GoT Whatpulse: Rename en/of Fusie?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252995

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://wp.whyz.nl/startpost.logo.png

Komt er een fusie voor Whatpulse tussen GoT en FOK?

LueLinks is de eeuwige concurrent van GoT op vlak van whatpulse. Telkens wij een inhaalbeweging doen, slagen ze erin om op wonderbaarlijke wijze plots miljoenen toetsjes uit de lucht te toveren. Enkele dagen geleden werden we door een LueLinker in hoogsteigen persoon op ons eigen forum uitgedaagd:
Hi there, respected GoT members. I'm sorry for addressing you not in your mother language, Dutch, but English.

I see you liked our celebration of LUEday on 2008/4/2 (basically it was 2008/4/3 here, in Europe). This year, not unlike others, we're employing another strategy - instead of mad mashing of keys we're recruiting people out of our massive userbase. Basically that means that active Whatpulse contributors will be granted bonuses in our realm. Also, not everyone was involved in MegaPulse yesterday - as this is quite a privilege to be earned, so beware.

We're also looking for potential members on our brother websites and allies, 4chan and GameFAQs. Our aim is to increase our population to 3.000 and bring our domination over GoT to over 2 billion of keys. We have a lot of memorable dates, so look forward to our further celebrations. Remember, LUElinks main strength is unity. We rocked Myminicity game, we're rocking Whatpulse for about 2 years. And unlike Myminicity, we're not using any obscure ways to increase our standing.

Our bottom line is that whatever you're planning here is interesting, but seems pointless. Unless LUElinks gets bored of Whatpulse, you won't be in first place anymore.
De voorbije week merkten we dan ook dat LueLinks telkens een ontzettend hoge output heeft. De achterstand van GoT konden ze op 1 week tijd van 600 miljoen verschil naar 1200 miljoen verschil brengen! In geen tijd hebben ze er tientallen leden bij. Zoiets kunnen wij natuurlijk niet zomaar aan ons laten voorbij gaan!

Nu LueLinks gaat mergen met andere teams, wordt het moeilijk om ooit nog die eerste plaats te herveroveren. FOK staat sinds kort derde in de rangschikking van whatpulse maar gezien de grote achterstand op GoT (meer dan 5 miljard keys), is ook voor FOK de uitdaging deels verdwenen. Zo’n achterstand haalt FOK namelijk nooit meer in.

Meermaals werd hier op GoT, maar ook op FOK al gesproken over een eventuele fusie. Dat wil zeggen: de 2 teams worden 1 groot team, vermoedelijk onder de naam Dutch Power Cows. We zijn nu eenmaal allemaal Nederlanders of Belgen en samen zijn we nog zoveel sterker! Met behulp van subteam stats zouden we nog steeds de 2 verschillende teams van elkaar kunnen onderscheiden.

Op die manier zouden we de LueLinkers kunnen tonen wat we waard zijn en dat wij, dutchies, ons niet zomaar laten doen!

Wordt GoT Whatpulse DPC Whatpulse?

Sinds kort is de vraag ook gerezen of we ons team niet moeten renamen naar DPC. Uiteindelijk staat het whatpulse topic al jaar en dag in /5 tussen al die koeien én zijn heel wat whatpulse leden koeien! }:O
Op die manier stellen we ons ook meer open, vanaf dan zijn we namelijk DUTCH power cows en is een fusie met FOK al heel wat logischer. Vanaf dan vormen we een sterker front en tonen we dat we heel wat power hebben!

De poll!

Om te stemmen over een eventuele naamsverandering en de fusie:
>> http://wp.whyz.nl/poll/

Het Whatpulse topic hier in /5.
Het Whatpulse topic op FOK.

Opmerkingen/aanvullingen kan je altijd DM’en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204528

Duidelijke TS! :) Wordt dit zelfde bericht op het FOK forum geplaatst? Ik las dat er een moderator daar de baas speelt en de link naar de poll heeft verwijderd?

@ hieronder: heb je toevallig een link? En kan ik dat wel zien zonder account?

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 204528 op 06-04-2008 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Anoniem: 204528 schreef op zondag 06 april 2008 @ 20:20:
Duidelijke TS! :) Wordt dit zelfde bericht op het FOK forum geplaatst? Ik las dat er een moderator daar de baas speelt en de link naar de poll heeft verwijderd?
Anders lees je het topic op Fok zelf ;)

De betreffende persoon heeft zijn persoonlijke mening gegeven en staat nog open voor de meningen van andere fokkers, mijnsinziens kan er dus nog van alles gebeuren.

Ik ben in ieder geval sowieso voor een rename naar DPC. En ik hoop dat de fusie met Fok door gaat.

edit: @denniswerf boven: de link staat vlak boven je ;) en nee je hoeft niet geregistreerd te zijn

[ Voor 7% gewijzigd door Backpacker op 06-04-2008 20:50 ]

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-07 14:08
Om mezelf maar even te quoten uit whatpulse deeltje 25
peeter123 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 14:08:

Ik vind DPC sowieso wel een betere naam, we zijn tenslotte allemaal Nederlands of Belgisch(Nederlandse taal), DPC FTW! >:) En aangezien alle andere projecten op GOT ook allemaal als DPC staan ingeschreven waarom whatpulse niet.

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:29

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Vind het niets met DC te maken.. dus ook niet met DPC.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:25
Ik ben in ieder geval duidelijk voor. Als we nu snel mergen, kunnen we nog even eerste staan, en ze even een lekkere lange neus geven :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
DukeBox schreef op zondag 06 april 2008 @ 22:21:
Vind het niets met DC te maken.. dus ook niet met DPC.
de naam DPC heeft op zich ook niets te maken met DC ... dus uw redenering van de 'dus _ook_ niet' gaat niet echt op.

denk even na waar de naam DPC voor staat - Dutch Power Cows - en waar DC - Distributed Computing - voor staat.

Koeien stampen nu eenmaal: de echte rondlopend in stal of wei - wij door onze cpu volle bak te laten rekenen in een DC-project (alhoewel er ook DC-projecten zijn waar het niet de cpu maar wij zelve zijn die moeten werken/denken/klikken) of door zelf te rammen op het keyboard: als het maar puntjes en dus stats oplevert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

LUElinks main strength is unity
Jaja.. Ik kan me nog herinneren dat er ontzettend veel members uit dat team gekicked waren omwille cheaten. Die enorme output wordt gewoon gecheat. Kan niet anders. Sorry :>

Overigens is het WP-team naar DPC in der loop der tijd gebracht. Wp doe ik al jaren actief aan mee ja. Ik vindt het prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

soulrider schreef op maandag 07 april 2008 @ 03:15:
...de naam DPC heeft op zich ook niets te maken met DC ... dus uw redenering van de 'dus _ook_
niet' gaat niet echt op.
Eerste info/wiki link op WDO: http://wiki.dutchpowercows.org/index.php/Hoofdpagina
De Dutch Power Cows zijn een Nederlands Distributed Computing Team dat is opgericht door enkele leden van Tweakers.net.
En in de bijna 10 jaar dat ik bij DPC zit is dat altijd al zo geweest. Ook zijn regelmatig de zogenaamde 'click4good' of 'whatpulse' achtige projecten regelmatig langsgekomen maar zijn die nooit een officieel DPC project geworden.

Ik ben geen DPC crew (meer) dus het is niet zo dat wat ik zeg helemaal klopt maar het geeft wel mijn mening weer.

Ook heb ik in het verleden meerdere keren aangetoont hoe simpel het is om te 'cheaten' met die projecten, dat was voor mij al helemaal een reden om niet mee te doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Killzone schreef op zondag 06 april 2008 @ 23:55:
Ik ben in ieder geval duidelijk voor. Als we nu snel mergen, kunnen we nog even eerste staan, en ze even een lekkere lange neus geven :D .
Dit soort dingen kan je beter niet overhaast gaan doen ;)
DukeBox schreef op maandag 07 april 2008 @ 08:22:
En in de bijna 10 jaar dat ik bij DPC zit is dat altijd al zo geweest. Ook zijn regelmatig de zogenaamde 'click4good' of 'whatpulse' achtige projecten regelmatig langsgekomen maar zijn die nooit een officieel DPC project geworden.
Maar is dat een reden om niet de naam van het team "GoT" te veranderen? Je kan het ook zien als een extra stukje pr voor DPC :P
Ook heb ik in het verleden meerdere keren aangetoont hoe simpel het is om te 'cheaten' met die projecten, dat was voor mij al helemaal een reden om niet mee te doe.
Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij zijn er nog geen cheaters gespot met de 1.5 client. Daarnaast worden echte cheaters toch wel gebanned, vroeg of laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Erkens schreef op maandag 07 april 2008 @ 08:30:
Maar is dat een reden om niet de naam van het team "GoT" te veranderen? Je kan het ook zien als een extra stukje pr voor DPC :P
:?
Dan kunnen we net zo goed PR doen voor simultaan pim-pam-petten, houtduiven melken, 1lt. appelsappakken opstapelen of mijn favoriet, dropveters strikken. Dat heeft ook niets met DC te maken.
Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij zijn er nog geen cheaters gespot met de 1.5 client. Daarnaast worden echte cheaters toch wel gebanned, vroeg of laat.
had met 1.5 een paar min nodig om een cheat te maken, iedere key die ik nu indruk wordt geteld als 3, single click is double click en afstand is maal 5. Dat kunnen ze nooit detecteren als cheaten.

edit:
Buiten dat is mergens een zwakte bod, mensen die mij kennen van DPC weten dat ik daar al eerder moeite mee gehad heb (eccp). Dat alleen al zou voor mij een reden zijn het niet DPC waardig te noemen.
Maar ook hier geldt weer dat dat dat mijn persoonlijke mening is en ik niets over DPC kan zeggen.

[ Voor 15% gewijzigd door DukeBox op 07-04-2008 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-05 15:04
DPC is meer dan alleen met elkaar DC projecten draaien. Er worden vele bbq's, lanparty's en andere meetings georganiseerd. Vele mensen van DPC doen meet met projecten als WP omdat ze het leuk en gezellig vinden.

Daarom hebben we een aantal jaren geleden de leden van WP ook uitgenodigd om hun topics in /5 te openen. Hier gelde wel bij dat ze zelf moetsen weten onder welke naam ze verder gingen en voor de rest weinig veranderingen.

Toen de topics hier in /5 kwamen zag je dat er een groot aantal mensen die eerst alleen DC deden ook met WP mee zijn gaan doen en omgekeerd. Daardoor is bij de leden van WP ook wat meer het DPC gevoel ontstaan in mijn beleving.

Daarom vinden wij het ook totaal geen probleem dat de WP-ers onder de naam van DPC verder willen gaan.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPbasMIE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-07 14:01
Ik kan mij Dukebox zijn reactie enigszins wel voorstellen omdat hij eigenlijk wel een goed punt heeft. DPC is opgericht als een DC club. Daar buiten worden er ook regelmatig evenementjes georganiseerd e.d. maar het is en blijft Distributed Computing. Ik vind het echter in het geval van Whatpulse geen probleem als zij onder de naam DPC verder gaan, omdat zij hier al 2 jaar bij ons op /5 actief zijn en het een echte aanvulling is gebleken die zoals IIschots al zei beide kanten op werkt. Maar het moet wel een uitzondering blijven, want waar ga je straks de grens stellen?

Over de Merge ben ik persoonlijk wat minder te spreken. Ik snap best dat we de nr. 1 wereldwijd willen worden, maar om nou te gaan mergen. Ik denk dat je het gewoon zo gezellig mogelijk moet maken hier op /5 dat de Fokkers vanzelf wel overstappen. Dan pakken we die nr. 1 wereldwijd misschien niet, maar onderling is er zeker door de toevoeging van Subteams toch genoeg strijd mogelijk ofniet?

Kom ook eens op het Division Brabant Forum <BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus
  • Laatst online: 04-12-2023

Theadalus

Nostalgist

Brrrr, keyloggers... :P

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

iisschots schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:01:
Daarom vinden wij het ook totaal geen probleem dat de WP-ers onder de naam van DPC verder willen gaan.
Wij is jij, de crew of hele DPC community ?

[ Voor 71% gewijzigd door DukeBox op 07-04-2008 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-05 09:00

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

DPC is meer dan alleen met elkaar DC projecten draaien. Er worden vele bbq's, lanparty's en andere meetings georganiseerd. Vele mensen van DPC doen meet met projecten als WP omdat ze het leuk en gezellig vinden.

Daarom hebben we een aantal jaren geleden de leden van WP ook uitgenodigd om hun topics in /5 te openen. Hier gelde wel bij dat ze zelf moetsen weten onder welke naam ze verder gingen en voor de rest weinig veranderingen.

Toen de topics hier in /5 kwamen zag je dat er een groot aantal mensen die eerst alleen DC deden ook met WP mee zijn gaan doen en omgekeerd. Daardoor is bij de leden van WP ook wat meer het DPC gevoel ontstaan in mijn beleving.

My 2cts helemaal !!

DC + Gezelligheid + koeien == DPC :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

WP is ons destijds gewoon in de maag gesplitst daar hadden wij niets over te zeggen.
DukeBox schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:30:
[...]

Wij is jij, de crew of hele DPC community ?
Helemaal mee eens, namens wie praat jij eigenlijk?

Een fusie tussen Fok en Got laat me koud maar als een team onze naam wil gebruiken lijkt het me wel zo netjes om dat eerst te vragen aan de leden van die club. Ik zou zeggen gooi er een poll tegenaan om te kijken of DPC wel instemt dat een "derde" zijn naam wijzigt in DPC.

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

MarkB schreef op maandag 07 april 2008 @ 18:39:
WP is ons destijds gewoon in de maag gesplitst daar hadden wij niets over te zeggen.
n om te kijken of DPC wel instemt dat een "derde" zijn naam wijzigt in DPC.
Vorige keer was ik er namelijk ook fel op tegen, ik vond toen ook dat het niets te zoeken had in DPC. Echter omdat ze nergens terecht konden met het WP topic heeft /5 ze asiel verleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-07 22:13
[...]

Helemaal mee eens, namens wie praat jij eigenlijk?
Lijkt me vrij duidelijk, namens de DPC crew...
Een fusie tussen Fok en Got laat me koud maar als een team onze naam wil gebruiken lijkt het me wel zo netjes om dat eerst te vragen aan de leden van die club. Ik zou zeggen gooi er een poll tegenaan om te kijken of DPC wel instemt dat een "derde" zijn naam wijzigt in DPC.
En dat is precies wat hier gebeurt.
DukeBox schreef op maandag 07 april 2008 @ 18:43:
[...]

Vorige keer was ik er namelijk ook fel op tegen, ik vond toen ook dat het niets te zoeken had in DPC. Echter omdat ze nergens terecht konden met het WP topic heeft /5 ze asiel verleend.
Wat ze hier te zoeken hebben? Gezelligheid, veel tweakers/programmeurs die veel achter de ramplank zitten en een plek waar men niet vreemd opkijkt van statistieken en statsverslaafden. Ik zie niet in waarom je van ons Nederlandse Krachtkoeien zo'n gesloten elitegroepje wilt maken, hoe meer zielen hoe meer vreugd, en zoals al eerder gezegd in dit topic: er vind een actieve uitwisseling plaats van DC'ers en WP'ers.

[ Voor 38% gewijzigd door Pavla op 07-04-2008 18:48 ]

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Pavla schreef op maandag 07 april 2008 @ 18:44:
[...]

En dat is precies wat hier gebeurt.
Vraag 1: Kan ik geen antwoord op geven want ik zit in geen één team
Vraag 2: zie antwoord vraag 1
Vraag 3: tegen :P

Mijn punt is dat DPC'ers gevraagd moeten worden of de pulsers onze naam mogen gebruiken dit een poll voor de pulsers zelf.

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:13
Poll ingevuld. :)

Alleen:
Omdat het team FOK! open is (je kunt zonder wachtwoord joinen) en het team GoT gesloten (het wachtwoord staat in de startpost om een kleine barrière op te bouwen zodat men weet waar de discussies gehouden worden, is dus verder geen geheim), moet het nieuwe team Dutch Power Cows dan open of gesloten zijn (als de stem van de voter hierboven tegen is zal deze vraag niet worden meegenomen van betreffende voter in de resultaten):

Open/Gesloten
Ik mis daar een "Don't care". Maargoed. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLSchutP
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-01 12:36
MarkB schreef op maandag 07 april 2008 @ 18:54:
[...]

Mijn punt is dat DPC'ers gevraagd moeten worden of de pulsers onze naam mogen gebruiken dit een poll voor de pulsers zelf.
Dit is mijn ogen grote onzin, want veel DPC'ers werken namelijk al op WP... waarom zouden zij hun naam daar dan niet mogen gebruiken...

Bekijk het nu ook eens van de andere kant? Wij kunnen ook van elkaar profiteren:
- een WP geek zou wel eens kunnen gaan overwegen om DC koetjes te gaan draaien
- een DC geek zou wel eens kunnen gaan overwegen om WP te gaan draaien!

Zit er overigens een patent op de naam DPC? Nee toch? Een ieder die lid is van DPC in de zin van: hij draait een DC koe, heeft dan toch recht om deze naam te gebruiken voor WP? En als je het er niet mee eens bent, wil ik ook wel als DPC'er een nieuw team oprichten wat DPC heet...

Ik bedoel, waar lopen we nu over te zeuren met z'n allen? WhatPulse wordt niet gezien als DC project, maar waarom eigenlijk niet? We zeuren net zo hard om stats, we vinden het allemaal net zo leuk, dus wat mij betreft zouden we WP ook netjes kunnen zien als een DC project!

whatever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

MarkB schreef op maandag 07 april 2008 @ 18:54:
Idem.
Bekijk het nu ook eens van de andere kant?
Misschien heb ik wel voor DPC gekozen omdat ze zich niet met andere onzin dingen bezighouden.
Zit er overigens een patent op de naam DPC?
Volgens mij wel, of is die stichting er nu nog niet doorheen ?

[ Voor 39% gewijzigd door DukeBox op 07-04-2008 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26235

Het is nooit de bedoeling geweest (iig niet van mijn kant) om de naam zomaar te veranderen naar DPC. Die poll doet er eigenlijk al niet zo heel veel meer toe wat betreft fok!. In dit tempo zal imho het aantal fok! users te weinig zijn om een goed beeld te krijgen van wat ze willen. De bedoeling is dan om toch een naamswijziging door te voeren en het team open te stellen voor iedereen die zich verwant voelt aan DPC, zouden dus ook FOK! users kunnen zijn.

De poll geeft een aardige indicatie dat de Whatpulsers nu wel open staan voor een naamsverandering (was een aantal jaar terug ook niet zo). Ik wil sowieso even wachten totdat de poll gesloten is voordat er verder actie wordt ondernomen (al hebben iisschots en ik gisteren contact gehad om volgende week verder het e.e.a. bespreken, als die poll is afgelopen).

Het is om te peilen hoe beide teams (GoT en FOK!) over het idee denken. Ook al zijn beide partijen 100% voor, dan nog is het idee om eerst met de crew van DPC het e.e.a. door te nemen. Zou je kunnen zeggen dat we (of ik) te snel gehandeld hebben zonder 'toestemming' of ergens gevraagd te hebben over de naamswijziging.
Maar, zoals ik al eerder zei, in het verleden waren de meeste GoT Whatpulsers al tegen een naamsverandering naar DPC. Als mocht blijken dat uit deze peiling de meerderheid weer tegen een naamsverandering is dan heeft het geen zin om verdere actie te ondernemen en zou eventuele eerder genomen actie zonde van de tijd zijn geweest aan beide kanten (nou ja, ik neem voor het gemak even aan dat de voor stemmers in de huidige poll sowieso voor een naamsverandering zijn).

Net als het project waar DPC mee opgericht is heeft Whatpulse inderdaad weinig maatschappelijk nut (maar wel de voordelen zoals in eerdere posts is geschreven in dit topic). Bijkomend nadeel is inderdaad wel dat de cheatgevoeligheid hoog ligt. Enige wat wij als GoT/DPC team kunnen doen is om het eigen team zo goed als mogelijk in de gaten te houden en bij twijfel een persoon er op aan te spreken en eventueel verwijderen uit het team. Eerlijkheid duurt het langst zolang er ook nog wat activiteit is van whatpulse.org die optreden tegen cheaters (al doet whatpulse.org daar imho te weinig aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Knap stukje tiepwerk :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

offtopic:
heb nogmaals dat topic doorgemomen, maar na dat topic is whatpulse naar SA gemoved en niet naar DPC :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
Ik spreek altijd vanuit mijzelf en tenzij anders aangegeven ook altijd als crewlid.

Afgelopen zaterdag heb ik al even contact gehad met Lighteye en afgesproken dat wanneer de poll afgelopen was dat hij met ons als crew contact zou hebben en we zouden overleggen hoe daarmee verder te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

Hmm, ik het topic eens effe doorgelezen; ik vind het eigenlijk vreemd dat de WhatPulsers gepikeerd waren door de reactie van DPC (dat WhatPulse geen DC-project is en dus ook niet bij DPC hoort) terwijl ze (in 1e instantie) juist door GoT de deur zijn gewezen (groffer gezegd: uitgekotst)? :?

Ik krijg toch steeds meer het gevoel dat T.net DPC liever kwijt dan rijk is, misschien dat het niet meer past binnen het commerciële gedachtegoed waar T.net aan onderhevig is sinds het onder de paraplu van VNU vertoeft?
(Overigens vind ik Tweakers.net ook niet meer een juiste benaming, aangezien het een vergaarbak is geworden van allerlei nieuws-feitjes i.p.v. op tweakers gerichte content, maar dat is een andere discussie ;))

Misschien dat het tijd wordt om DPC onder diezelfde paraplu vandaan te halen en volledig onder te brengen op WDO...?

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Ik vind die ouwe koeien die uit de sloot worden gehaald wel grappig eigenlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
T.net is DPC zeker niet liever kwijt dan rijk. Ze faciliteren verschillende zaken voor ons. Ze sponsoren
de hosting van de server waar WDO op draait. Ze betalen alle domeinen van DPC. We hebben omtrent stampedes een posting dmv een .plan op de FP. Wanneer er artikelen geschreven worden over DC word daar vrijwel altijd naar DPC gerefereerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

Pim. schreef op maandag 07 april 2008 @ 20:40:
Ik vind die ouwe koeien die uit de sloot worden gehaald wel grappig eigenlijk :+
Schijnbaar leven ze nog wel, en je kunt die beestjes moeilijk laten verdrinken... ;)

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-09-2021

Frentik

Broken, Beat and Scarred

DukeBox schreef op maandag 07 april 2008 @ 08:22:
AF en toe zie ik hier ook het Ecology Fund topic voorbij komen, wat dus strikt genomen ook geen DC project is maar waar wel een DPC team aanwezig is.
Als uit dit topic komt dat WP GoT blijft heten dan zou dat ook moeten gelden voor Ecology aangezien dit ook een click project is.

Persoonlijk heb ik niks tegen een rename aangezien de PR er ook voor kan zorgen dat er meer mensen bij DPC betrokken raken maar sinds ik pas een paar jaar DPC lid ben weet ik niet hoe "gevoelig" dergelijke onderwerpen een jaar of 5 geleden lagen en wat toen besloten is.
Wat me wel zorgen baart is de opmerking van DukeBox wat betreft cheaten in WP als het zo makkelijk is (even demonstreren aan WP organisatie ??) of we daar dan als DPC wel onze naam aan moeten verbinden.

Wat betreft de merge, tja dat moet iedere FoK'er zelf beslissen. voor de meeste DC projecten is er ook een subteam FoKSchaap dus mocht GoT DPC gaan heten dan is een FoK subteam een 'logische' stap.

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Frentik schreef op maandag 07 april 2008 @ 20:49:
Wat me wel zorgen baart is de opmerking van DukeBox wat betreft cheaten in WP als het zo makkelijk is (even demonstreren aan WP organisatie ??) of we daar dan als DPC wel onze naam aan moeten verbinden.
Als "wij" het vermoeden hebben dat iemand binnen "ons" team cheat dan zal die er toch echt wel zo snel mogelijk uitgezet worden lijkt me ;) Als ik me goed herinner is dat zelfs al een keer gebeurd, toch?
Wat betreft de merge, tja dat moet iedere FoK'er zelf beslissen. voor de meeste DC projecten is er ook een subteam FoKSchaap dus mocht GoT DPC gaan heten dan is een FoK subteam een 'logische' stap.
We hebben al een subteam "Fok!", dus wat dat betreft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Laatst online: 29-06 18:13

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

iisschots schreef op maandag 07 april 2008 @ 20:45:
T.net is DPC zeker niet liever kwijt dan rijk. Ze faciliteren verschillende zaken voor ons. Ze sponsoren
de hosting van de server waar WDO op draait. Ze betalen alle domeinen van DPC. We hebben omtrent stampedes een posting dmv een .plan op de FP. Wanneer er artikelen geschreven worden over DC word daar vrijwel altijd naar DPC gerefereerd.
Euhmmmm, volgens mij draai je de boel om :P T.net sponsort de hosting van de WDO server EN betaald alle domeinen van DPC.... wie wil wie nou niet kwijt ?? ;) DPC wil dus niet van T.net af, lijkt me wel redelijk duidelijk, niet andersom :X DPC haalt haar bekendheid dus vooral van T.net en dat T.net zo gastvrij is dat te sponsoren mag je alleen maar blij om zijn, moet je niet even de boel krom gaan praten.

Wat betreft de eventuele merge.... mjah, ik draai nu toch al een paar jaar mee en heb menig toetsenbord de grond in geramd en om heel eerlijk te zijn kan ik niet veel verder komen dan de conclusie die al in de OP staat: GoT zal NOOIT nummer 1 worden zonder merge, FOK zal NOOIT GoT inhalen dus eeuwig derde blijven (tenzij er andere verschuivingen komen) en LUE zal NOOIT in te halen zijn als ze er niet mee stoppen..... Een merge is eigenlijk de enige oplossing om nog een mogelijkheid te hebben om die eerste plaats ooit nog terug te krijgen, en ik zeg gaan met die banaan :)

[ Voor 36% gewijzigd door lameeuw op 07-04-2008 23:41 ]

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos
  • Laatst online: 11-06 17:10

Nikooos

huizenlol.nl

Als fokker, ben ik wel bereid over te stappen (ook al heb ik nog niet zo enorm veel keys), als de naam veranderd. Maar blijkbaar zijn jullie nog niet helemaal uit over de naam :P

Dit hele topic lijkt dan ook meer op topic waar wordt besloten of DPC wel of niet gebruikt gebruikt mag worden, ipv een topic waarin een eventuele fusie of rename wordt besproken. Maar goed, ik hoor het wel als het zover is ;)

Huizenlol.nl - Lol met huizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Nu online

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

^^ met hem.

Het gaat hier over niet alleen over een rename, ook over een fusie.

Die LL'ers cheaten, pulsen etc. als konijnen, daar kunnen wij van GoT nooit meer tegenop. En zoals ook is gezegd, FOK! blijft eeuwig 3e staan.

Wat houdt ons tegen om als NL'ers (en anderen) samen te gaan werken om een poging te trachten LL aan de kant te schuiven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Erkens schreef op maandag 07 april 2008 @ 21:57:
Als "wij" het vermoeden hebben dat iemand binnen "ons" team cheat dan zal die er toch echt wel zo snel mogelijk uitgezet worden lijkt me ;)
Ik mag hopen dat dat zo is, maar ik doelde eigenlijk op deze reactie van DukeBox waarin hij aangeeft dat het met 1.5 wel degelijk mogelijk is om te cheaten.
DukeBox schreef op maandag 07 april 2008 @ 08:38:
Ik had met 1.5 een paar min nodig om een cheat te maken, iedere key die ik nu indruk wordt geteld als 3, single click is double click en afstand is maal 5. Dat kunnen ze nooit detecteren als cheaten.

[ Voor 5% gewijzigd door Frentik op 08-04-2008 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Frentik schreef op maandag 07 april 2008 @ 20:49:
[...]
Ik vind niet dat elke FOKer dat dan zelf moet beslissen. Fokkers mogen altijd overkomen uiteraard maar het is beter dat algemeen besloten wordt of een fusie doorgaat of niet. Ofwel alles of niets lijkt me. Ofwel fusie ofwel niet en niet ergens tussen de twee :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 23:13
Anoniem: 252995 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 11:56:
[...]

Ik vind niet dat elke FOKer dat dan zelf moet beslissen. Fokkers mogen altijd overkomen uiteraard maar het is beter dat algemeen besloten wordt of een fusie doorgaat of niet. Ofwel alles of niets lijkt me. Ofwel fusie ofwel niet en niet ergens tussen de twee :) .
Maar mocht er geen complete fusie komen, staat het gebruikers die nu in FOK zitten toch vrij om Dutch Power Cows te joinen? (Mocht de naamsverandering doorgaan ja :+)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Xander schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 12:01:
[...]

Maar mocht er geen complete fusie komen, staat het gebruikers die nu in FOK zitten toch vrij om Dutch Power Cows te joinen? (Mocht de naamsverandering doorgaan ja :+)
Uiteraard, hoe meer hoe beter ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Anoniem: 252995 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 11:56:
Waarom niet? Er is hier sprake van 2 dingen 1)namechange GoT -> DPC en 2) merge FoK+GoT.

Stel dat 1) doorgaat en GoT gaat DPC heten dan zijn de FoK'ers vrij om over te stappen naar het al bestaande subteam FOK (dat zijn ze nu ook al maar dat terzijde). Maar ik kan me ook voorstellen dat er die-hard FoK'ers zijn die graag in het Team FOK! willen blijven en niks met DPC (GoT) te maken willen hebben en die mensen kun je mijns inziens niet verplichten over te stappen naar het DPC subteam FOK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204528

Xander schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 12:01:
[...]

En mochten enkele DPC'ers arrogant zijn en de naam niet willen delen dan kunnen we altijd nog iets algemeens ervan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puchelaar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09-2024
Heeft volgens mij niet zozeer met arrogantie te maken hoor. Als ik Dukebox goed lees verwoordt hij ook mijn gevoel:
* Waarom zou je een project dat alleen 'er komen stats uit' gemeen heeft met distributed computing onder de DPC vlag laten vallen? DPC is opgericht als dc team, en de projecten die dan gedaan worden hebben in ieder geval een (idealistisch) doel naast het genereren van stats.
* En zelfs als daar een goede reden voor zou zijn, dan zou ik bij deze oproepen om als DPC meteen ook weer op te houden met dit project dat blijkbaar zo cheatgevoelig is.

[ Voor 11% gewijzigd door puchelaar op 08-04-2008 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 21:58
Naar mijn idee heeft DPC niet specifiek een link met Whatpulse, daarom ben ik tegen de naamsverandering. Wellicht een optie om een [sub]team voor DPC te maken, excl. voor DPC leden ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Xtresis schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 14:25:
Naar mijn idee heeft DPC niet specifiek een link met Whatpulse, daarom ben ik tegen de naamsverandering. Wellicht een optie om een [sub]team voor DPC te maken, excl. voor DPC leden ;) ?
Misschien is vnumedia.nl (of iets in die richting) dan wel een betere naam, je kunt dan reclame gaan maken op alle vnumedia websites en zo een hoop leden aantrekken en kunnen we daaronde subteams maken GoT, DPC, Computable, intermediar, FOK, etc... :P Probleem zal dan worden dat je binnen DPC (en anderen waarschijnlijk) ook weer graag subteams zou willen zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreX
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-05 16:06

CreX

Princess Leia: @(-_-)@

Ik vind mergen met FOK prima, maar niet als het DPC gaat heten. WP heeft niks met DC te maken, tis gewoon een ordinaire key logger die niet binnen de doelstellingen van DPC valt als je het mij vraagt. Leuk voor de stats whores, maar niks voor DPC.

Don’t ever wrestle with a pig. You’ll both get dirty, but the pig will enjoy it. —Cale Yarborough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter123
Maar wat ik dan niet begrijp, wat hebben jullie als die hard DPC'ers er op tegen dat het got team DPC gaat heten. Het lijkt me niet dat het jullie stoort ofzo, en jullie imago gaat er ook heus niet van naar beneden. Dus wat zijn jullie argumenten om tegen een namechange te zijn. Ja het is geen distributed computing project maar nogsteeds wel leuk statistieken progseltje. Dus als wij whatpulsers graag een namechange willen zouden de mensen die er op tegen zijn daar ook helemaal ondersteboven van zijn, dat kan ik persoonlijk niet begrijpen, het is dan niet het einde van de wereld ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw

lameeuw

peeter123 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 20:05:
Maar wat ik dan niet begrijp, wat hebben jullie als die hard DPC'ers er op tegen dat het got team DPC gaat heten. Het lijkt me niet dat het jullie stoort ofzo, en jullie imago gaat er ook heus niet van naar beneden. Dus wat zijn jullie argumenten om tegen een namechange te zijn. Ja het is geen distributed computing project maar nogsteeds wel leuk statistieken progseltje. Dus als wij whatpulsers graag een namechange willen zouden de mensen die er op tegen zijn daar ook helemaal ondersteboven van zijn, dat kan ik persoonlijk niet begrijpen, het is dan niet het einde van de wereld ofzo.
Mjah, krijg steeds meer het idee dat de mensen van DPC er totaal geen zin in hebben dat er een groep van buitenaf hun prutje komt joinen met een ander soort project dan dat ze gewend zijn. Het is idd geen distributed computing project (en ik zal me daar zelf ook niet snel mee gaan bezig houden, kan mijn proc power heel goed voor andere dingen gebruiken). We hebben echter net zo goed stats en doen ons best om een bepaald resultaat te bereiken, net als de rest van het hele DPC geheel probeert een bepaald doel te behalen / resultaat te bereiken dus daar kan het niet aan liggen....en het idealistische geneuzel dat het DC geheel ons van bepaalde ziektes oid af zou kunnen helpen geloof ik ook al lang niet meer.

DPC, ik ga maar ff niet neerzetten wat er door mijn hoofd schiet aan mogelijkheden, dan is de kans vast en zeker helemaal verkeken >:)

[ Voor 9% gewijzigd door lameeuw op 08-04-2008 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreX

CreX

Simpel, de doelstelling van DPC is naar mijn weten nog steeds om je ongebruikte CPU cycles te doneren aan een non profit medisch, wetenschappelijk of wiskundig project. WP valt in geen enkele categorie en mag wat mij betreft dus ook niet onder DPC vallen.

DPC = DC en niet op een plank rammen om een paar miljoen keys te krijgen.

Maargoed, zal wel aan mij liggen.

Don’t ever wrestle with a pig. You’ll both get dirty, but the pig will enjoy it. —Cale Yarborough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

puchelaar schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 14:11:
Heeft volgens mij niet zozeer met arrogantie te maken hoor. Als ik Dukebox goed lees verwoordt hij ook mijn gevoel:
* Waarom zou je een project dat alleen 'er komen stats uit' gemeen heeft met distributed computing onder de DPC vlag laten vallen? DPC is opgericht als dc team, en de projecten die dan gedaan worden hebben in ieder geval een (idealistisch) doel naast het genereren van stats.
Wellicht omdat veel mensen die reeds bij DPC zitten ook aan whatpulse mee doen? Hetzij in een eigen team, hetzij in team GoT? Leuk dat het geen DC project is, maar het is wel een "project" om de community te versterken :)

Het hoeft echt niet de status van een DPC project te hebben (wat in principe ook niet kan volgens jullie omdat dat voorbehouden is voor DC projecten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:25
En het helpt mee aan de bekendheid, dan zien mensen: Hé, weer die Dutch Power Cows op #1, 2 of 3. Dat is het mooie. Als men GoT ziet, dan denken ze: Tja.... ok....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw

lameeuw

CreX schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 23:17:
Simpel, de doelstelling van DPC is naar mijn weten nog steeds om je ongebruikte CPU cycles te doneren aan een non profit medisch, wetenschappelijk of wiskundig project. WP valt in geen enkele categorie en mag wat mij betreft dus ook niet onder DPC vallen.

DPC = DC en niet op een plank rammen om een paar miljoen keys te krijgen.

Maargoed, zal wel aan mij liggen.
sorry hoor maar ik snap het geneuzel niet zo, ik heb een tijdje RC5 gedraaid en daar worden dan keys mee ontsleuteld ofzow, ben het verhaal gaandeweg een beetje kwijt geraakt maar dat maakte dan gebruik van de ongebruikte processor power die ik in mijn pc heb hangen.... ofwel als ik niks doe vreet dat hele gedoe mijn complete processor power en verstook ik weet ik veel hoeveel watt met mijn pc waar ik dus niks mee doe en dat terwijl we allemaal voor een beter milieu moeten vechten..... beter milieu --> minder stroomverbruik --> minder processor belasting (meer belasting is meer stroom verbruik is minder goed voor het milieu) dus eigenlijk snijd het mes zoals gewoonlijk weer eens aan 2 kanten.... dan kies ik toch voor het milieu en kies ik voor whatpulse :) DPC helpt dus het milieu naar de piep omdat die procs allemaal werk zitten te doen waar je zelf maar amper wat aan hebt. Is er al eens bewezen dat er een oplossing voor iets is gevonden met dat distributed computing ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreX

CreX

Laat ik t is omdraaien, waarom willen jullie zo graag onder de DPC vlag vallen? Status?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
Laten we nu AUB even afwachten met al die discussies over of het WP team van GoT onder de naam van DPC verder gaat. Er is op dit moment een poll bezig of de leden van WP dat zouden willen en of ze eventueel willen fuseren met FOK.

Mocht daar uitkomen dat ze onder de naam van DPC verder willen gaan, en dit heb ik al eerder gemeld, zal er door de teamleiding van GoT en de DPC-Crew overleg zijn hoe en wat verder te gaan. Een verslag hiervan zal natuurlijk op /5 bekend gemaakt worden :)

Hierbij houden wij als Crew de belangen van DPC erg goed in de gaten, daarvoor zijn wij er namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

CreX schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 23:30:
Laat ik t is omdraaien, waarom willen jullie zo graag onder de DPC vlag vallen? Status?
Status? Ik denk dat GoT een betere bekendheid heeft dan DPC en dus meer "status" zal hebben ;)
Echter als je DPC als naam neemt kan je mensen erbij betrekken die zich niet betrokken voelen tot GoT, zoals bijvoorbeeld Fok!

Maargoed, laten we inderdaad eerst even afwachten wat de WP'ers ervan vinden dat de teamnaam eventueel veranderd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Over de naamsverandering is blijkbaar nog niet het laatste woord gezegd maar wat vinden de meesten eigelijk over die eventuele fusie met fok? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Anoniem: 252995 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 11:04:
Over de naamsverandering is blijkbaar nog niet het laatste woord gezegd maar wat vinden de meesten eigelijk over die eventuele fusie met fok? :)
Zullen we daarvoor maar even wachten op de uitslag van de poll, die tot en met zondag loopt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 104% gewijzigd door Firefly III op 05-03-2016 15:26 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

-

[ Voor 117% gewijzigd door Firefly III op 05-03-2016 15:26 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

Het valt me nog mee dat het WhatPulse topic in het Dutch Power Cows subforum mag staan als ik al die reacties zo iets van de DPC leden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Slarioux schreef op woensdag 09 april 2008 @ 11:57:
[...]
Ik zal mijn interesse niet verliezen maar ik denk evenmin dat de fusie de Heilige Graal zal zijn.
We zouden in ieder geval de meeste actieve members erbij krijgen, dus het punt met dat 'vergeten te joinen' zie ik niet zo eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
offtopic:
De poll is offline! :o Net als de rest van de site.
Kortom, ik vind het zoals het er nu uitziet prima. Wel vraag ik me af hoe je precies wilt mergen (onze users joinen jullie?) en wat er gebeurt met users die niet willen switchen. Ik blijf bijvoorbeeld teammanager van team FOK! tot de laatste user weg is. Ik blijf waarschijnlijk ook de stats posten van dat team tot de laatste user weg is. Maar voor team DPC wil ik ook de stats (gaan) posten, net als voor subteam FOK!. En de subteamcompetitie natuurlijk. Al dat soort praktische zaken moeten nog uitgewerkt worden (plus, of we uberhaubt GOT of DPC gaan heten).
Dat ging allemaal eens bekeken worden na de uitslag van de poll bekend was. Om het nu te gaan regelen waarna blijkt dat er toch geen fusie komt, is zinloos werk :) . Dus allemaal in spanning wachten! :9

[ Voor 86% gewijzigd door Anoniem: 252995 op 09-04-2008 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw

lameeuw

CreX schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 23:30:
Ik heb zo'n hekel aan mensen die een hele grote mond hebben maar geen antwoord kunnen geven op een simpele vraag: Heeft DPC al eens iets opgeleverd waar de gemiddelde tweaker wat aan heeft behalve het verstoken van processor power (ofwel het nutteloos verspillen van energie) ?? Geef daar maar eerst antwoord op, dan kunnen we eens gaan praten over status, dpc is net zo nutteloos dus als WP (WP is nutteloos, absoluut, maar kijk eens in /5, wat is het meest actieve onderdeel daar ?? ja, WP, wat is voor 90 % hetgeen het volgens de topics in /5 om draait ?? stats, veel meer is er amper gepost maar het WP gedeelte bied nog eens wat discussies en wat leven buiten de stats om).

Maar goed, laten we maar eens afwachten wat de stemmen als resultaat geven, tot die tijd zal ik me hier in ieder geval niet meer laten zien, de stijgerende DPC paarden begin ik genoeg van te krijgen, alsof ze god zouden zijn..... misschien een goeie nieuwe naam voor dat soort DPC gevallen: GPC, zoek zelf maar uit wat ik daar mee bedoel.

[ Voor 4% gewijzigd door lameeuw op 09-04-2008 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:34
lameeuw schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:55:
[...]

Ik heb zo'n hekel aan mensen die een hele grote mond hebben maar geen antwoord kunnen geven op een simpele vraag: Heeft DPC al eens iets opgeleverd waar de gemiddelde tweaker wat aan heeft behalve het verstoken van processor power (ofwel het nutteloos verspillen van energie) ?? Geef daar maar eerst antwoord op, dan kunnen we eens gaan praten over status, dpc is net zo nutteloos dus als WP (WP is nutteloos, absoluut, maar kijk eens in /5, wat is het meest actieve onderdeel daar ?? ja, WP, wat is voor 90 % hetgeen het volgens de topics in /5 om draait ?? stats, veel meer is er amper gepost maar het WP gedeelte bied nog eens wat discussies en wat leven buiten de stats om).

Maar goed, laten we maar eens afwachten wat de stemmen als resultaat geven, tot die tijd zal ik me hier in ieder geval niet meer laten zien, de stijgerende DPC paarden begin ik genoeg van te krijgen, alsof ze god zouden zijn..... misschien een goeie nieuwe naam voor dat soort DPC gevallen: GPC, zoek zelf maar uit wat ik daar mee bedoel.
Effe opsommen wat er al concreet is gebeurd:
-Folding@home: 52-tal gepubliceerde artikels over nieuwe inzichten in het folden van allerhande proteinen. Dit is uiteindelijk enorm belangrijk voor het ontwikkelen van nieuwe medicijnen omdat het mogelijk is om op moleculair vlak te gaan ontwerpen en de interacties te bestuderen hetgeen nog nooit mogelijk was.
zie ook: http://folding.stanford.edu/English/Papers
-RC5-56,RC5-64: schijnbaar een "dom" project wat gewoon neerkomt op een bruteforce aanval maar hierdoor is wel de algemene standaard van beveiligingen serieus zwaarder geworden omdat het altijd duurt totdat effectief wordt aangetoond dat iets niet veilig meer is vooraleer er stappen ondernomen worden.
-PrimeGrid/SoB, PrimeSieve etc: ontdekken van nieuwe, grote priemgetallen die essentieel zijn voor allerhande beveiligingssystemen zodat jouw geld veilig op de bank staat.
-Human Genome Project: 1 van de eertse DC projecten, dat verantwoordelijk was voor het achterhalen van heel het menselijk genoom. Manueel had dit jaren geduurd!
-Help Conquer Cancer/FightAids@home: projecten die veelbelovende kandidaat geneesmiddelen snel kunnen screenen zodat er geen geld verloren gaat aan nutteloos onderzoek.
vooruitgang zie:http://www.cs.utoronto.ca/~juris/WCG/UPDATE-Jan2008.pdf

En dit is maar een korte opzoeking van het "nut" van DC projecten.

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik

Frentik

Broken, Beat and Scarred

lameeuw schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 23:28:
..... beter milieu --> minder stroomverbruik --> minder processor belasting (meer belasting is meer stroom verbruik is minder goed voor het milieu) ??
lameeuw schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:55:
(ofwel het nutteloos verspillen van energie)
klap klap, daar hebben we het energieverspillen cq milieuonderdeel weer :+ Ik mag toch wel zelf weten hoe ik mijn zuur verdiende centjes uitgeef? En ben eens eerlijk, ga jij altijd op de fiets of met het o.v.? Overal spaarlampen thuis? Ben je minder tv kijken gaan sinds de al-gore film? Sorteer jij al je afval, etc? Vast niet want er zijn maar weinige die alles doen...maar mocht je dat wel doen _/-\o_ anders doe maar ssst over energie/milieu.

En wat betreft nut van DC zie post hierboven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Volgens mij is een wedstrijdje "wie is de meest milieubewuste Tweaker" of het nut van DPC helemaal niet zo relevant voor deze discussie.
Zoals eerder gezegd kunnen we beter eerst die poll eens afwachten. De naam lijkt mij van secundair belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218701

Ik zie hier in ieder geval een erg positief feit in dit topic..er wordt heel veel gediscussieerd, en al die discussies, leveren bijzonder veel keys op voor de WP gebruikers. Er is dus altijd wel iets positiefs uit te halen.

Maar laten we vooral niet te moeilijk doen mede-whatpulsers..als men liever niet heeft dat we een naam als DPC gebruiken, omdat die nu eenmaal gericht is op het gebruik van processor power (wij gebruiken ook processor power, maar dan toch voornamelijk de hersenkracht die nodig is om te typen en te klikken ;)) voor een goed doel. (al zou je bij sommige doelen ABSOLUUT kunnen twisten over het daadwerkelijke nut daarvan, maar dat terzijde)

Laten we ons gewoon concentreren op het feit of die fusie nu wel of niet doorgaat, en in de tussentijd...gewoon doorgaan met het genreren van heel veel toetsaanslagen. We komen maar op een manier dichterbij, en dat is gewoon door donders veel te typen...daar zijn we dan ook goed in. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
  • Laatst online: 23:00
Anoniem: 218701 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 07:38:
Ik zie hier in ieder geval een erg positief feit in dit topic..er wordt heel veel gediscussieerd, en al die discussies, leveren bijzonder veel keys op voor de WP gebruikers. Er is dus altijd wel iets positiefs uit te halen.

Maar laten we vooral niet te moeilijk doen mede-whatpulsers..als men liever niet heeft dat we een naam als DPC gebruiken, omdat die nu eenmaal gericht is op het gebruik van processor power (wij gebruiken ook processor power, maar dan toch voornamelijk de hersenkracht die nodig is om te typen en te klikken ;)) voor een goed doel. (al zou je bij sommige doelen ABSOLUUT kunnen twisten over het daadwerkelijke nut daarvan, maar dat terzijde)

Laten we ons gewoon concentreren op het feit of die fusie nu wel of niet doorgaat, en in de tussentijd...gewoon doorgaan met het genreren van heel veel toetsaanslagen. We komen maar op een manier dichterbij, en dat is gewoon door donders veel te typen...daar zijn we dan ook goed in. ;)
AMEN _/-\o_

Knal eerst die poll er maar doorheen, misschien naderhand wel een nieuwe poll maken voor een naam ofzo. Na dat geklaag van de oppermachtige processor burners hoef ik niet zonodig meer onder de naam 'DPC' te pulsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:32
Er kan ook naar een andere naam gekeken worden, dus geen dpc, fok of got.

Of is het, als de fusie doorgaat, al zeker dat het ook daadwerkelijk dpc wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

-

[ Voor 97% gewijzigd door Firefly III op 05-03-2016 15:26 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

vandevorst schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:09:
Er kan ook naar een andere naam gekeken worden, dus geen dpc, fok of got.

Of is het, als de fusie doorgaat, al zeker dat het ook daadwerkelijk dpc wordt?
Als je de rest van het topic doorleest gaat het hier eigenlijk om de strijd dat de mensen van DPC het hele WhatPulse niet nuttig genoeg vinden en dus niet waardig genoeg vinden op de DPC naam te mogen dragen..

Dus ik denk niet dat dat het gaat worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLSchutP
waarom niet? iedereen die DPC'er is, heeft eigenlijk recht op gebruik van de naam, dus waarom zouden wij als team niet DPC mogen gebruiken als wij hier wel een aantal DPC'ers in het team hebben?

whatever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Pskutte schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:33:
waarom niet? iedereen die DPC'er is, heeft eigenlijk recht op gebruik van de naam, dus waarom zouden wij als team niet DPC mogen gebruiken als wij hier wel een aantal DPC'ers in het team hebben?
Daarnaast zijn er ook al DPC teams binnen whatpulse, sterker nog in team GoT hebben we DPC subteams. Dit is dus ook een mooi moment om eventueel de huidige DPC teams van whatpulse te mergen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

Pskutte schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:33:
Dat moet je niet aan mij vragen, maar aan de personen die hier eerder in dit topic hebben aangegeven dat ze liever niet hebben dat het team DPC gaat heten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-07 11:20

NightBird

DPC-Crew Coding
psychonikeo schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:18:
[...]

Als je de rest van het topic doorleest gaat het hier eigenlijk om de strijd dat de mensen van DPC het hele WhatPulse niet nuttig genoeg vinden en dus niet waardig genoeg vinden op de DPC naam te mogen dragen..

Dus ik denk niet dat dat het gaat worden :D
Dat gaat om een aantal individuen, niet om "de mensen van DPC".

Stop gewoon met het doordiscussieren, aangezien al tientallen posts geleden is gezegd dat eerst de uitslag van de poll moet worden afgewacht.

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw

lameeuw

-AzErTy- schreef op woensdag 09 april 2008 @ 23:17:
[...]

Effe opsommen wat er al concreet is gebeurd:
-Folding@home: 52-tal gepubliceerde artikels over nieuwe inzichten in het folden van allerhande proteinen. Dit is uiteindelijk enorm belangrijk voor het ontwikkelen van nieuwe medicijnen omdat het mogelijk is om op moleculair vlak te gaan ontwerpen en de interacties te bestuderen hetgeen nog nooit mogelijk was.
zie ook: http://folding.stanford.edu/English/Papers
-RC5-56,RC5-64: schijnbaar een "dom" project wat gewoon neerkomt op een bruteforce aanval maar hierdoor is wel de algemene standaard van beveiligingen serieus zwaarder geworden omdat het altijd duurt totdat effectief wordt aangetoond dat iets niet veilig meer is vooraleer er stappen ondernomen worden.
-PrimeGrid/SoB, PrimeSieve etc: ontdekken van nieuwe, grote priemgetallen die essentieel zijn voor allerhande beveiligingssystemen zodat jouw geld veilig op de bank staat.
-Human Genome Project: 1 van de eertse DC projecten, dat verantwoordelijk was voor het achterhalen van heel het menselijk genoom. Manueel had dit jaren geduurd!
-Help Conquer Cancer/FightAids@home: projecten die veelbelovende kandidaat geneesmiddelen snel kunnen screenen zodat er geen geld verloren gaat aan nutteloos onderzoek.
vooruitgang zie:http://www.cs.utoronto.ca/~juris/WCG/UPDATE-Jan2008.pdf

En dit is maar een korte opzoeking van het "nut" van DC projecten.
Nou, heb ik eindelijk een beeld van wat het nut is van de dc projecten :) meeste wat er in /5 staat is namelijk alleen maar wat stats en dat heeft WP ook :) Punt voor mij is dat het nut niet zo zeer bewezen was omdat ik dat niet terug kan vinden in de huidige posts, das alleen maar weer die stats ;)
Frentik schreef op woensdag 09 april 2008 @ 23:24:
[...]

[...]

klap klap, daar hebben we het energieverspillen cq milieuonderdeel weer :+ Ik mag toch wel zelf weten hoe ik mijn zuur verdiende centjes uitgeef? En ben eens eerlijk, ga jij altijd op de fiets of met het o.v.? Overal spaarlampen thuis? Ben je minder tv kijken gaan sinds de al-gore film? Sorteer jij al je afval, etc? Vast niet want er zijn maar weinige die alles doen...maar mocht je dat wel doen _/-\o_ anders doe maar ssst over energie/milieu.

En wat betreft nut van DC zie post hierboven....
Ja, ik ga altijd met de fiets (heb een fietskar + 2 zitjes op de fiets, alle kids kunnen mee), OV gebruik ik niet (mijn familie komt maar mijn kant op, ik weiger hun kant op te gaan) , auto heb ik ook niet, mijn afval sorteer ik al jaren en spaarlampen heb ik ook echt overal in huis en nee die film van die Gore kerel ken ik niet :) ik ben geen milieu freak maar ik heb wel 4 kids en naar mate de jaren komen denk ik er wel meer over na ;) Owh en tv kijken.... ik kijk het journaal en verder kan dat ding me gejat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik

Frentik

Broken, Beat and Scarred

lameeuw schreef op donderdag 10 april 2008 @ 23:53:
Ja, ik ga altijd met de fiets (heb een fietskar + 2 zitjes op de fiets, alle kids kunnen mee), OV gebruik ik niet (mijn familie komt maar mijn kant op, ik weiger hun kant op te gaan) , auto heb ik ook niet, mijn afval sorteer ik al jaren en spaarlampen heb ik ook echt overal in huis en nee die film van die Gore kerel ken ik niet :) ik ben geen milieu freak maar ik heb wel 4 kids en naar mate de jaren komen denk ik er wel meer over na ;)
Zoals beloofd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Laatst online: 18:05

XanderDrake

Build the future!

GoT, Fok! of DPC, hoe het team ook mag heten, als de fusie doorgaat, ga ik ook meedoen _/-\o_

We kunnen die arrogante kwal van een LUE wel aan samen }:O

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 17:54
Ik betwijfel of een fusie zin heeft. Misschien staan we dan tijdelijk op de 1e plaats, iets in mij zegt dat LUELinks toch wel weer (genoeg) users erbij gaat toveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLSchutP
Mjah, zo kunnen we wel door blijven gaan van, wij kunnen wel 1 worden maar daarna worden we afgeschoten...

Als we het nooit geprobeerd hebben, zullen we het ook nooit weten!

whatever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
(Al gore verbruikt zelf iets van 20x meer energie dan een normaal huishouden in NL, maar dan maakt natuurlijk niet uit...)

OHja, dat co2 uitstoot van de mens de aarde warmt is onzin, net zoals smeltende poolkappen en stijgende zeespiegel...
Dat de mens zuiniger kan doen met energie vind ik wel weer iets goeds :) (de macht moet weg bij shell etc.. :P)

En, snel een fusie!
Lue voorbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Weet je wat het is, Luelinks zegt dat ze een gigantische userbase hebben, en die zullen ze aftappen.
Ikzelf weet niet hoe groot GameFAQs is, en 4chan is ook niet klein, maar GoT heeft ook makkelijk 50.000 actieve users en ruim 200.000 geregistreerde users. En Fok! is al helemaal groot!

Als we écht weten onze krachten te combineren en wat meer users regelen op beide sites, dan kunnen we zeker de 1ste plek vasthouden.

Probleem is dat we het hebben over een keylogger... En ik weet niet hoeveel mensen daar positief tegenover staan.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter123
Maar het is geen echte keylogger het programma telt gewoon het aantal toetsenaanslagen en dus niet letterlijk wat je intypt. Dat moet iig wel duidelijk worden / zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
XanderDrake schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 09:05:
Weet je wat het is, Luelinks zegt dat ze een gigantische userbase hebben, en die zullen ze aftappen.
Ikzelf weet niet hoe groot GameFAQs is, en 4chan is ook niet klein, maar GoT heeft ook makkelijk 50.000 actieve users en ruim 200.000 geregistreerde users. En Fok! is al helemaal groot!

Als we écht weten onze krachten te combineren en wat meer users regelen op beide sites, dan kunnen we zeker de 1ste plek vasthouden.
Inderdaad! :)
Stel dat zo'n fusie er komt, is dit wel een frontpage-berichtje waard zowel op fok als hier op got. Op FOK is dit in het verleden al meermaals gebeurd wanneer fok een team ingehaald had en telkens leverde dit wel 70-80 nieuwe leden op :) .
Als je het goed aanpakt heb je gemakkelijk 200 nieuwe leden op die manier 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik ben er voor hoor :)

Ik heb net eens de stats doorgenomen, mocht Fok! bij ons komen, jongejonge, dan is Luelinks wel het haasje hoor. Tenzij hun een "can of whoopass" open trekken, die ze nog niet hebben geopend.
Maar volgens mij hebben ze hun kaarten bijna allemaal op tafel liggen.

Ik heb nog vanalles te typen, een eindstage verslag en dagelijkse mails naar mn dinnetje.
En nogal wat posts op GoT.

Dus, als we willen fuseren, doe het dan snel, voordat ik mn intresse verlies :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolterB
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
XanderDrake schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 09:05:Probleem is dat we het hebben over een keylogger... En ik weet niet hoeveel mensen daar positief tegenover staan.
uit de startpost van deel 26 van het WhatPulse topic:
Dus Whatpulse is een keylogger?
Dit zou mijn eerste vraag zijn waarop ik antwoord zou willen hebben als ik dit voor het eerst las dus dit maar eerst:

Ja, zo zou je het best kunnen zeggen. Maar niet 1 die wachtwoorden of andere zaken "steelt". Diverse mensen (ook hier op GoT) hebben het Whatpulse programma gesnifft of het geen informatie verzend die de privacy schend. Ook heb ik persoonlijk nergens geruchten of feiten gelezen dat het Whatpulse programma onveilig is. Hiernaast komt het feit dat er nu al tienduizenden mensen meedoen met dit project over de gehele wereld dus dat als het onveilig zou zijn dit echt wel opgemerkt was.
In mijn ogen is het dus niet bepaald een keylogger te noemen, eerder een programma dat telt hoeveel toetsen je aanslaat.

[ Voor 6% gewijzigd door WolterB op 11-04-2008 16:46 ]

Desktop | MediaCenter | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

WolterB schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:45:
In mijn ogen is het dus niet bepaald een keylogger te noemen, eerder een programma dat telt hoeveel toetsen je aanslaat.
OK OK :) dat is me duidelijk.

Ik bedoelde meer dat het niet een "nobel doel" is zoals een DC project. Het is gewoon een heel simpel en langdurig spelletje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XanderDrake schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 17:02:
[...]

OK OK :) dat is me duidelijk.

Ik bedoelde meer dat het niet een "nobel doel" is zoals een DC project. Het is gewoon een heel simpel en langdurig spelletje :)
En...uhh...ClimatePrediction? Wat doet dat dan? Aan de hand van de stats weet ik niks...maar het klinkt nu niet bepaald als iets super nuttigs ofzo....het klimaat voorspellen kun je zo ook wel...met de vervuiling die wij mensen veroorzaken gaat het klimaat er bepaald niet beter op worden.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Anoniem: 218701 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 17:07:
En...uhh...ClimatePrediction? Wat doet dat dan? Aan de hand van de stats weet ik niks...maar het klinkt nu niet bepaald als iets super nuttigs ofzo....het klimaat voorspellen kun je zo ook wel...met de vervuiling die wij mensen veroorzaken gaat het klimaat er bepaald niet beter op worden.. ;)
Daar doe ik ook niet aan mee ;)

Ik bedoel F@H, of Find a Drug, ik bedoel, hoe duidelijk moet een naam zijn.
ClimatePrediction is misschien niet meteen duidelijk of echt nuttig, maar het is toch altijd nobeler dan iets wat simpelweg je toetsaanslagen telt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
XanderDrake schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 17:41:
[...]

Daar doe ik ook niet aan mee ;)

Ik bedoel F@H, of Find a Drug, ik bedoel, hoe duidelijk moet een naam zijn.
ClimatePrediction is misschien niet meteen duidelijk of echt nuttig, maar het is toch altijd nobeler dan iets wat simpelweg je toetsaanslagen telt...
Daarom moet je ook gewoon BEIDE doen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 08:31
Anoniem: 218701 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 17:07:
[...]

Daar heeft DPC een mooie wiki voor http://wiki.dutchpowercows.org/index.php/Climate_Prediction en het project een website http://www.climateprediction.net/

Je kan er ook eerst even in verdiepen in plaats van roepen dat het wel niets zal zijn

Ik kan ook wel roepen dat ik niet met een medisch project mee ga doen, want over 100 jaar is er echt wel een medicijn tegen kanker dus wat voegt mijn pctje daar aan toe

[ Voor 11% gewijzigd door ParaNoiMia op 11-04-2008 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Aantal votes: 228 - FOK!: 37 - GoT: 191
Uitslag:

Totalen:
228 voters
22 (9,6%) tegen
206 (90,4%) voor, waarvan
120 (58,3%) voor een open team zijn en
86 (41,7%) voor een gesloten team

Team FOK!:
37 voters
8 (21,6%) tegen
29 (78,4%) voor, waarvan
26 (89,7%) voor een open team zijn en
3 (10,3%) voor een gesloten team

Team GoT:
191 voters
14 (7,3%) tegen
177 (92,7%) voor, waarvan
94 (53,1%) voor een open team zijn en
83 (46,9%) voor een gesloten team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

zijn we hier nou nog steeds aan het discussieren over het feit dat DPC zoveel nuttig werkt doet enzo? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-07 00:01
De hoeveelheid stemmen van Fok valt me toch wel tegen. De vraag is nu of we wel een goed beeld hebben van 'de overkant'. Het moge wel duidelijk zijn dat een gigantische meerderheid van GoT voor een fusie is :)

Om me nog even te mengen in dat LUE verhaal. Als er een fusie plaatsvind staan we een krappe 5 miljoen keys boven hun. Willen ze dit inhalen zullen ze dit heel geleidelijk moeten doen, want wij hebben een duidelijke reden voor de increase van keys. LUE kan niet in een week tijd 6 miljoen erbij toveren, want dit valt dan toch wel heel erg op :P

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Kazu schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:44:
De hoeveelheid stemmen van Fok valt me toch wel tegen. De vraag is nu of we wel een goed beeld hebben van 'de overkant'. Het moge wel duidelijk zijn dat een gigantische meerderheid van GoT voor een fusie is :)
Ik denk het niet. Fok! heeft zo'n 1200 members, dus dit is wel een matige opkomst. Aan de andere kant kun je ook stellen dat de rest het blijkbaar niets kan schelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
psychonikeo schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:39:
zijn we hier nou nog steeds aan het discussieren over het feit dat DPC zoveel nuttig werkt doet enzo? :/
Nee!

Bedankt voor de statistieken, hiervoor zullen wij nu contact zoeken met de teamleiders van GoT en FOK om te bekijken wat voor conclusies we hieruit kunnen trekken en welke acties we gaan ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik het zo eens bekijk, valt er eigenlijk niets te concluderen uit deze gegevens. Wel dat een merendeel van de stemmen voor is, maar er is maar zo'n klein groepje dat heeft gestemd dat je daar eigenlijk in mijn ogen dan, geen conclusie aan kunt verbinden.
Daar heeft DPC een mooie wiki voor http://wiki.dutchpowercows.org/index.php/Climate_Prediction en het project een website http://www.climateprediction.net/

Je kan er ook eerst even in verdiepen in plaats van roepen dat het wel niets zal zijn
Sorry dat ik het zeg, maar hoe moet ik weten dat daar een Wiki van is? Ik geloof best dat er iets van nut aan zit, maar aan de andere kant is voor de berekening van dit soort zaken processor kracht nodig, die krijg je alleen maar door de computer aan te laten staan...wat dus stroomverbruik oplevert...

Ik probeer hiermee niet te zeggen dat het totaal geen nut heeft, maar wel even te relativeren dat echt niet alle DC projecten evenveel nut hebben. ;) Maar voor mij maakt het persoonlijk niet uit of het GoT whatpulse team nu wel of niet DPC mag gaan heten...al zou ik het jammer vinden als dat niet mocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

^

Duidelijke zaak :)

Fusie!!! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Bij fok komen niet veel mensen in het forum, waardoor de meerderheid niets van de poll afwist,

Bij de fusie (ervanuitgaand dat deze doorgaat) wordt er een mass pm gestuurd, zo heb ik gelezen. Zo komen er dus veel meer mensen over. En degene die geen fusie willen blijven natuurlijk.

En, niet alleen de eerste week, maar wekenlang zullen er mensen van fok bij blijven komen, van mensen die af en toe kijken.

Er zal dus de eerste dag/week veel overgaan, en daarna wat minder, maar wel nog wel wat op de voorsprong op te bouwen :) :P

zoiets gok ik dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
In de FAQ kun je prima de wiki vinden: FAQ Dutch Power Cows

Maar zoals ik al eerder duidelijk wilde maken is dit topic niet de plaats om een discussie te hebben over het nut van een of meerdere DPC projecten. Deze gaat over wel of niet een fusie tussen GoT en FOK en een eventuele naamsverandering naar DPC

[ Voor 16% gewijzigd door iisschots op 14-04-2008 12:48 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste