Voor alle duidelijkheid : Er is niet 1 persoon geblokkeerd op de website of welke andere achterliggende forum, support systeem. Dus wie er beweerd dat dat wel het geval is heeft het mis.
Voor wat betreft Punica zijn beweringen over HighWinds en Eweka.. HighWinds heeft Eweka overgenomen maar dat wil niet zeggen dat hij een arbeidskontrakt met HighWinds heeft. Ik heb gebeld met HighWinds namelijk en men geeft aan dat de persoon achter Punica NIET werkzaam is voor dit bedrijf. Of zei kletsen uit hun nek, of de persoon Punica wil zich beter of groter of weet ik wat voordoen als hij is.
HighWinds zelf levert in Nederland NIET direkt usenet diensten, 1 telefoontje en je kunt dit weten. Ze verkopen alleen via resellers of Eweka usenet diensten. Dat is wat mij verteld wordt.
NewsCacher.com maakt wel degelijk gebruik van HighWinds Media als usenet platform, en dat kun je ook zien wanneer je vanuit bv Amerika een traceroute uitvoert. Dan kom je namelijk uit op :
code:
1
2
3
4
5
6
| 19 267 ms 219 ms 233 ms ae-44.ebr2.London1.Level3.net [4.69.137.77]
20 232 ms 252 ms 241 ms ae-2.ebr2.Amsterdam1.Level3.net [4.69.132.134]
21 * 228 ms 275 ms ae-22-52.car2.Amsterdam1.Level3.net [4.68.120.48
]
22 227 ms 230 ms 388 ms 3-2.r1.am.hwng.net [212.72.46.74]
23 236 ms 301 ms 236 ms 1-1.r2.am.hwng.net [69.16.191.122] |
HWNG.net is de gateway van HighWiNds Group.
Nog even het volgende : De relatie met XS News was al niet al te best, en mede door het kontakt met een aantal andere (startende) bedrijven met usenet diensten werd me al snel duidelijk dat ik niet de enigste was die behoorlijk wat problemen met hen had.
Hoe je het ook bekijkt. Achteraf heeft het me een hoop werk gekost zaken te herstellen, en ik ben nu blij dat ik van hen af ben, en elders mijn heil heb gevonden. Wat iemand er ook van mag denken, ik heb er eigenlijk geen boodschap aan. Ik weet hoe het zit en dat is voldoende. Het hele verhaal inclusief brief uitwisseling is binnenkort terug te vinden op mijn website.
De reden dat ik bepaalde zaken niet als reseller doe is omdat ik het zelf leuk vind om met de techniek te rommelen, en ik wil niet 100% van een bedrijf afhankelijk zijn. Daarbij geeft dit veel meer mogelijkheden waarbij ik nu ook zeer uitgebreide statistieken kan bekijken, en straks ook in het profiel kan weergeven. Daarbij kan ik nu ook bepaalde diensten met elkaar mengen zodat ik veel meer zaken kan aanbieden en zelf kan bepalen hoe ik het wil vormgeven.
Ook voor wat betreft de bandbreedte heeft deze opzet voordelen omdat ik nu de mogelijkheid heb om zelf bandbreedte in te huren en te koppelen met het platform.
Ook hierover kun je meer te weten komen als je de website goed doorneemt.
Voor wat betreft de heraktivaties .. Dit is heel simpel : Heb je betaald stuur even een tekstuele kopie ervan met transaktie code en bedrag door naar het Support Systeem, en afhankelijk van hoeveel tickets ik moet afhandelen, kun je binnen afzienbare tijd weer online zijn. Iedereen krijgt 2 extraatjes en dat wordt ook op de website aangegeven.
Voor wat betreft de teruggave van Paypal : Ik kan moeilijk iets terugbetalen of geven als ik geen toegang tot Paypal heb, dus ik heb zelf aangegeven aan de gebruikers van dien ene klacht in dan heb je binnen afzienbare tijd je geld terug. Er was geen andere optie.
Die paar personen die hier het leven zuur proberen te maken hebben goed recht van spreken als ze ontevreden zijn, dat zal ik nooit tegenspreken, maar de manier waarop ze het doen staat mij niet aan.
Maar ik heb al aangegeven dat het me niet zo gek veel doet. Reclame positief of negatief het blijft reclame en de mensen komen toch wel kijken, proefpakket bestellen en uitproberen, en dan weten ze toch precies hoe de vork in de steel zit.
De continuering van NewsCacher.com is natuurlijk altijd een vraagstuk waar je de nodige vraagtekens bij kunt zetten maar ik heb er deze keer alles wat mogelijk is aan gedaan om een lange tijd deze services te kunnen verstrekken, en daarmee kan ik ook bevestigen dat er absoluut geen sprake zal zijn van een vroegtijdige beeindiging.
Even heel kort door de bocht : Ik ga niet al deze heisa op mijn nek halen, 18 uur per dag zitten werken, tientallen tickets per dag afwerken, forum inrichten etc als ik er niet 100% zeker van zou zijn dat het zinvol was. De keuze voor XS News was destijds snel gemaakt omdat het leuk was wat ze aanboden, mijn ervaringen als gebruiker waren prima, echter toen we op zakelijke manier verder gingen bleek een en ander toch anders in elkaar te zitten als hetgeen wat afgesproken was.
Ik ga hier verder niet over uitwijden. Twee maken er ruzie, en dan hebben er 2 schuld. Dit hoofdstuk is afgesloten, en laten we beide zien wat de toekomst brengt. Ik wens dan ook XS News veel succes, ben blij met de kans die ik heb gekregen, en nu zien we wel hoe of wat verder.
De mensen die wat te klagen hebben mogen zich bij mij persoonlijk melden, dan gaan we het gewoon oplossen. Maak ik nooit een probleem van, maar meld je dan wel !! Problemen waar ik geen weet van heb kan ik namelijk ook niet oplossen. Wie wel trouwens ?
Veel plezier met Tweakers.net Forum en ik hoop dat deze thread nog lang zal blijven bestaan want het blijft veel bezoekers opleveren, en de hit die ik ontvang vanuit de Frontpage zijn niet misselijk.
De 4 personen die me het leven zuur proberen te maken .. Ik wens jullie veel succes, en nogmaals houdt alsjeblieft dit forum / onderwerp levendig want ik heb er veel baat bij vooralsnog ;-)