Waarom is het WhatPulse topic buiten open zicht gemoved?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.968 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 123846

Topicstarter
beste pulsers.

bij deze wil ik mijn verontwaardiging melden over het verplaatsen van het whatpulse topic naar de huiskamer. door deze beslissing wordt het voor mij en voor veel andere mensen onmogelijk gemaakt om nog te genieten van de statistieken en reacties met betrekking van whatpulse.
ik was en ben nog steeds een erg fanatieke pulser en ik ben zowat dagelijks op het forum. whatpulse was een onderwerp waardoor ik dagelijks weer het forum ging bekijken. doordat ik op deze manier buitengesloten wordt van het team heeft het voor mij weinig zin om nog te gaan pulsen voor GoT.

als ik in een team zit wil me ik ook in een team kunnen voelen. ik ga nu zoeken naar een ander team waarin ik dit wel kan ervaren

Eedze Kooyker

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Even geduld :). Stuur een mailtje naar de mod die het Whatpulse topic heeft gesloten, misschien kan het naar SG (waar jij wel bij kan) verplaatst worden :).
bas116 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 19:30:
serieus?, dus het GoT team is niet meer?
Het bestaat nog wel, maar het topic is dicht en de crew heeft liever dat het in de HK wordt voortgezet.

Jullie kunnen allebei binnen afzienbare tijd HK-XS aanvragen, mocht het mod-team toch besluiten om het in de HK te houden dan kunnen jullie er alsnog bij.

[ Voor 62% gewijzigd door AtleX op 10-02-2005 19:31 ]

• bas116
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-03-2015
serieus?, dus het GoT team is niet meer?

« 'Mijn Socket 754 APG PC « '-_-' » 4075 met 3DMark05 en 6600GT' »

Topicstarter
dat ik binnen een bepaalde tijd in de huiskamer kan maakt mij nog niet zoveel uit. ik ben het gewoon oneens met de gang van zaken.

zo wordt zonder aankondiging en zonder enig overleg met enkele van onze 1000 leden het topic gesloten en verplaatst. Er zijn er heel veel members die niet toegang hebben tot de huiskamer. zo wordt het voor veel mensen onmogelijk gemaakt statistieken te bekijken en te discuseren. ook wordt de verdere groei van het team ernstig beperkt.

ik vind dat het topic beschikbaar moet zijn voor alle users. ook al zijn ze nog maar een paar weken lid. als dit niet gebeurt overweeg ik toch ernstig om een ander team te zoeken. ik zal nog enkele dagen afwachten. ik hoop dat het anders kan.

edit.

ik heb dit topic in I&T geplaatst omdat ik dit niet uitsluitend iets vind voor admins. ik plaatste het omdat zo de andere pulsers het gemakkelijk kunnen vinden en erop kunnen reageren.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 123846 op 10-02-2005 19:44 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 13:12

Korakal

Up up up!

opmerkingen/vragen/klachten mogen in Lieve Adjes, dus move Internet & Telefonie > Lieve Adjes

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

* moto-moi vraagt zich af waarom dat topic niet in Dutch Power Cows staat :?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Lijkt me inderdaad een prima plek. Nu lees ik in een aantal wat oudere pulse topics dat de heren van DPC het daar niet willen hebben, dus dat lijkt me iets waar we als crew nog maar eens een hartig woordje moeten babbelen. Als dit niet in DPC hoort, kunnen we dat forum net zo goed opdoeken, niet? :+

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-06 20:42
moto-moi schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 19:43:
* moto-moi vraagt zich af waarom dat topic niet in Dutch Power Cows staat :?
Omdat het niets met distributed computing te maken heeft, dat was volgens mij een van de hoofdargumenten van /5. Daarom kan ik me ook wel iets bijvoorstellen dat ze het topic liever niet in IT willen, alhoewel in nooit in IT kom en de gang van zaken daar niet uit mijn hoofd ken.

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Het maakt mij niet uit waar het gezet wordt, maar ik vind het wel spijtig dat het topic nu voor een beperktere groep toegankelijk is.
Zeker nu op het moment waar het team juist de miljard keys heeft gehaald.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:28

Nakebod

Nope.

Roelant schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 19:45:
Lijkt me inderdaad een prima plek. Nu lees ik in een aantal wat oudere pulse topics dat de heren van DPC het daar niet willen hebben, dus dat lijkt me iets waar we als crew nog maar eens een hartig woordje moeten babbelen. Als dit niet in DPC hoort, kunnen we dat forum net zo goed opdoeken, niet? :+
Heej heej, niet zo negatief over onze koeien he!
Maar het heeft wel een Dutch gevoel, alleen met Power en met Cows heeft het niet echt veel te maken :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Anoniem: 112352

En ik denk dat er nu een massa aanvragen voor de HK komen, en als mensen dan niet worden toegelaten, kan GoT members verliezen. (bij whatpulse)

Ik vind SG een betere plek, mede door het feit dat niet alle 1000 deelnemers HK-XS hebben.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

SmartDoDo

Woeptiedoe

AtleX schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 19:30:
misschien kan het naar SG (waar jij wel bij kan) verplaatst worden :).
Daar gaat hij niet heen omdat het daar niet hoort ;)

Maar het is uiteraard erg vervelend wanneer je opeens niet meer bij een topic kunt, in dit geval is het dubbel vervelend wanneer het een groep mensen betreft die niet allemaal toegang hebben.

Wat mij betreft move ik het topic linea recta naar DPC, echter moeten de moderators daar het topic wel willen hebben :)

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:03

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Om heel eerlijk te zijn vind ik het ook een beetje jammer dat het topic naar HK gegaan is, ondanks ik HK-xs heb. Ik weet dat de mensen van de }:O het wel niet zo waarderen, maar ik denk dat het topic daar meer op zijn plaats is. :) Ik weet niet hoeveel van de Whatpulse leden HK-xs hebben, maar volgens zijn dat er niet eens zo heel veel.. En dat zou verlies van leden kunnen betekenen.
Een alternatief voor }:O zou SG zijn, maar het betreft hier wel meer een opsom topic, want dan weer niet zo gewenst is in SG. Al met al een moeilijk iets, maar ik denk dat }:O de beste locatie is. :)

offtopic:
We moeten natuurlijk niet onze 1 miljard verliezen, en we gaan nu juist net zo hard om Q.Net in te halen ;)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Brobbel
  • Laatst online: 01-06 17:54
Anoniem: 112352 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 19:49:
En ik denk dat er nu een massa aanvragen voor de HK komen, en als mensen dan niet worden toegelaten, kan GoT members verliezen. (bij whatpulse)

Ik vind SG een betere plek, mede door het feit dat niet alle 1000 deelnemers HK-XS hebben.
Dat het niet onder I&T valt, kan ik me idd wat bij voorstellen, maar HK is meteen weer een hele stap verder. SG zou m.i. al een heel stuk beter zijn, hoewel dan nog niet iedereen (lees: de nieuwere forummers) het kan volgen.

Het lijkt me dat iets waar meer dan 1000 members zijn, waarvan zeker 1/3 aktief, juist een promotie is voor GoT, waar iets zorgvuldiger mee omgegaan zou moeten worden. Er is in het geheel geen discussie over (mogelijk) geweest. Valt wat rauw op ons dak.

Nogmaals, voor I&T waren de posts idd niet echt toepasselijk, DPC is toch echt wat anders (iig volgens hen), maar dit gaat wel erg hard.

Overigens, DPC heeft nota bene een eigen forum, dan ljikt me dit wel het andere uiterste. Komt mij niet echt positief over allemaal.

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-05 09:00

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Roelant schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 19:45:
Als je het maar laat ;)

De reden dat het beter niet in /5 kan staan is boven al aangegeven. Het is per definitie geen distibuted project (en dat is een eis). Als we dit soort projecten, die overigens best leuk kunnen zijn, gaan toelaten in /5 dan is het einde redelijk zoek.
Er zijn lang geleden afspraken over gemaakt met de modjes

Er zijn dan wel erg veel projecten die dan in aanmerking komen trouwens.
Met andere woorden, hartstikke leuk project, maar liever niet in /5

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Roelant
  • Niet online
Sybr_E-N schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 19:47:
Omdat het niets met distributed computing te maken heeft, dat was volgens mij een van de hoofdargumenten van /5.
Dat is maar hoe je de definitie stelt. In mijn ogen is "distributed computing" een gezamelijke prestatie in wedstrijdverband via de computer, met bij voorkeur zo veel mogelijk statistieken. En of dat nou gebeurt door je computer dingetjes te laten uit te rekenen, misschien wel meer uit te laten rekenen door wat over te clocken en te coolen, of door flink op je toetsenbord te kloppen, vind ik werkelijk irrelevant.
Nakebod schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 19:49:
Heej heej, niet zo negatief over onze koeien he!
;)
Maar het heeft wel een Dutch gevoel, alleen met Power en met Cows heeft het niet echt veel te maken :)
Hoezo, Dutch Power Cows is de vlag waaronder alle team-prestaties die vanuit Tweakers.net worden ondernomen plaatsvindt. Misschien is veel tiepen nog wel meer een "persoonlijke prestatie" dan je computer aan laten staan en die computer rekenwerk laten verrichten? ;)

Anoniem: 112352

Roelant schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 19:55:

Hoezo, Dutch Power Cows is de vlag waaronder alle team-prestaties die vanuit Tweakers.net worden ondernomen plaatsvindt. Misschien is veel tiepen nog wel meer een "persoonlijke prestatie" dan je computer aan laten staan en die computer rekenwerk laten verrichten? ;)
We hebben wel 1000 mensen gevonden die voor GoT willen typen, en zodat we bijna op de 1e plaats staan ;)

• Brobbel
In afwachting van wat er verder gebeurt met Whatpulse op GoT trek ik mij iig even terug uit het team.

• Sybr_E-N
Roelant schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 19:55:
[...]

Dat is maar hoe je de definitie stelt. In mijn ogen is "distributed computing" een gezamelijke prestatie in wedstrijdverband via de computer, met bij voorkeur zo veel mogelijk statistieken. En of dat nou gebeurt door je computer dingetjes te laten uit te rekenen, misschien wel meer uit te laten rekenen door wat over te clocken en te coolen, of door flink op je toetsenbord te kloppen, vind ik werkelijk irrelevant.
Ho ho, moet je mij niet op afrekenen ik heb het niet bedacht. Ik geef alleen maar aan wat ooit de reden is geweest waarom het toedertijd niet is door gedaan.

• Pim.

Pim.

Dat er zoveel mensen meedoen aan zo'n keylogger programma ;)

* Pim. runs

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Roelant
  • Niet online
Pim. schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 19:55:
De reden dat het beter niet in /5 kan staan is boven al aangegeven. Het is per definitie geen distibuted project (en dat is een eis).
Daar gaan alle redernaties hierboven dan ook op glad: de definitie. ;)
Als we dit soort projecten, die overigens best leuk kunnen zijn, gaan toelaten in /5 dan is het einde redelijk zoek.
Juist omdat het eigenlijk best leuk is, en er een grote groep tweakertjes is die er wél lol aan beleven, moet het toch best een mooi plekje in een forum kunnen krijgen? Afgedaan als "onzin" en weggestopt in een private fora, dat zou DPC zelf (in termen van de rekenkrachtprojecten) ook niet leuk vinden. ;)
Er zijn lang geleden afspraken over gemaakt met de modjes
Mwoah, dezelfde discussie is voor Project Dolphin wel eens gevoerd, en toen is het uiteindelijk ook toegelaten, onder de voorwaarde dat er niet iedere dag een nieuw topic geopend zou worden voor de stats maar dat hetzelfde topic steeds opnieuw gerecycled zou worden. Dat is nog steeds een vorm van discriminatie (of een manier om het niet te erkennen, zo je wil), maar daar was men tevreden mee en het had een mooi plekje. Leverde nog wat enthousiastde deelnemers voor andere projecten ook op, toen wat mensen daardoor in DPC aan het lezen raakte die er normaal nooit kwamen. :P
Sybr_E-N schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 19:59:
Ho ho, moet je mij niet op afrekenen ik heb het niet bedacht. Ik geef alleen maar aan wat ooit de reden is geweest waarom het toedertijd niet is door gedaan.
Ik reken niemand af, ik reageer op de inhoud. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Roelant op 10-02-2005 20:01 ]

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
* Yoeri heeft nooit, maar dan ook nooit gesnapt waarom dit niet bij DPC hoort

Het zal bij sommigen wel in het verkeerde keelgat schieten en dat is niet de bedoeling, maar het lijkt me wel een beetje alsof de DPC'ers WhatPulse te min vinden voor hen. De leden van WhatPulse hebben ondertussen al een serieuze inspanning geleverd, ze hebben een grote groep gevormd en een belangrijke mijlpaal gehaald. Ze presteren goed. Ze proberen dus niet zomaar mee te liften op het succes van DPC.

Het gaat om een project in groepsverband, waarbij ieder lid zijn steentje bijdraagt om het team zo hoog mogelijk in de rankings te krijgen, met leuke statistiekjes en verschillende mogelijkheden om naartoe te werken (mouseclicks, keyboard aanslagen, ...). Lijkt me dus perfect bij DPC passen

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Anoniem: 25556

Whatpulse hoort gewoon in DPC.

Voor diegenen die het niet weten, DPC staat voor 'Dutch Power Cows'. Niet voor 'Distributed Power Computing' ofzo.

Aan Whatpulse doet een 'DPC' team mee, oftewel een team van 'Dutch Power Cows', oftewel, whatpulse hoort gewoon in DPC.

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020
Ik heb het afgelopen half uur al een 5-tal mensen een [HK-XS]-topic zien openen, dus het gaat storm lopen met die aanvragen. Het lijkt mij persoonlijk beter om het 'open for public' te houden, want ik ben bang dat het team veel leden gaat verliezen nu.

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

• Sybr_E-N
Anoniem: 25556 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:06:
Whatpulse hoort gewoon in DPC.

Voor diegenen die het niet weten, DPC staat voor 'Dutch Power Cows'. Niet voor 'Distributed Power Computing' ofzo.

Aan Whatpulse doet een 'DPC' team mee, oftewel een team van 'Dutch Power Cows', oftewel, whatpulse hoort gewoon in DPC.
De DPC FAQ (stukje Welkom!), wel eens gelezen?

Persoonlijk zie ik Whatpulse gewoon in huidige gedaante verplaatst worden naar /5.

• Pim.

Pim.

Yoeri schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:03:
* Yoeri heeft nooit, maar dan ook nooit gesnapt waarom dit niet bij DPC hoort
Er zijn anders discussie genoeg over geweest hoor. Ik zou zeggen use the search ;)
Het zal bij sommigen wel in het verkeerde keelgat schieten en dat is niet de bedoeling,
Zo snel gebeurt dat niet
maar het lijkt me wel een beetje alsof de DPC'ers WhatPulse te min vinden voor hen.
Binnen het distributed gebreuren is er voor zover ik weet geen klasse verschil tussen projecten :?
De leden van WhatPulse hebben ondertussen al een serieuze inspanning geleverd, ze hebben een grote groep gevormd en een belangrijke mijlpaal gehaald. Ze presteren goed. Ze proberen dus niet zomaar mee te liften op het succes van DPC.
Aan inspanning van de pulsers wordt door ons ook helemaal niets afgedaan, tegendeel is waar, respect voor wat ze bereikt hebben. En als het van GoT komt mag er van mij gratis meegelift worden hoor :)
Het gaat om een project in groepsverband, waarbij ieder lid zijn steentje bijdraagt om het team zo hoog mogelijk in de rankings te krijgen, met leuke statistiekjes en verschillende mogelijkheden om naartoe te werken (mouseclicks, keyboard aanslagen, ...). Lijkt me dus perfect bij DPC passen
Nope, toch niet. Van een hoop projecten (net als bannersklikken) hebben we gewoon gezegd dat het niet geschikt is voor de DPC, dit kan om verschillende redenen:

- Geen distributed project
- Geen stabiele client
- niet non-profit

enz enz

* Pim. gaat op zoek naar topics

Topicstarter
het is net als knikkers op de hoogste plank in de winkel leggen. opeens kunnen de kinders er niet meer bij en moeten ze maar wachten tot ze gegroeid zijn. tegen die tijd is de interresse in knikkeren wel verdwenen.

dus daarom doe die knikkers op een plek waar iedereen er bij kan.

en welke winkel wil er nu geen knikkers verkopen die erg gewild zijn.

vertaling: welk forum wil niet een topic waar alleen al honderden mensen per dag voor naar het forum komen. zorg er dan voor dat al die mensen het ook kunnen bereiken!

het nadeel is dat er niet een forum is waarin dit topic echt thuishoort. het heeft overal wel wat mee maar het is toch weer net niet. persoonlijk vind ik toch het DPC forum het meeste overeenkomen met de inhoud van dit topic.

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 14:26

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Er is wel een beetje onenigheid of het nu wel of niet bij DPC past.. Het grootste gedeelte van de vaste DPC'ers lijkt in ieder geval van _niet_ te vinden.

Ik persoonlijk vind het er wel tussenpassen, maar dat doet er verder niet toe.

Ik vind het wel een kwalijke zaak dat een dergelijk topic met een groepsgevoel en -activiteit zo van de baan wordt geveegd door het in een afgeschermd gedeelte te plaatsen. Dit zijn juist de dingen die GoT leuk en groot en interessant houden naar mijn mening.
Maar we komen er vast wel uit dmv dit topic? :)

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Pim. schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:12:
[...]

Nope, toch niet. Van een hoop projecten (net als bannersklikken) hebben we gewoon gezegd dat het niet geschikt is voor de DPC, dit kan om verschillende redenen:

- Geen stabiele client
- niet non-profit

enz enz

* Pim. gaat op zoek naar topics
Een forum zit niet eeuwig aan zn oorspronkelijke regels vast hoor. Hier en daar evolueert er wel eens wat, als dat er voor kan zorgen dat een project als dit een goede plaats krijgt, en dat past IMO prima daartussen, why not?

Ik doe overigens niet mee aan het project, maar het komt zelfs bijna een beetje 'elitair' op me over: allerlei dingen verzinnen waarom het niet zou passen tussen andere concurrerende competities...

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Pim. schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:12:Er zijn anders discussie genoeg over geweest hoor. Ik zou zeggen use the search ;)
ja maar ik begrijp het nog niet :+
Binnen het distributed gebreuren is er voor zover ik weet geen klasse verschil tussen projecten :?
Dat zal best wel. Ik zeg alleen dat het op mij, als buitenstaander, nu echt zo overkomt alsof DPC een elite-clubje is en WhatPulse te min is om toe te treden tot het 13373 clublokaal ;)
- Geen stabiele client
- niet non-profit
Misschien is het dan wel tijd om dat beleid even op de schop te nemen en te herzien? Wordt dat uberhaupt wel overwogen of zeggen jullie gewoon keihard "neen, dat komt er niet in vanwege deze, deze, die en deze redenen". :) Als T.net zo geredeneerd had, dan was er nu ook geen DPC-forum geweest geloof ik namelijk ;)

• THiCE
  • Laatst online: 29-05 23:30

THiCE

Say it with a flourish!

Pim. schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 19:55:
Als we dit soort projecten, die overigens best leuk kunnen zijn, gaan toelaten in /5 dan is het einde redelijk zoek.
Er zijn lang geleden afspraken over gemaakt met de modjes.

Er zijn dan wel erg veel projecten die dan in aanmerking komen trouwens.
Met andere woorden, hartstikke leuk project, maar liever niet in /5
"Er zijn lang geleden afspraken gemaakt met de modjes"... Wordt het dan niet eens tijd om je wat meer open te stellen? DPC komt nu echt op mij over alsof het een hele hechte kliek is die liever niet heeft dat er maar iets nieuws bij komt. Rename desnoods DPC naar 'Distributed Stats-gerichte Projecten' of iets dergelijks, bij wijze van spreken.
Ik vraag me sterk af of DPC niet eens aan een metamorfose toe is.

[ Voor 4% gewijzigd door THiCE op 10-02-2005 20:20 . Reden: Damn you, Yoeri en LuNaTiC :+ ]

I just can't believe all the things people say.
Why must I deal with this shit, every fuckin' day?

• FlashBang
  • Laatst online: 30-05 16:52

FlashBang

Hoi.

jammer dat het topic weg is, ik heb lange tijd meegedaan (nu in eigen team) maar het ging heel goed en GoT staat al bijna boven Team Quakenet.Ik herinner me wel de ellenlange discussies over of het topic nou in DPC hoorde of niet, maar goed het stond al een hele tijd goed in IT dus het zou jammer zijn als het voor altijd nu in de HK zou staan, het team zou zeker members verliezen en dat is natuurlijk jammer.

[ Voor 50% gewijzigd door FlashBang op 10-02-2005 20:20 ]

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Ik lees overigens ondertussen al drie posts van drie gebruikers (mezelf meegeteld) die de indruk hebben dat DPC een beetje elitair bezig is. Het lijkt me voor DPC niet onbelangrijk om daar rekening mee te houden en een beetje aan hun imago te werken ;)

• ronaldlokers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-05 22:31
whatpulse is juist 1 van de reden dat ik het forum vaak bezoek... ik zal als het in HK blijft dus niet zo vaak meer op het forum zijn en misschien wel mijn abonnement stoppen...

Ik ga natuurlijk geen forum (/site) sponsoren waar ik niks mee kan omdat alles in een afgesloten deel van de site zit.

Ik hoop dat het topic weer op een open bereikbare plek kan komen... bijvoorbeeld in bij DPC...

Het topic geeft juist de kracht aan het team omdat daar alle pulses en tacktieken worden besproken, daardoor zijn we nu 2de bij whatpulse!

Topicstarter
de eerste schade is al gedaan:

2 GoT 1085 995,763,274 314,165,677 This team has password protection.

we zijn al weer onder de miljard en we staan zelfs al weer in de min voor vandaag. en ik denk dat er nog wel meer zullen volgen. dus bij deze een oproep. zoek snel een andere locatie of gedoog het topic nog even op I&T tot er een passende plaats gevonden is

• Brobbel
Devilion schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:18:
het team zou zeker members verliezen en dat is natuurlijk jammer.
Voorlopig hebben ze members verloren. De mijlpaal is op dit moment verleden tijd.

• SmartDoDo
  • Nu online

SmartDoDo

Woeptiedoe

Omdat tussen de huidige pulsers een (vermoedelijk) groot aantal mensen zit dat het topic niet kan bekijken wanneer het in de HK staat, is het in ieder geval tijdelijk naar SG verplaatst. Dit betekend vooralsnog niet dat het in SG blijft staan :) Whatpulse Online Keyboard en muis tracker - deel 6 dus.

• Pim.

Pim.

Ik lees hier boven nu twee reacties die op het "gevoels" element ingaan, daar kan ik niets aan veranderen. Iedereen intreperteerd het zoals hij wil. Als jullie denken dat de DPC ineens elitair bezig is omdat jullie je zin niet in 3 posts krijgen dan ben ik maar elitair :+

Ik snap best dat regels in verloop van tijd evolueren, maar dan is dat nog een discussie waard waar de gehele DPC aan mee kan doen en wordt het niet hier in een draad beslist omdat gekleurde en niet gekleurde namen dat ineens graag willen.

Ik vind het eigenlijk een beetje elitair dat hier ineens mensen dingen over de DPC en /5 beslissen zonder daar de DPC'ers iets over te vragen.

Als er zoveel mensen zijn die het topic naar /5 willen hebben dan had er toch al veel eerder een discussie topic over kunnen komen ?
Ik krijg het gevoel dat er nu gewoon iets gedumpt word en we er maar blij mee moeten zijn.
Waarom kan het niet in het oude forum blijven ?

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Jammer dit!

• SmartDoDo
  • Nu online

SmartDoDo

Woeptiedoe

Pim. schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:22:
Omdat het niet in IT hoort en eigenlijk ook niet in SG waar het nu staat :)

Om het probleem van onbereikbaarheid op te lossen staat het voor nu in SG. Daarmee zijn de acute problemen verholpen.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:01

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik vind het eigenlijk een beetje elitair dat hier ineens mensen dingen over de DPC en /5 beslissen zonder daar de DPC'ers iets over te vragen.
Als ik een topic wil openen in WOS, moet ik eerst vragen aan andere WOS'sers als ik daar een topic mag openen :?

Wat is het probleem nu eigenlijk? Het kan toch best in DPC? Of is dit zo'n principe-kwestie
offtopic:
disclaimer: ik kom nooit in DPC-fora's, dus ik ga er ook niet inhoudelijk op in

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

• Pim.

Pim.

Jammer dat het pulse draadje moet verkassen of jammer dat we eerst graag willen overleggen voor er iets naar /5 verhuist ?

• THiCE

THiCE

Say it with a flourish!

Ik lees hier boven nu twee reacties die op het "gevoels" element ingaan, daar kan ik niets aan veranderen. Iedereen intreperteerd het zoals hij wil. Als jullie denken dat de DPC ineens elitair bezig is omdat jullie je zin niet in 3 posts krijgen dan ben ik maar elitair :+

Ik snap best dat regels in verloop van tijd evolueren, maar dan is dat nog een discussie waard waar de gehele DPC aan mee kan doen en wordt het niet hier in een draad beslist omdat gekleurde en niet gekleurde namen dat ineens graag willen.

Als er zoveel mensen zijn die het topic naar /5 willen hebben dan had er toch al veel eerder een discussie topic over kunnen komen ?
Ik krijg het gevoel dat er nu gewoon iets gedumpt word en we er maar blij mee moeten zijn.
Heel DPC kan toch ook in LA kijken? Forumbeleidgerelateerde zaken moeten nou eenmaal hier besproken worden, als je zo'n topic opent in DPC, dan gaat het op slot of wordt gemoved hierheen, dus de bal terugkaatsen met een argument als 'ik vind het eigenlijk een beetje elitair dat hier ineens mensen dingen over DPC en /5 beslissen zonder daar de DPC'ers iets over te vragen' slaat imho nergens op: er is nog niets besloten, er worden alleen ideeën geopperd. Jij wuift ze allemaal weg met een resoluut "nee, want het hoort niet!", en zodoende komt dat allemaal een beetje conservatief over. Staat DPC uberhaupt wel open voor een dergelijke verandering?

• Roelant
  • Niet online
Exact waarom ik aangeeft dat het uiteindelijk iets is wat binnen de crew zal worden besproken, met de DPC-crew dus. Ik neem aan dat die mogen gelden als vertegenwoordigers van "de DPC'ers"? ;)
Is er ook al geweest, over Project Dolphin. Eigenlijk is het een vreemde zaak dat de afspraken die daarover gemaakt zijn, niet als vanzelfsprekend ook voor WhatPulse kunnen gelden. :)
Nouja, allereerst heb je als nietig usertje natuurlijk maar te slikken wat de crew door je door je strot duwt. >:) O+

Nah, seriously. :P

Het forum is "van niemand", dus je hoeft er niet blij mee te zijn, maar het is niet zomaar aan de huidige DPC groep om te zeggen, dat een andere groep niet welkom is. :)
Pim. schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:26:
Jammer dat het pulse draadje moet verkassen of jammer dat we eerst graag willen overleggen voor er iets naar /5 verhuist ?
Je praat over "we" en "/5" alsof het om een invasie van je huiskamer gaat, maar het blijft nog altijd een forum waar iedereen behalve het Tweakers.net Management te gast is hoor. Ook de stamgasten. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Roelant op 10-02-2005 20:34 ]

Topicstarter
er zijn wel vaker topics over geweest en dit wordt niet zomaar gedumpt in /5. ik vind het ook jammer dat er een soort eigen rechtertje gespeeld wordt over waarom het topic wel of niet in /5 thuishoort. vooralsnog kunnen we in SG terecht maar dit is een tijdelijke oplossing totdat we een definitieve plek gevonden hebben. ik hoop dat we er uit kunnen op een manier waarin iedereen tevreden is (howel 100% tevredenheid niet haalbaar is)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 16:00

curry684

left part of the evil twins

Sowieso even voor iedereen: om direct teams te quitten en zo terwijl er hier nog gewoon open overleg is is wel erg prematuur. Er is vandaag wat gebeurd, er is overleg, wacht nu even tot er een 'uitkomst' is voordat je aan de veronderstelde uitkomst conclusies gaat verbinden :)

Professionele website nodig?

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
outerspace schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:26:
[...]

Als ik een topic wil openen in WOS, moet ik eerst vragen aan andere WOS'sers als ik daar een topic mag openen :?

Wat is het probleem nu eigenlijk? Het kan toch best in DPC? Of is dit zo'n principe-kwestie
offtopic:
disclaimer: ik kom nooit in DPC-fora's, dus ik ga er ook niet inhoudelijk op in
Mee eensch, wat mij betreft komt het topic gewoon in het DPC Forum en hoeft de DPC Crew/Organisatie het topic niet te erkennen en totaal negeren voor mijn part. Maar goed wie ben ik ....

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 18:50

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat een gezeur. Het is een topic, en het valt in een grijs gebied, en het kan feitelijk gewoon in 4 fora terecht, te weten SG, HK, DPC en IT. HK valt gewoon af omdat daar veel mensen niet in mogen. SG valt wellicht af vanwege de serieuzere toon van dat forum. Dan blijven DPC en IT nog over. Wat is nou het probleem van het plaatsen van zo'n topic in welk van deze twee fora dan ook? Het maakt toch allemaal niet uit, als het topic maar een plaats heeft. Iedereen doet alsof ie een handvol stont vastheeft, en zo snel mogelijk ervanaf wil, terwijl het gewoon om een simpel "grijs" topic gaat...

Persoonlijk lijkt het topic me het best op zijn plaats in SG of IT, DPC gaat over distributed computing, en WP heeft daarmee niets te maken. Maar wie ben ik? :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Brobbel
curry684 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:30:
Sowieso even voor iedereen: om direct teams te quitten en zo terwijl er hier nog gewoon open overleg is is wel erg prematuur. Er is vandaag wat gebeurd, er is overleg, wacht nu even tot er een 'uitkomst' is voordat je aan de veronderstelde uitkomst conclusies gaat verbinden :)
Sorry hoor,
Goed, bij deze komt er een eind aan deze topicserie in I&T. We hebben het een tijdje gedoogd, maar er zit eigenlijk weinig relatie met I&T als forum in.

In overleg met de SG/HK crew is besloten dat er een nieuw topic in Tweakers Huiskamer geopend mag worden, uiteraard met een fatsoenlijke startpost. Dit betekent wel dat mensen die geen HK-toegang hebben het topic niet meer kunnen volgen. Mocht je geen toegang hebben op dit moment, dan kun je in ***[ HK] Nieuwe toegangsregeling, lees topic voor details*** kijken of je eventueel in aanmerking komt voor toelating.
noem ik geen overleg.

Pas na aardig wat commotie wordt het naar SG verhuisd (waar overigens ook niet iedereen toegang toe heeft), dus ik wacht liever af op enige afstand tot er duidelijkheid is.

• G F0rce 1
Misschien wordt het tijd om te overleggen voordat er iets gebeurt, dit zou wel helpen het quitten te voorkomen.

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Anoniem: 26235

Bij een eventuele move naar DPC ben ik niet voor om elke dag een nieuw topic te maken met de stats, maar gewoon 1 topic die tot de 1000 posts (of een ander getal) loopt.

Heb verder niet veel meegekregen over andere projecten die DPC niet waardig waren/zijn, maar ik denk dat wij als GoT team met het whatpulse project ons nu wel bewezen hebben dat het niet een 1dags vlieg is?

Overigens kan de team naam (en/of beschrijving) ook gewijzigd worden naar DPC (of een andere titel) om wat meer 'reclame' te maken ;)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Je probeert gezamelijk naar de top te gaan, bij DPC is dat zuiver door de ongebruikte processortijd aan 'iets' te besteden, WP is meer handwerk.

Dan zouden er ook online games waar je als community samenwerkt in DPC gedumpt kunnen worden, want daar werk je ook als team om gezamelijk aan de top te komen.
In de HK zijn we lekker bezig met Drugrunners, daar staan wij met onze cartels 3e, 5e, 92e en nog ergens (maximum aantal leden per cartel is 30).

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:19

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

[rml][ Suggestie] WhatPulse hitparade's in /5 ?[/rml] Deze is er geweest, hier werden we ook weggewuift.

SG is trouwens ook alleen beschikbaar voor leden van 50 posts of meer? Ik heb namelijk een vriend uitgenodigt mee te doen aan Whatpulse en hij levert momenteel een vrij grote bijdrage met 3mln keys. Maar zijn posts op dit forum zijn niet genoeg om in SG mee te kijken. Ook SG kan dus nog leden gaan kosten.

Ik hoop dat er snel wat duidelijkheid komt, dit schaad de naam van GoT binnen whatpulse!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-03 02:46
[...]
Als je de moeite zou nemen om de draadjes van Whatpulse te lezen, zou je zien dat de vraag al meerdere malen gesteld is, maar telkens door DPC'ers droog afgeketst werd. Omdat het draadje in IT kon blijven, was er geen noodzaak om erover te discussiëren. Nu is die er wel, omdat een hoop mesne plots hun cijfertjes niet meer kunnen zien ;)
Dat is te begrijpen. Ik vraag me dan ook af waarom die draad zolang kon openblijven en nu plots moet verkassen naar de HK? Eeen glitch in het beleid? Iemand die Whatpulse ineens grondig beu was? ...

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

-NMe- schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:32:
Dan blijven DPC en IT nog over. Wat is nou het probleem van het plaatsen van zo'n topic in welk van deze twee fora dan ook?
Nou omdat het gewoon niet bij I&T past, en ik denk dat jij dat heus ook wel begrijpt gezien de rest van de topics in I&T. Het lijkt toch meer op een DPC soort topic dan op een discussie over welke internet provider het beste is toch? (no offence voor I&T topic) :)
DPC gaat imho meer om de gezamelijke inspanning dan om het feit dat het de idle-time van een computer betreft. Ik ben geen echt DPC bezoeker, maar zo zie ik het forum wel. En als DPC denkt dat het écht om die idle-time gaat, dan is het misschien eens tijd om hun ideeën over DPC te veranderen.. Maar wie ben ik? ;)
Whatpulse is een heel mooi voorbeeld van wat mogelijk is bij een gezamelijke inspanning, en ook eentje waarop wij al veel bereikt hebben. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• curry684

curry684

Even topic gerenamed trouwens :)

• Pim.

Pim.

Mee eens.

En ik ben nog steeds voor een draadje in /5 aangezien er schijnbaar een grote behoefte aan verhuizen is, er kan daar een discussie gevoerd worden die niet aan de DPC'er kan ontgaan (daarom liever daar)

En wat betreft het praten over "we", ik meende dat er in reply 3 al wordt gesproken over "we" maar in dan over de 1000 pulsers en Roelant heeft het in zijn eerste reply over "de heren van de DPC"
Dus ik denk niet dat we te zwaar aan een paar woorden moeten tillen en de discussie leuk houden zonder meteen te gaan "wij"en"zij" en woorden als "elitair" te gaan gebruiken die de discussie alleen maar op scherp zetten :)

Anoniem: 35417

The_Stickie schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:37:
Dat is te begrijpen. Ik vraag me dan ook af waarom die draad zolang kon openblijven en nu plots moet verkassen naar de HK? Eeen glitch in het beleid? Iemand die Whatpulse ineens grondig beu was? ...
Goed, bij deze komt er een eind aan deze topicserie in I&T. We hebben het een tijdje gedoogd, maar er zit eigenlijk weinig relatie met I&T als forum in.

In overleg met de SG/HK crew is besloten dat er een nieuw topic in Tweakers Huiskamer geopend mag worden, uiteraard met een fatsoenlijke startpost. Dit betekent wel dat mensen die geen HK-toegang hebben het topic niet meer kunnen volgen. Mocht je geen toegang hebben op dit moment, dan kun je in ***[ HK] Nieuwe toegangsregeling, lees topic voor details*** kijken of je eventueel in aanmerking komt voor toelating.
Er is vanaf het begin nooit een definitief ja gegeven voor IT. Zoals je daar kunt lezen is het gedoogd maar wil men er nu toch een definitieve plek aan geven in een forum waar het thuishoort.

Mijns inziens valt WhatPulse onder 'team building'/'community building' en 'samen stats scoren' en kan dus in HK vanwege het community-aspect of in DPC waar meer projecten lopen om samen geile stats te behalen.

• THiCE

THiCE

Say it with a flourish!

Resistor schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:35:
Je probeert gezamelijk naar de top te gaan, bij DPC is dat zuiver door de ongebruikte processortijd aan 'iets' te besteden, WP is meer handwerk.

Dan zouden er ook online games waar je als community samenwerkt in DPC gedumpt kunnen worden, want daar werk je ook als team om gezamelijk aan de top te komen.
In de HK zijn we lekker bezig met Drugrunners, daar staan wij met onze cartels 3e, 5e, 92e en nog ergens (maximum aantal leden per cartel is 30).
Dat is niet hetzelfde. Online Games zijn vaak maar een tijdje op hun top qua populariteit, alleen de echte die-hards houden vol, zoals mensen die nu nog CS 1.5, of UT'99 spelen bijvoorbeeld. Voor Drugrunners voorspel ik ook geen lange toekomst van laten we zeggen >4 maanden, in tegenstelling tot Whatpulse, dat al sinds augustus 2004 draait, nu ruim 6 maanden en nog steeds erg populair, getuige dit topic.
Whatpulse is handwerk, ja, dat klopt. Als je hele dagen aan het coden bent, heb je inderdaad meer keys. Andersom is dat ook het geval: als je een 3,2 GHz processor hebt, en je doet nooit wat met je pc behalve de koetjes blokjes laten grazen, dan is dat exact hetzelfde vind ik. Men gaat echt niet expres een dag lang op een keyboard rammen, omdat dat de meest zinloze manier van je tijd verdoen is, en het heeft gewoon te weinig effect. De manipulatiefactor ligt dus vrij laag.

• G F0rce 1
wolkje schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:38:
[...]

Nou omdat het gewoon niet bij I&T past, en ik denk dat jij dat heus ook wel begrijpt gezien de rest van de topics in I&T. )
Oh, en de eerste zes delen is niemand opgevallen? Vandaag zag een mod het opeens en schopt het over de schutting naar de HK? Sory maar dat gaat er bij mij niet in.
Overigens staan we in deze discussie aan dezelfde kant behalve dat ik van mening ben dat hij in I&T nog best had gekunt, in ieder geval tot er door onze geliefde crew een rechtvaardig besluit gevormd was.

[ Voor 21% gewijzigd door G F0rce 1 op 10-02-2005 20:48 ]

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-06 11:31

krvabo

MATERIALISE!

Resistor schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:35:

Dat zou idd ook best kunnen.

Ik snap ook eik niet waarom dat niet gebeurd :P?

ik heb nou wel lekker een topic "geopend" in SG :+

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zet het in DPC, verander de naam van dat sub-forum in 'DPC and Other Projects' en ik zie het niet meer in SG> :)

ARME AOW’er

• curry684

curry684

Pim. schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:39:
[...]

Mee eens.

En ik ben nog steeds voor een draadje in /5 aangezien er schijnbaar een grote behoefte aan verhuizen is, er kan daar een discussie gevoerd worden die niet aan de DPC'er kan ontgaan (daarom liever daar)
Hoi Pim, en welkom op GoT. Op Gathering of Tweakers worden publieke discussies over het beleid in Lieve Adjes besproken, en niet in de afzonderlijke subfora die het wellicht aangaat. DPC is, fyi, nog steeds onderdeel van Gathering of Tweakers, en ontkomt dus niet aan die basisregel die garandeert dat alle bezoekers gelijke inspraak hebben.

Topicstarter
Pim. schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:39:
En wat betreft het praten over "we", ik meende dat er in reply 3 al wordt gesproken over "we" maar in dan over de 1000 pulsers en Roelant heeft het in zijn eerste reply over "de heren van de DPC"
dan vat je reply 3 al verkeerd op. als je goed gelezen hebt heb je nooit het woord we gezien. ik heb wel het voorbeeld gebruikt dat we een team zijn van ondertussen al 1000 leden. maar dit heb ik geenszins in verband gebracht met dpc. ik bedoelde hiermee dat de beslissing om het topic te verplaatsen voor veel mensen nadelig is omdat zij het niet kunnen bereiken

• Korakal
  • Laatst online: 23-05 13:12

Korakal

Up up up!

G F0rce 1 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:42:
[...]

Oh, en de eerste zes delen is niemand opgevallen? Vandaag zag een mod het opeens en schopt het over de schutting naar de HK? Sory maar dat gaat er bij mij niet in.
oh jawel hoor... wij hebben het alleen gedoogd, zie ook JSS:
Anoniem: 35417 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:40:
Er is vanaf het begin nooit een definitief ja gegeven voor IT. Zoals je daar kunt lezen is het gedoogd maar wil men er nu toch een definitieve plek aan geven in een forum waar het thuishoort.
Op een gegeven moment komt ook aan gedogen een einde.

• Pim.

Pim.

[rml][ Suggestie] WhatPulse hitparade's in /5 ?[/rml]

De discussie is al in /5 geweest zie ik, en nog niet zolang geleden. Daar staan ook motivaties in.

De "hai pim welkom op GoT" reactie is wel erg laag van niveau, zeker van iemand die beter moet weten :(

[ Voor 42% gewijzigd door Pim. op 10-02-2005 20:52 ]

• G F0rce 1
Korakal schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:49:
[...]

[...]

Daar kan ik meeleven, alleen als er voor het einde van het gedoogbeleid een waarschuwing af kan worden gegeven richting de community zou dat fijn zijn en in ieder geval deze paniek situatie voorkomen. Misschien dat dat gebeurt is in dat geval heb ik het gemist.

Topicstarter
Korakal schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:49:

zoals we in nederland gewent zijn worden beslissingen nooit zomaar genomen. er zijn vele partijen mee gemoeid die allemaal inspraak willen. daarom vind ik het ook vreemd dat het whatpulse topic zonder verdere aankondiging of overleg verplaatst is. natuurlijk heeft een admin meer rechten dan een user. maar ik denk dat deze beslissing toch een te grote groep mensen treft en dat het beter in overleg had gekunt.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 123846 op 10-02-2005 20:55 ]

• curry684

curry684

Pim. schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:51:
De "hai pim welkom op GoT" reactie is wel erg laag van niveau, zeker van iemand die beter moet weten :(
Nee, ik maak je iets duidelijk wat je getuige je eerdere reacties in dit topic niet echt door hebt: namelijk dat a) jij hierover geen bal te vertellen hebt, daar is de DPC-crew voor en b) deze discussie hier thuis hoort. Als jij vervolgens je best doet om de WhatPulse mensen hier over de zeik te helpen door te doen alsof je wel iets te zeggen hebt stop ik dat af, dat is exact mijn functie hier in LA tenslotte.

• Brobbel
Pim. schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:51:
[rml][ Suggestie] WhatPulse hitparade's in /5 ?[/rml]

De discussie is al in /5 geweest zie ik, en nog niet zolang geleden. Daar staan ook motivaties in.
Inderdaad:
mcB schreef op woensdag 20 oktober 2004 @ 18:00:
@ TGEN
Vooral met het laatste stuk van je post ben ik het helemaal eens. Het gaat er om dat het om DCP gaat en niet om GoT of tweakers of wat voor aanverwante groep personen dan ook.

Wanneer de Whatpulsers onder de naam GoT hun stats hier in /5 willen hebben staan ben ik tegen. Wanneer de Whatpulse groep 'DPC' zou heten dan ben ik wel voor.
Dat werpt wel een ander licht op de zaak :(

Topicstarter
willen we even afkoelen. ik vind persoonlijke aanvallen hier niet op hun plaats. van beide kanten niet!!!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Jeetje, waar GoT klein in kan zijn zeg.
Zowel IT, als SG en DPC zouden het draadje moeten verwelkomen!

Een prachtige bindmiddel voor de community moet je niet aan de kant schoppen om de formele erfafscheidingen.

Who is John Galt?

• Roelant
  • Niet online
justmental schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:57:

Een prachtige bindmiddel voor de community moet je niet aan de kant schoppen om de formele erfafscheidingen.
Juist. Hulde. :)

• SmartDoDo
  • Nu online

SmartDoDo

Woeptiedoe

justmental schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:57:
Goed bedoeld maar niet realistisch uiteraard :)

Whatpulse zal best een prima plek krijgen, het is nu zaak om dat even tijd te gunnen.

[ Voor 25% gewijzigd door SmartDoDo op 10-02-2005 21:02 . Reden: verkeerd quoten schiet niet op 8)7 ]

• Pim.

Pim.

curry684 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:55:
[...]

Nee, ik maak je iets duidelijk wat je getuige je eerdere reacties in dit topic niet echt door hebt: namelijk dat a) jij hierover geen bal te vertellen hebt, daar is de DPC-crew voor en b) deze discussie hier thuis hoort. Als jij vervolgens je best doet om de WhatPulse mensen hier over de zeik te helpen door te doen alsof je wel iets te zeggen hebt stop ik dat af, dat is exact mijn functie hier in LA tenslotte.
En je noemt mij uit de hoogte ???

Zelfs de Whatpulse users zijn het er niet mee eens dat er zo met ze wordt omgegaan en je keer het ff makkelijk om, pfff

* Pim. is klaar met de discussie, ik heb mijn mening gegeven, ik heb een link naar een eerdere discussie gegeven. Ik heb me best gedaan (ik zie de OW wel verschijnen)

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04 09:29
DPC staat voor distributed computing.
Wat DC betekent kan je hier terug vinden.

Binnen DPC is door de crew gedefinieerd waar een project aan moet voldoen om 'DPC-waardig' te zijn: FAQ Dutch Power Cows

WhatPulse is duidelijk geen DC project en hoort niet bij DPC. Het lijkt me dan ook wat vreemd om dan het topic maar in het DPC forum te droppen.

• THiCE

THiCE

Say it with a flourish!

Pim. schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 21:03:
[...]

En je noemt mij uit de hoogte ???

Zelfs de Whatpulse users zijn het er niet mee eens dat er zo met ze wordt omgegaan en je keer het ff makkelijk om, pfff

* Pim. is klaar met de discussie, ik heb mijn mening gegeven, ik heb een link naar een eerdere discussie gegeven. Ik heb me best gedaan (ik zie de OW wel verschijnen)
Komop Pim., je reageert als een user die drie keer hetzelfde probleem gepost heeft, en alle drie keren zn topic op slot is gegaan :P Wordt nou niet persoonlijk, daar schiet helemaal niemand iets mee op.

Misschien dat de DPC crew wat van zich kan laten horen? Dus niet alleen een fanatiekeling uit /5? :)

[ Voor 2% gewijzigd door THiCE op 10-02-2005 21:10 . Reden: Verdomme wéér te laat! :( ]

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Nog even een indruk van mijn kant. Wederom niet slecht bedoeld :)

Heel wat DPC'ers posten zelden tot nooit buiten hun eigen subforum. Ze beschouwen DPC een beetje als hun forum en de rest van GoT is niet zo aan hen besteed. Ze gaan vervolgens wel hun eigen regels opstellen, een beetje los van het algemene GoT-beleid en groeien eigenlijk steeds verder weg van T.net/GoT, waar ze eigenlijk uit ontstaan zijn.

Misschien wordt het tijd om even back to the roots te gaan, het beleid en de voorwaarden grondig op de schop te nemen en de banden met de 'moederorganisatie' die T.net eigenlijk wel is weer aan te halen.

Zeggen dat je het niet in je eigen besloten privéclubje wilt hebben is natuurlijk makkelijk, laat de rest het maar uitvechten waar het dan wèl terechtkomt

• Brobbel
Yoeri schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 21:10:
Nog even een indruk van mijn kant. Wederom niet slecht bedoeld :)

Heel wat DPC'ers posten zelden tot nooit buiten hun eigen subforum. Ze beschouwen DPC een beetje als hun forum en de rest van GoT is niet zo aan hen besteed. Ze gaan vervolgens wel hun eigen regels opstellen, een beetje los van het algemene GoT-beleid en groeien eigenlijk steeds verder weg van T.net/GoT, waar ze eigenlijk uit ontstaan zijn.

Misschien wordt het tijd om even back to the roots te gaan, het beleid en de voorwaarden grondig op de schop te nemen en de banden met de 'moederorganisatie' die T.net eigenlijk wel is weer aan te halen.

Zeggen dat je het niet in je eigen besloten privéclubje wilt hebben is natuurlijk makkelijk, laat de rest het maar uitvechten waar het dan wèl terechtkomt
Dat het een privéclubje is (of lijkt) blijkt ook al uit de quote uit het door Pim aangehaalde topic. Whatpulse is niet welkom als GoT team, maar als de naam verandert zou worden in DPC zou het wel kunnen. Natuurlijk is dat één reaktie van één enkele persoon, maar het geeft wel prachtig de indruk weer die er heerst bij meerdere in dit topic over het gebeuren in DPC.

Nog even de quote ter informatie:
mcB schreef op woensdag 20 oktober 2004 @ 18:00:
@ TGEN
Vooral met het laatste stuk van je post ben ik het helemaal eens. Het gaat er om dat het om DCP gaat en niet om GoT of tweakers of wat voor aanverwante groep personen dan ook.

Wanneer de Whatpulsers onder de naam GoT hun stats hier in /5 willen hebben staan ben ik tegen. Wanneer de Whatpulse groep 'DPC' zou heten dan ben ik wel voor.

[ Voor 18% gewijzigd door Brobbel op 10-02-2005 21:15 ]

• curry684

curry684

[eNeRGy] schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 21:06:
DPC staat voor distributed computing.
Wat DC betekent kan je hier terug vinden.

Binnen DPC is door de crew gedefinieerd waar een project aan moet voldoen om 'DPC-waardig' te zijn: FAQ Dutch Power Cows
Laatst bijgewerkt op 08-05-2004

Things can change over time, of in ieder geval opnieuw ter discussie komen te staan :)
Brobbel schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 21:13:
Nog even de quote ter informatie:

[...]
Dat vind ik overigens een beschamende quote. DPC is vanouds een initiatief van Tweakers.net en heeft een discussieforum op Gathering of Tweakers om die reden. Als het dan al 'not done' is om namens GoT iets te doen in /5 vraag ik me dus oprecht af waarom DPC de andere kant op nog onder GoT valt.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:14
Wellicht is het dan tijd om een met DPC te evalueren.

[ Voor 52% gewijzigd door zeef op 10-02-2005 21:21 ]

• Sybr_E-N
Volgens mij zit er dan organisatorisch nog wel het een en anders achter als het topic naar DPC verhuist. Zoals hier te lezen is.

Maar moeten we nu DSmarty en [eNeRGy] overhalen om het topic in /5 geacepteerd te krijgen of zie ik dat verkeerd?

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-05 15:04
In principe is het de beslissing van de GoT mods van /5 of een topic daar hoort. In bepaalde gevallen vragen ze daar advies aan de DPC-Crew waar zij zelf een onderdeel van zijn.
Er is wat ik begrijp besloten dat het er niet thuis hoort.
curry684 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:55:
[...]

Nee, ik maak je iets duidelijk wat je getuige je eerdere reacties in dit topic niet echt door hebt: namelijk dat a) jij hierover geen bal te vertellen hebt, daar is de DPC-crew voor
Tot op dit moment is Pim nog altijd de woordvoerder van de DPC-Crew. Of bedoel jij daarmee de /5 mods?

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

[eNeRGy] schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 21:06:
WhatPulse is duidelijk geen DC project en hoort niet bij DPC. Het lijkt me dan ook wat vreemd om dan het topic maar in het DPC forum te droppen.
Daar is dat woord 'droppen' weer, net als 'dumpen' en al hun synoniemen. No offence, maar je doet echt alsof het een topic is wat compleet niets waard is imo. :?
Tuurlijk is het geen Distributed Computing, maar het is wel een Distributed Effort, om het maar vrij te vertalen, en naar mijn mening staan die 2 dingen heel erg dicht bij elkaar. Zoals al eerder gezegd is het misschien eens tijd om de 'regeltjes' van DPC eens nader te bekijken. :)

• curry684

curry684

iisschots schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 21:24:
Tot op dit moment is Pim nog altijd de woordvoerder van de DPC-Crew. Of bedoel jij daarmee de /5 mods?
De DPC-crew is last time I checked de mensen met modrechten in DPC en een rood kleurtje ja :)

Pim mag zich gerust laten horen, maar hij moet hier net zomin als boze WhatPulse users aan de andere kant 'besluiten' gaan nemen. Besluiten over wat er hier op GoT gebeurt is aan de GoT-crew, desnoods met advies van een achterban, maar die achterban moet niet op eigen houtje hier op hoge toon van alles af komen schieten, en dat geldt voor beide partijen. PMG regulars hebben ook geen beslissingsrecht over wat wel of niet in PMG moet of mag.

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Guardian Angel schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:46:
Zet het in DPC, verander de naam van dat sub-forum in 'DPC and Other Projects' en ik zie het niet meer in SG> :)
Heerlijke sugestie :D

Anyway, als Project Dolphin erin mocht, waarom WhatPulse dan niet? Kan iemand van DPC me uitleggen wat het verschil precies is?

Enne, wat al meer mensen geopperd hebben, wat hebben "de DPC members" er voor last van? Klik het topic gewoon niet aan en je merkt ook niet dat het er staat.. stelletje z**k*rds

@Zeef: misschien is het tijd om het begrip/fenomeen DPC te evalueren ;)

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• G F0rce 1
rac-on schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 21:31:
[...]
@Zeef: misschien is het tijd om het begrip/fenomeen DPC te evalueren ;)
Dat lijkt me inmiddels wel duidelijk, in mijn opinie zat dit er al tijden aan te komen jammer dat whatpulse nu pas de aanleiding moet zijn.

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Als de mening van de DPC'ers die ik tot nu toe gehoord heb, de mening is van een meerderheid van de DPC'ers dan denk ik dat ik heel snel m'n clients ga deïnstalleren. Hoe bekrompen kan je zijn.

Maar ook een beetje raar hoe het gegaan is vanuit I&T hoor, want het wordt DPC nu wel in de maag gesplitst. I.p.v. eerst een draadje te beginnen in LA om te overleggen hoe dit het beste kan worden opgelost en dan actie te ondermen. Gooien we eerst maar het topic dicht en wachten we af of één of andere oplossing werkt over de rug van het WhatPulse team heen.

Ik snap niet wat het probleem is, om 1 topic als WhatPulse in I&T te hebben of DPC. /5 Wordt echt niet overgenomen door één continu doorlopend WhatPulse topic, als dat wel zo is dan kan je je beter afvragen waarom er dan zo weinig DPC activiteit is i.p.v. omgekeerd. En in I&T zie ik het probleem niet, omdat het slechts 1 topic is. Dan wordt er natuurlijk geroepen 'maar als we er één gedogen dan stroomt het vol met dat soort dingen', op zich terecht: Maar is dat onder de afgelopen 6 topics dan gebeurd?

[ Voor 4% gewijzigd door llevering op 10-02-2005 21:44 ]

Topicstarter
DPC is net als whatpulse een initatief van GoT users wat op zich niet zoveel met GoT zelf te maken heeft behalve dat er veel gebruikers van GoT aan meedoen. mischien zouden dit soort projecten onder een vlag samen kunnen gaan als GoT communities oid.

• Currahee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-06 21:24

Currahee

3 miles up, 3 miles down!

Naar mijn mening komt dit "gedoe" precies op het verkeerde moment. GoT is net hard op weg om nummer 1 te worden binnen het whatpulse project, het zou volgens de stats nog een dagje of 4 duren, wat waarschijnlijk gereduceerd zou worden tot 2. Ik weet niet of het toeval is maar het wordt ons nu wel weer een stuk moeilijker gemaakt.
Samengevat: Het had niet op een slechter tijdstip plaats kunnen vinden.

Daarnaast heb ik als newbie verder geen verstand van de hele structuur van het forum hier, maar wat ik wel weet is dat het voor de users "leuk" moet blijven. En volgens mij had niemand echt last van het GoT whatpulse topic op I&T, naar mijn mening hoorde het hier wel thuis. Het is dus een beetje lullig voor de mensen (Lighteye) die veel werk hebben zitten in het whatpulse project. Dus gaarne het verzoek het topic weer terug te plaatsen op een plek waar iedereen erbij kan, maybe ergens in een nieuwe subfora, het project is de laatste maanden erg in trek :D .

• tazz_
  • Laatst online: 01-06 12:25
zelfs deze link (topic 1008612) naar het zogezegde deel 6 werkt bij mij ook niet..
ik bekijk nu ook alle dagen het forum, vooral de whatpulse topic dus, maar aangezien ik bijna nooit iets post kan ik dit dus ook niet zien..
enfin, het is gewoon belachelijk, en btw, ik zie precies dat er effectief een paar users al vertrokken zijn..

goe bezig |:(

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 16:36
wolkje schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 21:24:
Tuurlijk is het geen Distributed Computing, maar het is wel een Distributed Effort, om het maar vrij te vertalen, en naar mijn mening staan die 2 dingen heel erg dicht bij elkaar. Zoals al eerder gezegd is het misschien eens tijd om de 'regeltjes' van DPC eens nader te bekijken. :)
Zeer goed gevonden die term, die zou eigenlijk alles op kunnen lossen.

• ronaldlokers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-05 22:31
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnprojecten.nl/homeless.gif

Ik hoop dat whatpulse snel weer een plekkie gevonden heeft, want dit slaapt niet zo fijn :+
offtopic:
Naar een idee van de chatters in #whatpulse

[ Voor 19% gewijzigd door ronaldlokers op 10-02-2005 21:58 ]

Anoniem: 114584

tazz_ schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 21:46:
zelfs deze link (topic 1008612) naar het zogezegde deel 6 werkt bij mij ook niet..
ik bekijk nu ook alle dagen het forum, vooral de whatpulse topic dus, maar aangezien ik bijna nooit iets post kan ik dit dus ook niet zien..
enfin, het is gewoon belachelijk, en btw, ik zie precies dat er effectief een paar users al vertrokken zijn..

goe bezig |:(
Hetzelfde geldt voor mij hier.... Ik vind het gewoon maar een beetje gezeik... waar gaat dit nou over? Een topic :|

• G F0rce 1
ronaldlokers schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 21:49:
[afbeelding]

Ik hoop dat whatpulse snel weer een plekkie gevonden heeft, want dit slaapt niet zo fijn :+
offtopic:
Weer een goed idee van de irc'ers van #whatpulse :) .

Anoniem: 51521

rac-on schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 21:31:
Anyway, als Project Dolphin erin mocht, waarom WhatPulse dan niet? Kan iemand van DPC me uitleggen wat het verschil precies is?
Evenzo als WhatPulse nu uit IT is verwijderd, is dat net zo gegaan bij Dolphin uit DPC. Het werd gedoogd. Verschil is wel dat Dolphin een tijdje stil heeft gelegen, en bij een herstart niet meer werd toegestaan.

Het enige niet-DC project dat nu nog in /5 staat, is EcologyFund. Dat is een enkel topic. Nieuwe topics mogen daarover ook niet aangemaakt worden.

Hoewel ik me zelf geen moment zou storen aan een extra topic in /5, heb ik wel m'n vraagtekens bij sommige van de argumenten die hier langskomen. Vooral het argument 'ik vind het dicht bij distributed computing liggen'. Je verstuurt je keys via internet. Ik vind het dicht bij Internet en Telefonie liggen. Net zo'n non-argument.

Wat me overigens het meeste bevreemd, is dat DPC nu ineens 'geherevalueerd' moet worden. Omdat we een specifiek topic niet kwijt kunnen? Gebeurt ook niet wanneer het om andere subfora gaat.

Achja. Laten we het gezellig houden. Het lot van het topic ligt sowieso in de handen van mensen met een gekleurde naam. ;)

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Okay, ik ben misschien niet helemaal objectief (ik doe nl. mee met WhatPulse) maar ik snap het volgende niet.

/5 is een apart onderdeel van dit forum, okay. Maar zoals in de voorwaarden staat:
Forum : Het forum Gathering of Tweakers (GoT) is een voor iedereen die voldoet aan de voorwaarden voor een gebruiker vrij toegankelijk discussieplatform van Tweakers.net BV. Het forum bestaat uit de verzameling van berichten, geplaatst door de leden.

- Lid : een gebruiker die van de door Tweakers.net BV geboden mogelijkheid tot kosteloos lidmaatschap gebruik heeft gemaakt. Het lidmaatschap staat open voor eenieder, mits niet eerder van deze of een andere dienst van Tweakers.net BV permanent verwijderd. Dit lidmaatschap bestaat uit de vorming van een “account” door Tweakers.net BV. Het lid verklaart zich door middel van activatie van het account akkoord met de aanvullende voorwaarden die door Tweakers.net BV worden gesteld aan de leden. De voorwaarden zijn : de algemene voorwaarden, de huisregels die opgesteld zijn in de algemene FAQ, en indien van toepassing de specifieke FAQ's over diverse onderdelen van het forum.
Waarom krijgt DPC dan een apart forum, terwijl misschien Whatpulse op dit moment er wel goed in past. Als DPC nou zijn naam zou veranderen naar GoTPC dan kan ik het snappen dat ze een apart onderdeel vormen. Maar DPC = een op zich zelf staand onderdeel, ze mogen imho dus blij zijn dan ze hier hun onderkomen hebben, want het is nog steeds een dienst die Tweakers.net gratis aanbied. En als sommige mensen zich dan gaan opstellen van "dat willen we niet hebben in DPC" dan vind ik en waarschijnlijk meerdere met mij dat ze dan maar hun eigen onderkomen moeten zoeken. Tenminste dit is mijn mening......

* Red thinks like Drawer, wat hij hier dus onder neerzette zojuist.... :Y)

[ Voor 28% gewijzigd door Red op 10-02-2005 22:08 . Reden: verkeerde stukje gecopy/paste vanuit de FAQ ]

• Drawer
  • Niet online
Er wordt hier allemaal net gedaan of het WhatPulse topic en het team een soort afdankertje zijn van GoT. Net of ze het eigenlijk niet willen hebben ofzo. :?
We zijn bijna nummer 1. Van allemaal! Dat is toch echt wel een prestatie.

Dit is zoals al eerder gezegd echt een $%&-timing. Om hier nu over te gaan discusieren. We liepen net zo lekker, bijna nummer 1.

Ik zou zeggen, zet het mooi in DPC neer. Dat forum is niet alleen van hun ofzo. Net of het hun huis is. Het is ook gewoon onderdeel van het forum. Ze moeten zich maar een beetje aan kunnen passen.
Maar dat is mijn mening. :)

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04 23:04

KompjoeFriek

Statsidioot

DoRRoN schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 22:00:
Waarom krijgt DPC dan een apart forum, terwijl misschien Whatpulse op dit moment er wel goed in past. Als DPC nou zijn naam zou veranderen naar GoTPC dan kan ik het snappen dat ze een apart onderdeel vormen. Maar DPC = een op zich zelf staand onderdeel, ze mogen imho dus blij zijn dan ze hier hun onderkomen hebben, want het is nog steeds een dienst die Tweakers.net gratis aanbied. En als sommige mensen zich dan gaan opstellen van "dat willen we niet hebben in DPC" dan vind ik en waarschijnlijk meerdere met mij dat ze dan maar hun eigen onderkomen moeten zoeken. Tenminste dit is mijn mening......
Ik denk dat jij je eens moet gaan verdiepen in de historie van DPC, hoe het tot stand in gekomen enz. voordat je zoiets kunt gaan roepen.

Zoals ik het nu zie, is dat DPC gewoon blijft wat het is. Dan heb je nog zoiets als Ecologyfund, waar ook al menig discusie over geweest is. Hiervoor hebben wij gelukkig een centraal topic voor gekregen, waarvoor de meeste ecologyfunders wel blij zullen zijn dat er een uitzondering voor ecologyfund gemaakt is.

En dan nou Whatpulse. Een project dat enorm actief is, maar net als Ecologyfund geen project is dat onder DPC valt.

Naar mijn idee vallen Ecologyfund en Whatpulse beide niet echt onder DPC, en volgens de DPC regels (heb ze zo 1.2.3.. niet bij de hand :) edit: linkje ) ook niet.

Misschien een appart forumpje voor deze 2 projecten?

of gewoon whatpulse ook in DPC zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door KompjoeFriek op 10-02-2005 22:12 ]

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• G F0rce 1
of gewoon whatpulse ook in DPC zetten.
Inderdaad, niet meer aan toe te voegen. Éen topic zal toch niet zo'n overlast bezorgen.

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
WhatPulse is op dit moment in "Software Algemeen" te vinden alwaar iedereen zonder problemen kan participeren :)