Concept voor website, welke provider voldoet daar aan?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 9.219 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-08 23:32

QinX

Shai-Hulud

Jammer dat je mijn hulp dan niet accepteert, maar dat is je eigen besluit op basis van meningen van andere en ook jezelf. Ik sta evengoed klaar mocht je ooit games toevoegen aan je site.

Even tussen neus en lippen door. Ga je www.flamelux.nl achterna of ga je het officieler maken?(aka vriendjes politiek not allowed) + een forum dat meer lijkt op tweakers dan flamelux?

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-07 09:22
Je moet ook bepalen wat je wil. Wil jij graag websites kunnen maken in php? Het is ergens redelijk zonde als je met boeken etc dikke code gaat leren en het nooit meer gebruikt als je later straaljagerpiloot bent (je snapt wat ik bedoel) Dan kan je het beste beetje joomla'en en al doende een en andere mee pikken van functies die je wilt aanpassen. Dus ad hoc leren. Ga je dan groter en professioneel dan ben jij het creatieve / doelstellingen brein en neem je een partner die de techniek voor je regelt.

Je hebt in dit topic wel een paar keer wat laten vallen over dat je een website onderhield en daar content voor plaatste, dit kan natuurlijk in alle soorten en maten zijn. Wat hierboven ook gezegd wordt 1 dag (wat zeg ik een paar uur) geen nieuws en je bent je bezoekers kwijt. Vooral in het begin als er nog geen levendige community is zul je echt keihard moeten werken om er wat van te maken. Een familieweekendje op schiermonnikoog en weg bezoekers.

Ik kan me volledig vinden in wat men hier zegt over een plan maken. Daar zijn hier gewoon aantal goede tips voor gegeven. Wellicht lijkt dat wat suf, maar het gaat je echt helpen. Daarbij, als je jouw geconcretiseerde plan hier plaatst weet ik zeker dat je advies genoeg krijgt. Daarbij kan je ook makkelijker iemand overtuigen jou te helpen / partner te worden in je site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
CrankyGamerOG schreef op zondag 20 april 2008 @ 11:30:
[...]
Als je apache goed is opgezet maakt ie voor een subdomein een map in je html root ;) (als je denkt zoveel te weten wat kom je hier dan vragen)
Hmmm, is mijn apache zeker verkeerd opgezet, ik heb over het algemeen juist meerdere html roots voor subdomeinen. Bij kleine sites kan het wel in 1 html root, maar bij grotere sites vind ik al gauw een chaos worden als het in 1 html root zit ( en kijk ook eens naar gebruikers pagina's bij providers, enige manier om te zeggen dat dat een mapje in je html root is door te zeggen dat / je html root is )
[...]
Ik lees heel goed, jij denkt met je 1 jaar nieuwspostertje spelen en her en der wat plaatjes wellicht dat je een webmaster/site bouwer bent, dat is een grove belediging voor alle WEL webdesigners/bouwers !
Waarom, wat is de arbitraire standaard? Als hij het nu niet is wanneer is hij het dan wel? Hij is misschien een slechte webmaster / site bouwer, maar of jij moet arbitraire regels kunnen geven wanneer iemand van frontpage-prutser naar site bouwer gaat, of voor mij blijft gewoon elke frontpage-prutser een (zeer slechte) site bouwer zolang hij iets online zet.
[...]
Heel leuk dat joomla ja, voor een hobby site oid !
En ondertussen is zijn idee al zover afgezwakt dat hij op dit moment eerst een hobby site gaat maken en dan gaat kijken of en hoe hij het wil gaan uitbreiden.

Dus waarom dan geen joomla voor zolang het een hobby site blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Ik denk dat een Joomla (wordpress) site op het moment het enige is waar TS wat mee kan. Daar is neits mis mee, en ook daarin kan je gewoon groot worden. Gewoon even totaal uit de lucht gegrepen aanname maar volgens mij is het overgrote deel van de nu grote websites als hobbysite begonnen... Uitgever sponsored releases daargelaten. Kern van succes van een website zijn trouwe bezoekers, vooral bij een community based site. Dat kan even goed op een joomla site. Frontpage / Dreamweaver is toch meer voor statische sites (ook al weer 5 jaar geleden dat ik een keer in die progs keek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ramon schreef op zondag 20 april 2008 @ 11:25:
[...]
Dan sla je dus de hele fase van functioneel en technisch ontwerp over? Als jij denkt dat dat handig is voor jou dan is dat voor jou een goed idee ;)
Nee nee, ik zei er ook bij dat ik dingen aan kan passen aan Joomla, dus de PHP scripts bekijken en daar wat proberen in de veranderen, begint klein, maar zo leer je ook.
CrankyGamerOG schreef op zondag 20 april 2008 @ 11:30:
Lol goed, binnen een week ben je defaced ..
Je wilt dus met een techniek gaan werken waar je feitelijk geen ruk van weet ? (php5|mysql4/5)
Heel leuk dat joomla ja, voor een hobby site oid !

Ik werk bij een hoster en zie dagelijks defacements voorbij komen van tante mien der joomla ... :+
Toen jij nog geen donder van PHP wist ben je toch ook ergens begonnen om te worden wat je nu bereikt hebt? Jij had toen toch ook ideeën van wat voor sites je wilde maken terwijl je niet precies wist hoe of wat? Dat je bereid bent om dingen te leren is naar mijn mening altijd een sleutel. Het is imo een stuk beter om te weten wat je wilt maken terwijl je niet 100% weet hoe of wat, dan dat je een PHP-genie bent en totaal niet weet wat je wilt.

Maargoed dan ga ik dus wat met Joomla in elkaar zetten en dat aanpassen, leer ik het op die manier wel. Is het dan nog een idee om een sponsor aan te mailen voor die site, of vinden die dat niet leuk dat je dan met een Joomla site aan komt zetten? (anders betaal ik het gewoon zelf hoor, en neem ik wat adverteerders, geen probleem.)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2008 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-08 13:39

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 11:59:
[...]
Nee nee, ik zei er ook bij dat ik dingen aan kan passen aan Joomla, dus de PHP scripts bekijken en daar wat proberen in de veranderen, begint klein, maar zo leer je ook.

[...]
Toen jij nog geen donder van PHP wist ben je toch ook ergens begonnen om te worden wat je nu bereikt hebt? Jij had toen toch ook ideeën van wat voor sites je wilde maken terwijl je niet precies wist hoe of wat? Dat je bereid bent om dingen te leren is naar mijn mening altijd een sleutel. Het is imo een stuk beter om te weten wat je wilt maken terwijl je niet 100% weet hoe of wat, dan dat je een PHP-genie bent en totaal niet weet wat je wilt.

Maargoed dan ga ik dus wat met Joomla in elkaar zetten en dat aanpassen, leer ik het op die manier wel. Is het dan nog een idee om een sponsor aan te mailen voor die site, of vinden die dat niet leuk dat je dan met een Joomla site aan komt zetten? (anders betaal ik het gewoon zelf hoor, en neem ik wat adverteerders, geen probleem.)
jah je idee is ook leuk hehehe, maar het gaat erom dat je compleet verkeerd begint....
begin nou eens eerst zoals het hoort : de TECHNIEK erachter leren !
serieus, wees niet bang om naar de bieb te fietsen en boeken te halen over linux/mysql/php (linux omdat denk ik de meeste hosts wel *nix based zijn)
Of pak het boek php/Mysql voor Dummies, en nee das geen flame, ik heb hem zelf ook liggen ....

Een website word eerst op papier gezet, dan ga je een functioneel ontwerp maken, dan de php/database structuur, dan security, en op laatst pas layout etc. (als ik stappen oversla be my guest...)

Wat jij doet is de eerste stappen allemaal overslaan en meteen beginnen met layout...
dat is vragen voor problemen, al helemaal ALS je populair word, denk je nou echt dat de turkse deface squads je niet kunnen vinden dan ?

Sponsor verzoeken zijn de meeste hosters zo klaar me --> /dev/null ;)
Wanneer je echter een goedlopende site hebt waar ze dan ook wat aan hebben ok, maar jouw request is er dan echt 1 in het dozijn die gerefereerd worden naar site blackhole :z
lredev schreef op zondag 20 april 2008 @ 11:55:
Ik denk dat een Joomla (wordpress) site op het moment het enige is waar TS wat mee kan. Daar is neits mis mee, en ook daarin kan je gewoon groot worden. Gewoon even totaal uit de lucht gegrepen aanname maar volgens mij is het overgrote deel van de nu grote websites als hobbysite begonnen... Uitgever sponsored releases daargelaten. Kern van succes van een website zijn trouwe bezoekers, vooral bij een community based site. Dat kan even goed op een joomla site. Frontpage / Dreamweaver is toch meer voor statische sites (ook al weer 5 jaar geleden dat ik een keer in die progs keek)
serieus gast, noem mij 1 grote site die op een open cms loopt ?
alle grote sites bouwen hun eigen db/php scripts/etc.

En dat jij Frontpage zomaar durft te vergelijken met Dreamweaver is echt een doodzonde ! :X

[ Voor 28% gewijzigd door CrankyGamerOG op 20-04-2008 12:18 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je zelf niets wilt investeren in je website, dan kun je ook niet verwachten dat een sponsor dat wel zou willen doen.
Het is pas zinvol advertenties te plaatsen, als je dagelijks een bepaald aantal bezoekers trekt.

Zoek eens bij Google op EasyVideo, dan vindt je een grote hostingprovider die een blog, fotoalbum en de mogelijkheid om filmpjes te plaatsen aanbiedt.
De filmpjes worden automatisch omgezet naar flashbestanden.
Je betaalt dan ongeveer 1 euro per maand en je krijgt dan ook een eigen domeinnaam.
Als je website een succes wordt kun je altijd een duurder pakket nemen en advertenties plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
CrankyGamerOG schreef op zondag 20 april 2008 @ 12:12:
[...]

Wat jij doet is de eerste stappen allemaal overslaan en meteen beginnen met layout...
dat is vragen voor problemen, al helemaal ALS je populair word, denk je nou echt dat de turkse deface squads je niet kunnen vinden dan ?
Denk jij nou echt dat hij populair gaat worden met een joomla site??? Ik zie het meer dat hij dan gewoon een site heeft, real-life problemen gaat krijgen en als hij bereid is in de boeken te duiken dat hij dan ook nog eens iets goed kan leren ( dus geen quickfixes, maar structurele oplossingen )
Dan kan hij over een jaar 5 / 10 nog eens over dit idee gaan nadenken en het dan misschien wel goed uitwerken.

En een deface squad op zijn website is juist een goede leerschool als hij een grote site wil bouwen ( klinkt lullig, maar is imho wel zo ) als hij dit oppakt om zelf te gaan kijken waardoor hij defaced is en wat hij eraan kan doen dan leert hij veel ( wacht hij gewoon op de update van joomla dan leert hij niets )
Tijdje terug draaide mtv.com op joomla, groot genoeg? ( wel heavy customised, maar toch )
Maar reden dat grote sites niet op OS draaien is meestal ook kip/ei probleem. In wezen wil iedereen zijn eigen stuk software gemaakt hebben, maar een kleine site heeft geen geld voor programmeurs dus gebruiken ze OS.
Groeit een kleine site dan krijgen ze meer reclameinkomsten, dus kunnen ze meer programmeeruren inhuren om hun site naar hun smaak in te richten.
Totdat het break-even punt komt waarop het customizen van OS duurder wordt dan het zelf opnieuw opzetten.
Maar een beginnende website zonder geld heeft weinig andere keus dan een OS pakketje pakken. Meeste OS pakketten zijn verder doorontwikkeld dan menig programmeur eventjes in zijn avonduren doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:42

Eijkb

Zo.

MTV draait nu op MMbase, tevens opensource. Dus grote sites op opensource gaat prima, maar aan de andere kant zal je weinig herkennen van de primaire broncode.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
CrankyGamerOG schreef op zondag 20 april 2008 @ 12:12:
[...]

En dat jij Frontpage zomaar durft te vergelijken met Dreamweaver is echt een doodzonde ! :X
Leer dan lezen. Ik zeg begonnen als. Niet: nog steeds lopend op? Verder doet het er weinig toe waar grote sites nu op draaien aangzezien TS geen coding skills heeft, of het geld voor uitbesteding.

Ach jah en doodzonde vind ik wat sterk. Maar goed ik ben ook niet in de plek daar een oordeel over te geven.

Mijn opmerkingen / adviezen zijn in het licht van wat topicstarter over zichzelf laat blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb inderdaad niet het geld om een programmeer team in te huren dat de website voor mij maakt (of je moet iets van amateurs hebben voor een paar tientjes dan). Sterker nog; ik leer het liever zelf. En jullie geven zelf al aan dat dedicated/colocated te grootschalig is om mee te beginnen. Nou dan kom je toch al snel op sponsoring of een host van tussen de 50 en 100 euro uit. Met ofwel een amateuristische zelfgemaakte site met weinig vernieuwends, of iets dat op bijv Joomla draait.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2008 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 14:02:
Nou ik heb inderdaad niet het geld om een programmeer team in te huren dat de website voor mij maakt (of je moet iets van amateurs hebben voor een paar tientjes dan). Sterker nog; ik leer het liever zelf. En jullie geven zelf al aan dat dedicated/colocated te grootschalig is om mee te beginnen. Nou dan kom je toch al snel op sponsoring of een host van tussen de 50 en 100 euro uit. Met ofwel een amateuristische zelfgemaakte site met weinig vernieuwends, of iets dat op bijv Joomla draait.
Sponsor vinden lukt je toch bijna niet.
En 50/100 euro is redelijk veel.

Kijk eens naar gameserver hostings die doen er meestal ook webdesign bij.
Voorbeelden:
Sneekservers
i3d
thegameworld
serververhuur
fturehosting
River hosting.

Allemaal bedrijven die voor 30 euro per jaar een goed hosting pakket beiden voor jou inclusief domein naam.
Bespreek het met hun stel het aan hun voor misschien wel een hosting pakket op maat met upgrade mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Sponsoring kan je vergeten. Punt.

Begrijp nou gewoon eens een keer dat dit tijd en geld gaat kosten.
In de meest simpele opzet kost het je een hostingplan van 30 euro en een paar weken avondtijd.
Investeer dit gewoon, niet meer zeuren / mekkeren over manieren om dit met minder tijd / geld voor elkaar te krijgen.
Dit is een investering van 0,0 als je het gaat vergelijken met de tijd / kosten als je groter wordt.

Ik begin hier echt moe van te worden, wat je moet doen om dit op te zetten zijn een paar simpele stappen :
- Wees niet bang om er geld in te investeren, anders wordt het nooit wat
- Wees niet bang om er tijd in te steken, anders wordt het nooit wat
- Wees niet bang om nieuwe dingen ( vb. mysql / php ) te leren, anders wordt het nooit wat
- Stel een goed plan op wat je functioneel wilt hebben
- Stel een goed plan op hoe je content gaat binnenhalen
- Wees bereid om veel dingen zelf te moeten doen / uitzoeken
- Denk niet dat je morgen de site online hebt, je kan beter een goede site over enkele maanden hebben dan morgen een site waar mensen op afknappen en nooit meer naar terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
LuckyY schreef op zondag 20 april 2008 @ 14:10:
[...]
Allemaal bedrijven die voor 30 euro per jaar een goed hosting pakket beiden voor jou inclusief domein naam.
Bespreek het met hun stel het aan hun voor misschien wel een hosting pakket op maat met upgrade mogelijkheden.
Ik weet niet wat jouw uurtarief is, maar voor 30 euro per jaar krijg je echt geen uitgebreid gesprek met mij inclusief het opzetten van hosting etc.

Voor 30 euro per jaar krijg je imho gewoon een compleet geautomatiseerd account waar geen mens iets aan hoeft te doen, wil je dingen bespreken / een hoster die meedenkt dan moet je imho niet bij de goedkoopste hoster gaan zitten.

Blijf wel realistisch, goedkope hosting betekent alles zelf doen, duurdere hosting betekent dat je meer assistentie mag verwachten van je hoster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nou dan kom je toch al snel op sponsoring of een host van tussen de 50 en 100 euro uit. Met ofwel een amateuristische zelfgemaakte site met weinig vernieuwends, of iets dat op bijv Joomla draait.
Waarom zou een goedkope host betekenen dat je gelijk zit met een amateuristische website? Dat je een goedkope host hebt wil niet zeggen dat je er niet een goede website op kan zetten, die dingen staan echt totaal los van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zeg ik ook niet, ik zei 'Met ofwel een amateuristische zelfgemaakte site met weinig vernieuwends, of iets dat op bijv Joomla draait.' omdat ik niet erg veel verstand van PHP heb, wel wat, maar niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 15:39:
Dat zeg ik ook niet, ik zei 'Met ofwel een amateuristische zelfgemaakte site met weinig vernieuwends, of iets dat op bijv Joomla draait.' omdat ik niet erg veel verstand van PHP heb, wel wat, maar niet veel.
Als dat mijn keuze zou zijn dan zou ik gewoon stoppen met het hele plan, amateuristisch zelfgemaakte site klinkt niet aantrekkelijk.
Iets dat op bijv Joomla draait klinkt ook niet echt alsof je een uitgebalanceerde keuze gaat maken, maar meer dat je gewoon een standaard joomla neerzet en dan een paar plugins erbij gaat zetten.

Dan heb je dus een standaard 13-in-1 dozijn site zonder dat je iets van een community hebt, ik heb nog geen plan gezien om je content in goede banen te leiden.
Ik zie daar geen toekomst in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb genoeg ervaring met content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lredev schreef op zondag 20 april 2008 @ 11:55:
[...] Frontpage / Dreamweaver is toch meer voor statische sites (ook al weer 5 jaar geleden dat ik een keer in die progs keek)
Dat slaat dus echt nergens op.

Frontpage/Dreamweaver zijn tools om je ideeen te realiseren.

Of je systeem statisch of dynamisch is hangt 100% af van je idee, en met welke tool (kan ook notepad zijn) je dat idee uit gaat werken heeft er dus verder niks mee te maken.

Wel is het natuurlijk zo dat je in Design view bij de genoemde programma's code gaat genereren die wellicht lastig binnen je dynamische idee past, en dat ze daarom wat geschikter zijn voor statische websites ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 16:04:
Heb genoeg ervaring met content.
Ja, sorry hoor. Maar gewoon een paar quotes van de 1e 100 posts en dan bedenken dat je nu opzoek bent naar een cms wat gewoon alles voor jou doet. Dan ga ik toch nadenken over wat jouw ervaring is en wat jij bedoelt als je zegt dat je iets wel / niet kan...
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 14:54:
[...]
Site bouwen kan ik opzich wel,
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 16:40:
[...]
De website draai ik daarna wel in elkaar.
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:23:
wat zou je er nog bij willen zien vraag ik ook steeds
Of :
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:07:
[...]
Ik geef nooit snel op en ik ben bereid om te leren. Misschien doe ik er wat langer over, maar het lukt uiteindelijk wel.
En :
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 22:56:
[...]
alleen in Joomla zie ik alleen maar standaard dingen die ingebouwd zitten en totaal geen mogelijkheid om in de PHP zelf te gaan en daar de design aan te passen, tenzij ik dan echt heel die scripts door ga lezen alleen dat is, tbh, heel erg veel.

[ Voor 25% gewijzigd door Gomez12 op 20-04-2008 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja de website zelf bouwen kan ik toch? Ik heb eerder een site gehad, met een nieuwspost systeem + een forum, alleen wel gedownload inderdaad. Jullie geven aan dat je er daar niet mee komt, dan veranderd de zaak toch? Ik heb alleen weinig ervaring/kennis over PHP, dat zou ik opzich kunnen leren ja, kost alleen veel tijd. Nou is Joomla een goed alternatief dan of niet? Leer je daar dan veel van zodat ik meer kennis van PHP krijg en ik het daarna wel zelf kan maken? Dat is toch logisch dat je je dat af vraagt?

En het is toch volkomen logisch dat ik andere vraag wat zij er bij willen zien? Dat is toch zeker mijn doelgroep?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2008 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 16:46:
Leer je daar dan veel van zodat ik meer kennis van PHP krijg en ik het daarna wel zelf kan maken?
Neuh niet echt.

Wat is nu eigenlijk je vraag? Ik vind dit echt een supervaag topic aan het worden :S

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 16:46:
Ja de website zelf bouwen kan ik toch?
Wat je niet inziet is dat er een verschil is tussen een website en een website. Niet alles dat je online slingert werkt zoals jij het wilt. Ik kan een site in elkaar zetten die prima werkt voor een beperkt aantal users, maar zodra ik daar 1000 users op laat binnenkomen gaat het geheid op z'n gat. Dat moet je goed doorhebben.

Het belangrijkste dat je door moet hebben is de structuur en alles, heb je dat niet dan blijf je aan het modderen en daar kom je gewoon nergens mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:26
Goed, dit gaat helemaal nergens meer over. Als je een provider zoekt raad ik je aan je eisen op papier te zetten en met google op zoek te gaan. Succes :)
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.