Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:20

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

barzi schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 16:16:
Werkt de gitaar van de PC versie probleemloos op de Xbox 360? Is het dan met draad(beetje lang genoeg?)?
Zit er trouwens verschil tussen de gitaar van deel 1/2/3/world tour? Zo ja, wat is het verschil? En welke is het beste(als die er is)?
En wanneer moet je eigenlijk de "snaar" aanslaan? Ik heb de demo gedownload op de Xbox 360, maar daar werkte je alleen met de gekleurde knoppen.

En is het trouwens moeilijk om liedjes te importeren in de PC versie? Bij de Xbox kon het toch ook, maar dan moet je ervoor betalen?
Zoooo anders bel je even de helpdesk :/. Maargoed ik ben in een goede bui:

Werkt de gitaar van de PC versie probleemloos op de Xbox 360? Is het dan met draad(beetje lang genoeg?)?
Geen idee, maar andersom werkt prima. Ik denk dus dat het allebei de kanten op prima werkt. Gezien ik de draadloze versie heb, heb ik geen idee hoelang de kabel is...

Zit er trouwens verschil tussen de gitaar van deel 1/2/3/world tour? Zo ja, wat is het verschil? En welke is het beste(als die er is)?
Ja er zit verschil in, voor namelijk kwa uiterlijk. Vanaf GHIII is de nek ook nog eens te detachen. Makkelijk als je alles wilt opruimen. Wat de beste is, moet je zelf zien kwa uiterlijk.

En wanneer moet je eigenlijk de "snaar" aanslaan? Ik heb de demo gedownload op de Xbox 360, maar daar werkte je alleen met de gekleurde knoppen.
Als je met de controller speelt, hoef je eigenlijk alleen de kleuren aan te slaan. Zodra je de gitaar hebt, druk je de corresponderende knop in en strum je (sla je dus met je andere hand) de snaren aan. Op deze manier kan je sneller van kelur wisselen en allaerlei leipe combos doen.

En is het trouwens moeilijk om liedjes te importeren in de PC versie? Bij de Xbox kon het toch ook, maar dan moet je ervoor betalen?
Leef je uit: http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

Xbox Live ID:Notna8310

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-05 17:28

zAo

GPLv2 Fanboy

Wat een domper! Zojuist naar de Media Markt in Alphen geweest om GH3 incl 2x HW te halen voor de PS3.
Gisteren tot 4uur 's nachts op de zelfde set zitten spelen (Wii versie) van een vriend. Deze set was gisteren nog 79,- bij dezelfde MM.

Vandaag bleek de zelfde set 95,- te zijn!

Nu dus maar zonder GH3 naar huis gegaan :(

Iemand een idee of de set voor de PS3 nog ergens voor 79,- te koop is?

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:19
die is toch in elke MM 88 euro?

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107802

Heb dit spel ook voor de pc, en heb sinds kort een 360 wireless controller gekocht. Maar het lukt mij niet om de knoppen in de game te veranderen.

Wil gewoon via de controller spelen, stuk fijner dan keyboard. Iemand die ervaringen heeft met de controller en de game?

Dm staat aan:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:19
Notna schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 16:26:
[...]

Ja er zit verschil in, voor namelijk kwa uiterlijk. Vanaf GHIII is de nek ook nog eens te detachen. Makkelijk als je alles wilt opruimen. Wat de beste is, moet je zelf zien kwa uiterlijk.
Dank je wel!
Alleen had ik hierover nog een vraag: Ik hoor dat soms dat de gitaar van deel 3 wel echt beter is.. Maar bij andere sites hoor ik weer dat er bugs zitten in de gitaar van deel 3.
Weet iemand of er enig verschil (van binnen) is in de gitaren? Of zijn dat pech gitaren en zijn ze wel gewoon evengoed, alleen verschillen ze kwa uiterlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

nope... Die prijzen verschillen nog al eens per media markt. Ik heb diverse keren gezien dat een product in de MM in Middelburg duurder is dan bij de MM in Eindhoven. Ik geloof dat GH3 en GH:A in de MM in Eindhoven 77 euro waren (daar heb ik mijn setjes gekocht).

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241606

persoonlijk vind ik de explorer controller (gh2 xbox360) het fijnste om mee te spelen ik heb niet zulke hele grote handen en kan bij de GH3 controller amper oranje en groen tegelijk ingedrukt krijgen.

het word voor mij ook eens tijd om weer een nieuwe xplorer op de kop te tikken bij allebei nu de whammy bar kapot :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
.Gertjan. schreef op maandag 29 september 2008 @ 08:52:
[...]

nope... Die prijzen verschillen nog al eens per media markt. Ik heb diverse keren gezien dat een product in de MM in Middelburg duurder is dan bij de MM in Eindhoven. Ik geloof dat GH3 en GH:A in de MM in Eindhoven 77 euro waren (daar heb ik mijn setjes gekocht).
Ik weet dat de prijzen per MM verschillen, maar had op budgetgames.nl gezien dat het een landelijke aanbieding was. Blijkbaar niet dus :)

Verder over de gitaar: de gitaar van World Tour is anders dan die van GH3. Er zit op de hals een extra soort "touch"-stuk waarbij je over de noten kan schuiven. Hoe dit precies werkt is nog niet echt duidelijk, maar er zitten dus wel nieuwe functies op die je niet kan gebruiken als je met de oude gitaar speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107802

Is der al iemand die mij verder kan helpen met mijn controller probleem?

Wil zo graag de game spelen, maar lukt nu niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:54

spaceboy

Op grote hoogte

Ik vat 't niet. Ik ben GH3 aan het spelen, ben nu op iets van 3/4e van de liedjes en krijg een Battle tegen Lou (die Satan-wannabe). En daar krijg ik soms een WHAMMY-attack om m'n oren. Ik heb GEEN idee wat ik daaraan kan doen. Ja, ik WEET wat de whammy-bar is. En ik heb al alles geprobeerd, steeds whammy'en, met toetsen, zonder toetsen, negeren, maar NIETS helpt. Kan iemand zo nauwkeurig mogelijk omschrijven wat je moet doen om een WHAMMY-attack te repareren?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Laatst online: 02-05 10:45

Grannd

da Granndest

Gewoon zo snel mogelijk je whammy van volledig omhoog naar omlaag en heen en weer bewegen, misschien moet je je whammy eens hercalibreren dat kan in het opties menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

spaceboy schreef op maandag 29 september 2008 @ 19:13:
Ik vat 't niet. Ik ben GH3 aan het spelen, ben nu op iets van 3/4e van de liedjes en krijg een Battle tegen Lou (die Satan-wannabe). En daar krijg ik soms een WHAMMY-attack om m'n oren. Ik heb GEEN idee wat ik daaraan kan doen. Ja, ik WEET wat de whammy-bar is. En ik heb al alles geprobeerd, steeds whammy'en, met toetsen, zonder toetsen, negeren, maar NIETS helpt. Kan iemand zo nauwkeurig mogelijk omschrijven wat je moet doen om een WHAMMY-attack te repareren?
Als het goed is moet je gewoon een aantal keer je whammy bar omlaag drukken (en omhoog laten komen). Als je dat een paar keer doet zou hij moeten uitfaden en verdwijnen. Dit moet je doen zonder de kleur toetsjes.

Ik heb trouwens ook wel eens problemen gehad dat hij mijn whammy niet meer pakte (of maar beperkt). Dit zat hem in het feit dat ik perongeluk tijdens het laden van het optreden en/of het opstarten van de gitaar (wii) met die bar aan het kloten was. Als je die naar beneden in druk tijdens het starten (wat wss ook kalibreren is) houdt hij een verkeerde stand in het geheugen.

Misschien dat je dat eens moet proberen. Probeer anders eens of je whammy stuk is door hem op een lange noot een paar keer naar beneden te drukken.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjkewl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-03-2022

jjkewl

Computer problems?!

Dudes/dudettes, deel twee van m'n gitaar mod staat live. Sinds een week is ie bespeelbaar, eindelijk weer rocken (had geen set en dus maar 1 gitaartje dat ik volledig uit elkaar heb gerukt voor de mod):

In know, de foto's zijn crap (Orange SPV mobiel) maar geven genoeg details weer om het zelf eens te proberen. Laatste deel zal de whammy functie koppelen aan de Stratocaster tremolo en wat details perfectioneren (oa Fender Strat logo's enzo).

Oh, m'n dremel roept.... laterz

Ruger GP100 SE 5" .375 - muzzle velocity: 442m/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104511

Ziet er serieus erg netjes uit ;D Mooi gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-05 18:05
Na een LAN-Party zijn we het kleine stukje kabel kwijt wat tussen de gitaar en de USB-poort zit.
Veel zoeken leert dat dit de USB-Breakaway cable heet.
De enige plek welke ik gevonden heb om dit te bestellen is in de shop van RedOctane ($7). Echter zit ik dan ook met verzendkosten en moet ik eerst weer waarschijnlijk een creditcard gaan regelen om de betaling te kunnen doen.

Is er iemand hier die toevallig weet waar deze kabeltjes los te koop zijn in NL?
Of heeft iemand nog een kapotte gitaar liggen waar het kabeltje wel nog van werkt?

Het gaat om de PC-versie met de witte Xplorer gitaar,
hopelijk heeft iemand hier een oplossing, want de volgende LAN komt er alweer aan 8)

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:14
Toen ik laatst keek, zag ik dat die RedOctane shop alleen exporteert naar Canada en verder niet. Dus volgens mij kun je niet eens iets bestellen daar.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
OK, bestellen bij RedOctane was voor mij al een laatste optie. Maar nu blijkt dus dat het helemaal van de optielijst geschrapt kan worden.

Des te belangrijker om een webshop in NL te vinden (welke ik niet kan vinden als ik zoek op USB Breakaway cable...)

óf de hoop te richten op een medeTweaker met een extra kabeltje ivm kapotte gitaar oid :)

Anyone? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26005

Is er iemand die het nummer heeft wat je moet bellen als je gitaar (Les Paul, van deel 3) stuk is? Ik kan zo snel het boekje niet terugvinden waar het in moet staan en er ligt hier een kapotte draadloze ukelele niks te doen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-05 23:29
Ik heb dit spel nou (eindelijk) besteld inclusief een gitaartje (die bundel dus). De makers zeggen dat als je dit gekocht hebt je jezelf wel 2 jaar vermaakt, waar of niet? Hoe lang ben je ongeveer bezig om de single player uit te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Euh... als je bedoelt dat je hem op 'expert' wilt kunnen uitspelen, ben je misschien inderdaad wel 2 jaar bezig, maar of je je dan ook 'vermaakt' weet ik niet hoor? ;)

(daarmee bedoel ik natuurlijk dat je vast wel op een gegeven moment ergens vast komt te zitten op een 'onmogelijk' nummer, die ervoor zorgt dat je niet verder komt)

Ik ben nu iets van 3 maanden bezig en heb iets van 34 van de 42 liedjes op hard en 14 van de 42 op expert gehaald. Op zich zit ik dus wel goed voor op schema :)

Welke versie heb je eigenlijk? Guitar Hero 3 Legends of de Aerosmith uitvoering? Wat trouwens wel leuk is, is om je scores te uploaden naar community.guitarhero.com. Het hangt van je platform af hoe je dit kan bewerkstelligen.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
De legends of rock versie (dus niet die Aerosmith versie).

Ik zie dat World Tour alweer uitkomt op 7 november, dus als ik hiermee uitgespeeld ben dan is er alweer een nieuw deel.

[ Voor 51% gewijzigd door Jorn1986 op 13-10-2008 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
De Aerosmith versie is volgens mij wel makkelijker, daarvan heb ik hard nu helemaal uit, wel veel slechts 3 sterren, maar toch. Ik vond hem wel prettig om goed te oefenen, er zitten veel repeterende stukjes in, maar dat kan ook saai zijn soms.
Maar goed, welkom in de wondere wereld van dit party game genre, ben benieuwd hoe het je bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:54
net slash mogen tegenkomen op medium. En 2x zwaar mijn arse gekicked gekregen. Ik denk ik kijk even of er nog wat anders te doen valt. Dus kies een andere song. En dan staat er in mijn lijstje, boss battle won?!

Is dat een bugje ofzo?

(sorry als dit hier al vaker teruggekomen is, maar in de ts staat het niet en als ik de got search gebruik zoek ik door heel got heen ipv alleen dit topic (dat was met de vorige lay out anders 8)7 :X )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Hmm da's wel vaag, maar wat wel een aardige tip is als je toch verder wilt komen: doe driemaal een poging achter elkaar. Als het niet lukt, krijg je de optie om de battle over te slaan. Er staat dan alleen wel 'wussed out', maar je kan altijd later nog eens proberen. Alleen de battle met Lou kun je natuurlijk niet overslaan, da's de laatste in de setlist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:54
heh, tsja wussed out had ik wel terecht gevonden, maar er stond heel echt 'battle won'. oh well later nog maar is proberen, hij pakte me steeds met die 'drain' power up, gewoon zorgen dat ik hem al eerder pak dan :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osnatool
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-10-2014

osnatool

(> '. ')>

Je moet zorgen dat je je powerups op het juiste moment in de strijd gooit. Won in 1 keer van Slash op medium. Je moet zorgen dat hij geen powerups krijgt, dus goed oefenen om je eigen powerups, zeker de eerste 3 te halen, zodat je hem al heel ver in het rode hebt.

Soms kan het handig zijn om 2 tegelijk te doen, dan kan ie helemaal niets meer, heb je na een minuut hem al verslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Weet iemand of die bundel actie van de Media Markt nog loopt? Ik ga bijna een Xbox kopen en daar moet ik natuurlijk ook Guitar Hero bij hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-04 16:14

GekkeR

key = key

EINDELIJK "slipknot - before I forget" doorgekomen op expert.
Moest het even hier posten :p

Shit stukje op 75~% kreeg ik niet voor elkaar.
Deze morgen dus met de hakken over de sloot wel :)

Mensen die ook vast hebben gezeten op 1 bepaald stuk weten wel hoe het voelt om er opeens doorheen te komen (en natuurlijk gefocussed blijven om het lied ook daadwerkelijk uit te spelen :p)

Cult of personality is geen probleem, dus ik zit nu in de laatste tier op expert >:)
Waar ik natuurlijk nooit doorheen kom ivm Raining Blood.

[ Voor 23% gewijzigd door GekkeR op 21-10-2008 11:17 ]

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
GekkeR schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:13:

Mensen die ook vast hebben gezeten op 1 bepaald stuk weten wel hoe het voelt om er opeens doorheen te komen (en natuurlijk gefocussed blijven om het lied ook daadwerkelijk uit te spelen :p)

Cult of personality is geen probleem, dus ik zit nu in de laatste tier op expert >:)
Whow, ik was al blij toen ik op Medium het spel uitspeelde. Met een bloedende en gebroken pink, dat wel.
Vind dat nummer wat ook gebruikt wordt bij gamekings "hardware woensdag" (even de naam kwijt ;)) erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-03 14:02

Blaim

Cashback kroket

Hoe strummen jullie met de flipper? Ik merk dat ik bij veel stukken bij liedjes op hard het toch wel op en neer moet doen terwijl ik op medium voldoende had aan alleen de flipper naar beneden te strummen. Wel heel lastig om dit te doen bij stukken waarbij je hele snelle noten achter elkaar hebt gecombineerd met rustige stukken. Hoe hebben jullie dit ervaren bij de overgang van medium naar hard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi

wow! je bent goed! Mag ik je aanraken? :P :+

Ik zit toevallig juist precies vast met dat nummer, maar dan op hard. Ben daarna maar met expert begonnen en daar zit ik nu muurvast in tier 5, nog geen van die nummers weten te halen. Nou ja, ik ben verder gekomen dan wat ik vooraf ooit voor mogelijk heb durven achten en zolang ik beter ben dan mijn fanatieke collega ben ik wel tevreden >:)

Vrijdag gaat de PS3 mee naar het werk en houden we weer een Guitar Hero Party, een zien of ik hem nu weg kan spelen.... vorige keer speelden we op medium en ging het eigenlijk om wie net dat ene foutje meer maakten, nu dus op hard spelen. Dan gaat het toch wat meer om techniek.
Pro Face Off is toch leuker dan battelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-04 16:14

GekkeR

key = key

Blaim schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:01:
Hoe strummen jullie met de flipper? Ik merk dat ik bij veel stukken bij liedjes op hard het toch wel op en neer moet doen terwijl ik op medium voldoende had aan alleen de flipper naar beneden te strummen. Wel heel lastig om dit te doen bij stukken waarbij je hele snelle noten achter elkaar hebt gecombineerd met rustige stukken. Hoe hebben jullie dit ervaren bij de overgang van medium naar hard?
Nagenoeg iedereen die verder wilt komen dan medium/hard zal up en down moeten strummen.

Zelf ben Ik er geloof ik mee begonnen in medium toen ik merkte dat ik door alleen naar beneden te strummen NOOIT alle noten in hard/expert zou kunnen halen.
Weet nog wel dat ik moeite had met juist "simpele" stukken (gewoon een aantal noten niet snel achter mekaar).
Terwijl moeilijke snelle stukken juist opeens veel beter gingen.
Uiteindelijk speel ik nu altijd met up/down , single strums doe ik nooit meer.
Merk wel dat dit niet goed is (of juist wel?) voor de strumbar aangezien die van mij VEEEEEL losser zit dan de gitaar van een kennis (single strummer).

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03 14:06
Blaim schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:01:
Alternate Strumming is iets wat je echt nodig gaat hebben als je hard of moeilijker wilt gaan spelen. Je moet namelijk steeds meer het nummer gaan naspelen en sommige nummers zijn gewoon erg snel. Je kan het beste een aantal langzamere nummers zoeken waar je bijvoorbeeld maar 1 noot of chord krijgt die je meerdere keren moet strummen. Denk aan nummers als "My name is Jonas" en "Generation Rock", naar wat ik me herinner zijn die niet zo heel moeilijk maar wel lekker om te oefenen.

De overgang van medium naar hard vond ik nog goed te doen, van hard naar expert op de hogere tiers is waar ik wat moeite mee had ("Before I Forget", "3's & 7's", "Raining Blood") momenteel moet ik nog 1 nummer zien te winnen op expert en dat is "The Devil who went down to Georgia". Gewoon veel oefenen en het komt vanzelf :) Ik speel GH als sinds zijn tweede incarnatie en heb pas sinds kort "Raining Blood" op expert gewonnen (grappig genoeg zonder star power omdat ik die secties altijd verpruts). Hetgene waar ik mee zit zijn de wat 'ongmogelijkere' technieken als 2 handen op de hals gebruiken. Ben altijd te laat en verpruts het helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Mooi man, ik kom echt niet voorbij dat stukje, maar ik heb het al een tijdje niet geprobeerd omdat het nooit lukte. :) Terwijl ik dit weekend Metallica op Expert in pro-face-off al heb gehaald met een notehit van 95%. ( 8) )
Misschien moet ik het toch maar weer eens proberen.

[ Voor 8% gewijzigd door daniëlpunt op 21-10-2008 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Dat op en neer strummen doe ik nu alleen nog bij de stukken dat je snel dezelfde noten achter elkaar moet spelen. Ik zal eerder genoemde tip eens proberen om dat te gaan oefenen om het eigenlijk gewoon bijna altijd te gaan doen.
Waar ik het overigens wel al deed was bij Heart - Barracuda op hard en expert. Maar om een of andere manier, wat ik ook probeer, wil het niet lukken om die galop helemaal goed te doen. De ene reeks gaat het soms in zijn geheel goed en dan de volgende reeks zit ik er helemaal naast. Ik snap er werkelijk niets van! Uiteindelijk wel gelukt om het nummer op expert te halen, maar meer dan 3 sterren zit er natuurlijk niet in zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam

Sterker nog:
ik zit nu (nog steeds) vast op Expert @ Before I forget...
Kom niet eens tot 75% (20% zou al veel zijn).

We hebben het mini-USB-to-gitaar-kabeltje eindelijk toch nog teruggevonden en ben nu op mijn nieuwe comp bezig.
Om er weer in te komen begonnen @ Hard, maar op 1 liedje na t/m Tier5 alles 5 sterren de eerste poging.
Zal dus weer snel op Expert zitten (en kijk nou al op tegen The Metal...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:29

HaterFrame

Well... Poo came out!

Iemand al op de wat minder legale manier Guitar Hero Aerosmith geprobeerd op de pc? Jezus... ik heb niets anders dan lag, en dat terwijl ik anzich een stevig pctje heb staan :(

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:30

OMD

MetaFrame schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 17:41:
Iemand al op de wat minder legale manier Guitar Hero Aerosmith geprobeerd op de pc? Jezus... ik heb niets anders dan lag, en dat terwijl ik anzich een stevig pctje heb staan :(
Hier geen problemen. Wat bedoel je met lag? als in audio delay of gewoon lage FPS?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Nee geen audio delay, een heel schokkend beeld. Hoe laag ik de instellingen ook zet, heb alles op het laagst staan. Alles uit en het blijft maar stotteren. Niet echt een lage FPS, t lijkt eerder op een soort sync probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:30

OMD

MetaFrame schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 20:38:
Nee geen audio delay, een heel schokkend beeld. Hoe laag ik de instellingen ook zet, heb alles op het laagst staan. Alles uit en het blijft maar stotteren. Niet echt een lage FPS, t lijkt eerder op een soort sync probleem.
hmmm, vreemd, sorry daar weet ik geen antwoord op. Mayb keertje een driver re-install?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Gister al de laatste Nvidia driver geinstalleerd, heeft helaas ook niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Recentelijk toch begonnen mezelf tapping aan te leren. Voor degene die het niet kennen, tapping is een manier om ingewikkelde en snelle solo's met 2 handen aan de hals te tappen, voorbeeldje is bijvoorbeeld de TTFaF intro op expert. Nu ben ik begonnen met wat gemakkelijkere solo's zoals "weedly-weedly" sectie uit Monsters en "Galloping Triplets" uit Knights of Cydonia. Na wat oefenen heb ik die solo's wel onder de knie gekregen al voelt het nog steeds erg onwennig. Nu probeer ik momenteel de "My Name is Intro" sectie uit My Name is Jonas alleen gek genoeg krijg ik deze maar niet onder de knie ondanks dat hij niet veel sneller is dan de eerste nummers.

Iemand anders die ook zichzelf tapping heeft aangeleerd die mischien wat ervaringen wil delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Ik ben nu ook aan het leren tappen met TTFA op slow en slowest. Maar erg goed gaat het nog niet. :) Ik kan wel een streak halen van ± 50 maar als ik er 1 mis kom ik echt heel moeilijk terug. Hoe doe jij dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Ja ik zit ook met het probleem dat als ik er eenmaal een mis dat ik heel moeilijk weer terug erin kom. Ik krijg ook geen lekker houding gevonden waarbij ik gemakkelijker met de elleboog kan strummen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Met je elleboog strummen?! Nou ja, je moet wat als je beide handen op de hals hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Ik heb een vriend dat wel eens zien doe ja, toen hij cake aan het eten en aan het rocken te gelijk was. :D
Maar dat lukt mij ook niet, tenminste, niet als ik zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
hoe hebben jullie die rijen van dezelfde noot die snel achter elkaar komen geoefend? Dus zeg maar een sliert rode noten die je erg snel achter elkaar moet spelen. Bij elk nummer is het ritme natuurlijk anders, maar ik heb het idee dat als ik wel het juiste ritme te pakken heb, hij er toch soms 1 of 2 mist. Kan dat aan lag liggen of ben ik zelf een a-ritmische aap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Ik ken het probleem, wat ik er van heb gelezen schijnt dit vaker voor te komen bij de ps3 versie van GH3. Of het aan de software of the hardware die erbij geleverd zit aan ligt kan ik me niet herinneren. Ik heb zelf ook vaak dat hij net even een noot mist / overslaat. Maar daarentegen heb ik soms ook dat ik helemaal buiten het ritme zit en hij nog een lange tijd geen fout ziet. De calibratie lijkt me een beetje aan de mindere kant, hij is soms wel en soms niet goed dat verschilt vaak al per nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Woei! Gisteren in een goede bui eindelijk na weken mislukkingen 'Slipknot - Before I Forget' gehaald op hard! Nee, niet op expert niveau, dat laat ik aan de betere goden over ;)
Wat trouwens goed helpt in het stuk dat je heel snel moet strummen gevolgd door twee vingers op de ernaast gelegen noten is om je hand zo te verschuiven dat je de rode noten met je wijsvinger doet, in dat deel van je hand heb je net even wat meer coordinatie.

Daarna heb ik Cult of Personality in een keer met 4 sterren afgesloten, die ging erg goed, waarschijnlijk omdat ik nog helemaal in een roes verkeerde. Ik heb ontdekt dat je met 'One' waar je ook heel snel moet strummen, dit kan doen zonder een noot te missen met de PS3 en de Aerosmith controller. Blijkbaar als je ECHT goed in het ritme zit, werkt ie toch vrij goed. Met 'One' is het in het muziek gewoon erg goed te voelen hoe lang en in welk tempo je moet strummen.
In andere nummers gaat dat bij mij ook altijd mis helaas, ik heb er ook vaak last van dat ik altijd wel een of meerdere noten mis in zo'n reeks. Nu weet ik in elk geval zeker dat het gewoon aan mij ligt en dat ik niet het materiaal de schuld kan geven :P
Ik baalde wel dat door dat raggen op de strumbar mijn starpower te vroeg af ging, daardoor kwam ik niet de daarop volgende solo door op plusminus 80% van het nummer.

Volgende uitdaging is Raining Blood, wat nog wel even kan duren voordat ik die kan halen. Die is toch zooooooooo afschuwelijk moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrruuuk
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:42

Marrruuuk

Xbox Tag: xDarkPrince

deTwisj schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:51:
Recentelijk toch begonnen mezelf tapping aan te leren. Voor degene die het niet kennen, tapping is een manier om ingewikkelde en snelle solo's met 2 handen aan de hals te tappen, voorbeeldje is bijvoorbeeld de TTFaF intro op expert. Nu ben ik begonnen met wat gemakkelijkere solo's zoals "weedly-weedly" sectie uit Monsters en "Galloping Triplets" uit Knights of Cydonia. Na wat oefenen heb ik die solo's wel onder de knie gekregen al voelt het nog steeds erg onwennig. Nu probeer ik momenteel de "My Name is Intro" sectie uit My Name is Jonas alleen gek genoeg krijg ik deze maar niet onder de knie ondanks dat hij niet veel sneller is dan de eerste nummers.

Iemand anders die ook zichzelf tapping heeft aangeleerd die mischien wat ervaringen wil delen?
Ik snap niet waarom je in monsters zou tappen, zo snel is die trill niet, en My Name is Jonas is helemaal niet snel. Als ik jou was zou ik die trill in Impulse net voor het eind proberen te tappen of de trills in Flood van RaBl. Same old song and dance heeft ook een snelle trill op het eind wat een goede oefening is. Ik weet niet of je Rock Band heb maar Blackened Solo E is ook een leuke oefening.
Het is de kunst om zo snel mogelijk de rechterhand bij de juiste kleur te krijgen. :P

TtFaF begin ik zelf ook met een ellenboog strum en doe geel, blauw en oranje met mn rechter hand.

Edit: woei, vandaag Encore the 80's binnengekregen, hiermee is mijn collectie compleet :) .

[ Voor 3% gewijzigd door Marrruuuk op 31-10-2008 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Nou vandaag dus eindelijk alle 42 nummers op 'medium' uit kunnen spelen, nou begon ik vanavond aan 'hard', maar liep al meteen tegen een gigantisch probleem aan: het met de pink wisselen tussen oranje en blauw... heel snel heen en weer gaan met de pink lukte me niet (ging op den duur ook pijn doen). Toen geprobeerd iedere keer als de oranje snaar er bij kwam alle vingers voordat de oranje snaar kwam eentje naar rechts te verplaatsen, totdat weer een groene snaar kwam, maar dit ging niet helemaal lekker (te verwarrend waar je hand nou zat).

Op den duur gefrustreerd weer teruggegaan op medium om een paar nummers te spelen... iemand tips? Van easy naar medium was goed te doen, maar nu van medium naar hard niet echt vind ik.

Of is het gewoon een kwestie van heel vaak oefenen totdat het steeds beter gaat?

[ Voor 5% gewijzigd door Jorn1986 op 31-10-2008 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Jorn1986 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 22:10:
Op den duur gefrustreerd weer teruggegaan op medium om een paar nummers te spelen... iemand tips? Van easy naar medium was goed te doen, maar nu van medium naar hard niet echt vind ik.

Of is het gewoon een kwestie van heel vaak oefenen totdat het steeds beter gaat?
Dat probleem had ik inderdaad ook, maar na veel oefenen gaat het vanzelf dat als je je hele hand verschuift je soort van 'vanzelf' weet dat het aanslaan en de kleuren ook moet verschuiven. Uiteindelijk moet je wel je hele hand verschuiven wanneer je tegelijkertijd blauw en oranje moet spelen bijvoorbeeld.
Gewoon rustig beginnen en oefenen met Slow Ride.

Overigens kan het zeker geen kwaad om eerst te proberen om bijna alle nummers op medium op 5 sterren te hebben. Behalve Raining Blood natuurlijk, blijft moeilijk die :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

GoT is niet bedoeld voor handel.

[ Voor 84% gewijzigd door TheZeroorez op 21-11-2008 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Marrruuuk schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 19:24:
[...]

Ik snap niet waarom je in monsters zou tappen, zo snel is die trill niet, en My Name is Jonas is helemaal niet snel. Als ik jou was zou ik die trill in Impulse net voor het eind proberen te tappen of de trills in Flood van RaBl. Same old song and dance heeft ook een snelle trill op het eind wat een goede oefening is. Ik weet niet of je Rock Band heb maar Blackened Solo E is ook een leuke oefening.
Het is de kunst om zo snel mogelijk de rechterhand bij de juiste kleur te krijgen. :P

TtFaF begin ik zelf ook met een ellenboog strum en doe geel, blauw en oranje met mn rechter hand.

Edit: woei, vandaag Encore the 80's binnengekregen, hiermee is mijn collectie compleet :) .
De reden dat ik die simpele nummers probeer te tappen is om het concept van 2 handen op de hals me gewoon te maken. Tenzij je echt talent hebt begin je niet zomaar met TTFaF te tappen dus je moet ergens beginnen. Op scorehero had ik een thread gevonden van iemand die ook tapping aan het leren was en hoe hij het heeft geleerd. Oftewel hij begon bij de makkelijke solos die je ook met 1 hand wel kan doen, ik heb toen zijn manier eens geprobeerd en hoe gek dat het mischien klinkt ben ik wel gegaan van tapping "noob" die bij TTFaF op slowest niet eens een 4x multiplier kan halen naar een tapping "noob" die bij TTFaF op slow een redelijke streak haal op sommige momenten. Op normal is het mij nog een stap te veel en eerlijk gezegd op slow ben ik zeker nog niet goed genoeg aangezien ik te vaak mijn streak verlies.

Iemand het WCG 2008 gevolgd? Daar werd ook nederland gerepresenteerd voor GH3 door Boyke. Jammer dat hij z'n groep niet uit kwam maar toch zeker geen slechte prestatie met een 3-3 stand in zijn groep. Ik had gisteravond nog op youtube een video gezien van de laatste song (Stricken) tussen de Amerikaanse Witwix en de Engelse Monkey. Allebei hadden ze tot aan de Outro een FC met zo goed als dezelfde score en toen was er net een die iets eerder een fout maakte dan de ander, erg spannend allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Hey mensen,

Nu heb ik wat Guitar Hero III op de pc gespeeld via een bekende, alleen wil ik nu misschien de xbox360 aanschaffen. Nu ben ik benieuwd in hoeverre je dingen kan customen. Kan je ook nummers aanpassen, in de zin van, dat de zang weg is? (dus alleen muziek hoort) of dat je alles kan muten, op het gitaar-na? (dus klinkt het voor de buren dat je vet guitar speelt 8) ) zijn dit soort dingen mogelijk?

En bijv. de ondergrond waar de knopjes overschuiven, kan je die ook passen? soms heb je een ondergrond en dan zie ik rood vrij slecht... en dan druk ik mis / te laat :p

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Die ondergrond hangt van je characer af. ;) En als je die bolletjes echt over het hoofd ziet, is er een cheat om ze supergroot te maken. :+

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Iemand enig idee waar ik een losse USB controler aan kan schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

WOW! net voor 25 euro een Wireless GHIII gitaar gehaald bij Bart Smit!! ik dacht die zijn helemaal gek geworden..zo cheap zijn ze niet een 2e hands op marktplaats!
Maar dit had dus te maken met een of andere bundel waar je deze gitaar gratis bij kreeg, maar deze was nooit opgehaald.. dus hebben ze hem in de verkoop gegooid..
Ik ga meteen andere Bart Smit's bellen of ze dit "probleem" ook hebben! :D

update:

Bij de E-plaza lagen ze ook nog.. ff nog 1 gehaald..
haha 2 Wireless xbox360 gitaren voor 50 euro!!!

Niceeeee

[ Voor 13% gewijzigd door ind0mi op 27-11-2008 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277695

Ik zou graag GH3 kopen met 2 gitaren. Die heb ik meermaals in reclamefoldertjes zien staan, maar er staat dan bij dat het gitaren zijn met een snoer.
Betekent dit nou dat ze de gitaren gebruiken van GH2 of zijn er ook gitaren met snoer gemaakt voor Gh3? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
De enige plek waar ik GH3 met 2 wireless gitaren heb gezien zijn de MediaMarkten. Voor zowel Wii, XBOX360 als PS3. Prijs destijds (augustus) 88 euro als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-05 22:21

HaTe

haat niet

Ik ben er ook wel redelijk goed in, maar op Hard is het gewoon niet mogelijk om alles te halen, want mij toetsenbord kan maar 4 knoppen tegelijk indrukken :o Soms maar 3 en dan kan ik niet meer aanslaan ofzo :s

Ik denk dat ik ook een gitaartje ga maken of misschien dat ik er een kan kopen :)

Zit nu dus vast op: • "Cherub Rock" – The Smashing Pumpkins

[ Voor 11% gewijzigd door HaTe op 26-11-2008 22:40 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Gaaf dat je nog zo ver bent gekomen met het toetsenbord! :)

Is Freds on Fire niet wat voor jou?

Wikipedia: Frets on Fire

Dat is er iets meer voor gemaakt, volgens mij, om met het toetsenbord te spelen? Al kun je geloof ik ook gewoon met een gitaar controller spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:20
Ligt het aan mij, of is die PC versie bundel van guitar hero 3, echt bar slecht leverbaar, terwijl die console versies wel goed geregeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

StormingSoul schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 12:47:
Ligt het aan mij, of is die PC versie bundel van guitar hero 3, echt bar slecht leverbaar, terwijl die console versies wel goed geregeld zijn.
Klopt idd, echt zwaar bagger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282218

Ik heb even een paar vraagjes:
* Ik kan de pc versie van GHIII voor de pc ook nergens vinden, iemand daar nog een idee over?

* Ik heb een GHIII gitaar, ps3 versie van het super bundel pakket van GH World Tour, en ik krijg hem wel pratend op de pc met JoyToKey, maar dan wil strummen het niet met de strumbar doen, en whammy doet het helemaal niet, iemand hier iets over? Ik snap dat het te maken heeft met het feit dat de strumbar en de whammy bar volgens het config scherm van spelbesturing gezichtsveld regelingen zijn en geen dedicated knoppen, maar misschien weet iemand er toch iets op te vinden?

* Kan ik deze gitaar (is die zwarte Les Paul versie) ook met de ps2 gebruiken, heb nl. zelf alleen maar een ps2 en een xbox360, (die gitaar komt weer van een vriend van me), evt dmv een converter ofzo?

Verder ben ik niet zo goed als de rest hier, begin net met de GH gekte, maar vind het wel te gek. Dus van mij nog even niet hoe moeilijk Raining_Blood is op hard, ik vind hem op easy al moeilijk zat. :-P

Thx en greetings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-05 17:25
Wat een game! ge-wel-dig. Guitar Hero Aerosmith O-)

Aangezien ik totaal niet muzikaal ben, vind ik het toch een super leuke game! Ook al het is met toetsenbord en muis. Ik vermaak me dr wel mee!

Toch wel lachen game >:)

EDIT: Wat is nou de nieuwste versie van Guitar Hero dan? dat is toch Aerosmith?

[ Voor 21% gewijzigd door Isane op 04-12-2008 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-05 18:20
herculesds schreef op donderdag 04 december 2008 @ 23:27:
Wat een game! ge-wel-dig. Guitar Hero Aerosmith O-)

Aangezien ik totaal niet muzikaal ben, vind ik het toch een super leuke game! Ook al het is met toetsenbord en muis. Ik vermaak me dr wel mee!

Toch wel lachen game >:)

EDIT: Wat is nou de nieuwste versie van Guitar Hero dan? dat is toch Aerosmith?
Nee, dat is Guitar Hero: World Tour, waarin je ook met drums en zang aan de slag mag :)

Als je het echt zo leuk vindt, zou ik eens een (console) pakket aanschaffen met de instrumenten, dat is pas leuk!

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-05 12:33
Anoniem: 282218 schreef op maandag 01 december 2008 @ 00:46:
Ik heb even een paar vraagjes:
* Ik kan de pc versie van GHIII voor de pc ook nergens vinden, iemand daar nog een idee over?

nopes

* Ik heb een GHIII gitaar, ps3 versie van het super bundel pakket van GH World Tour, en ik krijg hem wel pratend op de pc met JoyToKey, maar dan wil strummen het niet met de strumbar doen, en whammy doet het helemaal niet, iemand hier iets over? Ik snap dat het te maken heeft met het feit dat de strumbar en de whammy bar volgens het config scherm van spelbesturing gezichtsveld regelingen zijn en geen dedicated knoppen, maar misschien weet iemand er toch iets op te vinden?

Moet je even googlen..het is mij ook gelukt met JoyToKey en een proggie ps3 sixaxis alleen de whammy bar kreeg ik niet werkend..heb een tutorial gevonden http://www.myps3.com.au/Post.aspx?id=2245&p=17

* Kan ik deze gitaar (is die zwarte Les Paul versie) ook met de ps2 gebruiken, heb nl. zelf alleen maar een ps2 en een xbox360, (die gitaar komt weer van een vriend van me), evt dmv een converter ofzo?

gaat niet werken

Verder ben ik niet zo goed als de rest hier, begin net met de GH gekte, maar vind het wel te gek. Dus van mij nog even niet hoe moeilijk Raining_Blood is op hard, ik vind hem op easy al moeilijk zat. :-P

Thx en greetings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282218

@djerror,
Thx, werkt perfect nu!!

Geweldig nogmaals.

Greetings,

R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Aerosmith gerelateerd vraagje :p (volgens mij is daar geen los topic van?)

Ik wil deze versie gaan halen voor de Xbox360... maar kan ik dan ook de Free nummers downloaden van Marketplace? zoals de Halo Theme, of werkt dat alleen met GH:III?... dat is mij niet zo duidelijk.

En als ik me niet vergis, moet ik de guitar ook op mijn pc kunnen gebruiken (met usb-donge voor bijv. frets on fire) toch?

Als iemand dit voor mij kan bevestigen zou het mij stukken helpen.

Edit: Hmmm... volgens mij kan je met de Aerosmith versie niks downloaden via marketplace. ;(

[ Voor 8% gewijzigd door Dutchie! op 17-12-2008 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-04 14:18
Lijkt mij zo dat alle games hun eigen deeltje op die marketplace hebben .. dus ik zou zeggen ga er niet vanuit maar ik heb gaan Xbox360. Maar het logischte lijkt mij als er per game downloads beschikbaar zijn en niet onderling te ruilen binnen game titels ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Volgens mij heeft de Guitar Hero Aerosmith helemaal geen Downloadable Content, niet bij mij op de PS3 versie in elk geval. Van de PS3 gitaar met dongle heb ik begrepen dat je die gewoon op de PC kan gebruiken om inderdaad Frets on Fire te spelen. Ik heb dat nog niet geprobeerd overigens, ben nu nog te druk met World Tour en zelfs Guitar Hero 2 die ik recent eens heb gekocht voor de lol voor de xbox360 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284991

Even een vraagje tussendoor: Ik zit heel erg te twijfelen tussen een wii en een ps3. Het enige spel waar ik wat om geef is eigenlijk GH en zijn uitbreidingen. In eerste instantie dacht ik dan ook aan de ps3 vanwege blu-ray, dvd's afspelen en betere kwaliteit (720p opgeschaald naar 1080p). Echter lees ik in deze thread problemen met de draadloze controller van de ps3 (hickups en lag) en daar houd ik helemaal niet van. Vandaar dat ik even jullie advies wil inwinnen. Het is namelijk een vereiste dat de controller(s) draadloos zijn.

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:54

spaceboy

Op grote hoogte

Anoniem: 284991 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 22:14:
Even een vraagje tussendoor: Ik zit heel erg te twijfelen tussen een wii en een ps3. Het enige spel waar ik wat om geef is eigenlijk GH en zijn uitbreidingen. In eerste instantie dacht ik dan ook aan de ps3 vanwege blu-ray, dvd's afspelen en betere kwaliteit (720p opgeschaald naar 1080p). Echter lees ik in deze thread problemen met de draadloze controller van de ps3 (hickups en lag) en daar houd ik helemaal niet van. Vandaar dat ik even jullie advies wil inwinnen. Het is namelijk een vereiste dat de controller(s) draadloos zijn.

Tips?
Extra verschil: Wii is mono geluid. En Wii heeft geen downloadable content.

Ik zou absoluut voor de PS3 gaan. Al zeg ik dat met alleen ervaring met de Wii-versie. Ik heb sinds kort een PS3 ernaast staan, maar als ik ooit nog GH ga spelen, wordt het absoluut op de PS3. Nothing beats surround sound... ;)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Anoniem: 197857

Anoniem: 284991 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 22:14:

Tips?
Ik heb de GH3 gitaar op de PS3 en ik heb geen last van lag. Ook niemand over gehoord.

Ik heb alleen verhalen over lag met GHWT gitaar gehoord, maar die heb ik dus niet en als ik weer nieuwe gitaren / drums koop dan worden het de rockband versies.

Anoniem: 209081

MetaFrame schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:33:
Iemand enig idee waar ik een losse USB controler aan kan schaffen?
de wii guitar kan je via bluetooth en glovepie laten werken op de pc. Speel er hier frets on fire mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:58

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

spaceboy schreef op woensdag 24 december 2008 @ 22:21:
[...]

Extra verschil: Wii is mono geluid. En Wii heeft geen downloadable content.

Ik zou absoluut voor de PS3 gaan. Al zeg ik dat met alleen ervaring met de Wii-versie. Ik heb sinds kort een PS3 ernaast staan, maar als ik ooit nog GH ga spelen, wordt het absoluut op de PS3. Nothing beats surround sound... ;)
Het gepuidsprobleem van de Wii versie is al sinds afgelopen maart opgelost, de Wii versie heeft dus gewoon surround sound.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114796

Hai,
even een kort vraagje:
Kan ik de xbox360 gitaar (wired) van GH3 gebruiken op de PS3?
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosBonsio
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-04 22:58
Ik ben van plan GH 3 te kopen voor 72 euro bij bol.com inclusief 2 gitaren. Ik zie nu dat take this life van in flames een Bonus track is. Kosten deze geld? of kan ik deze gratis downloaden via de PSN store? Of zitten deze al standaard in de game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Dat nummer zit gewoon standaard in de game onder 'The Vault'. Het enige wat het je kost is in-game geld welke je krijgt als je nummers van de set-list voltooit.

[ Voor 44% gewijzigd door budi op 11-01-2009 23:58 . Reden: Toevoeging in-game geld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-05 09:41

Griffin

Is mythical

Even een vraag met betrekking tot de PC versie van het spel.
Ik wil het spel bestellen (guitar hero 3: Legends of rock) (consoleshop verwacht het spel volgende week binnen), maar er is iets wat mij nog niet helemaal duidelijk is, namelijk welke gitaar erbij zit. Is dit de bedrade of de draadloze. en de draadloze versie- werkt die uit de box of moet je eerst nog andere dingen kopen/installeren oid.

[ Voor 4% gewijzigd door Griffin op 12-01-2009 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:20

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik kan enkel uit eigen ervaring spreken, which is....

Ik heb de 360 versie. Maar ik had voor de PC al een wireles game receiver waardoor ik mijn xbox controllers kon aansluiten op de PC. Dit werkt dus ook voor de 360 gitaar. Het lijkt mij dat als je de PC versie koopt, deze een receiver included heeft.

anders zou je dus zo een receiver erbij moeten kopen...... (en de software daarvoor installen...)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-05 09:41

Griffin

Is mythical

Notna schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:14:
Ik kan enkel uit eigen ervaring spreken, which is....

Ik heb de 360 versie. Maar ik had voor de PC al een wireles game receiver waardoor ik mijn xbox controllers kon aansluiten op de PC. Dit werkt dus ook voor de 360 gitaar. Het lijkt mij dat als je de PC versie koopt, deze een receiver included heeft.

anders zou je dus zo een receiver erbij moeten kopen...... (en de software daarvoor installen...)
Ik ga het gewoon navragen bij consoleshop, want als ik een receiver erbij moet kopen is het wel opeens een stuk duurder, en dat is zonde.

Edit, net even nagevraagd en het is de bedraade versie. Moet alleen even wachten want het kan nog enige weken duren :/

[ Voor 8% gewijzigd door Griffin op 12-01-2009 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosBonsio
It occurred to me soon after that there was a timing issue in effect. The audio on the PS3 version lags behind the video, making songs very hard to play on higher difficulties. You're either forced to block out the music and sight read the notes or manually change the lag to account for the audio making it more difficult to sight read the notes.

Kan iemand mij vertellen of dit nog steeds zo is en of dit storend is? Of is het inmiddels al gepatcht?

[ Voor 3% gewijzigd door JosBonsio op 13-01-2009 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
JosBonsio schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 20:25:
It occurred to me soon after that there was a timing issue in effect. The audio on the PS3 version lags behind the video, making songs very hard to play on higher difficulties. You're either forced to block out the music and sight read the notes or manually change the lag to account for the audio making it more difficult to sight read the notes.

Kan iemand mij vertellen of dit nog steeds zo is en of dit storend is? Of is het inmiddels al gepatcht?
Dit kan je toch gewoon oplossen door de calibrate optie te kiezen in het options menu? Je moet daar twee keer op een bepaald moment met je strumbar tikken. De eerste keer om het geluid lag vrij te krijgen en de tweede keer voor beeld. Als je dit goed doet, speel je gewoon lag vrij...(tenminste, ik wel, voor mijn gevoel 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Over die controller lag op de PS3 kan ik zeggen: die is er gewoon en die is hoogstwaarschijnlijk enigzins variabel. Het is allemaal niet zo bijzonder erg als dat sommigen lijken te beweren elders op het internet, maar het verschil is merkbaar.

Ik heb Guitar Hero Legends en Aerosmith als eerste gekocht op de PS3 en later World Tour voor de XBox360. Ik heb besloten over te gaan naar de Xbox360 versie nadat ik eens een keertje wat Guitar Hero 3 nummers speelde op een Wii van een vriend van me. Dat ging echt een stuk beter, ik maakte een stuk minder fouten en bijvoorbeeld One ergens halverwege dat je korte series heel snel moet strummen ging veel beter.

Nou speel ik nog steeds met veel plezier Aerosmith, kennelijk ben ik best wel een fan ;)
Maar ik vond het nogal vreemd dat het zoveel slechter ging met Aerosmith dan met World Tour. Natuurlijk kun je ze niet zo makkelijk vergelijken kwa nummers, maar ik bedoel dat het gewoon beter voelde met World Tour. Dus ik zag op een gegeven moment Aerosmith in de aanbieding voor de XBox360 en heb ik deze dus aangeschaft, de PS3 versie verkoop ik nog wel een keer.
Maar niet normaal! Wat een verschil! Bijna alle nummers speel ik nu met een extra ster erbij! Natuurlijk ben ik wel wat beter geworden de laatste tijd, maar ook met nummers die ik nog niet zo lang heb gespeeld, haal ik hogere scores. Dit houd ik overigens ook uitgebreid bij met behulp van de XML feeds van community.guitarhero.com en iets wat ik zelf gebouwd heb met bash scripting, mysql en php.

Disclaimer: dit is natuurlijk puur mijn ervaring en een enkele anekdotisch verhaal (is dat dubbelop? ;) ) is natuurlijk geen bewijs, maar zelf ben ik overtuigd dat de PS3 versies van Guitar Hero zuigen. Dit komt overigens volgens mij gewoon doordat ze niet het protocol van de controllers mogen gebruiken die bij de PS3 zit (SixAxis). Overigens begreep ik ook dat Sony niet toestaat dat dit protocol gebruikt wordt door anderen.

Voor de duidelijkheid: de lag varieert dus. De ene keer speelt hij redelijk lekker op een audio lag van 100ms, dan weer 150 ms en dan weer 120. Bij de xbox360 versie is het gewoon altijd precies 100ms, daar hoef ik niet meer aan te tunen. Ik heb zo'n dolby surround 5.1 tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosBonsio
Hmm... Bedankt voor jullie reacties. :D Het is voor iedere persoon anders dus... Ik denk ook dat je eraan gewend raakt na een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:36
hee jongens!

kun je een Xbox 360 gitaar of PS3 gitaar op de PC gebruiken? Of zijn die dingen niet via de USB?

Ik ben er achter dat het voor de pc gewoon zuigt als je met toetsenbord moet spelen. Ik heb het net geprobeert en het is echt klote. Ik kan op medium nog geen fatsoenlijke melodie eruit krijgen. of ligt dat aan mij :P?

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:26

BM

Moderator Spielerij
Kuhr89 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 23:30:
hee jongens!

kun je een Xbox 360 gitaar of PS3 gitaar op de PC gebruiken? Of zijn die dingen niet via de USB?

Ik ben er achter dat het voor de pc gewoon zuigt als je met toetsenbord moet spelen. Ik heb het net geprobeert en het is echt klote. Ik kan op medium nog geen fatsoenlijke melodie eruit krijgen. of ligt dat aan mij :P?
GH2 Controller voor de xbox is gewoon usb (en dezelfde als die voor GH3 pc geleverd is). GH3 controller voor xbox is draadloos, maar werkt misschien als je een wireless receiver van MS hebt.
PS3 werkt afaik via bluetooth, maar of dat op de pc werkt weet ik niet :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Voor de mensen die het nog niet wiste: Guitar Hero 3 incl 2 gitaren nu voor €66,- bij de Media-Markt. De aanbieding is voor de 360, geen idee of ze die pack ook hebben voor andere systemen.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
BM schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 07:16:
[...]

GH2 Controller voor de xbox is gewoon usb (en dezelfde als die voor GH3 pc geleverd is). GH3 controller voor xbox is draadloos, maar werkt misschien als je een wireless receiver van MS hebt.
PS3 werkt afaik via bluetooth, maar of dat op de pc werkt weet ik niet :)
PS3 Guitar Hero werkt via 2.4 Ghz band, daarom stoort het soms ook als je veel WiFi netwerk en in de omgeving hebt. De Sixaxis controller werkt wel via soort van bluetooth, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Biobakker schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 10:01:
Voor de mensen die het nog niet wiste: Guitar Hero 3 incl 2 gitaren nu voor €66,- bij de Media-Markt. De aanbieding is voor de 360, geen idee of ze die pack ook hebben voor andere systemen.
MM heeft deze pack voor andere systemen dus zou wel een mooie deal zijn voor degene die hem nog niet hebben. Mits de andere packs ook € 66 zijn natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosBonsio
hemiparo schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 17:13:
[...]

MM heeft deze pack voor andere systemen dus zou wel een mooie deal zijn voor degene die hem nog niet hebben. Mits de andere packs ook € 66 zijn natuurlijk!
Andere packs zijn ook 66 euro, ik wil alleen graag weten of er bij de ps3 versie 2 draadloze ''Les Paul'' gitaren bijzitten. Bij de xbox versie op de foto zie ik namelijk die witte gitaar en die is volgens mij niet draadloos...
Iemand die toevallig bij de MM is geweest of er toevallig toch naartoe gaat en even voor mij kan kijken? (Bij mij in de stad is er geen MM...)

[ Voor 10% gewijzigd door JosBonsio op 20-01-2009 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:36
okee, Dan ga ik eens zoeken naar een Gitaar van Guitar hero 2. Maakt het nog uit van welke console dat is? Ik neem aan dat het allemaal USB is dan?

2e hands zullen er nog wel wat staan.. Die van de PS2 zou dan ook moeten werken?

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:26

Bergie

Lekker belangrijk...

budi schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:06:
[...]

PS3 Guitar Hero werkt via 2.4 Ghz band, daarom stoort het soms ook als je veel WiFi netwerk en in de omgeving hebt. De Sixaxis controller werkt wel via soort van bluetooth, maar dat weet ik niet zeker.
Bluetooth zit toch ook in de 2.4GHz band? Maar maakt die gitaren ook gebruik van het bluetooth protocol?

Ik vind het wel erg irritant trouwens; voor die gitaren een aparte USB ontvanger; voor Buzz heb je weer een USB ontvanger nodig. Waarom kunnen ze geen gebruik maken van de interne ontvanger van de PS3 zelf? Of is die alleen voor producten van Sony zelf beschikbaar?

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Bergie schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 09:27:
[...]
Of is die alleen voor producten van Sony zelf beschikbaar?
Ja, Sony heeft zichzelf het alleenrecht op die verbindingsmogelijkheid gegeven. 3rd party controllers werken ook met een aparte ontvanger. Wel slim om te zorgen dat alleen de Sony controllers worden verkocht. Op hetzelfde moment frustrerend vanwege Guitar Hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-01 17:55
Sluuz schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 10:13:
[...]

Ja, Sony heeft zichzelf het alleenrecht op die verbindingsmogelijkheid gegeven. 3rd party controllers werken ook met een aparte ontvanger. Wel slim om te zorgen dat alleen de Sony controllers worden verkocht. Op hetzelfde moment frustrerend vanwege Guitar Hero.
mijn ervaring is dat originele controllers vaak toch veel fijner zijn dan 3rd party spul, maar voor guitar hero is het gewoon vervelend ja...heb je dan maar 1 ontvanger nodig voor 2 gitaren neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
stefan_el schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 15:49:
[...]

mijn ervaring is dat originele controllers vaak toch veel fijner zijn dan 3rd party spul, maar voor guitar hero is het gewoon vervelend ja...heb je dan maar 1 ontvanger nodig voor 2 gitaren neem ik aan?
Nee, je krijgt dus ook per instrument een dongle voor in je USB poort. Volgens mij heb je dus ook een usb hub nodig als je met World Tour een full band wilt kunnen spelen, maar die heb ik niet voor de PS3 dus dat weet ik niet 100% zeker. Ik ben namelijk bij de overgang van Guitar Hero 3 naar World Tour overgegaan van PS3 naar Xbox360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Weet iemand al of er Mod Tools zijn voor Guitar hero III ? Ik zou graag wat dingen aanpassen, maar ik zit vast op de .xen extensie. Volgens Google kom ik er niet uit :p

Iemand die het gelukt is? (tgaat niet over custom liedjes want dat weet ik wel ;) ). Maar het bijv. aanpassen van de models, achtergrondjes e.d. :)

Ik neem aan dat ik dit mag vragen toch? (mods)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:38
Ik ben van plan de ps3 versie te kopen. Alleen nu vraag ik mij af of er ook rustigere nummers in voorkomen maar wel met genoeg noten. Dus zoiets als Bruce springsteen of Jack Johnson. Zou iemand mij dat kunnen vertellen? zo ja dan ben ik verkocht en gh3 ook :9
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste