Kasen schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:27:
hoi,ik heb sinds een paar dagen mijn c902. Na een 2jaar abbo met de k800i heb ik deze (opvolger) genomen.
Met de k800i heb ik heel vaak fotos gemaakt en deze opp A4 foto papier afgedrukt omdat het gewoon echt mooie fotos zijn die dat ding maakt. Nu ik met de c902 fotos maakt is het echt bittere ellende.
Wanneer ik met de k800i op een bepaalde plek (binnen in huis) een foto wil maken zie ik het bijna hetzelfde door de "zoeker" als dat ik het door mijn eigen ogen zie. Wanneer ik door de zoeker van de c902 kijk, zie ik alles: donkerder, onjuiste kleuren en allemaal rare kleuren vlakken. Wanneer ik inzoom op de gemaakte foto zie ik ook allemaal paarse en blauwe pixels en zijn alle randen van objecten gekarteld alsof er anti-alisering nodig is -_-'.
Ik heb op verschillende fora hetzelfde gelezen, maar andere mensen hebben hier juist geen last van.
Berichten op dit forum van: PoweRoy, Latetcest, St00mwals en Bierkameel zijn ook niet overeenkomend.
Letatcest geeft aan:
Als we het trouwens hebben over de fotokwaliteit van deze telefoon vind ik die erbarmelijk slecht in vergelijking tot mijn oude k800i...
Dit ervaar ik dus ook. Heb zelf alle mogelijke instelling aangepast om te kijken of dit resultaat oplevert (resolutie veranderen, fijn/normaal etc) maar niets helpt.
Ik heb de laatste firmware versie: R3DA028
Ik zal als ik thuis ben een foto maken met beide telefoons (heb maar 1 simkaart) en deze posten zodat jullie het zelf ook kunnen zien.
Mijn vraag of opmerking eigenlijk is; Hoe kan het dat een opvolger phone zulke slechte resultaten oplevert?
Wie heeft er nog meer last van foto's met blauwe/paarse puntjes en gekartelde randen van objecten?
Is dit nou een miskoop want daar lijkt het wel op ivm mijn oude k800i?