Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@hierboven:

Hebben jullie nog info over de verkoper? Nickname op Ebay ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-09 22:31
Dat was voor mij: http://myworld.ebay.com/shop4macs Heeft nu niets te koop staan alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Executor16 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 01:33:
[...]

Wat is eigenlijk het voordeel om de Apple Care gelijk te kopen nadat je net een paar dagen je Mac hebt zoals sommige hier doen? Je hebt sowieso toch al 1 jaar garantie. Is het dan niet slimmer om pas na 9-10 maanden voor die extra service te gaan? Dat scheelt dan ook weer 10 maanden stress om je Apple Care in de gaten houden en om te controleren of die wel actief blijft (dus dat de verkoper zijn geld niet terug heeft gevraagd).
Ik zit zelf ook te twijfelen. Heb net een nieuwe MBP, maar ja, als je het vergeet, kan je de sjaak zijn. Evt kun je gebruik maken van die telefonise support, dacht dat die na 90 dagen al wegviel, en met AppleCare 3 jaar lang te gebruiken is.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
klopt, telefonISCH support eindigt na 90 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Even ter info voor mensen die het niet weten, dit is een snelle manier om je warranty te checken, inloggen niet nodig (serienr haal je via hardware info naar boven) :
https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do

Heb mijn via Ebay aangeschafte Applecare elke maand gecheckt, so far so good: geen teruggetrokken ondersteuning ofzo :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om even terug te komen op het verhaal van is dit te vertrouwen of niet. Mijn MacBook is afgelopen week in de reparatie gegaan en dit werd allemaal netjes afgehandeld met de Apple Care die ik via EbaY had aangeschaft. Voor de geinteresseerden is dit een link naar de pagina van de verkoper; http://myworld.ebay.nl/macman812/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2Dutch schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 19:43:
Even ter info voor mensen die het niet weten, dit is een snelle manier om je warranty te checken, inloggen niet nodig (serienr haal je via hardware info naar boven) :
https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do

Heb mijn via Ebay aangeschafte Applecare elke maand gecheckt, so far so good: geen teruggetrokken ondersteuning ofzo :P
offtopic:
Als je een klein beetje goed bent met PHP (of een andere taal) dan kun je dit helemaal automatisch laten doen. Als het serienummer ongeldig blijkt te zijn, moet het script dan een email (of sms) sturen. Dan met een cronjob dat om de zoveel tijd uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 18:21:
[...]

offtopic:
Als je een klein beetje goed bent met PHP (of een andere taal) dan kun je dit helemaal automatisch laten doen. Als het serienummer ongeldig blijkt te zijn, moet het script dan een email (of sms) sturen. Dan met een cronjob dat om de zoveel tijd uitvoeren.
offtopic:
Zeer goed idee, maar programmeertalen zijn not suited for my brain helaas, misschien dat hier iemand een beetje handig is? Zou perfect zijn!

Zie bij de eBayuser memorymate (feedbackprofile hier) relatief veel negatieve ervaringen de afgelopen maand. Weet niet of ik daar heel veel waarde aan zou moeten hechten, maar het kan nooit kwaad om altijd eerst even het feedbackprofiel te bekijken en dan vooral de recentere beoordelingen.

Was zelf namelijk even aan het rondkijken voor Applecare voor mijn iPod..vandaar.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 09:55
Dat is ook de reden dat ik niet bij hem gekocht heb. Heb overigens uiteindelijk gekozen voor een, waar de Applecare doos naar je toe wordt gezonden, kost wel iest van 25 euro meer dan zonder de doos, maar het komt mij toch iets 'echter' over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:10
En welke was dat dan?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
hierbij:

http://cgi.ebay.co.uk/ws/...iewItem&item=390044402776

Heb vandaag te horen gekregen dat hij verzonden is, dus zal hem eind deze week wel binnen hebben.

EDIT: heb hem binnen :) Netjes ingesealed AppleCare doosje, met manual, cd etc. Mochten er dus problemen zijn, kan je in ieder geval iets laten zien, behalve alleen een e-mail met registratie nummer. Net even het nummer ingevuld, nu wachten tot voltooid is...

EDIT2: zo dat was snel, binnen een kwartier reactie dat AppleCare actief is _/-\o_

[ Voor 36% gewijzigd door sroebert op 15-05-2009 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 12:22
BloodDragon schreef op maandag 11 mei 2009 @ 19:17:
[...]

hierbij:

http://cgi.ebay.co.uk/ws/...iewItem&item=390044402776

Heb vandaag te horen gekregen dat hij verzonden is, dus zal hem eind deze week wel binnen hebben.

EDIT: heb hem binnen :) Netjes ingesealed AppleCare doosje, met manual, cd etc. Mochten er dus problemen zijn, kan je in ieder geval iets laten zien, behalve alleen een e-mail met registratie nummer. Net even het nummer ingevuld, nu wachten tot voltooid is...

EDIT2: zo dat was snel, binnen een kwartier reactie dat AppleCare actief is _/-\o_
Dus bij hem bestellen is het beste? I ksta op het punt om een Macbook pro te kopen wel een uit de introductie serie maar dat maakt vast niet uit? (mb471) Gewoon betalen en hij verstuurd het en je zit 3 jaar gebakken?

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
Tja, via ebay kan je echt niet met zekerheid zeggen of het echt helemaal goed zit, ik zou ook niet durven te zeggen dat kopen bij hem het beste is. Maar hij leverde wel snel en het ziet er verder allemaal goed uit, dus: durf je het aan via ebay, dan kan ik hem zeker aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
BloodDragon schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 20:16:
Tja, via ebay kan je echt niet met zekerheid zeggen of het echt helemaal goed zit, ik zou ook niet durven te zeggen dat kopen bij hem het beste is. Maar hij leverde wel snel en het ziet er verder allemaal goed uit, dus: durf je het aan via ebay, dan kan ik hem zeker aanraden.
Nou gezien jouw goede ervaring met hem, heb ik net ook mezelf maar zo'n Apple Care plan gekocht.. scheelt toch weer een boel centen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 12:51
Hoi allemaal,

Via een webshop kan ik een iMac 24" 2008 model kopen. Dus nog nieuw in doos etc.

Kan ik daar nu nog de Applecare garantie op aanschaffen, aangezien hij helemaal nieuw is?

Alvast bedankt
Groetjes

PS Ik heb ook nog een MacBook Pro van 1,5 a 2 jaar oud zonder apple care maar deze begint opstartproblemen te krijgen. Waarschijnlijk is applecare hier totaal geen optie meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 17:11
Je kan AppleCare aanschaffen als je apparatuur nog geen jaar oud is.

In het geval van die iMac kan dit wel gewoon, ik zou wel even op https://selfsolve.apple.com/ controleren hoelang je AC hebt op je nieuwe iMac als hij binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 12:51
Falconey schreef op zondag 17 mei 2009 @ 16:06:
Je kan AppleCare aanschaffen als je apparatuur nog geen jaar oud is.

In het geval van die iMac kan dit wel gewoon, ik zou wel even op https://selfsolve.apple.com/ controleren hoelang je AC hebt op je nieuwe iMac als hij binnen is.
Thnx! Nou met het serienummer van mijn MacBook krijg ik te zien dat deze niet in de DB van Apple voorkomt :-S

En bedoel je dus dat de iMac ook na een jaar nog kan als ie maar in de doos zit/zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
Volgens mij moet je iMac pas bij de bestelling gemarkeerd worden als verkocht in het systeem van Apple, zodat de garantie pas in gaat vanaf de besteldatum. Applecare kan je binnen het eerste jaar na de besteldatum uitbreiden naar 3 jaar.

Als je iMac nou ook onbekend is bij Apple kan je het beste even bellen met Applecare (0900-7777703).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Heb ook een doosje gekocht bij fasttracksss. Lekker vlot verzonden, maar helaas wel 'sign required' Vanmorgen dus pas de gelegenheid gehad om het doosje op te halen van het postkantoor. Ziet er origineel uit. Code werkt en is inmiddels geaccepteerd.

Toppie! :)

[MB Air - incl shipping € 96,10.]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 13:13

zwik

randomized

Heb gisteren AppleCare aangeschaft via eBay bij user macman812. had de code binnen enkele minuten in mijn inbox. Nu heb ik de code bij Apple ingevoerd en heb nu verlengde garantie op mijn MacBook Pro. De notebook staat in elk geval in het lijstje van gedekte producten.

Heb nu 1 vraagje, wanneer ik op "bewijs van dekking" klik krijg ik de fout van de apple site. Ligt dat aan mij / code of is de website gewoon stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

APP voor m'n iMac bij macman812 gekocht, hardstikke prima. 50 euro betaald.

zwik -> Het moet waarschijnlijk nog even goed gekeurd worden, duurde bij mij 10 minuutjes en bij sommigen een dag of 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 13:13

zwik

randomized

Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 11:16:
APP voor m'n iMac bij macman812 gekocht, hardstikke prima. 50 euro betaald.

zwik -> Het moet waarschijnlijk nog even goed gekeurd worden, duurde bij mij 10 minuutjes en bij sommigen een dag of 2.
Ben net naar de winkel geweest om m'n notebookje voor reparatie aan te bieden en meteen even gevragen of m'n AppleCare actief is. Volgens hun wel, dus alles is goed :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
vandaag mijn apple care protection plan ontvangen voor mijn macbook pro. mijn apple-id ingevoerd en serienr ingevoerd van de mbp en het nr van apple care, ik voer de datum van 15-5-09 in en dat zegt ie dat hij niet in aanmerking komt voor het plan... wat is dit voor stom gedoe.. iemand enig idee? apple care is gekocht via ebay (fasttrackss)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ cypress3d. Heb je je MBP misschien bij een Reseller gekocht? Zo ja, dan kan het even duren voordat je serienummer geregistreerd wordt bij Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 20:44:
@ cypress3d. Heb je je MBP misschien bij een Reseller gekocht? Zo ja, dan kan het even duren voordat je serienummer geregistreerd wordt bij Apple.
nee alles is al opgelost en ik heb nu dus 3jr apple care (thanks ebay :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Hoe dan?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxonwarrior
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-02-2023
2Dutch schreef op zondag 10 mei 2009 @ 22:17:
[...]

offtopic:
Zeer goed idee, maar programmeertalen zijn not suited for my brain helaas, misschien dat hier iemand een beetje handig is? Zou perfect zijn!

Zie bij de eBayuser memorymate (feedbackprofile hier) relatief veel negatieve ervaringen de afgelopen maand. Weet niet of ik daar heel veel waarde aan zou moeten hechten, maar het kan nooit kwaad om altijd eerst even het feedbackprofiel te bekijken en dan vooral de recentere beoordelingen.

Was zelf namelijk even aan het rondkijken voor Applecare voor mijn iPod..vandaar.
Ik heb maandag (25mei09) applecare voor mijn MBP besteld bij Memorymate en nog steeds geen code ontvangen. Mailtje gestuurd, nog geen reactie. Nog afwachten, maar pas op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
even googlen op memorymate levert al gelijk een aantal fora op waar ze ook niet zo blij zijn met deze verkoper. Hierop wordt ook vaak aangeraden alleen van ebay te kopen als je ook daadwerkelijk een gesealde doos toegestuurd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Gewoon bij fasttracksss kopen dus. Keurig en supersnel een doosje toegestuurd gekregen. Mijn registratie klopt ook nog steeds.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannondale
  • Laatst online: 14:46
Napsju schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 17:43:
Gewoon bij fasttracksss kopen dus. Keurig en supersnel een doosje toegestuurd gekregen. Mijn registratie klopt ook nog steeds.
En nog een koper bij deze meneer op ebay. Net een AppleCare gekocht voor de MBP. Voelde toch wat beter om een setje met doosje te kopen dan alleen een code. Hmm.. ik word hopeloos ouderwets ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Cannondale op 31-05-2009 23:54 . Reden: verkeerde quote ]

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zelf destijds de AppleCare code van mijn MacBook ook bij memorymate gekocht (in de tijd dat iedereen er nog wel over te spreken was, en de code is ook prima bij Apple geregistreerd).

Nu wil ik echter de MacBook gaan verkopen, en ik vroeg me af of iemand hier ervaringen heeft met het overdragen van een AppleCare plan van ebay naar een nieuwe eigenaar. Ik heb de voorwaarden van AppleCare er namelijk op nagelezen, en daar staat dat je wel mag overdragen naar een nieuwe eigenaar, maar alleen als je de originele factuur laat zien aan Apple.

Dat wordt dus een beetje lastig, ik heb destijds geen echte factuur gehad, alleen wat standaard ebay responses. Weten jullie misschien of Apple dat gaat accepteren bij overdracht naar een nieuwe eigenaar? Hebben jullie ooit zoiets bij de hand gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxonwarrior
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-02-2023
luxonwarrior schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 15:12:
[...]

Ik heb maandag (25mei09) applecare voor mijn MBP besteld bij Memorymate en nog steeds geen code ontvangen. Mailtje gestuurd, nog geen reactie. Nog afwachten, maar pas op!
Officiele claim bij paypal ingediend.. Binnen 24h de code van memorymate ontvangen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

hey,

mijn mobile me loopt nog 120 dagen ofzo en nu zat ik te denken kan ik hem nu al verlengen met een ebay code?

Hij is nu 20GB, maar gebruik amper 500MB dus zou al zo'n 5GB account kunnen pakken. Maar heb ergens gelezen dat het maar maximaal 15 dagen voor dat hij expired verlengt kan worden.

Wie weet hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannondale
  • Laatst online: 14:46
Cannondale schreef op zondag 31 mei 2009 @ 23:53:
[...]

En nog een koper bij deze meneer op ebay. Net een AppleCare gekocht voor de MBP. Voelde toch wat beter om een setje met doosje te kopen dan alleen een code. Hmm.. ik word hopeloos ouderwets ;)
Pakketje met AppleCare van Fasttracksss is binnengekomen, netjes een nog gesealed doosje. Zojuist online aangemeld en binnen twee minuten een bevestiging van Apple gekregen: m'n MBP is gedekt tot 2012. Mooi!

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Fasttracksss heeft ook niet al te denderende -1 beoordelingen, producten kloppen ook vaak niet. Ik heb applecare voor m'n MacBook pro via mac-online, 100% qua beoordelingen en een echte winkel. Geen bodemprijs maar nog steeds de helft ipv Apple. Waar ze de winst vandaan halen geen idee, applecare staat in ieder geval op actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Wat ik overigens wel apart vind is dat ik nog geen "proof of coverage" kan inzien, lijkt iets mis te gaan bij Apple zelf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:41
Op ebay staan nu ook 33 dollar renewals voor MobileMe. Dat is bijna voor google tarief :P

Manier waarop is alleen een beetje shady:
1. Purchase the product and pay with PayPal.
2. Change your current password to something simple. (this will allow me to renew your account)
3. Email the informations to me. (username + temporary password)

4. I will contact you with an email with your New 5GB MobileMe Account containing all the informations.

5. Change your password and security questions back to your old one.
6. Your RENEW account is activated for another year of service.
Iemand hier ervaring mee?

Edit: Ik zie net dat dit een 5GB account is. Dus je deelt het denk ik met andere users....

[ Voor 7% gewijzigd door lowfi op 11-06-2009 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 12:54
lowfi schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 09:40:
Op ebay staan nu ook 33 dollar renewals voor MobileMe. Dat is bijna voor google tarief :P

Manier waarop is alleen een beetje shady:

[...]

Iemand hier ervaring mee?

Edit: Ik zie net dat dit een 5GB account is. Dus je deelt het denk ik met andere users....
Die 5GB accounts zijn familly accounts. Je kan in een MobileMe account een upgrade doen waarbij je de beschikking krijgt over 4 extra accounts. Waarschijnlijk logt de verkoper in met je gegevens en koopt die extra optie. Daarna maakt hij wachtwoorden aan en verkoopt de losse accounts weer door.

Aangezien je voor $49 4 van die 5GB accounts krijgt is $33 per account best veel geld. Als je iemand kent met een MobileMe abonnement dan zou ik vragen of hij zo'n account voor je kan aanmaken.

[ Voor 6% gewijzigd door Myrdhin op 11-06-2009 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ik heb al een account. Ik wil hem alleen verlengen aangezien hij binnenkort afloopt. De enige MM aanbiedingen die ik nu nog op ebay zie zijn van die 5GB accounts. Voorheen (.mac periode) waren er veel meer "echte" verlengingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowfi schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 12:46:
Ik heb al een account. Ik wil hem alleen verlengen aangezien hij binnenkort afloopt. De enige MM aanbiedingen die ik nu nog op ebay zie zijn van die 5GB accounts. Voorheen (.mac periode) waren er veel meer "echte" verlengingen.
http://www.panoplypromotions.co.uk/Mobile_me/Home.html

Niet mijn site voor de rest, maar werkt prima. Verkopen ook via eBay. Veilig aanschaffen via PayPal.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2009 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:30
AL iets meer bekend over welke je moet hebben voor de nieuwe mbp 13?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_M
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-06 13:52

R_M

Volgens de Applesite moet je deze hebben.
AppleCare Protection Plan for MacBook / MacBook Air / 13" MacBook Pro
Lijkt mij dus dezelfde te zijn als voor de oude unibody 13" macbooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Iemand die iets weet over het probleem dat ik wel Applecare coverage heb, maar een foutmelding krijg bij "proof of coverage"? Foutmelding is in de trend van "ik kan de page niet vinden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:21
Welke winkel zouden jullie aanraden voor een code voor een 15.4 inch juni 2009 MBP? Of de code nu per email opgestuurd wordt of de doos, dat maakt mij niet uit. Of eerst en de code en dat ik later de doos nog nagestuurd krijg.

Ik zie ze op Ebay voor zo'n € 60 staan.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit me af te vragen of het Platinumpakket bij www.computerverzekeren.nl niets is. Voor 169 verzeker je je Macbook niet alleen tegen elk van buitenaf komend onheil, zowel binnen als buiten je huis plus aanvullende (technische) garantie, vergelijkbaar met AppleCare.

Het enige nadeel is dat de verzekeraar Mahe blijkt te zijn, waar mensen nogal negatief over zijn.

Maar in principe zou dit de goedkoopste oplossing zijn; via Ebay kan ik Applecare voor 80 euro kopen, en dan kan ik voor 120 euro alleen die schadeverzekering (Silverpakket, weliswaar ook van Mahe dan) erbij kopen, dan ben ik voor 200 euro klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:18
Ben benieuwd of de itunes giftcard fraude aanpak ook vervolg krijgt op de apple care.
http://www.iphoneclub.nl/...-itunes-gift-card-fraude/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:21
Ja volgens mij gaat dat ook niet helemaal eerlijk. Maarja, daarom betaal je ook met paypal he :P

Wat zouden jullie trouwens kiezen?:

1) Applecare voor 220 euro of
2) Een laptop verzekering van de abn armo voor 30 euro per jaar.

Optie twee is veel goedkoper, maar dan mis je wel de telefonische support...

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Eldariel schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 20:19:
Ja volgens mij gaat dat ook niet helemaal eerlijk. Maarja, daarom betaal je ook met paypal he :P

Ik zou altijd voor de laptopverzekering gaan. Het is goedkoper en het is een verzekering (!). Dus je bent ook gedekt voor val- en stootschade, alsmede sommige gevallen van diefstal :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:40
Eldariel schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 20:19:

Ik ben zelf voor optie 2 gegaan. Veel goedkoper en telefonische support ga ik niet missen :P. Volgens mij moet je dan al wel een inboedelverzekering hebben lopen bij ABN AMRO (of een studentenverzekering)

[ Voor 9% gewijzigd door rclahsen op 25-06-2009 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Kijk wel uit met de kleine lettertjes. Verzekeringen zijn er gek op. Voorwaarden die andere voorwaarden opheffen etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:40
lowfi schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 12:46:
Zoek je zoiets?
http://www.mac-pro.com/MobileMe

$77.77

De afgelopen 2 jaren heb ik via deze mensen mijn .mac (en MobileMe) verlengd. Ben er over te spreken! :)

[ Voor 11% gewijzigd door rclahsen op 25-06-2009 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:57

tomtommie

Alaaf!

iemand nog een linkje naar die Fasttracksss kerel, volgens mij heeft ie geen apple care meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-06 15:31
Afgelopen weekend is over mijn lieve Macbook Pro een beetje cola gekomen omdat mijn kat het nodig vond om over de tafel te racen. Mijn Macbook doet het nog wel, maar één USB port lijkt overleden... Erg zonde, het gaat om een late 2008 model wat in februari is aangeschaft maar zonder AppleCare.. Als ik dit topic zo lees begrijp ik dus dat je binnen het jaar nog AppleCare kan aanschaffen en dan dezelfde voordelen ervan hebt als dat je het bij aanschaf koopt? :D. Ik denk dat het vervangen van het moederbord al snel 300 - 400 euro zou kosten... En AppleCare via Ebay is stukken goedkoper... Als ik het op die manier op kan lossen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
Gemorste cola gaat niet onder de garantie vallen hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
en daarbij komt dat je als je nu nog garantie hebt, je ook geen AppleCare nodig zou moeten hebben om het te laten repareren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:30
Kent iemand deze verkoper?

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...cat%3D0%26_fvi%3D1&_rdc=1

Zoek het voor me nieuwe MBP 13".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik niet, maar 1006 x feedback 100% positive.. dat zou ik wel vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
net aangeschaft, 55 euro ipv 179 voor mn IMAC 2009.

via http://myworld.ebay.nl/app.holdings/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Ja, allemaal heel leuk, maar ook al heb ik extra coverage, ik krijg geen proof of coverage te zien, lijkt steeds iets fout te gaan bij de Apple servers... is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylvesterke
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-06 13:14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-08 19:38
Hum vroeg me eigenlijk altijd al af hoe het kon worden aangeboden voor die prijzen. Zelf is mijn macbook via applecare via ebay nog steeds in warranty en die is nu meer dan zes maanden geleden geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Yep, same here; ruim een jaar geleden AppleCare voor m'n Mini gekocht en ook nog steeds geldig. Voor m'n MacBook wil ik binnenkort ook AppleCare aanschaffen via Ebay dus ik weet wel waar ik weer heen moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

nadd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 15:59:
[...]

Hum vroeg me eigenlijk altijd al af hoe het kon worden aangeboden voor die prijzen. Zelf is mijn macbook via applecare via ebay nog steeds in warranty en die is nu meer dan zes maanden geleden geregistreerd.
Zou het zo zijn dat je na 1 jaar altijd safe zit, omdat er dan geen refund meer kan worden gevraagd? Na het eerste jaar nog kunnen refunden lijkt me nl niet logisch :)

[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 08-08-2009 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oviparous
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Voor ik mijn MB Applecare heb gekocht via eBay heb ik gezocht naar informatie over de betrouwbaarheid en kwam o.a. dit topic tegen, ik zie dat er ook nu nog discussie is over hoe en wat. Een overzicht van wat ik tegenkwam.

Allereerst: ik heb in februari 2009 dekking gekocht voor mijn MB, tot op heden staat mijn garantie nog geregistreerd bij Apple. De verkoper verkoopt ook nog steeds Applecare op eBay.

Toch blijf ik benieuwd naar hoe dit nou werkt en of en zo je wat de catch is.

Wat betreft eBay sellers die refunds doen, dit is al eerder in dit topic ter sprake gekomen. In de Applecare voorwaarden op pagina 7 staat het volgende:
5. Beëindiging
U hebt het recht dit Plan op elk moment en om welke reden dan ook te beëindigen.
<knip>
Indien u het Plan beëindigt nadat dertig (30) dagen na de ontvangst van dit Plan zijn verstreken, wordt
de oorspronkelijke aankoopprijs aan u gerestitueerd naar evenredigheid van de niet-verstreken
Looptijd, verminderd met (a) de van toepassing zijnde opzeggingsvergoeding die vermeld
wordt in artikel 8 of tien procent (10%) van het pro-ratabedrag (afhankelijk van welke van deze
twee bedragen lager is) en (b) het bedrag in verband met de ingevolge het Plan uitgevoerde
service.
Dit lijkt te betekenen dat degene die in het bezit is van het originele aankoopbewijs op elk moment een refund kan aanvragen. Een slimme oplichter zal dus minimaal 45 dagen wachten omdat dan de Paypal bescherming is afgelopen en geld claimen moeilijk wordt. Echter, ook niet te lang omdat het dan kan gebeuren dat iemand beroep doet op de service en hij dus minder terugkrijgt. Mijn vraag in deze: er wordt gesproken over de aankoopbon. Ik heb een paypal receipt en bericht van eBay gehad dat ik het object gekocht en betaald heb. Ook heb ik een email van de verkoper met de Applecare code. In dat opzicht kan ik dus aantonen dat ik de eigenaar ben van dit protetcion plan, aangezien zijn eventuele aankoopbon eerder gedateerd moet zijn. Los van de mogelijkheden om behalve gelijk te hebben ook gelijk te krijgen, hoe zou Apple hiermee omgaan?

Een kleine zoektocht op Google ("cheap applecare") levert een aantal redenen op waarom het zo goedkoop kan:
  • Groot inkopen levert korting op
  • Verkopers die stoppen met hun handel doen resterende voorraad van de hand
  • Apple resellers krijgen targets van Apple die ze moeten halen om hun states als reseller te houden. Om hun Applecare quote te halen doen ze soms licenties voor bodemprijzen weg aan opkopers
  • Apple resellers moeten verplicht X Applecare licenties per maand afnemen; om van hun overtollige voorraden af te komen doen ze ze voor bodemprijzen weg (vergelijkbaar met vorige reden)
De mogelijkheid die in de post hierboven staat, creditcard fraude, had ik nog niet over nagedacht. Credit card maatschappijen bieden bijna altijd dekking tegen misbruik van je kaart. Op het moment dat systematisch een paar procent van de schade die zij door misbruik lijden bij Apple wordt uitgegeven, zullen dat dan de licenties zijn die ge-refund worden? Als creditcard maatschappijen aan kunnen tonen met een lijst met kaartnummers dat op bepaalde data bedragen zijn betaald even hoog als de prijs van Applecare, zouden zij dan de refund krijgen om hun eigen schade te beperken? M.a.w.: kan Apple de licenties weer intrekken als duidelijk is dat ze met gestolen geld betaald zijn? De tussenhandelaren (op eBay) zouden in dit geval goed wegkomen, aangezien moeilijk te achterhalen is wie zij zijn. Apple is schadeloos gesteld, de creditcard maatschappij is grotendeels schadeloos gesteld, alleen de nietsvermoedende eBay-koper heeft wel betaald maar is zijn geld kwijt. Individueel kan hij/zij weinig doen en daarom blijft het circus in stand: er is voor Apple en de creditcard-maatschappij niet veel reden om actief het hele circuit uit te schakelen aangezien zij hun schaapjes op het droge hebben. Dit maakt het ook aantrekkelijk voor oplichters: als ze fysieke goederen bestellen zal Apple moeilijker doen tov de creditcard-mij. Nu is het echter teveel moeite en is er feitelijk geen schade voor partijen die groot genoeg zijn om het balletje aan het rollen te brengen.

Ik ben erg benieuwd naar verhalen van mensen die hun eBay-applecare ook werkelijk gebruikt hebben. De knop van mijn trackpad klikt vreemd (extra, scherpe, klik voor het eigenlijke klikken) en de haarscheurtjes in de bottomcase worden groter. Ik denk dat ik binnenkort maar eens ga kijken hoever ik er mee kom bij Apple. Zijn er andere mensen met ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-08 19:38
Oviparous schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 20:31:
Voor ik mijn MB Applecare heb gekocht via eBay heb ik gezocht naar informatie over de betrouwbaarheid en kwam o.a. dit topic tegen, ik zie dat er ook nu nog discussie is over hoe en wat. Een overzicht van wat ik tegenkwam.

Allereerst: ik heb in februari 2009 dekking gekocht voor mijn MB, tot op heden staat mijn garantie nog geregistreerd bij Apple. De verkoper verkoopt ook nog steeds Applecare op eBay.

Toch blijf ik benieuwd naar hoe dit nou werkt en of en zo je wat de catch is.

Wat betreft eBay sellers die refunds doen, dit is al eerder in dit topic ter sprake gekomen. In de Applecare voorwaarden op pagina 7 staat het volgende:

[...]

Dit lijkt te betekenen dat degene die in het bezit is van het originele aankoopbewijs op elk moment een refund kan aanvragen. Een slimme oplichter zal dus minimaal 45 dagen wachten omdat dan de Paypal bescherming is afgelopen en geld claimen moeilijk wordt. Echter, ook niet te lang omdat het dan kan gebeuren dat iemand beroep doet op de service en hij dus minder terugkrijgt. Mijn vraag in deze: er wordt gesproken over de aankoopbon. Ik heb een paypal receipt en bericht van eBay gehad dat ik het object gekocht en betaald heb. Ook heb ik een email van de verkoper met de Applecare code. In dat opzicht kan ik dus aantonen dat ik de eigenaar ben van dit protetcion plan, aangezien zijn eventuele aankoopbon eerder gedateerd moet zijn. Los van de mogelijkheden om behalve gelijk te hebben ook gelijk te krijgen, hoe zou Apple hiermee omgaan?

Een kleine zoektocht op Google ("cheap applecare") levert een aantal redenen op waarom het zo goedkoop kan:
  • Groot inkopen levert korting op
  • Verkopers die stoppen met hun handel doen resterende voorraad van de hand
  • Apple resellers krijgen targets van Apple die ze moeten halen om hun states als reseller te houden. Om hun Applecare quote te halen doen ze soms licenties voor bodemprijzen weg aan opkopers
  • Apple resellers moeten verplicht X Applecare licenties per maand afnemen; om van hun overtollige voorraden af te komen doen ze ze voor bodemprijzen weg (vergelijkbaar met vorige reden)
De mogelijkheid die in de post hierboven staat, creditcard fraude, had ik nog niet over nagedacht. Credit card maatschappijen bieden bijna altijd dekking tegen misbruik van je kaart. Op het moment dat systematisch een paar procent van de schade die zij door misbruik lijden bij Apple wordt uitgegeven, zullen dat dan de licenties zijn die ge-refund worden? Als creditcard maatschappijen aan kunnen tonen met een lijst met kaartnummers dat op bepaalde data bedragen zijn betaald even hoog als de prijs van Applecare, zouden zij dan de refund krijgen om hun eigen schade te beperken? M.a.w.: kan Apple de licenties weer intrekken als duidelijk is dat ze met gestolen geld betaald zijn? De tussenhandelaren (op eBay) zouden in dit geval goed wegkomen, aangezien moeilijk te achterhalen is wie zij zijn. Apple is schadeloos gesteld, de creditcard maatschappij is grotendeels schadeloos gesteld, alleen de nietsvermoedende eBay-koper heeft wel betaald maar is zijn geld kwijt. Individueel kan hij/zij weinig doen en daarom blijft het circus in stand: er is voor Apple en de creditcard-maatschappij niet veel reden om actief het hele circuit uit te schakelen aangezien zij hun schaapjes op het droge hebben. Dit maakt het ook aantrekkelijk voor oplichters: als ze fysieke goederen bestellen zal Apple moeilijker doen tov de creditcard-mij. Nu is het echter teveel moeite en is er feitelijk geen schade voor partijen die groot genoeg zijn om het balletje aan het rollen te brengen.

Ik ben erg benieuwd naar verhalen van mensen die hun eBay-applecare ook werkelijk gebruikt hebben. De knop van mijn trackpad klikt vreemd (extra, scherpe, klik voor het eigenlijke klikken) en de haarscheurtjes in de bottomcase worden groter. Ik denk dat ik binnenkort maar eens ga kijken hoever ik er mee kom bij Apple. Zijn er andere mensen met ervaring?
Oh ik heb mijn applecare ook al eens moeten gebruiken was geen enkel probleem. Zo lang je op die self support site staat als garantie dan is dat voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hmm, ik zie net dat het enkel zin heeft AC binnen 1 jaar na aankoop van je Mac aan te schaffen. Mijn Combodrive begint een beetje vreemd te doen, dus ik dacht AC aan te schaffen, echter heb ik mijn MB in April '08 gekocht.. Gaat dus niet werken, helaasch..

edit: ik kan me herinneren dat AC altijd aan te schaffen was (dus ook na 2 jaar en 11 maanden, zodat je bij wijze van spreken ook nog in de laatste maand iets ' kosteloos' kan laten repareren - heeft iemand enig idee? Ik kan me voorstellen dat Apple de voorwaarden het laatste jaar heeft aangepast?

[ Voor 37% gewijzigd door dog4life op 09-08-2009 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:04

[ Voor 121% gewijzigd door Sefaex op 25-08-2009 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:57

tomtommie

Alaaf!

Vanmorgen applecare voor mijn macbook pro gekocht, ik was een beetje huiverig door alle gemengde berichten, maar activatiecode binnen een halfuurtje in de mail en de apple selfservice site laat nu ook mooi zien dat de garantie tot 2011 loopt.
Perfect dus!

Gekocht bij coastal_computing, gewoon een vertrouwde power seller met een aantal duizend verkopen dus dat is echt wel te vertrouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

totdat de verkoper binnen 2 maanden de boel terugbrengt naar apple voor een refund.............verkoper geld terug , jou serial niet meer actief...... geld claimen kan niet meer bij paypal en waarderingssysteem bij ebay kun je ook niet meer op negatief zetten......................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:52:
totdat de verkoper binnen 2 maanden de boel terugbrengt naar apple voor een refund.............verkoper geld terug , jou serial niet meer actief...... geld claimen kan niet meer bij paypal en waarderingssysteem bij ebay kun je ook niet meer op negatief zetten......................
En hoevaak is dat al voorgekomen onder Tweakers?

• The Otherside
  • Laatst online: 03-09 14:58
Gisteren Apple Care via E-Bay gekocht voor mijn 24 inch iMac (Early 2008) ongeveer eind mei aangeschaft.
Heeft me 50 euro gekost, code toegezonden gekregen en alles lijkt te werken! :)

Nu maar hopen dat alles blijft werken :)

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Otherside schreef op donderdag 03 september 2009 @ 09:20:
Gisteren Apple Care via E-Bay gekocht voor mijn 24 inch iMac (Early 2008) ongeveer eind mei aangeschaft.
Heeft me 50 euro gekost, code toegezonden gekregen en alles lijkt te werken! :)

Nu maar hopen dat alles blijft werken :)
Welke verkoper? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 21:01
Heb nu net ook Applecare voor mijn MacBook Pro (Early 2008) gekocht via coastal_computing, en wacht nog op mijn code om het allemaal te activeren.

Ervaring volgt :)

[ Voor 9% gewijzigd door JorzoR op 13-09-2009 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-09-2024
JorzoR schreef op zondag 13 september 2009 @ 16:53:
Heb nu net ook Applecare voor mijn MacBook Pro (Early 2008) gekocht via coastal_computing, en wacht nog op mijn code om het allemaal te activeren.

Ervaring volgt :)
24 uur geleden ook bij hem gekocht voor mijn MacBook, hoe zijn je ervaringen? Hoelang heb je op de code moeten wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
petrr schreef op zondag 13 september 2009 @ 17:11:
[...]

24 uur geleden ook bij hem gekocht voor mijn MacBook, hoe zijn je ervaringen? Hoelang heb je op de code moeten wachten?
Ik heb nog geen code ontvangen (vandaag om 16:50 besteld) , maar dat verwacht ik eigenlijk ook niet in het weekend :P
Hoop m maandag wel te krijgen. Keep you updated :)

[ Voor 6% gewijzigd door JorzoR op 13-09-2009 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petrr
Ow excuses, las de naam van deze gebruiker een paar posts eerder, vandaar dacht ik dat de post van een paar dagen eerder was! Hoop hem ook morgen te ontvangen, ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Laatst online: 09-04 12:25
Ik heb overigens voor de derde keer een nieuwe batterij voor m'n MBP mogen ontvangen, alles onder een op ebay gekochte applecare. Goede deal dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

OT: Welk model MBP en op welke termijn heb je die 3 versleten?

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:52:
Moet dat perse binnen 2 maanden dan of kan dat altijd teruggetrokken worden? Mijn AppleCare voor de Early 2009 iMac die ik voor 48,- ofzo heb gekocht via Ebay is nu nog steeds actief. Dat is nu toch wel zo'n 4 tot 5 maanden geleden.

Er zijn op Ebay ook gasten die gewoon met doos en al versturen, ik denk niet dat je daar problemen mee kunt krijgen eigenlijk. Ik heb gewoon zonder doos genomen (was weer iets goedkoper). Of jij of hij nou de doos wegmietert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 18:44
Ik heb sinds een maand een Macbook Pro. Uiteraard heb ik hier 1-jaar apple-garantie bijgekregen.

Als ik het goed begrijp ik het dus het slimste om aan het eind van mijn 1e jaar garantie een Apple Care pakket te kopen (bijv. via eBay)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petrr
Uiteindelijk zul je altijd 3 jaar krijgen bij apple care, bestel je nu dan krijg je 2 jaar en 11 maand anders 2 jaar.
Kan natuurlijk zijn dat je macbook uiteindelijk toch om een bepaalde reden weg wil doen, dan kun je beter aan het einde van het eerste jaar kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Dotto schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:24:
Ik heb sinds een maand een Macbook Pro. Uiteraard heb ik hier 1-jaar apple-garantie bijgekregen.

Als ik het goed begrijp ik het dus het slimste om aan het eind van mijn 1e jaar garantie een Apple Care pakket te kopen (bijv. via eBay)?
En als je dan toch genaaid wordt op Ebay, dan kun je ten minste binnen het eerste jaar weer opnieuw aanschaffen. Als je op de laatste dag aanschaft en de volgende dag genaaid wordt, kun je geen nieuwe meer bestellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
petrr schreef op zondag 13 september 2009 @ 21:15:
Ow excuses, las de naam van deze gebruiker een paar posts eerder, vandaar dacht ik dat de post van een paar dagen eerder was! Hoop hem ook morgen te ontvangen, ben benieuwd..
Ik heb m inmiddels ontvangen van coastal_computing, en alles is geactiveerd, heb nu garantie tot 26/09/2011 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petrr
Wanneer heb je hem ontvangen, ik heb hem zaterdag besteld en nog niks gekregen helaas.

edit: Toch ontvangen op mijn hotmail account ipv mijn gmail account waarmee ik ben geregistreed op ebay.
Waarschijnlijk nam hij het email adres van paypal over..

[ Voor 49% gewijzigd door petrr op 15-09-2009 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ik heb geen applecare, je heb volgens het Nederlandse rechtssysteem 3 jaar garantie op een laptop. Waarom zou Apple daar niet onder vallen en moet je garantie bij hen kopen? Ik vind het een raar verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Alleen op een laptop ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
Wilf schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 10:24:
Ik heb geen applecare, je heb volgens het Nederlandse rechtssysteem 3 jaar garantie op een laptop. Waarom zou Apple daar niet onder vallen en moet je garantie bij hen kopen? Ik vind het een raar verhaal...
Ik heb me daar ook in verdiept, over die garantie e.d. Maar ik werd er niet wijs uit. De een zegt: je (fabrieks)garantie is de gemiddelde levensverwachting van het product (laptop is ongeveer 3 jaar). En de ander zegt weer 2 jaar, en Apple zegt gewoon 1 jaar...

Kortom, ik heb voor Applecare gekozen, zodat als er iets mis is met mijn laptop ik geen welles/niettes spelletje hoef te doen met de Apple Customer care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petrr
Mijn serienummer is niet bekend als ik wil registreren, iemand idee welk nummer ik kan bellen. Uit de website wordt ik niet veel wijzer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilf schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 10:24:
Ja je hebt redelijk wat meer garantie op je product dan 1 jaar. Echter is dat niet per definitie 3 jaar voor een laptop aangezien dat alles afhankelijk van wat je 'redelijkerwijs' van een product mag verwachten. Je kunt je wel voorstellen dat 'redelijkerwijs' anders wordt uitgelegd bij een medion laptop dan bij een apple laptop. Diegene die uiteindelijk over de invulling van 'redelijkerwijs' beslist is de rechter.

Daarnaast is het nog het probleem van de oorzaak van de schade. De bewijslast/plicht ligt hier bij de consument, niet bij leverancier. Je zult dus aan moeten tonen dat de oorzaak van het defect niet door jou toe doen komt.

Tevens is het vaak zo dat je eventuele geschillen tussen consument en leverancier niet bij de rechter kunt voorleggen wanneer het bedrag waarover de reparatie gaat te laag is. (ik meen een drempel van 400 euro).

En als klap op de vuurpijl zijn daar dan nog de onderzoekskosten. Een leverancier mag dergelijke kosten bij de consument in rekening brengen en zal dat dus vaak ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Laatst online: 03-09 14:58

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
petrr schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 11:46:
Mijn serienummer is niet bekend als ik wil registreren, iemand idee welk nummer ik kan bellen. Uit de website wordt ik niet veel wijzer..
Vul je hetzelfde serienummer in die op het factuur staat die je bij je Apple product hebt gekregen? Staat als het goed is links onderaan het factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petrr
Nou vanmiddag dus even apple gebeld, ze konden nergens ook maar iets terug vinden onder mijn bestelnummer of serienummer. Ze wisten niet wat ze moesten en na 25 min heb ik maar gezegd dat ze het antwoord moesten mailen. Naderhand mijn Macbook maar opnieuw geregistreerd onder mijn Apple ID, wat ik aan het begin van het telefoongesprek nog had voorgesteld *Nee dat kunnen wij veel sneller en makkelijker*. Nu is hij mijn applecare geactiveerd en hopelijk is alles zo goed geregistreerd..

• dog4life
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 11:55:
[...]

Ja je hebt redelijk wat meer garantie op je product dan 1 jaar. Echter is dat niet per definitie 3 jaar voor een laptop aangezien dat alles afhankelijk van wat je 'redelijkerwijs' van een product mag verwachten. Je kunt je wel voorstellen dat 'redelijkerwijs' anders wordt uitgelegd bij een medion laptop dan bij een apple laptop. Diegene die uiteindelijk over de invulling van 'redelijkerwijs' beslist is de rechter.

Daarnaast is het nog het probleem van de oorzaak van de schade. De bewijslast/plicht ligt hier bij de consument, niet bij leverancier. Je zult dus aan moeten tonen dat de oorzaak van het defect niet door jou toe doen komt.

Tevens is het vaak zo dat je eventuele geschillen tussen consument en leverancier niet bij de rechter kunt voorleggen wanneer het bedrag waarover de reparatie gaat te laag is. (ik meen een drempel van 400 euro).

En als klap op de vuurpijl zijn daar dan nog de onderzoekskosten. Een leverancier mag dergelijke kosten bij de consument in rekening brengen en zal dat dus vaak ook doen.
Ik ga binnenkort mijn Macbook wegbrengen ivm een 5 weken durende vakantie, en een defecte Superdrive: kan er niks meer mee branden, en ook geen gebrande cd's mee lezen! Ze zoeken het maar uit, repareren het, ik ben waarsch. verplicht te betalen en dat zal ik dan ook doen. En dan schakel ik rechtsbijstand in, want als ik zeg dat ik 30 dvd's heb gebrand in 1,5 jaar, dan is dat veel!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 07:56
Net applecare voor mijn macbook pro gekocht bij Coastal_computing. Ik blijf mij eigenlijk verbazen hoe 'makkelijk' je betaald met paypall. Helemaal als je via ebay betaald... Echt oppassen met je gegevens met die betaalmethode ;)

Verwijderd

Houd toch eens op met zinloze veronderstellingen zoals, 'ik heb recht op 3 jaar garantie', 'ik schakel mijn rechtsbijstand in', blablablabla. Als consument heb je gewoon bijna geen recht (tenzij je weet hoe het recht in elkaar zit en er mee uit de voeten kan), maar kom ajb niet met die zinloze veronderstellingen. Probeer maar een zaak te aanhanging te maken of schakel je rechtsbijstand in. We zullen zien of dat allemaal gaat helpen.

Verwijderd

Apple Care zou je wellicht voor 100 euro minder kunnen aanschaffen via ebay. Dat is mooi meegenomen. Maar wat is 100 euro eigenlijk. Voor 250 euro koop je gewoon 2 jaar extra garantie. Alles wat defect raakt aan de mac buiten jouw schuld om valt onder die garantie en iets wat een paar honderden euro's zou kosten valt dan in het niet als je gewoon 250 euro betaalt voor apple care.

Edit: Bij Max ICT koop je apple care voor 200 euro. Wellicht 50 euro of meer dan ebay maar je hebt dan geen kopzorgen over eventueel refunds door de verkoper.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2009 09:56 ]

• Markoetie
  • Laatst online: 03-09 16:00
Heb gisteravond ook bij coastal_computing Applecare voor mijn 13" macbook pro gekocht en vanmorgen in mijn mailbox ontvangen en geactiveerd, heb nu garantie tot 26/08/2012 :)

• dog4life
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 12:59:
Houd toch eens op met zinloze veronderstellingen zoals, 'ik heb recht op 3 jaar garantie', 'ik schakel mijn rechtsbijstand in', blablablabla. Als consument heb je gewoon bijna geen recht (tenzij je weet hoe het recht in elkaar zit en er mee uit de voeten kan), maar kom ajb niet met die zinloze veronderstellingen. Probeer maar een zaak te aanhanging te maken of schakel je rechtsbijstand in. We zullen zien of dat allemaal gaat helpen.
Weet jij het wel dan?

• dionys0s
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-08 21:09
Ik zou mijn ipod touch zijn garantie willen verlengen met applecare.
Zou dit te betrouwen zijn?
http://cgi.benl.ebay.be/A...d&_trksid=p3286.m63.l1177
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste