Het Hattrick (Online Voetbal Management) topic deel 62 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 29.615 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-12-2023
Heb even een stukje geschreven op http://www.htzone.nl over een ere divisionist.
Wat vinden jullie ervan? Te kort? Interessant? Niet?

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153006

0-2 gewonnen met PIC. Deze degradant uit V mag opnieuw uit spelen, deze keer tegen een nr2 uit VI

Wordt een 50/50 match

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26445

Damien2004 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:33:
Heb even een stukje geschreven op http://www.htzone.nl over een ere divisionist.
Wat vinden jullie ervan? Te kort? Interessant? Niet?
Het is zeker interessant, maar ik zou als ik jou was iets meer ingaan op de geschiedenis van de clubs. Zet ze duidelijker tegen elkaar af in een verhaal. Je moet er wel voor zorgen dat het geen opsomming van feiten word. Lengte van het stukje maakt niet zo heel veel uit.

Voorbeeldje wat ik precies bedoel:
In de eerste 9 seizoen in hun clubbestaan werd Com'on FC! 8 keer kampioen en stoof in een stuk door van de X naar de Eredivisie. In het 10e seizoen werd deze prestatie gevierd met een geweldige 3e plaats. Komend weekend staat de wedstrijd tegen viervoudig kampioen FightClub op het programma. Beide teams hebben dit seizoen nog geen punt behaald en zullen dus beide gebrand zijn op een overwinning.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 26445 op 03-07-2008 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Anoniem: 26445 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 12:08:
[...]

Het is zeker interessant, maar ik zou als ik jou was iets meer ingaan op de geschiedenis van de clubs. Zet ze duidelijker tegen elkaar af in een verhaal. Je moet er wel voor zorgen dat het geen opsomming van feiten word. Lengte van het stukje maakt niet zo heel veel uit.

Voorbeeldje wat ik precies bedoel:

[...]
Ok tnx! :)

Ben een beetje zoekende naar inhoud. Moet gewoon van de grond komen :p

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wil best wel wat schrijven hoor, want de beker word ook steeds minder werk ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Damien2004 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:18:
[...]

Ok tnx! :)

Ben een beetje zoekende naar inhoud. Moet gewoon van de grond komen :p
Tsja inhoud is genoeg te vinden binnen Hattrick, maar je moet wel zodanig mijn interesse trekken dat ik ook bereid ben naar jouw krant(je) te komen. Met welke inhoud denk je leven te kunnen geven aan een krant naast de fora van Hattrick en GoT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129220

Yeah ben ook door naar de 4de ronde van de beker. :)

Ik heb net een wereldklasse keeper gekocht en heb nog 2 miljoen over.

Ik heb 6 trainees, waarvan 4 ervan te oud worden. Al deze spelers wil ik verkopen zodra ze poppen naar een hogere skill.

1 word titanic
2 worden supernatural
1 word world class

Heb een beetje op de transfermarkt gekeken en dit komt neer op zo'n 9 tot 11 miljoen. + de 2 miljoen die ik nog heb = dus 11 tot 13 miljoen.

2 trainees van 19 schuiven op naar mijn A team en wil er dan nog 1 van 19 bijkopen. Ik wil hier 1,5 miljoen voor uitgeven. Daarnaast wil ik nog 3 nieuwe trainees kopen voor max 1,5 miljoen per trainee. Het liefst 17 jaar of begin 18 met hogere skill. 4 x 1,5 miljoen = 6 miljoen. Over 6 weken ongeveer moet ik 2 weken uitspelen, dus wil ik mijn stadion uitbreiden. Ik heb gekeken naar wat de kosten hier van waren. Bij een uitbreiding van 16000 plaatsen kost me dat 1 miljoen. Misschien breid ik wel uit met 20000 naar iets meer dan 50000 wat me iets meer zal kosten. Rond de 1.250.000.

Alles bij elkaar opgeteld kom ik dan uit op 7,5 miljoen kosten waar ik 11 tot 13 miljoen te besteden heb. ik hou dus rond de 4 miljoen, misschien zelfs 5 miljoen over. Ik heb ook al een nieuwe trainer aangesteld met goed ervaring en goed leiderschap, dus daar hoef ik de komende 3 jaren ook geen vervanging voor te regelen. Ik zou nog een nieuwe spits kunnen kopen voor 2 a 3 miljoen. Dat is 1 optie. Of 1 sterke winger.

Wat zijn jullie ideen over hoe het aan te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik wordt echt schijtziek van die stijgende salariskosten, bijna om de week gaat het salaris wel weer met 20k omhoog ofzo.

Pas geleden nog een speler verkocht die 1 ton aan salaris had, maar inmiddels zit ik zonder die speler ook weer aan dezelfde salarishoeveelheid.

Spelersloon is nu 207 653 €

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou je stadion in een aantal kleine stappen vergroten, die € 10.000 per verbouwing zijn de kosten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153006 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 14:04:
Ik zou je stadion in een aantal kleine stappen vergroten, die € 10.000 per verbouwing zijn de kosten niet.
Maar wel de opbrengsten die je genereerd als je thuis speelt maar je stadion aan het verbouwen bent, of krijg je dan gewoon inkomsten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Mijn stadion is al op peil dacht ik zo...zo'n 50.000 capaciteit.
Is nog niet uitverkocht geweest.

Max is dacht ik 48.000 geweest.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129220 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 14:10:
[...]

Maar wel de opbrengsten die je genereerd als je thuis speelt maar je stadion aan het verbouwen bent, of krijg je dan gewoon inkomsten?
De verbouwing heeft zo ver ik weet totaal geen effect op de aantal mensen die komen en dus ook niet op je inkomsten tijdens een thuiswedstrijd.

Zie net weer een nieuwe functionaliteit. Je kunt nu een aantal spelers uitsluiten van de training waardoor ze 100% conditietraining krijgen. Ben benieuwd of ze dit ooit nog verder door gaan trekken dat je een bepaald aantal spelers een andere training voor kan schrijven. Maar goed we moeten het voorlopig alleen doen met conditie.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 26445 op 03-07-2008 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26445 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 14:41:
[...]

De verbouwing heeft zo ver ik weet totaal geen effect op de aantal mensen die komen en dus ook niet op je inkomsten tijdens een thuiswedstrijd.
Als dat zo is verbouw ik hem vandaag nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Anoniem: 26445 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 14:41:
[...]

Zie net weer een nieuwe functionaliteit. Je kunt nu een aantal spelers uitsluiten van de training waardoor ze 100% conditietraining krijgen. Ben benieuwd of ze dit ooit nog verder door gaan trekken dat je een bepaald aantal spelers een andere training voor kan schrijven. Maar goed we moeten het voorlopig alleen doen met conditie.
Ze krijgen dan alleen conditietraining. Geen 100%, maar gewoon het percentage wat is ingesteld.
Ze worden echter uitgesloten van de hoofdtraining.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Anoniem: 153006 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:35:
[...]

Tsja inhoud is genoeg te vinden binnen Hattrick, maar je moet wel zodanig mijn interesse trekken dat ik ook bereid ben naar jouw krant(je) te komen. Met welke inhoud denk je leven te kunnen geven aan een krant naast de fora van Hattrick en GoT?
Wil bijvoorbeeld ook een kritische columnist. Eentje die ala hugo borst bijvoorbeeld een stukje schrijft :)
Wil ook humor en wil federaties de mogelijkheid geven nieuws te posten op de site. Dat kan denk ik wel werken. Als er dus ook meer mensen naar de site komen. Even de plaatjes wat kleiner maken denk ik zodat er meer items op de frontpage kunnen.

@Dsanka, wat zou je willen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Individuele trainingsinstructie
Je kunt nu maximaal drie spelers uitsluiten van de normale training. Deze spelers zullen dan alleen hun conditietraining krijgen. Dit kan handig zijn als je heel vaardige spelers hebt en wilt voorkomen dat hun salarissen te hoog worden.

Om een speler een individuele instructie te geven, ga je naar de trainingspagina en klik je op "Individuele instructie" rechts onder "Meer opties".
Wanneer zou dit handig zijn? Ik neem aan dat je wil dat spelers juist training krijgen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is mij ook nog niet overkomen, maar er zijn managers die een bepaalde trainee niet verder meer willen trainen omdat het salaris dan te veel wordt.

De regel is voor deze situatie ingevoerd.

@Derekz
Je verbouwing heeft geen invloed op de bezoekersaantallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh T.
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:23
Damien2004 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 15:34:
[...]

Wanneer zou dit handig zijn? Ik neem aan dat je wil dat spelers juist training krijgen toch?
Precies de reden die wordt aangegeven, oplopend salaris. Ik heb bijvoorbeeld een aanvaller bij mijn eerste elftal lopen die ik niet echt veel hoger meer qua salaris wil hebben. Hij staat echter wel op een positie waarop getraind wordt. Ik offer dus 1 plek in de aanval op qua training om zelf een beter resultaat te kunnen behalen.

En uiteraard ben ik te laat, maar goed, voor de volledigheid toch maar bijgevoegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Fresh T. schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 15:48:
[...]

Precies de reden die wordt aangegeven, oplopend salaris. Ik heb bijvoorbeeld een aanvaller bij mijn eerste elftal lopen die ik niet echt veel hoger meer qua salaris wil hebben. Hij staat echter wel op een positie waarop getraind wordt. Ik offer dus 1 plek in de aanval op qua training om zelf een beter resultaat te kunnen behalen.

En uiteraard ben ik te laat, maar goed, voor de volledigheid toch maar bijgevoegd ;)
Maar je trainees leveren geld op? Die wil je toch hoger hebben en verpatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het kan natuurlijk een tactiek zijn om 1 positie met een hoge waarde gevuld te houden om zo niet een al te grote terugval op je resultaten te krijgen als je er eentje verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[b][message=30358489,noline]

@Derekz
Je verbouwing heeft geen invloed op de bezoekersaantallen.
Mooi :)

03-07-2008
Rebuilt the arena and paid the contractors 1 073 800 €.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh T.
Damien2004 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:41:
[...]
Maar je trainees leveren geld op? Die wil je toch hoger hebben en verpatsen?
Uiteraard, en er lopen wel een aantal trainees rond. Daar zul je deze aanpassing dus ook niet voor gebruiken (doe ik dus ook niet). Maar juist voor spelers met een hoge skill op een trainee plaats, daar is het ideaal voor.
Anoniem: 26445 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 17:17:
Het kan natuurlijk een tactiek zijn om 1 positie met een hoge waarde gevuld te houden om zo niet een al te grote terugval op je resultaten te krijgen als je er eentje verkoopt.
Precies, het is juist die "tactiek" die ik toepas. Anders is mijn aanval helemaal niets meer waard en kom er dan nog maar eens doorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 21:43

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Woehoe en dat is week 3 met vormdalingen...... begin er nou wel een beetje ziek van te worden....

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:16
Same here..
+2 / -6

Grr...

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
lameeuw schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 07:48:
Woehoe en dat is week 3 met vormdalingen...... begin er nou wel een beetje ziek van te worden....
misschien ene minder percentage conditietraining doen.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 08:10
Gaat lekker hier:

weer een +3 verdediging.
Maar ook wel een beetje vormverlies en 3 mensen voor 8 weken in de ziekenboeg. :(

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zit hier nu ook met 2 trainees met wretched vorm, wil toch wel dat ze spelen deze week, maar wil ook de volgende ronde halen in de beker. Zondag een makkelijkere wedstrijd, maar als ik die verlies kan ik geen kampioen meer worden en dat is erger dan uit de beker getrapt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw

lameeuw

Wii4all schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 09:08:
[...]

misschien ene minder percentage conditietraining doen.
Staat standaard op 15% en heb ik sinds de invoering van het conditiesysteem eigenlijk nooit veranderd. Ik heb dit tussenseizoen ook geen verandering in mijn training gedaan (deed ik wel altijd) dus waar het nou aan ligt..... 2 spelers zijn -4 in 3 weken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03 10:51

CoRrRan

Don't Panic!!!

Same here, vandaag ook weer +2/-7, en WEER m'n verdedigende linie die het meest eronder te lijden heeft.

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien een domme vraag, maar hoeveel spokepersons hebben jullie. Ik heb er vanaf het begin gewoon 10.

Ik krijg er nu alleen maar max 4 supporters bij na een overwinning en vroeger soms wel 9. Is dat normaal dat hoe hoger je komt hoe minder supporters je erbij krijgt/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het aantal hangt ook samen met de divisie en het aantal supporter je al hebt. Hoe meer fans je al hebt hoe minder hard het stijgt. Er ligt een plafond voor elke divisie.
Soft Cap

The soft cap is a rough limit on the total number of fans in each team's supporter club. As fan club sizes reach this cap, the rate at which new fans sign up to the club slows, eventually diminishing to a trickle of a few fans. The exact soft cap numbers are unknown. However, each division level has a higher cap than the division below it.

wiki.hattrick.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:16

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

spokespersons hebben vrijwel geen effect op de toename van fan-aantallen.... (héél indirekt omdat ze een lichte stijging in de fanstemming bewerkstelligen).

het belangrijkste effect is de toename van sponsorinkomsten, maar je hebt behoorlijke fanaantallen nodig om de personeelskosten van nu 1800€ ook weer te corrigeren.
zeker met de recentelijke daling van sponsorinkomsten én stijging van personeelkosten is het veel minder gunstig veel spokespersons te behouden (alhoewel het effect van spokes in het begin van het seizoen wél wat sterker is qua snelle toename, maar toch zullen wat mensen eens moeten uitrekenen of ze niet gunstiger uitzijn om een of twee te ontslaan, als ze dr nu erg veel hebben: http://www.databased.at/hattrick/x-ray/pages/spokes.asp)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
lameeuw schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 07:48:
Ik heb voor het eerst in mijn hattrick carriere iemand die altijd speelt met waardeloos vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Pewwy schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:10:
[...]

Ik heb voor het eerst in mijn hattrick carriere iemand die altijd speelt met waardeloos vorm.
Heb je veel verloren?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-06 09:40
Ik heb met deze training volgens HO +10/-1 in vorm en 1skill up van mijn trainee van redelijk positie naar goed.. Neem aan dat dit opzich wel oke is? :P

Ben benieuwd naar de wedstrijd van a.s zondag word een pittige als ik naar zijn stats en die van mij kijk, hoop dat ik met deze verandering wel een leuke partij kan bieden en mijn eerste plek kan verdedigen :) Tevens is hij ook de enige concurrent dus hopen dat we kunnen winnen :)

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Veel verloren aan wat? Die gast staat nu lekker in mijn B-team te verdedigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Even een vraag mbt het verdedigen of anticiperen op de tegenstander zijn tacktiek. Ik speel zondag tegen me enige concurrent in de competitie en hij speelt voornamelijk centrumaanval, hoe kan je hier het beste op spelen? Je spelers wat meer naar het midden laten spelen ofso?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-05 20:19

JamesB009

Sjimmeh!!

Je centrale verdediging sterk neerzetten. Als je 3 verdedigers hebt kan je dus met 3 centrale verdedigers spelen.

Je middenveld zet je zo sterk mogelijk neer om zoveel mogelijk balbezit te krijgen. Zo krijgt je tegenstander minder kansen.

Vervolgens alleen nog je aanval afstemmen op zijn verdediging.. is er 1 plek in zijn verdediging zwakker? Ze je aanval op die plek.

Succes vanavond. \o/

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255271

Wil iemand zo vriendelijk zijn om eens te kijken wat mijn team heeft gepresteerd? Ik zit tot laat deze avond op mijn werk en kan hier niet kijken. Ik ben best nieuwsgierig of ik nog het maximum van de punten behoud. Alvast bedankt (team id zie sig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh T.
Anoniem: 255271 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 15:56:
Wil iemand zo vriendelijk zijn om eens te kijken wat mijn team heeft gepresteerd? Ik zit tot laat deze avond op mijn werk en kan hier niet kijken. Ik ben best nieuwsgierig of ik nog het maximum van de punten behoud. Alvast bedankt (team id zie sig)
Helaas, 2-0 verloren. Je had iets minder balbezit (48 om 52 in beide helften), maar beide teams ontliepen elkaar nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255271

Fresh T. schreef op zondag 06 juli 2008 @ 16:14:
[...]

Helaas, 2-0 verloren. Je had iets minder balbezit (48 om 52 in beide helften), maar beide teams ontliepen elkaar nauwelijks.
Aauw jammer, had ik niet verwacht tegen hem. Toch bedankt om het te laten weten d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Grom, regen. Daar gaan mijn inkomsten :(
Gaat niet zo lekker met de verkoop van mijn speler. Er is as voor 2 man de hoofdprijs geboden. De rest moet ik dus nog een keer te koop zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met 1-0 gewonnen vandaag van de nummer 2 van afgelopen seizoen. Is daarmee ook de eerste overwinning tegen hem. Na 3 wedstrijden sta ik met 5 punten derde en mag komend weekend tegen de nummer 4. Dus van de week maar eens broeden op een tactiek, want kan klein gaatje slaan en natuurlijk de achtervolging op de nummer 1 inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-06 15:16
doh 1-1 gespeeld tegen betere tegenstander, opzich goed resultaat, ware het niet dat ik PIC'de en in de 88e minuut het doelpunt tegenkreeg >.<

Naja, volgende week tegen mijn directe concurrent en aangezien mijn TS nu content is moet het wel lukken om die te motsen.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Ik heb met 2-1 gewonnen maar mag op doelsaldo een 2de plek innemen ben dus verstoten van de eerste plek omdat de nummer 2 met 10-0 won van een bot team.. Komende week tegen een botje dus eens kijken of we dan het doelsaldo eens kunnen laten krikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw

lameeuw

nou, maar vast een voorschot genomen op het kampioenschap, 3 wedstrijden gespeeld, 3 gewonnen, 22 voor 0 tegen en ratings waar geen ander team aan toe komt... zou weleens makkelijker kunnen gaan worden dan vooraf verwacht. Het middenveld iets versterkt, hoeft nog maar 1 speler een beetje vorm te krijgen en het feest is compleet denk ik.... Goed, iets te vroeg om al helemaal uit m'n dak te gaan maar FC Rail is op stoom zo lijkt het :)

Owh 0-7 uit winst overigens wat voor die 22 voor en 0 tegen zorgde :P

[ Voor 7% gewijzigd door lameeuw op 07-07-2008 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
4-0 overwinning met pic, teamgeest op PoA :)

Lullige is dat ik er geen moer aan heb woensdag, want mijn spits en mid zijn verkocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bekernieuws Ronde 3

Nabeschouwing
Swanfield United zag hun dappere strijd na ruim 120 minuten stranden. De Polderboys namen de penalty's beter in de beslissing. De force bleek toch te sterk voor Magister SF toen ze met een nederlaag van het veld stapte tegen joda boys. De speler Shabba FC dachten dat ze stonned waren toen ze het veld opkwamen en allemaal kleine blauwe mannetjes zagen. Dit had hun zo van slag gebracht dat ze uiteindelijk met 4-2 verloren van De smurfjes.

In totaal zagen we deze ronde 23 teams sneuvelen. Op The "J" Club na zijn nu ook alle clubs uit divisie VII uitgeschakeld. Alle clubs uit divisie IV zijn weer een ronde verder en zullen het steeds zwaarder krijgen om een volgende ronde te bereiken.

Voorbeschouwing
De mannen van Ronald Koeman zullen hun benen extra sterk inpakken voor de komende ronde. In deze ronde zal Fiets em d'r in namelijk aantreden tegen Stalen klompen. FCThe_Blade is nog het enige team wat actief is in de beker buiten de Nederlandse grenzen. Woensdag zullen we zien of ze de favoriete rol waar kunnen maken. Na het succes in ronde 3 is elke wedstrijd voor The "J" Club een bonus, maar hun supporters zullen er vast alles aan doen om hun club naar de volgende ronde te schreeuwen. Bij De Merkenburgse Boys is een grote hoeveelheid bier en worst ingeslagen voor de volgende ronde indien ze bezoek krijgen van FC Hazes.

Ik wens alle 36 teams succes en dat we veel van jullie terug mogen zien in ronde 5.

Bekeroverzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:54

odan

The dark side is within all!

gisteren alweer het 7e punt gehaald dit seizoen. sta nu gedeelt 2e. volgende week tegen nr 8 hopen dat het weer goed uitpakt en dan kan ik toch al redelijk zeker zeggen dat degradatie dit seizoen geen gevaar zal zijn.

en dan te bedenken dat ik vorig seizoen in de laatste speelronde degradatie ontliep met 14 punten.

kom nog wel 2 sterke tegenstanders tegen 1 daarvan is bijna zeker een verlies en de andere heeft op het moment veel blessure leed dus hopelijk kan ik daarvan profiteren.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Ik heb van het weekend moeten uitspelen tegen het team dat vorig seizoen derde werd, op twee punten van de kampioen....
en de zaken gaan nu wel heel erg goed, 0-6 inmaakpotje en ik sta nu met 9-uit-3 eerste met een doelsaldo van +17 (nul tegendoelpunten).

Ik heb nu al tegen mn grootste concurenten gespeeld (het enige team dat betere hatstats haalt, maar 0-3 verloor) en heb nog één andere concurrenten die in mn volgspoor kan blijven (ook 9-uit-3 gehaald heeft, met een minder doelsaldo) en eentje die mogelijk nog een gevaar kan worden, maar nu slechts vier punten heeft.
Voorlopig ziet het er echter goed uit en zit ik absoluut op koers om kampioen te worden, hooguit blessures kunnen me nog dwars zitten....

Idd is mn tweede middenvelder er wel afgegaan en heeft nu een ruime +4 weken blessure (4,6, waarschijnlijk zeker de komende drie weken niet opstelbaar), voorlopig lijkt dat echter geen onoverkombare hindernis (hoop de komende drie weken ook met counterspel mn punten binnen te slepen)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zat net de tranfervergelijking van mijn spelers een beetje te bekijken en was lichtelijk verbaasd over de prijs die ik bij mijn keeper te voorschijn zag komen. Ik heb hem 45 weken geleden aangeschaft voor 1.3M. Als ik nu de vergelijking bekijk dan zou hij 3.8M (gemiddelde prijs) op moeten leveren en dat zonder training.

Verkopen is bijna al geen optie, want wil ik een beter terug halen dan ben ik al weer rond de 5M kwijt. Je zou toch bijna geneigd zijn om keepers te gaan trainen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:50
Anoniem: 26445 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 15:44:Verkopen is bijna al geen optie, want wil ik een beter terug halen dan ben ik al weer rond de 5M kwijt. Je zou toch bijna geneigd zijn om keepers te gaan trainen :P
Het nadeel is dat je er maar 2 kunt trainen en eigenlijk maar 1 kunt verkopen na seizoenen training (er vanuit gaande dat je zelf een goede keeper wilt houden). Ik wilde mijn keeper ook verkopen maar dat werd ook allemaal te duur. En aangezien de keeper niet meer de spelhervattingen kan nemen (maar die van mij dus wel hoge spelhervattingen heeft, wat goed is om vrije trappen te stoppen) hoef ik ook niet een andere keeper daar op te trainen. Ik denk dat de meerwaarde die het had om je keeper je vrije trappen te laten nemen nu weggevallen is en het alleen voor de sh trainers een leuke bijkomstigheid is om een goede keeper met goed spelhervatten te hebben. Lang verhaal over keepers...

[ Voor 38% gewijzigd door Sandyman538 op 07-07-2008 15:49 ]

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Sandyman538 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 15:47:
[...]

Het nadeel is dat je er maar 2 kunt trainen en eigenlijk maar 1 kunt verkopen na seizoenen training (er vanuit gaande dat je zelf een goede keeper wilt houden). Ik wilde mijn keeper ook verkopen maar dat werd ook allemaal te duur. En aangezien de keeper niet meer de spelhervattingen kan nemen (maar die van mij dus wel hoge spelhervattingen heeft, wat goed is om vrije trappen te stoppen) hoef ik ook niet een andere keeper daar op te trainen. Ik denk dat de meerwaarde die het had om je keeper je vrije trappen te laten nemen nu weggevallen is en het alleen voor de sh trainers een leuke bijkomstigheid is om een goede keeper met goed spelhervatten te hebben. Lang verhaal over keepers...
Heb dit ooit een keer hier besproken. 2 keepers en dus 2 verkopen per seizoen wanneer ze minimaal 2 keer poppen. Dat levert aardig wat op. Alleen je vorm gaat naar de knoppen dus echt ver kom je er niet mee vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Plan© v2 tussenstand

Vanaf 21-03-2008 ging mijn nieuwe trainingsplan in actie.
Ik heb het verdeeld in 2 seizoen. Het vorige seizoen (dus de spelers die ik toen gekocht heb) en dit seizoen. De spelers die ik dit seizoen gekocht heb.

Op dit moment heb ik 7 spelers weten te verkopen. De netto winst van deze verkopen bedraagt:
€ 3.589.679,-

De verwachting is dat het de komende weken nog verder zal oplopen omdat de meeste aan het eind van hun poppen zitten. Ook heb ik her en der wat verkeerde spelers gekocht en kon ik op het begin nog niet het geduld opbrengen om sommige spelers niet te kopen. Ik had immers ook direct een selectie van 14 spelers nodig.

Op dit moment een magere marge dus. Maar als je bijvoorbeeld kijkt naar een speler die ik 6 weken in dienst heb gehad en daar een winst van + 5 ton voor pakte dan valt het af en toe wel mee :)
Ik ben nog niet een heel seizoen bezig dacht ik dus het is nog niet goed te zeggen wat ik nu per seizoen verdien.

Mijn huidige balans bedraagt 24 miljoen en het doel is om 30 mil aan het eind van het seizoen te hebben. Het liefst meer maarja dat lijkt mij logisch :)

Ben benieuwd hoe jullie er nu tegen aan kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het slagen van je plan hangt nog steeds af van de transfermarkt. Als de prijzen gaan zakken dan het zeker slagen, maar op het niveau waar de prijzen nu staan betwijfel ik of je aan 30M genoeg hebt. Dat is tenminste als je een heel nieuw elftal wilt gaan kopen dat gelijk in een keer door kan stoten naar de bovenste drie divisies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
Anoniem: 26445 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 22:17:
Het slagen van je plan hangt nog steeds af van de transfermarkt. Als de prijzen gaan zakken dan het zeker slagen, maar op het niveau waar de prijzen nu staan betwijfel ik of je aan 30M genoeg hebt. Dat is tenminste als je een heel nieuw elftal wilt gaan kopen dat gelijk in een keer door kan stoten naar de bovenste drie divisies.
Lijkt me niet. Om in 1x door te stoten naar boven zul je denk ik wel 4 miljoen per speler nodig hebben. Ik heb afgelopen seizoenswissel meerdere spelers gekocht (bovennatuurlijk/reusachtig) en daar was ik steeds voor rond de 3 miljoen mee kwijt. En aangezien mijn hele elftal nu ongeveer bovennatuurlijk of hoger is op de hoofdstat en ik niet in 1x doorstoot naar boven, maar weer in de VI speel heb je denk ik wel richting de mytische spelers nodig + cash om hun salaris voor meerdere seizoenen te betalen. Dan denk ik eerder aan 40/45 miljoen (op dit moment).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Anoniem: 26445 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 22:17:
Nee ik stop niet bij 30 miljoen :) Het doel is om een saldo te hebben van 30 miljoen dit seizoen :) Eind punt is nog niet in zicht. Idd de 4 mil per speler daar kom je ongeveer wel op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoedjevanpapier
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-05 09:13

hoedjevanpapier

1, 2, 3, 4 .....

En toch zou ik nu al gaan investeren ipv van een totale opbouw en inkoop. Je prestaties leveren namelijk ook aardig geld op, en om nou alleen maar te trainen om te trainen is ook duur. Ik zou dus als passen trainer nu al mids kopen met hoog PM, die je dan ook op passen traint. Het is waardeverhogend en je team gaat ook nog eens winnen.

Maar misschien is het ook omdat ik jouw plan zelf echt niet uit kan voeren omdat ik altijd het beste uit mijn team wil halen... ;)

Tweevoudig GoT cup winnaar met HvP's XI tal(143980)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

RM-rf schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:09:

Voorlopig ziet het er echter goed uit en zit ik absoluut op koers om kampioen te worden, hooguit blessures kunnen me nog dwars zitten....
:/

[scheldpartij] Ik probeer net zoveel mogelijk het blessurerisico in oefenwedstrijden te beperken, nadat ik vorig seizoen mn (enige) keeper voor 6 wedstrijden verloor in een friendly.

Dus had ik gister slechts twee A-team spelers opgesteld, eentje kwam net terug van een blessure en had van het weekend niet kunnen spelen en moet qua vorm nog wat aansterken, en een ander, een jonge sterke verdediginger was van het weekend geschorst, maar heeft verder prima vorm en zou zaterdag gaan spelen.
mn keeper had ik als reserve gezet dat _als_ een verdediger uit zou vallen, hij nog wat verdediging training mee zou pikken....

Mn jonge verdediger voor het Ateam vloog dr echter al vroeg af en dus kwam mn keeper erin, eventjes balen maar verdedigers heb ik wel genoeg.... echter, in de laatste minuten werd die keeper er wéér afgetrapt en deze keer hard ook, een flinke +4 ... :(

dat betekent dat ik nu 3 A-team spelers geblesseerd heb, mn enige keeper, een verdediger en een middenvelder terwijl een aanvaler netaan terugkomt maar brakke vorm heeft.

Ik mag nu hopen dat dit geen problemen oplevert voor mn kampioensaspiraties: dit weekend nog wel een makkelijk potje thus maar volgende week en de week erop moet ik tegen mn grooste concurrenten, de nr 2 en 3.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Is het trouwens mogelijk om wanneer je je gegevens hebt ingevuld zoals je naam deze later nog te wijzigen? Ik zie namelijk dat ik een aantal typ fouten gemaakt in mijn naam zie ik, deze wou ik dus graag aanpassen. Tevens zie ik ook bij sommige clubs dat ze een leuk team foto hebben laten maken, is dit zelf gedaan in photoshop of is hier een speciale functie voor in hattrick?

[ Voor 58% gewijzigd door Salv op 09-07-2008 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-06 16:16
Salv schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 09:47:
Is het trouwens mogelijk om wanneer je je gegevens hebt ingevuld zoals je naam deze later nog te wijzigen? Ik zie namelijk dat ik een aantal typ fouten gemaakt in mijn naam zie ik, deze wou ik dus graag aanpassen. Tevens zie ik ook bij sommige clubs dat ze een leuk team foto hebben laten maken, is dit zelf gedaan in photoshop of is hier een speciale functie voor in hattrick?
Gegevens zijn volgensmij wel aan te passen. Voor de rest; Google is your friend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stelletje gajes is het ook :Y link

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 26445 op 09-07-2008 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoedjevanpapier

hoedjevanpapier

1, 2, 3, 4 .....

Binnen 18 minuten op een 0-4 voorsprong staan, erg lekker hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

0-2 voor met rust en meer bbz.

Loop ik te klagen over de vorm van mijn verdediger (wretched), lukt het hem toch nog om een Unpredictable pass te geven waaruit gescoord wordt.

En mijn geblesseerde aanvaller wordt vervangen door een veel mindere, maar wel met Quick. Je raadt het al, ook een SE en goal _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Ik sta in de 2de helft ook op 2-0 voorsprong met een balbezit van 83%. Echter is dit ook geen verrassing aangezien de tegenstander maar 9 spelers heeft opgesteld, wel leuk om tegen gasten te spelen uit een hogere divisie, maar dat maakt zo te zien niet heel veel uit. Ben benieuwd hoe het afloopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
Bij mij gaan ze verlengen (1-1) misschien toch geen PIC moeten spelen... :/

/edit

De centrale verdediging van de bezoekers wist de pass naar Wilbert Palmen niet te onderscheppen. De speler van SandstorM kapte zich vrij en scoorde met een harde schuiver recht door het midden: 2-1. Een dramatische winst voor SandstorM! :?

[ Voor 63% gewijzigd door Sandyman538 op 09-07-2008 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Ik ben klaar, had niet op tijd een nieuwe spits kunnen kopen, dus ik verwachtte helemaal niets. Toch net met 1-2 verloren. Komende 3 weken chillen en kijken of ik nog wat punten kan pikken in de competitie. Over 3 weken moet er een bijna nieuw, betaalbaarder team komen te staan. Kijken of ik 1,5 ton salaris kan gaan besparen per week.

[ Voor 6% gewijzigd door Pewwy op 09-07-2008 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoedjevanpapier

hoedjevanpapier

1, 2, 3, 4 .....

0-7 hier, net als vorige week met een leuke wedstrijd.
Nu eerst zondag een grote kraker op het programma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Heb eindelijk mijn lijstje rond. Op de reserve mid, spits en a-spitsen na ga ik ze op verdedigen trainen. Niet 1,2,3 rendabeler dan deftraining, maar met een beetje aanvallend verdedigen moet ik flinke middenveldresultaten kunnen halen. Met een beetje geluk scheelt het ook 150k aan loon :)

Nu eerst 3 weken met pulp spelen, en dan dit proberen aan te trekken:
Benodigde Spelers: Minimale Hoofdskill:
Keeper Wonderbaarlijk
Verdediger 1 Briljant
Verdediger 2 Briljant
Verdediger 3 Formidabel
Verdediger 4 Uitstekend
Vleugelverdediger 1 Wonderbaarlijk
Middenvelder 1 Bovennatuurlijk
Middenvelder 2 Bovennatuurlijk
Middenvelder 3 Reusachtig
Vleugelspeler 1 Wereldklasse
Spits 1 Bovennatuurlijk
Spits 2 Bovennatuurlijk
Reserve Keeper Goed
Reserve Mid Goed
Reserve Spits Goed
Reserve Vleugel 1 Briljant

Als ik ze met leuk passen weet te kopen kan ik daarin ook nog skillstijgingen proberen te forceren.

[ Voor 4% gewijzigd door Pewwy op 09-07-2008 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Jeetje zeg wat ben je dan wel niet kwijt aan salaris onderhand? Ik had eens gekeken bij de eredivisie omdat ik daar wel geintresseerd in was maar die gasten zijn z'n 1.6mil ofso per week kwijt aan salarissen en dan reken ik de bonussen van sommige nog niet eens mee. Daarbij komende de stadion kosten voor z'n 60duizend toeschouwers, je personeelskosten.. Dan mag je toch aardig wat geld ontvangen van je kaartenverkoop en je sponsoren om je staande te houden met zulke torenhogen bedragen zeg!

Ik ben niet meer dan 30duizend kwijt met salaris en stadion en personeel kosten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoedjevanpapier

hoedjevanpapier

1, 2, 3, 4 .....

Ik hoop dat je een grote zak geld mee neemt?
Of win je morgen de Staatsloterij zodat je 25 miljoen extra hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoedjevanpapier

hoedjevanpapier

1, 2, 3, 4 .....

Totale uitgaven 408 886 € per week ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
hoedjevanpapier schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 00:03:
Totale uitgaven 408 886 € per week ;)
Ik wacht 3,5 week, kijken wat de markt doet, dan heb ik 30.000.000 op zak als het goed is. Defs en vleugels heb ik al, moet alleen nieuwe spitsen en mids scoren. Met de mythische spelers win je veel, maar het kost best wat knaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Pewwy schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 01:22:
[...]

Ik wacht 3,5 week, kijken wat de markt doet, dan heb ik 30.000.000 op zak als het goed is. Defs en vleugels heb ik al, moet alleen nieuwe spitsen en mids scoren. Met de mythische spelers win je veel, maar het kost best wat knaken.
30 mil :) Zo zo, flink gespaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Helaas uit de beker gevlogen...

Maarja, voor een VIIe klasser niet slecht opzich. Nog veel weerstand geboden ook, scheelde niet veel of ik had gewonnen. _O_

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06 01:37

chario2

Chario2 (818126)

wat een prijzen zeg. 1.1 milj ontvangen voor een formidabele verdediger, 24 jr, slecht ervaring, geen bij stats. vorig jaar gekocht voor 327 k.

Ze zijn helemaal gek geworden.

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

zulk een verkoop is zelfs in de huidige markt een beetje overdreven, 9 ton tot een miljoen zou al een zeer ruime prijs moeten zijn voor zulk een speler.. (mijn formibale trainees van net 20jaar doen nog maar 800K)

dat team zal wel in paniek geraakt zijn bij een blessure van een andere defense en gekeken naar zn spelerslijst lijkt dat ook het geval te zijn, en domweg geboden op de eerste-de-beste-beschikbare gast op de TL.
(in de vorige friendly van die koper is idd een verdediger er met een flink aantal weken afgevlogen)

Dat zijn van die dingen waardoor juist nu de transfermarkt makkelijk hogere prijzen kent, speler die in wanhoop kopen omdat ze bang zijn kansen op kampioenschappen te verliezen als ze niet op vole sterkte zijn en snel reageren op bv blessureleed...

tegen week 7-8 zijn dat soort dingen eerder al enigszins zichtbaar weet een manager beter wat zn kansen zijn en zullen een groter aantal eerder berusten in hun vooruitzichten..
dat is imho de grootste grond dat de prijzen zo rond week 4 hun hoogtepunt bereiken en daarna weer gaan zakken.

Ik heb ook net een nieuwe keeper moeten aanschaffen om de blessure van mn huidige te ondervangen, best nog wel duur (wel gekocht onder TL-waarde, maar voor een prijs die 4 weken terug nog op 75% daarvan lag),:
ik denk dat ik die nieuwe keep gewoon een seizoen bijhoud en wat meetrain op verdedigen en volgend seizoen precies in dezelfde fase verkoop.
mogelijk maak ik daarmee zelfs nog een zeer lichte winst, of haal iig mn kosten er wel uit, wat ik zou kunnen vergeten als ik hem direkt over 5 weken verkoop, als mn A-kpeer weer fit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Damien2004 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 08:37:
[...]

30 mil :) Zo zo, flink gespaard?
Gewacht met verkopen van mijn mythische mids tot ze weer goed geld waard zijn. Volgens mijn berekeningen moet ik op de 5e plek kunnen eindigen met hele brakke spelers, en dan is het een kwestie van de p/d winnen. Dat is eerder al misgegaan, maar ik kom sowieso niet verder als ik geld blijf wegsmijten aan te hoge salarissen voor spelers zonder bijstats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald Koeman
  • Nu online
Van de week een speler eruit geschopt, +3 blessure. Is vandaag met de training gepopt. Ik dacht dat alleen spelers met een blessure van +1 of lager training kregen en de rest niet? Of is dit door klaverjastraining?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-06 12:03
Ik denk dat het klaverjastraining is. Ik heb zoiets ook al eens gehad.
Is wel maf :)

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Zo de training van deze week heeft weer 2 trainee's laten poppen naar goed positie spel en een aantal vorm stijgingen en geen enkele daling :) Dit is een goed vooruitzicht wanneer ik over 3 weken tegen een aardige sterkte tegenstander mag aan treden en de komende 2 weken rustig aan mag doen tegen botjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald Koeman
  • Nu online
Had de vraag ook even op het vragenforum gesteld:
Wat blijkt: door de wijziging in training waarbij de training naar rato is met het aantal gespeelde minuten, is het vanaf nu mogelijk dat geblesseerde spelers gewoon training krijgen. Ik vraag me af of dit een bug of een feature is. Er wordt in de regels niet specifiek op blessuregevallen ingegaan in de training sectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Ronald Koeman schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 09:31:
Van de week een speler eruit geschopt, +3 blessure. Is vandaag met de training gepopt. Ik dacht dat alleen spelers met een blessure van +1 of lager training kregen en de rest niet? Of is dit door klaverjastraining?
nee, dat is gewijzigd, op het moment dat spelers training kregen per aantal gespeelde minuten, is het ook zo geworden dat spelers die geblesseerd geraakt zijn ook die training ontvangen voor het aantal gespeelde minuten in de voorgaande wedstrijd...

er is dus geen verschil meer tussen een +1 of +6 blessure die een speler in een voorgaande wedstrijd oploopt, wel maakt het uit of hij er in de 10e minuut of de 88e minuut afvliegt, voor de hoeveelheid training die hij nog ontvangt..

naar ik meen is de melding overigens ook veranderd en staat er bij een speler met +1 blesure ook niet meer 'deze speler is geblesseerd maar kan wel trainen' maar gewoon de standaard blessuremelding:
Mark Carey (81530187) +1
29 jaar en 26 dagen, goed in vorm, geblesseerd.
zie ook: http://wiki.hattrick.org/Injury

Overigens, na mn rampzalige blessures voor A-spelers-week heb ik nu ig wel een goede vorm-ontwikkeling tijdens de trainingsupdate, +6 vorm, waarvan 4 A-spelers en enkel een geblesseerde speler die vorm verliest..
en daarbij nog een pop van een vorige week aangeschafte trainee van 17 jaar... ik zou hem zelfs voor het driedubbele van zn aanschafsprijs nu op de TL kunnen zetten en gewoon wat 'snelle winst' halen, maar denk dat ik hem nog wat doortrain.

hooguit is nog mn zeer dure spits in waardeloze vorm van zn lange blessure:
maak het eigenlijk nog wat uit of je een speler laat spelen tijdens competitie of friendlies vanuit het oogpunt 'vormherstel door betere achtergrondvorm'...?
anders zou ik kunnen overwegen hem, ondanks zn zwakkkere huidige rating dan mn andere (minder dure) spits, toch te laten spelen, nu ik toch tegen een niet zo sterke tegenstander moet en sowieso wel ga winnen

[ Voor 34% gewijzigd door RM-rf op 11-07-2008 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Ronald Koeman schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 10:23:
Had de vraag ook even op het vragenforum gesteld:
Wat blijkt: door de wijziging in training waarbij de training naar rato is met het aantal gespeelde minuten, is het vanaf nu mogelijk dat geblesseerde spelers gewoon training krijgen. Ik vraag me af of dit een bug of een feature is. Er wordt in de regels niet specifiek op blessuregevallen ingegaan in de training sectie.
Dit is een feature. Als een speler in de 89e minuut geblesseerd raakt krijgt hij dus voor 89 minuten training.

Zo had ik laatst een pop van een geblesseerde speler... een duidelijk goeie feature dus. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214426

Ik ben net begonnen, Heeft iemand nog tips? Ik heb morgen al mijn eerste wedstrijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214426 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 13:53:
Ik ben net begonnen, Heeft iemand nog tips? Ik heb morgen al mijn eerste wedstrijd
http://groups.msn.com/hat...rpaginas/startertips.msnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lees de informatie van de links in OP. Daarmee zou je een goede start moeten kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Maak een opstelling! :) Tip 1! :)

Tip 2: Verkoop wat geld oplevert
Tip 3: Kies een traingsvorm
Tip 4: Kies een nieuwe trainer
Tip 5: Koop trainees :)

Aller belangrijkste! De tip van de maand! Ga eerst even een hoop lezen eer je wat doe :) Hattrick Wiki bijvoorbeeld en Hattrick FAQ's e.d.
Wie leest die blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

JamesB009 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 13:36:
[...]

Dit is een feature. Als een speler in de 89e minuut geblesseerd raakt krijgt hij dus voor 89 minuten training.

Zo had ik laatst een pop van een geblesseerde speler... een duidelijk goeie feature dus. _/-\o_
natuurlijk was het voorheen zo dat je, als de speler tijdens de trainingupdate een +1 pleister had zijn volledige training ontvind én de speler die hem verving ook voor 100%... zo kon je dubbele training hebben blij blessures (zolang de pleister maar 2 of hooguit een lage 3 bij een erg jonge speler, en tijdens de competitiewedstrijden)...

overall denk ik dat die maatregelen gezorgt hebben dat spelers overall gemiddeld net ietsje minder training ontvangen... hooguit is het wel een voordeel dat het wat minder op geluk (net een niet te zware blessure behalen) en onvoorspelbaar is en het optrainen wat meer in te calculeren is.
veel succes en zoals anderen al zeggen, idd zijn de meeste beginnersguides goed leesmateriaal die erg leerzaam kunnen zijn (alhoewel ook niet altijd heilig en moet je ook gewoon je eigen gang durven gaan en evt. ook maar wat foutjes maken, dat kan ook juist des te leuker zijn)

verder een imho belangrijke tip, als je net begint, verwacht geen grote successen erg snel, eerder zal het zo kunnen zijn dat het in het begin enorm moeilijk gaat, je erg slechte spelers hebt en misschien ook flink verliest (als je niet tegen een botje moet waarschijnlijk sowieso)..
bedenk dan altijd dat hattrick een lange-termijnsspel is, waarvoor je ook veel geduld moet hebben en ook stratgisch op de lange termijn denken.
wel een leuke pagina met best handige tips, enkel die ene "Zorg voor inkomsten. Om de inkomsten op peil te brengen moet je zorgen voor voldoende plaats in je stadion. " ... dat vind ik enorm dom en juist iets dat je beginners sterk moet afraden, om aan hun stadionplaatsen te gaan rommelen... dat moet je nu juist zeker _niet_ doen, zeker de eerste twee seizoenen kom je prima uit met je basisstadion en zijn verbouwing veels te duur en leveren zeker geen inkomsten op

[ Voor 45% gewijzigd door RM-rf op 11-07-2008 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Damien2004 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 14:25:
[...]

Kunnen we deze link ook in de OP krijgen?
Dan deze ook nog maar eens posten, want vind die ook wel een plaats verdienen in de OP.

http://hagonline.org

Trouwens van de week een herstructurering van mijn stadion gestart indien alleen de overdekte zitplaatsen uitverkocht waren en er bij de rest nog veel ruimte was. Dus offer 3500 staan plaatsen op voor overdekte zitplaatsen. Het totaal stijgt dus niet, maar even een andere indeling om de opbrengsten te optimaliseren.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 26445 op 11-07-2008 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Anoniem: 26445 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 14:36:

Het totaal stijgt dus niet, maar even een andere indeling om de opbrengsten te optimaliseren.
hoe bereken je dan de kosten/opbrengst ?
je betaald dan toch juist dubbel voor dezelfde plaatsen en je zou je winst tov gewoon het uitbreiden van aantal zitplaatsen puur moeten halen uit minder onderhoudskosten... met enkele duizend plaatsen is dat hooguit een duizendje of iets meer per wek en dan moet je imho een half seizoen bezigzijn om enkel de opstartkosten van die renovatie eruit te halen...?
Of zie ik dat fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij berekening heb ik binnen een seizoen de kosten van de verbouwing er uit. Indien de overdekte zitplaatsen afgelopen twee wedstrijden uitverkocht waren en ik bij staanplaatsen 10k en bijna 15k plaatsen over had leek mij de verbouwing niet meer als logisch. Het geeft wel het dubbele onderhoudskosten, maar als ik die extra plaatsen ook uitverkoop is dat bijna 60k extra inkomsten voor een thuiswedstrijd. Misschien niet direct een rendabele investering, maar de verhouding is denk ik gunstiger op de lange termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Zal kijken of ik vanavond tijd heb om nieuwe plaatjes te maken voor de OP. Anders denk ik dat het dus Maandag word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Zo ben nu ook supporter en gelijk lid geworden van de GoT federatie, heb me daar ookal ingeschreven in de cup :) Ben benieuwd wat het allemaal gaat worden met deze mooi nieuwe functies :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw

lameeuw

Nou, de vrije val van de vorm lijkt enigszins gestopt te zijn, na 3 weken zwaar berg af is het deze week gelukkig een kleine + met 3 dalingen en 5 stijgingen. Tevens mijn experiment (matig def en optrainen in keepen) naar goed keepen bij 18 jaar en 10 dagen. Ben voor het eerst in weken eens enigszins tevreden over de TU :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik ben ook weer begonnen met spelen maar voor mijn gevoel zijn de prijzen voor spelers nu veel hoger dan zeg 6 maanden geleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

-Mike- schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 23:40:
Ik ben ook weer begonnen met spelen maar voor mijn gevoel zijn de prijzen voor spelers nu veel hoger dan zeg 6 maanden geleden?
en of, de prijzen zijn in vergelijking tot anderhalf seizoen terug (6 maanden) ongeveer dubbel zo hoog geworden, waarbij opgemerkt moet worden dat toen een 'prijsdieptepunt' was ([small]dat was net nadat er aanpassingen in de economie gedaan werden waardoor de dagelijkse kosten een team te onderhouden minderw erden en men geld overhield wat dan ofwel in nieuwe aankopen gestpt werd of hielp duurdere spelers qua salarsis langer te behouden') en waarschijnlijk nu de prijzen op hun hoogtepunt, maar gaan deze weer dalen doordat er weer economische aanpassingen zijn gedaan die de beheerkosten met 3 tot 5% hebben doen stijgen: dat geld zullen managers besparen door minder aan te kopeen of voor lagere prijzen, óf door zelf spelers te moeten verkopen.

je kunt het terugzien op http://www.databased.at/hattrick/htpe/ : Transfer Statistics > Transfer price > Price Development (en een prijsvergelijk van laatste 48 rondes doen voorr specifieke types spelers.)

Ik zit rouwens zelf een beetje met een dilemma/vraagje over mn opstelling vanavond:

Ik moet een afweging treffen welke van twee spelers er vanavond in de spits kan spelen,
Speler 1: 25jr, TSI 9260, scoren: briljant (passen: goed) en specialiteit Krachtig ... zn vorm is echter slecht
Speler 2: 28jr, TSI 4220, scoren: formidabel (passen: matig) en specialiteit Snell ... diens vorm is redelijk.

Het weer wordt vanavond waarschijnlijk regen, dat is een nadeel voor speler 2 en een voordeel voor speler 1.
Volgens HO is echter Speler 2 de sterkste, prognose zou 3.8 sterren voor speler 2 zijn en 3,4 ster voor speler 1... ook zou speler 1 opstellen me 5 hatstat-rating punten kosten en ook van de vleugels een halve punt verliezen (hij heeft ook geen vleugelspel)..

Op de lange termijn zie ik liever dat mn sterkste spits (speler 1) zn vorm snel hersteld, en die heeft dan de mogelijkheid véél sterker te worden, speler 2 wil ik sowieso binnenkort te koop zetten, die wordt me te oud en nu kan ik hem nog met winst verkopen.

is het echter nog te doen een speler met een dusdanig slechte vorm te laten spelen? of an ik beter geen risico nemen en de speler in beste vorm laten spelen, die presteerd sowieso altijd redelijk solide ( was ook een van de drijvende spelers met twee goals in mn bijna-beker-verrassing toen ik heel ver kwam tegen een veel sterke tegenstander uit een hogere dividise, ook toen regende het en had hij eigenlijk een negatief weer-event)

[ Voor 38% gewijzigd door RM-rf op 12-07-2008 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Laatst online: 16:48
Ik merk het ook enorm dat de transferprijzen nog hoger liggen dan aan het begin van het seizoen. Heb heel mijn team te koop staan en de meeste spelers leveren al 500k tot 1milj. meer op dan waarvoor ik ze vorig seizoen gekocht heb.

Weet iemand met zekerheid te zeggen of economen nog effect hebben of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Loona35 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 11:55:

Weet iemand met zekerheid te zeggen of economen nog effect hebben of niet?
het was vroeger zo dat pas als je een econoom minimaal 15 weken in dienst had en gedurende deze periode ook minimaal 4 miljoen in kas had, je winst begon te maken:
(je moet namelijk altijd meerekenen dat het ontslaan van een econoom je ook eenmalig een weeksalaris kost)

met de loonsverhoging van 20% zal dat ook op de opbrengst van economen een groot effect hebben:
immers moet je niet minimaal 1500 euro aan rente terugkrijgen, maar 300 meer:

zie: http://wiki.hattrick.org/Economist
hier stat ook al de nieuwe berekening, die gaat uit van minimaal 4,8 miljoen en dan maak je na 19 weken de eerste maal daadwerkelijk winst (het imposante bedrag van €100 ;))

als ze bij de Hattrick Admins overigens eigenlijk tégen teams zijn die veel spaargeld bezitten en dit niet uitgeven, kunnen ze beter die 'ontslagpremie' voor economen opzeggen, dat is namelijk de grootste reden dat veel teams niet geneigd zijn erg flexibel met hun spaargeld om te gaan, sparen levert nl. nu pas geld op als je heet erg op de lange termijn doet en dan vooral afziet van 'impulsaankopen' maar je geld diep, heel diep wegstopt en niet aanraakt... zouden economen bij ontslag geen extra loonkosten meer ontvangen kun je ook als 'sparend' team makkelijker wat meer geld uitgeven dan normaal, zonder direkt je financiele planning geheel door de war te gooien

[ Voor 28% gewijzigd door RM-rf op 12-07-2008 12:21 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.