• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:18

GoT Fotoboek 2007

Sinds een korte periode loop ik met het idee om al het moois van GoT te verzamelen in een boekwerk. Vandaar, dit topic: het Got Fotoboek 2007. In dit topic is er de mogelijkheid om foto's uit de showcase topics, en showcases te nomineren! Het resultaat hiervan is dan via internet te bestellen.

De procedure
Omdat het een hele onderneming is om met een groot aantal mensen een mooi boekwerk te maken, is het belangrijk van te voren duidelijk te hebben wat er moet gebeuren. Hieronder staan de belangrijke stappen beschreven.

Nominatie ronde
Foto's uit showcases en de showcasetopics (verzameltopics) zo ook foto's uit de weekopdrachten kunnen genomineerd worden. Belangrijkste eis hiervan is dat de foto in 2007 voor het eerst gepubliceerd is hier op GoT. Dit om de mogelijkheden voor een eventuele 2008 versie open te houden. Ik zal een lijst bijhouden van alle genomineerde foto's.

Stemronde
Om de kosten te drukken, zal het aantal pagina's welke beschikbaar zijn beperkt zijn. Dus er is niet voor iedereen plaats. Daarom volgt er na de nominatieronde een stemronde. Hierdoor kan de community zelf aangeven wat ze de mooiste foto's vinden. Het is echt de bedoeling om de allermooiste foto's van 2007 in het boek te vertonen.

De fotograaf-inspraak ronde
Oke, die naam slaat nergens op. Van elke fotograaf moet er toestemming komen om de foto te mogen gebruiken in het boekwerk. Als een gehele showcase genomineerd is wordt aan de fotograaf een selectie te maken van de beste foto's uit deze showcase. Ook wordt er gevraagd om full-res versies zonder watermerk beschikbaar te stellen. Deze foto's worden dan alleen voor dit boekwerk gebruikt. Alle fotografen zullen op de pagina zelf met naam vermeld. Ook komt er een pagina met de namen van alle fotografen en hun websites.

De lay-out ronde
Dit zal achter de schermen gebeuren, van alle foto's moet een mooi samenhangend geheel worden gemaakt.

En dan bestellen maar
Omdat niemand een financieel risico wil lopen, gaat het bestellen via een externe website van de partij die boekwerken ook zal drukken. Het zal per bestelling gedrukt worden, ook is het dus mogelijk dat niet-GoTters bestellingen zou kunnen maken. De kosten gaan zo rond de 25 tot 35 dollar per boek zitten (ex verzendkosten).

Klinkt leuk, maar nu?
Nomineren maar! Hoe kun je nomineren? Plaats een linkje naar de post waar de foto of case geplaatst is. Zijn er meerdere foto's in die post? Zet er dan duidelijk bij of het om een case-nominering gaat, of om welke foto het gaat. Plaats ook bij door welke user de foto gemaakt is. Voorbeeldje: (geen echte nominatie dus)

Link: [Showcase]Knikkertijd
Fotograaf: Yellowcube
Nominatie: #6

Probeer niet dubbel te nomineren, dus bekijk eerst of de foto al is genomineerd! Jezelf nomineren is natuurlijk not done :) Let ook even op dat het topic uit 2007 moet zijn :)

Klinkt streng!
Dat valt reuze mee, er zijn ongeveer 40 pagina's beschikbaar! Op 1 pagina kunnen ongeveer 2 a 3 foto's uit een enkele showcase, of 2 a 3 losse foto's.
Veel plezier met het in de archieven duiken, en de mooiste foto's uit 2007 op te zoeken!

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:18

De nominaties

In deze post zal ik alle nominaties verzamelen.

Link:FLuKee in "[Verzamel] Macro foto's deel 6"
Fotograaf: Flukee
Nominatie: Enkele foto

Link:Justawitte in "[Verzamel] Macro foto's deel 6"
Fotograaf: Justawitte
Nominatie: #1

Link:[Showcase] Urban Exploring: Maison de Viron
Fotograaf: Qless
Nominatie: Case

Link:[Showcase] Zwitserse Alpen
Fotograaf: Laurens

Link: [showcase] Nachtfotografie in Noorwegen
Fotograaf: neographikal

Link: [Showcase] Architects of Air
Fotograaf: exigence

Link: [Showcase] Holland
Fotograaf: abaddon

Link: [Showcase] Cuba Libre!
Fotograaf: Knuppelhout
Nominatie: #4

Link: [Showcase] Audi S3
Fotograaf: MartijnGizmo

Link: [showcase] Londen in 't donker
Fotograaf: rudadude

[ Voor 238% gewijzigd door ThunderNet op 02-04-2008 22:47 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Super idee, ik weet nu al dat ik er 1 wil hebben. Klein vraagje, moeten het showcases zijn want ik zie ook veel leuke dingen voorbijkomen in het testcase gedeelte, mooi genoeg voor een nominatie.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:28

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

het gaat gewoon om de mooisten, als hij toevallig testcase staat, dan kan dat natuurlijk, maar denk niet dat je veel uit testcase topic haalt eerlijk gezegd.

edit: het idee dat iedereen kan bestellen vind ik jammer, ook dat het via extern bedrijf gaat vind ik jammer.

Waarom niet gewoon vooraf precies bekijken wat het kost en dan vooraf betalen en het binnen got houden..lijkt me fijner en gezelliger.

[ Voor 44% gewijzigd door Nomad op 02-04-2008 22:17 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

even in een nieuwe post:

Flukee, Macro topic: FLuKee in "[Verzamel] Macro foto's deel 6"

Justawitte: Macro: 1e foto in deze post: Justawitte in "[Verzamel] Macro foto's deel 6"

Qless showcase Urban: [Showcase] Urban Exploring: St.Jozefsheim 2008 sorry
Qless Urban in de herhaling: [Showcase] Urban Exploring: Maison de Viron

laurens: Alpen landschap: [Showcase] Zwitserse Alpen

neographikal: Noorwegen 's nachts: [showcase] Nachtfotografie in Noorwegen

exigence: Architects of air: [Showcase] Architects of Air

abaddon: Tulpen: [Showcase] Holland

Knuppelhout: Cuba, [Showcase] Cuba Libre!
deze moet absoluut wat mij betreft klik

MartijnGizmo: Audi S3: [Showcase] Audi S3

rudadude: london: [showcase] Londen in 't donker

edit: jammer dat zoveel topics stuk zijn, veel mooie topics waarvan de foto's niet meer gehost worden.

[ Voor 110% gewijzigd door Nomad op 02-04-2008 22:46 ]

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Supergaaf idee! Ik zal morgen (of eigenlijk later vandaag) eens kijken of er nog wat toe te voegen valt aan de post van Nomad :)

Het lijkt me trouwens handig dat de genomineerde foto's uiteindelijk in high-res beschikbaar worden gegeven.

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Laurens schreef op donderdag 03 april 2008 @ 00:46:
Supergaaf idee! Ik zal morgen (of eigenlijk later vandaag) eens kijken of er nog wat toe te voegen valt aan de post van Nomad :)

Het lijkt me trouwens handig dat de genomineerde foto's uiteindelijk in high-res beschikbaar worden gegeven.
high res beschikbaar moet ook idd, maar dat stond er ook in de ts :)

edit: dit topic loopt lekker :P....mja, ik heb wel een lijstje aan het begin toegevoegd met opties omdat ik best wil helpen en input wil geven, maar eerlijk gezegd heb ik zelf ook niet zo'n behoefte aan een boek van got foto's.

[ Voor 21% gewijzigd door Nomad op 05-04-2008 22:57 ]

Pagina: 1