Het slagen van je plan hangt nog steeds af van de transfermarkt. Als de prijzen gaan zakken dan het zeker slagen, maar op het niveau waar de prijzen nu staan betwijfel ik of je aan 30M genoeg hebt. Dat is tenminste als je een heel nieuw elftal wilt gaan kopen dat gelijk in een keer door kan stoten naar de bovenste drie divisies.
Lijkt me niet. Om in 1x door te stoten naar boven zul je denk ik wel 4 miljoen per speler nodig hebben. Ik heb afgelopen seizoenswissel meerdere spelers gekocht (bovennatuurlijk/reusachtig) en daar was ik steeds voor rond de 3 miljoen mee kwijt. En aangezien mijn hele elftal nu ongeveer bovennatuurlijk of hoger is op de hoofdstat en ik niet in 1x doorstoot naar boven, maar weer in de VI speel heb je denk ik wel richting de mytische spelers nodig + cash om hun salaris voor meerdere seizoenen te betalen. Dan denk ik eerder aan 40/45 miljoen (op dit moment).Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 22:17:
Het slagen van je plan hangt nog steeds af van de transfermarkt. Als de prijzen gaan zakken dan het zeker slagen, maar op het niveau waar de prijzen nu staan betwijfel ik of je aan 30M genoeg hebt. Dat is tenminste als je een heel nieuw elftal wilt gaan kopen dat gelijk in een keer door kan stoten naar de bovenste drie divisies.
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Nee ik stop niet bij 30 miljoenVerwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 22:17:
Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt
En toch zou ik nu al gaan investeren ipv van een totale opbouw en inkoop. Je prestaties leveren namelijk ook aardig geld op, en om nou alleen maar te trainen om te trainen is ook duur. Ik zou dus als passen trainer nu al mids kopen met hoog PM, die je dan ook op passen traint. Het is waardeverhogend en je team gaat ook nog eens winnen.
Maar misschien is het ook omdat ik jouw plan zelf echt niet uit kan voeren omdat ik altijd het beste uit mijn team wil halen...
Maar misschien is het ook omdat ik jouw plan zelf echt niet uit kan voeren omdat ik altijd het beste uit mijn team wil halen...
RM-rf schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:09:
Voorlopig ziet het er echter goed uit en zit ik absoluut op koers om kampioen te worden, hooguit blessures kunnen me nog dwars zitten....

[scheldpartij] Ik probeer net zoveel mogelijk het blessurerisico in oefenwedstrijden te beperken, nadat ik vorig seizoen mn (enige) keeper voor 6 wedstrijden verloor in een friendly.
Dus had ik gister slechts twee A-team spelers opgesteld, eentje kwam net terug van een blessure en had van het weekend niet kunnen spelen en moet qua vorm nog wat aansterken, en een ander, een jonge sterke verdediginger was van het weekend geschorst, maar heeft verder prima vorm en zou zaterdag gaan spelen.
mn keeper had ik als reserve gezet dat _als_ een verdediger uit zou vallen, hij nog wat verdediging training mee zou pikken....
Mn jonge verdediger voor het Ateam vloog dr echter al vroeg af en dus kwam mn keeper erin, eventjes balen maar verdedigers heb ik wel genoeg.... echter, in de laatste minuten werd die keeper er wéér afgetrapt en deze keer hard ook, een flinke +4 ...
dat betekent dat ik nu 3 A-team spelers geblesseerd heb, mn enige keeper, een verdediger en een middenvelder terwijl een aanvaler netaan terugkomt maar brakke vorm heeft.
Ik mag nu hopen dat dit geen problemen oplevert voor mn kampioensaspiraties: dit weekend nog wel een makkelijk potje thus maar volgende week en de week erop moet ik tegen mn grooste concurrenten, de nr 2 en 3.....
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Is het trouwens mogelijk om wanneer je je gegevens hebt ingevuld zoals je naam deze later nog te wijzigen? Ik zie namelijk dat ik een aantal typ fouten gemaakt in mijn naam zie ik, deze wou ik dus graag aanpassen. Tevens zie ik ook bij sommige clubs dat ze een leuk team foto hebben laten maken, is dit zelf gedaan in photoshop of is hier een speciale functie voor in hattrick?
[ Voor 58% gewijzigd door Salv op 09-07-2008 10:03 ]
Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite
Gegevens zijn volgensmij wel aan te passen. Voor de rest; Google is your friend.Salv schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 09:47:
Is het trouwens mogelijk om wanneer je je gegevens hebt ingevuld zoals je naam deze later nog te wijzigen? Ik zie namelijk dat ik een aantal typ fouten gemaakt in mijn naam zie ik, deze wou ik dus graag aanpassen. Tevens zie ik ook bij sommige clubs dat ze een leuk team foto hebben laten maken, is dit zelf gedaan in photoshop of is hier een speciale functie voor in hattrick?
Binnen 18 minuten op een 0-4 voorsprong staan, erg lekker hoor
Verwijderd
0-2 voor met rust en meer bbz.
Loop ik te klagen over de vorm van mijn verdediger (wretched), lukt het hem toch nog om een Unpredictable pass te geven waaruit gescoord wordt.
En mijn geblesseerde aanvaller wordt vervangen door een veel mindere, maar wel met Quick. Je raadt het al, ook een SE en goal
Loop ik te klagen over de vorm van mijn verdediger (wretched), lukt het hem toch nog om een Unpredictable pass te geven waaruit gescoord wordt.
En mijn geblesseerde aanvaller wordt vervangen door een veel mindere, maar wel met Quick. Je raadt het al, ook een SE en goal
Ik sta in de 2de helft ook op 2-0 voorsprong met een balbezit van 83%. Echter is dit ook geen verrassing aangezien de tegenstander maar 9 spelers heeft opgesteld, wel leuk om tegen gasten te spelen uit een hogere divisie, maar dat maakt zo te zien niet heel veel uit. Ben benieuwd hoe het afloopt
Bij mij gaan ze verlengen (1-1) misschien toch geen PIC moeten spelen... 
/edit
De centrale verdediging van de bezoekers wist de pass naar Wilbert Palmen niet te onderscheppen. De speler van SandstorM kapte zich vrij en scoorde met een harde schuiver recht door het midden: 2-1. Een dramatische winst voor SandstorM!

/edit
De centrale verdediging van de bezoekers wist de pass naar Wilbert Palmen niet te onderscheppen. De speler van SandstorM kapte zich vrij en scoorde met een harde schuiver recht door het midden: 2-1. Een dramatische winst voor SandstorM!
[ Voor 63% gewijzigd door Sandyman538 op 09-07-2008 19:04 ]
Ik ben klaar, had niet op tijd een nieuwe spits kunnen kopen, dus ik verwachtte helemaal niets. Toch net met 1-2 verloren. Komende 3 weken chillen en kijken of ik nog wat punten kan pikken in de competitie. Over 3 weken moet er een bijna nieuw, betaalbaarder team komen te staan. Kijken of ik 1,5 ton salaris kan gaan besparen per week.
[ Voor 6% gewijzigd door Pewwy op 09-07-2008 19:49 ]
0-7 hier, net als vorige week met een leuke wedstrijd.
Nu eerst zondag een grote kraker op het programma...
Nu eerst zondag een grote kraker op het programma...
Heb eindelijk mijn lijstje rond. Op de reserve mid, spits en a-spitsen na ga ik ze op verdedigen trainen. Niet 1,2,3 rendabeler dan deftraining, maar met een beetje aanvallend verdedigen moet ik flinke middenveldresultaten kunnen halen. Met een beetje geluk scheelt het ook 150k aan loon 
Nu eerst 3 weken met pulp spelen, en dan dit proberen aan te trekken:
Benodigde Spelers: Minimale Hoofdskill:
Keeper Wonderbaarlijk
Verdediger 1 Briljant
Verdediger 2 Briljant
Verdediger 3 Formidabel
Verdediger 4 Uitstekend
Vleugelverdediger 1 Wonderbaarlijk
Middenvelder 1 Bovennatuurlijk
Middenvelder 2 Bovennatuurlijk
Middenvelder 3 Reusachtig
Vleugelspeler 1 Wereldklasse
Spits 1 Bovennatuurlijk
Spits 2 Bovennatuurlijk
Reserve Keeper Goed
Reserve Mid Goed
Reserve Spits Goed
Reserve Vleugel 1 Briljant
Als ik ze met leuk passen weet te kopen kan ik daarin ook nog skillstijgingen proberen te forceren.
Nu eerst 3 weken met pulp spelen, en dan dit proberen aan te trekken:
Benodigde Spelers: Minimale Hoofdskill:
Keeper Wonderbaarlijk
Verdediger 1 Briljant
Verdediger 2 Briljant
Verdediger 3 Formidabel
Verdediger 4 Uitstekend
Vleugelverdediger 1 Wonderbaarlijk
Middenvelder 1 Bovennatuurlijk
Middenvelder 2 Bovennatuurlijk
Middenvelder 3 Reusachtig
Vleugelspeler 1 Wereldklasse
Spits 1 Bovennatuurlijk
Spits 2 Bovennatuurlijk
Reserve Keeper Goed
Reserve Mid Goed
Reserve Spits Goed
Reserve Vleugel 1 Briljant
Als ik ze met leuk passen weet te kopen kan ik daarin ook nog skillstijgingen proberen te forceren.
[ Voor 4% gewijzigd door Pewwy op 09-07-2008 22:11 ]
Jeetje zeg wat ben je dan wel niet kwijt aan salaris onderhand? Ik had eens gekeken bij de eredivisie omdat ik daar wel geintresseerd in was maar die gasten zijn z'n 1.6mil ofso per week kwijt aan salarissen en dan reken ik de bonussen van sommige nog niet eens mee. Daarbij komende de stadion kosten voor z'n 60duizend toeschouwers, je personeelskosten.. Dan mag je toch aardig wat geld ontvangen van je kaartenverkoop en je sponsoren om je staande te houden met zulke torenhogen bedragen zeg!
Ik ben niet meer dan 30duizend kwijt met salaris en stadion en personeel kosten
Ik ben niet meer dan 30duizend kwijt met salaris en stadion en personeel kosten
Ik hoop dat je een grote zak geld mee neemt?
Of win je morgen de Staatsloterij zodat je 25 miljoen extra hebt?
Of win je morgen de Staatsloterij zodat je 25 miljoen extra hebt?
Ik wacht 3,5 week, kijken wat de markt doet, dan heb ik 30.000.000 op zak als het goed is. Defs en vleugels heb ik al, moet alleen nieuwe spitsen en mids scoren. Met de mythische spelers win je veel, maar het kost best wat knaken.
30 milPewwy schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 01:22:
[...]
Ik wacht 3,5 week, kijken wat de markt doet, dan heb ik 30.000.000 op zak als het goed is. Defs en vleugels heb ik al, moet alleen nieuwe spitsen en mids scoren. Met de mythische spelers win je veel, maar het kost best wat knaken.
Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt
Helaas uit de beker gevlogen...
Maarja, voor een VIIe klasser niet slecht opzich. Nog veel weerstand geboden ook, scheelde niet veel of ik had gewonnen.
Maarja, voor een VIIe klasser niet slecht opzich. Nog veel weerstand geboden ook, scheelde niet veel of ik had gewonnen.
1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8
wat een prijzen zeg. 1.1 milj ontvangen voor een formidabele verdediger, 24 jr, slecht ervaring, geen bij stats. vorig jaar gekocht voor 327 k.
Ze zijn helemaal gek geworden.
Ze zijn helemaal gek geworden.
Chario2 (818126)
zulk een verkoop is zelfs in de huidige markt een beetje overdreven, 9 ton tot een miljoen zou al een zeer ruime prijs moeten zijn voor zulk een speler.. (mijn formibale trainees van net 20jaar doen nog maar 800K)
dat team zal wel in paniek geraakt zijn bij een blessure van een andere defense en gekeken naar zn spelerslijst lijkt dat ook het geval te zijn, en domweg geboden op de eerste-de-beste-beschikbare gast op de TL.
(in de vorige friendly van die koper is idd een verdediger er met een flink aantal weken afgevlogen)
Dat zijn van die dingen waardoor juist nu de transfermarkt makkelijk hogere prijzen kent, speler die in wanhoop kopen omdat ze bang zijn kansen op kampioenschappen te verliezen als ze niet op vole sterkte zijn en snel reageren op bv blessureleed...
tegen week 7-8 zijn dat soort dingen eerder al enigszins zichtbaar weet een manager beter wat zn kansen zijn en zullen een groter aantal eerder berusten in hun vooruitzichten..
dat is imho de grootste grond dat de prijzen zo rond week 4 hun hoogtepunt bereiken en daarna weer gaan zakken.
Ik heb ook net een nieuwe keeper moeten aanschaffen om de blessure van mn huidige te ondervangen, best nog wel duur (wel gekocht onder TL-waarde, maar voor een prijs die 4 weken terug nog op 75% daarvan lag),:
ik denk dat ik die nieuwe keep gewoon een seizoen bijhoud en wat meetrain op verdedigen en volgend seizoen precies in dezelfde fase verkoop.
mogelijk maak ik daarmee zelfs nog een zeer lichte winst, of haal iig mn kosten er wel uit, wat ik zou kunnen vergeten als ik hem direkt over 5 weken verkoop, als mn A-kpeer weer fit is.
dat team zal wel in paniek geraakt zijn bij een blessure van een andere defense en gekeken naar zn spelerslijst lijkt dat ook het geval te zijn, en domweg geboden op de eerste-de-beste-beschikbare gast op de TL.
(in de vorige friendly van die koper is idd een verdediger er met een flink aantal weken afgevlogen)
Dat zijn van die dingen waardoor juist nu de transfermarkt makkelijk hogere prijzen kent, speler die in wanhoop kopen omdat ze bang zijn kansen op kampioenschappen te verliezen als ze niet op vole sterkte zijn en snel reageren op bv blessureleed...
tegen week 7-8 zijn dat soort dingen eerder al enigszins zichtbaar weet een manager beter wat zn kansen zijn en zullen een groter aantal eerder berusten in hun vooruitzichten..
dat is imho de grootste grond dat de prijzen zo rond week 4 hun hoogtepunt bereiken en daarna weer gaan zakken.
Ik heb ook net een nieuwe keeper moeten aanschaffen om de blessure van mn huidige te ondervangen, best nog wel duur (wel gekocht onder TL-waarde, maar voor een prijs die 4 weken terug nog op 75% daarvan lag),:
ik denk dat ik die nieuwe keep gewoon een seizoen bijhoud en wat meetrain op verdedigen en volgend seizoen precies in dezelfde fase verkoop.
mogelijk maak ik daarmee zelfs nog een zeer lichte winst, of haal iig mn kosten er wel uit, wat ik zou kunnen vergeten als ik hem direkt over 5 weken verkoop, als mn A-kpeer weer fit is.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Gewacht met verkopen van mijn mythische mids tot ze weer goed geld waard zijn. Volgens mijn berekeningen moet ik op de 5e plek kunnen eindigen met hele brakke spelers, en dan is het een kwestie van de p/d winnen. Dat is eerder al misgegaan, maar ik kom sowieso niet verder als ik geld blijf wegsmijten aan te hoge salarissen voor spelers zonder bijstats.
Van de week een speler eruit geschopt, +3 blessure. Is vandaag met de training gepopt. Ik dacht dat alleen spelers met een blessure van +1 of lager training kregen en de rest niet? Of is dit door klaverjastraining?
Zo de training van deze week heeft weer 2 trainee's laten poppen naar goed positie spel en een aantal vorm stijgingen en geen enkele daling
Dit is een goed vooruitzicht wanneer ik over 3 weken tegen een aardige sterkte tegenstander mag aan treden en de komende 2 weken rustig aan mag doen tegen botjes.
Had de vraag ook even op het vragenforum gesteld:
Wat blijkt: door de wijziging in training waarbij de training naar rato is met het aantal gespeelde minuten, is het vanaf nu mogelijk dat geblesseerde spelers gewoon training krijgen. Ik vraag me af of dit een bug of een feature is. Er wordt in de regels niet specifiek op blessuregevallen ingegaan in de training sectie.
Wat blijkt: door de wijziging in training waarbij de training naar rato is met het aantal gespeelde minuten, is het vanaf nu mogelijk dat geblesseerde spelers gewoon training krijgen. Ik vraag me af of dit een bug of een feature is. Er wordt in de regels niet specifiek op blessuregevallen ingegaan in de training sectie.
nee, dat is gewijzigd, op het moment dat spelers training kregen per aantal gespeelde minuten, is het ook zo geworden dat spelers die geblesseerd geraakt zijn ook die training ontvangen voor het aantal gespeelde minuten in de voorgaande wedstrijd...Ronald Koeman schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 09:31:
Van de week een speler eruit geschopt, +3 blessure. Is vandaag met de training gepopt. Ik dacht dat alleen spelers met een blessure van +1 of lager training kregen en de rest niet? Of is dit door klaverjastraining?
er is dus geen verschil meer tussen een +1 of +6 blessure die een speler in een voorgaande wedstrijd oploopt, wel maakt het uit of hij er in de 10e minuut of de 88e minuut afvliegt, voor de hoeveelheid training die hij nog ontvangt..
naar ik meen is de melding overigens ook veranderd en staat er bij een speler met +1 blesure ook niet meer 'deze speler is geblesseerd maar kan wel trainen' maar gewoon de standaard blessuremelding:
zie ook: http://wiki.hattrick.org/InjuryMark Carey (81530187) +1
29 jaar en 26 dagen, goed in vorm, geblesseerd.
Overigens, na mn rampzalige blessures voor A-spelers-week heb ik nu ig wel een goede vorm-ontwikkeling tijdens de trainingsupdate, +6 vorm, waarvan 4 A-spelers en enkel een geblesseerde speler die vorm verliest..
en daarbij nog een pop van een vorige week aangeschafte trainee van 17 jaar... ik zou hem zelfs voor het driedubbele van zn aanschafsprijs nu op de TL kunnen zetten en gewoon wat 'snelle winst' halen, maar denk dat ik hem nog wat doortrain.
hooguit is nog mn zeer dure spits in waardeloze vorm van zn lange blessure:
maak het eigenlijk nog wat uit of je een speler laat spelen tijdens competitie of friendlies vanuit het oogpunt 'vormherstel door betere achtergrondvorm'...?
anders zou ik kunnen overwegen hem, ondanks zn zwakkkere huidige rating dan mn andere (minder dure) spits, toch te laten spelen, nu ik toch tegen een niet zo sterke tegenstander moet en sowieso wel ga winnen
[ Voor 34% gewijzigd door RM-rf op 11-07-2008 10:34 ]
Dit is een feature. Als een speler in de 89e minuut geblesseerd raakt krijgt hij dus voor 89 minuten training.Ronald Koeman schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 10:23:
Had de vraag ook even op het vragenforum gesteld:
Zo had ik laatst een pop van een geblesseerde speler... een duidelijk goeie feature dus.
1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8
Verwijderd
http://groups.msn.com/hat...rpaginas/startertips.msnwVerwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 13:53:
Ik ben net begonnen, Heeft iemand nog tips? Ik heb morgen al mijn eerste wedstrijd
Verwijderd
Lees de informatie van de links in OP. Daarmee zou je een goede start moeten kunnen maken.Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 13:53:
Ik ben net begonnen, Heeft iemand nog tips? Ik heb morgen al mijn eerste wedstrijd
Maak een opstelling!Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 13:53:
Tip 2: Verkoop wat geld oplevert
Tip 3: Kies een traingsvorm
Tip 4: Kies een nieuwe trainer
Tip 5: Koop trainees
Aller belangrijkste! De tip van de maand! Ga eerst even een hoop lezen eer je wat doe
Wie leest die blijft
natuurlijk was het voorheen zo dat je, als de speler tijdens de trainingupdate een +1 pleister had zijn volledige training ontvind én de speler die hem verving ook voor 100%... zo kon je dubbele training hebben blij blessures (zolang de pleister maar 2 of hooguit een lage 3 bij een erg jonge speler, en tijdens de competitiewedstrijden)...JamesB009 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 13:36:
[...]
Dit is een feature. Als een speler in de 89e minuut geblesseerd raakt krijgt hij dus voor 89 minuten training.
Zo had ik laatst een pop van een geblesseerde speler... een duidelijk goeie feature dus.
overall denk ik dat die maatregelen gezorgt hebben dat spelers overall gemiddeld net ietsje minder training ontvangen... hooguit is het wel een voordeel dat het wat minder op geluk (net een niet te zware blessure behalen) en onvoorspelbaar is en het optrainen wat meer in te calculeren is.
veel succes en zoals anderen al zeggen, idd zijn de meeste beginnersguides goed leesmateriaal die erg leerzaam kunnen zijn (alhoewel ook niet altijd heilig en moet je ook gewoon je eigen gang durven gaan en evt. ook maar wat foutjes maken, dat kan ook juist des te leuker zijn)Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 13:53:
verder een imho belangrijke tip, als je net begint, verwacht geen grote successen erg snel, eerder zal het zo kunnen zijn dat het in het begin enorm moeilijk gaat, je erg slechte spelers hebt en misschien ook flink verliest (als je niet tegen een botje moet waarschijnlijk sowieso)..
bedenk dan altijd dat hattrick een lange-termijnsspel is, waarvoor je ook veel geduld moet hebben en ook stratgisch op de lange termijn denken.
wel een leuke pagina met best handige tips, enkel die ene "Zorg voor inkomsten. Om de inkomsten op peil te brengen moet je zorgen voor voldoende plaats in je stadion. " ... dat vind ik enorm dom en juist iets dat je beginners sterk moet afraden, om aan hun stadionplaatsen te gaan rommelen... dat moet je nu juist zeker _niet_ doen, zeker de eerste twee seizoenen kom je prima uit met je basisstadion en zijn verbouwing veels te duur en leveren zeker geen inkomsten op
[ Voor 45% gewijzigd door RM-rf op 11-07-2008 14:41 ]
Verwijderd
Dan deze ook nog maar eens posten, want vind die ook wel een plaats verdienen in de OP.
http://hagonline.org
Trouwens van de week een herstructurering van mijn stadion gestart indien alleen de overdekte zitplaatsen uitverkocht waren en er bij de rest nog veel ruimte was. Dus offer 3500 staan plaatsen op voor overdekte zitplaatsen. Het totaal stijgt dus niet, maar even een andere indeling om de opbrengsten te optimaliseren.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2008 14:40 ]
hoe bereken je dan de kosten/opbrengst ?Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 14:36:
Het totaal stijgt dus niet, maar even een andere indeling om de opbrengsten te optimaliseren.
je betaald dan toch juist dubbel voor dezelfde plaatsen en je zou je winst tov gewoon het uitbreiden van aantal zitplaatsen puur moeten halen uit minder onderhoudskosten... met enkele duizend plaatsen is dat hooguit een duizendje of iets meer per wek en dan moet je imho een half seizoen bezigzijn om enkel de opstartkosten van die renovatie eruit te halen...?
Of zie ik dat fout?
Verwijderd
Volgens mij berekening heb ik binnen een seizoen de kosten van de verbouwing er uit. Indien de overdekte zitplaatsen afgelopen twee wedstrijden uitverkocht waren en ik bij staanplaatsen 10k en bijna 15k plaatsen over had leek mij de verbouwing niet meer als logisch. Het geeft wel het dubbele onderhoudskosten, maar als ik die extra plaatsen ook uitverkoop is dat bijna 60k extra inkomsten voor een thuiswedstrijd. Misschien niet direct een rendabele investering, maar de verhouding is denk ik gunstiger op de lange termijn.
Zal kijken of ik vanavond tijd heb om nieuwe plaatjes te maken voor de OP. Anders denk ik dat het dus Maandag word.
Zo ben nu ook supporter en gelijk lid geworden van de GoT federatie, heb me daar ookal ingeschreven in de cup
Ben benieuwd wat het allemaal gaat worden met deze mooi nieuwe functies
Nou, de vrije val van de vorm lijkt enigszins gestopt te zijn, na 3 weken zwaar berg af is het deze week gelukkig een kleine + met 3 dalingen en 5 stijgingen. Tevens mijn experiment (matig def en optrainen in keepen) naar goed keepen bij 18 jaar en 10 dagen. Ben voor het eerst in weken eens enigszins tevreden over de TU
☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420
Ik ben ook weer begonnen met spelen maar voor mijn gevoel zijn de prijzen voor spelers nu veel hoger dan zeg 6 maanden geleden?
en of, de prijzen zijn in vergelijking tot anderhalf seizoen terug (6 maanden) ongeveer dubbel zo hoog geworden, waarbij opgemerkt moet worden dat toen een 'prijsdieptepunt' was ([small]dat was net nadat er aanpassingen in de economie gedaan werden waardoor de dagelijkse kosten een team te onderhouden minderw erden en men geld overhield wat dan ofwel in nieuwe aankopen gestpt werd of hielp duurdere spelers qua salarsis langer te behouden') en waarschijnlijk nu de prijzen op hun hoogtepunt, maar gaan deze weer dalen doordat er weer economische aanpassingen zijn gedaan die de beheerkosten met 3 tot 5% hebben doen stijgen: dat geld zullen managers besparen door minder aan te kopeen of voor lagere prijzen, óf door zelf spelers te moeten verkopen.-Mike- schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 23:40:
Ik ben ook weer begonnen met spelen maar voor mijn gevoel zijn de prijzen voor spelers nu veel hoger dan zeg 6 maanden geleden?
je kunt het terugzien op http://www.databased.at/hattrick/htpe/ : Transfer Statistics > Transfer price > Price Development (en een prijsvergelijk van laatste 48 rondes doen voorr specifieke types spelers.)
Ik zit rouwens zelf een beetje met een dilemma/vraagje over mn opstelling vanavond:
Ik moet een afweging treffen welke van twee spelers er vanavond in de spits kan spelen,
Speler 1: 25jr, TSI 9260, scoren: briljant (passen: goed) en specialiteit Krachtig ... zn vorm is echter slecht
Speler 2: 28jr, TSI 4220, scoren: formidabel (passen: matig) en specialiteit Snell ... diens vorm is redelijk.
Het weer wordt vanavond waarschijnlijk regen, dat is een nadeel voor speler 2 en een voordeel voor speler 1.
Volgens HO is echter Speler 2 de sterkste, prognose zou 3.8 sterren voor speler 2 zijn en 3,4 ster voor speler 1... ook zou speler 1 opstellen me 5 hatstat-rating punten kosten en ook van de vleugels een halve punt verliezen (hij heeft ook geen vleugelspel)..
Op de lange termijn zie ik liever dat mn sterkste spits (speler 1) zn vorm snel hersteld, en die heeft dan de mogelijkheid véél sterker te worden, speler 2 wil ik sowieso binnenkort te koop zetten, die wordt me te oud en nu kan ik hem nog met winst verkopen.
is het echter nog te doen een speler met een dusdanig slechte vorm te laten spelen? of an ik beter geen risico nemen en de speler in beste vorm laten spelen, die presteerd sowieso altijd redelijk solide ( was ook een van de drijvende spelers met twee goals in mn bijna-beker-verrassing toen ik heel ver kwam tegen een veel sterke tegenstander uit een hogere dividise, ook toen regende het en had hij eigenlijk een negatief weer-event)
[ Voor 38% gewijzigd door RM-rf op 12-07-2008 11:28 ]
Ik merk het ook enorm dat de transferprijzen nog hoger liggen dan aan het begin van het seizoen. Heb heel mijn team te koop staan en de meeste spelers leveren al 500k tot 1milj. meer op dan waarvoor ik ze vorig seizoen gekocht heb.
Weet iemand met zekerheid te zeggen of economen nog effect hebben of niet?
het was vroeger zo dat pas als je een econoom minimaal 15 weken in dienst had en gedurende deze periode ook minimaal 4 miljoen in kas had, je winst begon te maken:Loona35 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 11:55:
(je moet namelijk altijd meerekenen dat het ontslaan van een econoom je ook eenmalig een weeksalaris kost)
met de loonsverhoging van 20% zal dat ook op de opbrengst van economen een groot effect hebben:
immers moet je niet minimaal 1500 euro aan rente terugkrijgen, maar 300 meer:
zie: http://wiki.hattrick.org/Economist
hier stat ook al de nieuwe berekening, die gaat uit van minimaal 4,8 miljoen en dan maak je na 19 weken de eerste maal daadwerkelijk winst (het imposante bedrag van €100
als ze bij de Hattrick Admins overigens eigenlijk tégen teams zijn die veel spaargeld bezitten en dit niet uitgeven, kunnen ze beter die 'ontslagpremie' voor economen opzeggen, dat is namelijk de grootste reden dat veel teams niet geneigd zijn erg flexibel met hun spaargeld om te gaan, sparen levert nl. nu pas geld op als je heet erg op de lange termijn doet en dan vooral afziet van 'impulsaankopen' maar je geld diep, heel diep wegstopt en niet aanraakt... zouden economen bij ontslag geen extra loonkosten meer ontvangen kun je ook als 'sparend' team makkelijker wat meer geld uitgeven dan normaal, zonder direkt je financiele planning geheel door de war te gooien
[ Voor 28% gewijzigd door RM-rf op 12-07-2008 12:21 ]
De rente is ook ooit verlaagd naar een niveau waar niet veel teams op zitten te wachten. Met 60miljoen heb je 20k aan rente per week en je kan zowiezo nooit meer dan 25k aan rente ontvangen.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
dr wordt nog steeds gebruik van gemaakt, dus hoe weinig het ook is, maakt net zo heel veel uit, bepaalde teams zullen gewoonweg graag die extra inkomsten hebben...
ook voor 10.000 gegarandeerde winst met bv daytrading investeren teams graag een paaar centjes; hooguit is dan het negatieve effect op de teamgeest van trading een effectievere 'stop'
overigens is dat recentelijk ook gerealiseerd en via de nieuw 'fan-opzet' heeft een hoog spaarconto ook een negatief effect op de supporterverwachtingen en viavia je toeschouwerinkomsten... cijfers daarover ontbreken volgens mij nog maar het kan best zijn dat bv ruim 60 miljoen op je spaarconto hebbeen contra-productief kan worden als het je ook meer dan 46.400 bij een thuiswedstrijd doet inleveren door een slechtere fanstemming, bij hogere teams best wel mogelijk imho maar lastig meetbaar.
ook voor 10.000 gegarandeerde winst met bv daytrading investeren teams graag een paaar centjes; hooguit is dan het negatieve effect op de teamgeest van trading een effectievere 'stop'
overigens is dat recentelijk ook gerealiseerd en via de nieuw 'fan-opzet' heeft een hoog spaarconto ook een negatief effect op de supporterverwachtingen en viavia je toeschouwerinkomsten... cijfers daarover ontbreken volgens mij nog maar het kan best zijn dat bv ruim 60 miljoen op je spaarconto hebbeen contra-productief kan worden als het je ook meer dan 46.400 bij een thuiswedstrijd doet inleveren door een slechtere fanstemming, bij hogere teams best wel mogelijk imho maar lastig meetbaar.
Nou ik heb wat economen aangenomen. 30 miljoen en wat kleingeld op de spaarrekening. Kosten 5 ecnomen is 5x1800 = 9000 euro p/w en inkomsten 25.000 p/w.
je winst is dan 16000... op seizoenbasis 256.000Loona35 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 09:44:
Nou ik heb wat economen aangenomen. 30 miljoen en wat kleingeld op de spaarrekening. Kosten 5 ecnomen is 5x1800 = 9000 euro p/w en inkomsten 25.000 p/w.
dat is een rendement van 0.85% (op jaarbasis).
niet echt een heel overtuigende investering en hooguit een alternatief 'bij gebrek aan beter' (als hattrick wat wil doen aan het meer competitief en flexibel maken van de economie zouden ze bv kunnen beginnen bij het mogelijk maken van geld uitlenen door spelers onderling, waarbij de rente tussen de 5% op jaarbasis tot zo'n 25% vastgesteld kan worden tussen spelers.
Waarbij er een gedeelte commissie altijd afgaat, de lener betaald meer terug dan de financier terugkrijgt, de rest kan evt in een fonds gaan dat de financiers deels bij faillisementen/opgaves hun leningen gedeeltelijk terugbetaald, alhoewel dat altijd een zeker spelrisico zou moeten blijven)
Dat geeft een sterker spelelement en versterkt de rol die federaties en subcommunities kunnen spelen ...
overigens, bij dat idee past ook het belangrijke gegeven dat het uitlenen niet zomaar door de financiers eenzijdig 'gecancelled' kan worden en hij opeens zn miljoenen terug kan vorderen als hij deze 'uitgeleend' heeft: op die manier is lenen daadwerkelijk het scheppen van hogere weekinkomsten, maar is er geen 'potje' meer mogelijk dat op korte termijn eventjes 'geleegd' kan worden 'voor-de-dorst', zoals nu ... in combinatie met een negatiever effect van het daadwerkelijk 'oppotten' van geldvoorraden, dwing je dan af dat speler minder direkt beschikbaar 'handgeld' bijhouden, maar wel hun financieen financieel gezond moeten houden om hogerop te komen.
Het wordt dan onmogelijk om peens op korte termijn een 'topteam' bijeen te kopen warvan de salariskosten eigenlijk boven je normale weekbudget ligt
de rol die economen spelen is nu al compleet nutteloos, zeker na de loonupdate (20% lonstijging voor personeel) is een econoom aannemen bij roodstaan vrijwel nooit zinnig (pas als je meerdere weken lang meer dan 300.000 rood blijft staan zou je minder rente betalen dan je aan loonkosten kwijtbent, dat is echter een enorm risico aangaan en dan zit je tevens wel erg vlak aan de faillisementsgrens)
bij hoge bedragen is het nu enkel gunstig voor de superspaarders en is het juist vrijwel nutteloos voor 'gewone' spelers die toevallig een keertje wat spaartegoed overhebben en daarover eventjes wat rente willen pikken... het is nu hooguit een steun voor de zare geld-oppotters die later dat willen gebruiken in een poging door overspenderen de top te bereiken (een ontwikkeling die ikzelf niet positief vind, alhoewel het waarschijnlijk de enige manier is daadwerkelijk boven bv liga IV en III uit te komen)
[ Voor 17% gewijzigd door RM-rf op 13-07-2008 12:15 ]
Jazeker.
Ook gedaan.Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 14:36:
[...]
Dan deze ook nog maar eens posten, want vind die ook wel een plaats verdienen in de OP.
http://hagonline.org
Couldn't agree more wat betreft je laatste stukje. Mijn inziens mag HT wel juist wat minder gericht zijn op economie, dus daar zou onderling lenen niet veel bij helpen. (rijken worden rijker enz.)RM-rf schreef op zondag 13 juli 2008 @ 12:04:
[...]
je winst is dan 16000... op seizoenbasis 256.000
dat is een rendement van 0.85% (op jaarbasis).
niet echt een heel overtuigende investering en hooguit een alternatief 'bij gebrek aan beter' (als hattrick wat wil doen aan het meer competitief en flexibel maken van de economie zouden ze bv kunnen beginnen bij het mogelijk maken van geld uitlenen door spelers onderling, waarbij de rente tussen de 5% op jaarbasis tot zo'n 25% vastgesteld kan worden tussen spelers.
Waarbij er een gedeelte commissie altijd afgaat, de lener betaald meer terug dan de financier terugkrijgt, de rest kan evt in een fonds gaan dat de financiers deels bij faillisementen/opgaves hun leningen gedeeltelijk terugbetaald, alhoewel dat altijd een zeker spelrisico zou moeten blijven)
Dat geeft een sterker spelelement en versterkt de rol die federaties en subcommunities kunnen spelen ...
overigens, bij dat idee past ook het belangrijke gegeven dat het uitlenen niet zomaar door de financiers eenzijdig 'gecancelled' kan worden en hij opeens zn miljoenen terug kan vorderen als hij deze 'uitgeleend' heeft: op die manier is lenen daadwerkelijk het scheppen van hogere weekinkomsten, maar is er geen 'potje' meer mogelijk dat op korte termijn eventjes 'geleegd' kan worden 'voor-de-dorst', zoals nu ... in combinatie met een negatiever effect van het daadwerkelijk 'oppotten' van geldvoorraden, dwing je dan af dat speler minder direkt beschikbaar 'handgeld' bijhouden, maar wel hun financieen financieel gezond moeten houden om hogerop te komen.
Het wordt dan onmogelijk om peens op korte termijn een 'topteam' bijeen te kopen warvan de salariskosten eigenlijk boven je normale weekbudget ligt
de rol die economen spelen is nu al compleet nutteloos, zeker na de loonupdate (20% lonstijging voor personeel) is een econoom aannemen bij roodstaan vrijwel nooit zinnig (pas als je meerdere weken lang meer dan 300.000 rood blijft staan zou je minder rente betalen dan je aan loonkosten kwijtbent, dat is echter een enorm risico aangaan en dan zit je tevens wel erg vlak aan de faillisementsgrens)
bij hoge bedragen is het nu enkel gunstig voor de superspaarders en is het juist vrijwel nutteloos voor 'gewone' spelers die toevallig een keertje wat spaartegoed overhebben en daarover eventjes wat rente willen pikken... het is nu hooguit een steun voor de zare geld-oppotters die later dat willen gebruiken in een poging door overspenderen de top te bereiken (een ontwikkeling die ikzelf niet positief vind, alhoewel het waarschijnlijk de enige manier is daadwerkelijk boven bv liga IV en III uit te komen)
..en 0.85 % rendement is nog altijd beter dan niets.. tis niet veel maargoed.
vandaag weer eens sinds tijden een leuke pull gedaan, zie hieronder
Yves Snooijink (209873239)
17 jaar en 32 dagen, redelijk in vorm, gezond
Een controversieel persoon die kalm en oprecht is.
Hij heeft rampzalig ervaring en is een zwak leider.
Volgende verjaardag: 01-10-2008
Nationaliteit: Nederland
Total Skill Index (TSI): 660
Loon: 378 €/week
Eigenaar: Losers United
Waarschuwingen: 0
Fysiek: fit
Conditie: matig Keepen: rampzalig
Positiespel: waardeloos Passen: matig
Vleugelspel: waardeloos Verdedigen: goed
Scoren: slecht Spelhervatting: uitstekend
Yves Snooijink (209873239)
17 jaar en 32 dagen, redelijk in vorm, gezond
Een controversieel persoon die kalm en oprecht is.
Hij heeft rampzalig ervaring en is een zwak leider.
Volgende verjaardag: 01-10-2008
Nationaliteit: Nederland
Total Skill Index (TSI): 660
Loon: 378 €/week
Eigenaar: Losers United
Waarschuwingen: 0
Fysiek: fit
Conditie: matig Keepen: rampzalig
Positiespel: waardeloos Passen: matig
Vleugelspel: waardeloos Verdedigen: goed
Scoren: slecht Spelhervatting: uitstekend
Use my referral link https://platinum.crypto.com/r/d6feas9zfq to sign up for Crypto.com and we both get $50 USD :)
Zo weer een def. in de ziekenboeg geschopt (of liever gekopstoot) zo hou ik bitter weinig trainees over....
http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang
Leuk, Mots je tegen je directe concurrent stelt hij geen elftal op >.< Teamgeest nu woedend, terwijl ik dus had kunnen PIC'en. (de vorige wedstrijden had hij wel een elftal opgesteld)
Naja, iig gewonnen, volgende wedstrijd tegen de nr1. verlies ik toch dus die kan mooi dan PIC en de weken erna 2x tegen een botje moet ook lukken met PIC.
Naja, iig gewonnen, volgende wedstrijd tegen de nr1. verlies ik toch dus die kan mooi dan PIC en de weken erna 2x tegen een botje moet ook lukken met PIC.
Voor het eerst dit seizoen normaal gespeeld tegen de nummer 1 (ik stond 2). Eindelijk mijn team een beetje in vorm en volgens mij een sterrenrecord van 66 stuks, droog ik hem af met 1-7... Jammer had dus makkelijk kunnen PIC'en
. Nu kijken of ik woensdag nog verder kom in de beker, misschien nog maar een keer normaal spelen.

Verwijderd
Gisteren met 3-3 gelijk gespeeld tegen het team een plaats onder mij. Blijf door het resultaat in andere wedstrijden nog steeds op de 3e plaats staan. Echter de boel komt wel steeds dichter bij elkaar te zitten. Sta maar 3 punten achter op de nummer 1 en 3 punten voor op de nummer 8. Eigenlijk kan het dit seizoen nog alle kanten op.
Een beetje geluk en de 4e overwinning op rij. Tegenstander kreeg al vroeg een rode kaart en (waarschijnlijk mede daardoor) met 0-4 gewonnen. Doelsaldo naar +26, geen blessures. Het zit eindelijk een keer mee, alleen een beetje op de gele kaarten letten.
☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420
Het is alweer een tijd geleden 
Swanfield proudly presents:

5-0 verloren met een team dat niet zou mogen doorgaan als B-team
26 miljoen op de bank, geen keeper en geen mids en spitsen in mijn team. Nog 2,5 week hopen dat de prijzen iets zakken. Zo niet dan kan ik nog 4 weken chillen en gaan voor plek 5 in de competitie.
Ik heb met 1-5 gewonnen gister, teven heeft de nummer 1 ook zijn winst behaalt met 5-2 en hierdoor staat hij op doelsaldo boven aan. Volgende week mag ik tegen een botje en daarna aantreden tegen de nummer 1 hopelijk heb ik dan een wat beter TS en zijn mijn middenvelders gepopt naar goed positiespel en dan een goed middenveld kunnen gaan halen en hopen op wat punten.
Staan nu al 5 punten los van de nummer 2 en 3 dus promotie zit er in mijn eerste seizoen wel in
Wie zou er eventueel voor mij een clublogo kunnen maken, ben zelf niet zo heel handig met photoshop
Staan nu al 5 punten los van de nummer 2 en 3 dus promotie zit er in mijn eerste seizoen wel in
[ Voor 9% gewijzigd door Salv op 14-07-2008 12:58 ]
3-0 met PIC van de nummer 2 gewonnen
Wil wel eens zien of het waar is dat je ratings gelijk zijn als je "normaal" speelt bij de basisteamgeest of PIC bij paradijs op aarde. Moet ik nog wel eerst bereiken, blijf een beetje hangen op in de wolken

Verwijderd
Naast het bekergebeuren heb ik een idee waar we een aantal maanden geleden mee bezig waren weer eens nieuw leven ingeblazen. Heb even een spreadsheet in elkaar gedraaid als een soort Wall of Fame voor onze federatie. Wil hem nog wel verder uitbreiden, maar weet zo gauw even geen titels die snel terug te vinden zijn.
Voor een aantal kan ik zoeken op alltid, maar die gaat maar terug tot seizoen 18. Dus neem eens een kijkje en laat maar weten wat je er van vind of als je nog iets mist.
Wall of Fame
Voor een aantal kan ik zoeken op alltid, maar die gaat maar terug tot seizoen 18. Dus neem eens een kijkje en laat maar weten wat je er van vind of als je nog iets mist.
Wall of Fame
4-1 gewonnen, 4 gespeeld 12 punten. ga vol voor het kampioenschap/promotie.
alleen geen geld om me eigen te versterken om in de 6e te kunnen overleven.dus hard aan het sparen.
Dsanka: bij club staat er 2 maal "hoogste eindklassering".
wellicht nog een statistiek van welke club het verst gekomen is in de beker?of bedoel je het zelfde maar dan anders verwoord?
alleen geen geld om me eigen te versterken om in de 6e te kunnen overleven.dus hard aan het sparen.
wellicht nog een statistiek van welke club het verst gekomen is in de beker?of bedoel je het zelfde maar dan anders verwoord?
Chario2 (818126)
Verwijderd
Die tweede is de langste bekerrun, maar zal de naam even aanpassen.chario2 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 15:51:
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2008 16:07 ]
WooHoo! Eindelijk mijn eerste winst binnen! 
Nu 4 punten (vorige week gelijk gespeeld) en weer wat meer hoop op lijfsbehoud in de VII. Moet zeggen dat het krachtsverschil met de VIII groter is dan verwacht, dus moet maar ff gaan sparen voor wat versterking om komend seizoen wellicht voor de titel te kunnen gaan
Nu 4 punten (vorige week gelijk gespeeld) en weer wat meer hoop op lijfsbehoud in de VII. Moet zeggen dat het krachtsverschil met de VIII groter is dan verwacht, dus moet maar ff gaan sparen voor wat versterking om komend seizoen wellicht voor de titel te kunnen gaan
Vind het een leuk initiatief, echter zou ik zo niet heel snel weten wat je er allemaal in kwijt kunt. Naast meeste sterren, doelpunten, kaarten etc..Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 15:24:
Naast het bekergebeuren heb ik een idee waar we een aantal maanden geleden mee bezig waren weer eens nieuw leven ingeblazen. Heb even een spreadsheet in elkaar gedraaid als een soort Wall of Fame voor onze federatie. Wil hem nog wel verder uitbreiden, maar weet zo gauw even geen titels die snel terug te vinden zijn.
Wall of Fame
zijn wel hele leuke feitje's, ik wist dat soort dingen dus helemaal niet.Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:07:
[...]
Die tweede is de langste bekerrun, maar zal de naam even aanpassen.
Chario2 (818126)
tering he, prachtig logo
Chario2 (818126)
Leuk initiatief weer DSanka!Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 15:24:
Wall of Fame
Verwijderd
Bekernieuws Ronde 4
Nabeschouwing
In Belgie haalde FCThe_Blade met overmacht de volgende ronde. Met 0-8 werden de FS Flipland Piloewers van het veld geveegd. FC Haganees ging deze ronde strijdend ten onder en haalde het tot aan de verlening, maar daar in was hun tegenstander uiteindelijk sterker. kauwgomballenbende daar in tegen wist wel in de verlenging te winnen. ferox zagen hun bekeravontuur eindigen, met een grote blauwe vogel op de bank, na een 0-2 verlies tegen Sesamstraat United. De kansloze jongeren waren niet zo kansloos als hun naam zou doen vermoed, maar uiteindelijk trok FC ASN toch aan het langste eind en plaatste zich voor de volgende ronde. Onder de clubs uit de divisie V vond een slachting plaats. Van de 13 cllubs die aan deze ronde begonnen zijn hebben er maar 5 de volgende ronde gehaald. De enige die zonder al te veel problemen een ronde verder kwam was HVP na een 0-7 overwinning. OO0nMe's Dreamteam en Hoog boys zijn de eerste clubs uit divisie IV die het beker toernooi verlaten hebben.
Van de 37 teams die aan deze ronden begonnen hebben 21 teams zich geplaatst voor de volgende ronde. De wedstrijden worden steeds zwaarder dus iedereen succes in de volgende ronde.
Voorbeschouwing
Nadat GoFat in de vorige ronde doodindesloot heeft uitgeschakeld komt hij woensdag al gelijk weer een GoT-team tegen in de vorm van SandstorM. Hopelijk kan SandstorM een beter resultaat neerzetten. FC Getah is ook een team dat voor een tweede keer een gotter tegenkomt in deze bekereditie. Nadat ze in de derde ronde Walhalla Deurne hebben uitgeschakeld mogen ze het in de vijfde ronde opnemen tegen Pelox 2002. De Friese Rotterdammers zullen deze ronde aan moeten treden tegen Ons Geluk. Laten we hopen dat al het geluk gebruikt is in de eerste 4 ronden. Thorgal Eagles kan deze met ongekende krachten te maken krijgen indien ze deze ronde aan mogen treden tegen Macht der Goden GFC.
De teams die uitgeschakeld worden in deze ronde hebben in ieder geval nog een troost dat ze nog precies op tijd zijn voor de GoT-cup.
Bekeroverzicht
Verwijderd
Nieuwe mijlpaal:
genoemd in het bekernieuws!!
Maar het gaat moeilijk worden deze ronde, mijn tegenstander PICt op zondag en speelt met zijn b-team om zich volledig op de beker te richten.
Twijfel zelf nog om voor het kleine kansje te gaan (dus met minder trainees) of met een volledig B-team aan te treden en mijn verlies te accepteren.
genoemd in het bekernieuws!!
Maar het gaat moeilijk worden deze ronde, mijn tegenstander PICt op zondag en speelt met zijn b-team om zich volledig op de beker te richten.
Twijfel zelf nog om voor het kleine kansje te gaan (dus met minder trainees) of met een volledig B-team aan te treden en mijn verlies te accepteren.
[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2008 09:49 ]
Niet normaal, zelfs voor een 19 jarige (en 90 dagen) formidabele verdediger die totaal geen bijstats heeft (lees: overal rampzalig behalve bij positiespel: matig en conditie: goed) betalen ze bijna 1,1 miljoen.
Verwijderd
Iedereen succes in de beker vandaag.
Ben een poging aan het wagen om zelf een nieuw logo te maken. Tot nu toe ben ik tot dit resultaat gekomen.
Ben een poging aan het wagen om zelf een nieuw logo te maken. Tot nu toe ben ik tot dit resultaat gekomen.
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2008 12:09 ]
Ja de prijzen liggen momenteel abnormaal hoog, het is dat ik weinig te verkopen heb zeg
Je logo is het eenvoud en simpelheid, maar vind hem ook wel wat hebben
Welke tuts heb je te pakken gehad voor het maken van een logo?
Je logo is het eenvoud en simpelheid, maar vind hem ook wel wat hebben
[ Voor 15% gewijzigd door Salv op 16-07-2008 12:21 ]
Ik klaag niet, want het was namelijk mijn speler die ze kochten.Salv schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 12:13:
Ja de prijzen liggen momenteel abnormaal hoog, het is dat ik weinig te verkopen heb zeg
Momenteel aan verdedigers: 1 Wonderbaarlijk, 1 Briljant (staat op poppen), 2 Uitmuntend waarvan er 1 op poppen staat. 1 Formidabele en een uitstekende en een goede.
Momenteel train ik wel is waar verdedigers. Maar ik twijfel of ik die andere formi verdediger beter niet kan verkopen. Op zondag speel ik altijd 3-5-2 of ik moet zo'n goede tegenstander krijgen dat ik 4-4-2 wil spelen. Op woensdag altijd met 5 verdedigers. In totaal heb ik dus 8 trainingsplaatsen tot mijn beschikking. Deze wil ik opsplitsen voor 7 verdedigers en een keeper (die ik op een trainbare positie laat spelen woensdag).
Verwijderd
Nog geen tutorials gebruikt, want de meeste zijn voor photoshop en die moet ik nog downloaden. Nu gewoon met een freeware programma (Photofiltre) een shield aangepast en een beetje met kleuren/tekst gespeeld.Salv schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 12:13:
Je logo is het eenvoud en simpelheid, maar vind hem ook wel wat hebbenWelke tuts heb je te pakken gehad voor het maken van een logo?
Het wordt een erg lastige pot, maar op dit moment sta ik bij rust met 2-1 voor met 51% balbezit, misschien zit er dus een stuntje in tegen deze 4e klasser.Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 09:03:
Voorbeschouwing
Nadat GoFat in de vorige ronde doodindesloot heeft uitgeschakeld komt hij woensdag al gelijk weer een GoT-team tegen in de vorm van SandstorM. Hopelijk kan SandstorM een beter resultaat neerzetten.
/edit
Uiteindelijk 4-2 gewonnen, dus op naar de volgende ronde!
[ Voor 6% gewijzigd door Sandyman538 op 16-07-2008 18:47 ]
0-7 gewonnen, op naar weer een ronde verder
Niet te geloven. Gisteren een vriendschappelijke wedstrijd gespeeld maar wel één met 4 (zware) blessures, 2 lichte blessures, 3 gele kaarten en één rode kaart.
En dat noemen ze een vriendschappelijke wedstrijd.
Het ging om: http://www.hattrick.org/C...187402914&useArchive=True
En dat noemen ze een vriendschappelijke wedstrijd.
Het ging om: http://www.hattrick.org/C...187402914&useArchive=True
GOT CUP
De groepen zijn ingedeeld de eerste wedstrijden zijn bekend!
Iedereen heel veel succes de eerste wedstrijd!
en de eerste 3 punten zijn al binnen blijkbaar
skywalker sharks vs E.V.V. Phenix
kan niet doorgaan aangezien sharks al een wedstrijd heeft geregeld.
skywalker sharks vs E.V.V. Phenix
kan niet doorgaan aangezien sharks al een wedstrijd heeft geregeld.
Was ik al bang voor inderdaad. Is ieder jaar zo
Eerste wedstrijd is altijd lastig. 20 deelnemers is inderdaad bar weinig
Had graag mee willen doen om tot 21 te komen, maja... M'n bekertegenstander wilde gisteren niet meewerken
Verwijderd
We hebben erg medelijden met je hoorFresh T. schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 13:24:
Had graag mee willen doen om tot 21 te komen, maja... M'n bekertegenstander wilde gisteren niet meewerken
het is in ieder geval gemeldtDamien2004 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 12:51:
Was ik al bang voor inderdaad. Is ieder jaar zoEerste wedstrijd is altijd lastig. 20 deelnemers is inderdaad bar weinig
dus ik accepteer nu een friendly.
In het verleden werd nog wel eens het schema omgegooid als er bijvoorbeeld 2 mensen (van verschillende wedstrijden) al een friendly hadden geaccepteerd zodat de mensen die overbleven toch gewoon voor de GoT cup konden spelen in de eerste ronde. Geef een cuporganisator ook even wat tijd. Officieel staat er tot zondagavond voor.odan schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 13:35:
[...]
het is in ieder geval gemeldt
dus ik accepteer nu een friendly.
En het 'even' melden op het forum betekend nog niet dat de cupgeit kan checken of jij daadwerkelijk gelijk hebt (uiteraard geloven we de meeste mensen op hun blauwe ogen, maar toch). Nu heb jij zometeen ook een friendly geregeld, de cupgeit checkt vanavond jullie wedstrijd en kan niet zien we er nu als eerste een friendly had geregeld. Dus, wees niet te overhaast.
[ Voor 26% gewijzigd door Sandyman538 op 17-07-2008 14:08 ]
Verwijderd
Omgooien zal lastig worden omdat er 5 poules van 4 zijn dus iedereen speelt elke week, maar Damien vind vast wel een prachtige oplossing.
Sorry ff niet aaangedacht en dus gisterenavond een friendly geaccepteerd.
Duizend maal excuses
Duizend maal excuses

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang
Gelukkig net op tijd gezien. Jolly Jokers, de uitdaging is onderweg
Damn, niet meer opgelet en me vergeten in te schrijven voor de GOT cup...
-- == Alta Alatis Patent == --
Even een snel vraagje.
Ik zat net ff wat rond te neuzen, en ik las bij mijpalen dat ik in 187174260 ( match id ) speelde met belofte als mijlpaal heb gehaald. Nu kan ik echter in het verslag niks speciaals terug vinden, kan iemand mij vertellen wat deze mijlpaal nou voorsteld want ik kan er namelijk niks van terug vinden.
Ik zat net ff wat rond te neuzen, en ik las bij mijpalen dat ik in 187174260 ( match id ) speelde met belofte als mijlpaal heb gehaald. Nu kan ik echter in het verslag niks speciaals terug vinden, kan iemand mij vertellen wat deze mijlpaal nou voorsteld want ik kan er namelijk niks van terug vinden.
Ah oke, ja ik zat al te neuzen in wiki maar kon echt ff niks vinden. Maar het klopt mijn B elftal spelen bijna alle trainee's dan is de leeftijd wel gemiddeld tegen de 18
Hier maar weer verder!
Dit topic is gesloten.