Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chillosophy schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 20:27:
Mijn vriendin heeft deze telefoon een paar weken geleden ook aangeschaft, erg mooi apparaatje. We vragen ons alleen af waar "Geluid opnemen" (memorecorder) de bestanden opslaat. Als iets opgenomen wordt staat er dat het opgeslagen is in "Muziek", maar daartussen zijn de memos niet te vinden. Iemand het antwoord?
Je vindt de bestanden bij Agenda - Bestandsbeheer - Muziek
Logisch is anders natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels de nieuwste firmware (R3DA028) (dat ís de nieuwste toch?) maar er gaat nog zóveel mis:
  • Iemand bellen gaat héél traag (iig via de sneltoetsen, hij gaat pas na enkele seconden bellen)
  • Wanneer je gebeld wordt, duurt het ook enkele seconden voordat je ziet wíe er belt
  • Ook verschijnt dan nergens de tekst 'opnemen' (waarschijnlijk omdat de opneemknop ook niet meer helemáál links boven zit, dus deze hoort eigenlijk niet in dit rijtje :/ )
  • Bij een sms langer dan 2 sms'jes blijft hij aangeven dat het sms 2 is
  • De batterij is héél snel leeg
  • De internetverbinding is echt enórm traag (veel trager dan op mijn K800) (3G staat zo te zien aan)
Iemand tips hoe ik hiervan al iets kan verbeteren zonder een firmware update? (die er ook nog niet is)

Bedankt alvast voor de reactie(s)

Nog even ter aanvulling (maar is ook al genoemd eerder in dit forum):
  • Wanneer je gebeld of gesms't bent of een agenda-notificatie hebt, dan kun je dit niet zien op je 'stand-by'-scherm (dit is gewoon zwart en er is geen 'gemiste oproep-pijltje', envelopje of agendaatje te zien)
  • Zodra je je mobiel uit de stand-by'haalt zie je bovenin wel het symbooltje staan, maar vanaf het beginscherm kun je vervolgens ook niet gemakkelijk met één klik naar dit item toe.. je moet dit dus echt vervolgens handmatig opzoeken.. is ook niet handig toch?
  • Klopt het dat de screensaver-klok op de C902 niet mogelijk is? (als dit toch wél mogelijk is, dan is bovenstaande hier misschien ook gelijk mee opgelost ?)
  • Sms'en is echt een ramp met dit toestel, vanwege de platte knoppen.. maar dat zal persoonlijk zijn
Verder, moet toch even gezegd, een geweldig mooi toestel :)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2008 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joosie200 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 15:21:
Ik heb een K850i gehad en die had ook van die blauwe shortcuts, maar dan in het rechterrijtje toetsen 3-6-9. De C902 heeft dezelfde soort shortcuts maar dan dus als toucknopje boven en onder het scherm wanneer je de foto modi opent?
Ja klopt

Wat betreft fotokwaliteit moet ik wel zeggen: ik had hiervoor de K800i (3,2 megapixel) maar daar vond ik de foto's mooier van, vooral de 'avondfoto's'
Als ik zo door dit forum blader zijn de meningen hier over verdeeld (en ergens vraag ik me af of dit dus toch per C902-toestel verschilt, al zou dat niet 'moeten mogen' natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:59
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 23:45:
• Wanneer je gebeld of gesms't bent of een agenda-notificatie hebt, dan kun je dit niet zien op je 'stand-by'-scherm (dit is gewoon zwart en er is geen 'gemiste oproep-pijltje', envelopje of agendaatje te zien)
Als je op een knop drukt zie je het alsnog. Je kan ook inschakelen dat de klok altijd wordt getoond in standby en dan zie je wel of je gemiste oproepen/sms-jes hebt.
• Zodra je je mobiel uit de stand-by'haalt zie je bovenin wel het symbooltje staan, maar vanaf het beginscherm kun je vervolgens ook niet gemakkelijk met één klik naar dit item toe.. je moet dit dus echt vervolgens handmatig opzoeken.. is ook niet handig toch?
Een symbooltje van wat? Gemiste oproepen? Druk op opnemen. Nieuwe SMS? Dat krijg je te zien in de pop-up en je kan hem dan gelijk lezen/openen.
• Klopt het dat de screensaver-klok op de C902 niet mogelijk is? (als dit toch wél mogelijk is, dan is bovenstaande hier misschien ook gelijk mee opgelost ?)
Als dat zo is dan vervalt mijn eerste opmerking. Ik heb er even naar gezocht en kon het ook niet vinden. M'n vorige SE had dat wel iig.
• Sms'en is echt een ramp met dit toestel, vanwege de platte knoppen.. maar dat zal persoonlijk zijn
[/list]
Ik moest er ook aan wennen, maar nu vind ik het goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiguan schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:17:

Een symbooltje van wat? Gemiste oproepen? Druk op opnemen. Nieuwe SMS? Dat krijg je te zien in de pop-up en je kan hem dan gelijk lezen/openen.
Ja van een sms of gemiste oproep bedoelde ik idd. Ok, bedankt voor je reactie. Maar wanneer ik een sms heb ontvangen, verschijnt er niet zo'n pop-up. Het enige dat ik te zien krijg is een klein geel envelopje bovenin. Ik moet dus zelf 'helemaal' via mijn menu naar berichten om 'm daar te openen. Dat geldt ook voor de gemiste oproepen en andere notificaties. Héél irritant. Dat heb jij niet dus begrijp ik?
tiguan schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:17:

Als dat zo is dan vervalt mijn eerste opmerking. Ik heb er even naar gezocht en kon het ook niet vinden. M'n vorige SE had dat wel iig.
Ja mijn vorige SE had dit dus ook (en dit stond niet aangegeven in de handleiding, dus misschien heeft de C902 deze mogelijkheid ookwel, maar staat het nu op een onlogische plek?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor de beginnersvraag, maar hoe kan ik checken welke firmware ik heb?

Ik heb ook een tmobile branded c902, maar ik zie nog steeds dezelfde versies van de games nadat ik de update heb gedaan. Die changelog geldt zeker alleen voor unbranded telefoons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:33:
[...]

Ja van een sms of gemiste oproep bedoelde ik idd. Ok, bedankt voor je reactie. Maar wanneer ik een sms heb ontvangen, verschijnt er niet zo'n pop-up. Het enige dat ik te zien krijg is een klein geel envelopje bovenin. Ik moet dus zelf 'helemaal' via mijn menu naar berichten om 'm daar te openen. Dat geldt ook voor de gemiste oproepen en andere notificaties. Héél irritant. Dat heb jij niet dus begrijp ik?
Bij Instellingen -> Algemeen -> Nieuwe events, heb ik 'm op "Activiteit Menu" staan. Als je dan een nieuw SMS-je krijgt komt er een schermpje naar voren met die SMS en dan kan je hem gedeeltelijk lezen en openen.
Ja mijn vorige SE had dit dus ook (en dit stond niet aangegeven in de handleiding, dus misschien heeft de C902 deze mogelijkheid ookwel, maar staat het nu op een onlogische plek?)
Ik zou 't dan ook niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiguan schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:48:
Bij Instellingen -> Algemeen -> Nieuwe events, heb ik 'm op "Activiteit Menu" staan. Als je dan een nieuw SMS-je krijgt komt er een schermpje naar voren met die SMS en dan kan je hem gedeeltelijk lezen en openen.
Ja inderdaad zeg!... dan wel kiezen voor Pop-up (en niet 'Activiteit Menu')
Super, dat scheelt weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 15:08:
[...]

Ja inderdaad zeg!... dan wel kiezen voor Pop-up (en niet 'Activiteit Menu')
Super, dat scheelt weer ;)
Oh ik krijg juist een pop-up als ik 'm op 'Activiteit Menu' heb staan. Zal 'm voor de gein ook eens op 'Pop-up' zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:37:
Sorry voor de beginnersvraag, maar hoe kan ik checken welke firmware ik heb?

Ik heb ook een tmobile branded c902, maar ik zie nog steeds dezelfde versies van de games nadat ik de update heb gedaan. Die changelog geldt zeker alleen voor unbranded telefoons?
Druk dit in op je mobiel:

-> * <- <- * <- *

en dan ergens bij software info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt

Ik zie dat ik R3CA038 heb. Dus een heel andere dan wat ik hierboven lees :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 15:43:
bedankt

Ik zie dat ik R3CA038 heb. Dus een heel andere dan wat ik hierboven lees :?
Hm.. dat klinkt toch als een nieuwere versie (tenzij het om de C en de D gaat) ;) (en ja, daar gáát het dus om.. R3DA028 is op dit moment dus de nieuwste denk ik)Heb jij dezelfde problemen als ik heb? (zie mijn bericht van een paar dagen terug) of zijn die met deze versie opgelost? (ik hoop echt dat ik nog maar één keer hoef te updaten, want 't is wel iedere keer weer een gedoe als je net van alles op je mobiel hebt gezet zoals themes e.d.)

Is er misschien ook een pagina waar je kunt zien wat de laatste versie is - en wat de verbeteringen zijn? (dus niet alleen een downloadpagina, maar waar je ook het 'serienummer' ziet staan)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2008 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
ik heb de telefoon nu 2 uur in bezit:
Ik krijg soms bovenin een Blauw Vierkantje met 3G
Betekend dat ik dan op internet zit ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 18:08:
[...]

Hm.. dat klinkt toch als een nieuwere versie (tenzij het om de C en de D gaat) ;) (en ja, daar gáát het dus om.. R3DA028 is op dit moment dus de nieuwste denk ik)Heb jij dezelfde problemen als ik heb? (zie mijn bericht van een paar dagen terug) of zijn die met deze versie opgelost? (ik hoop echt dat ik nog maar één keer hoef te updaten, want 't is wel iedere keer weer een gedoe als je net van alles op je mobiel hebt gezet zoals themes e.d.)

Is er misschien ook een pagina waar je kunt zien wat de laatste versie is - en wat de verbeteringen zijn? (dus niet alleen een downloadpagina, maar waar je ook het 'serienummer' ziet staan)
volgens mij heb ik een ouwe firmware, want de versies van mijn games zijn nog de oude versies.

En bedoel je met jouw probleem dat de activiteiten menu niet werkt. Bij mij werkt hij nu ook niet meer. Volgens mij na de update. Gister kreeg ik nog de activiteiten balk te zien bij een sms en gemiste oproep. Nu zie ik alleen een rood pijltje of envelop bovenin.
Als ik voor pop-up kies dan zie ik wel gewoon de pop up verschijnen.

edit: Nu doet het activiteiten menu het wel weer nadat ik met telefoon aan en uit het gedaan, vreemd :?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2008 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 18:30:
En bedoel je met jouw probleem dat de activiteiten menu niet werkt.
Nee eigenlijk ál die andere punten die ik noemde in mijn bericht van 23 oktober 23:45 uur ;)

Vreemd dat je activiteitenmenu het even niet meer deed.. ja deze c902 heeft veel bugs.. meer dan ik ooit bij een andere mobiel heb ervaren (die ik toch ook redelijk in een beginstadium in mijn bezit had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 18:26:
Hallo,
ik heb de telefoon nu 2 uur in bezit:
Ik krijg soms bovenin een Blauw Vierkantje met 3G
Betekend dat ik dan op internet zit ofzo?
Nee, je zit dan niet op het internet.. het betekent wel dat je met een 3G verbinding het internet op zou gaan als je dit wilt.. en kennelijk heb je niet overal 3G-bereik, aangezien je schrijft dat het er soms staat.

Je kunt 't ook helemaal uitzetten, dat doe je bij Instellingen - tabblad Verbindingen - Mobiele netwerken - GSM/3G-netwerken - en dan kiezen voor Alleen GSM. Voor je batterij beter, maar niet handig wanneer je veel van het internet gebruikt maakt / wilt maken *)

*) Ik merk nu zelf dat het met het kiezen voor 'Alleen GSM' net zo snel gaat als via 3G... :|

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2008 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 23:45:
Ik heb inmiddels de nieuwste firmware (R3DA028) (dat ís de nieuwste toch?) maar er gaat nog zóveel mis:
  • Iemand bellen gaat héél traag (iig via de sneltoetsen, hij gaat pas na enkele seconden bellen)

niet echt last van. Het gaat allemaal wel wat trager dan mijn vorige telefoon van samsung, maar hiervoor had ik de w800 en die ging even snel/traag als de c902. Ben ik wel gewend van SE
  • Wanneer je gebeld wordt, duurt het ook enkele seconden voordat je ziet wíe er belt

dat heb ik heel af en toe. Net even een paar keer getest en zodra ik de overgaan toon hoor op de andere tel, dan zie ik binnen een halve sec wie er belt op mn c902
  • Ook verschijnt dan nergens de tekst 'opnemen' (waarschijnlijk omdat de opneemknop ook niet meer helemáál links boven zit, dus deze hoort eigenlijk niet in dit rijtje :/ )

klopt,, maar dat hoort dus zo

• Bij een sms langer dan 2 sms'jes blijft hij aangeven dat het sms 2 is
    Dat heb ik niet, hij geeft aan tot sms 3 en daarna geeft hij MMS aan
  • De batterij is héél snel leeg
    Nog niet echt kunnen testen aangezien ik de telefoon 2 dagen heb
  • De internetverbinding is echt enórm traag (veel trager dan op mijn K800) (3G staat zo te zien aan)
    Ook niet getest
Iemand tips hoe ik hiervan al iets kan verbeteren zonder een firmware update? (die er ook nog niet is)

Bedankt alvast voor de reactie(s)

Nog even ter aanvulling (maar is ook al genoemd eerder in dit forum):
    Nee klopt, dat is wel jammer, je ziet dit alleen wanneer je tel op toetsenblok staat en je dan op de volumetoetsen drukt
    dit heb ik niet, ik krijg een pop-up of event balk
    Als je tel in toetsenblok staat en je dan drukt op de volumetoets dan zie je de screensaver klok
Verder, moet toch even gezegd, een geweldig mooi toestel :)
mijn antwoorden staan dikgedrukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand trouwens hoe ik mijn c902 kan de-branden. Dus gewoon de originele SE firmware zetten en die van T-mobile eraf?
Ik heb wel sites gevonden waar dat kan zoals http://www.wotanserver.com/en/ en http://www.davinciteam.com maar tegen betalen, ik zou het graag zelf willen doen.
Als dit illegaal is en hier niet gevraagd mag worden, beschouw dit bericht als niet verzonden ;) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:58

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Vandaag ook de mijne binnen gekregen. Ik ben ingegaan op een aanbod van Vodafone van verlenging van contract maar ben even vergeten dat ik via hun een branded telefoon krijg want ik heb jaren geen branded telefoons gehad. Als ik dan weer lees en hoor dat ik dan toch weer dingen mis (heb totaal geen games) en moeilijker mijn updates kan regelen vraag ik mij af als branding wel zo wnselijk is.

Iemand een idee waar ik het standaard SE golfspelletje kan vinden of kan ik die nog van mijn K800i overzetten?

De eerste indruk buiten de branding om is super maar ook even wennen gezien er toch weer functies omgegooit zijn. Lekker is nu wel de korte USB kabel en de 2-delige hoofdtelefoon waardoor ik ook vrij gemakkelijk een setje PC speakers kan aansluiten. Wennen is het automatisch roteren van het scherm en zoals gelezen en nu ook ondervonden is het geluid super, hij kan veel harder.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je wel voor je reactie(s)!
Die pop-up krijg ik inmiddels ook (dankzij tip van Tiguan)
en dat van de volumeknop tijdens de standby was nieuw voor me, bedankt dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mitch schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 19:51:

Bij mij loopt ie nogal regelmatig vast met de nieuwe firmware, kan er op het moment twee reproduceren:
als ik naar de SE browser ga en ik haal www. weg en toets een "g" dan slaat 'ie vast, en als ik naar favorieten ga gaat het ook fout.
Meer mensen hier last van ?
Oh dáár heb ik dan weer géén last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een paar fotos proberen te maken met kamerlicht aan. Echter zijn de fotos veel te donker. Ik zie niks. Ik heb dezelfde shot gemaakt met een samsung u600 en daar zie wel alles lichter.
Is de c902 dan zo slecht bij weinig licht? Of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Je kunt met de cursor opzij de gevoeligheid instellen, en gebruik geen flits, dat scheelt echt.

Ik ben geloof ik een bugje tegen gekomen. Op mijn overgezette M2 kaartje stond een MP3 in VBR welke de K800 perfect afspeelde maar de C902 niet, die laat niets horen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 12:30
hoi,ik heb sinds een paar dagen mijn c902. Na een 2jaar abbo met de k800i heb ik deze (opvolger) genomen.
Met de k800i heb ik heel vaak fotos gemaakt en deze opp A4 foto papier afgedrukt omdat het gewoon echt mooie fotos zijn die dat ding maakt. Nu ik met de c902 fotos maakt is het echt bittere ellende.

Wanneer ik met de k800i op een bepaalde plek (binnen in huis) een foto wil maken zie ik het bijna hetzelfde door de "zoeker" als dat ik het door mijn eigen ogen zie. Wanneer ik door de zoeker van de c902 kijk, zie ik alles: donkerder, onjuiste kleuren en allemaal rare kleuren vlakken. Wanneer ik inzoom op de gemaakte foto zie ik ook allemaal paarse en blauwe pixels en zijn alle randen van objecten gekarteld alsof er anti-alisering nodig is -_-'.

Ik heb op verschillende fora hetzelfde gelezen, maar andere mensen hebben hier juist geen last van.
Berichten op dit forum van: PoweRoy, Latetcest, St00mwals en Bierkameel zijn ook niet overeenkomend.

Letatcest geeft aan:
Als we het trouwens hebben over de fotokwaliteit van deze telefoon vind ik die erbarmelijk slecht in vergelijking tot mijn oude k800i...

Dit ervaar ik dus ook. Heb zelf alle mogelijke instelling aangepast om te kijken of dit resultaat oplevert (resolutie veranderen, fijn/normaal etc) maar niets helpt.

Ik heb de laatste firmware versie: R3DA028

Ik zal als ik thuis ben een foto maken met beide telefoons (heb maar 1 simkaart) en deze posten zodat jullie het zelf ook kunnen zien.

Mijn vraag of opmerking eigenlijk is; Hoe kan het dat een opvolger phone zulke slechte resultaten oplevert?
Wie heeft er nog meer last van foto's met blauwe/paarse puntjes en gekartelde randen van objecten?
Is dit nou een miskoop want daar lijkt het wel op ivm mijn oude k800i?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasen
ps: blindelings Sony Ericsson volgen heb ik dus de telefoon gekocht en nu ik op internet zoek vind ik dit soort trieste berichten:

http://nokiafanboy.com/20...20-vs-sony-ericsson-c902/

Hier vergelijken twee cameraphones met disappointing resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Kasen schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 12:57:
ps: blindelings Sony Ericsson volgen heb ik dus de telefoon gekocht en nu ik op internet zoek vind ik dit soort trieste berichten:

http://nokiafanboy.com/20...20-vs-sony-ericsson-c902/

Hier vergelijken twee cameraphones met disappointing resultaat.
2 reacties:

1) Wij van Nokiafanboy adviseren....... Wie zegt dat de foto's niet met opzet iets verbleekt zijn?

2) Triest als je een camera gaat kopen op alleen de kwaliteit van de fototoestel. Koop dan een goedkope GSM zonder camera en koop daarbij een goede compact camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasen
bedankt voor deze nutteloze reactie.

2) Triest als je een camera gaat kopen op alleen de kwaliteit van de fototoestel.

als je een telefoon hebt van SE met 3.2MP die geweldige foto's maakt...en je moet een nieuwe hebben, dan neem je eenphone die dezelfde foto's kan maken of beter! Dus ik koos nav vele positieve reviews deze telefoon.

En over nokiafanboy laat ze lekker subjectief zijn, het ging alleen om een voorbeeld omdat ik op het moment geen foto's kan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nooit de k800 gehad maar ze zeggen dat die wel betere fotos maakt ja.
Echter las ik op dit forum dat de camera driver ook een grote rol speelt. Als je een modded driver hebt maakt je veel mooiere fotos.
zoals hier, de foto met de stofzuiger:

http://www.esato.com/boar...php?topic=174224&start=60

en die forumuser plankgatan, maakt ook mooie fotos met zijn c902. Hij beweert dat hij firmware R3BH002 gebruikt met cam driver 1.8

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2008 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasen
Dat is heel interessant The Dragon, ik ga gelijk proberen of deze firmware wel werkt en laat het je zsm weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasen
Het lijkt inderdaad op dat een andere firmware het beter doet. Een oudere firmware. Echter downgraden '' mag niet ''' officieel en moet je een site/programma gebruiken genaamd DaVinci.

Wellicht dat er meer informatie naar voren komt op het door jou gelinkte forum. Bedankt iig voor het aangeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundWave729
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 13:36
Zucht... De scherm van mijn C902 is dus kapot. Kwam tegen een hoek van een tafel en het liet een mooie barst achter :|. Nu even kijken hoeveel de reparatie gaat kosten (had een verzekering moeten nemen >_<).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasen
ouch! Je kan inderdaad proberen bij een telefoonwinkel als Belcompany maar je kan ook kijken bij klein zaakje van een turk (mocht deze in de buurt zitten) zij kunnen dit meestal veel goedkoper. Try it out ;) en laat maar even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-10 17:27

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Of gewoon naar een officieel SonyEricsson Service Point. Dan weet je tenminste zeker dat het goed gedaan wordt, dat het goedkoper is dan `m laten opsturen door een winkel en je garantie blijft netjes behouden.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasen
hierbij dan drie foto's als vergelijking. Heb ze in volledig formaat bij elkaar gevoegd dus geen cropping. Wel is het bestand opgeslagen als jpg.

Graag hoor ik jullie reacties.

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/2dbv401.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De k800 is mooier. Natuurlijkere kleuren en voller. Bij de eerste foto vind ik wel dat de c902 meer detail toont.
Echter vind ik de c902 echt heel slecht bij weinig licht. Iemand tips om bij weinig licht te schieten?

@ kasen heb je al geprobeerd om met de oudere firmware fotos te maken? Ben benieuwd of er verschil in zit.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2008 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasen
Precies wat jij zegt The Dragon, kleuren mooier bij k800i en bij eerste foto is er meer detail/scherper beeld.

Ik heb gekeken naar hoe ik een oudere firmware op de telefoon kan zetten. Dat kan met een site van DaVince. Ze vragen voor een firmware downgrade €7,- en je garantie is dan niet zeker meer.
Weet namelijk niet of je na het downgraden, de telefoon weer kan updaten met SEUS (Sony Ericsson Update Service). Hier ben ik nog voor aan het sporen op de diverse fora.

PS: Collega van mij heeft een c902 gekocht, deze firmware is hopelijk anders en kan dan weer vergelijkende foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Kasen schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:27:
hoi,ik heb sinds een paar dagen mijn c902. Na een 2jaar abbo met de k800i heb ik deze (opvolger) genomen.
Met de k800i heb ik heel vaak fotos gemaakt en deze opp A4 foto papier afgedrukt omdat het gewoon echt mooie fotos zijn die dat ding maakt. Nu ik met de c902 fotos maakt is het echt bittere ellende.

Wanneer ik met de k800i op een bepaalde plek (binnen in huis) een foto wil maken zie ik het bijna hetzelfde door de "zoeker" als dat ik het door mijn eigen ogen zie. Wanneer ik door de zoeker van de c902 kijk, zie ik alles: donkerder, onjuiste kleuren en allemaal rare kleuren vlakken. Wanneer ik inzoom op de gemaakte foto zie ik ook allemaal paarse en blauwe pixels en zijn alle randen van objecten gekarteld alsof er anti-alisering nodig is -_-'.

Ik heb op verschillende fora hetzelfde gelezen, maar andere mensen hebben hier juist geen last van.
Berichten op dit forum van: PoweRoy, Latetcest, St00mwals en Bierkameel zijn ook niet overeenkomend.

Letatcest geeft aan:
Als we het trouwens hebben over de fotokwaliteit van deze telefoon vind ik die erbarmelijk slecht in vergelijking tot mijn oude k800i...

Dit ervaar ik dus ook. Heb zelf alle mogelijke instelling aangepast om te kijken of dit resultaat oplevert (resolutie veranderen, fijn/normaal etc) maar niets helpt.

Ik heb de laatste firmware versie: R3DA028

Ik zal als ik thuis ben een foto maken met beide telefoons (heb maar 1 simkaart) en deze posten zodat jullie het zelf ook kunnen zien.

Mijn vraag of opmerking eigenlijk is; Hoe kan het dat een opvolger phone zulke slechte resultaten oplevert?
Wie heeft er nog meer last van foto's met blauwe/paarse puntjes en gekartelde randen van objecten?
Is dit nou een miskoop want daar lijkt het wel op ivm mijn oude k800i?
Ik snap überhaupt niet waarom je dan de C902 neemt, en niet gewoon meteen de C905?

Wat ik op de Hi site zie, is dat je niks tot vrij weinig bij moet betalen, voor een tweejarige verlenging. Dus snap ik niet waarom je dan voor de 902 kiest.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasen
Heb de toestellen vergelijken, wat met heel duidelijk opvalt is dat het andere toestel veel helderder beeld heeft en de fotos (op het scherm) dan ook direct helderder lijken.

Versie van mij:
R3DA028
Camversie: 2.1
LCD versie:200712200

Van collega:
R3Ba035
Camversie: 1.8
LCD scherm: 200804080

[ Voor 3% gewijzigd door Kasen op 29-10-2008 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasen
bram1984 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 22:25:
[...]

Ik snap überhaupt niet waarom je dan de C902 neemt, en niet gewoon meteen de C905?

Wat ik op de Hi site zie, is dat je niks tot vrij weinig bij moet betalen, voor een tweejarige verlenging. Dus snap ik niet waarom je dan voor de 902 kiest.. :/
Klopt Bram, ik heb de C902 genomen omdat de C905 nog niet uit was. Ik heb praktisch 2 weken moeten wachtten. Nu staat hij inderdaad wel op de website.
Ik ga dan denk ik ook de C902 terugbrengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Goed zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasen
Ik heb de telefoon teruggestuurd, maar heb er nog geen reactie op gehad.
Ik kon kiezen: of een telefoon terugsturen en nieuwe uitzoeken, of opsturen voor reparatie :)

Keuze snelgemaakt, en hoop snel van ze te horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moikke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-01 13:01
Ik heb de C902 genomen omdat mijn K800i defect was. Gelukkig doet mijn K800i het weer en gaat die c902 in de verkoop. Wat een tegenvaller na de k800i! De foto's zijn ronduit slecht! van de c902.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik heb al een tijdje de R3CA038 firmware van t-mobile en merk dat m'n C902 dagelijks zomaar uitgaat en opnieuw opstart. Meer mensen die dit merken?
Voor t-mobile branded C902's is er nog geen nieuwe firmware beschikbaar geloof ik. :(

Ik heb ook gemerkt dat het scherm minder robuust is dan m'n vorige SE: W810. Gebruikt iemand een screenprotector toevallig? Ik denk dat ik bij http://www.screenprotector.nl/ een huismerk of Brando ga bestellen...

[ Voor 31% gewijzigd door Victorio op 03-11-2008 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook een tmobile branded en paar dagen terug was er een update voor R3DA028 firmw.
En had gisteren iid voor het eerst dat mijn c902 spontaan uitzichzelf uitging. Vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 19:52:
ik heb ook een tmobile branded en paar dagen terug was er een update voor R3DA028 firmw.
En had gisteren iid voor het eerst dat mijn c902 spontaan uitzichzelf uitging. Vreemd!
En je hebt die R3D firmware? Hmm dan is dat dus nog niet opgelost. Best matig.

Ik ben absoluut niet ontevreden over de C902 maar begin wel te kwijlen bij alle info over de X1... denk dat ik die over een half jaar in bezit heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bah de fotos bij weinig licht vallen echt vies tegen met deze telefoon. Waarom promoten ze het hele cybershot gebeuren als mijn samsung u600 veel betere low light fotos maakt. Ik heb de fotos op de pc bekeken en zoveel ruis en zo onscherp echt niets waard eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundWave729
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 13:36
Dus langs geweest bij allerlei winkeltjes om m'n telefoon te laten repareren. De onderdelen zijn dus niet te bestellen. En bij een SE hem laten repareren is voor mij te duur (aangezien ik 'em gehaald had bij one.nl met 1jarig abbo ;d.). Dus dat wordt maar even een wat oudere telefoon gebruiken en dan een nieuw abonnement halen :/. Misschien dat ik em later wel laat repareren. Vind het wel jammer :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiess
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 20:48
Heeft iemand al een navigatieprogramma draaiend gekregen op zijn c902? Klopt het dat met een losse GPSmuis en een nav.programma zoals tomtom navigator het zou moeten werken? Ben erg benieuwd als het kan ga ik het proberen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een c902 modpakket geinstalleerd op mijn mobiel :D
Erg mooi pakket!

Bestaat onder andere uit een paar hele vette flash thema's, camdriver en loud acoustics.

Hier de link voor het pakket en het benodigde programma:

http://chomikuj.pl/okti/c902/c902_modpack_v2_by_0kti.rar
http://rapidshare.com/files/159361072/a2uploader.rar

Kleine howto:
1 Unzip het pakket, open het programma, bij misc files open je script.txt uit het modpakket
2 Zet je telefoon uit, druk op write script in het programma
3 Houd de 'C' toets ingedrukt op je telefoon totdat het programma je mobiel herkent
4 Laat het programma zijn ding doen totdat het READY is :D
5 Klaar is kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is dat precies? Een firmware? Kan ik dit ook gebruiken ook al heb ik een tmobile branded c902?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonV
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Thiess schreef op zondag 09 november 2008 @ 19:59:
Heeft iemand al een navigatieprogramma draaiend gekregen op zijn c902? Klopt het dat met een losse GPSmuis en een nav.programma zoals tomtom navigator het zou moeten werken? Ben erg benieuwd als het kan ga ik het proberen....
Ik gebruik Nav4All (http://www.nav4all.nl) met een losse GPS adapter, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
  • Laatst online: 11-07 23:30
Ik heb de C902 nu al sinds midden augustus, maar ik heb sindsdien nog nooit kunnen beeld bellen, elke keer als ik klik krijg ik direct de melding, Video-oproep mislukt!
Ik heb de C902 los (simlock vrij) gekocht bij 2call, unbranded dus.
Ik gebruik deze in combinatie met een sim-only abbo €15,- van Hi erbij.

Mijn 3G staat aan en ik heb alle instellingen overgenomen van de Hi site. Verder zou ik niet weten waarom hij het niet doet?

Iemand een idee of zelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 november 2008 @ 00:42:
wat is dat precies? Een firmware? Kan ik dit ook gebruiken ook al heb ik een tmobile branded c902?
Homebrew firmware inderdaad. Ik heb geen idee of het werkt met tmobile branded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Laatst online: 06-10 11:10

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Dimiz schreef op maandag 10 november 2008 @ 11:53:
Ik heb de C902 nu al sinds midden augustus, maar ik heb sindsdien nog nooit kunnen beeld bellen, elke keer als ik klik krijg ik direct de melding, Video-oproep mislukt!
Ik heb de C902 los (simlock vrij) gekocht bij 2call, unbranded dus.
Ik gebruik deze in combinatie met een sim-only abbo €15,- van Hi erbij.

Mijn 3G staat aan en ik heb alle instellingen overgenomen van de Hi site. Verder zou ik niet weten waarom hij het niet doet?

Iemand een idee of zelfde probleem?
zeg, doet HSDPA het bji jou? ik heb alleen een 3G tekentje in beeld, voor HSDPA moet je toch een H-tje krijgen op de plek van 3G?

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Verwijderd schreef op maandag 10 november 2008 @ 20:41:
[...]
Homebrew firmware inderdaad. Ik heb geen idee of het werkt met tmobile branded.
En mag dat hier op GoT? :?
Kun je wat meer info geven over de voordelen?

Dat uploader progje blijkt een virus te zijn volgens m'n scanner. 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Victorio op 11-11-2008 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
  • Laatst online: 11-07 23:30
letatcest schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 12:34:
[...]

zeg, doet HSDPA het bji jou? ik heb alleen een 3G tekentje in beeld, voor HSDPA moet je toch een H-tje krijgen op de plek van 3G?
Als ik mijn 3G aanzet heb ik gewoon mijn signaal op hoog en daarnaast mijn 3G tekentje, maar geen H tekentje. Zal dat het zijn dan? Er is hier wel een Hi shop in Amersfoort, idee om daar is langs te gaan anders? Ondanks dat ik die telefoon niet daar gehaald heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Victorio schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 12:34:
[...]

En mag dat hier op GoT? :?
Kun je wat meer info geven over de voordelen?

Dat uploader progje blijkt een virus te zijn volgens m'n scanner. 8)7
Ten eerste zit er geen virus in volgens het esato forum. De voordelen zelf vind ik de luidere speaker, beter foto's en hele mooie layout voor de mobiel (ander lettertype, motion sensor wallpapers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 13:42:
[...]

Ten eerste zit er geen virus in volgens het esato forum. De voordelen zelf vind ik de luidere speaker, beter foto's en hele mooie layout voor de mobiel (ander lettertype, motion sensor wallpapers.
Ik heb hem geinstalleerd, maar als ik een flash theme instel dan zie ik dat heel de layout verandert ja, echter zie ik helemaal geenwallpaper. Ken jij dit probleem?

als ik dan een gewone theme instel dan zie ik wel de wallpaper. Het is dus echt de flash themes met dit probleem.

Het is overigens geen firmwareupdate, je gegevens blijven dus intact. Het is gewoon een prog dat bestanden kan wegschrijven in je telefoon.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2008 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Laatst online: 06-10 11:10

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Dimiz schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 22:19:
[...]

Als ik mijn 3G aanzet heb ik gewoon mijn signaal op hoog en daarnaast mijn 3G tekentje, maar geen H tekentje. Zal dat het zijn dan? Er is hier wel een Hi shop in Amersfoort, idee om daar is langs te gaan anders? Ondanks dat ik die telefoon niet daar gehaald heb.
Ik heb geen idee, ik weet alleen dat kpn (hi) geen full speed hsdpa levert, maar wel hsdpa en dat is op zich prettig vooral qua latency en zo, maar ik heb een trage verbinding (normaal 3g) en nog steeds dezelfde latency als vroeger, dus.. volgens mij wordt je van het hsdpa network geblocked of zo en ik heb 1 keer bij iemand een H tekentje ipv. 3G gezien, met een ander netwerk, maar ik ken verder geen mensen met deze telefoon en nergens staat in het boekje wat voor iconen in je shcerm komen te staan, of ik kan het echt niet vinden...

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:30
Ik krijg bij Hi ook alleen 3G en geen H in het beeld.
Internetten heb ik 1x gedaan en toen vond ik de snelheid niet heel erg super snel. Kan ook komen omdat ik toen in de bus zat....

In Griekenland kreeg ik wel een H, maar die verdween direct weer. Dit gebeurde ook met 3G. Toen belde ik nog via Debitel, dus ik denk dat dat met Roaming te maken had.

• Victorio
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 15:41:
[...]
Het is overigens geen firmwareupdate, je gegevens blijven dus intact. Het is gewoon een prog dat bestanden kan wegschrijven in je telefoon.
Precies. Dus flash thema's werken nogsteeds niet op t-mobile branded toestellen.

• Thiess
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 20:48
Klopt het dat de navigatiesoftware Nav4all naast een GPS-muis een GPRS verbinding nodig heeft?
Is er geen een stand-allone navigatieprogramma voor op de C902?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:27
Thiess schreef op donderdag 13 november 2008 @ 12:18:
Klopt het dat de navigatiesoftware Nav4all naast een GPS-muis een GPRS verbinding nodig heeft?
Is er geen een stand-allone navigatieprogramma voor op de C902?
Het klopt dat je een GPRS/UMTS/internet verbinding nodig hebt om Nav4all te gebruiken.
(ben wel blij met onbeperkt internetabbo op mijn telefoon erbij, toch wel handig om geen navigatie mee te hoeven slepen. Hoewel die GPS-muis dan wel weer meegenomen moet worden, maar die zijn niet zo groot.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoreIce
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-10 08:37
Ik besloot vanmiddag eens me c902 te updaten. Alles netjes gebackupped met de Sony Ericsson Mobile suite, ook de SMSjes overgegooid. Mobieltje geupdate en de backup teruggeplaatst. Echter het bleek dat je smsjes niet terug kon zetten...

Mijn vraag luidt uiteraard, is het nog mogelijk die smsjes ook terug te krijgen naar je mobiel? Ik heb de .txt bestanden nog, evenals de .sms en .num bestanden ervan gelocaliseerd op m'n pc. Ik heb geprobeerd de .sms bestanden over te zetten met MyPhoneExplorer maar die geeft melding dat de bestanden leeg zijn (als ik een willekeurig .sms bestand open in Notepad++ zie ik wel gewoon tekst...).

Alvast bedankt, CoreIce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje,
het is mij nog steeds niet gelukt om het geluid uit te zetten van mijn camera,
onder de instellingen - camera-geluid, kan ik er 4 kiezen maar uit is geen optie bij mij...
iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Side-Kick
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-10 20:00

Side-Kick

Timmy!

Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 11:06:
Vraagje,
onder de instellingen - camera-geluid, kan ik er 4 kiezen maar uit is geen optie bij mij...
iemand enig idee?
De optie UIT staat er bij mij wel bij, onder de 4 geluiden.
Draai je de laatste firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen idee of ik die draai, probeer te updaten maar de site van sonyericsson ligt eruit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.sonyericsson.c...eservice/c902?cc=nl&lc=nl

als ik de link aanklik krijg ik een 404 error...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 11:06:
Vraagje,
iemand enig idee?
Waarschijnlijk heb jij een gebrand toestel.
Ik heb zelf een toestel van Hi, je ziet er niks aan, maar kleine instellingen (zoals het sluitergeluid) zijn anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Side-Kick

Side-Kick

Timmy!

St00mwals schreef op maandag 17 november 2008 @ 11:31:
[...]

Waarschijnlijk heb jij een gebrand toestel.
Ik heb zelf een toestel van Hi, je ziet er niks aan, maar kleine instellingen (zoals het sluitergeluid) zijn anders.
Ik heb zelf ook een branded toestel (T-mobile), maar ik heb wel de mogelijkheid om het sluitergeluid uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus die update zou ook niet uitmaken lijkt me?
Ik weet wel dat hij simlocked is van KPN, betekend dan ook meteen dat hij branded is?
Wel irritant zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Side-Kick

Side-Kick

Timmy!

Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 11:40:
Dus die update zou ook niet uitmaken lijkt me?
Ik weet wel dat hij simlocked is van KPN, betekend dan ook meteen dat hij branded is?
Wel irritant zeg...
Heeft je telefoon thema's, logo's, kleuren of ringtones die met KPN te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope helemaal niks....staat ook geen logo of iets van KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Side-Kick

Side-Kick

Timmy!

Dan lijkt het me een unbranded exemplaar. Ik weet niet of de optie om geen sluitergeluid toe te passen aan een update is toegevoegd, maar het updaten van je firmware is dus een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de link het nou eens zou doen dan zouden we erachter komen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Side-Kick schreef op maandag 17 november 2008 @ 12:53:
Dan lijkt het me een unbranded exemplaar. Ik weet niet of de optie om geen sluitergeluid toe te passen aan een update is toegevoegd, maar het updaten van je firmware is dus een optie.
Bij die van mij is helemaal niks te zien dat die van Hi is. Het enige wat ik eraan gemerkt heb is dat mijn T-mobile kaartje niet werkte ivm sim-lock.

Via de update software van SE heb ik hem al meerdere keeren ge-update, maar nog steeds kan ik maar kiezen uit 4 sluitergeluiden, en helaas geen stil of uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Side-Kick

Side-Kick

Timmy!

St00mwals schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:27:
[...]

Bij die van mij is helemaal niks te zien dat die van Hi is. Het enige wat ik eraan gemerkt heb is dat mijn T-mobile kaartje niet werkte ivm sim-lock.

Via de update software van SE heb ik hem al meerdere keeren ge-update, maar nog steeds kan ik maar kiezen uit 4 sluitergeluiden, en helaas geen stil of uit.
Dat is erg vreemd. Ik heb de optie om geen sluitergeluid te gebruiken al vanaf het begin, dus voordat ik ook maar een enkele update heb uitgevoerd. Jullie hebben nooit de optie gehad om geen sluitergeluid te gebruiken (voor of na updates)?

Edit:
Het is ook mogelijk om een stil profiel te selecteren voordat je een foto maakt. Maar ik kan me voorstellen dat dit geen wenselijke situatie is omdat ook de overige geluiden niet meer afgespeeld worden.

[ Voor 13% gewijzigd door Side-Kick op 17-11-2008 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Ik heb sinds vanmiddag ook een C902 (Hi/KPN), maar ook hier geen optie om het sluitergeluid uit te zetten (telefoon op stil zetten helpt ook niet). Terwijl de telefoon toch echt niet branded is (daar heb ik één keer mijn vingers aan gebrand bij Vodafone, brrr), behalve dat er wat James Bond-meuk op staat.

Heb ook wel eens gehoord dat een dergelijk geluid verplicht zou zijn, overigens, zodat mensen niet stiekem foto's kunnen nemen (maar geen idee of dat waar is :P).

[ Voor 5% gewijzigd door NNF op 17-11-2008 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem net geupdate maar maakt niks uit, prog gaf al aan dat ik nieuwste firmware had, toch verse update gedaan, geen verschil dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:57
Op mijn D750i (Zegmaar de W750i van T-Mobile) kon je met het programma Far Manager de software van te telefoon aanpassen, zodanig dat het shutter geluid uit staat in een stil profiel. Standaard wordt dit geluid wel afgespeeld. Via deze site heb ik toen de guide gevolgd en is het zo gelukt.

Inmiddels zijn de foto's offline op de site maar de tekst is er nog. Misschien dat van het programma nu een update beschikbaar is zodat recente modellen ook werken?

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Side-Kick

Side-Kick

Timmy!

NNF schreef op maandag 17 november 2008 @ 16:41:

Heb ook wel eens gehoord dat een dergelijk geluid verplicht zou zijn, overigens, zodat mensen niet stiekem foto's kunnen nemen (maar geen idee of dat waar is :P).
Dit heb ik vandaag ook gelezen. In amerika is het standaard dat de optie om dit geluid uit te zetten niet aanwezig is om de reden die je beschrijft. In azie wordt blijkbaar minder waarde aan dit bezwaar gehecht want daar wordt de optie wel aangeboden. Firmware is om die reden regio gebonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de link naar de flashprog werkt helaas niet meer, farmanager nog wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Ter info:

Ik heb een T-mobile branded C902 en het verbaasde me dat ik het shuttergeluid ('geen') gewoon uit kan zetten.
Dit kon bij m'n unbranded W810 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Side-Kick schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:38:
[...]
Edit:
Het is ook mogelijk om een stil profiel te selecteren voordat je een foto maakt. Maar ik kan me voorstellen dat dit geen wenselijke situatie is omdat ook de overige geluiden niet meer afgespeeld worden.
Dat werkt bij mij jammer genoeg niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij dus ook niet....hmmm mijn peeping tom-tijd is dus over ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ligt dus echt aan de firmware. Enige optie is je toestel debranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe mobiel. Mijn oog is gevallen op deze telefoon, heb hem ook getest in de winkel en ziet er allemaal prima uit. Alleen nog 1 vraag, waarin ik nog niet een echt duidelijk antwoord heb kunnen vinden. Zijn er nog steeds problemen met het vastlopen of plotseling uitgaan van de telefoon, die vooral in het begin van dit topic genoemd worden?

Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Het probleem is niet opgelost met de nieuwste firmware, maar het komt wel maar heel sporadisch voor. Zeg een keer in de twee weken. Bovendien merk je er niks van, hij herstart zichzelf. Vastlopers heb ik trouwens nooit gehad.

[ Voor 9% gewijzigd door tiguan op 19-11-2008 17:34 ]

• St00mwals
tiguan schreef op woensdag 19 november 2008 @ 17:33:
Het probleem is niet opgelost met de nieuwste firmware, maar het komt wel maar heel sporadisch voor. Zeg een keer in de twee weken. Bovendien merk je er niks van, hij herstart zichzelf. Vastlopers heb ik trouwens nooit gehad.
Ik sluit me aan bij tiguan.
Mocht je muziek aan het luisteren zijn en hij gaat reboten, dan wordt het ineens stil en je voelt een keer een tril van het opstarten.
Maar het gebeurd zo weinig, dat het niet vervelend is.

• Victorio
tiguan schreef op woensdag 19 november 2008 @ 17:33:
Hoe weet je dat het sporadisch voor komt als je het amper merkt?
Ik heb het nu een aantal keer gezien/gevoelt maar 90% van de dag ligt m'n gsm gewoon naast me op m'n bureau en merk ik het waarschijnlijk niet als hij herstart. Ik heb er overigens ook geen last van, het is alleen wel erg vreemd.

• tiguan
Victorio schreef op donderdag 20 november 2008 @ 16:54:
[...]

Hoe weet je dat het sporadisch voor komt als je het amper merkt?
Daar zit wat in. Maar meestal valt het mij op als iets opeens trilt naast me of er begint opeens iets op te lichten. Vandaar dat ik denk dat het vrij weinig voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij gaat hij soms gewoon uit en niet meer aan. Paar keer al voorgekomen. Wel irritant dus wanneer je de telefoon weg hebt gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd, ik kan geen mmsjes meer openen en ook niet meer internetten...
heb al "ja" naar 1300 van KPN gestuurd en krijg ook netjes de smsjes maar na installeren doet hij het nog steeds niet. Heb al telefoon uit en aan gehad, maakt niks uit. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 10:37:
Vreemd, ik kan geen mmsjes meer openen en ook niet meer internetten...
heb al "ja" naar 1300 van KPN gestuurd en krijg ook netjes de smsjes maar na installeren doet hij het nog steeds niet. Heb al telefoon uit en aan gehad, maakt niks uit. Iemand een oplossing?
Misschien een harde reset naar fabriekssettings (of eerst een backup maken) met behoud van data?
Of je hebt ineens een storing bij KPN.

Edit: Ik heb ff getest en het gaat bij mij (in Nijmegen) wel goed. (ik heb ook KPN)

[ Voor 7% gewijzigd door St00mwals op 24-11-2008 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yess harde reset hielp! thanks!
nu nog dat irritante geluidje bij foto uitzetten....;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazzic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 10:05
Iemand een site waar je gratis mooie thema's kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik e-mail bekijk (902) of google of iets on web wil aanklikken dan is het moeilijk om de cursor op de juiste plek te krijgen zodat het klikken een moeizam bedoening is. Is dit te verbeteren??? Of wat doe ik verkeerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een branded toestel met de Vodafone software maar het ding werkt voor geen meter!! Ik wil 'm graag laten debranden, weet iemand waar je dit in de omgeving van Nijmegen kan laten doen? Is het daarna ook mogelijk om via SE updates binnen te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 18:29:
Ik heb een branded toestel met de Vodafone software maar het ding werkt voor geen meter!! Ik wil 'm graag laten debranden, weet iemand waar je dit in de omgeving van Nijmegen kan laten doen? Is het daarna ook mogelijk om via SE updates binnen te halen?
Je kan debranden via deze methode. Het werkte gewoon bij mij en het is vrij simpel te doen.
http://myforum.lasyk.net/showthread.php?t=42778

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2008 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drazzic schreef op maandag 24 november 2008 @ 22:11:
Iemand een site waar je gratis mooie thema's kan downloaden?
www.myc902.lasyk.net
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste