verdedigen nu verdacht stil zijn. Ik vraag me af, heb je uiteindelijk een abonnement genomen, was die nog geldig toen NC weer op zwart ging en wat vind je er nu van?

Wortelstok in "Newscacher gedupeerden topic"
Ja, wat moet ik daar nou op zeggen? Ik ben voor €15 (half jaar abo) het schip in gegaan maar wel met dik een maand usenet gebruik. Tot het laatste moment (voor ik op vakantie ging) leek het of Tom steeds bezig was de boel verder te verbeteren. Onder andere de completeness van 80-105 dagen is in de laatste twee weken van juni nog een stuk verbeterd. De service is verder nauwelijks down geweest. Eigenlijk snap ik er helemaal niets van dat iemand zoveel investeert in een dienst en hem dan laat ontploffen. Vervolgens ook nog een doorzichtig fake berichtje op Newscrasher post maar niet even hier in het forum in ieder geval zijn verontschuldigingen aanbiedt of een update geeft van de status (TEMPORARILY OUT OF SERVICE!). Dus ja, ik ben ook gedupeerd en heb me blijkbaar verkeken op de deskundigheid en/of integriteit van deze meneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Wortelstok schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:17:
[...]

Onder andere de completeness van 80-105 dagen is in de laatste twee weken van juni nog een stuk verbeterd.

Eigenlijk snap ik er helemaal niets van dat iemand zoveel investeert in een dienst en hem dan laat ontploffen.
Let op dat de hosting allemaal was uitbesteed, hij had geen eigen usenet platform. Als hij dat had opgebouwd was er wel een paar ton geinvesteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wortelstok schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:17:
[...]

Eigenlijk snap ik er helemaal niets van dat iemand zoveel investeert in een dienst en hem dan laat ontploffen.
Naar mijn idee heeft hij vrij weinig geinvesteerd, alleen een beetje tijd voor het scriptwerk en een beetje webhosting, meer niet.

Ik kan me niet voorstellen dat dit niet met voorbedachte rade gebeurd is, want ik denk ook hier weer dat het om betalingsproblemen gaat. Als je je kop al een keer stoot met betalings problemen bij je eerste leverancier, maar toch stug verder gaat met de zelfde absurde of absurdere prijzen bij de tweede leverancier, kan je toch aanvoelen dat aan het einde van de maand de inkomsten niet opwegen tegen de uitgaven.

Gezien de korte periode waarin dit plaats heeft gevonden vraag ik me af of hij uberhaubt heeft betaald aan Xentech en nu blut is, of dat hij alle inkomsten gewoon in zijn eigen zak heeft gestoken en het schip verlaten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
ik vraag me idd ook af, of Tom prive opnamen heeft gedaan in de zaak, je moet tenslotte ergens van leven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snyder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 11:53
thefxr schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 17:59:
ik vraag me idd ook af, of Tom prive opnamen heeft gedaan in de zaak, je moet tenslotte ergens van leven
neem ik aan van wel :)

Knowledge is my Weapon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
thefxr schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 17:59:
Prive opnamen waarschijnlijk niet, dan is hij wel heel erg dom bezig geweest. Maar ik gok dat hij zichzelf wel een loon toebedacht heeft en dit loon is waarschijnlijk 1 dag voor de betaling aan de usenet provider uitbetaald...

En toen was er opeens geen geld meer voor de usenet provider...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
Het was toch een privebedrijf? Volgens mij heeft er nooit een constructie bestaan waarbij TD in loondienst was van zijn eigen bedrijf maar was TD gewoon Newscacher en werd er wat gehobbyt omdat Tom weer eens zin had in een falend projectje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Myxsnews.nl ligt er (verrassend) ook uit.

Wat een prutser!

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar met zulke lage prijzen loop je altijd een risico. Hij was lager dan het gemiddeld en had behoorlijk wat klanten. Nadat de stekker bij Xsnews eruitgetrokken was, begon het al leeg te lopen. In zijn herkans bij een andere USP ging het ook fout en met vooral de slechte naam die hij had kwam er geen hond meer binnen. Dingen zoals 'Via tweakers krijg ik veel klanten binnen' is gewoon onzin want die indruk wou hij wel wekken. Hij heeft meerdere malen nepaccountjes her en daar aangemaakt om over z'n eigen service te hebben 8)7. Geen enkele klant wil bij een zinkend schip aan boord zoals dat bij Newscacher was. Uitbesteding was idd via andere USP's want er zelf 1 opzetten met minimaal 120 dagen retentie kost je wel een paar ton inclusief manuren. En dat had newscacher niet. Het stomme is is dat de eigenaar overal gaat zitten posten over de statusupdate, z'n eigen team van moderators in het honderd laat, en ineens gewoon vertrekt. Dat is geen correct zakendoen nee. Als men hem aan wilt klagen moeten hun dat doen, maar doe het samen, want dan sta je immers sterker. Je zal er toch niet veel uitkrijgen, maar louche zaakjes in het vervolg van Dhr. Dings zal je niet zo gauw meer tegenkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gomez12 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:29:
Op zich toch wel benieuwd hoeveel mensen nou echt actie gaan ondernemen..

Imho zijn er hier weer veel blaatgasten die de meest snode plannen hebben, maar afaik komen mensen als Tom Dings altijd weer weg doordat het om zo'n laag bedrag per persoon gaat.

Als ik zo snel kijk op het radar forum, kassa forum, internetoplichting forum dan zie ik daar geen topics over newscacher op.

Ik gun iedereen zijn geld terug en hoop dat jullie echt iets gaan doen aan dit soort mensen, maar ik gok dat de daadwerkelijke actie-kans klein is.
En gelijk heb je... ben het ook een beetje moe aan het worden:

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=776640

en

http://www.internetoplichting.be/index.php?topic=13506.0

Ik hoop dat iedereen een beetje kan helpen om deze topics omhoog te houden....

Er reageren beter iedere dag iemand op, dan 5 mensen op een dag. Hierdoor blijven deze topics goed zichtbaar en lijkt me dit een eerste stap.
Als we zo niet beginnen zal er nooit iets gebeuren.

Het geld wat ik verloren ben is maar een kleine 50 eur, en het maakt me niets. Toch wil en zal ik het terug krijgen! Ik laat me door niemand oplichten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Niemand is gedupeerd op newscacher.com, want die site is nooit actief geweest :P

Laat maar :+
Ik dacht dat er newscacher.com en newscacher.nl stond, maar er staat 2x .nl.

[ Voor 38% gewijzigd door Kixtart op 25-07-2008 14:05 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat maar :+
Ik dacht dat er newscacher.com en newscacher.nl stond, maar er staat 2x .nl.
Aangepast de .nl naar .com

Ik weet dat er niemand gedupeerd is op newscacher.com, maar ik zeg dat het de sites van hem zijn die bekend zijn. Aanvullingen van jullie op de site van trosradar of internetoplichting zijn altijd welkom natuurlijk !

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2008 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 14:02:
[...]

En gelijk heb je... ben het ook een beetje moe aan het worden:

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=776640

en

http://www.internetoplichting.be/index.php?topic=13506.0

Ik hoop dat iedereen een beetje kan helpen om deze topics omhoog te houden....

Er reageren beter iedere dag iemand op, dan 5 mensen op een dag. Hierdoor blijven deze topics goed zichtbaar en lijkt me dit een eerste stap.
Als we zo niet beginnen zal er nooit iets gebeuren.

Het geld wat ik verloren ben is maar een kleine 50 eur, en het maakt me niets. Toch wil en zal ik het terug krijgen! Ik laat me door niemand oplichten !
Ik vraag me af of op die sites het soort mensen komt dat hierdooor gedupeerd is. Over het algemeen komen daar de normale huis-tuin-en-keuken-gebruikers en niet de Tweak-achtigen die weten wat usenet is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 14:17:
[...]
Ik vraag me af of op die sites het soort mensen komt dat hierdooor gedupeerd is. Over het algemeen komen daar de normale huis-tuin-en-keuken-gebruikers en niet de Tweak-achtigen die weten wat usenet is. :)
Wat dan, niet meer reageren ? Want hier wordt ook alleen nog maar gezeverd. Er is niemand die iets doet er aan. Geef me tips wat ik nog kan doen, en ik doe het.

Ook een klacht neerleggen bij de KVK wil ik doen. Weet iemand waar ik daar voor moet zijn (ben zelf belg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Doe aangifte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tegen wie --> Juiste adresgegevens !
Waar ? Bij de politie in Hasselt ? --> die zullen lachen --> waar dus wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Niet geschoten is altijd mis. Je zegt zelf dat er iets moet gebeuren, dan stel ik iets voor en dan vind je dat geen goed voorstel. :S

Ga eens langs het politiebureau en vraag hoe het met dit soort zaken werkt, als je dan toch iets wilt doen dan kan je het beste de juridische richting uit gaan. Je merkt vanzelf of aangfite doen in Hasselt haalbaar is. Ik persoonlijk denk van wel, want dan behoren ze contact op te nemen met de Nederlandse politie (newscacher.nl is toch op een Nederlands adres geregistreerd?). Hoe dat soort zaken precies werkt weet ik niet, maar het is de moeite waard om die richting uit te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 14:31:
[...]

Tegen wie --> Juiste adresgegevens !
Waar ? Bij de politie in Hasselt ? --> die zullen lachen --> waar dus wel ?
Je kan toch eerst bellen met de politie en vragen welke gegevens ze allemaal nodig hebben, dan ga je iig niet voor niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ustinov
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 14:25:
[...]

Wat dan, niet meer reageren ? Want hier wordt ook alleen nog maar gezeverd. Er is niemand die iets doet er aan. Geef me tips wat ik nog kan doen, en ik doe het.

Ook een klacht neerleggen bij de KVK wil ik doen. Weet iemand waar ik daar voor moet zijn (ben zelf belg)
Als we samen iets willen doen moeten mensen zich toch eerst bekend maken. Geef je op op newscrasher.com zodat we een overzicht hebben van wie er hoeveel van Tom Dings krijgt.

Ik zie ook nu pas dat hij voor newscacher.nl een nederlands adres als 'domicilie' opgegeven heeft: zijn ouderlijk adres. Dan kunnen we het ook naar dat adres een aangetekend schrijven sturen en het daarna de nederlands politie laten afhandelen.

Maar laat iedereen nu eerst zorgen dat we (via newscrasher bijvoorbeeld) een overzicht krijgen van namen, newscacher accounts en te vorderen bedragen. desnoods via PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Tiger 63
(newscacher.nl is toch op een Nederlands adres geregistreerd?). Hoe dat soort zaken precies werkt weet ik niet, maar het is de moeite waard om die richting uit te gaan.
Een NL adres hoeft niet voor mensen die een .nl domein willen registreren. Maar e.e.a. is via SIDN gemakkelijk op te zoeken.
Om het nog een stuk gemakkelijker te maken:
http://www.nic.nl/ace.php...her.nl&zoek.x=16&zoek.y=9

Als deze deeplink niet werkt, gewoon naar sidn.nl dan op newscacher zoeken, dan uitgebreid aanvinken, weer op zoek duwen en je hebt de benodigde gegevens.:)
Althans het houder contact. Het admin contact zal vermoedelijk niet kloppen aangezien meneer zich niet in NL maar in Suriname bevindt.
Het houder contract moet altijd kloppen, admin en tech contact kan men zelf nogal eens wijzigen zonder dat dit problemen oplevert voor de eigenaar.
Als er .nl domein gegevens niet correct zijn kun je dat bij de SIDN aankaarten.

Greetings, Black Tiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh googlen is ook zo moeilijk tegenwoordig:

Informatie over internet oplichting en wat te doen : http://www.jurofoon.nl/nieuws/print.asp?id=2841

Een belangrijke quote hieruit:
Zodra een verkoper de beloofde goederen niet levert, dan is dat juridisch gezien "wanprestatie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 19:18:
Goh googlen is ook zo moeilijk tegenwoordig:

Informatie over internet oplichting en wat te doen : http://www.jurofoon.nl/nieuws/print.asp?id=2841

Een belangrijke quote hieruit:
[...]
Aangifte doen, ieder induvidueel en niet gezamenlijk als groep willen doen. En wil je niet naar het buro wil, doe dan online aangifte, 10 minuten werk. Als iedereen dat nu doet dan gaan bij een aantal aangifte's, het mooie tegenwoordig dat de politie zowel nationaal als internationaal met elkaar gelinked staan, de alarmbellen vanzelf wel af en zal de "internet" politie een onderzoek starten. En waarschijnlijk krijg je dan niet je geld terug, jammer dan, live is a risc, maar je zal de beklaagde het wel een stuk moeilijker maken want zodra hij de grens over gaat dan heb je kans dat hij wel eens een keertje bij een grens overgang aangehouden word en dat is voor hem wat minder prettig reizen. Ook heb je kans dat ze hem lokaal aanpakken of om een uitlevering vragen, want we weten niet wat de persoon nog meer op zijn "gweten" heeft.

Spam en internetfraude word steeds serieuzer aangepakt aangezien het tot economische schade lijdt en daar waar de VS in het verleden laconiek waren worden ze beduidend steeds strenger en zo ook in Europa. Misschien een extreem voorbeeld maar zo staan de zaken er nu gewoon voor :

nieuws: Straf eerste spamveroordeelde VS gehandhaafd

De laatste jaren zijn in Europa ook bijna alle bankgeheimen opgeheven en kun je geen nummerieke rekeningen meer openen, juist gedaan om de criminaliteit een halt toe te roepen, om zo geld niet meer te kunnen wegsluizen. En wie denkt dat aangifte niet helpt moet eens wat verder speuren op het net om te bekijken wat er tot nu toe allemaal bereikt is op dat gebied. Internet fraude en oplichting word gewoon keihard aangepakt, temeer om dat daar steeds meer hele economien op draaien. En alleen maar je frustratie uiten online word niemand beter van, behalve de oplichter die nu leuke dingen doet met je geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik heb gisteren mijn verhaal gedaan op het forum Tros Radar.

Misschien dat er meerdere mensen zich daar kunnen melden / er kunnen reageren.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Ik heb even beide topics gelezen op zowel internet-oplichtings als tros radar.
Aan jullie verzoek lijkt echter weinig gehoor aan gegeven..
Ik denk dat veel mensen er zich toch bij neergelegd hebben of men de inmiddels diverse topics nog niet gevonden heeft.

In ieder geval succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
schijnbaar had Tom toch niet zoveel klanten, als hij deed voorkomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald97
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 15:53
Misschien handig om de exacte links te vermelden. Gezocht op Dings en newscacher kan niets vinden
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Let op:
Een aantal reacties voegen weinig toe behalve 'moddergooien' en andere uit de tent lokken. We zullen dit topic meer in de gaten houden vanaf nu. De eerst volgende met een 'vrij zinloze toevoeging' die 'gal spuien' of 'moddergooien' betreft krijgt gelijk een OW.