Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:17

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

daar was ik indd al van op de hoogte, schrok even van alle instellingen en de settings die daarmee veranderde in de rest van de driversettings, maar t nhancer forum is een informatieve om op te beginnen, als voormalige atifanboy kan ik nu een tooltje gebruiken wat overkomt als Ati Tray Tools wat ook onmisbaar is als je de max iq wilt bereiken...

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Terwijl ik SLI ingeschakeld had staan, en windows melde dat t optimaal geconfigureerd was, schakelde ik deze weer uit, zette em in de driver en op single GPU, hierna 3dmark06 geinstalleerd, en een enkele 9800gtx op default en een e8400 op default liepen netjes de 3dmark run door en gaven 12800 3dmarks, leek me in orde....

Nadat ik daarna weer SLI inschakelde, en in de driver de recommended Nvidia setting weer inschakelde wilde ik 3dmark 06 nog eens draaien en kreeg ik groene flikkeringen in beeld en een soort van wazige overlay in beeld.. ook de framerate leek identiek aan de 1e run....(rebooten geeft zelfde..)

wat doe ik verkeerd, de 9800gtx heeft 2 aansluitingen voor de sli bridge, om door te lossen naar een 3e neem ik aan, ik gebruik vanaf t IO shield van mobo de 1e connectors van de kaarten voor de bridge... wat doe ik fout of zie ik over t hoofd?! ( excuus my noobness... :X)

Het vreemde is dat ik al enkele dagen euro2008 van fifa speel met beide kaarten erin, met SLI enabled en de recommended Nvidia settings, hierin geen glitches, alleen is dat spel zo licht, dat ik op 1 kaart dezelfde fps haal en ik niet echt bepalen kan of SLI actief is...!?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A Lurker
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-05 14:00
Probeer eens de 2e kaart in zijn eentje te testen. Probeer ook eens een andere game of 3DMark05. Eventueel andere drivers.

Wat betreft score, op 1280x1024 zit 1 9800GTX zich al te vervelen, laat staan 2. Dat is dus normaal. Je kunt testen door hogere resoluties en AA aan te zetten. In SLI zal je score nauwelijks achteruit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Heb net als jij een 750i chipset mamaplank, de P5N-d van asus, terwijl ik vanaf een commando kom waarop me e8400 rockstabiel draaide op 4ghz, nadat ik de cpu had overgezet heb ik heel snel de 400x9= 3,6Ghz OC en de 444x9=4Ghz OC ingesteld, deze bootte, kon dit controleren maar liep al snel vast met Orthos, nu krijg ik met geen mogelijkheid de FSB verhoogt elke setting spring in windows weer naar 3,0Ghz default en daarna in bios alles weer auto, snap er niets van :(
maar dit word weer heel offtopic... :S

Ik wilde indd morgen de kaarten apart gaan testen, maar t lijkt me eerder een driverkwestie gezien t feit dat op SLI enabled en recommended Euro2008 geen enkele glitch vertoond..

heb enhancer geinstalleerd staan, heb deze ook wel eens gesloten maar glitches blijven, zet ik een alternatieve rendermethode aan in driver dan veranderden de glitches en die overlays... ook viel me op dat in de 3dmark setup summ up er enkel 9800gtx staat, zonder maar ergens iets van SLI hebben staan, of is dat normaal!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:58
Ik zit ook te denken aan een upgrade naar een SLI-capable PC. Het is allemaal wat langs me heen gegaan op videokaarten gebied, dus ik heb me eens in gelezen. Het leverde me wel veel vragen op:

- Klopt het dat 2x 16speed en 2x 8 speed PCI-E sloten vrijwel geen verschil in performance leveren?
- Is het inderdaad niet mogelijk om een E8400 op een 650/680 chipset te draaien?
- Hoe gedragen twee videokaarten van een ander merk of andere kloksnelheid zich? Ik wil met een enkele 8800GT beginnen en dan over een jaar er een willekeurige tweedehands kaart bij zetten van eender welk merk, kan dit issues opleveren?
- Zit je voor SLI vast aan een mobo met Nvidia chipset of kunnen Intel borden ook? Zo ja, en ik weet dat dit vloeken in de kerk is, is het dan niet beter om voor ATi en crossfire te kiezen?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:14

Koppensneller

winterrrrrr

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:10:
- Klopt het dat 2x 16speed en 2x 8 speed PCI-E sloten vrijwel geen verschil in performance leveren?
Klopt. Niet met de huidige generatie videokaarten in ieder geval.
- Is het inderdaad niet mogelijk om een E8400 op een 650/680 chipset te draaien?
Volgens mij is dat gewoon mogelijk. Misschien van te voren even uitzoeken of er een BIOS update benodigd en beschikbaar is.
- Hoe gedragen twee videokaarten van een ander merk of andere kloksnelheid zich? Ik wil met een enkele 8800GT beginnen en dan over een jaar er een willekeurige tweedehands kaart bij zetten van eender welk merk, kan dit issues opleveren?
Ik geloof dat bij verschillende kloksnelheden de kaarten op de laagste van de twee gaan draaien. Merken kun je volgens mij gewoon mix&matchen, maar misschien dat dat niet opgaat voor non-reference bordjes.
- Zit je voor SLI vast aan een mobo met Nvidia chipset of kunnen Intel borden ook? Zo ja, en ik weten dat dit vloeken in de kerk is, is het dan niet beter om voor ATi en crossfire te kiezen?
Omdat Nvidia geen licenties wil geven op de SLi technologie aan andere chipsetbakkers, is SLi inderdaad alleen beschikbaar op Nvidia chipsets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
KoppenSneller schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:18:
Volgens mij is dat gewoon mogelijk. Misschien van te voren even uitzoeken of er een BIOS update benodigd en beschikbaar is.
Ná een BIOS-update waarschijnlijk wel ja. Maar dan moet je wel de BIOS kunnen updaten.
En de update moet beschikbaar zijn. Zelf gok ik het liever niet, ik heb namelijk niet nog een oude 775 proc op de plank liggen waarmee ik dan de update kan doen. ;)
Omdat Nvidia geen licenties wil geven op de SLi technologie aan andere chipsetbakkers, is SLi inderdaad alleen beschikbaar op Nvidia chipsets.
CF schijnt wel wat beter te schalen, maar de Nvidia kaarten zijn weer wat sneller.
Beide merken brengen deze of volgende maand weer een nieuwe serie kaarten uit, het blijft dus koffiedik kijken.
Als je geen duidelijke voorkeur voor één van de merken hebt maakt het volgens mij weinig uit wat je kiest.
Zelf had ik een ATI kaart en was daar erg tevreden mee, nu wil ik eens Nvidia proberen. Mede vanwege de betere ondersteuning in Linux.
Helaas ben ik dan wel beperkt tot Nvidia chipsets, en dus amper keuze in moederbord.
Een antwoord op welke van de twee je moet kiezen zal je op het forum waarschijnlijk niet krijgen, eerder een flamewar tussen fanboys. ;)
Nvidia kaarten zijn over het algemeen wat sneller op het moment, en er zijn meer chipsets die CF ondersteunen.
Aan jou de keuze. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik heb niet echt een voorkeur voor een merk, ik heb zowel ATi als Nvidia kaarten gebruikt met goed resultaat. De 8800GT lijkt voor mij echter het meeste value for money te bieden. Verder is de keuze van moederbord vrij belangrijk voor me en dat beperkt de keuze danig. Met de plaatsing van de PCI-E sloten is het meestal niet mogelijk om meer dan één PCI slot te gebruiken bij toepassing van SLI/Xfire, en ik heb er minimaal één nodig voor mijn Wifi kaart. Bordjes met wifi geïntegreerd zijn me wat duur. Dat laat dus zeer weinig ruimte voor expansie, zoals bijvoorbeeld mijn 4x USB PCI kaart (ik hou van veel USB poorten en ik háát hubs) of een toekomstige geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

pricewatch: Gigabyte GA-EP45-DQ6

12 USB poorten op het moederbord. ;)
Alleen wel een beetje duur. :+
Misschien zijn er wel meer te vinden met zoveel poorten.

[ Voor 22% gewijzigd door Gonadan op 13-06-2008 13:54 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

en dan heb je ook nog eens heel mooi onboard geluid, merk weinig verschil tussen me audigy2 zs of het onboard HD 7.1 geluid....

keek net even op me P5N-D mobo met 750i chipset heb ik boven met 2x9800gtx de 1x pci-E nog vrij, daar zou een X-fi op kunnen en onder me SLI setup zijn nog 2 vrije, bruikbare pci-poorten, voorzie hier niet echt problemen...

Ik heb tevens beide kaarten getest afzonderlijk, liepen beide correct meerdere 3dmark06 runs door zonder glitch of vreemde effecten, wederom dadelijk me SLI configureren om te kijken of t nog steeds voorkomt, welke driver adviseren jullie voor g92 sli-setup? de laatste WQHL want die staat geinstalleerd?! :?

Ik had de loadballancing graph aangezet, zie dan in 3dmark een kleine balk vanuit t midden die bij steeds minder wordende framerates steeds groter word, echter zijn de max min waardes vd fps gelijk aan afzonderlijke runs van beide, enkele kaarten!?

Kan ook iemand met een SLI setup vertellen of typisch dat SLI word gemeld in de 3dmark2006 opsomming van je config!? (windows meld t wel, zelfs dat t optimaal geconfigureerd is..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A Lurker
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:27:
Ik heb niet echt een voorkeur voor een merk, ik heb zowel ATi als Nvidia kaarten gebruikt met goed resultaat. De 8800GT lijkt voor mij echter het meeste value for money te bieden. Verder is de keuze van moederbord vrij belangrijk voor me en dat beperkt de keuze danig. Met de plaatsing van de PCI-E sloten is het meestal niet mogelijk om meer dan één PCI slot te gebruiken bij toepassing van SLI/Xfire, en ik heb er minimaal één nodig voor mijn Wifi kaart. Bordjes met wifi geïntegreerd zijn me wat duur. Dat laat dus zeer weinig ruimte voor expansie, zoals bijvoorbeeld mijn 4x USB PCI kaart (ik hou van veel USB poorten en ik háát hubs) of een toekomstige geluidskaart.
De EVGA 750i heeft standaard 6 usb-poorten. Verder zit er een uitbreidingsslot bij met 4 porten die je rechtstreeks in je moederbord kunt prikken, die eist dus geen pci slot op. Verder is het zo dat een 8800GT een single slot cooling heeft en kan over het algemeen wel in SLI setup draaien met daartussen weer wat PCI kaartjes. Het mobo heeft 3x PCI en 1x PCI-e x1 sloten dus dat zou ook genoeg moeten zijn. Ik zou echter wel een kast nemen met voldoende airflow, met name bij je graka's. Ik heb zelf de Twin Engine met een 25cm fan in het zijpaneel en zoiets is wel handig denk ik. Zeker als je de GTs ook weer wilt overklokken.

Ik noem dit moederbord omdat ik er zelf ervaring mee heb. Je kunt natuurlijk zoals eerder gezegd ook voor Crossfire gaan, dan heb je veel meer keus qua moederbord. Een nadeel van de 750i chipset bijvoorbeeld is de fan van de NB. Deze draait op 5400 rpm en dat is wel een teken dat de NB gewoon heel warm wordt. Hij heeft echt actieve koeling nodig. Nu de FSB bij mij op 400MHz draait is het ook echt onprettig om de heatsink vast te houden. Volgens mij issie echter niet de oorzaak geweest van de instabiliteit die ik eerder had. Hij doet het nu wel goed.

Feit is wel dat je met een 750i chipset vrij goedkoop SLI kan draaien. De 8800GT is gewoon heel veel bang voor buck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Dank voor de tip. Ik kan dit bord niet vinden in de pricewatch, maar misschien kijk ik niet goed. Enige wat voor mij mist is een digitale coax out voor geluid, maar dat is overkomelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:55
de NB is altijd wel superheet geweest bij Nvidia chipssets. daar hoef je je niet druk over te maken

ik denk dat geen enkele NB van welk Nvidia mobo dan ook niet langer is vast te houden dan 5 seconden.

de mijne op de 680i is ook erg warm / heet en ik draai niet eens zwaar overkloked, gewoon matigjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A Lurker
Dat zou goed kunnen, laatst was ie er nog niet. Bij Hardware.info hebben ze em wel staan, daar kijk ik altijd als Tweakers.net em niet heeft. Zercom heeft em iig voor 168 euro. Toen ik hem bestelde hadden ze em na 1 dag binnen.

Ik maak me ook geen zorgen om de temperatuur, reviewers hebben vaak al 475MHz gehaald met de EVGA en ik heb goede airflow in mijn systeem dus ik zal ongetwijfeld in de buurt kunnen komen. Maar het blijft een nadeel t.o.v. de intel chipsets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
ze kunnen het goed hebben die warmte. no worries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Misschien is de MSI P7N Platinum dan wat, die is passief gekoeld.

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/p7n-platinum.JPG

De EVGA:

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/EVGA_nForce_750i_SLI_FTW_board_01.jpg

De EVGA heeft wel wat meer aansluitingen maar de MSI heeft ook zo'n USB bracket voor 4 extra, je hebt er dan 8.
Voordeel is dat je geen gillend fannetje hebt.
De MSI is wel 780 btw.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Gaan de videokaarten bij die MSI in de beide lichtblauwe sloten bij SLI of kan je er eentje in de donkerblauwe doen? In het eerste geval ben je dus beide PCI sloten kwijt als je een beetje airflow wil houden :(

Overigens vind ik 168 wel vrij aan de prijs, ik had gehoopt rond de 100 euro klaar te zijn. In die prijsklasse van de EVGA heb ik nog helemaal niets bekeken verder :) Verder vind ik die fan op de NB bij de EVGA niet zo prettig. Naast het geluid blaast het ding al die warmte recht tegen je videokaart aan...

[ Voor 43% gewijzigd door Dr. Strangelove op 15-06-2008 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
Dr. Strangelove schreef op zondag 15 juni 2008 @ 11:46:
Gaan de videokaarten bij die MSI in de beide lichtblauwe sloten bij SLI of kan je er eentje in de donkerblauwe doen? In het eerste geval ben je dus beide PCI sloten kwijt als je een beetje airflow wil houden :(
het donkerblauwe PCI Express x 16 slot (PCI_E1) ondersteund PCIE 2.0 x 16 modus.
de twee lichtblauwe PCI Express x 16 sloten (PCI_E2 & PCI_E3) ondersteunen alleen PCI Express x 8 modus.

dus als je kaarten in de donkerblauwe en de lichtblauwe doet dan heb je je kaarten in x8 slot en in x16 slot.
ik denk als je twee kaarten wilt gebruiken in SLI dat het in de lichtblauwe moet. dan heb je SLI x8 en geen x16 maar das niet zo erg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05 17:01

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dr. Strangelove schreef op zondag 15 juni 2008 @ 11:46:
Probeer zelf ook eens een beetje te zoeken en daar vervolgens uit te redeneren.
De EVGA plank heeft een nForce 750i chipset. De nForce 750i heeft ondersteuning voor 26 PCIe lanes. (Bron)
Ga je dat verdelen, dan zie je op moederborden met 2 PCIe x16 sloten dat Slot1 fysiek 16 lanes heeft en Slot2 8 lanes, waar dan een 1x slot bij komt en dan zitten er ook nog PCI sloten aan de chipset vast.

De MSI heeft een nForce 780i 750i chipset, deze heeft 62 ook 26 lanes.
Mogelijk een 3 x 8x opstelling?
Hoewel een aantal bronnen beweren dat de nForce 200 PCIe Bridge chip 32 PCIe lanes geeft, waardoor een 16x, 8x, 8x opstelling mogelijk is.

[Edit2]
Vind nu dit plaatje. Betrouwbaarheid daargelaten:
Afbeeldingslocatie: http://www.nvnews.net/reviews/msi_p7n_platinum/images/mobo_2_s.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Ultraman op 15-06-2008 14:13 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
dus als je kaarten in de donkerblauwe en de lichtblauwe doet dan heb je je kaarten in x8 slot en in x16 slot.
Dat begrijp ik, en dat is dus voor mij de vraag. Ik ga ervan uit dat dat gewoon werkt (de donkerblauwe zal dan naar 8x switchen vermoed ik), maar ik kan het niet vinden in de verschillende reviews van het bord.
Hoewel een aantal bronnen beweren dat de nForce 200 PCIe Bridge chip 32 PCIe lanes geeft, waardoor een 16x, 8x, 8x opstelling mogelijk is.
Als dat zo is kan je ook 16x en 8x gebruiken neem ik aan.

Edit: Handleiding erbij gezocht en hoewel het niet expliciet staat aangegeven moet je dus wel degelijk de lichtblauwe slots gebruiken. Het formaat van de SLI bridge geeft dat ook aan.

[ Voor 38% gewijzigd door Dr. Strangelove op 15-06-2008 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Ultraman schreef op zondag 15 juni 2008 @ 13:58:
[...]
Probeer zelf ook eens een beetje te zoeken en daar vervolgens uit te redeneren.
De EVGA plank heeft een nForce 750i chipset. De nForce 750i heeft ondersteuning voor 26 PCIe lanes. (Bron)
Ga je dat verdelen, dan zie je op moederborden met 2 PCIe x16 sloten dat Slot1 fysiek 16 lanes heeft en Slot2 8 lanes, waar dan een 1x slot bij komt en dan zitten er ook nog PCI sloten aan de chipset vast.

De MSI heeft een nForce 780i 750i chipset, deze heeft 62 ook 26 lanes.
Mogelijk een 3 x 8x opstelling?

[Edit2]
Vind nu dit plaatje. Betrouwbaarheid daargelaten:
[afbeelding]
Er is inderdaad al eerder discussie geweest over die slots. Maar we hebben daar (in mijn ogen) geen definitief antwoord op gekregen.
Als de chipset inderdaad 32 lanes aan kan dan zou dat betekenen dat de EVGA hogere slotsnelheid in SLI kan hebben omdat er minder sloten zijn.
De Nvidia website geeft gewoon 26 lanes aan, punt. Dus zolang er niet aan geknutseld is door EVGA is de optie van twee sloten op 16X onmogelijk. Als er bronnen zijn die het tegendeel bewijzen hoor ik dat graag uiteraard. ;)
Dr. Strangelove schreef op zondag 15 juni 2008 @ 14:15:
[...]

Dat begrijp ik, en dat is dus voor mij de vraag. Ik ga ervan uit dat dat gewoon werkt (de donkerblauwe zal dan naar 8x switchen vermoed ik), maar ik kan het niet vinden in de verschillende reviews van het bord.

[...]

Als dat zo is kan je ook 16x en 8x gebruiken neem ik aan.

Edit: Handleiding erbij gezocht en hoewel het niet expliciet staat aangegeven moet je dus wel degelijk de lichtblauwe slots gebruiken. Het formaat van de SLI bridge geeft dat ook aan.
Afbeeldingslocatie: http://www.nvidia.com/content/includes/images/us/product_detail/nfdec07/features_sli.jpg
Deze afbeelding van de MSI site doet toch iets anders vermoeden.
Op zich zouden de lichtblauwe wel logischer zijn, maar dan omdat het zonde is als je het 16X slot laat terugschakelen en een 8X ongebruikt laat.

Alleen ziet deze er in mijn ogen niet echt uit als de P7N. Dus is ga nog wel even googlen. ;)

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://i183.photobucket.com/albums/x83/acinside/MSI_P7N_Sli_Plat/08031314513500.jpg
Ik hoop dat je het hier kan zien. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Gonadan op 16-06-2008 10:18 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ja, je hebt gelijk :) In de handleiding staat een foto waarop alleen de bovenste rand van de kaarten te zien is met de bridge, en de ruimte daartussen leek me slechts ruimte te laten voor een enkel slot ertussen zoals bij de lichtblauwe sloten, maar die ruimte is toch groter.

Overigens is dat bovenste plaatje niet de P7N; ik zie bv twee ethernetpoorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 14:20

seninha

god's right foot

Na veel heen en weer gebeld met Alternate (ivm geleverd 8800GT zerotherm kaarten :( ) heb ik toch besloten om 2x XFX 9600GT Alpha Dog edition te nemen.

Was ff bang dat ik misschien spijt van zou krijgen , maar na een 3D mark test kwam ik it op 8770punten (resolutie 1680x1050 en verder alles max)
Met de 8800GT's (ook in SLI , had ik ook ruim 8700 punten)

Nu is het zo dat ik een 500Watt voeding gebruik en tijdens het spelen van CoD4 liep mn PC al vast dus een zwaardere voeding moet snel komen.
Op de doos zag ik staan dat bij SLI gebruik minimaal 600W nodig is, en bij single kaart 400W genoeg is.
Maar , tevens zag ik dat de 12V lijn moet 26A kunnen leveren :|

Nu ben ik rond aan het kijken maar zag niet veel voeding met zulke hoge amperages.
Vraag me af of er hier iemand ook SLi draait en welke voeding er in z;n systeem zit.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
  • Laatst online: 09-08-2024
seninha schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:18:

Op de doos zag ik staan dat bij SLI gebruik minimaal 600W nodig is, en bij single kaart 400W genoeg is.
Maar , tevens zag ik dat de 12V lijn moet 26A kunnen leveren :|
Vrijwel elke recente voeding heeft meerdere 12V lijnen. Je kunt het amperage dan gewoon optellen. bijv. 4x15A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Janssen schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:21:
[...]

Vrijwel elke recente voeding heeft meerdere 12V lijnen. Je kunt het amperage dan gewoon optellen. bijv. 4x15A.
Je kunt het vrijwel nooit optellen. Het combined wattage ligt vrij wel altijd lager. ;)

@ seninha een voeding van 500 Watt kan al meer dan genoeg zijn ligt aan de rest van de PC en aan de kwaliteit van de voeding. Kijk maar eens in Welke voeding heb ik nodig? Deel 20 :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
eind van deze zomer wil Nvidia met een cheapo SLI chipset de markt betreden.
deze heeft geen geintergreerde video chip, ook geen tri-sli
en hij heeft 2 x8 lanes in SLI pci-e 2.0

wat vinden jullie ervan..
ik ben wel geintreseerd. want ik zoek alleen maar een goed overklokbaar mobo voor 2 8800gts'en nadeel voor mij is weer dat mijn kaarten pci-e 1.0 zijn. dus 2 x8 lanes beperkt bij mij wel de bandbreedte, hoewel veel beweren dat het niet zo veel uithaald. ik weet wel dat dat voor pci-e 2.0 geld maar of dat ook zo is voor 1.0 ik betwijfel dat een beetje

http://www.vr-zone.com/ar...dable_SLI_Board/5871.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:22
De 780i chipset wordt echt warm, je kunt eigenlijk beter voor een actief gekoeld iets kiezen, met een beetje modding misschien een ander 45mm fan erop ofzo kan je ervoor zorgen dat je een stuk stiller pc hebt.

Nvidia heeft onlangs de GTX280 uitgebracht, kan ik met mijn EVGA 780i ook de gtx280 in SLI (heb nu 2x 8800GTS g80) zetten, of moet ik hiervoor de 790i ultra ervoor hebben?

Computers are useless. They can only give you answers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

murky123 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 20:23:
nadeel voor mij is weer dat mijn kaarten pci-e 1.0 zijn. dus 2 x8 lanes beperkt bij mij wel de bandbreedte, hoewel veel beweren dat het niet zo veel uithaald. ik weet wel dat dat voor pci-e 2.0 geld maar of dat ook zo is voor 1.0 ik betwijfel dat een beetje
Het verschil tussen 2x16 en 2x8 lanes van PCI-E 1.0 merk je wel degelijk.
Het verschil tussen 2x16 en 2x8 lanes van PCI-E 2.0 was nog niet echt noemenswaardig.

Alleen komen nu de nieuwe generatie kaarten uit en blijkt ook de 2x8 niet meer te voldoen op 25xx.
Bij sommige spellen zie je al verschil op 19xx.
Natuurlijk zijn dat achterlijke resoluties van achterlijke spellen (Crysis) maar toch, het breekpunt zit er dus aan te komen.

Bron: http://www.tweaktown.com/...re_performance/index.html

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Laatst online: 18:32
seninha schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:18:

Nu ben ik rond aan het kijken maar zag niet veel voeding met zulke hoge amperages.
Vraag me af of er hier iemand ook SLi draait en welke voeding er in z;n systeem zit.
Voor mijn upgrade had ik een E6600 op een P5N-E-SLI met 2x8800GT
3 x HD, 2xDVD.
Dit alles op een Be-Quiet 470W voeding.
En geloof me, dat ding kreeg het er niet eens warm van.

Verder kwam ik er achter dat ik 2 verschillende 8800GT's gekregen heb van EVGA.
eentje loopt op 600/1500/900 en de andere op 650/1620/950.
Een kaart heeft dus het bios van een superclocked versie.
En tot mijn verbazing kwam ik erachter dat beide kaarten in SLI standaard op de superclocked snelheid lopen!
Zal dus wel afhankelijk zijn welke kaart je in slot 1 prikt.

En over al dat gezeur over wel of niet SLI, voor net iets op de 200€ heb je twee 8800GT's.
Volgens mij nog steeds de meeste bang for the buck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61338

seninha schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 00:54:
Eindelijk vandaag mn 2 bestelde 8800gt;s binnen gekregen.

Kreeg aan het begin wat problemen, maar na het verwijderen en her installeren van Nvidia drivers kan ik eindelijk SLi draaien :)

Jammer dat Alternate de Zerotherm versies gestuurt heeft :(

[afbeelding]

Kan met deze met geen mogelijkheid de fan's langzamer laten werken.
Als ik naar de kaart kijk zie ik dat de fanconnector maar twee kabels heeft, dus volgens mij kan het ook niet.

Heb ze al een mail gestuurt dat ik alsnog de bestelde kaarten wil hebben (het gaat om een Club3D 8800GT normale koeler)
Deze moet ik dus hebben:
[afbeelding]
Ik heb dus PRECIES hetzelfde gehad! Ze hebben hem denk ik niet perongeluk maar met opzet verkeerd verstuurd. Ik heb me echter niet gerealiseerd dat ik de club3d had besteld (wat nu wel blijkt). De voglende dag toen ik op de website keek was de club3d namelijk verdwenen en stond alleen de zerotherm er nog.

Met andere woorden, slechte service van alternate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
Gonadan schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:52:
[...]

Het verschil tussen 2x16 en 2x8 lanes van PCI-E 1.0 merk je wel degelijk.
Het verschil tussen 2x16 en 2x8 lanes van PCI-E 2.0 was nog niet echt noemenswaardig.

Alleen komen nu de nieuwe generatie kaarten uit en blijkt ook de 2x8 niet meer te voldoen op 25xx.
Bij sommige spellen zie je al verschil op 19xx.
Natuurlijk zijn dat achterlijke resoluties van achterlijke spellen (Crysis) maar toch, het breekpunt zit er dus aan te komen.

Bron: http://www.tweaktown.com/...re_performance/index.html
ik zal niet groter gaan gamen als 1680*1050 op 22inch
denk je dat ik in problemen kom als ik een mobo kies met SLI 2x8lanes pcie 2.0 omdat mijn kaarten pcie 1.0 zijn ik heb nog de G80 versie van de 8800gts 640mb

ik wil van mijn 680i mobo af omdat mijn quad niet hoger wil dan 2,7Ghz

[ Voor 4% gewijzigd door murky123 op 26-06-2008 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
murky123 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:23:
...............................................................................
ik wil van mijn 680i mobo af omdat mijn quad niet hoger wil dan 2,7Ghz
Ik heb ook een q6600 en die draait op 3.6 gig @1.36V met een Asus Striker extreme.
Je zou kunnen zeggen dat ik mazzel heb en jij pech, dat neemt toch niet weg dat het bij jouw inderdaad aan de 680i chipset zou kunnen liggen maar hoogstwaarschijnlijk zal het je CPU zijn die te kort komt. En zolang je dat niet met zekerheid weet kun je moeilijk de 680i chipset als schuldige bestempelen.
En eh, mijn sli (2x 8800gt) werkt perfect. Gebruik de 177.40 beta drivers, ter info. Oh ja, op 2560x1600 wel te verstaan ;)

[ Voor 12% gewijzigd door hosee op 08-07-2008 06:50 ]

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
hosee schreef op maandag 07 juli 2008 @ 19:40:
[...]

Ik heb ook een q6600 en die draait op 3.6 gig @1.36V met een Asus Striker extreme.
Je zou kunnen zeggen dat ik mazzel heb en jij pech, dat neemt toch niet weg dat het bij jouw inderdaad aan de 680i chipset zou kunnen liggen maar hoogstwaarschijnlijk zal het je CPU zijn die te kort komt. En zolang je dat met zekerheid niet weet kun je moeilijk de 680i chipset als schuldige bestempelen.
En eh, mijn sli (2x 8800gt) werkt perfect. Gebruik de 177.40 beta drivers, ter info. Oh ja, op 2560x1600 wel te verstaan ;)
het is algemeen bekend dat de 680i niet zo fijn klokt icm met de Q6600 , er zijn er velen met mij. ik kom dit zelfde euvel op vele buitenlandse forums tegen. jij hebt echt geluk gehad. en er zullen vast nog wel een paar mensen zijn waar het bij lukt maar over het algemeen niet.zo ook in mijn directe omgeving bij mensen die ik persoonlijk ken.

mijn sli werkt ook perfect maar ik wil die quad wel overkloken..ik heb nog steeds niet een nieuw mobo gekocht maar dat zal wel gaan gebeuren. nu loopt alles nog prima met goede framerates, dus nog niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Dat is inderdaad bekent over de 680i maar toch heeft de CPU een grote invloed. Mijn vrouwtje heeft binnenkort een P5E, eens kijken hoe goed ie het daar gaat doen.

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Zit zelf met een Asus P5N-D, met een 750i chipset, nadat ik me cpu overzette vanaf me Commando stelde ik daar direct eens de 400x9 (=3,6Ghz) en de 445x9(=4,01Ghz) overclock in, omdat deze goed werkten op me Commando, in eerste instantie pakte het de settings netjes op, in windows door cpu-z te controleren, maar nadat alles in default geinstalleerd was en ook SLI goed werkte wilde ik toch weer even kijken wat er te OCen viel...

maar nu is t telkens dat als ik FSB speed en ram speed (linked of unlinked) aanpas ik in t OS weer de default 333x9 ingesteld krijg, daarna rebooten en dan in t bios controleren laat zien dat alles weer op AUTO staat ipv de daarvoor ingestelde manual speeds, terwijl de voltages die aanpasbaar zijn wel onthouden worden!?

Wie kent dit wazige fenomeen!?

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:55
Ik heb een extra 8800GT (precies dezelfde model, type, zelfde fabrikant), bij gekregen, is dit een kwestie van gewoon de 8800GT in PCI-E 16x slot nummer 2 te druken (onder de eerste videokaart), en ze beiden verbinden met de SLI brug (ik heb een Asus P5N32-E SLI PLUS)?
Is dat voldoende of moet je ook nieuwe drivers installeren en/of andere instellingen doen?

De monitor laat je gewoon aangesloten zoals deze is dan neem ik aan?

Ik moet zeggen dat ik nog steeds alle spellen op 1920*1200 kan spelen op de hoogste settings, behalve AA (zelfs Crysis, en dan loopt het toch best soepel), maar aangezien ik deze videokaart nu er bij heb ik wil ik toch eens proberen of het nu beter werkt...

[ Voor 36% gewijzigd door eX0duS op 24-09-2008 10:37 ]

• Markicks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:41
Ik zou als ik jou was de drivers even opnieuw installeren en daarna moet je in het controlepaneel van nVidia SLI aanzetten. Dat zie je wel staan.

system setup

• eX0duS
Ik kan ook 2 nieuwe 9800GT's er in zetten, ik heb een tijdje geleden een 9800GT er in gezet, maar toen kon ik geen een game meer spelen, deze hadden allemaal vreemde textures, ook na de juiste drivers opnieuw geinstalleerd te hebben draaide het voor geen meter.
Toen de 8800GT terug gezet, maar ook dit had geen effect. Pas na een reinstall van Windows werkte alles weer goed.
Vandaar dat ik eigenlijk liever een 8800GT er bij zet (qua performance maakt het toch niet uit), dan hoop ik dat alles soepel blijft werken.

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-05 00:30
de 8800GT of 9800GT hebben dezelfde specs. Zou me zelfs niet verbazen als je die 2 samen in SLI kan zetten. Maar 2x SLI 8800GT werkt prima. Je kunt de tool Nhancer gratis downloaden waarmee de meeste games meteen goed staan en je per game eventueel nog aanpassingen kan doen (AA enz).

• eX0duS
Ze draaien nu in SLI en heb SLI ook aangezet. De performance, valt zoals ik al gelezen heb, best tegen. In Crysis Warhead merk ik geen verschil, in COD4 draaide het al zeer snel, nu alleen nog maar sneller...

Valt trouwens wel op dat een kaart, de onderste heter word dan de andere...

Ik heb een 3dmark06 score van 16227, niet slecht als ik het zo vergelijk met andere systemen...

[ Voor 14% gewijzigd door eX0duS op 24-09-2008 17:17 ]

• Markicks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:41
De hitte zegt niks, bij mij is de bovenste kaart heter. Heeft denk ik meer met de kast en je airflow in de kast te maken. Je 3Dmark score is erg goed, wat voor processor gebruik je op hoeveel Ghz?

En Crysis blijft nou eenmaal een buitenbeentje qua performance. Je weet nooit echt wat je kunt verwachten.

system setup

• eX0duS
C2D E8400@ 3.6ghz
Asus P5N32-E SLI PLUS
4 GB DDR2 800
Windows Vista Ultimate x86

Videokaarten niet overgeklokt.

[ Voor 28% gewijzigd door eX0duS op 24-09-2008 18:43 ]

• luckyjan
eX0duS schreef op woensdag 24 september 2008 @ 17:16:
Ze draaien nu in SLI en heb SLI ook aangezet. De performance, valt zoals ik al gelezen heb, best tegen. In Crysis Warhead merk ik geen verschil, in COD4 draaide het al zeer snel, nu alleen nog maar sneller...

Valt trouwens wel op dat een kaart, de onderste heter word dan de andere...

Ik heb een 3dmark06 score van 16227, niet slecht als ik het zo vergelijk met andere systemen...
Ik heb wel een duidelijk verschil met crysis warhead met sli. Bij Nhancer kan je een sli bar aanzetten om te checken of er ook echt SLI gebruikt wordt. Daar zou ik eens naar kijken als ik jou was.

• seninha

seninha

god's right foot

Ik zal mijn ervaring met SLi maar ook even plaatsen.

Als eerste had ik 2x XFX 9600GT Alpha Dog editions. Deze gaven eigenlijk al vanaf het begin al problemen.
Steeds weer als ik CoD 4 opstarte kreeg ik een freeze en kon na een paar seconden weer verder.
Als ik later in mn logboek keek zag ik dat de Nvidia drivers gestopt waren :(

Rfactor spelen ging niet eens. Daar kreeg ik allemaal rare vlakken in beeld, waardoor spelen niet meer ging.

Ook gebeurde het wel eens dat mn hele beeld vol met gekleurde puntjes gevuld werd, deze waren zelfs daarna in mn Deskop te zien.
Herstarten was de enige optie.

Ik heb meerdere drivers geprobeerd, zelfs Vista verwijdered om XP te gebruiken. Dat hielp niet.
Hiervoor had ik al een zwaardere (700Watt) voeding gehaald zonder dat het hielp.

Om te kijken waar het aan zou kunnen liggen heb ik toen van een maat van me(welke SLI zonder enig probleem al jaren heeft draaien :| ) zijn 2 MSI 9600GT kaarten in mijn systeem gestopt.

Raar maar waar, geen een probleem. Rfactor en CoD werkte zoals het hoort.

Daarom beiden kaarten verkocht en twee nieuwe genomen (EVGA 9600GT).

Ongelooflijk maar waar, probleem is er weer maar nu veel minder erg.
Soms kan ik dagen spelen zonder probleem, tot er dan op een dag CoD4 weer bevriest .
Vandaag een keer gehad dat ik een BSOD kreeg met de melding dat er meerdere keren geprobeerd was om de videodrivers te herstarten zonder succes :(

Ik zit nu erg over na te denken om beiden (1 maand oud) kaarten de deur uit te gooien een een ATI voor in de plaats te gebruiken.

Wat hardware betreft, ik heb al de PC een nachtlang mn geheugen laten testen, en geen een error melding gehad.

Vraag me als laatste af of misschien het moederbord problemen veroorzaakt zodra je SLi inschakeld (want op 1 kaart werkt alles gewoon goed)

Let op!! dit is MIJN ervaring. Zoals ik al schreeft, maat van me heet nu z'n tweede SLi setup en nooit problemen gehad.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256269

[b]seninha schreef op donderdag 25 september 2008 @ 23:29:[
Vraag me als laatste af of misschien het moederbord problemen veroorzaakt zodra je SLi inschakeld (want op 1 kaart werkt alles gewoon goed)
Ik weet niet in hoe verre de P5N-e SLi en de P5N32-e SLi van elkaar verschillen maar ik zou hier eens een kijkje nemen.

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=272393
(mogelijke oplossing op de 3de pagina onderaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Anoniem: 256269 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:38:
[...]

Ik weet niet in hoe verre de P5N-e SLi en de P5N32-e SLi van elkaar verschillen maar ik zou hier eens een kijkje nemen.
het verschil zit hem in de pci-E lanes, de p5n heeft geen volledige 16x lanes de p5n32 wel

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Als ik het zo lees kan het dus wel degelijk aan het moederbord liggen.

Zal Asus hier maar ook even over benaderen. Vraag me alleen af wat ik moet overhandigen zodat ze er aan kunnen werken?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-02 13:26

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Hoi,

ik krijg binnenkort een tweede Geforce XFX XXX 9600GT 700MHz erbij.
Mijn systeem is verder (na kleine ugrade):

- Asus A8N32 SLI Deluxe
- AMD X2 4200+
- 4 GB GEIL DDR-400
- OCZ Gamexstream 600W
- WH Raptor
- Ik zal gaan gamen in een getweakte winXP 64 bit.

Nu lees ik al veel dingen hier in het topic, maar wil toch graag weten of er mensen zijn met ervaring met een soortgelijk systeem. Of mij tips kunnen geven wat tweaking betreft. Ik las over het progje Nhancer, wat dus al interessant lijkt. Maar iemand nog goede sites ofzo ook ?

Ik ben erg benieuwd wat dit systeem mij in performance winst kan gaan opleveren ivm met mijn (nog) oudere set-up. Ik verwacht absoluut geen gigantische super scores hoor ! Maar hoop als het effe meezit toch iets van bijv 5+ meer frames in Crysis ofzo :9 .

Mijn oude set up (waar ik nu dus nog mee werk) :

- Asus A8N32 SLI Deluxe
- AMD 4000+
- 2GB ADATA DDR500
- OCZ Gamexstream 600W
- WH Raptor
- Win XP Pro SP2

[ Voor 3% gewijzigd door JediUberknaft op 07-10-2008 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ik weet niet wat het met jou systeem zal doen,maar het verschil tussen SLi en geen SLi aan is ongeveer 2000 punten in 3Dmarks2006.

Zodra je hogere resolutie neemt (dan standaard in de test) en alles op maximaal zet dan pas ga je winst zien.

Ik ben zelf zoverdat ik beiden EVGA kaarten in de verkoop heb gedaan.Ben er helemaal klaar me.
Misschien dat een moederbord wissel het probleem verhelpt maar heb er geen zin meer in.

Wil gewoon nomaal Rfactor kunnen draaien, zonder dat drivers vastlopen waardoor ik mn systeem moet her-starten.
Denk dat SLi niet voor mij bestemd is, erg jammer.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

seninha schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 12:05:
Ik weet niet wat het met jou systeem zal doen,maar het verschil tussen SLi en geen SLi aan is ongeveer 2000 punten in 3Dmarks2006.

Zodra je hogere resolutie neemt (dan standaard in de test) en alles op maximaal zet dan pas ga je winst zien.

Ik ben zelf zoverdat ik beiden EVGA kaarten in de verkoop heb gedaan.Ben er helemaal klaar me.
Misschien dat een moederbord wissel het probleem verhelpt maar heb er geen zin meer in.

Wil gewoon nomaal Rfactor kunnen draaien, zonder dat drivers vastlopen waardoor ik mn systeem moet her-starten.
Denk dat SLi niet voor mij bestemd is, erg jammer.
Ok dan, ben erg benieuwd !! Sneu voor je dat je zoveel problemen hebt gehad met SLI. Hoop niet dat dat bij ook het geval gaat worden. Maar daar ga ik niet vanuit in ieder geval. We will see !

Nog een weekie of 3 dan heb ik alles klaar hier, en dan gaat het feest beginnen. Eerst alles stabiel stock draaiende krijgen en dan stap voor stap lekker occen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A Lurker
Het is inderdaad niet echt bedoeld voor 1280x1024, omdat dan de rest van je systeem de bottleneck vormt. Ik denk dat je wel meer verschil zou zien tussen wel of niet SLI als je je CPU en RAM overklokt. Ik game veelal op 1920x1200 en dan zijn dual 8800GTs toch wel een uitkomst. Zeker als je ze uitzet tegen een enkele GTX260 of 280 kan het nog prima meedraaien. Wat dat betreft zitten ze nog steeds erg hoog in de bang-for-buck value.

Ik heb zelf vrij weinig problemen met m'n SLI. In sommige spellen gaat het nog weleens fout maar hij is toch wel vrij stabiel. Het blijft echter een hoop getweak en daar moet je van houden. Maar misschien is dat wel inherent aan een high end gamesysteem, SLI of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Ok dan, dat klinkt dan weer leuk. En ja tweaken moet je van houden, maar geeft mij toch ook wel weer een kick als ik dan een snel goedlopend systeem heb. Ik ga sowieso overklokken, de processor is heel goed over te klokken, en moet wel lukken met dit moederbord en geheugen lijkt me (nieuwe set up dan heh). De kaarten zijn ook goed over te klokken zover ik heb kunnen lezen. Ik vond en vind de 9600GT een superkaart en was voor mij echt een enorm verschil met mijn X1950XTX, alles liep stukken soepeler met AA erbij.

Heb je eventueel nog goede tips of aanwijzingen ?? Die je uit je eigen ervaring hebt opgedaan ? Of bijv handige sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A Lurker
Ik zou je willen waarschuwen voor te hoge verwachtingen wat betreft overklokken. Ik heb het idee dat sites hun hardware vaak overklokken en het stabiel vinden als 1 game of 3dmark goed draait. Nou ik kan je vertellen dat dat geen goeie stress tests zijn.

In 3dmark kan ik het geheugen van mijn 8800GTs tot 1050MHz opschroeven zonder problemen, terwijl de furry cube in ATi Tray Tools mijn bak zonder pardon laat crashen na 0 tot 30 minuten vanaf zo'n 930MHz. Dat laatste is maar een 30MHz overklok. Dit komt ook wel omdat mijn geheugen geen heatsinks bevat maar op een website had ik enorme overklokresultaten gelezen met precies dezelfde kaarten, die kwamen ook uit op 1050MHz o.i.d. Feit is ook nog eens dat in SLI het zaakje warmer wordt dan single card, en dat kan je toch ook weer wat sneller nekken als je niet een fatsoenlijke dual slot cooling hebt zoals de 8800GTS.

Ik heb op dit moment zelfs mijn geheugen underclocked. Het loopt op 850MHz. Daarentegen gaan de core en de shaders wel weer ontzettend hoog, die heb ik al op 750 en 1850MHz gehad (150 en 350MHz OC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Ok dan thanks !

zodra ik alles gebouwd heb en bezig ben met overklokken zal ik dat nog wel posten dan. Maar dat duurt allemaal nog een weekje of 3. En misschien ben ik dan te druk met Far Cry 2 aan het spelen :) . Kijken hoe die gaat lopen op de nieuwe set up.

In ieder geval gaat de processor overgeklokt worden. Dat sowieso. De kaarten wil ik ook absoluut doen, maar is goed om te weten wat ik beetje kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

seninha schreef op donderdag 25 september 2008 @ 23:29:
Ik zal mijn ervaring met SLi maar ook even plaatsen.

Als eerste had ik 2x XFX 9600GT Alpha Dog editions. Deze gaven eigenlijk al vanaf het begin al problemen.
Steeds weer als ik CoD 4 opstarte kreeg ik een freeze en kon na een paar seconden weer verder.
Als ik later in mn logboek keek zag ik dat de Nvidia drivers gestopt waren :(

Rfactor spelen ging niet eens. Daar kreeg ik allemaal rare vlakken in beeld, waardoor spelen niet meer ging.

Ook gebeurde het wel eens dat mn hele beeld vol met gekleurde puntjes gevuld werd, deze waren zelfs daarna in mn Deskop te zien.
Herstarten was de enige optie.

Ik heb meerdere drivers geprobeerd, zelfs Vista verwijdered om XP te gebruiken. Dat hielp niet.
Hiervoor had ik al een zwaardere (700Watt) voeding gehaald zonder dat het hielp.

Om te kijken waar het aan zou kunnen liggen heb ik toen van een maat van me(welke SLI zonder enig probleem al jaren heeft draaien :| ) zijn 2 MSI 9600GT kaarten in mijn systeem gestopt.

Raar maar waar, geen een probleem. Rfactor en CoD werkte zoals het hoort.

Daarom beiden kaarten verkocht en twee nieuwe genomen (EVGA 9600GT).

Ongelooflijk maar waar, probleem is er weer maar nu veel minder erg.
Soms kan ik dagen spelen zonder probleem, tot er dan op een dag CoD4 weer bevriest .
Vandaag een keer gehad dat ik een BSOD kreeg met de melding dat er meerdere keren geprobeerd was om de videodrivers te herstarten zonder succes :(

Ik zit nu erg over na te denken om beiden (1 maand oud) kaarten de deur uit te gooien een een ATI voor in de plaats te gebruiken.

Wat hardware betreft, ik heb al de PC een nachtlang mn geheugen laten testen, en geen een error melding gehad.

Let op!! dit is MIJN ervaring. Zoals ik al schreeft, maat van me heet nu z'n tweede SLi setup en nooit problemen gehad.
Zal maar even nog een update doen omtrend mijn ervaring.

Omdat ik dus goedkoop een andere SLi bord kon overnemen (EVGA 680i) ben ik toch overstag gegaan en nogmaals geprobeerd dit werkend te krijgen.

Dus ik vanavond na mn werk, oude board eruit gehaald, en nieuwe er in.
Als eerste BIOS instellingen op default gezet.

Toen PC opnieuw gestart om te kijken of windows nog wou opstarten of dat ik een schone installatie moets doen.
Raar genoeg starte de normaal op, met de melding dat er nieuwe hardware geinstalleerd moest worden.
Heb daarna voor het geval de Nvidia mobo en VGA drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

Toen alles eindelijk klaar was heb ik SLi aangezet en gelijk Rfactor opgestart.
Deze starte gewoon op, dus meteen een online potje gaar rijden.

En toen..................................na 2 rondjes VAST LOPER en na een paar seconden BLAUWE SCHERM
met de medling dat de Nvidia drivers problemen gaven. :( :( :( 8)7

Het is echt niet te geloven.

Dit heb ik dus tot nu toe vervangen:
-voeding (was 550W is nu 700W)
-videokaarten (van 2x XFX 9600 gt naar 2x EVGA 9600GT)
-moederbord (van Asus P5N32-e SLi naar EVGA 680i)
-van Vista naar XP en dan weer naar Vista

Er blijft nu alleen nog het geheugen wat vervangen kan worden.Heb nu 2x G-skill 6400 DDR 2.
morgen ga ik maar andere halen (voor de prijs moet je het niet laten)

Dus morgen avond gaat er eerst een nieuwe Vista installatie op en nieuwe geheugen.

Als dat niet helpt dan weet ik het niet meer. Zou dan niet weten wat ik nog vervangen kan om normaal SLi te kunnen gebruiken 8)7 8)7

Of zou misschien het feit dat ik op een niet geaarde stopcontact aangesloten ben dit ook kunnen veroorzaken??? (ik zeg maar wat,weet van gekheid niet meer waar te kijken :| )

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A Lurker
Ik denk dat het probleem zit in de 9600GTs, je hebt deze dan wel vervangen maar het blijft een 9600GT, of het nou van EVGA is of van een ander merk. Het geheugen zou het probleem niet moeten zijn als je normaal nooit problemen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

OK,zou kunnen
Maar hoe kan het dan dat als ik beiden MSI 9600GT's van een maat van me in mijn systeem stop, dat dan alles wel blijft lopen??
Niet dat ik het uren getest heb,maar terwijl het systeem met mijn kaarten na 5 minuten al een blauwe scherm kreeg,kon ik met zijn kaarten zeker 20 gamen zonder probleem.

Maar je begrijpt natuurlijk dat als je alles al vervangen heb, het geheugen het minst is wat je nog kan doen.

Als het dan echt niet wil dan stap ik over naar ATI

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A Lurker
Dat is dan weer opmerkelijk ja. Het is altijd lastig om uit te vinden welk onderdeel van je PC problemen geeft. Keep us posted.

Edit: Heb je overigens al geprobeerd om SLI uit te zetten in rFactor?

[ Voor 22% gewijzigd door A Lurker op 11-10-2008 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265911

Dit probleem had ik ook met mijn 9600gt sli opstelling van club 3d, ik had alleen wat minder geduld en heb er maar meteen 1 verkocht.
Ik had trouwens een asus p5ne-sli (650i), dus misschien ligt het aan de chipset en werkt een 750i wel.
Maar als ik jou was zou ik gewoon 1 goede ati kaart kopen, want je hebt genoeg geprobeerd om het werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-03 11:25
Had je de error N4_disp etc. ? ik heb hier ook last van gehad, en dit kwam door mijn geheugen, ook continu blue screens etc.

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

A Lurker schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:17:
Dat is dan weer opmerkelijk ja. Het is altijd lastig om uit te vinden welk onderdeel van je PC problemen geeft. Keep us posted.

Edit: Heb je overigens al geprobeerd om SLI uit te zetten in rFactor?
Ja,dat is dus niet de bedoeling ;) Ik wil graag gamen met SLi aan.Zoals ik al zei zodra ik SLi utzet heb ik dus geen probleem.

Aangezien ik dus alleen nog het geheugen als laatste kan wisselen heb ik vanmiddag 2 bankjes van iemand overgenomen.

Jammer genoeg werkt eentje ervan niet,dus die gaan terug.
Morgen maar even shoppen.

Meer nieuws omtrend deze saga volgt zodra nieuwe bankjes er in zitten.

Anders heb ik vanaf morgen avond 2 anderhalve maand oude EVGA 9600GT;s te koop

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A Lurker
Het lijkt me zeer sterk dat als je een 2e GT in je systeem zet ineens je geheugen begint te mokken.

Misschien kan rFactor gewoon niet ermee overweg. Maar voor zover ik weet is het ook niet echt een zwaar spel, ik denk dat je met een enkele 4850 of 4870 wel af kunt als het niet gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265911

Chef_v_leeuwen schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 16:23:
Had je de error N4_disp etc. ? ik heb hier ook last van gehad, en dit kwam door mijn geheugen, ook continu blue screens etc.
Ja die heb ik wel een paar keer gehad, maar meestal bleef de pc gewoon hangen en gingen de fans op max toeren draaien.
Heb je er nieuw geheugen in gezet?

@Seninha
Misschien is sli-geheugen de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-05 09:50
ik wou ook nog even mijn ervaring melden met SLI.

mijn systeem is nu 1,5 jaar ouden ik draai nu sinds 3 dagen SLI, zonder enig probleem. dit zijn de specs:

eerst :

- Antec Sonata 3
- MSI K9N SLI-2F
- AMD X2 4200+ @ 2.7ghz met arctic freezer
- cheap-ass kingston 2Gb value
- X1950XT

ik kon goedkoop 2x9600GT 1024MB krijgen van Sparkle. 2de hands, prijs was 150€.
ook heb ik mijn cpu geupgrade naar een X2 5400+ Black Editiod. om een cpu bottleneck zo veel mogelijk te voorkomen, en om wat meer performance te krijgen in CS:S ( wat ik 90% van de tijd speel) dit is een enorm CPU based spel.

Systeem NU :

- Antec Sonata 3
- MSI K9N SLI-2F
- AMD X2 5400+ BE @ 3.35Ghz met een arcticfreezer die gemod is (extra fan [tie raps :P] voor push-pull en arctic silver 5 laagje) __ Deze zou gelijk aan een e6750 moeten zijn/
- Kingston cheap-ass
- 2x9600GT 1024MB GDDR3 van Sparkle in SLI.

ik krijg in alle benchmarks, games etc ongeveer dezelfde waardes als anandtech/guru3d/firingsquad. soms iets (5-10) minder fps, maar dat is wss te wijten aan het bejaarde amd systeem.

nu, het grappige vind ik dat jullie allemaal 780i en weetikveelwat allemaal dure nieuwe sli chipsets aant bespreken zijn en zware 600/700w voedingen. terwijl ik met mijn Cheap-ass msi mobo (kostte destijds 67€) met een 570mcp sli chipset en 500w antec earthwatts geen enkel probleem heb. alles loopt als een trein, ik heb nu prestaties met mijn pc die mijn vriend zijn pc (e8500/HD4870) gewoon voorbijstreven. daar ben ik dan toch wel heel trots op.
EDIT: ik weet het niet precies maar dit moederbord heeft 2x pci-e 1.0 x8 lanes voor SLI modus, maakt vrij weinig verschil dus.

ik heb wel enkele modifiacties gemaakt die ik er niet bijgezegd heb :
de 9600GT's zijn allebei overgeclocked apart, vervolgens heb ik 1 voor 1 een bios met de aangepaste clocks eropgeflashed (omdat ze anders niet goed clocken in sli mode) en een extra 80mm fan langs de bridge gezet voor de koeling. dit zal ook iets verschil maken, maar dat is imo eerder verwaarloosbaar.

dit was mijn relaas.

[ Voor 3% gewijzigd door Qurius op 12-10-2008 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

A Lurker schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 12:31:
Het lijkt me zeer sterk dat als je een 2e GT in je systeem zet ineens je geheugen begint te mokken.

Misschien kan rFactor gewoon niet ermee overweg. Maar voor zover ik weet is het ook niet echt een zwaar spel, ik denk dat je met een enkele 4850 of 4870 wel af kunt als het niet gaat lukken.
Als het allen met Rfactor een probleem zou zijn,dan zou ik daar ook aandenken.
Jammer geneog gebeurt dit ook met CoD4,en dat is een spel die SLi ondersteunt.

Wat het geheugen betreft,ben nog niet op pad geweest dus dat heb ik nog niet kunnen testen.

Wel heb ik afgelopen zaterdag Vista er maar helemaal schoon opgezet (nadat de nieuwe mobo er in ging kon ik gewoon verder met oude Vista installatie zonder problemen)
Op die manier weet ik zeker dat er geen oude rotzooi in het systeem aanwezig is.

OMdat ik s'middag geen tijd had om nieuwe geheugen te halen, ben ik het toch maar nogs eens gaan proberen (met schone installatie dus)
En toen heb ik zeker 1.5 uur ZONDER PROBLEEM Rfactor kunnen spelen. :*)

Wil mezelf nog niet gelukkig prijzen,want heb dit al eens eerder gehad (toen nieuwe videokaarten er in gingen, werke alles voor een bepaalde tijd goed)
Vanavond ga ik nogmaar eens online racen, zien wat het brengt.
Hopelijk is dit het begin van een zorgeloos periode.Kan ik me eindelijk concentreren in het racen en niet steeds maar te denken "wanneer zal het systeem nou een scrashen"

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-05 23:20
Wel vaag dat je zo veel problemen heb gehad met SLI. Ik draai nu al een tijdje 2 8800GT's in SLI op een 780i chipset zonder enige problemen. (Heb alleen wat problemen gehad met mijn voeding, maar dat was gewoon een slechte batch en kon ik gelukkig omruilen).
Ook dat tweaken voor SLI begrijp ik niet... Alles werkte prima gelijk na Vista installatie en de nieuwste drivers (NVIDIA driverpack die op de SLI-zone site staat), heb niks hoeven tweaken oid. Tuurlijk valt er ergens wat prestatie winst te behalen met tweaks en OC, maar het is niet noodzakelijk.

Maar de 780i van Asus is een ander verhaal... Ik haal wel hoge FSB maar wat wordt die chipset me toch heet. Het is net een oven :| , gelukkig heb 6x 120mm fans in mijn kast hangen. Ik wacht nog op een iets goedkopere X48 en dan gelijk een 4870x2 erbij :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ja, wat zal ik zeggen. Kijk maar even op het SLi forum en de problemen komen je tegemoet (maar ja, daar is meestal een forum voor)
Het probleem wat ik afgelopen maanden HAD komt daar geregeld voor.

En zoals ik al zei....HAD.

Want heb al twee avonden,zonder een vastloper Rfactor kunnen spelen :) :) :)

Het was dus duidelijk een hardware probleem. Wat niet wil zeggen dat het moederbord stuk is.
Want zoals ik al zei, met 2x MSI 9600GT's van een maat van draaide alles gewoon ZONDER PROBLEEM met dat zelfde moederbord.

Ben erg blij.Het heeft wel mega veel tijd gekost.Maar aan het einde heb ik eindelijk een goed draaiend systeem.
Kan wel begrijpen dat als men niet het geduld en verstand heeft,SLI heel snel overboord gooien.

Nu maar weer concentreren op het race,dan steeds maar weer denken wanneer we weer een vastloper krijgen.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Bij mij was het probleem met SLI dat ik vastlopers kreeg uiteindelijk te wijten aan het monitor programma everest. Nu ik dit niet meer gebruik heb ik ook geen vastlopers (freezes) meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-05 16:28

Wiethoofd

Broadcast TOM

NVIDIA 180 Series Driver with Multi-Monitor SLI Support Previewed

eindelijk support!!
quote: Voetnoot
If you want to give the early beta driver a try, you can download it here, but be adviced it's for Windows Vista 64-bit only.
Ik kan deze driver wel proberen voor m'n moederbord review om te kijken hoe goed sli kan presteren met multimonitor.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-05 10:12
Ik heb een vraag en dit is het eerste topic dat ik heb gevonden dat een beetje overeenkomt met het onderwerp van mijn vraag.

Ik heb een XpertVision 8800GT videokaart en ik wil er deze of komende maand een 2e bijkopen. Nu is XpertVision niet meer en zie ik vooral afwijkende 8800GT's in de prijsvergelijker staan: ofwel heel duur, ofwel met meer of minder geheugen etcetera.
Het aanbod in 9800GT's is daarentegen wel goed. Wat ik me nu dus afvraag is of het mogelijk is een 8800GT met een 9800GT in SLI te draaien; per slot van rekening gaat het om dezelfde chip.

Iemand een idee?

Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0), AMD Ryzen 5 3600 met Gelid Tranquillo Rev.4, 16GB Crucial Ballistix DDR4-3600, Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6, be quiet! Pure Power 11 500W, Kingston A2000 500GB, 1TB WD Caviar GP en een Dell Ultrasharp U2410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A Lurker
Ik zou zeggen: google. Of je verkoopt je 8800GT en je koopt 2x 9800GT, 2x 8800GTS of 2x 9800GTX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik ben ook van 1x 8800GT naar 2x maal gegaan, in SLI natuurlijk, maar qua performance valt het tegen.
Je moet sowieso wel wat dingen tweaken om een spel gebruik te laten maken van SLI, en dan nog, niet alles spellen ondersteunen het, of maken er goed gebruik van.
Brother's in Arms, Hell's Highay bijvoorbeeld, draait in single beter dan in SLI, maar dan alsnog met veel fps, ook Call of Duty draait super soepel op 1920*1200, net zoals veel spellen in mijn geval, maar dit kon ik met een single kaart ook al.
Daar bij komt dat 2 kaarten gewoon veel meer herrie maken dan één.

Als je voor een paar euro's een tweede 8800GT zou vinden, is het leuk om te hebben, en misschien wel de
moeite waard, maar zelf zou ik er geen € 100 aan uit geven.

Ik heb btw 16.500 3dmarks06 op mijn systeem:
Intel e8400 @ 3,6 ghz
Geheugen DDR2 800 @ 800mhz
Asus P5N32-E SLI Plus
2 x Sparkle 8800GT

Wat op zich geen slechte score is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-04 14:52
Ik heb op paar punten minder dezelfde score als u ;-)
(is base 8800GT van nvidia )

E8400
EVGA 780i SLI
8800GT SLI
700 Watt (tri)SLI voeding

Ik heb ook nog niet echt veel probs gehad ( is 2de sli systeem, ervoor a8N SLI x2 4200+, 8800 GT , maar dat was nutteloos door cpu :p)

heb wel bios upgedate tot laatstz ( goeie support van nvidia systemtools nu )
en laatste nieuwe drivers en fresh install.

base is het vlot en stabiel. Alleen OC moet ik nog zoeken hoe het stabiel te krijgen en heel veel prusten en testen ( daar doen we het natuurlijk juist voor he ! )

Ik haal oc'ed 18k met deze setup wat me heel erg blij maakt, daar men maatje met zen i7 en 4780x2 dezelfde score haalt ( ok, hij is base wel )
maar zen setup heeft 3X zoveel gekost ( ik heb alles 2de hands gekocht )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A Lurker
Zijn setup komt ook pas goed uit de verf bij hogere resoluties. Dat je net zo veel punten scoort op 1280x1024 in 3dmark06 wil helemaal niet zeggen dat jouw bak net zo snel is.

Ik durf te wedden dat als je 3dmark op 1920x1600 draait o.i.d. met max AA en AF, je het dik verliest van je maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Laatst online: 15:14

Koppensneller

winterrrrrr

Ik haal met mijn systeem net iets meer dan 16.000 3dmarks:

E8400 @ 3.6 Ghz
MSI P7N Platinum
2 x 8800GT SLI
600W Antec voeding

Dus ik denk dat je score vrij normaal is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239515

Ik heb het een en ander doorgelezen in dit forum, maar toch wil ik graag jullie mening horen over het volgende.

Ik ben misschien van plan om 2e hands nog een 8800gt te kopen zodat ze in sli kan draaien.

Systeem nu:
C2D E6400 @2.1 ghz
Asus 8800gt 512mb
Asus P5n SLI (dus niet p5n32 sli of plus)
2gig geheugen

Nu game ik op 1200x1024 omdat mn monitor niet hoger kan, maar wellicht dat ik ook binnekort een monitor koop die hogere resoluties kan draaien.

Nu ben ik dus benieuwd of het het wel waard is om een 2e 8800gt erbij te kopen. Gamen gaat nu nog goed, alle spellen op hoogste settings, met uitzondering van crysis en gtaIV. Nu zijn dit juist 2 spellen die ik graag speel, dus wat is wijsheid? Denken jullie dat het mogelijk is om deze spellen (ongeveer) op max te spelen als ik 2 van deze kaarten heb?

Volgens charts op tomshardware.com is de 8800gt 512 mb in sli ook op 1200x1024 één van de koplopers, maar wat ik hier alleen lees is dat sli eigenlijk alleen nut heeft op hogere resoluties :?

Raden jullie het mij aan of af om een 2e kaart erbij te kopen? 2e hands voor rond de 80 euro.

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239515

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-05 09:50
je gaat wel enigszins een bottleneck krijgen ivm je processor.

ik draai zelf 9600GT's in SLI en ik heb mijn processor (wel een AMD) op 3,4 moeten klokken om de 9600's niet te bottlenecken. die cpu is dan vergelijkbaar met een e6850 ongeveer, om je een idee te geven.

SLI is chill als het werkt, en hatelijk als het niet werkt. je hebt voor een kleine prijs, prestaties a la 4870 en GTX260, maar de drivers zijn nogsteeds het pijnpunt, nvidia stopt er gewoon te weinig moeite in om fatsoenlijke SLi drivers te maken, of iig om regelmatig de profiles te updaten.
FC2, crysis, Cod4/5 draaien perfect. red alert 3, GTA4 ondersteunen dan weer géén SLI.. beetje rottig aangezien mijn cpu ookal niet zo sterk voor gta4 is (weinig cache, dual core) dus dan vallen de prestaties ook een beetje tegen.

SLI opzich werkt prima, als die drivers nou eens optijd geupdate worden. buiten dat werkt het geweldig bij mij.

specs :
MSI K9N SLI
2x Sparkle 9600GT's 1024 allebei geflashed @ XFX Alphadog speeds
AMD Athlon X2 5400+ Black Edition @ 3,4 Ghz (met een gemodde arctic freezer)
2gb kingston cheap ass ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Indien ik SLI aan- danwel uitzet in het nVidia controlpanel dan zijn daarna al mijn desktop iconen doorelkaar en linksboven bijelkaar gezet.

Nu moet ik handmatig alles terug zetten, behoorlijk irritant, iemand enig idee of hier iets aan te doen is?

(Vista 64 + latest whql drivers + 280gtx SLI)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je zou Ultramon kunnen gebruiken, hier kan je makkelijk de positie van je iconen mee opslaan en herstellen. Ook uitermate handig bij dualscreen setups ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-05 12:40
Een ander tooltje dat deze optie ook heeft is Driver Sweeper: meuk: Driver Sweeper 1.5

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-05 20:51

edward2

Schieten op de beesten

Help!!!! schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 19:17:
Indien ik SLI aan- danwel uitzet in het nVidia controlpanel dan zijn daarna al mijn desktop iconen doorelkaar en linksboven bijelkaar gezet.

Nu moet ik handmatig alles terug zetten, behoorlijk irritant, iemand enig idee of hier iets aan te doen is?

(Vista 64 + latest whql drivers + 280gtx SLI)
Is bij CF ook zo, behoorlijk irritant ja.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Wiethoofd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 19:21:
Je zou Ultramon kunnen gebruiken, hier kan je makkelijk de positie van je iconen mee opslaan en herstellen. Ook uitermate handig bij dualscreen setups ;)
MaTr1x schreef op zondag 08 maart 2009 @ 23:25:
Een ander tooltje dat deze optie ook heeft is Driver Sweeper: meuk: Driver Sweeper 1.5
Dank voor de tips! :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

ik heb zowel een 8800ultra als een 8800gtx OC liggen, nu wil deze op een MSI P7N SLI Platinum gaan draaien, is de herkenning op chipbasis (G80) en zal ik zo SLI kunnen draaien op de speeds van de 8800gtx OC of kom ik toch aan t biosflashen aan?!

Verwacht dat als ik met nibilator een ultra bios mod naar de gtx OC speeds dat het wel op die speeds zal werken, maar als ik het flashen kan overslaan, graag... Iemand meer info of ervaring hier in/over?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Waarschijnlijk moet je wel aan het flashen slaan, je Ultra moet je dan naar de GTX OC speeds flashen met NiBiTor. Je kunt namelijk geen 8800GT en een 9800GT met elkaar in SLI zetten, ook een 9600Gt en een 8800GT gaat niet, ookal zijn ze allemaal op de G92-core gebaseerd.

Je kunt je 8800GTX en/of Ultra ook niet met een 8800GTS in sli zetten, ookal zijn ze beide op een G80 gebaseerd. Een Ultra is eigenlijk niets meer dan een GTX OC³ versie met dus een andere naam, flashen voor dezelfde naam en ze zouden het moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

was er al bang voor, en om de ultra in zijn waarde te laten, lijkt het me verstandiger om van de ultra het bios te extracten en die zijn mem speed aanpassen naar die van de gtx OC (1000 ipv 1100) en dan deze bios met verlaagde memspeeds in de gtx OC flashen zodat hij als een ultra herkend word..

Dan zijn ze gelijk en zal SLI de snelheid van de minst snelste kaart overnemen, neem ik aan!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

sain onez schreef op zondag 15 maart 2009 @ 09:48:
Dan zijn ze gelijk en zal SLI de snelheid van de minst snelste kaart overnemen, neem ik aan!?
Qua naam iig wel 8) en inderdaad de snelheid van de 'langzaamste' kaart wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818

Wiethoofd schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 23:49:
Waarschijnlijk moet je wel aan het flashen slaan, je Ultra moet je dan naar de GTX OC speeds flashen met NiBiTor. Je kunt namelijk geen 8800GT en een 9800GT met elkaar in SLI zetten, ook een 9600Gt en een 8800GT gaat niet, ookal zijn ze allemaal op de G92-core gebaseerd.
9600GT = G94 Core.

Afbeeldingslocatie: http://images.tweaktown.com/imagebank/gal96gtgpuz.jpg
http://www.tweaktown.com/...2mb_g94_tested/index.html

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 15-03-2009 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

En laat het nou zo zijn dat een G94 een g92 is met uitgeschakelde shaders. Ik zeg ook: gebaseerd op in plaats van is (gelijk aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818

Jah, zo blijven we bezig. De G92 is gebaseerd op de G80. De GT200 is ook gebaseerd op de G80. Feit is gewoon tis een G94 chip en is in zoverre dus niet gebaseerd op iets, behalve dan de huidige nvidia architectuur. Verder is het ook geen G92 met uitgeschakelde shaders:

Transistors G94
505 Mil
Transistors G92
754 Mil

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 15-03-2009 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

G92 is niet gebaseerd op de G80, de GT200 weer wel.

De G92 is gewoon de eerste 65nm GPU van Nvidia waarop heel veel nieuwe cores zijn gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Al SLi / Crossfire ervaringen met Windows 7 eigenlijk of is dat nog een no-go area?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

goeie vraag, heb een vriend/collega zijn broertje een gamesysteem geleverd, en dat deed mooi 4750 3dmarks 06, meer als test om juist geconfigureerd te zijn, wat overeen kwam met dergelijke systemen (x2 3800+, 2gb ram en 7900gtx 512mb)

hij wist me te verrassen met een screen dat in win7 hetzelfde systeem 4950 bijna 5k deed in win7, nu zou het door de drivers kunnen komen, in die paar maanden tijd, maar gelijk aan win XP en dan de dx10 (dx11) pracht en praal er gratis bij doet me aan t denken zetten die SLI van Ultras op Win7 te draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:12
Zit er veel verschil qua prestaties tussen een losse Zotac 8800GT en 2 Zotac 8800GT's in Sli en dat dan in combinatie met 3GB DDR3 geheugen in triple channel en een Core i7 920?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

veel zal afhangen van je gebruikte resolutie, en de spellen die je voornamelijk speelt.

Verschil in 3dmark moet je wel in benchmarks terugkunnen vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
MPeek schreef op zondag 15 maart 2009 @ 15:05:
Zit er veel verschil qua prestaties tussen een losse Zotac 8800GT en 2 Zotac 8800GT's in Sli en dat dan in combinatie met 3GB DDR3 geheugen in triple channel en een Core i7 920?
Ja. Met een Core i7 mb werkt SLI heel erg goed.
http://www.bit-tech.net/h...-performance-on-core-i7/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A Lurker
Ik zou het anders verwoorden, zolang je cpu snel genoeg is (en ja dat is een Core i7 wel) en je resolutie maar hoog genoeg is werkt het erg goed. Resolutie hoog genoeg moet je denken aan minstens 1680x1050 of 1600x1200. Als je me nu gaat vertellen dat je op 1280x1024 gamed zou ik het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Laatst online: 18-05 21:51
Vraagje aan de kenners,

Ik heb al verscheidene setjes kaarten gehad opverschillende mobo's etc.

Nu zit ik met een 'probleem'

Specs:
Intel QX9650
Asus Striker extreme 2
8GB 1600mhz corsair vengeance
2x GTX280 (Gigabyte/Evga)

Alles is correct aangesloten.

Wat ik al geprobeerd heb:

-Met en zonder sli-bridges
-Gekeken op moederbord om eventueel een sli-jumper te verzetten
-Bios
-Laatste drivers voor zowel chipset als vga geïnstaleerd.
-In Nvidia control panel sli enabeld

Alles draait stabiel, getest met verscheidene appz.

Als ik 3dmark06 draai is de score ongeacht sli hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

De kaarten al eens omgewisseld?

Volgens mij had je ook je eigen topic kunnen openen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Laatst online: 18-05 21:51
Wiethoofd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 21:28:
De kaarten al eens omgewisseld?

Volgens mij had je ook je eigen topic kunnen openen ;)
Deze optie dacht ik vanmiddag aan, is nog niet gebeurd. Ik had een vermoeden dit te openen, zal dit even doen.
Pagina: 1 2 3 Laatste