De Dune series zijn eigenlijk geen NMT player op basis van Sybas, ze gebruiken hun eigen firmware. Dus ze horen niet in deze topic.
Ik zie door de bomen het bos niet meer met al die verschillende players (niet alleen in dit topic maar vele andere sites die ik geraadpleegd heb). Is het in dit topic toegestaan advies te vragen?
Dat zou super zijn, want de Eminent EM7070 is exact dezelfde als de Popcorn Hour zoals ik kan zien !!Asure schreef op maandag 01 december 2008 @ 16:11:
[...]
Ik heb UZG dit weekend werkend gezien in een Eminent EM7070, inclusief zoekfunctie. Ik zal kijken of ik de link die zij gebruiken kan achterhalen.
Ik hoor graag van je welke link het is !!
Alvast bedankt voor de moeite !!
[ Voor 9% gewijzigd door Beauty555 op 02-12-2008 22:54 ]
Gelukkig
Ik ben namelijk al een hele tijd op zoek naar een storage (stille) die ook de door mij alle belangrijke formaten ondersteund. Tot nu toe hebben alle media spelers wel ergens een beperking.
Voor mij is het volgende van belang:
video:
Divx, Xvid, AVI, MPEG, MPG, DVD met menu (ook losse VOB en evenetueel ISO), MKV, WMV9, eventueel 3GP
En bij de video gebruik kunnen maken van externe subtitle files zoals srt en sub
audio:
wav, ogg, mp3 (VBR), wma, pcm, aac, ac3, eventueel dts
foto:
jpg, bmp, png, eventueel gif
Video output moet gewoon goed zijn (vloeiend geen synchronisatieproblemen met de audio en ook niet na het spoelen), eventueel bookmarken van een positie zodat je later makkelijk verder kan kijken en dit al in ieder geval 720P
Audio afspelen liefst zonder gaps tussen de tracks zoals de meesten wel helaas hebben, browsen tijdens het spelen van een file en ook kunnen spoelen in een audiotrack eventueel playlisten kunnen aanmaken en afspelen
Duidelijke en makkelijke interface die zelfs jouw oma kan bedienen
Aansluitingen:
Output: HDMI (kabel meegeleverd), SCART of aansluiting met SCART verloop
Input: handig zou flashcards zijn eventueel videoinput voor opname maar is zeker geen noodzaak.
Natuurlijk ook via het netwerk te benaderen, 100Mbit is dan toch wel het minimum maar 1Gbit heb ik ze nog niet kunnen vinden, USB aansluiting eventueel SATA. Eventueel audiostreams via internet en eventueel youtube e.d.
Harde schijf van 500GB of groter mag er al inzitten of later zelf 1 inplaatsen.
Op deze punten heb ik al lang lopen zoeken, maar vind weinig echt geschikts. Of het lijkt er aardig op maar totaal onbetaalbaar.
Voor de mensen met een A-110. Kunnen jullie via de network browser van de popcorn smb shares openen op een windows systeem?
Ik heb een win2k3 pc draaien met wat media files. De directory is geshared, everyone full control. Guest account op dit systeem is enabled. Guest account heeft ook ntfs rechten op de directory die geshared is.
Met de popcorn kan ik rustig op het netwerk browsen, ik zie workgroup > servernaam > share. Echter als ik de share wil openen dan zie je ongeveer 2 minuten het loading thingy links bovenin het scherm, daarna geeft de popcorn de melding: "Request cannot be processed".
Overigens werkt alles wel goed als ik dit via MyiHome doe. Dan kan de popcorn wel diezelfde directory benaderen en files afspelen.
In mijn popcorn zit geen harddisk, ik wil alles streamen over netwerk.
Ik heb een win2k3 pc draaien met wat media files. De directory is geshared, everyone full control. Guest account op dit systeem is enabled. Guest account heeft ook ntfs rechten op de directory die geshared is.
Met de popcorn kan ik rustig op het netwerk browsen, ik zie workgroup > servernaam > share. Echter als ik de share wil openen dan zie je ongeveer 2 minuten het loading thingy links bovenin het scherm, daarna geeft de popcorn de melding: "Request cannot be processed".
Overigens werkt alles wel goed als ik dit via MyiHome doe. Dan kan de popcorn wel diezelfde directory benaderen en files afspelen.
In mijn popcorn zit geen harddisk, ik wil alles streamen over netwerk.
Het kan aan mij liggen, maar ik zie alleen de Dune HD Ultra staan...Anoniem: 94923 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 11:02:
Toegevoegd aan topicstart:
Dune HD Mini, Dune HD Center, Dune BD Prime, Dune HD Network Player
Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!
Ik heb nu een paar mkv files waar alleen de audio niet van werkt. Ik heb al geprobeerd ze te remuxen met tsremux. Is dan nu de enige oplossing om ze te transcoden?
Wellicht heb je hier wat aan: Vergelijkingstest: 15 mediaspelersn00bs schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 23:32:
[...]
Gelukkig
Ik ben namelijk al een hele tijd op zoek naar een storage (stille) die ook de door mij alle belangrijke formaten ondersteund. Tot nu toe hebben alle media spelers wel ergens een beperking.
Voor mij is het volgende van belang:
video:
Divx, Xvid, AVI, MPEG, MPG, DVD met menu (ook losse VOB en evenetueel ISO), MKV, WMV9, eventueel 3GP
En bij de video gebruik kunnen maken van externe subtitle files zoals srt en sub
audio:
wav, ogg, mp3 (VBR), wma, pcm, aac, ac3, eventueel dts
foto:
jpg, bmp, png, eventueel gif
Video output moet gewoon goed zijn (vloeiend geen synchronisatieproblemen met de audio en ook niet na het spoelen), eventueel bookmarken van een positie zodat je later makkelijk verder kan kijken en dit al in ieder geval 720P
Audio afspelen liefst zonder gaps tussen de tracks zoals de meesten wel helaas hebben, browsen tijdens het spelen van een file en ook kunnen spoelen in een audiotrack eventueel playlisten kunnen aanmaken en afspelen
Duidelijke en makkelijke interface die zelfs jouw oma kan bedienenzoals bv Tvix heeft. Kunnen browsen op mappen structuur en niet dat je bv 10.000 mp3tjes als 1 lijst op alfabetische volgorde ziet.
Aansluitingen:
Output: HDMI (kabel meegeleverd), SCART of aansluiting met SCART verloop
Input: handig zou flashcards zijn eventueel videoinput voor opname maar is zeker geen noodzaak.
Natuurlijk ook via het netwerk te benaderen, 100Mbit is dan toch wel het minimum maar 1Gbit heb ik ze nog niet kunnen vinden, USB aansluiting eventueel SATA. Eventueel audiostreams via internet en eventueel youtube e.d.
Harde schijf van 500GB of groter mag er al inzitten of later zelf 1 inplaatsen.
Op deze punten heb ik al lang lopen zoeken, maar vind weinig echt geschikts. Of het lijkt er aardig op maar totaal onbetaalbaar.
Ja het ligt aan jou, zie een paar posts verderjbr schreef op woensdag 03 december 2008 @ 09:00:
[...]
Het kan aan mij liggen, maar ik zie alleen de Dune HD Ultra staan...
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 94923 op 03-12-2008 11:47 ]
In de instellingen van de A110 kan je voor DTS, AC3, AAC en WMA aangeven of dit raw moet worden uitgestuurd (zodat je versterker het begrijpt als DTS/AC3 of moet worden gedownmixed naar PCM (Stereo) zodat je tv het begrijpt.Anoniem: 280826 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 14:42:
[...]
Weet iemand ook welke NMT's die DTS kunnen omzetten naar een stereo kanaal zodat me TV het gewoon kan afspelen, hoorde dat de WD TV daar last van had. (Jammer, want dat was wel een mooi prijsje!)
Is er eigenlijk beeldkwaliteit verschil tussen NMT en gewoon dvitohdmi en via je pc afspelen?
Ik had alles op RAW staan, maar kwam gisteren mijn eerste AAC file tegen. Mijn versterker zei "plop! zoek het zelf maar uit met dat vage formaat" toen heb ik AAC en WMA maar even teruggezet op PCM downmix, dat ging wel prima.
Wat ik nog liever zou willen is dat de mediaplayer formaten als AAC en WMA omzet naar iets als DTS, maar dat kan de PCH helaas niet...
Ik weet niet welke NMT je hebt, en hoe je hem hebt ingesteld, maar hoogstwaarschijnlijk is dat hetzelfde probleem wat ik hierboven beschreef (versterker/tv snapt formaat niet) en kan je het in je instellingen aanpassen.Lt. Marx schreef op woensdag 03 december 2008 @ 10:42:
Ik heb nu een paar mkv files waar alleen de audio niet van werkt. Ik heb al geprobeerd ze te remuxen met tsremux. Is dan nu de enige oplossing om ze te transcoden?
Ja, geen problemen om een vista share te benaderen. Heb volgens mij niets spannends ingesteld in het Network and Sharing Center. (ben nu niet thuis dus kan niet voor je kijken, maar volgens mij staan alleen Network discovery en File sharing aan)C00KW4US schreef op woensdag 03 december 2008 @ 08:19:
Voor de mensen met een A-110. Kunnen jullie via de network browser van de popcorn smb shares openen op een windows systeem?
[...]
Oh, en dit is een verkapte "Ik heb ook een PCH! en ik ben er superblij mee!!!"-post
[ Voor 35% gewijzigd door Martijn02 op 03-12-2008 13:59 ]
Anoniem: 151018
Misschien kun je er een nieuw topic van maken. Ben namelijk ook geinteresseert in Dune HD Center.Anoniem: 94923 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 11:02:
Toegevoegd aan topicstart:
Dune HD Mini, Dune HD Center, Dune BD Prime, Dune HD Network Player
Of heb je je post niet opgeslagen?
Dit volg ik niet, als je versterker het geluid moet gaan weergeven dan heeft je TV er daarna toch niet meer mee te maken, het geluid wordt niet naar je TV gestuurd immers maar via de versterker naar de luidsprekers toch. Wat moet je TV er nog aan 'begrijpen' dan?Martijn02 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 13:49:
[...]
In de instellingen van de A110 kan je voor DTS, AC3, AAC en WMA aangeven of dit raw moet worden uitgestuurd (zodat je versterker het begrijpt als DTS/AC3 of moet worden gedownmixed naar PCM (Stereo) zodat je tv het begrijpt.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Hier heb nog een goede review voor alle NMT players.Anoniem: 94923 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 11:46:
[...]
Wellicht heb je hier wat aan: Vergelijkingstest: 15 mediaspelers
Bedankt man! dit was inderdaad het probleem! Nu doen alle HD films/series het die ik meer heb kunnen vinden de afgelopen tijd! Hij is met de laatste firmware wel iets instabiel de PCH, maar films afspelen doet ie super!Martijn02 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 13:49:
In de instellingen van de A110 kan je voor DTS, AC3, AAC en WMA aangeven of dit raw moet worden uitgestuurd (zodat je versterker het begrijpt als DTS/AC3 of moet worden gedownmixed naar PCM (Stereo) zodat je tv het begrijpt.
Ik had alles op RAW staan, maar kwam gisteren mijn eerste AAC file tegen. Mijn versterker zei "plop! zoek het zelf maar uit met dat vage formaat" toen heb ik AAC en WMA maar even teruggezet op PCM downmix, dat ging wel prima.
Wat ik nog liever zou willen is dat de mediaplayer formaten als AAC en WMA omzet naar iets als DTS, maar dat kan de PCH helaas niet...
Ik weet niet welke NMT je hebt, en hoe je hem hebt ingesteld, maar hoogstwaarschijnlijk is dat hetzelfde probleem wat ik hierboven beschreef (versterker/tv snapt formaat niet) en kan je het in je instellingen aanpassen.
Oh, en dit is een verkapte "Ik heb ook een PCH! en ik ben er superblij mee!!!"-post
Ik ben alleen geïnteresseerd in NMT's, dus nee ik ga geen ander topic starten, maar je bent vrij om dit zelf te doenAnoniem: 151018 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 13:59:
[...]
Misschien kun je er een nieuw topic van maken. Ben namelijk ook geinteresseert in Dune HD Center.
Of heb je je post niet opgeslagen?
Nice!FloRadix schreef op woensdag 03 december 2008 @ 14:17:
[...]
Hier heb nog een goede review voor alle NMT players.
Kwam de volgende NMT's in die review tegen, dus ook weer in de topicstart gezet.
Kaifa EP6000, Kaiboer K100, Elektron EHP-606, Dragontech ioBox 100HD.
[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 94923 op 03-12-2008 14:53 ]
Ik haalde 2 situaties door elkaar, sommige mensen sluiten hun NMT alleen op hun (stereo) tv aan die waarschijnlijk geen dolby digital begrijpt (dus stel je alles op PCM downmix in), en andere sluiten hem aan op hun versterker (zo veel mogelijk op raw, afhankelijk van hoeveel formaten je versterker begrijpt)BeQuietAndDrive schreef op woensdag 03 december 2008 @ 14:01:
[...]
Dit volg ik niet, als je versterker het geluid moet gaan weergeven dan heeft je TV er daarna toch niet meer mee te maken, het geluid wordt niet naar je TV gestuurd immers maar via de versterker naar de luidsprekers toch. Wat moet je TV er nog aan 'begrijpen' dan?
Via HDMI kan hij wel iets dergelijks, nl. van WMA Pro 5.1 een PCM 7.1 (multichannel) stream maken. Zie mijn eerdere bericht:Martijn02 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 13:49:
Mr Magic in "Networked Media Tank - deel 2"
Hier nog wat apps & tools voor alle NMT players.
[ Voor 13% gewijzigd door FloRadix op 03-12-2008 20:14 ]
Yep, bij het pauzeren loopt hij dus vast. Ik kan hem alleen nog uitzetten met Powerof+Delete .

Hebben mensen hier ervaring met het installeren van torrentclient en watchtorrent progjes op NMT spelers? (of gewoon de PCH?) Ik krijg ze wel geinstalleerd alleen zijn ze erg instabiel, en laat de snelheid nogal wat te wensen over...
Graag hier weer verder: Networked Media Tank - deel 3
Ik vind de PCH met de laatste firmware wel wat instabiel. Ik heb gelezen op de NMT forums dat dat wel beter wordt/was. Meer mensen die gemerkt?
Anoniem: 159816
Anoniem: 94923 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 09:15:
Graag hier weer verder: Networked Media Tank - deel 3
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast
Verder is dit topic ook niet bedoeld voor zinloze reacties in de trant van "ik heb hem binnen !!!1" of "wil er iemand nog een invite?" of "Ik heb invite nummer xxx"..
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast
Verder is dit topic ook niet bedoeld voor zinloze reacties in de trant van "ik heb hem binnen !!!1" of "wil er iemand nog een invite?" of "Ik heb invite nummer xxx"..