Resultaat van grondig onderzoek naar verschillende mid-end-tv`s en de prijzen:
- De nieuwe Toshiba Regza
- Samsung A5XX serie
- Panasonic PX80
- Samsung M86/87
Ik ben begonnen met eerst te bepalen welk schermformaat ik wou, en ik kwam tot de conclusie dat mijn kijkafstand varieert van
0 tot 2,5m max, dus een 37" leek mij voldoende.
Daarna het budget:
900 euro max. Inclusief verzenden. Let op! Soms is het verzenden nogal duur, sommige winkels doen het voor 8,00 andere voor 48,00. Ik denk dat ze dit in de prijzen hebben verwerkt aangezien ik bijna altijd uitkom op 900euro!
Goed, wat wil ik dan allemaal gaan bekijken? Ik heb veel 1080p/720p films liggen, evenals DVDs. Via mijn pc met DVI-HDMI kan ik nog extra films afspelen met de beste kwaliteit. SDTV kijk ik haast nooit, en ik heb daar een klein crt`tje met dvdspeler die voldoet.
Dat scheelt al een hoop zoekwerk naar goede interne scalers e.d.
Design? Ze zijn zwart, dun, en GROOT. Soms glimmen ze ook. De Regza heeft mijn voorkeur.
- De M87/86 valt af, VEEL problemen met banding, firmwareupgrades, luie engineers

, prijs tov nieuwe modellen is te hoog.
+ De Panasonic TH-PX80.
Staat op mijn lijstje! Nieuw model, helaas 720p (1024.720), maar tovert een mooi plaatje op het scherm. Met 1080p24-100HZ support, 15000:1 DC 4072 en 68,7miljard kleuren is deze tv eigenlijk de kandidaat. Maar aangezien ik 1080p op mijn 24" monitor heb kunnen ervaren en duidelijk het verschil tussen 2 dezelfde films in 720p en 1080p kan zien, kijk ik liever nog even verder.
+ De Toshiba REGZA 37XV505D. (V-serie? X-serie?)
Nieuw model. DC 18000 :1, erg mooi design, 1080p24-100hz. Ik lees vaak dat Toshiba altijd goede en heel degelijke schermen heeft, even afwachten nog.
+ De Samsung A5XX serie, en dan met name de LE37A552 .
Nieuwste serie van Samsung,
hier staan de specs.
Ik lees ook af en toe dat LCD al redelijk dicht in de buurt zit te komen qua kleur en zwartwaardes vergeleken met plasmaschermen, kan iemand dit bevestigen? Aangezien er ook een plasmascherm tussen zit, en het dus een nieuw lcdpaneel met een veel hogere resolutie VS een nieuw plasmascherm met lage resolutie is.
Ik weet dat het een en al specs zijn, ik heb geen auto tot mijn beschikking om even naar de MM oid te rijden, dus specs en reviews, daar moet je het mee doen. Ook is voor de een "supermooi" beeld weer "muah/muah" voor de ander.