spoiler: Blauwe shells en POW blocksBlauwe shells kan je ontwijken door op het moment dat de shell op je af duikt een turbo te gebruiken (door een mushroom of door een powerslide bijvoorbeeld). Dat heb ik in ieder geval gezien op youtube, waar je bérgen filmpjes kan vinden over het ontwijken van die dingen (vooral bij Mario Kart DS). POW blocks kan je ontwijken door in de lucht te zijn, of door met elk "knalletje" de nunchuk een tik te geven (heb ik gezien in de video-preview van 1Up).
Ik kan het niet bevestigen want ik heb het spel (nog?) niet. Ik lees een beetje tegenstrijdige berichten op internet over het spel. De één zegt juist dat het spel veel eerlijker is, en dat je race-skills meer beloont worden dan in andere Mario Karts (ik dacht onder andere Deddiekoel), terwijl anderen (waaronder in dit topic Phusebox) juist zeggen dat het een ramp is. Hoe zit het nu precies? Mij lijkt het spel me op zich wel leuk, maar ik heb geen zin dat ik me naar de eerste plek worstel, om daarna altijd omver getrapt te worden door allerlei shells van de nummer 11.
Ook vraag ik me af hoe het zit met iets wat ik
hier en
hier zie? Ik heb daar namelijk nog niets over gelezen in reviews. Zijn dit de "competitions" waar sommige mensen het over hebben, als ze zeggen dat de WiFi het niet doet bij hun Mario Kart?