MSI & T.net OC-Contest topic

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 20.777 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen geleverd dus :+

Ja, Symon-nl heeft een punt. Is bijv 11:00 aanvang en 14:00 benchen mogelijk? Ik weet niet of ik in de gelegenheid kom uberhaubt die vapo al eerder te komen brengen :>

Verder top hoor allemaal ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd met je selectie voor de MSI European Overclock Challenge. Bij deze ontvang je dan ook de MSI NX8600GT-T2D256E-OC/D3-videokaart.

Volgende week zondag 18 mei om 9 uur verwachten we je op het hoofdkantoor van Tweakers.net.

Tweakers.net

We hebben drie systemen klaar staan waarop jullie de videokaart kunnen testen.

Moederbord MSI P35 Platinum
CPU Intel Core 2 Quad Q6700
Geheugen Kingston KVR800D2N5K2/4G
OS Verse Windows XP install
Allereerst.. 9 Uur ? :P Wie heeft dat verzonnen zeg... :/ 1.5uur de tijd om vervolgens je run te mogen doen is aan de stressy kant ! Systeem is overigens wel goed :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie optijd toch, is het tenminste lekker rustig op de weg.

1,5uur de tijd lijkt mij voldoende. Je hoeft alleen maar je kaart erin te drukken(enof je koeling mounten), driver(s) te instaleren, OS tweaken en draaien maar. Settings en drivers kun je allemaal wel in het voor thuis testen lijkt mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar je vergeet dat een vapochill na vervoeren niet direct aangezet mag worden. Ook niet een koelkast na verhuizing bijv. Zo'n ding heeft rust nodig. Afijn. Zal er wel zijn in de vroege morgen. 2 uur later nadat dat ding wat rust gekregen heeft kan ik 'm wel gebruiken.

Overigens, wat voor een PSU krijgen we? :> Die vapo werkt niet op 220V maar op 12V. Via een 20/24pins extender & 12V 4 pins stekker. Iets met 200W aan 12V vermogen.... Desnoods neem ik m'n eigen PSU anders wel mee als dat niet kan.

Ik neem aan dat morgen de kaart geleverd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan toch Longbeard vragen of je de 2e of de 3e of zelfs 4e run mag worden. Er zijn 3 systemen en 10 gebruikers. Als jij er om 9 uur bent en pas in de 3e run zit heeft dat ding al 3 uur rust gehad ;)

Je kan toch gewoon je eigen psu meenemen en de ATX stekker even doorverbinden zodat hij meteen werkt en daar je vapo aankoppellen. Dan weet je tenminste zeker dat je geen problemen gaat krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:18:
Maar je vergeet dat een vapochill na vervoeren niet direct aangezet mag worden. Ook niet een koelkast na verhuizing bijv. Zo'n ding heeft rust nodig. Afijn. Zal er wel zijn in de vroege morgen. 2 uur later nadat dat ding wat rust gekregen heeft kan ik 'm wel gebruiken.

Overigens, wat voor een PSU krijgen we? :> Die vapo werkt niet op 220V maar op 12V. Via een 20/24pins extender & 12V 4 pins stekker. Iets met 200W aan 12V vermogen.... Desnoods neem ik m'n eigen PSU anders wel mee als dat niet kan.

Ik neem aan dat morgen de kaart geleverd is.
Ik zou idd even je eigen voeding meenemen hiervoor :) Het is idd zo dat er meerdere rondes zijn om iedereen zijn of haar ding te kunnen laten doen (ik geloof alleen zijn). Dus als je wat later wil is dat uiteraard geen probleem :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja m'n eigen ding kunnen doen zou wel fijn zijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.yegreate96.nl/pub/fapfap.gif

:+

Komt in orde. Sleep ook m'n Antec maar eens mee dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
kom net terug van vakantie en zie dat ik geselecteerd ben! _/-\o_

en ik zie ook gelijk berichten over vapo's e.d :/ :>

desalniettemin zal ik mijn best doen zo'n kaart met een accelero S1 en wat voltmods zo ver mogelijk te krijgen

maar eventjes ter bevestiging, we krijgen in de tweakers hq dezelfde systemen met gemodde kaarten + de keuze om je eigen systeem(wel met dezelfde kaart) mee te nemen als ik het goed begrijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jij een beter systeem hebt dan een C2Q dan mag je dat meenemen ja :> Ook al als je een niet zo goed systeem hebt, maar bij de nature-test alleen is het verschil miniem (C2D 1.6GHz & C2D 3GHz, 0,4 FPS :+ )

Op lucht is anders ook een bijzondere prestatie hoor :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
pff, loop hier nog op een c2d e6420 :>

maar ik dacht qua ram, want team xtreem ddr2-800 vs kingston valueram levert toch wel andere prestaties op neem ik aan(bijv, team xtreem doet 1250 5-5-5-15 2.2V, als de valueram dat ook kan is het natuurlijk geen probleem, maar ik betwijfel of ze dezelfde chips hebben :+ )

en de 3dmark nature, dat is 3dmark01 neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dat is het juist, het bestaande systeem waar jij je bench op doet mag je niet océn ;) Tweaken is iets anders, maar de FSB even synchroom laten lopen met PC1250 is geloof ik niet toegestaan :+

Nature maakt weinig uit welke CPU je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 09:55
Voor de mensen die dachten dat ik niet zou komen..... :+
Ik kom toch, maar wel wat later. :P

Samen met m'n mach 2, een bak droogijs en vriendin.

[ Voor 22% gewijzigd door Mod_Aap op 09-05-2008 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik nou maar niet op MSN uitgelegd dat je ook wat later komen kon ... :+

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Later komen? :9~

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Straks komt iedereen "wat" later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja en dan extend je weer de tijd die ervoor uitgetrokken was. Slim :+

Neen ik hoop optijd aanwezig te zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-07 14:11

Syngrow

Framerate is life

Succes mannen :) ben benieuwd wat eruit gaat komen!

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nja zoals het eruit ziet kom ik met de trein. Omdat m'n vapo in een kast en al komt, is het dus onhandig om die kast alleen mee te nemen. Ik heb een deal gemaakt met de eigenaar en neem zijn set over :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SmG7zDyiKJkTm1VRtWSgbwyi/full.jpg

Van de week dus het hele setje op een klein maar stevig plank hout bouwen zodat het toch met een weekendtas oid meekan :>

Maak jullie borst maar nat, mannen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

Vooralsnog mensen uit omgeving Hengelo/Enschede kunnen met mij en Lism mee rijden mochten ze nog geen vervoer hebben :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, bij deze ook , longbeard en anderen. Metaframe komt met mij mee :) En eventueel diegene die ook in de buurt van het oosten zitten. Dus dat men dat alvast ff weet straks aan de deur :>

Ohw. Ik heb overigens een verzoekje :+

Kan ik een floppydrive + PC met Serieele poort tot m'n beschikking krijgen? :+ Heb nogal het e.a te programmeren o.a het controllertje van m'n vapo. Moet 'm natuurlijk wel op maximaal zetten he ? :9 :P

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2008 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
ff nog een vraagje, de nature test, welke 3dmark word daarvoor gebruikt? of zijn het alle versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3Dmark 2001 SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Iemand de kaart al binnen? Dit word wel erg kortdag zo... ik hoop dat ik het ga redden, moet nog LN2 halen, voltmodden (weerstanden kopen) testen testen en nog eens testen, en dan ook nog eens werken tussendoor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eh same hier...

Ik dacht dat ze zaterdag op de vloer zouden vallen maar das dus niet het geval. Morgen dus, met alle waarschijnlijkheid. Ik heb morgen de hele dag een bruiloft, dus thuiszitten en aanpakken zit er niet in. Weerstanden haal ik wel bij de electroboer... De rest heb ik thuis. Ik ga eerst met die stock koeler rommelen alvorens ik die vapo erop kwak. Eerst even de juiste isolatiemateriaal in huis halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03 12:28

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Ik heb 'm binnen :)

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Serieus nog niet binnen joh ? Damn :X

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Modbreak: DEELNEMERS LET OP !!!!!Heren,

Doordat Longbeard en ondergetekende met het OV moeten komen en de NS besloten heeft om te gaan werken aan het spoor kunnen we niet eerder beginnen als 11.00uur. Bij deze willen we dan ook graag wat later beginnen. Ik hoop dat het geen probleem is dat jullie wat langer op je bed kunnen blijven liggen zondag ;)

Begintijd wordt dus verschoven naar 11.00 uur !

[ Voor 5% gewijzigd door Apen-nootjes op 13-05-2008 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
hier ook niet binnen, werd wel door haitse(correcte spelling? ) verteld dat de ups tracking zei dat ie geleverd zou worden vandaag, maar ik heb nog niks ontvangen. Ik moet morgen toch een soldeerbout(oude ben ik kwijt ) e.d kopen dus ik kan wel wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm binnen. Aangezien hij niet door de bus kon is die wel geleverd door de huisbaas dus.

Bedankt T.net. 11 uur aanvang? Mooi, kunnen de meeste wat langer slapen ;)

Oke en nu links met vmods gewenste caps en weerstanden :P

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2008 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
kaart binnen... test setup is in aanbouw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

is er ook een lijst van de deelnemende landen?

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Kaatje binnen is bij mij ook binnen.
Bezig met testen./.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Rol-Co schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 08:10:
is er ook een lijst van de deelnemende landen?
Deelnemende landen is aan het begin van het topic neergezet ;)

(Duitsland, Groot Britanië, Frankrijk, Spanje, België, Zweden, Finland, Denemarken, Noorwegen, Griekenland, Tsjechië, Servië, Hongarije, Roemenië, Kroatië, Turkije, Polen, Rusland.)

[ Voor 29% gewijzigd door Apen-nootjes op 14-05-2008 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
word voor mij nog moeilijk om iets goeds voor elkaar te krijgen, was er vandaag niet(had m'n vader thuisgelaten voor het pakketje, en die was op dat moment net weg :'( |:( :/ ) en het word pas morgen ophalen bij ups zelf, hopen dat ik dan een voltmod voor elkaar krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.jvanderlinde.net/3dmarkdefaultthumb.jpg

212 FPS dus stock :) klikbaar & kan verschillen per systeem.. maar prima score. Getest op een Athlon X2 3800+ @ stock.

Nu dus even zoeken naar voltmods, en m'n vapo maar eens aan het werk knallen 1 deze dagen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ethrellik
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-04 20:26
pfff het duurde maar ik heb het kaartje net binnen.
even nog de rivatuner installeren en ik kan aan de slag.
word een druk weekendje ;)

Ik heb alleen een opmerking, krijg je bij de contest een andere kaartje of moet je je kaart ook zelf meenemen (wat mij logisch lijkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
ik denk dat je gewoon dezelfde kaart moet meenemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarvoor denk je dat je die thuisgestuurd krijgt ? :P

Hier is een kaart twv x euro .. deze mag je houden maar de kaart op de contest die je nog van ons krijgt mag je vernielen .... :+

Ik heb net m'n vapochill geinstalleerd, naar boven gehaald. Nu de achterkant van de kaart een klein beetje isoleren en dan eens spelen @ stock voltages enzo :9

To be posted :) or not in het ergste geval :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ik met 630MHz met stock al problemen kreeg.. Kom ik nu met m'n vapo op -30, 775/2000/879MHz mee uit, op een stunnende 305FPS :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/l0Jr2hJ0WX9lfEvzUpDfClNb/thumb.jpg

Zonder voltmod... alleen het lod niveau wat omlaaggeschroeft...

AMD X2 3800+ @ 2.7GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ethrellik
net op 724 gekregen, met atitools 81* en zonder extra koeling...

Waarvoor denk je dat je die thuisgestuurd krijgt ?

"Hier is een kaart twv x euro .. deze mag je houden maar de kaart op de contest die je nog van ons krijgt mag je vernielen .... "

Trouwens dus even voor de zekerheid, dus de meeting op 18 mei krijg je een andere kaart?

[ Voor 68% gewijzigd door ethrellik op 14-05-2008 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:|

Dat was sarcastisch bedoeld man.

Anyway haakte die kaart ermee toen ik op 800/2100/900 draaien wou @ stock-voltages. Tegen het weekend helaas pas de tijd om weerstanden te halen. Of met geluk nog morgen, maar dat kan ik niet zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid :P
Het is vooral NIET *ik herhaal NIET* de bedoeling oc te posten voor de contest :D
Dat haalt het echte oc gebeuren @ hoofdkantoor een beetje weg vind ik....

Een uitgebreidt verslag met eventueel live beeld en geluid tijdens de contest is daarintegen wel gewenst :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben even tijdje ermee aan het spelen geweest. Mijn vapo doet niet helemaal goed. 1 beweging in die kop en de temp rijst direct naar 15 Graden :D Volgens mij half tot slecht contact dus.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nRL7QQ2wu3ttCwBJRp24noYm/thumb.jpg

Zo heeft het dus een avondje gedraaid hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
340 fps al gezien, stock koeling met 27 graden op mijn kamer....

heb wel een probleem, mijn tube past net niet.
vraag me af of het uitboren van de gaatjes in de kaart problemen gaat geven.

Zou zonde zijn er zo vroeg uit te liggen :P
Ik ga even verzinnen wat ik ga doen, optie 2 is een lijmtang gebruiken, optie 3 is de single stage meenemen. Optie 4 is mijn alu tube gebruiken met de buitenste M3 gaatjes, alleen zit hij dan een beetje scheef, en vind mounting met slechts 2 boutjes altijd zo half half...

keuzes jongens........ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ethrellik
ondertussen al zo ver op: 809/+/-2100/845 standaard, zonder hardwaremodding.
onsportief hoor iedereen met stikstof :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heeft wat Bsod's gekost ofnie? :P

Shaderclock heeft overigens maar marginaal profijt. Van 1500MHz naar 1900MHz is net 5 FPS in nature dus.

@Exetera, wat heb jij precies gedaan voor 340FPS? :P

Btw.. Bij hoge clocks gaat het kaartje echt stroom trekken. De VRM's worden warm, de condensatoren worden ook goed warm en het filtertje gaat geluid maken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Ohw, het is dus de bedoeling dat je de kaart meenmeemt naar HQ !!!!

Verder: misschien niet teveel van de OC's al posten? Wel zo leuk als iedereen zelf de max kan ontdekken en hoe dit te doen ;) Anders hebben we strakkies allemaal dezelfde OC staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
ethrellik schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 01:11:
ondertussen al zo ver op: 809/+/-2100/845 standaard, zonder hardwaremodding.
onsportief hoor iedereen met stikstof :D
Gast, ga terug naar de zandbak ofzo. :P
Maareh, volgens mij draaid alleen Mark op stikstof.
Rest phase of DI. (voor zover sub0)

[ Voor 14% gewijzigd door Mod_Aap op 15-05-2008 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ethrellik
[...]

Gast, ga terug naar de zandbak ofzo. :P
omg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Symon draait SS van Dafut (Waarschijnlijk)
Desertshooter, Snotaap en ik DICE
Lism een Vapo XE
Mark draait ln2
:)

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Ik draai of DI of Mach 2 neem ze allebij mee. Mach II breng ik daarna namelijk naar Jurgen toe voor andere evap en refill met R404.

Hadden jullie trouwens ook zo'n moeite om de koeler er af te krijgen?

[ Voor 21% gewijzigd door Mod_Aap op 15-05-2008 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafut
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-04 11:37

Dafut

David

Volgens mij was er toch wel gebrek aan inschrijvingen van de echte die hard OCers. Aangezien er nu dus mensen in de lijst staan die nog nooit gevoltmod en extreem gekoelt hebben.

=]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Koeler ging er zo af, maar had dan ook een kaart die nog warm was, dat scheelt wel.

340 fps was gewoon stock koeling hoor trouwens, krijg voorlopig de tek-9 er niet op gemonteerd, volgens mij wijken de mounting gaten af van referance / 8800 design?

Ik fix wel wat.... ik vraag me trouwens of of de kaart harder gaat op LN2 als op di / SS, ik denk dat het weinig uitmaakt. Ln2 is voor mij gewoon makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Dafut schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:44:
Volgens mij was er toch wel gebrek aan inschrijvingen van de echte die hard OCers. Aangezien er nu dus mensen in de lijst staan die nog nooit gevoltmod en extreem gekoelt hebben.
Inderdaad, check dit van ethrellik:

V&A gevraagd: SPOED: Challange MSI 8600GT Koeling

Ik begrijp dat iedereen een kans moet krijgen maar bij de top10 van tweakers denk ik niet aan mensen die nog nooit gevoltmod of extreem gekoeld of GPU geoc-ed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Met alle respect, maar hoe denken die mensen zich staande te houden straks tijdens de finale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is inderdaad een beetje jammer, zonder ervaring zoiets aangaan. Maar ach je moet het toch eens leren. Neemt niet weg dat er nog steeds een leuke line-up staat met oa Neil/Mark/Maarten/Lex.

Staande houden hoeft niet Mark, als jij en nog 2 andere mensen met voldoende koeling en kennis zorgen dat ze beter zijn is er geen probleem lijkt mij?

Ik neem inderdaad David mee met zijn SS-unit, en heel misschien neem ik mijn cascade ook wel mee. Hangt er vanaf hoe het met de kou zit(coldbug) enof het uberhoud nut heeft zoals Mark hierboven ook al afvraagt.
Jammer dat er trouwens zo ontzettend weinig tijd is om voor te bereiden. Heb de kaart sinds dinsdag, en door prive omstandigheden/werk denk ik niet dat ik er veel tijd in kan stoppen. Had eigenlijk verwacht/erop gerekend dat de kaartjes zaterdag aan zouden komen, maar helaas.

Zou graag ZSM ook willen weten welke tweaks NIET mogen. BV NVhardpage en de tweak die iemand op HWI gebruikte zijn beidde not done, of?
Daarnaast zou ik de opstelling van het systeem graag willen weten. Ligt het bord om een doos,of?(handig te weten voor SS/Cascade).
Krijg je het systeem driverloos? Verse XP installatie kun je namelijk op meerdere manieren zien imo.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2008 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
@Dafut/David
Waarom doe jij eigenlijk niet mee als je toch komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafut
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-04 11:37

Dafut

David

Ik heb mij expres niet ingeschreven omdat vervoer gewoon lastig is. Ik kan nu dan toevallig wel mee rijden met symon, maar anders zouden mijn ouders me moeten brengen en die hebben daar geen trek in. Want met de trein met mijn phase change ga ik niet doen.

offtopic:
ik zal jou weer eens toevoegen op msn :P

=]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Over de tweaks:

Zelf ben ik hier niet echt heel erg bekend mee moet ik heel eerlijk bekennen, het is de bedoeling dat je uiteindelijk een nature test rendered, wie het snelste een zwart scherm rendert telt dus niet ;)

Het uizoeken van de juiste tweaks en deze correct toepassen lijkt me ook een deel wat een goede OC-er van een n00bje onderscheidt, maar als een bepaalde tweak echt heel erg flauw is kunenn we met z'n allen afspreken dat die niet mag? Ik heb al van verschillende mensen gehoord dat de NVHardpage tweak niet goed / eerlijk is, die maar uitsluiten?

De opstelling zal ik even achteraan gaan, dat hoor je nog van me.

Het systeem is verder voor zover ik begrepen heb driverloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
Extera schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:25:
Met alle respect, maar hoe denken die mensen zich staande te houden straks tijdens de finale?
als ik het zover red, dan schaf ik wel een mousepot aan

voorlopig is het Accelero S1 met heel veel ramsinks/pwm sinks en een pencil mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Oke, dan lijkt het me duidelijk dat dé tweak waarover zoveel discussie was op HWI niet mag.
Wat dat is ga ik hier niet uitleggen, maar sommigen zullen hem wel begrijpen.

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me heard about it. Nee das niet eerlijk een zwart scherm staan renderen. Zo haal je ook 700 fps stock? :P

Ik zeg lod alleen. Tenzij je het echt goed wilt hebben heb je het alleen te doen met de drivers. Als je een kaart voor prive-gebruik oc'ed ga je ook niet met -30 lod je favoriete spel spelen toch? :P

Overigens maken mensen met lucht wel degelijk een kans. Kijk maar naar mij, 2de op de 2600Pro contest met verdorie 1.2 fps verschil! Nadeel is dat als je op hoge clocks werkt die kaart ontzettend warm wordt en je toch iets verzinnen moet ;)

Aangezien we allen hetzelfde systeem krijgen, is het mogelijk dat jullie deze pre-installen met standaard rivatuner & de laatste nvidia drivers? Zo kunnen we eigenlijk meteen aan de slag a.s zondag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:31:
* Mod_Aap heard about it. Nee das niet eerlijk een zwart scherm staan renderen. Zo haal je ook 700 fps stock? :P

Ik zeg lod alleen. Tenzij je het echt goed wilt hebben heb je het alleen te doen met de drivers. Als je een kaart voor prive-gebruik oc'ed ga je ook niet met -30 lod je favoriete spel spelen toch? :P

Overigens maken mensen met lucht wel degelijk een kans. Kijk maar naar mij, 2de op de 2600Pro contest met verdorie 1.2 fps verschil! Nadeel is dat als je op hoge clocks werkt die kaart ontzettend warm wordt en je toch iets verzinnen moet ;)

Aangezien we allen hetzelfde systeem krijgen, is het mogelijk dat jullie deze pre-installen met standaard rivatuner & de laatste nvidia drivers? Zo kunnen we eigenlijk meteen aan de slag a.s zondag :)
Maar de 2600pro was echt een k*t kaart. :>
Maar opzich zou je gewoon kans moeten maken met lucht idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
kaart is binnen, ga gelijk aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snot_Aap schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:44:
[...]

Maar de 2600pro was echt een k*t kaart. :>
Maar opzich zou je gewoon kans moeten maken met lucht idd.
Zegt diegene die eindigde op de 3rde plaats :P :+

Maar oke. Wat is nou het concreet plan? En hoe gaat men dat controleren? Is het ook verstandig om iedereens kristal even te bekijken btw? ( zou wel erg laag zijn al zou dat toch geweest zijn ... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Wat wil je aan de videokaart kristallen bekijken dan?
Andere videokaart kristal geeft je alleen onwijs lage scores, met onwijs hoge clocks.

offtopic:
En volgens mij was ik derde met brakke waterkoeling en 1.6v op de core ipv 2.2v.
Verders was mijn kaart vertieft door het uitproberen van mods, die jij later dankbaar hebt kunnen gebruiken. :>

En laten we het verder maar niet over andere contests gaan hebben.........

[ Voor 18% gewijzigd door Mod_Aap op 15-05-2008 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
word gefrustreerd hier, krijg hem niet goed in windows, krijg verstoort beeld(letters bijna niet te lezen) en bij driver installatie of gewoon na 2 minuten krijg ik bsod :/

moet dus doorgaan in vista, waar ie raar genoeg WEL op werkt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ethrellik
YoghurtO_o schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 13:24:
word gefrustreerd hier, krijg hem niet goed in windows, krijg verstoort beeld(letters bijna niet te lezen) en bij driver installatie of gewoon na 2 minuten krijg ik bsod :/

moet dus doorgaan in vista, waar ie raar genoeg WEL op werkt :S
Dx10 wellicht? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snot_Aap schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 13:19:
Wat wil je aan de videokaart kristallen bekijken dan?
Andere videokaart kristal geeft je alleen onwijs lage scores, met onwijs hoge clocks.

offtopic:
En volgens mij was ik derde met brakke waterkoeling en 1.6v op de core ipv 2.2v.
Verders was mijn kaart vertieft door het uitproberen van mods, die jij later dankbaar hebt kunnen gebruiken. :>

En laten we het verder maar niet over andere contests gaan hebben.........
Ik dacht dat jij juist met droogijs ook een run gepoogd had.... Ja. Die SMD de-solderen & Bruggen was het beste wat me overkwam :Y) Ik vermoed ook dat die kaart gestorven is door het overmatig gebruik aan isolatie op de achterkant van de kaart. En natuurlijk zijn velen je dankbaar voor jouw mods hoor :>

@ dinges.... Artifacts? Doe eens controleren op temperatuur enzo. Hij is toch kaal :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
hmm..

als klap op de vuurpijl pas mijn vga koeler niet

zou iemand zo aardig willen zijn voor mij mischien een luchtkoeler mee te nemen? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat past er niet precies? En wat zit er in de weg? Condensatoren? Erafsolderen en aan de andere kant plaatsen (Let wel op de juiste polariteit) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
nou blijkbaar past heel rev 1. accelero s1 niet

heb de mounting holes wel op z'n plaats gekregen, maar er was nog steeds een groot gat(echt 0.5cm ofzo) tussen de koeler en de core

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er moet toch iets in de weg zitten dan :?

Mweh wellicht heb ik een VF1000 voor je, in bruikleen, maar alsnog moet je je eigen spullen meenemen he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 15:35:
Er moet toch iets in de weg zitten dan :?

Mweh wellicht heb ik een VF1000 voor je, in bruikleen, maar alsnog moet je je eigen spullen meenemen he ;)
blijkbaar is de accelero S1 zo gemaakt dat de mounting holes op het blok door de kaart moeten vallen om contact te maken, met die bracket is dat niet mogelijk

een vf1000 in bruikleen zou zeer handig zijn _/-\o_ _/-\o_

dan ga ik nu even kijken voor de voltmods :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DiSlvQ4ONQX6WbGzoam93pVt/full.jpg

Zo heeft dat dus gedraaid op een 2600Pro.... Maar liever geen constructie zoals dat want dat sloopt je koperen plaatjes (zie schroeven).

Ik neem 'm zondag voor je mee dan :) Mountingholes zijn universeel en past op bijna elke kaart dus. Ik weet wel zeker dat die ook past op je 8600GT. Als je zelf 2 fans meeneemt heb je een pracht van een koeling op lucht btw :o

Zelf neem ik m'n vapo, 2 papst, 2x 120MM fans & natuurlijk de 8600GT mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
ok bedankt :)

ik heb zelf zowat de oude koeler gemold(temp load 10c meer :+ en niet heel erg goed vast)

ik zal wel wat stiekjes voor de fans meenemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook al druk bezig met het volt modden, alleen wil ik van waterkoeling naar subzero, maar kan maar geen leverancier vinden die me ln2 of DICE kan leveren op tijd, waar hallen jullie die?
IS er koeling voorzien voor de CPU ? en mag deze overclocked worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
volgens mij is er hier in eindhoven een koelkast zaak die dice verkoopt. vriend van mij had het een keer gehaald, 1 kilo voor 5 euro ofzo

volgens mij hebben ze het gewoon altijd op voorraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 14:15

DesertShooter

Afgekickt

YoghurtO_o schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 17:34:
volgens mij is er hier in eindhoven een koelkast zaak die dice verkoopt. vriend van mij had het een keer gehaald, 1 liter voor 5 euro ofzo

volgens mij hebben ze het gewoon altijd op voorraad
Wordt het dice ook gelevert in een dewar ? :z Dry ice uitdrukken in liters is knap lastig namelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@YoghurtO_o : Ben je een tweakers of een tweaker :P
Beetje aanpassing oid aan die accelero zodat ie toch past moet toch niet zo moeilijk zijn?

Ennuh, hoe zit het nu met eventuele camera beelden, foto's?
Want dat is wat heel veel mensen willen zien denk ik :9~

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2008 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
DesertShooter schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 18:11:
[...]

Wordt het dice ook gelevert in een dewar ? :z Dry ice uitdrukken in liters is knap lastig namelijk :+
LOL, ik bedoelde 1kg 8)7 |:(

en ik ga geen Accelero "mollen" (aangezien je heel wat verder moet modden wil je dat het gaat passen, ik denk dat het niet eens lukt als je nog schroefgaten wilt hebben :P )

ik ben al zover gegaan met het modden dat ik mijn vingers heb verbrand, en een revisie 2 kopen kan nu niet(duurt te lang voor ie op vooraad is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
gaat lekker hier..... kaart was bijna stuk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dacht je, ik doe mijn ondertitel na? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
die vat ik niet :)

kaartje werkt nog, straks weer verder modden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
al wat volt mods gevonden? ik kan de juiste transistor voor de pencil mod maar niet te pakken krijgen (al dat aftasten is wel tijdrovend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Zo, hier staat al een bak droogijs van 11 kilo klaar :)
En zelfs de mounting is klaar, wat mij betreft mag het beginnen :)

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Opstelling van het systeem:

Los. Als er een kast gewenst is kunnen we die vast nog wel ergens vinden, maar in principe ligt het gewoon los op tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:25

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Apen-nootjes schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 11:28:
Opstelling van het systeem:

Los. Als er een kast gewenst is kunnen we die vast nog wel ergens vinden, maar in principe ligt het gewoon los op tafel.
Ondertussen is er nog maar één kast beschikbaar. De rest hebben we al gemold. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarten-NForce schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:38:
Symon draait SS van Dafut (Waarschijnlijk)
Desertshooter, Snotaap en ik DICE
Lism een Vapo XE
Mark draait ln2
:)
en ik ook met mijn phaze change allen kan geen volt mod vinden :(
is er trouwens een manier om er zelf achter te komen? door middel van een potmeter?
heeft iemand anders al een volt mod gevonden? en mogenlijk zo vriendelijk deze te delen?? :D :D

als ik iemand anders ergens mee zou kunnen helpen voor ik dit graag door middel van fan's phaze-change lenen of iets dergenlijk.
mensen in de buurt van hoogeveen zouden trouwens wel met mij mee kunnen rijden TEL nummer 06-11490711

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2008 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

je kunt ook gewoon een dikke CPU koeler beetje modden zodat die erop past. of misschien anders een peltier element leuk om te gebruiken ;)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
YoghurtO_o schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 20:25:
al wat volt mods gevonden? ik kan de juiste transistor voor de pencil mod maar niet te pakken krijgen (al dat aftasten is wel tijdrovend)
Pencil mod gaat niet werken.....................

(voor zoveel de hints over de vmods)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is wat in omloop via VRnogwat maar die schijnt af te wijken van de layout + gebruikte chips op de MSI kaart. Ik krijg verschillende mails + DM's over of iemand een voltmod weet, en bij deze weet ik 'm dus ook (nog) niet. Ik zou het ook wel graag willen weten, want sommigen hebben er daadwerkelijk ook eentje werkzaam.

en nou wil ik mijn mooie drumstel eerst even opbouwen

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2008 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
Snot_Aap schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:56:
[...]

Pencil mod gaat niet werken.....................

(voor zoveel de hints over de vmods)
als dat zo is stuur ik mijn pa er morgen op uit om een 25W soldeerbout, wat electrisch geleidend tin, flux, draadjes en een 15k variable resistor te halen (moet morgen namelijk werken :/ )

bedankt voor de tip, anders bleef ik bezig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip: Neem een soldeerbout met een dunne / kleine kop. Dat werkt (eigen ervaring) het beste op videokaarten. Ik heb er eentje staan voor minder dan 17 euro met regelbare temperatuur (tot op 300graden). Werkt ideaal als je het mij vraagt.

Straks (morgen) ook maar eens een setje weerstanden halen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lKDds2hWIla5x5CYf0PbMBb2/full.jpg

Jaja... :D Was die IHS toch nog ergens goed voor. Bij het mounten van die vapo-kop vertrouwde ik het niet helemaal... Ging vervolgens opzoek naar een IHS-idee en kwam op dit uit. Past perfect, drukt goed op de core & is gelijmd op de randjes. Hier zie je de foam nog scheefzitten, maar dat is rechtgetrokken weer. Beschermd de core een beetje tegen de brute kracht van die kop, en verdeelt de warmte/kou ook netjes vanaf nu af aan.

/me stiekum de 1337-ste is met een A64-IHS op een Nvidia kaart 8)7

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2008 03:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht al, zie daar ineens AMD Athlon op staan 8)7
Maar gelukkig een goeie reden :)
Al ben ik wel benieuwd hoe je nou ckr weet dat die ihs goed contact maakt met die core? en als dat zo is, je hebt er dan toch wel koelprut tussengedaan he. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaja... Ik heb van die dikke spul die met die vapo kwam. Een prop er tussen, zonder lijm geprobeerd.. Het raakt 'm precies & goed ook. Uiteindelijk een scheut lijm... en nu net met benchen blijft die constant op -28 tot -32.5 graden. Voorheen was 1 schuiving direct naar 15graden met de GPU :+

Kan het nog ietsjes beter maken door de juiste hoogte te geven en dat ding nog eens te programmeren.

Edit: Mijn kaartje is klaar. Gerommel met die weerstanden telkens... Vmem & VGpu zijn toegepast. Even een pc met com-poort + floppydrive zoeken hier zodat ik m'n Vapo nog eens herprogrammeren kan en dan klaar voor morgen 8)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2008 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou weer ff heel lang gekeken op VR-zone forum maar chip zijn ook verschillend dan deze kaart.
en phaze change krijgt mounting werk ook al niet echt lekker mee niet onder de 40 graden te freezen. :(

Edit:
is het mischien een idee om nadien samen nog even bezig te zijn om bevoorbeeld bensmark neer te zetten? ik kan een 9800 GX2 mee nemen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2008 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
de voltmod chips en plaats heb je zo gevonden, zelf ik(en ik ben een leek en heb nooit eerder gevoltmod)
mijn voltmod is tevens bevestigd en werkt(lism rapporteerd het werkend iig),

tip: de mod kun je niet op het internet vinden en zul je zelf moeten uitvinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoghurtO_o schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 14:13:

tip: de mod kun je niet op het internet vinden en zul je zelf moeten uitvinden ;)
ja heb wat rond gevraag of je dat kon meten en zo ja hoe. maar ben er niet echt achter gekomen. en van electronica doormeten enzo heb ik nou niet zo veel verstand. heb er al een grafice kaart mee gemold even iets doormeten O-)
maar hoop morgen weer veel te leren is uiteindelijk de hoofd reden dat ik me inschreef had. :)
neem in elk geval een multimeter en soldeer station mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Om iets te leren kan je je beter inschrijven op een contest als de 3850 contest, daar word meer info gedeeld dan in deze contest.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.