Concept voor website, welke provider voldoet daar aan?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 9.230 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Eijkb schreef op donderdag 17 april 2008 @ 21:22:
[...]
Ik werk zelf bij een webhoster en je moest eens weten hoeveel aanvragen we krijgen (in al dan niet slecht nederlands) mbt dit soort ideeën. 99% gaat naar /dev/null gezien we het reageren beu zijn. Op nette aanvragen geven we overigens nog wel een reactie.

Maar goed, meestal is het in de trant van:

Hee,
Wij zijn een internationale clan, <linkje naar site / clanladder> en geven jullie reklame op ons IRC kanaal (linkje #l33t). Kunnen we hosting een een gameserver gesponsord krijgen?

Taalfouten naar believen invoeren in bovenstaand berichtje... En dat dan 3 a 4 keer per dag.
Idd, je moet toch wel een bekende naam hebben als gamer wil je dit soort dingen los krijgen. Gemiddelde webhoster krijgt meerdere emails per dag binnen van onbekende gamers die alleen maar wilde plannen hebben en geen goed plan hebben ( bijv, een plan hebben om veel 500Mb filmpjes te gaan hosten, onbeperkt dataverkeer zoeken, eventjes 1Tb beschikbaar te maken, maar als puntje bij paaltje komt opeens zichzelf gaan afvragen of ze die website wel kunnen maken als ze 15 euro per jaar moeten gaan betalen )
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 22:11:

Maarja ik zie wel of ik nog webhosters aan ga mailen for sponsoring, weet ook niet wat dat voor gevolgen heeft op adverteerders etc. Maar als ik het doe, dan in ieder geval wel in ABN. 8)7
Heel simpel gezegd, bijna alles heeft invloed op je directe adverteerders met dit soort sites. Als jij op het forum een post hebt staan waarin staat dat de ps3 slecht is om mee te gamen, dan kan sony besluiten om geen adverteerder bij jou te worden.

Maar eventjes een heel simpel vraagje, hoeveel geld en tijd ben jij zo ongeveer bereid om er zelf in te gaan steken over een periode van zeg maar 2 jaar? Want je begon met hele dure plannen, nu is zelfs een simpele webhosting + domeinnaampje nog te duur. Voordat je een site / hosting hebt zit je al na te denken over sponsoring?
Let op nadenken is goed, aanschrijven niet, want niemand heeft een idee wat hij gaat sponsoren. Imho is het beter om eerst een simpele site op te zetten, blijk je dan extra hosting / dataverkeer nodig te hebben dan kan je naar sponsors gaan zoeken en dan kan je ook tonen wat hun ervoor terugkrijgen ( aantal bezoekers / aantal regulars, hoog niveau of plat niveau, illegale gamers of serieuze spellenkopers, alleen games of ook een stukje hardware bespreking voor gamers ).

Van te voren al gaan aanschrijven dan beland je per definitie al in de prullenbak, want in de loop der jaren zijn webhosters ook verstandig geworden.

En ga netwerken, ik zag dat je ooit eens een fansite hebt verzorgd voor een bedrijf, benader de mensen binnen dat bedrijf die je kent om hun eens te vragen of hun interesse hebben in dit project.

[ Voor 41% gewijzigd door Gomez12 op 17-04-2008 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gomez12 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 22:16:
[...]
of ze die website wel kunnen maken als ze 15 euro per jaar moeten gaan betalen
Lezen? Als het mislukt zit ik een jaar aan een website vast, gaat niet om het geld. En ik kom hier toch juist vragen hoeveel het kost om 500mb filmpjes te hosten? |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2008 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 22:20:
[...]
Lezen? Als het mislukt zit ik een jaar aan een website vast, gaat niet om het geld. En ik kom hier toch juist vragen hoeveel het kost om 500mb filmpjes te hosten? |:(
Dan zet je dat abo toch gewoon stop en laat je je domein verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:29

BCC

wolkje schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:25:
Dat kun je inderdaad wel dekken door advertenties ja. :) Dit is natuurlijk wél afhankelijk van hoe populair je site wordt. De views en clicks moeten er wel komen. Het is in elk geval makkelijker te doen dan €1000/maand proberen te dekken met advertenties.
Om dan ook nog maar even deze dooddoener erin te gooien:
Google adwords is not a business plan... ever!

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 22:20:
[...]
Ok, het gaat niet om het geld, waar is dan het bezwaar om aan een website vast te zitten?
Je kan gewoon na 1 uur opzeggen hoor, je geld krijg je niet terug. Maar je krijgt ook niets berekend over het volgend jaar, dus heb je wel een domeinnaam + hosting voor een jaar en als die domeinnaam goed is dan kan je er vast wel iets anders opzetten ( Gomez12 heeft als privepersoon bij de laatste telling 25 hostingplannen lopen waarvan er 20 plaatjesdumps / spamcatchers etc zijn totdat de contractperiode over is, opzeggingsbrieven over die 20 zijn al lang gestuurd. 5 doe ik iets bewust mee, de rest waren gewoon ideetjes wat niets geworden is, naja dan heb ik wel extra webspace en 1 heeft iemand interesse om over te nemen, naja, die mag hij hebben voor 2x het bedrag wat ik ervoor betaalde )

Maar hoe je nou aan een website vast kan zitten, dat zie ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 17:18
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 17:14:
Is er echt geen gratis mogelijkheid om dit te testen die voor een beginner enigszins mogelijk is?
Begrijp ik het goed dat je een concept bedenkt, maar er nog geen 30 euro in wil investeren?
Als jij echt denkt dat dit een succes gaat worden, dan is een investering van 30 euro toch een lachertje?, of ben je er toch niet zo zeker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed ik ga er niet om liegen, ik wil best het geld betalen, eventueel boven de 100 euro als dat nodig is, MITS ik er dan ook wat mee GA doen. Geld weggooien ga ik niet doen, ik ben ook minderjarig, kom uit een 'zuinig' gezin, wil niet zeggen dat ze straatarm zijn, maar 't gaat meer om het idee van geld teveel betalen. Als ik een paar tientjes aan een website geef die ik vervolgens binnen een paar weken weer offline gooi dan gaan ze me echt geen toestemming geven om vervolgens iets voor meer dan 100 euro te hosten, zelfs al is het een investering. Als je denkt dat ik er met die instelling niet kom, of dat ik er überhaupt niet kom omdat ik minderjarig ben, fijn, reageer dan niet meer, maar ga verder niet moetwillig dit topic verzieken. Eerst die testwebsite en als dat niet lukt zie ik wel weer.

Joomla testwebsite heb ik dus al geprobeerd, alleen hiermee kan ik de design niet aanpassen of in de PHP files kijken, of wel?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2008 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 10:11

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 09:27:
.....
Joomla testwebsite heb ik dus al geprobeerd, alleen hiermee kan ik de design niet aanpassen of in de PHP files kijken, of wel?
Maak een lokale WAMP of LAMP installatie, zet in je hostfile een website.local naar die lokatie en je kunt echt alles aanpassen wat je maar wilt. Zodra het dan naar je zin is kun je het altijd nog syncen met een externe lokatie.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Goed ik ga er niet om liegen, ik wil best het geld betalen, eventueel boven de 100 euro als dat nodig is, MITS ik er dan ook wat mee GA doen. Geld weggooien ga ik niet doen, ik ben ook minderjarig, kom uit een 'zuinig' gezin, wil niet zeggen dat ze straatarm zijn, maar 't gaat meer om het idee van geld teveel betalen. Als ik een paar tientjes aan een website geef die ik vervolgens binnen een paar weken weer offline gooi dan gaan ze me echt geen toestemming geven om vervolgens iets voor meer dan 100 euro te hosten, zelfs al is het een investering. Als je denkt dat ik er met die instelling niet kom, of dat ik er überhaupt niet kom omdat ik minderjarig ben, fijn, reageer dan niet meer, maar ga verder niet moetwillig dit topic verzieken. Eerst die testwebsite en als dat niet lukt zie ik wel weer.

Het is geen weg gegooid geld.
Als jij gewoon een algemeen domein naam neemt.
Bijvoorbeeld: je heet Pieterse van je achternaam.
Dat je www.Pieterse.nl maakt.

Daar kan je leuke alle test en dergelijke opdraaien.
Je neemt een small hosting.
Je heb ze al voor 2.5 euro per maand of wat.

Als jou plan zakt maak je er toch een familie site van.
Zeg je het binnen een jaar op kost het je 30 euro.
Slaag je plan verander je het domein naam.

Iets wat geen winst maakt is toch sowieso weggegooid geld ?
Tijd = Geld.

Wil je geen Geld uitgeven.
Verdiep je dan is in een Lokale webserver (eigen pc of een andere pc).
Zijn genoeg applicaties om het intern te testen.
Heb je geen last van data verkeer + ruimte.
Je zegt zelf ook dat je leergierig bent ; Ga dan is wat leren !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 17:18

Wat boeit het nou dat je minderjarig bent? Evenmin dat je uit een zuinig gezin komt. Als jij een topic plaatst op een publiek forum, krijg je reacties uit alle hoeken. Ik zou zeggen, voordat je uberhaupt gaat posten, zorg voor wat meer zelfkennis. Niemand hier is er op uit om je topic te verzieken, maar wijzen je alleen op een gebrek aan zelfkennis.
Je bent niet de enige gamer die opeens een ''game site'' gaat maken. Ik vermoed dat dat er zeker 100 per dag zijn, die met ditzelfde concept komen. Het verschil tussen wel en niet ligt bij deze in jou zelfkennis, motivatie en zelfonderzoek. Oftewel, voordat je mensen hier gaan bekritiseren op hun post gedrag, kijk even naar jezelf.

En om je toch nog een tip te geven. Ga gewoon beginnen op je eigen pc, dit kan in combinatie met Xampp voor de beginners of je download een installatie guide van Apache/ IIS / LightHttp of een andere webserver. Maar dit had je eigenlijk al van te voren moeten doen.

[ Voor 7% gewijzigd door mrFoce op 18-04-2008 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga hier niet inhoudelijk op in, voegt helemaal niks toe aan dit topic, nogmaals; eerst probeer ik het intern, lukt dat niet dan zie ik wel verder.

Ik heb WAMP 2.0b geïnstaleerd, nu heb ik dus in C:\wamp de www root staan. Daar gooi ik dus mijn files in, en dan komt het op http://(mijn externe ip) te staan neem ik aan?

Overigens zou ik graag wel willen weten hoe jullie nu tegen over dit concept staan, dus zou je de site eventueel ook bezoeken zoals hij omschreven staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 11:11:
Ik ga hier niet inhoudelijk op in, voegt helemaal niks toe aan dit topic, nogmaals; eerst probeer ik het intern, lukt dat niet dan zie ik wel verder.

Ik heb WAMP 2.0b geïnstaleerd, nu heb ik dus in C:\wamp de www root staan. Daar gooi ik dus mijn files in, en dan komt het op http://(mijn externe ip) te staan neem ik aan?

Overigens zou ik graag wel willen weten hoe jullie nu tegen over dit concept staan, dus zou je de site eventueel ook bezoeken zoals hij omschreven staat?
Als je weet hoe port-forwarding werkt en dat correct hebt ingesteld wel ja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Ik heb een tijd Cod2+cod4 gespeeld.
Maar als je ik het niet meer speelt interesseert het me niet.
Je moet gewoon zorgen dat je rolemodels (van de cod/game scene) heb op je site.
Als jij op je site de top teams heb, Komen er vanzelf mensen op de site af.
Maar zit jij alleen met mensen die een gekraakte versie hebben, ja dan krijg je minder mensen.
En voordat je aan iets begint, moet je ook onderzoek doen; Is er wel vraag naar?

Ga is navragen bij de mensen; Vinden ze het handig als alles op 1 site is, Of bevalt het juist dat alles verspreid is.
(want als jou server down is. Is al het nieuws down) en hun browsen verder naar een andere site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet hoe portforwarding werkt ja, port 3306 moet geforward worden neem ik aan?
LuckyY schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 11:21:
Ik heb een tijd Cod2+cod4 gespeeld.
Maar als je ik het niet meer speelt interesseert het me niet.
Je moet gewoon zorgen dat je rolemodels (van de cod/game scene) heb op je site.
Als jij op je site de top teams heb, Komen er vanzelf mensen op de site af.
Maar zit jij alleen met mensen die een gekraakte versie hebben, ja dan krijg je minder mensen.
En voordat je aan iets begint, moet je ook onderzoek doen; Is er wel vraag naar?

Ga is navragen bij de mensen; Vinden ze het handig als alles op 1 site is, Of bevalt het juist dat alles verspreid is.
(want als jou server down is. Is al het nieuws down) en hun browsen verder naar een andere site.
Lijkt me een goed idee, ga ik doen.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2008 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 11:22:
Ik weet hoe portforwarding werkt ja, port 3306 moet geforward worden neem ik aan?
[...]
Lijkt me een goed idee, ga ik doen.
Moet men bij je SQL kunnen dan?
Ik dacht dat het de bedoeling was dat je je website aan de buitenwereld wilde laten zien.... :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
3306 is voor mysql. Die hoeft niet geforward te worden. Liever niet zelfs. Poort 80 is meestal de poort voor een webserver.

Ik adviseer je trouwens om je wat beter te verdiepen in deze stof. Dit topic moet geen vraagbaak voor wissewasjes worden. Hoe je een webserver installeert kun je vast wel vinden ergens op het grote internet. Als je zulke basic vragen hebt voor zo'n mega-idee, dan is er toch echt iets mis met je instelling en voorkennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Coach4All schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 11:25:
[...]
Ik dacht dat het de bedoeling was dat je je website aan de buitenwereld wilde laten zien.... :X 8)7
Dat is het ook. Alleen dan port 80 dus?
Noork schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 11:29:
3306 is voor mysql. Die hoeft niet geforward te worden. Liever niet zelfs. Poort 80 is meestal de poort voor een webserver.
Bedankt. :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2008 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gooi 80 open op m'n router en vervolgens ga ik naar http://(mijn ip) en dan zegt het:

U bent niet gemachtigd om deze pagina te bekijken.

En als ik daarna in mijn router probeer te komen zegt het dat ook.

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 11:37:
Ik gooi 80 open op m'n router en vervolgens ga ik naar http://(mijn ip) en dan zegt het:

OMG je hebt toch wel het externe IP van je router geforward en niet het interne nummer? (je gateway....)

Anders wordt het echt RTFM de howto portforwarding......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 11:37:

Werkt Apache wel intern? Omdat je dat waarschijnlijk niet weet: dat is http://127.0.0.1 of http://localhost

Heb je een firewall aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Apache werkt wel.

Geen firewall aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
En luistert apache wel op meer ip's dan alleen 127.0.0.1???

Maar ik zie echt wel een grote website ontstaan als ik dit topic zo eens doorlees. Alles met dreamweaver maken, op een gratis host neerzetten en nu zelfs een simpele rtfm actie nog niet eens kunnen doen, nee dit wordt echt een gigantisch grote site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 12:00:
Apache werkt wel.

Geen firewall aanstaan.
Heb je een router zonder nat loopback? Zoek maar eens op de search.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb een speedtouch 4x6, weet niet zeker of dat nat loopback heeft.
Coach4All schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 11:43:
[...]

OMG je hebt toch wel het externe IP van je router geforward en niet het interne nummer? (je gateway....)

Anders wordt het echt RTFM de howto portforwarding......
Ben gewoon naar www.myip.nl gegaan en heb de 2e regel gekopieerd en geplakt. Toen gewoon HTTP uit het rijtje gekozen van wat ik kon forwarden en toen deed ie het niet meer. :/

Maar wat doe ik nu om weer in de router te kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Kan hier gewoon geen Slot op- komen -_-'
Ga googlen hoe je thuis een webserver kan opzetten.
Ga googlen hoe je je publiek kan benaderen.
Ga googlen hoe je een poort GOED moet forwarden.
Ga googlen hoe je je Router kan instellen.

[ Voor 10% gewijzigd door LuckY op 18-04-2008 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stop nou gewoon met dat gezeur aub. Ik zit zeker wel te googlen. Help of help niet, maar ga niet tegen werken.

edit/

De router kom ik nog wel in via: http://192.168.1.254/ heb 80 weer ingetrokken en nu linkt http://(mijn ip) me weer gewoon door naar m'n router. :/

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2008 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Provider even bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 12:11:
Stop nou gewoon met dat gezeur aub. Ik zit zeker wel te googlen. Help of help niet, maar ga niet tegen werken.
Je blijkt nauwelijks enige kennis van zaken te hebben en je wilt ook geen tijd/geld investeren in je ideeën.
Als dit soort dingen al te lastig is, dan zul je eerst meer kennis moeten opdoen of er mee stoppen.
Je kunt niet verwachten dat de bezoekers op GoT jou website gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

edit/

De router kom ik nog wel in via: http://192.168.1.254/ heb 80 weer ingetrokken en nu linkt http://(mijn ip) me weer gewoon door naar m'n router. :/
:X :X Je bedoelt dat je met je externe IP ook in je router kon / kan komen? 7(8)7

(En werkt http://127.0.0.1 nu al of niet, dan weet je pas of je apache uberhaupt werkt zoals het hoort of niet....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Niemand werkt je tegen. Maar dit moet ook geen hehehehehe's grote-idee verzamelvragentopic worden. Het gros van je vragen valt gewoon terug te vinden op Got en Google.
]
Je moet even zorgen dat de webadmin van je router op een andere poort staat b.v. 81 of 8080. Geeft misschien een conclict met je Apache server.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 12:08:
Heb een speedtouch 4x6, weet niet zeker of dat nat loopback heeft.
Dit kan je vast wel met Google vinden.
[...]
Ben gewoon naar www.myip.nl gegaan en heb de 2e regel gekopieerd en geplakt. Toen gewoon HTTP uit het rijtje gekozen van wat ik kon forwarden en toen deed ie het niet meer. :/

Maar wat doe ik nu om weer in de router te kunnen?
Volgens mij heb je je externe ip helemaal niet nodig voor portforwarding. Gewoon je poort kiezen, in jouw geval 80, en deze doorlinken naar je interne ip. 192.168.1.100 of zoiets. Zorg wel dat je een statisch ip krijg toegewezen.

[ Voor 61% gewijzigd door Noork op 18-04-2008 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Zou ik niet doen, dan komen we je vragen straks tegen in Computernoobs tegen zichzelf beschermen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 12:57:
Je kunt niet verwachten dat de bezoekers op GoT jou website gaan maken.
Doe ik ook niet, ik stel op het moment alleen wat vragen over het intern hosten van een website wat mijn router niet zo leuk vind. Einde discussie nu.
Coach4All schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 12:58:
[...]

:X :X Je bedoelt dat je met je externe IP ook in je router kon / kan komen? 7(8)7
www.myip.nl, ik kopieer de 2e regel en plak die in die balk boven in, dan linkt dat me naar mijn router.
Coach4All schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 12:58:(En werkt http://127.0.0.1 nu al of niet, dan weet je pas of je apache uberhaupt werkt zoals het hoort of niet....)
Nogmaals: ja.
Coach4All schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:01:
[...]

Zou ik niet doen, dan komen we je vragen straks tegen in Computernoobs tegen zichzelf beschermen >:)
Ik ga gewoon vragen hoezo ik mijn router niet meer in kom zodra ik port 80 forward omdat ik een testwebsiteje wil draaien, en waarom het zegt dat ik niet gemachtigd ben om die pagina (dus http://(mijnip) ) te bekijken, aangezien ik daar hier geen antwoord op heb gekregen en blijkbaar ook niet krijg. Hoewel het inderdaad best een conflict 'zou kunnen geven', probeer ik dat eerst, werkt dat niet bel ik op.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2008 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-04 13:51

ODF

Je moet jezelf een vast IP adres geven in je router en dan in de httpd config file van Apache dit IP opgeven en dan in je router port 80 hier naar forwarden.
Nog beter, schaf voor 50 euro een oud PII of PIII systeem aan en plaats hier Ubuntu server op en stel hem in als webserver, werkt veilig en is min of meer hetzelfde als wat je later bij je host krijgt.

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:10:
[...]

Doe ik ook niet, ik stel op het moment alleen wat vragen over het intern hosten van een website wat mijn router niet zo leuk vind. Einde discussie nu.
Jou router vind dat wel leuk hoor, zodra je uitzet dat deze ook vanaf de buitenkant geconfigureerd kan worden... (is ook heeeeeel wat veiliger als ik daar niet meer bij kan komen... }) )
[...]
www.myip.nl, ik kopieer de 2e regel en plak die in die balk boven in, dan linkt dat me naar mijn router.
Dat bedoel ik, foei, zomaar je config vanaf extern open laten staan....
[...]
Nogmaals: ja.

[...]
Ik ga gewoon vragen hoezo ik mijn router niet meer in kom zodra ik port 80 forward omdat ik een testwebsiteje wil draaien, en waarom het zegt dat ik niet gemachtigd ben om die pagina (dus http://(mijnip) ) te bekijken, aangezien ik daar hier geen antwoord op heb gekregen en blijkbaar ook niet krijg. Hoewel het inderdaad best een conflict 'zou kunnen geven', probeer ik dat eerst, werkt dat niet bel ik op.
Dan krijg je hetzelfde antwoord als ik heb gegeven.... :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Coach4All schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:24:
[...]

Jou router vind dat wel leuk hoor, zodra je uitzet dat deze ook vanaf de buitenkant geconfigureerd kan worden... (is ook heeeeeel wat veiliger als ik daar niet meer bij kan komen... }) )

[...]

Dat bedoel ik, foei, zomaar je config vanaf extern open laten staan....
Hoe zet ik dat dan weer dicht?
[...]
Coach4All schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:24:Dan krijg je hetzelfde antwoord als ik heb gegeven.... :w
Nou ik heb opgebeld en hij zei dat ik gewoon die dingen in de www root van apache moest gooien en het dan via een andere computer in het netwerk kon bekijken (en testen). En ik kon dan in de config van apache instellen via welke website ik die dingen dan kon bekijken, alleen waar die config dan precies staat wisten we allebei niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 14:07:
[...]
[...]
B) Zoals het in de handleiding van je router (eventueel te vinden bij de fabrikant) staat beschreven.. :S
[...]
Nou ik heb opgebeld en hij zei dat ik gewoon die dingen in de www root van apache moest gooien en het dan via een andere computer in het netwerk kon bekijken (en testen). En ik kon dan in de config van apache instellen via welke website ik die dingen dan kon bekijken, alleen waar die config dan precies staat wisten we allebei niet.
}:| Jullie konden beide de handleiding van Apache niet vinden online? http://www.serverthuis.com/handleidingen/apachewindows/ _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 14:07:
[...]
[...]
check de handleiding
[...]
... alleen waar die config dan precies staat wisten we allebei niet.
http://minitutorials.com/apache/apache_222_3.shtml

edit:
spuit 11

[ Voor 3% gewijzigd door Noork op 18-04-2008 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Het Grote Poortmappingsverhaal Deze is misschien wel handig om eens door te gaan nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt. Alleen ik weet niet zo goed wat ik hier nou nog precies met dreamweaver mee kan. Er is niet echt iets waar ik die fragmovie database op kan bouwen dat er 'standaard in zit'. En er zijn ook wat functies die ik niet ga gebruiken. Dat kan ik nu helemaal niet weghalen of zo. Oftewel; ik kan het niet editten tenzij ik heel de PHP scripts door ga lezen of me beperk tot de opties die er in zitten. Met de 'design' afdeling van dreamweaver kan ik niks op zich of ik heb het mis?

Ik zou er namelijk graag wat aanpassingen op making in de design en er wat PHP dingen bij maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-07 20:20

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Als ik het goed begrijp wil jij een site waar je zo min energie en geld in hoeft te stoppen maar wel succesvol is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Je zou kunnen proberen om de juiste pagina's te importeren in dreamweaver en dan het design aanpassen zover het mogelijk is.

Je had ook naar www.google.nl kunnen gaan en zoeken op Manage joomla via dreamweaver.

Probeer je topic naam anders te veranderen naar hehehehehe's Eeuwige vragen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 17:20:
Het is gelukt. Alleen ik weet niet zo goed wat ik hier nou nog precies met dreamweaver mee kan. Er is niet echt iets waar ik die fragmovie database op kan bouwen dat er 'standaard in zit'. En er zijn ook wat functies die ik niet ga gebruiken. Dat kan ik nu helemaal niet weghalen of zo. Oftewel; ik kan het niet editten tenzij ik heel de PHP scripts door ga lezen of me beperk tot de opties die er in zitten. Met de 'design' afdeling van dreamweaver kan ik niks op zich of ik heb het mis?

Ik zou er namelijk graag wat aanpassingen op making in de design en er wat PHP dingen bij maken.
Zelf zou ik van het design afblijven en eerst beginnen om de techniek erachter goed werkend te krijgen. Hoe het eruit komt te zien is een kwestie van een CSSje bouwen, imho een van de minst belangrijke dingen in dit stadium.

Je zult dus moeten beginnen met de php scripts door te nemen, en kijken wat je daaraan aan moet passen.

Persoonlijk zou ik van scratch beginnen en het helemaal zelf op gaan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 17:20:

Nogmaals de vraag, hoeveel tijd en energie en geld wil je hierin steken?
Want hoe meer ik ervan lees, hoe hopelozer ik het vind klinken.

Nee, de site die jij voor ogen lijkt te hebben is niet in 1 weekend met standaard componentjes uit dreamweaver op te bouwen. Als dit wel zo was, dan waren er al 100.000 van dit soort sites...

Heel simpel gezegd zou ik je aanraden een standaard programma ( vb. joomla ) of een standaard framework ( vb cakephp ) te pakken, alle extensions links te laten liggen ( user extensions zijn imho veels te vaak veels te slecht geschreven, zien er leuk uit, maar performen ruk / hebben security flaws )
Customize dit framework zoals je zelf wilt ( en ja dit betekent hele php scripts doorlezen / half php.net en de nodige tutorials doorlezen )
Hierna heb je een kans dat je voldoende geleerd hebt om de user extensions op waarde te schatten en kan je sommige van deze extensions gebruiken ( imho ga je er nu ook achter komen dat 70% van de extensions meer tijd kosten om te rewriten / securen dan als je het zelf bouwt precies zoals je het hebben wilt )

En als je dit goed gedaan hebt dan heb je een site die enkele 1000'en bezoekers per dag kan hebben wil je naar 10.000'en / 100.000'en dan heb je opeens een nog veel grotere uitdaging. Dan moet het ook nog eens performen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er eigenlijk nog meer goede programma's behalve cutenews en joomla om nieuws op de site te krijgen? Op mijn oude site gebruikte ik al cutenews alleen dat comment systeem was een beetje problematiek. Misschien een optie om het nieuws in een bepaald thread op mijn forum te kunnen zetten waarna het automatisch op de website beland. Heb ik ook weinig last van die spambots als het goed is.

Forum zelf zou ik graag op een subdomein hebben (bijv www.forum.tweakers.nl). Alleen PHP BB2 kwam bij mij gewoon in een map terecht (op mijn site). Hoe is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'Subdomeinen' zijn doorgaans gewoon aparte sites onder een nieuwe hostname, zelfde dus als een ander domein.

Hiervoor moet je aanpassingen in je DNS maken zodat hij de hostname herkent, daarna een nieuwe virtualhost aanmaken in de apache config. Omdat je zelf geen aanpasbare DNS server hebt (gok ik) kun je ook je host file aanpassen onder windows.

Dat is alles.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2008 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 15:09:
Zijn er eigenlijk nog meer goede programma's behalve cutenews en joomla om nieuws op de site te krijgen?
Nee man, ga vooral niet niet googlen naar php news script, php blog script, php cms script.
Ga vooral niet kijken naar iets als wordpress...
Forum zelf zou ik graag op een subdomein hebben (bijv www.forum.tweakers.nl). Alleen PHP BB2 kwam bij mij gewoon in een map terecht (op mijn site). Hoe is dit op te lossen?
subdomein is imho het makkelijkst te regelen via .htaccess

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:05

Eijkb

Zo.

Denk dat Hehehehe zijn plannen beter kan uitbesteden gezien hij blijkbaar geen idee heeft wat een dergelijk plan nodig heeft om ooit te slagen. Van de vraag: "Waar vind ik een host voor streaming media" zijn we inmiddels beland bij de vraag "Wat is de techniek achter een website". Was toch even leuk brainstormen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Eijkb schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 15:44:
Denk dat Hehehehe zijn plannen beter kan uitbesteden gezien hij blijkbaar geen idee heeft wat een dergelijk plan nodig heeft om ooit te slagen. Van de vraag: "Waar vind ik een host voor streaming media" zijn we inmiddels beland bij de vraag "Wat is de techniek achter een website". Was toch even leuk brainstormen.
Hoe zou die het moeten uitbesteden, als die amper 30 euro per jaar voor site wilt uitgeven .
Leuk bedacht plan, maar als je er de ballen niet van snapt houd het op dan ga je googlen en leren.
Koop een boek zoals PHP&mysql voor dummies.
Heb ik ook de basis mee geleerd :+.
Zoals mij oma altijd zei : Niks is gratis in deze wereld.
Zoek gewoon op google naar PHP tutorials, Help bij php.
ga is netwerken met mensen van je leeftijd die er wel verstand van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zeg het nog één keer: als je wilt zeuren, doe het ergens anders. Reageer of reageer niet. Volgende keer haal ik een mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Ik zeur niet, ik uit mijn teleurstelling. Wat begon als een interessant topic, is nu verwaterd tot een "Help hehehehehe de winter door" topic. En daar is dit forum niet voor bedoeld.

offtopic:
Ik had beter even je topichistory kunnen doorlopen alvorens tijd te besteden aan dit topic. Vooral posten in eigen topics zonder anderen te helpen en redelijk wat topic gesloten met als reden 'zoek het uit' of iets dergelijks.

[ Voor 41% gewijzigd door Eijkb op 19-04-2008 16:48 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 16:28:
Ik zeg het nog één keer: als je wilt zeuren, doe het ergens anders. Reageer of reageer niet. Volgende keer haal ik een mod.
Ja, sorry hoor...

Zoals Eijkb al zei, het begon als interessant topic, maar het is nu gewoon verwaterd tot dat jij je simpele google vragen stelt en dat andere mensen die maar moeten beantwoorden???

Eigen initiatief/onderzoek is er de laatste tig posts van jou niet meer geweest, terwijl dat over het algemeen toch wel gewenst is hierzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan post je er gewoon niet als je dat vind, maar dan ga je niet consequent lopen zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:31
Dus alleen mensen die je precies, stap voor stap, willen uitspellen hoe je dit onmogelijke plan voor elkaar gaat krijgen mogen reageren van je?

Ok, dan zeg ik niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 17:48:
Dan post je er gewoon niet als je dat vind, maar dan ga je niet consequent lopen zeuren.
Misschien moet je zelf dan niet meer posten in dit topic omdat je constant loopt te zeuren voor antwoorden terwijl je die ook makkelijk kan vinden via Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 17:48:
Ik zie hier in dit topic anders niemand zeuren. Dit soort ideeën moet je grondig aanpakken, anders komt er niets van. Het enige dat mensen aangeven is dat je het gewoon op een totaal verkeerde manier aanpakt en dat je het op die manier niet gaat redden.

Dat je gebruik kunt maken van de ervaring van anderen lijkt me alleen maar mooi meegenomen. Ben dan alleen niet bang voor kritiek als jij iets vraagt dat onmogelijk is, zoals je nu een beetje doet blijken uit het topic.

Je idee kan best wat worden, maar dan moet je een aantal dingen goed in de gaten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh ik kan best tegen kritiek hoor. Ik kom hier echter gewoon voor antwoord op vragen die ik heb, wil je die beantwoorden stel ik dat erg op prijs, wil je die niet beantwoorden moet je dat zelf weten, alleen als je dan over de inhoud gaat zeuren, word ik heel verdrietig van. Als je het dan toch zo verschrikkelijk vind staat er altijd nog boven in:
Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
Maarja nu doe ik het zelf ook natuurlijk.

Ik ben begonnen met de design voor mijn website (die ben ik zelf aan het maken) en dat gaat al best aardig, ben ook veel aan het afkijken (lees, niet namaken) van andere sites, best handig. Wat ik vooral heel mooi vond aan design was de website van esuba.HAL3000 (www.esuba.eu , wel Tsjechisch maarja :+), en het systeem van gotfrag. Die hebben op de website gewoon databases voor foto's, demos, nieuws etc, een mogelijkheid op al deze artiekelen te reageren en vanzelfsprekend ook forums, en alles gewoon 'op de website zelf'. Daar moet toch ook een gedownload systeem achter zitten lijkt me? Ik bedoel: lijkt me sterk dat ze zelf een heel systeem in elkaar gedraaid hebben met php dat meerdere mensen gebruiken om al het nieuws etc te posten... Lijkt mij ook erg handig, op dat forum na, dat heb ik het liefste toch op een subdomein (net als tweakers dat ook heeft bijv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:08

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

GS2K1 schreef op maandag 14 april 2008 @ 16:11:
onbeperkt dataverkeer bestaat niet, laten we zeggen dat je dus 100mbit unmetered wil.
Dan kom je op bedragen > 1500 euro/maand uit zo'n beetje.
100mit unmetered is wel wat je wilt, alleen dan nog zorgen dat je niet meer dan 100mbit trekt :) , maar dat zal wel een poosje duren

imho moet je genoeg geld "over" hebben om dit tot een levensvatbare site te maken, en dat heb je gewoon weg niet(denk ik)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Hoe verder ik kom in dit topic (vooral de berichten van hehehehehe) lezende hoe kleiner ik de kans acht dat hij de website uberhaupt kan maken.
laat staan dat er tientallen mensen (of meer) erop kan hebben zonder dat de performance de bottleneck is of de zaak gehacked is.

Misschien tijd voor een freewebs accountje om mee te beginnen?

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 20:57:
en het systeem van gotfrag. Die hebben op de website gewoon databases voor foto's, demos, nieuws etc, een mogelijkheid op al deze artiekelen te reageren en vanzelfsprekend ook forums, en alles gewoon 'op de website zelf'. Daar moet toch ook een gedownload systeem achter zitten lijkt me? Ik bedoel: lijkt me sterk dat ze zelf een heel systeem in elkaar gedraaid hebben met php dat meerdere mensen gebruiken om al het nieuws etc te posten...
Lijkt mij anders helemaal niet zo raar dat ze een eigen systeem hebben draaien. Als je veel bezoekers hebt is over het algemeen iets als phpnuke/joomla performance technisch genoeg niet echt toereikend als je niet hyves na wil doen (een x aantal 100 servers neerzetten). Daarnaast zijn alle bugs en exploits bekend bij iedereen (alsmede de source code).

Als je een echte goede en (vooral) vernieuwende site wil maken, waarmee je echt uit wil springen tussen de rest... Dan mag je wel het echt van je scherpe teksten hebben wil je het met een kant en klaar systeem veel hits/omzet willen behalen...

Maar dat is mijn mening...

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
geerttttt schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 21:18:
[...]

Lijkt mij anders helemaal niet zo raar dat ze een eigen systeem hebben draaien. Als je veel bezoekers hebt is over het algemeen iets als phpnuke/joomla performance technisch genoeg niet echt toereikend als je niet hyves na wil doen (een x aantal 100 servers neerzetten). Daarnaast zijn alle bugs en exploits bekend bij iedereen (alsmede de source code).

Als je een echte goede en (vooral) vernieuwende site wil maken, waarmee je echt uit wil springen tussen de rest... Dan mag je wel het echt van je scherpe teksten hebben wil je het met een kant en klaar systeem veel hits/omzet willen behalen...

Maar dat is mijn mening...
Alleen er is verder niks waarmee je databases van filmpjes, foto's, nieuws, etc kan maken waar op gebruikers kunnen reageren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 20:57:
Ik ben begonnen met de design voor mijn website (die ben ik zelf aan het maken) en dat gaat al best aardig, ben ook veel aan het afkijken (lees, niet namaken) van andere sites, best handig.
Je begrijpt dat het design het laatste gedeelte van een nieuwe website is?
Als je echt gaat programmeren dan ga je tegen dingen aanlopen die niet in je design passen etc.

Maak eerst een overzicht van de functionaliteiten, dan programmeer je de backend / database opzetten en als laatste maak je pas het definitieve design.

Wat jij nu lijkt te doen is gewoon een design maken, als je weer iets nieuws tegenkomt gaat dit weer in het design komen, zo blijf je eeuwig bezig.
Daar moet toch ook een gedownload systeem achter zitten lijkt me? Ik bedoel: lijkt me sterk dat ze zelf een heel systeem in elkaar gedraaid hebben met php dat meerdere mensen gebruiken om al het nieuws etc te posten... Lijkt mij ook erg handig, op dat forum na, dat heb ik het liefste toch op een subdomein (net als tweakers dat ook heeft bijv).
Ach, een eigen systeem maken is niet zo heel erg moeilijk als je een beetje kan php'en. Meeste sites zijn in de basis hetzelfde. Bij het tweaken / manageable houden / meer gebruikers en toch performance houden daar zit de truc in.

Als je alleen naar de frontpage van tweakers.net zou kijken dan gok ik 2 dagen bezig te zijn om dezelfde functionaliteit te creeeren voor enkele tientallen gebruikers.
Alleen als er meer dan 10.000 gebruikers per dag, meer dan 10.000 pricewatches, meer dan 100.000 comments, een uitgebreid rechtensysteem, meerdere nieuwsposters met edit mogelijkheden etc etc. Dan gaat mijn schatting opeens naar 6 jaar fulltime voor mezelf, omdat je opeens met veel meer dingen rekening moet houden.

Hetzelfde gaat op voor de meeste te downloaden scripts, het ziet er mooi uit, heeft mooie functionaliteiten, maar bij meer dan 1.000 gebruikers per dag gaat het opeens niet meer presteren.
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 21:43:
[...]
Alleen er is verder niks waarmee je databases van filmpjes, foto's, nieuws, etc kan maken waar op gebruikers kunnen reageren?
So correct me if i'm wrong, er is geen site die dit heeft ( btw, je filmpjes had je toch al laten vervallen waardoor je opeens gebruik kunt maken van elke blog-software ter wereld ), maar je verwacht dat er wel ergens een programmeur rondloopt die jouw idee gemaakt heeft en het gratis ter download en commercieel gebruik aanbiedt???

En btw, kan jij nu nog eens herhalen wat je op dit moment wilt maken? Want ik zie hier weer databases van filmpjes voorbij komen, maar ik dacht dat je dat had laten vallen, net zoals ik dacht dat je je alleen op cod ging richten...
Of nog liever, begin een nieuw topic met je huidige ideeen ( als die wel concreet en realiseerbaar zijn ) en wat je al hebt gevonden op google.
Want zoals ik jouw idee zie valt het in bijna elk cms snel te maken, je vereist alleen een nieuwsmodule, een reageermogelijkheid en een forum. Voor je foto's hoef je niets speciaals te regelen, is gewoon een nieuwsitem zonder tekst, filmpjes dat zijn gewoon nieuws items gevuld met linkjes zonder tekst.

Dus of pak gewoon een goedkope host met joomla en gooi hier een design overheen ( ben je in ieder geval aan de gang ) of maak een eigen website en wees voorbereid op hier lang mee bezig te zijn.
De filmpjes / foto's / andere speciale dingen zou ik gewoon nog even een jaartje uitstellen ofzo ( of oplossen met een forumtopic ), die onderscheiden jouw van de rest en daarom zijn er ook geen standaard scripts voor dus moet je zelf gaan proggen ( en daar zie ik jou tot nu toe nog niet in staat )

[ Voor 30% gewijzigd door Gomez12 op 19-04-2008 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee nee nee, ik heb alleen wat dingen gemaakt met photoshop etc, verder nog niks (dat is ook design).

Alleen bijv een forum, daar zit erg veel werk in wat betreft PHP. Waarom kan ik dat niet gewoon downloaden als het toch mogelijk is? Dan ben ik wel even wat eerder klaar. Nu moet ik voor zo'n soort database (dus om foto's op te slaan waar je op kan reageren) eerst mijn kennis van PHP wat uitbreiden want die is tamelijk beperkt, en daarna dat ding nog is gaan maken. Tja ben ik wel ff wat langer bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

Om je te onderscheiden van andere website's zul je toch echt met een orgineler idee moeten komen, het "gewoon downloaden" van PHP forums is dus not-done.

Messchien kan je alvorens je deze website maakt eerst het boek "PHP for Dummies" Kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 22:22:
Nee nee nee, ik heb alleen wat dingen gemaakt met photoshop etc, verder nog niks (dat is ook design).

Alleen bijv een forum, daar zit erg veel werk in wat betreft PHP. Waarom kan ik dat niet gewoon downloaden als het toch mogelijk is? Dan ben ik wel even wat eerder klaar. Nu moet ik voor zo'n soort database (dus om foto's op te slaan waar je op kan reageren) eerst mijn kennis van PHP wat uitbreiden want die is tamelijk beperkt, en daarna dat ding nog is gaan maken. Tja ben ik wel ff wat langer bezig.
hehehehehe wat jij op dit moment het beste kan doen volgens mij is eerst het testen van joomla en een design maken en dat samen voegen dat je lokaal een goede site heb draaien.

Dan kan je dat op internet zetten via een host.

Je heb wel de grootste plannen maar ik durf er 50 euro (eerste bedrag dat in me op kwam :+)op te wedden dat je site nog geen 1000 unieke hits in de maand zou krijgen.
En al zal die dat wel krijgen, dat die bagger traag is.

Het idee en het initiatief is leuk, Alleen het is bijna niet te realiseren, Of je moet rete-veel ervaring hebben met PHP en zeeen van tijd of heel veel geld hebben en het in een bodemloze put willen steken.Je heb beiden niet, dus begin klein doe een leuk forum wat nieuws paar foto's via joomla.

Mocht het ooit goed gaan draaien en omzet maken dan kan je het altijd nog gaan upgraden.

De grootste bedrijven zijn niet begonnen in grote kantoren ; Die zijn begonnen in hun garage.

Dit is geen gezeur dit is geen advies.

Over 1 a 2 jaar game je niet meer of heel weinig.
Wil je dan nog steeds aan de financiële kostenpost zitten van de site ?

Zoals ik al in het begin zei :

Ga lokaal testen,laat heel dit onderwerp links liggen.
En kom er op terug wanneer je meer ervaring heb.

Offtopic: Je bent al net zo eigenwijs als in je andere topics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gomez12 schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 22:10:So correct me if i'm wrong, er is geen site die dit heeft ( btw, je filmpjes had je toch al laten vervallen waardoor je opeens gebruik kunt maken van elke blog-software ter wereld ), maar je verwacht dat er wel ergens een programmeur rondloopt die jouw idee gemaakt heeft en het gratis ter download en commercieel gebruik aanbiedt???

En btw, kan jij nu nog eens herhalen wat je op dit moment wilt maken? Want ik zie hier weer databases van filmpjes voorbij komen, maar ik dacht dat je dat had laten vallen, net zoals ik dacht dat je je alleen op cod ging richten...
Met filmpjes bedoelde ik niet fragmovies, maar demos, had inderdaad wat duidelijker gekund. Dat zijn dus filmpjes van professionele spelers die tegen elkaar spelen, dit draai je in game af en in maar een paar MB groot (zie ook MoSCoW plan).
Gomez12 schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 22:10:
Of nog liever, begin een nieuw topic met je huidige ideeen ( als die wel concreet en realiseerbaar zijn ) en wat je al hebt gevonden op google.
Want zoals ik jouw idee zie valt het in bijna elk cms snel te maken, je vereist alleen een nieuwsmodule, een reageermogelijkheid en een forum. Voor je foto's hoef je niets speciaals te regelen, is gewoon een nieuwsitem zonder tekst, filmpjes dat zijn gewoon nieuws items gevuld met linkjes zonder tekst.
Het moet user submitted worden, en niet alleen tekst. Ze moeten er ook een titel aan kunnen geven met een beschrijving en van een filmpje dat extern gehost is een paar foto's toe kunnen voegen (intern) met een link naar waar het te downloaden valt (extern).
Gomez12 schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 22:10:
Dus of pak gewoon een goedkope host met joomla en gooi hier een design overheen ( ben je in ieder geval aan de gang ) of maak een eigen website en wees voorbereid op hier lang mee bezig te zijn.
De filmpjes / foto's / andere speciale dingen zou ik gewoon nog even een jaartje uitstellen ofzo ( of oplossen met een forumtopic ), die onderscheiden jouw van de rest en daarom zijn er ook geen standaard scripts voor dus moet je zelf gaan proggen ( en daar zie ik jou tot nu toe nog niet in staat )
Kan je best gelijk in hebben, alleen in Joomla zie ik alleen maar standaard dingen die ingebouwd zitten en totaal geen mogelijkheid om in de PHP zelf te gaan en daar de design aan te passen, tenzij ik dan echt heel die scripts door ga lezen alleen dat is, tbh, heel erg veel.

Dan eerst wat in Joomla gooien, dan hosten, en het van een nieuw jasje voorzien na een tijd dmv mijn eigen design? Dan moet de database wel om te zetten zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 22:22:
Alleen bijv een forum, daar zit erg veel werk in wat betreft PHP. Waarom kan ik dat niet gewoon downloaden als het toch mogelijk is?
Gescheiden user-bases, mensen moeten meerdere keren inloggen.
Aparte profielen voor gebruikers
Het werkt net niet lekker vanuit de gebruikers ( de layout is net afwijkend, de ui is net afwijkend met de rest van je site )
Als er een fout in de forumsoftware ontdekt is dan moet je gelijk gaan patchen / noodpatch zelf schrijven, moet je 2 dagen wachten op de patch en je bent een grotere site dan ben je ondertussen wel gehacked / gedefaced.
Dan ben ik wel even wat eerder klaar.
Ja, en... Met een hoop standaard software zonder de templates aan te passen heb je in een kwartier je website draaiend. Alleen komen er niet zo snel gebruikers.Je moet een eigen look and feel weten te creeeren, dat als iemand jouw pagina op een screenshot ziet dat hij gelijk weet dat het jouw site is en niet 1 vd 100.000 andere phpbb2 fora.
Nu moet ik voor zo'n soort database (dus om foto's op te slaan waar je op kan reageren) eerst mijn kennis van PHP wat uitbreiden want die is tamelijk beperkt, en daarna dat ding nog is gaan maken. Tja ben ik wel ff wat langer bezig.
Daarom heb ik je nu ook al meerdere keren gevraagd, wat is de beschikbare tijd en het beschikbare budget?

Want met een standaard site moet je wel verdomd goede content hebben om mensen te laten terugkomen, ik herinner me in ieder geval je site niet als hij standaard joomla / mambo / phpbb is.

Wil jij echt een grote site maken dan kost dit gewoon tijd en geld, dan kom je er niet met 1 uurtje per avond...

Maar heb je ooit wel eens aan een gaming site gevraagd met hoeveel mensen hun zijn, hoeveel hun hosting kost, of ze standaard pakketten zonder aanpassingen gebruiken etc etc.

Want je schijnt gewoon niet te snappen hoeveel werk er in een goede site gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 22:56:
[...]
Met filmpjes bedoelde ik niet fragmovies, maar demos, had inderdaad wat duidelijker gekund. Dat zijn dus filmpjes van professionele spelers die tegen elkaar spelen, dit draai je in game af en in maar een paar MB groot (zie ook MoSCoW plan).
Paar Mb ( zeg 3 Mb ) die door 10 mensen gedownload wordt per dag is toch aan het eind vd maand best veel hoor ( 3*10*30 = 900Mb ). Zou ik toch maar op externe webspace gooien.
[...]
Het moet user submitted worden, en niet alleen tekst. Ze moeten er ook een titel aan kunnen geven met een beschrijving en van een filmpje dat extern gehost is een paar foto's toe kunnen voegen (intern) met een link naar waar het te downloaden valt (extern).
Ah, je bedoelt dat je gewoon downloads aan gaat bieden. Noem het dan ook zo als je op google gaat zoeken en noem het geen filmpjes...
[...]
Kan je best gelijk in hebben, alleen in Joomla zie ik alleen maar standaard dingen die ingebouwd zitten en totaal geen mogelijkheid om in de PHP zelf te gaan en daar de design aan te passen, tenzij ik dan echt heel die scripts door ga lezen alleen dat is, tbh, heel erg veel.
Voor joomla design hoef je niet alle php door te gaan hoor, zoek maar eens op google hoe dit wel moet.
[...]
Dan moet de database wel om te zetten zijn natuurlijk.
Ga er maar rustig vanuit dat dit niet met een script / automatisch kan. Je zal hier zelf een conversie script voor moeten schrijven en daarvoor moet je de joomla structuur snappen, dus dan moet je wel veel gaan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Om dan ook nog maar even een mening te droppen..: Je ideeën zijn best wel goed, een compleet pakketje. Een eigen website, zelf iets maken, creeëren is enorm leuk. En vooral omdat elke randebiel een website heeft kan je er heel makkelijk over doen. Ik weet uit eigen ervaring wel hoe dat werkt. Heb tig keertje websiteje zus of zo gedaan met behulp van postnuke, mambo, joomla, wordpress. Dat ik er veel van geleerd heb is zeker. Heb ik een denderende website? Nee.

Ik steek dit lul verhaal af omdat ik me stoor aan best wel wat dingen. Allereerst begrijp je de techniek achter het hoe en wat van een website niet en wil je pasklare modules die je in een grafische interface in elkaar schuiven a la iGoogle. Nu is dat niet eens zo'n punt, maar neem alsjeblieft adviezen van mensen ter harte. Neem dat budget domeintje. Gooi er het een basic wordpress of joomla op (wel updaten!)

Dan kan je eens gaan kijken naar een leuke template / theme voor je site en voeg wat basic modules toe als een fotogallerij of een forum, al denk ik dat je maar eens moest beginnen met nieuwsposten. Dat lijk veel makkelijk dan het is. Je kan neit even na schootlijd gauw 4 berichtjes plaatsen en dan hopen dat drommen mensen blij verast zijn met info die ze nog niet hadden... Tien tegen een dat zei het nieuws ook al hebben gelezen waar jij het vandaan hebt.

Het is niet voor niets dat sommigen met journalistiek werk hun brood verdienen. Dat komt omdat ze er een dagtaak aan hebben. Wat ik wil zeggen het kan je allemaal weleens enorm tegen gaan vallen. Het zou jammer zijn als je dan honderden uren hebt gestoken in het lezen, veranderen, testen, proberen, lezen, zoeken, schrijven en testen van je php en css files. Met een standaard theme met een eigen header kan je prima een site hebben. Het is uiteindelijk de inhoud die het moet doen.

Verder vind ik het nogal opvallend dat je zowel webdesigner als contentmanager wil zijn. Dat zijn best wel verschillende dingen, je zou zelf kunnen zeggen dat je webdesign ook nog weer mag onderscheiden in ontwerpen en programmeren. Ik bedoel een autoontwerper sleutelt hem doorgaans ook niet zelf in elkaar.

Komt daarbij nog dat je plannen groots zijn en je kennis en motivatie ogenschijnlijk bijzonder klein. Met dat contrast valt niets, maar dan ook werkelijk niets te realiseren. Daarbij onbreekt het je aan inzicht in de techniek, de marketing, de content, en weet ik het wat meer. Dit laat je blijken doordat je hele slimme tips negeert omdat je ze te negatief van toon vind.

Er zijn in jouw geval volgens mij twee wegen naar Rome.
Optie 1. je verzamelt alles wat je nodig hebt (lees: een webdesigner, een phpfreak, een marketingmannetje en een aantal contentmanagers) en een zak geld om dit te financieren.
Optie 2. Hier al veel genoemd je zet een siteje op. Gaat wat nieuws posten. laat je onderscheidende waarde blijken (je USP, unique selling point, wat voeg jij toe dat anderen niet bieden) en verzamelt zo een achterban, community waaruit je dan vervolgens voor verdere proffesionalisering echt wel hulp kan vissen die je dan aldanniet betaald of partner maakt of whatever. Verder ga je in dit proces vanzelf wel php leren en css omdat je toch dingetjes gaat proberen aan te passen. Dat is goed en daar leer je van.

Dan kan je natuurlijk ook nog toevallig een interheld in je klas / familie / vriendenkring hebben die het hele uitvoerende deel opzich neemt, maar ook dan krijg je toch meer de route van optie 2. En vergeet vooral niet de TIJD. Er gaat gewoon godsonmogelijk veel tijd in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik ervaring heb als webdesigner (al dan niet met een eigen site, niet internationaal en fansite voor maar één game, dan is je doelgroep dus kleiner, content deed ik ook op deze site) en contentmanager. Ik heb dus als contentmanager ongeveer 2 jaar ervaring en als webdesigner 1 jaar.
Dit laat je blijken doordat je hele slimme tips negeert omdat je ze te negatief van toon vind.
Nee, waar ik problemen mee heb zijn dingen als dit;
offtopic:
Ik had beter even je topichistory kunnen doorlopen alvorens tijd te besteden aan dit topic. Vooral posten in eigen topics zonder anderen te helpen en redelijk wat topic gesloten met als reden 'zoek het uit' of iets dergelijks.
Tips zijn altijd welkom en ik ben zeker gemotiveerd om het te maken, het mijn kennis is alleen beperkt inderdaad. Dat wil niet zeggen dat ik helemaal niks van PHP of HTML weet, maar dat ik nog wel wat dingen moet leren er over inderdaad. En dat leer je inderdaad het best in de praktijk leert mijn ervaring.

Maargoed als ik er echt veel tijd en moeite in steek, kan ik misschien best zo'n database systeem opzetten waarmee je dingen in kan sturen. Alleen ik zie mijzelf nu echt nog geen compleet systeem maken dat andere ook echt kunnen bedienen.

Maarja dan begin ik gewoon met een Joomla site die ik zelf helemaal aan pas op design en er wat dingen aan toevoeg, daar zoek ik dan die achterban waarmee ik een eigen design maak. Klinkt simpel maar mijn ervaring leert ook dat het zeer moeilijk is om zulke mensen te vinden. Maar... goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Ik denk dat het tijd word voor je om het op te geven
Als je nog niet eens kunt werken met httpd.conf of een .htaccess overwrite, niet snapt hoe subdomeinen werken(tis altijd een mapje in je root !).
Niet eens de code beheerst om php info uit te kunnen lezen.

Ken je uberhaupt enig iets van scripten ? kun je bijv basic html

jij wilt een mega site bouwen met excuse my language een "frontpage instelling"

En moet ik serieus geloven dat je "al een jaar webdesigner" bent ?
Ik ben GEEN webdesigner en heb nog meer basic kennis dan jou
Je uitspraak dat je een module wilt hebben vanuit de layout view in dreamweaver zegt genoeg over jouw webbouw-kunsten nofi , dat is geen webbouwen .......

(een logo maken, of nieuws posten op 1 of andere content site is GEEN webdesign)

[ Voor 30% gewijzigd door CrankyGamerOG op 20-04-2008 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 07:26
Wat ik eigenlijk eerst zou gaan doen is een goed plan opzetten wat je precies je ideeen zijn. Dit dwingt je om er goed over na te denken en keuzes af te dwingen bij jezelf. Dit gaat dan niet eens over het technisch gedeelte, want dit is makkelijk, maar meer over vragen als wat wil ik precies op mijn site, hoe ga ik geld verdienen (of boeit geld verdienen me niet..), hoe ga je zorgen voor genoeg content en promotie van je site. Of je misschien nog hulp nodig hebt qua php'ers of webdesigners....
lees: functioneel ontwerp

Wanneer je deze dingen (de functionaliteit) duidelijk hebt voor jezelf kan je gaan kijken hoe je op technisch gebied deze dingen kan maken. Bijvoorbeeld een vergelijking maken van content management systemen ofzo, want alleen bij Joomla blijven hangen lijkt me niet echt verstandig ;)
In het plan kan je ook een onderzoek naar verschillend kant en klaar componenten voor jezelf op papier zetten.
lees: technisch ontwerp

Wanneer je dit af hebt en het duidelijk is voor jezelf en voor eventuele anderen die je in dienst neemt, kan je aan de slag.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:21

QinX

Shai-Hulud

Beste hehehehehe,

Mocht het je lukken je site in de lucht te krijgen dan wil ik wel nieuws posten voor CS 1.6 mocht je dat willen. Of moderator zijn.

Mail me anders maar op weberjeffrey2003 [at] gmail [dot] com

Ik wil graag helpen met ontwikkeling maar ik zou niet weten waarmee.

[ Voor 14% gewijzigd door QinX op 20-04-2008 10:20 ]

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CrankyGamerOG schreef op zondag 20 april 2008 @ 09:37:
Ik denk dat het tijd word voor je om het op te geven
Als je nog niet eens kunt werken met httpd.conf of een .htaccess overwrite, niet snapt hoe subdomeinen werken(tis altijd een mapje in je root !).
Mapje in je root is gewoon een map. Bijv www.tweakers.net/forum 8)7
CrankyGamerOG schreef op zondag 20 april 2008 @ 09:37:Niet eens de code beheerst om php info uit te kunnen lezen.

Ken je uberhaupt enig iets van scripten ? kun je bijv basic html
lezen?
CrankyGamerOG schreef op zondag 20 april 2008 @ 09:37:
jij wilt een mega site bouwen met excuse my language een "frontpage instelling"

En moet ik serieus geloven dat je "al een jaar webdesigner" bent ?
Mij deert het niet zo als je het niet gelooft eerlijk gezegd.
CrankyGamerOG schreef op zondag 20 april 2008 @ 09:37:Ik ben GEEN webdesigner en heb nog meer basic kennis dan jou
Je uitspraak dat je een module wilt hebben vanuit de layout view in dreamweaver zegt genoeg over jouw webbouw-kunsten nofi , dat is geen webbouwen .......

(een logo maken, of nieuws posten op 1 of andere content site is GEEN webdesign)
Dit is wel onderdeel van de design voor mijn site. En nee ik geef het niet zomaar op, ik ben bereid om te leren. Dat jij denkt dat iemand die nog niet veel kennis van PHP heeft dit niet kan, moet jij dan maar weten. Als ik wil gooi ik gewoon wat van Joomla online en leer ik daar toch mee werken? Maak ik daarna mijn eigen design daar op, wie ben jij dan om mij te gaan vertellen dat ik het maar op moet geven? Tips stel ik op prijs, alleen je moet snappen dat wat je verkondigd helemaal niks bijdraagd.

En Ramon, wat ik nu dus als overweging heb, dat is om het eerst in Joomla te maken (weliswaar met eigen design), en dan kijken of het aanslaat. Daarna pas een nieuwe design er voor maken die ik 'zelf gemaakt' hebt met andere, de achterban zoals gezegd is, dit lijkt mij op zich een goed idee en lijkt me ook uit te voeren. Zoals gezegd; als je in Joomla wat dingen wil veranderen leer je ook PHP, in de praktijk. Lijkt dit je een goed idee?

QinXi, ik stel je hulp op prijs, alleen op aandringen van anderen (en ik was het zelf ook al van plan), besluit ik met 1 game te beginnen, en dat is de CoD series. Dus misschien dat het later een optie is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 09:30:
Ik heb dus als contentmanager ongeveer 2 jaar ervaring en als webdesigner 1 jaar.
Leuk, maar technisch weet je dus helemaal niets van websites.
[...]
Nee, waar ik problemen mee heb zijn dingen als dit;
Waarom het klopt toch?
[...]
En dat leer je inderdaad het best in de praktijk leert mijn ervaring.
Yep, maar om te leren in de praktijk moet je wel enigszins willen leren / googlen en dat zie ik in dit topic dus echt niet terug, elk klein vraagje wordt hier gesteld, daar leer jij niets van.
Maargoed als ik er echt veel tijd en moeite in steek, kan ik misschien best zo'n database systeem opzetten waarmee je dingen in kan sturen. Alleen ik zie mijzelf nu echt nog geen compleet systeem maken dat andere ook echt kunnen bedienen.
Hehe eindelijk realisme.
Maarja dan begin ik gewoon met een Joomla site die ik zelf helemaal aan pas op design en er wat dingen aan toevoeg, daar zoek ik dan die achterban waarmee ik een eigen design maak. Klinkt simpel maar mijn ervaring leert ook dat het zeer moeilijk is om zulke mensen te vinden. Maar... goed idee?
Zolang je je bedenkt dat je nog steeds bakken met tijd kwijt bent aan het onderhouden en dat die achterban zo weer weg is als er even niets gebeurd ( vb. als je een zomervakantie gepland hebt dan heb je voor die periode of moderators / nieuwsposters nodig of je verliest gewoon je achterban weer als er 2 weken niets aan je site gebeurt en op het forum wordt gemuit zonder actie van jouw kant ).

Op dit moment klinkt je idee realistisch maar is het een 13-in-1 dozijn idee. Als jij overdag gewoon 4 uur achterloopt met het nieuwe nieuws ( omdat je bijvoorbeeld naar school gaat ) dan heb jij gelijk al een achterstand tegenover andere sites die wel iemand overdag hebben zitten...
Dus nu heb je een technisch realiseerbare website en nu mag je een plan gaan bedenken hoe je je content gaat invullen ( niet copy/pasten, altijd originele content, waar ga je de content vandaan halen ( als dit bij je concurrent is, wat is dan nog jouw toegevoegde waarde, hij is al sneller )) oftewel hoe voorkom je dat iemand op tek9 (???) member wordt ipv bij jouw.
Community heb jij in het begin niet, nieuws heb jij in het begin niet, clan-nieuws heb jij in het begin niet.
Basically heb jij in de 1e week er waarschijnlijk maar 10 nieuwsberichten op staan, een leeg forum. Waarom zou dit mij interesseren boven een site als tek-9.org / own-age.com waar er al een redelijke community is?
Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 11:04:
Zoals gezegd; als je in Joomla wat dingen wil veranderen leer je ook PHP, in de praktijk. Lijkt dit je een goed idee?
Je beseft hopelijk dat het leren van quickfixes / noodgrepen toepassen bijna nooit leiden tot onderhoudbare code / goed programmeren.
QinXi, ik stel je hulp op prijs, alleen op aandringen van anderen (en ik was het zelf ook al van plan), besluit ik met 1 game te beginnen, en dat is de CoD series. Dus misschien dat het later een optie is. :)
Deze had ik dus nooit zien aankomen, ik had verwacht dat je je idee wel even zou aanpassen om meer hulp te krijgen, proficiat je leert het wel...

[ Voor 12% gewijzigd door Gomez12 op 20-04-2008 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 07:26
En Ramon, wat ik nu dus als overweging heb, dat is om het eerst in Joomla te maken (weliswaar met eigen design), en dan kijken of het aanslaat. Daarna pas een nieuwe design er voor maken die ik 'zelf gemaakt' hebt met andere, de achterban zoals gezegd is, dit lijkt mij op zich een goed idee en lijkt me ook uit te voeren. Zoals gezegd; als je in Joomla wat dingen wil veranderen leer je ook PHP, in de praktijk. Lijkt dit je een goed idee?
Dan sla je dus de hele fase van functioneel en technisch ontwerp over? Als jij denkt dat dat handig is voor jou dan is dat voor jou een goed idee ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

[...]
Mapje in je root is gewoon een map. Bijv www.tweakers.net/forum 8)7
Als je apache goed is opgezet (bwz chrooted user) maakt ie voor een subdomein een map in je html root ;) (als je denkt zoveel te weten wat kom je hier dan vragen)
lezen?
Ik lees heel goed, jij denkt met je 1 jaar nieuwspostertje spelen en her en der wat plaatjes wellicht dat je een webmaster/site bouwer bent, dat is een grove belediging voor alle WEL webdesigners/bouwers ! (en ik ben er geen O-) )
Mij deert het niet zo als je het niet gelooft eerlijk gezegd.
Dat het je niet deert is ook de bedoeling, het is de bedoeling alleen dat je er iets van opsteekt.
Dit is wel onderdeel van de design voor mijn site. En nee ik geef het niet zomaar op, ik ben bereid om te leren. Dat jij denkt dat iemand die nog niet veel kennis van PHP heeft dit niet kan, moet jij dan maar weten. Als ik wil gooi ik gewoon wat van Joomla online en leer ik daar toch mee werken? Maak ik daarna mijn eigen design daar op, wie ben jij dan om mij te gaan vertellen dat ik het maar op moet geven? Tips stel ik op prijs, alleen je moet snappen dat wat je verkondigd helemaal niks bijdraagd.
Lol goed, binnen een week ben je defaced ..
Je wilt dus met een techniek gaan werken waar je feitelijk geen ruk van weet ? (php5|mysql4/5)
Heel leuk dat joomla ja, voor een hobby site oid !

Ik werk bij een hoster en zie dagelijks defacements voorbij komen van tante mien der joomla ... :+

[ Voor 8% gewijzigd door CrankyGamerOG op 20-04-2008 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:21

QinX

Shai-Hulud

Jammer dat je mijn hulp dan niet accepteert, maar dat is je eigen besluit op basis van meningen van andere en ook jezelf. Ik sta evengoed klaar mocht je ooit games toevoegen aan je site.

Even tussen neus en lippen door. Ga je www.flamelux.nl achterna of ga je het officieler maken?(aka vriendjes politiek not allowed) + een forum dat meer lijkt op tweakers dan flamelux?

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Je moet ook bepalen wat je wil. Wil jij graag websites kunnen maken in php? Het is ergens redelijk zonde als je met boeken etc dikke code gaat leren en het nooit meer gebruikt als je later straaljagerpiloot bent (je snapt wat ik bedoel) Dan kan je het beste beetje joomla'en en al doende een en andere mee pikken van functies die je wilt aanpassen. Dus ad hoc leren. Ga je dan groter en professioneel dan ben jij het creatieve / doelstellingen brein en neem je een partner die de techniek voor je regelt.

Je hebt in dit topic wel een paar keer wat laten vallen over dat je een website onderhield en daar content voor plaatste, dit kan natuurlijk in alle soorten en maten zijn. Wat hierboven ook gezegd wordt 1 dag (wat zeg ik een paar uur) geen nieuws en je bent je bezoekers kwijt. Vooral in het begin als er nog geen levendige community is zul je echt keihard moeten werken om er wat van te maken. Een familieweekendje op schiermonnikoog en weg bezoekers.

Ik kan me volledig vinden in wat men hier zegt over een plan maken. Daar zijn hier gewoon aantal goede tips voor gegeven. Wellicht lijkt dat wat suf, maar het gaat je echt helpen. Daarbij, als je jouw geconcretiseerde plan hier plaatst weet ik zeker dat je advies genoeg krijgt. Daarbij kan je ook makkelijker iemand overtuigen jou te helpen / partner te worden in je site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
CrankyGamerOG schreef op zondag 20 april 2008 @ 11:30:
[...]
Als je apache goed is opgezet maakt ie voor een subdomein een map in je html root ;) (als je denkt zoveel te weten wat kom je hier dan vragen)
Hmmm, is mijn apache zeker verkeerd opgezet, ik heb over het algemeen juist meerdere html roots voor subdomeinen. Bij kleine sites kan het wel in 1 html root, maar bij grotere sites vind ik al gauw een chaos worden als het in 1 html root zit ( en kijk ook eens naar gebruikers pagina's bij providers, enige manier om te zeggen dat dat een mapje in je html root is door te zeggen dat / je html root is )
[...]
Ik lees heel goed, jij denkt met je 1 jaar nieuwspostertje spelen en her en der wat plaatjes wellicht dat je een webmaster/site bouwer bent, dat is een grove belediging voor alle WEL webdesigners/bouwers !
Waarom, wat is de arbitraire standaard? Als hij het nu niet is wanneer is hij het dan wel? Hij is misschien een slechte webmaster / site bouwer, maar of jij moet arbitraire regels kunnen geven wanneer iemand van frontpage-prutser naar site bouwer gaat, of voor mij blijft gewoon elke frontpage-prutser een (zeer slechte) site bouwer zolang hij iets online zet.
[...]
En ondertussen is zijn idee al zover afgezwakt dat hij op dit moment eerst een hobby site gaat maken en dan gaat kijken of en hoe hij het wil gaan uitbreiden.

Dus waarom dan geen joomla voor zolang het een hobby site blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Ik denk dat een Joomla (wordpress) site op het moment het enige is waar TS wat mee kan. Daar is neits mis mee, en ook daarin kan je gewoon groot worden. Gewoon even totaal uit de lucht gegrepen aanname maar volgens mij is het overgrote deel van de nu grote websites als hobbysite begonnen... Uitgever sponsored releases daargelaten. Kern van succes van een website zijn trouwe bezoekers, vooral bij een community based site. Dat kan even goed op een joomla site. Frontpage / Dreamweaver is toch meer voor statische sites (ook al weer 5 jaar geleden dat ik een keer in die progs keek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ramon schreef op zondag 20 april 2008 @ 11:25:
[...]
Dan sla je dus de hele fase van functioneel en technisch ontwerp over? Als jij denkt dat dat handig is voor jou dan is dat voor jou een goed idee ;)
Nee nee, ik zei er ook bij dat ik dingen aan kan passen aan Joomla, dus de PHP scripts bekijken en daar wat proberen in de veranderen, begint klein, maar zo leer je ook.
CrankyGamerOG schreef op zondag 20 april 2008 @ 11:30:
Lol goed, binnen een week ben je defaced ..
Je wilt dus met een techniek gaan werken waar je feitelijk geen ruk van weet ? (php5|mysql4/5)

Ik werk bij een hoster en zie dagelijks defacements voorbij komen van tante mien der joomla ... :+
Toen jij nog geen donder van PHP wist ben je toch ook ergens begonnen om te worden wat je nu bereikt hebt? Jij had toen toch ook ideeën van wat voor sites je wilde maken terwijl je niet precies wist hoe of wat? Dat je bereid bent om dingen te leren is naar mijn mening altijd een sleutel. Het is imo een stuk beter om te weten wat je wilt maken terwijl je niet 100% weet hoe of wat, dan dat je een PHP-genie bent en totaal niet weet wat je wilt.

Maargoed dan ga ik dus wat met Joomla in elkaar zetten en dat aanpassen, leer ik het op die manier wel. Is het dan nog een idee om een sponsor aan te mailen voor die site, of vinden die dat niet leuk dat je dan met een Joomla site aan komt zetten? (anders betaal ik het gewoon zelf hoor, en neem ik wat adverteerders, geen probleem.)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2008 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 11:59:
[...]
Nee nee, ik zei er ook bij dat ik dingen aan kan passen aan Joomla, dus de PHP scripts bekijken en daar wat proberen in de veranderen, begint klein, maar zo leer je ook.

[...]
Toen jij nog geen donder van PHP wist ben je toch ook ergens begonnen om te worden wat je nu bereikt hebt? Jij had toen toch ook ideeën van wat voor sites je wilde maken terwijl je niet precies wist hoe of wat? Dat je bereid bent om dingen te leren is naar mijn mening altijd een sleutel. Het is imo een stuk beter om te weten wat je wilt maken terwijl je niet 100% weet hoe of wat, dan dat je een PHP-genie bent en totaal niet weet wat je wilt.

Maargoed dan ga ik dus wat met Joomla in elkaar zetten en dat aanpassen, leer ik het op die manier wel. Is het dan nog een idee om een sponsor aan te mailen voor die site, of vinden die dat niet leuk dat je dan met een Joomla site aan komt zetten? (anders betaal ik het gewoon zelf hoor, en neem ik wat adverteerders, geen probleem.)
jah je idee is ook leuk hehehe, maar het gaat erom dat je compleet verkeerd begint....
begin nou eens eerst zoals het hoort : de TECHNIEK erachter leren !
serieus, wees niet bang om naar de bieb te fietsen en boeken te halen over linux/mysql/php (linux omdat denk ik de meeste hosts wel *nix based zijn)
Of pak het boek php/Mysql voor Dummies, en nee das geen flame, ik heb hem zelf ook liggen ....

Een website word eerst op papier gezet, dan ga je een functioneel ontwerp maken, dan de php/database structuur, dan security, en op laatst pas layout etc. (als ik stappen oversla be my guest...)

Wat jij doet is de eerste stappen allemaal overslaan en meteen beginnen met layout...
dat is vragen voor problemen, al helemaal ALS je populair word, denk je nou echt dat de turkse deface squads je niet kunnen vinden dan ?

Sponsor verzoeken zijn de meeste hosters zo klaar me --> /dev/null ;)
Wanneer je echter een goedlopende site hebt waar ze dan ook wat aan hebben ok, maar jouw request is er dan echt 1 in het dozijn die gerefereerd worden naar site blackhole :z
lredev schreef op zondag 20 april 2008 @ 11:55:
Ik denk dat een Joomla (wordpress) site op het moment het enige is waar TS wat mee kan. Daar is neits mis mee, en ook daarin kan je gewoon groot worden. Gewoon even totaal uit de lucht gegrepen aanname maar volgens mij is het overgrote deel van de nu grote websites als hobbysite begonnen... Uitgever sponsored releases daargelaten. Kern van succes van een website zijn trouwe bezoekers, vooral bij een community based site. Dat kan even goed op een joomla site. Frontpage / Dreamweaver is toch meer voor statische sites (ook al weer 5 jaar geleden dat ik een keer in die progs keek)
serieus gast, noem mij 1 grote site die op een open cms loopt ?
alle grote sites bouwen hun eigen db/php scripts/etc.

En dat jij Frontpage zomaar durft te vergelijken met Dreamweaver is echt een doodzonde ! :X

[ Voor 28% gewijzigd door CrankyGamerOG op 20-04-2008 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je zelf niets wilt investeren in je website, dan kun je ook niet verwachten dat een sponsor dat wel zou willen doen.
Het is pas zinvol advertenties te plaatsen, als je dagelijks een bepaald aantal bezoekers trekt.

Zoek eens bij Google op EasyVideo, dan vindt je een grote hostingprovider die een blog, fotoalbum en de mogelijkheid om filmpjes te plaatsen aanbiedt.
De filmpjes worden automatisch omgezet naar flashbestanden.
Je betaalt dan ongeveer 1 euro per maand en je krijgt dan ook een eigen domeinnaam.
Als je website een succes wordt kun je altijd een duurder pakket nemen en advertenties plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
CrankyGamerOG schreef op zondag 20 april 2008 @ 12:12:
[...]

Wat jij doet is de eerste stappen allemaal overslaan en meteen beginnen met layout...
dat is vragen voor problemen, al helemaal ALS je populair word, denk je nou echt dat de turkse deface squads je niet kunnen vinden dan ?
Denk jij nou echt dat hij populair gaat worden met een joomla site??? Ik zie het meer dat hij dan gewoon een site heeft, real-life problemen gaat krijgen en als hij bereid is in de boeken te duiken dat hij dan ook nog eens iets goed kan leren ( dus geen quickfixes, maar structurele oplossingen )
Dan kan hij over een jaar 5 / 10 nog eens over dit idee gaan nadenken en het dan misschien wel goed uitwerken.

En een deface squad op zijn website is juist een goede leerschool als hij een grote site wil bouwen ( klinkt lullig, maar is imho wel zo ) als hij dit oppakt om zelf te gaan kijken waardoor hij defaced is en wat hij eraan kan doen dan leert hij veel ( wacht hij gewoon op de update van joomla dan leert hij niets )
Tijdje terug draaide mtv.com op joomla, groot genoeg? ( wel heavy customised, maar toch )
Maar reden dat grote sites niet op OS draaien is meestal ook kip/ei probleem. In wezen wil iedereen zijn eigen stuk software gemaakt hebben, maar een kleine site heeft geen geld voor programmeurs dus gebruiken ze OS.
Groeit een kleine site dan krijgen ze meer reclameinkomsten, dus kunnen ze meer programmeeruren inhuren om hun site naar hun smaak in te richten.
Totdat het break-even punt komt waarop het customizen van OS duurder wordt dan het zelf opnieuw opzetten.
Maar een beginnende website zonder geld heeft weinig andere keus dan een OS pakketje pakken. Meeste OS pakketten zijn verder doorontwikkeld dan menig programmeur eventjes in zijn avonduren doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

MTV draait nu op MMbase, tevens opensource. Dus grote sites op opensource gaat prima, maar aan de andere kant zal je weinig herkennen van de primaire broncode.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
CrankyGamerOG schreef op zondag 20 april 2008 @ 12:12:
[...]

En dat jij Frontpage zomaar durft te vergelijken met Dreamweaver is echt een doodzonde ! :X
Leer dan lezen. Ik zeg begonnen als. Niet: nog steeds lopend op? Verder doet het er weinig toe waar grote sites nu op draaien aangzezien TS geen coding skills heeft, of het geld voor uitbesteding.

Ach jah en doodzonde vind ik wat sterk. Maar goed ik ben ook niet in de plek daar een oordeel over te geven.

Mijn opmerkingen / adviezen zijn in het licht van wat topicstarter over zichzelf laat blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb inderdaad niet het geld om een programmeer team in te huren dat de website voor mij maakt (of je moet iets van amateurs hebben voor een paar tientjes dan). Sterker nog; ik leer het liever zelf. En jullie geven zelf al aan dat dedicated/colocated te grootschalig is om mee te beginnen. Nou dan kom je toch al snel op sponsoring of een host van tussen de 50 en 100 euro uit. Met ofwel een amateuristische zelfgemaakte site met weinig vernieuwends, of iets dat op bijv Joomla draait.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2008 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 14:02:
Nou ik heb inderdaad niet het geld om een programmeer team in te huren dat de website voor mij maakt (of je moet iets van amateurs hebben voor een paar tientjes dan). Sterker nog; ik leer het liever zelf. En jullie geven zelf al aan dat dedicated/colocated te grootschalig is om mee te beginnen. Nou dan kom je toch al snel op sponsoring of een host van tussen de 50 en 100 euro uit. Met ofwel een amateuristische zelfgemaakte site met weinig vernieuwends, of iets dat op bijv Joomla draait.
Sponsor vinden lukt je toch bijna niet.
En 50/100 euro is redelijk veel.

Kijk eens naar gameserver hostings die doen er meestal ook webdesign bij.
Voorbeelden:
Sneekservers
i3d
thegameworld
serververhuur
fturehosting
River hosting.

Allemaal bedrijven die voor 30 euro per jaar een goed hosting pakket beiden voor jou inclusief domein naam.
Bespreek het met hun stel het aan hun voor misschien wel een hosting pakket op maat met upgrade mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Sponsoring kan je vergeten. Punt.

Begrijp nou gewoon eens een keer dat dit tijd en geld gaat kosten.
In de meest simpele opzet kost het je een hostingplan van 30 euro en een paar weken avondtijd.
Investeer dit gewoon, niet meer zeuren / mekkeren over manieren om dit met minder tijd / geld voor elkaar te krijgen.
Dit is een investering van 0,0 als je het gaat vergelijken met de tijd / kosten als je groter wordt.

Ik begin hier echt moe van te worden, wat je moet doen om dit op te zetten zijn een paar simpele stappen :
- Wees niet bang om er geld in te investeren, anders wordt het nooit wat
- Wees niet bang om er tijd in te steken, anders wordt het nooit wat
- Wees niet bang om nieuwe dingen ( vb. mysql / php ) te leren, anders wordt het nooit wat
- Stel een goed plan op wat je functioneel wilt hebben
- Stel een goed plan op hoe je content gaat binnenhalen
- Wees bereid om veel dingen zelf te moeten doen / uitzoeken
- Denk niet dat je morgen de site online hebt, je kan beter een goede site over enkele maanden hebben dan morgen een site waar mensen op afknappen en nooit meer naar terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
LuckyY schreef op zondag 20 april 2008 @ 14:10:
[...]
Allemaal bedrijven die voor 30 euro per jaar een goed hosting pakket beiden voor jou inclusief domein naam.
Bespreek het met hun stel het aan hun voor misschien wel een hosting pakket op maat met upgrade mogelijkheden.
Ik weet niet wat jouw uurtarief is, maar voor 30 euro per jaar krijg je echt geen uitgebreid gesprek met mij inclusief het opzetten van hosting etc.

Voor 30 euro per jaar krijg je imho gewoon een compleet geautomatiseerd account waar geen mens iets aan hoeft te doen, wil je dingen bespreken / een hoster die meedenkt dan moet je imho niet bij de goedkoopste hoster gaan zitten.

Blijf wel realistisch, goedkope hosting betekent alles zelf doen, duurdere hosting betekent dat je meer assistentie mag verwachten van je hoster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nou dan kom je toch al snel op sponsoring of een host van tussen de 50 en 100 euro uit. Met ofwel een amateuristische zelfgemaakte site met weinig vernieuwends, of iets dat op bijv Joomla draait.
Waarom zou een goedkope host betekenen dat je gelijk zit met een amateuristische website? Dat je een goedkope host hebt wil niet zeggen dat je er niet een goede website op kan zetten, die dingen staan echt totaal los van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zeg ik ook niet, ik zei 'Met ofwel een amateuristische zelfgemaakte site met weinig vernieuwends, of iets dat op bijv Joomla draait.' omdat ik niet erg veel verstand van PHP heb, wel wat, maar niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 15:39:
Dat zeg ik ook niet, ik zei 'Met ofwel een amateuristische zelfgemaakte site met weinig vernieuwends, of iets dat op bijv Joomla draait.' omdat ik niet erg veel verstand van PHP heb, wel wat, maar niet veel.
Als dat mijn keuze zou zijn dan zou ik gewoon stoppen met het hele plan, amateuristisch zelfgemaakte site klinkt niet aantrekkelijk.
Iets dat op bijv Joomla draait klinkt ook niet echt alsof je een uitgebalanceerde keuze gaat maken, maar meer dat je gewoon een standaard joomla neerzet en dan een paar plugins erbij gaat zetten.

Dan heb je dus een standaard 13-in-1 dozijn site zonder dat je iets van een community hebt, ik heb nog geen plan gezien om je content in goede banen te leiden.
Ik zie daar geen toekomst in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb genoeg ervaring met content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lredev schreef op zondag 20 april 2008 @ 11:55:
[...] Frontpage / Dreamweaver is toch meer voor statische sites (ook al weer 5 jaar geleden dat ik een keer in die progs keek)
Dat slaat dus echt nergens op.

Frontpage/Dreamweaver zijn tools om je ideeen te realiseren.

Of je systeem statisch of dynamisch is hangt 100% af van je idee, en met welke tool (kan ook notepad zijn) je dat idee uit gaat werken heeft er dus verder niks mee te maken.

Wel is het natuurlijk zo dat je in Design view bij de genoemde programma's code gaat genereren die wellicht lastig binnen je dynamische idee past, en dat ze daarom wat geschikter zijn voor statische websites ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 16:04:
Heb genoeg ervaring met content.
Ja, sorry hoor. Maar gewoon een paar quotes van de 1e 100 posts en dan bedenken dat je nu opzoek bent naar een cms wat gewoon alles voor jou doet. Dan ga ik toch nadenken over wat jouw ervaring is en wat jij bedoelt als je zegt dat je iets wel / niet kan...
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 14:54:
[...]
Site bouwen kan ik opzich wel,
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 16:40:
[...]
De website draai ik daarna wel in elkaar.
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:23:
wat zou je er nog bij willen zien vraag ik ook steeds
Of :
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:07:
[...]
Ik geef nooit snel op en ik ben bereid om te leren. Misschien doe ik er wat langer over, maar het lukt uiteindelijk wel.
En :
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 22:56:
[...]
alleen in Joomla zie ik alleen maar standaard dingen die ingebouwd zitten en totaal geen mogelijkheid om in de PHP zelf te gaan en daar de design aan te passen, tenzij ik dan echt heel die scripts door ga lezen alleen dat is, tbh, heel erg veel.

[ Voor 25% gewijzigd door Gomez12 op 20-04-2008 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja de website zelf bouwen kan ik toch? Ik heb eerder een site gehad, met een nieuwspost systeem + een forum, alleen wel gedownload inderdaad. Jullie geven aan dat je er daar niet mee komt, dan veranderd de zaak toch? Ik heb alleen weinig ervaring/kennis over PHP, dat zou ik opzich kunnen leren ja, kost alleen veel tijd. Nou is Joomla een goed alternatief dan of niet? Leer je daar dan veel van zodat ik meer kennis van PHP krijg en ik het daarna wel zelf kan maken? Dat is toch logisch dat je je dat af vraagt?

En het is toch volkomen logisch dat ik andere vraag wat zij er bij willen zien? Dat is toch zeker mijn doelgroep?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2008 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 16:46:
Leer je daar dan veel van zodat ik meer kennis van PHP krijg en ik het daarna wel zelf kan maken?
Neuh niet echt.

Wat is nu eigenlijk je vraag? Ik vind dit echt een supervaag topic aan het worden :S

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 16:46:
Ja de website zelf bouwen kan ik toch?
Wat je niet inziet is dat er een verschil is tussen een website en een website. Niet alles dat je online slingert werkt zoals jij het wilt. Ik kan een site in elkaar zetten die prima werkt voor een beperkt aantal users, maar zodra ik daar 1000 users op laat binnenkomen gaat het geheid op z'n gat. Dat moet je goed doorhebben.

Het belangrijkste dat je door moet hebben is de structuur en alles, heb je dat niet dan blijf je aan het modderen en daar kom je gewoon nergens mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:01
Goed, dit gaat helemaal nergens meer over. Als je een provider zoekt raad ik je aan je eisen op papier te zetten en met google op zoek te gaan. Succes :)
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.