Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-05 13:08

PcDealer

HP ftw \o/

In september komt er weer een update van de curator.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71496

nare man schreef op maandag 21 juli 2008 @ 16:53:
Verwacht niet dat je per individuele vordering een update krijgt ofzo. Je krijgt een briefje dat je vordering is ontvangen, hij wordt dan meegenomen in de afwikkeling van de boedel, met helaas in de meeste gevallen een aankondiging van de curator dat je er waarschijnlijk niets van terugziet.

Vergis je ook niet: het is niet zo dat de curator dagelijks bezig is met dat faillissement. De kans is groot dat hij gewoon een tijdlang even aankijkt hoe het zich ontwikkelt, hoeveel schuldeisers er zich aanmelden en pas maanden later actie onderneemt.
Ontvangen Wo Jul 30, 2008 11:18 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Geachte heer, mevrouw,

Naar aanleiding van uw ingediende vordering betreffende het faillissement van de besloten vennootschap Progress Automatisering BV, h.o.d.n. Progress Shop, gevestigd en kantoorhoudende te (7556 BN) Hengelo, aan de Demmersweg 136, kan ik u het volgende berichten.

Ik heb uw vordering ontvangen en geplaatst op de lijst van ingediende schuldvorderingen, als concurrente vordering.

Mocht u nog in afwachting zijn van een levering, dan moet ik u helaas mededelen dat deze levering niet meer zal plaatsvinden. Ook voor het geval uw vordering ziet op een verwachte terugstorting van een gedane (vooruit)­betaling moet ik u helaas berichten dat deze terug betaling niet is te verwachten.

Gelet op de huidige stand van de boedel, zal er geen uitkering aan concurrente schuldeisers kunnen plaatsvinden. Mocht dit vooruitzicht wijzigen, dan verneemt u vanzelfsprekend nader van mij.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te informeren.

Hoogachtend,

A.C. Huisman

curator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-05 13:08

PcDealer

HP ftw \o/

Vordering is erkend, maar je hoeft niets te verwachten? Wat is de betekenis van een concurrente vordering?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 10:50
PcDealer schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 15:17:
Vordering is erkend, maar je hoeft niets te verwachten? Wat is de betekenis van een concurrente vordering?
Bij het faillissement worden alle tegoeden en goederen van de failliet bij elkaar opgeteld en bij elkaar gelegd

Eerst mogen de preferente schuldeisers (Belastingdienst, huisbank, personeel) en de curator (loon) daar uit plukken.

Alles wat overblijft (doorgaans 0,0) is voor de concurrente schuldeisers (leveranciers, klanten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:05

BCC

Inderdaad. Als het geld er wel was, waren ze immers niet failliet verklaard.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Laatst online: 26-07-2020
Anoniem: 71496 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 14:53:
[...]

Ontvangen Wo Jul 30, 2008 11:18 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Geachte heer, mevrouw,

Naar aanleiding van uw ingediende vordering betreffende het faillissement van de besloten vennootschap Progress Automatisering BV, h.o.d.n. Progress Shop, gevestigd en kantoorhoudende te (7556 BN) Hengelo, aan de Demmersweg 136, kan ik u het volgende berichten.

Ik heb uw vordering ontvangen en geplaatst op de lijst van ingediende schuldvorderingen, als concurrente vordering.

Mocht u nog in afwachting zijn van een levering, dan moet ik u helaas mededelen dat deze levering niet meer zal plaatsvinden. Ook voor het geval uw vordering ziet op een verwachte terugstorting van een gedane (vooruit)­betaling moet ik u helaas berichten dat deze terug betaling niet is te verwachten.

Gelet op de huidige stand van de boedel, zal er geen uitkering aan concurrente schuldeisers kunnen plaatsvinden. Mocht dit vooruitzicht wijzigen, dan verneemt u vanzelfsprekend nader van mij.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te informeren.

Hoogachtend,

A.C. Huisman

curator
Precies wat ik al aankondigde. Dit is dus een briefje waarin de curator meldt dat:

1) jouw vordering op de lijst van concurrente crediteuren is geplaatst; dit zijn de 'gewone' schuldeisers, die worden allemaal verzameld en op een grote stapel gegooid;
2) als je nog recht had op levering van een product, die levering niet meer zal plaatsvinden (omdat alle voorraden, als die er nog zijn, toch al door de bank zijn opgehaald, dan wel door de curator tegen executiewaarde zijn verkocht);
3) je vrijwel zeker niets van je geld terugziet omdat er gewoon geen geld meer is.

Vervelend hoor.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Actual
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-03 10:26
Voor de mensen die er interesse voor hebben:

Aanstaande vrjdag begint de veiling van de boedel van Progress.

Het is treurig dat een webshop/ pc-winkel omvalt, het is nog vervelender wanneer je gedupeerd bent. Maar gezien reacties in dit topic wil ik jullie deze info niet onthouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

ik ben wel benieuwd of diegene die hier een rma had lopen, als die zijn tv heeft terug gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Laatst online: 22:05

BCC

Anders zou ik als ik hem was even naar de kijkdag gaan :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Pagina: 1 2 Laatste