Euh, daar zeg je wat; In principe is een draadloos access point voldoende, je gebruikt dan de router functionaliteit van de copperjet (heb toevallig zelf ook een copperjet) begrijp ik dus goed dat je nu dus een adsl modem (copperjet) beneden hebt staan, en 1 kabel naar boven voor je pc? Ik denk idd dat je met een access point veel betere resultaten boekt dan de wi-fi usb stick.
Maar of het moeilijk is; ik vind het een eitje, maar ik kan me voorstellen dat het wat lastig kan zijn.. Maar als je situatie is zoals ik em hierboven beschrijf is het een kwestie van:
Kort UTP kabeltje van modem naar nieuwe access point, lange kabel naar pc in access point. Vanaf pc access point benaderen via browser (zie handleiding access point) en dan beveiliging en draadloos netwerknaam invoeren.
Als je iemand kent die hier handig mee is kan ik je aanraden die dit probleem voor te leggen en om hulp te vragen.
Edit:
Wat ook nog kan is een kleine switch na je modem plaatsen en daar het modem in te pluggen en de kabel van je pc, en dan een extra netwerk kabel naar je Wii, en dan een usb netwerk aansluiting kopen voor de Wii, maar ik weet niet hoeveel die kosten.
[
Voor 12% gewijzigd door
MaximusTG op 08-12-2008 15:51
]