Als je de vorige reactie goed gelezen hand, zie je dat ik me vergiste. Incorrect; klopt.
Luister. Ik heb geen 8800GT, die waren toen ook simpelweg niet te krijgen.
Dus ik ga er van uit dat ik een 8800GTS erbij gaat kopen. Dat is de basis, punt. Wat jij hier nou beweert is niet van belang.
Klopt, zie vorige opmerking.
Wrong. Dit zijn allemaal aannamens, echt allemaal. Jij weet niet wat de prijs van een tweedehands 8800GTS gaat zijn. Ik evenmin, maar ik weet wat de trend is, en ik koop een 8800GTS zodra de prijs er naar staat. Tevens ga ik gewoon de kaart ophalen bij de persoon waar ik em koopt. Wat een onzin...
Jij weet evenmin wat de prijs van een 2de kands kaart gaat zijn zeg je, toch ga je gemakshalve van 33% extra kosten uit; gebaseerd op een € 130,- kostende kaart. Een fout rekensommetje, wat ik ook duidelijk maak. 33% is iig een zeer optimistische aanname, zeker voor een kaart van slechts 6 mnd oud.
Maar het werkt wel! Zeker voor de games die ik speel. Er zijn randvoorbeelden waar ook bijv. een 3870X2 en een 9800GX2 niet werkt, maar die games speel ik niet.
Word in Conflict, een randvoorbeeld. Natuurlijk. Weet niet waarom je specifiek 2 dual-core kaarten erbij haalt, ook single-core SLI/Crossfire opstellingen doen het niet goed met
alle spellen.
Ik zeg niet dat het niet werkt, ik zeg dat het niet altijd werkt. Lang niet altijd.
Nu ben je me kwijt? VVV Venlo ofzo?
Je hebt duidelijk alleen het einde van mijn vorige post gelezen denk ik, het \ en / verhaal heb ik daar uitgelegd.
Jah, duh

Wat denk je dat ik nu aan het doen ben?
Ontbijten ? Weet je, je wilde de handschoen maar met opmerkingen als makker en DUH kom je niet ver. Als je wilt dat ik mijn mond hou, zeg dat dan gewoon.
Ik heb mijn voeding op de groei gekocht, zoals ELKE TWEAKER dat doet. Komaan.
Verder heb ik sowieso een dikke Stacker 830 met 8x een 12cm fan. Hitte is geen punt.
Natuurlijk, alle 200.000 tweakers zitten met 600+ watter in huis. Kom op zeg, dat meen je toch niet.
Dat ik nou toevallig wel tot die categorie behoor, ala. Ik heb een Lain-li, met waterkoeling met in totaal 10 fans. Maar goed, dat doet er niet toe. Waar ik vooral op reageer is dit:
Geen kritiek op mijn bovenstaande post ?
Dat had ik niet verwacht, gezien hoeveel SLI/Crossfire sceptici ik tegenkom op /8
Wel, nu heb je er eentje gevonden. En terwijl ik probeer in het algemeen over SLI/Crossfire te debateren, trek je alles in het persoonlijke door. Er zijn veel sceptici en dat komt niet zomaar, de redenen daarvoor heb ik al uitgelegt. Dat veel van die redenen voor jou zelf geen issue zijn, maakt die redenen er in het algemeen niet minder op.
Totdat ie te langzaam is, dan moet je em wegdoen/verkopen/inwisselen e.d.. En natuurlijk OPNIEUW investeren etc.
Dat is een issue, wat je in elke config overkomt; sli of geen sli. Ook je SLI setup word te traag.
Ondertussen verstook je veel meer stroom.
Als je maar op een hoog genoege resolutie speelt maakt de CPU steeds minder verschil. En mijn scherm kan hoog, geloof me.
Ik geloof je, ook al omdat ik eigenlijk precies hetzelfde zeg
Wat ik er aan toevoeg is dat een supersnelle cpu op lagere resoluties ook niet veel meerwaarde bied; de fps mag dan 20/40% hoger zijn, de FPS was om te beginnen al hoog genoeg met de iets langzamere cpu. Tenminste, als je gewoon normaal wil gamen natuurlijk.
SLI/Crossfire is leuk voor sommige Tweakers (zeg expres sommige, want lang niet alle tweakers willen een SLI/CF opstelling en/of hebben een dikke voeding). Ook ik ga voor CF straks. Maar ik begrijp heel goed dat er sceptici zijn, en dat ze goede argumenten hebben. Laten ze eerst het stroomverbruik eens onder handen nemen, in idle is het nergens voor nodig dat alle gpu's maar stroom blijven slurpen. Ze zijn er mee bezig, maar nog niet voor het high-end platform. Verder zou het prettig zijn als je niet meer hoeft te werken met profiles; gewoon SLI/CF out of the box. Om er een paar te noemen.
seninha schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 10:49:
Is deze topic nou bedoelt om je ervaring met SLI te delen, of is het de bedoeling om te gaan rechtvaardigen WAAROM je SLI zou moeten draaien???
Ben het eerlijk gezegd een beetje kwijt
Kunnen we niet gewoon mekaar helpen en discussies op een heel nieuwe topic verder afhandelen.
Dan is het voor mij duidelijk waar ik zeker niet moet kijken.
Je hebt helemaal gelijk, sorry. Zal de discussie staken, ondanks de provocatieve opmerking van Xanderdrake (daar begon het allemaal mee)
[
Voor 7% gewijzigd door
Madrox op 07-06-2008 11:13
]