Concept voor website, welke provider voldoet daar aan?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 9.229 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

mijn hobby is gamen, en ik doe dit al een aardige tijd, ook in clanverband etc, nu leek het mij een goed idee om esports website te openen.

Ik wil hiermee een grote doelgroep aanspreken, ik zat dus zowieso aan een .com of .net website te denken, en ook niet iets voor maar één game, maar voor meerdere games. Op de site komt dus allerlei nieuws over esports, ten eerste. Daarnaast ook een soort gametube, dus iets waar je fragmovies kunt posten, of juist grappige filmpjes, etc. Ik probeer hier zeker niet websites als gamer.nl mee na te doen, want dit wordt veel meer op het gamen zelf gericht, op clans etc.

Nu wil ik twee dingen vragen: 1. dit moet voor iedereen handig kunnen zijn, hebben jullie nog toevoegingen hier op? 2. als er een soort gametube komt gaat dat heel erg veel dataverkeer trekken, zijn er webhosters die hier geen limiet op hebben?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

Modbreak:Niet kicken binnen 24 uur!

[ Voor 78% gewijzigd door bjck op 14-04-2008 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 10:20:
2. als er een soort gametube komt gaat dat heel erg veel dataverkeer trekken, zijn er webhosters die hier geen limiet op hebben?
Die zijn er wel, maar dat kan niemand waarmaken. Als je echt ziek veel dataverkeer gaat gebruiken krijg je vroeg of laat een rekening of wordt je gewoon afgesloten :P.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:48
(jarig!)
Antwoord op vraag 2 :

Filmpjes trekken altijd veel bandwidth.. Dus wat je ook zou kunnen doen is de filmpjes op youtube zetten en daarna dat filmpje op jouw site zetten ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 20:32
Bumpen binnen 4 uur is wel heel vroeg..

Verder een host met onbeperkte traphic, dat zal je niet zo maar vinden.
Kan je beter gewoon je eigen server meteen neer zetten.
Verwacht alleen maar niet dat je meteen veel data nodig hebt hoor.
Je site moet natuurlijk eerst een naam opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:22
one.com heeft geen trafficlimiet, maar ik raad idd ook aan om filmpjes op youtube te hosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Startups
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09-2022
jeroenikke schreef op zondag 13 april 2008 @ 14:39:
one.com heeft geen trafficlimiet, maar ik raad idd ook aan om filmpjes op youtube te hosten...
One.com is inderdaad een goede keuze voor een simpele site. (ervaringen)

Van hun website:
Hoe is het mogelijk dat u onbeperkt dataverkeer aanbiedt?

Onze unieke opzet geeft ons de mogelijkheid om u als klant ongelimiteerd dataverkeer aan te bieden voor uw eigen webruimte. Velen van onze concurrenten zouden zeggen dat dit onmogelijk is, ondanks dat weten wij al sinds 2002 deze service te verlenen aan onze klanten. Ook vandaag hebben we klanten die meer dan 25 miljoen hits en meer dan 1000 GB verkeer per maand hebben.

We bieden echter niet mogelijk om een zogenaamde download-site te hosten. Een download-site is een site die per 'hit' zo'n 1 MB verkeer veroorzaakt.
Echter heeft zo`n groot bedrijf ook nadelen, ze ondersteunen niet alles.
Mocht je 'advanced features' nodig hebben, zoals bijv. crontab, SSL, htaccess, dns aanpassingen, dan zou ik eerst gaan informeren of ze dat ondersteunen, want ik weet in ieder geval dat ze een stuk minder ondersteunen dan andere webhosts. Maar ze geven je wel veel dataverkeer, zolang het een beetje in verhouding staat met het aantal bezoekers.

[ Voor 3% gewijzigd door Startups op 13-04-2008 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:14

Tead

nnb

Je kan ook gewoon Youtube gebruiken zonder dat de gebruikers moeten uploaden naar youtube. Youtube heeft er een aantal API's voor.

http://www.youtube.com/dev

succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat er aan te denken om het zo'n beetje user supporting te houden. Ik ben dan zelf de eigenaar van het 'netwerk', en dan geef ik elke aparte game die ondersteund wordt een subdomein. Een aantal moderators die kunnen dan het nieuws op deze subdomeinen dan onderhouden (esports).

Daarnaast maak ik dan op elk van deze subdomeinen dan een soort database van fragmovies en nog wat andere dingen. Dat is dus niet hetzelfde als youtube filmpjes, dat 'gametube' moet je niet te letterlijk nemen, want zulke dingen staan ook al op youtube dus dat zou wel een beetje dom zijn als ik er dan nog een website voor ga maken. Een doorsnee fragmovie is ook rond de 500mb groot. Als je dan 30GB dataverkeer krijgt van je provider dan kan je dus maar 60 keer dat ding downloaden, terwijl sommige grote fragmovies al snel 1000 keer gedownload worden, is dus 500GB. Tja dat gaat niet op youtube natuurlijk, maar het wordt wel user supported, je kan het dus zelf posten etc.

edit// oee ik zie dat one.com maar een aantal gb webruimte geeft, dan kunnen er niet zoveel fragmovies op natuurlijk. Dan zelf een server nemen? Of moet je dan zelf een control panel maken etc?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2008 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Tip: je kan wel heel leuk zoiets opzetten maar je moet ook geld verdienen alleen al om de vele kosten te dekken.
Heb je daar al een plan voor ?
En je moet natuurlijk concurreren met de grotere sites's zoals gotfrag en dergelijken.
Hoe denk je dat allemaal voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gotfrag heeft geen fragmovie database, en een zeer matig forum.

Hoe ik het geld ga krijgen weet ik niet, ik denk dat ik 't zelf gewoon ophoest, gameserver verhuur is zowieso een dode markt, dus dat ga ik waarschijnlijk niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
je moet meer naar de community sites kijken zo.als Tek9 die een groote database hebben en andere groote (tenminste half jaar geleden).
En weet je hoeveel tijd er in zoiets gaat zitten.
Voor nieuws zorgen + exclusieve dingen hebben+goed design.
Zoiets host je niet thuis.
Dus denk maar eerst is goed na over de financiën voordat je zoiets begint .
Denk maar aan setup kosten Deticatedserver / vps Dataverkeer+stroom Onderhoud+beheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:23

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik denk dat als je zo een grote site wilt gaan opzetten de hosting nou niet het belangrijkste is. Eerst maar eens een site maken, en dan zien waar je hen gaat hosten!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tek9 is geen community site, dat is een site die gewoon van een clan en heeft later een soort fanbase opgebouwd, alleen dat is niet wat ik hier bedoel.

Daarnaast moet ik eerst weten wat ik technisch zou kunnen doen, dit heeft namelijk zowel veel webspace nodig als onbeperkt dataverkeer, voordat ik wat over de financiën kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:05
Het klinkt op zich goed, maar ik zou me inderdaad eerst op 2 zaken richten:

* Businessplan: wie betaald uiteindelijk de rekening?
* De site zelf! Je hebt een mooi verhaal, maar bouw het eerst maar eens.

De rest is (NOFI) bijzaak.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 22:49:
tek9 is geen community site, dat is een site die gewoon van een clan en heeft later een soort fanbase opgebouwd, alleen dat is niet wat ik hier bedoel.

Daarnaast moet ik eerst weten wat ik technisch zou kunnen doen, dit heeft namelijk zowel veel webspace nodig als onbeperkt dataverkeer, voordat ik wat over de financiën kan zeggen.
En altijd het laatste nieuws dan ?
En de forum's?

Het beste wat je kan doen is nog een paar Gekke (lees : Enthousiasten) regelen.
Site bouwen , zaken plan maken, Demo draaien,Juiste data pakket inkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
DiedX schreef op zondag 13 april 2008 @ 22:51:
Het klinkt op zich goed, maar ik zou me inderdaad eerst op 2 zaken richten:

* Businessplan: wie betaald uiteindelijk de rekening?
* De site zelf! Je hebt een mooi verhaal, maar bouw het eerst maar eens.

De rest is (NOFI) bijzaak.
True inderdaad. De hosting is zeg maar de makkelijkste stap van alle stappen die je moet nemen. Als je daar al erg lang op blijft hangen is dat niet heel erg hoopgevend ofzo :+

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LuckyY schreef op zondag 13 april 2008 @ 23:10:
[...]

En altijd het laatste nieuws dan ?
En de forum's?
Dat is de fanbase van die clan. ;)

Site bouwen kan ik opzich wel, ik heb al eerder mijn eigen site gehad alleen dat was op zich een veel kleiner project, was ook niet internationaal en maar voor een game, gewoon een fansite zegmaar.

Maar wat ik nou weer weten is: stel dat ik een eigen dedicated server neem, met twee hardeschijven, elk 500gb. Kan ik dus voor 1tb aan zooi opslaan, is dus 2000 fragmovies ongeveer, dat is wel voldoende voorlopig. Ok misschien klinkt dit overdreven, alleen als je een lopende website krijgt dan is dit gewoon nodig.

Alleen dan blijft de vraag: 'is dit makkelijk in gebruik?', zeg maar dat ik gewoon in kan loggen en m'n zooitje in de WWW root kan stoppen, zodat ik niet zelf een heel control panel moet maken etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:59
Je kunt ook een dedicated server nemen inclusief controlepanel, of een managed colocatie server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet wat een colocated server is, maar wat is managed precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-09 15:14
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 14:54:
[...]
Dat is de fanbase van die clan. ;)

Site bouwen kan ik opzich wel, ik heb al eerder mijn eigen site gehad alleen dat was op zich een veel kleiner project, was ook niet internationaal en maar voor een game, gewoon een fansite zegmaar.

Maar wat ik nou weer weten is: stel dat ik een eigen dedicated server neem, met twee hardeschijven, elk 500gb. Kan ik dus voor 1tb aan zooi opslaan, is dus 2000 fragmovies ongeveer, dat is wel voldoende voorlopig. Ok misschien klinkt dit overdreven, alleen als je een lopende website krijgt dan is dit gewoon nodig.

Alleen dan blijft de vraag: 'is dit makkelijk in gebruik?', zeg maar dat ik gewoon in kan loggen en m'n zooitje in de WWW root kan stoppen, zodat ik niet zelf een heel control panel moet maken etc?
Is leuk, maar backup's maken enz? Hoe doe je dat? Of iets van Raid, zodat je een snellere schijf in zijn totaal krijgt (naast eventuele redunctie mogelijkheden). Aangezien gewone schijfen niet echt snel genoeg zijn. Teminste, en alles daar vanaf streamt. Verder, waar wil je dat ding dan neer zetten? Achter je eigen internet verbinding thuis wordt moeilijk denk ik, lage snelheid enz. Of je moet echt 100Mbit up en down hebben ofzo...

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 18:28:
Gotfrag heeft geen fragmovie database, en een zeer matig forum.

Hoe ik het geld ga krijgen weet ik niet, ik denk dat ik 't zelf gewoon ophoest, gameserver verhuur is zowieso een dode markt, dus dat ga ik waarschijnlijk niet doen.
Als je genoeg geld hebt is dat natuurlijk een prima mogelijkheid, maar het is niet echt een levensvatbaar idee. Er gaat namelijk nogal wat geld inzitten (zeker met veel dataverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stel dat ik een dedicated server neem met controlpanel in Rotterdam ofzo (daar heb je 1gb downstream), met twee 500gb schijven (dan kan ik dus aprox 2000 fragmovies hosten) bij een provider die mij onbeperkt dataverkeer geeft, dan kan ik zo'n beetje voldoen aan wat ik wil neem ik aan. Dan heb ik dus een internationale website met het laatste nieuws over esports met een fragmovie database, forums, etc.

Wat voor prijskaartje zal daar aan hangen zo'n beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 20:26
onbeperkt dataverkeer bestaat niet, laten we zeggen dat je dus 100mbit unmetered wil.
Dan kom je op bedragen > 1500 euro/maand uit zo'n beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:59
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 15:38:
Ik weet wat een colocated server is, maar wat is managed precies?
Kort gezegd een colocatie server die wordt beheerd door je provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GS2K1 schreef op maandag 14 april 2008 @ 16:11:
onbeperkt dataverkeer bestaat niet, laten we zeggen dat je dus 100mbit unmetered wil.
Dan kom je op bedragen > 1500 euro/maand uit zo'n beetje.
Voor een dedicated server? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Daar zit die dedicated server niet bij in. Dat is puur de prijs voor het hangen van 'een server' met een 100 mbit unmetered lijn. De server moet je natuurlijk zelf nog aanschaffen.
Ik las colocatie. :X Maar verder lijkt die prijs wel in orde ja.

edit:
Even heel wat anders. Waar denk je eigenlijk je bezoekers vandaan te trekken? Je hebt dan wel grootse plannen, maar zonder inkomsten komt daar heel snel een eind aan hoor.

[ Voor 41% gewijzigd door Cloud op 14-04-2008 16:28 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je een dedicated server besteld hoef je zelf niet een server aan te schaffen toch?

Kijk dit eens:

http://www.pcextreme.nl/producten::dedicated::prijzen

100mbit connectie, 500gb hd, 1tb dataverkeer/maand. voor €120,- per maand

Hang ik daar zelf nog even een externe hd aan van 500gb en klaar.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2008 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
edit:
Even heel wat anders. Waar denk je eigenlijk je bezoekers vandaan te trekken? Je hebt dan wel grootse plannen, maar zonder inkomsten komt daar heel snel een eind aan hoor.
Het plan is om het zo te maken dat iedereen er wat aan heeft, dat wil zeggen iedereen die iets met clans te maken heeft. Vanzelfsprekend moet ik het project daar nog iets toegankelijker voor maken, maar dan heb ik ook echt een uniek project. Hier zijn nog geen (goede) websites voor en op deze manier spreek ik ook een hele duidelijke doelgroep aan om later eventueel internet diensten aan te leveren, alleen dat is van latere zorg. Voorlopig hoef ik alleen te weten hoe duur zoiets zou kosten en of ik dat ook echt op kan hoesten. De website draai ik daarna wel in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 16:26:
Als je een dedicated server besteld hoef je zelf niet een server aan te schaffen toch?
Nee die huur je.
100mbit connectie, 500gb hd, 1tb dataverkeer/maand. voor €120,- per maand
1TB traffic != 100mbit unmetered. Not even close.
Hang ik daar zelf nog even een externe hd aan van 500gb en klaar.
Je hebt bij geen enkele hoster fysieke toegang tot dedicated/managed servers. Bij een colocated server mag je wel je eigen HW erbij hangen natuurlijk, maar dan moet je er alsnog rekening mee houden dat je er wel rackhuur voor betaald.

Verder eens met iedereen hier, ga eerst eens je site bouwen en de bijbehorende markt creeren, daarna zoek je daar je hosting bij uit.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag eerst mijn hosting uitzoeken, anders loop ik teveel risico dat ik de website voor niks maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 09:28

TheBorg

Resistance is futile.

Ga gewoon die site bouwen en maak je geen druk om de hosting. Begin gewoon met hosting van een tientje per maand en stap over naar een groter pakket als je hosting provider begint te zeiken. Als je op dat punt bent aangekomen heb je waarschijnlijk genoeg advertentie inkomsten op de hosting te betalen.

Kijk eens bij CPMStar en Ad2Games voor op games gerichtte advertenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Filmpjes laten hosten op je eigen server moet je niet aan beginnen. Kost veel te veel. Je kan ze laten uploaden naar een soort youtube account waar dan alles op staat en daar link je dan heen via je site. Alles op eigen / gehuurde servers = onbetaalbaar, tenzij je een goede erfenis hebt ontvangen en je het geld graag wilt weggooien.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Tegen de tijd dat je website klaar is, is de hostingmarkt waarschijnlijk ook al weer veranderd. Wat voor zin heeft het om je hosting uit te zoeken voordat je überhaupt een website hebt? Je hebt nu een prijsindicatie, dat moet genoeg zijn toch?

Ik mag hopen dat je niet die dedicated server ook al aan wilt hebben tijdens je development periode ;)

Ik zou gewoon kleinschalig beginnen. Zet eerst eens een website op met nieuws en een forum. Dat is vrij eenvoudig te realiseren. Zorg er daarna voor dat er mensen naartoe komen en je wat inkomsten krijgt van advertenties. Ga daarna geleidelijk aan functionaliteit toevoegen en als een van de laatste zaken; die enorme video's waar je constant over spreekt. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

curry684 schreef op maandag 14 april 2008 @ 16:40:
1TB traffic != 100mbit unmetered. Not even close.
100Mbit verbinding met een max van 1TB, dus niet unmetered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:05

Eijkb

Zo.

Het afnemen van dataverkeer kost een boel geld. Dat wil je niet van te voren inkopen, gezien je geen idee hebt hoe succesvol je website zal worden.

Bijna bij iedere hoster kan je klein beginnen en groot eindigen (al dan niet met eigen servers / racks als je het helemaal maakt).

Begin met de site en host je filmpjes op youtube (zie eerder aangehaalde API's voor integratie in je website). Mocht je nu heel succesvol zijn kan je later dus groot dataverkeer inkopen wat de prijs behoorlijk drukt. Je zou er zelfs nog voor kunnen kiezen je filmpjes te hosten op een andere server / pakket dan je eigenlijke website zodat je voor beide de beste keus kan maken wanneer die keuze gemaakt moet worden.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 16:44:
Ik wil graag eerst mijn hosting uitzoeken, anders loop ik teveel risico dat ik de website voor niks maak.
Hosting is technisch gezien geen enkel problemen. Momenteel richten we hier op het werk wat servers in, puur en alleen voor streaming media, wat ook veel bandbreedte trekt. Het gaat alleen mis bij de kosten als je zoiets zelf wilt financieren.

Daarom zou ik eerst een website bouwen, businessplan opstellen en op dat moment kun je kijken naar investeerders. Als je die hebt dan kun je gewoon een paar servers kopen en die ergens in een rekje hangen. En zodra die server niet meer voldoet dan duw je er een 2e naast of upgrade je het ding. Alleen is hier het punt dat je gewoon genoeg geld moet hebben voor zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 21:49
Wat voor zin heeft het uberhaupt om zo'n site te maken? Er zijn er al zoveel, en als ik het lees wordt dit de zoveelste 13 in een dozijn site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Enorme video's inderdaad, dat is juist wat mijn website moet bieden, juist dat, omdat daar weinig goede websites voor zijn, behalve wat in fanbases van clans, meestal ook van een game. Nogmaals: dat valt totaal niet met youtube te vergelijken, de kwaliteit ligt rond DVD niveau alleen dan zijn het kortere filmpjes (zeg 10 à 15 minuten).

Alleen hoeveel inkomsten krijg je normaal gesproken via advertenties?
_avalanche_ schreef op maandag 14 april 2008 @ 16:57:
Wat voor zin heeft het uberhaupt om zo'n site te maken? Er zijn er al zoveel, en als ik het lees wordt dit de zoveelste 13 in een dozijn site.
Zoals?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2008 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 17:10:
Enorme video's inderdaad, dat is juist wat mijn website moet bieden, juist dat, omdat daar weinig goede websites voor zijn, behalve wat in fanbases van clans, meestal ook van een game. Nogmaals: dat valt totaal niet met youtube te vergelijken, de kwaliteit ligt rond DVD niveau alleen dan zijn het kortere filmpjes (zeg 10 à 15 minuten).

Alleen hoeveel inkomsten krijg je normaal gesproken via advertenties?
Paar cent per advertentie, tenzij je echt een heel specifieke doelgroep hebt, waar heel gericht op geadverteerd kan worden. Dan levert het stukken meer op.

Tweakers.net zal bijvoorbeeld meer kunnen vragen voor een advertentie dan Fok!. Dit omdat t.net gewoon een vrij specifieke doelgroep heeft, terwijl die van FoK! veel algemener is. Of hier echt verschillen inzitten weet ik niet. Maar rijk zul je er niet echt van worden, die tijd ligt denk ik een beetje achter ons. Je zult nu denk ik ook op meerdere manieren inkomsten moeten zien te genereren.
Kijk bijv hier: http://webads.nl/tarieven (een van de vele bedrijven die zich bezig houden met webadvertenties, ik geloof dat zij ook de webads voor t.net verzorgt hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Terw_Dan schreef op maandag 14 april 2008 @ 17:17:
Kijk bijv hier: http://webads.nl/tarieven (een van de vele bedrijven die zich bezig houden met webadvertenties, ik geloof dat zij ook de webads voor t.net verzorgt hebben).
Die bedragen die daar worden genoemd komen totaal niet overeen met wat een site of deze op zou kunnen brengen. $1,00 per 1000 pageviews is al positief (maar realistisch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 17:10:
de kwaliteit ligt rond DVD niveau alleen dan zijn het kortere filmpjes (zeg 10 à 15 minuten).
heb je enig idee hoeveel MB dat is per filmpje?

een dvd van 10 minuten in dvd kwaliteit... ik wil de rekensom wel even voor je maken

laten we zeggen dat een beetje film dan 0.5Mbyte/s trekt
10 minuten = 600 seconden
600*.5 = 300Mbyte voor 1 filmpje

zeg dat die 100 keer bekeken wordt (jij gaat uit van veel grotere getallen want anders kun je het hele feest nooit betalen) dan zit je al aan 30 GByte verkeer

1TB verkeer houdt dus in dat je nog geen 4000 views op een filmpje kan hebben....

en het bovenstaande is nog conservatief geschat

correct me if I'm wrong

offtopic:
op wiki kom ik overigens een bandbreedte van 15mbit/s (voor level2 mpeg2) tegen, maar dat kan toch bijna niet...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2008 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 09:58

Wmm

Ik zou me echt zeer afvragen of hier een markt voor is, voor een amateur zeg maar. Nofi natuurlijk maar jij het duidelijk niet het grote geld achter de hand om te kunnen adverteren ofzo. Je moet het dus puur hebben van gebruikers en mond tot mond reclame. In een markt waar er al zoveel van die sites zijn is dat lastig, dan moet je wel iets bijzonders bieden. Als je voor verschillende titels nieuws wilt posten moet je natuurlijk mensen hebben die dat voor je doen, in je eentje is dat niet bij te houden. Waar haal je die mensen in eerste instantie vandaan? Zonder content krijg je natuurlijk helemaal nooit een community.

Sterk aan te raden is dan ook om gewoon met één game te beginnen, dat is makkelijk te overzien, makkelijk uit te breiden ook en als het niet lukt dan is er nog niet zoveel aan de hand. Een mooi voorbeeld van hoe het zo goed kan gaan is Gamereplays.org, een site die zich richt op de competitieve kant van RTS games. Ze zijn met één game begonnen en hebben zich in de loop der jaren uitgebreid tot de nr 1 site op dat gebied. Alleen in de Warcraft en Starcraft communities krijgen ze geen voet aan de grond omdat daar geen markt voor is. Voor die games zijn er al zoveel sites die hetzelfde doen. Pas met Starcraft 2 gaan ze er vol voor om ook daar binnen te komen, dan is er een nieuwe ingang zeg maar.

Bekijk maar eens een dergelijke site goed en zie hoeveel moderators, newsposters, reviewers en weet ik het wat daar rondlopen + het gewone voetvolk. Dat is iets wat je op moet bouwen en jij wilt dan in één keer doen. Zonder geld, naam en ervaring is dat erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat als je dit echt op de schaal op wilt zetten waarop jij het wilt hebben dat je met een startkapitaal van enkele tienduizenden (ja inderdaad een 1 met 4 nullen) zult moeten beginnen. Sorry om je uit de droom te helpen.

edit:
dit is een forum overigens, het is niet verplicht ofzo maar het zou leuk zijn als je ook anderen probeert te helpen ipv 140 posts te hebben in enkel eigen topics :x

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2008 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

TheBorg schreef op maandag 14 april 2008 @ 17:24:
[...]

Die bedragen die daar worden genoemd komen totaal niet overeen met wat een site of deze op zou kunnen brengen. $1,00 per 1000 pageviews is al positief (maar realistisch).
Als ik me niet vergis gaat het hier ook over clicks per 1000, niet views per 1000. Verder is $1 op 1000 views denk ik niet onrealistisch te noemen. Dat ligt er natuurlijk maar aa hoe je iets berekent. Clicks of views.

woei 44.000e post

[ Voor 3% gewijzigd door TERW_DAN op 14-04-2008 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 17:36:
[...]

heb je enig idee hoeveel MB dat is per filmpje?
Tussen de 250mb en 500mb, afhankelijk van de codecs, kwaliteit en het aantal frames.
Wmm schreef op maandag 14 april 2008 @ 17:37:
Ik zou me echt zeer afvragen of hier een markt voor is, voor een amateur zeg maar. Nofi natuurlijk maar jij het duidelijk niet het grote geld achter de hand om te kunnen adverteren ofzo. Je moet het dus puur hebben van gebruikers en mond tot mond reclame. In een markt waar er al zoveel van die sites zijn is dat lastig, dan moet je wel iets bijzonders bieden. Als je voor verschillende titels nieuws wilt posten moet je natuurlijk mensen hebben die dat voor je doen, in je eentje is dat niet bij te houden. Waar haal je die mensen in eerste instantie vandaan? Zonder content krijg je natuurlijk helemaal nooit een community.

Sterk aan te raden is dan ook om gewoon met één game te beginnen, dat is makkelijk te overzien, makkelijk uit te breiden ook en als het niet lukt dan is er nog niet zoveel aan de hand. Een mooi voorbeeld van hoe het zo goed kan gaan is Gamereplays.org, een site die zich richt op de competitieve kant van RTS games. Ze zijn met één game begonnen en hebben zich in de loop der jaren uitgebreid tot de nr 1 site op dat gebied. Alleen in de Warcraft en Starcraft communities krijgen ze geen voet aan de grond omdat daar geen markt voor is. Voor die games zijn er al zoveel sites die hetzelfde doen. Pas met Starcraft 2 gaan ze er vol voor om ook daar binnen te komen, dan is er een nieuwe ingang zeg maar.

Bekijk maar eens een dergelijke site goed en zie hoeveel moderators, newsposters, reviewers en weet ik het wat daar rondlopen + het gewone voetvolk. Dat is iets wat je op moet bouwen en jij wilt dan in één keer doen. Zonder geld, naam en ervaring is dat erg lastig.
Ik snap het. Dan maar zo doen als own-age.com het doet? Dwz een fragmovie database met allerlei fragmovies die extern gehost worden, dus dat de user een fragmovie post, die krijgt dan een pagina op mijn site waar een aantal externe links op staan. Wel jammer want dan ben je namelijk afhankelijk van de hosting die een ander geeft, waardoor je een heleboel dode links krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 09:58

Wmm

Dat zou om mee te beginnen natuurlijk al een stuk beter zijn. Uitbouwen kan altijd nog. Bedenk wel dat je als nieuwe site wel iets nieuws moet bieden ook. Ik als gebruiker stap niet over naar een nieuwe site puur omdat ie nieuw is, hij moet inhoudelijk ook beter zijn dan wat ik nu bezoek.

Zie het een beetje als dat er een concurrent voor GoT komt, eigenlijk dezelfde functionaliteit met een paar nieuwe dingen. Die gaat het dan wel enorm moeilijk krijgen om groot te worden want hier op GoT zit de kennis plus de topics al en die krijg je niet zomaar weg om naar die nieuwe site te gaan. Tuurlijk kun je twee sites bezoeken, maar als zoals in jouw geval er waarschijnlijk op beiden dezelfde filmpjes staan heeft dat niet zo heel veel zin.

Vergis je niet hoor. De echte hype waarbij je met elke baggersite succesvol kon zijn is wel over. Alles is er al in veelvoud en om eruit te springen moet je toch wel wat bijzonders hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik wil doen is zeg maar alles bij elkaar vegen om het zo maar is te zeggen.

Je hebt sites die posten het nieuws van bepaalde games, fansites. Een deel, soms zelfs niets, daarvan gaat over clans/leagues/etc (dit deel wil ik sterk benadrukken in mijn site).

Je hebt fragmoviedatabases (bijv own-age.com), en fanbases van bepaalde clans (tek9.com, h2k-gaming.com)

Je hebt sites die posten demos van pro clans (gotfrag.com)

Je hebt gaming forums (veel voorbeelden)

Je hebt sites die brengen live verslag uit bij leagues (quadv.com)

Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Wat ik dus wil doen is dit allemaal bij elkaar vegen in één site. Alles binnen handbereik, en zo simpel als mogelijk. Zeg maar zoals filefront.com alleen dan voor esports en veel extra's.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2008 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Hoe wil je die movies gaan weergeven? Je kan bijvoorbeeld met ffmpeg praktisch alles omzetten naar .flv (H.264 heeft de voorkeur, scheelt bandbreedte en diskspace). Probleem is alleen dat er natuurlijk behoorlijk wat CPU tijd nodig is om die filmpjes om te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor "youtube clones" zou ik op hotscripts.com kijken.
voor hosting kan ik knip! aanraden.
die gebruik ik zelf ook en heeft een uitstekende service + 600 GB ruimte + 6000 GB data transfer + gratis domein. + CGI, PHP, MySQL voor maar 5 euro per maand!

@theborg
ffmpeg servers zijn niet normaal duur....

Modbreak:Afiliate linkjes horen hier niet thuis. Nogal wiedes dat je ze dan "kunt aanraden".
Meer info: Het algemeen beleid #spam

[ Voor 46% gewijzigd door Roelant op 14-04-2008 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 21:17:
@theborg
Kan wel de reden zijn dat een hosting toko zegt (als je gebruik maakt van shared hosting) dat je je zaakje maar ergens anders moet onderbrengen.

En flikker je affiliate links volgende keer lekker op een ander forum neer. Lekker objectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

curry684 schreef op maandag 14 april 2008 @ 16:40:
Verder eens met iedereen hier, ga eerst eens je site bouwen en de bijbehorende markt creeren, daarna zoek je daar je hosting bij uit.
Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind het wel verstandig van TS om eerst te bekijken wat hosting kost, want je spreekt dan echt over gruwelijke bedragen :) Dan kan je wel leuk een website maken maar wellicht is er al totaal geen inkomstenmodel te verzinnen waarmee je óóit winst kan maken, dan is het een tamelijk suffe exercitie om eerst de site te maken :P

Terug naar dataverkeer. Vanaf middelgrote hoeveelheden dataverkeer wordt het over het algemeen niet meer afgerekend in gigabytes, maar in de bandbreedte die je gebruikt en dan meestal met de 95e percentiel regeling. Dat betekent dat de vijf procent in tijd dat je de meeste bandbreedte verbruikt niet meegerekend wordt, en het hoogste daarna is het aantal mbps/gbps waarvoor je aangeslagen wordt.

Om een beetje redelijke kwaliteit videos eruit te gooien zit je al snel over de 1mbps voor een enkele video. Met een 100mbit lijn kan je dus 100 gebruikers tegelijkertijd aan. Als een fimpje gemiddeld 10 minuten duurt kan je dus in totaal zo'n zeshonderd filmpjes per uur door een 100mbit pijpje trekken. Dat is niet veel, zeker niet tijdens piekuren. Een 100 mbit lijn kost je al gauw een duizend euro per maand dus reken maar uit ;). Wij doen nu een terabyte per dag en het groeit hard. Dat komt mede door de genoemde tek-9; wij verzorgen de videohosting voor ze :)
@theborg
ffmpeg is gratis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor "youtube clones" zou ik op hotscripts.com kijken.
voor hosting kan ik deze aanraden.
die gebruik ik zelf ook en heeft een uitstekende service + 600 GB ruimte + 6000 GB data transfer + gratis domein. + CGI, PHP, MySQL voor maar 5 euro per maand!

@theborg
Zucht, je bent nu al de derde die me naar youtube doorverwijst, nogmaals; dit is niet de bedoeling. Dit wordt een database voor grotere filmpjes.
TheBorg schreef op maandag 14 april 2008 @ 21:07:
Hoe wil je die movies gaan weergeven? Je kan bijvoorbeeld met ffmpeg praktisch alles omzetten naar .flv (H.264 heeft de voorkeur, scheelt bandbreedte en diskspace). Probleem is alleen dat er natuurlijk behoorlijk wat CPU tijd nodig is om die filmpjes om te zetten.
.wmv/.avi rarren en dan inpakken in .rar/.zip, dat ergens hosten en dan links op mijn website gooien, allemaal user supported dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Een .wmv/.avi inpakken heeft niet heel veel zin, het bestand zal er niet heel veel kleiner van worden. Nadeel is ook dat een bezoeker het bestand volledig moet downloaden voordat het filmpje bekeken kan worden. Als je een Flash player gebruikt dan haken er enorm veel mensen af na een paar seconden/minuten (bijv. als ze het filmpje niet leuk vinden), dit scheelt enorm veel bandbreedte. Ik ben niet thuis in dit soort sites dus ik weet niet of de flash methode wenselijk is.

Misschien is het verstandig om eerst een site in de lucht te tillen die niet volledig om de filmpjes is gebouwd. Je kan altijd een klein aantal (de aller beste) filmpjes hosten om de bandbreedte onder controle te houden. Een community beginnen is heden ten dagen geen makkelijke opgave. Misschien is het niet helemaal wat je wil, maar het is wel een begin.

[ Voor 4% gewijzigd door TheBorg op 14-04-2008 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

eamelink schreef op maandag 14 april 2008 @ 21:38:
Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind het wel verstandig van TS om eerst te bekijken wat hosting kost, want je spreekt dan echt over gruwelijke bedragen :) Dan kan je wel leuk een website maken maar wellicht is er al totaal geen inkomstenmodel te verzinnen waarmee je óóit winst kan maken, dan is het een tamelijk suffe exercitie om eerst de site te maken :P
Er is iets anders dan kijken wat de kosten zijn en al precies weten welke server je bij welke hoster neer gaat zetten. Dat is niet nodig om een businessplan neer te zetten.
Daarbij, als je geen site hebt (of iig een proof of concept) dan gaat het erg lastig worden om investeerders te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:40
Niet een idee om eerst te linken naar externe sites zoals bijvoorbeeld Own-age.com dat doet en als het dan begint te lopen alles zelf gaan hosten, mogelijk financieren met reclameinkomsten voor zover dat mogelijk is. In ieder geval naam krijgen en een userbase opbouwen. Dat heb je tenminste een beetje zekerheid voordat je zuurverdiende geld erin pompt.

Ik ben bang dat het anders nogal een risicoinvestering kan gaan worden waar vele duizenden euro's op het spel staan. Of je dat wilt vraag ik mij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik zou gewoon eerst je business plan nog eens goed gaan overdenken.

In wezen is alles ondertussen al 1 of meerdere gemaakt. Jij wil eruit springen met 1 unieke gimmick ( grote filmpjes ) die gigantisch veel geld kost.

Als ik even ga rekenen,
100Mb unmetered internet € 1000,- per maand ( gok dat het niet te krijgen is voor deze prijs, maar rekent makkelijk )
bij die € 1,00 per 1000 views reclameinkomsten heb je per maand al 1.000.000 pageviews nodig om je unmetered internet te gaan betalen.
Je kan dan dus ( 600x24x30 ) 432.000 filmpjes tonen per maand qua bandbreedte ( de server hiervoor is een ander verhaal )

In een ideale wereld zou dit nog best kunnen, maar in een praktische wereld krijg je het effect dat vele andere sites bij jou filmpjes gaan neerzetten ( vb. dat own-age.com ) terwijl de community op die sites blijft...

Plus dat je nog best een redelijke server mag neerzetten om die filmpjes te gaan tonen, een 2e server ernaast alleen om te gaan encoden. Een 3e server erbij voor je webserver en je databases.
Een 4e server erbij om een backup te hebben.

Internationaal gaan wordt opeens een uitdaging omdat je met maar 1 server zit en die is vanuit brazilie best ver weg als hij in nederland staat, dus om echt internationaal te gaan heb je ook nog eens lokale servers nodig.

Dan moet je nog eens een keertje alle filmpjes gaan controleren, want als jij 500Mb filmpjes toestaat dan heb je al snel de kans dat het niet alleen voor fragmovies gebruikt wordt waardoor je brein etc. achter je aan kan krijgen.

Je moet je community gaan onderhouden, omdat je je niet op 1 community richt is imho ook de kans vrij klein dat je bij de start een community hebt, dus waar haal jij de mods vandaan, loopt het dan zijn mods een minder groot probleem. Maar in het begin is dit een groot probleem.

En dan heb je nog de kosten naast het dataverkeer, simpele server kost 3500 euro. Sponsoring heb je in het begin niet, dus voor 4 servers wordt dit 14.000 neertellen, dan mag je in de nederlandse hosting centra's ook nog eens je rackruimte gaan betalen per maand, je mag stroom per maand gaan betalen. Je mag een website gaan bouwen ( hoeveel kost jij per uur ).

Ik gok zo maar even dat je met 20.000 euro 2 maanden uptime kan halen ( vooropgesteld dat je alle coding in je eigen tijd doet en hier niets voor rekent ).

En hoelang duurt het voor je je investering terugverdient hebt ( want als het echt een succes wordt red je het niet meer met 1 streaming server, en het kost veel, veel tijd en geld om hier een succes van te maken ) reken hier ook in mee dat je servers hardwareproblemen kunnen hebben, waardoor je nog steeds de kosten hebt maar geen inkomsten meer.

Als ik zoiets zou willen opzetten dan zou ik 100.000 euro achter de hand willen hebben om gewoon te willen starten.

Kijk, laat je het video gedeelte even zitten dan kan je opeens terecht bij een dedicated server boer a 120 euro per maand omdat je opeens geen gigantische bergen ruimte meer nodig hebt ( je streaming server vervalt ) , je hebt geen gigantisch dataverkeer meer nodig ( je 1000 euro per maand vervalt ), je backup kan opeens bij de hoster meelopen ( je backup server vervalt ), je hoeft niets meer te encoden ( je encoding server vervalt ). Je hoeft opeens niet meer te gaan controleren of een fragmovie na 2 minuten niet opeens een tv-serie wordt.

Terwijl je inkomsten nagenoeg gelijk blijven, want je community bouw je imho toch niet op rond je filmpjes, die zijn meer 1x zien en dan weer verder, fora / nieuws daar bouw je een community mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Ik zie het wat rooskleuriger qua kosten maar met je conclusie ben ik het volledig eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Startups
Laat hem lekker zijn site bouwen, 99,99% van de sites hebben nooit meer nodig dan een groot hosting pakket.

Maar okay, als jullie dan toch moeilijk gaan doen met encoding etc. ipv gewoon filmpjes downloaden, dan kan die een schaalbaar VPS pakket nemen.

Link

Ik hoor je over duizenden filmpjes praten, die komen niet zomaar binnen, wanneer je met je hostingprovider goede afspraken maakt over de schaalbaarheid, kun je gewoon klein beginnen, zonder je druk te maken.

Dus bouw die site, en neem simpele hosting, of anders die VPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 20:56:
Wat ik dus wil doen is dit allemaal bij elkaar vegen in één site.
En dan erachter komen dat je een leeg forum, geen filmpjes enz. hebt. Kun je niet beginnen met een blog. Leuke eigen content plaatsen, en zorgen dat je gelinkt wordt. Wanneer je bezoekers krijgt, en met namen mensen die reageren in je blog zou je eens kunnen kijken of het nuttig is om een forum toe te voegen. Je moet gewoon eerst enthousiaste gepassioneerde bezoekers binden aan je site. Zo'n big bang website gaat toch niet werken. Kijk naar google/youtube, nu.nl, hyves, twitter noem maar op, allemaal relatief klein en met een klein budget begonnen. Als de tijd rijp is, dan kun je uitbreiden. Wel hopen dat je natuurlijk dat punt ooit bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Noork schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:41:
[...]

En dan erachter komen dat je een leeg forum, geen filmpjes enz. hebt.
Precies, vaak zie je dat fora ook veel subfora hebben waar niets in gebeurd. Maak dan liever 2 of 3 subfora waar het druk is en ga uitbreiden als het nodig is.

Zo inderdaad ook voor je site. Als je weinig content hebt ga je geen subsecties maken, maar duw je het allemaal bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Startups
Noork schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:41:
[...]

En dan erachter komen dat je een leeg forum, geen filmpjes enz. hebt. Kun je niet beginnen met een blog. Leuke eigen content plaatsen, en zorgen dat je gelinkt wordt. Wanneer je bezoekers krijgt, en met namen mensen die reageren in je blog zou je eens kunnen kijken of het nuttig is om een forum toe te voegen. Je moet gewoon eerst enthousiaste gepassioneerde bezoekers binden aan je site. Zo'n big bang website gaat toch niet werken. Kijk naar google/youtube, nu.nl, hyves, twitter noem maar op, allemaal relatief klein en met een klein budget begonnen. Als de tijd rijp is, dan kun je uitbreiden. Wel hopen dat je natuurlijk dat punt ooit bereikt.
Groot verschil bij Youtube was, dat het ex-Paypal'ers (dus niet wat loodgieters die toevallig wat konden HTMLen, het was hun business al) waren, en grote bedragen binnenkwamen in de begindagen. Veel start-ups investeren ook gewoon minimaal tienduizenden euro`s.

Maar goed een 'big bang' kan altijd, maar zonder geld, duurt het wat langer, en is het een stuk lastiger.
The domain name "YouTube.com" was activated on February 15, 2005,[3] and the website was developed over the subsequent months. The creators offered the public a preview of the site in May 2005, six months before YouTube made its official debut.
YouTube's current headquarters in San Bruno
YouTube's current headquarters in San Bruno

Like many technology startups, YouTube was started as an angel-funded enterprise from a makeshift office in a garage. In November 2005, venture firm Sequoia Capital invested an initial $3.5 million;[4] additionally, Roelof Botha, partner of the firm and former CFO of PayPal, joined the YouTube board of directors. In April 2006, Sequoia put an additional $8 million into the company, which had experienced huge popular growth within its first few months.[5]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed wat ik dan doe om te beginnen, dat is een .com site over één game met al het nieuws van de esports voor deze game, zo uitgebreid mogelijk, waar mensen links naar hun fragmovies kunnen posten. De fragmovies zijn dan dus extern gehost.

Dit misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Startups
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 18:30:
Goed wat ik dan doe om te beginnen, dat is een .com site over één game met al het nieuws van de esports voor deze game, zo uitgebreid mogelijk, waar mensen links naar hun fragmovies kunnen posten. De fragmovies zijn dan dus extern gehost.

Dit misschien een idee?
Lijkt mij een goed idee, dan kun je een normaal hosting pakket nemen, en je richten op het belangrijkste: de bouw van de site.

Afhankelijk van je capaciteiten en eisen, gaat dit 1 dag tot x maanden duren, dus ik zou zeggen, schrijf een plan of document met daarin de basis.
Dus niet alles in je hoofd houden, maar opschrijven en dan kun je aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zijn daar nog richtlijnen voor of schrijf ik gewoon op: ik wil op mijn site

1.
2.
3.
4.
etc

of werkt dat zo niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Het is voor jezelf. Dus je kan het zo simpel of uitgebreid maken als je zelf wilt. Ik zou een afbakening proberen te maken van wat je wilt.

Wat je zou kunnen gebruiken is b.v. dit schema:
veelgebruikte indeling van requirements is [Robertson 99]:
- Functionele requirements: acties die het systeem moet kunnen uitvoeren;
bijvoorbeeld “Het catalogussysteem moet weergeven of een boek beschikbaar,
uitgeleend, of in bestelling is”
- Niet-functionele requirements: eigenschappen of kwaliteiten die het systeem moet
hebben; bijvoorbeeld: “Het catalogussysteem moet binnen 3 seconden respons
geven op ieder willekeurig informatieverzoek ”.
- Randvoorwaarden: zijn globale eisen die de context van het gehele product en
project betreffen, zoals de doelstelling van het product en de typering van de
toekomstige gebruikersgroepen; bijvoorbeeld “Het catalogussysteem zal gebruikt
worden door medewerkers en bezoekers van de bibliotheek”.
- Project Issues: eisen die betrekking hebben op het project; bijvoorbeeld “Het
catalogussysteem dient op 1 maart 2002 operationeel te zijn”.
Bron
Verder misschien een idee om de functionele requirements in te delen in MoSCoW. Handig voor de planning. Maar zoals ik al zei, het is voor jezelf. Je kan natuurlijk ook gewoon meteen beginnen en zien waar het schip strandt.

Heb je nu al zelf enig idee wat je wil gaan doen? Iets vanaf scratch zelf bouwen? Of b.v. beginnen met een blogje zoals Wordpress met plugins om b.v. links te posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik meestal dreamweaver om websites te bouwen.

Gewoon een blog vind ik iets te klein schalig, ik zal niet direct in het diepen springen alleen ik wil wel graag wat sneller groeien eerlijk gezegd, dan maar wat meer geld kwijt.

Ik ga zo meteen zien hoe ik dit schema goed kan uitwerken en dat post ik dan hier wel.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 20:21:
Maakt weinig uit of je Dreamweaver of Notepad gebruikt. Gaat erom welke technieken je inzet. Een Wordpress blog kun je ook in Dreameaver bewerken, evenals PHP, of (x)HTML.

Maar je gaat zelf bouwen maak ik dus op? Ga je voor ASP, PHP, Ruby o.i.d.?
Gewoon een blog vind ik iets te klein schalig.
Ach sites zoals Geenstijl, Nieuwnieuws.nl e.d. zijn in essentie ook blogs. Hoe kleinschalig valt dat te noemen? Blogs zoals Wordpress, Pivot, Nuclues kun je goed opschalen met diverse plugins en zelfbouw.

[ Voor 30% gewijzigd door Noork op 15-04-2008 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:21

Osxy

Holy crap on a cracker

Noork schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 21:13:
[...]

Maakt weinig uit of je Dreamweaver of Notepad gebruikt. Gaat erom welke technieken je inzet. Een Wordpress blog kun je ook in Dreameaver bewerken, evenals PHP, of (x)HTML.

Maar je gaat zelf bouwen maak ik dus op? Ga je voor ASP, PHP, Ruby o.i.d.?
Don't get your hopes up.
Ik vermoed dat de TS de volledige site in DW wilt maken, geen backend niets.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
osxy schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 21:16:
[...]

Don't get your hopes up.
Dat vermoed ik ook. Daarom stel ik ook zo'n vraag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
osxy schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 21:16:
[...]

Don't get your hopes up.
Ja en, ik zie het probleem niet. Gebruikers kunnen al hun gewenste forum posts per mail toesturen,
TS verwerkt dit in DreamWeaver in de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 19:19:
Zijn daar nog richtlijnen voor of schrijf ik gewoon op: ik wil op mijn site

1.
2.
3.
4.
etc

of werkt dat zo niet?
Dit kun je doen. Echter, daarmee vind je geen investeerders (mocht dat je doel zijn) dan is enige vorm van onderbouwing wel handig. Dus waarom wil je dat, hoe wil je dat integreren. En verder ook wat de haalbaarheid ervan is, een marktanalyse etc.

Gewoon een blog vind ik iets te klein schalig, ik zal niet direct in het diepen springen alleen ik wil wel graag wat sneller groeien eerlijk gezegd, dan maar wat meer geld kwijt.
Dat je dreamweaver gebruikt zegt natuurlijk niets, DM heeft een wysiwyg editor of een standaard code editor. Als je iets echt van de grond af aan op wilt bouwen, het schaalbaar en dynamisch wilt houden dan zul je niet aan kunnen komen met iets dat je in een wysiwyg editor maakt. De code die je ervoor schrijft moet wel enigszins goed in elkaar zitten, iets dat met 10 users goed werkt hoeft niet gelijk zo goed door te schalen dat je er ook met 1000 users goed mee kunt werken, zonder een shitload aan servers er tegenaan te gooien.

Een blog is natuurlijk maar een manier van data presenteren. In principe maakt de vorm niet zo gek veel uit, de aankleding kun je maken zoals je zelft wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Startups
Laat je niet afschrikken, gewoon in je eigen tempo en style.

Wanneer je niet veel technische kennis hebt, of simpel wilt beginnen , kun je iets als Joomla (als basis) gebruiken.

Ik adviseer je het volledig zelf te (laten?) maken, from scratch, maar ik denk dat een groot gedeelte van wat jij wilt, ook met Joomla te realiseren is.
Ik heb het zelf nooit gebruikt, aangezien ik mijn eigen code prefereer 8)

Maar als je je meer wilt bezig houden met het dagelijks beheer, ipv technische dingen, dan is het een uitkomst. Maar voor mij zit het plezier vaak voor een groot deel in het coden van de site.

Quote van de Joomla website, om je een idee te geven wat er zoal mogelijk is.
Here are just some examples of the hundreds of available extensions:

* Dynamic form builders
* Business or organizational directories
* Document management
* image and multimedia galleries
* E-commerce and shopping cart engines
* Forums and chat software
* Calendars
* Blogging software
* Directory services
* Email newsletters
* Data collection and reporting tools
* Banner advertising systems
* Subscription services
* and many, many more…
Even wat dingen ge-highlight die interessant voor je kunnen zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Startups op 16-04-2008 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:05

Eijkb

Zo.

Mbt communities: Ben zelf ooit begonnen met de wijzeman.nl community (misschien nog wel her en der bekend). Kleine geschiedenis:

Met een paar vrienden samen Counterstrike spelen onder de naam Wijzeman.nl (domeinnaam had ik al). Op wijzeman.nl een kleine site gezet. Daar ik bij een hoster werk en we een server over hadden, hier een [Wijzeman.nl] server van gemaakt. Via de site een kleine community begonnen zodat mensen die zich inschreven op basis van STEAM nummer een reserved slot kregen op de server die binnen de kortste keren stampvol zat en waarbij het dus nuttig was om je in te schrijven.

Probleem 1 diende zich al snel aan. Ik kan geen 24 uur per dag op een CS server als admin aanwezig zijn. Zodra er geen admin was begon het standaard CS gedoe: Schelden, campen, noem maar op. En dit terwijl ik juist een "gezellige" server wilde hebben die dit soort toestanden niet toestaat. Op zoek naar (goede) admins. Tussen de vaste klanten van Wijzeman.nl waren die snel gevonden. Mensen die voor de lol CS speelde, op de site netjes in ABN communiceerde en wat ouder waren dan het gemiddelde waren het slachtoffer. Het werd drukker en drukker en na een tijdje hadden we 3 a 4 public servers online en wat warservers + warteams die uitkwamen voor Wijzeman.nl. Ging allemaal van een leie dakje tot...

Probleem 2 het ego van de mensen ging meespelen. Admins voelde zich beter als niet admins, leden zich beter als niet leden en zo verder. Tussen de admins onderling ontstonden er ook wat spanningen en ik zat naast mijn reguliere werk her en der brandjes te blussen op servers, fora, sites e.d. Oplossing: Meer mensen zoals mij (:+) zoeken. Uit de inmiddels vele admins koos ik mensen die mij het best bevielen, veelal leden van het eerste uur. Het MT (management-team) was geboren. Deze mensen kregen dezelfde bevoegdheden als mij en konden individueel beslissingen nemen over het aannemen, 'ontslaan' van admins e.d.

Uiteindelijk ging de lol er voor mij een beetje af (been there, done that) en liet ik de rest doormodderen. Al vrij snel moest ik ook de servers weer in gebruik nemen voor het bedrijf waar ik werk. Resultaat: een grote groep mensen (community), geen actieve leiding meer en geen actieve servers: oproer! En dat terwijl het allemaal vrijwilligerswerk was...

Tijdje daarna bood iemand aan de leiding over te nemen en Wijzeman.nl weer in ere te herstellen. Hij had wat sponsors gevonden voor public servers (al dan niet in ruil voor adminrechten, iets wat betreft mijn principes niet handig was gezien de nood aan onafhankelijke admins) en met de naam [Wijzeman.nl] voor de titels van de servers zat het zo weer vol. Die persoon kwam er echter achter hoeveel werk het was om het leuk te houden dat ook hij inmiddels het bijltje er bij neer heeft gegooid.

Moraal van het verhaal: Ga aan de slag! Wie weet lukt het je en hopelijk blijf je gemotiveerd ondanks alle valkuilen die je zult ondervinden. De inkomsten komen overigens niet vanzelf. Belangrijk punt voor een community: unique selling point. Bij Wijzeman was dat dus het recht op spelen op onze servers (dmv reserved slot) en wellicht in het begin zeker ook de gemoedelijke sfeer tijdens het spelen door de harde maar "aardige" hand van de admins. Eén ding is zeker: Je kan het uiteindelijk niet alleen en goede mensen zijn schaars te vinden of hebben zo hun eigen motivaties / initiatieven.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb eerst een tijd met een fansite meegewerkt, hier heb ik vooral veel HTML kennis opgedaan. Toen ik daarna een eigen fansite nam heb ik dit uitgebreid en ook wat PHP geleerd (deze fansite had dus ook een forum), maar daar stopt 't voor mij. De meeste dingen zal ik dus moeten leren 'als ik er voor sta', en dat is een beetje een issue met bijv mensen die een eigen account aanmaken op de website en daar mee weer (een) eigen pagina('s) aan kunnen maken voor hun movie(s) etc. Maar daar zijn dan weer veel sites voor die 'hetzelfde systeem gebruiken', dus is dat waarschijnlijk kant en klaar te downloaden. Vraag me alleen niet waar. Design (en photoshop etc) is niet een probleem. Dagelijks beheer heb ik ook veel ervaring mee. Wat ik dus met moeilijkst vind is het systeem in elkaar draaien, met accounts werken en comments kunnen plaatsen etc.

Ik maak dat schema wel even dan kan ik iets specifieker zijn.

edit//

en klopt inderdaad. Admins voor gameservers en moderators op forums zijn makkelijk te vinden. Maar dan wel 9/10 keer om stoer te doen met hun bevoegdheid. En nieuwsposters? Ah misschien posten ze 1 of 2 keer en dan is het wel weer klaar, zie je ze nooit meer. Ik weet hoe moeilijk het is om goede mensen te vinden kerel. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2008 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Regel het hele video-upload gebeuren nu gewoon via YouTube, geweldige API voor. Scheelt je het moeilijkste gebeuren en vooral geld, en kijk of je uberhaupt een site kan bouwen met een leuk design, en dat alles goed in elkaar zit. Dat is véél meer werk dan wat jij denkt, zeker als je dat in je eentje gaat doen. Als je echt ooit zover komt dat je dat af krijgt, promoot je site wat. Ondanks dat je video's in lage kwaliteit zijn, zullen er vast mensen zijn die het gaan gebruiken, ALS het goed in elkaar zat. Dan kan je sponsors regelen en dan gaat het balletje pas echt rollen. Dan kan je gaan kijken naar je eigen video-upload, want ik gok zo even dat jij niet over de genoemde bedragen beschikt of daarvoor een lening wil aangaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Muthas op 16-04-2008 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Terw_Dan schreef op maandag 14 april 2008 @ 22:19:
[...]

Er is iets anders dan kijken wat de kosten zijn en al precies weten welke server je bij welke hoster neer gaat zetten. Dat is niet nodig om een businessplan neer te zetten.
Daarbij, als je geen site hebt (of iig een proof of concept) dan gaat het erg lastig worden om investeerders te vinden.
De TS zal waarschijnlijk niet eens aan een businessplan hebben gedacht. En soms moet je dat ook niet doen, maar moet je het gewoon gaan proberen. Zorg sowieso dat je zo min mogelijk kosten (vaste lasten) hebt aan de website/dienst...maar ga wel bedenken hoe je geld gaat verdienen om de kosten te kunnen dekken.

Het is uberhaupt lastig om een verdienmodel te bedenken bij 'downloads' en/of 'streamen' en daar zijn investeerders toch (vooral in Nederland) wel geintresseert in. Als je bijvoorbeeld naar een website als Gamersyde kijkt dan zie je dat zelfs met veel bezoekers/downloads/viewers het lastig is. Je CPM rates voor Google Adsense zijn echt verwaarloosbaar door de hoge bandbreedte kosten. Zie bijvoorbeeld http://gamersyde.com/forum_11_25710_1_en.html ! Daar zie je hoeveel twee uur bij Gamersyde aan bandbreedte kost....mijn conclusie

Defunctus Deo Juvente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Muthas schreef op woensdag 16 april 2008 @ 13:53:
Regel het hele video-upload gebeuren nu gewoon via YouTube
Tjonge jonge jonge jonge 8)7
HappyFun schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:50:
[...]

De TS zal waarschijnlijk niet eens aan een businessplan hebben gedacht. En soms moet je dat ook niet doen, maar moet je het gewoon gaan proberen. Zorg sowieso dat je zo min mogelijk kosten (vaste lasten) hebt aan de website/dienst...maar ga wel bedenken hoe je geld gaat verdienen om de kosten te kunnen dekken.

Het is uberhaupt lastig om een verdienmodel te bedenken bij 'downloads' en/of 'streamen' en daar zijn investeerders toch (vooral in Nederland) wel geintresseert in. Als je bijvoorbeeld naar een website als Gamersyde kijkt dan zie je dat zelfs met veel bezoekers/downloads/viewers het lastig is. Je CPM rates voor Google Adsense zijn echt verwaarloosbaar door de hoge bandbreedte kosten. Zie bijvoorbeeld http://gamersyde.com/forum_11_25710_1_en.html ! Daar zie je hoeveel twee uur bij Gamersyde aan bandbreedte kost....mijn conclusie
Als ik een website heb van ongeveer 80 euro per jaar (gewoon een standard paketje), dan valt dit toch wel in te dekken gewoon door adverteerders? Of ik heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat kun je inderdaad wel dekken door advertenties ja. :) Dit is natuurlijk wél afhankelijk van hoe populair je site wordt. De views en clicks moeten er wel komen. Het is in elk geval makkelijker te doen dan €1000/maand proberen te dekken met advertenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed hier is mijn MoSCoW plan
Must have this -

Dagelijks nieuws over electronic sports van de Call of Duty series
Een systeem dat het mogelijk maakt voor niet geregistreerde gebruikers om op dit nieuws te reageren
Een systeem dat het mogelijk maakt voor geregistreerde gebruikers om hun eigen fragmovies (paar honderd mb per stuk) in te sturen. Dit houdt in dat er een pagina in de fragmovie database gemaakt wordt met externe links naar waar deze fragmovie gedownload kan worden.
Forums
Optie om mee te werken in het management
Adverteerders om kosten te dekken

Should have this if at all possible -

Previews door middel van foto's van fragmovies, intern gehost
Demo's van professionele clans, intern gehost (enkele mb's per stuk)
Live verslagen bij wedstrijden van professionele clans

Could have this if it does not affect anything else -

(niets, voldoende tijd)

Won't have this but would like in the future -

Zelf dingen verhuren om kosten te dekken
Meerdere games supported
Fragmovies intern gehost (paar honderd mb per stuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyFun
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:51:
Goed hier is mijn MoSCoW plan

[...]
Misschien moet je ook iets schrijven over 'marketing' (hoe krijg je mensen die je website gebruiken..wie is je doelgroep..etc) en moet je jezelf afvragen wat je uniek maakt. Waarom zou ik naar jouw website gaan....het nieuws dat jij hebt zal in het begin geen exclusief "special" nieuws zijn..

Defunctus Deo Juvente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Wie gaat dat nieuws/verslagen allemaal schrijven? Jij? Vrijwilligers? Betaalde mensen? Hoeveel tijd denk je kwijt te zijn aan het schrijven van content? Kun je deze tijd wel iedere dag vrijmaken? Copy-paste berichtjes zijn niet aantrekkelijk voor een bezoeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Ja ik heb het topic gelezen. Maar jij denkt gewoon te simpel, dat je dit met het zakgeld van een 15-jarige en 2 uurtjes in de week in elkaar kan zetten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:20:
Als ik een website heb van ongeveer 80 euro per jaar (gewoon een standard paketje), dan valt dit toch wel in te dekken gewoon door adverteerders? Of ik heb ik het mis?
Dat heb je helemaal mis. Ik ben op dit moment bezig om eenzelfde idee op te zetten als waar jij mee bezig bent. Als ik zie wat wij aan servers binnen moeten rijden om het zaakje op poten te zetten op een grootschalige manier dan kom je er echt niet met 80€ per jaar.
Daar kun je een leuke website voor hebben met een community erop, maar zulke pakketjes hebben vaak zat iets van 100GB traffic per maand, dat zijn 200 filmpjes van 500MB. Dat is natuurlijk peanuts, daar zit je als je populair bent binnen een dag of zelfs een paar uur al aan. Daarnaast is het zo dat die hosters niet uitgaan van dingen als streaming video voor dit soort pakketten, de kans is dus groot dat als mensen tegelijkertijd gaan kijken je bandbreedte tekort gaat komen. Erg vervelend natuurlijk, want dan gaan je filmpjes haperen. Je zult misschien niet direct aan een dedicated server hoeven te hangen, maar hosting is iets dat je goed voor elkaar moet hebben. Wat ik al eerder zei, technisch kan het prima, maar het kost gewoon geld. En dat is geen 80€ per jaar.

Voor standaard website is het niet erg als je de ene keer iets aan halve seconde later binnen hebt, ga je echter videostreamen is er niets irritanter dan het continue bufferen van de stream, zoals je met sommige sites nog wel eens wat ziet. Nu is het zo dat de manier waarop ik het momenteel doe we niet eerst een volledig filmpje in hoeven te laden, maar gewoon vrijwel direct gaan afspelen (max 500ms buffering aan het begin) dus de eisen liggen hier wat hoger voor wat betreft de snelheid. Maar als je gedurende een filmpje van 10 minuten 20 keer moet bufferen dan haken veel mensen al af.
En mensen een heel filmpje laten downloaden alvorens te kijken lijkt me geen strakke optie, dan downloaden ze 500MB, is het niet het goede filmpje, gooien ze het weg na de eerste paar MB bekeken te hebben. Zonde van je bandbreedte. Bij een videostream is dit natuurlijk niet zo, als iemand het ding na een paar sec weer wegklikt kost dat geen 500MB. Iets waar je ook rekening mee moet houden denk ik, omdat veel mensen het filmpje niet helemaal af gaan kijken.

Voor wat betreft het businessplan, je kunt het natuurlijk prima zonder doen, maar bedenk je wel dat investeerders vinden dan heel veel lastiger is, en met enkel adverteerders gaat je het niet lukken, zeker niet in het begin als je klein bent. Tenzij je natuurlijk zelf een bom duiten hebt, maar daar ga ik eventjes niet vanuit.

Ik denk dat het verstandig is dit gewoon even goed uit te denken en uit te werken, anders heb je straks een leuk idee, kun je het na een half jaar afkappen omdat het financieel niet goed gaat, en dat zou natuurlijk zonde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@ hierboven, de TS is eerst niet meer van plan zelf de filmpjes te hosten, maar alleen door te linken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HappyFun schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:19:
[...]

Misschien moet je ook iets schrijven over 'marketing' (hoe krijg je mensen die je website gebruiken..wie zijn je doelgroep..etc) en moet je jezelf afvragen wat je uniek maakt. Waarom zou ik naar jouw website gaan....het nieuws dat jij hebt zal in het begin geen exclusief "special" nieuws zijn..
Zei ik al; iedereen die iets met clans te maken heeft rondom deze game die moet er gebruik van kunnen maken. Dit moet de website zijn die het geheel samen brengt, het complete overzicht over wat er in de esports gaande is en wat jij nodig hebt naast het gamen zelf. Suggesties zijn altijd welkom.
Noork schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:29:
Wie gaat dat nieuws/verslagen allemaal schrijven? Jij? Vrijwilligers? Betaalde mensen? Hoeveel tijd denk je kwijt te zijn aan het schrijven van content? Kun je deze tijd wel iedere dag vrijmaken? Copy-paste berichtjes zijn niet aantrekkelijk voor een bezoeker.
Zoals ik heb gezegd heb ik ervaring met het onderhouden van websites. Hoeveel er aan gewerkt moet worden is afhankelijk van de drukte, wanneer er lans/events zijn betekend dat dus heel de dag door, gelukkig zijn die meestal in het weekend. Wanneer die er niet zijn weer iets minder. Vrijwilligers moeten mij dus hierbij helpen, en ja ik weet hoe moeilijk die te vinden zijn. ;)
Muthas schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:32:
[...]

Ja ik heb het topic gelezen. Maar jij denkt gewoon te simpel, dat je dit met het zakgeld van een 15-jarige en 2 uurtjes in de week in elkaar kan zetten :/
Nee hoor, ik heb al tegen 3 andere mensen gezegd dat youtube geen optie is + waarom het geen optie is (je hebt het topic toch gelezen?). Dan maar extern hosten voorlopig. Maar kom dan aub niet als vierde aanzetten met 'host het nou gewoon op youtube'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyFun
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 19:09:
[...]
Zei ik al; iedereen die iets met clans te maken heeft rondom deze game die moet er gebruik van kunnen maken. Dit moet de website zijn die het geheel samen brengt, het complete overzicht over wat er in de esports gaande is en wat jij nodig hebt naast het gamen zelf. Suggesties zijn altijd welkom.
Maar hoe breng je ze op de hoogte van jouw website? Ga je reclame maken (kosten)? En stel da tik jouw website bezoek...waarom blijf ik dan terugkomen? Waarom zou ik dus jouw website bezoeken ipv CrossFire/CadRed/SKgaming/TeK9/etc....? Wat is jouw unieke verkooppunt naar je gebruikers toe? Alleen nieuws berichten schrijven/copy-paste is niet echt uniek....

Defunctus Deo Juvente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga ook niet copy pasten, ik heb zoals ik al zei veel ervaring met nieuwsposten en ik weet best dat je daar mee niets bereikt. Sterker nog; het is strafbaar; schending van auteursrechten. Mijn unieke verkooppunt is het geheel. Doe je aan gaming in clanverband en wil je een beetje op de hoogte zijn van wat er gaande is, hoef je alleen maar mijn website erbij te pakken en dan ben je klaar, dat is het unieke, alles binnen handbereik. Reclame maken gaat denk ik gewoon via andere sites, linken, proberen partners te vinden, etc. Misschien zijn jullie nu al onder de indruk van wat ik wil maken? (zo niet dan moet ik het nog aanscherpen namelijk, wat zou je er nog bij willen zien vraag ik ook steeds).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar zoals ik dus al zei; veel websites gebruiken zo'n systeem waarmee je je kan registreren op een website en daarmee bijv een pagina aan kan maken (voor een fragmovie), foto's uploaden, etc. Ik zie veel overeenkomsten tussen de sites daar in. Weet dus iemand of ik dit eventueel zelf kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

wolkje schreef op woensdag 16 april 2008 @ 19:04:
@ hierboven, de TS is eerst niet meer van plan zelf de filmpjes te hosten, maar alleen door te linken ;)
Daar had ik dan even overheen gelezen. In dat geval wordt het natuurlijk een stuk haalbaarder :)

Enige dat ik dan zou doen is even controleren of bij de sites waar je het spul vandaan plukt er geen policy is tegen doorlinken op die manier. Dit om ellende te voorkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 22:21:
Maar zoals ik dus al zei; veel websites gebruiken zo'n systeem waarmee je je kan registreren op een website en daarmee bijv een pagina aan kan maken (voor een fragmovie), foto's uploaden, etc. Ik zie veel overeenkomsten tussen de sites daar in. Weet dus iemand of ik dit eventueel zelf kan downloaden?
Dat heet een Content Management Systeem, hier zijn nogal wat variaties van te krijgen. Zie Wikipedia: Contentmanagementsysteem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:21
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 22:21:
Je kan niet zomaar een paar php files downen en hopen dat het werkt, je zal een CMS nodig hebben zoals Mathijs1 het uitlegt. Het principe dat je dit niet kent of weet wat het is, geeft mij de indruk dat het moeilijk gaat worden. Je kan een CMS zoals Joomla helemaal naar je hand zetten en aanpassen maar dan heb je wel degelijk heel wat kennis over PHP en databases nodig om te begrijpen hoe het werkt en wat je moet aanpassen voor het resultaat te krijgen wat je wilt. Dit is technisch echt wel een uitdaging, zeker als je zoiets zelf zou willen schrijven! Misschien kan je de site opzetten samen met iemand die al heel wat ervaring heeft op dit vlak en die zin heeft om mee te doen.

Je idee is ambitieus en ik wil je zeker niet ontmoedigen, maar begint niet te groot want anders ga je alleen maar teleurgesteld worden als het niet lukt. Probeer juist een website te creeëren die iets bevat dat geen andere website bevat.
Wat is het eigenlijke doel van de website, break even draaien of met de tijd er ook nog iets aan verdienen?

[ Voor 11% gewijzigd door FragileM64 op 16-04-2008 23:26 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Probeer met dit soort 'gaten in de markt' ook voor jezelf te bedenken "Waarom bestaat het nog niet?". Ik denk dat het antwoord hierop namelijk is dat je doel te groot is, alle bekende games en alle aspecten daarvan op 1 site is gewoon massaal veel werk. En die grote filmpjes zelf hosten, dat is enorm duur dus neem niet teveel hooi op je vork en begin zoals al 100 keer hierboven genoemd wordt met iets kleins.

edit: heb je trouwens ook al nagedacht over copyrights op beeldmateriaal (en meer) van die games?

[ Voor 10% gewijzigd door Mathijs1 op 16-04-2008 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 16 april 2008 @ 22:42:
[...]

Daar had ik dan even overheen gelezen. In dat geval wordt het natuurlijk een stuk haalbaarder :)

Enige dat ik dan zou doen is even controleren of bij de sites waar je het spul vandaan plukt er geen policy is tegen doorlinken op die manier. Dit om ellende te voorkomen :)
Files worden geupload op bijv fileshost.com, links gaan mijn site op. De gebruiker post dat dus zelf. ;)
FragileM64 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 23:22:
[...]

Je kan niet zomaar een paar php files downen en hopen dat het werkt, je zal een CMS nodig hebben zoals Mathijs1 het uitlegt. Het principe dat je dit niet kent of weet wat het is, geeft mij de indruk dat het moeilijk gaat worden. Je kan een CMS zoals Joomla helemaal naar je hand zetten en aanpassen maar dan heb je wel degelijk heel wat kennis over PHP en databases nodig om te begrijpen hoe het werkt en wat je moet aanpassen voor het resultaat te krijgen wat je wilt. Dit is technisch echt wel een uitdaging, zeker als je zoiets zelf zou willen schrijven! Misschien kan je de site opzetten samen met iemand die al heel wat ervaring heeft op dit vlak en die zin heeft om mee te doen.

Je idee is ambitieus en ik wil je zeker niet ontmoedigen, maar begint niet te groot want anders ga je alleen maar teleurgesteld worden als het niet lukt. Probeer juist een website te creeëren die iets bevat dat geen andere website bevat.
Wat is het eigenlijke doel van de website, break even draaien of met de tijd er ook nog iets aan verdienen?
Ik geef nooit snel op en ik ben bereid om te leren. Misschien doe ik er wat langer over, maar het lukt uiteindelijk wel.
Mathijs1 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 23:47:
Probeer met dit soort 'gaten in de markt' ook voor jezelf te bedenken "Waarom bestaat het nog niet?". Ik denk dat het antwoord hierop namelijk is dat je doel te groot is, alle bekende games en alle aspecten daarvan op 1 site is gewoon massaal veel werk. En die grote filmpjes zelf hosten, dat is enorm duur dus neem niet teveel hooi op je vork en begin zoals al 100 keer hierboven genoemd wordt met iets kleins.
Zoals ik zei wordt het om te beginnen 1 game en worden de filmpjes extern gehost, zie mijn MoSCoW plan.
Mathijs1 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 23:47:edit: heb je trouwens ook al nagedacht over copyrights op beeldmateriaal (en meer) van die games?
Beeldmateriaal wordt ingestuurd door gebruikers zelf, van games weet ik hoe het werkt, heb veel ervaring met dit systeem.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2008 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:07:
[...]
Files worden geupload op bijv fileshost.com, links gaan mijn site op. De gebruiker post dat dus zelf. ;)
Dat snap ik, maar zoals je bij veel imagehosters ziet worden sites die er direct naar linken gebanned. Het resultaat is dat jouw site met broken links komt te zitten. In dat geval is het niet meer dan mensen aanraden de files niet op die host neer te zetten, maar op een van de anderen. Het is hooguit een paar minuten werk, maar kan wel veel gaan schelen als je het even zeker weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar own-age.com doet dat ook... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan denk ik heel eerlijk gezegd dat own-age.com ook even gekeken heeft wat de policy was van de sites waar ze het gehost hebben. Het is natuurlijk niet zo dat het niet mag, ik zeg alleen dat het verstandig is om te kijken of het mag en onder welke voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:33
houd er rekening mee dat game bedrijven problemen kunnen geven met de rechten op de beelden die andere mensen plaatsen op je site

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lordgandalf schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:47:
houd er rekening mee dat game bedrijven problemen kunnen geven met de rechten op de beelden die andere mensen plaatsen op je site
Haha dus jij wilt zeggen dat ik als ik een filmpje van een game op internet zet dat ik dan problemen met het bedrijf dat de game maakt kan krijgen? Haha nee daar ga ik geen rekening mee houden, typ maar eens 'call of duty' in op google, heb je gelijk een miljoen filmpjes van dat spel. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 13:19:
[...]
Haha dus jij wilt zeggen dat ik als ik een filmpje van een game op internet zet dat ik dan problemen met het bedrijf dat de game maakt kan krijgen? Haha nee daar ga ik geen rekening mee houden, typ maar eens 'call of duty' in op google, heb je gelijk een miljoen filmpjes van dat spel. :')
Als je het commercieel gaat uitbuiten dan wel ja. Een fan filmpje is meestal geen probleem, maar als het op een website gehost wordt met de bedoeling geld te verdienen aan dat filmpje, dan kan het nog wel eens zo zijn dat sommigen daar moeilijk over gaan doen.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.