Newscacher gedupeerden topic

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262871

Nee dit IP is niet van Highwinds, dit is een IP adres uit de range van Xentech / Hitnews.
Nogmaals : Highwinds levert geen diensten aan Newscacher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-06 01:45
Als highwinds geen diensten levert aan newscacher,maar newscacher gebruikt dit wel als lokkertje. Is dat niet strafbaar, als bijvb naammisbruik ofzo?
Verder zou Tom eens moeten nadenken over dat wat met xsnews is gebeurd, stel dat alle klanten zeggen, we willen onze abokosten maandelijks achteraf betalen, daar zou Tom absoluut niet mee akkoord gaan, maar verwacht dit wel van xsnews. dat is dus de omgekeerde wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enricovos
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-01-2022
Zou zomaar Hitnews.eu.eu kunnen zijn, is daar namelijk klant.

Edit: was al genoemd

[ Voor 18% gewijzigd door enricovos op 24-05-2008 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:23

vr6-only

Blub Blub

Waar het mij om gaat:

Snelheid
Retentie
Compleetheid
Support

Die waren allemaal wel goed, bij mij! Toen hij XSnews als leverancier had.
Ik kan nog geen proefpakket aanvragen, want de eerste 75 zijn al in gebruik.

Indien de bovenstaande punten weer goed zijn, dan maakt het mij geen reet waar hij zit.
Bij pietjes of jantje....

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1445

Anoniem: 262728 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 19:50:
[...]
Ik ben koetje ja.
Ik was moderator op het forum en ben toen "verwijderd" de reden hoeven jullie niet te weten. Ik ben nu weer aangenomen en dus ga ik me niet in deze discussie wikkelen.

Ik probeer zo neutraal mogelijk te blijven, maar als ik zie dat iemand zich de baas van... noemt en beweert dat Tom daar geen account heeft, en dat ik er vervolgens achterkom dat die reader naar Highwinds verwijst EN online is ( krijg immers een response ) dan gaat er een belletje rinkelen.
Als je zo weinig af weet van het internetwereldje vraag ik me toch serieus af wat voor toegevoegde waarde je bent voor Newscacher. Met zulke uitspraken zet je jezelf meer voor schut dan dat je er een punt mee maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enricovos
vr6-only schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 10:46:
Waar het mij om gaat:

Snelheid
Retentie
Compleetheid
Support

Indien de bovenstaande punten weer goed zijn, dan maakt het mij geen reet waar hij zit.
Jij bent toch leverancier van newscacher...wat lever jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Ziet er goed uit, paar bestandjes gedownload. Retentie rond 100 dagen haalt hij wel, snelheid volle bak (ruim 1600KB/s bij mij ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

enricovos schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 10:49:
[...]

Jij bent toch leverancier van newscacher...wat lever jij dan?
Ik ben ingehuurd om alleen maar positief te reageren over Newscacher!
Maar houd dit ff tussen ons, oke?

ontopic:

Mijn ervaring.
Snelheid is top (met 4 connecties al een stabiele snelheid van 1.22 MB/s)
Emailtjes komen nu wel binnen, na het aanvragen van een pakket
Retentie. Ik haal hier tussen de 90 en 100 dagen. Komt dus redelijk overeen met wat er op de site staat.

Retentie komt overeen met die van Hitnews. Heb voor de grap een proefabonnement aangevraagd daar en alles wat Newscacher incompleet binnen haalt, haalt Hitnews ook niet compleet binnen.
XSnews/Eweka krijgen het wel compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157064

Even voor de goede orde: ik ben dus GEEN moderator daar.

En ja, ik hab al €60,- geinvesteerd, dus....!
En zou ik op dit moment opnieuw investeren? nee. Maar blijft hij in de lucht, dan wel ja.
enricovos schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 09:32:
Ik geloof er helemaal niets van. De afgelopen 10 jaar heeft hij een reputatie opgebouwd waarop niemand trots zou zijn. Dan kan je nu denken dat het allemaal wel goed zal komen maar mensen...trap er niet in.
De mensen die zich nu aanmelden doen dat omdat zij iets tegoed hebben. Stel jezelf de vraag eens of jij in dit stadium een betaalde abo zou nemen waarvoor je echt moet betalen... ik weet zeker dat iedereen dat niet zou doen. Iedereen die dit wel doet kan niet lezen of is heel erg naief. Wanneer de mensen die de boel hebben weten te heractiveren allemaal positief gaan posten dan zullen andere mensen gaan denken dat het wel goed zit.
Wat je zelf nu wel zou doen is een betrouwbare partij opzoeken en daar je geld insteken. Wanneer Tom "newscasher" Dings (volgens mij is dat de naam die hij beter had kunnen gebruiken) over een jaar nog bestaat dan kan je re op dat moment altijd nog voor kiezen.
Zakelijk gezien is dit natuurlijk geen gezonde situatie; eerste 600 abo's moet hij uit eigen zak betalen...dus hij doet dat op de pof (anders had hij toch het geld dat mensen tegoed hebben wel terug betaald)...meerdere providers...kan je de boel langer online houden..ondertussen maar hopen dat er veel positieve berichten verschijnen door zelf veel te spammen of mensen te verplichten om op de eigen site eerst positief te reageren alvorens het proef-abo om te zetten naar een betaald abo...mensen veel laten betalen en uiteindelijk de stekker eruit trekken onder het mom dat het aan een ander ligt.
Waarom denken jullie dat hij alle claims bij paypal ingetrokken wil hebben? Denk dat het moeilijk zakendoen wordt wanneer je geen paypal kunt gebruiken. Waarom stuurt hij zijn moderators nu op pad om positieve berichten te stooien.... waarom mag niemand negatief zijn op zijn eigen forum....
Deze man heeft maar 1 doel; geld cashen en weer wat anders verzinnen.
Succes maar ik neem liever mijn verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

vr6-only schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 10:46:
Waar het mij om gaat:

Snelheid
Retentie
Compleetheid
Support

Als continuïteit je geen reet uit maakt dan zit je inderdaad op je plek bij Newscacher.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923

vr6-only schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 11:44:
Dit is trouwens mijn laatste post, voorlopig.
Voorlopig is bij jou van korte duur hè :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

enricovos schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 09:32:
mensen te verplichten om op de eigen site eerst positief te reageren alvorens het proef-abo om te zetten naar een betaald abo
Inderdaad, dat vond ik wel zo'n trieste voorwaarde. Ik begreep ook niet dat niemand daar iets over riep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255280

Anoniem: 262728 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 23:43:
@Punica
Grappig om te zien dat je zegt dat NC geen account heeft bij HighWinds, een Traceroute naar reader.newscacher.com geeft de volgende resultaten.:
[afbeelding]

Geloof je het niet ? Ga dan maar eens naar http://www.maxmind.com/app/locate_ip en vul in als ip "69.16.176.253" of "reader.newscacher.com"
Wel OT maar het IP viel me op...

Sinds enige tijd heeft de Belgische ISP Telenet zijn eigen newsserver (bijna) uitgezet en moeten/mogen alle users newsgroups.telenet.be gebruiken.

En wat geeft een lookup van newsgroups.telenet.be ?

Non-authoritative answer:
Name: newsfarm.ams2.highwinds-media.com
Address: 69.16.176.253
Aliases: newsgroups.telenet.be, newsgroups.telenet-ops.be

en

Non-authoritative answer:
Name: reader.newscacher.com
Address: 69.16.176.253

Zal (hopelijk) wel een loadbalancer achterzitten maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enricovos
Anoniem: 157064 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 11:20:
Even voor de goede orde: ik ben dus GEEN moderator daar.

En ja, ik hab al €60,- geinvesteerd, dus....!
En zou ik op dit moment opnieuw investeren? nee. Maar blijft hij in de lucht, dan wel ja.

[...]
Voor de goede orde...ik bedoelde in de tekst niet jou als moderator maar Yorick. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260206

Na een paar keer proberen heb ik nu weer een proef abonnementje! Hopelijk blijft hij nu wat langer in de lucht en kan ik daarna een paar maanden van mijn reeds eerder betaald abonnementje genieten. Als het nu weer fout gaat dan stop ik er direct mee en neem ik ergens anders een abonnement.

DUS: DIT IS JE LAATSTE KANS NEWSCACHER, DON'T BLOW IT!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:44

Pierre

Van nature lui!

Anoniem: 260206 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 12:46:
DUS: DIT IS JE LAATSTE KANS NEWSCACHER, DON'T BLOW IT!!!
Ik snap sommige mensen dus niet, ze willen niet luisteren. Mensen deze vriend is een oplichter eerste klas

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Pierre61 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 12:57:
[...]

Ik snap sommige mensen dus niet, ze willen niet luisteren. Mensen deze vriend is een oplichter eerste klas
Die mensen hebben hier al voor betaald en nu lijkt hun dienst het weer te (gaan) doen. Wat snap je daar niet aan?

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 24-05-2008 13:02 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-06 18:53
Pierre61 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 12:57:
[...]

Ik snap sommige mensen dus niet, ze willen niet luisteren.
Jij kan kennelijk niet lezen. Ik heb al voor 1 jaar betaald en daar wil ik graag gebruik van maken. Ik nu zo'n proefabbo en die draait goed. Straks heractiveren. Tot op heden heeft meneer Dings zijn woord gehouden aangaande newscacher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-02 08:13
MEGATRON schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 13:51:
[...]

Jij kan kennelijk niet lezen. Ik heb al voor 1 jaar betaald en daar wil ik graag gebruik van maken. Ik nu zo'n proefabbo en die draait goed. Straks heractiveren. Tot op heden heeft meneer Dings zijn woord gehouden aangaande newscacher.
1 jaar is lang, met zijn huidige prijzen zal ie wel weer binnen 3 maanden zijn facturen niet kunnen betalen.. alvast succes voor de durfals die straks (weer) voorruit gaan betalen }:O

[ Voor 20% gewijzigd door Remko op 24-05-2008 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Marzman schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 11:23:
[...]

Als continuïteit je geen reet uit maakt dan zit je inderdaad op je plek bij Newscacher.
Geef eens 1 provider aan die zich houdt aan de retentie!
Geen van de providers kunnen leveren wat ze op hun site vermelden!

Eweka heeft dat heel slim aangepakt en zet gewoon neer "Tot xxx"
Snelheid "Tot xxxx"

maw. Haal je maar 500 KB/s snelheid en 50 dagen retentie. Dan kun je niet zeiken!
Wat het is "tot" en niet 120 dagen en 20 Mbit/s.....

Voor alsnog: Tom. Je hebt je aan je woord gehouden en het proefpakket draait hier super!
Dat kan niemand ontkennen!
Tom kan ook niet ontdekken dat hij geen goede reputatie heeft ivm zijn verleden!

[ Voor 56% gewijzigd door vr6-only op 24-05-2008 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
vr6-only schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 14:07:
[...]

Giganews. Nog meer vragen? ;)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

pven schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 14:11:
[...]

Giganews. Nog meer vragen? ;)
Bullshit. Giganews haalt niet meer dan 186 dagen!
Google er maar eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Pfff ... laat maar. Ik heb al geen zin meer om verder met je in discussie te gaan. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Sowieso is aangeven met 'Tot' niet vreemd, want anders zijn er weer mensen die komen klagen dat ze met hun 8Mbit lijn geen 20Mbit snelheden halen.

Retentie
Bij Tweaknews haal ik nog dingen van 100+ dagen binnen. Nog nooit problemen mee gehad (kan wel aan bepaalde groepen liggen, maar ik heb niet de minst populaire gewoonlijk, zoals Games/Film groepen)

En daarom gebruiken ze daar ook 'tot', want niet elke groep is even populair.

[ Voor 10% gewijzigd door Kixtart op 24-05-2008 14:14 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

pven schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 14:12:
Pfff ... laat maar. Ik heb al geen zin meer om verder met je in discussie te gaan. :Z
Makkelijkste weg kiezen!

Met die houding kom je ver in het leven!

zal me niet verbazen als ik straks een ban heb of een GOT warning :r
ps. Dit wordt een leuke maand. Voor elk positief bericht, krijg ik 1 euro :D

[ Voor 84% gewijzigd door vr6-only op 24-05-2008 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

vr6-only schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 14:11:
[...]

Bullshit. Giganews haalt niet meer dan 186 dagen!
Google er maar eens!
Giganews is wel de grootste op gebied van Hardware. Want die hebben namelijk naast hun NNTP services ook nog eens een HTTP service draaien, dus 2 farms als je het mij vraagt. Ik had begrepen dat je namelijk een HTTP niet zomaar koppelen kon op een bestaande NNTP-service.

Anyways lijkt Newscacher dan ook z'n stuff hiervandaan te halen. Een standaard 100+ dagen retentie dus en waarschijnlijk gewoon de normale snelheden weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]

Geen van de providers kunnen leveren wat ze op hun site vermelden!

Snelheid "Tot xxxx"

maw. Haal je maar 500 KB/s snelheid en 50 dagen retentie. Dan kun je niet zeiken!
En Tom omschrijft het als maximaal x mbit. Wat is je punt? Ik heb het over de continuïteit van de toko en de dienstverlening. Tom heeft inmiddels bewezen dat dit niet zijn sterkste punt is.
Voor alsnog: Tom. Je hebt je aan je woord gehouden en het proefpakket draait hier super!
Tom kan ook niet ontdekken dat hij geen goede reputatie heeft ivm zijn verleden!
Maar zoals Wijnando op zijn forum neer zet "in het verleden behaalde resultaten, is geen garantie voor in de toekomst". Geldt in feite ook voor Newscacher. Wat in het verleden is gebeurd, is nou eenmaal gebeurd! Nu moet hij laten zien dat hij geen oplichter is!
Mooi dat je blij bent met je proefabo. Persoonlijk denk ik dat het van korte duur is, maar we zullen zien. Nu moet hij inderdaad laten zien dat hij geen oplichter is.
Kixtart schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 14:13:
En daarom gebruiken ze daar ook 'tot', want niet elke groep is even populair.
En omdat het aanbod verschilt (dit is een factor die je niet kan beïnvloeden). Als iedereen opeens 1,5 keer zo veel gaat uploaden (kerstvakantie ofzo) dan wordt de retentie opeens 1,5 keer zo kort.

[ Voor 12% gewijzigd door Marzman op 24-05-2008 14:22 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
MEGATRON schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 13:51:
[...]

Jij kan kennelijk niet lezen. Ik heb al voor 1 jaar betaald en daar wil ik graag gebruik van maken. Ik nu zo'n proefabbo en die draait goed. Straks heractiveren.
Zou ik ook zeker doen, je geld krijg je toch niet meer terug. Probeer er dan in ieder geval zoveel mogelijk uit te halen.
Tot op heden heeft meneer Dings zijn woord gehouden aangaande newscacher.
Ehm, zie uitleg betreffende xsnews, zie highwinds, zie over enkele dagen meer nieuws.

Mijn advies is gebruik nu je tegoed op. En als dat op is kijk dan over een jaar nog eens of newscacher nog bestaat.

Leuk vraagje trouwens. Als je zelf al aangeeft niet alle betalingen 100% op tijd te doen, waarom stel je dan wel een verplichting in dat mensen eerst een proefabbonnement moeten nemen voordat ze kunnen / mogen betalen??? Dat betekent gewoon meer en meer rekeningen zonder inkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
[...]
Continuiteit is iets anders dan retentie, 100 dagen retentie is moeilijk te bereiken als je bedrijf geen 100 dagen bestaat...
Snelheid "Tot xxxx"

En wat zegt newscacher ( http://www.newscacher.nl/deals.php ) :
- Houdbaarheid 100 ~ 120 dagen
- Snelheid tot 100Mbit

Dus gewoon hetzelfde...
Laat de tijd dat eerst maar eens vertellen... Een supersnelle newsserver neerzetten kan ik ook, met een beetje praten is dit supersimpel. Maar als na 2 maanden de rekeningen binnenkomen dan heb ik opeens een probleem want dan heb ik de cashflow niet. Maar voor 1 / 2 maanden is dit zo te regelen met een beetje contacten.

En zijn reputatie kon hij wel een heleboel aan doen, en met het akkefietje van xsnews is deze ook niet echt verbeterd. Feitelijk is het enige wat jij zegt dat hij nu al 1 ( week? ) een superservice draait terwijl er nog steeds ideal / paypal terugbetalingen openstaan en hij net een maand geleden gewoon zijn service op zwart heeft laten zetten door zijn rekeningen niet op tijd te betalen.
Ik gok dat nog niet eens de 1e rekening bij Tom is binnengekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Speedxs. Retentie is hoger dan dat ze zelf aangeven.
Gomez12 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 14:36:
[...]

Continuiteit is iets anders dan retentie, 100 dagen retentie is moeilijk te bereiken als je bedrijf geen 100 dagen bestaat...
Tom Newscasher heeft geen eigen farm, maar is reseller. Aantal dagen slaat dus op zijn leverancier.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 94923 op 24-05-2008 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En ook die retentie varieert weer omwille de hoeveelheid die op Usenet gepost wordt. Als ik mijn kersverse linux-distro wil delen met de rest en plaats dat ik 10 groepen ben ik voor 700MB ruim 7GB aan het opslaan op Usenet. Doe je dat met de laatste reportage van Peter R de vries in HD van 10GB per reportage op 5 groepen, dan kost die USP dat ruim 50GB.

Een vaste retentie is dus nooit haalbaar voor de meeste USP's. Reseller ofniet.. Reseller is altijd makkelijk wanneer je mensen dit voor je wilt laten doen ipv een compleet eigen farm hebben & onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Laatst online: 21:50

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Ik heb vanmorgen een proef abonnement aangevraagt en het werkt perfect!
Ik hoop dat ze nu alles op een rijtje hebben en dat alles gewoon lekker goed doorgaat.

Bij deze wil ik Tom veel succes wensen en zijn goede kant laten zien :)

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Totdat er weer een betalingsachterstand ontstaat en newscacher afgesloten wordt van de gebruikte diensten.

Wordt jij ook betaald voor het posten van positieve revieuws toevallig? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258722

[b][message=30122822,noline]
Een vaste retentie is dus nooit haalbaar voor de meeste USP's.
Voor geen enkele USP!

Retentie is afhankelijk van de hoeveelheid die dagelijks gepost wordt op Usenet.

Het probleem is dat het totale volume van Usenet de laatste 2-3 maanden met ongeveer 10% is toegenomen. (waarvan minimaal 8% voor rekening komt van de vele release groepjes met hun eigen releases) Als een USP merkt dat de retentie terug loopt moet hij spools bestellen waar gauw een maand over heen gaat. Zijn deze eenmaal geplaatst dan duurt het nog eens de volledige retentie voor het pas effect gaat hebben. (met 90 dagen retentie hebben we het dus over 1 maand voor plaatsing + 3 maanden voor het effect heeft)

Helaas is gedurende deze tijd (4 maanden) het totale volume weer met minimaal 10% toegenomen

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 258722 op 24-05-2008 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 258722 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 16:43:
[...]

Voor geen enkele USP!

Retentie is afhankelijk van de hoeveelheid die dagelijks gepost wordt op Usenet.

Het probleem is dat het totale volume van Usenet de laatste 2-3 maanden met ongeveer 10% is toegenomen. (waarvan minimaal 8% voor rekening komt van de vele release groepjes met hun eigen releases) Als een USP merkt dat de retentie terug loopt moet hij spools bestellen waar gauw een maand over heen gaat. Zijn deze eenmaal geplaatst dan duurt het nog eens de volledige retentie voor het pas effect gaat hebben. (met 90 dagen retentie hebben we het dus over 1 maand voor plaatsing + 3 maanden voor het effect heeft)

Helaas is gedurende deze tijd (4 maanden) het totale volume weer met minimaal 10% toegenomen
Hoezo duurt het nog eens de volledige retentie? Je hebt 90 dagen, om dan op 100 te komen dat kost dan toch 10 dagen? (als je hardware het aan kan)

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 24-05-2008 17:14 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald97
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-06 22:41
Gaat weer de goede kant op. Krijg de volgende berichten:

Vanaf je huidige aansluiting met ipadres 89.220.**.*** en de gebruikersnaam ****** is reeds een inschrijving voltooid!

Je inschrijving is vooralsnog nog niet bevestigd per email. Binnen enkele ogenblikken ontvang je een nieuwe bevestigingsmail zodat je je inschrijving alsnog kunt bevestigen.

JE BENT NIET INGELOGD OF GEEN LID,
JE KUNT GEEN REAKTIES PLAATSEN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155227

Anoniem: 258722 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 16:43:
[...]

Voor geen enkele USP!

Als je weet dat het volume elke 3 maanden toeneemt met een percentage tussen de 10 en 20% dan is het toch geen enkel probleem om daarop te anticiperen?

Bovendien kun je natuurlijk een retentie van 150 dagen +- bieden, terwijl je met 120 adverteert. Dan kun je die 120 best garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Denk je echt dat ze dat doen?

Slechts een fractie van de klanten zeurt over de retentie!
Alleen bij de eerste beoordelingen worden zulke dingen getest.

Ik heb tot nu toe één keer gehad dat ik iets wou hebben. Gewoon zomaar erop gekomen en toen ik het opzocht via *****. Was deze 133 dagen oud.

Voor de rest ben ik altijd binnen 1 week erbij en is dus 100 dagen meer dan zat!

[ Voor 2% gewijzigd door bjck op 24-05-2008 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262728

Die melding krijg je als je niet bent ingelogd op het forum.
Onderaan het forum kun je je inloggen en eventueel een vakje aanvinken zodat je browser het wachtwoord bewaart.

Als je abonnement niet werkt kan dat goed kloppen, we geven op dit moment slechts 25 man per 2 uur toegang tot het proefabonnement om zeker te weten dat alles werkt

Afbeeldingslocatie: http://www.newscacher.nl/images/reclame.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
Hmm ik had al een tijd geleden een proefabbo aangevraagd maar blijkbaar moet ik het opnieuw proberen, alleen lastig om er tussen te komen.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marzman schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 17:13:
[...]

Hoezo duurt het nog eens de volledige retentie? Je hebt 90 dagen, om dan op 100 te komen dat kost dan toch 10 dagen? (als je hardware het aan kan)
Zo werkt het dus helaas niet.
Data wordt over alle HD's evenredig weg geschreven. Een upgrade van 100 naar 120 dagen duurt dus 120 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald97
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-06 22:41
Gaat een stuk beter... dus ook niet.

You have specified an incorrect username. Please check your username and try again. If you continue to have problems please contact the Board Administrator.

Ben je je gegevens kwijt ?

Emailadres
Gevonden!

Krijg geen email terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155227 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 17:33:
[...]

Als je weet dat het volume elke 3 maanden toeneemt met een percentage tussen de 10 en 20% dan is het toch geen enkel probleem om daarop te anticiperen?
Nee dat weet je niet, de hoeveelheid postings is van te voren niet bekend of niet in te schatten
Bovendien kun je natuurlijk een retentie van 150 dagen +- bieden, terwijl je met 120 adverteert. Dan kun je die 120 best garanderen.
dat duurt dus 150 dagen voor je er op zit, ondertussen is het volume weer toegenomen.
Daarbij komt ook nog eens dat de investeringen gigantisch zijn. Investeren in "Overkill" levert niets op en kost alleen maar geld.(of de Nederlandse USP's moeten hun prijzen aanpassen naar een "buitenlands" niveau? m.a.w. wil jij minimaal 15 tot 20 euro per maand betalen? Dan is het mogelijk om voor de feite aan te lopen in plaats van achteraf. (maar zelfs USP's die dit vragen, lopen er achteraan. 186 dagen ipv 200 bijvoorbeeld)

Maar nu back on topic, verdere discussies hierover horen elders thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Ik dacht dat dit het newscacher gedupeerde topic was, maar het gaat nu alleen nog maar over retentie of toeleveranciers, met de toeleverancier van newscacher hebben klanten niks mee te maken!
De verbintenis is aangegaan met newscacher, die moet dus ook weer opnieuw toegang verlenen tot de dienstverlening.
Alleen krijg ik sterk de indruk dat newscacher opnieuw begonnnen is,ipv een doorstart, proefabo's is niet echt waarop leden zitten te wachten, die willen gewoon hebben waarvoor ze betaald hebben, dus 6 of 12 maanden toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Dit doet hij zodat alles op rolletjes loopt, alvorens de deuren wijdopen te zetten!

Dit staat ook bovenaan met een rode banner aangegeven!

Herstelprocedure
Profiel
Geschiedenis
etc
etc

Allemaal nog niet af! Hij kon ook wel 2 weken langer wachten, maar dat gingen mensen nog meer klagen. Nu laat hij zien dat hij met een doorstart bezig is!

Belangrijkste. Mensen kunnen downloaden en voor nop! Iedereen kan namelijk een proefpakket aanvragen!

[ Voor 54% gewijzigd door vr6-only op 24-05-2008 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
vr6-only schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 19:07:
Dit doet hij zodat alles op rolletjes loopt, alvorens de deuren wijdopen te zetten!
...
Belangrijkste. Mensen kunnen downloaden en voor nop! Iedereen kan namelijk een proefpakket aanvragen!
Je begrijpt dat hij wel een van de weinige bedrijven is die dit op deze manier doet en dat de andere bedrijven die dit doen gewoon een zooitje geld achter de hand hebben. Hij heeft alleen een verleden van betalingsachterstanden achter zich ( nou ja, verleden blijkbaar 1 maand geleden nog afgesloten hiervoor )

Ja, laat ik het beschaafd zeggen en zeggen dat ik het een beetje merkwaardig businessmodel vind in combinatie met zijn verleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260801

Dit staat ook bovenaan met een rode banner aangegeven!

Herstelprocedure
Profiel
Geschiedenis
etc
etc

Allemaal nog niet af! Hij kon ook wel 2 weken langer wachten, maar dat gingen mensen nog meer klagen. Nu laat hij zien dat hij met een doorstart bezig is!

Ik vind het gewoon eng hoe jij Tom steeds het hand boven de hoofd houdt :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik vind het ook appart. Ik snap zijn belang (hij heeft al betaald) en waarom hij bepaalde dingen afzwakt, maar hij slaat hier wel heel erg door in het beschermen van Newscacher. Als het een nieuw account was had ik gedacht dat het een pseudoniem van Tom was, maar vr6-only loopt toch al een tijdje mee hier :)
Bij bijna elke usenet service provider kan iedereen een proefabo aanvragen.

[ Voor 31% gewijzigd door Marzman op 24-05-2008 20:00 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Laatst online: 21:50

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Anoniem: 58485 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 16:35:
[...]

Totdat er weer een betalingsachterstand ontstaat en newscacher afgesloten wordt van de gebruikte diensten.

Wordt jij ook betaald voor het posten van positieve revieuws toevallig? ;)
Nee, zeker niet. Je kan hem een tweede kans geven :) Ik houd niet van betaald te krijgen om iemand te helpen :)

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Anoniem: 260801 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 19:47:
[...]
Ik hoop dat je er niet van wakker ligt dan :z . Ik heb best wel respect voor de bijdragen Vr6-only, die zich ergert aan het geschreeuw in deze thread. Wat is er nou helemaal mis met die dienst? Tot nu toe doet meneer Dings gewoon wat hij zegt. Zijn dienst is "up" en mijn Altbinz loopt voluit. Hij gaat de oude abonnementen weer koppelen. Ik zie mezelf nog wel zo'n "Enlight 16Mb onbeperkt" €15 voor 6 maanden kopen (als die aanbieding er over een week nog staat tenminste :P ). Waarom? Omdat hij volgens mij 6x zo goedkoop is als de goedkoopste volgende (toevallig Hitnews).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Ben benieuwd wanneer Tom abo's aanbiedt, die je achteraf kan betalen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bij tweak betaal ik ook vooruit. Dat is op zich niet zo vreemd.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Wortelstok schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 20:42:
[...]

Ik hoop dat je er niet van wakker ligt dan :z . Ik heb best wel respect voor de bijdragen Vr6-only, die zich ergert aan het geschreeuw in deze thread.
Met jou kan ik praten! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258686

Gomez12 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 14:36:
[...]

[...]

En wat zegt newscacher ( http://www.newscacher.nl/deals.php ) :
- Houdbaarheid 100 ~ 120 dagen
- Snelheid tot 100Mbit

Dus gewoon hetzelfde...

[...]

Laat de tijd dat eerst maar eens vertellen... Een supersnelle newsserver neerzetten kan ik ook, met een beetje praten is dit supersimpel. Maar als na 2 maanden de rekeningen binnenkomen dan heb ik opeens een probleem want dan heb ik de cashflow niet. Maar voor 1 / 2 maanden is dit zo te regelen met een beetje contacten.

En zijn reputatie kon hij wel een heleboel aan doen, en met het akkefietje van xsnews is deze ook niet echt verbeterd. Feitelijk is het enige wat jij zegt dat hij nu al 1 ( week? ) een superservice draait terwijl er nog steeds ideal / paypal terugbetalingen openstaan en hij net een maand geleden gewoon zijn service op zwart heeft laten zetten door zijn rekeningen niet op tijd te betalen.
Ik gok dat nog niet eens de 1e rekening bij Tom is binnengekomen...
Ik zal hier even zelf op reageren als het mag : Ik heb de boel helemaal niet op zwart laten zetten door de rekeningen niet te betalen. Dat is regelrechte flauwekul. XS News heeft alles maar dan ook alles betaald gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ vr6-only en Wortelstok: get a room O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thefxr schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 20:56:
Niet .. Het werkt op die manier niet. Dat zie je elders ook niet zo vaak, omdat het betaalgedrag van de gemiddelde Nederlander niet echt om over naar huis te spreken is. Ik spreek niet over iedereen hoor.

Maar dat de inkasso buro's uit de grond gestampd worden geeft wel aan hoe het gemiddelde betalingsgedrag van de Nederlander is natuurlijk. Het is gewoon een feit en dat zie je ook bij ziektekosten verzekeringen, ja in Suriname hebben we ook 1x per dag Nederlands NOS nieuws, er zijn gewoon veel te veel mensen die niet of niet op tijd betalen.

Dus nee op basis van achteraf betalen gaan we zeker niet werken. En ja de eerste faktuur heb ik al gehad, 3 zelfs, en die zijn allemaal voldaan. Maar nogmaals : Persoonlijk vind ik de manier van reageren hier op het forum niet altijd even gepast.

Natuurlijk ik maak ook fouten, en daar durf ik ook rustig voor uit te komen. Maar ik laat me niet door het slijk halen of aanmoedigen om overal op te gaan reageren, want de meeste mensen hier reageren alleen maar om het reageren, en vaak, vind ik tenminste, kun je daar heel weinig mee.

Daarom zeg ik ook heel eerlijk .. Goedkoop zijn is leuk, maar belangrijker de kwaliteit en de continuiteit zijn even belangrijk, en dat is een kwestie van vertrouwen en dat heb je of je heb dat niet. Kwaliteit kun je zelf beoordelen voor de proefpakketten, die zijn er niet voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262928

thefxr schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 20:56:
Betaal jij je brood ook pas aan de bakker als je het al op hebt dan? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Anoniem: 258686 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 22:03:
[...]

Niet .. Het werkt op die manier niet. Dat zie je elders ook niet zo vaak, omdat het betaalgedrag van de gemiddelde Nederlander niet echt om over naar huis te spreken is. Ik spreek niet over iedereen hoor.

Maar dat de inkasso buro's uit de grond gestampd worden geeft wel aan hoe het gemiddelde betalingsgedrag van de Nederlander is natuurlijk. Het is gewoon een feit en dat zie je ook bij ziektekosten verzekeringen, ja in Suriname hebben we ook 1x per dag Nederlands NOS nieuws, er zijn gewoon veel te veel mensen die niet of niet op tijd betalen.

Dus nee op basis van achteraf betalen gaan we zeker niet werken. En ja de eerste faktuur heb ik al gehad, 3 zelfs, en die zijn allemaal voldaan. Maar nogmaals : Persoonlijk vind ik de manier van reageren hier op het forum niet altijd even gepast.
Jij hebt het bij xsnews ook geflikt om achteraf te betalen en bij anderen in het verleden om niet te betalen, vandaar mijn vraag of we bij jou achteraf kunnen betalen, aangezien je geen goede reputatie hebt in je betalingsgedrag. En daardoor jouw dienstverlening 1 maand heeft stilgelegen.
Vind het ook een erg vreemde post om het over betalingsgedrag te hebben van nederlanders, terwijl je zelf bekend staat als ...betaler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87604

Anoniem: 262928 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 22:37:
[...]

Betaal jij je brood ook pas aan de bakker als je het al op hebt dan? |:(
Toch aardig dat de vriendin van Tom ook ff een berichtje plaatst ... >:) Hi Joyce .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enricovos
He, daar is Pietjepluk weer..sorry Pietjepuk.
Ben benieuwd onder welke alias je nu weer aan het spammen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258686 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 22:03:
Natuurlijk ik maak ook fouten, en daar durf ik ook rustig voor uit te komen. Maar ik laat me niet door het slijk halen of aanmoedigen om overal op te gaan reageren, want de meeste mensen hier reageren alleen maar om het reageren, en vaak, vind ik tenminste, kun je daar heel weinig mee.
Dit heb je toch wel aan jezelf te danken Tom. Voornamelijk omdat je eerst mensen dagelijks spamt met diverse mailings en als het je even tegenzit hoort men niets van je. Dat is onfatsoenlijk, met name naar de mensen die reeds een abbo bij je hadden aangekocht.
Zonder die radiostilte had je meer begrip gehad denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enricovos
Tom, nu jer toch dit forum leest...kan jij eens een uitspraak doen over het geld dat ik nog van je tegoed heb. IK heb betaald voor een abonnement dat een half jaar zou moeten werken. Na 4 dagen werkte niets meer. Aangezien ik geen vertrouwen in jou (en de diensten die je aanbied) meer heb wil ik je vragen dit geld terug te betalen. Een half jaar in de toekomst kijken kan ik niet en is jou nog nooit gelukt vandaar dat ik maar beter nu mijn geld kan terugvragen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260801 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 19:47:
[...]
Ik vind het gewoon eng dat jij altijd zo lekker negatief moet doen ... Zou me toch serieus gaan afvragen hoe je in elkaar steekt. Dingen kunnen fout gaan, maar het mooie is na regen komt zonne schijn. Maar jij blijft vermoedelijk ergens in een zwart gat hangen ofzo. Triest leven heb je vermoed ik.

Sorry maar zo denk ik erover hoor ..

Voor die persoon die achteraf wil betalen :

'Betaal jij je brood ook pas aan de bakker als je het al op hebt dan?'

Zou ik bij het tankstation eens proberen eerst tanken en dan wegrijden, en als je aangehouden wordt of een brief thuis krijgt, zeggen van ja joh ik wil eerst ff proberen of het wel bevalt die benzine/diesel/gas van jullie ... Die auto van me was al zo duur, en wil niet dat jullie brandstof hem kapot maakt.

Die mensen verklaren je voor gek ... Nederlanders zijn wat dat betreft enorm verwend vind ik persoonlijk.

Gesprekje met een verkoper van High Winds : Die man vertelde me in Amerika verkopen ze alleen 1-2 en soms 5mbit unmetered accounts. Al hebben ze wel 20 -of meer mbits bandbreedte in huis.

Ze doen gewoon lekker rustig downloaden, maar wij (ja ik tel me er zelf ook bij) Nederlanders moeten bij een 24mbit adsl verbinding ook minimaal 24mbit usenet hebben .. En dan ook nog voor de prijs van een pakje cigaretten per maand.

En als je dan wat meer betaald voor een 24 of hoger mbit account beginnen we te klagen .. Gaat echt helemaal nergens over.

Ander voorbeeld : Retentie moet zo hoog mogelijk zijn. Volkomen belachelijke instelling. Je hebt in de meeste gevallen al een account waar je op elk moment mee kan downloaden, en niemand gaat volgens mij 3 maanden op vakantie, en anders vraag je de buurman even wat voor je te downloaden als je vang bent het te missen. Nee maar wij moeten retenties hebben van 120+ dagen, wat ohwee als we wat missen. Kunt ook gewoon op dergelijke sites voor een repost / upload vragen. Kost niks extra's vermoed ik.

Dat is eigenlijk zot te noemen, geen enkel ander land werkt zo. Onze Zuiderburen hangen allemaal nog aan Gbs verkeer limieten vast, maar wij Nederlanders moeten dat allemaal niet hebben, dat is niet goed genoeg voor ons.

Raar volk zijn WIJ Nederlanders ... Inclusief mezelf natuurlijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87604

Weer eens te diep in het glaasje gekeken Tom ? Ik heb nog nooit zoveel nonargumenten op een rijtje gezien.. |:(

Ik zou natuurlijk een heleboel tegenargumenten kunnen gaan opsommen, maar dat is eigenlijk niet eens de moeite gezien de zwakte van je betoog. Wel leuk geprobeerd om op deze manier de discussie een andere kant op te sturen.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ustinov
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-06 08:59
Anoniem: 258686 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 23:38:
[...]

Ik vind het gewoon eng dat jij altijd zo lekker negatief moet doen ... Zou me toch serieus gaan afvragen hoe je in elkaar steekt. Dingen kunnen fout gaan, maar het mooie is na regen komt zonne schijn. Maar jij blijft vermoedelijk ergens in een zwart gat hangen ofzo. Triest leven heb je vermoed ik.

[snip]
Ik heb in ieder geval nog nooit meegemaakt dat als ik bij de bakker betaalde hij het brood uit mijn handen rukte en terug op de plank legde en zei: 'Sorry, ik kan je dit brood niet meegeven, maar je geld krijg je ook niet terug'.
Jij laat mensen betalen, kunt dan niet leveren omdat je je zaakjes niet op orde hebt en weigert dan mensen hun geld terug te geven.
Als je als leverancier niet kan leveren moet je ook het betaalde geld teruggeven. Dan kun je niet volstaan met 'ik zie wel of en wanneer ik de dienstverlening hervat' en vervolgens elk verzoek om terugbetaling negeren.

Dat je hier gaat lopen janken dat nederlandse klanten zo veeleisend zijn snap ik dus echt niet. If you can't stand the heat, get out of the kitchen.

Trouwens uit je eigen in gebrekestelling naar XSnews bleek al dat de afspraak was dat het geld op hun rekening zou staan op een bepaalde datum, en jij vervolgens op die datum pas de betalingsopdracht gaf. Dan ben jij dus gewoon te laat. Dat is niet de schuld van Xsnews of je klanten, maar jij wentelt het probleem wel gewoon op ons af.

Als mijn Astraweb account is afgelopen zal ik nog wel eens kijken of ik alsnog gebruik kan maken van mijn betaalde newscacher account, maar erg veel vertwouwen heb ik er niet meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Anoniem: 258686 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 21:56:
[...]

Ik zal hier even zelf op reageren als het mag : Ik heb de boel helemaal niet op zwart laten zetten door de rekeningen niet te betalen. Dat is regelrechte flauwekul. XS News heeft alles maar dan ook alles betaald gekregen.
Reageer ik er ook nog even op, ik zei dus :
hij net een maand geleden gewoon zijn service op zwart heeft laten zetten door zijn rekeningen niet op tijd te betalen.
En dat is voor zover ik weet ook gebleken uit posts van xsnews / pdf's van jezelf etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-06 07:39

LauPro

Prof Mierenneuke®

Anoniem: 258722 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 18:33:
dat duurt dus 150 dagen voor je er op zit, ondertussen is het volume weer toegenomen.
Daarbij komt ook nog eens dat de investeringen gigantisch zijn. Investeren in "Overkill" levert niets op en kost alleen maar geld.(of de Nederlandse USP's moeten hun prijzen aanpassen naar een "buitenlands" niveau? m.a.w. wil jij minimaal 15 tot 20 euro per maand betalen? Dan is het mogelijk om voor de feite aan te lopen in plaats van achteraf. (maar zelfs USP's die dit vragen, lopen er achteraan. 186 dagen ipv 200 bijvoorbeeld)

Maar nu back on topic, verdere discussies hierover horen elders thuis
offtopic:
Er zijn natuurlijk meerdere implementaties op de markt, het niet zeggen dat eigenschappen van 1 specifieke implementatie opgaan voor de rest van de markt. Prijsniveau heeft natuurlijk ook deels te maken met de relatief goedkope verbindingen hier in Nederland.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
[...]

Zou ik bij het tankstation eens proberen eerst tanken en dan wegrijden, en als je aangehouden wordt of een brief thuis krijgt, zeggen van ja joh ik wil eerst ff proberen of het wel bevalt die benzine/diesel/gas van jullie ... Die auto van me was al zo duur, en wil niet dat jullie brandstof hem kapot maakt.

Die mensen verklaren je voor gek ... Nederlanders zijn wat dat betreft enorm verwend vind ik persoonlijk.

Gesprekje met een verkoper van High Winds : Die man vertelde me in Amerika verkopen ze alleen 1-2 en soms 5mbit unmetered accounts. Al hebben ze wel 20 -of meer mbits bandbreedte in huis.

Ze doen gewoon lekker rustig downloaden, maar wij (ja ik tel me er zelf ook bij) Nederlanders moeten bij een 24mbit adsl verbinding ook minimaal 24mbit usenet hebben .. En dan ook nog voor de prijs van een pakje cigaretten per maand.

En als je dan wat meer betaald voor een 24 of hoger mbit account beginnen we te klagen .. Gaat echt helemaal nergens over.

Ander voorbeeld : Retentie moet zo hoog mogelijk zijn. Volkomen belachelijke instelling. Je hebt in de meeste gevallen al een account waar je op elk moment mee kan downloaden, en niemand gaat volgens mij 3 maanden op vakantie, en anders vraag je de buurman even wat voor je te downloaden als je vang bent het te missen. Nee maar wij moeten retenties hebben van 120+ dagen, wat ohwee als we wat missen. Kunt ook gewoon op dergelijke sites voor een repost / upload vragen. Kost niks extra's vermoed ik.

Dat is eigenlijk zot te noemen, geen enkel ander land werkt zo. Onze Zuiderburen hangen allemaal nog aan Gbs verkeer limieten vast, maar wij Nederlanders moeten dat allemaal niet hebben, dat is niet goed genoeg voor ons.

Wij klagen niet over de snelheid of retentie, maar over dat er betaald is voor dienst, die jij niet meer kon leveren, vandaar mijn vraagstelling of er achteraf betaald kan worden, of iig niet meer dan 1 maand vooruit. Als het dan weer misgaat, dan hebben die mensen maar 1 maand geld verloren, ipv 6 of 12 maanden.
Je snapt natuurlijk wel, dat je gezien je verleden, eerst eens flink krediet moet opbouwen,voordat het vertrouwen weer terug is (bijvb minimaal 1 jaar newscacher draaiende houden,zonder onderbrekingen).
Als ik het bovenstaande zo lees, moet je nog heel veel leren over het ondernemerschap. En veel fouten heb je niet gemaakt, want fouten worden onbewust/onopzettelijk gemaakt,jij hebt bewust ervoor gekozen om rekeningen te laat te betalen en bewust ervoor gekozen om veel te liegen over de oorzaken van je storing.Je narcistische houding, komt jou ondernemerschap absoluut niet ten goede.
Overal heb je wel een weerwoord,smoesje of excuus op,wannneer ligt het eens aan jou ipv aan anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

wat een taalgebruik, en dan notabene iemand triest noemen om vervolgens alle Nederlanders over 1 kam te scheren. betalen, niet leveren maar iedereen proberen zoet te houden met een proefabo met beperking erop. en dan ook zeiken dat niemand een retentie van +120 dagen nodig heeft! prachtig ! :D

voor pikjepluk;

niet iedereen download alles wat maar vast en los zit van nieuwsgroep, je hebt ook personen die pas iets downloaden wanneer het ze uitkomt. bv, vandaag wilde ik rocky 1 kijken dan is het wel zo handig als ik een dvdtje kan pakken die 110 dgn geleden is gepost door iemand

waarom niet alle krachten bundelen en naar de rechter stappen???

[ Voor 10% gewijzigd door SYQ op 25-05-2008 05:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Knap als iemand zowiezo 120 dagen aan retentie op z'n schijf weet te zetten hoor. ;) Toch al gauw een 400TB?

120 dagen is wel fijn ja. :) Zo heb je verder ook niet het gevoel dat je iets mist ofzo. En zeker jij had dit moeten weten, Pietjepuk dat de hostingwereld een niet zo'n mooie wereld is en er een hoop voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Als je dat niet bevalt dat dat 90% van je klanten zijn kan je wellicht beter iets anders gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enricovos
[...]

Tom, je bent goed in antwoorden geven maar het antwoord op mijn vraag wanneer ik mijn geld terug krijg beantwoord je niet. Last van een beetje selectieve perceptie (zoek maar op in het woordenboek)? :Y
Ik vind 28 euro voor 4 dagen downloaden helemaal niet zo goedkoop hoor. :N
Ik zit nu voor 11,95 euro 1 maand op de eerste rang bij XSnews wat aangeeft dat ik meer geef om kwaliteit en zekerheid dan prijs. Maar laten wij nu weer even de boel omdraaien...jij biedt iets aan voor een lage prijs en wij kunnen het kopen (en jij vervolgens niet leveren)...toch? Wanneer jij iets aanbiedt voor een telage prijs dan moet je dat wel in je marketingverhaal meenemen en aan ons vertellen.
Grote knul.
:w

PS. Pas even de tekst in je algemene voorwaarden aan want nu hebben de leden helemaal geen rechten. In de teksten spreek je nergens over diensten die je aanbied op www.newscacher.nl

[ Voor 7% gewijzigd door enricovos op 25-05-2008 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107353

Het proefpakketje werkt perfect , daar mag niets over gezegd worden .

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 107353 op 25-05-2008 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enricovos
Ik begrijp er werkelijk niets van. Mensen denken echt dat hij de zaak draaiende gaat houden.
Vraag je eens af waarom, ook mensen die al eerder kennis hebben gemaakt met newscacher, toch eerst "kennis" moeten maken????
Hij speelt een spel met zowel de klanten als met de toeleveranciers. Onder het mom van "we zijn nog niet klaar...voorzichtig starten dus 25 proefpakketten per 2 uur" probeert hij bij de eisen van de toeleveranciers te vertalen naar zijn klanten. Straks is iedereen lekker gemaakt, gaan de remmen eraf en loopt de buidel van Pietje Pluk lekker vol.
Misschien een idee om iedereen die dit leest te vragen zich bij hem aan te melden een een proefpakketje te bestellen. Gewoon paar DVD's downloaden en de 100 GB volmaken. Daarna natuurlijk NIETS betalen want dat is Pietje Pluk wel gewend. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Laatst online: 11-02 11:35
Tom, leuk al die woorden die je hier plaatst maar waar is ons geld?!!! Geduld raakt een beetje op eigenlijk. Geef nou eens duidelijkheid over de betalingen gedaan in de beginperiode van Newscrasher. Krijgen we dat geld nog terug of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enricovos
Ericr schreef op zondag 25 mei 2008 @ 10:30:
Tom, leuk al die woorden die je hier plaatst maar waar is ons geld?!!! Geduld raakt een beetje op eigenlijk. Geef nou eens duidelijkheid over de betalingen gedaan in de beginperiode van Newscrasher. Krijgen we dat geld nog terug of niet?
Ik heb op newscacher een topic gepost waarin ik o.a. deze vragen stel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Ericr schreef op zondag 25 mei 2008 @ 10:30:
Beetje naief om te denken dat Tom ooit geld gaat teruggeven,dat doet ie gewoon niet.
http://www.newscacher.nl/forum/viewtopic.php?f=72&t=434

Wat ik weleens wil weten, hoeveel mensen nog een abo tegoed hebben van Tom, 300,500,800,roep u maar.
Wanneer gaan de klanten die al een abo (6,12 maandelijks) betaald hebben, toegang krijgen tot de usenetserver? Niemand heeft nl om die proefabo's gevraagd.
De reden dat ie eerst moet testen, vind ik niet legitiem, aangezien hij gewoon reseller is,kan gewoon iedereen er volle bak aanhangen.
Verder zou ik graag willen weten, wat er gebeurd als Tom te weinig nieuwe aanmeldingen krijgt, heeft ie dan een reservepot/financiele backing?
Heeft hij een backup/noodplan?
Een goede ondernemer denkt nl ook over dat soort zaken na.

[ Voor 3% gewijzigd door thefxr op 25-05-2008 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
enricovos schreef op zondag 25 mei 2008 @ 11:22:
[...]
Ik heb op newscacher een topic gepost waarin ik o.a. deze vragen stel.
Ik ben erg onder de indruk. :O
Ik heb betaald voor een half jaar downloaden en wil dus een half jaar downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enricovos
Wortelstok schreef op zondag 25 mei 2008 @ 12:48:
[...]

Ik ben erg onder de indruk. :O

[...]
Was zeker niet bedoeld om indruk op jou te maken want daar is waarschijnlijk veel meer voor nodig.
Heb jij een beter idee dan...

Op het forum van Newscacher is nu wel gezegd dat niemand zijn geld terug zal krijgen. Een tegemoetkoming in de vorm van een huidig abo (wat duurder is) is de enige optie. Zo duidelijk heeft hij dit tot nu toe nog niet gezegd.

Beetje lullig van je om te denken dat ik dit voor alleen mijzelf doe. Denk dat er veel gedupeerden zijn voor wie 30, 40 of 80 euro wel veel geld is. Zoals eerder gezegd heb ik een duurder abo genomen bij een betrouwbare partij. Daarnaast heeft iedereen recht om te claimen waarvoor hij/zij heeft betaald (of ben jij het daar niet mee eens?).

Achterhaald, zie post van mij verderop.

[ Voor 5% gewijzigd door enricovos op 25-05-2008 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je verhaal klopt niet. En dus moet ik wederom de conclusie trekken dat je niet goed leest. Er is helemaal geen sprake van een duurder abonnement.

De prijzen zijn juist allemaal veel lager, en er staat ook duidelijk bij dat je een abonnement kan nemen, dit wordt verrekend met het openstaande saldo en dat kun je blijven doen totdat je alles op gebruikt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 07:52

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik heb een proefpakket aangevraagt en dat draait nu goed.

Ik wacht het af.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Anoniem: 258686 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 13:19:

De prijzen zijn juist allemaal veel lager, en er staat ook duidelijk bij dat je een abonnement kan nemen, dit wordt verrekend met het openstaande saldo en dat kun je blijven doen totdat je alles op gebruikt hebt.
Oeff, lager dan eerst, toen kwam je al financieel niet uit, en nu met nog lagere prijzen gaat het wel lukken, klinkt mij als een tegenstelling in de oren.
maar ja, we zien wel waar het schip strandt, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enricovos
Mensen, ik heb zojuist met newscacher van gedachte gewisseld via PM.
Ik heb bijna 30 euro betaald voor een abonnement van een half jaar. Dit abo kost nu bijna 20 euro.
Ik zat dus fout met mijn conclusie en neem de woorden terug.
Krijg dus als het goed is na een half jaar nog een periode gratis alvorns te moeten betalen.
Recht is recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ustinov
Ik krijg zojuist een fijne dreigmail van Tom:
Ik heb het netjes geprobeerd maar nu gaan we het toch even anders doen want blijkbaar praat ik tegen dovenmans oren.

Je zit op Tweakers.net berichten te plaatsen waar ik me niet in kan vinden. Als je die berichten niet per direkt aanpast of verwijderd zal ik vandaag nog overgaan tot per direkte afsluiting van al je diensten en gebruik van deze website.

De keuze is aan jou, of je werkt mee of het is afgelopenl. Ik heb wat mensen die het in de gaten houden, en als ik een bericht van hen krijg dat het niet in orde is ben ik er verder klaar mee.

Je hebt 4 uur de tijd je zaken te herzien, als er niets veranderd is ga ik over tot per direkte afsluiting.
Zou dit betekenen dat Tom toch eindelijk overgaat tot terugbetaling van mijn abonnementsgeld ? :)
Overigens gaat Tom op het forumn niet in op mijn opmerking waarom proefabonnementen voorrang krijgen boven herstellen van betaalde abonnementen. Een legitieme vraag lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik persoonlijk zou die toon zeker niet pikken en er werk van maken. Je mag hier je mening uiten en dat hij het daar niet mee eens is: swa? Als het hem zo irriteert, dan zit er blijkbaar toch een kern van waarheid in?

Hoe-dan-ook: laat je niet intimideren. Als Tom jou aan wil pakken, laat hem dat dan lekker via de juiste juridische wegen doen ipv je persoonlijk te bedreigen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Zeer vreemd zo'n dreigmail, vooral omdat er helemaal geen stennisgevende of flamende berichten van jou in dit topic staan. Hij kan het ergens niet mee eens zijn, maar een beetje vreemd om daar zo op te reageren. Zijn gelijknamige neef zal dit wel weer gedaan hebben.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ustinov
Mijn reactie op het forum is door Tom verwijderd en vervangen door een oproep om verzoeken tot terugbetaling via het supportsysteem te doen.
Nou, dat heb ik dan maar voor de derde keer gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

enricovos schreef op zondag 25 mei 2008 @ 13:51:
Mensen, ik heb zojuist met newscacher van gedachte gewisseld via PM.
Ik heb bijna 30 euro betaald voor een abonnement van een half jaar. Dit abo kost nu bijna 20 euro.
Ik zat dus fout met mijn conclusie en neem de woorden terug.
Krijg dus als het goed is na een half jaar nog een periode gratis alvorns te moeten betalen.
Recht is recht.
Ah mooi zo, toch 1 tevreden klant :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enricovos
Ik ben pas tevreden wanneer ik over een half jaar kan zeggen dat ik lekker heb kunnen downloaden bij Newscacher. Ik zat er naast m.b.t. de oude abo's versus nieuwe abo's en dan is het denk ik wel zo eerlijk om dat ook te melden.
Ik zou kunnen gaan downloaden op het proefaccount maar nog niets herstellen dus tevreden ben ik nog niet.
Door de discussie's op het forum en de PM mails met Tom is mij wel meer duidelijk geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
enricovos schreef op zondag 25 mei 2008 @ 15:33:
Ik ben pas tevreden wanneer ik over een half jaar kan zeggen dat ik lekker heb kunnen downloaden bij Newscacher. Ik zat er naast m.b.t. de oude abo's versus nieuwe abo's en dan is het denk ik wel zo eerlijk om dat ook te melden.
Ik zou kunnen gaan downloaden op het proefaccount maar nog niets herstellen dus tevreden ben ik nog niet.
Door de discussie's op het forum en de PM mails met Tom is mij wel meer duidelijk geworden.
Is het dan ook duidelijk geworden, wanneer de usenetserver weer werkt voor de oude leden?
binnnen 1/5 dagen? zou wel zo klantvriendelijk zijn, als Tom dit zou aangeven. Hebben die mensen tenminste duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ustinov
Ik heb inmiddels een permanente ban aan mijn broek hangen, maar nog geen respons op mijn verzoek tot terugbetaling.
Spannend, spannend, spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enricovos
thefxr schreef op zondag 25 mei 2008 @ 16:24:
[...]

Is het dan ook duidelijk geworden, wanneer de usenetserver weer werkt voor de oude leden?
binnnen 1/5 dagen? zou wel zo klantvriendelijk zijn, als Tom dit zou aangeven. Hebben die mensen tenminste duidelijkheid.
Nee, is niet duidelijk geworden. Hij zegt hierover op het forum dat hij er aan werkt maar dat de negatieve berichten op de diverse forums (waaronder ook die van mij O-) ) hem momenteel veel tijd hebben gekost.

[ Voor 44% gewijzigd door enricovos op 25-05-2008 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
ustinov schreef op zondag 25 mei 2008 @ 17:03:
Ik heb inmiddels een permanente ban aan mijn broek hangen, maar nog geen respons op mijn verzoek tot terugbetaling.
Spannend, spannend, spannend.
Slim van je man nu heb je helemaal niets :z

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Wooldoor schreef op zondag 25 mei 2008 @ 17:20:
[...]

Slim van je man nu heb je helemaal niets :z
Kom op zeg, het is toch te belachelijk voor woorden dat je van een bepaalde dienst wordt verbannen omdat je ELDERS kritiek uit op die dienst? :?

Ik zie het al gebeuren dat Tweakers iedereen hier gaat verbannen die op Fok! loopt te :r - en over Tweakers ... :')

[ Voor 16% gewijzigd door pven op 25-05-2008 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:20

we_are_borg

You will Comply

pven schreef op zondag 25 mei 2008 @ 17:26:
[...]

Kom op zeg, het is toch te belachelijk voor woorden dat je van een bepaalde dienst wordt verbannen omdat je ELDERS kritiek uit op die dienst? :?

Ik zie het al gebeuren dat Tweakers iedereen hier gaat verbannen die op Fok! loopt te :r - en over Tweakers ... :')
Het mooiste is dat die gasten vergeten dat Tweakers een zeer goede bezoekers aantal heeft en daarbij ook zeer goed bekend staat. Als die Tom dus zulk soort zaken doet schopt hij zelf wel tegen eigen benen, mensen gaan hem dadelijk vermijden. Ik ben benieuwt of er al wat op usenet zelf geschreven is.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ustinov
pven schreef op zondag 25 mei 2008 @ 17:26:
[...]

Laten we even afwachten of ik inderdaad mijn geld terug krijg. Ik heb Tom aangegeven dat hij best mijn account op mocht heffen als ik mijn geld terug kreeg. Dus, wie weet...

@Wooldoor: Ik heb in ieder geval nog mijn zelfrespect. Voor 2 tientjes ga ik geen excuusberichtjes plaatsen. (Edit: waar ik dus zelf niet achter sta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enricovos
ustinov schreef op zondag 25 mei 2008 @ 17:37:
[...]

Laten we even afwachten of ik inderdaad mijn geld terug krijg. Ik heb Tom aangegeven dat hij best mijn account op mocht heffen als ik mijn geld terug kreeg. Dus, wie weet...

@Wooldoor: Ik heb in ieder geval nog mijn zelfrespect. Voor 2 tientjes ga ik geen excuusberichtjes plaatsen.
Waarvoor had jij dan excuses moeten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Dat toont iig aan, dat Tom niks bijgeleerd heeft hoe je met klanten moet omgaan, hij beseft gewoon niet dat je klanten op handen moet dragen, aangezien die groep voor de inkomsten zorgt en daardoor je bedrijfscontinuïteit waarborgt.
Ik denk dat het binnen 1 maand einde oefening is, wie wil er eigenlijk nog lid worden van newscacher?
Als je daar als een hond wordt behandeld.

[ Voor 26% gewijzigd door thefxr op 25-05-2008 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ustinov
enricovos schreef op zondag 25 mei 2008 @ 18:24:
[...]

Waarvoor had jij dan excuses moeten maken?
Dat ik te negatief en te kritisch was over Tom.
Inderdaad belachelijk. Ik sta nog steeds achter mijn posts.

Hij schijnt niet door te hebben dat het juist de manier is waarop hij zijn klanten behandelt en (niet) communiceert dat die negatieve commentaren veroorzaakt.

Ook nu geeft hij geen duidelijkheid of hij mij mijn geld gaat terug betalen of niet. Dus heb ik nu met Tom de zakenman of met Tom de oplichter te maken. Iedereen kan nu dus live een voorproefje krijgen van wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Denkt hij soms dat hij alle fora waar over newscacher wordt gesproken onder controle kan houden met dat soort dreigementen? :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBloem
  • Niet online
pven schreef op zondag 25 mei 2008 @ 19:12:
Denkt hij soms dat hij alle fora waar over newscacher wordt gesproken onder controle kan houden met dat soort dreigementen? :N
Het geeft ook aan weer de prio's liggen.
Je kan ook laten zien dat je geleerd hebt en proberen de fouten die in het verleden zijn gemaakt te voorkomen, of je gaat een hoop nutteloze tijd en energie in iets steken waar je geen controle over hebt en je belangrijkste punt als bedrijf een beetje links te laten liggen.
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Let op:
Een aantal reacties voegen weinig toe behalve 'moddergooien' en andere uit de tent lokken. We zullen dit topic meer in de gaten houden vanaf nu. De eerst volgende met een 'vrij zinloze toevoeging' die 'gal spuien' of 'moddergooien' betreft krijgt gelijk een OW.