Idd, je moet toch wel een bekende naam hebben als gamer wil je dit soort dingen los krijgen. Gemiddelde webhoster krijgt meerdere emails per dag binnen van onbekende gamers die alleen maar wilde plannen hebben en geen goed plan hebben ( bijv, een plan hebben om veel 500Mb filmpjes te gaan hosten, onbeperkt dataverkeer zoeken, eventjes 1Tb beschikbaar te maken, maar als puntje bij paaltje komt opeens zichzelf gaan afvragen of ze die website wel kunnen maken als ze 15 euro per jaar moeten gaan betalen )Eijkb schreef op donderdag 17 april 2008 @ 21:22:
[...]
Ik werk zelf bij een webhoster en je moest eens weten hoeveel aanvragen we krijgen (in al dan niet slecht nederlands) mbt dit soort ideeën. 99% gaat naar /dev/null gezien we het reageren beu zijn. Op nette aanvragen geven we overigens nog wel een reactie.
Maar goed, meestal is het in de trant van:
Hee,
Wij zijn een internationale clan, <linkje naar site / clanladder> en geven jullie reklame op ons IRC kanaal (linkje #l33t). Kunnen we hosting een een gameserver gesponsord krijgen?
Taalfouten naar believen invoeren in bovenstaand berichtje... En dat dan 3 a 4 keer per dag.
Heel simpel gezegd, bijna alles heeft invloed op je directe adverteerders met dit soort sites. Als jij op het forum een post hebt staan waarin staat dat de ps3 slecht is om mee te gamen, dan kan sony besluiten om geen adverteerder bij jou te worden.Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 22:11:
Maarja ik zie wel of ik nog webhosters aan ga mailen for sponsoring, weet ook niet wat dat voor gevolgen heeft op adverteerders etc. Maar als ik het doe, dan in ieder geval wel in ABN.
Maar eventjes een heel simpel vraagje, hoeveel geld en tijd ben jij zo ongeveer bereid om er zelf in te gaan steken over een periode van zeg maar 2 jaar? Want je begon met hele dure plannen, nu is zelfs een simpele webhosting + domeinnaampje nog te duur. Voordat je een site / hosting hebt zit je al na te denken over sponsoring?
Let op nadenken is goed, aanschrijven niet, want niemand heeft een idee wat hij gaat sponsoren. Imho is het beter om eerst een simpele site op te zetten, blijk je dan extra hosting / dataverkeer nodig te hebben dan kan je naar sponsors gaan zoeken en dan kan je ook tonen wat hun ervoor terugkrijgen ( aantal bezoekers / aantal regulars, hoog niveau of plat niveau, illegale gamers of serieuze spellenkopers, alleen games of ook een stukje hardware bespreking voor gamers ).
Van te voren al gaan aanschrijven dan beland je per definitie al in de prullenbak, want in de loop der jaren zijn webhosters ook verstandig geworden.
En ga netwerken, ik zag dat je ooit eens een fansite hebt verzorgd voor een bedrijf, benader de mensen binnen dat bedrijf die je kent om hun eens te vragen of hun interesse hebben in dit project.
[ Voor 41% gewijzigd door Gomez12 op 17-04-2008 22:32 ]