Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-05 11:56

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Topicstarter
Dit topic is bestemd ter bespreking van het faillissement van Progress . Dit naar aanleiding van diverse mails, de onderstaande mededeling op de site van Progress en de geluiden hierover in de Shopreview van Progress.
Bij vonnis van de rechtbank Almelo d.d. 24 april 2008 is de besloten vennootschap
Progress Automatisering Hengelo B.V. hodn Progress Shop en Eyep in staat van faillissement
verklaard met aanstelling van mr. A.C. Huisman (advocaat te Enschede) tot curator en benoeming van
mr. A.A.A.M. Schreuder tot rechtercommissaris.

Via deze site zal nadere informatie volgen en zult u zich in voortkomend geval als schuldeiser kunnen melden.
Wacht u de berichten op deze site a.u.b. af.

A.C. Huisman
curator
Naar aanleiding van het bovenstaande bericht heeft de crew van Tweakers.net de shop op prijsloos geplaatst.

Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:
  • De welbekende "ja ik ook"-reacties.
  • Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting de shop.
  • Gooien met 'modder'.
  • Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
  • Ongefundeerde beschuldigingen, zoals oplichter, richting de shop of eigenaar.
  • Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.
Wat wij wel graag zien:
  • Houd de discussie hier netjes.
  • Reageer beargumenteerd.
  • Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.
Mocht blijken dat men hiertoe niet in staat is, dan is ook dit topic zo weer dicht.

Update
Heeft u aanbetaald en nog niet geleverd gekregen?
Aanbetalingen zijn vooruitbetaalde bedragen waar nog geen tegenprestatie tegenover heeft gestaan. Vanwege het faillissement van Progress kunnen er geen vooruitbetaalde goederen meer uitgeleverd worden. Indien u onverschuldigd (vooruit) heeft betaald heeft u een vordering op de gefailleerde vennootschap. U kunt deze vordering bij de curator indienen door uw naam- en adres gegevens hier achter te laten en een bewijs van uw betaling en van de orderbevestiging bij te voegen. Niet volledige aanmeldingen kunnen niet in behandeling worden genomen.

Klik hier om uw vordering in te sturen.

Heeft u garantieaanspraken?
Vanwege het faillissement kan de afdeling service en support u niet meer te woord staan. De door de fabrikant verleende garantie blijft van kracht. Op de website kunt u lezen hoe de garantie voor het door u gekochte produkt is geregeld en waar u zich kunt melden. Eventuele garantieaanspraken kunt u dus niet meer bij Progress melden

[ Voor 24% gewijzigd door Longbeard op 25-04-2008 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45450

Progress zit hier vlak in de buurt, wij gingen er vroeger best vaak naar toe. Jaren geleden was Progress nog vrij duur en vooral gericht op bedrijven. De laatste paar jaar hebben ze echter een omslag gemaakt en zijn ze zich gaan richten op de consumentenmarkt met als doen heel erg goedkoop te zijn. Vooral camera's en dergelijke waren spotgoedkoop bij Progress.

Jammer dat het zo heeft moeten lopen, vooral voor het personeel. Hopelijk horen we snel meer nieuws van de curator. Ik heb zelf nog 200 euro tegoed van Progress en ik hoop dat ik nog een beetje daarvan terug ga zien. Om eerlijk te zijn denk ik dat ik het geld kwijt ben.

Personeel en schuldeisers... sterkte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:04
De kvk site is inmiddels ook aangepast:
Naam: Progress Automatisering Hengelo B.V.
Vestigingsadres: Demmersweg 136
Vestigingsplaats: 7556BN Hengelo ov
Internetadres: www.progress.nl
KvK-nummer: 06087379 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging
Status: Faillissement
Kenmerk: Telefoonnummer curator: 053-4801840

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-05-2024

ralphje

Hey, it's me!

Woensdagmiddag ben ik naar Hengelo gefietst en toen stond er ook al een groepje mensen heel beteuterd te kijken naar het gesloten hek, maar er staat daar iets over een serverstoring, wat reëel klinkt. Totdat je bedenkt dat ze 25 medewerkers hebben en die stuur je niet allemaal zomaar naar huis.

Het bedrijf bestaat nu 10 jaar en lijkt mij aardig stabiel, vandaar ook dat ik erg verbaasd wasover dit bericht. Zelf had ik een vooruitbetaling van 831,80, dus waarschijnlijk ben ik dat kwijt. Het enige dat je nog zou kunnen doen is het volgende (op advies van de verzekeringsagent van m'n ouders):

• Neem in elk geval contact op met de curator en meld je als schuldeiser;
• Probeer contact op te nemen met je bank. Misschien dat ze in deze unieke situatie je tegemoet kunnen komen;
• Probeer via de producent van het product dat je hebt besteld (met een bedelbrief) een coulanceregeling los te krijgen.

Dat is het enige dat je zou kunnen doen. Omdat Progress een BV is, kun je niet naar de eigenaar van Progress stappen.

Het bericht van RTV Oost is hier te vinden: http://www.rtvoost.nl/nieuws/?id=83953
De curator plaatst deze middag meer informatie voor de schuldeisers op de website van Progress op www.progress.nl. De curator is mr. A.C. Huisman uit Enschede. Telefoonnummer is (053) 480 18 40 en de website is te vinden op www.danielsadvocaten.nl.

(Op Webhostingtalk is over dit onderwerp ook een topic: http://www.webhostingtalk...rvaring-met-progress.html)

[ Voor 5% gewijzigd door ralphje op 25-04-2008 14:16 ]

Geniet, maar surf met mate!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 17:13

dawuss

gadgeteer

Ik heb er zelf een half jaar geleden een digitale camera gekocht, die eigenlijk rijp is voor de garantie. Wat kan ik daar nu mee doen? Niet meer naar Progress in ieder geval, maar hoe zit dit wettelijk? Schuift de garantieplicht nu door naar de fabrikant?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Zelf een aantal keer bij Progress geweest, en ook diverse producten gekocht. Echter verbaasde me het niet toen ik dit las. De after sales activiteiten van Progress en service gerichtheid waren echt ondermaats.
Zeker in de laatste paar jaren kon je hier als bedrijf jezelf op onderscheiden ten opzichte van concurrenten, voor mij belangrijker dan een paar euro goedkoper zijn.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:56
dawuss schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:29:
Ik heb er zelf een half jaar geleden een digitale camera gekocht, die eigenlijk rijp is voor de garantie. Wat kan ik daar nu mee doen? Niet meer naar Progress in ieder geval, maar hoe zit dit wettelijk? Schuift de garantieplicht nu door naar de fabrikant?
In een garantiegeval is de fabrikant aansprakelijk. Normaal brneg je het terug naar de winkel of je krijgt een RMA oid. De winkel claimt het dan weer door. Ik heb het een keer met een auto gehad. De lokale deaker wenschte hem niet te repareren want de auto was ergens anders gekocht en die moesten er dan maar voor zorgen. Hij verdiende er geen ruk aan dus hij wilde het niet doen.

Mijn eigen dealer vertelde me dat dat onzin was, iedere dealer kan het claimen als garantie. Het waren alle 3 merkdealers van hetzelfde merk.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:22
asing schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:41:
[...]

In een garantiegeval is de fabrikant aansprakelijk.
Alleen wanneer de fabrikant een fabrieksgarantie kent. In beginsel heeft de consument met de fabrikant of importeur niets te maken, enkel met de verkoper.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dawuss schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:29:
Heb je hem nog geen jaar, of wat de standaard garantietermijn is? Dan heb je sowieso recht op fabrieksgarantie (binnen de EU in ieder geval).

Soms kun je extra winkelgarantie bijkopen, dat ben je nu helaas kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reteip
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Van de site :
Heeft u garantieaanspraken?
Vanwege het faillissement kan de afdeling service en support u niet meer te woord staan. De door de fabrikant verleende garantie blijft van kracht. Op de website kunt u lezen hoe de garantie voor het door u gekochte produkt is geregeld en waar u zich kunt melden. Eventuele garantieaanspraken kunt u dus niet meer bij Progress melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Ha, dat stond er straks nog niet :)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 23:11
ralphje schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:12:
• Probeer via de producent van het product dat je hebt besteld (met een bedelbrief) een coulanceregeling los te krijgen.
Zijn er gevallen bekend waarbij dit gewerkt heeft?

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 10:36
Staat me vaag iets bij, jaar of 2, 3 geleden en Asus die toch nog wat gedaan had.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphje

ralphje

Hey, it's me!

Geen idee, maar het was een tip en je kunt het altijd proberen. Het is wel een warme douche bij Radar waard ;).

De vorderingen kunnen nu in worden gediend. Het kantoor werkt niet volgens het FIFO-principe, maar kijkt per geval wie er het meeste recht op heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-04 22:45
Afbeeldingslocatie: http://www.progress.nl/images/progresscant.gif
Toch wel cynisch, zo'n slogan op je site..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48150

wow...heb ik ff mazzel...4 weken geleden netgear router besteld (creditcard) en het duurde en duurde maar....4x bellen en eind vorige week toch ontvangen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Alex
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08-2022
ralphje schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:12:
Dat is het enige dat je zou kunnen doen. Omdat Progress een BV is, kun je niet naar de eigenaar van Progress stappen.
Er zijn bepaalde clausules die bestuurders wel hoofdelijk aansprakelijk maken maar daar zal ik je niet mee vermoeien. Als consument kun je daar niet bijzonder veel mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphje

ralphje

Hey, it's me!

Wie dan wel ;)

[ Voor 13% gewijzigd door ralphje op 25-04-2008 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
De curator. Hij kan de tekorten in de boedel (die er altijd zijn, anders was er geen faillissement) verhalen bij de bestuurders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Stephan4kant schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 15:54:
[afbeelding]
Toch wel cynisch, zo'n slogan op je site..
My thoughts exactly. Was ook één van de eerste dingen die me opvielen :)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldhofstee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05-2024
dit is wel heel erg iritand; ik heb 3 weken geleden een linksys wlan kaartje bij hun gekocht.
maar deze werkt niet ik ben al die tijd al bezig met heen en weer mailen maar de laatste 1.5 week kreeg ik al geen antwoord meer.
Ik heb al vaker dingen bij progress gekocht en nog nooit problemen gehad voor de rest, spijtig dat het zo moet aflopen

[ Voor 3% gewijzigd door ronaldhofstee op 25-04-2008 16:17 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowlyse
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-05 14:30
ralphje schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 15:53:

De vorderingen kunnen nu in worden gediend. Het kantoor werkt niet volgens het FIFO-principe, maar kijkt per geval wie er het meeste recht op heeft.
Dat mag ook niet volgens de wet. Er is een wettelijke volgorde wie er recht heeft op de opbrengst van de bedoel. Als eerste komen pand en hypotheek houders. Daarna een aantal anderen. Weet even niet welke, maar dat staat dus in de wet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254221

Polaris schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 16:13:
[...]

De curator. Hij kan de tekorten in de boedel (die er altijd zijn, anders was er geen faillissement) verhalen bij de bestuurders.
Niet bij een B.V. alleen als er sprake is van ernstige mis management. (Progress is een B.V.)

Alleen bij firma's en eenmans ondernemingen zijn de eigenaars (of een van de firmanten) rechtspersoon waarop schuld verhaalt kan worden.

Bij een B.V. is het bedrijf rechtspersoon, dus blijft oprichter buiten schot, tenzij hij verwijtbaar (zware mismanagement) gehandeld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tes_shavon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01-2024
shadowlyse schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 16:17:
[...]

Dat mag ook niet volgens de wet. Er is een wettelijke volgorde wie er recht heeft op de opbrengst van de bedoel. Als eerste komen pand en hypotheek houders. Daarna een aantal anderen. Weet even niet welke, maar dat staat dus in de wet. ;)
Vergeet de jongens van de belastingdienst niet....
en in tegenstelling tot België bungelen onderaan het lijstje de werknemers en de consumenten.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tes_shavon
  • Laatst online: 11-01-2024
Anoniem: 254221 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 16:21:
[...]

Niet bij een B.V. alleen als er sprake is van ernstige mis management.

Alleen bij firma's en eenmans ondernemingen zijn de eigenaars (of een van de firmanten) rechtspersoon waarop schuld verhaalt kan worden.

Bij een B.V. is het bedrijf rechtspersoon, dus blijft oprichter buiten schot, tenzij hij verwijtbaar (zware mismanagement) gehandeld heeft.
Niet helemaal correct.

Bij een 'BV in oprichting' is de eigenaar wel verantwoordelijk

Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leevmeister
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:14

Leevmeister

Analoge fotografie gek

Ik heb op progress een wireless usb adapter gekocht van 17 incl. verzenden, en ik wachtte hier al 3 weken op. Ik dacht al dat er wat aan de hand was. Ben ik mijn geld nu kwijt, want ik had direct bij aankoop betaald. Weet iemand of ik mijn geld terug kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254221

is dat bij Progress dan het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphje

ralphje

Hey, it's me!

Leevmeister schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 16:24:
Ik heb op progress een wireless usb adapter gekocht van 17 incl. verzenden, en ik wachtte hier al 3 weken op. Ik dacht al dat er wat aan de hand was. Ben ik mijn geld nu kwijt, want ik had direct bij aankoop betaald. Weet iemand of ik mijn geld terug kan krijgen?
Via www.progress.nl kun je een vordering indienen. Maar ik denk dat je claim van 17 euro redelijk onderaan komt en je dus een kleine kans hebt dat je het terugkrijgt.

Bovendien kun je nog proberen via je bank of de producent van het product een coulanceregeling los te praten. Ook hier is de kans op succes laag.

[ Voor 17% gewijzigd door ralphje op 25-04-2008 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muscrerior
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-03-2024
tes_shavon schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 16:23:
[...]
Bij een 'BV in oprichting' is de eigenaar wel verantwoordelijk
Het lijkt me sterk dat een bedrijf dat al ruim 10 20 jaar bestaat onder de noemer "BV in oprichting" kan worden beschouwd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Volgens mij had IT Oost Nederland (www.iton.nl) een meerderheidsbelang in Progress (COM-IT) misschien dat de mensen daar naar toe kunnen stappen?!

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphje

ralphje

Hey, it's me!

Wat me opvalt is trouwens dat de concernrelaties van Progress (relaties op het gebied van aansprakelijkheid, 100% eigendom en bestuurders) voor het laatst zijn bijgewerkt op 20 april 2008, afgelopen zondag. Wat houdt dat in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 18:54
Dat er waarschijnlijk nog wat dingen veilig gestelt zijn omdat er wat mensen een faillissement aan zagen komen.... ;)

^-- conform het beleid verwachten we een onderbouwing bij uitspraken van deze aard

[ Voor 30% gewijzigd door Rukapul op 26-04-2008 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:47
Balen. Heb in februari een bluray speler bij hun besteld. Na lang wachten nog steeds geen bluray speler. Begin april heb ik de order geannuleerd en ze zouden het geld binnen twee weken terug boeken. Deze week was nog steeds het bedrag niet teruggeboekt (450 euro). Ik gisteren bellen, maar steeds een bandje die vertelde dat alle medewerkers in gesprek waren. En nu zijn ze failliet en ben ik mijn geld kwijt. Ik kan er lang over treuren, maar ik ben nog gezond en het is maar geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 19:55

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Ik ben jaren distribiteur geweest van Progress en het was gewoon een nette onderneming die hele nette marges had voor distribiteurs. Totdat Mediamarkt haar deuren in Hengelo opende. Sindsdien zijn de winstmarges keihard naar beneden gekelderd en merkte je duidelijk dat de aftersales beduidend minder werden van kwaliteit. Doordat er voor mij weinig te verdienen viel bij Progress ben ik mijn hardware inkopen elders gaan doen. En ik zal niet de enige geweest zijn denk ik. De genadeklap kwam denk ik begin dit jaar. Lees het volgende artikel eens:

http://www.tctubantia.nl/...st-Media-Markt-en-LEC.ece

Als gevolg hiervan heeft Progress zijn balieverkopen moeten staken en is het verder gegaan als internetwinkel. Je kon je spullen nog wel persoonlijk ophalen bij Progress. Maar kennelijk heeft men liever een winkel waar men rond kan kijken en advies vragen, en dat deden ze absoluut goed bij Progress. Jammer dat het allemaal zo gelopen is.

You only live once, so live to the max's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

sjees man , zo zie je maar weer hoe grote bedrijven wolven kunnen zijn , snel de kleintjes kapot maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35517

Waren zij niet de distributeur van Chieftec in Nederland? Hoe zit het dan nu als ik beroep wil doen op de garantie van mijn Chieftec kasten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 19:55

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Anoniem: 35517 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 20:22:
Waren zij niet de distributeur van Chieftec in Nederland? Hoe zit het dan nu als ik beroep wil doen op de garantie van mijn Chieftec kasten?
Zelfs importeur als ik me niet vergis. Als de kasten van buiten de EU komen, dan kun je je garantie vaarwel zeggen. Ik baal hier ook sterk van, want die Chieftec kasten verkocht ik nog het meest :/

You only live once, so live to the max's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Naast progress is ook McDos importeur van Chieftec voor Nederland, dus die kunnen je wellicht van info voorzien en misschien zelfs helpen met (fabrieks)garantie als je de situatie netjes uitlegt?

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Anoniem: 218213 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 20:20:
sjees man , zo zie je maar weer hoe grote bedrijven wolven kunnen zijn , snel de kleintjes kapot maken
offtopic:
Ik vind dat mediamarkt wel een zaak had (de rechter ook schijnbaar ;) ), elk internetbedrijfje in een achteraf schuurtje op een industrieterrein zou zo de markt kunnen verzieken door spullen tegen dumpprijzen aan te bieden en vervolgens een winkelbalie in die schuur te zetten. De kosten zijn onnoemelijk veel lager als dat jij een 1000+ m2 winkel op een a-lokatie in een winkelcentrum wil runnen, oneerlijke concurrentie zou ik het noemen. Ik weet het wel, mediamarkt heeft het niet bepaald nodig... Maar in z'n algemeenheid kan ik de stelling best begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-05 12:09
alle hardware welke defect is: Gewoon naar de fabrikant mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-05 10:30
Uitspraken over faillissementen worden gepubliceerd op de website van de Rechtspraak www.rechtspraak.nl ga naar Insolventie register.

De details zijn:

Rechtbank Almelo
Egbert Gorterstraat 5

uitspraken faillissement

- op 24 april 2008 inzake (F.08/112) Progress Automatisering Hengelo BV, corr.adr. Demmersweg 136, 7556 BN Hengelo, KvK Oost Nederland, 06087379. Cur: mr. A.C. Huisman, Postbus 111, 7500 AC Enschede, tel. 053-4801840. RC: mr A.A.A.M. Schreuder.

Over het algemeen kun je wel zeggen dat vooruit betalen geen goed plan is.
Je bent immers je geld al kwijt zonder dat daar een product of dienst tegenover staat.
Betrouwbare bedrijven waarmee je al eerder zaken hebt gedaan hebben dan wellicht de voorkeur, maar wat is nu betrouwbaar en wat niet? Blijft een gok (helaas).
Berichten op de pricewatch e.d. zijn ook subjectief. Dat iemand goede ervaringen heeft wil niet zeggen dat een ander dat ook heeft.
Jaren geleden hadden we ook een faillissement van een webshop "Exile", door veel tweakers als een goed bedrijf aangemerkt. Ik heb daar toen ook spullen gekocht allemaal prima. Tot ze opeens failliet waren. Ik was er nota bene een dag daarvoor nog langs geweest voor een garantie gevalletje. Is toen ook goed opgelost. Dat kan zomaar gebeuren. Ze krijgt ook zelden een waarschuwing te horen dat er een faillissement in de lucht hangt. Dat is ook het grootste probleem in Nederland.
Als consument trek je altijd aan het kortste eind ondanks alle mooie beloftes, rechtsbijstandverzekeringen e.d.
Consumenten bescherming kan nog veel beter.

[ Voor 0% gewijzigd door HoppyF op 27-04-2008 11:17 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Modbreak:Er ontstond een zodanig algemene discussie over de gang van zaken bij een faillissement, dat het ons beter leek om dat in een apart topic onder te brengen. Zodoende zijn een aantal reacties afgesplitst naar Faillissementen, hoe en wat.

Hier graag ontopic verder over het faillissement van Progress. Voor meer algemene discussie omtrent faillissementen kan je in het andere topic terecht :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadrad
  • Laatst online: 11-07-2024
mijn pa heeft er een plasma gekocht eind februari, deze is kapot geleverd en na veel gedoe dan opgehaald door HDL, na weer een week pas bericht dat het om een fabrikagefout zou gaan en dat er een nieuwe geleverd zou worden... na een paar weken niets te hebben gehoord ineens dit .... |:( |:(

ik hoop dat de defect tv bij de fabrikant staat...en dat we zo nog iets terug zien van die bijna 1000 eu :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

daar hoef je geen zorgen om te maken, die gaat namelijk gewoon naar de fabrikant, aangezien die op dit moment van jouw is, en niet van de zaak, jij hebt um al gekocht, gekregen , en als defect opgestuurd naar de winkel , de garantie verloopt gewoon via de fabrikant , als de zaak nou failliet is of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Anoniem: 218213 schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 23:04:
daar hoef je geen zorgen om te maken, die gaat namelijk gewoon naar de fabrikant, aangezien die op dit moment van jouw is, en niet van de zaak, jij hebt um al gekocht, gekregen , en als defect opgestuurd naar de winkel , de garantie verloopt gewoon via de fabrikant , als de zaak nou failliet is of niet
Maar het is dus wel zaak om bij de curator te melden dat *jouw* plasma, met serienummer <serienummer> bij Progress ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 23:11
Tja helaas, in Zwolle hetzelfde verhaal, aantal zaken die ten onder zijn gegaan als gevolg van de mediamarkt. Gevolg van de marktwerking, zelfde als aantal kleine kruideniers die ten koste gaan van een grote supermarkt.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dat is de commercie ja, niets vreemds aan toch? Survival of the fittest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Zullen we het gewoon een beetje ontopic proberen te houden? Een discussie over marktwerking en grote vs. kleine bedrijven heeft weinig van doen met de zaken rondom het faillissement van progress, zoals die hier besproken kunnen worden :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphje

ralphje

Hey, it's me!

Ik vroeg me iets af. Als ik mijn product heb besteld bij Progress, dan hebben zij dat dan toch weer in een backorder bij hun leverancier? Ik neem aan dat deze leverancier het dan ook weer backordered bij de producent van het product, of de leverancier ís de producent. Daarnaast neem ik aan dat deze leveranciers voorrang krijgen op de beslissing van de curator, als er nog niet is betaald.

Is het dan niet een idee om te proberen achterhalen wie de leverancier is van het product en daarmee iets kort te sluiten? Want in principe krijgen zij dan het geld voor het product dat jij hebt besteld en hebben ze dat product over. Dan kunnen ze het net zo goed direct aan je leveren.

(Ga ik er natuurlijk hierbij vanuit dat het product nog niet bij Progress stond en dat het al wel door de leverancier is besteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
ralphje schreef op zondag 27 april 2008 @ 13:52:
Ik vroeg me iets af. Als ik mijn product heb besteld bij Progress, dan hebben zij dat dan toch weer in een backorder bij hun leverancier? Ik neem aan dat deze leverancier het dan ook weer backordered bij de producent van het product, of de leverancier ís de producent. Daarnaast neem ik aan dat deze leveranciers voorrang krijgen op de beslissing van de curator, als er nog niet is betaald.
Zowel leveranciers als klanten staan gelijk in rang en krijgen dus geen 'voorrang' van de curator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57381

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 57381 op 01-11-2023 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48656

Hoe zit het met EyeP? Er staan servers in het data center en deze zijn eigendom van EyeP (Progress). Maar hoe zit het als je daar met je hele bedrijf op zit te werken. Is hier nog ondersteuning? Is de data eigendom van EyeP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Laatst online: 27-04 08:55
Shit man, maand geleden een receiver vooruit betaald van 300 euro. Daar heb ik dus echt een half jaar voor moeten sparen! Als scholier heb ik niet alle tijd om te werken. Dit vind ik wel heel erg balen. Ze konden die receiver niet meer leveren, dus werd beloofd dat ik mijn geld terug zou krijgen van de order administratie. 2 weken later nog geen geld en nou zijn ze dus failliet. Ik hoop zo erg dat ik mijn geld terug kan krijgen. Heeft iemand al contact opgenomen met zijn bank? Mijn betaling is van een maand geleden, dat lijkt mij iets aan de lange kant om nog terug te gaan naar de bank, of niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

justin_ti schreef op maandag 28 april 2008 @ 11:45:
Mijn betaling is van een maand geleden, dat lijkt mij iets aan de lange kant om nog terug te gaan naar de bank, of niet dan?
Dan nog krijg je het niet terug. Terugboeken mag alleen bij automatische incasso's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Vooralsnog geen goed nieuws voor de mensen hier:
Curator verwacht overname Progress

De curator van het failliete Progress Automatisering in Hengelo verwacht dat één onderdeel van het bedrijf op korte termijn wordt overgenomen.

Volgens de curator wordt er volop onderhandeld over het onderdeel Zakelijke Dienstverlening. De curator hoopt dat er nog voor Koninginnedag een deal is. Progress heeft ook een onderdeel dat elektronica verkoopt via het internet. Daarvoor zijn nog geen serieuze overnamekandidaten.

bron

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mensen kopen niet graag rotte appels.
In ieder geval goed nieuws voor het personeel van de zakelijke dienstverlening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphje

ralphje

Hey, it's me!

justin_ti schreef op maandag 28 april 2008 @ 11:45:
Ik hoop zo erg dat ik mijn geld terug kan krijgen. Heeft iemand al contact opgenomen met zijn bank? Mijn betaling is van een maand geleden, dat lijkt mij iets aan de lange kant om nog terug te gaan naar de bank, of niet dan?
Tegen beter weten in heb ik contact opgenomen met mijn bank, de Postbank. Deze reageerden verwacht:
Geachte meneer (...),

Buitengewoon vervelend dat uw bestelling niet meer geleverd kan worden. Wij kunnen ons goed voorstellen dat u dit ten zeerste betreurt.

Helaas kunnen wij u hierbij niet van dienst zijn.

Als u een product koopt dan komt er een koopovereenkomst tot stand tussen u en de verkoper. De Postbank is niet aansprakelijk voor de totstandkoming van de koopovereenkomst nóch voor de nakoming van de verplichtingen die uit de koopovereenkomst voortvloeien.

De Postbank heeft de transactie uitgevoerd in uw opdracht. Wanneer uw opdracht correct door ons verwerkt is, is het niet mogelijk deze terug te boeken. Wij adviseren u contact op te nemen met de verkopende partij. Ook kunt u contact opnemen met Ideal en informeren of er nog enige mogelijkheden zijn.

Hiervoor kunt u naar de internetsite www.ideal-betalen.nl. Klik daar op FAQ. Bij de laatste vraag onder 'Betalen' vindt u meer informatie.

Met vriendelijke groet,
Postbank N.V.
toon volledige bericht
En iDeal had dit te melden:
Geachte heer (...),

Het spijt ons dat u gedupeerde bent door het faillissement van Progress.

iDEAL is geen bedrijf maar een betaalstandaard die door Currence wordt beheerd. Banken, Payment Service Providers (zoals Bibit, Ogone, Buckaroo en Global Collect) en webwinkels implementeren iDEAL in hun eigen omgeving.

Er is helaas geen storneringsrecht bij een iDEAL betaling. U kunt uw geld dus niet via uw eigen bank terugvorderen.

De curator A.C. Huisman heeft de zeggenschap over progress.nl overgenomen. Wij adviseren u om u als schuldeiser te melden en daarbij, indien mogelijk, de datum van uw bestelling te vermelden. Onderstaand bericht staat te lezen op de website van Progress:

"Bij vonnis van de rechtbank Almelo d.d. 24 april 2008 is de besloten vennootschap Progress Automatisering Hengelo B.V. hodn Progress Shop en Eyep in staat van faillissement verklaard met aanstelling van mr. A.C. Huisman (advocaat te Enschede) tot curator en benoeming van mr. A.A.A.M. Schreuder tot rechtercommissaris.

Via deze site zal nadere informatie volgen en zult u zich in voortkomend geval als schuldeiser kunnen melden. Wacht u de berichten op deze site a.u.b. af.

A.C. Huisman curator"

Met vriendelijke groet,

(...)
Communicatie-adviseur
CURRENCE
toon volledige bericht
Nut heeft het dus niet. Niet geschoten is altijd mis :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 18:49

PcDealer

HP ftw \o/

Toch kan ik me herinneren dat een bank welke ik niet met naam ga noemen in een mogelijk soortgelijke zaak het bedrag heeft terug (laten) boeken.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

PcDealer schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 12:06:
Toch kan ik me herinneren dat een bank welke ik niet met naam ga noemen in een mogelijk soortgelijke zaak het bedrag heeft terug (laten) boeken.
Typisch. Dat is namelijk een onrechtmatige daad en de curator komt daar natuurlijk onmiddelijk achter. Banken willen zulke acties over het algemeen niet op hun naam hebben staan.

Ging het toen niet om een incasso van een bedrijf wat 2 dagen later failliet is gegaan (ofzo)? Automatische incasso's kun je wel laten storneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50683

Hoe zit dit eigenlijk met creditcard betalingen, aankopen hiermee zijn vaak ook verzekerd tegen diefstal etc. Misschien dat mensen die via een CC betalen iets meer geluk (zouden kunnen) hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 12:10:
[...]
[...]
Ging het toen niet om een incasso van een bedrijf wat 2 dagen later failliet is gegaan (ofzo)? Automatische incasso's kun je wel laten storneren.
Mij niet meer bekend. Bij het zoeken kwam ik dit tegen:
Klein Informatica
Anoniem: 50683 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 12:26:
Hoe zit dit eigenlijk met creditcard betalingen, aankopen hiermee zijn vaak ook verzekerd tegen diefstal etc. Misschien dat mensen die via een CC betalen iets meer geluk (zouden kunnen) hebben ?
Die kunnen een claim indienen, let op de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Hmm heel spijtig allemaal. Heb het nog even aan een bedrijfsjurist gevraagd. Het enige wat mogelijk is eventueel, is bij de curator navraag doen over of faillissement al te voorzien was toen wij onze bestellingen hebben geplaatst. Als ik het goed uitleg. Als dat zo is, zou je met alle mensen (of zo'n groot mogelijk deel), gezamenlijk de persoon (ik neem aan de baas van progress) aansprakelijk kunnen stellen, en kun je dus de advocaat kosten delen met iedereen. Maargoed ik denk eerst nog maar even afwachten. En dan nog.. weet niet of er nog wat in gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zo, er wordt nog even wat zout in de wond gewreven: Ik ontving net een mailtje van progress dat de afleverdatum van 1 mei van mijn HD-DVD speler niet wordt gehaald. Ik krijg nog bericht over de nieuwe leverdatum. Komt erg sympathiek over :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:54
Ik had nog even een mailtje naar QShops keurmerk gestuurd,
hierin maken ze melding goed en veilig kopen op internet.

Het enigste waarin ze ondersteuning kunnen bieden, is volgens de wet goed geregeld.
Snap dus het hele keurmerk niet, als het geen toegevoegde waarde heeft.
Je verwacht dat een keurmerk ook dit soort dingen in de gaten houd, en ondersteuning kan bieden, maar ze trekken compleet hun handen af van dit geval (zoals ze waarschijnlijk bij alles kunnen doen).

Ze wilde daarom ook niet op de vraag antwoorden, wat de meerwaarde van hun keurwerk dan werkelijk was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

badnews.nl schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 14:28:

Ze wilde daarom ook niet op de vraag antwoorden, wat de meerwaarde van hun keurwerk dan werkelijk was :)
Zelfde met Thuiswinkel.org, daar zit een zogenaamde jurist, die niets weet van het retourrecht. Dit staat namelijk verkeerd vermeld in de voorwaarden. Ik en een advocaat hebben tevergeefs hen proberen te bewegen er iets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphje

ralphje

Hey, it's me!

badnews.nl schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 14:28:
Ik had nog even een mailtje naar QShops keurmerk gestuurd,
hierin maken ze melding goed en veilig kopen op internet.

Het enigste waarin ze ondersteuning kunnen bieden, is volgens de wet goed geregeld.
Snap dus het hele keurmerk niet, als het geen toegevoegde waarde heeft.
Je verwacht dat een keurmerk ook dit soort dingen in de gaten houd, en ondersteuning kan bieden, maar ze trekken compleet hun handen af van dit geval (zoals ze waarschijnlijk bij alles kunnen doen).

Dat klopt ja. Ze hebben Progress uit hun bestand gehaald "omdat het niet meer aan hun voorwaarden voldeed". Gaat blijkbaar vrij eenvoudig daar, gewoon een bedrijf uit het bestand halen als het niet meer voldoet, in plaats van even contact op te nemen met het bedrijf of zo :).

Op het bericht dat ze failliet waren, werd mij uitgelegd dat ze niets konden doen en dat we maar met de curator contact op moesten nemen, met een letterlijke kopie van de tekst op de site erbij. Eigenlijk precies wat iDeal deed.

[ Voor 7% gewijzigd door ralphje op 04-05-2008 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:54
Dit is wat ik wat ik QShops terugkreeg

Hartelijke dank voor uw schrijven. Wij begrijpen uw reactie, echter hebben
wij op dit moment geen invloed meer op het bedrijf Progress. Uiteraard
hebben wij contact opgenomen met het advocatenkantoor alwaar de toegewezen
curator werkzaam is.

De Curator Mr. Huisman is de enige persoon die bevoegd is om handelingen te
verrichten. Wij kunnen geen invloed meer uitoefenen op het bedrijf.

Op de site wordt een oproep gedaan aan schuldeisers om zich te melden. Er
wordt ook geschreven over een mogelijke doorstart. Wij kunnen u helaas niet
mededelen of u uw geld terugkrijgt. Voor deze informatie kunt u zich alleen
wenden tot de curator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Wat hadden jullie anders verwacht? QShops staat niet boven de wet of boven de curator hoor. Het enige wat dat keurmerk zegt is "bij ons zul je niet naar de rechter moeten stappen als je wettelijk gezien gelijk hebt. Wij volgen de wet en niet onze eigen vage algemene voorwaarden of zo."

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
Nu heb ik 25 april 2008 een vordering ingediend via de website. Ik heb echter nog steeds geen bevestiging of wat dan ook ontvangen. Heeft iemand hier die ook een vordering heeft ingediend al iets vernomen van de curator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Nee helemaal niets. Helaas pindakaas. We komen onderop het lijstje, aangezien ze schulden hebben, is er nooit genoeg om iedereen te voorzien van geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Modbreak:Ik heb nogmaals een lading berichten afgesplitst die weinig te maken hadden met dit concrete faillissement van Progress. Gelieve algemene discussie omtrent faillissementen voort te zetten in Faillissementen, hoe en wat

Dit topic is bedoeld voor gedupeerden van het faillissement van Progress en anderen die daar eventueel wat nuttigs aan toe te voegen hebben. Maar dan wel concreet over dit geval en dus bij voorkeur geen ellenlange uitweidingen over faillissementen in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260601

Ik heb op 28 april ook mijn gegevens doorgespeeld op de website van Progress, maar ook nog steeds niets van gehoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De tak eyeP van progress is overgenomen door contict.nl
Hier wordt een doorstart mee gemaakt. 4 techneuten zijn meegenomen+ frank en de rest staat op straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122403

tes_shavon schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 16:22:
[...]

Vergeet de jongens van de belastingdienst niet....
en in tegenstelling tot België bungelen onderaan het lijstje de werknemers en de consumenten.
Dat is niet helemaal correct.

Werknemers worder in de nederlandse wet wel beschermt, zei kunnen van het lopende kalenderjaar en het voorafgaande hun vordering doen. ( zei zijn bij een fail. preferent. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260033

Uit betrouwbare bron;

De werknemers komen er gelukkig redelijk vanaf. Er was geen achterstand in de loonbetalingen en het UWV heeft de uitbetaling over genomen. normaal bij een faillissement neemt het UWV tot 13 weken achterstand over. Natuurlijk moeten ze wel even, 4 tot 6 weken, overbruggen voordat het uwv betaald.

Er zouden zo`n 1000 meldingen naar progress zijn gegaan. Natuurlijk zal hier ook boze mail tussen zitten zonder dat hier een financiele waarde aan hangt. Heb dus geduld en blijf duimen. Er is nog wel het een en ander aan hardware aanwezig waar geld van gemaakt kan worden. De directeur (frank) probeert in alle macht voor de klanten en personeel een en ander te regelen. producten die opgestuurd zijn geweest voor reparatie gaan terug naar de klant zodat de klant zelf de garantie kan afhandelen bij de leveranciers. op de website bij klantenservice en dan service en support kun je per product zoeken naar de procedure voor garantie afhandeling richting fabrikant. (link: http://www.progress.nl/st...olg=particulier/index.asp )

Eyep gaat inderdaad door, Contict heeft Eyep uitgekocht incl een aantal personeels leden.
Progress en Eyep zullen dus (zeker) verdwijnen in hengelo. De servers (virtuele netwerken) draaien gewoon door. de klanten ( vooral zakelijk) zullen geen hinder ondervinden en zijn uiteraard op de hoogte gesteld.

Wat betreft de betaalde zaken of creditatie`s zullen door de curator waarschijnlijk zo veel mogelijk terug gestort worden. uiteraard is het dan wel zaak dit te melden bij de curator op www.progress.nl
Wie niets vordert zal waarschijnlijk ook niets krijgen.

Helaas is er een mooi bedrijf ten onder gegaan in de aanhoudende prijzenslag bij de webshops. In oldenzaal is deze week ook een webshop failliet verklaard.
Wie dus koopt bij de goedkoopste aanbieder loopt dus het risico dat de tent failliet kan gaan.
Webshops met normale prijzen hebben vaak een grotere overlevingskans.
Met vooruit betalen loop je dus een risico. met rembours zit je zeker goed. betalen bij afhalen blijkt nog altijd het goedkoopste te zijn.

Als slot wil ik al het personeel veel sterkte wensen, in het vinden van een nieuwe gepaste baan.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 260033 op 09-05-2008 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Speedfight schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 17:27:
Volgens mij had IT Oost Nederland (www.iton.nl) een meerderheidsbelang in Progress (COM-IT) misschien dat de mensen daar naar toe kunnen stappen?!
IT Oost had zeker geen meerderheidsbelang. Wel is het 1 van de 3 aandeelhouders. Enige tijd geleden hebben 3 geld schieters het bedrijf proberen te redden door er een bedrag in te pompen.
Ook deze mensen zijn nu het geld kwijt. Progress ( frank) was nog altijd hoofd aandeelhouder.

Er is maar een plek waar je gerechtelijk kunt zijn en dat is de curator.
gewoon naar www.progress.nl en je bedrag vorderen. vermeld wel alles wat je weet. order nummer, storingsnummer, bedrag , wanneer betaald, hoeveel betaald, etc ,etc. erg belangrijk voor een vlotte afhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

StevenK schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:43:
[...]

Alleen wanneer de fabrikant een fabrieksgarantie kent. In beginsel heeft de consument met de fabrikant of importeur niets te maken, enkel met de verkoper.
indien de winkel failliet is dient de fabrikant de garantie wel!! af te handelen.
Fabrieks garantie is fabrieks garantie. Alleen is het nu erg lastig om aanspraak te maken op de verwachte levensduur van een apparaat.

Progress probeerde voor de eindgebruiker altijd al rechtstreekse kanalen te crieeren.
Op LCD tv`s zit gewoon 1 jaar home service op vanuit de fabrikant. Dus niet altijd de 2 jaar die Progress beloofde en betaalde.

Check ff op http://www.progress.nl/st...olg=particulier/index.asp voor de procedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Anoniem: 260033 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 20:57:
[...]

indien de winkel failliet is dient de fabrikant de garantie wel!! af te handelen.
Op welke grond? Nogmaals: *alleen* als er fabrieksgarantie is afgesproken. Bij een fabrikant die dat niet biedt heb je ook bij een faillissement van je dealer geen rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

StevenK schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 21:24:
[...]

Op welke grond? Nogmaals: *alleen* als er fabrieksgarantie is afgesproken. Bij een fabrikant die dat niet biedt heb je ook bij een faillissement van je dealer geen rechten.
Gelukkig dat Progress veel producten verkocht die wel bij de fabrikant te claimen is.
Enkele merken werken idd alleen via de winkel. Vaak kun je in zo`n geval naar een andere winkel die diezelfde producten verkoopt. Uiteraard kunnen hier wel behandelings kosten worden berekend.
Enkele producten die door Progress in Duitsland gekocht zijn, dienen ook in duitsland geclaimt te worden. Dit terwijl er gewoon een eu garantie op zit. sommige service centra`s (repapatie centra) willen een Duits product niet behandelen omdat ze dan zelf de kosten moeten claimen in Duitsland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Anoniem: 260033 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 20:30:
Uit betrouwbare bron;

De werknemers komen er gelukkig redelijk vanaf. Er was geen achterstand in de loonbetalingen en het UWV heeft de uitbetaling over genomen. normaal bij een faillissement neemt het UWV tot 13 weken achterstand over. Natuurlijk moeten ze wel even, 4 tot 6 weken, overbruggen voordat het uwv betaald.

Er zouden zo`n 1000 meldingen naar progress zijn gegaan. Natuurlijk zal hier ook boze mail tussen zitten zonder dat hier een financiele waarde aan hangt. Heb dus geduld en blijf duimen. Er is nog wel het een en ander aan hardware aanwezig waar geld van gemaakt kan worden. De directeur (frank) probeert in alle macht voor de klanten en personeel een en ander te regelen. producten die opgestuurd zijn geweest voor reparatie gaan terug naar de klant zodat de klant zelf de garantie kan afhandelen bij de leveranciers. op de website bij klantenservice en dan service en support kun je per product zoeken naar de procedure voor garantie afhandeling richting fabrikant. (link: http://www.progress.nl/st...olg=particulier/index.asp )

Eyep gaat inderdaad door, Contict heeft Eyep uitgekocht incl een aantal personeels leden.
Progress en Eyep zullen dus (zeker) verdwijnen in hengelo. De servers (virtuele netwerken) draaien gewoon door. de klanten ( vooral zakelijk) zullen geen hinder ondervinden en zijn uiteraard op de hoogte gesteld.

Wat betreft de betaalde zaken of creditatie`s zullen door de curator waarschijnlijk zo veel mogelijk terug gestort worden. uiteraard is het dan wel zaak dit te melden bij de curator op www.progress.nl
Wie niets vordert zal waarschijnlijk ook niets krijgen.

Helaas is er een mooi bedrijf ten onder gegaan in de aanhoudende prijzenslag bij de webshops. In oldenzaal is deze week ook een webshop failliet verklaard.
Wie dus koopt bij de goedkoopste aanbieder loopt dus het risico dat de tent failliet kan gaan.
Webshops met normale prijzen hebben vaak een grotere overlevingskans.
Met vooruit betalen loop je dus een risico. met rembours zit je zeker goed. betalen bij afhalen blijkt nog altijd het goedkoopste te zijn.

Als slot wil ik al het personeel veel sterkte wensen, in het vinden van een nieuwe gepaste baan.
toon volledige bericht
Hoe kom je aan deze bron? Ben heel benieuwd, het valt mij op dat toen ik een vordering ging sturen, ik er een pdfje bij moest stoppen met mijn bestelling, en bij voorkeur nog een brief met uitleg als dat nodig zou zijn. Dat formulier is nou zo gemaakt dat een vordering insturen veel meer werk is. Het zou natuurlijk super zijn als we nog wat van ons geld terug zullen zien. Schrok er wel even van, zo 300 euro. Maar ook ik heb tot nu toe trouwens nog geen bericht gehad van de curator. Vordering meteen ingediend toen het mogelijk was.

// off topic

Moet je eens zien, ik was aan het zoeken via een prijsvergelijker en kwam zo hier terecht:

http://www.progress.nl/shop/detail.asp?Product_rg={6C3847CC-BB12-40EC-9E58-2CC5E397A9F9}

Je zal het maar niet door hebben en gewoon verder gaan met bestellen en netjes betalen, lijkt gewoon te kunnen.

[ Voor 5% gewijzigd door justin_ti op 14-05-2008 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadrad
vandaag weer even contact gehad met de curator (althans iemand die namens deze sprak) en het kan gerust een maand duren voor je iets hoort van je vordering. Tot onze verbazing kregen we ineens een statusupdate van de storing door Progress met als mededeling "engineer gepland" op de site konden we lezen dat onze defecte TV is geweigerd door een reparateur en weer retour is gegaan naar Progress... daar staat ie nu te wachten tot ie is vrijgegeven door de curator. Zuur is wel dat wij ervan overtuigd zijn dat de TV tijdens vervoer is kapot gegaan en Progress dit beschouwde als fabrikagefout... Ik ben bang dat ik straks nergens, als ik de tv nog terug ga zien, terecht kan om verhaal te halen... dat betekent dan weg € 980,- :'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207769

Ik heb mijn bestelling geplaatst op 21 maart 2008 en diezelfde dag het volledige aankoopbedrag van € 537,24 via iDeal overgemaakt.
De faillissementsdatum is meer dan een maand later. Er is dus een redelijke kans dat de door mij bestelde goederen voor de faillissementsdatum aan Progress geleverd zijn maar dat ze vanwege het faillissement niet meer aan mij konden/mochten worden uitgeleverd. Indien dit het geval is, heb ik er dan recht op dat de goederen alsnog aan mij worden uitgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Roadrad schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 22:25:
vandaag weer even contact gehad met de curator (althans iemand die namens deze sprak) en het kan gerust een maand duren voor je iets hoort van je vordering. Tot onze verbazing kregen we ineens een statusupdate van de storing door Progress met als mededeling "engineer gepland" op de site konden we lezen dat onze defecte TV is geweigerd door een reparateur en weer retour is gegaan naar Progress... daar staat ie nu te wachten tot ie is vrijgegeven door de curator. Zuur is wel dat wij ervan overtuigd zijn dat de TV tijdens vervoer is kapot gegaan en Progress dit beschouwde als fabrikagefout... Ik ben bang dat ik straks nergens, als ik de tv nog terug ga zien, terecht kan om verhaal te halen... dat betekent dan weg € 980,- :'( :'( :'(
Maar die TV is gewoon van jou hoor! Die kun je gewoon opeisen......
Jij hebt besteld, jij hebt betaald, hij is geleverd. er is een geldige overeenkomst tot stand gekomen.....

Dat jij hem vervolgens retour gestuurd hebt omdat ie kapot is, maakt natuurlijk geen drol uit. Daarmee gaat de eigendom niet over oid..........
(ik hoop alleen dat je bewijzen hebt dat je jou TV opgestuurd hebt enzo....)

Dit is heel wat anders dan een bestelling geplaatst te hebben, betaald te hebben en nog niet geleverd te hebben gekregen......(helaas voor deze mensen)

[ Voor 6% gewijzigd door kaajee op 15-05-2008 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben het hier wel met Kaajee eens.. Maar heel veel (web)shops hebben dit soort procedures niet voor elkaar..
We noemen nu een bedrijf wat failliet is maar wat te denken van diefstal of brand op het moment dat jouw TV binnen staat.. Ergens moet dan staan dat jouw TV daar binnen is, dmv een inleverbewijs oid.. Of een ticketnummer van een fabrikant misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Anoniem: 207769 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 16:24:
Ik heb mijn bestelling geplaatst op 21 maart 2008 en diezelfde dag het volledige aankoopbedrag van € 537,24 via iDeal overgemaakt.
De faillissementsdatum is meer dan een maand later. Er is dus een redelijke kans dat de door mij bestelde goederen voor de faillissementsdatum aan Progress geleverd zijn maar dat ze vanwege het faillissement niet meer aan mij konden/mochten worden uitgeleverd. Indien dit het geval is, heb ik er dan recht op dat de goederen alsnog aan mij worden uitgeleverd?
Helaas niet, zo ging het bij mij ook met een receiver. Failliet is failliet, en dus wachten op de curator. Maar je kunt er beter niet op rekenen dat je je geld nog (deels) terug krijgt. Als een bedrijf failliet is verklaard wordt de hele voorraad meestal gewoon verhandeld. En de particulieren komen altijd achteraan het lijstje van de schuldeisers. Belastingdienst is nummer 1, daarna de grote leveranciers, daarna eventuele schulden aan de huur etc, en tot slot komen wij met onze bestellingen. Alleen gezien ze dik rood stonden is er dus nooit genoeg geld om iedereen te voorzien. En het wordt ook niet gewoon gelijkmatig verdeeld oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphje

ralphje

Hey, it's me!

Rangorde van schuldeisers

Bij de rangorde van schuldeisers is het soort vordering dat u op uw schuldenaar heeft belangrijk. Er is hierbij een onderscheid tussen:

1. Boedelvorderingen
Dit zijn schulden die, vaak met medewerking van de curator, ontstaan in de periode van het faillissement. Boedelschulden, zoals de salariskosten van de curator of de huur die sinds de dag van het faillissement verschuldigd is, worden het eerst voldaan. De wet bepaalt wanneer er sprake is van een boedelschuld.

2. Preferente vorderingen
Schuldeisers met een preferente vordering hebben een wettelijk recht op voorrang. Dit is bijvoorbeeld het geval bij vorderingen tot betaling van belastingen en sociale premies. Ook binnen de groep van preferente vorderingen geldt een rangorde. Zo gaan vorderingen uit hoofde van hypotheek en pand vaak voor. De hypotheekhouders en de pandhouders, veelal de banken, kunnen in feite zelfstandig zorgen dat hun vordering wordt voldaan.

3. Concurrente vorderingen
Schuldeisers met concurrente vorderingen hebben geen grond om voorrang boven de andere schuldeisers te verlangen.

De rangorde van de vordering bepaalt in belangrijke mate de kans op betaling. De uiteindelijke beslissing om faillissement van een schuldenaar aan te vragen kunt u daarom het beste maken in overleg met uw financieel en/of juridisch adviseur.
toon volledige bericht
Grote leveranciers hebben dus geen voorrang, behalve als de curator dat vindt. (http://www.kvk.nl/wettene...ngordevanschuldeisers.asp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Of een leverancier 'groot' is of niet, is niet relevant voor de rangorde. Of hij een pandrecht heeft of een ander zekerheidsrecht, zoals eigendomsvoorbehoud op de geleverde goederen, is wél relevant. Dan wordt zo iemand namelijk separatist (bij pandrecht) dan wel vallen de goederen gewoon niet in de failliete boedel (bij eigendomsvoorbehoud). Maar als een 'grote' leverancier de spullen gewoon heeft geleverd, zonder eigendomsvoorbehoud, zonder andere zekerheden, gewoon op krediet, dan heeft hij evenveel pech als de gewone 'kleine' concurrent-crediteurtjes. Hij zal dan ook (vrijwel) niets van zijn vordering terugzien.

Het is een beetje afhankelijk van de staat van de boedel maar bij zo'n ~85% van de faillissementen is elke euro zóvaak uitgegeven dat er niet eens genoeg geld is om het salaris van de curator te voldoen uit de boedel. Er is dan sprake van een zgn. 'opheffertje', een faillissement dat wordt opgeheven wegens gebrek aan baten. Dat is vrijwel altijd het geval. In dat geval krijgen hooguit de curator en het uitkeringsinstituut iets.

En om nog even op de discussie hierboven terug te komen: fabrieksgarantie heeft geen hout te maken met de vraag of de verkoper failliet is of niet. Het betreft gewoon een rechtsverhouding tussen de fabrikant en de koper, buiten de verkoper om. De inhoud van die garantie is dan natuurlijk wel afhankelijk van wat de fabrikant daarover bepaalt. Als die bijvoorbeeld zegt dat je de fabrieksgarantie per se moet claimen via de verkoper, dan ben je wel boned, omdat de curator jou natuurlijk niet gaat helpen met het indienen van producten bij de fabrikant.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Iemand al wat gehoord van de curator? Ik vind het maar stilletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-05 13:16
ik heb ook niks ontvangen na mijn mails... vreemd.

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
Ik heb ook nog niets gehoord. Misschien is de curator wel failliet gegaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadrad
de Curator wordt geassisteerd door een dame en deze is toegewezen aan een andere zaak, dus alle zaken zijn overgedragen aan een andere assistente. Deze is bezig alle claims te bekijken en af te handelen (vorige week tel. contact over gehad...)

gr Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137657

Bleh,

ik heb 2 jaar geleden speakers (KEF iQ7) bij Progress gekocht waar 5 jaar fabrieksgarantie op zou zitten. Heb er zelfs een mooi garantieboekje bij gekregen. Nu is er afgelopen weekend 1 mee op gehouden te werken. Bel ik de Nederlandse fabrikant (Transtec), zeggen ze dat die Progress shop niet binnen hun garantie valt ... :/

Dan maar gewoon betaald laten repareren of hebben jullie een beter idee?

Groeten,
Teun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Anoniem: 137657 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 12:21:
Bleh,

ik heb 2 jaar geleden speakers (KEF iQ7) bij Progress gekocht waar 5 jaar fabrieksgarantie op zou zitten. Heb er zelfs een mooi garantieboekje bij gekregen. Nu is er afgelopen weekend 1 mee op gehouden te werken. Bel ik de Nederlandse fabrikant (Transtec), zeggen ze dat die Progress shop niet binnen hun garantie valt ... :/

Dan maar gewoon betaald laten repareren of hebben jullie een beter idee?

Groeten,
Teun
Fabrieksgarantie is fabrieksgarantie! Dus Transtec moet je gewoon helpen (hooguit verwijzen naar een andere dealer). Dat zei zeggen dat 'die Progress shop' niet binnen hun garantie valt is hun probleem.
Moet het wel echt ergens staan (z/w hebben) dat je fabrieksgarantie hebt.......

PS mits die KEF's natuurlijk wel 'netjes' zijn, er moet bijv. een serie nummer op staan.....dan zou je eens kunnen informeren bij KEF direct. Een dealer mag zich niet zomaar op allerlei bepalingen beroepen.......

[ Voor 11% gewijzigd door kaajee op 07-07-2008 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmmm, ja op de site staat nog altijd "5 jaar garantie".
http://www.progress.nl/sh...kterm=&zoektype=&ProdGrp={FA040B30-9CBC-4792-AE2F-0E443072CFC8}

En verder heb ik bij de speaker zo'n certificaat/boekje van KEF zelf gekregen waarin staat dat ik bij defecten bij Transtec moet zijn en dat de garantie idd 5 jaar is.

Ik zal het toch nog maar eens goed navragen daar bij transtec, want dat certificaat/boekje zal toch niet voor niks zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 137657 op 07-07-2008 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
kaajee schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:55:
[...]

Fabrieksgarantie is fabrieksgarantie! Dus Transtec moet je gewoon helpen (hooguit verwijzen naar een andere dealer). Dat zei zeggen dat 'die Progress shop' niet binnen hun garantie valt is hun probleem.
Moet het wel echt ergens staan (z/w hebben) dat je fabrieksgarantie hebt.......

PS mits die KEF's natuurlijk wel 'netjes' zijn, er moet bijv. een serie nummer op staan.....dan zou je eens kunnen informeren bij KEF direct. Een dealer mag zich niet zomaar op allerlei bepalingen beroepen.......
Waarschijnlijk betreft het hier grijze (parallele) import, KEF speakers die dus nooit bedoeld waren voor de nederlandse markt en dus zodoende niet via de officiele distributeurs het land zijn binnen gekomen. Progress heeft hierdoor waarschijnlijk de speakers tegen een interessante prijs kunnen aanbieden, echter als eindgebruiker zit je behoorlijk op de blaren als de verkopende partij failliet gaat. (zoals hier blijkt) Je kunt eventueel nog KEF smeken of dat ze iets voor je willen doen.... in elk ander geval. Uithuilen en opnieuw beginnen..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm ja ik het nog even nagechecked en het komt idd op het verhaal van Dominator neer...

Ze willen hem overigens dus wel gewoon repareren, alleen niet kosteloos. Hopelijk valt de schade mee
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphje

ralphje

Hey, it's me!

Heeft iemand nog wat gehoord van de curator ondertussen? Morgen anders maar even bellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
ralphje schreef op zondag 20 juli 2008 @ 16:50:
Heeft iemand nog wat gehoord van de curator ondertussen? Morgen anders maar even bellen..
Wat wil je horen? De curator publiceert, als het goed is, regelmatig verslagen. In dit geval zijn deze ook op http://www.danielshuisman.eu/ te vinden. In elk verslag wordt ook gemeld wanneer het volgende verslag wordt gepubliceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphje

ralphje

Hey, it's me!

Ik bedoel m.b.t. de vorderingen. Ik heb mijn vordering ingediend, maar heb er niets meer van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Verwacht niet dat je per individuele vordering een update krijgt ofzo. Je krijgt een briefje dat je vordering is ontvangen, hij wordt dan meegenomen in de afwikkeling van de boedel, met helaas in de meeste gevallen een aankondiging van de curator dat je er waarschijnlijk niets van terugziet.

Vergis je ook niet: het is niet zo dat de curator dagelijks bezig is met dat faillissement. De kans is groot dat hij gewoon een tijdlang even aankijkt hoe het zich ontwikkelt, hoeveel schuldeisers er zich aanmelden en pas maanden later actie onderneemt.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Pagina: 1 2 Laatste