[LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) Deel 10

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 155.863 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:16

--MeAngry--

aka Qonstrukt

De 5-serie heeft geen 100Hz nee, maar ik zou het ook niet in een Samsung TV zoeken omdat het verreweg van ideaal is. In veel reviews lees je het al, en aan de gebruikerservaringen hier is te lezen dat de 100Hz stand van Samsung niet veel soeps is. :P
Het helpt alleen bij sportuitzendingen met snelle bewegingen waar detail niet van groot belang is.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Over dat hele 100Hz/120Hz gedoe; Geeft de TV nu aan de computer een andere refreshrate door ? Zodat je in het configuratiescherm van het beeldscherm ook 1920 x 1080 @ 100 Hz ziet staan ?

Want dan zorgt mijn HTPC wel voor een knappe framerate-conversie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-03 12:36
Zoals eerder geschreven, was 100 Hz op oude CRT TV's zonder meer nuttig omdat het beeld aanmerkelijk rustiger werd dan op een 50 Hz scherm. Bij LCD-TV's speelt dit probleem niet omdat de techniek anders werkt.
Voordeel hier zou zijn dat het 100 Hz bewegingen vloeiender kan maken, maar omdat het toestel zelf tussen twee beeldjes zelf een tussenliggend beeld moet gaan 'verzinnen' valt het resultaat vaak tegen, net zoals veel andere "beeldbewerkingsfoefjes". Staar je dus niet blind op 100 Hz. Eigenlijk zou je voor aanschaf zelf het verschil zelf moeten kunnen zien op de TV die je van plan bent om aan te schaffen om goed te kunnen beoordelen of 100 Hz noodzakelijk of wenselijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:53
/\/\|) schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 10:07:
Zoals eerder geschreven, was 100 Hz op oude CRT TV's zonder meer nuttig omdat het beeld aanmerkelijk rustiger werd dan op een 50 Hz scherm. Bij LCD-TV's speelt dit probleem niet omdat de techniek anders werkt.
Voordeel hier zou zijn dat het 100 Hz bewegingen vloeiender kan maken, maar omdat het toestel zelf tussen twee beeldjes zelf een tussenliggend beeld moet gaan 'verzinnen' valt het resultaat vaak tegen, net zoals veel andere "beeldbewerkingsfoefjes". Staar je dus niet blind op 100 Hz. Eigenlijk zou je voor aanschaf zelf het verschil zelf moeten kunnen zien op de TV die je van plan bent om aan te schaffen om goed te kunnen beoordelen of 100 Hz noodzakelijk of wenselijk is.
Akkoord dus zo'n nieuwe LE40A55x serie zou ook helemaal geen miskoop zijn...

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:36
loewie-643- schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 10:16:
[...]

Akkoord dus zo'n nieuwe LE40A55x serie zou ook helemaal geen miskoop zijn...
Als je enkel voor 100hz een 6 serie zou willen nemen dan is dat misschien niet de moeite waard.
Ik heb zelf een 40F86 en heb die 100hz functie altijd uit staan. Hierbij moet ik wel zeggen dat ik geen voetbal kijk. Maar ik mis het dus niet tijdens het gamen via de PC op 720p of 1080p. Tijdens het film kijken is het ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Frijns.Net schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 10:24:
[...]

Als je enkel voor 100hz een 6 serie zou willen nemen dan is dat misschien niet de moeite waard.
Ik heb zelf een 40F86 en heb die 100hz functie altijd uit staan. Hierbij moet ik wel zeggen dat ik geen voetbal kijk. Maar ik mis het dus niet tijdens het gamen via de PC op 720p of 1080p. Tijdens het film kijken is het ook niet nodig.
Ik wist niet dat de F86 ook 100 Htz had, dat zie ik nu pas, is misschien ook nog wel een interessante optie. Maar zijn er dan nog afwegingen om te gaan voor de nieuwe A serie tegenover de F dan, want ik neem aan dat hij je goed bevalt?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236146

Volgens deze recensie (hier ook al eerder gepost) is de 100hz-feature van de 6 serie vele malen beter dan Samsungs eerdere TV's waarin deze techniek geïmplenteerd was. Als de 100hz-optie op low of medium zou staan, zou er amper tot geen last zijn van kwaliteitsverlies (ghosting enzo), terwijl het de beeldkwaliteit wel verbetert.

Dus... ik zou graag nog wat meer recensies zien die dit kunnen bevestigen :)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 236146 op 15-04-2008 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-07 00:16
weet iemand hier hoe je lichte banding kan laten verhelpen? Het is alleen b.v. in de PS3 store met laden en als ik GT5:p op pauze zet dan is er banding over het grijze gedeelte van het asfalt. Het gaat om de 40F86

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Sommige banding is bijna niet te verhelpen. Zorg in ieder geval dat Full RGB Color ingeschakeld staat op je PS3. Dat zorgt ervoor dat er ook meer kleuren door je PS3 worden gebruikt. Banding kan ook door de PS3 (of eigenlijk de spellen) zelf veroorzaakt worden namelijk.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
--MeAngry-- schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 14:58:
Sommige banding is bijna niet te verhelpen. Zorg in ieder geval dat Full RGB Color ingeschakeld staat op je PS3. Dat zorgt ervoor dat er ook meer kleuren door je PS3 worden gebruikt. Banding kan ook door de PS3 (of eigenlijk de spellen) zelf veroorzaakt worden namelijk.
Banding is een vaakgebruikt woord zie ik, kan iemand mij vertellen wat het precies in houdt?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232234

Resultaat van grondig onderzoek naar verschillende mid-end-tv`s en de prijzen:

- De nieuwe Toshiba Regza
- Samsung A5XX serie
- Panasonic PX80
- Samsung M86/87

Ik ben begonnen met eerst te bepalen welk schermformaat ik wou, en ik kwam tot de conclusie dat mijn kijkafstand varieert van 0 tot 2,5m max, dus een 37" leek mij voldoende.

Daarna het budget: 900 euro max. Inclusief verzenden. Let op! Soms is het verzenden nogal duur, sommige winkels doen het voor 8,00 andere voor 48,00. Ik denk dat ze dit in de prijzen hebben verwerkt aangezien ik bijna altijd uitkom op 900euro!

Goed, wat wil ik dan allemaal gaan bekijken? Ik heb veel 1080p/720p films liggen, evenals DVDs. Via mijn pc met DVI-HDMI kan ik nog extra films afspelen met de beste kwaliteit. SDTV kijk ik haast nooit, en ik heb daar een klein crt`tje met dvdspeler die voldoet. 8)
Dat scheelt al een hoop zoekwerk naar goede interne scalers e.d.

Design? Ze zijn zwart, dun, en GROOT. Soms glimmen ze ook. De Regza heeft mijn voorkeur.

- De M87/86 valt af, VEEL problemen met banding, firmwareupgrades, luie engineers |:( , prijs tov nieuwe modellen is te hoog. }:O

+ De Panasonic TH-PX80.
Staat op mijn lijstje! Nieuw model, helaas 720p (1024.720), maar tovert een mooi plaatje op het scherm. Met 1080p24-100HZ support, 15000:1 DC 4072 en 68,7miljard kleuren is deze tv eigenlijk de kandidaat. Maar aangezien ik 1080p op mijn 24" monitor heb kunnen ervaren en duidelijk het verschil tussen 2 dezelfde films in 720p en 1080p kan zien, kijk ik liever nog even verder.

+ De Toshiba REGZA 37XV505D. (V-serie? X-serie?)
Nieuw model. DC 18000 :1, erg mooi design, 1080p24-100hz. Ik lees vaak dat Toshiba altijd goede en heel degelijke schermen heeft, even afwachten nog.

+ De Samsung A5XX serie, en dan met name de LE37A552 .
Nieuwste serie van Samsung, hier staan de specs.

Ik lees ook af en toe dat LCD al redelijk dicht in de buurt zit te komen qua kleur en zwartwaardes vergeleken met plasmaschermen, kan iemand dit bevestigen? Aangezien er ook een plasmascherm tussen zit, en het dus een nieuw lcdpaneel met een veel hogere resolutie VS een nieuw plasmascherm met lage resolutie is.

Ik weet dat het een en al specs zijn, ik heb geen auto tot mijn beschikking om even naar de MM oid te rijden, dus specs en reviews, daar moet je het mee doen. Ook is voor de een "supermooi" beeld weer "muah/muah" voor de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
loewie-643- schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 15:32:
Banding is een vaakgebruikt woord zie ik, kan iemand mij vertellen wat het precies in houdt?
>filmpje<

Ook met kleuren. Ik heb er gelukkig geen last van ingame en met tv kijken

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:59

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb even naar uw order gekeken en deze staat volgens de leverancier nog in backorder en gaat 23 april uitgeleverd worden. Dit is volgens de leverancier voor 80% zeker.

Hopende u hiermee voldoende te hebben ingelicht.
Ik denk dat ik mijn LE46A656 snel ga hebben ;)
Wie is er eerder? :)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th@_M@ster
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:49
Ik wil mijn computer aansluiten op mijn LE32S81B middels een dvi-hdmi kabel. Moet ik nou deze kabel hebben voor audio? Het is gewoon een simpele aansluiting heb nog geen home cinema set of wat, dus de kabel word gewoon aangesloten op de tv

Afbeeldingslocatie: http://www.cheaphardware.nl/osc/images/CABLE-404-110x130.jpg
3.5mm stereo plug naar 3.5mm stereo plug

Ka-tjing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232763

Tijgert schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:09:
[...]

Ik denk dat ik mijn LE46A656 snel ga hebben ;)
Wie is er eerder? :)
Mag ik jou dan op mijn beurt vragen waar jij je tv hebt besteld?? O-)
Wacht nou al zeker 2 maanden op die nieuwe serie, en ben het een beetje zat.. die datum klinkt mij als muziek in de oren :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:29

Kettrick

Rantmeister!

Anoniem: 232763 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 18:24:
[...]

Mag ik jou dan op mijn beurt vragen waar jij je tv hebt besteld?? O-)
Wacht nou al zeker 2 maanden op die nieuwe serie, en ben het een beetje zat.. die datum klinkt mij als muziek in de oren :9~
Ik heb die van mij vandaag besteld, levertijd zou ongeveer een week zijn, ben benieuwd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232763

RoeLz schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 18:36:
[...]

Ik heb die van mij vandaag besteld, levertijd zou ongeveer een week zijn, ben benieuwd >:)
dan zou ik ook graag willen weten waar jij em hebt besteld?... kan niet w88 om em ook te bestellen!

en wat heb je er voor neergeteld?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 232763 op 15-04-2008 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-05 11:47
Ik hoop dat ik straks ergens de le37a552 en de le40a552 naast elkaar kan zien.
Ben benieuwd of je het verschil kunt zien in beeldkwaliteit met het contrast (15000 / 30000). wat denken jullie kun je het zien?
Het scheelt toch 150 euro en de 37 is voor mijn kamer denk ik wat een betere maat dan de 40.

Ik zit steeds maar weer te twijfelen. Wordt een beetje gek van me zelf 8)7

EDIT
want tussen de 37" en de 40" van de M86 serie zag je wel degelijk het verschil. Vooral de 40"had een vele mooiere zwartwaarde. De nieuwe 37" heeft wel een clear panel dus misschien is het probleem van de zwartwaardes opgelost voor deze grote.

[ Voor 29% gewijzigd door Nico111 op 15-04-2008 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Th@_M@ster schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:35:
Ik wil mijn computer aansluiten op mijn LE32S81B middels een dvi-hdmi kabel. Moet ik nou deze kabel hebben voor audio? Het is gewoon een simpele aansluiting heb nog geen home cinema set of wat, dus de kabel word gewoon aangesloten op de tv

[afbeelding]
3.5mm stereo plug naar 3.5mm stereo plug
Via die kabel kan je PC stereo-geluid overbrengen aan de TV, die dat later eventueel weer doorgeeft aan een versterker; het geluid blijft echter 2-kanaals. Aangezien je nu geen home ciname set hebt, maakt dat echter niet uit, dus dat is inderdaad de kabel die je moet hebben. =)

Als je later eventueel nog wel een home cinema set krijgt, én je wilt surroundsound uit je PC-media dan zul je je PC rechtstreeks op je versterker van de home cinema moeten aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik heb er stiekem twee besteld, een bij www.hd.nl (die komt mogelijk de 23e binnen) en 1 bij www.Komplett.nl, die zou halverwege mei pas komen.
Komplett was goedkoper, maar dan moet ik hem in Tilburg gaan halen terwijl hd.nl een winkel in Amsterdam heeft en ik hem voor ik hem meeneem natuurlijk wel even werkende wil zien (lees: checken voor dooie pixels).

Uiteindelijk kan ik hem altijd nog terug geven volgens de 7 dagen niet goed geld terug wet omdat het per internet besteld is, maar dat gaat makkelijker als ik mijn centjes nog in mijn zak heb.
Bovendien is voor eventuele garantie afhandeling een winkel 'om de hoek' altijd beter dan een webshop 110KM verderop, dan betaal ik wel een paar stuivers meer.

Waarom twee? Nou, hd.nl had eerst geen vaste leverdatum terwijl komplett dat wel had.
Verder ken ik Komplett wel en HD.nl niet, straks wacht ik nog maanden op hd.nl terwijl ik hem van Komplett al had kunnen hebben... De 'extra' cancel ik gewoon zodra ik van de ander bericht heb.

Bij komplett zijn ze nu trouwens uitverkocht voorlopig zonder enig verlossend woord van wanneer er nieuwe komen. Zijn er hier liefhebbers die de mijne van Komplett zouden willen hebben? Mag je mijn plekje in de cue wel hebben als het zover is... PM me maar effe.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06 11:00
Tijgert schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:01:
Ik heb er stiekem twee besteld, een bij www.hd.nl (die komt mogelijk de 23e binnen) en 1 bij www.Komplett.nl, die zou halverwege mei pas komen.
Komplett was goedkoper, maar dan moet ik hem in Tilburg gaan halen terwijl hd.nl een winkel in Amsterdam heeft en ik hem voor ik hem meeneem natuurlijk wel even werkende wil zien (lees: checken voor dooie pixels).
Jij vuile stiekemerd :P beetje twee gaan bestellen.... haha.

Maar ik zit al dagen de site: www.samsung.nl in de gaten te houden maar nog steeds helemaal geen info en specs op de nederlandse sites. Wel echt vaag terwijl de nieuwe series nu toch in de winkels binnen beginnen te stromen.

Ik las trouwens net in de FHM dat Samsung ook bezig is met de 7 serie? Stond een plaatje in van een LE46A750, die had zo'n rode amber/flame rand aan alle 4 de kanten en een vierkante voet zoals de F86 (dus niet zoals de A656 serie....)

Iemand hier al wat over gehoord??

Kan er eigenlijk niks over vinden.

EDIT: toch plaatje gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://www.freenet.de/freenet/computer_und_technik/cebit_2008/cebit_2008_hdtv/3.jpeg

[ Voor 5% gewijzigd door koffieboontje op 15-04-2008 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256783

Hallo,

Wij hebben nu ruim een maand de LE46F86 in huis hangen, en tot nu toe weinig problemen, alleen, zoals ik al eerder heb vermeld aardig wat last van horizontale strepen over het beeld maar verder echt super beeld!

Alleen nu hebben we het 2e probleempje, op de 1 of andere manier ziet onze tv het casemakastje niet, die via scart is aangesloten. Daarom kunnen wij nu onze zenders niet instellen...

Iemand enig idee wat het kan zijn, verkeerd aangesloten? fout in de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Heb je em wel op een RGB SCART aangesloten? Op een andere SCART werkt deze mogelijk niet of geeft het zwart-wit beeld.
Verder kun je ook even controleren door een ander SCART-apparaat aan te sluiten.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nijntje82 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 18:35:
Monteur van Samsung is langs geweest en heeft een update gedaan. Nu is de scroll banding niet meer zichtbaar op mijn 40F86. Dus iedereen die het heeft, even belle..
Weet je toevallig welke update die heeft gedaan? Wij hebben precies hetzelfde probleem en er is al een monteur langs geweest, ook update gedaan maar nog steeds last van "scroll banding".

Wat moet ik doen als ze het niet kunnen fixen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

--MeAngry-- schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 23:50:
Heb je em wel op een RGB SCART aangesloten? Op een andere SCART werkt deze mogelijk niet of geeft het zwart-wit beeld.
Verder kun je ook even controleren door een ander SCART-apparaat aan te sluiten.
We kunnen wel gewoon tv kijken, is verder allemaal goed, alleen willen we de zenders sorteren, rtl8 zit nu op 10, discovery op 17 etc. etc., beetje irritant allemaal, maar in het menu (van de tv) slaat die het kopje "Digitaal menu" over dus kunnen we het niet veranderen. Ligt dat dan eraan op welke SCART ingang die aangesloten zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Oh haha, nee, je haalt wat zaken door elkaar. ;)
Je TV heeft een ingebouwde analoge en digitale tuner voor TV-signaal wat direct in de TV gaat. Daar zijn ook menu's voor aanwezig.
Je maakt nu echter gebruik van een Casema decoder, en deze heeft een eigen tuner aan boord. Het enige wat dit kastje doet, is de zender die jij vraagt (met de afstandsbediening van de Casema decoder) naar RGB omzetten, en via SCART naar je TV verzenden.
Je TV heeft dus helemaal geen controle over de zenders, en als je de volgorde wil veranderen zul je dit in de decoder moeten doen. Als dat uberhaupt al kan.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-07 12:22
Onlangs een 40" tv in de kantine gehangen.
(De LE40S62).

Is er ook een mogelijkheid, evt. via het service menu om de knoppen op de zijkant van de tv uit te schakelen of om eventueel de tv vast te zetten op een source? (Pc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73618

koffieboontje schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:18:
Ik las trouwens net in de FHM dat Samsung ook bezig is met de 7 serie? Stond een plaatje in van een LE46A750, die had zo'n rode amber/flame rand aan alle 4 de kanten en een vierkante voet zoals de F86 (dus niet zoals de A656 serie....)

Iemand hier al wat over gehoord??
LCD-TV Samsung met RSS-feeds

Samsung heeft een nieuwe HD lcd-tv aangekondigd met netwerkmogelijkheden. Het apparaat ondersteunt RSS, hetgeen betekent dat je onderaan het scherm RSS-feeds voorbij kunt laten scrollen, bijvoorbeeld met nieuws, het weer, financieel nieuws en sportnieuws. Ook kun je video en muziek direct vanaf je pc naar de tv streamen en is het mogelijk om via USB om allerlei apparaten aan te sluiten.

De Samsung 750 LCD HDTV staat vanaf mei in de winkel in de maten 40 inch, 46 inch en 52 inch.
<Bron>

In principe de A656 met USB poorten en stream mogelijkheden, niet echt interresant als je al een PS3 of ander multimedia apparaat hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben van plan om de LE37A556 aan te schaffen, maar ik twijfel nog tussen de 5 en 6 serie...
Zal het verschil heel groot zijn, aangezien de LE37A556 een stuk goedkoper is. Of kan ik dan beter een stapje kleiner gaan en de LE32A656 nemen? Kan iemand mij inlichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Tussen de 5 en 6 serie van de 37" zit niet zo veel verschil in. Het grootste verschil is dat de 5 een clear panel heeft en de 6 100Hz. Voor mij zal dat verschil dat denk ik niet waard zijn, maar ik heb het nog niet van deze tv in werking gezien.

Kijk voor de verschillen tussen de schermen.
http://av.samsung.de/prod...1d-4e15-b2e7-1ca54e71c8e5,

De grote kan ik je niet mee helpen dat moet je echt zelf bekijken.

[ Voor 8% gewijzigd door Nico111 op 16-04-2008 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:06
Anoniem: 256783 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 00:19:
[...]

Weet je toevallig welke update die heeft gedaan? Wij hebben precies hetzelfde probleem en er is al een monteur langs geweest, ook update gedaan maar nog steeds last van "scroll banding".

Wat moet ik doen als ze het niet kunnen fixen??
Zie mijn post een paar pagina's terug. Firmware 2013 had bij mij het probleem niet verholpen. Hij heeft mijn tv op vrijdag meegenomen voor controle. Een nieuw moederboard geplaatst en de firmware 2013. Maandag had ik de tv al weer terug. Nu via de scart een probleemloos strak beeldje!

Niet kunnen fixen nadat alle mogelijkheden zijn doorlopen = Creditering.

[ Voor 5% gewijzigd door mcsluis op 16-04-2008 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:57
/\/\|) schreef op maandag 14 april 2008 @ 17:37:
[...]

De instellingen na calibratie zijn toch afhankelijk bruikbaar voor specifieke exemplaar waarop gecalibreerd werd?
Klopt helemaal. Het overnemen van de instellingen (die voornamelijk in het servicemenu worden gedaan) van n gecalibreerd toestel is totaal nutteloos. Ieder toestel heeft n iets andere afwijking en moet daaraan worden afgesteld ofwel gecalibreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:36
loewie-643- schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 10:40:
[...]

Ik wist niet dat de F86 ook 100 Htz had, dat zie ik nu pas, is misschien ook nog wel een interessante optie. Maar zijn er dan nog afwegingen om te gaan voor de nieuwe A serie tegenover de F dan, want ik neem aan dat hij je goed bevalt?
De 40F86 bevalt uitstekend.
Ik heb geen last van bandig of andere rare verschijnselen.
De decoder zit via SCART aangesloten en de PC via HDMI en de tv geeft een prachtig beeld.

Als (zoals uit de post hieronder blijkt) dat de nieuwe serie een veel beter 100hz funtie heeft dan loont het misschien de moeite om dat even te gaan bekijken als je dit graag wil hebben.

Ik weet niet wat het verschil in prijs is tussen een F86 en de nieuwe 6 serie, maar als het niet veel is dan zou ik de 6 nemen. Ik mag toch aannemen dat met een nieuwe serie er weer tal van verbeteringen zijn aangebracht in zowel de software als de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-07 23:37

ABD

Ik heb in de MM in Amsterdam een 52A656 zien hangen, die premier league voetbal afspeelde. Het viel mij eerlijk gezegd zwaar tegen(motion blurring) en heeft mij vreselijk aan het twijfelen gezet. Als een LCD TV met 100Hz voetbal al niet vloeiend kan afspelen, hoe moet eentje zonder het dan doen? Ik wilde voor het EK een LCD met FullHD resolutie kopen, in eerste instantie een 40M87. Met de komst van de nieuwe serie zou ik met mijn budget dan voor een 40A552 gaan, maar ik weet het niet meer. Ik snap nu ook waarom je in de winkel nooit snelle sport op een LCD ziet.

Ik ga van de week nog een keer kijken, het zou kunnen dat die TV niet goed was afgesteld, al kan je je afvragen waarom ze zo'n topmodel niet correct afstellen. Ze stellen de duurdere TV's toch altijd beter af om die meer te verkopen? Als het weer tegen valt misschien toch maar een HDready plasma?:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
ABD schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:06:
Ik heb in de MM in Amsterdam een 52A656 zien hangen, die premier league voetbal afspeelde. Het viel mij eerlijk gezegd zwaar tegen(motion blurring) en heeft mij vreselijk aan het twijfelen gezet. Als een LCD TV met 100Hz voetbal al niet vloeiend kan afspelen, hoe moet eentje zonder het dan doen? Ik wilde voor het EK een LCD met FullHD resolutie kopen, in eerste instantie een 40M87. Met de komst van de nieuwe serie zou ik met mijn budget dan voor een 40A552 gaan, maar ik weet het niet meer. Ik snap nu ook waarom je in de winkel nooit snelle sport op een LCD ziet.

Ik ga van de week nog een keer kijken, het zou kunnen dat die TV niet goed was afgesteld, al kan je je afvragen waarom ze zo'n topmodel niet correct afstellen. Ze stellen de duurdere TV's toch altijd beter af om die meer te verkopen? Als het weer tegen valt misschien toch maar een HDready plasma?:(
Misschien moet je eens vragen om juist de 100Hz-mode uit te schakelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

/\/\|) schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:36:
[...]

Misschien moet je eens vragen om juist de 100Hz-mode uit te schakelen!
niet volgens de review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Toch zou ik dat met mijn eigen ogen willen zien.
Overigens twijfel ik zelf ook nog tussen plasma en LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

/\/\|) schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:38:
[...]

Ondanks alle reviews en pagina`s over het verschil tussen plasma en LCD twijfel ik ook nog steeds. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

/\/\|) schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:38:
[...]

Als er 40" HD CRTs zouden worden verkocht, wist ik het wel, al zou die 80 KG wegen. Nu zitten we vast aan twee imperfecte technieken. Ik moet er niet aan denken dat mijn nieuwe aanschaf van €1000 in sommige gevallen slechter beeld zou geven dan mijn Samsung budget CRT van 5 jaar geleden. Ik zou me zo bekocht voelen.

Maar ik dwaal af. Als iemand een winkel in Amsterdam weet waar ze voetbal op de 552 serie draaien, zou ik dat graag weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ABD schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:06:

Stond de 100hz-feature wel aan? Het is namelijk niet zo dat de TV standaard alles in 100hz weergeeft, maar dit is een softwarematige instelling (hoewel ik niet weet wat de standaardwaarde daarvoor is). Tevens is ook het bronsignaal van belang; de meeste TV's in de winkels geven een kabelsignaal weer dat voor goede kwaliteit vééls te vaak is gesplitst, waardoor het beoordelen van de kwaliteit ook lastig wordt. Enkel speciale modellen krijgen een HDMI/component bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236146 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:15:
[...]

Stond de 100hz-feature wel aan? Het is namelijk niet zo dat de TV standaard alles in 100hz weergeeft, maar dit is een softwarematige instelling (hoewel ik niet weet wat de standaardwaarde daarvoor is). Tevens is ook het bronsignaal van belang; de meeste TV's in de winkels geven een kabelsignaal weer dat voor goede kwaliteit vééls te vaak is gesplitst, waardoor het beoordelen van de kwaliteit ook lastig wordt. Enkel speciale modellen krijgen een HDMI/component bron.
Het gaat erom dat de nieuwe samsung modellen misschien wèl een goede 100hz functie hebben, want de oude modellen hadden dit niet. Dit stond altijd uit en gaf mèt 100hz slechter beeld.

Als de nieuwe modellen een goede 100hz hebben meegekregen, is het de overweging tussen de 5 of 6 serie wel waard.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 232234 op 16-04-2008 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

Kan iemand het kwaliteitsverschil een beetje inschatten tussen de LE37656 en de Philips 37PFL9603? Deze laatste is zo'n 600 euro duurder....

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

Anoniem: 236146 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:15:
[...]

Ik zou moeten vragen of die TV goed is afgesteld. Die TV was i.i.g. als de enige op die bron aangesloten en ik weet zo goed als zeker dat het HD content was. MM Amsterdam Arena sluit ook helemaal niets op de kabel aan, zijn allemaal prima bronnen en ook niet teveel vertakt. Verschillende secties hebben allemaal hun eigen bron. Ze weten wel een beetje hoe je televisies verkoopt daar, volgens mij zijn ze een van de grootste van Nederland, zo niet de grootste.

[ Voor 6% gewijzigd door ABD op 16-04-2008 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah, oke; de MM en It's en Alkmaar hier hebben het stukken minder goed voor elkaar qua bronkwaliteit. ;)

@stillmoonbathing, dat heb ik zelf ook al eerder aangedragen; volgens die ene Duitse review was dat dus wél het geval, alleen zou ik het graag in de praktijk willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Mooooody schreef op woensdag 16 april 2008 @ 21:14:
Kan iemand het kwaliteitsverschil een beetje inschatten tussen de LE37656 en de Philips 37PFL9603? Deze laatste is zo'n 600 euro duurder....
Ook ik twijfel alleen nog tussen deze 2 modellen inderdaad. Alleen dan van beide de 46"versies. Maargoed ze zijn beide 100Hz, Samsung heeft een DC van 50.000:1 en die Philips van 30.000:1. Samsung heb een response tijd van 6ms en die van Philips maar 2ms. Verder allebei Full HD. Denk dat dat wel een van de belangrijkere dingen zijn. Maargoed ik wil z emet eigen ogen naast elkaar zien en de verschillen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236146 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 22:24:
Ah, oke; de MM en It's en Alkmaar hier hebben het stukken minder goed voor elkaar qua bronkwaliteit. ;)

@stillmoonbathing, dat heb ik zelf ook al eerder aangedragen; volgens die ene Duitse review was dat dus wél het geval, alleen zou ik het graag in de praktijk willen zien.
trustedhardware? Ik las twee identieke reviews van de PX70 en PX80 modellen, en op laatst was alleen nog wat extra`s over 100hz verteld.

Waar is dat korreltje zout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:26
Om maar niet te spreken over "120Mhz" dat er gebruikt wordt. Ik hecht er weinig waarde aan in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
Ah, hier waren we gebleven.

Straks toch even zien welke firmware ik heb ivm die strepen die ik zie als ik een PC aan mijn tv hang, moet snel toch maar een htpc in elkaar zetten, dat gesleep telkens is ook maar bagger...

Everything is hot-swappable...if you're fast enough :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
ABD schreef op woensdag 16 april 2008 @ 18:35:
[...]

Als er 40" HD CRTs zouden worden verkocht, wist ik het wel, al zou die 80 KG wegen. Nu zitten we vast aan twee imperfecte technieken. Ik moet er niet aan denken dat mijn nieuwe aanschaf van €1000 in sommige gevallen slechter beeld zou geven dan mijn Samsung budget CRT van 5 jaar geleden. Ik zou me zo bekocht voelen.

Maar ik dwaal af. Als iemand een winkel in Amsterdam weet waar ze voetbal op de 552 serie draaien, zou ik dat graag weten.
Grappig dat je dat zegt. Dit is namelijk in mijn ogen 1 van de grote verschillen tussen n lcd en n plasma.
Een lcd geeft t beeld van een tft monitor maar dan in het groot.
Een beeld van n plasma ziet er uit als een crt, maar dan groot, plat en in hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
lcd = tft :9

plasma = :D

[ Voor 86% gewijzigd door KappeNou op 17-04-2008 14:58 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

Yes, vandaag de LE46A656 besteld voor 1699,00

En hij komt vandaag of morgen al binnen, zodra hij binnen is bellen ze voor een afspraak om hem te bezorgen, dus moet hem uiterlijk begin volgende week wel thuis hebben staan :)

:) :9~

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

Ferry34 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 12:40:
[...]

Een beeld van n plasma ziet er uit als een crt, maar dan groot, plat en in hd.
Bijna, dan. Het verschil zit hem in judder, image retention, burn in, energie verbruik, fosfor trails. Ik zal vast nog wel wat andere nadelen vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
die prijzen gaan wel fors omlaag. 5 maanden geleden nog 1630 betaald voor een 40" F

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
--MeAngry-- schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 11:00:
Tja, als All-Mall ze al voor die prijs heeft vraag ik me af wat de prijzen van andere webshops worden. Gezien de prijs van de oudere schermen bij All-Mall een stuk hoger is dan bij vergelijkbare winkels.
Zoals ik in het vorige deel van dit topic heb gelezen is @ll m@ll meestal niet de goedkoopste internetshop. Maar nu zijn ze een van de goedkoopste voor de LE37a552 en Le40a552. Betekent dit dat er misschien nog andere internetshops komen die goedkoper zijn als de lcd's beter leverbaar worden? Wat denk jullie en ja ik weet dat jullie niet in het bezit zijn van een glazenbol. O-)

[ Voor 21% gewijzigd door Nico111 op 17-04-2008 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:12
Zo, na lang wikken en wegen tussen Sony en Samsung, gisteravond in de MM hier in Utrecht toch maar eens de knoop doorgehakt. Ik werd er gek van: Al die LCD's, met maar 1 bron, en niet de mogelijkheid om alles naar eigen wens te testen met de aanwezige apparatuur. Helaas beschik ik zelf niet over een laptop met DVI-aansluiting, anders had ik dat nog wel getest, maar wat me over de streep trok was de beschikbaarheid van de nieuwe Samsungs.

Ik ben uiteindelijk voor een 32A552 gegaan, meteen maar een HD-Decoder erbij gedaan, en de nodige kabels. Viel nog alles mee dat ik er 1100 van heb kunnen maken, itt de 1360 wat het boeltje alles bij elkaar zou moeten opbrengen.

Thuis aangesloten, en wat een genot zeg :). Ook de HD-Kanalen van Casema zijn alles boven mijn verwachting, zonder ooit al teveel aandacht aan bekabeling te hebben gegeven (we wonen met zijn 3en, totaal 4 tv's en mijn tv-kaart erop, dus 4 splitters op elkaar). DVD (over HDMI) is niet superscherp, maarja, t was ook maar een gewoon DVDtje, een retail maakte al wat verschil. Ik geloof dat mn DVD-spelertje ook maar max. 1080i uitzet. Meteen in de gauwigheid nog wat settings veranderd, wat al een hoop scheelde, want m'n kleine kamertje was toch ineens een paar tintjes witter. De backlight viel me in donkere scenes nog wel flink op, maar ik moet er nog eens rustig voor gaan zitten.

Al met al zeker niet teleurgesteld van deze "impuls"-aankoop en wat mij betreft dus ook voor anderen, zeker icm Casema + HD-Decoder een dikke aanrader.

Vanavond als ik thuis ben nog even kijken hoe PC DVI-HDMI eruit gaat zien, maar daar heb ik toch nog wat hogere verwachtingen van, zelfs met het bejaarde Ti4200'tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Yes, vandaag de LE46A656 besteld voor 1699,00

En hij komt vandaag of morgen al binnen, zodra hij binnen is bellen ze voor een afspraak om hem te bezorgen, dus moet hem uiterlijk begin volgende week wel thuis hebben staan
Maak deze post eens nuttig, zeg eens waar je hem hebt besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

Tijgert schreef op donderdag 17 april 2008 @ 19:28:
[...]

Maak deze post eens nuttig, zeg eens waar je hem hebt besteld?
Als je iets verder terug had gelezen had je gezien dat ik deze week al aangaf dat ik hem voor 1699,-- bij de Harense Smid kon krijgen, daar heb ik hem dus ook gehaald.

Hoop dat ze hem morgen nog bezorgen, maar vrees dat het na het weekend wordt.

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
ABD schreef op donderdag 17 april 2008 @ 17:09:
[...]

Bijna, dan. Het verschil zit hem in judder, image retention, burn in, energie verbruik, fosfor trails. Ik zal vast nog wel wat andere nadelen vergeten.
Zie ik niet; geen last van; geen last van; niet veel meer dan een lcd van gelijke grootte;geen last van.

In ieder geval beter dan: dode pixels (eigen ervaring), ghosting, banding, onnatuurlijke kleuren (eigen ervaring), slechte details in de zwartweergave (eigen ervaring), zwart is meer grijs (eigen ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

En daarmee is het verhaal klaar, plasma / lcd keuze is een kwestie van smaak :)
Gezien de titel van dit topic denk ik dat de meeste mensen hier toch voor LCD kiezen ;)

Gewoon door de winkel lopend, dus zonder erg bijzonder naar een specifiek toestel te kijken met een goede bron, vind ik lcd over het algemeen een netter beeld geven, maar dat is dan weer mijn smaak :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
RoeLz schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 08:54:
[...]

Gewoon door de winkel lopend, dus zonder erg bijzonder naar een specifiek toestel te kijken met een goede bron, vind ik lcd over het algemeen een netter beeld geven, maar dat is dan weer mijn smaak :>
Op het eerste gezicht in ieder geval wel. LCD's lijken scherper en helderder, maar bij nadere bestudering vind ik andere zaken op plasma weer mooier (doortekening wolkpartijen e.d.). Bovendien is in de winkel waar ik het meest kom de situatie het voordeligst voor LCD, heldere (TL)-verlichting, zeer langzaam bewegende beelden.
Ik ben er dus niet uit: ik vind de ene technologie tot nu toe niet overtuigend veel beter dan de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

/\/\|) schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 09:18:
[...]
Ik ben er dus niet uit: ik vind de ene technologie tot nu toe niet overtuigend veel beter dan de andere.
Ik ook niet, maar ik heb ondertussen de 46A656 wel in bestelling staan >:), eeuwig heen en weer blijven hoppen tussen plasma en lcd schiet ook niet op :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
RoeLz schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 09:23:
[...]

Ik ook niet, maar ik heb ondertussen de 46A656 wel in bestelling staan >:), eeuwig heen en weer blijven hoppen tussen plasma en lcd schiet ook niet op :).
Ik wacht of mijn "kabel"-provider (glasvezel, Ons Net Eindhoven) zeer binnenkort met een fatsoenlijk digitaal aanbod komt (nu leveren ze vreemd genoeg alleen analoog), of ik stap over naar UPC-HD en dan hak ik de knoop door. Dat duurt dus nog wel een maandje. Tegen die tijd zal er wat meer ervaring zijn met de nieuwe Samsung LCD-series en is de leverbaarheid hopelijk ook wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

Ik kijk sowieso geen TV, maar als ik veel TV zou kijken zou ik denk ik ook nog even wachten met het overstappen naar lcd. Analoge tv ziet er gewoon niet uit...Weergave van 720/1080p content is voor mij het belangrijkste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Op dit moment is over 5 dagen en 22 uur de nieuwe samsung site online :-) Eindelijk.

Hier zullen dus ook de nieuwe modellen van de 4, 5 en 6 serie op komen te staan. Werd tijd. Ben erg benieuwd naar de officiele nederlandse specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Kan ik me eindelijk tegen die tijd uitleven op de startpost want veel is nog onduidelijk en veel is nog niet officieel uitgekomen door samsung NL. Ik weet dus wel wat ik volgend weekend ga doen en dit weekend tervoorbereiding van die release!

PS: Is er nog iemand die de lange tekst wilt veranderen in de startpost waar dat aangegeven staat?

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
De 5-series 40" LCD hangt nu in de MM Eindhoven. Ik heb geen ander 4,5 of 6 series LCD scherm zien hangen.

Eerste indruk: ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:34
MM Zoetermeer heeft 4serie 32, 37 en 40" ,5 serie 40" en 6 serie 32".

Bij de 4 serie 37" staat wel een bordje van de 552 maar een sticker met 4-serie :)

NL.1xMT5.12(V151)CT003(V114) 4000Wp . If you think you are smarter than the previous generation, 50 years ago the owners manual of a car showed you how to adjust the valves. Today it warns you not to drink the contents the battery…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvschie
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-12-2024
Bij de Mediamarkt in Rotterdam staan een LE40A656 en een LE40A552 naast elkaar. De 656 ziet er toch net iets beter uit. En damn dat is mooi.

Zat te denken aan een 32", misschien een 37", maar ga nu wel twijfelen... Denk wel dat ik 'm dan ga halen bij de BCC. Die doen aan pricematching, oa. ook met een internet toko in de buurt (BestelICT).

[ Voor 42% gewijzigd door fvschie op 18-04-2008 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waztone
  • Laatst online: 26-06 05:42

waztone

de enige echte

Beste tweakers,

ik blijf toch nog met een vraagje zitten.
Ik ben de trotse eigenaar van een Samsung LE32R81B. Met volle tevredenheid zit deze met een HDMi/DVI kabel aangesloten van de HDMi2 aansluiting naar de DVI poort van mijn VGA kaart.
Echter als ik een audio kabel (tulp-jack) aansluit op mijn geluidskaart en op de audio poorten van deze HDMi2 aansluiting krijg ik maar geen geluid.
Als ik m'n laptop aansluit op de VGA en dan een kabeltje jack-jack gebruik op de aansluiting naast de VGA heb ik wel gewoon geluid. Het gaat dus puur om het geluid van m'n PC die op de HDMi2 aansluiting zit.
Iemand anders hetzelfde probleem? Is dit soms een firmware verhaal?

All is fair in God of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-03 18:37
koffieboontje schreef op woensdag 16 april 2008 @ 23:10:
[...]

Ook ik twijfel alleen nog tussen deze 2 modellen inderdaad. Alleen dan van beide de 46"versies. Maargoed ze zijn beide 100Hz, Samsung heeft een DC van 50.000:1 en die Philips van 30.000:1. Samsung heb een response tijd van 6ms en die van Philips maar 2ms. Verder allebei Full HD. Denk dat dat wel een van de belangrijkere dingen zijn. Maargoed ik wil z emet eigen ogen naast elkaar zien en de verschillen zien
k twijfel zelf ook tussen een 37 inch 6 serie en de 37pfl9603. Ik heb vandaag de nieuwe samsung 6 serie en de philips gezien en ik vind de samsung er mooier uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
deltananie schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 18:20:
[...]

k twijfel zelf ook tussen een 37 inch 6 serie en de 37pfl9603. Ik heb vandaag de nieuwe samsung 6 serie en de philips gezien en ik vind de samsung er mooier uit zien.
En de samsung is 600 euro goedkoper. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Welke zouden jullie nemen, het gaat hier NIET om een internetshop maar bij de MM.

LE32A656 voor 1050 euro

of de

LE32A552 voor 850 euro

LCD komt bij mij op de slaapkamer en zal hem vaker met een PS3 gebruiken dan dat ik ermee ga tv kijken. Het wordt waarschijnlijk een samsung LCD maar de Sony 32W4000 wil ik eerst nog effe bekijken, daarna ga ik voor één van de drie kiezen.

[ Voor 69% gewijzigd door lazrambo op 18-04-2008 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
lazrambo schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 18:44:
Welke zouden jullie nemen, het gaat hier NIET om een internetshop maar bij de MM.

LE32A656 voor 1050 euro

of de

LE32A552 voor 850 euro
Ik zelf vind de 6 serie mooier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)

LE32A656 voor 1050 euro

of de

LE32A552 voor 850 euro

LCD komt bij mij op de slaapkamer en zal hem vaker met een PS3 gebruiken dan dat ik ermee ga tv kijken. Het wordt waarschijnlijk een samsung LCD maar de Sony 32W4000 wil ik eerst nog effe bekijken, daarna ga ik voor één van de drie kiezen.
Ik zou voor de 5-serie gaan. De verschillen tussen 5 en 6 zouden mij de 200 euro niet waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
Zojuist bij mijn vaste dealer in de buurd geweest, daar hebben ze de 40" 6 serie vandaag binnen gekregen en opgestald, de overige lagere modellen stonden nog in de doos. Ik heb de specificaties van de 6 series meegekregen die in de Samsung spreadsheet staan. Deze ga ik nu inscannen en zal z.s.m. hier gepost worden!

Wat ik vond van het scherm waar Blu Ray disk`s op werden afgespeeld met de BD-speler van Samsung was magnifiek! Erg mooi design, uniek in de lcd wereld en echt een eye catcher.

[ Voor 12% gewijzigd door W.Wezz op 18-04-2008 21:32 ]

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-07 13:58
waztone schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 17:57:
Beste tweakers,

ik blijf toch nog met een vraagje zitten.
Ik ben de trotse eigenaar van een Samsung LE32R81B. Met volle tevredenheid zit deze met een HDMi/DVI kabel aangesloten van de HDMi2 aansluiting naar de DVI poort van mijn VGA kaart.
Echter als ik een audio kabel (tulp-jack) aansluit op mijn geluidskaart en op de audio poorten van deze HDMi2 aansluiting krijg ik maar geen geluid.
Als ik m'n laptop aansluit op de VGA en dan een kabeltje jack-jack gebruik op de aansluiting naast de VGA heb ik wel gewoon geluid. Het gaat dus puur om het geluid van m'n PC die op de HDMi2 aansluiting zit.
Iemand anders hetzelfde probleem? Is dit soms een firmware verhaal?
Moet niets uitmaken, weet je zeker dat je computer wel output geeft? Of wellicht is de kabel gebroken? Steek eens oordopjes in je computer output, dan kun je ff checken of er wel geluid uit komt.

Of steek je niet per ongeluk de HDMI kabel in de HDMI-1, want alleen de HDMI-2 kan een gescheiden audio input weergeven.

Het moet namelijk gewoon kunnen, dus je doet "iets" fout. Pak anders ff de handleiding erbij. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvschie

LE32A656 voor 1050 euro

of de

LE32A552 voor 850 euro
Buiten het nut van een winkel met pricematching met internetshops (BCC), bij vergelijking van de 656 en de 552 gaf de 656 zichtbaar mooier beeld. Ik denk door een contrastratio van 50000:1 tov 30000:1.

Bij de 32" is de contrastratio voor beiden geloof ik 15000:1, dus geen verschil. Moet ik nog naast elkaar zien.

Ik denk dat ik voor de LE40A656 ga. E1341 bij BCC, zodra die webwinkel volgens kieskeurig dit toestel op voorraad heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
Officieel Samsung document 6-serie!
De Samsung website is nog niet online maar ik heb een exemplaar van de 6 serie specshead kunnen bemachtigen en ingescand voor jullie! DOWNLOAD HIER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waztone
  • Laatst online: 26-06 05:42

waztone

de enige echte

-elw00d schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 21:12:
[...]

Moet niets uitmaken, weet je zeker dat je computer wel output geeft? Of wellicht is de kabel gebroken? Steek eens oordopjes in je computer output, dan kun je ff checken of er wel geluid uit komt.

Of steek je niet per ongeluk de HDMI kabel in de HDMI-1, want alleen de HDMI-2 kan een gescheiden audio input weergeven.

Het moet namelijk gewoon kunnen, dus je doet "iets" fout. Pak anders ff de handleiding erbij. 8)
Dat zou je inderdaad denken jah, maar m'n pc geeft toch echt output. Speakers erop aansluiten en knallen maar! Ik heb het voor de zekerheid met nog twee andere kabels getest. De kabel ook getest om m'n pc op wat anders aan te sluiten, geen probleem. HDMI kabel zit echt in HDMI 2. Handleiding van voor naar achteren in alle talen bekeken, maar hij doet het gewoon echt niet. Zou het gewoon een defect zijn?

O ja, als ik het volume van m'n TV harder zet, hoor ik wel een heel klein tikje per keer.

[ Voor 4% gewijzigd door waztone op 18-04-2008 22:43 . Reden: extra info ]

All is fair in God of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-07 13:58
waztone schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 22:30:
[...]

Dat zou je inderdaad denken jah, maar m'n pc geeft toch echt output. Speakers erop aansluiten en knallen maar! Ik heb het voor de zekerheid met nog twee andere kabels getest. De kabel ook getest om m'n pc op wat anders aan te sluiten, geen probleem. HDMI kabel zit echt in HDMI 2. Handleiding van voor naar achteren in alle talen bekeken, maar hij doet het gewoon echt niet. Zou het gewoon een defect zijn?

O ja, als ik het volume van m'n TV harder zet, hoor ik wel een heel klein tikje per keer.
Ik heb toenet ff de handleiding van je TV gedownload en op deze manier zou het gewoon moeten werken (de bovenste HDMI poort, icm de tulp aansluiting die ernaast zit), dus ik zou even Samsung bellen en een monteur langs laten komen, want dan is er iets niet goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:32

Bever!

3

Heb de 46a656 zien draaien vandaag met een Swat blu-raytje, erg matige TV. Veel lopen spelen met de instellingen en de 46m86 leek zelfs beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238166

:S bij de its sprong de 656 er juist uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarschijnlijk component aangesloten. Even vragen of het een directe BRD is met aangepaste tv settings doet wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
Bever! schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 02:10:
Heb de 46a656 zien draaien vandaag met een Swat blu-raytje, erg matige TV. Veel lopen spelen met de instellingen en de 46m86 leek zelfs beter..
De A656 is vaak nog ingesteld op de instellingen van de fabriek. Als je de instellingen tweaked krijg je wel mooier beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259413

Hallo iedereen,

Ik heb de diverse fora lang gevolgd en deze in het bijzonder en heb uiteindelijk gisteren F40 opgehaald. Super tv maar ik heb een mega-probleem. Er is een constante harde ruis met knetterende geluiden tussen door. Het daadwerkelijke geluid komt maar zeer zacht door en is van zeer marginale kwaliteit. Omdat ik vreesde dat de speakers vanuit de fabriek a kaduuk waren heb ik een externe geluidsset er op aangesloten. Dan is het geluid goed, maar het ruizen en knetteren blijft bestaan. Ik ben dit probleem, volgens mij, niet eerder tegengekomen. Heb ik iets over het hoofd gezien of heb ik pech en een defecte set? Graag jullie hulp. Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvschie
Bever! schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 02:10:
Hmm. Bij de Mediamarkt Rotterdam zag de 40" variant er juist fenomenaal uit, en bij de BCC in Delft wat flets. (geen idee wat voor inputs) Dat fletse heb ik met geklooi met instellingen wel weg kunnen krijgen. Wat vond jij er matig aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221252

Ik had een vraag over de LE20S51B.

Deze lcd krijg ik binnekort en ik dacht ineens dat ik hem ( via de vga ) op mijn videokaart kan aansluiten. Dan zou ik gewoon tv kunnen kijken via mijn tv kaart en ook een dvdje afspelen, of eventueel een spel spelen _/-\o_.
Toen ik even naar de specs keek zag ik dat de resolutie 640x480 pixels is. Is dat niet een beetje weinig als je een spel wilt spelen? En volgens mij kan me videokaart ( nvidia 7900 gs ) geneens zo kleine resolutie weergeven.

Zou het dus heel blokkerig worden als ik hier een spel op zou spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Anoniem: 221252 schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 15:23:

Deze lcd krijg ik binnekort en ik dacht ineens dat ik hem ( via de vga ) op mijn videokaart kan aansluiten. Dan zou ik gewoon tv kunnen kijken via mijn tv kaart en ook een dvdje afspelen, of eventueel een spel spelen _/-\o_.
Toen ik even naar de specs keek zag ik dat de resolutie 640x480 pixels is. Is dat niet een beetje weinig als je een spel wilt spelen? En volgens mij kan me videokaart ( nvidia 7900 gs ) geneens zo kleine resolutie weergeven.

Je bestelt hem al voor dat je naar de specs hebt gekeken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221252

Nico111 schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 15:31:
[...]

Je bestelt hem al voor dat je naar de specs hebt gekeken :?
Krijg hem ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 221252 op 19-04-2008 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07 09:59
Weet iemand als MM Roermond ook al de LE40 of 46A656 heeft hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200529

Heeft de LE40F86 1080p met 24p ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Tjongejonge wat een domper vandaag zeg.

Ik ben wederom mijn rondje door Eindhoven langs gegaan en heb vandaag de 4, 5 en 6 series kunnen bewonderen op diverse plaatsen. Zelf was ik geïnteresseerd in de A552 of A656. Totdat ik ze in actie zag!

Toevallig heb ik gisteren m'n budget Toshiba 37C3502P binnen gekregen, en believe it or not, het beeld van deze el-cheapo TV vond ik vele malen beter dan van de A552. In de MediaMarkt stonden de 32 en 40 inch varianten aangesloten op een BR-speler, aangesloten via HDMI, en het beeld stotterde en haperde aan alle kanten terwijl de LE32M86 erboven een supervloeiend beeld weergaf van exact dezelfde bron!

de A552 gaat het dus zeker niet worden, en ik moet zeggen dat de A656 er voor mij ook niet uitsprong. Mijn interesse is in ieder geval weerlegd naar de wat duurdere en grotere Toshiba modellen. Vooral de Faroudja scaler doet erg veel goeds voor TV-signaal (Digitenne) en een Wii.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik weet niet of dit al gepost is, maar vanaf 10 mei begint samsung met een Cashback actie op de 40, 46 en 52" tv's van ze. Volgens mij op de F86, A5 en A6 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 221252 schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 15:23:

Dat klopt ja, dat die resolutie zo laag is. Aan dat ding heb je dus niet zoveel, het is zelfs geen breedbeeld!
Ik weet niet waarom en van wie je m krijgt, maar misschien kan je beter n iets duurdere breedbeeld hdready nemen?
Deze is maar ietsjes duurder, maar dan heb je wel n hdready breedbeeld
http://www.kieskeurig.nl/...B4CCCC12572A4004DA3F9.htm

Zo te zien is die 20 inch ook ruim €300 en deze 23 inch is ruim €400. Die 20 inch heeft ook geen vga ingang voor je pc, alleen component, hdmi en scart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
--MeAngry-- schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 20:42:

Ik ben wederom mijn rondje door Eindhoven langs gegaan en heb vandaag de 4, 5 en 6 series kunnen bewonderen op diverse plaatsen. Zelf was ik geïnteresseerd in de A552 of A656. Totdat ik ze in actie zag!

Toevallig heb ik gisteren m'n budget Toshiba 37C3502P binnen gekregen, en believe it or not, het beeld van deze el-cheapo TV vond ik vele malen beter dan van de A552. In de MediaMarkt stonden de 32 en 40 inch varianten aangesloten op een BR-speler, aangesloten via HDMI, en het beeld stotterde en haperde aan alle kanten terwijl de LE32M86 erboven een supervloeiend beeld weergaf van exact dezelfde bron!

de A552 gaat het dus zeker niet worden, en ik moet zeggen dat de A656 er voor mij ook niet uitsprong. Mijn interesse is in ieder geval weerlegd naar de wat duurdere en grotere Toshiba modellen. Vooral de Faroudja scaler doet erg veel goeds voor TV-signaal (Digitenne) en een Wii.
De toshiba van 1dayfly? ;)

Ik heb ze natuurlijk nog niet zien spelen, maar een tv die stottert en hapert bij weergave van n Blu-ray met hdmi dat kan gewoon niet. Ik bedoel: dan moet er iets mis zijn met die amateurs die dat ding hebben aangesloten.
Als je nog ergens gaat kijken en vergelijken, vraag dan ff of ze de Blu-ray op de tv zelf willen aansluiten voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103735

Anoniem: 200529 schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 19:06:
Heeft de LE40F86 1080p met 24p ondersteuning?
Jep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26230

Tekielja schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 20:59:
Ik weet niet of dit al gepost is, maar vanaf 10 mei begint samsung met een Cashback actie op de 40, 46 en 52" tv's van ze. Volgens mij op de F86, A5 en A6 serie.
Heb je meer info hierover? Ik wil de LE46A656 bestellen, zou ik beter af zijn als ik tot 10mei wacht of zou het met terugwerkende kracht werken? :D
Philips heeft ook een cashback actie, maar die geld niet voor internetshops, hopen dat het bij deze wel zo is dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259478

Ik heb dus sinds gisteren de LE46A552 staan, en dit is echt een machtig toestel.
Kan hem niet vergelijken met een 6 reeks aangezien die hier nog niet te krijgen zijn,
had eerst een "nieuwe" LE46N87 , maar toen ik bij thuiskomst in het Service Menu
ging piepen om zeker te zijn bleek dat hij 1780 uren achter de rug had.
Na dit te melden kon ik direct wisselen, de 5 was net binnen, en heb daar dan maar voor gekozen
maar wat een verschil met de n87!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

Anoniem: 26230 schreef op zondag 20 april 2008 @ 00:14:
[...]

Heb je meer info hierover? Ik wil de LE46A656 bestellen, zou ik beter af zijn als ik tot 10mei wacht of zou het met terugwerkende kracht werken? :D
Philips heeft ook een cashback actie, maar die geld niet voor internetshops, hopen dat het bij deze wel zo is dan.
Dat is ook een beetje van twee walletjes eten, die cashback is voor die enkeling die hem niet op internet besteld. Met die philips cashback was je voor een beetje TV netto nog steeds een paar honderd euro meer kwijt in de winkel :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
--MeAngry-- schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 20:42:

Ik geloof ook dat er iets niet goed is gegaan. Heb ze zien spelen bij de MM alleen een maat groter en ik vond het beeld prachtig en stotteren en haperen heb ik echt niet gezien.
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic niet bedoeld voor het organiseren van inkoopacties e.d. en ook niet voor vragen en discussies waar de TV het goedkoopst kan worden gekocht.