Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Wildfire schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 15:34:
[...]

Verzending duurt bij Play idd erg lang. Meestal drie tot vier weken en dat is eigenlijk flink absurd. Ik kan ze net zo goed zelf gaan halen daar, per fiets (nou ja, dan wel met de boot het Kanaal over natuurlijk).

Bestel ik bijvoorbeeld echter bij Amazon.co.uk, dan heb ik het binnen een week. Da's heel wat redelijker :)
Ik ook. Amazon is imo echt erg goed, snelle levertijden en heel erg goede service. De laatste paar keer heb ik mijn bestellingen bij amazon.co.uk binnen 2 à 3 dagen verzending ontvangen. Voor PS3 en regio vrije X360 spellen gebruik ik altijd videogamesplus.com, maar een paar Euro duurder dan gamehubs, geen vooruit betaling bij pre-orders, goede service, snelle levering (gemiddeld 5 werkdagen) en ik heb nooit importkosten hoeven betalen voor hun verzendingen.
Anoniem: 215448 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 15:24:
Ik heb een paar dagen geleden Fable 2 besteld bij Gamehubs, en na een prettige verwachte aankomstdatum van maandag krijg ik nu dit.

Your package has experienced an exception.

ROTTERDAM,
NL 24/10/2008 9:07 PACKAGE DATA PROCESSED BY BROKERAGE. WAITING FOR CLEARANCE
CHEK LAP KOK,
HK 24/10/2008 10:17 DEPARTURE SCAN
PAMPANGA,
PH 24/10/2008 3:41 DEPARTURE SCAN
PENANG,
MY 23/10/2008 18:59 ORIGIN SCAN
MY 23/10/2008 4:56 BILLING INFORMATION RECEIVED

In het geval van bijbetalen, hoe gaat dat in zijn werk?
toon volledige bericht
Dan moet je dat aan de postbode betalen. Zorg ervoor dat je redelijk precies kunt betalen, want de postbodes hebben geen wisselgeld bij zich. Mocht je een paar keer niet thuis zijn ten tijde van levering, dan kun je het ophalen bij een postkantoor, en mag je daar betalen.

[ Voor 33% gewijzigd door Chester op 24-10-2008 15:42 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-03 22:11
Wildfire schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 15:34:
[...]

Verzending duurt bij Play idd erg lang. Meestal drie tot vier weken en dat is eigenlijk flink absurd. Ik kan ze net zo goed zelf gaan halen daar, per fiets (nou ja, dan wel met de boot het Kanaal over natuurlijk).

Bestel ik bijvoorbeeld echter bij Amazon.co.uk, dan heb ik het binnen een week. Da's heel wat redelijker :)
Wat zijn de verzendkosten voor games of Blu ray bij Amazon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:34

Wildfire

Joy to the world!

Nico111 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 15:43:

[...]

Wat zijn de verzendkosten voor games of Blu ray bij Amazon?
Zo uit m'n hoofd geen idee, maar ja Play heeft geen verzendkosten en Amazon.co.uk wel. Maar ook al is verzending gratis bij Play.com, drie tot vier weken wachten is en blijft absurd. Al zou ik dan twee of drie euro bij moeten betalen voor verzending, dan zou Play alsnog goedkoop blijven.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Wildfire schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 16:22:
[...]

Zo uit m'n hoofd geen idee, maar ja Play heeft geen verzendkosten en Amazon.co.uk wel. Maar ook al is verzending gratis bij Play.com, drie tot vier weken wachten is en blijft absurd. Al zou ik dan twee of drie euro bij moeten betalen voor verzending, dan zou Play alsnog goedkoop blijven.
Zoals ik al eerder heb gezegd blijft play.com mijn CC weigeren. Na 18 keer opnieuw invoeren van gegevens en telefoontje naar de CC maatschappij en een belletje naar play.com heeft het nog steeds niet geholpen.

ik zit nu dus te kijken naar een goed alternatief, maar ik vind de verzendkosten van amazon best fors vooral voor een game (5 pond totaal).

Heb mijn CC mede genomen om bij Play.com te bestellen :(

[ Voor 3% gewijzigd door Nico111 op 24-10-2008 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:03
Mijn order van PES2009 (omgerekend 37 euro incl. verzendkosten) op 13 oktober zit nog steeds op 'Processing'. Ik heb betaald via Paypal van wie ik een bon/bevestiging van de transactie heb in mijn e-mailbox. Heb een berichtje gestuurd of ik een update kan krijgen van de gang van zaken. Hierop kreeg ik een automatisch antwoord waarin staat dat ze het druk hebben met veel e-mail.

Net gebeld met ze, blijkt dat PES2009 nog niet is aangekomen. Vriendelijk aan de telefoon. Ben gerustgesteld. :)

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Wildfire schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 16:22:
[...]

Voor de zoveelste keer:
Verzenden bij play.com is niet gratis. Je bent verplicht om in Euro te betalen wanneer je het buiten UK wilt laten bezorgen. En wanneer ze het omzetten naar Euro, verhogen ze het nog met een paar Euro.
Wanneer je bijvoorbeeld Gears of War 2 wilt bestellen; het kost 44,99 Pond, met de huidige koers is dat ongeveer €56,50. Maar wanneer je de bedragen op Euro zet @ play.com, kost het €62,99.
Vroeger was het dus wel echt gratis, toen kon je nog in ponden betalen. Het is tegenwoordig net zo voordelig om bij amazon.co.uk te bestellen, en af en toe zelfs goedkoper.

[ Voor 9% gewijzigd door Chester op 24-10-2008 17:22 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Chester schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 17:16:
[...]

Voor de zoveelste keer:
Verzenden bij play.com is niet gratis. Je bent verplicht om in Euro te betalen wanneer je het buiten UK wilt laten bezorgen. En wanneer ze het omzetten naar Euro, verhogen ze het nog met een paar Euro.
Wanneer je bijvoorbeeld Gears of War 2 wilt bestellen; het kost 44,99 Pond, met de huidige koers is dat ongeveer €56,50. Maar wanneer je de bedragen op Euro zet @ play.com, kost het €62,99.
Vroeger was het dus wel echt gratis, toen kon je nog in ponden betalen. Het is tegenwoordig net zo voordelig om bij amazon.co.uk te bestellen, en af en toe zelfs goedkoper.
Ik zie Gears of War 2 gewoon voor 55.99 staan

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Ik bedoelde de CE. De versie die jij linkt is 39,99 Pond, en met de huidige koers is dat €50,25, terwijl play.com er €55,99 voor vraagt.

[ Voor 12% gewijzigd door Chester op 24-10-2008 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268098

nwnc schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 17:07:
Mijn order van PES2009 (omgerekend 37 euro incl. verzendkosten) op 13 oktober zit nog steeds op 'Processing'. Ik heb betaald via Paypal van wie ik een bon/bevestiging van de transactie heb in mijn e-mailbox. Heb een berichtje gestuurd of ik een update kan krijgen van de gang van zaken. Hierop kreeg ik een automatisch antwoord waarin staat dat ze het druk hebben met veel e-mail.

Net gebeld met ze, blijkt dat PES2009 nog niet is aangekomen. Vriendelijk aan de telefoon. Ben gerustgesteld. :)
Waar heb je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:03
Ah, niet vermeld zie ik. Videogamesplus.ca.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Nu zie ik dat je bij gamehubs weer een paypal account moet hebben, wat een gehannes. Waarom kan het niet gewoon met je cc kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Nico111 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 09:21:
Nu zie ik dat je bij gamehubs weer een paypal account moet hebben, wat een gehannes. Waarom kan het niet gewoon met je cc kaart.
Open een Paypal account met je CC, dan betaal je met je CC via Paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:23

Turismo

Clobberin' time!

Chester schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:53:
[...]

Open een Paypal account met je CC, dan betaal je met je CC via Paypal.
idd goed te doen, ik weet nog een paar jaar terug wat een gehannes het was om vanaf mijn cc naar paypal over te boeken en dat weer naar de desbetreffende winkel over te boeken.

Nu is het 1 handeling, paypal is erg verbeterd daarin.

Werkbak You know, I'm something of a tweaker myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
bij paypal heb je volgens mij wel een minder gunstige omrekenkoers, dan direct met cc volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
M a r c o schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 14:13:
bij paypal heb je volgens mij wel een minder gunstige omrekenkoers, dan direct met cc volgens mij.
Nee, je kunt ervoor kiezen dat zij het niet moeten omrekenen, en direct het bedrag van je CC moeten afschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Zo net even een account aangemaakt bij PayPal.
Was zo gedaan.
Het werk echt superhandig.
Net even bioshock voor 4 tientjes besteld bij gamehubs en nu maar 7 tot 14 dagen wachten.
Het gaf ook geen enkel probleem met mijn CC.
Play.com zakt maar in de grond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:11
De Nederlandse douane schijnt de pakjes teruggestuurd te hebben, ze worden nu alsnog met gewone post verzonden en je zou het bedrag voor UPS terugkrijgen. Zie ook de site van Gamehubs.
Anoniem: 215448 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 15:24:
Ik heb een paar dagen geleden Fable 2 besteld bij Gamehubs, en na een prettige verwachte aankomstdatum van maandag krijg ik nu dit.

Your package has experienced an exception.

ROTTERDAM,
NL 24/10/2008 9:07 PACKAGE DATA PROCESSED BY BROKERAGE. WAITING FOR CLEARANCE
CHEK LAP KOK,
HK 24/10/2008 10:17 DEPARTURE SCAN
PAMPANGA,
PH 24/10/2008 3:41 DEPARTURE SCAN
PENANG,
MY 23/10/2008 18:59 ORIGIN SCAN
MY 23/10/2008 4:56 BILLING INFORMATION RECEIVED

In het geval van bijbetalen, hoe gaat dat in zijn werk?
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215448

Idd eerst weggestuurd en daarna weer terug naar nederland, goede wereldreis maken die pakketjes zeg...

ROTTERDAM,
NL 25/10/2008 8:00 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE / VRIJGEGEVEN DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. NU IN-TRANSIT VOOR AFLEVERING
25/10/2008 7:28 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE
KOELN (COLOGNE),
DE 25/10/2008 3:47 VERTREKSCAN
KOELN (COLOGNE),
DE 24/10/2008 22:45 AANKOMSTSCAN
DUBAI,
AE 24/10/2008 18:00 VERTREKSCAN
24/10/2008 14:30 AANKOMSTSCAN
ROTTERDAM,
NL 24/10/2008 9:07 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE
CHEK LAP KOK,
HK 24/10/2008 10:17 VERTREKSCAN
PAMPANGA,
PH 24/10/2008 3:41 VERTREKSCAN
PENANG,
MY 23/10/2008 18:59 HERKOMSTSCAN
MY 23/10/2008 4:56 FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-05 17:00
Chester schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 14:27:
[...]

Nee, je kunt ervoor kiezen dat zij het niet moeten omrekenen, en direct het bedrag van je CC moeten afschrijven.
Hoe doe ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Weet ik zo uit mijn hoofd niet meer, maar op de betaal pagina kun je dat ergens wijzigen. Je moet het dus per betaling steeds wijzigen.

[ Voor 8% gewijzigd door Chester op 25-10-2008 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Anoniem: 215448 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 17:35:
Idd eerst weggestuurd en daarna weer terug naar nederland, goede wereldreis maken die pakketjes zeg...

ROTTERDAM,
NL 25/10/2008 8:00 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE / VRIJGEGEVEN DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. NU IN-TRANSIT VOOR AFLEVERING
25/10/2008 7:28 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE
KOELN (COLOGNE),
DE 25/10/2008 3:47 VERTREKSCAN
KOELN (COLOGNE),
DE 24/10/2008 22:45 AANKOMSTSCAN
DUBAI,
AE 24/10/2008 18:00 VERTREKSCAN
24/10/2008 14:30 AANKOMSTSCAN
ROTTERDAM,
NL 24/10/2008 9:07 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE
CHEK LAP KOK,
HK 24/10/2008 10:17 VERTREKSCAN
PAMPANGA,
PH 24/10/2008 3:41 VERTREKSCAN
PENANG,
MY 23/10/2008 18:59 HERKOMSTSCAN
MY 23/10/2008 4:56 FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN
toon volledige bericht
Is dit ook van een bestelling bij gamehubs. Zo ja waar kan je die informatie vinden. Of is dit alleen te bekijken als je het laat opsturen via expres.

Ik kan namelijk niks vinden over mijn bestelling (geen expres). Ik zal er wel weer over heen kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Nico111 op 26-10-2008 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-05 22:48
Ik zie hier veel mensen maar bij enkele levanciers blijven, eventueel is Zavvi.co.uk ook een goed alternatief, even goedkoop of goedkoper als amazon of play.com. Verzenden 2 pond per game plus 2 pond altijd, heb je bijvoorbeeld voor 28 pond al battlefield bad company.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Zo ik heb mijn game binnen van gamehubs (bioshock) Ik heb ook net metal gear binnen gekregen, dus ik weet nu niet met welke ik moet beginnen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

J_star schreef op woensdag 05 november 2008 @ 17:56:
Ik zie hier veel mensen maar bij enkele levanciers blijven, eventueel is Zavvi.co.uk ook een goed alternatief, even goedkoop of goedkoper als amazon of play.com. Verzenden 2 pond per game plus 2 pond altijd, heb je bijvoorbeeld voor 28 pond al battlefield bad company.
bioshock mass effect en devil may cry zijn daar best goedkoop :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb een spel bij Gamehubs besteld via de slakkenpost, maar krijg nu toch een mailtje van UPS? Ik hoop dat ze dat probleem met de duane dan opgelost hebben.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo

Turismo

Clobberin' time!

Deze ebay shop heeft ook redelijke prijzen
pro_gamer_shop88

Niet heel ruim assortiment, heb nu zelf XB360 Gears of war 2 en Fable 2 hier besteld 2 dagen geleden.

11,90 euro verzendkosten en 1.19 euro korting bij elke extra bestelling.
Ik zal nog laten weten hoe de afhandeling is en hoe lang de levering duurt.

[ Voor 3% gewijzigd door Turismo op 14-11-2008 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Ik heb het idee dat ze bij gamehubs de vraag echt niet aankunnen, heel veel dingen "sold out" volgens mij is de site een redelijk groot succes, ik hoop alleen niet dat ze ten onder gaan aan het eigen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:16
Slasher schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 08:31:
Ik heb het idee dat ze bij gamehubs de vraag echt niet aankunnen, heel veel dingen "sold out" volgens mij is de site een redelijk groot succes, ik hoop alleen niet dat ze ten onder gaan aan het eigen succes.
Call of Duty 5 en Gears Of War 2 zijn inmiddels wel naar mij verstuurd...! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Robbie T schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 11:05:
[...]

Call of Duty 5 en Gears Of War 2 zijn inmiddels wel naar mij verstuurd...! :)
CoD5 heeft daar iig nog geen restock gehad, of wel en meteen alweer uitverkocht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

GoW2 binnen via gamehubs 05 was de release volgens mij 07 verstuurd 11-11 richting europa en de 14de binnen. Niet slecht. Alleen jammer dat dit een spel was die ik zsm wou hebben. Had ik maar niet zo'n pin moeten zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik had er er GT5:P ook al besteld en nu weer wat bij Blahdvd.com. Net zoals Play.com zitten ze in Jersey, maar je kan hier wel afrekenen in Ponden. Je betaald 1 pond extra voor verzendkosten, maar met de huidige wisselkoers is dat in veel gevallen behoorlijk interessant.
Mijn GT5:P had ik via blahdvd behoorlijk snel binnen, maar met die Engelse post weet je het maar nooit.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Shiver23 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 11:25:
Ik had er er GT5:P ook al besteld en nu weer wat bij Blahdvd.com. Net zoals Play.com zitten ze in Jersey, maar je kan hier wel afrekenen in Ponden. Je betaald 1 pond extra voor verzendkosten, maar met de huidige wisselkoers is dat in veel gevallen behoorlijk interessant.
Mijn GT5:P had ik via blahdvd behoorlijk snel binnen, maar met die Engelse post weet je het maar nooit.
Ik vind blahdvd alleen niet zo makkelijk voor blu rays. Zetten er niet duidelijk bij welke regio of welke talen het bevat

EDIT

ik zie nu dat het maar bij 1 blu ray film mist, maar de regio zal wel kloppen.
De verzendkosten van 1 pond extra is weinig maar betaal je dat per zending of per stuk. Ik wil twee blurays bestellen van 18 pond. Betaal ik dan 1 of 2 pond extra?

EDIT

Hoelang duurt het voordat je het binnen krijgt bij blahdvd (slechte naam trouwens)

Zijn er trouwens nog meer mensen met goede ervaringen met dit bedrijf?

[ Voor 24% gewijzigd door Nico111 op 15-11-2008 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Gamehubs wordt ook steeds minder intressant om te bestellen, was eerst in het begin CoD: WaW nog iets van 35 euro als pre-order, nu opeens 42.99 na een tijd 39.99 te zijn geweest.

• Turismo

Turismo

Clobberin' time!

Turismo schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 06:48:
Deze ebay shop heeft ook redelijke prijzen
pro_gamer_shop88

Niet heel ruim assortiment, heb nu zelf XB360 Gears of war 2 en Fable 2 hier besteld 2 dagen geleden.

11,90 euro verzendkosten en 1.19 euro korting bij elke extra bestelling.
Ik zal nog laten weten hoe de afhandeling is en hoe lang de levering duurt.
Vandaag is het pakketje afgeleverd vanuit Hongkong, 6 dagen heeft het geduurd, zeer acceptabel dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199533

Na mijn eerste game import zal ik mijn verhaal hier ook ens neerpoten :D

Ik wou dus voor een vriend CoD5 (PC) kopen voor zijn verjaardag, achteraf bleken 2 andere vrienden het spel ook te willen, dus heb ik ze allemaal samen besteld. Eerst bij play.com, order verliep goed. 42 euro preorder viel goed mee, zeker met gratis verzending. Dan begon het: troubles met CC gegevens, die waren volgens mij allemaal goed ingevuld, maar nee, account declined. Ik probeerde dan maar naar hun hulplijn te bellen, 2 keer gedaan, tijdens kantooruren, niet opgepakt. Uiteindelijk order gecanceld en bij play-asia.com besteld. iets van een 36 euro per game met iets van een 10 euro verzending (gewone post). Nu was ik dus goedkoper uit en kon ik met PayPal betalen. Geen enkel probleem gehad met de bestelling, 's avonds besteld, 's morgens was het verzonden, vandaag het ik het aangekregen en het is niet onderschept door de douane afaik :D (13 nov. tot 21 nov. is geen schitterende levertijd, maar nog binnen hetgeen ze aangeven).
Na dit voorval bestel ik dus nooit meer iets bij play, bij play-asia misschien wel. In het pakje zat ook nog een coupon voor $5 korting vanaf $50, wie deze wil kan me pm'en of mailen, aangezien ik niet direct nog iets ga bestellen (vervalt 3 januari).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Vandeweek 2x Fifa 2009 besteld bij deze eBayer!

Komt uit Thailand en heeft goede prijzen, goede communicatie en de laatste games!
Mercenaries 2 / Red Alert 3 / Need for Speed Undercover / Far Cry 2 / Dead Space enzovoort...

Wat mij betreft wel een aanradertje voor legale games :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb deze week Saints Row2 binnengekregen via Gamehubs. 35 euro dacht ik (ze hebben er aangetekende post van gemaakt bij Gamehubs). Ik vind het wel appart dat de software best wat goedkoper is in andere delen van de wereld maar de hardware duurder (in het geval van de Xbox).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Anoniem: 199533 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 19:09:
Na mijn eerste game import zal ik mijn verhaal hier ook ens neerpoten :D

Ik wou dus voor een vriend CoD5 (PC) kopen voor zijn verjaardag, achteraf bleken 2 andere vrienden het spel ook te willen, dus heb ik ze allemaal samen besteld. Eerst bij play.com, order verliep goed. 42 euro preorder viel goed mee, zeker met gratis verzending. Dan begon het: troubles met CC gegevens, die waren volgens mij allemaal goed ingevuld, maar nee, account declined. Ik probeerde dan maar naar hun hulplijn te bellen, 2 keer gedaan, tijdens kantooruren, niet opgepakt. Uiteindelijk order gecanceld en bij play-asia.com besteld. iets van een 36 euro per game met iets van een 10 euro verzending (gewone post). Nu was ik dus goedkoper uit en kon ik met PayPal betalen. Geen enkel probleem gehad met de bestelling, 's avonds besteld, 's morgens was het verzonden, vandaag het ik het aangekregen en het is niet onderschept door de douane afaik :D (13 nov. tot 21 nov. is geen schitterende levertijd, maar nog binnen hetgeen ze aangeven).
Na dit voorval bestel ik dus nooit meer iets bij play, bij play-asia misschien wel. In het pakje zat ook nog een coupon voor $5 korting vanaf $50, wie deze wil kan me pm'en of mailen, aangezien ik niet direct nog iets ga bestellen (vervalt 3 januari).
Ik had dus precies het zelfde probleem met play.com. Mijn CC werkt overal alleen bij play.com niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Shiver23 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 11:25:
Gisteren mijn bestelling ontvangen. de 18e verzonden en de 21e in huis. Als retouradres staat een adres in Zwitserland, terwijl ik dacht dat ze ook op Jersey zaten. Maar wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Shiver23 schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 15:10:
[...]

Gisteren mijn bestelling ontvangen. de 18e verzonden en de 21e in huis. Als retouradres staat een adres in Zwitserland, terwijl ik dacht dat ze ook op Jersey zaten. Maar wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar.
Heb je wel eens blu-rays besteld en bevatten deze ook nederlandse ondertiteling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Nee, en dat lijkt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-04 23:56
Ik wacht al 3 weken op mijn bestelling via play.com (Fifa 2009 voor de PS3), het zou op 05-11-08 verzonden moeten zijn. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Hi-Sintar schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 20:45:
Ik wacht al 3 weken op mijn bestelling via play.com (Fifa 2009 voor de PS3), het zou op 05-11-08 verzonden moeten zijn. Is dit normaal?
Play is traag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:36
Iemand hier ook Resistance 2 bij gamehubs besteld? Ik heb hem maandag 17 november besteld en hoopte dat ie gisteren binnen zou zijn :'(

• Hi-Sintar
3 weken na verzending heb ik mijn bestelling via play.com nog steeds niet binnen. Ik heb gevraagd of ze het opnieuw willen zenden. Afwachten of het dit keer wel aankomt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Ik mag een formulier onderteken en opsturen naar onderstaand adres:

Play.com Claims Dept.
PO Box 1159
FREEPOST
BELFAST
BT1 9HG

Moet hier een postzegel op? Aangezien ik "Freepost" lees zou ik denken van niet, maar ik wil niet dat mijn brief niet aankomt omdat het niet gefrankeerd is dus ik wil hier zeker van zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-05 12:00
"Freepost" is inderdaad de 'antwoordnummer' variant in het Verenigd Koninkrijk, waarbij je niet hoeft te frankeren. Geldt helaas alleen voor binnenlandse post, dus vanuit Nederland moet je gewoon 75 cent plakken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178057

Hi-Sintar schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 00:42:
Ik mag een formulier onderteken en opsturen naar onderstaand adres:

Play.com Claims Dept.
PO Box 1159
FREEPOST
BELFAST
BT1 9HG

Moet hier een postzegel op? Aangezien ik "Freepost" lees zou ik denken van niet, maar ik wil niet dat mijn brief niet aankomt omdat het niet gefrankeerd is dus ik wil hier zeker van zijn.
Huh, dat is echt vreemd. Ik heb in het verleden ook moeten bellen. Het prduct wer gewoon op nieuw verstuurd. Hoefde niks in te vullen of te versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Anoniem: 178057 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 16:12:
[...]

Huh, dat is echt vreemd. Ik heb in het verleden ook moeten bellen. Het prduct wer gewoon op nieuw verstuurd. Hoefde niks in te vullen of te versturen.
Ik heb ze benaderd via het "lost items form" op hun site, misschien dat ik daarom moet ondertekenen? Jij hebt ze persoonlijk gebeld. Ik kon me herinneren dat in het verleden ik ook een bestelling verkeerd kreeg, toen had ik ze een mailtje gestuurd en kreeg ik gelijk een nieuw exemplaar toegestuurd. Misschien dat het nu verandert is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-05 14:21
Ik wil Empire: Total War Special Forces edition bestellen bij play.com (link: http://www.play.com/Games...rces-Edition/Product.html) maar ik heb geen creditcard... Accepteren ze werkelijk alleen credit card :? Geen iDeal of Paypal?

Kan iemand me helpen hiermee? Ik wil speciaal deze edition, en ik wil hem ook per se bij play.com bestellen...

edit: laat maar, na de ervaringen in dit topic toch maar niet bestellen bij play.com :| Helaas is het spel bij game.co.uk 5 pond duurder en kun je ook daar alleen maar met creditcard betalen 8)7

Dan maar op zoek naar een andere winkel... Iemand suggesties? De Special Forces editie kan ik namelijk vrijwel nergens vinden.

[ Voor 29% gewijzigd door Avalaxy op 28-11-2008 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Volgens mij kan je bij je order history deze link aanklikken en dan hoef je volgens mij geen formulier in te vullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hi-Sintar schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 19:18:
[...]

Ik heb ze benaderd via het "lost items form" op hun site, misschien dat ik daarom moet ondertekenen? Jij hebt ze persoonlijk gebeld. Ik kon me herinneren dat in het verleden ik ook een bestelling verkeerd kreeg, toen had ik ze een mailtje gestuurd en kreeg ik gelijk een nieuw exemplaar toegestuurd. Misschien dat het nu verandert is.
Ik hoop het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 20:55
Avalaxy schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 19:25:
Ik wil Empire: Total War Special Forces edition bestellen bij play.com (link: http://www.play.com/Games...rces-Edition/Product.html) maar ik heb geen creditcard... Accepteren ze werkelijk alleen credit card :? Geen iDeal of Paypal?

Kan iemand me helpen hiermee? Ik wil speciaal deze edition, en ik wil hem ook per se bij play.com bestellen...

edit: laat maar, na de ervaringen in dit topic toch maar niet bestellen bij play.com :| Helaas is het spel bij game.co.uk 5 pond duurder en kun je ook daar alleen maar met creditcard betalen 8)7

Dan maar op zoek naar een andere winkel... Iemand suggesties? De Special Forces editie kan ik namelijk vrijwel nergens vinden.
je moet het via hun doen.https://www.wirecard.com/wirecard/
dan soort van virtuele creditkaart, bij play zien ze het voor een CC aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-05 14:21
thefxr schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 21:09:
[...]

je moet het via hun doen.https://www.wirecard.com/wirecard/
dan soort van virtuele creditkaart, bij play zien ze het voor een CC aan :+
Thanks :) Even proberen dan :) Denk dat ik dan toch maar bij play.com bestel, op hoop van zegen dat het (op tijd) aan komt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Slasher schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 19:25:
Volgens mij kan je bij je order history deze link aanklikken en dan hoef je volgens mij geen formulier in te vullen
Ik heb die link gebruikt en kreeg binnen 24 uur een mailtje met een formulier die ik moest uitprinten, onderteken en opsturen naar het adres wat ik eerder gegeven heb... Dit stond er in het mailtje:

Dear XXX

We are sorry to hear you have not received your Play.com order for :

fifa 09 (ps3)

In order for us to issue you with a replacement we require a signed confirmation from you so that an official Royal Mail investigation can take place. Details of your missing item will be sent to Royal Mail as part of our ongoing efforts to ensure that our customers receive the items dispatched to them.

In order to confirm that you have not received the above item please sign this letter below and return it to us at the following address:

Play.com Claims Dept.
PO Box 1159
FREEPOST
BELFAST
BT1 9HG

We aim to review all claims within 3 working days from receipt. Please notify us immediately should the item arrive before you have returned this declaration. Once your claim has been approved we will issue you with a replacement and send a confirmation email.

Kind regards,

Play.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84457

Afgelopen woensdag heb ik een headset besteld bij Play, gisteren bedacht ik me en wilde van deze aankoop afzien.
Ik heb toen een mailtje gestuurd, wat op zich al een kunst is, want die 'service' afdeling is behoorlijk onduidelijk.

Krijg ik vandaag een mailtje binnen dat mijn headset verzonden is.
Voordat ik mijn bestelling 'ongedaan' had gemaakt was ik gaan googlen en vond ik een dergelijke ervaring v/e andere gebruiker.

Play doet blijkbaar nogal moeilijk wanneer je een bestelling wilt annuleren, ze negeren je gewoon.

Die headset verkoop ik wel via Ebay ik heb namelijk geen zin om het te retourneren, laat dat nu net hun 'strategie' zijn, lekker klantvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Hi-Sintar schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 21:45:
[...]

Ik heb die link gebruikt en kreeg binnen 24 uur een mailtje met een formulier die ik moest uitprinten, onderteken en opsturen naar het adres wat ik eerder gegeven heb... Dit stond er in het mailtje:
Wel raar dat de Royal Mail wat gaat uitzoeken voor een pakket dat naar het buitenland gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233180

Donderdag avond een bestelling geplaatst bij play.com en kreeg vandaag de volgende mail:
Dear (naam)
Thank you for your recent order with Play.com

At this time we are unable to process your order as your credit/debit card
details do not match the details held by your card issuer.

To proceed with your order please check and amend the following:

Card number
Expiry date
Valid from date
Issue number
CV2 (3 digit code on the signature line of your credit card)

For PlayTrade item(s) your order could not be reserved and has been
cancelled. If you would still like to purchase this item please resubmit
your order following any amendments you have made.

For Play.com item(s) it is not necessary to re-submit your order. Your
outstanding item(s) will be shipped as soon as we can process the payment.

If you have any difficulties please contact our Customer Service Team on
0845 800 1020 (UK only) or +44 (0)1534 877 595 (outside UK). Our opening
hours are 9am - 8pm Monday to Friday and 9am - 5pm Saturday and Sunday.

Kind Regards,

Play
toon volledige bericht
Ik ben er nochtans zeker van dat ik alles correct ingevuld had, alles double-checked ook. Irritante is dat de CC op m'n kot ligt in Gent en ik nu thuis zit. Kan dus maar zondag opnieuw alles ingeven.

Nog mensen die hier ervaring mee hebben? Gaat het "verbeteren" snel? De bestelling was namelijk bedoelt als cadeautje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Straks wanneer je tot euro 150 kunt invoeren, zonder dat er douane kosten over heen komen, lijkt het shoppen helemaal een feest te worden.
Maar hoe zit het eigenlijk met die omzetbelasting die je moet betalen?
Kun je daar totaal niet omheen?

In dit tabel staat er een voorbeeld van:

http://www.douane.nl/part...aankopen-04.html#P92_6003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Anoniem: 84457 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 22:25:
Afgelopen woensdag heb ik een headset besteld bij Play, gisteren bedacht ik me en wilde van deze aankoop afzien.
Ik heb toen een mailtje gestuurd, wat op zich al een kunst is, want die 'service' afdeling is behoorlijk onduidelijk.

Krijg ik vandaag een mailtje binnen dat mijn headset verzonden is.
Voordat ik mijn bestelling 'ongedaan' had gemaakt was ik gaan googlen en vond ik een dergelijke ervaring v/e andere gebruiker.

Play doet blijkbaar nogal moeilijk wanneer je een bestelling wilt annuleren, ze negeren je gewoon.

Die headset verkoop ik wel via Ebay ik heb namelijk geen zin om het te retourneren, laat dat nu net hun 'strategie' zijn, lekker klantvriendelijk.
Ik dacht dat play geen electronics en alleen boeken cds & dvds buiten de UK shipte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Volgens mij voert de overheid de richtlijn verkeerd uit. Ik dacht juist alles tot 150 euro geheel kostenvrij ingevoerd moest kunnen worden. Nu zeggen ze nog steeds BTW rekenen, maar dit is volgens mij niet de strekking van de EU-richtlijn.

Ook is het suf dat je belasting moet betalen over verzendkosten. Dat is immers een dienst die al geconsumeerd is in het buitenland. Als ik tijdens een vakantie in het buitenland een kopje koffie drink hoef ik bij terugkomst in Nederland toch ook geen BTW te betalen voor dat kopje koffie?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:58

Klippy

Still Game

Heb eigenlijk nooit problemen met Play.com, pas nog 4 DVD boxen besteld en allemaal netjes binnen een week bezorgd, meestal precies 4 werkdagen na hun verzendbericht.
Bestel al jaren daar, niet heel vaak, maar inmiddels een stuk of 15 items ontvangen en nog nooit vreemde dingen meegemaakt. Enige "vervelende" is dat ze elk item apart verzenden, dus 4 pakketjes over 2-3 dagen verspreid terwijl je alles tegelijk besteld had. Heeft wel als voordeel dat de douane er niet snel moeilijk over zal doen, maar ik vind 't nogal omslachtig, vooral omdat ik op werkdaen gewoon werk en de buren altijd pakjes aan nemen.
Deze week ook de 12 disc extended edition LOTR box besteld en die was netjes verpakt in een doos, ruim bubbelplastic eromheen en zo goed gesealed dat ik me afvraag hoe zet het voor €25 incl verzenden tot hier krijgen dat ik niet echt reden zie om Play meteen af te schrijven :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

ari3 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 01:53:
Volgens mij voert de overheid de richtlijn verkeerd uit. Ik dacht juist alles tot 150 euro geheel kostenvrij ingevoerd moest kunnen worden. Nu zeggen ze nog steeds BTW rekenen, maar dit is volgens mij niet de strekking van de EU-richtlijn.

Ook is het suf dat je belasting moet betalen over verzendkosten. Dat is immers een dienst die al geconsumeerd is in het buitenland. Als ik tijdens een vakantie in het buitenland een kopje koffie drink hoef ik bij terugkomst in Nederland toch ook geen BTW te betalen voor dat kopje koffie?
Zover ik weet staat al jaren op de site van de douane dat je alleen hoeft te betalen over de waarde van de spullen.
dus excl. verzendkosten..

Staat zelfs in de lnik waarop je reageert.
Waarde van de zending (exclusief verzekerings- en vervoerskosten)
En
Voorbeeld 1: - waarde aankoop niet meer dan € 22

U koopt buiten de Europese Unie (EU) 2 cd's voor € 21.
omschrijving bedrag
Prijs van de 2 cd's

€ 21
Verzendkosten (bijvoorbeeld €25,-)

€ 25
Verzekeringskosten (in dit voorbeeld €10)

€ 10
Douanerechten
U moet geen douanerechten betalen omdat de waarde niet meer is dan € 150

€ 0
Omzetbelasting
U moet geen omzetbelasting betalen omdat de waarde minder is dan € 22

€ 0
Totaal

€ 56

U betaalt geen belastingen bij invoer voor de 2 cd's.
toon volledige bericht

[ Voor 30% gewijzigd door Klippy op 29-11-2008 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-05 17:38

painkill

Pain(k)(ill)

Anoniem: 84457 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 01:32:
Straks wanneer je tot euro 150 kunt invoeren, zonder dat er douane kosten over heen komen, lijkt het shoppen helemaal een feest te worden.
Maar hoe zit het eigenlijk met die omzetbelasting die je moet betalen?
Kun je daar totaal niet omheen?

In dit tabel staat er een voorbeeld van:

http://www.douane.nl/part...aankopen-04.html#P92_6003
Ik bestel al jaren uit het buitenland, en nog nooit heeft de douane ook maar iets van belasting/btw aan mij gerekend, ik snap er dus ook niks meer van.
Maar nu zie ik op hun site dat er uit een EU land nooit belasting op komt, tot overmorgen...

[ Voor 7% gewijzigd door painkill op 29-11-2008 02:13 ]

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Klippy schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 02:07:
[...]

Zover ik weet staat al jaren op de site van de douane dat je alleen hoeft te betalen over de waarde van de spullen.

De vrijstelling tot 22 euro waarde was altijd al zo. Er is nu een nieuwe vrijstelling tot 150 euro. En daar staat dus:
U moet omzetbelasting betalen over:
€ 149 + € 25 + € 10 = € 184
U moet omzetbelasting betalen omdat de waarde van de camera meer is dan € 22.
Ze rekenen dan wel geen invoerrechten maar nog wel BTW over de waarde van het product én de verzendkosten.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klippy schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 02:07:
[...]

[...]

En

[...]
Maar dat gaat om een waarde van euro 21, dat wordt anders wanneer je tussen de euro 22 en euro 150 zit.

Heb ik nog steeds geen idee hoe je die btw moet betalen en of deze te omzeilen is, door bijvoorbeeld het pakketje dan gewoon als gift te laten versturen.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 84457 op 29-11-2008 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Anoniem: 84457 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 02:18:
[...]

Maar dat gaat om een waarde van euro 21, dat wordt anders wanneer je tussen de euro 22 en euro 150 zit.

Heb ik nog steeds geen idee hoe je die btw moet betalen en of deze te omzeilen is, door bijvoorbeeld het pakketje dan gewoon als gift te laten versturen.
Ah OK ik had de nieuwe regeling inderdaad nog niet gezien, mijn fout, was al laat :P

Slaat inderdaad nergens op die BTW..
Al vraag me eigenlijk al langer af hoe het werkt als je in het buitenland besteld, want uiteindelijk komt toch TNT het hier brengen. Hoe verrekenen die dat? Claimen die per maand een X bedrag van buitenlandse postbedrijven of gaat dat echt per zending. Lijkt me nogal een gedoe. Bijvoorbeeld het LOTR pakket van Play in zo'n doos zou hier gewoon €6,20 kosten om binnen Nederland te versturen, maar ik kan me niet voorstellen dat Play zoveel betaald aan TNT want dat zou een duur grapje worden.
Als er al een transactie is tussen die partijen zal dat ook zonder BTW zijn, dus kan ik me best voorstellen dat je over het Nederlandse deel van de kosten BTW moet betalen, maar dat is lastig te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Mijn bestelde game bij cd-wow staat al 4 dagen op wachten tot verzending, is dit normaal?
ik dacht dat het direct verzonden zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271736

Ik vraag me eigenlijk af hoe groot de pakketjes zijn van play.com en amazon.co.uk etc, ik heb een vrije grote brievenbus (4, 5 centimer hoog ofzo) en vraag me af of 't daar in past :P Aangezien ik op werkdagen vrijwel nooit thuis ben overdag ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klippy schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 13:03:
[...]

Ah OK ik had de nieuwe regeling inderdaad nog niet gezien, mijn fout, was al laat :P

Slaat inderdaad nergens op die BTW..
Al vraag me eigenlijk al langer af hoe het werkt als je in het buitenland besteld, want uiteindelijk komt toch TNT het hier brengen. Hoe verrekenen die dat? Claimen die per maand een X bedrag van buitenlandse postbedrijven of gaat dat echt per zending. Lijkt me nogal een gedoe. Bijvoorbeeld het LOTR pakket van Play in zo'n doos zou hier gewoon €6,20 kosten om binnen Nederland te versturen, maar ik kan me niet voorstellen dat Play zoveel betaald aan TNT want dat zou een duur grapje worden.
Als er al een transactie is tussen die partijen zal dat ook zonder BTW zijn, dus kan ik me best voorstellen dat je over het Nederlandse deel van de kosten BTW moet betalen, maar dat is lastig te bepalen.
Ik heb ook werkelijk waar geen idee hoe ze dat willen gaan verrekenen.
Misschien dat ze het gaan beoordelen op de waarde van wat er op het pakket staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233180 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 22:35:
Donderdag avond een bestelling geplaatst bij play.com en kreeg vandaag de volgende mail:

[...]

Ik ben er nochtans zeker van dat ik alles correct ingevuld had, alles double-checked ook. Irritante is dat de CC op m'n kot ligt in Gent en ik nu thuis zit. Kan dus maar zondag opnieuw alles ingeven.

Nog mensen die hier ervaring mee hebben? Gaat het "verbeteren" snel? De bestelling was namelijk bedoelt als cadeautje.
Naar aanleiding van m'n vorige post opnieuw de vraag wat ik hiermee moet doen.
Ik heb net alles van m'n kaart terug ingegeven maar mijn account blijft geweigerd..
Your account has been declined.
Please review your card details in the ‘Your Account’ menu.
Dit blijft maar zo.. Trouwens kan ik wel geen "geldig vanaf" datum terugvinden op m'n kaart. 'K heb hiervan nog nergens anders mee last gehad (andere aankopen vroeg geen geldig van datum..). Zou het hieraan kunnen liggen? Ik ben zeker dat de rest correct ingegeven is.

Nu staat dit bij m'n account:
CARD NUMBER
************(laatste vier cijfers)

FROM DATE
01/2000 (automatisch ingevuld..)

EXPIRY DATE
10/2010

CARDHOLDER
(Naam)

ADDRESS
(straat + nr)
(postcode + stad)

POSTCODE
(getal)

COUNTRY
Belgium

TELEPHONE
(nummer, zonder +0032 erbij weliswaar)
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Anoniem: 233180 schreef op zondag 30 november 2008 @ 21:09:
[...]

Naar aanleiding van m'n vorige post opnieuw de vraag wat ik hiermee moet doen.
Ik heb net alles van m'n kaart terug ingegeven maar mijn account blijft geweigerd..

[...]

Dit blijft maar zo.. Trouwens kan ik wel geen "geldig vanaf" datum terugvinden op m'n kaart. 'K heb hiervan nog nergens anders mee last gehad (andere aankopen vroeg geen geldig van datum..). Zou het hieraan kunnen liggen? Ik ben zeker dat de rest correct ingegeven is.

Nu staat dit bij m'n account:

[...]
toon volledige bericht
Die FROM DATE 01/2000 staat bij mij ook zo ingevuld.
Kan me ook niet herinneren dat dat gevraagd is.

Kan er verder ook niet veel van maken, welk het goede creditcard type ingevuld?
Bij Mastercard kijken ze normaal alleen naar kaartnummer, geldigheidsdatum (maand/jaar) en soms CVC code en of de naam van de kaarthouder overeenkomt. Al is dat laatste meestal alleen zo als ook echt de naam van de kaarthouder vragen. Verder nooit last mee gehad.
Je creditcard is ook echt nog geldig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het type kan ik niet echt direct ergens ingeven? En de kaart is zeker nog geldig want ik heb een eindje geleden nog een aantal PSN-games gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
ik heb geen from date ingegeven,wel de rest en hij werd geaccepteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettingspanner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-04 12:43
Kopen via internet wordt goedkoper
Uitgegeven: 30 november 2008 15:07

SCHIPHOL - Vanaf maandag hoeven op internetaankopen van buiten de Europese Unie (EU) tot een bedrag van 150 euro geen invoerrechten meer betaald te worden.

Tot 1 december lag die grens op 22 euro. Dat heeft de douane bekendgemaakt.

De verhoging geldt ook voor aankopen bij postorderbedrijven buiten de EU, maar niet voor aankopen bij particulieren. Daarvoor geldt een grens van 45 euro.

Postorderbedrijf

Zowel bij het kopen via internet als het kopen bij een postorderbedrijf in bijvoorbeeld de VS moet vanaf een bedrag van 22 euro wel BTW betaald worden. Daarvoor gelden verschillende tarieven, van nul tot 19 procent. Die zijn te vinden op de site van de douane.

Fysiek

Voor aankopen die fysiek in landen buiten de Europese Unie worden gedaan gaat de grens vanaf maandag omhoog van 175 euro naar 430 euro. Dat geldt voor reizigers die per vliegtuig of schip de EU binnenkomen.

Mensen die met de auto de grenzen van de Unie overgaan, mogen voor 300 euro aan goederen meenemen zonder daar belasting over te betalen. Het onderscheid wordt gemaakt omdat het over land makkelijker is om veel goederen mee te nemen.

Global Refund

Global Refund, de organisatie achter Tax Free Shopping, verwacht dat Nederlanders 10 tot 15 procent meer aankopen gaan doen nu de grens omhoog gaat.

"Reizigers worden gestimuleerd meer uit te geven tijdens een reis", aldus een woordvoerster. Nederlanders kopen volgens de organisatie in het buitenland vooral sierraden, horloges, kleding en elektrische apparaten. Bij aankopen buiten de EU kan je bij de Global Refund punten in het land van aankoop de betaalde btw terugkrijgen.

Bron Nu.nl

Asus X670 Hero; 7900X3D; AORUS 4090 Master Edition, Corsair Dominator DDR5 6000 64Gb ; Fractal Meshify

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Alleen heb je er helemaal niks aan omdat je nog steeds 19% moet betalen boven de €22,- :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb vandaag terug een mail ontvangen waarop terug stond dat wat in gevoerd had niet blijkt te kloppen..

Echter, 1 v.d. 2 voorwerpen die ik besteld heb staat reeds onder de status "Order Taken". Dit terwijl de ander nog steeds op "Order Placed" staat (niet betaald).

Wil dit eerste (order taken) zeggen dat er wel al "een" betaling gearriveerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199533

Anoniem: 233180 schreef op maandag 01 december 2008 @ 15:27:
Ik heb vandaag terug een mail ontvangen waarop terug stond dat wat in gevoerd had niet blijkt te kloppen..

Echter, 1 v.d. 2 voorwerpen die ik besteld heb staat reeds onder de status "Order Taken". Dit terwijl de ander nog steeds op "Order Placed" staat (niet betaald).

Wil dit eerste (order taken) zeggen dat er wel al "een" betaling gearriveerd is?
Ja, ik heb dus ook meerdere malen zo'n mail gehad van play.com en heb het maar opgegeven. Het is wel zeer raar dat die eerste op Order Taken staat, die kan je dus niet meer cancelen? Ik ben maar overestapt naar play-asia.com, geen enkel probleem mee gehad. Als ze hetgeen je wil ook bij play-asia hebben, kan je dat ook proberen. Ik heb nog een coupon liggen van $5 korting op $50, $8 op $50 en $12 op $100, mogen allemaal weg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224995

nu die koersen van diverse valuta flink gewijzigd zijn na de zomer wil ik toch weer wat games bestellen..
voorheen ging dat meestal voor rond de 35-40 euro ps voor nieuwe spellen inc verzend maar nu is het flink gestegen.
mijn voorkeur gaat uit naar kopen via ebay (ivm paypal), en heb in het verleden gekocht uit hong kong en amerika.. wat is op dit moment prijstechnisch gezien het interessantst en aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239951

Gamehubs, CD-Wow, BlahDVD. Soms zelfs Play.com, met de kerst hebben ze in de UK altijd leuke aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l00pz
  • Laatst online: 03-05 14:55
Hi-Sintar schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 21:45:
[...]

Ondertussen al iets binnen gekregen ofniet? Ben namelijk ook al 18 dagen aan het wachten op Assasins Creed :'( Ben aan het twijfelen als ik het pakket ook als "kwijt" moet gaan beschouwen, en dit bij Play.com moet doorgeven. Of moet ik toch nog even geduld hebben :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
l00pz schreef op woensdag 03 december 2008 @ 12:24:
[...]

Ondertussen al iets binnen gekregen ofniet? Ben namelijk ook al 18 dagen aan het wachten op Assasins Creed :'( Ben aan het twijfelen als ik het pakket ook als "kwijt" moet gaan beschouwen, en dit bij Play.com moet doorgeven. Of moet ik toch nog even geduld hebben :9
Nog even geduld hebben. Bij 18 dagen gaan ze het niet als kwijt beschouwen. Volgens mij hoefde je vroeger ook geen formulier in te vullen als iets kwijt was, je kreeg je geld gewoon terug. Ik moest wel een formulier invullen wanneer ik dingen terug wilde sturen.

[ Voor 16% gewijzigd door Chester op 03-12-2008 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l00pz
Chester schreef op woensdag 03 december 2008 @ 12:27:
[...]

Nog even geduld hebben. Bij 18 dagen gaan ze het niet als kwijt beschouwen. Volgens mij hoefde je vroeger ook geen formulier in te vullen als iets kwijt was, je kreeg je geld gewoon terug. Ik moest wel een formulier invullen wanneer ik dingen terug wilde sturen.
Heb inderdaad slecht gelezen, zie dat ze pas na 21 dagen kunnen nakijken als een pakketje kwijt is geraakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Ik heb gister na bijna 1 1/2 week een pakketje van play.com ontvangen, dat is toch redelijk snel, een 2e pakketje is nog onderweg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mij keypad gister ontvangen van Play, 1 dag eerder dan ik zefl dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Slasher schreef op woensdag 03 december 2008 @ 13:54:
Ik heb gister na bijna 1 1/2 week een pakketje van play.com ontvangen, dat is toch redelijk snel, een 2e pakketje is nog onderweg :)
Redelijk snel? Als je alleen bij play.com besteld misschien wel. Ik heb vandaag een bestelling van amazon.co.uk ontvangen die gister was verzonden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Chester schreef op woensdag 03 december 2008 @ 15:26:
[...]

Redelijk snel? Als je alleen bij play.com besteld misschien wel. Ik heb vandaag een bestelling van amazon.co.uk ontvangen die gister was verzonden :P
Redelijk snel voor play.com begrippen, maar wat jij beschrijft is wel heel erg snel :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Slasher schreef op woensdag 03 december 2008 @ 15:30:
[...]

Redelijk snel voor play.com begrippen, maar wat jij beschrijft is wel heel erg snel :o
Ik kreeg gister iig een mailtje van dat het verzonden was. Misschien dat ze het een dag eerder op de post hadden gedaan, en de mail te laat hebben gestuurd. Maarja, ik ontvang heel van dingen van amazon.co.uk binnen 2 tot 5 dagen. Als ik zo even moet gokken, gok ik dat 3 dagen het gemiddelde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Chester schreef op woensdag 03 december 2008 @ 15:35:
[...]

Ik kreeg gister iig een mailtje van dat het verzonden was. Misschien dat ze het een dag eerder op de post hadden gedaan, en de mail te laat hebben gestuurd. Maarja, ik ontvang heel van dingen van amazon.co.uk binnen 2 tot 5 dagen. Als ik zo even moet gokken, gok ik dat 3 dagen het gemiddelde is.
Dan vraag ik me af waarom play.com zo "lang" duurt, waarschijnlijk dat ze door de free shipping een andere verzendingsprocedure hebben, ik weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zavvi halts game/DVD/music sales

Retailer Zavvi has had to cancel all videogame, film and music orders as supplier Entertainment UK falls into administration.

Only books, calendars and "a limited range of other products" will remain on sale for the time being, according to the Zavvi website.

Customers with existing orders for these suspended products will find out by email if their delivery cannot be fulfilled, and, if so, receive a full refund.

"We have not taken this decision lightly, but we believe that this is the right course of action under the circumstances," read a statement.

"We apologise for any inconvenience. Please be assure that we are doing all we can to resolve the situation as quickly as possible."

Naturally, Zavvi high street outlets with stock will be largely unaffected, although new releases, such as Resistance 2, are absent - as GamesIndustry.biz found out yesterday whilst snooping around like Columbo.

Entertainment UK also supplied WH Smith, which now has the same supply problems. Other retailers such as GAME, Gamestop and HMV are unaffected.

Bron

Hun prijzen waren toch niet echt concurrerend met andere sites vond ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Slasher schreef op woensdag 03 december 2008 @ 15:36:
[...]

Dan vraag ik me af waarom play.com zo "lang" duurt, waarschijnlijk dat ze door de free shipping een andere verzendingsprocedure hebben, ik weet het niet.
Zal ik het maar nog een keer zeggen? Play.com heeft al lang geen free shipping meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 09:28

scorpie

Supra Addict

Idd, daarom kunnen alleen mensen in Engeland in ponden betalen.

Wacht BTW nog steeds op m'n messagepad die al de 28e is verstuurd, en ik wacht ook nog steeds totdat m'n Bioshock en Far Cry 2 verstuurd worden, maar ik gok dat ze daarmee wachten totdat FC2 weer op voorraad is.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

-d-

Slasher schreef op woensdag 03 december 2008 @ 15:36:
[...]

Amazon UK verstuurd vanuit de UK
Play.com verstuurd vanaf Jersey

Ik heb met alle bedrijven uit Jersey dezelfde levertijden (vrij lang), Amazon UK (die 99% van hun artikelen versturen vanuit de UK zelf - echter een aantal artikelen versturen ze vanaf hun dochter in Jersey) is meestal binnen een paar dagen binnen. Heeft niks te maken met het feit dat je 'geen shipping' betaald, zowel Amazon als Play gebruiken gewoon standaard verzendmethodes.

De lange levertijden hebben dus niets te maken met Play, maar de postroute vanuit Jersey. Ze versturen zelf de orders altijd snel (mits op voorraad) - meestal nog dezelfde dag.

[ Voor 10% gewijzigd door -d- op 03-12-2008 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
bij play.com staat mijn spel al een week om verzonden te worden, ze adverteren met spellen die ze niet op voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Chester schreef op woensdag 03 december 2008 @ 16:43:
[...]

Zal ik het maar nog een keer zeggen? Play.com heeft al lang geen free shipping meer :P
je hebt gelijk was ik ff vergeten dat je bij omrekening naar euro's een hele slechte koers krijgt, maar goed dan nog vind ik het goedkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

-d-

thefxr schreef op woensdag 03 december 2008 @ 19:17:
bij play.com staat mijn spel al een week om verzonden te worden, ze adverteren met spellen die ze niet op voorraad hebben.
Voorraadstatus staat gewoon op de site bij elk artikel.
Er staat
In stock | Usually dispatched within 24 hours
of
Temporarily out of stock. This item will be dispatched as soon as it arrives.
bij elk artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l00pz
Hmm maf, krijg net mijn PS3 Keypad binnen wat ik op de 28e heb besteld bij Play.com. Maar mijn Assasins Creed die ik op de 16e heb besteld (ook bij Play.com natuurlijk), heb ik nog altijd niet binnen.. Denk toch stiekem dat het pakketje kwijt is geraakt. Iemand dit toevallig ook al eens gehad bij Play.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

l00pz schreef op donderdag 04 december 2008 @ 16:33:
Hmm maf, krijg net mijn PS3 Keypad binnen wat ik op de 28e heb besteld bij Play.com. Maar mijn Assasins Creed die ik op de 16e heb besteld (ook bij Play.com natuurlijk), heb ik nog altijd niet binnen.. Denk toch stiekem dat het pakketje kwijt is geraakt. Iemand dit toevallig ook al eens gehad bij Play.com?
Ja, je moet 21 dagen wachten vanaf het moment dat je pakkejte verstuurd is. Dan kan je een claim report invullen (ik prefereer bellen) Krijg je of je geld terug, or het item word opnieuw opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Anoniem: 178057 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 16:43:
[...]

Ja, je moet 21 dagen wachten vanaf het moment dat je pakkejte verstuurd is. Dan kan je een claim report invullen (ik prefereer bellen) Krijg je of je geld terug, or het item word opnieuw opgestuurd.
Als je belt sturen ze meteen er weer eentje op?

Pagina: 1 2 ... 33 Laatste

Let op:
Ivm het inzichtelijk maken van de levertijden van de webshops graag de volgende info vermelden:

-Waar besteld:
-Wanneer besteld:
-Wanneer verzonden:
-Wanneer gearriveerd:

Je kunt de resultaten hier vinden.