jacobras schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:47:
[...]
Sinds eind oktober. XE R-Sport, Bluefire.. prachtige kleur! Diesel, 190PK na tuning. Stoelverwarming, stuurverwarming, Meridian audio en verder zo'n beetje alles wat ik wilde. Rij er zo'n 200km per dag mee, rijdt heerlijk. Af en toe even in sportstand en lekker flipperen
[
afbeelding]
[...]
Dit. En het zijn gewoon prachtige wagens, van binnen en buiten. Ik wil(de?) eigenlijk hierna doorsparen richting Maserati maar het interieur van Jaguar voelt zóveel luxer en netter afgewerkt aan dat ik daarover nu twijfel.
Denk dat mijn aankomende XE niet veel verschilt met wat jij hebt.
Na een C180 (2010) en een BMW 320i (2012) benzine, wilde ik dit keer iets anders gaan. Door opening van een nieuwe filiaal moest ik opeens van 1km woon-werk naar 30.000km woon-werk per jaar. Het eerste waar je dan aan denkt is natuurlijk een mooie auto.
Wilde niet een nieuwe kopen dit keer, want had de auto per direct nodig (naja, direct, kon ook best wel 3/4 maandjes wachten).
De nieuwe C-klasse viel voor mij al gauw af. Supermooie wagen, maar voor mijn budget was het gewoon een hele simpele kale C-klasse in grijs of zwart.Dat zijn precies de 2 kleuren die ik niet wil.
Daarnaast heb ik al eens in een nieuwe C220d mogen rijden en vond het stukken minder krachtig dan mijn 320i.
Een 3 serie zag ik zelf weer niet zitten, want al 5 jaar rij ik een 3 en dan wissel ik in voor een andere 3, waar het verschil van zowel buiten als binnen te klein is. Daarnaast had mijn 3 iets teveel kinderziektes gehad en was de service bij de Ekris niet altijd even goed (wel heel netjes qua kosten en verrekenen daarvan, maar de problemen kwam elke 2 maanden weer voor de eerste 2 jaar).
Naast dit, zijn het 2 auto's die je 300x per uur ziet op de snelweg.
Voor de lol eens naar Broekhuis geweest en zag daar de BLUEFIRE XE.
Eigenlijk wilde voor een XF gaan, 2e hands ouder model, maar vond de Brittish Racing Green erg mooi.
Echter was het deze blauw dat mijn aandacht trok. De XF had deze kleur NIET. Dus ben maar een testritje in beide gaan maken en HEY, de XE rijdt vele malen beter dan de XF. Misschien is de XF te groot en daardoor stuurt het log (of de banden waren een maatje te groot).
De XE rijdt heel soepel en zit heel lekker, maar (misschien diesel) met 180pk, valt het erg tegen bij optrekken en opstarten. Het is meer comfort dan sportief, terwijl je het andersom verwacht.
Uiteindelijk heb ik een hele mooie XE gevonden in de kleur BlueFire met veel opties. Totale waarde van de auto was volgens de dealer meer dan €60.000. Neem ik natuurlijk met een korreltje zout, maar gezien de pakketten en opties schat ik zelf toch wel minstens €52-54k als totale nieuwwaarde. Kreeg een lage inruil voor mijn auto, maar na wat scherp onderhandelen, was het toch allemaal binnen mijn budget.
1 jaar oud met 25k op de teller, nog 2 jaar gratis onderhoud en garantie.
Moet nog wel op kenteken worden gezet, want het was een CompanyCar uit Duitsland.
Volgende week moet ik hem hebben! kan niet wachten.