[Multiplatform] Grand Theft Auto IV - deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 101.649 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
TheZeroorez schreef op zondag 27 april 2008 @ 11:09:
[...]

Nee. Nergens op GoT is het de bedoeling om over levertijden te posten, aangezien het binnen enkele uren alweer zinloze data is. IRC is een leuke plaats misschien, maar het forum zeker niet.
offtopic:
Jij hebt hier blijkbaar een andere mening over dan de mods van onder andere het Dell levertijden topic en het Apple Levertijden topic - deel 4.

Ok, ik begrijp dat ik de enige ben die helemaal flauw word van de "ik heb hem bij X in stad A gehaald", "ik heb hem bij Y in dorp B zien liggen!" en "ik ga dinsdag direct naar de Z in stad C, die gaat al om U uur open!" postings in dit topic.

Ik snap dat het voor sommig mensen interessante info is, daarom leek het me handiger die info te verzamelen in een apart topic.

Maar voor de geinteresseerden: ik heb mijn versie van GTA IV al heel lang geleden bij Play.com besteld. Uiteindelijk is 23 april het geld van mijn creditcard afgeschreven en volgens de order status pagina is het spel ook op die dag verstuurd... Ik heb er goede hoop op dat ik dinsdag kan spelen :)

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank J. schreef op zondag 27 april 2008 @ 11:10:
[...]
Leuke berichten ik heb hem orgineel gekocht met wat foto's van de game e.d. horen hier wel gewoon thuis. Zelfde als aanbiedingen en openingstijden van shops met nachtelijke releases. Het is misschien tot dinsdag totaal een half topic met "onzin" maar om daar nou een apart topic over te openen of de berichten te verbieden is ook zo overbodig imo. Het blijft wel een forum waar gepost mag worden :)
denk dat wij de openingstijden van shops met een nachtelijke release ook wel kunnen raden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Voor diegenen die erachter willen komen welke DVD drive ze in de XboX 360 hebben:
Deze pagina geeft een duidelijk overzicht met mogelijke drives.

* Sjaak_Trekhaak heeft een Hitachi en maakt zich geen zorgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
@armada: Interessant doen op een beyond3d forum betekent nog niet dat je er veel vanaf weet. :+ Veel van die mensen doen net alsof games maken iets unieks is binnen de software development wereld, maar dat is niet zo: het is gewoon database oriented development en ze tekenen alleen andere schermpjes dan bij een business applicatie.

Stel je hebt 10 miljoen records in je database (en dat is echt niet iets zeldzaams). En jij wilt daar efficient mee omgaan in je applicatie. Dan moet je ook goed nadenken wat de gebruiker gaat doen, en hoe dat efficient te doen. Iedere keer 10 miljoen records gaan lezen wordt wat traag denk ik ;)

Zo is het ook met games: welke polys zijn zichtbaar? gewoon een database query, alleen is de database een scene graph en niet 'oracle', maar per saldo is het hetzelfde. Wat voor textures hebben die nodig? Staan die in memory? Als de player door de wereld beweegt, wanneer moet ik wat inladen zodat ik geen popping zie? Bij lineaire games kun je dat pre-calcen en dat zie je bv bij uncharted: wanneer de player een rustig stukje nadert zie je de game textures cachen op de hdd. Bij een free roaming game is dat lastiger, je moet dan verder vooruit kijken (niet in tijd, maar op welke plekken de player allemaal terecht kan). Dat is gewoon nadenken over data en datastructuren, en echt niet iets bezopen moeilijks. Bij de PS3 heb je bv minder texture memory, maar wel weer meer erg snel memory. Je kunt dus veel data gepacked inladen en unpacken on the fly. Bij de xbox is dat wat lastiger maar heb je weer meer texture memory. Echter het laden van de textures is weer lastiger want je moet er vanuit gaan dat de bron een dvd is.

Maar per saldo komt het er gewoon op neer: ik heb een scene met n polys en m textures. Ik plemp de player op positie x,y en de camera wijst naar a, b, c: welke handel zie ik dan? Dat te bepalen is de essentie waar het om gaat initieel. Dat probleem is jarengeleden al opgelost dus dat is de moeilijkheid niet. Daarna gaan dingen in de scene bewegen plus de camera beweegt (met de player). Je stelt dan dezelfde vraag. Echter kun je dit optimaliseren omdat je het verschil weet tussen startpunt en huidig punt, plus heb je bepaalde shortcuts tot je beschikking: de scene qua data verandert niet totdat de camera een hoek omgaat bv. of een ander deel van de totale scene ingaat (omdat de complete wereld niet in-memory zit).

Ik zie dan wel degelijk voordelen voor een hdd tov een dvd drive: je hebt je dat sneller. Dit houdt dus in dat je minder hoeft de laden vooraf om de tijd te overbruggen totdat je de totale data hebt ingeladen die je nodig hebt. Rockstar kreeg overigens al voor elkaar op een 32MB machine met een slome dvd drive genaamd PS2 dat het allemaal vloeiend liep. De datasets zijn groter geworden, maar per saldo IMHO zijn de grenzen ook navenant opgeschoven dus per saldo maakt het allemaal niet zoveel uit.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Herko_ter_Horst schreef op zondag 27 april 2008 @ 11:34:
[...]

offtopic:
Jij hebt hier blijkbaar een andere mening over dan de mods van onder andere het Dell levertijden topic en het Apple Levertijden topic - deel 4.
Er zit een enorm verschil tussen een structureel leveringstopic en een leveringstopic over iets wat over twee dagen nog gereleased moet worden, en volgens de geruchten snel uitverkocht zal zijn.

Als je er nog over verder wilt kun je dat via DM oid doen, niet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GameSpot heeft "Trailer 5" van GTA IV op hun website staan, althans zij noemen het zo, het zou ook een TV spot kunnen zijn. Bevat nieuwe beelden (geen spoilers).

http://uk.gamespot.com/vi...uto-iv-official-trailer-5

Het gaat dus om de video na de GTA IV commercial die voor de trailer zit :P

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2008 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
EfBe schreef op zondag 27 april 2008 @ 11:47:
@armada: Interessant doen op een beyond3d forum betekent nog niet dat je er veel vanaf weet. :+ Veel van die mensen doen net alsof games maken iets unieks is binnen de software development wereld, maar dat is niet zo: het is gewoon database oriented development en ze tekenen alleen andere schermpjes dan bij een business applicatie.
Grappigste opmerking die ik in tijden gehoord heb. Ja, HEEL GLOBAAL accesst elk programma data en voert het berekeningen uit om iets op een output device te kunnen tonen, maar daarmee heb je de overeenkomst tussen een formulier-gebaseerd business progje en een spel ook wel gehad. Da's net hetzelfde als zeggen dat elke programmeertaal die turing complete is bijna hetzelfde is om mee te werken.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:58
Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 12:38:
GameSpot heeft "Trailer 5" van GTA IV op hun website staan, althans zij noemen het zo, het zou ook een TV spot kunnen zijn. Bevat nieuwe beelden (geen spoilers).

http://uk.gamespot.com/vi...uto-iv-official-trailer-5

Het gaat dus om de video na de GTA IV commercial die voor de trailer zit :P
Het is gewoon een TV-spot. Snap dat mensen het verschil tussen een trailer en een reclame niet kunnen herkennen :S ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:23

Armada

-Wat wil je weten?-

Stel je hebt 10 miljoen records in je database (en dat is echt niet iets zeldzaams). En jij wilt daar efficient mee omgaan in je applicatie. Dan moet je ook goed nadenken wat de gebruiker gaat doen, en hoe dat efficient te doen. Iedere keer 10 miljoen records gaan lezen wordt wat traag denk ik ;)

Zo is het ook met games: welke polys zijn zichtbaar? gewoon een database query, alleen is de database een scene graph en niet 'oracle', maar per saldo is het hetzelfde. Wat voor textures hebben die nodig? Staan die in memory? Als de player door de wereld beweegt, wanneer moet ik wat inladen zodat ik geen popping zie? Bij lineaire games kun je dat pre-calcen en dat zie je bv bij uncharted: wanneer de player een rustig stukje nadert zie je de game textures cachen op de hdd. Bij een free roaming game is dat lastiger, je moet dan verder vooruit kijken (niet in tijd, maar op welke plekken de player allemaal terecht kan). Dat is gewoon nadenken over data en datastructuren, en echt niet iets bezopen moeilijks. Bij de PS3 heb je bv minder texture memory, maar wel weer meer erg snel memory. Je kunt dus veel data gepacked inladen en unpacken on the fly. Bij de xbox is dat wat lastiger maar heb je weer meer texture memory. Echter het laden van de textures is weer lastiger want je moet er vanuit gaan dat de bron een dvd is.

Maar per saldo komt het er gewoon op neer: ik heb een scene met n polys en m textures. Ik plemp de player op positie x,y en de camera wijst naar a, b, c: welke handel zie ik dan? Dat te bepalen is de essentie waar het om gaat initieel. Dat probleem is jarengeleden al opgelost dus dat is de moeilijkheid niet. Daarna gaan dingen in de scene bewegen plus de camera beweegt (met de player). Je stelt dan dezelfde vraag. Echter kun je dit optimaliseren omdat je het verschil weet tussen startpunt en huidig punt, plus heb je bepaalde shortcuts tot je beschikking: de scene qua data verandert niet totdat de camera een hoek omgaat bv. of een ander deel van de totale scene ingaat (omdat de complete wereld niet in-memory zit).

Ik zie dan wel degelijk voordelen voor een hdd tov een dvd drive: je hebt je dat sneller. Dit houdt dus in dat je minder hoeft de laden vooraf om de tijd te overbruggen totdat je de totale data hebt ingeladen die je nodig hebt. Rockstar kreeg overigens al voor elkaar op een 32MB machine met een slome dvd drive genaamd PS2 dat het allemaal vloeiend liep. De datasets zijn groter geworden, maar per saldo IMHO zijn de grenzen ook navenant opgeschoven dus per saldo maakt het allemaal niet zoveel uit.
Helemaal met je eens. Ik heb geen idee in hoeverre mensen op dat forum alleen interessant zitten te doen. Ik weet wel dat er regelmatig ontwikkelaars op dat forum komen om ook hun reactie op de zaken te geven. Wanneer moderators hun mening hierover geven, dan hecht ik er altijd wel wat meer waarde aan.

Ik begrijp wel de basisconcepten zoals de 'bubble' waarin iemand zich bevindt met dit soort spellen, de occlusion en model- en MIPmappingveranderingen die plaats moeten vinden om de zaken te laten draaien met de beperkte resources die consoles hebben.

En van daaruit vind ik het wel interessant dat zowel DVD als HDD niet de bandbreedte hebben om de wereld op tijd van de disc af te halen (zelfs met optimalisaties) en moet daar een voorspelling gedaan worden om de data al paraat te hebben, ik had eerlijk gezegd verwacht dat HDD hier wel de bandbreedte voor zou hebben. Het staat buiten kijf dat HDD de data veel eerder paraat zal hebben dan DVD en ik kan me voorstellen dat op de PS3 er twee stadia in de pre-fetch zijn, waarbij de blu-ray constant de harddisk op gefetched worden en van daaruit weer main mem in. Dus als het voorspellingsalgoritme het fout heeft, dan zal de PS3 daar altijd sneller van bijkomen (als GTA4 niet cached op de HDD in de 360 versie, waar het op lijkt, vind ik dat absoluut een grote fout). De interessante vraag die daar echter bij komt kijken is, in hoeverre zou je het niet in beide versies even erg moeten merken wanneer de fout ontstaat? Dat bosje krijgt sneller de details teruggeplaatst bij de PS3, maar niettemin, er zou in beide versies een reparatie plaatsvinden moeten plaatsvinden.

[add] Nog een ander iets dat me te binnenschoot: ik kreeg hier even het gevoel van Burnout Paradise. Tot ongeveer een paar weken na de release was ik nog steeds in de veronderstelling dat de PS3 versie van dit spel beter was (minder framedrops). Een vriend (die nota bene alleen een PS3 bezit) wees me echter op vergelijkingen van andere reviews waarbij dit juist tegengesproken werd en dat beide versies even goed werkten of juist weer de 360 beter. En hoe krijg je dit goed vergeleken met dit soort spellen? Ik denk dat hier de spreekwoordelijk zoutkorrels weer bij genomen moeten worden.
(...alhoewel ik me afvraag waar de performancedrops van oudere 360s bij Bully vandaan kwamen en of dit invloed heeft op andere spellen, waardoor de reviewer wellicht een verkeerd, of zijn minst alleen voor oudere 360s geldend, beeld heeft gekregen...)

[ Voor 8% gewijzigd door Armada op 27-04-2008 13:34 ]

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
Domus schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 19:12:
[mbr]*knip*[/]

[...]

Mediamarkten zijn ook om 24:00 open en pre-order is niet nodig.
zijn dat nou alle media markten? want ik kan er niks over vinden op www.mediamarkt.nl

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:18

nFo

Is er al een GTA 4 guide op het internet ?

spoiler:
Ik had een vraagje over de missie; The Holland Play
Waarbij moet kiezen wie je killed, Playboy X of Dwayne ?
Ik Niko dus, :P heb Dwayne maar gekilled, bijde eerst even opgebeld. ;)

Maakt het nog veel uit ? :?

[ Voor 9% gewijzigd door nFo op 27-04-2008 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ckeD
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

nFo schreef op zondag 27 april 2008 @ 13:37:

spoiler:

Dude kan je spoilers gebruiken?
Damnit..

[ Voor 8% gewijzigd door W1ckeD op 27-04-2008 13:42 ]

Life is complicated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarknessAwaits
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-01 12:41

...

Ik zou het fijn vinden als je zulke dingen in een <spoiler> zet...

[ Voor 26% gewijzigd door DarknessAwaits op 27-04-2008 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:23

Armada

-Wat wil je weten?-

Ik dacht dat iemand nog een vergelijking zou maken tussen draaien op de 360 zonder en met HDD. is het nog mogelijk dat iemand dat doet? Ik ben namelijk nog steeds benieuwd of er wel van cache mogelijkheden op de HDD gebruik wordt gemaakt, omdat de meest spellen dat niet doen ( zoals bijvoorbeeld alle spellen obv Unreal 3 engine).

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 20:56
rippance schreef op zondag 27 april 2008 @ 11:46:
Voor diegenen die erachter willen komen welke DVD drive ze in de XboX 360 hebben:
Deze pagina geeft een duidelijk overzicht met mogelijke drives.

* arjen9551 heeft een Hitachi en maakt zich geen zorgen :+
Heb ik iets gemist? Is de ene drive beter dan de ander? Ik heb een Benq iig.

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

DarknessAwaits schreef op zondag 27 april 2008 @ 13:43:
[...]

Ik zou het fijn vinden als je zulke dingen in een <spoiler> zet...
W1ckeD schreef op zondag 27 april 2008 @ 13:42:
[...]

Dude kan je spoilers gebruiken?
Damnit..
Sorry ff vergeten. 7(8)7

[ Voor 28% gewijzigd door nFo op 27-04-2008 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het hele 'hij doet het op sommige spelers slechter' verhaal is gebaseerd op ervaringen met rewritable media (= slechter van kwaliteit) met een onofficiële warez release. Dat maakt het een niet gewenst onderwerp hier en gewoon een kwestie van afwachten.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2008 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
brama schreef op zondag 27 april 2008 @ 13:07:
[...]
Grappigste opmerking die ik in tijden gehoord heb. Ja, HEEL GLOBAAL accesst elk programma data en voert het berekeningen uit om iets op een output device te kunnen tonen, maar daarmee heb je de overeenkomst tussen een formulier-gebaseerd business progje en een spel ook wel gehad. Da's net hetzelfde als zeggen dat elke programmeertaal die turing complete is bijna hetzelfde is om mee te werken.
Maak maar eens een scene graph en render pipeline, het komt echt op hetzelfde neer, welke data is beschikbaar voor verdere processing. Maar goed, offtopic :)

[ Voor 3% gewijzigd door EfBe op 27-04-2008 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

spoiler:

Spoiler graag.. Niet iedereen speelt met een cracked versie of heeft toegang tot de distibutie/pers kanalen. Spoiler tags maak je met [spoiler] [ /spoiler] :)

Edit: fixed

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het bekend of je je wapens houdt als je bijvoorbeeld dood gaat of opgepakt wordt door de politie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51

8)7 is mijn eerste reactie. Qua software ontwikkeling noem je twee uitersten, een game en een database applicatie. (Ontwikkelaars visie) Tuurlijk komt het uitendelijk neer op een zorgvuldige keuze van je datastructuren en algoritmes, maar eej dat geldt toch altijd? In de kern beschrijf je hier het concept software ontwikkeling. Ik maak op het moment een skinning library voor .NET, dat komt uiteindelijk neer op het calculeren van posities, x,y plaatsen van objecten etc.
Qua wiskunde is een game ontwikkelen vele malen moeilijker dan het maken van een database applicatie. Een db applicatie vereist weer heel andere inzichten en technieken. Bijvoorbeeld het vertalen van een praktijk situatie naar een db model. etc. Appels en peren zijn ook beide fruit, maar toch elk heel anders van smaak.

[ Voor 5% gewijzigd door HawVer op 27-04-2008 15:54 ]

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jokuh
  • Laatst online: 14:24
Ziet er echt goed uit deze game in die IGN review... Beter dan verwacht.

Heeft iemand al iets gehoord over over de PC release?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Laatst online: 10-09 15:53
Er is nog niks bekend over een pc release, maar gezien de pc het platform is waarop de GTA-reeks begon, is een pc-versie wel te verwachten. Het zou voor veel ontevreden fans zorgen als er geen PC-versie zou komen. Bij het vorige deel (GTA San Andreas) zat er ongeveer 9 maand tussen de release op de PS2 en die op de PC. Het zal dit keer wel minstens zo lang duren. Maar dat ie komt lijkt me wel waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
HawVer schreef op zondag 27 april 2008 @ 15:50:
[...]
8)7 is mijn eerste reactie. Qua software ontwikkeling noem je twee uitersten, een game en een database applicatie. (Ontwikkelaars visie) Tuurlijk komt het uitendelijk neer op een zorgvuldige keuze van je datastructuren en algoritmes, maar eej dat geldt toch altijd? In de kern beschrijf je hier het concept software ontwikkeling. Ik maak op het moment een skinning library voor .NET, dat komt uiteindelijk neer op het calculeren van posities, x,y plaatsen van objecten etc.
Qua wiskunde is een game ontwikkelen vele malen moeilijker dan het maken van een database applicatie. Een db applicatie vereist weer heel andere inzichten en technieken. Bijvoorbeeld het vertalen van een praktijk situatie naar een db model. etc. Appels en peren zijn ook beide fruit, maar toch elk heel anders van smaak.
Tja, het wordt voor mensen die niet met grote datastreams werken vaak voor debiel versleten, maar het is echt gortdroog gezien hetzelfde: de bottleneck zit hem grotendeels in het verkrijgen van een view op de inmense dataset waar je mee werkt en daarna ga je met de data in die view (niet een database view, maar een projectie ervan) bewerkingen uitvoeren. Order entry screens... nee idd niet hetzelfde. Echter, als jij een game wereld hebt ala GTA, met zoveel verschillende elements erin, en je wilt daar met een camera naar kijken, ga jij dan de elements in die wereld als losse elements zien of ga jij per object specifiek uitprogrammeren hoe en wat? Ik denk toch echt het eerste. Het ironische is dat mensen die wat simpele 3d dingentjes programmeren graag games willen programmeren maar wanneer ze dan met een engine moeten werken of scenegraphs moeten gaan uitbreiden, ze ineens zo ver van de 'framebuffer' afstaan zeg maar dat de vergelijking met hoe je met datastreams omgaat in dataprocessing applicaties helemaal niet zo vergezocht lijkt.

Overigens is de wiskunde mbt databases iewat anders, maar veelal niet dermate veel simpeler. Anyway, ik probeerde alleen iets uit te leggen, dat dat dan voor debiel wordt versleten, tja...

Nog een leipe opmerking horen? Alle voorgaande GTA games waren gebouwd op renderware, van EA. Een externe engine. Deze GTA is op een eigen engine gebouwd. Wie zegt dat Rockstar bij machte is zo'n engine te bouwen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 20:30
geert1 schreef op zondag 27 april 2008 @ 16:18:
Er is nog niks bekend over een pc release, maar gezien de pc het platform is waarop de GTA-reeks begon, is een pc-versie wel te verwachten. Het zou voor veel ontevreden fans zorgen als er geen PC-versie zou komen. Bij het vorige deel (GTA San Andreas) zat er ongeveer 9 maand tussen de release op de PS2 en die op de PC. Het zal dit keer wel minstens zo lang duren. Maar dat ie komt lijkt me wel waarschijnlijk.
GTA 1 en 2 zijn tegelijk op de PC en op de PS uitgekomen dus hij begon niet op de PC, je kunt beter stellen dat elk deel (met uitzondering van de portable GTA's) tot nu toe ook op de PC is uitgekomen dus de kans groot is dat dit met GTAIV ook wel gaat gebeuren.

zelf denk ik dat het misschien wel meer dan een jaar gaat duren of dat ie misschien toch helemaal niet komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mediamarkt eindhoven 24:00 tot 1:00 staat in het krantje.... 50 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
EfBe schreef op zondag 27 april 2008 @ 16:34:
[...]
Tja, het wordt voor mensen die niet met grote datastreams werken vaak voor debiel versleten, maar het is echt gortdroog gezien hetzelfde: de bottleneck zit hem grotendeels in het verkrijgen van een view op de inmense dataset waar je mee werkt en daarna ga je met de data in die view (niet een database view, maar een projectie ervan) bewerkingen uitvoeren.
Zoals al eerder gezegd: zo kan je alles wat met software te maken heeft wel naar elkaar toe praten. Web search engine à la Google: precies hetzelfde. Ook grote datastromen, ook uitzoeken wat de gebruiker op een bepaald moment wil zien. Toch zijn de gebruikte technologieen en algoritmen totaal verschillend. Anders zouden wel SQL praten met de grafische kaart in plaats van OpenGL en zou Google wel een RDBMS achter z'n search engine hebben hangen in plaats van een Map-Reduce systeem.

Als jij de maker van een RDBMS systeem of een RDBMS toepassing een FPS of andere grafisch internsieve applicatie laat maken op basis van zijn/haar kennis over wat efficient is in een database krijg je gegarandeerd een niet-performante puinhoop.

Het maken van games is een serieus beroep, net als het maken van grote database-driven toepassingen. Dat er voor allebei software nodig is maakt het nog niet dezelfde tak van sport.

Of wil je zeggen dat alle hardlopers goede wielrenners zijn? Het is tenslotte allebei hetzelfde: zo efficient mogelijk je lichaamskracht omzetten in snelheid... (even om een mogelijk argument voor te zijn: natuurlijk heeft een getrainde hardloper een voorsprong op een niet getrainde wielrenner, maar laat de wereldkampioen 100 meter sprint maar eens tegen Theo Bos rijden).

[ Voor 16% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 27-04-2008 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:39
Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 16:41:
mediamarkt eindhoven 24:00 tot 1:00 staat in het krantje.... 50 euro...
50 euro is een mooie prijs ik hoop dat andere mediamarkte ook die aanbieding hebben. Maar dat zal wel niet anders hadden ze er wel mee geeadverteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:56

TMC

In Zoetermeer verkoopt de MM hem voor €44.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:40

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm terug op het topic, het verhaal ziet er extreem diep uit (als je de videos en stream online mag geloven). Heb bij een al gezien hoe alle hel losbreekt en..ah spoilers daar he! Deze game gaat dieper dan de vorige!

spoiler:
En het vrienden systeem is voor eens niet zo gebroken ;)
Okay je moet ze zo nu en dan bellen en uit gaan maar..
Oh en de politie, die kun je "makkelijker" ontlopen! In de oude GTA's kon je dan misschien wel sterren kwijtraken door gewoon te wachten maar in deze als je slim bent en sluip weggetjes neemt, in de gaten houdt WAAR de politie rijd en in welke richting kan je ze ontlopen/rijden! Goed spul!

Ook de humor :) Gewoon top, een paar dagen nog kan niet wachten! Hoop dat de post meewerkt met de feestdagen! Hell in een scene Nicko en je neef zitten in een kelder terwijl een nogal pissed off russische mafia baas eraan komt en als Nicko blijft super eerlijk maar..in die situatie is dat gewoon..humoristisch!

[ Voor 11% gewijzigd door swampy op 27-04-2008 18:07 ]

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

TMC schreef op zondag 27 april 2008 @ 17:08:
In Zoetermeer verkoopt de MM hem voor €44.
Heeft dit filaal ook een Midnight sale?

[CiP] Aqueum initium TJ09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:56

TMC

UgotHeinzzd schreef op zondag 27 april 2008 @ 17:22:
[...]

Heeft dit filaal ook een Midnight sale?
Volgens mij niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Modbreak:Zeg, dit is niet 'Het grote Mediamarkt topic - Deel 4' he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:36

RMX

Die Media Markt posts zijn inderdaad irritant, maar die lappen tekst over de vergelijking van een database met GTA kan allemaal wel stoer en intressant zijn, maar naar mijn weten NOG verder off-topic..

GTA IV krijgt gewoon echt veeeel 10-en dus nu al GOTY voor mij en velen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier http://lighteye.nl/gta-iv/beschikbaarheid/ een klein projectje gemaakt waar je winkels kunt toevoegen van waar gta te koop is/gaat zijn. Niet al te fancy maar wil eerst ff de animo afwachten dan maak ik het vanavond of morgen wel wat aantrekkelijker qua uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:37
GTA is toch gewoon overal te koop? Interessant is wel of er een nightsale is, maar voor zover ik weet doen maar een paar winkels in heel NL dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:40

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 18:05:
Ik heb hier http://lighteye.nl/gta-iv/beschikbaarheid/ een klein projectje gemaakt waar je winkels kunt toevoegen van waar gta te koop is/gaat zijn. Niet al te fancy maar wil eerst ff de animo afwachten dan maak ik het vanavond of morgen wel wat aantrekkelijker qua uiterlijk.
Vraag me af hoor! Zie aangezien de meeste legale kopieen blijkbaar toch weer uit kleine zaakjes ver van de stad komen. Vaak ook nog foto winkels die games "erbij" doen en dus niet echt meegekregen hebben van de 29ste!

Ik geef iedereen de meeste kans om hem eerder te bezitten als ze gewoon langs die kleine winkels gaan die NOOIT verse voorraad hebben en altijd belachtelijk duur zijn. Want ze zijn "out of the loop" dus als die heb binnen krijgen is er een grote kans dat ze niet van de 29ste afweten!

Elke grote winkel keten vergeet het maar!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prima initiatief! Ik heb een link in de topic warning gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Ah een prima initiatief, inderdaad :) En ik zal in elk geval stoppen met de graphics/database discussie.

[ Voor 47% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 27-04-2008 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al mensen die online gamen ? :) heb tot nu toe alleen offline gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Lijkt me sterk, ik denk niet dat Rockstar de servers online gooit voor de mensen die de game nu ofwel illegaal ofwel te vroeg in bezit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herko_ter_Horst schreef op zondag 27 april 2008 @ 18:21:
Lijkt me sterk, ik denk niet dat Rockstar de servers online gooit voor de mensen die de game nu ofwel illegaal ofwel te vroeg in bezit hebben.
Iemand uit m'n lijst was al online hoor :) (gisteren al)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Er zijn ook al Cops and Crooks gameplay filmpjes online op youtube (onder andere naam ofcourse), heb ze even niet bij de hand maar gevonden op de teamxbox forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 15:39:
Is het bekend of je je wapens houdt als je bijvoorbeeld dood gaat of opgepakt wordt door de politie?
Wapens hou je, maar kost wel veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kolere die gametrailer review is cool! Wil nu helemaal spelen...
http://www.gametrailers.com/player/33327.html?type=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
en de gametrailers review is ook uit
http://www.gametrailers.c...r/33326.html?r=1&type=wmv
Zij geven em géén 10

;)

[ Voor 4% gewijzigd door NiaX op 27-04-2008 18:33 . Reden: te laat :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:48

IkWilbert

Het is mij!

Ja, gaaf he? _/-\o_

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 14:18
Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 18:11:
[...]

Prima initiatief! Ik heb een link in de topic warning gezet :)
Kleine tip voor Lighteye, voeg een extra field toe alwaar je opmerkingen kunt typen.
Gameshop voert bijvoorbeeld geen midnight sale, echter gaan ze wel enkel die dag eerder open. Verder zijn sommige winkels open op koninginnedag en andere weer niet.

Verder vraag ik mij af hoe het zit met de hoeveelheid exemplaren die winkels krijgen. Als je bijv op zo'n midnight sale komt, is het dan aannemelijk dat je dan met een kopietje weer de winkel uitloopt?

Als laatste ben ik erg nieuwsgierig hoe de euphoria engine is verwerkt in het spel. Iets zegt mij dat deze engine in de toekomst in meer spellen toegepast zal gaan worden.

[ Voor 41% gewijzigd door OCTheEagle op 27-04-2008 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 18:23:
[...]

Iemand uit m'n lijst was al online hoor :) (gisteren al)
Signed in op Xbox Live terwijl ie SP GTA deed ja, MP servers staan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OCTheEagle schreef op zondag 27 april 2008 @ 18:33:
[...]

Kleine tip voor Lighteye, voeg een extra field toe alwaar je opmerkingen kunt typen.
Gameshop voert bijvoorbeeld geen midnight sale, echter gaan ze wel enkel die dag eerder open. Verder zijn sommige winkels open op koninginnedag en andere weer niet.

Verder vraag ik mij af hoe het zit met de hoeveelheid exemplaren die winkels krijgen. Als je bijv op zo'n midnight sale komt, is het dan aannemelijk dat je dan met een kopietje weer de winkel uitloopt?

Als laatste ben ik erg nieuwsgierig hoe de euphoria engine is verwerkt in het spel. Iets zegt mij dat deze engine in de toekomst in meer spellen toegepast zal gaan worden.
Zal ik doen, doe ik er gelijk ook ff een extra veld bij voor een eventuele link naar de site.

Maar eerst ff eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
  • Laatst online: 27-11-2024
Hoe zit het nu eigenlijk met de splitscreen multiplayer op de PS3, is deze er nou uitgehaald of zit het er nog in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 19:45
Gister hebben wij GTA4 binnen gekregen.
Zowel de Special Edition als de normale.
Die special edition, damn wat is die mooi!
Een mooie metalen kuisje, een boekje over hoe GTA4 is gemaakt, en wat allemaal in het spel zit.
Een Rockstar sleutelhanger, en een tas, en ofcourse het spel :)

Kan alleen al wel voorspellen, dat het zeer verstandig om het spel te pre orderen (ben je alleen al wel wat laat mee als je dit nog moet doen).
Maar het is echt een goed spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:51
Onno_Devine schreef op zondag 27 april 2008 @ 18:53:
Gister hebben wij GTA4 binnen gekregen.
Zowel de Special Edition als de normale.
Die special edition, damn wat is die mooi!
Een mooie metalen kuisje, een boekje over hoe GTA4 is gemaakt, en wat allemaal in het spel zit.
Een Rockstar sleutelhanger, en een tas, en ofcourse het spel :)

Kan alleen al wel voorspellen, dat het zeer verstandig om het spel te pre orderen (ben je alleen al wel wat laat mee als je dit nog moet doen).
Maar het is echt een goed spel :)
special edition ziet er zeker goed uit, maar om daar nu 100 euro (toch?) voor neer te leggen?

kun je eigenlijk ook 'gangs' vormen online? if so, maybe een GoT gang beginnen :D

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 27-04-2008 19:00 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eindelijk eens een goede review, heb er van genoten ;) toch lijkt het dat er bj de 360 versie af en toe frame dropjes zijn , en wat glitches , merja, nu ik dit allemaal gezien heb, boeit dat ook niet meer, :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:51
Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 19:00:
[...]

eindelijk eens een goede review, heb er van genoten ;) toch lijkt het dat er bj de 360 versie af en toe frame dropjes zijn , en wat glitches , merja, nu ik dit allemaal gezien heb, boeit dat ook niet meer, :9
ik vond t wel meevallen voor wat ik gezien heb... en als de 360 versie me echt tegenvalt ruil ik em wel om voor een ps3 versie maar denk niet dat dat gaat gebeuren

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTACrime
  • Niet online
Stapeltje nieuwe Nederlandse reviews:

Insidegamer review 10-
Power Unlimited review 100
Gamer.nl review 10

Vanavond komt er ook nog een videoreview bij Insidegamer.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-03-2023
Ik denk dat er mee animo is voor webwinkels dan normale stores, ik heb GTA Iv namelijk voor 50 euro incl verzending besteld op ps3home.nl, alleen is deze nu iets duurder geworden en inmiddels uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Laatst online: 14-09 19:45
Phusebox schreef op zondag 27 april 2008 @ 18:59:
[...]

special edition ziet er zeker goed uit, maar om daar nu 100 euro (toch?) voor neer te leggen?

kun je eigenlijk ook 'gangs' vormen online? if so, maybe een GoT gang beginnen :D
Idd €100 gaat hij kosten.

Ik heb hem nog niet gespeeld, we moeten ons dan ook echt aan de regels houden, doet een winkel dit niet, dan kan je een boeten krijgen van 10duizenden euro`s!
En wordt je uitgesloten van de volgende leveringen!
Hoe verleidelijk het ook is, helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spl3ndr
  • Laatst online: 09-03 07:53
wauw !!! geen spoilers, maar wel een erg goede indicatie van de gameplay vind ik

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muthas schreef op zondag 27 april 2008 @ 18:33:
[...]

Signed in op Xbox Live terwijl ie SP GTA deed ja, MP servers staan uit.
Er stond toch echt:

blabla Playing cops 'n ..

volgens mij was dat toch multiplayer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik neem aan dat de online servers al up zijn, de reviewers hebben dit immers toch ook kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ckeD

W1ckeD

Lifthill Studio

spl3ndr schreef op zondag 27 april 2008 @ 19:23:
[...]

wauw !!! geen spoilers, maar wel een erg goede indicatie van de gameplay vind ik

_/-\o_
Precies ze laten niet te veel zien, maar net genoeg om nog gekker te worden. :D

Alleen morgen nog!

En dan is het zo ver. ^^ _O_

Life is complicated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Laatst online: 28-08 15:08
Ze moeten wel up zijn, heb net op een livestream iemand online zien spelen iig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 14:01
Ik zag ook de "Rotterdam Bridge" oid in de review van gametrailers :o .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joss schreef op zondag 27 april 2008 @ 19:27:
Ze moeten wel up zijn, heb net op een livestream iemand online zien spelen iig :P
Linkje v/d stream? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hello_moto schreef op zondag 27 april 2008 @ 19:27:
"... and the "Rotterdam Tower" is the game's replica of the Empire State Building."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:58
hello_moto schreef op zondag 27 april 2008 @ 19:27:
Rotterdam Hill en Rotterdam Tower ken ik alleen. GTA IV is een mooie manier om de bekerwinst van ons aller *; Feyenoord *; te vieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Laatst online: 28-08 15:08
http://www.justin.tv/jimmy_the_bum , niet meer online inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:09
spl3ndr schreef op zondag 27 april 2008 @ 19:23:
[...]

_/-\o_
Die review was echt fantastisch idd, toch nog iets te veel spoilers imho, maar nu ben ik er wel lekker voor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ckeD

W1ckeD

Lifthill Studio

Ik ga die van Gametrailers nog maar eens kijken. :D

Dit duurt echt TE Lang.

Ben trouwens benieuwd naar die "Bugs" op de X360 versie.

Life is complicated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Die review van GameTrailers is echt geweldig, of eigenlijk, GTA IV is geweldig. Zo'n groot en uitgebreid spel, zoveel game-plezier voor je geld is er nog nooit geweest. Ik kan niet wachten :)

Edit: oh da's fijn, ik zie m'n order niet meer terug op Gamehubs.com, en de enigste mailtjes die heb ik gehad is een betalingsbevestiging van PayPal en Gamehubs zelf, niks ordernummer :X Ik ben bang dat ik hem morgen gewoon op pik en als die andere dan is aankomt naar marktplaats gaat.

[ Voor 43% gewijzigd door Muthas op 27-04-2008 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heel ironisch dat de TNT staakt in omg. Rotterdam dinsdag. Nu kan mn vriendin des ochtends op pad om te zien of de FRS of Intertoys hem hebben. Bestel ik iets in januari bij Bol.com, is het nog niet goed.

Ontopic :

Is er al bekend of de Achievement lijst van laatst nu correct is? Ik zie op www.achieve360points.com nog niets staan namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:05
Echt een goede review op gametrailers.com. Dit is eindelijk een game waar ik toch echt een xbox360 of ps3 voor ga aanschaffen. Op 7:14 knalt die gast zelfs door de vooruit van zn eigen auto en vliegt over de weg. Hoe komen ze er toch op. En dan in dat internetcafe. Wat een details _/-\o_

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op zondag 27 april 2008 @ 20:50:
Is er al bekend of de Achievement lijst van laatst nu correct is? Ik zie op www.achieve360points.com nog niets staan namelijk.
http://n4g.com/xbox360/News-139664.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 13:17
Ik heb 'm sinds vrijdag voor de ps3. Ik heb tot nu toe alleen zaterdag een uurtje of 7 erachter gezeten. (vrijdag moest ik op stap; sociale leven sucks ;) )

Ik ben altijd al een fan geweest van de serie, dus ook dit deel is weer een welkome toevoeging aan mijn collectie. Ik vind de 10'en die gegeven worden in de reviews weer ietwat overdreven, net zoals ik de extreem hoge punten voor Assassins Creed wat teveel van het goede vond, maar het is zeker een geweldig spel! Een 9.6, 9.7 is zeker op zijn plaats. Maarrrrr, waarom over punten praten als het over de ervaring gaat!

De sfeer is weer op en top in liberty. Er is overigens niks van het oude liberty city te herkennen. Een aantal dingen die me zijn opgevallen.

- Na 7 uur spelen zat ik op zo'n 15% (missies only is meestal bij gta ong. 65-70% van de gameplay)
- Het is vrij donker in de stad; in de volle zon is het goed, in de schaduw en vooral het 's avonds moest ik mijn contrast en helderheid af en toe wel even aanpassen.
- De auto's hebben zeer realistische fysics. Ik zie dit als een pluspunt, andere willen liever dat super arcade stijltje.
- De besturing is aangepast. Ik weet niet of je de besturing kan veranderen, maar gassen en remmen is met R2, L2 en niet meer met X en [ ]. Lock systeem is even wennen met firefights. Het is wel allemaal goed uitgewerkt, (ook het cover systeem werkt goed) dus puur een kwestie van wennen.

De lijst is denk ik onuitputtelijk, maar het belangrijkste is natuurlijk ook om hier zelf allemaal achter te komen als je 'm in je console propt. Als er vragen zijn of what-so-ever zal ik proberen om ze te kunnen beantwoorden. Ook al denk ik dat google, gamefaqs en de vorige topics alles wel zo'n beetje kunnen beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Laatst online: 14-09 21:57
Naar mijn mening vindt ik deze game ZEKER geen 10 verdient, zo ie zo je kan geen 1 game een 10 geven. Maar daarbij deze game heeft ook zijn mindere punten, grafics zijn echt niet zo extreem goed, popups vooral bij grotere gebieden van de gebouwen, autos verdwijnen nog steeds, en framedrops bij drukte.

Het zou eerder een 9 moeten krijgen, maar zeker geen 10, hij is goed maar niet zoò goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 21:51

Wildfire

Joy to the world!

Ik zit te twijfelen. Ik heb een PC en een PS3 en heb altijd gedacht gewoon met GTA IV te wachten tot 'ie op de PC uitkwam, voornamelijk vanwege de controls. Schietgames op de PS3 werken gewoon bij mij niet zo lekker qua bediening. Maar nu ik alle reviews lees en de game zo über schijnt te zijn, slaat de twijfel toe... het geduld opbrengen en wachten op de PC-versie die hoogstwaarschijnlijk ook zal komen, of toch voor de PS3-versie gaan?

Kan iemand hier misschien iets over zeggen? Misschien iemand die net z'n eerste console heeft en nu ook GTA IV?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
Wildfire schreef op zondag 27 april 2008 @ 21:05:
Ik zit te twijfelen. Ik heb een PC en een PS3 en heb altijd gedacht gewoon met GTA IV te wachten tot 'ie op de PC uitkwam, voornamelijk vanwege de controls. Schietgames op de PS3 werken gewoon bij mij niet zo lekker qua bediening. Maar nu ik alle reviews lees en de game zo über schijnt te zijn, slaat de twijfel toe... het geduld opbrengen en wachten op de PC-versie die hoogstwaarschijnlijk ook zal komen, of toch voor de PS3-versie gaan?

Kan iemand hier misschien iets over zeggen? Misschien iemand die net z'n eerste console heeft en nu ook GTA IV?
Ik heb ook nog nooit eerder GTA op een console gespeeld maar het auto-aim systeem schijnt super te zijn, en geloof mij oefening baart kunst als het over aimen gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:40

Pubbert

random gestoord

Hoe roep je nu een taxi op straat? Heeft 1x in beeld gestaan, maar weet het niet meer :$

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Ook ik twijffel ontzettend. Vooral omdat ik de eerste GTA games op de PS gespeeld heb. Sinds de 3D engines speel ik het op de PC. En ik moet zeggen dat ik de besturing makkelijker vind. Snel richten door middel van de muis enzo. Nu is het vast een kwestie van wennen, maar ik speel alleen maar race en platform games op mijn PS3. Als het richten net zo eenvouding zou zijn als R&C:U, dan zou ik het best aandurven om de game te kopen voor mijn PS3. Maar dat is nergens te testen... Een demo zou echt ge-wel-dig zijn voor mij om eens te zien of ik er mee aan de slag kan, of dat ik beter kan wachten tot de PC versie (die vast en zeker gaat komen, precies als ik een nieuwe pc nodig ga hebben dus dat zou perfect te combineren zijn). Lastig...

edit: ik lees nu dat de controls vrij eenvoudig zijn. Maar ik zou het zo zonde vinden om veel geld uit te geven aan een game, die ik dan niet speel omdat ik niet kan aimen... Toch maar iemand zien te vinden tegen die tijd om het daar uit te proberen, óf bij een shop vragen of ik even mag gamen @ de demo pod.

[ Voor 39% gewijzigd door Nik op 27-04-2008 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 15:47
Controle/besturing met een controller is gewoon top. Misschien even wennen als je pc/muis gewend bent. Dus kopen die handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik ben begonnen met GTA 1 op de PlayStation, en vervolgens GTA 2 en London. Deel 3, Vice City en San Andreas op PC gespeeld (meer omdat de graphics beter waren dan op PS2). Nu met de HD schermen is het voor mij weer makkelijk, de 360 versie (naast dat de PC versie er niet is). Controls op de consoles zijn erg prettig imho, en als je er niet aan gewend bent duurt het maar even eer je er wél aan gewend bent.

Doen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Als je een pc en ps3 hebt zou ik hem meteen voor de PS3 halen. Toen ik een paar jaar geleden geen console had en san andreas bij een vriend zag had ik helemaal geen zin meer hem een jaar (ofzo) later nog voor de pc te kopen, omdat het spel al zo "oud" was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarknessAwaits
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-01 12:41
Ik heb ook pas sinds een half jaar weer een console na een lange tijd van enkel PC-spellen sinds een Sega Megadrive® maar mooi niet dat ik er ook maar een moment aan twijfel om te wachten tot GTAIV op de PC uitkomt...

Maar wat is dat nu wat ik net las over een staking van TNT in de omgeving Rotterdam? Want dan ga ik echt een paar postbodes slaan, lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 20:28
DarknessAwaits schreef op zondag 27 april 2008 @ 21:39:
Ik heb ook pas sinds een half jaar weer een console na een lange tijd van enkel PC-spellen sinds een Sega Megadrive® maar mooi niet dat ik er ook maar een moment aan twijfel om te wachten tot GTAIV op de PC uitkomt...

Maar wat is dat nu wat ik net las over een staking van TNT in de omgeving Rotterdam? Want dan ga ik echt een paar postbodes slaan, lijkt me zo.
ik zal het me pa navragen hij is zelf postbode ;)(in rotterdam)
hij weet zelf van niks.en ik denk niet dat iedereen staakt..

[ Voor 6% gewijzigd door stftweaker op 27-04-2008 21:46 ]

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

DarknessAwaits schreef op zondag 27 april 2008 @ 21:39:

http://www.tntpost.nl/voorthuis/actie/werkonderbreking.aspx

Slaase :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 13:17
Thund3r schreef op zondag 27 april 2008 @ 21:15:
Hoe roep je nu een taxi op straat? Heeft 1x in beeld gestaan, maar weet het niet meer :$
L1 op de PS3. Dan steekt hij zijn hand op en fluit hij. Kan alleen als er ook daadwerkelijk een taxi in de buurt is. Stoppen doen ze alleen ÉN als ze geen passagier hebben ÉN zin hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staat nog een hele zooi gameplay filmpjes op de frontpage van gametrailers.com
mooi filmpje ook van de multiplayer gameplay, ziet er echt geweldig uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:09
Nik schreef op zondag 27 april 2008 @ 21:18:
[...]

Ook ik twijffel ontzettend. Vooral omdat ik de eerste GTA games op de PS gespeeld heb. Sinds de 3D engines speel ik het op de PC. En ik moet zeggen dat ik de besturing makkelijker vind. Snel richten door middel van de muis enzo. Nu is het vast een kwestie van wennen, maar ik speel alleen maar race en platform games op mijn PS3. Als het richten net zo eenvouding zou zijn als R&C:U, dan zou ik het best aandurven om de game te kopen voor mijn PS3. Maar dat is nergens te testen... Een demo zou echt ge-wel-dig zijn voor mij om eens te zien of ik er mee aan de slag kan, of dat ik beter kan wachten tot de PC versie (die vast en zeker gaat komen, precies als ik een nieuwe pc nodig ga hebben dus dat zou perfect te combineren zijn). Lastig...

edit: ik lees nu dat de controls vrij eenvoudig zijn. Maar ik zou het zo zonde vinden om veel geld uit te geven aan een game, die ik dan niet speel omdat ik niet kan aimen... Toch maar iemand zien te vinden tegen die tijd om het daar uit te proberen, óf bij een shop vragen of ik even mag gamen @ de demo pod.
En oefening baart kunst. Daarnaast is het richten hetzelfde als uncharted welke het weer gejat heeft van Gears of War. Die controls leer je zo als je even doorzet. Bij mij was het bij Halo 1 ook even wennen destijds, maar met een paar uurtjes gaat het vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thund3r schreef op zondag 27 april 2008 @ 21:15:
LB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PunisherADF
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-04 14:29
Ik zag lijstje van winkels die GTA4 te koop heb (http://lighteye.nl/gta-iv/beschikbaarheid/)
Alleen las ik in Deel 3 dat er enkele mediamarkten zijn die om 24.00 open gaan. Weet iemand ook welke dit zijn ?? Ik kan het namelijk niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

DarknessAwaits schreef op zondag 27 april 2008 @ 22:02:
[...]

't Is toch niet te geloven zeg... Dit zijn de notities bij de actie: link.
Met de postcode 3245 heb ik de jackpot dus te pakken. Het lijkt erop dat ik morgen maar eventjes langs ga bij B.S.
Yep, ik ook met mn 3343. Nou ja, ik heb op zich goede hoop dat in HI Ambacht nog wel wat te vinden is, mn vriendin is gelukkig vrij die dag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 21:51

Wildfire

Joy to the world!

DarkShadow schreef op zondag 27 april 2008 @ 21:52:

[...]

Daarnaast is het richten hetzelfde als uncharted welke het weer gejat heeft van Gears of War.
Hetzelfde als Uncharted? Fijn, dan sla ik GTA IV op de PS3 maar over. Ik vind het richten zo gruwelijk k*t in Uncharted namelijk...

Ach, en daarnaast heb ik nog het probleem dat de PS3 beneden staat en ik er eigenlijk alleen maar zaterdag- en zondagmiddag op zou kunnen gamen en ik denk dat dat voor GTA IV toch echt te weinig is.

Wachten dan maar... pffft. Dat wordt een lange zit :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:50
J_star schreef op zondag 27 april 2008 @ 21:02:
Naar mijn mening vindt ik deze game ZEKER geen 10 verdient, zo ie zo je kan geen 1 game een 10 geven. Maar daarbij deze game heeft ook zijn mindere punten, grafics zijn echt niet zo extreem goed, popups vooral bij grotere gebieden van de gebouwen, autos verdwijnen nog steeds, en framedrops bij drukte.

Het zou eerder een 9 moeten krijgen, maar zeker geen 10, hij is goed maar niet zoò goed.
Ik heb eens bij een vriend meegekeken, het zag er prachtig uit. Ik kan nu geen review schrijven, ik zag het maar kort en een ander zat te spelen, maar wat ik zag was prachtig. De graphics van een GTA game waren nooit top, dat zou een console of wat dan ook nooit aankunnen. Er is gewoon teveel op de achtergrond, dat kost nou eenmaal heel veel kracht. En ook al kunnen ze niet een Crysis toveren op het scherm, het zag er nog steeds briljant uit op een 50" plasma. Het gaat om het detail, de kleine dingen die zijn toegevoegd. Gears of War zag er bijvoorbeeld top uit, maar was zo generiek als mogelijk.
Auto's die verdwijnen heb ik niet gemerkt. Ik heb alle voorgaande delen gespeeld op de PC, auto's die zomaar verdijnen als je je omdraait lijkt niet meer te gebeuren.
Een game kan juist wel een 10 krijgen. Een 10 voor een game betekent "zo goed als het maar kan". Het is dus bijna-perfectie, mogelijk op de huidige hardware. Het betekent niet dat het de spel der spellen is, de laatste der spellen waarna geen spel meer zal komen.
De bijna één uur dat ik gezien heb is veelbelovend. Het is in ieder geval een klasse hoger dan San Andreas, al moet ik wel bekennen dat ik daar geen grote fan van was.

Iedereen lijkt in paniek te zijn voor een eventuele uitverkoop, is dat echt een reeel gevaar? Ik heb dit nog nooit meegemaakt met een PC spel, er ligt altijd wel een exemplaar in de winkel. Ik dacht ik ga dinsdag de stad in en koop GTA + een Xbox (bundels zijn al uitverkocht op sites). Moet ik me zorgen maken? Volgende week was nou precies één van de rustigste weken voor mij |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spl3ndr
  • Laatst online: 09-03 07:53
mister_S schreef op zondag 27 april 2008 @ 22:32:
[...]

Iedereen lijkt in paniek te zijn voor een eventuele uitverkoop, is dat echt een reeel gevaar? Ik heb dit nog nooit meegemaakt met een PC spel, er ligt altijd wel een exemplaar in de winkel. Ik dacht ik ga dinsdag de stad in en koop GTA + een Xbox (bundels zijn al uitverkocht op sites). Moet ik me zorgen maken? Volgende week was nou precies één van de rustigste weken voor mij |:(
Ik zou toch niet de woensdagavond vlak voor sluitingstijd es gaan kijken :) Hoe vroeger je bent hoe meer kans dat er nog eentje ligt. MM en dergelijke hebben wel ruim voldoende stock voor de eerste week door te komen hoop ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:59
mister_S schreef op zondag 27 april 2008 @ 22:32:
[...]

Met een beetje pech moet je zoeken, maar dat is alles denk ik. Er is altijd wel een winkel die niet centraal gelegen is die nog een aantal exemplaren zal hebben (e.g. de toys r us in enschede ligt niet in het centrum, ik neem aan dat daar nog wel wat te vinden is)

Als het goed is krijg ik morgenavond mijn kopie, maar als dat misgaat dan ga ik dinsdagochtend langs de toys r us.

Eigenlijk komt het wel goed uit dat het woensdag stinkweer wordt :) Ik was eerst van plan om in Amsterdam bier te gaan drinken, maar aangezienhet gaat regenen gaan we alleen woensdagavond e stad in (enschede). Kan ik mooi overdag GTAIV spelen :)

Laatste keer dat ik zo enthousiast een game ging spelen was met Supreme Commander. Die speel ik nu ruim 1,5 jaar dagelijks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Als je wat mist klopt dat.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je weten bij welke winkels GTA IV te koop is? Klik hier (vergeet niet om het lijstje aan te vullen)

Houd het nuttig. Dit topic is bedoelt voor discussie over GTA IV, chatten kan prima in IRC.

Gamertags kun je hier toevoegen, zodat hier je naam erbij komt te staan.