• ThePupD
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-12-2020

ThePupD

Standing Tall And Talented

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://crave.cnet.com/i/bto/20070116/hd_dvd_logo.jpg

Het grote Blu Ray HD DVD topic is gesloten omdat inderdaad al bekend is wie de grote winnaar is.
Toch vind ik zelf dat een HD DVD thread nog zeker wel zin heeft. Ik genoot erg van het lezen waar de laatste koopjes waren, of welke hd dvd's aan te raden zijn en vragen over de spelers.
Dus daarom leek het mij een goed plan om een thread speciaal voor HD DVD te openen en hopelijk wordt dit dan ook niet gesloten. Er kan hier nog genoeg gepraat worden over alles wat hiermee te maken heeft.

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Ik zal maar beginnen met een vraag:
Ik heb nu die Toshiba EP30 aangesloten, en ik ben benieuwd hoe die upscaler precies werkt.
Als ik gewoon in dat menu aanklik, Picture---> Resolution Setting---> Up to 1080 p
dat betekend het dat de "upscaler" aanstaat?

Want ik zie niet echt daverend veel verschil tegenover mijn gewone dvd speler en de hd dvd speler als de upscaler aanstaat. Als je idd op dze manier de dvd's upscaled.
Dus doe ik iets fout of wat, want ik zie weinig verschil
(heb een full hd samsung le37)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

DVD is DVD.

Dat de HD-DVD speler een normale DVD kan upscalen is leuk, maar het zal nooit beter worden dan DVD.

Dat de HD-DVD speler het beeld realtime omhoog krikt naar 1920x1080 blijft de bron toch DVD formaat. Upscalen heeft dus niet zo veel zin.

Vergelijk het met een plaatje van 800x600. Vergoot die 2 keer, wordt ie 1600x1200, maar de kwaliteit wordt 0,0 beter, de pixels worden enkel groter.

Ey!! Macarena \o/

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:42

Exirion

Gadgetfetisjist

De betere LCD en plasma TV's kunnen zelf al heel goed schalen en verscherpen. Een hele goeie DVD-speler kan dat vaak wel overtreffen maar in het algemeen is upscalen een overgewaardeerde feature op DVD-spelers.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-02 15:18
RaZ schreef op maandag 07 april 2008 @ 20:00:
DVD is DVD.

Dat de HD-DVD speler een normale DVD kan upscalen is leuk, maar het zal nooit beter worden dan DVD.

Dat de HD-DVD speler het beeld realtime omhoog krikt naar 1920x1080 blijft de bron toch DVD formaat. Upscalen heeft dus niet zo veel zin.

Vergelijk het met een plaatje van 800x600. Vergoot die 2 keer, wordt ie 1600x1200, maar de kwaliteit wordt 0,0 beter, de pixels worden enkel groter.
Vergroot dat plaatje eens met Paint (de manier waarop je tv upscaled) en met Photoshop/Paint.net op de hoogste kwaliteit (meer in de richting waar een goede DVD speler upscaled).

om de vraag te beantwoorden: Ja met die optie staat upscaling aan.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-02 16:48
M1lamb3r schreef op maandag 07 april 2008 @ 20:03:
[...]

Vergroot dat plaatje eens met Paint (de manier waarop je tv upscaled) en met Photoshop/Paint.net op de hoogste kwaliteit (meer in de richting waar een goede DVD speler upscaled).

om de vraag te beantwoorden: Ja met die optie staat upscaling aan.
Ja, precies. Het vergroten gebeurt beter, maar verwacht geen wonderen.
Ach ja, als je een klein afstandje van je LCD-TV neemt dan is DVD kwaliteit best te doen toch, ik vind van wel in ieder geval. 8)

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Promotie op 1dayfly:

Toshiba EP30-K HD DVD speler + 5 HD DVD's voor € 99,95
Afbeeldingslocatie: http://www.1dayfly.nl/admin/ProductPictures/Toshiba_5_DVD_large.jpg

En een tip voor de liefhebbers:

De Forbidden Planet (50th Anniversary Edition) Ultimate Collectors Edition HD DVD is bij Amazon nu te koop voor amper $26,99 ipv $59,92 (of € 49,66 bij axelmusic.com).

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:21
De betere LCD en plasma TV's kunnen zelf al heel goed schalen en verscherpen. Een hele goeie DVD-speler kan dat vaak wel overtreffen maar in het algemeen is upscalen een overgewaardeerde feature op DVD-spelers.
Daar ben ik het niet mee eens. De kwaliteit van scalers in TVs en projectoren is zelfs bij duurdere modellen vaak nog steeds erbarmelijk. Deze toestellen zien er prima uit zolang ze een 720p of 1080i/p signaal krijgen, maar als ze PAL resolutie te verwerken krijgen wordt het janken.

Veel goedkopere DVD-spelers hebben scalers die even goed zijn als die van TVs, en als je een beetje investeert in een redelijke DVD-speler (vanaf 200 euro), een HD-DVD speler of een PS3 dan doe je je SD DVD collectie een groot plezier.
Ja, precies. Het vergroten gebeurt beter, maar verwacht geen wonderen.
Wat is een wonder? Mijn EP10 en PS3 scalen heel wat netter dan mijn Panasonic AX-200. Alles is net wat strakker. Het verschil is subtiel maar goed te zien hoor.

Wat je niet moet verwachten is dat je DVDs eruit zullen zien alsof ze 720p zijn. Maar dat is ook vrij naïef, je kan geen data tevoorschijn toveren die er niet is :)

[ Voor 21% gewijzigd door Dr. Strangelove op 08-04-2008 00:04 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• hstoker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-02 15:20

hstoker

Yatta!

En een tip voor de liefhebbers:

De Forbidden Planet (50th Anniversary Edition) Ultimate Collectors Edition HD DVD is bij Amazon nu te koop voor amper $26,99 ipv $59,92 (of € 49,66 bij axelmusic.com).
Thanx voor de tip:

code:
1
2
3
4
5
Items:                     EUR 17,88
Shipping & Handling:      EUR 4,29

Total Before Tax:        EUR 22,17
Estimated Tax:           EUR 0,00

Geen geld :)

Dutch: If it bleeds, we can kill it.

• noks
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11-2025
Paar dagen geleden 7 titels gekocht bij Bijenkorf, FRS & van Leest (3voor25e)

En gisterenavond nog maar even verder uitgebreid.
In totaal 24 titels aangeschaft bij ezydvd, amazon en bol.
Waaronder ook Heroes S1 :] hoop dat ze snel binnenkomen want ga morgen mn nieuwe tv halen.
Nu maar even rustig aan doen.

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Nog even de lijst van waar je goedkoop HD DVD's kan halen:

*Gepost door -d-:
www.dvdcrave.com (australie) - had veel koopjes, helaas zijn de meeste weg - nog steeds wel wat te vinden (<10 euro)
www.ezydvd.com (australie) - idem dito
www.deepdiscount.com (vs) - nog veel koopjes, in USD - dus voordeel van de lage dollar koers. Verzendkosten ook relatief laag (je betaald nl. niet per stuk maar per specifiek orderbedrag - zie website)
www.amazon.com (vs) - groot aanbod, prijzen kunnen verschillen per dag, dus hou 't goed in de gaten
www.amazon.de (dui) - veel <10 euro dvd's, slechts eenmalig verzendkosten - dus bij grote bestellingen erg voordelig. Wel Duitse covers, itt de Amerikaanse/Austr. sites
www.tower.com (vs) - Ook nog veel titels voor mooie prijzen, verzendkosten iets lager dan Amazon ($4.99 per disc, ze versturen per losse (HD) DVD).
www.bol.com (nl) - Veel Universals voor lage prijzen
www.frs.nl (nl) - Idem dito
www.play.com (uk/jersey) - Heeft nu een mooie 3 voor +/- 30 euro actie (incl vezenden). Zitten ook nieuwe releases zoals Atonement in
www.amazon.co.uk (uk) - Sinds dit weekend prijsverlaging, HD DVD's vanaf 6 pond.

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:44

-d-

www.hmv.co.uk heeft nu een berg titels voor £4.99 - verzendkosten zijn (geloof ik) £2 per titel.

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Wat is eigenlijk het verschil tussen de keuze: up to 1080 p en uo to 1080 p 24 hertz?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Beetje off-topic, maar vooruit: Ik vraag me oprecht af of de HD-DVD net zo'n status gaat krijgen als de Laserdisc uit de jaren 80 (/ 90 ?) Zou nog zomaar eens kunnen...any comments on that?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

The Eagle schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 23:25:
Beetje off-topic, maar vooruit: Ik vraag me oprecht af of de HD-DVD net zo'n status gaat krijgen als de Laserdisc uit de jaren 80 (/ 90 ?) Zou nog zomaar eens kunnen...any comments on that?
Gaat niet gebeuren. Laserdisc was veel mooier dan VHS en had geen concurrentie. Er zijn ook exclusieve dingen verschenen op LD (veel concerten). Pas nadat de DVD kwam was dat de echte doodsklap voor LD. HD DVD en Blu-Ray zijn in principe hetzelfde: 7 kanaals multibit geluid en 1080p beeldkwaliteit. Alles wat nu uit is op HD DVD is of komt uiteindelijk ook op Blu-Ray. Investeren in HD DVD is nu goedkoop maar over 5 jaar krijg je er ook niks meer voor terug hoor.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Het absolute topmodel van Toshiba, de HD-XE1 gaat nu ook in de uitverkoop, hij staat voor 150 euro bij www.directsale.nl (zonder films) - Wat upscalen betreft duidelijk beter dan de EP30.

Edit: hmm inmiddels gewoon op kieskeurig te vinden http://www.kieskeurig.nl/...E0276C12572BF00332E43.htm
Zo te zien wordt het niet echt goedkoper dan 150 euro (en is het nog een paar dagen wachten).

[ Voor 36% gewijzigd door Gianni Rombios op 09-04-2008 23:14 ]

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:44

-d-

Hmm begin nu echt te twijfelen om mn EP 30 te vervangen door een XE1. Maar goed, heb al 2 EP-30's, 3 HD DVD spelers is misschien een beetje overkill ;)

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Tjah, hoe groot is de kans dat je ooit weer een topklasse dvd-speler kunt kopen voor zo'n prijs? Dit is wel een buitenkansje hoor, of je hem nu gebruikt als HD of als SD speler. Ik heb hem dus toch maar besteld. De HD-EP10 moet ik dan maar binnen m'n familie zien te slijten.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:50

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

The Eagle schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 23:25:
Laser Disc kreeg zn 'status' doordat het zn tijd eigenlijk ver vooruit was en veels 'teveel' bood voor wat consumenten gewend waren en niet inspeelde op juist de wensen van de markt van het 'opnemen' van televisiezendingen tegenover de aanschaf van voorbespeelde 'content'.....

VHS werd vooral toegepast voor het opnemen en later afspelen... de verkoop van voorbespeelde banden speelde een kleine rol; vergelijkbaar met de markt van nu is dat eigenlijk omgedraaid .. het zelf 'opnemen' speelt een kleinere rol dan de 'voorbespeelde content'.. en in het geval van BR vs HD DVD gaven de uitgeverijen van deze voorbespeelde content zelfs de doorslag (specifiek warner)...

kwalitatief is er verder geen verschil tussen HD DVD en BR, terwijl de lichte functionaliteitsvoorsprong van HD DVD (PiP en online functionaliteiten) niet meer dan een jaar is... ik vermoed dat alle BR-discs die tegen December in de schappen liggen (het allesbepalende kerst-verkoopkwartaal) allemaal BR1.1 danwel BR2.0 zijn (wat overigens de belangrijkste reden is dat ik mensen eerder afraad nu een BR-speler te kopen dan een HD DVD-speler)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

maybe stomme vraag (zal vast wel ) maar zijn de film die je b.v bij Amazon.com etc aangeschaft ook af te spelen op een NL HD-DVD speler ?

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:37:
maybe stomme vraag (zal vast wel ) maar zijn de film die je b.v bij Amazon.com etc aangeschaft ook af te spelen op een NL HD-DVD speler ?
Ja, HD DVD kent geen regiocodering..
echter let wel op dat bv de normale DVD-speler (upscale) functionaliteit van HD DVD--spelers wel regiocodes kent en naar ik meen niet alle HD DVD spelere regiovrij te maken zijn (maar daarvoor moet je per model eventjes zoeken)

[ Voor 28% gewijzigd door RM-rf op 10-04-2008 10:47 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• EdGnoj
  • Niet online
RM-rf schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:45:
[...]

Ja, HD DVD kent geen regiocodering..
echter let wel op dat bv de normale DVD-speler (upscale) functionaliteit van HD DVD--spelers wel regiocodes kent en naar ik meen niet alle HD DVD spelere regiovrij te maken zijn (maar daarvoor moet je per model eventjes zoeken)
De XE1, de EP10 en volgens mij ook de E1 kunnen dmv een gemodificeerde firmware regiovrij worden gemaakt, de EP30 en EP35 niet.

Verwijderd

Hoe kun je bij bol.com in godsnaam een overzicht krijgen van alle HD-DVD titels? :?

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:20:
Hoe kun je bij bol.com in godsnaam een overzicht krijgen van alle HD-DVD titels? :?
http://www.nl.bol.com/is-...te=MiniSites%2fmini_hddvd

Verwijderd

Dank en bookmarked :)

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 02:31

Royz

Kleurenblind!!

Als er ook maar 1 model HD-DVD was die Divx zou ondersteunen zou ik hem zo kopen. Nu moet ik het doen met mijn xbox hd-dvd addon.

Wil nog wel een keer een standalone, maar gok erop dat de E1 van mijn vader er binnen een paar maanden weer uit gaat ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Royz op 10-04-2008 11:42 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Gianni Rombios
  • Niet online
EdGnoj schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:11:
[...]

De XE1, de EP10 en volgens mij ook de E1 kunnen dmv een gemodificeerde firmware regiovrij worden gemaakt, de EP30 en EP35 niet.
Maar het is dacht ik regiovrij op basis van een heel oude firmware versie. Ik ga denk ik toch liever voor de nieuwste firmware (voor de XE1). Ik heb de XE1 bij directsale besteld maar het is nog niet zeker of er nog een zending binnenkomt (en zo ja hoeveel) - fingers crossed.

• EdGnoj
  • Niet online
Gianni Rombios schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:57:
[...]

Maar het is dacht ik regiovrij op basis van een heel oude firmware versie. Ik ga denk ik toch liever voor de nieuwste firmware (voor de XE1). Ik heb de XE1 bij directsale besteld maar het is nog niet zeker of er nog een zending binnenkomt (en zo ja hoeveel) - fingers crossed.
Je moet inderdaad de XE1 met een oude firmware versie regiovrij maken, maar daarna kun je updaten naar de nieuwste versie, met behoud van de regiovrije instelling. Onze oosterburen hebben alles keurig uitgewerkt, inclusief de benodigde firmwares voor de verschillende apparaten.
http://forum.cinefacts.de/showthread.php?t=185867

• Gianni Rombios
  • Niet online
Hee mooie info, bedankt! Hopelijk heb ik er wat aan (want heb hem (dus) nog niet binnen - momenteel heb ik ook de EP30 die prima bevalt).

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:25

Smarron

The bend

Ook hier bookmarked. Ik heb nog geen HD-DVDspeler, maar ik twijfel wel om er toch 1 te kopen. Mijn theorie is deze:

Nu 1 kopen voor 100-150 euro (Waarschijnlijk de Hitachi). Over een jaar of 2 ofzo een BR-speler kopen voor waarschijnlijk dezelfde prijs. Dan ben ik geen euro duurder uit dan nu een BR-speler kopen voor bijna 400 euro.

Bij play.com kun je 3 HD-DVD's voor € 28,49 krijgen. Uiteraard zonder verzendkosten. Scheelt weer wat met bol.com

[ Voor 14% gewijzigd door Smarron op 11-04-2008 08:58 ]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• noks
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11-2025
Smarron schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 08:47:
[...]
Ook hier bookmarked. Ik heb nog geen HD-DVDspeler, maar ik twijfel wel om er toch 1 te kopen. Mijn theorie is deze:

Nu 1 kopen voor 100-150 euro (Waarschijnlijk de Hitachi). Over een jaar of 2 ofzo een BR-speler kopen voor waarschijnlijk dezelfde prijs. Dan ben ik geen euro duurder uit dan nu een BR-speler kopen voor bijna 400 euro.

Bij play.com kun je 3 HD-DVD's voor € 28,49 krijgen. Uiteraard zonder verzendkosten. Scheelt weer wat met bol.com
Mijn keus/theorie:

Koop nu lekker HDDVD (bv Toshiba met de nodige films er al bij) koop de koopjes, die er genoeg zijn nu.
Koop over 2 jaar een BR speler voor 150 euro.
Je bent wel 2x zoveel kwijt maar je hebt wel 2 jaar eerder kunnen genieten van HD films. Tevens heb je al goedkoop een collectie op kunnen bouwen die je niet meer op BR hoeft te kopen.

Ikzelf heb laatst een EP10 gekocht, heb er nu 40 films bij. Koop over een tijdje misschien wel een BR/PS3 maar met de prijzen per schijfje zal ik echt niet meteen alleen nog maar BR kopen.

• Smarron

Smarron

The bend

Volgens mij hebben we dan dezelfde theorie. :)

Het enige wat mij een beetje tegenhoudt is dat ik nu al geniet van de WMV-HD's wat ik afspeel op de 360. Helaas moet ik daarvoor wel altijd die luidruchtige 360 aanzetten en daar stoor ik me aan, zowel voor DVD als WMVHD. En ja, die HD-DVD's zijn tegenwoordig zo goedkoop, die kun je bijna niet meer laten liggen.

Verwijderd

Andere hekelpunt van jullie theorie ( en eigenlijk deel ik die met jullie ) , Er komt niks uit de komende 2 jaar uit op HD-DVD. Noems et wat geks , harry snotter 6 ofzo... , Iron Man etc... die zullen niet op HD-DVD geproduceerd worden dan.

• Smarron

Smarron

The bend

Nou, ik vraag me af wanneer echt de laatste HD-DVD wordt gedrukt. Ik kan me niet voorstellen dat er nu geen enkele film meer wordt gedrukt op een HD-DVD schijfje. De fabrieken zullen toch heus nog wel met gigantische voorraden lege schijfjes zitten? Moet die niet eerst op?

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Smarron schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 12:51:
Nou, ik vraag me af wanneer echt de laatste HD-DVD wordt gedrukt. Ik kan me niet voorstellen dat er nu geen enkele film meer wordt gedrukt op een HD-DVD schijfje. De fabrieken zullen toch heus nog wel met gigantische voorraden lege schijfjes zitten? Moet die niet eerst op?
Op dit moment zijn de uitgeverijen daadwerkelijk abrupt gestopt met HD DVD... geplande HD DVD releases werden gecancelled en enkel wat al ver doorgevoerde projecten alsnog gereleased (omdat die veelal qua productie sowieso zo goed als afgerond waren)..
Alles wat in de pre-productie zit staat op 'hold'... oorspronkelijk was er sprake van een zeer snelle overstap op Blu-ray maar ik heb de indruk dat verschillende uitgeverijen nu een beetje aarzelen, het zijn sowieso dure projecten die veelal niet direkt winst opleveren, maar deels ook domweg 'promotie-doeleinden' vervullen, en juist op dat punt kijken een aantal nu een beetje de kat uit de boom en ook naar de economie en hoe die zich ontwikkeld.

Tevens is het zo dat de 'community' van HD DVD consumenten zich juist na de 'doodsverklaring' sterk heeft laten horen en juist enorm veel intersse toont in vragen of bv aangekondigde releases nog uitkomen... de response is vele malen groter dan die van 'bluray gebruikers'

Ik heb het idee dat er wel een kleine mogelijkheid is dat bv kleinere uitgeverijen, die ook van andere distributiekanalen afhankelijk zijn (niet zozeer via de winkelschappen, maar voornamelijk van verkoop via internet) alsnog kiest een aantal releases op HD DVD te plannen, maar dat zouden dan wel zeker geen 'Blockbusters' zijn of grote ingewikkelde producties met veel functionaliteiten

Verwijderd

De Toshiba 30 met 5 HD films 99 euro bij de Mediamarkt Amsterdam, ze hebben er 30 op voorraad.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ik ben wat laat maar ik ben ook over en heb gekozen voor HD-DVD :P heb een hd e1 gekocht en wat films op marktplaats en heb nu een film of 8 en een speler voor iets meer dan 100€.

ik ga nu voorlopig nog voor 5€ per stuk films bij elkaar zoeken. Dan stiekem een beetje hopen dat HD-DVD een doorstartje krijgt, zo niet dan koop ik over tzt wel een hybride speler voor een prikkie, en schakel tegen die tijd over naar BR.

De films die ik nu gekocht heb heb ik voor 5 euro per stuk gekocht, en op regular dvd zijn ze nu nog duurder zelfs.

Ik vermaak me dus prrrima met HD-DVD. >:)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

OKay kleine update.

Dat hele HD gebeuren voegt werkelijk niets toe..

De eerste 10 minuten (als het al zo lang is) denk je wauw wat scherp, daarna zit je in de film en valt het je niet eens meer op. Tenzij het een slechte film is en je misschien uit verveling erop gaat letten, maar ja de film wordt er niet beter van dus is lichtelijk nutteloos. :P

Ik koop dus net zo lief het dvd'tje als de hd-dvd, tenzij de hd-dvd goedkoper is natuurlijk. Maar 1€ prijsverschil in het voordeel van de dvd is voor mij voldoende om gewoon het dvd'tje te kopen.

Ben blij dat ik er nu achter gekomen ben en niet nadat ik een speler van 400€ gekocht heb.

Van VHS naar dvd was iig die irritante strepen kwijt die toch nog te vaak voorbij kwamen en wat hinderlijke ruis. Dus daar zag ik het nut nog van in. Maar deze upgrade is in mijn ogen en in mijn situatie (hd-e1 + samsung le32r81 op een meter of 3 afstand) compleer nutteloos. En ik denk dat mijn situatie een redelijk gemiddelde situatie is.

Dus om toch een beetje ontopic te blijven tenslotte. ;) HD-DVD is idd hartstikke dood, maar het ligt wat mij betreft net zo diep begraven als Blu-ray

[ Voor 7% gewijzigd door Flagg op 24-04-2008 17:11 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• franssie
  • Laatst online: 03:07

franssie

Save the albatross

Flagg schreef op donderdag 24 april 2008 @ 17:06:
OKay kleine update.

De eerste 10 minuten (als het al zo lang is) denk je wauw wat scherp, daarna zit je in de film en valt het je niet eens meer op. Tenzij het een slechte film is en je misschien uit verveling erop gaat letten, maar ja de film wordt er niet beter van dus is lichtelijk nutteloos. :P

<snip>
Dit is iets wat ik me altijd al afvroeg, dat je inderdaad als je in het verhaal zit je niet meer op dat soort dingen ziet, als ik zwart wit kijk (bijvoorbeeld Dr Strangelove - heerlijke film) ben ik me er na 10 minuten eigenlijk niet meer bewust van...
Toch ga ik wel eens over denk ik, maar nu nog niet. (Ik kijk digitenne dus een echte kwaliteitsfreak ben ik dus niet - het gaat mij voornamelijk over de inhoud en dan ben ik minder snel tevreden).

//EDIT// @ hieronder, yep - bij een projector zal het wel gaan opvallen inderdaad. Als ik die ooit koop hoop ik dat ze dr strangelove ook op HD gaan uitbrengen :)

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 24-04-2008 17:35 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-12-2025

ksi

wacht maar tot je ooit een grotere televisie gaat nemen of een projector.
dan heb je toch echt wel spijt dat je voor die ene euro steeds een net niet kwalitatieve opname van een film hebt gekocht.

• Gianni Rombios
  • Niet online
Is er al iemand die de Toshiba HD-XE1 binnen heeft?

• Flagg
  • Niet online

Flagg

ksi schreef op donderdag 24 april 2008 @ 17:31:
wacht maar tot je ooit een grotere televisie gaat nemen of een projector.
dan heb je toch echt wel spijt dat je voor die ene euro steeds een net niet kwalitatieve opname van een film hebt gekocht.
Ik zou niet weten waarom ik een grotere tv zou willen hebben.. ik heb niet de amerikaanse bigger is better mentaliteit. Ik vind die 32" groot zat, 30" was ook groot genoeg geweest.

En je moet nooit dit soort technologie kopen om er 2 jaar later wat aan te hebben. Even ter illustratie, de vorige eigenaar heeft dit apparaat gekocht voor 1300€, nog geen jaar geleden.

Dus voor het verschil in prijs na 2 jaar kan je je collectie aardig aanvullen met nieuwe media.

Maar ik moet toegeven dat de marketing goed toegeslagen heeft, eerst een 50` Full HD tv slijten aan de klant, daarna als de klant gaat zeuren over slechte kwaliteit smeer je hem een HD/DVD-BR aan. en op zo´n grote tv is ws de HD kwaliteit net zo goed als dvd kwaliteit op een normaal formaat tv.

Markteting you godda love it. ;)

Verwijderd

Flagg schreef op donderdag 24 april 2008 @ 17:06:
OKay kleine update.

Ik koop dus net zo lief het dvd'tje als de hd-dvd, tenzij de hd-dvd goedkoper is natuurlijk. Maar 1€ prijsverschil in het voordeel van de dvd is voor mij voldoende om gewoon het dvd'tje te kopen.

Ben blij dat ik er nu achter gekomen ben en niet nadat ik een speler van 400€ gekocht heb.

Van VHS naar dvd was iig die irritante strepen kwijt die toch nog te vaak voorbij kwamen en wat hinderlijke ruis. Dus daar zag ik het nut nog van in. Maar deze upgrade is in mijn ogen en in mijn situatie (hd-e1 + samsung le32r81 op een meter of 3 afstand) compleer nutteloos. En ik denk dat mijn situatie een redelijk gemiddelde situatie is.

Dus om toch een beetje ontopic te blijven tenslotte. ;) HD-DVD is idd hartstikke dood, maar het ligt wat mij betreft net zo diep begraven als Blu-ray
Euhm, weet je zeker dat je HD-DVD nu niet zit te vergelijken met upscaled DVD's, want dan is het verschil minder groot ja ;)

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 20:01:
[...]

Euhm, weet je zeker dat je HD-DVD nu niet zit te vergelijken met upscaled DVD's, want dan is het verschil minder groot ja ;)
hehe, nee hoor. Zoal ik al zei het is aanzienlijk scherper, maar na 10 minuten merk je het niet meer.

en upscalen het verschil minder groot of bedoel je non existent? Met upscalen wordt het iets scherper, maar het beeld gaat ook ietsjes schokken als de camera vlnr gaat. het ene verwisselen voor het ander.

• Dr. Strangelove
hehe, nee hoor. Zoal ik al zei het is aanzienlijk scherper, maar na 10 minuten merk je het niet meer.
Tja, wie ben ik om jouw mening ter discussie te stellen. En ik kan me nog enigszins voorstellen dat je op een 32 inch TV weinig voordeel hebt van HD materiaal.

Maar als je zoals ik op 2,20 meter breed scherm projecteert, dan is HD toch wel een gigantische sprong vooruit t.o.v. SD materiaal. En ik wen er niet na tien minuten aan, ik geniet de hele film lang :)

• Smarron

Smarron

The bend

Ik geniet wel keer op keer weer van HD-materiaal. Ik blijf het verschil overduidelijk zien en baal als ik een gewone DVD moet gaan kijken. Het ziet er werkelijk niet uit. En dan die ondertiteling. Grafisch zo ontzettend lelijk.

Maar iedereen ervaart het inderdaad anders. Ik zou het liefst geen DVD's meer willen kijken. Ik heb ook een HDTV-box van UPC en Sport1 HD en Film1 HD is zo machtig mooi vergeleken met de reguliere digitale uitzending. Dat verschil is in mijn ogen net zo groot als VHS vs. DVD destijds.

Uiteraard ligt het ook aan het HD-materiaal zelf. Niet elke film is per se veel mooier. Ik wil je wel uitnodigen om "I, Robot" in HD te gaan bekijken. Dit ziet er echt prachtig uit. Zoveel detail bij de gezichten. Ook Black Hawk Down heb ik vergeleken met een zogenaamde "DTS Superbit" DVD-uitvoering. Nou, het leek werkelijk nergens op vergeleken met de HD-versie.

Verwijderd

Flagg schreef op donderdag 24 april 2008 @ 20:00:
[...]

Ik zou niet weten waarom ik een grotere tv zou willen hebben.. ik heb niet de amerikaanse bigger is better mentaliteit. Ik vind die 32" groot zat, 30" was ook groot genoeg geweest.
en sommige mensen zijn tevreden met een Daihatsu Cuore.

Verwijderd

Flagg, ga je weleens naar de bioscoop?

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2008 00:45 ]

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:53
Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 23:46:
[...]
en sommige mensen zijn tevreden met een Daihatsu Cuore.
Aangezien er momenteel miljoenen mensen in Nederland zijn die het doen met een kleinere TV dan de 32" van Flagg lijkt me dit geen correcte vergelijking. Een relatief nieuw model 32" LCD-TV zou op dit moment eerder gelijk staan aan een (hogere) middenklasse auto, laten we zeggen een Ford Focus. Daar zijn inderdaad heel wat mensen heel tevreden mee; niet iedereen hoeft een Ferrari. :-)

Overigens ben ik het wat kwaliteitsverschil volstrekt niet met Flagg eens; als ik bijvoorbeeld de Corpse Bride of Planet Earth op HD-DVD kijk, valt me voortdurend op hoe scherp de details zijn, daar geniet ik de hele film lang van. En ook ik heb 'maar' een 32" scherm.

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:27
Anakha schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 08:54:
[...]

Aangezien er momenteel miljoenen mensen in Nederland zijn die het doen met een kleinere TV dan de 32" van Flagg lijkt me dit geen correcte vergelijking. Een relatief nieuw model 32" LCD-TV zou op dit moment eerder gelijk staan aan een (hogere) middenklasse auto, laten we zeggen een Ford Focus. Daar zijn inderdaad heel wat mensen heel tevreden mee; niet iedereen hoeft een Ferrari. :-)

Overigens ben ik het wat kwaliteitsverschil volstrekt niet met Flagg eens; als ik bijvoorbeeld de Corpse Bride of Planet Earth op HD-DVD kijk, valt me voortdurend op hoe scherp de details zijn, daar geniet ik de hele film lang van. En ook ik heb 'maar' een 32" scherm.
Idem dito hier, zit me elke keer te verlekkeren aan de bluray en hd-dvd rips, echt mega groot verschil met dvd's. Bij ons is het zo dat we reguliere tv vanaf 4 meter kijken op 32". Ver zat en dat met digitale tv van UPC. Films (bluray en hddvd rips via HTPC) bekijken we vanaf twee lekkere stoelen op circa 2 meter afstand (die worden dan omgedraaid), wat een verschil, ook met dvd's :Y) :Y

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 00:45:
Flagg, ga je weleens naar de bioscoop?
Niet vaak, eerder nog wel eens naar een filmhuis, telt dat ook?

Wie kijkt er tegenwoordig nog naar het verhaal in de film, de dialogen of hoe het verhaal wordt opgebouwd. of moeten alleen de explosies zo mooi mogelijk zijn?

En tja een groter scherm staat stoerder voor de buren en het post zo lekker op een forum...

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Anakha schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 08:54:
[...]

PLanet earth kan ik me goed voorstellen, maar als ik in een verhaal zit, dan zit ik in een verhaal, dan mag het een 450MB divx zijn als het verhaal goed is, I don't care.

En ik zou de ferrari in je vergelijking omruilen voor een hummer in centrum amsterdam.

En de vergelijking naar de Cuore was een poging om mij over de zeik te krijgen omdat in zijn wereld zo''n 32" maar minderwaardig is. Maar ben ik helaas te oud voor om in het fietsenhok te meten wie de langste heeft. :P Maar was zonder meer een goed poging. _/-\o_

Verwijderd

Flagg schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 20:29:
[...]

Niet vaak, eerder nog wel eens naar een filmhuis, telt dat ook?
Shure, no prob :)
[...]

Wie kijkt er tegenwoordig nog naar het verhaal in de film, de dialogen of hoe het verhaal wordt opgebouwd. of moeten alleen de explosies zo mooi mogelijk zijn?
Ik! Een goed verhaal in de film vind ik heel belangrijk.
[...]

En tja een groter scherm staat stoerder voor de buren en het post zo lekker op een forum...
Geniet je ook meer van dat grote scherm in de bioscoop, heb je dan ook meer het gevoel dat je in de film hangt? Dat kun je dus een beetje thuis bereiken door je schermgrootte ;)

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 20:39:
[...]

Shure, no prob :)

[...]

Ik! Een goed verhaal in de film vind ik heel belangrijk.

[...]

Geniet je ook meer van dat grote scherm in de bioscoop, heb je dan ook meer het gevoel dat je in de film hangt? Dat kun je dus een beetje thuis bereiken door je schermgrootte ;)
Ik vind de film er niet beter van worden in de bios, maar das meer voor de gezelligheid van te voren biertje pakken, daarna met zijjn allen de bios is en dan afsluiten waar je mee bent begonnen. En dan boeit de film niet zo eigenlijk, een hele slechte film maakt de avond meestal nog leuker. :)

Als je een kast van een huis hebt en je kan idd een filmzaal creeeren, dan doe je het goed, maar de verbeunde logeerkamers of woonkamers vind ik altijd een beetje sneu. Das een ferrari met een Cuore motor zo ongeveer. :)

Maar ja maakt allemaal niet zoveel uit, iedereen steekt zijn tijd ergens anders in, maar dat het ene beter is vanwege puur en alleen kwantiteit, en dat iemand die dat niet zo ziet het dan niet zou begrijpen vind ik getuigen van een kortzichtigheid die een mol naar de kroon steekt. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Flagg op 25-04-2008 20:48 ]

• EdGnoj
  • Niet online
Gianni Rombios schreef op donderdag 24 april 2008 @ 18:14:
Is er al iemand die de Toshiba HD-XE1 binnen heeft?
Ik weet niet waar je hem besteld hebt, maar Progress is vandaag failliet verklaard, zie hier:

Faillissement Progress

De aanbieding van 157 incl verzendkosten was voor mij dus toch te mooi om waar te zijn :(

• Gianni Rombios
  • Niet online
Dat is pech! Ik had hem besteld bij www.directsale.nl voor hetzelfde bedrag, maar die bestelling verliep dermate slecht dat ik maar heb afgezegd. Ze hebben nog wel de E1 en de EP30. Ik vermoed dat de XE1 niet meer is binnengekomen (dat was onzeker).

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-12-2025

ksi

2 Flagg,
Ben het zeker wel met je eens dat het verhaal van een film best belangrijk is.
Maar ik moet zeggen dat een film op een groot doek/scherm kijken toch wel een completere ervaring geeft en best iets kan toevoegen aan een film. Vaak is het door de regisseur ook op een groot doek bedoelt.
Tuurlijk worden films die kut zijn niet meteen toppers. Maar persoonlijk vind ik zeker dat een groter scherm/doek bijna altijd meer toevoegd. Zelfs bij (oude) films met veel filmgrain ofzo. Juist die sfeer en de grote beeldhoek zorgen voor een toffere ervaring. Vandaar dat ik nog steeds wel eens na de bioscoop ga.

Maar mijn punt was niet zo zeer dat je een grote televisie moet kopen ofzo. Maar dat je beter HD-dvd en/of blu-ray kunt verzamelen dan DVDs op dit moment. Want zoals je zelf al aangeeft over een paar jaar zijn televisies/projectoren weer flink verbetert en een stuk beter betaalbaar waardoor die DVDs die je allemaal hebt verzameld toch echt tekort gaan schieten...

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 18:30

Huig

Merino Fanatic

Nog mensen die gebruik hebben gemaakt van de tweede HD-DVD actie van Ezydvd.com.au?
Ik had er deze keer 4 voor 16.50 _/-\o_

Ik ben nu alleen nog opzoek naar Crank en The island, ik heb ze al gezien, maar ze zijn nogwat duur. Daarna houd ik het denk ik voor gezien, ik heb dan zo'n 35-40 films

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

• Dr. Strangelove
Maar ja maakt allemaal niet zoveel uit, iedereen steekt zijn tijd ergens anders in, maar dat het ene beter is vanwege puur en alleen kwantiteit, en dat iemand die dat niet zo ziet het dan niet zou begrijpen vind ik getuigen van een kortzichtigheid die een mol naar de kroon steekt.
Um, niemand in dit topic of zelfs elders op GoT doet minderwaardig over 32 inch TVs. Ik heb er zelf ook een en daar jaren met veel plezier films op gekeken, en soms nog. Maar jij bent juist degene die minderwaardig doet over de keuze van mensen om voor een omvangrijkere filmervaring te gaan.

Als jij blij bent me je TV is dat prima, maar ik begrijp niet helemaal wat je in dit topic wil bereiken door de voorkeur van anderen voor HD en grotere schermen af te zeiken (want zo komt het op me over).

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 23:20
Huig schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 00:40:
Nog mensen die gebruik hebben gemaakt van de tweede HD-DVD actie van Ezydvd.com.au?
Ik had er deze keer 4 voor 16.50 _/-\o_
Ik heb er ook 2 besteld, maar kom voor die twee wel op iets van 15 Euro. Vraag me af of jij Australische dollars bedoelt of dat je de verzendkosten niet meerekent?

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Verwijderd

Dagknaller van de dag:
http://www.speurders.nl/dagknaller/

Afbeeldingslocatie: http://www.speurders.nl/www/spotter/20080429_300.jpg

92,50 inc 5 films inc verzendkosten. Met vergelijkbare Blu-Ray kwaliteit :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2008 08:09 ]

• Huig

Huig

Merino Fanatic

Exar schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 12:33:
[...]

Ik heb er ook 2 besteld, maar kom voor die twee wel op iets van 15 Euro. Vraag me af of jij Australische dollars bedoelt of dat je de verzendkosten niet meerekent?
Ik ben uit eindelijk uitgekomen op 28 euro inc. verzenden. Die 7 euro per film ga je hier niet redden.

Zijn er mensen die ervaring hebben met die National Geographic HD-DVD? Amazing planet heet ie.
Is het wat, of kan je het beter laten liggen :? Die planet earth van de BBC vind ik nogal duur.

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Ik moet eerlijk zeggen... HD DVD voelt wel behoorlijk dood.
Was paar dagen geleden bij de Mediamarkt, ze hadden gewoon nog 4 hd dvd's zielig in een hoekje gepropt haha. Ik heb er wel enigzins spijt van dat ik die Toshiba EP30 heb gekocht... Upscaler merk ik niet heel veel van, en word behoorlijk moe van die lange laadtijd. En die 9 gratis films heb ik nu ook wel gezien. Mjah dat wist ik eigenlijk van te voren.

Weet niet of ik de volgende vrg mag stellen, maar dan hoor ik het wel:
Zijn er eigenlijk al veel Blu rays te downloaden, want ik neem aan dat het niet zo heel lang meer gaat duren voordat blu ray branders niet al te duur meer zijn en dan is het natuurlijk wel aantrekkelijk om een spler te kopen.

• franssie
  • Laatst online: 03:07

franssie

Save the albatross

ThePupD schreef op woensdag 30 april 2008 @ 18:22:
Ik moet eerlijk zeggen... HD DVD voelt wel behoorlijk dood.
Was paar dagen geleden bij de Mediamarkt, ze hadden gewoon nog 4 hd dvd's zielig in een hoekje gepropt haha. Ik heb er wel enigzins spijt van dat ik die Toshiba EP30 heb gekocht... Upscaler merk ik niet heel veel van, en word behoorlijk moe van die lange laadtijd. En die 9 gratis films heb ik nu ook wel gezien. Mjah dat wist ik eigenlijk van te voren.

Weet niet of ik de volgende vrg mag stellen, maar dan hoor ik het wel:
Zijn er eigenlijk al veel Blu rays te downloaden, want ik neem aan dat het niet zo heel lang meer gaat duren voordat blu ray branders niet al te duur meer zijn en dan is het natuurlijk wel aantrekkelijk om een spler te kopen.
Of ze te downloaden zijn kan je zelf nakijken op de bekende kanalen. En de prijzen van externe opslag en een mac mini zijn ook bekend, so do the math. Of je koopt een HD-DVD brander (als die er zijn).

In Amsterdam hadden ze een week of drie geleden nog wel wat bakken vol staan, die moeten dan toch ergens blijven (voor dump prijzen?)

[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 30-04-2008 20:03 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Blu-raybranders zijn er al vanaf iets van 200-250 euro hoor :)

Verwijderd

Branders zijn nu net zo duur als CD-branders een aantal jaar geleden. Schijfjes zijn echter 10 keer zo duur per GB als DVD's dus dat is niet al te tof.

Verwijderd

Voor de Mac Mini kost een Blu-Ray brander iets meer dan 250 euro: $999 ex BTW :)
Maar de Mac Mini is daarentegen wel weer uitermate geschikt om HD DVD en Blu-Ray content af te spelen (converted x264).

Overigens wordt dit de eerste keer dat een nieuw medium een daadwerkelijk alternatief kent: de PC met Harde schijf. Bij CD/Laserdisc/DVD was dat nooit het geval maar nu geheugen zo goedkoop is tja.

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:53
Bij Play.com zijn de prijzen inmiddels weer wat gezakt, ze hebben nu allerlei HD-DVD's voor €6,99 inclusief verzendkosten. :)

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-02 14:25

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Voor de downloaders in dit topic. Je kunt helaas niet een bluray film downloaden en simpelweg branden op een bluray en afspelen zoals dat bij een dvd film wel kan. DRM you gotta love it.

Ongeveer half jaar geleden een LG BH100 gekocht die beide formaten kan afspelen en sindsdien ben ik eigenlijk onbewust overgstapt op bluray. Ik koop alleen nog maar blurays en de hddvd's happen nu stof. Op dit moment staat de LG BH100 zelfs in de verkoop omdat nu in bezit ben van een PS3. Heb nu dus een twintigtal films die ik niet kan bekijken.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Ik was nog steeds aan het wachten met de aanschaf van een standalone Blu-ray speler tot ze A ) hun profiel-gedoe (2.0) eindelijk klaar hadden en B ) ze (zowel spelers als titels) in prijs zakten.
Ik ben namelijk voorlopig zeer tevreden met m'n trouwe HD DVD speler.

Ik las echter deze ochtend een belangrijk bericht waardoor ik mijn beslissing misschien zal moeten gaan versnellen:
The Criterion Collection announces it's going Blu-ray in October

(Niet dat ik verwacht had dat ze HD DVD zouden kiezen. ;) )

[ Voor 7% gewijzigd door Neobahamuth op 08-05-2008 09:10 ]

Verwijderd

Vandaag de Bourne reeks gekocht bij van Leest voor 25,-

/me is een gelukkig man

Mijn HD-DVD verzameling is bijna compleet. Daarna ga ik over op BR.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-02 10:02

mace

Sapere Aude

*meldt

Ik heb de overbekende HD-EP30 voor een prikkie gekocht, de goedkoopste Ibood, echter maar met 5 films en niet 9.

Inmiddels heb ik online geshopt en heb ik de volgende titels allemaal in huis:
-American Gangster
-Apollo 13
-Bourne Identity
-Bourne Supremacy
-Carlito's Way
-Casino
-Children of Men
-Goodfellas
-Hot Fuzz
-The Kingdom
-Chronicles of Riddick
-Serenity
-Shaun of the Dead

Niet echt superveel, maar ik wilde geen DVD's opnieuw kopen en deze films spraken mij het meest aan van alle aanbiedingen. Het idee voor mij was wel dat het goedkoop zou zijn, dus geen 40 euro voor een schijfje gaan betalen enzo. :)

Echt jammer dat HD DVD verloren heeft, het regiovrije aspect en afwezigheid van BD+ spreekt me erg aan.

Nu nog een 1080p TV.

[ Voor 17% gewijzigd door mace op 10-05-2008 21:52 ]

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-02 16:46
Goedkopere HD DVD speler dan dit kan haast niet volgens mij. Ik heb hem hier ook besteld en krijg hem over 3 dagen binnen.

Instagram

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb hem bij Dixons gezien voor 9,90. Was wel de laatste die ze hadden en volledig met ab e.d.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

• Gianni Rombios
  • Niet online
HD-DVD Bourne Trilogy voor 8 euro http://www.koopem.nl/t/106.aspx

Verwijderd

Mooie tip!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:35
Had em ook al besteld daar gister. In een mail zeiden ze dat het bij de leverancier ligt en minimaal een Dikke week gaat duren. Denk dus aan een weekje of 2 misschien 3.

Maar wacht al 3 weken op m'n HDDVD addon.
Iemand ervaring met GCShop? 1-2 weken levertijd.(Allang voorbij) Niet antwoorden op mails.. Gaat lekker daar. Zal ze proberen te bellen vanmiddag kijken wat ze zeggen. Me vertrouwen is een beetje weg bij die winkel. (kan pas om 13u30 bellen).

• Gianni Rombios
  • Niet online
Hmm dat is minder... nee geen ervaring met de GCShop. Planet Earth bij HMV voor 26 euro via dezelfde "voordeelsite" is ook interessant http://www.koopem.nl/t/91.aspx

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:35
Heb GCshop.nl gebeld. Hele nette correspondetie en eerlijk antwoord dat de levertijd onbekend is aangezien de leverancier de status op onbekend heeft. Optie om te cancellen en geld terug te krijgen. Ik wacht het nog weekje of 2 af en kijk daarna wel verder. In dit opzicht wel netjes van GCshop (alleen jamemr dat ik ervoor moet bellen en dat ze me niet zelf op de hoogte brengen) verder zullen ze me mailen als ze iets weten. afwachten dus.

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:39

Yuco

Womanizer!

Ik krijg het niet voor elkaar. Ik word doorgelinkt naar Azur.be waar die box gewoon € 40 kost. Wat doe ik fout?

Verwijderd

Yuco schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:14:
[...]

Ik krijg het niet voor elkaar. Ik word doorgelinkt naar Azur.be waar die box gewoon € 40 kost. Wat doe ik fout?
Je moet ook die code erbij gebruiken.. Dan krijg je 5 euro korting B)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7m4SYfyUwBRHI0i3PMKOGw51/thumb.jpg

• Gianni Rombios
  • Niet online
De aanbieding is inderdaad nu voorbij - jammer! De vijf euro gaat er wel vanaf maar nu blijft er 38 euro over, dat was 8 euro.

[ Voor 45% gewijzigd door Gianni Rombios op 27-05-2008 21:09 ]

• mace

mace

Sapere Aude

Ik heb planet earth maar besteld bij HMV, het is namelijk een ge-wel-dige serie, en mooi demomateriaal om de buurman jaloers te maken. ;)

Verwijderd

Grappig, ik was vandaag bij MM Rotterdam Centrum en daar staat een hele mand uitverkoop HD-DVDs voor 4,99 euro. Allemaal Universal titels heb ik begrepen. Ik heb de bourne reeks zien liggen, flyboys, casino, leaving Las Vegas, Saw II en nog vele andere... Heb maar een stapeltje meegenomen. Dat was overigens het enige positieve vandaag in de binnenstad van Rotterdam :P

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Voor de mede-HD DVD bezitters:

gloednieuwe firmware 3.003 voor

• HD-E1
• HD-XE1
• HD-EP10
• HD-EP30
• HD-EP35

--> download link

• mace

mace

Sapere Aude

Neobahamuth schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:49:
Voor de mede-HD DVD bezitters:

gloednieuwe firmware 3.003 voor

• HD-E1
• HD-XE1
• HD-EP10
• HD-EP30
• HD-EP35

--> download link
Cool!

Dus ze hebben het format niet als een baksteen laten vallen, dat zie ik graag!
Nu moet iemand de firmware zien te kraken zodat wel regio 1 DVD's kunnen spelen. :P

[ Voor 9% gewijzigd door mace op 20-06-2008 19:05 ]

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ook bedankt Neobahamuth, ik heb meteen maar mijn EP30 (met succes) geupdate. Merk niet direct een verschil.. In ieder geval probleemloos kunnen updaten.

Verwijderd

Heeft iemand een changelog kunnen vinden?

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 12:47:
Heeft iemand een changelog kunnen vinden?
Volgens de PDF:
"Addresses certain disc playback and HDMI/DVI related issues identified by Toshiba."

Juist ja. :P

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Weet iemand nog een site waar de Toshiba EP35 nog voor een schappelijke prijs te krijgen is?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Verwijderd

Marktplaats.nl?

• Huig

Huig

Merino Fanatic

Niet om te pronken, nou ja een beetje dan, maar ik heb eindelijk twee van m'n favoriete films binnen: The Island en Crank. die laatste kostte wel wat, 37 euro, en schijnt vrij zeldzaam te zijn. Ik ben zo blij als een peuter met een lolly *O*

Afbeeldingslocatie: http://xs329.xs.to/xs329/08270/foto__s-0097777.jpg

en nog 1 van m'n collectie, een combinatie van erbij gekregen, Amazon, Mediamarkt, Ezydvd en Ebay:

Afbeeldingslocatie: http://xs329.xs.to/xs329/08270/foto__s-0096a105.jpg

Om toch nog iets nuttigs te posten: mochten er tijdens het transport van je films nou hoesjes stuk gaan, is er op ebay een winkel die van die dikke amaray doosjes verkoopt, (net zo dik als 'n dvd) die tenminste blijven staan. Goedkoop is het niet, 5 voor 10 euro, maar ik had het binnen 2 dagen, wat een service. De winkel heet "PJB Media".

• Dr. Strangelove
Ik heb ook nog wat HD-DVDs binnengehaald. The Elephant Man voor zes euro bij FRS, en van Amazon.com 2001: A Space Odyssey en de five-disc editie van Blade Runner, beide bij elkaar 16 euro. Verder nog vijf films in bestelling staan (waaronder vier Harry Potters) voor 25 euro :)

Iemand nog ergens anders koopjes gezien?

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Crap! :( :( :(
Heb m'n HD-EP35 vorige week binnengebracht bij het Toshiba service center (wegens een paar vastlopers) en belde net om te horen wat de status was:
"Sorry meneer, het was economisch niet meer rendabel om het toestel te herstellen (prijs van vervangonderdeel is te hoog). We hebben Toshiba gecontacteerd om u een creditnota te geven voor het aankoopbedrag. We contacteren u zodra we antwoord hebben."
Gatver! :r Het zal sowieso al een mirakel zijn mocht ik ooit één euro credit van Toshiba zien maar het ergste is dat er op deze planeet geen HD-EP35-en meer te vinden zijn!
Je wordt platgegooid met de goedkope instapmodellen (EP10 en EP30) die met tientallen op alle zoekertjessites staan maar probeer maar eens een HD-EP35 te vinden. }:|

Enkel een HD-EP35 of een XE-1 komen voor mij in aanmerking aangezien zij de enige zijn die HDMI 1.3a en dus DTS HD Master Audio en Dolby TrueHD ondersteunen.

Iemand hier die z'n HD-EP35 verkoopt?

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-02 12:12
Je bent niet de enige. Ideale service dit van Toshiba :X Lekker dan als je net een hoop films hebt aangeschaft!

Nickname does not reflect reality

• drfruit
  • Niet online
Sinds ik heb gemeten dat mijn AV-installatie in standby 65 W verbruikt, schakel ik alles 's nachts centraal uit. Alleen de Toshiba EP30 heeft daar problemen mee, die wil dat ik de klok steeds opnieuw ga instellen.
Het is een kleinigheid, maar als er iemand een oplossing weet zou ik het graag horen. Anders moet ik een extra kabel naar de muur trekken om hem op standby te laten staan.

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

drfruit schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 18:47:
Sinds ik heb gemeten dat mijn AV-installatie in standby 65 W verbruikt, schakel ik alles 's nachts centraal uit. Alleen de Toshiba EP30 heeft daar problemen mee, die wil dat ik de klok steeds opnieuw ga instellen.
Het is een kleinigheid, maar als er iemand een oplossing weet zou ik het graag horen. Anders moet ik een extra kabel naar de muur trekken om hem op standby te laten staan.
Dat is geloof ik met alle modellen zo. (Wanneer ik m'n EP35 unplug en nadien ergerns anders inplug, dan moet ik ook telkens de klok opnieuw instellen.
(Dat probleem zal ik nu niet meer hebben aangezien Toshiba mijn toestel niet wil herstellen.)

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Weet iemand of de Amerikaanse Toshiba A35 / XA2 een scshakelende voeding hebben en dus in Nederland te gebruiken zijn? Wil er daar een bestellen.... Wel balen dat ik die 150 euro aanbieding van een paar maanden geleden gemist heb... Of weet iemand nog een (web)winkel waar ze het EP35 of XE1 model nog hebben voor max. 150 euro?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

ari3 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 18:37:
Weet iemand of de Amerikaanse Toshiba A35 / XA2 een scshakelende voeding hebben en dus in Nederland te gebruiken zijn? Wil er daar een bestellen.... Wel balen dat ik die 150 euro aanbieding van een paar maanden geleden gemist heb... Of weet iemand nog een (web)winkel waar ze het EP35 of XE1 model nog hebben voor max. 150 euro?
De enige die ik ken die nog de HD EP-35 verkoopt is cinedream. (Prijs: € 299)

Pagina: 1 2 Laatste