MSI & T.net OC-Contest topic

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 20.723 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter

Tweakers.net en MSI presenteren u: een OC-contest!

Samen met MSI presenteert tweakers.net jullie een primeur! We gaan een overclock wedstrijd organiseren die zijn weerga niet kent. En het mooie is? Iedereen kan zich inschrijven om mee te doen!Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ovrXMMrsoo4MqgCSOqBgYtVF/full.jpg

Wat is de bedoeling :?

Er zullen in totaal 3 rondes gehouden worden. Voor de eerste ronde kan iedereen zich inschrijven. Uit deze inschrijvingen wordt een selectie gemaakt van 10 personen waarbij ook wordt gekeken naar je ervaring en behaalde resultaten. Deze deelnemers krijgen van Tweakers.net een grafische kaart en het doel is om deze zo snel mogelijk te clocken. Alles is toegestaan, heb je dus nog ergens toevallig een Phase-Change staan of gaat je hart toch sneller kloppen van een beetje Stikstof? Doe wat je niet laten kunt! De kaart die je van ons tot je beschikking krijgt is een MSI NX8600GT-T2D256E-OC/D3. Uiteraard vindt deze eerste ronde plaats bij Tweakers.net op kantoor en heb je gelijk een heuse meet-and-greet met sommige van de bekende personen van Tweakers.net die op dat moment aanwezig zijn. Om te zorgen dat je toch al je setup een beetje kent en weet wat de beperkingen van de kaart zijn en bij ons niet zo makkelijk kunt volt-modden krijg je van ons de kaart een week van tevoren thuis gestuurd en mag je eerst alles thuis voorbereiden en uitzoeken.

Om de VGA contest (dus de eerste op het T.net office) zo eerlijk mogelijk te laten verlopen krijgen de deelnemers 1 systeem waar ze zelf hun final benches moeten doen, wil je nog meer testen zullen ze hun eigen systeem daarvoor nog even mee moeten nemen.

Er wordt _niet_ gezorgd voor koeling bij de eerste rondes. Alleen in Amsterdam wordt voor LN2 gezorgd. Wil je dit gebruiken op t.net office zal hier wat voor geregeld moeten worden.

Voor deze eerste ronde zal je vooral je kunsten moeten laten zien met 3dMark (nature test). Dit zal je moeten doen binnen een uur. Je mag niks aanpassen aan het systeem, de grafische kaart mag uiteraard gemod worden.

Er is geen extra mobo aanwezig @ t.net office dus deze mag je echt niet slopen ;)

De andere twee rondes zullen naar alle waarschijnlijkheid uitgebreider zijn, maar hier is nog niets van bekend omdat de testen die er gedaan moeten gaan worden in samenspraak gaat met de andere landen.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Apen-nootjes/oc-contest/msi_bordje_small.jpg
MSI NX8600GT

De beste 3 zullen vervolgens door gaan naar een tweede ronde. Ook voor deze ronde word je uitgenodigd om je kunsten te laten zien. De basis hardware (moederbord, vga, PCU, memory) wordt voor je geregeld, voor de rest, zoals speciale koelers, ln2/dry ice + containers en spullen voor een voltmod zul je zelf moeten zorgen. De hardware die je in dit geval krijgt is onder andere een heus MSI P35 Platinum moederbord.

De winnaar van deze ronde krijgt een toegangspas tot het slot. Dit slot is een OC wedstrijd tussen 20 europese landen. Je zal onder de eer van tweakers.net (en natuurlijk van jezelf) verdedigen tegen onder andere de volgende landen:
Duitsland, Groot Britanië, Frankrijk, Spanje, België, Zweden, Finland, Denemarken, Noorwegen, Griekenland, Tsjechië, Servië, Hongarije, Roemenië, Kroatië, Turkije, Polen, Rusland.

Het materiaal wat je tot je beschikking krijgt? MSI P45 moederbord, 2 MSI vga kaarten, Intel CPU, PSU, OCZ memory.

De VGA kaarten, P35 set, P45 set worden eigendom van de OC'ers die meedoen, een extra reden om mee te doen dus!!!

De laatste ronde wordt gehouden in Amsterdam, hierbij zal een hoop pers en natuurlijk de nodige Tweakers.net crew aanwezig zijn. Kunnen presteren onder druk zal je dus ook zeker moeten kunnen!

De data :?

Uiteraard zullen er voor deze contest een aantal data zijn waarop je beschikbaar dient te zijn. Deze data zijn:

• Inschrijving T.net VGA OC Challenge t/m 4 mei
• 5 t/m 7 mei uitzoeken 10 winnaars
• 8, 9 mei opsturen kaarten
• 18 mei VGA challenge @ T.net HQ
• 18 mei uitslag
• 19 t/ m 23 mei verzenden P35
• 14 juni P35 challenge @ T.net HQ
• juni / juli verzenden P45 set
• 23, 24 augustus MSI EU OC Challenge

Klinkt goed allemaal, hoe doe ik mee :?

Meedoen is erg gemakkelijk, je kunt je opgeven via de E-mail.
Wat hebben we dan allemaal van je nodig ?
• Voornaam:
• Tussenvoegsel:
• Achternaam:

• Site:
• Nick:

• Adres:
• Postcode:
• Plaats:
• Land:

• Telefoonnummer:
• Emailadres:

• Onderbouwing inschrijving:

• Eerder behaalde resultaten - Publicaties, wPrime resultaten, etc

• Akkoord - Ouders (Minderjarigen)

Dit allemaal opsturen naar het volgende adres oc-challenge@tweakers.net

Prijzen

1 Notebook,
1 Moederbord VGA set
1 VGA kaart

Privacygegevens

MSI zegt toe de privacygegevens van de inschrijvers uitsluitend ten behoeve van de MSI EU OC Challenge te gebruiken. De privacygegevens van de deelnemers van de voorronde (P35 voorronde) en de finale worden ook gebruikt voor publiciteit rond de Challenge en komende Challenges. De videokaart Challenge is hoofdzakelijk een Tweakers.net evenement. Privacygegevens daarvan vallen onder het reguliere Tweakers.net stramien.

[ Voor 32% gewijzigd door Apen-nootjes op 28-04-2008 10:23 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Klinkt leuk allemaal. Ik wens degene die geselecteerd worden alvast heel veel succes :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
ik ga me inschrijven :D leuk dit 8)

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Interessant, lijkt me ook leuk omdat aankomend talent zich kan bewijzen doordat de Hardware al word geregeld in een evenwichtige contest, het is tenslotte niet voor iedereen weg gelegd met nieuwe CPU's te gaan OC-en tot het maxiumum, extreme koeling kan al redelijk geld kosten, zeker voor de jeugdigere Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236479

Al gaan natuurlijk de jeugdige tweakers het nooit winnen van de top... :(
Was misschien leuker geweest als er een wedstrijd georganiseerd werd voor aanstormend talent aka de jeugd... om DOC weer aan te wakkeren in heel de wereld.

Natuurlijk wel suc6 voor degene die straks in de finale zit ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 236479 op 25-04-2008 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-06 12:20
Succes allemaal, moge de beste (wij dus) winnen straks in Amsterdam!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03 12:28

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Leuk, eindelijk weer een contest @ tweakers :)

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-06 12:01
Mail verstuurd, hopelijk zit ik bij de tien. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wow cool, ik ben erg benieuwd hoe dit gaat verlopen. Ik wens alvast iedereen die mee gaat doen (organisatie + deelnemers) erg veel succes toe :D

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Anoniem: 236479 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 20:51:
Al gaan natuurlijk de jeugdige tweakers het nooit winnen van de top... :(
Was misschien leuker geweest als er een wedstrijd georganiseerd werd voor aanstormend talent aka de jeugd... om DOC weer aan te wakkeren in heel de wereld.

Natuurlijk wel suc6 voor degene die straks in de finale zit ;)
Ik vermoed dat dit voornamelijk niet zo vaak voorkomt omdat simpelweg de meerderheid van de jeugdigen niet genoeg geld om aan serieuze OC praktijken mee te doen. Vaak blijft dit onder deze leeftijds groep bij normaal CPU / GPU overclocken zonder voltmods en dergelijke en dit zou voor zo'n grootschalige wedstrijd niet echt spectaculair zijn. ( Geld niet voor iedereen, maar voor de meerderheid. )

Leuke wedstrijd, vooral omdat men onder de naam van tweakers.net mee doet. Zelf ga ik niet mee doen maar ik wens diegene die meedoen onder tweakers.net erg veel succes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Kijk, dit is nou nog eens een contest :) DOC dood? Dacht het niet :9

Alltijd leuk een, OC wedstrijd, gaan we zeker in de gaten houden. Meedoen ga ik zelf niet, want eigenlijk heb ik nooit echt aan DOC gedaan, gewoonweg vanwege het arme student verhaal.

Succes aan iedereen die meedoet en zeker aan de 10 geselecteerde deelnemers d:)b

Maar wordt straks nou heel 3DMark gebenched of alleen een bepaalde test? En welke versie van 3DMark wordt er gedraaid?

[ Voor 16% gewijzigd door Bitage op 26-04-2008 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93545

Ik begrijp het nog niet helemaal goed, de eerste ronde bestaat gewoon uit je huidige resultaten naar T.net mailen?

En waar wordt naar gekeken? Absolute resultaten in de benchmarks? OC in procenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-06 17:00
Anoniem: 93545 schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 12:22:
Ik begrijp het nog niet helemaal goed, de eerste ronde bestaat gewoon uit je huidige resultaten naar T.net mailen?

En waar wordt naar gekeken? Absolute resultaten in de benchmarks? OC in procenten?
Er wordt een selectie van 10 personen gemaakt uit de inschrijvingen. Die krijgen een videokaart toegestuurd zodat ze daar wat mee kunnen proberen. De selectie uit die inschrijvingen is op basis van eerder behaalde resultaten (denk bijv. aan de oudere oc-contests die hier zijn gehouden, maar ook op andere sites e.d.) Met diezelfde videokaart en je voltmods e.d. mag je dan op het t.net kantoor de resultaten neerzetten (dus daar nog wat benches draaien).

De beste 3 van die 10 deelnemers gaan dan weer door naar de volgende ronde. "Het is dus niet gewoon resultaten mailen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170345

Staan er voor de deelnemers moederborden klaar voor de eerste ronde op het T.net-kantoor, waar ze hun kaartje in kunnen prikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Twynn schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 12:43:
[...]

Er wordt een selectie van 10 personen gemaakt uit de inschrijvingen. Die krijgen een videokaart toegestuurd zodat ze daar wat mee kunnen proberen. De selectie uit die inschrijvingen is op basis van eerder behaalde resultaten (denk bijv. aan de oudere oc-contests die hier zijn gehouden, maar ook op andere sites e.d.) Met diezelfde videokaart en je voltmods e.d. mag je dan op het t.net kantoor de resultaten neerzetten (dus daar nog wat benches draaien).

De beste 3 van die 10 deelnemers gaan dan weer door naar de volgende ronde. "Het is dus niet gewoon resultaten mailen :)
Ja bovenstaande bedoelde ik met "resultaten", bedankt. :)

Maar als je nog nooit eerder aan een contest hebt meegedaan kan je niet aan de contest meedoen?
Hoe kom je dan ooit aan resultaten van een eerdere contest? :P :P

Heb er eerlijk gezegd nog 0,0 achter de rug op wat simpele online dingen na dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Alleen ben ik toch wel benieuwd voor welke 3D Mark ze gaan. Het zou natuurlijk wel het mooiste zijn als het weer nature wordt, omdat je dan niet zo erg afhankelijk wordt van de rest van je systeem, en wordt je niet weggeblazen door een york :)

[ Voor 12% gewijzigd door Maarten-NForce op 26-04-2008 14:27 ]

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik las net trouwens even het DOC feedback topic door, en het zou behoorlijk handig zijn als er in DOC een topic geopend word met een uitgebreid verslag, VEEL foto's e.d over de verloop van de contest etc om misschien toch weer wat mensen aan te kunnen trekken? (frontpage aandacht etc)

Misschien stond dit al in de planning, maar je weet maar nooit dus vandaar dat ik het maar even aankaart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maarten-NForce schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 14:26:
Alleen ben ik toch wel benieuwd voor welke 3D Mark ze gaan. Het zou natuurlijk wel het mooiste zijn als het weer nature wordt, omdat je dan niet zo erg afhankelijk wordt van de rest van je systeem, en wordt je niet weggeblazen door een york :)
Gaat het uiteindelijk om het absolute resultaat in bv. 3dmark of om de procentuele overclock van je GPU?

Zal redelijk met elkaar samenhangen natuurlijk maar toch interessant om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Het zal gaan (zonder dat er mij iets over verteld is) over het absolute resultaat, anders kun je nog niet zien wie nou de beste overclocker is, maar is het bijna alleen kwestie van geluk.

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maarten-NForce schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 15:03:
Het zal gaan (zonder dat er mij iets over verteld is) over het absolute resultaat, anders kun je nog niet zien wie nou de beste overclocker is, maar is het bijna alleen kwestie van geluk.
Volgens mij begrijpen we elkaar niet helemaal? Het absolute resultaat (ik heb het over de selectie, niet over de contest zelf want daar heeft iedereen dezelfde hardware) lijkt me niet zo'n goed uitgangspunt omdat iemand als ik (X2 3800+ en 7900GT(GTX inmiddels 8) ) het dan natuurlijk wel kan vergeten tegenover iemand met een Core 2 Duo en 2 8800GTX'en in SLI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Leuk!
Ik zal niet meer mee doen, en me ook niet meer inschrijven, maar zal dit zeker volgen :)

Goed initiatief van T.net

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
Heel leuk initiatief, heb zelf net met ocforums team Winter Warz 2008 afgesloten(wij zijn eerste geworden btw :) ) en zo'n contest erbij lijkt me super leuk. Hoop dat mijn hardware meekomt, een e6420 word zo er uit getrokken door elke willekeurige e8400 helaas..(toch wel een paar weten te verslaan op FW, maar zou het geluk zijn? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

YoghurtO_o schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 23:00:
Heel leuk initiatief, heb zelf net met ocforums team Winter Warz 2008 afgesloten(wij zijn eerste geworden btw :) ) en zo'n contest erbij lijkt me super leuk. Hoop dat mijn hardware meekomt, een e6420 word zo er uit getrokken door elke willekeurige e8400 helaas..(toch wel een paar weten te verslaan op FW, maar zou het geluk zijn? )
Ach, het gaat er net als met ander hobby's natuurlijk ook om dat je plezier hebt. En daar hoef je geen 1000 Dollar kostende York voor te hebben, maar je kan ook met bijvoorbeeld een 20E cpu veel lol hebben, komt als het goed is aankomende week nog projectje van van mij :)

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ethrellik
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-04 20:26
Heeft er iemand olie over? Net zoals tomshardware; http://www.tomshardware.com/reviews/strip-fans,1203.html ideetje? :)

En misschien handig HOWTO ;)
http://www.tomshardware.c...k-graphics-card,1916.html

[ Voor 32% gewijzigd door ethrellik op 27-04-2008 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
voor die +- 80 euro die je aan olie besteed kun je beter een mousepot halen, kun je het iig hergebruiken en onder 0c komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

* Anoniem: 58485 heeft zich ingeschreven :*)

2600Pro contest was al erg relaxed... Met 2.15V en 1140MHz core op zo'n arm kaartje :9 Helaas 2de geworden. Verschil lag 'm zeer zeker in het Core2duo systeem tov mijn Athlon 64.
Anoniem: 93545 schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 19:08:
[...]

Volgens mij begrijpen we elkaar niet helemaal? Het absolute resultaat (ik heb het over de selectie, niet over de contest zelf want daar heeft iedereen dezelfde hardware) lijkt me niet zo'n goed uitgangspunt omdat iemand als ik (X2 3800+ en 7900GT(GTX inmiddels 8) ) het dan natuurlijk wel kan vergeten tegenover iemand met een Core 2 Duo en 2 8800GTX'en in SLI.
Dat zeg ik , maar het maakt opzich niet veel uit ook als je een beetje goed je best doet ;)

Zie ook www.jvanderlinde.net/contest/publiek/ , waarbij de score van de 2600Pro contest mee werd bijgehouden. Dafut had een 2.93GHz C2D en ik een Athlon 64 @ 2.7GHz. Het verschil was echt 2FPS of ik had gewonnen helaas :) :+

overigens staat hier nog steeds een vapochill niets te doen. Zou ik wel mooi kunnen inzetten mocht ik geselecteerd worden :) :+

[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 28-04-2008 02:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Modbreak: Extra info!!Hierbij nog wat extra info: Om de VGA contest (dus de eerste op het T.net office) zo eerlijk mogelijk te laten verlopen krijgen de deelnemers 1 systeem waar ze zelf hun final benches moeten doen, wil je nog meer testen zullen ze hun eigen systeem daarvoor nog even mee moeten nemen.

Er wordt _niet_ gezorgd voor koeling bij de eerste rondes. Alleen in Amsterdam wordt voor LN2 gezorgd. Wil je dit gebruiken op t.net office zal hier wat voor geregeld moeten worden.

Prijzen:
1 Notebook,
1 Moederbord VGA set
1 VGA kaart

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Ik ben nogsteeds heel benieuwd welke benchmarks er gedraaid moeten worden.... en mag de cpu ook omhoog / kouder?

[ Voor 20% gewijzigd door Extera op 28-04-2008 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
Voor zover ik weet is het de eerste ronde in ieder geval gewoon de nature benchmark die gaat tellen.
En inderdaad mag de cpu ook kouder en sneller..
(maargoed, pin me er niet op vast ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Dan zal ik dat wel doen ;) Het wordt de nature test :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Oke, nice info.... nu maar duimen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Modbreak: extra-extra info ;)De tijd die je krijgt om te benchen: 1 uur.

Met het systeem mag men niks doen, met de VGA kaart alles

Er is geen extra mobo aanwezig mocht die stuk gaan

Op t.net office zal er alleen een nature test gedaan worden. Bij de andere twee rondes zullen waarsch. ook andere tests gedaan moeten worden maar dit is nog niet bekend omdat dit in samenspraak gaat met de andere deelnemende landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En opeens krijg ik het idee dat de infestering helemaal niet zo veel meer hoeft te zijn :)
Zal toch maar is even rond gaan kijken voor een chiller oid en een tube ;) misschien toch het DOC maar doorzetten...
offtopic:
heb hier nu toch een es liggen :P

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 236479 op 28-04-2008 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus als ik het goed begrijp krijg je al een systeem geleverd door T.net, waarmee niets mee gedaan mag worden (immers is een deel van T.net begrijp ik), maar met de videokaart wel alles? Dus bij opsturen van kaart is het wel mogelijk om van te voren je mods toe te passen? :)

Wordt alleen een probleem als ik naar T.net Headquarters met vapochill en al komen mag mocht ik geselecteerd worden :X Verzin wel iets tegen die tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Mocht ik geselecteerd worden, dan gooi ik de dewar wel in de auto, en zorg ik dat de tek-9 alvast op de kaart zit >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Dat begrijp je goed lism :) Je krijgt van tevoren de videokaart waar je mee mag doen wat je wil, voltmodden, stuk uit figuurzagen, andere koeler erop, bios flashen, etc. Het systeem bij T.net is om je uiteindelijke bench op te doen. Wil je nog meer testen tijdens de dag, of nog ff lekker knoeien, zal je zelf nog voor een systeem moeten zorgen, maar je score telt alleen als die op het systeem van t.net gedaan wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
En tweaks aan het OS? Lijkt me dat je die wel mag toepassen?
En what about programma's? Welke programma's staan er op het OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Hoe zit het met drivers, en voorkeuren voor OS en overclock tools?
Krijg je gewoon een leeg systeem die je ook nog moet installeren binnen het uur?
Welk chipset en cpu zal het systeem hebben?
Mag je aan de snelheid van de pcie bus zitten?
Zijn driver tweaks wel toegstaan, zo ja welke?
Krijgt elke deelnemer een schoon geinstalleerd systeem?
Hoe willen jullie tien overclockers in 1 dag proppen?
Wat gebeurd er als de kaart al dood gaat in progres, en je de "tweakdag" niet eens haalt. :X

Edit: O ja, wat als je het contest systeem fried, bijvoorbeeld door condensatie? O-)

[ Voor 18% gewijzigd door Mod_Aap op 28-04-2008 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Er zal een systeem aanwezig zijn met een Windows XP installatie (gewoon totaal standaard). Deze wordt geimaged middels Ghost o.i.d. en zal elke keer terug gezet worden op het moment dat er een run geweest is. Je mag je BIOS tweaken, maar niet voltmodden. De BIOS wordt gereset na elke run.

Chipset + CPU is nog niet bekend.

Driver tweaks zijn uiteraard toegestaan, welke? Welke werken ;)

De 10 overklokkers komen allemaal op dezelfde dag. In tegenstelling tot wat ik eerder berichtte... Er komen 3 identieke systemen om te benchen, dit om alles in 1 dag te kunnen doen.

Het zullen 3 P35 Platinum Mobo's worden met Kingston geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Apen-nootjes schreef op maandag 28 april 2008 @ 17:11:
Driver tweaks zijn uiteraard toegestaan, welke? Welke werken ;)
Dit lijkt me niet heel verstandig, maar wie ben ik. :+
Dus als je het snelste een zwart scherm renderd heb je gewonnen?

Neem aan 3dmark01se op standaard instellingen, en geen tweaks die de instellingen van 3dmark overrulen?

[ Voor 27% gewijzigd door Mod_Aap op 28-04-2008 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79743

opzich wel leuk maar weet niet of ik in staat ben goede koeling op locatie te krijgen.

tweaks ben ik ook erg benieuwd naar. is LOD toegestaan bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan is dat genoteerd alvast :P

Waarom niet een lite-editie van Windows XP ipv de Standaard? Een lite scheelt toch een hele FPS op de totaalscore dacht ik zo :P

Lite is overigens een versie zonder alle services die je nodig hebt om te benchen.

Maar hee ik hou dit topic in de gaten! * Anoniem: 58485 's gotta go now :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-06 23:28

DesertShooter

Afgekickt

Anoniem: 58485 schreef op maandag 28 april 2008 @ 17:29:
[...]
Waarom niet een lite-editie van Windows XP ipv de Standaard? Een lite scheelt toch een hele FPS op de totaalscore dacht ik zo :P[/me]
Het scheelt (zeker in nature) bijna niks. En dan nog, als iedereen op het zelfde OS bench't, heeft iedereen toch "last" van die paar FPS?

[ Voor 20% gewijzigd door DesertShooter op 28-04-2008 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is wel zo ja. Maar ik zou opzich van te voren mijn OS kunnen tweaken, bepaalde services uitknallen, en vervolgens een benchmark doen waarop ik al een miniscule FPS-winst heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
Leuk dit
ben erg benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Goed idee dit!

dunno of 't helemaal binnen 't straatje van GoT past, maar goed...

Wat zijn de exacte selectie criteria, behalve ervaring en screenies? Denk dat ik me nog aan ga melden. Moet echter nog wat screenies verzamelen en wordt beetje moeilijk atm...

* YoupY reporting out some hotel in Newcastle...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-06 12:14

ReseTTim

Chocolate addicted

regel ff dat het allemaal gefilmd wordt ;) lijkt mij erg leuk om terug te zien... :Y)
zeker als iemand komt met die Tek-9 waar ik al een paar prachtige foto's vna heb gezien :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat nog beter zou zijn is een live cam ;)
Zoiets die we ook hadden toen de server van het forum verplaats werd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260489

SPAM

[ Voor 98% gewijzigd door Longbeard op 29-04-2008 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220482

Anoniem: 79743 schreef op maandag 28 april 2008 @ 17:27:
opzich wel leuk maar weet niet of ik in staat ben goede koeling op locatie te krijgen.

tweaks ben ik ook erg benieuwd naar. is LOD toegestaan bijvoorbeeld?
Ja indd,

Eigenlijk ben je gewoon het haasje als phase gebruiker aangezien je 1 dag/1uur hebt. Weet niet hoe de rest erover denkt, maar ik zou persoonlijk niet zoveel zin hebben om mijn cascade geen rust te gunnen en het ding meteen te moeten starten.....
Wordt dus gewoon een ln2 bijkomstigheid aangezien je met droogijs ook weinig hebt te zoeken mocht je in de laatste ronde belanden.

Hoop dat iemand als Mark/Rob/Koen naar de laatste ronde mag, dan hebben we tenminste een verantwoorde NL vertegenwoordiger :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

@ Symon

Koen is gestopt, Rob doet niet mee ;) Dus Mark, er wordt wat van je verwacht :+

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Symon-nl. Goeie.... Je Vapo geen rust geven omdat je maar een uurtje hebt. Is een eerdere aanvang voor setup bijv ook mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
Je krijgt sowieso eerst de tijd om op te bouwen. Dat uur is puur om de 3dmark-runs te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo'n vapo heeft toch wel een uurtje nodig om te rusten alvorens je 'm veilig op kan starten (domme vraag vooral in DOC, maar zo'n ding kan stuk gaan als de gassen niet op de goede plek zitten :+ )

Opzich is een uurtje voor montage, pretesting en dergelijk wel voldoende lijkt me. Maar waarom zo'n korte tijdsduur btw? Uiteindelijk vertoef je maar een uur of 2 op T.net kantoor?

Lastig als je vanaf de andere kant van NL komt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

offtopic:
Omdat ze waarschijnlijk geen zin hebben dat je hun hele koffieautomaat leeg plundert :+

Tijd om je setup op te bouwen is prima, maar ik vraag me af of een uurtje(oid) rust wel genoeg is voor bv een cascade?(twynn/unkown road?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
BTW, droogijs is goed te doen voor GPU benches.
Maar volgende rondens zal je idd wel ln2 nodig moeten hebben.
Hoewel de recente coldbug ook niet veel voordeel meer geeft aan ln2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-06 16:51

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Anoniem: 220482 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 14:40:
[...]

Ja indd,

Eigenlijk ben je gewoon het haasje als phase gebruiker aangezien je 1 dag/1uur hebt. Weet niet hoe de rest erover denkt, maar ik zou persoonlijk niet zoveel zin hebben om mijn cascade geen rust te gunnen en het ding meteen te moeten starten.....
Wordt dus gewoon een ln2 bijkomstigheid aangezien je met droogijs ook weinig hebt te zoeken mocht je in de laatste ronde belanden.

Hoop dat iemand als Mark/Rob/Koen naar de laatste ronde mag, dan hebben we tenminste een verantwoorde NL vertegenwoordiger :>
Je kunt zonder problemen je cascade een dag, een week of eerder op T.net HQ afleveren. Wij slaan hem dan veilig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mag je dan elke dag komen kijken hoe het met je prommetje is ? O+ :+

Maar als je een coldbug hebt op zo'n kaart en je werkt met LN2 dan is de pret er toch snel af lijkt me? Of zie ik dat nou verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

@ lism

Dat is de pret er nou juist van, denk daar maar overna :P
Dit zeg ik wel, maar mijn eerste ln2 sessie heb ik ook nog niet gehad, iets met makkelijker gezegt dan gedaan.

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het avontuur is groter ja.. Uit zien te vogelen om die kaart toch te weerhouden van die Cold-bug. Doet me denken aan die IC die op die 2600Pro zat die ons weerhield hoger te komen dan 1.4V / 800 ~ 900MHz blackhole in die chip :D Man wat een feest was dat toen hier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
De 2600pro was een k*t kaart anyway. En zo heeft elke kaart zijn kuren. Als je een goeie pot hebt kan je trouwens met ln2 de chip op elke temperatuur houden die je wilt. Kwestie van doseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Ben er al een tijdje niet meer mee bezig maar misschien toch maar eens zien of ik koeling kan regelen.
In ieder geval een leuk initiatief om het ocen in nl weer een beetje op gang te krijgen :Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
The Doctor schreef op woensdag 30 april 2008 @ 23:12:
Ben er al een tijdje niet meer mee bezig maar misschien toch maar eens zien of ik koeling kan regelen.
In ieder geval een leuk initiatief om het ocen in nl weer een beetje op gang te krijgen :Y.
:w
Lang geleden!
Hoeist met de kawa?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-06 21:53

nFo

1 uurtje maar ?

Ik lees het nog wel een keer, want snap er nog niks van.
Ja snap het nu :P, alleen is er op mijn maiboard gister een chipie door gefikt. -O-
R.I.P: Asus P5K Deluxe :w
Werkt weer, gelukkig ook nog zonder die chip. :7

[ Voor 71% gewijzigd door nFo op 05-05-2008 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Modbreak: reminder, reminder, reminder, reminder!De inschrijfperiode is bijna voorbij (is het eigenlijk al)! Geef je nog snel op als je dat nog niet gedaan hebt! (Voor vanavond)

Voor iedereen die zich heeft aangemeld, je moet een bevestigings e-mail gehad hebben van ons, is dat niet het geval, is er wat mis gegaan en moet je nog even contact opnemen!

[ Voor 5% gewijzigd door Apen-nootjes op 05-05-2008 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

En komen de uitslagen vandaag al? :)

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Maarten-NForce schreef op maandag 05 mei 2008 @ 12:58:
En komen de uitslagen vandaag al? :)
Zie ts:
• 5 t/m 7 mei uitzoeken 10 winnaars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Misschien beetje late reactie, maar goed:

Had er nog eens over nagedacht maar heb uiteindelijk besloten me niet in te schrijven. M'n 3D is daar te roestig voor. Enige keer dat ik serieus iets met 3d gedaan heb is ooit in Xabre contest van XS geweest. Mocht m'n cas verder op tijd klaar zijn zie ik geen kans om 'm naar Amsterdam te slepen.

Succes voor iedereen die mee gaat strijden. Misschien dat ik nog wel even langs kom voor meet & greet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Modbreak: Inschrijving geslotenDe inschrijvingstermijn voor de contest is nu echt verlopen... De mensen die zijn uitgekozen zal contact mee opgenomen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Iemand al mail gehad?.... mijn F5 gaat stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
We zijn ermee bezig :) (we wachten nog even op een gedeelte van de organisatie).
Even geduld nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
:>

[ Voor 98% gewijzigd door DaannO op 07-05-2008 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Heyjoh! Niet zo snel :P

Voor de volledigheid:

Modbreak: geselecteerdenGeselecteerd voor de vga-contest

De onderstaande users zijn door de Hardware-moderators van GoT geselecteerd voor de vga-contest. De MSI NX8600GT-T2D256E-OC/D3 kaart wordt deze week naar jullie gestuurt. De vga-voorronde vind op zondag 18 mei in het kantoor van Tweakers.net plaats.

extera
snot_aap
Maarten-Nforce
DesertShooter
YoghurtO_o
ethrellik
lism
Aaroneke
Symon-NL
JulienN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:55

rg-mohwa

Phoe Hé

gefeliciteert voor diegene die geselecteerd zijn *O* *O*

[ Voor 28% gewijzigd door rg-mohwa op 07-05-2008 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Str1ngS
  • Laatst online: 07-11-2022

Str1ngS

Boe!

snot_aap *O* *O*

En de rest ook gefeliciteerd ;)
Zet'em op jongens!

[ Voor 10% gewijzigd door Str1ngS op 07-05-2008 14:32 ]

TnI 4 Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Woehoe, succes iedereen :D

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-06 21:53

nFo

Feli jongens. :7

Ik skip maar even, vga is niet echt mijn ding.
Maar als iemand nog koeling nodig heeft, vapochill of cascade mail maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Veel succes aan alle geselecteerde.

Laat die videokaarten maar eens flink in het zweet staan. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
:*)

[ Voor 20% gewijzigd door Mod_Aap op 07-05-2008 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Snap alleen de bedoeling (mocht je doorgaan naar ronde 2) van de P35 niet.

Wat valt er te clocken aan een bord zelf? Ja kan alvast Vmodden natuurlijk, maar ben benieuwd wat je er verders mee moet doen daarna. Ja de rest van de setup die beschikbaar word gesteld daarna overclocken.... nou, ben erg benieuwd.

iig super om 18 mei eens te kijken @ t.net kantoor.
Zal de LN2 koud zetten van de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
:$

[ Voor 110% gewijzigd door Apen-nootjes op 07-05-2008 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Laatst online: 30-03 20:00
Proficiat heren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiri
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-02-2023
Gooo!! Snot Aap *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
:+

[ Voor 54% gewijzigd door Twynn op 07-05-2008 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

En als je van sommige users 3 mailtjes krijgt weet je ook niet naar welk mailtje je moet kijken, giechel :+
:$

[ Voor 4% gewijzigd door Maarten-NForce op 07-05-2008 15:50 ]

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafut
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-04 11:37

Dafut

David

Veel succes mensen! Have fun :)

=]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

En is er al iets bekend over het systeem dat we daar tot onze beschikking hebben?
Hopelijk is het een snelle cpu, en dat we daar Nature '01 draaien, anders zijn we al een uurtje bezig met het vinden van 3D stabiele CPU/MEM clocks.

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Heb je je niet ingeschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Laatst online: 30-03 20:00
Nee heb me niet ingeschreven. Hoop dat er zich in de toekomst nogmaals een mogelijkheid voordoet, mooi initiatief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 21:58
* Tomfish stapt ook even binnen.

Zo, mochten er op 18 mei al doden vallen, niet weggooien, mijn muur is nog niet vol! Iedereen succes natuurlijk, zet em op jongens! ( of doet er ook nog iemand mee van het vrouwelijke geslacht.. naaah? -O- )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Xtresis schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 10:48:
* Apen-nootjes stapt ook even binnen.

Zo, mochten er op 18 mei al doden vallen, niet weggooien, mijn muur is nog niet vol! Iedereen succes natuurlijk, zet em op jongens! ( of doet er ook nog iemand mee van het vrouwelijke geslacht.. naaah? -O- )
Helaas niet, altijd wel gezellig een dame in het midden te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Mag ik mijn vrouwelijke wederhelft meenemen?
Weet dat er meerdere daar benieuwd naar zijn, hebben we toch nog dames in ons midden de 18e 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-06 22:46

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Succes heren ....go for nl :)

euhh ...sli bordje anyone :+

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik neem mijn vapo mee, das mijn stukje vrouwelijk geslacht :P

Nee ben vereerd in de top10 te mogen staan :) Ik zal 18mei netjes optijd aankomen, om zowiezo mijn vapo een uurtje rust te gunnen, vervolgens het installeren van hardware / apparatuur en dan m'n kunstjes tonen. Ik neem 1 iemand mee, die voor mental coaching zorgt en de juiste koeling, dus per deze is dat al aangegeven. Hoelaat is de aanvang ? En is het een beetje bereikbaar vanaf station Amersfoort? 9292ov zegt 8 min lopen...

Is trouwens het tweaken van het bestaand systeem ook toegestaan? Tweaken.. niet océn ;)

* Anoniem: 58485 met trots :)

Overigens dank aan de forumcordinator _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Hé, lism is unbanned :+

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 14:10:
Ik zal 18mei netjes optijd aankomen, om zowiezo mijn vapo een uurtje rust te gunnen, vervolgens het installeren van hardware / apparatuur en dan m'n kunstjes tonen. Ik neem 1 iemand mee, die voor mental coaching zorgt en de juiste koeling, dus per deze is dat al aangegeven. Hoelaat is de aanvang ? En is het een beetje bereikbaar vanaf station Amersfoort? 9292ov zegt 8 min lopen...

Is trouwens het tweaken van het bestaand systeem ook toegestaan?
Als ik jouw was zou ik dat ding meer dan 1 uurtjes rust geven. Vapo's/Mach's houden er niet zo van als je met ze in de trein/bus gaat en vervolgens vrij snel aanzet. Heb hier helaas ervaring mee..

Zou ook wel willen weten of er ook bepaalde tweaks NIET toegestaan zijn, en hoe je de rig krijgt. Zitten er al drivers op, mag je nvhardpage gebruiken? etc etc.
Krijg je ook tijd om de boel een beetje goed te mounten, of moet dit allemaal in dat ene uurtje?

Is namelijk wat lullig als je eerst 45minuten bezig bent met het systeem draaiende te krijgen en vervolgens nog eens moet benchen.

Ben trouwens van plan mijn cascade mee te nemen(mits ik die wat fatsoenlijk gemount krijg), alleen wil ik die graag een dagje of 2 eerder brengen indien dit mogelijk is. Moet ik hiervoor ook met iemand contact opnemen, of kan ik zo naar binnen wandelen tussen 8:00 en 17:00 op bijvoorbeeld donderdag/vrijdag?

Mocht er iemand met vervoer problemen zitten in in het noorden wonen(Friesland/Noordholland/Flevoland), ik kan eventueel wel iemand meenemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-06 23:28

DesertShooter

Afgekickt

*O* Heb er zin in :Y

Ik vraag me af of de kaartjes al verzonden zijn :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-06 16:51

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

UPS komt de pakketjes vandaag nog afhalen. :)

Mochten er nog vragen zijn, dan kun je met mij contact opnemen.

longbeard [ AT ] tweakers [dot] net
033 - 462 26 66

[ Voor 57% gewijzigd door Longbeard op 09-05-2008 13:02 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.