-+<Radeon topic chapter 12>+-

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 907 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12776

Heeft er hier iemand ervaring met EuroPC en de snelheid waarmee ze de radeon 64 MB retail leveren?

Ik vind het nogal een vage website, vooruitbetalen verplicht en dus niet onder rembours.

Ik vertrouw het niet helemaal daar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2539

EuroPC (voormalig hardwaredump.nl) komt bij ook nogal luguber over.
Zelf zou ik _nooit_ vooruitbetalen met bestellingen via inet (zie kleininformatica rel).
Dan zou ik toch maar een paar tientjes meer betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 02:10

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Nou, jongens ik hoop dat ATi wat meer te bieden heeft met zijn nieuwe kaart dan nVidia op dit moment, althans die presentatie vond ik weinig boeind, heel veel turbo taal, heb 10 keer het word AMAZING gehoord, behoorlijk irritant. Beetje voorbarig natuurlijk want we weten nog niet wat deze kaart echt kan, letterlijk en kwa features, maar op dit moment ben ik nog niet erg onder de indruk, ben ik daar alleen in?

Voor wie echt een heel zieke bespreking over der Gef2, ja 2, wil lezen moet hier ff kijken

http://www.brokenpixel.com/reviews/gpumanifesto.shtml

wat een geslijm zeg niet te geloven, haast zielig, zouden ze nu meer $ of een gef3 krijgen van nVidia omdat ze diep in hun hol zijn gekropen?

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2539

Ik vind de GF3 wel indrukwekkend, die demo met die lampjes en (uiteraard) de doom3 engine waren erg spectaculair.

Ik zou best een GF3 willen hebben, maar ik wil _zeker_ betere beeldkwaliteit, want voor zo'n bedrag wil ik wel fatsoenlijk op 1600x1200@85hz draaien.
Hoewel fl 1600,- mij sowieso te gortig is, ik wacht wel op de MX versie van de GF3. (Of op de Radeon2 :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

weet iemand of een blue orb ook op een radeon past? ik ben nl aan het kijken naar een betere koeling voor mijn radeon 32 ddr

past deze ook? ik vermoed van niet omdat er naast de chip 2 ELCO's zitten die waarschijnlijk in de weg gaan zitten.

alvast bedankt

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18992

past denk ik wel als je em er op de hoeken van de chip opzet dus dat hij naar de mem chips gaan, of je moet ut ff uit meten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

ff voor de duidelijkheid, bedoel je de blue orb of die koperen koeler?

btw. die stanaard koeler die er nu op zit, kan ik die makkelijk met een grote platte schroevendraaier eraf wippen? heeft iemand een linkje naar een iets uitgebreidere guide om dit te doen (beter goed voorbereid dan haastig te werk gaan, hè?)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:54
ga door ga door, interessant
ik heb nu nl. een blue orb op mijn V3 en er komt een Radeon SDR aan, dus zou leuk zijn als hij daar ook op zou passen.

edit:
hier kan je in ieder geval al heel wat info halen:
http://www.rage3d.com/radeon/cooling/

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 03:33
Op vrijdag 23 februari 2001 22:03 schreef Daneel het volgende:
Zoiets misschien. Er zijn toch nieuwe versies in omloop met een speed van 148/148 ofzo? Zou wel heftig balen zijn!
Komop mensen ik weet echt wel wat ik in huis heb gehaald. Het is gewoon een 64MB DDR ViVo OEM kaart met 6ns Hyundai geheugen dat fucked up is, verder niets. Toch bedankt voor de 'goeie' tips allemaal ... en Leroy-b leuk dat je er zo om moet lachen (waarschijnlijk omdat je zelf zolang op die Kyro heb moeten wachten wat je ook zo leuk vondt toch?) .. ik kan er niet om lachen.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-06 14:15

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Bomberman, misschien heb je er al naar gekeken maar ik zeg het toch, zit de koeling goed op de chip?
Ik had wel eens een ProphetII die ook zulke kuren vertoonde, ik dach gelijk aan het geheugen, maar het bleek het koelblokje te zijn wat niet strak tegen de gpu aan zat.
En je zij nog zo geen online zaken;) en nu zie je wat voor ellende dat dat kan geven in de vorm van al die dagen die je er aan kwijt bent voor je hem geruild heb, das erg klote, suc6.
Kan je geen auto charteren, SWW zit in Zoetermeer, uurtje rijden vanaf Eindhoven, misschien beter dan een bijna een week wachten.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12427

Ruim 4900 3D-marks in 800*600/16
Ruim 3900 3D-marks in 1024*768/16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Thnx.
Kan je geen auto charteren, SWW zit in Zoetermeer, uurtje rijden vanaf Eindhoven, misschien beter dan een bijna een week wachten.
Is misschien een goed idee .. jammer alleen dat ik iedere dag van 8.30 tot 17.00 moet werken en op zaterdag zijn ze niet open helaas. Over die gekleurde puntjes .. het is echt het geheugen en heeft verder niets met oververhitting te maken (de fan zit er gewoon goed op). Ik heb met Powerstrip gechecked en de kaart loopt gewoon op 166MHz. Ik heb zoiets wel eens vaker gehad lang geleden met een S3 Trio64 8-) kaartje en toen was het ook het geheugen. Het is idd hetzelfde effect als geheugen dat net iets te hoog geklokt is. Ik ben wel blij dat ik hem bij SWW heb besteld: niet de goedkoopste maar wel goede service. De goedkoopste Radeon in Eindhoven kost 780,- oid .. vandaar dat ik hem toch maar weer online heb besteld. Tja soms heb je pech maar het is geen ramp .. alleen behoorlijk vervelend.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Laatst online: 14-06 08:23
Bij mij werkt fsaa niet, kheb namelijk geen performance drop en ik zie er nix van, bij welke drivers doettie het wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik vind dit echt niet leuk voor je hoor bomberman
ik had nog mn geforce jij zit met die gare trio ofzow :?
begrijp me dus niet verkeerd, moest alleen ff lachen in het begin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Laatst online: 22:02
HEb er zelf een chrome orb op zitten, en je moet alleen 1/5 of 1/6 van finnen er af halen, anders past je kaart niet meer in je AGP-slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

hee Bomberman hoe vaak heb jij nu al een Radeon gekocht en weer verkocht? :?
Bij de weg het Radeon topic begint wel af te zwakken in frequentie he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Op zaterdag 24 februari 2001 22:23 schreef Cap het volgende:
hee Bomberman hoe vaak heb jij nu al een Radeon gekocht en weer verkocht? :?
Bij de weg het Radeon topic begint wel af te zwakken in frequentie he?
Ik heb 1 maal een preproduction kaart gekocht half augustus 2000. Die heb ik gebruikt tot januari 2000. Toen heb ik de kaart verkocht en een All in Wonder Radeon gekocht. Die beviel niet omdat de laatste beta-drivers totaal niet werkte met de TV functies. Dus ik heb een OEM 64MB ViVo Radeon gekocht.

Why :?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Op zaterdag 24 februari 2001 23:14 schreef Bomberman het volgende:

[..]
Why :?
:? omdat ik niet snap dat iemand zijn Radeon verkoopt :D

En ik heb je ook zien praten over het aanschaffen van een Gforce GTS/MX en een Kyro, dus ik kreeg het idee dat je om de week een nieuw kaartje wilde hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07-06 21:56

reapher

Z POWER

Heeft iemand al de radeon met nascar4 geprobeerd? bij mij doet ie het niet zo snel.
wie heeft hier andere ervaringen mee

Click hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Knip en plak van Rage3d ;)
According to a CNET article, ATI will be introducing their latest Radeon chip soon after NVIDIA's GeForce3 product launch.

Win9x drivers should be coming soon bringing it up to version 7089. As soon as I get them so will the rest of you. Win2k drivers haven't been as lucky with newer driver updates but hopefully ATi will surprise us!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
nascar 4 loopt zeker wel errug lekker met de radeon maar ik denk niet veel beter dan bijvoorbeeld een gf2 (zeker niet slechter!)

ik speel op 1600*1200*32bit met alles op max een solo race met 44 fps, met andere auto's word het al gauw 25fps

dus je kan hem maxen qua settings (tenminste op mijn gammele putertje :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:13
Ik ruil morgen mijn GeForce 2 om voor een Radeon, dus nu mag ik hier ook wel posten vind ik zelf :)
Waar kan ik nu het meest naar uitkijken, oftewel wat is nou (veel) beter aan de Radeon volgens jullie?

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Mooiere kleuren en een 'scherper' beeld (zowel 2D als 3D) :) ... verder EMBM mocht je games spelen waar dat in gebruikt wordt (ik ga maar weer eens Dungeon Keeper II installeren, die game ondersteunt dat ook :9 ).

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Zoals gister al gemeld, nieuwe Beta Drivers :+
Hey people. We got another round of unofficial beta drivers for you to test out! Great news indeed! For windows 98/ME it brings it up to version 4.13.7089 and for Windows 2000 it brings it up to 5.13.3114! (bigger upgrade than 3100 to 3102! ;) )

Windows 98/ME Drivers
Version: 4.13.7089
Size 14.9 Megs
Drivers down - upload made them corrupt. Reuploading now

Comments:
1. Added Direct3D tweaking options

W-buffer support (stole it from the tweakers! but hey Ati is listening to the users!)

Alternate pixel center - supposed to solve texture corruption

Discuss about these drivers in the Forum

Windows 2000 Drivers
Version: 5.13.3114
Size 10.8 Megs
Click here to download.

Comments:
1. Shaper 2D
2. Time shifting is still broken

Discuss about these drivers in the Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Er is ook een nieuwe Powerstrip 3 Beta
en speciaal voor Leroy-b :(
According to Tweak Files it is "the first to include comprehensive support for the PowerVR Kyro under Win98/ME and Windows 2000, with features like period-level control over screen geometry, ultra-fine control over refresh rates, discrete RGB gamma adjustments, real-time clock control, and dynamic AGP configuration."

klik
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik zou nog ff w8n met de drivers voor ME/98 want ik lees op dat forum dat echt niemand ze kan installeren, en als dat wel lukt dat start windows op met zwart beeld oi van dien aart, ze zijn er mee bezig, ze denken dat een file corrupted is, dus ff geduld

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
Hoe zit het met de drivers voor Windows 2000? Zijn die een beetje snel? Ik heb nl. gelezen dat de Radeon onder Win2k bar langzaam is...

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Voor ervaring over de w2k drivers moet je ff op dat linkie klikken, zit je op het Rage3d forum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8204

Wie weet waarom FSAA niet werkt ??? Zowel aangezet via "normale"OpenGL menu als in Radeon-Tweaker,maar werken ho maar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Edit: Windows 98/ME Drivers pulled cause of too many problems

www.rage3d.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1067

Maw: die maar ff overslaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Als het idd waar is over de RadeonII info dan is het nog beter dan het scenario dat ik eerder schetste van juni en dat zou ik best leuk vinden, en dan hebben ze bij ATi niet stilgezeten. Interene Ram is namelijk niet misselijk, als ze dat er in hebben gestopt met de techniek van ArtX net als op de gamecube variant, kunnen we nog leuke dingen gaan verw8en :9~
FF wat anders heeft de nieuwe GF3 nou ook die functies zoals die Face morph van Radeon, ik weet niet goed hoe ik he t moet noemen, maar dat plaatje van het veranderende gezicht word vaak gebruikt in reviews, en /of zijn er meer/andere functies die de GF3 nog steeds niet heeft en de Radeon wel?

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik dacht dat dit forum/topic mede bedoeld was om elkaar een beetje te helpen?
Zowel Darkshadow als ik posten hier een probleem over het niet werken van FSAA,en jullie lopen alleen maar te ouwehoeren over onbetaalbare videokaarten die er nog niet eens zijn.
BAH !!!:r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Op dinsdag 27 februari 2001 16:09 schreef Reaper® het volgende:
Ik dacht dat dit forum/topic mede bedoeld was om elkaar een beetje te helpen?
Zowel Darkshadow als ik posten hier een probleem over het niet werken van FSAA,en jullie lopen alleen maar te ouwehoeren over onbetaalbare videokaarten die er nog niet eens zijn.
BAH !!!:r
Sorry hoor, maar ik heb FSAA nog nooit aan gehad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
reaper heeft gelijk, wie weet ut. ligt ut aan de drivers? Hoe krijg ik die FSAA aan?

En hoe krijg je die High res textures aan in UT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Bij mij doet FSAA het wel, heb de nieuwe
beta-drivers. Of je moet een in de regedit kijken. Bij localmachine/software/ati technology (volgens mij)/ driver/000x(hoogste) en dan bij anti alaising op 2 zetten(384 is fsaa2x, en 512 fsaa4x)
Hoop dat het zo wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Welke drivers heb je dan? En is die 192/192 bij jou de absolute max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
kdenk dat het een driver probleem is, hij veranderd het register wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Sorry schat ik heb het eerder ook al geroepen, bij mij deden ze het niet en bij de 7078 drivers ineens wel, heel vaag maar ik zou zeggen probeer eens de drivers, bij mij hielp het...

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09-2024

peeweeherman

energieleverend.nl

Misschien lukt het met de nieuwe tweaker :)

It's the release 0.11.0 and... what's new?

- added "send profile" button to make it easier for users to send me profiles they've written
- added beos section to the drivers page
- fixed mismatched d3d fsaa keys
- fixed major bug with checkbox callback; rt wasn't keeping track the checkboxes' values and prettu much destroying the profile system
- added 'half-life' profile (thanks desloc!)
- added radeion's profile from rage3d.com
- fixed 'remove profile' button

Hij is gratis verkrijgbaar bij rage3d.com

edit:
typo |:(

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

PeeWee, jij had toch 2 demo cd's? weet je al wat er op die tweede stond :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09-2024

peeweeherman

energieleverend.nl

Op woensdag 28 februari 2001 09:28 schreef hjs het volgende:
PeeWee, jij had toch 2 demo cd's? weet je al wat er op die tweede stond :?
Ik kreeg 5 cd's bij de retail
1x drivers + dvd speler
2x demo cd met filmpjes :Z : 1x Duits en 1x Engels + Frans. Heb ze nog niet gezien
2x cd met software van Ulead voor bewerken van filmpjes en plaatjes :?

Nog weinig tijd gehad om het uit te proberen. Komt nog wel, heb ViVo ook nog niet geprobeerd. Zit nog steeds te verbazen over kwaliteit :9~, vooral als mijn vmp510 weer terugkomt van reparatie

Belangrijkste van retail vond ik de snelheid (210 8-)). En met pc-privé gekocht dus maar halve meerprijs tov oem :) (fl. 645,-)

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-06 23:47

Daniel

Kapitein NCC-1701
Die demo-filmpjes zijn maar bout. Die ATI DVD-speler pakt ze niet eens en PowerDVD raakt er ook nogal van over de zeik

Kwaliteit is sowieso niet geweldig...veel ATI reclame enzo

Mijn AIW draait nu op 196/196. 200 schijnt te kunnen maar ik heb niet zoveel zin om het ding to tha max te pushen (hier spreek geen ware tweaker)

166 -> 196 zorgt ervoor dat ik UT nu vloeiend op 1280x1024x32 kan spelen ipv op 1024x768x32 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19466

Op vrijdag 23 februari 2001 23:36 schreef Reaper® het volgende:
die Radeon64OEM kaarten van beat-it zijn gegarandeerd goed.200/200 zonder probs.
bij 205 krijg ik artifacts...

3DMark score default:5507

http://www.madonion.com/compare.shtml?1417996

*D
Kan iemand dit bevestigen (ik sta op het punt een ATO Radeon 64 mb vivo te kopen)? Heb je speciale maatregelen getroffen om dit resultaat te bereiken? Welke snelheid haal je dan als je een retail koopt? (210/420?). Op welke snelheid loopt de ATi Radeon 64MB DDR DVI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thanx for the link hjs gelijk ff uitproberen :)

edit:
kewl hij kan nu tot 171 mhz :D maar niet proberen of anders :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hey wat is dit??? ik kon normaal op 1024*768 tot 85 hz nu ineens tot 120 hz???? kan dit?

edit: ik zie het al hij veranderd de maximum refresh rate per resolutie niet :r

edit 2: wat is dat advanced memory timing eigenlijk?

sorry voor de vele posts ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Kan iemand dit bevestigen (ik sta op het punt een ATO Radeon 64 mb vivo te kopen)? Heb je speciale maatregelen getroffen om dit resultaat te bereiken? Welke snelheid haal je dan als je een retail koopt? (210/420?). Op welke snelheid loopt de ATi Radeon 64MB DDR DVI?
yep, bij mij loopt de oem op 205/205 , hij doet raar bij de 210/210
kdacht dat je met de retail de 210/210 wel haalde, misschien ook nog wel 215, maar voor 220 heb je xtra koeling nodig, maar weet ik niet zeker. Kheb pas gelezen dat alleen de vivo retail verkrijgbaar is, duz die 64 mb ddr dvi loopt dan op 166/166, correct me if I'm wrong.
bij mij is 3d mark 4100, valt wat tegen, Q3A in 1600 bij 1200 alles op z'n hoogst 32 bit loopt op 43 fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Bij mij doet FSAA het nu wel, maar alleen in UT, als ik het register zelf verander werkt ut wel, heel vaag. In Q3A doet het nog steeds nix
Echt vet trouwens in UT 1024 * 768 32 bit, alleen ut loopt dan niet helemaal soepeltjes :(
Tiz iig mooier als 1600 bij 1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19466

bedankt DarkShadow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik meende dat Darkshadow de kaart ook bij Beat-it had gekocht toch? En meestal kopen bedrijven een hele zooi in 1 keer,dus zeer waarschijnlijk komen die kaarten dan ook uit dezelfde batch.200 is dus niet gegarandeerd,maar wel zeer waarschijnlijk.
Ik kan em ook wel op 205 draaien,maar met sommige games verschijnen er dan enkele artifacts,daarom 200.

btw.Heb gisteren eindelijk de goede tweak instelling en gevonden voor HL/CS.
Als iemand er behoefte aan heeft,meld het dan ff,dan post ik ze hier wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Bij mij 207 zonder artifect maar quake is dan langzamer dan op rond de 195.:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 28 februari 2001 15:51 schreef Reaper® het volgende:
Ik meende dat Darkshadow de kaart ook bij Beat-it had gekocht toch? En meestal kopen bedrijven een hele zooi in 1 keer,dus zeer waarschijnlijk komen die kaarten dan ook uit dezelfde batch.200 is dus niet gegarandeerd,maar wel zeer waarschijnlijk.
Ik kan em ook wel op 205 draaien,maar met sommige games verschijnen er dan enkele artifacts,daarom 200.

Meld ! :)

Er zijn aardig wat lui die CS spelen, dus post maar ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
Test jullie Radeonnetjes es écht of ze geen artifacts krijgen
bij mij werkte 210/195 geheel zonder artifacts, maar toen ik 3dmark onder 1900x1440x32 (en 32 bit Zbuffer en triple buffering) ging loopen met de Adventure High Detail kreeg ik me daar een pak artifacts!
Nu draait ie weer op 190/190 veilig :) Weet ik tenminste zeker dat ie het aankan...

btw ik haalde 1450 3dmarks met die instellingen (core/mem 190/190 dus).

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Op woensdag 28 februari 2001 15:51 schreef Reaper® het volgende:

Ik heb de kaart ook bij Beat-it gekocht, bij 195 werkt hij prima, bij 200 zie ik af en toe wat pixels in een verkeerde kleur op mijn scherm verschijnen (we praten over 1 of 2 pixels die 'opeens' zichtbaar worden bij het wisselen van scherm achtergrond bijvoorbeeld). Niet schokkend maar reden genoeg voor mij om aan te nemen dat ie bij 200 al iets minder stabiel is dan zou moeten. Nog geen vastlopers bij die 200 gehad overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Radeon Win9x/ME 4.13.7089 Drivers Arrive! - 9:34 pm EST - Ichneumon [Comments (2)]
That's right folks... The ravenously awaited install is all fixed and ready to go. This is the full 7089 driver set including the now repaired 2D driver files.

Prepare for the server to be a tad on the slow side as yall dive for that link...

Windows 9x/ME Drivers
Version: 5.13.7089
Size: 14.6 MB
Click here to download.

Comments:
W-Buffer toggle added to Direct3D tab
Alternate Pixel Center added to Direct3D tab
Cripser 2D (Curiophile)
NOLF text fixed (SirXcalibur)

I think I've seen enough of driver files for a few days.
I'll just duck for cover now as the rampage begins...

Take all comments on the drivers to this thread.

Update: Here's a note on the new Alternate Pixel Center option from the Direct3D tab help:

Selecting Alternate Pixel Center may elminate problems with some D3D games which display vertical and horizontal lines around textures, or text that appears incorrect. However, this setting should only be used if you are experiencing the symptoms mentioned, as it may cause problems with other games.
http://www.rage3d.com/radeon/9x_7089_Radeon/w9x_radeon_7089_rage3d.ZIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HL/CS tweak-instellingen (OpenGL)

General:alles uit !

OpenGL:alleen onderstaande aanzetten:

Accelerate Page Flipping
Enable KTX Buffer Region
Enable Texture Compression
Subpixel Precision = 4
Anisotropic Filtering = off
Level of Detail Bias = 6

OpenGL private:alleen onderstaande aanzetten:

Enable Z-compression
Use Fast Z mask clear
Use Dynamic Dithering
Use AGP microtiling
Use AGP macrotiling
Use AGP textures
Enable TCL
Use Multitexturing
32 bit Zbuffer
Enable 3DNOW!(in mijn geval voor AMD,voor Intel klik je die daaronder aan)

TCL:alles uit

natuurlijk moet je zelf weten of je FSAA aanzet,maar bij mij werkt het niet.(7075):(
Vandaag maar eens die nieuwe drivers testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Weet iemand misschien hier hoe ik het beeld in Project IGI wat beter laat uitzien. Ik heb de texture problemen al verholpem door Hierch Z uit te zetten, maar ik heb nu nog last van enige witte plekjes in draadmodelen zal ik maar zeggen, en de filtering ziet er niet zo best uit, of ligt dat aan het spel?
ik zie namelijk net als in 3Dmark verschillende filter gradaties, ligt dat aan het spel, de radeon, de drivers of de tweak instellingen? Weet iemand of het te verbeteren is, zo ja hoe? Ik vind het namelijk een vet spel, ne het ziet er toppie uit, maar kan natuurlijk altijd mooier...

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
  • Laatst online: 10-08-2023
Het enige probleem dat ik met Project IGI heb is dat de gebouwen en soldaten e.d. veel donkerder zijn als het terrein (met driver 7072). Ik heb verder geen last van witte vlekken ofzo. Heb je HierarchicalZ wel uitstaan?

Great minds think in parallel gutters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik heb bij IGI ook WBuffer uit staan en natuurlijk hierachicalZ, verder heb ik alle Fog uit staan, T&L heb ik er ook 1 uit staan (die welke de RadeonTweaker zegt dat uit moet) enneh, Colorfill aan.

Maar vooral Wbuffer en HieraZ zijn speciaal voor IGI uit gegaan. (sinds een week 256mb en dat merkt je ook goed in IGI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

ik heb hierch Z uitstaan, zal die w buffers enzo ff proberen, maar jullie hebben dus geen last van verschillende gradaties? dus stuk duidelijk dan een lijn ineens wazig, dan een stuk weer wazeriger, ipv dat het smooth over loopt? Ik denk dat ik maar eens ga spijbelen ofzo, we doen alleen nog examentreening en das zoooooooo saai :)

Last van donkere gebouwen heb ik niet met de 7078 drivers, ga volgende week pas andere drivers installeren want ik ga op vakantie :)

dus echt geen last van die lijnen? en in 3Dmark dan? of ben ik weer de enige met het probleem?? :'(

[/edit]die witte flekjes, zij n heel klein en zitten op de randen van dingen, de randen van het draadmodel dus, dus je hebt een gebouw en de randen van de muren hebben heel af en toe wat witte stukjes, dnek trouwens dat dat gewoon in de engine zit heb het namelijk ook op andere kaarten gezien
[edit]

[/edit2]
Heb "maar"128 MB ram en hij loopt als een zonnetje op mijn Duron 800@918
maar misschien toch ff 128 erbij kopen nu het zo goedkoop is 8-)
[edit]

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Denk dat je gewoon te scherpen ogen hebt ;)
(of dat ik langzaam blind word) Maar nu je het zegt weet ik wel een beetje wat je bedoeld met witte draadjes, mij vallen ze in NFS PU op, de randen van de weg. Denk dat dat echt iets voor FSAA is, maar ja zo te lezen werkt dat niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
bij mij werkt fsaa wel in UT, niet in Q3A, andere games nog niet geprobeert.
Tiz echt heel vet in UT!

Volgens mij werkt de bumpmapping niet goed in de Giants demo, weet iemand daar meer over?

Giants doet trouwens raar als ik table fog aanzet. Vallen er heel veel textures weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik heb een verder gekeken en ik heb dat probleem in alle D3D spellen, als iemand half life heeft wil die dan kijken in D3D modus of hij er ook last van heeft, daar is het namelijk heel goed te zien, in het tutorial leveltje, als je over de "rosters" loopt zie je een lijn met je mee schuiven, kijk aub ff want ik heb het dus in alle D3D toepassingen! iemand een idee waarom die filtering niet werkt/ hoe ik hem wel aan de praat krijg? alvast bedankt

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Please speel HL/CS in OpenGl ipv D3D....mooier en sneller !!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15218

Jep HL altijd in OpenGL doen echt nooi in D3D dan heb je een FPS van 30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

PFF daar gaat het nu f fniet om, het gaat er om dat ik in alle spellen die in D3D draaien dat ik last heb van verschillende gradaties aan filtering ipv net als in OpenGL een mooie overloop in wazigheid, ik noemde HL ff als voorbeeld, omdat je daar mooi het verschil kan zien tussen OpenGL en D3D, ik heb Project IGI maar dat kan je alleen spelen in D3D en ik wil van die lijnen in de filtering af, ik vermoed dat het wat met de Trilineare filtering te maken heeft, kan je dat ergens veranderen van de D3D?

[/EDIT]Als iemand ff uit wil leggen hoe het moet kan ik hier wel ff een plaatje neerkwakken van hoe het er uit ziet, en hoe het er uit zo moeten zien in HL, maar het principe is bij de andere games hetzelfde, dezelfde filterproblemen, dus schreeuw maar waar het plaatje heen moet.
[EDIT]

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arzie
  • Laatst online: 00:01
Pyropath: wat jij hebt is bilinear filtering, viel mij ook op dat alles dat gebruikt. Ik had eerst een GF2 en daar had ik voor zover ik weet bijna overal trilinear (dan zie je die overgangen niet). Anisotropic schijnt te helpen, maar scheelt wel een stukje in performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Kan ik dat niet veranderen in Trilinear dan? moet de kaart kunnen, en hoe zet ik anisotropische filtering aan voor D3D? in de tweakers staat namelijk alleen een mogelijkheid bij OpenGL

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Laatst online: 17:54
hehe eindelijk mijn Radeon 32 SDR

gebruik 7089 drivers, 4830 3dmark haal ik
genoeg :9 :?

ik krijg die demo niet aan de praat btw :(

enne nog wat hoe zit dat met overclocken?
183Mhz is zonder artifacts maare ik kan ook asynchroon overclocken volgens powertweak, welke kan ik lekker ver pushen??

edit:
ahja hoe krijg ik 1280x960? ik geloof met RadTweak maar die zegt:ATI radeon not found :?
heb zeker weten ook maar 1 regkey
iemand een andere solution?

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Powerstrip bedoel je neem ik aan, hij schijnt dat synchroon klokken het beste en het snelste is voor de ATI.

btw. die nieuwe drivers zijn goed, niet sneller bij mij maar Tony Hawk 2 en IGI liepen lekker soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11557

Hallo eenieder, ik heb een probleem met de nieuwe Radeon drivers 7089.
Na setup krijg ik, "Setup initialization Error" Ook na een clean install. Ben ik de enigste of is dit een fout van de driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

wat denken jullie over de Radeon SE zou hij echt zo snel worden?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik heb geen enkel probleem gehad met de nieuwe drivers, heb ook de install guide gevolgd zoals hier staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5448

Gerion -> Had ik ook last van. De setup is gewoon corrupt. Ff handmatig installeren, dan gaat alles goed.

Ik had BTW een stuk lagere 3dmark score na het installeren van die drivers. Ik gebruik nu de originele driver van het cdtje. Die zijn bij mij gewoon het snelst + stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

ohh, jullie gebruiken de setup.exe :?
Sorry, nog nooit gedaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 09:30
Ik gebruik ook meestal de setup. Dit gaat idd niet met die nieuwe en ook niet met die WHQL (ofzow) drivers.

Veel verbetering levert het me nog niet op maar ik lees op rage3d dat er wel heel wat bugz mee gefixed zouden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11034

Is er echt verbetering in die nieuwe drivers of is het nummertje alleen weer veranderd???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master
  • Laatst online: 02-12-2024

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

heeft iemand anders ook problemen gehad met een Radeon en een asus a7v133?Bij mij gaat alles goed , maar hij loopt wel eens vast(niets oc' ed) vooral in NOLF trekt hij het vaak niet in de introductiefilmpjes en met die nieuwe GLmark.Ik denk dat het iets te maken heeft met de opties in mijn bios onder advanced , zoals Dram to pci prefetch en pci reading cache of zoiets , heeft iemand daar de goede instellingen voor?

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ik heb nog steeds geen Radeon (terug gestuurd naar SWW, wacht nu op m'n replacement-card) maar ik heb wel ff een Radeon gedraaid op de Asus A7V133. Ik had ergens 'optimal settings' oid ipv 'normal settings' dus dan worden die settings die jij noemt ingeschakeld geloof ik. Belangrijk ik wel dat je de PCI Bytemerging oid uitzet want dat kan nogal eens voor problemen zorgen dacht ik. Ook belangrijk is dat je AGP op 2x zet ipv 4x .. 4x zorgde bij mij altijd voor crashes en vastlopers (je hebt dan wel bios 1002-a of later nodig maar die zul je vast al gebruiken).

Good luck .. als ik m'n Radeon kaart binnen heb kan ik meer settings checken .. hopelijk nog maar een paar dagen tot het zover is (krijg afkick verschijnselen .. zit nu al een week op de computer van m'n zus, PII350 :) ).

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2109

Op zaterdag 03 maart 2001 19:13 schreef Coppermine het volgende:
Is er echt verbetering in die nieuwe drivers of is het nummertje alleen weer veranderd???
sjeck mijn post maar bij de nieuwe versie drivers. Dan zie je wat er veranderd is en je krijgt er nog een handige tip van mij ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Woooow.

Wat doet deze topic helemaal onderaan.

Ik ga het echt niet laten doodbloeden voordat ik mijn radeonnetje heb, dus post ik maar iets zinloos. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Laatst online: 22:12
Ik dacht gelezen hebben dat de laatste win2k drivers beter hun werk deden. Maar Ark liep slecht met de 3114's .. moet uhm omhoog jengelen naar 205/190 voordat hij soepel ging en dat terwijl het met elke pruts driver onder ME soepel ging.

* Ronald is trouwens helemaal niet tevreden over 2K, gaat er maar weer af ;)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
Die Ark demo is ruk.
Hij neemt een halve gigabyte geheugen in beslag en dan is het eigenlijk alleen de reflectie pixelshader die getoont word.

[opschepmodus]
Ik ben overigens nu de trotse eigenaar van een 19" iiyama S900MT1! Het beeld lijkt wel 4x zo groot t.o.v mijn ouwe 15" monitor. Ik kan iedereen aanraden een 19" monitor te kopen ipv een 17" flatscreen. Ik vond iig in de winkel de 17" flatscreen een stuk waziger als de 19" bolscreen. 1600x1200x32 als desktop roels! >:)
[/opschepmodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:29
Opgelet Win2K en Radeons gebruikers!

Ik vond op het Rage3D forum een leuk truckje om de Direct3D DX7 performance in Win2K behoorlijk omhoog te gooien (vooral in 3DMark).

Het heeft te maken met HW T&L: in DX8 final is de polygon count score in 3DMark aanzienlijk lager dan in DX8 beta's voor b146. Door een bestandje (d3dim700.dll) van DX8 final te vervangen door de DX8 beta versie gaat de polygon count score aardig omhoog (bij mij verdubbelde die!).

Je kunt dat bestandje (uit DX8 beta 140) hier hier downloaden.

Hoe dit te installeren:
- start Windows 2000 op in Safe mode
- open een command prompt
- hernoem d3dim700.dll in winnt\system32 en winnt\system32\dllcache
- kopieer de beta d3dim700.dll naar winnt\system32 en winnt\system32\dllcache

Gewoon kopieren lukt niet omdat Win2K altijd de nieuwste versie van een systeem bestand terug zet wanneer er een oudere versie overheen gekopieerd wordt. In Safe mode is dit uitgeschakeld, zodat kopieren wel lukt.

Btw, de thread op het Rage3D forum is hier te lezen.

Succes ermee!

Edit: de link naar de draad op het Rage3D forum zou nu moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
edit: oeps, verkeerde knopje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
JungleJim, heb jij al met 3DMark 2000 gechecked hoeveel dit verschil maakt? Krijg je echt een verdubbeling van de score? :9~

edit:
oeps, bedacht me net dat 3DMark 2000 DirectX 6.0 gebruikt, dus het zal wel niet helpen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

deze link werkt wel :?
kreeg een foutmelding met je link voor dat W2K verhaal.

En nee, 3dmark200 is echt wel DX7, je krijgt ook dat schermpje te zien vanm dx7 aan het begin van de demo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
M'n high polygon count scores voor en na (1024x768x16 Z16 T16 HW T&L, voor specs systeem zie sig, verder geen Radeon settings getweakt, alles op default dus net met 3114 drivers en DX8a):
1 light: 2585 voor, 5618 na
4 lights: 1755 voor, 3733 na
8 lights: 1266 voor, 2934 na

Aanzienlijk verschil dus :) Gehele 3DMark score ging met +- 400 punten omhoog. 3DMark2000 is idd DX7.

Nogmaals de link voor de DX8 beta file: http://www.io-labs.com/paddy/d3dim700.zip

Zorg wel dat je zowel het bestandje in winnt\system32\dllcache en winnt\system32 vervangt in Safe mode, anders zet Windows2000 automatisch het originele bestand weer terug.

Op http://www.the-ctrl-alt-del.com/2000/phil/DirectxWhy/DirectX8Why.htm staat uitgelegd waar het performance verschil door komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11034

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
ff een vraagje over bumpmapping, volgens mij doet dat ut niet, je ziet in Giants tenminste geen verschil bij water, en op tweakers.net hadden ze het er ook over dat embm niet werkte in vulping gl mark
duz wie weet er meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Hebben jullie ook allemaal zo genoten van die GL-Excess demo ( [topic=139171] ) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Ja!, het was heerlijk;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Nog steeds die Ultra Edward :?
overloper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Ja, nog even hjs, tot de GF3 er is:)

(ps., wil je m'n 3dmarkscore weten;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Nou nee, denk niet dat ik dat wil weten. :(
je weet het ik heb een Radeon dus ik moet dan zeggen 3dmark2000 sucks ;) Gelukkig wordt 3dmark2001 standaard 32bits dus dan blijven we al die MXjes hopelijk wel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Binnenkort komen Tribes2 en Serious Sam, deze zullen eindelijk gebruik maken van de 3e textureunit van de Radeon, ben benieuwd hoe deze lopen itt de GeForces2 en 3.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeromes
  • Laatst online: 13-06 15:13
Okay hier komt weer een vraag waarvan er dertien in een dozijn van zijn. Het gaat om me 3D mark score. Ik haal nu maar 4836 punten met het systeem dat hieronder staat. Lijkt me een beetje weinig, als ik sommige scores lees. Ik wil niet echt als newbie overkomen maar ik weet het echt niet meer, ik heb alles gedaan, via drivers, gart, ide, agp op 4x, dma aan enz...

Specs:
Thunderbird 1100@1250
MSI 6330 pro 2A
Ati Radeon 64mb vivo
385 mb 133mhz geheugen

Ik moet toch meer punten kunnen halen, of loop ik nu te zeuren en haal ik al genoeg? In dat geval valt me dat erg tegen :(

In iedergeval bedankt, Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Ik haalde met die combo TB 1200 (9x133)
ca. 5500 3d marks in 1024x767x32 met de Radeon op 200/200
Heb je alle bios tweaks voor je mobo nagelopen (scheelde bij mij erg veel in 3dmark en UT)

Zet in d3d alle Z-funkties aan voor de beste performance, zet 32 bits Z-buffer wel uit.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Moet hoger kunnen, ik haal met mijn systeem mem/Core op 193/193 ongeveer die score. (is die score met een overgeklokte Radeon :? )

dus je zult nog wat moeten tweaken met de Radeon Tweaker. FastZ enzo aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeromes
  • Laatst online: 13-06 15:13
Ik heb me Radeon nog niet opgefokt. Ik had hem in me systeem hiervoor wel overgeclokt naar 195, maar dat maakte bijna niks uit in 3d marks daarom had ik het nog niet gedaan.
Ik zal vanmiddag ff wat gaan klooien met de radeon tweaker, en ik zal ook nog me bios eens nalopen, al vraag ik me af wat het zou kunnen zijn. Maar in iedergeval alvast bedankt, ik weet nu in iedergeval dat ik wel meer moet kunnen halen
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.