MSI & T.net OC-Contest topic

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 20.727 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
Anoniem: 252160 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 14:19:
[...]

ja heb wat rond gevraag of je dat kon meten en zo ja hoe. maar ben er niet echt achter gekomen. en van electronica doormeten enzo heb ik nou niet zo veel verstand. heb er al een grafice kaart mee gemold even iets doormeten O-)
maar hoop morgen weer veel te leren is uiteindelijk de hoofd reden dat ik me inschreef had. :)
neem in elk geval een multimeter en soldeer station mee.
tip2: neem ook 20k vr's mee, je zult ze nodig hebben ;)

ik ben ook een leek en heb me ook ingeschreven om te leren, en wat googlen en eigen initiatief kun je zo ZELF de juiste chip vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252160

@ Exstera
niet van de 3850 contest gehoord ander had ik me vast wel ingeschreven.
en merk dat er niet zo veel gedeeld word. maar heb al wel weer paar nieuwe dingen thuis geleerd.maarja hoop dat ik nog wat vind voor morgen

@ YoghurtO_o

oke zal nog even langs de Electronica zaak gaan.
ben ik nog meer weerstandjes nodig of andere onderdelen voor de volt mod?
voor de rest heb ik molex kabels mee en tin en soldeer station.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 252160 op 17-05-2008 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Anoniem: 58485 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 12:11:
Jaja... Ik heb van die dikke spul die met die vapo kwam. Een prop er tussen, zonder lijm geprobeerd.. Het raakt 'm precies & goed ook. Uiteindelijk een scheut lijm... en nu net met benchen blijft die constant op -28 tot -32.5 graden. Voorheen was 1 schuiving direct naar 15graden met de GPU :+

Kan het nog ietsjes beter maken door de juiste hoogte te geven en dat ding nog eens te programmeren.

Edit: Mijn kaartje is klaar. Gerommel met die weerstanden telkens... Vmem & VGpu zijn toegepast. Even een pc met com-poort + floppydrive zoeken hier zodat ik m'n Vapo nog eens herprogrammeren kan en dan klaar voor morgen 8)
Hey erg netjes gedaan man, maar lees jij de temp gewoon uit in riva? heb nog niet sub-zero getest, vroeg me af of die sensor zo laag kan van deze kaart.

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
dus, hoeveel personen hebben daadwerkelijk een voltmod in gedachten(voor morgen), en hoeveel nemen dice/ln2/vapo mee?

trouwens, moet je ook een cpu koeler meenemen?

[ Voor 17% gewijzigd door YoghurtO_o op 17-05-2008 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03 12:28

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

3 x Dice
1 x Ln2
3 x SS

Geloof ik :)

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
en dan behoor ik tot 1 van de 3 die geen extreme koeling gebruiken (hopelijk, als ik geld heb volgend jaar wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
zo, kom net thuis, heeft m'n pa alles gehaald, behalve tin :|

gelukkig heeft mijn buur een electronica zaak en kon ik wat tin van hem krijgen, nu eindelijk even gaan modden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YoghurtO_o schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 16:57:
en dan behoor ik tot 1 van de 3 die geen extreme koeling gebruiken (hopelijk, als ik geld heb volgend jaar wel)
als wij niet tegelijk bezig zijn zou je mijn Phaze change wel mogen gebruiken. allen mounten is nogal lastig. Mischien wil iemand anders daar wel mee helpen als je heel lief kijkt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
hehe,

maar ik heb een tegenvaller

blijkbaar zijn die winkelbediende niet zo snugger, ik heb m'n pa gestuurd met een boodschappenlijstje, en daarop stond 15k ohm en 20k ohm weerstand, nu heb ik een 10k ohm en een 20 ohm weerstand :X

zou die 10k ohm werken?

zou het niet mogelijk zijn om 2 10k ohm vr's aan elkaar te solderen en dan aan de pwm?

[ Voor 14% gewijzigd door YoghurtO_o op 17-05-2008 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220482

Probeer eens wat zelf voor je wat vraagt. Leer je veel meer van en is nog leuk ook. Als je eerst die weerstandjes verbind en dan doormeet kan er nooit wat mis gaan he ;)

Dit is niet het soort compo waar je alles in de hand gaat krijgen aangezien hier iedereen dolgraag door wil, althans dat idee heb ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164112

Al mijn mod's zijn compleet, GPU en RAM voltage zijn omhoog(en regelbaar), ik kan alles netjes uitlezen, ik boek zelfs al aardige resultaten, alleen heb ik nog niets om onder 0 te koelen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
Anoniem: 220482 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 19:13:
Probeer eens wat zelf voor je wat vraagt. Leer je veel meer van en is nog leuk ook. Als je eerst die weerstandjes verbind en dan doormeet kan er nooit wat mis gaan he ;)

Dit is niet het soort compo waar je alles in de hand gaat krijgen aangezien hier iedereen dolgraag door wil, althans dat idee heb ik.
ja dat snap ik, maar ik wil de kaart niet mollen voor de wedstrijd al begonnen is :p

ik ga gewoon 2 in serie verbinden, dan moet het wel goed komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Extera schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 15:54:
[...]

Hey erg netjes gedaan man, maar lees jij de temp gewoon uit in riva? heb nog niet sub-zero getest, vroeg me af of die sensor zo laag kan van deze kaart.
Riva gaat maar tot '0 graden' en blijft dan ook lekker steken. Readout van mijn vapo ergens tegen het einde van de buis / richting de kop is -32.5 :)
YoghurtO_o schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 18:51:
hehe,
zou het niet mogelijk zijn om 2 10k ohm vr's aan elkaar te solderen en dan aan de pwm?
Als je er 1 op 5K zet en de andere op 10K heb je mooi 15K over :P

@Yoghurt: Je hoeft alleen je kaart en toebehoren mee te nemen. De rest ligt al te wachten op T.net kantoor. Specs staan in TS, 3 gelijke systemen dus. Zit er trouwens een com-poort + floppydrive bij? :o

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 17-05-2008 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Ready 2 party.....

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Z6nnljlSVEMWUTpta5l5CWxI/thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RbwDmbmw4kLJJxTdjlOpAkpi/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi dat aparte blokje met weerstanden :)

Verder geen koeling dan je GPU na alleen? Droogijs?

[ Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 17-05-2008 22:24 . Reden: Shit... En het erge is ik kan m'n fotoalbum ook niet meer in 8)7 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
// edit, bedankt!

De mods zijn super simpel. op XS gaf ik praktisch het antwoord al. Als mensen ze nu nog niet kunnen vinden weet ik het ook niet meer.

[ Voor 255% gewijzigd door Extera op 17-05-2008 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

^^ Met Mark

Afbeeldingslocatie: http://overklokken.info/images/user/maarten/Tube1kopier.JPG

[ Voor 99% gewijzigd door Maarten-NForce op 17-05-2008 22:36 ]

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jij gaat benchen op de zijkant van je kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
I like it >:)

@ lism, LN2.

[ Voor 36% gewijzigd door Extera op 17-05-2008 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar die pic wekt toch op dat die op de zijkant gebenched worden moet, of toch niet?

Ik kom er btw niet meer uit met die VDDR... Kan de correcte Datasheet niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

@ Lism:
<Like it ghetto :)
Afbeeldingslocatie: http://overklokken.info/images/user/maarten/HPIM4910R.JPG

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel geinformeerd dan dat ze een setup zo hebben opgesteld daar morgen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

De setup staat los, dus even mobo overzetten en gaan :)
Zullen we met z'n allen ook nog even stilstaan bij onze zielige lex, die z'n kaart morgen krijgt? :+

[ Voor 48% gewijzigd door Maarten-NForce op 17-05-2008 22:46 ]

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-06 23:28

DesertShooter

Afgekickt

Maarten-NForce schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 22:36:
De setup staat los, dus even mobo overzetten en gaan :)
Zullen we met z'n allen ook nog even stilstaan bij onze zielige lex, die z'n kaart morgen krijgt? :+
Bedankt voor je medeleven Maarten O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Ik ik maar klagen over de korte voorbereidingstijd

Zit te twijfelen of ik straks nog ga testen op LN2.
Morgen direct voor het echt is ook niet ideaal.... misschien toch maar een testsetup meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DesertShooter schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 22:54:
[...]

Bedankt voor je medeleven Maarten O+
Dus jij hebt pas sinds vandaag je kaart?

@Exetera. Je hebt 1.5 uur de tijd morgen. Als je iets eerder komt met het excuus dat je je setup nog moet opbouwen kan je ook testen lijkt me.

Ik ben er tegen 11 uur morgenochtend met MetaFrame en geef m'n vapo een half uur tot een uur rust. Zo gaat er ook niets stuk als ik toch direct aan de slag ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

Anoniem: 58485 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 23:48:
[...]

Dus jij hebt pas sinds vandaag je kaart?
Nope, die krijg ik morgen, terplekke. DOA gevalletje. Maar zo erg is dat niet aangezien er alleen maar een vmodje op hoeft :). Gaat wel lukken iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
ben het liefst pas om 3 uur aan de beurt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236479

Wie, o wie
Tromgeroffelllll
Neemt een digicam oid mee B)

Allen suc6
Ennuh ja, keep us posted *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
mijn mod ook eindelijk klaar, en ik zou tweakers.net hiervoor willen bedanken(aangezien ik het op mijn eigen kaart nooit gedurft had)

pic

Afbeeldingslocatie: http://img208.imageshack.us/img208/2908/voltmod2ty6.th.jpg

ben er morgen ook rond 11 uur aanwezig, kan ik even snel nog een mem mod doen :)

digi cam neem ik ook mee :)

[ Voor 17% gewijzigd door YoghurtO_o op 18-05-2008 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Veel succes morgen allemaal, en maak er een leuke dag van d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Extera schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 23:10:

Zit te twijfelen of ik straks nog ga testen op LN2.
En, al gedaan?

Ik heb problemen gehad met de VDDR. Stond me te draaien maar gebeurde niks. Kwam er later achter dat die verbinding losgeschoten was (niet echt safe, vooral niet als die helemaal dichtzit en vervolgens contact maakt :+ ). Heb al een run gedaan op 1GHz, wel een vervelende bug in verschillende software. Ik denk dat straks de rest daar wel achter komt :P 8)

iig wist die vapo het koel te houden op -26 / 1.6V / 1GHz dus er zit nog voldoende rek in :D

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3tg2MSB65o28824lZujoRI77/full.jpg

Pestbende... Gelukkig na morgen kan ik het weer fatsoenlijk in een kast zetten. Tot straks allen :w :+

offtopic:
Iemand is zo lief geweest me toch acces te geven weer @ fotoalbum :o Thx!

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 18-05-2008 06:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
lol, houd jij je ogen wel open straks? :P
1,6v is nice.... nog geen ovp tot daar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn nu onderweg , net smakelijk broodje bij tankstation en poolse vrouwen gekeken :9 we komen ruim optijd aan. Heb verder ook niet geslapen verder :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236479

Lism: jij bent echt gek :P
Kijk je wel uit dat je straks niet omvalt?

Anyways, Lism (en evt andere die het ook niet gedaan hebben) hoop voor jou/jullie dat je soldeerboel hebt meegenomen want OVP mod zul je (denk ik) ckr wel nodig gaan hebben :X
Alhoewel, ben benieuwd wie er het eerst met een energie probleempje gaat zitten :+

Suc6 en we horen het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er ligt er al 1 uit met een gefryde kaart :p . Na mijn pauze ga ik benchen. Had rot plankje. Grt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

waar in amersfoort is het eigenlijk.. tis wel een besloten bijeenkomst, maar ik had et toch graag willen zien (ik woon in amersfoort, dus ik fiets er zo heen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moet je zoeken op de FP.

Er zijn 2 deelnemers geweest, de 3rde gaat nu aan de slag. 3 zijn afgevallen en ikzelf heb er niets van kunnen bakken. Ruim 2 uur gespendeerd over waarom bijv de shaderclock niet aangepast kon worden, of bepaalde nvidia drivers niet geinstalleerd worden kon. Een mix van rivatuner, Atitools en die van Nvidia zelf heeft niet mogen uitmaken.

Na 2 uur kwam ik erachter dat SP3 geinstalleerd was, en daarom geen eerdere versies kon installeren. Uiteindelijk, na 1 run op minder dan 850MHz core, 318 FPS bij elkaar gerendered, terwijl ik thuis over de 360 zat, omdat het daar wel gewoon werkte.

Jammer. En voor vele anderen vrees ik ook. Hardwareuitval is erg groot, maar desondanks de problemen toch eigenlijk een leuke dag nog gehad :)

* Anoniem: 58485 gaat zo naar huis met ManicMind Volgende keer beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:13

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

en wie liggen er al uit.??

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-06 12:01
Toen ik weg ging zat symon op 430 fps door lucky arti's, ik 410 en toen was mijn tijd op. :'(
Mark moest nog draaien en lex had een doa dus die moet van de week nog draaien.

Rest was 370 of lager ofzo. Dus ben benieuwd wat die gaan doen. Maar moet niet te moeilijk zijn om mij in te halen...... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jij had toch exact dezelfde issue als mij met dat gedoe van die Shaders? Enige verschil was is dat het wel werkte als je in 10MHz stapjes oid ging klokken...

Ik heb gewoon werkelijk 2 uur verspild en een magere score van 317FPS op hoogstens 870MHz omdat die Shaders vastzaten op 2200MHz (te hoog, chrash).

Skeit. Jammer. Maar was de ervaring wel waard :) Ik zal de pics soon posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Had mark net aan de telefoon, 412fps ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
Snot_Aap schreef op zondag 18 mei 2008 @ 20:18:
Had mark net aan de telefoon, 412fps ofzo.
dan lig ik er al uit(iig ik ben opgeschoven naar 4e plaats)

Vond het wel heel erg goed gaan met mijn air cooling (1050mhz core, 2150mhz shader, 940 mem)

alleen jammer dat mijn tijd op was, had een magere 360.8 fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:47

HaterFrame

Well... Poo came out!

Anoniem: 58485 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 16:37:
* HaterFrame gaat zo naar huis met METAFRAME Volgende keer beter. :)
Leuk dat je mn naam nog weet aapje :P

Ondanks dat ik zelf niet/nauwlijks overclock toch een zeer geslaagde dag gehad. De tijd vloog als een gek!

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Heren, ik had een erg leuke dag, was gezellig!

Bedankt voor de gezelligheid allemaal, ben blij dat ik door ben naar de volgende ronde.
Even achter de schermen van T.net kijken was ook erg gaaf, T.net bedankt! _/-\o_

Symon, feli met de 1e plek man *O*

[ Voor 8% gewijzigd door Extera op 18-05-2008 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-03 20:00
Goed gedaan heren !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafut
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-04 11:37

Dafut

David

Ja was erg leuk vandaag. Ben benieuwd naar de foto's, heb er zelf geen gemaakt :P.

=]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
ik zal morgen hopelijk foto's uploaden

@ winnaars, van harte gefeliciteerd

@ tweakers, bedankt voor deze leuke ervaring, had anders het voltmodden niet aangedurft :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja was echt super gister weer veel geleerd. En natuurlijk hartstikke leuk om even een Inside look gehad te hebben bij Tweakers. ik zal thuis nog even opnieuw beginnen om nog een eigen record neer te zetten.

En Tweakers bedankt voor de gastvrijheid!
Voor de Rest Winnaars Gefeliciteerd. En veel succes bij de Finale! zal er bij zijn.
En iedereen die mij daar geholpen heeft en nieuwe idee heeft gegeven, en de gezeligheid natuurlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 252160 op 19-05-2008 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Zeker een top dag gehad gisteren. :D
Alleen jammer van de probleempjes die we hadden.

Vraag me nu alleen af hoe het verder gaat, aangezien lex nu alle tijd heeft om een score neer te zetten. En de resultaten + tweaks van andere ook weet. Heeft dus een huge voordeel, lijkt mij niet helemaal eerlijk voor de rest. (en zeker niet voor jeroen die zijn run verpest heeft door software problemen) :P
Hij kan nu net zo lang doorgang totdat ie in de top 3 zit, of de flamen uit z'n kaart komen. :7

Maar hoe dan ook leuke dag gehad en hoop er volgend jaar weer bij te zijn. _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door Mod_Aap op 19-05-2008 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MetaFrame schreef op zondag 18 mei 2008 @ 22:57:
[...]
De tijd vloog als een gek!
Die McAnus ook ... :P

Mooie prestatie, die 460+ FPS. :)

Kan natuurlijk nog een run hier thuis doen maar offcieel is het niet :P

* Anoniem: 58485 wenst de volgende 3 suc6 bij de volgende contest... Zet 'm op he :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Was inderdaad erg leuk en gezellig gister. Leuk om de mensen te zien waarvan je steeds scores ziet op de verschillende fora. Ook mooi om te zien hoe behulpzaam iedereen is als clockers onder elkaar :) Heb me overigens verbaasd over bepaalde koelers, vooral Maarten zijn lucht c.q stofzuiger koeling.
Erg jammer dat het in het begin wat tegenzat qua werkende systemen en dat het daardoor al met al wat lang duurde voordat er echt gebencht kon worden.

Tja zoals Neil ookal vermeld(de), waren ik (en David) inderdaad nogal lucky met onze ~430 run. Moet er wel bij zeggen dat wij van te voren volgens mij als enige al redelijk getest hadden onder nul en dus al wat ervaring hadden met de coldboot(?) bij het posten en ook wisten wat er qua clocks mogelijk was.

Vond het tof om het t.net HQ eens te kunnen bewonderen.

Al met al een leuke dag en zeker voor herhaling vatbaar :)

@Jeroen,
Wie heeft er 460fps gehaald dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafut

Dafut

David

Volgens mij bedoelt jeroen gewoon jou score van 430 maar heeft ie een type foutje gemaakt.

=]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
ik heb een keer geboot op -90, maar ik ben nogsteeds niet zeker of het contact goed was, straks even de tek eraf halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
ik denk dat je contact dan niet goed was........
Of heb je mij niet de hele tijd naar de plee zien rennen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Was idd een typefoutje... ;)

(Beperkte) Pics verslag (klikbaar)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Sg0c6EinEwfteFCPQzP25RZe/full.jpg

Het systeem waarop iedereen z'n bench mocht doen. Een Quad-core op 2.66GHz, een Msi plank & een 780Watts voeding als ik me niet vergis & een WD Raptor 76GB.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nblplEZOT3s4YPA8YFdldrbv/full.jpg

Een Bijzondere setup. Na het zien van deze Compressor dacht ik dat ik wel in kon pakken met mijn setup :P maar dat ding had kuren gelukkig :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Qs6wgskE0zaGnlh2L6723qH3/full.jpg

M'n eigen setup. Na nog geen 5 minuten draaien mocht ik het weer inpakken om vervolgens een etage lager te gaan :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uA4BqWWyHswP22HpmVAFnfx7/full.jpg

MetaFrame _O_ stiekum mijn systeem klaarmaakt

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/F2xuGXSWEoTUAJE8MI44F3fG/full.jpg

Femme Taken die een videoverslag van alles maakt. heeft die kerel toch ook een mooie baan he :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5bw9aeomraGjbdL5kUEX4xy1/full.jpg

Het systeem van Yoghurt :) Blij voor 'm dattie met lucht toch nog zo hoog wist te komen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qABylgbxXALhRhUAQThh3d7W/full.jpg

De Dry-Ice run van Snot_Aap met een behulpzame vriendin die het netjes doseert :>

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/y27OVBC7zTjoFN7sxFIDEeHN/full.jpg

Daar werd een systeem klaargemaakt voor gebruik....

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/U7ZKyLB6IyPHCogxSuhHcbkc/full.jpg

Vmodden en benchen maar :Y)

Zo. Ik had mezelf voorgenomen dat ik veel pics ging schieten maar viel uiteindelijk toch tegen. De dag was erg snel gegaan en was doodop toen ik thuiskwam to be honest :o niet zo gek met een nacht lang geen slaap

Vond het een geslaagde contest en zal me de volgende keer weer aanmelden c.q t.net even porren over gebruik van OS enzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
als er weer zo'n contest komt ben ik zeker weer van de partij, het was geweldig(behalve dat deel met die harddrives :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
YoghurtO_o schreef op maandag 19 mei 2008 @ 15:36:
als er weer zo'n contest komt ben ik zeker weer van de partij, het was geweldig(behalve dat deel met die harddrives :p)
En dat je auto niet meer starte. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
kan er niks aan doen dat mijn pa de lichten vergeten was uit te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Nice Pics, more please !

Ohw, ook ik vondt het een toffe dag gister, iedereen bedankt !!

[ Voor 58% gewijzigd door Apen-nootjes op 19-05-2008 16:20 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

Het was inderdaad erg gezellig gister :)

Ik moet alleen dus nog een score neer zetten. Ik heb er even over na gedacht hoe ik het eerlijkst nog een run kan neerzetten.

- Half cleane install gebruiken
- Filmpje maken waarop (zonder pauzes) de cpu snelheid/tweaks/run/score etc. te zien zijn.
- Binnen 5 dagen na ontvangst een run doen, en tussentijdse score's niet mee tellen (jullie hebben ook 5 dagen gehad om voor te bereiden)
- De mod's wisten jullie ook al de dag van ontvangst, en meer mods dan dit kan ik niet vinden. OCP mod is nml niet mogelijk.
- Een tijd van een uur afspreken om score's neer te zetten (bv. vrijdag avond) en dan op internet laten zien dat de score inderdaad op die tijd is neergezet (in het filmpje).

Als jullie nog op en aanmerkingen hebben hoor ik ze graag. Heb zelf namelijk ook geen zin in discussies achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Was gezellig idd, iets wat mark, lex en ik niet verwachten toen we daar binnenstapten zeg maar.
De MSI bordjes deden het goed, eigenlijk geen problemen mee gehad :)

[ Voor 12% gewijzigd door Maarten-NForce op 19-05-2008 16:56 ]

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Maarten-NForce schreef op maandag 19 mei 2008 @ 16:56:
Was gezellig idd, iets wat mark, lex en ik niet verwachten toen we daar binnenstapten zeg maar.
De MSI bordjes deden het goed, eigenlijk geen problemen mee gehad :)
Het was in het begin best... Tsja stilletjes :+

Ff aan mekaar wennen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Totdat maarten de stilte verstoorde met zijn 2000 CFM + Fan ;)

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
het ijs brak volledig nadat ik met mijn dewar binnen kwam..... dussss....... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als jullie nog op en aanmerkingen hebben hoor ik ze graag. Heb zelf namelijk ook geen zin in discussies achteraf.
Misschien kun je live clocken? zodat mensen jouw run kunnen streamen, zoals Mark tijdens HWI heeft gedaan? Ik zou het iig wel gaaf vinden als je zoiets ging doen, ben namelijk erg benieuwd hoe jouw aanpak is >:)

Mij maakt het persoonlijk niet zoveel uit hoe je gaat runnen en hoe je het laat zien. Denk dat je het beste Neil's mening kunt horen, hij staat namelijk momenteel 3e volgens mij en kan dus opschuiven na 4 zodat hij er net buiten valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

Anoniem: 220482 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 17:50:
[...]

Misschien kun je live clocken?
Live clocken is misschien wel een goed idee ja. Even uitzoeken hoe ik dat kan regelen :)

En ik hoor inderdaad het liefste Neil's mening, hij is de enige die nog niet zeker is van zijn positie in de tweede ronde.

[ Voor 36% gewijzigd door DesertShooter op 19-05-2008 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-05 21:59
Gefeliciteerd heren, en leuk dat jullie het allemaal naar jullie zin hebben gehad bij T.net.
Nu maar hopen op meer foto's (en video's).

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
heb er nog een paar van mijn setup....

1e ronde MSI contest
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WiybCaOzeks2eejpqN18tqpY/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tNCqAyav1WokRBwpjK69agUn/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qdtg1HM4EI60bhEJy3Jrfx6L/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FgWF0fuMwlpQwpcmtXtovro8/thumb.jpg

Contact was dus prima.... en boote gewoon @ -90 hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
DesertShooter schreef op maandag 19 mei 2008 @ 16:55:
Het was inderdaad erg gezellig gister :)

Ik moet alleen dus nog een score neer zetten. Ik heb er even over na gedacht hoe ik het eerlijkst nog een run kan neerzetten.

- Half cleane install gebruiken
- Filmpje maken waarop (zonder pauzes) de cpu snelheid/tweaks/run/score etc. te zien zijn.
- Binnen 5 dagen na ontvangst een run doen, en tussentijdse score's niet mee tellen (jullie hebben ook 5 dagen gehad om voor te bereiden)
- De mod's wisten jullie ook al de dag van ontvangst, en meer mods dan dit kan ik niet vinden. OCP mod is nml niet mogelijk.
- Een tijd van een uur afspreken om score's neer te zetten (bv. vrijdag avond) en dan op internet laten zien dat de score inderdaad op die tijd is neergezet (in het filmpje).

ik kreeg hem pas 3 dagen van tevoren
- mods wist ik niet, moest ik zelf uitvogelen :+

maar het zijn zeker redelijke termen

en nu die nvhardpage verstoppen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

YoghurtO_o schreef op maandag 19 mei 2008 @ 18:08:
[...]
ik kreeg hem pas 3 dagen van tevoren
Het kan inderdaad per deelnemer verschillen.
en nu die nvhardpage verstoppen :+
NvHardpage verstoppen hoeft niet, als je de bench draait zie je meteen of de tweaks zijn toegepast of niet. Het ziet er dan namelijk uit als een schilderij van een 3 jarige.

[ Voor 20% gewijzigd door DesertShooter op 19-05-2008 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo'n zwart scherm dus :P

Btw als je je afvraagt hoe ze van de week in op de FP komen met een LCD/Plasma review hier is waarom:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xOW0FTQ2xAGhzL001DFZFSmg/thumb.jpg

:P Paar beste schermen hoor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Anoniem: 58485 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 18:29:
Zo'n zwart scherm dus :P

Btw als je je afvraagt hoe ze van de week in op de FP komen met een LCD/Plasma verwarming review hier is waarom:

[afbeelding]

:P Paar beste schermen hoor :9
:P

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
:D

mag je dat posten dan, dat is strikt verboten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach een klein beetje is niet erg toch? Tis niet zo dat ik pics heb zitten maken van de administratie toen ik achter Longbeard z'n triple TFT-setup zat met de pricewatch samen met Apen-nootjes :+ om de laatste drivers van Nvidia binnen te hengelen

redactieblog: Voorlopige uitslag Tweakers.net overklokwedstrijd

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 19-05-2008 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Wat is de bedoeling van de volgende ronde?

Ik hoor dat onze Belgische vriendin een P35 met HD3850 krijgen, en zich daarmee nogmaals moeten bewijzen... cpu is eigen keuze, een beetje slechte zaak naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat wil ik eigenlijk ook wel weten.

Wel leuk dat je zo'n bord thuis gestuurd krijgt, maar zonder vergelijkbare/dezelfde cpu blijft het appels met peren vergelijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een paar van Yoghurt :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dTD02rqoGOmRoy3mvhQ5f81K/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AIRH7ivngLgWM2g7aOGCPiMC/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PMy3ZMzgS6vXy35Eicczf3Ub/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XitxzEc2vuaJYLoESHwTNgCF/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ia1ExjKNg2bhyGqBNp8yjaZz/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GNSxvlL11QR1Y3XJT38AxZIJ/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LlzG29qYtHJAwQGxA9I9mdrl/full.jpg

Erg mooie prom btw :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
YoghurtO_o schreef op maandag 19 mei 2008 @ 19:09:
mag je dat posten dan, dat is strikt verboten
Zolang 'ie het bij deze ene low quality pic laat, denk ik niet dat we daar een punt van moeten maken. ;)

edit

Ik heb de pics die ik heb geschoten overigens aan de redactie gegeven, een aantal daarvan zijn al in de redactieblog te vinden. :)

edit 2:

Oja, en ik had geloof ik beloofd dit nog even te posten he? O-) })

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YQTejra6JItQJxruvsR395Hf/full.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door Roelant op 19-05-2008 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 21:58
Gefelici allen met de mooie resultaten. Yoghurt kon toch nog redelijk bijbenen ondanks hij met luchtkoeling zat? Ik vraag me af of er nog doden zijn gevallen, afgezien van de DOA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafut

Dafut

David

Maartens kaart had een bruine memchip tewijl ie nog niet eens 3Dmark had opgestart. Gewoon in windows *poef*. Verder is alles heel gebleven volgens mij.

=]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
@Lex,
Ik laat het voor de rest aan tweakers over.
Het is naar mijn mening toch al niet meer eerlijk, dus leef je uit en spank die kaart eens goed. :P
Tenzij je een soort van 1 on 1 race wil doen, ben ik wel voor in. (alleen weet niet hoe tweakers hier tegen over staat) moet ik alleen van de week wel nieuw droogijs halen, aangezien ik gisteren alles wat ik over had aan jou heb gegeven. Heb hier opzich gewoon een P35 plank en een E4300 liggen. Dus in theorie ben je zelfs in voordeel.

[ Voor 3% gewijzigd door Mod_Aap op 19-05-2008 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
Dafut schreef op maandag 19 mei 2008 @ 22:29:
Maartens kaart had een bruine memchip tewijl ie nog niet eens 3Dmark had opgestart. Gewoon in windows *poef*. Verder is alles heel gebleven volgens mij.
de kaart van julienn had ook een ijslaagje rond de core gevroren, waardoor hij uiteindelijk niet hoger kwam dan 725 core..

tja, het is een half dood kaartje :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

Snot_Aap schreef op maandag 19 mei 2008 @ 22:32:
@Lex,

Het is naar mijn mening toch al niet meer eerlijk, dus leef je uit en spank die kaart eens goed.
Waarom vind je dat dan? Het liefst heb ik natuurlijk gewoon dat de omstandigheden exact hetzelfde zijn, dus leg me maar regels op, zodat jij het fair vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dafut schreef op maandag 19 mei 2008 @ 22:29:
Ja.. Dat was wel grappig & sneu tegelijk... Maar volgens mij stond er wellicht het voltage te hoog ofzo? Chips knallen alleen uit elkaar wanneer deze echt te heet worden of teveel stroom krijgen.

@eerlijkheid enzo. Ik denk dat men beter af was wanneer er gewoonweg een XP SP2 machine klaarstond. SP3 zorgde ervoor dat ik 2 uur van mijn tijd aan het verknallen was en kon ook geen andere drivers, dan 175.14 installeren omwille SP3. Sp3 geeft een andere build mee met het hele OS, en gekgenoeg (sommige hebben dit gezien) klokte die kaart erg raar over (ene keer wel 900MHz core, en de andere keer past die deze niet eens toe). Al met al kon ik mijn shader niet meer oc'en want boven de 2200MHz kwam ik in de problemen en liep 3Dmark ook vast. 2.05V had ook geen snars uitgemaakt, thuis haalde ik wel een makkelijke run van 1GHz / 350 ~ FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

Ik pleur er gewoon een standaard xp sp2 op, rivatuner en 3dmark. Lod erbij en gaan :).

Ik heb net ook Snotaap nog gesproken. Die was het min of meer eens met de regels, hij heeft iig geen grote bezwaren.

Verder zal ik een filmpje maken tijdens de run, en een webcam zodat jullie mee kunnen kijken. Wanneer het gaat plaats vinden moet ik nog bekijken. Jullie horen het nog.

[ Voor 44% gewijzigd door DesertShooter op 19-05-2008 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja... Als dat mocht gisteren had ik het wel gedaan :P

Helaas heb ik de kans niet gehad om rustig te clocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
had jij uberhaupt tijd om te clocken?
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
@Lex
Volgens mij mag je alleen met SP3 benchen.
Ik mocht sp3 er zondag ook niet af halen. Dus lijkt me wel zo eerlijk als jij ook met sp3 draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Anoniem: 58485 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 23:03:
[...]

Ja.. Dat was wel grappig & sneu tegelijk... Maar volgens mij stond er wellicht het voltage te hoog ofzo? Chips knallen alleen uit elkaar wanneer deze echt te heet worden of teveel stroom krijgen.
1.96Vgddr gekoelt door heatsinks ;)

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Snot_Aap schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 07:55:
@Lex
Volgens mij mag je alleen met SP3 benchen.
Ik mocht sp3 er zondag ook niet af halen. Dus lijkt me wel zo eerlijk als jij ook met sp3 draait.
Mee eens, gewoon SP3 installeren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Extera schreef op maandag 19 mei 2008 @ 20:14:
Wat is de bedoeling van de volgende ronde?
de top 3 krijgt het moederbord P35 platimun.
en een NV9600GT

en verder systeem om top score mee te behalen in de finale van europa en dat is 23 augustus opbouwen en 24 augustus Bensmarken en max overclock behalen om de Finale te winnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okay, maar wat is de bedoeling van dat bord dan? Dat bord blijft bij 3dm01 nature eigenlijk buiten beschouwing.
Als je spi of max fsb voor dat moederbord wilt houden is de compo totaal niet eerlijk.

Mark heeft bv al een QX waardoor hij eigenlijk aan ~400fsb al genoeg heeft. Ik heb geen unlockte cpu’s liggen dus zal ik qua clocks ver achter blijven.
Neil heeft volgens mij een E4300? En Lex weet ik zo niet, maar bij mijn weten heeft die ook geen unlockte cpu…..

Max FSB, is niet echt op te tweaken. Ja een pot op de nb en een beetje met het voltage prutsen, maar als je dat een compo kunt noemen?

De vraag van Mark (en mijn vraag eronder) is dus eigenlijk inhoudelijk bedoelt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Als je naar Belgie kijkt...

Hun doen in de 2e ronde benchen met een P35 & HD3850. Er word dan geloof ik 3D gedraaid (03, 05 en 06 geloof ik) en wprime + spi dacht ik.

CPU keuze is bij hun vrij, wat eigenlijk best vreemd is, voor mij zou het in mijn voordeel werken bijvoorbeeld.

De manier van benchen spreek me wel aan, met 3 man de gehele dag benchmark draaien, ieder op een eigen systeem. Alleen de vrije cpu keuze valt me tegen. Het probleem is alleen dat je met een locked quad nooit ver komt, en met een locked dual iets verder, maar nog niet echt super ver, allemaal fsb limited.

In de finale krijg je een P45 met 9600GT en Intel Extreme CPU, en ook mem dacht ik, + een coolermaster 1200watt psu. Hier kan je thuis mee oefenen. Aan het begin van de finale krijg je het zelfde setje weer, en mag je daar vanaf 0 weer beginnen.

Nog even een andere vraag, in Belgie doen ze als team mee, dus ze staan ook met 2 man in de finale , een groot voordeel. Hoe zit dat hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Pin me er niet op vast, maar ik heb begrepen dat jullie ook een CPU erbij krijgen... De systemen zoals ze lagen op de tafel afgelopen zondag zijn de systemen die jullie krijgen (inclusief CPU dus)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

we krijgen idd ook 2x2gb ram en een q6700 volgens mij.

[ Voor 12% gewijzigd door DesertShooter op 20-05-2008 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
@Apen_nootjes
Hoe gaat het nu verder met Lex?

[ Voor 8% gewijzigd door Mod_Aap op 20-05-2008 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Hopen dat dat snel bekend wordt, want ik ga het liefst vanavond samen met lex aan de gang ;)

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

Maarten-NForce schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 15:35:
Hopen dat dat snel bekend wordt, want ik ga het liefst vanavond samen met lex aan de gang ;)
Het kaartje is hier nogsteeds niet binnen. Het kan dus nog wel even duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Ja opschieten man :+

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.