Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 112.061 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-06 23:13
Anoniem: 116363 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 14:13:
Ik begin nu toch wel te twijfelen tussen de 37 inch en 42 inch versie. Ik zit er 3 meter (misschien ietsje meer) vanaf en nu ik lees dat de meeste van jullie dan toch voor de 42 inch versie zouden gaan, ben ik ook gaan twijfelen ;) Zijn er nog wat mensen die hier wat meer advies over kunnen geven? Dat ik voor mezelf kan bepalen welke ik moet kiezen.

Ik wilde de tv trouwens bij www.redcoon.nl bestellen. Hebben mensen hier daar ervaring mee? Is dat een goede site, met goede garrantie en aflevermogelijkheden? Is toch wel belangrijk bij een dergelijke aankoop.
Ga aub voor de 42", grootte went idd erg snel. Ik weet niet of je veel films kijkt, maar het overgrote deel v/d huidige films zijn in een 2.35:1 ratio geschoten wat dus inhoudt dat je naar zwarte balkjes kijkt. Bij een 37" is het beeld wat je dan overhoudt niet echt een ''bioscoop-ervaring''. Ik heb zelf een 42'' en daar vind ik zelf dat het beeld al wat klein is bij een 2.35:1 film. Voor normale 1.85:1 films is het beeld wel mooi groot.

Ik heb vorig jaar de 42PV70 besteld bij Redcoon, en alles is netjes afgehandeld. Betalen met de mobiele pin, gebeld voor een bezorgafspraak en mooi op tijd. Echter, ik lees de laatste tijd dat Redcoon nog wel eens wil liegen over de voorraad, oftewel op de site staat op voorraad maar dat is dus niet zo. Maar zoals gezegd, daar had ik zelf geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-07 12:49
Anoniem: 116363 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 14:13:
Ik begin nu toch wel te twijfelen tussen de 37 inch en 42 inch versie. Ik zit er 3 meter (misschien ietsje meer) vanaf en nu ik lees dat de meeste van jullie dan toch voor de 42 inch versie zouden gaan, ben ik ook gaan twijfelen ;) Zijn er nog wat mensen die hier wat meer advies over kunnen geven? Dat ik voor mezelf kan bepalen welke ik moet kiezen.
Uit eigen ervaring (3m + een beetje): 42" Zelfs boven waar ik 1.5m er vanaf zit (gamen) heb ik 42" gekozen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak aarde
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-03 13:01
bramberk15 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 15:23:
[...]

Ga aub voor de 42", grootte went idd erg snel. Ik weet niet of je veel films kijkt, maar het overgrote deel v/d huidige films zijn in een 2.35:1 ratio geschoten wat dus inhoudt dat je naar zwarte balkjes kijkt. Bij een 37" is het beeld wat je dan overhoudt niet echt een ''bioscoop-ervaring''. Ik heb zelf een 42'' en daar vind ik zelf dat het beeld al wat klein is bij een 2.35:1 film. Voor normale 1.85:1 films is het beeld wel mooi groot.

Ik heb vorig jaar de 42PV70 besteld bij Redcoon, en alles is netjes afgehandeld. Betalen met de mobiele pin, gebeld voor een bezorgafspraak en mooi op tijd. Echter, ik lees de laatste tijd dat Redcoon nog wel eens wil liegen over de voorraad, oftewel op de site staat op voorraad maar dat is dus niet zo. Maar zoals gezegd, daar had ik zelf geen problemen mee.
Je kan net zo goed zoomen totdat je 16/9 hebt, dan maar jammer dat je dat kleine beetje mist aan de zijkant. Zelfs als je een film in 4/3 kijkt die in 2.35/1 is opgenomen valt het prima te kijken dus 16/9 zal helemaal geen probleem vormen op een 37". Ik zou zeggen: Waarom meer betalen dan nodig is als je 37" groot genoeg vindt? Bovendien zal de tv meer stroom genruiken naarmate het paneel groter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255903

Prijsverschil tussen de 37" en de 42" is heel redelijk , waardoor ik voor een 42" gekozen heb :). In de winkel waar ik de mijne kocht scheelt het amper €61. Dus een veel groter scherm voor een heel kleine opleg! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Grappig, het motto is hier groter = beter. Ik vind dit een afweging tussen puur kijkgenot en interieurwensen. Indien alleen het eerste relevant is, koop een projector ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253490

Anoniem: 22659 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 16:33:
Grappig, het motto is hier groter = beter. Ik vind dit een afweging tussen puur kijkgenot en interieurwensen. Indien alleen het eerste relevant is, koop een projector ;)
Tja, sommigen vergeten dat ieder formaat zijn ideale kijkafstand heeft. Uiteraard kun je op 1,5 van een 42 Inch scherm gaan zitten en zeer goed beeld hebben, maar of het relaxed kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Precies! Het probleem is alleen dat de die hards die dat uberhaupt doen het relaxed vinden. Dat zijn voor een deel ook de mensen die hier roepen groter = beter.

Zelf heb ik heel bewust gekozen voor een 37" om niet al teveel te worden afgeleid door een zwart monster in de woonkamer, maar dat is een afweging die iedereen voor zich moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-06 11:05
Ik vind het geweldig mijn grote zwarte monster in de kamer, ik geniet er elke minuut van! :P

En Mig29 probeer het eens met een nieuwe goede coax kabel.
Verouderde kabels geven ook ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zal ik proberen. Ik zal ook eens alle andere kabels uit de buurt halen om eventuele interferentie uit te sluiten. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
Zak aarde schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 15:53:
[...]

Je kan net zo goed zoomen totdat je 16/9 hebt, dan maar jammer dat je dat kleine beetje mist aan de zijkant. Zelfs als je een film in 4/3 kijkt die in 2.35/1 is opgenomen valt het prima te kijken dus 16/9 zal helemaal geen probleem vormen op een 37". Ik zou zeggen: Waarom meer betalen dan nodig is als je 37" groot genoeg vindt? Bovendien zal de tv meer stroom genruiken naarmate het paneel groter is.
Cultuurbarbaar :)

Je gaat toch geen films zoomen!! Je kijkt het zoals de regisseur het bedoeld heeft, dus eventueel met zwarte balken. Maar goed, daar ben ik ook filmliefhebber voor, mss dat anderen hier idd anders over denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215387

Ik heb een 42PX80 gekocht, krijg hem vrijdag.
Ik heb ondanks mijn kijkafstand van 3 meter, toch voor de 42" gekozen.
Dit ivm ervaringen bij m'n zwager die ook een 42" heeft. 3 meter is goed te doen en ook hij zegt:
Neem nu maar 42", van 37" krijg je spijt, je wil dan na een week tog groter.

Ik wil echter nu al de muurbeugel ophangen, maar mis een maat daarvoor.
Kan iemand voor mij de maat opnemen van hart bovenste ophang gaten tot bovenkant toestel? (of onderkant)
Daarmee zou ik erg geholpen zijn en kan ik hem vrijdag zo op de muurbeugel schuiven. _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moulijn
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-06-2015
Anoniem: 215387 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 20:08:
Ik heb een 42PX80 gekocht, krijg hem vrijdag.
Ik heb ondanks mijn kijkafstand van 3 meter, toch voor de 42" gekozen.
Dit ivm ervaringen bij m'n zwager die ook een 42" heeft. 3 meter is goed te doen en ook hij zegt:
Neem nu maar 42", van 37" krijg je spijt, je wil dan na een week tog groter.

Ik wil echter nu al de muurbeugel ophangen, maar mis een maat daarvoor.
Kan iemand voor mij de maat opnemen van hart bovenste ophang gaten tot bovenkant toestel? (of onderkant)
Daarmee zou ik erg geholpen zijn en kan ik hem vrijdag zo op de muurbeugel schuiven. _/-\o_ _/-\o_
haha, enthousiast! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:49
is hdready niet 1280x720?

sinds de TH37PX70 maar 1024x720 heeft?? :?
ik snap het niet echt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Laatst online: 19-03 12:36
geemfriek schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 23:46:
is hdready niet 1280x720?

sinds de TH37PX70 maar 1024x720 heeft?? :?
ik snap het niet echt..
(Minimaal) 720 beeldlijnen zijn vereist. 1280 is niet verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rechthoekige pixels e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
Kent iemand een wandbeugel die je 90 graden kan uitklappen en kan draaien?
Zodat ik vanaf mijn bureau kan kijken en na een draai vanaf mijn bed?

Of is het dan makkelijker om naar een soort pilaar te kijken waarop je hem kan draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923

3mph, ik heb een keer gelezen op htforum.nl dat die bestaan ja. Zelfs electronisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 11:34
Hier heb je veel muurbeugels tegen een nette prijs:
http://www.muurbeugel.nl

Ook een die 90 graden kan draaien:
http://www.muurbeugel.nl/...ls&catid=8&artikelid=4800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
Striker2k2 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:56:
Hier heb je veel muurbeugels tegen een nette prijs:
http://www.muurbeugel.nl

Ook een die 90 graden kan draaien:
http://www.muurbeugel.nl/...ls&catid=8&artikelid=4800
Pfjew.. €399,- dat is bijna de helft van mijn TV :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110235

Anoniem: 255340 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 12:24:
Ik heb de 37PX80 met een INDI HD recorder.
Deze indi geeft blijkbaar een beter signaal op 1080i dan op 720p.
Is dat normaal? Ik dacht dat de tv 720p was.
idd ik heb dit ook gemerkt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
/\/\|) schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 01:32:
[...]

(Minimaal) 720 beeldlijnen zijn vereist. 1280 is niet verplicht.
maar de pixelverhouding is dan toch geen 16:9 meer ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Maar waarom zou dat moeten dan? De scaler houdt er gewoon rekening mee dat er kennelijk geen vierkante pixels zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Laatst online: 19-03 12:36
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 17:06:
Maar waarom zou dat moeten dan? De scaler houdt er gewoon rekening mee dat er kennelijk geen vierkante pixels zijn.
Exact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
Ah ok, nu ben ik gerustgesteld :) dacht dat het 1 of andere middenweg was tussen SD en HD Ready, en de 720p een marketingstunt was ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
3mph schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 14:56:
[...]

Pfjew.. €399,- dat is bijna de helft van mijn TV :D
Haha idd :)
Deze lijkt me wel wat:
http://www.muurbeugel.nl/...ls&catid=8&artikelid=4918

Moet alleen weten watvoor VESA aansluiting zo'n 42PX80 precies is.
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177701

Nog even ingaan op het grootste pijnpunt (helaas) van de nieuwe Panasonic plasma's: film deinterlacing.

Zoals hdtvtest schreef:
Due to the glaring deficiency in film mode deinterlacing, you may notice numerous artefacts such as line twitters and jaggies when watching broadcast film-based material (e.g. movies, American drama like CSI) on the Panasonic TH42PZ85. One way of getting around this problem is to feed the interlaced broadcast video signal into an intermediary device (for example a home theatre PC) to perform the deinterlacing before sending a progressive signal into the TH42PZ85B plasma television. Another is to simply adopt a farther viewing distance to avoid seeing the artefacts, though you'd need to move back closer to the screen to appreciate any resolution benefit for high definition content.

Voor DVD/Blu-ray materiaal geen probleem, want zowat elke speler spuugt alles netjes uit in progressieve beelden.

Mijn vraag: hoe groot is dit probleem bij gewoon tv-kijken, en met HD-boxen?

Telenet kiest in België bv voor 1080i-signaal, hun HD Digicorder kan dit niet opschalen naar 1080p (wel downscalen naar 720p). De meeste zenders lijken te gaan voor 1080i ipv 720p. Dit lijkt de achillespees van de Panasonic enkel groter te maken, zou je denken. Ik zou graag weten of dit in de praktijk ook zo is.

Voor zover ik kon natrekken doen de HD boxen zelf geen progressive scanning (spec sheet HD Digicorder). Of vergis ik me?

In de winkel heb ik de proef op de som genomen en de volgende testen kunnen doen:
Hoe reageert de Panasonic PZ85 op volgende inputs:
* via HD Digicorder: standaard 1080i signaal en omgeschaald 720p
* via Panasonic Blu-rayspeler: Blu-ray film op 720p/1080i/1080p/24p aan/uit

Resultaat: de Panasonic speelde alles prima af. Zelfs van zeer dichtbij geen noemenswaardige artefacten, flikkeringen of andere vervuiling te zien.

Wie heeft dezelfde of andere ervaringen op dit vlak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Anoniem: 177701 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 09:40:
Nog even ingaan op het grootste pijnpunt (helaas) van de nieuwe Panasonic plasma's: film deinterlacing.

Zoals hdtvtest schreef:
Due to the glaring deficiency in film mode deinterlacing, you may notice numerous artefacts such as line twitters and jaggies when watching broadcast film-based material (e.g. movies, American drama like CSI) on the Panasonic TH42PZ85. One way of getting around this problem is to feed the interlaced broadcast video signal into an intermediary device (for example a home theatre PC) to perform the deinterlacing before sending a progressive signal into the TH42PZ85B plasma television. Another is to simply adopt a farther viewing distance to avoid seeing the artefacts, though you'd need to move back closer to the screen to appreciate any resolution benefit for high definition content.

Voor DVD/Blu-ray materiaal geen probleem, want zowat elke speler spuugt alles netjes uit in progressieve beelden.

Mijn vraag: hoe groot is dit probleem bij gewoon tv-kijken, en met HD-boxen?
[...]
Je moet de VS versie totaal niet vergelijken met de EU -versie. Dat is niet omdat ie totaal anders is, maar omdat ze in de VS het NTSC-systeem gebruiken, en wij hier in de EU het PAL-systeem.

Het PAL-systeem deinterlacen is veel eenvoudiger dan het deinterlecen van een NTSC-stroom; Je krijgt dan 50 halve beeldjes per seconde, die je door relatief eenvoudige bewerkingen om kunt zetten in 25 hele beeldjes (*en dan 4 maal herhalen voor 100 Hz).

Bij NTSC ligt het veel ingewikkelder;
Daar krijg je 59.94 (bijna 60 dus) halve beeldjes per seconde, die je omzet naar 29.97 (bijna 30 dus) hele beeldjes per seconde. Tot zover gaat alles goed, maar dan komt het: Je moet een zogeheten 3:2 pull-down uitvoeren; Van elke 3 beeldjes moet je er 1-tje wegdoen. Als alles bij de deinterlecing alles goed is gegaan (maar belangrijker: Als eea bij het encoderen, het uitzenden en het ontvangen goed is gegaan !!!) zal er namelijk van elke 3 ` frame zijn die "dubbel" is (gelijk aan de voorgaande). Die gooi je dan weg, en je eindigt dan weer met de beeld frequentie van 23.976 (die zie je als het goed is vaker).

Jammer genoeg gaat het vooral bij de encoderen/uitzenden/ontvangen van de uitzewndig mis, maar bij de pana is schijnbaar de pull-down detectie ook niet echt lekker. Daardoor gooit ie soms de verkeerde frame weg, maar ook zijn er soms in de uitzendingen field-repeats (een half beeldje van gelijk is aan het op-1-na vorige beeldje), wat dan resulteert in het verlies van 1 van die 2, terwijl de 2-halve wel steeds verschilt.

Kortom; NTSC en PAL moet je totaal niet vergelijken. Daarom is het ook erg van belang wat je bedoelt met 1080i of 1080p; Want 1080i50 = PAL, wat we in Europa krijgen, wat makkelijker is te bewerken; En 1080i60 is NTSC, een stuk moeilijker te bewerken en totaal niet te vergelijken.

In het kort; Geen idee; Die quote van jou is zeer waarschijnlijk niet van toepassing op, of relevant voor, de EU-situatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Men zal iig nooit digitale tv in 1080p uitzenden, gewoonweg omdat 1080i minder bandbreedte slurpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De bron is alleen wel *.co.uk :) Volgens mijn info werken die ook met PAL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 94923 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:18:
Men zal iig nooit digitale tv in 1080p uitzenden, gewoonweg omdat 1080i minder bandbreedte slurpt.
Hoeft niet, ligt ook aan de framerate. 1080i is vaak 60Fps en 1080p 30Fps en dan zit je op dezelfde bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32767

Sinds gisteren de 46PZ85(E) in huis.

Fantastisch beeld..... Vooral met de PS3 (GTAIV en GTR5) echt super....

Alleen in de winkel probeerde ze mij Pixel garantie aan te smeren... maar dooie pixels is toch niet meer van toepassing en volgens mij niet eens van toepassing bij plasma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:30:
[...]

Hoeft niet, ligt ook aan de framerate. 1080i is vaak 60Fps en 1080p 30Fps en dan zit je op dezelfde bandbreedte.
Nope, lees mijn post eens door; In de EU is 1080i50 gangbaar en niet 1080i60.

En 1080i50 zijn 50 halve beelden per seconde, wat in feite ongeveer gelijk is dus aan 1080p25. En qua bandbreedtte heb ik geen idee waarom ze niet gewoon 1080p24(25) nemen ... (technisch gezien begrijp ik het enigszins, maar feitelijk met H264/AVC ... zou het gewoon moeten kunnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij bedoelde Oscar meer dat het niet alleen van een progressive signaal of interlaced signaal afhangt. Zuiver theoretisch dus.

Weet iemand al of Casema het EK in HD gaat uitzenden. Ik vind een hoop info alleen niet bij Casema zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-07 12:52

psy

Anoniem: 32767 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:46:

Alleen in de winkel probeerde ze mij Pixel garantie aan te smeren... maar dooie pixels is toch niet meer van toepassing en volgens mij niet eens van toepassing bij plasma?
Jawel dat kan ook bij plasma, al komt het veel minder vaak voor als bij LCD.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Anoniem: 22659 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:56:
Volgens mij bedoelde Oscar meer dat het niet alleen van een progressive signaal of interlaced signaal afhangt. Zuiver theoretisch dus.

Weet iemand al of Casema het EK in HD gaat uitzenden. Ik vind een hoop info alleen niet bij Casema zelf.
Ja, NOS komt met apart HD-kanaal, net als bij het WK. De gewone uitzendingen worden geupscaled uitgezonden en de wedstrijden in HD. Ben benieuwd of ze het probleem met de tussenframes al opgelost hebben. De Samsung ondersteunde dit (nog) niet en daardoor kreeg je schokkerig beeld. Later hebben ze dit aangepast en ging de kwaliteit iets naar beneden (meer compressie).

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet dat de NOS het gaat uitzenden, maar is er al bekend of Casema dit ook door gaat geven. Zo ja, gaat dit dan in het HD pakket of komt er een apart kanaal voor deze HD uitzendingen. Weet je toevallig of KPN nog wat gaat doen met IPtv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Laatst online: 14-06 13:29

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

http://www.avsforum.com/a...p?p=13503116#post13503116

TH-42PZ85U Initial Review

--------------------------------------------------------------------------------

I just received my TH-42PZ85U this afternoon and have been testing it out for the last 6 hours or so. I am upgrading from a Westinghouse 42” 1080p LCD. I hope this review is helpful to those thinking about switching from HD LCDs to HD plasmas. First let me list my sources:

Component 1: Comcast HD Cable through a Motorola DCT6412 Phase III (1080i)
Component 2: Nintendo Wii
HDMI 1: PC with Geforce 8800GTS graphics card using DVI-HDMI cable
HDMI 2: Playstation 3 40GB (Mainly for Blu-Ray)
HDMI 3: Xbox 360

The very first thing that impressed me was the contrast. I bought this T.V. online without seeing a demo at the store. The first thing I did was set it to cinema mode as Tom had suggested and brought down the torch-mode settings. I instantly noticed the extra detail in dark scenes. Colors were bright and clearly defined. I never realized how washed out the picture on my LCD was. For some reason I had a SD channel running when I turned the TV on the first time. SD stations looked so much smoother than on my “Westy.” I am a big LOST fan, so I loaded an episode I had saved on my DVR. While the contrast and colors were impressive, the Panny didn’t do much to help the poorly compressed ABC channel that it was recorded off of. Flipping to HD-Theater made all the difference and many other HD stations looked fantastic. In my opinion, the picture on my plasma is very smooth and soft compared to my LCD which was much more sharp. This is not a bad thing at all. Flesh tones look great!

Next I switched over to my Playstation 3 to try out 1080p over blu-ray. Before watching a movie, I wanted to check for dead pixels and put in the break-in DVD. Sure enough on the white screen I instantly noticed 2 dead pixels staring me in the face. I seemed to be plagued by dead pixels. Every LCD display I have ever owned has had at least one. One of the reasons I switched to plasma was to avoid defects such as this. I was slightly disappointed, but they are absolutely invisible at normal viewing distance and only appear in certain background colors. The screen faded into grey. Then I noticed the banding. There were vertical lines all over the set that were slightly lighter than the rest of the display. I know a bit about banding because my Westy had lots of it. While the plasma’s banding was not nearly as bad as my LCD’s it is still noticeable when solid light colors are on the screen. Again, I was disappointed because I never expected this on a plasma. I ran DVE on Blu-Ray and adjusted my settings. I turned off the “warm” setting and switched it to “normal” because I thought the whites were too yellow. This time I watched LOST on Blu-Ray and I was absolutely stunned. It was the best in-home viewing experience I had ever had.

I am a gamer. I mainly play World of Warcraft on my HTPC. Connecting it to my 42” LCD was great because it was just like connecting it to any other LCD monitor. After a while, the motion blur, posterization, and banding on my LCD got to me. Lately I have been a big fan of the “glossy” LCD displays, but it seems all LCDs in the TV-size range have a matte finish. This is when I decided to research plasmas. PC use is extremely important to me. I am being very cautious about using the plasma for games and PC use until my 100-hour break-in period is over. Until then, I am only flashing to those inputs for a short time to get the feel of it. When I first switched to my PC input, I noticed the borders of my desktop were cut off. I had to switch the HD-Size to 2 and then I got 100% of the picture. I tried some WoW. I loved not having to deal with motion blur and everything ran much smoother. I’m having a hard time getting whites to look white for my PC. On-screen fonts are pretty good, but seem slightly less crisp than my LCD. I will come back and talk more about my gaming experiences after I break it in for a bit longer.

Overall, I am extremely pleased with my 85U. The picture quality on this set is leaps and bounds better than my Westinghouse LCD. Blacks are (almost) bezel-black and really show off the darker scenes. I’m going to work on the stuck pixels. A few of them seemed to have disappeared and some new ones have popped up. Maybe after running the break-in DVD and JScreenFix they will go away. The banding seems to be a lot less noticeable. I don’t know if it’s the break-in DVD or just that I’m getting used to it. Another important note: I have yet to see any IR on this display. This is even after playing WoW and browsing the internet with the settings up high. This really brings my confidence up and after my break-in period is over I am going to game my heart out.

I don’t want to post my settings for all my inputs just yet, because I’m still in the process of tweaking them to my liking. I will post again some other time with updates, but so far so good. I will do my best to answer any questions thrown at me, but I am not an AV professional. If I could come up with one regret, it would be that I wish I had gotten a bigger size. I sit between 5.5 and 6.5 feet away, so I figured I didn’t need to increase my screen size, but I’m wondering how much better the experience would be if it was even bigger. Thanks for reading my long-winded review. I hope it helps make your purchase decisions a little easier.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Error:

404 Not Found .....

Zo vriendelijk is ome google dus ook weer niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is een persbericht van Zesko van 01-04-2008, maar ik krijg hem nergens naar voren. Overal 404.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-07 12:48
Anoniem: 32767 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:46:

Afgelopen weekend ben ik eens binnengestapt bij de mediamarkt om de 46PZ85 eens te bekijken, en er viel me 1 ding direct op, het beeld heeft vanaf een kleine kijkhoek bij bepaalde fragmenten een soort van 3D/spiegeleffect (alsof je het beeld dubbel ziet, te vergelijken met de plaatjes die we allemaal wel kennen die in een soort van 3D effect worden gemaakt en als je ze beweegt zie je het beeld erachter nogmaals).

Dit effect was vooral zichtbaar bij een witte dikke tekst (bijvoorbeeld het logo van Panasonic die in een demo verwerkt was en op alle plasma's speelde) of als er verlichting zichtbaar was met een zwarte achtergrond (spots bij een concert bijvoorbeeld).

Ik overweeg serieus de aanschaf van een Full HD plasma, overigens mijn eerste, en wil daar best wat geld voor uitgeven maar vond dit toch wel enigszins tegenvallen (kleuren en dergelijke waren wel erg goed).

Hoe zijn jouw ervaringen van dit "effect"??

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Anoniem: 100386 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:37:
[...]

Error:

404 Not Found .....

Zo vriendelijk is ome google dus ook weer niet ;)
Hier doet hij het prima, ik zal het stukje even quoten:
Nederland 1, 2 en 3 komen in HD beschikbaar via Zesko

De NPO (Nederlandse Publieke Omroep) en kabelbedrijf Zesko (Casema, Multikabel, @Home) streven er naar om begin 2009 te starten met de doorgifte van de zenders Nederland 1, 2 en 3 in HD kwaliteit. De zenders komen bij Zesko zonder extra kosten beschikbaar in het digitale basispakket. Ook UPC en andere kabelbedrijven streven er naar om bovengenoemde zenders in 2009 door te geven. Steeds meer kijkers hebben tegenwoordig TV’s die geschikt zijn voor HD-ontvangst,en zowel de NPO als Zesko zijn van mening dat de publieke zenders en de kabelsector in de acceptatie van HD een voortrekkers rol moeten vervullen. Daarom werken de NPO, Zesko en andere kabelbedrijven ook samen om in juni en augustus van dit jaar het Europees Kampioenschap Voetbal en de 29e Olympische Spelen in HD uit te zenden.

Om het Europees Kampioenschap en de Olympische Spelen in HD bij het publiek te brengen wordt gedurende de zomer een extra kanaal voor Nederland 1 in HD geopend. Programma’s van Nederland 1 die niet HD zijn worden van juni tot en met augustus geconverteerd naar HD-kwaliteit. Bij deze uitzendingen gebruikt de Publieke Omroep voor het eerst haar nieuwe voor HDTV ingerichte eindregie.

Het is de bedoeling dat Nederland 1, 2 en 3 vanaf begin 2009 in HD uitgezonden worden. In eerste instantie zal een beperkt deel van de programma’s echte HD-content zijn terwijl de overige programma’s naar HD opgewaardeerd worden. Het percentage ‘echte’ HD-content neemt vervolgens jaarlijks toe. Naar verwachting sluiten ook de andere kabelbedrijven in Nederland zich op korte termijn aan bij dit NPO / Zesko HD-initiatief.

Ter stimulering van HDTV-produkties stelt Zesko zich eenmalig garant voor een bedrag van € 2 miljoen dat ter beschikking wordt gesteld aan de NPO. Dit bedrag wordt vervolgens door de NPO beschikbaar gesteld aan de omroepen die in HD-kwaliteit willen produceren.

Naar verwachting worden er in 2008 ruim 1,5 miljoen LCD- en plasma-tvschermen verkocht. Bijna 100% hiervan is geschikt voor voor HD-ontvangst. “De prijzen voor HD-TV’s zijn de laatste jaren fors gedaald waardoor steeds meer mensen een dergelijke TV aanschaffen.”, aldus Marcel Nijhoff, CCO van Zesko. Hij vervolgt: “Goede Nederlanse content in HD is tot nu toe echter nauwelijks beschikbaar en juist dat willen onze abonnees. Met de doorgifte van de publieke zenders in HD kunnen wij eindelijk aan die vraag voldoen.”

“Wij hebben kwaliteit en beleving van onze programma’s hoog in het vaandel staan. Dan ligt het voor de hand dat wij de digitale kijkers ook de mogelijkheid willen geven onze programma’s in HD te bekijken.” ,aldus Cees Vis, lid van de Raad van Bestuur van de NPO.

Over de NPO De NPO (Nederlandse Publieke Omroep) bevordert de samenwerking en coördinatie tussen de landelijke omroepen op grond van de Mediawet. De NPO bepaalt onder meer de internet-, televisie- en radioprofielen en het daarbij behorende coördinatiereglement. De Raad van Bestuur van de NPO vormt het dagelijks bestuur van de publieke omroep.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

A3-D schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:56:
[...]Hoe zijn jouw ervaringen van dit "effect"??
Dat effect is zichtbaar op alle Panasonic plasma's, het is een gevolg van de gekozen techniek (Pioneer heeft het niet). Ik heb er in normale kijksituaties nog nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Top, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Devster schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:14:
[...]

Dat effect is zichtbaar op alle Panasonic plasma's, het is een gevolg van de gekozen techniek (Pioneer heeft het niet). Ik heb er in normale kijksituaties nog nooit last van gehad.
Klopt, de Pioneer had er geen last van, maar had ook een heel ander prijskaartje 8)7

Ben er een beetje angstig voor dat ik er bewust op blijf letten en naar ga kijken, wat dan een aankoop achteraf ineens een stuk minder maakt.

Moet er nog eens heel goed over nadenken, in de tussentijd hou ik het topic goed in de gaten.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Zelfs als ik er op let zie ik het niet. Ik zou me er niet door laten afhouden. Of je moet vaak echt vanaf de zijkant van je tv gaan kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En volgens mij valt het alleen op als je schuin van boven kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Dan nog maar eens een bezoekje brengen aan de lokale handelaar om nog eens kritisch te kijken, het prijsverschil met een Pio is me net even wat te gortig (alhoewel ik op een leuke aanbieding zit te wachten van de LX van Pioneer omdat deze opgevolgd wordt door de nieuwe serie en benieuwd ben naar de prijs van de bewuste leverancier). >:)

[ Voor 4% gewijzigd door A3-D op 09-05-2008 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106379

Paar vraagjes :

Ik heb een 42PX80 en er he-le-maal tevreden mee

Maar wat betekent als ik de upc box aanzet het getal linksboven ??
Er staat dan ec/av2 , rgb , en dan komt het de ene keer staat er 6 dan weer 30 dan weer 8

waar heeft dit getal mee te maken het is niet het kanaal wat ie uitzend

volgende vraag is ..

Ik heb een toshiba ep30 hddvd wat is de beste instelling voor de tv

er zijn verschillende keuzes waaronder 720p , 1080i en 1080p/24

Het is voor het afspelen van m,n dvd's

Ik heb de tv 1,5 maand geleden ongeveer bij redcoon gekocht voor 1050 incl. muurbeugel en schoonmaakmiddel en echt als ik iemand een tv mag aanraden dan is het de 42px80

Zit nu op zo,n 460 uur , binnenkort eens in laten schrijven voor zo,n calibratie tour

FF 2 Foto,s toegevoegd

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v685/McReal/DSC08153.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v685/McReal/DSC08158.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 106379 op 09-05-2008 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 23:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hangt dat ding niet een beetje hoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MikeyMan schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:40:
Hangt dat ding niet een beetje hoog?
Nee eigenlijk hangt ie best goed zo , als ik precies recht vooruit kijk dan kijk ik tegen m,n dvd speler aan en een paar cm hoger begint m,n tv dan

Ik zit trouwens 3,40 meter van m,n tv af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-06 13:31

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
A3-D schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:56:
[...]

Afgelopen weekend ben ik eens binnengestapt bij de mediamarkt om de 46PZ85 eens te bekijken, en er viel me 1 ding direct op, het beeld heeft vanaf een kleine kijkhoek bij bepaalde fragmenten een soort van 3D/spiegeleffect (alsof je het beeld dubbel ziet, te vergelijken met de plaatjes die we allemaal wel kennen die in een soort van 3D effect worden gemaakt en als je ze beweegt zie je het beeld erachter nogmaals).

Dit effect was vooral zichtbaar bij een witte dikke tekst (bijvoorbeeld het logo van Panasonic die in een demo verwerkt was en op alle plasma's speelde) of als er verlichting zichtbaar was met een zwarte achtergrond (spots bij een concert bijvoorbeeld).

Ik overweeg serieus de aanschaf van een Full HD plasma, overigens mijn eerste, en wil daar best wat geld voor uitgeven maar vond dit toch wel enigszins tegenvallen (kleuren en dergelijke waren wel erg goed).

Hoe zijn jouw ervaringen van dit "effect"??
Dit is de weerspiegeling tussen de glasplaten. Niet erg storend zolang de horizontale en verticale hoek niet beide erg groot zijn. Zolang je dus het scherm op oog hoogte hebt kun je de andere hoek redelijk groot maken zonder er echt hinder van te hebben.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik heb laatst een ps3 gekocht (voor blu ray) maar er zat gt% bij maar nu valt het me op dat soms bij snelle bewegingen er een soort streep over het beeld komt tijdens het spelen (flikker) ligt dit nou aan me ps3 of aan me tv (42pz80)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32767

Wie weet wat de UPC afstandsbediening code is? Op de UPC site staan er stuk 15 voor panasonic... kan ze wel uitproberen, maar als iemand het hier al weet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261444

Brimme schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 17:35:
Ik heb laatst een ps3 gekocht (voor blu ray) maar er zat gt% bij maar nu valt het me op dat soms bij snelle bewegingen er een soort streep over het beeld komt tijdens het spelen (flikker) ligt dit nou aan me ps3 of aan me tv (42pz80)
Ik vermoed dat het hierom een Glitch in het spel zelf gaat.

Je zou eens moeten kijken of er voor de PS3 en het spel zelf,
er geen update beschikbaar is, moet je wel online kunnen met je PS. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@McReal: ik heb een 37px80 en een EP10. Ik heb de speler op 1080P staan, aangezien hij een 720P signaal weer moet upscalen. Daarnaast lijkt hij met 720P langer te moeten rekenen waardoor er bij mij een asynchroniteit ontstaat tussen mijn versterker en tv. Ik bezit de tv echter nog te kort om bovenstaande stelling keihard te stellen. Er zit nog wat voorbehoud in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
Ik vermoed dat het hierom een Glitch in het spel zelf gaat.

Je zou eens moeten kijken of er voor de PS3 en het spel zelf,
er geen update beschikbaar is, moet je wel online kunnen met je PS.
heb de nieuwste update, denk dat het misschien iets met 1080p te maken heeft.

[ Voor 120% gewijzigd door Brimme op 09-05-2008 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier had ik eigenlijk wel heel wat commentaar op verwacht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
Misschien omdat mensen geen zin hebben om weer deze discussie te voeren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:34
Anoniem: 94923 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 22:00:
[...]

Hier had ik eigenlijk wel heel wat commentaar op verwacht :+
Brimme schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 22:02:
Misschien omdat mensen geen zin hebben om weer deze discussie te voeren :D
de discussie is heel simpel. als het hetzelfde was dan waren er in het verleden geen toestellen geweest die het ene en de andere niet ondersteunden. de fabrikanten zouden deze kans gewoonweg niet laten liggen want het zou hun verkopen boosten.

er zit wel degelijk verschil in. en daarmee is de discussie afgelopen. dat je het verschil niet kan zien, wat de schrijver beweert, is iets anders. wat ik overigens betwijfel want ieder heeft zijn eigen ogen en het is afhankelijk van diegene of hij dit verschil kan waarnemen. maar het verschil is er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 20:12:
@McReal: ik heb een 37px80 en een EP10. Ik heb de speler op 1080P staan, aangezien hij een 720P signaal weer moet upscalen. Daarnaast lijkt hij met 720P langer te moeten rekenen waardoor er bij mij een asynchroniteit ontstaat tussen mijn versterker en tv. Ik bezit de tv echter nog te kort om bovenstaande stelling keihard te stellen. Er zit nog wat voorbehoud in.
Maar ff voor de duidelijkheid wij hebben toch een tv (42px80 en 37px80) die hd ready is toch dat betekent dat ie maar tot 720P gaat maximaal ??

Als ik de ep30 op 1080P zet geeft ie dat ook aan op m,n tv maar ik dacht dat de tv weer terug bracht naar 720P omdat we geen full hd tv hebben

En als ik m,n ep30 op 1080p/24 zet begint het beeld hele kleine schokjes te geven om de 3 sec ongeveer

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 106379 op 09-05-2008 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij gaat de tv weer upscalen naar 768 wanneer je er een 720P bron op aansluit. Kortom, je gaat eerst downscalen om vervolgens te upscalen. Derhalve geef ik gewoon een input signaal van 1080P zodat de tv maar 1x moet downscalen.

Maar nogmaals, ik heb nog geen tijd gehad om dit intensief te testen. Schokjes om de 3 sec heb ik iig geen last van. Wellicht een HD-DVD uit de US?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 23:10:
Volgens mij gaat de tv weer upscalen naar 768 wanneer je er een 720P bron op aansluit. Kortom, je gaat eerst downscalen om vervolgens te upscalen. Derhalve geef ik gewoon een input signaal van 1080P zodat de tv maar 1x moet downscalen.

Maar nogmaals, ik heb nog geen tijd gehad om dit intensief te testen. Schokjes om de 3 sec heb ik iig geen last van. Wellicht een HD-DVD uit de US?
Nee hoor gewoon een europeese hddvd speler maar denk dat dat komt omdat ik de ep30 op 1080p/24 heb gezet .. als ie op 1080p staat doet ie dat niet namelijk..

af en toe kan ik het gewoon niet meer volgen allemaal :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-07 11:44
Anoniem: 106379 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:45:
[...]

Nee eigenlijk hangt ie best goed zo , als ik precies recht vooruit kijk dan kijk ik tegen m,n dvd speler aan en een paar cm hoger begint m,n tv dan

Ik zit trouwens 3,40 meter van m,n tv af
Toch te hoog dus.... je hoofd moet dus iets naar achter knikken en dat geeft op den duur toch een lastig gevoel. Volgens Vogel (van de tv-steunen) zou een scherm optimaal hangen als je bij rechtuit kijken, zonder je hoofd te liften, de ogen op 2/3, van onderaf gezien, van je scherm moeten zitten.
In de bioscoop zit je ook niet graag op de eerste rij, om dezelfde reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat kan wel zo zijn sonsan, maar ook ik hang beeld altijd iets hoger op. Het beeld geeft me dan gewoonweg een betere indruk. Ik ben met je eens dat je hoofd hier last van krijgen, ik zak dan ook achterover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@McReal: ah mijn Ep10 ondersteunt geen 1080P24. Wellicht moet ik de firmware updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
Bij mijn ouders staat nu een dikke week een 42PX80: Zeker tevreden, je kunt geen betere tv vinden in deze prijsklasse. Digitale schotel ziet er echt goed uit, bijna vergelijkbaar met een dvdtje, alhoewel dit wel aan het weergegeven programma ligt.

Maar nu mijn vraag: Er is iets raars aan de hand met de tv, als je de tv in standby zet, om de tv vervolgens weer aan te zetten met de AB via de aan/uit knop of met de cijfertoetsen gebeurd er niks. Je ziet het lampje onderaan de tv knipperen, maar hij blijft rood en wordt niet groen. Ik weet dat je de knoppen wat langer moet inhouden, heb zelf een 42PV70. Het rare is, als je op de AB de aan/uit knop (of cijfertoetsen) indrukt, ff loslaat en vervolgens weer indrukt dan springt de tv wel aan.

Zijn er Pana eigenaren bij wie dit bekend voorkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, ik moet er ook nog aan wennen. Eerlijk gezegd weet ik niet zo goed hoe ik hem weer aankrijg, maar het lukt iedere keer wel weer :) Zou het boekje er eens bij moeten pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mensen, voordat de definitieve beslissing wordt genomen nog een vraag;

Heeft iemand e info die nodig is om een goede muur beugel aan te schaffen, ik kan namelijk nergens vinden welke VESE-standaard muur beugel-afmetingen je nodig hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-06 22:43
Over de ophanghoogte zou ik ook nog wel advies willen krijgen.
Volgende week ga ik een kabelgoot in de muur van ons nieuwbouwhuis frezen (er komt een 42PX80), ik weet alleen niet tot hoe hoog ik deze moet laten gaan.
Het is wel leuk als je de TV op ooghoogte hangt (of iets hoger), maar wij hebben best wel een lage bank en een muur van 2.70m hoog. Ziet er dus niet uit als je de TV laag zou hangen.

Zou graag wat ervaringen van anderen horen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik vind het er eigenlijk niet uitzien als mensen hun plasma ophangen alsof het een schilderij is dat op ooghoogte moet hangen als je staat. Hang hem op ooghoogte als je op de bank zit. Dat is idd niet hoog, maar zet er gewoon een kastje onder ofzo, dan oogt het alweer een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

^^eensch is
Erg onnatuurlijk om een tv zo hoog op te hangen. In de bios ga ik ook niet onderaan zitten om dan weer omhoog te moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Dat vind ik inderdaad ook te hoog. Maar ik las op een ander forum dat velen tussen de 50 en 60cm ruimte hadden tussen onderzijde TV en grond. Dat vind ik veel te weinig.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Dat is net een natuurlijke hoogte omdat je dan recht vooruit kan kijken. Alles hoger dan dat en je MOET al omhoog gaan kijken. Dan kan je ook niet meer normaal rechtop zitten en moet je meer gaan 'hangen'

Waarom zouden tv meubels allemaal die hoogte van 50 - 60 cm hebben denk je? :)

Overigens snap ik niet dat er mensen zijn die persé geen tv willen groter dan pak hem beet 37 inch, maar dan wel hoog op gaan hangen zodat de tv nog meer in het oog hangt. Koop dan gewoon een 42 inch en zet hem op een normale hoogte :)

[ Voor 45% gewijzigd door psy op 10-05-2008 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Heb je ook weer gelijk in.
Maar goed, onze kijkafstand wordt 5 meter, dus het zal niet echt een groot effect hebben als de TV iets hoger komt te hangen. Ik snijd wel een stuk karton uit even groot als de Pana, dan kan ik het effect zien.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Vijf meter is inderdaad behoorlijk veel, ik denk dat de meeste huiskamers iets krapper zijn. Dat van dat karton is zowiezo slim, want in de gemiddelde winkel denk je al snel dat 50 inch ook wel kan terwijl 32 inch echt klein lijkt. Totdat je thuis komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb het niet over de hoogte, ik heb het over de bevestigingsgaten op de achterkant van de TV ... zijn die VESA-conform, of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
psy schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 12:37:
in de gemiddelde winkel denk je al snel dat 50 inch ook wel
Dat denk ik ook wel, maar mijn vriendin denkt er anders over. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

psy schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 12:37:
Vijf meter is inderdaad behoorlijk veel, ik denk dat de meeste huiskamers iets krapper zijn. Dat van dat karton is zowiezo slim, want in de gemiddelde winkel denk je al snel dat 50 inch ook wel kan terwijl 32 inch echt klein lijkt. Totdat je thuis komt :P
Zit op 2.5 a 3 meter van een 42" af en dacht vooraf dat dit precies goed was.

Achteraf denk ik dat 50" makkelijk kan. Echter dit is wel een stuk duurder dus weet niet of ik zoveel zou willen uitgeven.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ai, op 5 meter zou ik zeker minimaal voor 50 inch gaan. Hell, mijn CRT tv van 32 inch zag op 5 m afstand uit als een postzegel! Ik heb een collega die onlangs een 50" heeft gekocht voor in zijn nieuwe huis met een woonkamer van 5,5 m breed, eigenlijk wilde hij ook wel groter maar dat ging hem iets te ver. Toen hij thuis kwam zei zijn vrouw meteen, wat is ie klein, had je geen grotere kunnen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Tja, groter is vaak beter inderdaad. Maar ik zit nu 4,5m van een 70cm breedbeeld, dus het wordt er zowieso beter op. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

psy schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 13:16:
Ai, op 5 meter zou ik zeker minimaal voor 50 inch gaan. Hell, mijn CRT tv van 32 inch zag op 5 m afstand uit als een postzegel! Ik heb een collega die onlangs een 50" heeft gekocht voor in zijn nieuwe huis met een woonkamer van 5,5 m breed, eigenlijk wilde hij ook wel groter maar dat ging hem iets te ver. Toen hij thuis kwam zei zijn vrouw meteen, wat is ie klein, had je geen grotere kunnen kopen?
Zo'n vrouw wil ik ook! :)
MartijnA3 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 13:16:
Tja, groter is vaak beter inderdaad. Maar ik zit nu 4,5m van een 70cm breedbeeld, dus het wordt er zowieso beter op. :)
Zo dacht ik eerst ook, maar imo kun je het niet vergelijken omdat het beeld van een plasma (mits aangesloten op een goede bron, zelfs SD digitale tv ) gevoelsmatig een stuk beter is dan van een CRT.

Daardoor kun je groter gaan. Als je groter gaat, heb je nog meer het gevoel dat je echt "in de film/tv zit."

[ Voor 33% gewijzigd door Help!!!! op 10-05-2008 13:22 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Het voordeel is dat je dus geen enkele reden hebt om voor FullHD te gaan op die afstand.Echter de PX is er niet in 50 inch :|
Ik vond het ook al merkwaardig. Mijn eigen vrouw vind de huidige 32 inch al groot genoeg maar vind een 42 inch gelukkig ook wel kunnen. Maar dat verhaal is wel grappig ja.

[ Voor 56% gewijzigd door psy op 10-05-2008 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Help!!!! schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 13:17:

Zo dacht ik eerst ook, maar imo kun je het niet vergelijken omdat het beeld van een plasma (mits aangesloten op een goede bron, zelfs SD digitale tv ) gevoelsmatig een stuk beter is dan van een CRT.

Daardoor kun je groter gaan. Als je groter gaat, heb je nog meer het gevoel dat je echt "in de film/tv zit."
Dat geloof ik meteen, maar groter dan 42 inch krijg ik er niet door thuis. Dan schuif ik straks de bank wel een stuk naar voren. :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

psy schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 13:18:
Het voordeel is dat je dus geen enkele reden hebt om voor FullHD te gaan op die afstand.Echter de PX is er niet in 50 inch :|
Zag dat de 50"PZ80 ongeveer EUR 2200 kost. Dat vind ik nog wat teveel. Bovendien wordt het stroomverbruik toch wel erg hoog bij zo'n 50".

Naar verwachting zal de volgende serie Panasonic Plasma's minder verbruiken en goedkoper zijn. Mss neem ik dan wel een 50"en schuif de huidige door naar de slaapkamer of verkoop m op speurders.nl.
MartijnA3 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 13:24:
[...]

Dat geloof ik meteen, maar groter dan 42 inch krijg ik er niet door thuis. Dan schuif ik straks de bank wel een stuk naar voren. :+
8)
Met 42" hoef je je echt niet te schamen. Voor de meeste huiskamers is dit een ideale maat.

[ Voor 23% gewijzigd door Help!!!! op 10-05-2008 13:25 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
psy schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 13:18:
Ik sprak laatst nog een verkoper die vol bleef houden dat je het wel degelijk zou zien. Het downscalen van een blu-ray disc zou een HD-ready toestel teveel rekenkracht kosten.... Ben er maar niet tegenin gegaan, maar lekker een winkel verder gegaan.
De vraag naar HD-ready bleef maar zakken volgens hem, ze hadden er ook maar 1 of 2 hangen, de rest was allemaal full hd....LCD...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

MartijnA3 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 13:27:
[...]

Ik sprak laatst nog een verkoper die vol bleef houden dat je het wel degelijk zou zien. Het downscalen van een blu-ray disc zou een HD-ready toestel teveel rekenkracht kosten.... Ben er maar niet tegenin gegaan, maar lekker een winkel verder gegaan.
De vraag naar HD-ready bleef maar zakken volgens hem, ze hadden er ook maar 1 of 2 hangen, de rest was allemaal full hd....LCD...
Mwah dat lijkt me sterk. Ik zou alleen persoonlijk liever geen hd-ready 42" plasma pakken omdat je dan de 1024x768 reso hebt en dat vind ik niet handig in combinatie met mijn htpc. Bij 50" is dat 1366x768 en dat is wel een handige reso. Maar voor de rest zou ik wel voor hdready gaan op die afstand. Zeker voor het stroomverbruik! Of je moet ook wachten tot de G12 die pas in 2009 komt. Dat probeer ik ook, maar of dat gaat lukken vraag ik me af... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astantibus
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-03-2022
Vrijdag m'n TH-42PZ85 ontvangen en geïnstalleerd, helemaal geweldig natuurlijk maar . . . .
Zodra ik de IFC inschakel krijg ik één grote ruis op mijn scherm terwijl zonder de IFC ik een perfect beeld krijg. :?
Eigenlijk alles al geprobeerd maar de ruis blijft.
Situatie: TH-42PZ85 icm @Home digitale ontvanger aangesloten via (goede) scartkabel.
Ook rechtstreeks via de analoge ingang aangesloten, geen resultaat.
PS3 via een HDMI kabel aangesloten, één grote ruis, met of zonder IFC.
Doe ik nu iets verkeerd ? of heb ik toch een maandagmorgen toestel gekregen ??
Iemand een idee misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
psy schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 13:36:
[...]
Mwah dat lijkt me sterk. Ik zou alleen persoonlijk liever geen hd-ready 42" plasma pakken omdat je dan de 1024x768 reso hebt en dat vind ik niet handig in combinatie met mijn htpc. Bij 50" is dat 1366x768 en dat is wel een handige reso. Maar voor de rest zou ik wel voor hdready gaan op die afstand. Zeker voor het stroomverbruik! Of je moet ook wachten tot de G12 die pas in 2009 komt. Dat probeer ik ook, maar of dat gaat lukken vraag ik me af... :)
Ik heb geen HTPC dus dat scheelt. :)

De TV moet er binnenkort wel komen, past goed bij onze nieuwbouwwoning. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
psy schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 13:36:
[...]

de ps3 heeft als apparaat geen probleem met deze resoluties neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Help!!!! schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 13:24:
[...]

Zag dat de 50"PZ80 ongeveer EUR 2200 kost.
Waar heb je 'm gezien voor dit bedrag? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

A3-D schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 18:23:
[...]

Waar heb je 'm gezien voor dit bedrag? :*)
Goos, tik gewoon ff in bij google dan vind je m al snel.....

http://www.kieskeurig.nl/...E71CAC12574100050C1FF.htm

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-07 11:22
geemfriek schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 17:13:
[...]

de ps3 heeft als apparaat geen probleem met deze resoluties neem ik aan?
De PS3 heeft als outputresoluties: 480i/576i/480p/576p/720p/1080i/1080p. Als een TV dat ondersteunt, dan werkt het gewoon.

De native resolutie van een TV doet er niet zoveel toe, want een HD Ready TV die 720p en 1080i accepteert zal dat zelf vertalen naar zijn daadwerkelijke resolutie. Het voordeel van een Full HD-TV is dat 1080p volledig overeenkomt met de 'native' resolutie van de TV. Er hoeft niks geupscalet/downscalet te worden waardoor het beeld scherper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
http://www.debeugelknaller.nl/vesa.php

Enkele voorbeelden van standaard VESA afmetingen zijn.

VESA 50x50 meestal voor TV’s of monitoren < 20 Inch
VESA 75x75 meestal voor TV’s of monitoren < 20 Inch
VESA 100x100 meestal voor TV’s of monitoren > 17 Inch en <32 Inch
VESA 200x100 meestal voor TV’s of monitoren > 26 Inch en <37 Inch
VESA 200x200 meestal voor TV’s of monitoren > 26 Inch en <42 Inch
VESA 400x200 meestal voor TV’s of monitoren > 26 Inch en <42 Inch
VESA 800x400 meestal voor TV’s of monitoren > 40 Inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
http://www.debeugelknalle...ath=22_35&products_id=128

Deze lijkt me wel aardig, staat alleen niet bij hoe ver hij draaibaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Help!!!! schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 18:44:
[...]

Goos, tik gewoon ff in bij google dan vind je m al snel.....

http://www.kieskeurig.nl/...E71CAC12574100050C1FF.htm
Oeps, ik had het dus verkeerd gelezen, dacht dat je de TH-50PZ800 voor 2200 Euri had gezien... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261521

beste th 42px80e gebruikers,
ik heb sinds een dag dit prachtig apparaat staan. :)
Wat ik niet voor elkaar krijg, maar wel in de handleiding staat is de Guide / EPG functie.
ik heb (nog) een analoog signaal van UPC en van hun pakket komt het EPG binnen op het kanaal van Eurosport.
Mijn DVDR (philips) pakt dit wel goed op.
Of staat dit verkeerd in de handleiding (en op de afstandsbediening)? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Help!!!! schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 13:24:
Naar verwachting zal de volgende serie Panasonic Plasma's minder verbruiken en goedkoper zijn. Mss neem ik dan wel een 50"en schuif de huidige door naar de slaapkamer of verkoop m op speurders.nl.
Mijn idee :) Toen ik de 42px80 kocht wou ik ook graag een 50" maar de meerprijs en de vaste kosten vond ik te hoog. En ik had dan liever een full hd variant gehad gezien de kijkafstand. Met het nieuws dat de komende generatie schermen veel zuiniger (en wederom goedkoper) zullen zijn was het voor mij simpel. De 42px80 koop ik nu, kan ik aan de grootte wennen en dan gaat hij naar de slaapkamer indien ik voor een 50" zou gaan.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110235

ik heb een 37px80 en heb wat last van flikkering (lijnen) bij snel bewegende beelden. Ik heb een nvidea 7800GT kaart met een convertor dvi naar hdmi en dan een hdmi kabel van 5 meter naar tv.

tv is 1024x720 ... ik stuur het signaal 1280x720 vanuit mijn grafische kaart. (1024x720 is niet beschikbaar).

hoe zou dit komen ? kabel ?
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.