Je begrijpt dat het design het laatste gedeelte van een nieuwe website is?
Als je echt gaat programmeren dan ga je tegen dingen aanlopen die niet in je design passen etc.
Maak eerst een overzicht van de functionaliteiten, dan programmeer je de backend / database opzetten en als laatste maak je pas het definitieve design.
Wat jij nu lijkt te doen is gewoon een design maken, als je weer iets nieuws tegenkomt gaat dit weer in het design komen, zo blijf je eeuwig bezig.
Daar moet toch ook een gedownload systeem achter zitten lijkt me? Ik bedoel: lijkt me sterk dat ze zelf een heel systeem in elkaar gedraaid hebben met php dat meerdere mensen gebruiken om al het nieuws etc te posten... Lijkt mij ook erg handig, op dat forum na, dat heb ik het liefste toch op een subdomein (net als tweakers dat ook heeft bijv).
Ach, een eigen systeem maken is niet zo heel erg moeilijk als je een beetje kan php'en. Meeste sites zijn in de basis hetzelfde. Bij het tweaken / manageable houden / meer gebruikers en toch performance houden daar zit de truc in.
Als je alleen naar de frontpage van tweakers.net zou kijken dan gok ik 2 dagen bezig te zijn om dezelfde functionaliteit te creeeren voor enkele tientallen gebruikers.
Alleen als er meer dan 10.000 gebruikers per dag, meer dan 10.000 pricewatches, meer dan 100.000 comments, een uitgebreid rechtensysteem, meerdere nieuwsposters met edit mogelijkheden etc etc. Dan gaat mijn schatting opeens naar 6 jaar fulltime voor mezelf, omdat je opeens met veel meer dingen rekening moet houden.
Hetzelfde gaat op voor de meeste te downloaden scripts, het ziet er mooi uit, heeft mooie functionaliteiten, maar bij meer dan 1.000 gebruikers per dag gaat het opeens niet meer presteren.
So correct me if i'm wrong, er is geen site die dit heeft ( btw, je filmpjes had je toch al laten vervallen waardoor je opeens gebruik kunt maken van elke blog-software ter wereld ), maar je verwacht dat er wel ergens een programmeur rondloopt die jouw idee gemaakt heeft en het gratis ter download en commercieel gebruik aanbiedt???
En btw, kan jij nu nog eens herhalen wat je op dit moment wilt maken? Want ik zie hier weer databases van filmpjes voorbij komen, maar ik dacht dat je dat had laten vallen, net zoals ik dacht dat je je alleen op cod ging richten...
Of nog liever, begin een nieuw topic met je huidige ideeen ( als die wel concreet en realiseerbaar zijn ) en wat je al hebt gevonden op google.
Want zoals ik jouw idee zie valt het in bijna elk cms snel te maken, je vereist alleen een nieuwsmodule, een reageermogelijkheid en een forum. Voor je foto's hoef je niets speciaals te regelen, is gewoon een nieuwsitem zonder tekst, filmpjes dat zijn gewoon nieuws items gevuld met linkjes zonder tekst.
Dus of pak gewoon een goedkope host met joomla en gooi hier een design overheen ( ben je in ieder geval aan de gang ) of maak een eigen website en wees voorbereid op hier lang mee bezig te zijn.
De filmpjes / foto's / andere speciale dingen zou ik gewoon nog even een jaartje uitstellen ofzo ( of oplossen met een forumtopic ), die onderscheiden jouw van de rest en daarom zijn er ook geen standaard scripts voor dus moet je zelf gaan proggen ( en daar zie ik jou tot nu toe nog niet in staat )
[
Voor 30% gewijzigd door
Gomez12 op 19-04-2008 22:29
]