Een tijdje geleden mijn eerste aanvaring met Xbox Customer Support gehad, vanwege een defecte DVD-drive, zoals ook te lezen is in mijn productreview van de Xbox 360. Deze post heeft als doel om mijn ervaringen tot nu toe te delen.
Tijdens een al redelijk lange gamesessie hield Mass Effect er mee op met de melding 'This disc is unreadable'. Nadat ik verontwaardigd het schijfje uit de drive verwijderde en inspecteerde kon ik me voorstellen dat mijn Xbox weigerde de avonturen van John Shepard voort te zetten... Er zat een redelijk brede, cirkelvormige kras op het schijfje.
Goed, Xbox opnieuw opgestart, game erin, laatste autosave geladen en duimen maar... Alleen om na nog geen minuut weer dezelfde melding op m'n scherm getoverd te krijgen

Hierna ging ik eens zoeken op het web of er anderen waren met dezelfde ervaring als ik. Ik vond wel allerlei vergelijkbare klachten, maar achteraf bleken de krassen daarbij zo goed als allemaal veroorzaakt te zijn door het verplaatsen van de Xbox terwijl deze in bedrijf was.
Het eerste wat Remco van Xbox Support aan me vroeg - toen ik hem eenmaal aan de lijn kreeg - was dan ook of ik mijn Xbox verplaatst had terwijl hij aan stond. Toen ik zei dat dat niet het geval was, deed Remco verder niet moeilijk en mocht ik kostenloos mijn Xbox opsturen naar het reparatiecentrum, alwaar ze zouden kijken wat er mis was met mijn Xbox.
Het verzenden is verder prima verlopen. Nadat ik mijn Xbox ingepakt had, belde ik UPS om een ophaalafspraak te maken. Nog geen half uur later stonden ze al voor de deur

Ik ben mijn Xbox iets meer dan een week kwijt geweest. Toen ik hem terugkreeg bleek bij nadere inspectie dat de oorspronkelijke drive (de meest rechtse op de onderstaande afbeelding) vervangen was door een nieuw exemplaar (de meest links op de onderstaande afbeelding).
Hierna is elk schijfje weer ongeschonden mijn Xbox uitgekomen

De afhandeling van het hardwareprobleem is dus goed gegaan, wat dat betreft een pluim voor Remco en z'n collega's. Ik vind het echter wel goedkoop dat ze de beschadigde schijfjes niet vervangen, terwijl ze door een fout in hun product beschadigd zijn geraakt.