[BBG] High-end gamesysteem mei 2008

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 19:10:
Waarom niet? Het is overbodig. Verder is alle slots gevuld vaker nadelig dan voordelig.
Meer dan 4 gbyte is nu misschien niet nodig, maar je doet toch wel 2 of 3 jaar met zo'n systeem. Sommige mensen in ieder geval. En dan is meer dan 4 gbyte waarschijnlijk wel nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah en je kan later niet upgraden naar meer omdat?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 21:23:
Jah en je kan later niet upgraden naar meer omdat?!?
40 euro besparen om een/twee jaar later nog 4 gbyte extra te kopen? Nee, dank je.

Helaas zijn 4 gbyte modules nog nauwelijks te vinde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een beetje hardcore gamer bent dan word je systeem toch eerder vervangen. Verder staat het jouw zelf vrij om het bbg ontwerp aan te passen aan jouw specefieke eisen. Gezien het nu niet nodig is, is het voor de BBG ook niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-04 17:03

bbr

Silence is but another sound

Maargoed, hoe kom je er achter hoeveel Watts je voeding nodig heeft?
De BBG geeft aan dat 600W ruimschoots genoeg zou moeten zijn. Zou je dan niet net zo goed een 500W er in kunnen hangen? Of hoeveel zou je nodig hebben voor een 2e video kaart.
In een mini stop je immers ook geen ferarri motor. (Stoer als dat het mag zijn)

De CPU geeft aan 65W te zijn op de specs pagina, maar ik kan deze info helaas niet terug vinden op andere onderdelen. De RadeonX2 zal duidelijk niet al te zuinig zijn.

Listen to the voices in your head.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
http://www.extreme.outervision.com/PSUEngine 600W lijkt mij wel het minimum voor deze config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr

bbr

Handige link.
Ik kom daarmee op 585W met wat ik schat als de basis configuratie onder 100% load met SLI actief.

Als je een beetje zou willen uitbreiden met externe devices zou 650-700W waarschijnlijk niet misplaatst zijn dus. Mits ik alles goed heb aan gezet op die site...

[ Voor 8% gewijzigd door bbr op 16-05-2008 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Met mijn systeem kom ik ook op 293 W uit, terwijl ik op m'n stekkerdoos met die PC, de audioset, 22" monitor en een swtich nooit boven de 250 uit ben gekomen, zelfs niet tijdens het gamen. Het systeem zelf gebruikt zo'n 190 W.. Omdat daar de voeding al bij zit is dat 190 * 0,8 = 150 W. Leuke calculator dan :P

Hoe je erachter komt wat een systeem nodig heeft? Tja, voor elk onderdeel staat een bepaald vermogen, en daarmee kun je een goede schatting maken. Dit systeem zou het echt wel op de 600W moeten trekken, maar om nu vijf euro uit te sparen en de gok van 500W te nemen, met sowieso al een kleinere upgrade-marge? Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 15:22
Ik ben ook een systeem aan het samenstellen. Alleen het probleem is (zoals ook al door anderen hier aangegeven) dat de GigaByte GA-EX38-DS5 niet zo goed beschikbaar is in de verschillende webwinkels. Nu vroeg ik me af of jullie misschien een alternatief voor dit moederbord weten die ook "beschikt over twee pci-e-lanes die de volledige x16-bandbreedte tot hun beschikking hebben, waardoor eventueel Crossfire of CrossfireX mogelijk wordt" en toch wel redelijk beschikbaar is (en compitable met de Sapphire Radeon HD 3870 X2)? Is bijvoorbeeld de Asus P5E3 (WS PRO X38⁄ICHR9) een redelijk alternatief vinden jullie?

[ Voor 8% gewijzigd door Bernaar op 18-05-2008 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-10 09:45
Is het niet wat om te kiezen voor de EX38-DS4? Deze heeft al ondersteuning voor 1600 FSB, er zitten wat meer USB aansluitingen op, er is ondersteuning voor PC9500 geheugen ( MB in de BBG heeft ondersteuning tot PC6400) en is bovendien een paar tientjes goedkoper?

Is er trouwens iets te vinden over de naamstrategie van Gigabyte moederborden?

[ Voor 4% gewijzigd door Tweakod3x op 19-05-2008 11:59 ]

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrBuggyB
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-10 22:14
Is dit systeem compatible met een 64 bits OS? (de check van MS is offline, dus kan het niet checken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
BrBuggyB schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 09:27:
Is dit systeem compatible met een 64 bits OS? (de check van MS is offline, dus kan het niet checken)
Ze adviseren een 64 bits OS bij de omschrijving van het geheugen dus dat lijkt me wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Bernaar schreef op zondag 18 mei 2008 @ 18:43:
Ik ben ook een systeem aan het samenstellen. Alleen het probleem is (zoals ook al door anderen hier aangegeven) dat de GigaByte GA-EX38-DS5 niet zo goed beschikbaar is in de verschillende webwinkels. Nu vroeg ik me af of jullie misschien een alternatief voor dit moederbord weten die ook "beschikt over twee pci-e-lanes die de volledige x16-bandbreedte tot hun beschikking hebben, waardoor eventueel Crossfire of CrossfireX mogelijk wordt" en toch wel redelijk beschikbaar is (en compitable met de Sapphire Radeon HD 3870 X2)? Is bijvoorbeeld de Asus P5E3 (WS PRO X38⁄ICHR9) een redelijk alternatief vinden jullie?
Mooie bak inderdaad, volgens gigabyte is de EX38-DS5 inmiddels ook al weer end-of-life. De DS4 is er nog wel, niet erg veel verschil dus dat zou mijn keus worden. De asus P5E3 is een DDR3 based bord, dus dan zou je ook weer DDR3 geheugen moeten gaan nemen.... Misschien een leuke optie voor de volgende BBG, DDR3 geheugen is qua prijs al zeer interessant aan het worden. (2GB DDR3-1333 ~ 100 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
Is er al een opvolger van die DS5? Of willen ze dan iedereen toch aan die X48 borden hebben?

Met andere woorden: Wat is handig om nu aan te schaffen ipv die DS5 uit de BBG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

waarom neem je eigelijk een samsung spinpoint terwijl er net een nieuwe van Western Digital van de band loopt de Velocyraptor. maar dan enkel voor de bootfiles ;)

http://www.westerndigital...p?driveid=459&language=en

edit: wordt ook en pak minder warm dan de samsung spinpoint ;)
http://www.tomshardware.c...VelociRaptor,1914-13.html

[ Voor 22% gewijzigd door pm1 op 21-05-2008 10:26 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pm1 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 10:22:
waarom neem je eigelijk een samsung spinpoint terwijl er net een nieuwe van Western Digital van de band loopt de Velocyraptor. maar dan enkel voor de bootfiles ;)

http://www.westerndigital...p?driveid=459&language=en

edit: wordt ook en pak minder warm dan de samsung spinpoint ;)
http://www.tomshardware.c...VelociRaptor,1914-13.html
Als je het topic zou door lezen, zou je weten waarom
Tweakod3x schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:21:
Is er al een opvolger van die DS5? Of willen ze dan iedereen toch aan die X48 borden hebben?

Met andere woorden: Wat is handig om nu aan te schaffen ipv die DS5 uit de BBG?
Ik denk dat er over gegaan moet worden naar de X48 borden en mischien voor een deel ook de nieuwe P45 borden. Alleen kan je beter de X48-DS5 nog ff links laten liggen en de DQ6 er voor in de plaats nemen, gezien die vaak maar een paar tientjes duurder is. De X48-DS4 is nu ongeveer gelijk geprijst aan de X38-DS5.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2008 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:06

NoTimeRemains

I know

als ik nu voor een nvidia SLI opstelling zou willlen bij dit systeem dan neem ik aan dat ik een andere moederbord nodig heb. in dezelfde prijs categorie als het bovenstaande bord welke zou ik dan moeten gebruiken?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
In ieder geval eentje met een Nforce chipset .. Kijk eens op de site van Bijv. Salland, daar kun je borden zoeken op basis van het type chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Pricewatch kan dat ook hoor en dan heb je ook nog een wat groter aanbod. In sommige catagoriën zijn de details nog niet helemaal op orde, maar bij een veel bekeken catagorie als de moederborden is dat geen probleem.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
dominator schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 18:48:
[...]

Mooie bak inderdaad, volgens gigabyte is de EX38-DS5 inmiddels ook al weer end-of-life. De DS4 is er nog wel, niet erg veel verschil dus dat zou mijn keus worden. De asus P5E3 is een DDR3 based bord, dus dan zou je ook weer DDR3 geheugen moeten gaan nemen.... Misschien een leuke optie voor de volgende BBG, DDR3 geheugen is qua prijs al zeer interessant aan het worden. (2GB DDR3-1333 ~ 100 euro)
Ik vraag me af of 2GB DDR3 sneller is dan 4GB DDR2?

Ik zal me met deze uitspraak wel op glad ijs begeven, maar mijn intuïtie en de dingen die ik gelezen heb over Vista (er vanuit gaande dat je Vista wil gaan draaien op je nieuwe PC) zegt dat deze OS het liefst meer wil dan 2GB. Ook een beetje met het oog gericht op de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
Wat is de verwachting voor de BBG van juli? Blijven we bij de X38\X48 chipset of gaan we iets heel anders doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07 13:15
Bernaar schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 00:52:
[...]

Ik zal me met deze uitspraak wel op glad ijs begeven, maar mijn intuïtie en de dingen die ik gelezen heb over Vista (er vanuit gaande dat je Vista wil gaan draaien op je nieuwe PC) zegt dat deze OS het liefst meer wil dan 2GB. Ook een beetje met het oog gericht op de toekomst.
Dat hangt natuurlijk af van de situatie. Soms zal het ene beter werken, soms het andere. Maar uiteindenlijk zou ik liever 4GB DDR2 erin hebben zitten. Ik denk ook niet dat dominator omdat ie de prijs per 2GB geeft meteen ook bedoelt dat we er maar 2 GB in moeten zetten. 4GB DDR3 is inderdaad wel een interessante optie voor de komende BBGs.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Bernaar schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 00:52:
[...]

DDR3 zal sneller zijn, al is dat marginaal en mijn inziens amper(niet) de moeite waard. Wel zal je 2GB sneller "vol" zijn dan 4 GB , dus als je vaak boven de 2GB gebruikt met je pc, zal de 4GB pc sneller zijn.

Verder: waarom 600watt als jet met 500 ook kan ?

Simpel; je wil niet constant tegen het max. vermogen van de voeding aanhikken; dat is niet bevordelijk. Zo rond de 70 a 80% is optimaal.

Een enkele RAID-0 opstelling is amper lucratief; met 2 losse disken heb je nog meer voordelen, behalve het theoretisch max. haalbare througput. En die zijn veel lucratiever, bovendien is het veiliger.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
Maar zijn er al mensen die een alternatief moederbord hebben gevonden die minstens net zo goed is als degene voorgesteld in de BBG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07 13:15
Bernaar schreef op maandag 26 mei 2008 @ 20:58:
Maar zijn er al mensen die een alternatief moederbord hebben gevonden die minstens net zo goed is als degene voorgesteld in de BBG?
The DS4 and DS5 are virtually the same board. The two biggest differences is the DS4 does not support the extra 2 SATA ports from the JMicron controller, and the northbridge cooling solution. The only other difference, though minor, is the DS5 uses a different revision of the gigabit LAN controller. Other than that, they are the same boards.
Bron: http://forums.anandtech.c...catid=29&threadid=2164686

De DS4 lijkt me een goed alternatief. Mocht die niet aan je eisen voldoen, kan je nog altijd een andere uit dit rijtje zoeken: klik

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
of je kunt voor de P5E3 gaan, mocht Asus je beter liggen.

Gigabyte bordjes zijn wel wat koeler en schijnen beter te klokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Bernaar schreef op maandag 26 mei 2008 @ 20:58:
Ja. Zelf vind ik dit een beter plankje;

productreview: DFI Lanparty LT X38-T2R review door Madrox

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
MuisM4t schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 10:46:
of je kunt voor de P5E3 gaan, mocht Asus je beter liggen.

Gigabyte bordjes zijn wel wat koeler en schijnen beter te klokken.
Klopt het dat het enige voordeel van de P5E3 t.o.v. de P5E is dat het bordje DDR3 onderstend? Dan vind ik het trouwens alsnog raar dat de P5E3 goedkoper is dan de P5E, weet iemand waar dat aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brasher
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-10 21:45
Nu ben ik alsnog wel benieuwd waarom de Q9450 werd verkozen boven de Q6600. Er is dan wel uiteindelijk voor de E8400 gekozen, maar dat was niet het oorspronkelijke plan. De Q6600 is helemaal niet aan bod geweest, terwijl deze processor toch ruim 100 euro goedkoper is dan een Q9450.

Deze intresse is er deels ook door het feit dat ik binnenkort een nieuwe pc wil kopen en daarbij twijfel tussen een Q6600 en Q9450 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:36

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
De Q9450 is sneller, ook op dezelfde kloksnelheid scheelt het nog een beetje.
En zolang het budget het toelaat hoort hij dan dus in het High-End systeem.

Als je geen budget van 2000 euro hebt dan moet je zelf afwegen of je het verschil de meerprijs waard vindt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lil
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-01-2022

lil

Modbreak:CSL FAQ CSL Beleid en topicwaarschuwing :).

[ Voor 95% gewijzigd door Thandor op 06-06-2008 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer wordt de uiteindelijke configuratie van mij samengesteld? We zijn inmiddels al een eindje op weg in juni en ik hou het allemaal op bij aangezien ik zelf binnenkort graag een nieuwe pc zou willen kopen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Laatst online: 08-10 12:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

mij=mei?

reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2008

Over een week of twee zal de juni BBG wel weer opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr

bbr

Voor de headset wil ik toch wel deze jongens aanraden alvast :
* pricewatch: Plantronics .Audio 770
* pricewatch: Sennheiser PC 350

Ze zijn wel aan de prijs echter.
Plantronics kan je het beste uit Duitsland laten importeren. (scheelt 9 euro).
Maar de sennheiser en de razer schijnen de enigste 2 met echt 3D geluid te zijn, en dan ook meteen 3x zo duur.

Edit: Flink wat alternative links ge-add. Dat zou de prijs iets moeten drukken.
Veel slechte reviews over de razer's bouwkwaliteit.

pricewatch: Turtle Beach Ear Force HPA2
Ziet er niet verkeerd uit.

[ Voor 81% gewijzigd door bbr op 12-06-2008 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corkscrew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-02-2024
Verwachten jullie dat de configuratie voor de BBG van juli erg zal veranderen (socket e.d.)? wil binnenkort eens een nieuwe gaming pc kopen, na 4 jaar geleden ook heel wat spullen uit de BBG te hebben geplukt. Ben dan wel weer zo iemand die voor dat beetje extra wel wat meer wil neertellen (goede koptelefoon bijv.), maar als de config niet zoveel zal veranderen ga ik toch maar alvast bestellen ivm levertijden... (Q9450 levering is wel stukken beter geworden inmiddels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Kwa vernieuwing is er naar mijn idee weinig gebeurd in deze twee maanden, dus dan is het de vraag hoeveel de prijzen zijn gezakt en hoeveel ruimte er dus in het budget is gekomen. Kun je zelf eenvoudig nagaan natuurlijk.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Laatst online: 04:24
Modbreak:Iets met CSL FAQ, CSL Beleid, topicwaarschuwing en een paar replies hierboven.

[ Voor 98% gewijzigd door Thandor op 13-06-2008 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr

bbr

Geen gaming systeem geplanned voor juli?
Zou toch wel jammer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
bbr schreef op maandag 23 juni 2008 @ 11:46:
Geen gaming systeem geplanned voor juli?
Zou toch wel jammer zijn.
idd.. :'(

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Laatst online: 08-10 12:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Er is altijd een gamerig, dus die zal deze week ook wel komen. Misschien wordt er even gewacht tot de launch van de GTX260 en de HD4870?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:19
Uiteraard is het gamesysteem wel van de partij, maar zoals gewoonlijk heb ik niet alle tijd van de wereld, dus komt ie iets later.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr

bbr

OK dan! ^.^

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Dit topic is niet in het leven gebracht voor 'welke moet ik nemen?'-vragen (zie Zie CSL Beleid#welke) maar is ontworpen om de BBG van deze maand ter discussie te stellen.