Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Heb me vandaag een uurtje beziggehouden met het bekijken van trailers van de Tokyo Game Show 2008. Het meest veelbelovende platform voor volgend jaar blijkt de DS te zijn. Ik heb momenteel enkel de trailers bekeken waarvan de titel me bekend voorkwam, verborgen potentiele juweeltjes ga ik later op de avond nog proberen ontdekken.
3 titels sprongen bij mijn in het oog en zijn imo absolute must-haves wanneer deze uitkomen:

Kingdom Hearts 358/2 Days
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=rYRXf5DDrn8]
Ikzelf ben een fan van de gehele KH serie (zelfs de imo oersaaie GBA versie heb ik doorworsteld) en vreesde wat voor hoe de DS versie er zou uitzien. De vrees blijkt onterecht te zijn, want dit is een van de knapste games die ik ooit op de DS gezien heb.

Dragon Quest IX: Protectors of the Sky
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=CDboJqJMaqg]
Dé RPG reeks die in Japan in hogere achting wordt genomen dan final fantasy (de enige titel die erin slaagt om de Japanse economie te verkreupelen op releasedatum omdat er teveel mensen vrijaf nemen) is na jarenlang onderdak op de psx en ps2 terug volledig bij Nintendo. Op de DS dan nog wel nota bene. Geen monster hunters of Swords deze keer, maar een volwaardige opvolger in de DQ serie: hoe kan je er als rpg liefhebber NIET naar uitkijken? O+

Chrono Trigger
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=WPr4On17GPA]
Ik viel zowat van men stoel toen ik dit las. Ik had het er een paar weken geleden nog met iemand over hoe fucking-balls-to-the-wall awesome het niet zou zijn als ze een Chrono Trigger remake zouden uitbrengen op een of andere handheld, en TADAH! Daar is de Chrono Trigger remake, waarbij ze trouw blijven aan het prachtige 2D artwork van Akira Toriyama.

Bon, nu eens naar de onbekende titels kijken, er zijn in ieder geval prachtige tijden in het vooruitzicht voor DS bezitters :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Kingdom Hearts heb ik altijd al willen spelen. Nooit de gelegenheid voor gehad omdat ik geen Ps2 had. Eindelijk. (nouja, bijna dan.)

Chrono trigger heb ik vroeger wel op de ps1 gespeeld, herinner me er alleen vrij weinig van.

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-06 23:54
Zover ik die trailer goed heb gezien, ziet het er niet uit als een remake maar als een port. Maar ik ken chronotrigger alleen van vroeger, toen ik het helemaal plat gespeeld had met een SNES emulator. Wellicht is dit de kans voor Europeanen om het spel alsnog legaal te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Toegevoegde touchscreen controls, opgepoetste graphics, nieuwe dungeon en wireless play. Het is toch echt meer dan een simpele port hoor ;)
Dit is inderdaad de eerste keer dat hij officiëel op europees grondgebied uitkomt (about frikkin' time, we hebben maar 13 jaar moeten wachten. Om ons nog wat te pesten brengen ze de DS versie hier evengoed nog een paar maand later uit dan in de US en JP). Meeste mensen die hem gespeeld hebben hier zullen de psx versie gehad hebben (import of illegaal), maar die had een aantal vervelende quirks (laadtijden...).

[ Voor 63% gewijzigd door boe2 op 21-10-2008 11:55 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Boeboe schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 22:18:
Chrono Trigger
[video]
Ik viel zowat van men stoel toen ik dit las. Ik had het er een paar weken geleden nog met iemand over hoe fucking-balls-to-the-wall awesome het niet zou zijn als ze een Chrono Trigger remake zouden uitbrengen op een of andere handheld, en TADAH! Daar is de Chrono Trigger remake, waarbij ze trouw blijven aan het prachtige 2D artwork van Akira Toriyama.
Ja, is al een tijd bekend.
De Amerikaanse versie komt eind november, de Europese begin 2009.

De DS-versie is gelijk aan de SNES versie met enkele kleine toevoegingen.

Europese verpakking
Afbeeldingslocatie: http://www.gamed.nl/messages/86195.jpg

Noord-Amerika
Afbeeldingslocatie: http://member.square-enix.com/na/blog/ct_pack.jpg

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16195

Dat is duidelijk: importeren dus. Het amerikaanse hoesje ziet er mooier uit imho, en importeren is een stuk goedkoper dan hier in de winkel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Had Marle geen waterkrachten ipv vuur?

Conceptart... zucht... Toch is ie mooier als de Europese.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Had Marle geen waterkrachten ipv vuur?
Dat, of ze cast een spell op Chrono's wapen :) Wat in haar geval ice sword zou moeten zijn

Persoonlijke voorkeur natuurlijk, maar ik vind de EU boxart mooier eigenlijk (wij krijgen dezelfde boxart als de originele JP snes versie). Desalnietemin zal ik waarschijnlijk ook wel voor import gaan. Goedkoper + 2 maand vroeger, nintendo moet al met een verdomd goede reden aankomen om me NIET te laten importeren. De veramerikaanste boxart nemen we er dan maar bij.

[ Voor 17% gewijzigd door boe2 op 21-10-2008 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Boeboe schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:03:
[...]

Dat, of ze cast een spell op Chrono's wapen :) Wat in haar geval ice sword zou moeten zijn

Persoonlijke voorkeur natuurlijk, maar ik vind de EU boxart mooier eigenlijk (wij krijgen dezelfde boxart als de originele JP snes versie). Desalnietemin zal ik waarschijnlijk ook wel voor import gaan. Goedkoper + 2 maand vroeger, nintendo moet al met een verdomd goede reden aankomen om me NIET te laten importeren. De veramerikaanste boxart nemen we er dan maar bij.
EU box vind ik ook mooier. Denk dat ik maar wacht op de Europese. Aantal winkels hier zitten nu op €33 voor Square-Enix spellen. Europese box is overigens hetzelfde als de Japanse.

Afbeeldingslocatie: http://ec2.images-amazon.com/images/I/51-1cW30EGL._SS400_.jpg

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
Mensen,
het zal vast al eerder gevraagd zijn maar kon het niet zo snel vinden.
Zijn er leuke RTS spellen ala Red Alert te koop voor de NDS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-07 19:15

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Age of Empires DS is er iig eentje :)
Zoek er zelf ook nog een.

[ Voor 26% gewijzigd door apNia op 23-10-2008 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
Ja Age of Empires is er 1 (die ik al heb), maar dat is een turn-based spel. De actie gaat bij AoE erg sloom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Welliswaar geen RTS, maar een turn based strategy spel: Advance Wars. Daar zijn nu twee van voor de DS (die 2e, dark conflict vind ik erg goed). Volgens mij hebben die ook modes waar je wel real-time kan vechten.

Maar als je houd van strategie, dan vind je advance wars leuk. Houd je van veel units bouwen en van "grootste leger wint" dan vind je het niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-07 14:11

Freak187

geen

Hallo allemaal,

Ik ga binnekort een DS Lite halen, want al die Nintendo spellen zijn lekker toegankelijk en leuk voor de momenten van verveling.
Ik heb net gelezen dat je dus ook Scummvm op je DS kan gooien en oude adventures kan spelen! Dat vind ik echt een supergroot pluspunt, iemand hier ervaringen mee?

Ook heb ik nog een vraag... Namelijk, ik denk een jaar geleden zag ik op tv een preview van een spel voor de Wii. Het had een beetje zo'n kiddy uiterlijk als Kirby maar het ging vooral om het veranderen van de "richting" van je omgeving. Je kon dus bijvoorbeeld de grond een kwartslag draaien om verder te komen. Weet iemand hoe dit spel heet, en of deze ook verkrijgbaar is op de DS?

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-07 14:52

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Dat spel heet Loco Roco en is alleen op de PSP.

En SCUMMVM is niet zonder extra's op je DS te zetten.
Heb je een flashkaartje voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Freak187 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 15:07:
Ook heb ik nog een vraag... Namelijk, ik denk een jaar geleden zag ik op tv een preview van een spel voor de Wii. Het had een beetje zo'n kiddy uiterlijk als Kirby maar het ging vooral om het veranderen van de "richting" van je omgeving. Je kon dus bijvoorbeeld de grond een kwartslag draaien om verder te komen. Weet iemand hoe dit spel heet, en of deze ook verkrijgbaar is op de DS?
Moeilijk te zeggen. Klinkt als paper mario, waarbij je soms je perspectief moet veranderen omdat je in 3D moet bewegen, terwijl mario anders enkel in 2D beweegt. Het kan ook gewoon zijn dat je reclame voor Echochrome (psp) gezien hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
Freak187 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 15:07:
Hallo allemaal,

Ik ga binnekort een DS Lite halen, want al die Nintendo spellen zijn lekker toegankelijk en leuk voor de momenten van verveling.
Ik heb net gelezen dat je dus ook Scummvm op je DS kan gooien en oude adventures kan spelen! Dat vind ik echt een supergroot pluspunt, iemand hier ervaringen mee?
Jazeker, en het werkt goed...
Alleen een klein nadeel, de schermen van de orginele spelen zijn net wat groter dan dat de DS aankan. Je zal dus het venster moeten scrollen om alles te doen...
Met bijv. Monkey Island kan je niet alle antwoorden in één keer lezen.
Maar het is verder prima te doen.

Lijst van beschikbare spellen: http://wiki.scummvm.org/index.php/Category:SCUMM_Games

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130184

AKA_ACE schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 15:39:
[...]

Alleen een klein nadeel, de schermen van de orginele spelen zijn net wat groter dan dat de DS aankan. Je zal dus het venster moeten scrollen om alles te doen...

Lijst van beschikbare spellen: http://wiki.scummvm.org/index.php/Category:SCUMM_Games
Bij sommige spellen is het zelfs nog handiger. Bijvoorbeeld bij Day of the Tentacle zie je alleen de helft van "Talk to" bijvoorbeeld, maar je kan er ook nog steeds makkelijk op klikken. Werkt perfect. ScummVM is ook het enige waar ik mijn DS voor gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Laatst online: 07-07 14:11

Freak187

geen

AKA_ACE schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 15:39:
[...]

Ok dan, daar kan ik mee leven :)

En het was inderdaad het spel Loco Roco. Zonde dat die niet voor de DS verschijnt, maar niks aan te doen. Had me heel leuk geleken.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-07 00:38
Toen de Nintendo DS net uit was in Japan stond ik al te springen voor zo een ding en gelukkig kon ik al snel een import versie met Mario 64 bemachtigen. Na een tijdje was ik uitgekeken op de DS maar na een paar jaar begon het toch weer te kriebelen. Vorig jaar kocht ik voor mijn pa een DS Lite waar ik zelf ook nog af en toe op heb gespeeld en om eerlijk te zijn begin ik het toch weer erg leuk te vinden. Je kan nu ook veel leuke games krijgen, dus:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/nds/001.jpg

Vandaag heb ik een DS Lite (Lime Green) gekocht met Zelda. In de loop van de avond had ik op mijn werk nog wat winkeltjes afgegaan en zag ik Ninja Gaiden liggen, een spel wat ik op de xbox helemaal kapot heb gespeeld :9 Ik had er al wat filmpjes enzo van gezien en de reviews waren ook erg goed dus deze moest er ook nog even bij. Naast deze game had ik ook wat accessoires gekocht zoals een grotere stylus en een hard case zodat hij mee kan naar mijn werk.

Tevens nog een M3 DS Real besteld zodat ik homebrew kan draaien en niet 1000 cartridges hoef mee te slepen. Het belangrijkste is eigenlijk dat ik straks met een NES emulator mijn favoriete NES games erop kan spelen. Dan heb ik het voornamelijk over Contra en Double Dragon 2 _/-\o_ Daarnaast ben ik ook wel benieuwd naar de performance van SNES emulators voor de DS want voor een potje Starfox sta ik altijd klaar. :9
Grozno schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 23:00:
Crosspost! Maar ik heb 'm *O*

[afbeelding]

Is even wennen, maar je kan er hele toffe dingen mee doen.

Nu nog zorgen dat ik het op m'n pc krijg...

Inmiddels de DS op de line-in van m'n Creative X-fi aangesloten en dat werkt.
Ga nu ff rondkutten met Audacity :w
Deze zag ik laatst in een review ja. Lijkt mij echt geweldig omdat ik ook graag met Fruity Loop bezig ben op de PC. Ik zag dat bol.com hem verkoopt dus misschien dat ik die ook nu maar snel ga bestellen :9

Ik heb trouwens wel 1 vraag over Korg DS-10. kan je nou alleen korte beats maken of echt hele liedjes? :?

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
Sir_Hendro schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 01:07:
Ik heb trouwens wel 1 vraag over Korg DS-10. kan je nou alleen korte beats maken of echt hele liedjes? :?
Je werkt met patterns (zoals de ouderwetse trackers).
Een pattern bestaat uit 16 tikken (4 maten) en je kan dan de gemaakte patterns in een zelf ingestelde volgorde afspelen.
Oftewel, welzeker kan je hele liedjes maken.
Of korte beats of hele drumtrack(jes).
Wat je maar wil.

De enige beperking is het aantal verschillende geluidjes dat je (per liedje) kan gebruiken.
Vier drum geluidjes en twee verschillende melodie/basslijntjes.
Welke uiteraard dan ook weer aangepast en/of vernacheld ;) kunnen worden.

Heel erg leuk stukje software voor de DS... _/-\o_

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth

Borgoth

De botte lul.

Zelf gebruik ik snesDS voor snes spellen. Jammer dat een hoop spellen niet werken, hier een lijstje met wat wel en niet draait.

Kirby superstar vond ik altijd zo leuk op de snes, maar deze werkt helaas op geen enkele snes emulator. Gelukkig is er nu de ds versie van. (kirby superstar ultra) Jammer dat deze zo makkelijk is, maar dat kan ook komen omdat ik toen nog jong was. :P Wifi play en dan co-op is erg leuk, maar je kunt maar een uurtje spelen met een volle ndsl dan is je accu al weer leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279033

Borgoth schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:02:
Zelf gebruik ik snesDS voor snes spellen. Jammer dat een hoop spellen niet werken, hier een lijstje met wat wel en niet draait.

Kirby superstar vond ik altijd zo leuk op de snes, maar deze werkt helaas op geen enkele snes emulator. Gelukkig is er nu de ds versie van. (kirby superstar ultra) Jammer dat deze zo makkelijk is, maar dat kan ook komen omdat ik toen nog jong was. :P Wifi play en dan co-op is erg leuk, maar je kunt maar een uurtje spelen met een volle ndsl dan is je accu al weer leeg.
Het is wel weer tof dat er nog meer games inzitten dan in Superstar. Ongelooflijk hoeveel ze er in gepropt hebben en gelukkig is het touchscreen gedeelte beperkt gebleven.

De site van SnesDS meldt dat SnesDs nog niet dood is maar ik wacht zelf ook al een tijdje op een hogere compatibiliteit al ben ik tevreden met het feit dat de meeste simpele 2D games het redelijk doen. Vervelend is alleen dat enkele toppers (Super Mario Kart bijvoorbeeld) niet werken en dat je vaak moet klooien met layers ed om een goed beeld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Ze zeiden al een hele tijd geleden dat SnesDS nog niet dood was.. Het tegendeel wordt echter steeds duidelijker (helaas)

offtopic:
Volgens mij was de regel dat we het niet over homebrew zouden hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth

Borgoth

De botte lul.

Phoenix wright is ook een geweldig spel. Elke keer blijf ik me verbazen dat het me lukt. Als je niet verder komt gewoon alles inspecteren en iedereen wat proberen te geven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:52

Grozno

acts without consequence!

AKA_ACE schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 08:57:

[...]

De enige beperking is het aantal verschillende geluidjes dat je (per liedje) kan gebruiken.
Vier drum geluidjes en twee verschillende melodie/basslijntjes.
Welke uiteraard dan ook weer aangepast en/of vernacheld ;) kunnen worden.

Heel erg leuk stukje software voor de DS... _/-\o_
^^ Met hierboven! De kunst is natuurlijk om de twee melodie-lijnen te laten klinken als 3 of 4, dat is me al een keer gelukt. Echter heb ik het nog niet kunnen reproduceren 8)7

* Grozno oefent verder...

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
90710 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:20:
offtopic:
Volgens mij was de regel dat we het niet over homebrew zouden hebben
offtopic:
Zolang de advertenties voor homebrewkaartjes nog steeds onderaan dit topic verschijnen zie ik niet in waarom homebrewdiscussies verboden zouden kunnen worden...

Er is zoveel homebrew dat het ook zonde zou zijn als daar niet over gepraat kan worden.
Ik heb bijvoorbeeld een homebrew pokertoernooiklok in gebruik op de DS.
Ideaal voor een thuistoernooitje.
Ik gebruik hem ook als reader (helaas worden PDFjes nog niet ondersteund).
Maar ik gebruik ook een aantal homebrew trackers om "muziek" te maken...

En voor zover ik weet is homebrew gewoon legaal...

De enige reden waarom homebrewdiscussies verboden zouden kunnen worden is uiteraard in verband met illegale Roms en dergelijke maar daar is bij homebrew ook geen sprake van.
Als dat namelijk doorgevoerd zou worden kunnen we net zo goed bijvoorbeeld autodiscussies gaan verbieden (daar kan je ook illegale dingen mee doen).

Mensen, zo raakt het eind toch zoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

offtopic:
Ben het helemaal met je eens! Ook ik speel graaf homebrew spelletjes en kijk naar films in moonshell. ;) Alleen kan ik me herinneren dat eens gezegd werd dat we het niet over HB op 't GoT zouden hebben.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
*uche*

Kan de discussie in offtopic-tags over wat er allemaal wel en niet mag en waarom je het wel en niet goed vindt achterwege blijven? Verder krijg je echt geen ban om homebrew, maar games die je daarop gratis en voor niets kunt spelen zijn toch echt niet de bedoeling, net als de kitjes waarmee je homebrew werkend kunt krijgen.

Wat betreft de ads: Daar ga ik niet over, stel het in Lieve Devvers aan het licht zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
Ok, point taken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

De DSi is in Japan uit. (En voor de mensen met de leuke flashkaartjes, die werken niet op de DSi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth

Borgoth

De botte lul.

90710 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 16:23:
De DSi is in Japan uit. (En voor de mensen met de leuke flashkaartjes, die werken niet op de DSi)
Na het strenge optreden van nintendo was dat wel te verwachten ook. Verkoop van die kaartjes kun je moeilijk tegen gaan,dat de kaartjes niet werken op je systeem dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:48
Mijn vriendin heeft onlangs een nintendo DS lite gekocht met het spel mario kart en mario party.
Nu kan je met mario kart ook draadloos online spelen tegen anderen. Maar nu loop ik tegen het feit aan dat de DS geen wpa2 encryptie ondersteund maar alleen WEP. Nu kan ik in mijn router niet aangeven dat de DS met web encryptie moet werken.

Ik ben zelf niet zo bekend in de wereld van de DS, hij is er al aardig lang dus weet iemand of dit wel via een andere manier kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

De DSi zal WPA ondersteunen, maar volgens mij alleen in de voor DSi gemaakte spellen die online speelbaar zijn. Je hebt er dus niks aan met de "oudere" DS spellen. Wat je kan proberen is de Nintendo WiFi USB stick of een goedkope 2e router die je alleen de MAC van je DS toelaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
90710 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 22:31:
De DSi zal WPA ondersteunen, maar volgens mij alleen in de voor DSi gemaakte spellen die online speelbaar zijn. Je hebt er dus niks aan met de "oudere" DS spellen. Wat je kan proberen is de Nintendo WiFi USB stick of een goedkope 2e router die je alleen de MAC van je DS toelaat.
Volgens mij worden alle aspecten van het Wifi communicatie via de DS geregeld en niet de games. Als ik mijn Wifi instellingen aanpas bij spel A dan staan de zelfde instellingen spontaan ook in spel B. Overgens is het menu voor de instellingen ook in alle games identiek. Ik weet verder niets van de binnenkant van de DS maar het klinkt alsof de games helemaal niets te doen hebben met netwerk communicatie. Dus zou het niet uitmaken of je nu een oud of nieuw spel speelt, als de DS(i) WPA ondersteunt zal het spel er geen last van hebben. Maar kan het mis hebben natuurlijk ;)

Ontopic, ik gebruik ook een 2e router voor mijn DS. Echter kan ik afraden hier geld en moeite in te steken. Wellicht als je vrienden hebt waar je mee afspreekt om op een bepaald moment samen online te spelen is het leuk, maar wild vreemden die cheaten en waar je helemaal geen enkele communicatie mee kunt hebben heeft in mijn ogen geen meerwaarde t.o.v. een computer gestuurde tegenstander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Dat heb je inderdaad mis. De instelling wordt inderdaad in de DS firmware opgeslagen. Echter zit het instellingen menu (die je in de spellen tegenkomt) niet in de firmware. Dat deze er in elk spel hetzelfde uitziet komt meer door de licentie voor Nintendo WFC dan door de firmware van de DS.

De kans is heel groot dat de DSi WiFi instellingen niet in de DS games gebruikt kan worden, en omgekeerd.

[ Voor 15% gewijzigd door 90710 op 01-11-2008 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Ik ben gisteren met mijn nieuwe DS naar m'n pa gegaan waar we samen wat hebben gegamed. Ik had vorig jaar voor hem een zwarte DS lite gekocht en ik zelf heb dus de lime green. Toen is er mij iets opgevallen. We hebben andere verlichting voor het scherm. Mijn lime green heeft 4 ledjes aan de onderkant van het scherm en de zwarte DS lijkt meer 1 lange led lamp te hebben ofzo.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/nds/ds_lime_001.jpg
Van boven zie je duidelijk de 4 led lampjes zitten. Tijdens het spelen van games merk je dit een klein beetje omdat de stukjes rond de ledjes ietsjes lichter van kleur zijn. Je merkt het amper maar het viel me ineens op. :P

//EDIT
Vandaag wat geoefend met Korg DS 10. Ik ben namelijk bezig met dat liedje van het Jungle level uit Contra. Helaas moet ik hem wel over 2 projectjes maken want ik is te lang voor 1 project (past niet in die 16 patterns). Als je wilt kun je mijn werkje downloaden:

Contra - Jungle Theme
MP3, 546KB
Download (save target as)

Ik moet nog een beetje die gitaar fine tunen en de drums eronder gooien en dan is deel 1 klaar :9 Wat een geweldig programma!! _/-\o_

[ Voor 34% gewijzigd door Sir_Hendro op 02-11-2008 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben nu bezig met Phoenix Wright. Een leuker spel dan ik had verwacht maar het geld niet waard denk ik doordat het spel nog een keer spelen ubersaai is omdat je alles al precies weet. Daarnaast heb je iets van 4-5 zaken voor 45 euro wat neerkomt op wellicht 10 uur gameplay wat toch wat weinig is. Ook vind ik dat je wel veel moeite moet doen om af te gaan (Die rechter is wel ERG soft :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44947

In tien uur uitspelen haal je alleen als je er vanaf het begin af aan een walkthrough bij hebt en alles letterlijk doet zoals daar staat. En zelfs dan waarschijnlijk niet. Spel is echt veel langer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Het heeft niet lang geduurd, maar de DSi is alweer gekraakt.
http://www.youtube.com/watch?v=uaKxWSENwGo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 22:56:
Het heeft niet lang geduurd, maar de DSi is alweer gekraakt.
http://www.youtube.com/watch?v=uaKxWSENwGo
Was te verwachten maar zo snel.... Ik kan hier helaas geen youtube bekijken dus hoe is ie gekraakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperion
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:16
Anoniem: 279033 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 07:00:
[...]

Was te verwachten maar zo snel.... Ik kan hier helaas geen youtube bekijken dus hoe is ie gekraakt?
kan hier ook geen youtube kijken maar wat ik gisteren had gezien word er een hello world code op de dsi gedraait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-07 11:58

Zeror

Ik Henk 'm!

Gister even Castlevania: Order of Ecclesia gespeeld. Best een leuke game, al ben ik altijd wel te spreken over over een castlevania game, is deze een beetje leuker aangepakt vind ik zelf. Dat je nu naar verschillende locatie kan afreizen vind ik een erg leuke toevoeging. En dat je dit keer enkel met een vrouwelijke character speelt is ook wel leuk :P

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07 13:27
Ninjatown is wel tof, verder vind ik de releases op dit moment wat tegen vallen. Ik hoop dat Skate It tof word, die komt over een paar weken uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Goed nieuws: "Professor Layton and the curious village" is blijkbaar zéér stilletjes de Europese winkels binnengeslopen. Sterke aanrader :)

(penny-arcade had er ook nog een leuke strip over :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Boeboe schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 16:06:
Goed nieuws: "Professor Layton and the curious village" is blijkbaar zéér stilletjes de Europese winkels binnengeslopen. Sterke aanrader :)

Ik zag hem gisteren in de winkel liggen, inderdaad een aanrader! Verrassend verhaal en leuke puzzels.
Zelf heb ik hem al helemaal uitgespeeld (importversie) en ik wacht al op het vervolg.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-07 12:01
Boeboe schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 16:06:

naar het schijnt is er zelfs reclame voor Prof. Layton op tv? gister kwam ineens mn vriendin naar me toe gerend toen ik rustig zat te gamen, ze had een puzzel spel met een prof. op tv gezien die ik moest kopen! :o

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Prof. Layton is inderdaad een geweldig spel, lekker sfeervol en leuke puzzels :)

/zag net ook de reclame, SBS6 :)

[ Voor 18% gewijzigd door Exorcist op 09-11-2008 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

ph4ge schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 13:01:
[...]

naar het schijnt is er zelfs reclame voor Prof. Layton op tv? gister kwam ineens mn vriendin naar me toe gerend toen ik rustig zat te gamen, ze had een puzzel spel met een prof. op tv gezien die ik moest kopen! :o
QFT!
Heel herkenbaar :) Binnenkort ook maar even ergens scoren.

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Laatst online: 07-07 17:22
Exorcist schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 14:02:
Prof. Layton is inderdaad een geweldig spel, lekker sfeervol en leuke puzzels :)

/zag net ook de reclame, SBS6 :)
Layton is idd leuk. Heb de engelse versie een tijdje terug al geimporteerd en uitgespeeld :)
In Japan (en helaas ook in het japans) is er nog een Prof Layton te krijgen, Pandora's Box ofzo en 27 november komt deeltje 3 daar ook weer uit. Wat mij betreft mogen ze die wel z.s.m. vertalen in het engels en uitbrengen :)

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Alleen die Weekly Puzzles..ik kan downloaden wat ik wil, het spel zegt dat het up to date is maar mijn laatste puzzel is van 08.10.08, Augustus dus.

Deelt iemand deze ervaring? Hij heeft voor de rest vanaf half Februari alles netjes gedownload.

• qanar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-05-2019
Ik heb gisteren 'Professor Layton and the curious village' gekocht (europese versie denk ik, had in ieder geval een nederlandse manual, spel is gelukkig in engels :-) )

Maar nu krijg ik van de weekly puzzles deze gepost op 10 februari 2008. Weet iemand of dit anders (aka trager) is bij de nieuwe europese (belgische) release?

Bij mij staat hij trouwens op datum 7/11/2008

Ik vind er niet echt informatie over behalve dat er weekly puzzles zijn :-)

[ Voor 6% gewijzigd door qanar op 13-11-2008 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-07 12:33

rCk

Ik ben nu ook met Professor Layton bezig. Wat een geweldig spel! Ik ben niet zo een puzzle speler, maar dit spel is toch wel leuk. Stemmetjes zijn ook leuk, lekker Brits accentje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
rCk schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 23:58:
Ik ben nu ook met Professor Layton bezig. Wat een geweldig spel! Ik ben niet zo een puzzle speler, maar dit spel is toch wel leuk. Stemmetjes zijn ook leuk, lekker Brits accentje :D
Speel nog maar een tijdje door, dan gaan die accentjes je erg tegenstaan, vooral die van die kleine etterbak :+

(Sorry Professor, I let you down...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Professor Layton een paar dagen geleden gekocht, maar het is niet helemaal mijn spelletje. Dat wist ik natuurlijk al van te voren (geen fan van point&click), het was vooral om mn vriendin blij te maken. Dat is gelukt, ze speelt het regelmatig. Ik haal mn lol eruit als ze weer eens met een puzzeltje komt die ze niet snapt en ik dan binnen een minuut een oplossing heb. :)

Voor mensen die echt van puzzels houden en/of van point/click games echt een aanrader. Voor mezelf maar eens Zelda:PH gekocht, moest ik altijd nog eens doen. Wat een topgame O+

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Flickbook DS is gewoon het stukje homebrew software voor mij! Met dit programmaatje kan je namelijk tekenfilms maken. Hier mijn eerste 2 creaties:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/animation_001_v1.gif

En deze Mario animatie met geluid:

Hulde aan Flickbook en de Nintendo DS O+ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-07 13:53

ykz

hmm.. daar had ik nog nooit eerder van gehoord...
Maar ens ff zoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Ziet er leuk uit, ondanks het manga-achtige aspect. Netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:22
Trackmania is erg leuk om te spelen op de DS, het is alleen jammer dat de multiplayer optie niet via wifi werkt. Verder speelt het spel eigenlijk net zoals op de pc, dus lekker racen over de meest vage banen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Gh0stw4lk3r schreef op maandag 17 november 2008 @ 10:23:
Trackmania is erg leuk om te spelen op de DS, het is alleen jammer dat de multiplayer optie niet via wifi werkt. Verder speelt het spel eigenlijk net zoals op de pc, dus lekker racen over de meest vage banen :)
Klopt en de graphics vind ik er ook erg goed uit zien. Ze zouden nu nog een F Zero game moeten maken die net zo gaaf is als de gamecube versie (F Zero GX) en dan met bijvoorbeeld de graphics van Trackmania DS :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Laatst online: 08-04 13:49
Ik vind TM DS maar een saaie game. De races zijn veels te kort met ghosts als tegenstanders. De editor is wel erg fraai uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Mijn vriendin heeft me van 't weekend ook op Professor Layton gewezen. Zij had daarvoor reclame zien staan in de Libelle!!! Reclame voor Nintendo DS spelletjes in een vrouwenblad, LoL!

Bon, van het weekend waren we in Antwerpen, dus we lopen even de Saturn binnen. Geen professor Layton te vinden... Ook niet in de catalogus. Geen probleem. Dan maar naar de Mediamarkt: zelfde verhaal. Nog even in de GameMania binnen geweest: ook niet te vinden. En online op 12game.com en play.com is ie ook niet te vinden. FRS heeft hem wel, maar 50 euro vind ik wat teveel van het goede. Ik hoop van hem ergens rond de 40 euro te scoren, wat ik voor al mijn DS-spellen doe.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:52

Grozno

acts without consequence!

Prof. Layton (EU)

Prof. Layton (USA)

Beide voorradig ;)

Erg leuk spel trouwens, heb 'm bijna uitgespeeld.

[ Voor 12% gewijzigd door Grozno op 18-11-2008 10:04 ]

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qanar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-05-2019
Makro en Carrefour: ~35eur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundWave729
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-07 23:56
Ouendan besteld via Play-Asia. Kan niet wachten totdat ik em binnen krijgt :D.

offtopic:
Het verbaast me hoeveel mensen in mijn familie hun games downloaden :(. Elke kind in mijn familie downloadt hun spellen. Ik word ook raar aangekeken als ik ze vertel dat ik mijn games koop/importeer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.telegraaf.nl/d...ooking_Mama__.html?p=12,1

Dus nu is Cooking Mama ook al controversioneel? Wat een onzin. Weet nog dat er vorig jaar een of andere Mario anti-KFC game uitkwam. Is daar nog wat aangedaan door Nintendo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/2hoxy5t.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Heb chrono trigger besteld staan voor mij en een vriend :). Ben enorm benieuwd. Als je nog nooit eerder chrono trigger gespeeld hebt moet je dit ZEKER proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Eindelijk Professor Layton binnen gekregen. Snel de DS erbij pakken.

Lang verhaal kort, niet te vinden. Gelukkig heeft mijn moeder er ook 1. Moeder gebeld, ook geen idee waar die van haar was. De zus van mijn vriendin heeft er ook 1, ook foetsie.

Vanmiddag mijn laatste hoop, een vriend gebeld: "eh, ja, die DS 8)7 "

Ik heb nu dus nog niks. Ik ben benieuwd naar het aantal verkochte games per DS (bovenstaande personen hebben alledrie Brain Training, en verder niets).

Ze moeten die dingen groter maken, dan vind ik hem tenminste :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Maak er een touwtje aan en hang 'm om je nek. Verlies je 'm NOOIT. ;)

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Inmiddels gevonden :P

Leuk spel, is weer eens wat anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb Chrono Trigger inmiddels binnen. Niet eerder gespeeld en wel een leuk spel zeg maar om nou te zeggen dat het een van de beste ooit is... De filmpjes zijn wel een plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Anoniem: 279033 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 06:54:
Heb Chrono Trigger inmiddels binnen. Niet eerder gespeeld en wel een leuk spel zeg maar om nou te zeggen dat het een van de beste ooit is... De filmpjes zijn wel een plus.
En dat kan je nu al zeggen? :+ .
Dat is zoals Final Fantasy 7 afdoen als een middelmatige rpg, maar wel nooit uit Midgar geraakt te zijn ;).
"Beste spel ooit" zal ik niet beweren, maar het is wel een van de meest solide rpg's die er in het snes tijdperk uitgebracht zijn, en toen zijn er véél rpg's uitgebracht :)

Nu ja, verwacht hem ook een van deze dagen, hopelijk ligt er een cadeautje voor me klaar wanneer ik vanavond thuiskom.

IGN review voor wie nog twijfelt over dit spel

[ Voor 19% gewijzigd door boe2 op 04-12-2008 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Vragen over backup spellen zijn niet de bedoeling.

[ Voor 106% gewijzigd door TheZeroorez op 08-12-2008 16:20 ]

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij valt dit onder illegale waar.

[ Voor 82% gewijzigd door TheZeroorez op 08-12-2008 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Anoniem: 279033 schreef op maandag 08 december 2008 @ 14:01:

[...]

Volgens mij valt dit onder illegale waar.
O excuus....
Ik heb de ballen verstand van die game dingen.

[ Voor 10% gewijzigd door DeeJee op 08-12-2008 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Vragen/antwoorden over backup spellen zijn niet de bedoeling.

[ Voor 81% gewijzigd door TheZeroorez op 08-12-2008 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Maar op de nintendo site staat het volgende:
De Nintendo MP3 Player is nauwelijks groter dan een Game Boy Advance-spelcassette en past in de spelcassette-opening van de Nintendo DS Lite. Hij gebruikt standaard SD-kaarten om muziek op op te slaan.

Met behulp van een pc, het juiste programma en een SD-kaartlezer kun je MP3-bestanden op een SD-kaart opslaan. Dankzij de Nintendo MP3 Player kun je deze bestanden vervolgens op jouw Nintendo DS Lite afspelen.

De Nintendo MP3 Player is eveneens compatibel met de Nintendo DS, Game Boy Advance, Game Boy Advance SP en Game Boy Micro.
Dus SD in je DS is weldegelijk legaal mogelijk :)

[ Voor 4% gewijzigd door DeeJee op 08-12-2008 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

DeeJee schreef op maandag 08 december 2008 @ 14:04:
[...]

O excuus....
Ik heb de ballen verstand van die game dingen.
Normaal heb je gewoon spelcasettes voor de DS, kan je zo in de winkel kopen.

Er zijn ook "spel"casettes in omloop waar je een SD kaartje in stopt, of die je op USB aansluit om dan gekopieerde (illegale) spellen er op te zetten.
Tweede optie is uiteraard lekker goedkoop, maar doet ook af aan de waarde van een spel. Je gooit een spel op die manier sneller aan de kant omdat het toch niks heeft gekost.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

McKaamos schreef op maandag 08 december 2008 @ 14:16:
[...]

Normaal heb je gewoon spelcasettes voor de DS, kan je zo in de winkel kopen.

Er zijn ook "spel"casettes in omloop waar je een SD kaartje in stopt, of die je op USB aansluit om dan gekopieerde (illegale) spellen er op te zetten.
Tweede optie is uiteraard lekker goedkoop, maar doet ook af aan de waarde van een spel. Je gooit een spel op die manier sneller aan de kant omdat het toch niks heeft gekost.
Maar deze "spel"casettes zijn dus legaal te koop onder de naam MP3 player?

Mmm laat maar. Volgens mij heb ik ze gevonden. Klinkt inderdaad niet echt legaal :)

[ Voor 7% gewijzigd door DeeJee op 08-12-2008 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ik zag op ds.ign.com 'scriblenauts' , wat lijkt me dat meesterlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dantar
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-12-2023
Vandaag heb ik mijn DS Lite ontvangen. Errrg wennen met controls, en damn wat is het scherm klein, maar wel gaaf. Ik heb FF3 + New Super Mario Bros erbij gekocht, kom de feestavondjes wel door in bed. Ik zat te denken om Robocalypse te proberen (http://www.gamerankings.com/htmlpages2/944541.asp - 81%), iemand ervaring hiermee? Ziet er wel grappig uit, heb gezocht in het forum maar 0,0 topics hierover. Nog niet zo'n oud spel (vorige maand released)

DeeJee schreef op maandag 08 december 2008 @ 14:07:
De Nintendo MP3 Player is nauwelijks groter dan een Game Boy Advance-spelcassette en past in de spelcassette-opening van de Nintendo DS Lite. Hij gebruikt standaard SD-kaarten om muziek op op te slaan.

Met behulp van een pc, het juiste programma en een SD-kaartlezer kun je MP3-bestanden op een SD-kaart opslaan. Dankzij de Nintendo MP3 Player kun je deze bestanden vervolgens op jouw Nintendo DS Lite afspelen.

De Nintendo MP3 Player is eveneens compatibel met de Nintendo DS, Game Boy Advance, Game Boy Advance SP en Game Boy Micro.

[...]
Beetje omslachtig als je het mij vraagt. Lijkt me niet echt handig als MP3-speler voor onderweg.

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-07 14:41
Helsie schreef op maandag 08 december 2008 @ 17:49:
ik zag op ds.ign.com 'scriblenauts' , wat lijkt me dat meesterlijk!
Plaats dan even een linkie ofzo! :P

Maar goed, je komt overtuigend genoeg over dat ik zelf maar even ga kijken dan! :)

• boe2
  • Niet online
Iemand die toevallig al Dragonball: Origins gespeeld heeft? Afgaande op de trailers blijft het zeer trouw aan de originele dragonball serie en het ziet er nog goed uit ook. Ik ga hem echter voorlopig nog niet kopen omdat ik nog altijd zit te wachten op men chrono trigger import (curse you, playasia)
Vragen/antwoorden over backup spellen zijn niet de bedoeling.
He, wat :?. Wat heb ik in hemelsnaam gezegd over backup spellen?

[ Voor 17% gewijzigd door boe2 op 11-12-2008 10:40 ]

• Idifix
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-05-2024
Boeboe schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:25:
Iemand die toevallig al Dragonball: Origins gespeeld heeft? Afgaande op de trailers blijft het zeer trouw aan de originele dragonball serie en het ziet er nog goed uit ook. Ik ga hem echter voorlopig nog niet kopen omdat ik nog altijd zit te wachten op men chrono trigger import (curse you, playasia)

[...]

Ik heb dragonball hier op de computer staan heb nog niet de kans gehad om hem te spelen.

Boeboe schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:25:

[...]

Hijs wel leuk en ziet er erg goed uit. Ook stemmen af en toe dus presentatie is ok. Besturing is helemaal met de stylus en dat vind ik persoonlijk minder. Af en toe zitten er ook puzzels in die op nietlogische manieren opgelosd dienen te worden wat vervelend kan zijn. Over het algemeen een leuk spel met veel inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Ik heb DB:Origens gespeeld, en ik vond het echt saai. Een beetje Zelda:PH, maar dan een stuk saaier. Alleen leuk voor de echte fan heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Krijgt een 8.2 op IGN, misschien wel het checken waard als ik niet al een paar spellen achterliep qua gamen. Ben nu bezig met Lock's Quest, daarna Final Fantasy 4 en Chono Trigger (of andersom), in het voorjaar komen Dragon Quest 9 en Suikoden: Tierkreis ook nog uit, pff :P

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 16195 op 12-12-2008 11:08 . Reden: post uitgebreid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dantar
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-12-2023
Anoniem: 16195 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 09:36:
Krijgt een 8.2 op IGN, misschien wel het checken waard als ik niet al een paar spellen achterliep qua gamen. Ben nu bezig met Lock's Quest, daarna Final Fantasy 4 en Chono Trigger (of andersom), in het voorjaar komen Dragon Quest 9 en Suikoden: Tierkreis ook nog uit, pff :P
Suikoden wacht ik ook op, grote fan van deel 1-2 op de SNES
3 en 5 waren minder,4 was dramatisch, hopelijk wordt de DS entry wel goed.

Begonnen met FF3 nu. Moeilijkheidsgraad is echter vrij bizar, moet overal eerst grinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03:29

Turfschipper

Hup NAC

Weet iemand waar ik quickspot 2 kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wii en DS krijgen Director's Cut van eerste Broken Sword

De Wii en de DS lenen zich prima voor point & click adventures en het is daarom ook niet vreemd dat één van de leukste games in dit genre, Broken Sword: Shadow of the Templars, nu eindelijk de overstap naar deze twee systemen maakt. Sterker nog, Wii- en DS-bezitters krijgen een heuse Director's Cut en dus een paar leuke extra's.

De Director's Cut biedt nieuwe dialogen aan die perfect wordt ingepast in het originele verhaal. Daarnaast krijgen de DS en Wii extra puzzels die speciaal zijn gemaakt voor de specifieke besturingen en worden er nieuwe gezichtsuitdrukkingen door tekenaar Dave Gibbons genaakt. Gibbons is het artistieke brein achter de stripboeken van Broken Sword.

Broken Sword: Shadow of the Templars vertelt het verhaal van fotografe Nicole Collard en de Amerikaan George Stobbart. Samen gaan ze op zoek naar het verhaal achter een geheimzinnig manuscript. Een verhaal dat hen uiteindelijk leidt naar een complot van de Iluminati om de wereld over te nemen. Klinkt bekend? De game zag in 1995 al het levenslicht, ruim voordat een zeer bekend boek de wereld veroverde. Juist ja, de Da Vinci Code.

De DS- en Wii-versie staan gepland voor een release in maart 2009.

Bron: Schaamteloos gejat :P

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 16195 op 19-12-2008 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Dat is erg goed nieuws, als BS fan. Ik heb ieder deel (voor de PC, PS1, PS2, Xbox en GBA), maar hoop niet dat die schijtirritante bug d'r in zit zoals in de GBA versie. Op een bepaald moment kreeg je twee nieuwe locaties, als je dan eerst naar de Spanje (volgens mij) locatie ging, kon je niet meer verder. Dan was je al op driekwart, en doe je hem niet even opnieuw.

Nu nog Discworld voor de DS en het ding bereikt een heldenstatus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-07 11:58

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik heb gisteren Mushroom Men zitten spelen. Best wel een goeie platformer. Er zitten leuke dingen in iig. Zo kun je bijvoorbeeld wapens met andere wapens samenstellen om zo weer nieuwe wapens te creeren enzo. Animaties zijn ook erg goed, vind ik.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-07 12:33

rCk

Ik heb in een gekke bui WWE SmackDown vs RAW 2009 gekocht.
Spel heeft opzich zeker wat. In de tutorial lukt het mij allemaal gemakkelijk. Maar in een 1on1 fight gaat het bij mij alleen maar mis. Ik krijg gewoon niet veel gedaan. iemand anders die het ook heeft? Wellicht wat tips uitwisselen. Alhoewel het ook wel kan liggen aan het feit dat ik linkshandig ben, en het spel dus niet altijd alles even goed zal pakken. (Op een of andere manier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Laatst online: 22:29
En vraagje over PROFESSOR LAYTON And the Curious Village: Is dit spel nederlandstalig of in 't engels? En als het eventueel nederlandstalig is en ik koop het in Engeland , via internet, kan je dan nederlands kiezen of is het dan alleen in het engels? Hopelijk kan iemand helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Layton is niet speelbaar in het Nederlands, ook niet degene die je hier koopt.

Vreemd eigenlijk, want van dit soort games zou je dat wel verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Nee man dat kost veel te veel ruimte op zijn een rom. Er wordt veel te veel gesproken omdat allerlij talen in te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Laatst online: 22:29
Boeboe schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 20:21:
Layton is niet speelbaar in het Nederlands, ook niet degene die je hier koopt.

Vreemd eigenlijk, want van dit soort games zou je dat wel verwachten.
OK, bedankt. Wel raar dat ze hier http://www.mediadis.com/games/detail.asp?id=185610 dan wel zetten dat er audio is in 6 talen 8)7
Daarom dat ik het hier nog 's vraag want die info op die sites is dus niet altijd betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-06 15:02

Collaborator

You! Cake or Death?

Ik heb een DS Lite uit 2006 (08-06) met een kapot scharnier, dat gebeurde misschien een jaar nadat ik hem gekocht had, maar het was eerst alleen een barstje. Nu een tijd later (heb de DS een tijd niet gebruikt en onlangs wel weer) is dat barstje een stuk groter geworden en dreigt het gewoon totaal af te breken.

Nu heeft Nintendo toendertijd zelf het probleem toegegeven (oa bij consumentenprogramma's), en herinner ik me dat ze iets zeiden als "het is alleen optisch dus je hoeft niet perse te ruilen, maar t' kan"

Hoe denken jullie dat de kansen nu zijn dat je DS Lite kostenloos gerepareerd word?

This space is occupied

Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste