HD DVD: Dood maar nog altijd hier

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Voor de mede-HD DVD bezitters:

gloednieuwe firmware 3.003 voor

• HD-E1
• HD-XE1
• HD-EP10
• HD-EP30
• HD-EP35

--> download link

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-02 10:02

mace

Sapere Aude

Neobahamuth schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:49:
Voor de mede-HD DVD bezitters:

gloednieuwe firmware 3.003 voor

• HD-E1
• HD-XE1
• HD-EP10
• HD-EP30
• HD-EP35

--> download link
Cool!

Dus ze hebben het format niet als een baksteen laten vallen, dat zie ik graag!
Nu moet iemand de firmware zien te kraken zodat wel regio 1 DVD's kunnen spelen. :P

[ Voor 9% gewijzigd door mace op 20-06-2008 19:05 ]

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ook bedankt Neobahamuth, ik heb meteen maar mijn EP30 (met succes) geupdate. Merk niet direct een verschil.. In ieder geval probleemloos kunnen updaten.

Verwijderd

Heeft iemand een changelog kunnen vinden?

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 12:47:
Heeft iemand een changelog kunnen vinden?
Volgens de PDF:
"Addresses certain disc playback and HDMI/DVI related issues identified by Toshiba."

Juist ja. :P

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Weet iemand nog een site waar de Toshiba EP35 nog voor een schappelijke prijs te krijgen is?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Verwijderd

Marktplaats.nl?

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 18:30

Huig

Merino Fanatic

Niet om te pronken, nou ja een beetje dan, maar ik heb eindelijk twee van m'n favoriete films binnen: The Island en Crank. die laatste kostte wel wat, 37 euro, en schijnt vrij zeldzaam te zijn. Ik ben zo blij als een peuter met een lolly *O*

Afbeeldingslocatie: http://xs329.xs.to/xs329/08270/foto__s-0097777.jpg

en nog 1 van m'n collectie, een combinatie van erbij gekregen, Amazon, Mediamarkt, Ezydvd en Ebay:

Afbeeldingslocatie: http://xs329.xs.to/xs329/08270/foto__s-0096a105.jpg

Om toch nog iets nuttigs te posten: mochten er tijdens het transport van je films nou hoesjes stuk gaan, is er op ebay een winkel die van die dikke amaray doosjes verkoopt, (net zo dik als 'n dvd) die tenminste blijven staan. Goedkoop is het niet, 5 voor 10 euro, maar ik had het binnen 2 dagen, wat een service. De winkel heet "PJB Media".

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:21
Ik heb ook nog wat HD-DVDs binnengehaald. The Elephant Man voor zes euro bij FRS, en van Amazon.com 2001: A Space Odyssey en de five-disc editie van Blade Runner, beide bij elkaar 16 euro. Verder nog vijf films in bestelling staan (waaronder vier Harry Potters) voor 25 euro :)

Iemand nog ergens anders koopjes gezien?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Crap! :( :( :(
Heb m'n HD-EP35 vorige week binnengebracht bij het Toshiba service center (wegens een paar vastlopers) en belde net om te horen wat de status was:
"Sorry meneer, het was economisch niet meer rendabel om het toestel te herstellen (prijs van vervangonderdeel is te hoog). We hebben Toshiba gecontacteerd om u een creditnota te geven voor het aankoopbedrag. We contacteren u zodra we antwoord hebben."
Gatver! :r Het zal sowieso al een mirakel zijn mocht ik ooit één euro credit van Toshiba zien maar het ergste is dat er op deze planeet geen HD-EP35-en meer te vinden zijn!
Je wordt platgegooid met de goedkope instapmodellen (EP10 en EP30) die met tientallen op alle zoekertjessites staan maar probeer maar eens een HD-EP35 te vinden. }:|

Enkel een HD-EP35 of een XE-1 komen voor mij in aanmerking aangezien zij de enige zijn die HDMI 1.3a en dus DTS HD Master Audio en Dolby TrueHD ondersteunen.

Iemand hier die z'n HD-EP35 verkoopt?

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-02 12:12
Je bent niet de enige. Ideale service dit van Toshiba :X Lekker dan als je net een hoop films hebt aangeschaft!

Nickname does not reflect reality

• drfruit
  • Niet online
Sinds ik heb gemeten dat mijn AV-installatie in standby 65 W verbruikt, schakel ik alles 's nachts centraal uit. Alleen de Toshiba EP30 heeft daar problemen mee, die wil dat ik de klok steeds opnieuw ga instellen.
Het is een kleinigheid, maar als er iemand een oplossing weet zou ik het graag horen. Anders moet ik een extra kabel naar de muur trekken om hem op standby te laten staan.

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

drfruit schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 18:47:
Sinds ik heb gemeten dat mijn AV-installatie in standby 65 W verbruikt, schakel ik alles 's nachts centraal uit. Alleen de Toshiba EP30 heeft daar problemen mee, die wil dat ik de klok steeds opnieuw ga instellen.
Het is een kleinigheid, maar als er iemand een oplossing weet zou ik het graag horen. Anders moet ik een extra kabel naar de muur trekken om hem op standby te laten staan.
Dat is geloof ik met alle modellen zo. (Wanneer ik m'n EP35 unplug en nadien ergerns anders inplug, dan moet ik ook telkens de klok opnieuw instellen.
(Dat probleem zal ik nu niet meer hebben aangezien Toshiba mijn toestel niet wil herstellen.)

• ari3
  • Niet online
Weet iemand of de Amerikaanse Toshiba A35 / XA2 een scshakelende voeding hebben en dus in Nederland te gebruiken zijn? Wil er daar een bestellen.... Wel balen dat ik die 150 euro aanbieding van een paar maanden geleden gemist heb... Of weet iemand nog een (web)winkel waar ze het EP35 of XE1 model nog hebben voor max. 150 euro?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

ari3 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 18:37:
Weet iemand of de Amerikaanse Toshiba A35 / XA2 een scshakelende voeding hebben en dus in Nederland te gebruiken zijn? Wil er daar een bestellen.... Wel balen dat ik die 150 euro aanbieding van een paar maanden geleden gemist heb... Of weet iemand nog een (web)winkel waar ze het EP35 of XE1 model nog hebben voor max. 150 euro?
De enige die ik ken die nog de HD EP-35 verkoopt is cinedream. (Prijs: € 299)

• mace

mace

Sapere Aude

Duur.

Ik heb nu nog een EP-30, als ik een andere erbij zou kopen zou ik een XE-1 willen, ook omdat de scaler van die beter zou zijn.

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Na een maand wachten op nieuws van het Toshiba service center heb ik ze vandaag nog maar eens gebeld om te vragen waarom het zolang duurt.
Hun antwoord:

(samengevat)
Toshiba gaat het toestel niet herstellen aangezien dat economische niet meer rendabel is. (onderdeel te duur) Bovendien krijgt u € 0,0 teruggecrediteerd aangezien we dat slechts tot een bepaald bedraglimiet doen. We sturen u via e-mail een prijsofferte om het toestel te laten herstellen. Laat ons weten of u hiermee akkoord gaat. Indien niet, kan het toestel gratis teruggezonden worden.

Raad eens voor hoeveel ze bereid zijn om mij nog verder te naaien: € 211!

Bende oplichters! Zoals de meesten proberen ze hun verantwoordelijkheid te ontlopen.

Ik ga nu proberen rechtstreeks de verkoper te contacteren en via hem garantie te claimen.(Hij bood 12 maanden aan.)

• mace

mace

Sapere Aude

Het onderdeel is ze te duur en ze proberen om er geen geld aan uit te hoeven geven.
Echter heb je nog gewoon garantie, dus hier moet je absoluut geen genoegen mee nemen.

Wat een bende oplichters inderdaad. :(

BTW: Ik heb nu ook Blade Runner The Final Cut gekocht op HD DVD, prachtige film, en gelukkig zonder die irritante voice-over dus. :)

[ Voor 72% gewijzigd door mace op 23-07-2008 19:53 ]

• ThePupD
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-12-2020

ThePupD

Standing Tall And Talented

Topicstarter
Ik was dinsdag toch maar even naar Mediamarkt Arena gegaan.
Paar films meegenomen voor 3'99 en 5'99 maar nu is het wel mooi geweest. Heb nu iets van 20 HD films maar meer ga ik er niet halen omdat als dat ding kapot gaat ik er niks aan heb. Ik vind het wel zielig om te zien... was bij een grote free record shop en er zat tussen al de Blu rays één HD DVD verstopt... helemaal zielig in z'n eentje. Ik wilde hem wel redden door hem mee te nemen maar die gekke van de FRS vroegen er 26 euro voor ofzo. Bij MM was ie 6...

Ach

• Dr. Strangelove
Als je dit soort verhalen hoort dan is het toch wel te hopen dat toekomstige HD-spelers ook HD-DVD zullen afspelen. Als Toshiba weigert om nog support te bieden voor haar installed base, dan is het m.i. niet meer dan terecht dat ze meewerken aan het (gratis) verlenen van licensies om de dingen af te spelen.

• mace

mace

Sapere Aude

Dr. Strangelove schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 15:41:
Als je dit soort verhalen hoort dan is het toch wel te hopen dat toekomstige HD-spelers ook HD-DVD zullen afspelen. Als Toshiba weigert om nog support te bieden voor haar installed base, dan is het m.i. niet meer dan terecht dat ze meewerken aan het (gratis) verlenen van licensies om de dingen af te spelen.
Ik zou er maar niet al te hard op rekenen.

Een optie zou kunnen zijn om al je films te rippen en om te zetten naar BD9 Dan kan je die op je Blu-ray speler afspelen en verlies je niet al te veel kwaliteit. (I.t.t. BD5, de bitrate daarvan is simpelweg te laag)

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ter info: BD/HD-DVD combodrives zijn eventueel ook nog een optie http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00604036

• Dr. Strangelove
Die combodrive heeft wel een (snelle) PC nodig om te werken. Daar kleven nogal wat nadelen aan.

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-02 09:22
Smarron schreef op donderdag 24 april 2008 @ 22:29:
Ik blijf het verschil overduidelijk zien en baal als ik een gewone DVD moet gaan kijken. Het ziet er werkelijk niet uit. En dan die ondertiteling. Grafisch zo ontzettend lelijk.
Vet dit niet verkeerd op, maar dit is echt typisch een uitspraak van iemand die stront-verwend is.
DVD is (mits goed ge-encodeerd) echt wel strak beeld. Dat je het dan opblaast op een 40inch lcd-scherm, sja daar is DVD gewoonweg niet voor gemaakt, en om eerlijk te zijn vind ik zelfs dat nog erg fijn om naar te kijken.

Soundcloud

• mace

mace

Sapere Aude

Ik hoop alleen dat er nog een regiovrije firmware uitkomt, want ik heb een aantal regio 1 DVD's en de EP-30 is op dit moment mijn enige speler.

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Zijn er nog ergens echt hele voordelinge koopjes... ezydvd etc heeft zowat niks meer. En ik vind de prijzen bij FRS nog behoorlijk, maar een paar films voor 6.96. Bij bol.com hebben ze ook nog wel wat, maar niet echt hele leuke films ofzo. Nog tips?

• mace

mace

Sapere Aude

ThePupD schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 13:31:
Zijn er nog ergens echt hele voordelinge koopjes... ezydvd etc heeft zowat niks meer. En ik vind de prijzen bij FRS nog behoorlijk, maar een paar films voor 6.96. Bij bol.com hebben ze ook nog wel wat, maar niet echt hele leuke films ofzo. Nog tips?
HMV.co.uk
Amazon.com en .co.uk
Deepdiscount
play.com

Verwijderd

Media markt in enschede en hengelo hadden er nog wat in het magazijn liggen.
ik kijk ook elke dag even op marktplaats.

• mace

mace

Sapere Aude

Ik ga eens even kijken of ik mijn EP 30 van een batterijbackup te voorzien zodat ik de stroom niet ingeschakeld hoef te houden. Ik heb nog zo'n goldcap liggen van 1F, daar doet hij het zeker wel minstens een nachtje op denk ik.

Maar eerst vakantie. :)

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Ik ga denk ik toch maar niks kopen. Mjah ik ken mezelf... stiekum wil ik nog wel een hele berg halen. Toch maar niet doen, heb nog een stapel liggen die ik toch nog moet kijken.

[ Voor 10% gewijzigd door ThePupD op 28-07-2008 11:34 ]

• drfruit
  • Niet online
ThePupD schreef op maandag 28 juli 2008 @ 11:33:
Ik ga denk ik toch maar niks kopen. Mjah ik ken mezelf... stiekum wil ik nog wel een hele berg halen. Toch maar niet doen, heb nog een stapel liggen die ik toch nog moet kijken.
Haha ik ken dat, regelmatig heb ik een winkelwagentje vol en dan bedenk ik me toch nog (vooral als ik de verzendkosten zie). Mijn laatste bestelling, 7 stuks van Bol, zijn allemaal uitgesteld, dus dan heb ik iets om naar uit te kijken.
:)

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-02 14:25

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Aha er is toch nog leven...

Ben zelf ooit begonnen met HD-DVD vanwege bezit van een Xbox 360. Na een twintigtal films heb ik een LG BH100 gekocht die beide formaten kon afspelen (alhoewel niet volledig). Sinds die tijd ben ik gestopt met HD-DVD kopen, alleen maar Blu-Ray. De LG kon me niet bekoren en heb vervolgens een playstation 3 gekocht toen de firmware DTS HD MA decoderen aanbood. Maar ja dan staan ineens een aantal films stof te verzamelen en verkopen is ook jammer omdat je geen reet er voor terug krijgt.

Oplossing verleden week zaterdag gevonden in een freerecord shop. WEER een externe HD-DVD speler gekocht voor de xbox 360 :-). Tis niet optimaal omdat het geluid word omgezet naar maximaal DTS 5.1. Maar de LG kon dat niet veel beter helaas. En zoals ik hier lees zijn de Toshiba spelers heel zeldzaam aan worden. Ik sla me voor mn kop trouwens want een paar maanden geleden werd in Roermond een nieuwe mediamarkt geopend en toen stonden de EP35 op een pallet voor 100 euro.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• thefox154
  • Laatst online: 09-02 10:52
drfruit schreef op maandag 28 juli 2008 @ 11:59:
[...]

Haha ik ken dat, regelmatig heb ik een winkelwagentje vol en dan bedenk ik me toch nog (vooral als ik de verzendkosten zie). Mijn laatste bestelling, 7 stuks van Bol, zijn allemaal uitgesteld, dus dan heb ik iets om naar uit te kijken.
:)
hm jij hier ook al last van, ik had ook 3 tal films besteld. rond 14 juni. Allemaal 4-5 werkdagen. Heb nog steeds niets. Alleen een mailtje van begin juli dat het uitgesteld wordt 8)7

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

offtopic:
Voor de geïnteresseerden:

De verkoper (A/V winkel in Duitsland) van mijn HD-EP35 laat de speler hier morgen oppicken. Wanneer ze hem terughebben, hebben ze beloofd om hun best te doen om het te vervangen. Anders krijg ik een refund. We zullen zien.

Niemand nog een EP35 of XE-1 te koop?

Verwijderd

ThePupD schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 12:14:
Ik was dinsdag toch maar even naar Mediamarkt Arena gegaan.
Paar films meegenomen voor 3'99 en 5'99 maar nu is het wel mooi geweest. Heb nu iets van 20 HD films maar meer ga ik er niet halen omdat als dat ding kapot gaat ik er niks aan heb. Ik vind het wel zielig om te zien... was bij een grote free record shop en er zat tussen al de Blu rays één HD DVD verstopt... helemaal zielig in z'n eentje. Ik wilde hem wel redden door hem mee te nemen maar die gekke van de FRS vroegen er 26 euro voor ofzo. Bij MM was ie 6...

Ach
Hebben ze nog veel (goede) hd dvd's daar in die prijsklasse?

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:00
thefox154 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 12:30:
[...]

hm jij hier ook al last van, ik had ook 3 tal films besteld. rond 14 juni. Allemaal 4-5 werkdagen. Heb nog steeds niets. Alleen een mailtje van begin juli dat het uitgesteld wordt 8)7
ik heb dezelfde mail ontvangen ja...

• drfruit
  • Niet online
Ferry34 schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 00:11:
[...]

ik heb dezelfde mail ontvangen ja...
En vandaag bericht dat 1 van mijn 7 films is gecanceled. Het geld wordt teruggestort.

• Ferry34
Yep, bij mij ook. Tenmiste: bij mij 1 van de 3. Helaas was het the scorpion king die ik wel had willen hebben.

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 23:37:
[...]

Hebben ze nog veel (goede) hd dvd's daar in die prijsklasse?
Uhm... uit mijn hoofd voor 3,99:
Daylight, lord of war, 16 blocks, underworld, waterworld, army in the shadows
5,99:
Running scared, Bourne Ultimatum, Batman begins
8,99:
Batman begins, de Harry Potters los

Meer weet ik er niet meer zo 1,2,3 ;)

Verwijderd

ThePupD schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 15:13:
[...]

5,99:
8,99:

Thnx, dat is wel de moeite waard om vanmiddag een kijkje te nemen :D

• mace

mace

Sapere Aude

Ik heb nu alle Harry Potters besteld bij play.com voor 5,49 per stuk, gratis shipping, en ook nog Terminator 2 via dat playtrade geneuzel.

Ik zag ook nog de matrix trilogy voor 30 pond, maar als ik in euro's betaal kan ik hem niet bestellen. :?

• mace

mace

Sapere Aude

Iemand een idee waar ik de matrix trilogie voor een nette prijs kan kopen? Ik hoef niet per sé de ultimate edition, de gewone trilogie is opzich ook wel goed hoor! :)

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 18:30

Huig

Merino Fanatic

ik zag gisteravond nog een ad op marktplaats van een box. Als je snel bent, en via martkplaats wilt kopen is dat een optie.

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

• mace

mace

Sapere Aude

Huig schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 00:27:
ik zag gisteravond nog een ad op marktplaats van een box. Als je snel bent, en via martkplaats wilt kopen is dat een optie.
Bedankt voor de tip!

Maar voor dat geld wil ik een nieuwe. :P
Op ebay kan je voor rond die prijs een gesealde krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door mace op 06-08-2008 00:32 ]

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

*O* *O* *O* Hoera! *O* *O* *O*

M'n Toshiba HD-EP35 is vandaag teruggekomen van de verkoper, 100% hersteld en volledig gratis!
De speler zit nu een HD DVD af te spelen als test (Blade Runner). d:)b

Pfew, nu moet ik niet meer op zoek naar een andere. :*)

• mace

mace

Sapere Aude

Ik heb dus de matrix trilogie binnen op HD-DVD, maar toen ik de verpakking openmaakte hoorde ik wat rammelen. :/

Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj7/mace1337/ebay/18082008060-1.jpg

:(

Nu kan ik op zoek naar 11 mm HD-DVD cases, en de meeste zijn 14 mm. :'(

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

mace schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 11:04:
Ik heb dus de matrix trilogie binnen op HD-DVD, maar toen ik de verpakking openmaakte hoorde ik wat rammelen. :/

[afbeelding]

:(

Nu kan ik op zoek naar 11 mm HD-DVD cases, en de meeste zijn 14 mm. :'(
Ik haal ze al meerdere keren hier.
3 dagen na bestelling heb je ze binnen.

• mace

mace

Sapere Aude

Goede tip, had ik ook al gevonden. :)

Ik wacht de reactie van de verkoper ook nog eventjes af, heb hem een email gestuurd.
Maar waarschijnlijk ga ik er een stuk of 5 halen daar, ook voor eventuele toekomstige kapotte doosjes.

Verwijderd

Kleine vraag zijn er nog ergens hd-dvd speler tekoop in winkles of internetshop's ik heb al een speler maar wil er nog een bij hebben.

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 14:07:
Kleine vraag zijn er nog ergens hd-dvd speler tekoop in winkles of internetshop's ik heb al een speler maar wil er nog een bij hebben.
HD-EP30 & HD-EP35: cinedream.be

• Dr. Strangelove
Voor die prijzen kan je beter op Marktplaats gaan ronddarren, daar liggen er hopen voor kleine prijsjes die vrijwel allemaal zo goed als nieuw zijn.

• mace

mace

Sapere Aude

Ik heb maar gewoon 5 van die doosjes besteld, is nooit weg denk ik zo....

Iets anders: Heeft iemand ooit eens geprobeerd om 3xDVD schijfjes te maken?
Dat zijn gewone DVD schijven met de bestandsstructuur van een HD-DVD schijf.
Dit lijkt mij een ideale manier om gedownloade x264 of VC-1 films te kijken.

BD5 en BD9 discs zijn ook al hier en daar te downloaden, die kan je branden op DVD en dan zo in de blu-ray speler doen. Dit zou met HD-DVD dus ook moeten kunnen.

Hier staat een omslachtige manier, maar ik denk dat het makkelijker moet kunnen.

[ Voor 4% gewijzigd door mace op 18-08-2008 15:35 ]

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

mace schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 14:43:
Ik heb maar gewoon 5 van die doosjes besteld, is nooit weg denk ik zo....

Iets anders: Heeft iemand ooit eens geprobeerd om 3xDVD schijfjes te maken?
Dat zijn gewone DVD schijven met de bestandsstructuur van een HD-DVD schijf.
Dit lijkt mij een ideale manier om gedownloade x264 of VC-1 films te kijken.

BD5 en BD9 discs zijn ook al hier en daar te downloaden, die kan je branden op DVD en dan zo in de blu-ray speler doen. Dit zou met HD-DVD dus ook moeten kunnen.

Hier staat een omslachtige manier, maar ik denk dat het makkelijker moet kunnen.
1. Die HD DVD en Blu-ray doosjes van die verkoper zijn altijd 100% in orde en je zal ze snel in je bus hebben. Bovendien kosten ze echt geen drol.

2. Jeez, dat lijkt me een nogal ingewikkeld proces om een HD DVD te maken. Ik heb noch het HD materiaal (ts files), noch de skills om het te doen. Hopelijk zijn hier tweakers die wat handiger zijn en dit topic lezen.

• mace

mace

Sapere Aude

Ik ga er eens mee klooien, als ik wat tijd over heb, opzich heb ik vroeger veel gedaan met DVD authoring en divx encoding, ik ben begonnen in het DivX ;-) 3.11 tijdperk, hopelijk is er niet al te veel veranderd. (Ben gestopt rond divx 6 en xvid enzo, dus nog voor het x264 tijdperk.)

Volgens mij is er een versie van sonic scenarist die dat soort schijven kan maken. :)

[ Voor 39% gewijzigd door mace op 18-08-2008 15:38 ]

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-01 19:50
ThePupD schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 15:13:
[...]
5,99:
8,99:

Heb vrijdag jl. bij MM in Utrecht de volgende Blu-rays gekocht voor € 7,99 per stuk:
  • 16 blocks
  • Running scared
  • Flyboys
  • Underworld
Dus niet alleen de HD DVD's gaan in de aanbieding!! :)

• thefox154
Epitome schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 19:57:
[...]

Heb vrijdag jl. bij MM in Utrecht de volgende Blu-rays gekocht voor € 7,99 per stuk:
  • 16 blocks
  • Running scared
  • Flyboys
  • Underworld
Dus niet alleen de HD DVD's gaan in de aanbieding!! :)
ik denk dat je in het verkeerde topic zit 8)

Heb eindelijk de bestelling van bol.com binnen vrijdag gebeld met klantenservive waar het spul bleeft. Opeens vrijdagnacht en zaterdag overdag een mailtje. 2 dvd's afgestuurd. Puur toeval of.... De laatste is helaas gecanceld... Dat geintje hebben ze inmiddels als vaker geflikt.

Mediamarkt arnhem heeft overigens alleen nog 5x SAW liggen. FRS in arnhem en doetinchem hebben ook niets. Behalve nog een aantal hddvds voor 30+.

Denk dat ik ook aan de import moet, maar wil wel graag NL ondertitels.. goed zoeken dan maar :+

• drfruit
  • Niet online
@mace
Ik heb vroeger ook wel eens geprobeerd zo'n dvd met HD codering te branden, maar kwam er ook niet uit. Gelukkig is er nu een veel handigere manier om naar gedownload x.264 en ander HD materiaal te kijken, namelijk een HD media player. Ik heb een TViX 6500 en er is een Popcorn Hour NMT A100 onderweg voor in de slaapkamer. Bespaart je uren werk om te coderen en je hoeft ook niks te branden. Gewoon een externe USB schijf eraan hangen, of via een netwerk vanaf een NAS je gedownloade bestanden afspelen.

Laatst nog per ongeluk een ISO-image voor zo'n dvd gedownload, en die heb ik toen gewoon uitgepakt met UltraISO. Kwam een m2ts bestand uit dat ik kon afspelen met de HD media player.

Mocht je toch per se willen branden, ik dacht dat het met de nieuwste Nero vrij eenvoudig was.

Verwijderd

Ik zag gisteren bij MM A'dam een x aantal titels voor HD-DVD in de "sale" , voor 3,99 ,- !! een aantal dacht ff snel uit me koppie waren iets meer maar dat waren bv de bourne box... :)

Mocht dit al bekend zijn ,sorry maar kon het jullie niet onthouden natuurlijk :D

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2008 11:31 ]

• mace

mace

Sapere Aude

@drfruit

Ik ken die apparaten, ik vind ze nog net niet volwassen genoeg, nog iets teveel problemen IMO.
Ik wacht dus op de volgende generatie. :)

Afgezien daarvan zoek ik meer een uitdaging dan een makkelijke manier om het te doen. ;)

Ik heb het idee dat ik sonic scenarist 4.5 HD nodig heb, maar die is lastig te vinden. :P

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Lukt het ook niet met een iets oudere versie (bv 4.1)?

• mace

mace

Sapere Aude

Neobahamuth schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 13:13:
Lukt het ook niet met een iets oudere versie (bv 4.1)?
Nou, volgens mij is die dus niet geschikt voor HD-DVD, de varianten die ik vind zijn de blu-ray varianten iig.

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Op een site waar ik info over de 4.1 versie vond staat dit:
* Blu-ray Disc Support - Author fully featured Blu-ray Disc titles. Scenarist provides comprehensive access to the BD-ROM specification and feature set. With Scenarist, anything is possible.
* HD DVD Support - Offer your clients both Standard and Advanced Content HD DVD title creation. With direct access to the HD DVD specification, the only limit is your creativity.
* SD DVD Support - Scenarist's SD DVD authoring technology has been used to deliver billions of commercially released titles to consumers. Since the dawn of DVD, professional authoring facilities have come to rely on Scenarist's unique blend of authoring power and set-top player compatibility.
* Advanced Interactivity - Scenarist goes beyond standard content authoring, enabling the advanced interactive capabilities that give BD and HD DVD their unique appeal, including seamless menus over video, composited contextual menus, synchronized picture-in-picture bonus content, and built-in Internet connectivity.
* Hands-on Control - Scenarist's direct, non-abstraction-based cell-level authoring technology lets you take charge of the details with complete control over every aspect of your Blu-ray Disc and HD DVD titles.
* Flexible Workgroup Productivity - Scenarist's unique modular architecture is designed for custom workgroup configuration. You can perform multiple tasks at a single workstation or spread your process over several stations, ensuring a workflow that is as productive and profitable as possible.
* Proven Sonic Quality - Reliability and usability have made Sonic's Scenarist systems the clear choice of high-end authoring facilities around the globe, used to create the vast majority of the world's commercially-released DVDs. Scenarist 4 brings Sonic's proven strengths to HD.
* Designed with and for the industry - Scenarist 4 was developed in collaboration with the HD Authoring Alliance (HDAA), the worldwide association of top DVD authoring houses dedicated to facilitating the rollout of titles for the Blu-ray Disc and HD DVD formats.

• mace

mace

Sapere Aude

Je hebt gelijk, ik heb nu 4.12 Standard nogwat editie.

Hij accepteert alleen geen .h264 files (of matroska for that matter, maar dat was te verwachten)
Dus moet ik een container vinden die wel gaat werken. Tevens weet ik niet of ik moet re-encoden omdat de meeste files de zwarte balken weggecropt hebben en dus daardoor een non-standaard resolutie hebben (1280x582 bijvoorbeeld). Dus misschien moeten ze opnieuw ge-encode met de zwarte balken er weer bij.

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

@ mace:
Is het je gelukt met dat omzetten?

offtopic:
Crapola! :(

M'n HD-EP35 liep gisterenavond wéér vast (bij Star Trek season 1)!
Eerst een nanoseconde wit flikkerbeeld met gekleurde blokjes erin en dan bevroren beeld terwijl de teller gewoon doorloopt. En dat nadat het zogezegd 'hersteld' was ... :|

Ik heb onmiddellijk de winkel gemaild en gevraagd om een nieuw toestel omdat ik deze niet meer vertrouw, zelfs niet 'hersteld'. Daar waren ze mee akkoord en morgen wordt de oude opgehaald. Dan weeral een weekje wachten op een nieuwe ... :O

Gelukkig heb ik hier ondertussen nog steeds de HD-A35 van m'n vrienden liggen dus ik kan ongestoord verder genieten. ;)

Blijkbaar een maandagochtend exemplaar dus.

• mace

mace

Sapere Aude

Nee, nog niet.

Ik weet niet in wat voor container ik de h264 stream moet stoppen en aan wat voor eisen die stream moet voldoen. Ik ga van de week weer verder prutsen.

• mace

mace

Sapere Aude

Kreeg net een mailtje dat amazon.co.uk de HD-DVD's voor de laatste keer in het uitverkoop heeft.
Misschien wel leuk om weer eens te kijken, ze hebben iets van 800 titels geloof ik.

klik

• mace

mace

Sapere Aude

Even een rotschop, maarrrrrrrrrrrrrrrrrr.

De EP-30 en EP-35 hebben nu regiovrije firmware voor DVD *O*
En je kan een EP-30 crossflashen naar een EP-35 _O_ En bitstream werkt dan ook gewoon. _O_ *O*
DTS-HD MA en TrueHD werken niet helaas

Zie hier: http://www.avforums.com/f...region-free-firmware.html

Ik ga straks mijn EP-30 crossflashen naar een regiovrije EP-35 en dan via internet weer naar 4.0, kijken of het werkt, maar iedereen is succesvol met deze hack! _O_
offtopic:
Alleen eerst ff top gear kijken. :P

[ Voor 12% gewijzigd door mace op 07-12-2008 21:00 ]

Verwijderd

Huh? Men riep altijd dat er geen regiohack mogelijk was omdat die beperking hardware-matig was..

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2008 21:44 ]

• mace

mace

Sapere Aude

Mja, dus niet want de hardware is hetzelfde in alle EP-30/35 en A-30/35 en het zit gewoon in de firmware. Er zit zelfs een tijdelijke regio-lock in voor RCE discs.

En het beste is nog, dat als je hem na de hack dus update naar 4.0, dat de hack actief blijft.

Geweldige hack.

Edit: ben nu aan het flashen, ik zal laten weten of ik een regiovrije player krijg, of een brick. :P

[ Voor 15% gewijzigd door mace op 07-12-2008 23:09 ]

Verwijderd

Ik heb van Viking toegang gekregen tot de share, maar Windows Live laat me niet binnen. Kan je de ISO's ergens voor me hosten?

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 23:23:
Ik heb van Viking toegang gekregen tot de share, maar Windows Live laat me niet binnen. Kan je de ISO's ergens voor me hosten?
Hier is hij dan: http://www.megaupload.com/nl/?d=SGFEEL6L

Let wel, imgburn lust de iso's niet dus ik heb nero gebruikt.

En het werkt, ik heb net de hack gedaan en ik kon al mijn R1 DVD's afspelen!
Ook weer geupdate naar 4.0 via internet en de speler is nog steeds regiovrij en de RCE hack werkt ook (voor zover ik kan nagaan, ik heb geen RCE discs maar de procedure werkt).

Is wel even zweten als je tijdens het updateproces de stekker er uit moet halen maar het werkt echt.

PS: Brand de iso's op 8x ofzo, voor de zekerheid.

De instructies voor de volledigheid:
1. Insert the CD with firmware called EP30-dirty1
2. Answer Yes to update
3. The display will show VER UP for awhile, then count until STEP 2/4 before it stops with 10004050 showing on the display. The TV will still show “Updating. Do not turn off.”
4. Let it stay like that for 10 minutes
5. Unplug the power cord, wait 10 seconds and plug it in again
6. Turn the player on with the remote
7. There will not be anything shown on the TV
8. It will show WELCOME in the display for awhile, then it will show VER UP
9. Press Right Arrow (the button to the right of OK) once
10. Press OK once
11. The disc will eject

12. Insert the CD with firmware called EP30-dirty2
13. After awhile it will show VER UP in the display, then you press OK once
14. It will still show VER UP in the display for awhile, then it will count from STEP 1/4 until STEP 4/4
15. STEP 4/4 will take 15 - 20 minutes. Just wait and let it run it's course.
16. The disc will eject and the player will turn itself off
17. Remove the disc and turn the player on with the remote
18. It will show WELCOME for awhile and then a small update will run, only STEP 1/1 and the player will turn itself off again.
19. Turn the player on with the remote and you have a regionfree EP30

You can now update to version 4.0 and still keep the regionfree setting.
en:
To make your EP30 or A30 (incl. PAL capability) region free:
1) EP30-dirty1
2) EP30-dirty2
3) Update your now region free player with the EP30 version 4.0.

To crossflash your EP30 or A30 (incl. PAL capability) into region free EP35-mode:
1) EP30-dirty1
2) EP35-dirty2
3) Update your now region free player with the EP35 version 4.0.

To make your A35 into PAL capable region free EP35:
1) EP35-dirty1
2) EP35-dirty2
3) Update your now region free player with the EP35 version 4.0.

To revert your EP30 or A30 from EP35-mode to EP30-mode:
1) EP35-dirty1
2) EP30-dirty2
3) Update your reverted player with the EP30 version 4.0.
RCE:
RCE HACK.
1) Turn on player
2) Open tray, put disc in tray but don´t close
3) Push T.search on remote
4) Push 1, 3, 9 and "Region number" (e.g. 1 for US discs)
5) Push T. search on remote.

You will see TEST on your player

6) Press PLAY on the remote

When player is turned off, this setting is cleared.

[ Voor 128% gewijzigd door mace op 08-12-2008 00:30 ]

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:34
Hier nog twee Rapidshare-links van een Duits forum (CRC's van de ISO-files zijn gechecked);

EP30 files
EP35 files

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd

Great!

Firmware 4 heb ik een tijdje geleden geflashed. Moet die opnieuw?

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 11:19:
Great!

Firmware 4 heb ik een tijdje geleden geflashed. Moet die opnieuw?
Ja, hij downgrade hem eerst naar 1.3, maar nadat je dus dirty1 en 2 gedaan hebt kun je 4.0 weer flashen en dan blijft de hack actief. :)

Let er natuurlijk wel op dat als je een EP-30 crossflasht naar een 35 dat je dan de EP-35 4.0 firmware moet hebben. Als je dit via internet doet gaat dat vanzelf goed uiteraard.

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:44

-d-

Ja goed nieuws inderdaad, duurde een tijdje maar mijn 2 EP-30's zijn nu ook regiovrij :D

Verwijderd

Wat ik overigens wel steeds storender vind aan deze spelers is dat ik niet kan zien hoelang een film nog duurt.

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-02 12:15
Twee keer op de display knop drukken (onder de aan/uitknop) en je ziet die info (op device display en op je scherm zie je wat andere info)

Thx mace! Straks ff proberen. Moet het weer op cd-r's? Want die heb ik niet 8)7 Alleen dvdr's :+

• drfruit
  • Niet online
Bedankt Mace, werkt perfect.
(Nadat ik eerst 3 cd'tjes had verprutst met een beginnersfout, was vergeten dat Nero gewoon het bestand brandt ipv een image als je dat niet zelf aangeeft... 8)7 Dat krijg je als je alleen nog IMGBurn gebruikt.)

Verwijderd

Giant87 schreef op maandag 08 december 2008 @ 18:42:
Twee keer op de display knop drukken (onder de aan/uitknop) en je ziet die info (op device display en op je scherm zie je wat andere info)
Nee daar zie je niet het restant speeltijd.

• mace

mace

Sapere Aude

Geen dank mensen, ik heb de hack alleen gevonden, niet gemaakt. :)

En Giant: Hij moet dus wel op CD-R geloof ik, maar ik heb DVD-R eerlijk gezegd niet geprobeerd.

[ Voor 42% gewijzigd door mace op 08-12-2008 23:20 ]

• drfruit
  • Niet online
cd-rw werkt ook, die heb ik gebruikt.

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:34
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 21:42:
[...]

Nee daar zie je niet het restant speeltijd.
Wel hoor. Zoals gezegd, twee keer op de Display-toets drukken. Er verschijnt dan op je TV een schermpje met extra info, maar op het display van de speler zelf zie je tegelijkertijd de resterende speeltijd.

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-02 12:15
Nog wat hddvd's van inetvideo binnen gekregen. Rond de €4incl verzendkosten per stuk. Kreeg er 1 gratis.
Geen douane kosten en binnen 5 dagen na verzenden vanuit de USA al binnen!

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/73lzic.jpg
Zonder NL subs.

Heb er nu 70 waarvan 4 dubbel.. (Die standaard Bourne 1/2 Children of Men en Chronicles of Riddick, allen NL) Dus als iemand die nog zoekt.. DM

• Ferry34
Giant87 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 13:27:
Nog wat hddvd's van inetvideo binnen gekregen. Rond de €4incl verzendkosten per stuk. Kreeg er 1 gratis.
Geen douane kosten en binnen 5 dagen na verzenden vanuit de USA al binnen!

[afbeelding]
Zonder NL subs.

Heb er nu 70 waarvan 4 dubbel.. (Die standaard Bourne 1/2 Children of Men en Chronicles of Riddick, allen NL) Dus als iemand die nog zoekt.. DM
Bedankt voor deze tip Giant!!

Heb er 5 besteld voor €35 incl verzending met oa transformers

• -SambaL-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-02 11:02
Bourne 2 dubbel? Dat zou ik heel mooi vinden, ben daar namelijk al een poosje naar opzoek. The Bourne 1 en 3 heb ik al, waarvan die laatste ik weer dubbel heb. :P

Ik bestel nog wel eens een HD-DVD'tje bij AxelMusic. Laatst Transformers nog kunnen scoren voor 6 euro. Ze hebben er niet zo veel meer in het assortiment maar zo af en toe komt er nog wel eens een leuke aanbieding voorbij.

• thefox154
kan iemand in het kort aangeven wat het voordeel van die croshfalsh is? De hardware blijft hetzelfde lijkt me... Of zijn de apparaten opdezelfde hardware gebasseerd?

• mace

mace

Sapere Aude

Voordelen zijn dat je nu bitstream over HDMI kan doen, de hardware is niet hetzelfde dus de lossless formaten werken niet ( Dolby TruHD en DTS HD:MA ) maar de rest wel.

Verwijderd

Topic is nu meer dood dan levend dus ik zou graag een kick willen wagen ;-)

Heeft iemand een adres voor me waar je nog steeds HD-DVD's kunt bestellen?

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 16:36:
Topic is nu meer dood dan levend dus ik zou graag een kick willen wagen ;-)

Heeft iemand een adres voor me waar je nog steeds HD-DVD's kunt bestellen?
http://www.inetvideo.com/

Heb wel geluiden gehoord over leveringsproblemen, dus YMMV.

Verwijderd

mace schreef op maandag 18 januari 2010 @ 16:44:
[...]

http://www.inetvideo.com/

Heb wel geluiden gehoord over leveringsproblemen, dus YMMV.
Doen ze ook aan shipping naar NL? Zo ja wat kost het en krijg je dan ook met douanekosten te maken? :)
Ik koop vaak mijn spullen bij Play.com en tot op heden geen verzendkosten en geen douanekosten gezien dus dat vind ik wel prettig bij het bestellen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2010 16:49 ]

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 16:48:
[...]

Doen ze ook aan shipping naar NL? Zo ja wat kost het en krijg je dan ook met douanekosten te maken? :)
Ja, dat doen ze.
Verzendkosten moet je even kijken, staat wel op de site.

Douanekosten hoef je je geen zorgen over te maken over het algemeen, soms moet je wat betalen maar eerlijk gezegd is het me bij het kopen van DVD's en Blu-Ray's enzo maar 1x voorgekomen dat ik wat moest betalen, en ik bestel elke maand wel wat.

Verwijderd

mace schreef op maandag 18 januari 2010 @ 16:53:
[...]

Ja, dat doen ze.
Verzendkosten moet je even kijken, staat wel op de site.

Douanekosten hoef je je geen zorgen over te maken over het algemeen, soms moet je wat betalen maar eerlijk gezegd is het me bij het kopen van DVD's en Blu-Ray's enzo maar 1x voorgekomen dat ik wat moest betalen, en ik bestel elke maand wel wat.
Oh bedankt voor de tip! Ze zijn overigens ECHT goedkoop. $2 voor een film. Ik heb al heel snel 10 films gevonden voor $20. Is het verstandig om 10 films tegelijk te bestellen of kan ik het beter spreiden ivm diefstal/douane/geen idee of dit webwinkel betrouwbaar is? :)

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 16:48:
[...]

Ik koop vaak mijn spullen bij Play.com en tot op heden geen verzendkosten en geen douanekosten gezien dus dat vind ik wel prettig bij het bestellen.
Play.com valt binnen de EU (Jersey), dus daar zul je volgens mij nooit douanekosten door krijgen. Jersey is een Brits eilandje met aardig wat belastingvoordelen. Vandaar dat het zo goedkoop kan.

Komt het van buiten de EU, dan kunnen de kosten aardig oplopen.

Verwijderd

Zojuist 9 HD-DVD's besteld bij InetVideo voor 45 dollar inclusief verzendkosten :-)
Dat lijkt mij een prima bedrag om te kijken of ik vaker hier moet bestellen. Ik gok erop dat ik nu een aantal weken moet wachten totdat mijn bestelling arriveert.

Mace bedankt! :-)

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Supremo schreef op maandag 18 januari 2010 @ 19:52:
[...]
Play.com valt binnen de EU (Jersey), dus daar zul je volgens mij nooit douanekosten door krijgen. Jersey is een Brits eilandje met aardig wat belastingvoordelen. Vandaar dat het zo goedkoop kan.

Komt het van buiten de EU, dan kunnen de kosten aardig oplopen.
Jersey is een uitzonderingsgebied , wat inhoudt dat je vanaf 22 Euro (incl. verzendkosten) gewoon BTW moet betalen.
Meestal komen de pakjes wel door de douane, maar als de douane je bestelling eruit haalt dan komt er de BTW en inklaringskosten van TNT Post a 12.50 Euro bovenop.
Mensen uit de UK hoeven overigens geen VAT te betalen voor bestellingen uit Jersey, dus wel een beetje meten met 2 maten.

• Ferry34
Inet is inderdaad heel goedkoop met hd-dvd's, maar je moet wel rekening houden met de douane en dus liever geen grote hoeveelheden bestellen.

Heb destijds de 2 disc hd-dvd van Transformers gekocht voor $4 en dat was èn een koopje èn een heerlijke film met geweldige special effects.
Heb toen een stuk of 6 besteld en heb ze nog niet allemaal bekeken. (brokeback mountain zat erbij en nog een aantal)

Goeie site dus met vriendenprijsjes. Vaak niet NL ondertiteld but who cares? ;)

Een aantal weken duurt het niet hoor, ze zijn best snel.

[ Voor 10% gewijzigd door Ferry34 op 18-01-2010 22:16 ]

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 20:19:
Zojuist 9 HD-DVD's besteld bij InetVideo voor 45 dollar inclusief verzendkosten :-)
Dat lijkt mij een prima bedrag om te kijken of ik vaker hier moet bestellen. Ik gok erop dat ik nu een aantal weken moet wachten totdat mijn bestelling arriveert.

Mace bedankt! :-)
Geen probleem. ;)

45 dollar? Dan zou ik me niet druk maken over douanekosten.

Als je het zeker wilt weten kun je ook onder de 20$ blijven, dan hoef je nooit wat te betalen.
Let wel: Dat is dan inclusief verzendkosten.
Misschien niet zo efficiënt dus, kun je beter het risico lopen op douanekosten.

[ Voor 10% gewijzigd door mace op 19-01-2010 12:00 ]

Verwijderd

mace schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:59:
[...]

Geen probleem. ;)

45 dollar? Dan zou ik me niet druk maken over douanekosten.

Als je het zeker wilt weten kun je ook onder de 20$ blijven, dan hoef je nooit wat te betalen.
Let wel: Dat is dan inclusief verzendkosten.
Misschien niet zo efficiënt dus, kun je beter het risico lopen op douanekosten.
Dat dacht ik dus ook ;-) Ik betaal nu 24 dollar aan verzendkosten en 21 dollar voor 9 HD-DVD's ;)
Al met al een succes met de huidige dollarkoers. Mocht de douane mij toch eruit graaien dan jammer :P

• Ferry34
En dan is de dollar nog weer aardig gestegen. Een jaar ofzo geleden was 1 euro gewoon ff 1,48 dollar waard! :)
Pagina: 1 2 Laatste