Hoe strummen jullie met de flipper? Ik merk dat ik bij veel stukken bij liedjes op hard het toch wel op en neer moet doen terwijl ik op medium voldoende had aan alleen de flipper naar beneden te strummen. Wel heel lastig om dit te doen bij stukken waarbij je hele snelle noten achter elkaar hebt gecombineerd met rustige stukken. Hoe hebben jullie dit ervaren bij de overgang van medium naar hard?
wow! je bent goed! Mag ik je aanraken?GekkeR schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:13:
EINDELIJK "slipknot - before I forget" doorgekomen op expert.
Moest het even hier posten
Shit stukje op 75~% kreeg ik niet voor elkaar.
Deze morgen dus met de hakken over de sloot wel
Mensen die ook vast hebben gezeten op 1 bepaald stuk weten wel hoe het voelt om er opeens doorheen te komen (en natuurlijk gefocussed blijven om het lied ook daadwerkelijk uit te spelen)
Cult of personality is geen probleem, dus ik zit nu in de laatste tier op expert
Waar ik natuurlijk nooit doorheen kom ivm Raining Blood.
Ik zit toevallig juist precies vast met dat nummer, maar dan op hard. Ben daarna maar met expert begonnen en daar zit ik nu muurvast in tier 5, nog geen van die nummers weten te halen. Nou ja, ik ben verder gekomen dan wat ik vooraf ooit voor mogelijk heb durven achten en zolang ik beter ben dan mijn fanatieke collega ben ik wel tevreden
Vrijdag gaat de PS3 mee naar het werk en houden we weer een Guitar Hero Party, een zien of ik hem nu weg kan spelen.... vorige keer speelden we op medium en ging het eigenlijk om wie net dat ene foutje meer maakten, nu dus op hard spelen. Dan gaat het toch wat meer om techniek.
Pro Face Off is toch leuker dan battelen.
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Nagenoeg iedereen die verder wilt komen dan medium/hard zal up en down moeten strummen.Blaim schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:01:
Hoe strummen jullie met de flipper? Ik merk dat ik bij veel stukken bij liedjes op hard het toch wel op en neer moet doen terwijl ik op medium voldoende had aan alleen de flipper naar beneden te strummen. Wel heel lastig om dit te doen bij stukken waarbij je hele snelle noten achter elkaar hebt gecombineerd met rustige stukken. Hoe hebben jullie dit ervaren bij de overgang van medium naar hard?
Zelf ben Ik er geloof ik mee begonnen in medium toen ik merkte dat ik door alleen naar beneden te strummen NOOIT alle noten in hard/expert zou kunnen halen.
Weet nog wel dat ik moeite had met juist "simpele" stukken (gewoon een aantal noten niet snel achter mekaar).
Terwijl moeilijke snelle stukken juist opeens veel beter gingen.
Uiteindelijk speel ik nu altijd met up/down , single strums doe ik nooit meer.
Merk wel dat dit niet goed is (of juist wel?) voor de strumbar aangezien die van mij VEEEEEL losser zit dan de gitaar van een kennis (single strummer).
[ pctje te zien hier ] - Miauw
Alternate Strumming is iets wat je echt nodig gaat hebben als je hard of moeilijker wilt gaan spelen. Je moet namelijk steeds meer het nummer gaan naspelen en sommige nummers zijn gewoon erg snel. Je kan het beste een aantal langzamere nummers zoeken waar je bijvoorbeeld maar 1 noot of chord krijgt die je meerdere keren moet strummen. Denk aan nummers als "My name is Jonas" en "Generation Rock", naar wat ik me herinner zijn die niet zo heel moeilijk maar wel lekker om te oefenen.Blaim schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:01:
De overgang van medium naar hard vond ik nog goed te doen, van hard naar expert op de hogere tiers is waar ik wat moeite mee had ("Before I Forget", "3's & 7's", "Raining Blood") momenteel moet ik nog 1 nummer zien te winnen op expert en dat is "The Devil who went down to Georgia". Gewoon veel oefenen en het komt vanzelf
Mooi man, ik kom echt niet voorbij dat stukje, maar ik heb het al een tijdje niet geprobeerd omdat het nooit lukte.GekkeR schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:13:
Mensen die ook vast hebben gezeten op 1 bepaald stuk weten wel hoe het voelt om er opeens doorheen te komen (en natuurlijk gefocussed blijven om het lied ook daadwerkelijk uit te spelen)
Cult of personality is geen probleem, dus ik zit nu in de laatste tier op expert
Misschien moet ik het toch maar weer eens proberen.
[ Voor 8% gewijzigd door daniëlpunt op 21-10-2008 16:50 ]
Dat op en neer strummen doe ik nu alleen nog bij de stukken dat je snel dezelfde noten achter elkaar moet spelen. Ik zal eerder genoemde tip eens proberen om dat te gaan oefenen om het eigenlijk gewoon bijna altijd te gaan doen.
Waar ik het overigens wel al deed was bij Heart - Barracuda op hard en expert. Maar om een of andere manier, wat ik ook probeer, wil het niet lukken om die galop helemaal goed te doen. De ene reeks gaat het soms in zijn geheel goed en dan de volgende reeks zit ik er helemaal naast. Ik snap er werkelijk niets van! Uiteindelijk wel gelukt om het nummer op expert te halen, maar meer dan 3 sterren zit er natuurlijk niet in zo.
Waar ik het overigens wel al deed was bij Heart - Barracuda op hard en expert. Maar om een of andere manier, wat ik ook probeer, wil het niet lukken om die galop helemaal goed te doen. De ene reeks gaat het soms in zijn geheel goed en dan de volgende reeks zit ik er helemaal naast. Ik snap er werkelijk niets van! Uiteindelijk wel gelukt om het nummer op expert te halen, maar meer dan 3 sterren zit er natuurlijk niet in zo.
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Sterker nog:GekkeR schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:13:
ik zit nu (nog steeds) vast op Expert @ Before I forget...
Kom niet eens tot 75% (20% zou al veel zijn).
We hebben het mini-USB-to-gitaar-kabeltje eindelijk toch nog teruggevonden en ben nu op mijn nieuwe comp bezig.
Om er weer in te komen begonnen @ Hard, maar op 1 liedje na t/m Tier5 alles 5 sterren de eerste poging.
Zal dus weer snel op Expert zitten (en kijk nou al op tegen The Metal...)
Wishlist Backpack Survivors op Steam !
Iemand al op de wat minder legale manier Guitar Hero Aerosmith geprobeerd op de pc? Jezus... ik heb niets anders dan lag, en dat terwijl ik anzich een stevig pctje heb staan
I am the great Cornholio!
Hier geen problemen. Wat bedoel je met lag? als in audio delay of gewoon lage FPS?MetaFrame schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 17:41:
Iemand al op de wat minder legale manier Guitar Hero Aerosmith geprobeerd op de pc? Jezus... ik heb niets anders dan lag, en dat terwijl ik anzich een stevig pctje heb staan
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Nee geen audio delay, een heel schokkend beeld. Hoe laag ik de instellingen ook zet, heb alles op het laagst staan. Alles uit en het blijft maar stotteren. Niet echt een lage FPS, t lijkt eerder op een soort sync probleem.
hmmm, vreemd, sorry daar weet ik geen antwoord op. Mayb keertje een driver re-install?MetaFrame schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 20:38:
Nee geen audio delay, een heel schokkend beeld. Hoe laag ik de instellingen ook zet, heb alles op het laagst staan. Alles uit en het blijft maar stotteren. Niet echt een lage FPS, t lijkt eerder op een soort sync probleem.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Gister al de laatste Nvidia driver geinstalleerd, heeft helaas ook niet geholpen.
Recentelijk toch begonnen mezelf tapping aan te leren. Voor degene die het niet kennen, tapping is een manier om ingewikkelde en snelle solo's met 2 handen aan de hals te tappen, voorbeeldje is bijvoorbeeld de TTFaF intro op expert. Nu ben ik begonnen met wat gemakkelijkere solo's zoals "weedly-weedly" sectie uit Monsters en "Galloping Triplets" uit Knights of Cydonia. Na wat oefenen heb ik die solo's wel onder de knie gekregen al voelt het nog steeds erg onwennig. Nu probeer ik momenteel de "My Name is Intro" sectie uit My Name is Jonas alleen gek genoeg krijg ik deze maar niet onder de knie ondanks dat hij niet veel sneller is dan de eerste nummers.
Iemand anders die ook zichzelf tapping heeft aangeleerd die mischien wat ervaringen wil delen?
Iemand anders die ook zichzelf tapping heeft aangeleerd die mischien wat ervaringen wil delen?
Ik ben nu ook aan het leren tappen met TTFA op slow en slowest. Maar erg goed gaat het nog niet.
Ik kan wel een streak halen van ± 50 maar als ik er 1 mis kom ik echt heel moeilijk terug. Hoe doe jij dat?
Ja ik zit ook met het probleem dat als ik er eenmaal een mis dat ik heel moeilijk weer terug erin kom. Ik krijg ook geen lekker houding gevonden waarbij ik gemakkelijker met de elleboog kan strummen.
Ik heb een vriend dat wel eens zien doe ja, toen hij cake aan het eten en aan het rocken te gelijk was. 
Maar dat lukt mij ook niet, tenminste, niet als ik zit.
Maar dat lukt mij ook niet, tenminste, niet als ik zit.
hoe hebben jullie die rijen van dezelfde noot die snel achter elkaar komen geoefend? Dus zeg maar een sliert rode noten die je erg snel achter elkaar moet spelen. Bij elk nummer is het ritme natuurlijk anders, maar ik heb het idee dat als ik wel het juiste ritme te pakken heb, hij er toch soms 1 of 2 mist. Kan dat aan lag liggen of ben ik zelf een a-ritmische aap?
PSN: Sluuz
Ik ken het probleem, wat ik er van heb gelezen schijnt dit vaker voor te komen bij de ps3 versie van GH3. Of het aan de software of the hardware die erbij geleverd zit aan ligt kan ik me niet herinneren. Ik heb zelf ook vaak dat hij net even een noot mist / overslaat. Maar daarentegen heb ik soms ook dat ik helemaal buiten het ritme zit en hij nog een lange tijd geen fout ziet. De calibratie lijkt me een beetje aan de mindere kant, hij is soms wel en soms niet goed dat verschilt vaak al per nummer.
Woei! Gisteren in een goede bui eindelijk na weken mislukkingen 'Slipknot - Before I Forget' gehaald op hard! Nee, niet op expert niveau, dat laat ik aan de betere goden over 
Wat trouwens goed helpt in het stuk dat je heel snel moet strummen gevolgd door twee vingers op de ernaast gelegen noten is om je hand zo te verschuiven dat je de rode noten met je wijsvinger doet, in dat deel van je hand heb je net even wat meer coordinatie.
Daarna heb ik Cult of Personality in een keer met 4 sterren afgesloten, die ging erg goed, waarschijnlijk omdat ik nog helemaal in een roes verkeerde. Ik heb ontdekt dat je met 'One' waar je ook heel snel moet strummen, dit kan doen zonder een noot te missen met de PS3 en de Aerosmith controller. Blijkbaar als je ECHT goed in het ritme zit, werkt ie toch vrij goed. Met 'One' is het in het muziek gewoon erg goed te voelen hoe lang en in welk tempo je moet strummen.
In andere nummers gaat dat bij mij ook altijd mis helaas, ik heb er ook vaak last van dat ik altijd wel een of meerdere noten mis in zo'n reeks. Nu weet ik in elk geval zeker dat het gewoon aan mij ligt en dat ik niet het materiaal de schuld kan geven
Ik baalde wel dat door dat raggen op de strumbar mijn starpower te vroeg af ging, daardoor kwam ik niet de daarop volgende solo door op plusminus 80% van het nummer.
Volgende uitdaging is Raining Blood, wat nog wel even kan duren voordat ik die kan halen. Die is toch zooooooooo afschuwelijk moeilijk.
Wat trouwens goed helpt in het stuk dat je heel snel moet strummen gevolgd door twee vingers op de ernaast gelegen noten is om je hand zo te verschuiven dat je de rode noten met je wijsvinger doet, in dat deel van je hand heb je net even wat meer coordinatie.
Daarna heb ik Cult of Personality in een keer met 4 sterren afgesloten, die ging erg goed, waarschijnlijk omdat ik nog helemaal in een roes verkeerde. Ik heb ontdekt dat je met 'One' waar je ook heel snel moet strummen, dit kan doen zonder een noot te missen met de PS3 en de Aerosmith controller. Blijkbaar als je ECHT goed in het ritme zit, werkt ie toch vrij goed. Met 'One' is het in het muziek gewoon erg goed te voelen hoe lang en in welk tempo je moet strummen.
In andere nummers gaat dat bij mij ook altijd mis helaas, ik heb er ook vaak last van dat ik altijd wel een of meerdere noten mis in zo'n reeks. Nu weet ik in elk geval zeker dat het gewoon aan mij ligt en dat ik niet het materiaal de schuld kan geven
Ik baalde wel dat door dat raggen op de strumbar mijn starpower te vroeg af ging, daardoor kwam ik niet de daarop volgende solo door op plusminus 80% van het nummer.
Volgende uitdaging is Raining Blood, wat nog wel even kan duren voordat ik die kan halen. Die is toch zooooooooo afschuwelijk moeilijk.
Ik snap niet waarom je in monsters zou tappen, zo snel is die trill niet, en My Name is Jonas is helemaal niet snel. Als ik jou was zou ik die trill in Impulse net voor het eind proberen te tappen of de trills in Flood van RaBl. Same old song and dance heeft ook een snelle trill op het eind wat een goede oefening is. Ik weet niet of je Rock Band heb maar Blackened Solo E is ook een leuke oefening.deTwisj schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:51:
Recentelijk toch begonnen mezelf tapping aan te leren. Voor degene die het niet kennen, tapping is een manier om ingewikkelde en snelle solo's met 2 handen aan de hals te tappen, voorbeeldje is bijvoorbeeld de TTFaF intro op expert. Nu ben ik begonnen met wat gemakkelijkere solo's zoals "weedly-weedly" sectie uit Monsters en "Galloping Triplets" uit Knights of Cydonia. Na wat oefenen heb ik die solo's wel onder de knie gekregen al voelt het nog steeds erg onwennig. Nu probeer ik momenteel de "My Name is Intro" sectie uit My Name is Jonas alleen gek genoeg krijg ik deze maar niet onder de knie ondanks dat hij niet veel sneller is dan de eerste nummers.
Het is de kunst om zo snel mogelijk de rechterhand bij de juiste kleur te krijgen.
TtFaF begin ik zelf ook met een ellenboog strum en doe geel, blauw en oranje met mn rechter hand.
Edit: woei, vandaag Encore the 80's binnengekregen, hiermee is mijn collectie compleet
[ Voor 3% gewijzigd door Marrruuuk op 31-10-2008 19:25 ]
Nou vandaag dus eindelijk alle 42 nummers op 'medium' uit kunnen spelen, nou begon ik vanavond aan 'hard', maar liep al meteen tegen een gigantisch probleem aan: het met de pink wisselen tussen oranje en blauw... heel snel heen en weer gaan met de pink lukte me niet (ging op den duur ook pijn doen). Toen geprobeerd iedere keer als de oranje snaar er bij kwam alle vingers voordat de oranje snaar kwam eentje naar rechts te verplaatsen, totdat weer een groene snaar kwam, maar dit ging niet helemaal lekker (te verwarrend waar je hand nou zat).
Op den duur gefrustreerd weer teruggegaan op medium om een paar nummers te spelen... iemand tips? Van easy naar medium was goed te doen, maar nu van medium naar hard niet echt vind ik.
Of is het gewoon een kwestie van heel vaak oefenen totdat het steeds beter gaat?
Op den duur gefrustreerd weer teruggegaan op medium om een paar nummers te spelen... iemand tips? Van easy naar medium was goed te doen, maar nu van medium naar hard niet echt vind ik.
Of is het gewoon een kwestie van heel vaak oefenen totdat het steeds beter gaat?
[ Voor 5% gewijzigd door Jorn1986 op 31-10-2008 22:11 ]
Dat probleem had ik inderdaad ook, maar na veel oefenen gaat het vanzelf dat als je je hele hand verschuift je soort van 'vanzelf' weet dat het aanslaan en de kleuren ook moet verschuiven. Uiteindelijk moet je wel je hele hand verschuiven wanneer je tegelijkertijd blauw en oranje moet spelen bijvoorbeeld.Jorn1986 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 22:10:
Gewoon rustig beginnen en oefenen met Slow Ride.
Overigens kan het zeker geen kwaad om eerst te proberen om bijna alle nummers op medium op 5 sterren te hebben. Behalve Raining Blood natuurlijk, blijft moeilijk die
GoT is niet bedoeld voor handel.
[ Voor 84% gewijzigd door TheZeroorez op 21-11-2008 08:08 ]
De reden dat ik die simpele nummers probeer te tappen is om het concept van 2 handen op de hals me gewoon te maken. Tenzij je echt talent hebt begin je niet zomaar met TTFaF te tappen dus je moet ergens beginnen. Op scorehero had ik een thread gevonden van iemand die ook tapping aan het leren was en hoe hij het heeft geleerd. Oftewel hij begon bij de makkelijke solos die je ook met 1 hand wel kan doen, ik heb toen zijn manier eens geprobeerd en hoe gek dat het mischien klinkt ben ik wel gegaan van tapping "noob" die bij TTFaF op slowest niet eens een 4x multiplier kan halen naar een tapping "noob" die bij TTFaF op slow een redelijke streak haal op sommige momenten. Op normal is het mij nog een stap te veel en eerlijk gezegd op slow ben ik zeker nog niet goed genoeg aangezien ik te vaak mijn streak verlies.Marrruuuk schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 19:24:
[...]
Ik snap niet waarom je in monsters zou tappen, zo snel is die trill niet, en My Name is Jonas is helemaal niet snel. Als ik jou was zou ik die trill in Impulse net voor het eind proberen te tappen of de trills in Flood van RaBl. Same old song and dance heeft ook een snelle trill op het eind wat een goede oefening is. Ik weet niet of je Rock Band heb maar Blackened Solo E is ook een leuke oefening.
Het is de kunst om zo snel mogelijk de rechterhand bij de juiste kleur te krijgen.
TtFaF begin ik zelf ook met een ellenboog strum en doe geel, blauw en oranje met mn rechter hand.
Edit: woei, vandaag Encore the 80's binnengekregen, hiermee is mijn collectie compleet.
Iemand het WCG 2008 gevolgd? Daar werd ook nederland gerepresenteerd voor GH3 door Boyke. Jammer dat hij z'n groep niet uit kwam maar toch zeker geen slechte prestatie met een 3-3 stand in zijn groep. Ik had gisteravond nog op youtube een video gezien van de laatste song (Stricken) tussen de Amerikaanse Witwix en de Engelse Monkey. Allebei hadden ze tot aan de Outro een FC met zo goed als dezelfde score en toen was er net een die iets eerder een fout maakte dan de ander, erg spannend allemaal!
Hey mensen,
Nu heb ik wat Guitar Hero III op de pc gespeeld via een bekende, alleen wil ik nu misschien de xbox360 aanschaffen. Nu ben ik benieuwd in hoeverre je dingen kan customen. Kan je ook nummers aanpassen, in de zin van, dat de zang weg is? (dus alleen muziek hoort) of dat je alles kan muten, op het gitaar-na? (dus klinkt het voor de buren dat je vet guitar speelt
) zijn dit soort dingen mogelijk?
En bijv. de ondergrond waar de knopjes overschuiven, kan je die ook passen? soms heb je een ondergrond en dan zie ik rood vrij slecht... en dan druk ik mis / te laat
Nu heb ik wat Guitar Hero III op de pc gespeeld via een bekende, alleen wil ik nu misschien de xbox360 aanschaffen. Nu ben ik benieuwd in hoeverre je dingen kan customen. Kan je ook nummers aanpassen, in de zin van, dat de zang weg is? (dus alleen muziek hoort) of dat je alles kan muten, op het gitaar-na? (dus klinkt het voor de buren dat je vet guitar speelt
En bijv. de ondergrond waar de knopjes overschuiven, kan je die ook passen? soms heb je een ondergrond en dan zie ik rood vrij slecht... en dan druk ik mis / te laat
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Die ondergrond hangt van je characer af.
En als je die bolletjes echt over het hoofd ziet, is er een cheat om ze supergroot te maken.
{signature}
Iemand enig idee waar ik een losse USB controler aan kan schaffen?
WOW! net voor 25 euro een Wireless GHIII gitaar gehaald bij Bart Smit!! ik dacht die zijn helemaal gek geworden..zo cheap zijn ze niet een 2e hands op marktplaats!
Maar dit had dus te maken met een of andere bundel waar je deze gitaar gratis bij kreeg, maar deze was nooit opgehaald.. dus hebben ze hem in de verkoop gegooid..
Ik ga meteen andere Bart Smit's bellen of ze dit "probleem" ook hebben!
update:
Bij de E-plaza lagen ze ook nog.. ff nog 1 gehaald..
haha 2 Wireless xbox360 gitaren voor 50 euro!!!
Niceeeee
Maar dit had dus te maken met een of andere bundel waar je deze gitaar gratis bij kreeg, maar deze was nooit opgehaald.. dus hebben ze hem in de verkoop gegooid..
Ik ga meteen andere Bart Smit's bellen of ze dit "probleem" ook hebben!
update:
Bij de E-plaza lagen ze ook nog.. ff nog 1 gehaald..
haha 2 Wireless xbox360 gitaren voor 50 euro!!!
Niceeeee
[ Voor 13% gewijzigd door ind0mi op 27-11-2008 08:24 ]
Verwijderd
Ik zou graag GH3 kopen met 2 gitaren. Die heb ik meermaals in reclamefoldertjes zien staan, maar er staat dan bij dat het gitaren zijn met een snoer.
Betekent dit nou dat ze de gitaren gebruiken van GH2 of zijn er ook gitaren met snoer gemaakt voor Gh3?
Betekent dit nou dat ze de gitaren gebruiken van GH2 of zijn er ook gitaren met snoer gemaakt voor Gh3?
De enige plek waar ik GH3 met 2 wireless gitaren heb gezien zijn de MediaMarkten. Voor zowel Wii, XBOX360 als PS3. Prijs destijds (augustus) 88 euro als ik me niet vergis.
Ik ben er ook wel redelijk goed in, maar op Hard is het gewoon niet mogelijk om alles te halen, want mij toetsenbord kan maar 4 knoppen tegelijk indrukken
Soms maar 3 en dan kan ik niet meer aanslaan ofzo 
Ik denk dat ik ook een gitaartje ga maken of misschien dat ik er een kan kopen
Zit nu dus vast op: • "Cherub Rock" – The Smashing Pumpkins
Ik denk dat ik ook een gitaartje ga maken of misschien dat ik er een kan kopen
Zit nu dus vast op: • "Cherub Rock" – The Smashing Pumpkins
[ Voor 11% gewijzigd door HaTe op 26-11-2008 22:40 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Gaaf dat je nog zo ver bent gekomen met het toetsenbord! 
Is Freds on Fire niet wat voor jou?
Wikipedia: Frets on Fire
Dat is er iets meer voor gemaakt, volgens mij, om met het toetsenbord te spelen? Al kun je geloof ik ook gewoon met een gitaar controller spelen.
Is Freds on Fire niet wat voor jou?
Wikipedia: Frets on Fire
Dat is er iets meer voor gemaakt, volgens mij, om met het toetsenbord te spelen? Al kun je geloof ik ook gewoon met een gitaar controller spelen.
Ligt het aan mij, of is die PC versie bundel van guitar hero 3, echt bar slecht leverbaar, terwijl die console versies wel goed geregeld zijn.
Klopt idd, echt zwaar baggerStormingSoul schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 12:47:
Ligt het aan mij, of is die PC versie bundel van guitar hero 3, echt bar slecht leverbaar, terwijl die console versies wel goed geregeld zijn.
Verwijderd
Ik heb even een paar vraagjes:
* Ik kan de pc versie van GHIII voor de pc ook nergens vinden, iemand daar nog een idee over?
* Ik heb een GHIII gitaar, ps3 versie van het super bundel pakket van GH World Tour, en ik krijg hem wel pratend op de pc met JoyToKey, maar dan wil strummen het niet met de strumbar doen, en whammy doet het helemaal niet, iemand hier iets over? Ik snap dat het te maken heeft met het feit dat de strumbar en de whammy bar volgens het config scherm van spelbesturing gezichtsveld regelingen zijn en geen dedicated knoppen, maar misschien weet iemand er toch iets op te vinden?
* Kan ik deze gitaar (is die zwarte Les Paul versie) ook met de ps2 gebruiken, heb nl. zelf alleen maar een ps2 en een xbox360, (die gitaar komt weer van een vriend van me), evt dmv een converter ofzo?
Verder ben ik niet zo goed als de rest hier, begin net met de GH gekte, maar vind het wel te gek. Dus van mij nog even niet hoe moeilijk Raining_Blood is op hard, ik vind hem op easy al moeilijk zat. :-P
Thx en greetings.
* Ik kan de pc versie van GHIII voor de pc ook nergens vinden, iemand daar nog een idee over?
* Ik heb een GHIII gitaar, ps3 versie van het super bundel pakket van GH World Tour, en ik krijg hem wel pratend op de pc met JoyToKey, maar dan wil strummen het niet met de strumbar doen, en whammy doet het helemaal niet, iemand hier iets over? Ik snap dat het te maken heeft met het feit dat de strumbar en de whammy bar volgens het config scherm van spelbesturing gezichtsveld regelingen zijn en geen dedicated knoppen, maar misschien weet iemand er toch iets op te vinden?
* Kan ik deze gitaar (is die zwarte Les Paul versie) ook met de ps2 gebruiken, heb nl. zelf alleen maar een ps2 en een xbox360, (die gitaar komt weer van een vriend van me), evt dmv een converter ofzo?
Verder ben ik niet zo goed als de rest hier, begin net met de GH gekte, maar vind het wel te gek. Dus van mij nog even niet hoe moeilijk Raining_Blood is op hard, ik vind hem op easy al moeilijk zat. :-P
Thx en greetings.
Wat een game! ge-wel-dig. Guitar Hero Aerosmith
Aangezien ik totaal niet muzikaal ben, vind ik het toch een super leuke game! Ook al het is met toetsenbord en muis. Ik vermaak me dr wel mee!
Toch wel lachen game
EDIT: Wat is nou de nieuwste versie van Guitar Hero dan? dat is toch Aerosmith?

Aangezien ik totaal niet muzikaal ben, vind ik het toch een super leuke game! Ook al het is met toetsenbord en muis. Ik vermaak me dr wel mee!
Toch wel lachen game
[ Voor 21% gewijzigd door Isane op 04-12-2008 23:29 ]
Nee, dat is Guitar Hero: World Tour, waarin je ook met drums en zang aan de slag magherculesds schreef op donderdag 04 december 2008 @ 23:27:
Wat een game! ge-wel-dig. Guitar Hero Aerosmith![]()
Toch wel lachen game
Als je het echt zo leuk vindt, zou ik eens een (console) pakket aanschaffen met de instrumenten, dat is pas leuk!
Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 00:46:
Ik heb even een paar vraagjes:
nopes
Moet je even googlen..het is mij ook gelukt met JoyToKey en een proggie ps3 sixaxis alleen de whammy bar kreeg ik niet werkend..heb een tutorial gevonden http://www.myps3.com.au/Post.aspx?id=2245&p=17
gaat niet werken
Thx en greetings.
Aerosmith gerelateerd vraagje
(volgens mij is daar geen los topic van?)
Ik wil deze versie gaan halen voor de Xbox360... maar kan ik dan ook de Free nummers downloaden van Marketplace? zoals de Halo Theme, of werkt dat alleen met GH:III?... dat is mij niet zo duidelijk.
En als ik me niet vergis, moet ik de guitar ook op mijn pc kunnen gebruiken (met usb-donge voor bijv. frets on fire) toch?
Als iemand dit voor mij kan bevestigen zou het mij stukken helpen.
Edit: Hmmm... volgens mij kan je met de Aerosmith versie niks downloaden via marketplace.
Ik wil deze versie gaan halen voor de Xbox360... maar kan ik dan ook de Free nummers downloaden van Marketplace? zoals de Halo Theme, of werkt dat alleen met GH:III?... dat is mij niet zo duidelijk.
En als ik me niet vergis, moet ik de guitar ook op mijn pc kunnen gebruiken (met usb-donge voor bijv. frets on fire) toch?
Als iemand dit voor mij kan bevestigen zou het mij stukken helpen.
Edit: Hmmm... volgens mij kan je met de Aerosmith versie niks downloaden via marketplace.
[ Voor 8% gewijzigd door Dutchie! op 17-12-2008 01:31 ]
Lijkt mij zo dat alle games hun eigen deeltje op die marketplace hebben .. dus ik zou zeggen ga er niet vanuit maar ik heb gaan Xbox360. Maar het logischte lijkt mij als er per game downloads beschikbaar zijn en niet onderling te ruilen binnen game titels ..
Volgens mij heeft de Guitar Hero Aerosmith helemaal geen Downloadable Content, niet bij mij op de PS3 versie in elk geval. Van de PS3 gitaar met dongle heb ik begrepen dat je die gewoon op de PC kan gebruiken om inderdaad Frets on Fire te spelen. Ik heb dat nog niet geprobeerd overigens, ben nu nog te druk met World Tour en zelfs Guitar Hero 2 die ik recent eens heb gekocht voor de lol voor de xbox360
Verwijderd
Even een vraagje tussendoor: Ik zit heel erg te twijfelen tussen een wii en een ps3. Het enige spel waar ik wat om geef is eigenlijk GH en zijn uitbreidingen. In eerste instantie dacht ik dan ook aan de ps3 vanwege blu-ray, dvd's afspelen en betere kwaliteit (720p opgeschaald naar 1080p). Echter lees ik in deze thread problemen met de draadloze controller van de ps3 (hickups en lag) en daar houd ik helemaal niet van. Vandaar dat ik even jullie advies wil inwinnen. Het is namelijk een vereiste dat de controller(s) draadloos zijn.
Tips?
Tips?
Extra verschil: Wii is mono geluid. En Wii heeft geen downloadable content.Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 22:14:
Even een vraagje tussendoor: Ik zit heel erg te twijfelen tussen een wii en een ps3. Het enige spel waar ik wat om geef is eigenlijk GH en zijn uitbreidingen. In eerste instantie dacht ik dan ook aan de ps3 vanwege blu-ray, dvd's afspelen en betere kwaliteit (720p opgeschaald naar 1080p). Echter lees ik in deze thread problemen met de draadloze controller van de ps3 (hickups en lag) en daar houd ik helemaal niet van. Vandaar dat ik even jullie advies wil inwinnen. Het is namelijk een vereiste dat de controller(s) draadloos zijn.
Tips?
Ik zou absoluut voor de PS3 gaan. Al zeg ik dat met alleen ervaring met de Wii-versie. Ik heb sinds kort een PS3 ernaast staan, maar als ik ooit nog GH ga spelen, wordt het absoluut op de PS3. Nothing beats surround sound...
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Verwijderd
Ik heb de GH3 gitaar op de PS3 en ik heb geen last van lag. Ook niemand over gehoord.Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 22:14:
Tips?
Ik heb alleen verhalen over lag met GHWT gitaar gehoord, maar die heb ik dus niet en als ik weer nieuwe gitaren / drums koop dan worden het de rockband versies.
Verwijderd
de wii guitar kan je via bluetooth en glovepie laten werken op de pc. Speel er hier frets on fire mee.MetaFrame schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:33:
Iemand enig idee waar ik een losse USB controler aan kan schaffen?
Het gepuidsprobleem van de Wii versie is al sinds afgelopen maart opgelost, de Wii versie heeft dus gewoon surround sound.spaceboy schreef op woensdag 24 december 2008 @ 22:21:
[...]
Extra verschil: Wii is mono geluid. En Wii heeft geen downloadable content.
Ik zou absoluut voor de PS3 gaan. Al zeg ik dat met alleen ervaring met de Wii-versie. Ik heb sinds kort een PS3 ernaast staan, maar als ik ooit nog GH ga spelen, wordt het absoluut op de PS3. Nothing beats surround sound...
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Verwijderd
Hai,
even een kort vraagje:
Kan ik de xbox360 gitaar (wired) van GH3 gebruiken op de PS3?
Thanks!
even een kort vraagje:
Kan ik de xbox360 gitaar (wired) van GH3 gebruiken op de PS3?
Thanks!
Ik ben van plan GH 3 te kopen voor 72 euro bij bol.com inclusief 2 gitaren. Ik zie nu dat take this life van in flames een Bonus track is. Kosten deze geld? of kan ik deze gratis downloaden via de PSN store? Of zitten deze al standaard in de game?
Dat nummer zit gewoon standaard in de game onder 'The Vault'. Het enige wat het je kost is in-game geld welke je krijgt als je nummers van de set-list voltooit.
[ Voor 44% gewijzigd door budi op 11-01-2009 23:58 . Reden: Toevoeging in-game geld ]
Even een vraag met betrekking tot de PC versie van het spel.
Ik wil het spel bestellen (guitar hero 3: Legends of rock) (consoleshop verwacht het spel volgende week binnen), maar er is iets wat mij nog niet helemaal duidelijk is, namelijk welke gitaar erbij zit. Is dit de bedrade of de draadloze. en de draadloze versie- werkt die uit de box of moet je eerst nog andere dingen kopen/installeren oid.
Ik wil het spel bestellen (guitar hero 3: Legends of rock) (consoleshop verwacht het spel volgende week binnen), maar er is iets wat mij nog niet helemaal duidelijk is, namelijk welke gitaar erbij zit. Is dit de bedrade of de draadloze. en de draadloze versie- werkt die uit de box of moet je eerst nog andere dingen kopen/installeren oid.
[ Voor 4% gewijzigd door Griffin op 12-01-2009 13:13 ]
Ik kan enkel uit eigen ervaring spreken, which is....
Ik heb de 360 versie. Maar ik had voor de PC al een wireles game receiver waardoor ik mijn xbox controllers kon aansluiten op de PC. Dit werkt dus ook voor de 360 gitaar. Het lijkt mij dat als je de PC versie koopt, deze een receiver included heeft.
anders zou je dus zo een receiver erbij moeten kopen...... (en de software daarvoor installen...)
Ik heb de 360 versie. Maar ik had voor de PC al een wireles game receiver waardoor ik mijn xbox controllers kon aansluiten op de PC. Dit werkt dus ook voor de 360 gitaar. Het lijkt mij dat als je de PC versie koopt, deze een receiver included heeft.
anders zou je dus zo een receiver erbij moeten kopen...... (en de software daarvoor installen...)
Ik ga het gewoon navragen bij consoleshop, want als ik een receiver erbij moet kopen is het wel opeens een stuk duurder, en dat is zonde.Notna schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:14:
Ik kan enkel uit eigen ervaring spreken, which is....
Edit, net even nagevraagd en het is de bedraade versie. Moet alleen even wachten want het kan nog enige weken duren

[ Voor 8% gewijzigd door Griffin op 12-01-2009 14:45 ]
It occurred to me soon after that there was a timing issue in effect. The audio on the PS3 version lags behind the video, making songs very hard to play on higher difficulties. You're either forced to block out the music and sight read the notes or manually change the lag to account for the audio making it more difficult to sight read the notes.
Kan iemand mij vertellen of dit nog steeds zo is en of dit storend is? Of is het inmiddels al gepatcht?
Kan iemand mij vertellen of dit nog steeds zo is en of dit storend is? Of is het inmiddels al gepatcht?
[ Voor 3% gewijzigd door JosBonsio op 13-01-2009 20:49 ]
Dit kan je toch gewoon oplossen door de calibrate optie te kiezen in het options menu? Je moet daar twee keer op een bepaald moment met je strumbar tikken. De eerste keer om het geluid lag vrij te krijgen en de tweede keer voor beeld. Als je dit goed doet, speel je gewoon lag vrij...(tenminste, ik wel, voor mijn gevoelJosBonsio schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 20:25:
It occurred to me soon after that there was a timing issue in effect. The audio on the PS3 version lags behind the video, making songs very hard to play on higher difficulties. You're either forced to block out the music and sight read the notes or manually change the lag to account for the audio making it more difficult to sight read the notes.
Over die controller lag op de PS3 kan ik zeggen: die is er gewoon en die is hoogstwaarschijnlijk enigzins variabel. Het is allemaal niet zo bijzonder erg als dat sommigen lijken te beweren elders op het internet, maar het verschil is merkbaar.
Ik heb Guitar Hero Legends en Aerosmith als eerste gekocht op de PS3 en later World Tour voor de XBox360. Ik heb besloten over te gaan naar de Xbox360 versie nadat ik eens een keertje wat Guitar Hero 3 nummers speelde op een Wii van een vriend van me. Dat ging echt een stuk beter, ik maakte een stuk minder fouten en bijvoorbeeld One ergens halverwege dat je korte series heel snel moet strummen ging veel beter.
Nou speel ik nog steeds met veel plezier Aerosmith, kennelijk ben ik best wel een fan
Maar ik vond het nogal vreemd dat het zoveel slechter ging met Aerosmith dan met World Tour. Natuurlijk kun je ze niet zo makkelijk vergelijken kwa nummers, maar ik bedoel dat het gewoon beter voelde met World Tour. Dus ik zag op een gegeven moment Aerosmith in de aanbieding voor de XBox360 en heb ik deze dus aangeschaft, de PS3 versie verkoop ik nog wel een keer.
Maar niet normaal! Wat een verschil! Bijna alle nummers speel ik nu met een extra ster erbij! Natuurlijk ben ik wel wat beter geworden de laatste tijd, maar ook met nummers die ik nog niet zo lang heb gespeeld, haal ik hogere scores. Dit houd ik overigens ook uitgebreid bij met behulp van de XML feeds van community.guitarhero.com en iets wat ik zelf gebouwd heb met bash scripting, mysql en php.
Disclaimer: dit is natuurlijk puur mijn ervaring en een enkele anekdotisch verhaal (is dat dubbelop?
) is natuurlijk geen bewijs, maar zelf ben ik overtuigd dat de PS3 versies van Guitar Hero zuigen. Dit komt overigens volgens mij gewoon doordat ze niet het protocol van de controllers mogen gebruiken die bij de PS3 zit (SixAxis). Overigens begreep ik ook dat Sony niet toestaat dat dit protocol gebruikt wordt door anderen.
Voor de duidelijkheid: de lag varieert dus. De ene keer speelt hij redelijk lekker op een audio lag van 100ms, dan weer 150 ms en dan weer 120. Bij de xbox360 versie is het gewoon altijd precies 100ms, daar hoef ik niet meer aan te tunen. Ik heb zo'n dolby surround 5.1 tuner.
Ik heb Guitar Hero Legends en Aerosmith als eerste gekocht op de PS3 en later World Tour voor de XBox360. Ik heb besloten over te gaan naar de Xbox360 versie nadat ik eens een keertje wat Guitar Hero 3 nummers speelde op een Wii van een vriend van me. Dat ging echt een stuk beter, ik maakte een stuk minder fouten en bijvoorbeeld One ergens halverwege dat je korte series heel snel moet strummen ging veel beter.
Nou speel ik nog steeds met veel plezier Aerosmith, kennelijk ben ik best wel een fan
Maar ik vond het nogal vreemd dat het zoveel slechter ging met Aerosmith dan met World Tour. Natuurlijk kun je ze niet zo makkelijk vergelijken kwa nummers, maar ik bedoel dat het gewoon beter voelde met World Tour. Dus ik zag op een gegeven moment Aerosmith in de aanbieding voor de XBox360 en heb ik deze dus aangeschaft, de PS3 versie verkoop ik nog wel een keer.
Maar niet normaal! Wat een verschil! Bijna alle nummers speel ik nu met een extra ster erbij! Natuurlijk ben ik wel wat beter geworden de laatste tijd, maar ook met nummers die ik nog niet zo lang heb gespeeld, haal ik hogere scores. Dit houd ik overigens ook uitgebreid bij met behulp van de XML feeds van community.guitarhero.com en iets wat ik zelf gebouwd heb met bash scripting, mysql en php.
Disclaimer: dit is natuurlijk puur mijn ervaring en een enkele anekdotisch verhaal (is dat dubbelop?
Voor de duidelijkheid: de lag varieert dus. De ene keer speelt hij redelijk lekker op een audio lag van 100ms, dan weer 150 ms en dan weer 120. Bij de xbox360 versie is het gewoon altijd precies 100ms, daar hoef ik niet meer aan te tunen. Ik heb zo'n dolby surround 5.1 tuner.
Hmm... Bedankt voor jullie reacties.
Het is voor iedere persoon anders dus... Ik denk ook dat je eraan gewend raakt na een tijdje.
hee jongens!
kun je een Xbox 360 gitaar of PS3 gitaar op de PC gebruiken? Of zijn die dingen niet via de USB?
Ik ben er achter dat het voor de pc gewoon zuigt als je met toetsenbord moet spelen. Ik heb het net geprobeert en het is echt klote. Ik kan op medium nog geen fatsoenlijke melodie eruit krijgen. of ligt dat aan mij
?
kun je een Xbox 360 gitaar of PS3 gitaar op de PC gebruiken? Of zijn die dingen niet via de USB?
Ik ben er achter dat het voor de pc gewoon zuigt als je met toetsenbord moet spelen. Ik heb het net geprobeert en het is echt klote. Ik kan op medium nog geen fatsoenlijke melodie eruit krijgen. of ligt dat aan mij
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
GH2 Controller voor de xbox is gewoon usb (en dezelfde als die voor GH3 pc geleverd is). GH3 controller voor xbox is draadloos, maar werkt misschien als je een wireless receiver van MS hebt.Kuhr89 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 23:30:
hee jongens!
Ik ben er achter dat het voor de pc gewoon zuigt als je met toetsenbord moet spelen. Ik heb het net geprobeert en het is echt klote. Ik kan op medium nog geen fatsoenlijke melodie eruit krijgen. of ligt dat aan mij?
PS3 werkt afaik via bluetooth, maar of dat op de pc werkt weet ik niet
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Voor de mensen die het nog niet wiste: Guitar Hero 3 incl 2 gitaren nu voor €66,- bij de Media-Markt. De aanbieding is voor de 360, geen idee of ze die pack ook hebben voor andere systemen.
Dat zeg ik....
PS3 Guitar Hero werkt via 2.4 Ghz band, daarom stoort het soms ook als je veel WiFi netwerk en in de omgeving hebt. De Sixaxis controller werkt wel via soort van bluetooth, maar dat weet ik niet zeker.BM schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 07:16:
[...]
GH2 Controller voor de xbox is gewoon usb (en dezelfde als die voor GH3 pc geleverd is). GH3 controller voor xbox is draadloos, maar werkt misschien als je een wireless receiver van MS hebt.
PS3 werkt afaik via bluetooth, maar of dat op de pc werkt weet ik niet
MM heeft deze pack voor andere systemen dus zou wel een mooie deal zijn voor degene die hem nog niet hebben. Mits de andere packs ook € 66 zijn natuurlijk!Biobakker schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 10:01:
Voor de mensen die het nog niet wiste: Guitar Hero 3 incl 2 gitaren nu voor €66,- bij de Media-Markt. De aanbieding is voor de 360, geen idee of ze die pack ook hebben voor andere systemen.
Andere packs zijn ook 66 euro, ik wil alleen graag weten of er bij de ps3 versie 2 draadloze ''Les Paul'' gitaren bijzitten. Bij de xbox versie op de foto zie ik namelijk die witte gitaar en die is volgens mij niet draadloos...hemiparo schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 17:13:
[...]
MM heeft deze pack voor andere systemen dus zou wel een mooie deal zijn voor degene die hem nog niet hebben. Mits de andere packs ook € 66 zijn natuurlijk!
Iemand die toevallig bij de MM is geweest of er toevallig toch naartoe gaat en even voor mij kan kijken? (Bij mij in de stad is er geen MM...)
[ Voor 10% gewijzigd door JosBonsio op 20-01-2009 17:55 ]
okee, Dan ga ik eens zoeken naar een Gitaar van Guitar hero 2. Maakt het nog uit van welke console dat is? Ik neem aan dat het allemaal USB is dan?
2e hands zullen er nog wel wat staan.. Die van de PS2 zou dan ook moeten werken?
2e hands zullen er nog wel wat staan.. Die van de PS2 zou dan ook moeten werken?
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Bluetooth zit toch ook in de 2.4GHz band? Maar maakt die gitaren ook gebruik van het bluetooth protocol?budi schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:06:
[...]
PS3 Guitar Hero werkt via 2.4 Ghz band, daarom stoort het soms ook als je veel WiFi netwerk en in de omgeving hebt. De Sixaxis controller werkt wel via soort van bluetooth, maar dat weet ik niet zeker.
Ik vind het wel erg irritant trouwens; voor die gitaren een aparte USB ontvanger; voor Buzz heb je weer een USB ontvanger nodig. Waarom kunnen ze geen gebruik maken van de interne ontvanger van de PS3 zelf? Of is die alleen voor producten van Sony zelf beschikbaar?
Yamaha MT-09
Ja, Sony heeft zichzelf het alleenrecht op die verbindingsmogelijkheid gegeven. 3rd party controllers werken ook met een aparte ontvanger. Wel slim om te zorgen dat alleen de Sony controllers worden verkocht. Op hetzelfde moment frustrerend vanwege Guitar Hero.Bergie schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 09:27:
[...]
Of is die alleen voor producten van Sony zelf beschikbaar?
mijn ervaring is dat originele controllers vaak toch veel fijner zijn dan 3rd party spul, maar voor guitar hero is het gewoon vervelend ja...heb je dan maar 1 ontvanger nodig voor 2 gitaren neem ik aan?Sluuz schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 10:13:
[...]
Ja, Sony heeft zichzelf het alleenrecht op die verbindingsmogelijkheid gegeven. 3rd party controllers werken ook met een aparte ontvanger. Wel slim om te zorgen dat alleen de Sony controllers worden verkocht. Op hetzelfde moment frustrerend vanwege Guitar Hero.
Nee, je krijgt dus ook per instrument een dongle voor in je USB poort. Volgens mij heb je dus ook een usb hub nodig als je met World Tour een full band wilt kunnen spelen, maar die heb ik niet voor de PS3 dus dat weet ik niet 100% zeker. Ik ben namelijk bij de overgang van Guitar Hero 3 naar World Tour overgegaan van PS3 naar Xbox360.stefan_el schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 15:49:
[...]
mijn ervaring is dat originele controllers vaak toch veel fijner zijn dan 3rd party spul, maar voor guitar hero is het gewoon vervelend ja...heb je dan maar 1 ontvanger nodig voor 2 gitaren neem ik aan?
Weet iemand al of er Mod Tools zijn voor Guitar hero III ? Ik zou graag wat dingen aanpassen, maar ik zit vast op de .xen extensie. Volgens Google kom ik er niet uit
Iemand die het gelukt is? (tgaat niet over custom liedjes want dat weet ik wel
). Maar het bijv. aanpassen van de models, achtergrondjes e.d. 
Ik neem aan dat ik dit mag vragen toch? (mods)
Iemand die het gelukt is? (tgaat niet over custom liedjes want dat weet ik wel
Ik neem aan dat ik dit mag vragen toch? (mods)
Ik ben van plan de ps3 versie te kopen. Alleen nu vraag ik mij af of er ook rustigere nummers in voorkomen maar wel met genoeg noten. Dus zoiets als Bruce springsteen of Jack Johnson. Zou iemand mij dat kunnen vertellen? zo ja dan ben ik verkocht en gh3 ook
Anders kijk je even wat de tracklist iswalletje-w schreef op donderdag 09 april 2009 @ 20:18:
Ik ben van plan de ps3 versie te kopen. Alleen nu vraag ik mij af of er ook rustigere nummers in voorkomen maar wel met genoeg noten. Dus zoiets als Bruce springsteen of Jack Johnson. Zou iemand mij dat kunnen vertellen? zo ja dan ben ik verkocht en gh3 ook
The Killers - When You Were Young is de eerste waar ik aan zou denken, of Foghat - Slow Ride. Als je echt veel noten wilt, kun je het nummer van Dragonforce spelen, maar die voldoet niet zo aan je criteriawalletje-w schreef op donderdag 09 april 2009 @ 20:18:
Ben je nieuw met Guitar Hero of ga je terug in de tijd vanaf World Tour? Zelf speel ik nog heel regelmatig met veel plezier deel 3, dus ik kan hem je zeker aanbevelen. Op een of andere manier vind ik de nummers uitdagender dan in World Tour. Of in elk geval heb ik meer de neiging om meer sterren te willen halen dan bij de nummers in World Tour.
Ik ben helemaal nieuw dus ik sta voor ieder advies open
en @ stallone ik weet dat er een tracklist is maar ik ben geen muziek fanaat die iedere titel kent. En eigenlijk ben ik zelfs zeer slecht in namen van artiesten. Dus dat schiet bij mij niet op, of ik moet ieder nummer op gaan zoeken bij youtube. Wat ik voor een paar nummers ook al gedaan heb alleen waren dat allemaal metal nummers zo ongeveer tenminste.
en @ stallone ik weet dat er een tracklist is maar ik ben geen muziek fanaat die iedere titel kent. En eigenlijk ben ik zelfs zeer slecht in namen van artiesten. Dus dat schiet bij mij niet op, of ik moet ieder nummer op gaan zoeken bij youtube. Wat ik voor een paar nummers ook al gedaan heb alleen waren dat allemaal metal nummers zo ongeveer tenminste.
Er zitten inderdaad wel rustige nummers tussen van Santana (Black Magic Woman) en Social Distortion (Story of My Life) en zo nog wel een paar.
Overigens heb ik liever wat snellere nummers, en gelukkig heb ik gister Guitar Hero Metallica binnen gekregen en daar ontbreekt het niet aan snelle nummers
Overigens heb ik liever wat snellere nummers, en gelukkig heb ik gister Guitar Hero Metallica binnen gekregen en daar ontbreekt het niet aan snelle nummers
Okwalletje-w schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 00:19:
Ik ben helemaal nieuw dus ik sta voor ieder advies open![]()
Track list kun je kijken of je bands herkent. Dan kun je ook beetje opmaken of het bij je past of niet.
Zelf heb ik de game wel, maar bijna niet gespeeld. (Earosmith wel op de 360). Maar ik wil deze game modden wat niet kan (momenteel
Ik heb de standaard GH 3 versie en de Aerosmith versie (omdat dat een spel + gitaar was voor een leuke prijs), maar ik vind de Aerosmith versie echt vies tegen vallen. Niet veel variatie in de nummers en ik vind ze veel te makkelijk om te spelen. En een 2 player carreer ontbreekt.Stalllone schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 01:41:
[...]
Ok
Track list kun je kijken of je bands herkent. Dan kun je ook beetje opmaken of het bij je past of niet.
Zelf heb ik de game wel, maar bijna niet gespeeld. (Earosmith wel op de 360). Maar ik wil deze game modden wat niet kan (momenteel). (zie enkele post terug van mij).
Vraag me af of de versie van Metallica beter/leuker is.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
GH: Aerosmith heb ik ook na 2 dagen op Marktplaats gezet, ook omdat ik de nummers te makkelijk en saai vond. De gitaar heb ik gehouden overigens 
GH: Metallica vind ik in ieder geval beter én leuker dan Aerosmith. Met een band spelen is sowieso leuker, en de liedjes zijn over het algemeen een uitdaging
GH: Metallica vind ik in ieder geval beter én leuker dan Aerosmith. Met een band spelen is sowieso leuker, en de liedjes zijn over het algemeen een uitdaging
Ik heb mijn gitaar van World Tour op de PS3, maar heb het idee dat de strum bar omlaag slechter begint te reageren. Terwijl ik niet zo gek veel heb gespeeld. Is dat normaal? Garantiegevalletje?
Ik ben van plan ook eindelijk maar eens GH voor de Wii aan te schaffen. Welke gitaar raden jullie aan?
Zie op de compatibiliteit lijsten dat Guitar Hero 3 Les Paul en de Guitar Hero: World Tour Generi-caster de meeste spellen aankunnen. Welke vinden jullie fijner spelen?
Zie op de compatibiliteit lijsten dat Guitar Hero 3 Les Paul en de Guitar Hero: World Tour Generi-caster de meeste spellen aankunnen. Welke vinden jullie fijner spelen?
Ik vind de World Tour gitaar toch net even wat beter spelen: langere strumbar en de knoppen drukken wat lichter in, heb ik het idee. Je hebt wel een grote kans dat je een brakke gitaar krijgt die je het best zelf even kunt repareren en/of modificeren, zie voor tips het speciale topic:
GHWT: Diverse problemen met hardware
GHWT: Diverse problemen met hardware
Heb een poos terug Guitar Hero III overgenomen van een vriend voor bijna niets, heb dat eventjes met toetsenbord gespeeld maar dat vond ik niets. Nu heb ik van de week voor een leuke prijs de set van GH World Tour + gitaar gekocht, gitaar werkt super in World Tour maar GH III ziet niets, daar kan ik nog steeds alleen met toetsenbord spelen. Ook de Tune Whammy optie is grijs in de settings. Is er een manier om de World Tour gitaar toch aan de praat te krijgen in GH III ? Ik heb GH III nooit met deze Windows Installatie gebruikt, dus er zijn geen optie files of savegames achtergebleven, maar toch even opnieuw geinstalleerd maar helaas.
Ik snap best dat de slider bijvoorbeeld niet zal werken in III, maar nu wordt de hele gitaar gewoon niet herkend.
Edit: voor de volledigheid en duidelijkheid, dit is dus op de pc
Ik snap best dat de slider bijvoorbeeld niet zal werken in III, maar nu wordt de hele gitaar gewoon niet herkend.
[ Voor 4% gewijzigd door KneoK op 03-10-2009 01:30 ]
Ik zit echt met exact hetzelfde probleem..zou het erg fijn vinden als iemand een oplossing zou hebbenKneoK schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 01:29:
Heb een poos terug Guitar Hero III overgenomen van een vriend voor bijna niets, heb dat eventjes met toetsenbord gespeeld maar dat vond ik niets. Nu heb ik van de week voor een leuke prijs de set van GH World Tour + gitaar gekocht, gitaar werkt super in World Tour maar GH III ziet niets, daar kan ik nog steeds alleen met toetsenbord spelen. Ook de Tune Whammy optie is grijs in de settings. Is er een manier om de World Tour gitaar toch aan de praat te krijgen in GH III ? Ik heb GH III nooit met deze Windows Installatie gebruikt, dus er zijn geen optie files of savegames achtergebleven, maar toch even opnieuw geinstalleerd maar helaas.
Verwijderd
Wat ik heb gemerkt, is als je elke dag een uurtje speelt en dat dan 3 weken volhoudt dat je dan zo op expert kan spelen
Dit was wel mijn geval
Ik heb GH3 weer ns uit de kast gehaald voor mn PS3. Nu blijkt dat de wireless receiver het niet meer doet.
Het lichtje brandt niet en de gitaar kan ook niet connecten.
Volgens mij zit er ook geen garantie meer op, maar zal nog eens zoeken naar de bon.
Als ik zo op internet rondneus, zie ik dat het probleem wel vaker voorkomt, maar ik kan nergens een replacement receiver vinden. Eentje op ebay voor 39USD, maar dan kan ik net zo goed een hele 2e hands set op marktplaats kopen, heb ik ook nog een reserve gitaar.
Zijn er nog andere opties om zo'n receiver ergens vandaan te halen?
Zit er eigenlijk een batterijtje in de ontvanger? Dan is het wellicht nog het proberen waard deze open te peuteren en het batterijtje te vervangen.
Het lichtje brandt niet en de gitaar kan ook niet connecten.
Volgens mij zit er ook geen garantie meer op, maar zal nog eens zoeken naar de bon.
Als ik zo op internet rondneus, zie ik dat het probleem wel vaker voorkomt, maar ik kan nergens een replacement receiver vinden. Eentje op ebay voor 39USD, maar dan kan ik net zo goed een hele 2e hands set op marktplaats kopen, heb ik ook nog een reserve gitaar.
Zijn er nog andere opties om zo'n receiver ergens vandaan te halen?
Zit er eigenlijk een batterijtje in de ontvanger? Dan is het wellicht nog het proberen waard deze open te peuteren en het batterijtje te vervangen.
Een beetje late reactie maar het is me uiteindelijk gelukt door GH3 in administrator mode uit te voeren.AgoNitE schreef op zondag 01 november 2009 @ 19:52:
[...]
Ik zit echt met exact hetzelfde probleem..zou het erg fijn vinden als iemand een oplossing zou hebben
Als ie toch stuk is, zou ik hem zeker openmaken, lijkt me niet dat ie nog stukker kan gaanZamorano schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 18:21:
Ik ben nu trouwens een kleine anderhalf jaar verslaafd aan Guitar Hero en nog kan ik Raining Blood niet op expert spelen, zou het ooit nog lukken? Through the Fire and Flames is wel gelukt met de Greatest Hits uitvoering, maar met de Legends versie kom ik nog steeds de intro niet door.
Toch word ik langzaamaan toch nog wel iets beter, dat is waarschijnlijk mijn probleem: daardoor blijf ik redelijk verslaafd, af en toe weet je toch een record te breken of zelfs een ster erbij te halen
Zolang ik er nog lol in heb, blijf ik het wel spelen.
[ Voor 3% gewijzigd door budi op 01-01-2010 20:32 ]
Oe GH3 ook maar weer eens uit de kast halen dan :O!KneoK schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 18:59:
[...]
Een beetje late reactie maar het is me uiteindelijk gelukt door GH3 in administrator mode uit te voeren.
Ja, heb hem maar even open gemaakt. Batterijtje zit er niet in, hij moet het hebben van de stroom uit de USB poort.budi schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 20:31:
[...]
Als ie toch stuk is, zou ik hem zeker openmaken, lijkt me niet dat ie nog stukker kan gaan
Ik heb geen visuele schade kunnen ontdekken en heb hem weer in elkaar gezet, maar het ontvangertje geeft nog steeds geen sjoege. Maar eens kijken waar ik dan een nieuwe ontvanger vandaan kan halen. Ik houd me aanbevolen voor tips.
Heb je de dongle al eens in de PC geprobeerd? Als je toevallig een linux PC hebt, kan het ook wel interessant zijn om te zien of je nog wat in je 'dmesg' ziet staan nadat je hem erin hebt geprikt. Ik heb mijn PS3 set uitgeleend aan een collega die ermee onder windows speelt, dus er zou wel wat moeten gebeuren.
Heb hem inderdaad ook aan de PC gehangen (WinXP). Daar doet hij ook niks.budi schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 22:15:
Heb je de dongle al eens in de PC geprobeerd? Als je toevallig een linux PC hebt, kan het ook wel interessant zijn om te zien of je nog wat in je 'dmesg' ziet staan nadat je hem erin hebt geprikt. Ik heb mijn PS3 set uitgeleend aan een collega die ermee onder windows speelt, dus er zou wel wat moeten gebeuren.
Begin van de week heb ik dus even contact opgenomen met Activision support. Ik kreeg van de webshop (consoleshop.nl) waar ik het product gekocht heb hier een mailadres van, aangezien zij me niet verder konden helpen met een los onderdeel.
Vandaag kreeg ik een mailtje terug waaruit blijkt dat ik het lekker zelf uit mag zoeken, aangezien ze geen losse onderdelen (willen) leveren, ook niet tegen betaling.
Erg jammer van Activision.
Ik mag dus gewoon een gehele nieuwe gitaar kopen, of een nieuwe GH met gitaar.
Vandaag kreeg ik een mailtje terug waaruit blijkt dat ik het lekker zelf uit mag zoeken, aangezien ze geen losse onderdelen (willen) leveren, ook niet tegen betaling.
Erg jammer van Activision.
Ik mag dus gewoon een gehele nieuwe gitaar kopen, of een nieuwe GH met gitaar.
Hebben meer mensen het probleem dat GH World Tour niet doet bij Windows 7?? (uiteraard originele versie)
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Sorry voor de kick, maar misschien toch wel leuk om te melden als leedvermaak: 
Na 2 jaar Guitar Hero verslaving is het dan eindelijk gelukt! Ik heb Raining Blood gehaald op expert, ik wil niet weten hoeveel honderden uren ik in die 2 jaar dat plastic speelgoed in mijn handen heb gehad en hoeveel knoppen ik ingedrukt heb, maar eindelijk! Het onverwachts voltooien van Raining Blood in Greatest Hits was al een goed voorteken, maar pas met veel oefenen van de sectie Mosh 1 in Guitar Hero 3 is het vandaag in het eggie gelukt.
Wat ik nu bereikt heb in het leven? He-le-maal niets! Wel heb ik me goed vermaakt met het spel, je kan dus zeggen wat je wil, de spelletjes zijn weliswaar duur, maar je krijgt wel een hoop plezier voor je geld. Ik heb dus duidelijk weinig talent voor het spel, maar je ziet maar weer dat als je maar blijft doorzetten, je toch een eind kan komen.
Zo, nu kan ik eindelijk verder met mijn leven, zoals een vriendin zoeken
Hmmm, nu Lou nog verslaan en natuurlijk heb je dan nog Through the Fire and Flames.
Na 2 jaar Guitar Hero verslaving is het dan eindelijk gelukt! Ik heb Raining Blood gehaald op expert, ik wil niet weten hoeveel honderden uren ik in die 2 jaar dat plastic speelgoed in mijn handen heb gehad en hoeveel knoppen ik ingedrukt heb, maar eindelijk! Het onverwachts voltooien van Raining Blood in Greatest Hits was al een goed voorteken, maar pas met veel oefenen van de sectie Mosh 1 in Guitar Hero 3 is het vandaag in het eggie gelukt.
Wat ik nu bereikt heb in het leven? He-le-maal niets! Wel heb ik me goed vermaakt met het spel, je kan dus zeggen wat je wil, de spelletjes zijn weliswaar duur, maar je krijgt wel een hoop plezier voor je geld. Ik heb dus duidelijk weinig talent voor het spel, maar je ziet maar weer dat als je maar blijft doorzetten, je toch een eind kan komen.
Hmmm, nu Lou nog verslaan en natuurlijk heb je dan nog Through the Fire and Flames.
Nu dit topic weer in mijn active topics staat is de neiging erg groot om het weer uit de kast te halenbudi schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 22:17:
Sorry voor de kick, maar misschien toch wel leuk om te melden als leedvermaak:
Nadeel is dat ik mijn tijd nu al niet verdeeld krijg (het deel van je leven dat jij nog moet zoeken heb ik al en die wil ook dat ik tijd aan haar besteed... zucht, vrouwen
Maar wel gaaf dat je TTFAF op expert kunt spelen. Ik kan het niet eens op beginner
edit:
Ah geen ttfaf, maar raining blood... Nog wel knap, maar echte mannen spelen TTFAF op expert
Ah geen ttfaf, maar raining blood... Nog wel knap, maar echte mannen spelen TTFAF op expert
[ Voor 3% gewijzigd door .Gertjan. op 22-08-2010 10:58 ]
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Nee, hij kan Raining Blood op Expert spelen, niet TTFAF.
Wel heel knap, ik doe het je (net) niet na.
* Krylinck haat de mosh...
By the way, werkt jouw GH3 gitaar nog na twee jaar? Dan heb je wel een goede getroffen, de mijne gaf het op na zo'n anderhalf jaar en ik ken mensen die de twee maanden niet eens gehaald hebben...
* Krylinck haat de mosh...
By the way, werkt jouw GH3 gitaar nog na twee jaar? Dan heb je wel een goede getroffen, de mijne gaf het op na zo'n anderhalf jaar en ik ken mensen die de twee maanden niet eens gehaald hebben...

Ik heb deze Wii gitaar gehad van de Sint. Prima ding en was maar 23 euro (incl. scartkabel, maar die had ik al).
Nu wil ik nog een 2e gitaar maar ik kan ze nergens meer vinden... overal uitverkocht? Weet iemand nog een webshop?
Je wilt er zeker eentje los, zonder spel? Heb je al gekeken op 2e hands sites als Marktplaats, Speurders of tweakers V&A?
Ja maar daar staan er maar weinig op en niet bepaald in de buurt... en dan hebben we het nog niet eens over de prijs. Voor +/- 20 incl verzendkosten vind je ze daar niet.
Had dus beter direct 2 kunnen vragen/bestellen voordat ik het linkje aan de Sint doorgaf.
Had dus beter direct 2 kunnen vragen/bestellen voordat ik het linkje aan de Sint doorgaf.
edit: nevermind.
[ Voor 96% gewijzigd door CSB op 21-01-2011 12:08 ]
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...